franssie schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 16:37:
Eens met je stroompunt (altijd handig voor gereedschap, of wat dan ook zoals je gourmet set.
Bij deuren etc wil je geen gras, dat loop je naar binnen.
Die klinkers en kinderkopjes, mooi maar kan ook vervelend zijn bij tuinmeubels door wiebelen
Thanks!
Goeie m.b.t. wiebelen. Gaan eventjes nadenken wat we daarvan vinden. Wel zitten we denken aan een meer aan een gekoppelde tuinset;
https://www.avh-outdoor.n...et-5-delig-met-verst.html. Dus het wiebelen zal daardoor wel enigszins meevallen denk ik?
pjot1 schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 20:11:
[...]
Ik zie Schellevis staan en daar krijg ik persoonlijk gelijk de kriebels van. Het vergrijst en is haast niet netjes te krijgen. Eerste jaren is het nog mooi maar daarna had het elke andere betontegel kunnen zijn.
Waaltjes kunnen wel strak liggen als je ook voor strakke walen kiest. Anders kan het snel 'hobbelig' worden.
Ga eventjes inlezen op Schellevis tegels. Geen ervaring mee. Zal ook meegeven aan architect om te kijken wat hij zegt.
El-Vder schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 20:13:
@
Chip. eten jullie wel eens in de tuin? Volgens mij zit je dan nu niet meer in de zon als ik het goed uitreken. En ik raad je aan een lounge plekje voor de laatste zonnestralen.
In onze postzegeltuin hebben wij het terras achterin geplaatst om de tuin meer bij het huis te betrekken en het laatste zitje bij de achterdeur te kunnen maken.
We hebben nog nooit een tuin gehad 😅. Wat onze afweging nu was, was dat we de 'tuin' ook graag betrekken met de woning. Onze woning + tuin ziet er nu ongeveer uit als de tekening hieronder. Je hebt dus direct vanuit de keuken zicht op de woonkamer en tuin. Ook is het licht in de rechterbovenhoek van de tuin nu al beperkt, want de zon staat dan al te laag. En straks zal het licht inval daar nog minder zijn. We hebben namelijk een pergula (zat bij de woning) van ~3 meter en die willen we wel gaan laten begroeien. Ook vanwege privacy.
We zouden eventueel nog steeds de lounge set in de rechterbovenhoek kunnen plaatsen. Alleen dan is het natuurlijk wel zo dat die pui een beetje onzinnig word, idee was juist dat in de zomer de bui openstaat en dat dat dan de looproute word voor lounge <-> binnen.
En we willen dus een soort tuinset (zie voorbeeld link hierboven) wat kan fungeren als eet gelegenheid en als lounge setje. Als je nog tips hebt voor goeie sets houden we ons aanbevolen. Want als we beide 'tegelijk' willen hebben dan wordt het natuurlijk erg lastig om nog een beetje fatsoenlijk groen in de tuin te hebben. Want dan zouden we meer moeten betegelen.
Ook missen jullie misschien verlichting. Het idee is om alle verlichting gewoon zoveel als mogelijk op zonne-energie te doen.
Ook hebben we het idee om wellicht nog bevestigingspunten te maken voor schaduwdoeken.
Tuinschema + binnen:
Pergula aan de rechterzijkant van tuin:
Tuinset met tafel die in hoogte verstelbaar is:
Zonnenzeilen (2x blauw (sowieso), rood nog eventueel))