Ik heb een boormachine en lader, en 1 accu als set gekocht, omdat ik deze maar minimaal gebruik, en omdat ik uitsluitend met Makita verder ga, kocht ik geen 2e accu van Lidl.Teijgetje schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 21:36:
[...]
Sorry Linux gebruiker, ik snap er nu niets meer van.
Ik dacht begrepen te hebben dat je de oude accu`s bij de boormachine gekocht had 4 jaar geleden, dus waarom je daar een extra accu bij zou kopen snap ik niet als je er al twee had.
De extra accu zou om te passen zijn geweest, in de nieuwe machine én in de boormachine, en die had weer retour gekund, nadat je wist of en waar daar een probleem mee was. En ter vergelijk met je oude accu`s die niet pasten.
Met de (nieuwe?) zaag wilde je sowieso niet verder omdat je niet weet waar je slijtdelen kan kopen? (ik begrijp hieruit dat de zaag de machine was waarop de oude accu`s niet passen?)
Je bedoelt zaagkettingen?
Er zijn inderdaad niet alle soorten kettingen beschikbaar, op dit moment.
Vaak komen ze wel weer gewoon in voorraad. Ik denk dat dat bedoeld werd in de Duitse link, net zoals ze bij Lidl doorgestreept en niet leverbaar zijn.
Er past per machine maar 1 ketting, bij deze zaag is dat de PEK 10 A2, die gewoon te bestellen is, dat andere niet op voorraad zijn hoeft dus geen beperking op te leveren, die passen toch niet.
In de gebruiksaanwijzing lees ik dat het type ketting een CL14340TL is voor deze zaag, die kun je trouwens hier overal bestellen.
En vrijwel elk Tuin en Park bedrijf heeft diverse maten kettingen op rol liggen en kan simpel een ketting op maat maken, zelfs aan de hand van de gegevens in de gebruiksaanwijzing op plaatje B.
Natuurlijk duurder dan de twee van de Lidl of elders, maar dan heb je een betere kwaliteit, bv Oregon.
Maar ik zie dat de zaag nu in de aanbieding is, ik bestel ik hem denk ik voor erbij. Lekker stil vergeleken met onze drie benzinekettingzagen.
De ketting die jij bedoeld zijn niet de standaard kettingen, zoals bijvoorbeeld Oregon, deze hebben een andere steek, zijn anders van beitel, gaan veel langer mee dan ik gewend ben met andere kettingzagen.
Daarbij komt ook het zwaard, welk ik nergens tegen kwam als vervangingsdeel.