@
Patox
Schadelijke engerlingen veranderen zoals Tehh ook al zegt
in heel andere keversoorten, en dan heb je ook nog onschadelijke engerlingen.
Jouw zwarte kever is een
gewone zwartschild kever, zowel
als larve en
als kever zijn ze omnivoor, ze eten alles wat los en vast zit maar hoewel ze ook plantendelen eten is dat niet hun hoofdvoedsel.
Ze zouden als tor gek op slakken zijn.
Persoonlijk denk ik niet dat ze in staat zijn om zulke grote gele plekke te veroorzaken omdat ze voornamelijk predators zijn hun hele leven.
Als het aan vocht ligt dan zou het gras nu wat moeten herstellen nu het zo warm is, niet dat het gele gelijk groen kleurt maar tussen het geel zou nieuw groen gras moeten verschijnen.
Zelf ben in een beetje in Temu getrapt......
Ik had een
RVS nivelleringshark van 114cm x 25 cm en een
Gaasroller (de goedkopere zwarte dan) in mijn mandje gezet waarmee ik nog steeds op €180 uitkwam, en wat het me niet waard was.
Na een kleine twee weken was het verlaagd tot €117, en gezien ik
op Amazon voor alleen de hark in die maat zo ongeveer daar op uit kom, ze maar besteld.
Gratis bezorgd, Gratis besteld (Klarna) en gratis retour als het niets is...........
Hier staat overal de Liguster in bloei, dus dat is een grote bom met bijen, hommels en vlinders.
Ook alle Liguster die ik voor 45 cent per sprietje geplant heb is inmiddels lekker gegroeid en staat in bloei.
De Liguster om de omvormer staat het heftigst in bloei, tenminste, die 28 van Haag-Heg.nl .
De Liguster die ik te kort kwam, 10 planten, en die ik via DirectPlant liet komen, en wat ook Altrovirens is, en de helft goedkoper, doet helemaal niets, geen enkele bloem?
Haag-Heg, als je er langs rijdt dan lijkt het alsof je een bijenkorf verstoord,
en (linkerkant eerste 10) die van Directplant.
:strip_exif()/f/image/UTlnkDWn5k3bswcIgh1ywYVG.jpg?f=fotoalbum_large)
Je snapt waar ik nooit meer planten bestel........en waar ik ook nodig onkruid moet weghalen.
Inmiddels zelf ook maar Hortensiamest met aluin aangeschaft, ik heb twee blauwe bij wat lavendel geplant die ik blauw wil houden, en ik heb klaarblijkelijk twee roze-blauwe bij de sloot neergezet.
Op een of andere wijze zijn dezelfde hortensia`s bij elkaar gebleven van de partij die ik vorig jaar geheel teruggesnoeid gratis heb uitgegraven bij iemand. Hoe weet ik ook niet, het waren allemaal teruggesnoeide stronken.
Maar er zijn er meer bij elkaar die hetzelfde zijn.
Inmiddels bloeit alles uitbundig.
Er zijn een paar gewone roze Hydrangea, alle andere zijn Serrata`s in verschillende kleuren.
Witte:
:strip_exif()/f/image/q5saNkI2oCpyQpIcBwUJCdYU.jpg?f=fotoalbum_large)
Die staat mooi want naast het tussenhek staan twee potten met witte Serrata`s en voor het huis twee nog grotere bakken met witte Serrata`s, deze verkleuren naar roze aan het eind van de bloei.
Roze, dit zijn er twee:
Rozeblauwe, op de hoeken van de sloot:
En wat ook apart is, of wat nooit eerder is opgevallen, dat er een paar Serrata`s tussen de 156 Hydrangea`s staan die ik vier jaar geleden als mini`s geplant had. Hier stonden ze al anderhalve maand.
Ik heb ook geen foto`s om te checken maar het lijkt me stug dat ze van Hydrangea naar Serrata gemuteerd zijn.
Inmiddels is het gros flink groot, ca. een meter hoog maar zijn er ook wat die niet lekker aangeslagen zijn.
En er zijn er die op plaatsen die je te droog verwacht toch aangeslagen zijn.
Aangezien ik er nog wat langs het achterveld heb staan die doorgaans met het onkruid moeten concurreren zie ik nog wel wat verplantmogelijkheden om eea wat op kleur bij elkaar te krijgen.
Op de plaats van die Serrata hierboven had ik bij het planten een andere Serrata (hieronder, inmiddels 2 m hoog) weggehaald, maar wel een ander soort, er kan dus geen stukje zijn achtergebleven toen..
Degene die ik te droog dacht te staan doen het ook goed, met bloemen van 20 cm.
En hier staat ook een vreemde tussen, waar we een roze geplant dachten te hebben.
Dit zijn de "transplantatieplanten", het meeste staat tussen de hoge brandnetels:
Wel apart dat de meest verre ook blauwe hartjes hebben.
De overige Hortensia`s laat ik maar even uit beeld, daar moet (niet alleen daar) moet nodig onkruid weggehaald.
En misschien is hier en daar wat afwisseling qua kleur wel leuk, al tart het mijn plan.
Overigens zie ik alleen bij een paar witte "verbranding", al zaten er al bruine randjes aan voordat het zo heet werd. Dus of dat echt verbranding is durf ik niet te zeggen.
[
Voor 7% gewijzigd door
Teijgetje op 27-06-2024 10:29
]
Stay away from negative people, they have a problem for every solution.