Tijd terug dit topic ontdekt. Komen aardig wat mooie tuintjes voorbij.
Sinds maart een huis gekocht. Afgelopen zomer aardig warm geworden geen water gegeven, toch een aardig oerwoud geworden.
Tuin / Bomen / Planten was aardig verwilderd (voor de koop ook) dus gaan vanaf 0 beginnen. Sommige planten horen takken te hebben het waren complete boomstammen geworden

.
De snoei erdoor:
Tuin heeft geen prio om klaar te hebben (eerst van binnen in orde maken). Ergens voorjaar beginnen is ook goed wil het goed uitgedacht hebben en tuin optimaal kunnen benutten.
Snoeiafval is na 12 aanhangwagens eindelijk opgeruimd

. Ergens nog een keer een loonwerker inhuren om de stammen allemaal eruit te halen + grond gelijk maken want hoewel het niet op de foto is te zien er zit hier en daar nogal wat hoogte verschil in.
Tuin is 15*16 meter.
Plan om er een kleine loods neer te zetten (45m², is ook max wat mag vergunningsvrij). Plek voor auto + fietsen, scooters en wat rommel. Wel isoleren kan het later als kantoor dienen (je weet maar nooit)
Plan was om links 9 diep * 5 breed te bouwen + puntdak erop (ik heb geen zolder om 'rommel' te kunnen stallen). Echter gaat de zon links ook onder. Probleem is dan dat ik altijd schaduw heb ook in de zomeravonden daar word de vrouw niet blij van.
Ideale zou zijn rechts maar kan ik hem niet neerzetten dan word de uitrit te smal (gelukkig ligt er links wat extra ruimte buiten erf zoals je foto kunt zien).
Andere optie is 6 diep * 7,5 breed
(als dat het word dan moet ik nog wat van die groene haag weghalen) hierdoor draait mijn dak ook en komt de loods iets minder richting huis + ik heb meer zon.... ik zit alleen met rechts in de hoek wat ga ik daar maken.... Enige wat in mij opkomt iets van een grote trampoline / jacuzzi???
Terras komt dan voor de loods te staan.
Tegels zijn we uit

Deze zullen rondom huis + oprit voor + terras komen.
Tegen de erfgrens links en rechts komen bloembakken staan zoals dit
dit idee
Wat jullie niet zien (links in het hoekjes onder) loopt de schutting iets meer naar de buren daar komt een houthaard opslag + containers overkapping.
Tuin graag zo onderhoud vrij mogelijk hoe minder groen hoe beter (al is daar de vrouw het niet mee eens alleen is ook geen tuinwerker maar wil wat groen

)
Zal binnenkort een tekening erop zetten dat zegt meer dan 1000 worden.
Mochten jullie ideetjes hebben ze zijn welkom!