@
tcw82
Volgens mij verloopt de termijn om een boom die te dicht op de erfgrens staat te kappen 20 jaar nadat hij voor de buren zichtbaar is. Deze boom is ouder.
En zo te zien staat hij "te dicht " op de openbare weg, waar ook andere regels voor zijn dan de algemene 2 meter, hij zou zomaar prima kunnen staan.
Er zijn veel uitzonderingen, meestal vastgelegd in de APV.
Hij staat zeker niet te dicht op de huizen.
Je zegt de buurvrouw niet op kosten te willen jagen, want "haar boom, haar kosten", begrijp ik daar uit dat de hoogwerker en het zaagmateriaal voor haar kosten zijn?
Je begrijpt ook dat die kosten voor jou zijn als ze zelf niet wil snoeien, vanwege emotionele waarde, en je hooguit de overhangende takken mag weghalen?
Heb je haar dat ook verteld? Of alleen dat zij het betalen moet?
En ben je verzekerd voor de werkzaamheden die je uit wil gaan voeren op haar terrein als het fout gaat en er ongelukken of beschadigingen gebeuren?
Heb je überhaupt al geïnformeerd wat een bedrijf rekent voor snoeien? Die hebben meestal zelf materiaal.
Of advies van zo`n bedrijf op eigen kosten gezien je blijkbaar ontzettend veel last van de boom hebt?
Imo zou het netter zijn als je die kosten deelt, helemaal omdat je zo veel mogelijk van plan bent weg te snoeien, omdat je nu "de kans hebt".
Die kans is er altijd, je hebt alleen een hogere hoogwerker nodig.
Vanaf een steiger is ondoenlijk, eerder gevaarlijk in mijn optiek.
En, gezien je verwijzing naar Monty Python, als ze katholiek is en heel veel kinderen heeft, kunnen die niet wat betekenen?
Het komt mij een beetje over als
we zijn hier net komen wonen en we hebben een oude, in onze ogen excentrieke, buurvrouw, met een mooie boom in haar tuin, en die willen we weg hebben, want "het licht", dus advies om hem tot op de stam kaal te snoeien is ons eigenlijk welkom.
De verwijzing dat ze mooi onkruid in potjes doet versterkt dat alleen maar.
Onkruid is een plantje op de verkeerde plek, dus ompotten is zo gek nog niet, veel "onkruid" zijn gewoon leuke plantjes, tenzij je het liefst alles dat je niet gezind is platspuit en tegels mooi vindt?
Maar misschien begrijp ik het wel verkeerd?
[
Voor 22% gewijzigd door
Teijgetje op 08-02-2026 09:11
]
Stay away from negative people, they have a problem for every solution.