Na zoeken wat te doen tegen ganzenoverlast, die houden me `s nachts soms wakker en vooral nijlganzen kunnen lekker blaffen, uitgekomen bij de
Agrilaser.
Goeie reviews en resultaat maar gelijk wat overdreven qua prijs.
Dus volgende stop China...……….
Op Ebay
een groene laserpen gevonden voor 6 euro , incl verzenden.
Als test en we willen immers geen vogeltjes (of mezelf) blind maken en toch binnen de wet blijven.
Deze gisteren ontvangen en vanmiddag getest.
Aangeschenen ganzen (overdag) nemen gelijk de wieken. 
Een fazant waar ik ruim omheen ging (5 m) blijft dan weer (alert) zitten.
Overdag zie ik de laserdot tot, ik schat, een kleine kilometer, ruim ver genoeg om ze van het land rondom te verjagen.
`s Avonds zie je de lijn veel verder, ik heb het idee dat ik de A2 in de verte makkelijk haal, dat is 5 km of zo.
Omhoog is gezien een aanvliegroute naar Schiphol en een militaire heli-vliegroute naar Woerden geen goed plan. Voor je het weet komen de commando`s aan touwtjes uit de lucht vallen.
Maar dus erg tevreden met het snelle resultaat.
Nu hopen dat de 5
Mollenverjagers van de Lidl ook hun werk doen.
Overal zitten ze en ik ben begonnen ze, vanaf de weg/ingang, één kant op te jagen naar uiteindelijk het einde van het achterveld. Stapsgewijs de verjagers elke drie dagen verplaatsen.
Hopelijk kunnen ze zwemmen naar een weiland aan de overkant, wij hebben water rondom en nergens land naar "buren"om ze heen te jagen.
(een goede buur is beter dan zelf mollen hebben.....
)
Maar hopelijk zijn ze dan makkelijker te vangen als ze ingesloten zijn.
Trouwens ook eindelijk
6000 witte lichtgevende/glow in the dark pebbles/kiezels besteld via Ebay om een sterrenpad te maken van ons witte grind.
En mocht je een zaklampje zoeken voor `s avonds dan kan ik de
TK35 UE 2018 aanbevelen.
Die verlicht gewoon de hele straat of een heel veld, en sta je in het lichtveld dan lijkt het of er iemand met een zoeklicht op je staat te schijnen zoveel licht.
En dan dacht ik dat mijn oude TK35 die gejat is al ongelooflijk veel licht gaf.
[
Voor 20% gewijzigd door
Teijgetje op 25-03-2019 22:42
]
Stay away from negative people, they have a problem for every solution.