hier ook al vaak gelezen.
waarschijnlijk zit ik hier niet helemaal goed en gaan er veel tegenstanders zijn ipv voorstanders maar het gaat om het idee/ontwerp waar ik extra ideeen op wil doen.
we gaan de hele tuin opnieuw aanleggen en rondom krijgen we overal nieuwe schutting.
aan de voordeur komt een poortje om de tuin te betreden.
het pad heb ik reeds al beklinkerd.
in de voortuin speel ik met het idee voor een grote plantenbak te maken met als eyecatcher een mooie grote olijfboom te zetten en de rest aankleden met bodembedekkers of siergras.
(de rest rond de border zal ook afgewerkt worden afhankelijk van het budget of met kunstgras of anders voorlopig boomschors)
aangezien onze hele tuin op het zuid/westen ligt krijgt deze over het algemeen de hele dag volle zon (waardoor we in het verleden al veel kapot hebben zien gaan qua beplanting), ik en mijn vriendin hebben totaal geen groene vingers en vinden het belangrijker om tijd vrij te maken voor ons gezin ipv elke week iets in de tuin te moeten onderhouden.
vandaar dat we ook op zoek zijn naar een zo onderhouds mogelijk vrije tuin en ook de keuze daarop gemaakt qua beplanting en type.
aan de voorzijde willen we de speelhoek van ons zoontje gaan maken en kan hij in alle gemak daar spelen, maar hebben we ook nog een beetje rust op het terras gedeelte.
aan de lange zijde hebben zouden we graag in een border pampamgras plaatsen ook vanwege de vele zon wat dit zal krijgen en op latere termijn ook minder water nodig heeft.
aan de achterkant willen we iets van kleur en kiezen daar voor een lavendel plant.
(misschien kunnen we meerdere soorten door elkaar plaatsen om het wat boeinder te maken)
dan hebben we zelf het terras wat verder niet speciaal is, de eettafel staat onder een overkapping en verder hebben we het gebruikelijke lounge gedeelte.
we kiezen er ook voor om kunstgras te plaatsen omdat wij ons gras niet kunnen onderhouden en dit voor ons de betere oplossing zal zijn.
voor mijzelf is het denk ik vrij onderhoudsvriendelijk maar het ontwerp / design is misschien nog wat aan de brave of saaie kant.
misschien enkele mensen wat zich geroepen voelen om mee te denken en eventueel wat aanpassingen te doen of meningen geven zou fijn zijn om eens te horen.