Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het grote tuinen, balkons en plantentopic Overzicht

Pagina: 1 ... 190 191 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Linux gebruiker
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 09:34
Teijgetje schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 21:36:
[...]

Sorry Linux gebruiker, ik snap er nu niets meer van.
Ik dacht begrepen te hebben dat je de oude accu`s bij de boormachine gekocht had 4 jaar geleden, dus waarom je daar een extra accu bij zou kopen snap ik niet als je er al twee had.
De extra accu zou om te passen zijn geweest, in de nieuwe machine én in de boormachine, en die had weer retour gekund, nadat je wist of en waar daar een probleem mee was. En ter vergelijk met je oude accu`s die niet pasten.

Met de (nieuwe?) zaag wilde je sowieso niet verder omdat je niet weet waar je slijtdelen kan kopen? (ik begrijp hieruit dat de zaag de machine was waarop de oude accu`s niet passen?)
Je bedoelt zaagkettingen?
Er zijn inderdaad niet alle soorten kettingen beschikbaar, op dit moment.
Vaak komen ze wel weer gewoon in voorraad. Ik denk dat dat bedoeld werd in de Duitse link, net zoals ze bij Lidl doorgestreept en niet leverbaar zijn.
Er past per machine maar 1 ketting, bij deze zaag is dat de PEK 10 A2, die gewoon te bestellen is, dat andere niet op voorraad zijn hoeft dus geen beperking op te leveren, die passen toch niet.

In de gebruiksaanwijzing lees ik dat het type ketting een CL14340TL is voor deze zaag, die kun je trouwens hier overal bestellen.

En vrijwel elk Tuin en Park bedrijf heeft diverse maten kettingen op rol liggen en kan simpel een ketting op maat maken, zelfs aan de hand van de gegevens in de gebruiksaanwijzing op plaatje B.
Natuurlijk duurder dan de twee van de Lidl of elders, maar dan heb je een betere kwaliteit, bv Oregon.

Maar ik zie dat de zaag nu in de aanbieding is, ik bestel ik hem denk ik voor erbij. Lekker stil vergeleken met onze drie benzinekettingzagen. ;)
Ik heb een boormachine en lader, en 1 accu als set gekocht, omdat ik deze maar minimaal gebruik, en omdat ik uitsluitend met Makita verder ga, kocht ik geen 2e accu van Lidl.
De ketting die jij bedoeld zijn niet de standaard kettingen, zoals bijvoorbeeld Oregon, deze hebben een andere steek, zijn anders van beitel, gaan veel langer mee dan ik gewend ben met andere kettingzagen.
Daarbij komt ook het zwaard, welk ik nergens tegen kwam als vervangingsdeel.

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03:10
Linux gebruiker schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 00:23:

De ketting die jij bedoeld zijn niet de standaard kettingen, zoals bijvoorbeeld Oregon, deze hebben een andere steek, zijn anders van beitel, gaan veel langer mee dan ik gewend ben met andere kettingzagen.
Daarbij komt ook het zwaard, welk ik nergens tegen kwam als vervangingsdeel.
Hoe bedoel je "niet de standaard kettingen" die ik bedoel en die veel langer mee gaan?
Ik linkte naar de standaard kettingen die Lidl levert via hun website, de PEK 10 A2 is inderdaad volgens de gebruiksaanwijzing te dun met 1,1 mm zie ik nu,
Die anderen leveren als je de productcode Trilink CL14340TL uit de handleiding googelt kettingen die wel 1,3 dik zijn. En dan krijg je twee kettingen voor ca.22 euro.

Maar 0.05" dikte en 3/8" pitch-afstand blijft hetzelfde, welke fabrikant je ook neemt.
Lidl heeft jaren Oregon als zwaard en kettingleverancier gehad, er staat dan wel in de gebruiksaanwijzing dat de kettingdikte 1,27 mm is maar daar staat ook 0,05" bij, wat 1,3 mm is en wat je terug vindt bij bv Oregon als Gauge.
Nu ze hun eigen bedrukking hebben zou het me niets verbazen als dat gewoon ook Oregon-zwaarden zijn en dat Oregonzwaarden gewoon passen met hun verstelsysteem.

Waar ik naar verwees was om een "duurdere" ketting te laten maken bij een Tuin en Park bedrijf, die hebben vaak bv Oregon-ketting in diverse variaties, op de rol om aan elkaar te zetten op maat. (AdvanceCut™ is dan het meest logische keuze vanwege de lage kickback, maar PowerCut™ en SpeedCut™ & SpeedCut Nano komen dan natuurlijk ook aanmerking voor lichte machines)
Oregon heeft zelfs de passende 40 schakels-ketting standaard te koop.

Maar Makita heeft natuurlijk top gereedschap, een factor duurder, maar als je dat weinig gebruikt gaat het een leven lang mee.

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

• Linux gebruiker
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 09:34
Teijgetje schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 03:00:
[...]

Hoe bedoel je "niet de standaard kettingen" die ik bedoel en die veel langer mee gaan?
Ik linkte naar de standaard kettingen die Lidl levert via hun website, de PEK 10 A2 is inderdaad volgens de gebruiksaanwijzing te dun met 1,1 mm zie ik nu,
Die anderen leveren als je de productcode Trilink CL14340TL uit de handleiding googelt kettingen die wel 1,3 dik zijn. En dan krijg je twee kettingen voor ca.22 euro.

Maar 0.05" dikte en 3/8" pitch-afstand blijft hetzelfde, welke fabrikant je ook neemt.
Lidl heeft jaren Oregon als zwaard en kettingleverancier gehad, er staat dan wel in de gebruiksaanwijzing dat de kettingdikte 1,27 mm is maar daar staat ook 0,05" bij, wat 1,3 mm is en wat je terug vindt bij bv Oregon als Gauge.
Nu ze hun eigen bedrukking hebben zou het me niets verbazen als dat gewoon ook Oregon-zwaarden zijn en dat Oregonzwaarden gewoon passen met hun verstelsysteem.

Waar ik naar verwees was om een "duurdere" ketting te laten maken bij een Tuin en Park bedrijf, die hebben vaak bv Oregon-ketting in diverse variaties, op de rol om aan elkaar te zetten op maat. (AdvanceCut™ is dan het meest logische keuze vanwege de lage kickback, maar PowerCut™ en SpeedCut™ & SpeedCut Nano komen dan natuurlijk ook aanmerking voor lichte machines)
Oregon heeft zelfs de passende 40 schakels-ketting standaard te koop.

Maar Makita heeft natuurlijk top gereedschap, een factor duurder, maar als je dat weinig gebruikt gaat het een leven lang mee.
Ik ben niet zo bekend in de kettingen en zwaarden, toen het voor mij van belang was, kwam ik er niet uit.
Om dan met een Parkside machine naar de plaatselijke handelaar te gaan of die misschien een ketting kon leveren is mij een brug te ver.
Wat ik er toen van begrepen heb, is dat de ketting langer mee ging tov standaard kettingen, wat ik ook ervaren heb, die was niet bot te krijgen in kersen hout.
Pagina: 1 ... 190 191 Laatste