Dat inderdaad ook
Vraag me wel af wat er voor koekoeksjong in dit nest zit dat de hele bodem er uit valt! 

Grote lijmtang om de bodem weer op zijn plek te krijgen?Milo85 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 13:47:
Tsja.. wat moet ik hier nou mee? In het vogelhuisje zit een nestje koolmezen. Maar de bodem van het huisje begint er opeens uit te vallen. Ik kan het wel repareren (desnoods een touwtje omheen binden zodat het niet verder uit elkaar valt) maar dan ben ik ook weer bang dat ik mamavogel weg jaag...
[Afbeelding]
Misschien meteen het gat even opboren om Fat Mees naar buiten te laten gaanMilo85 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 13:47:
Tsja.. wat moet ik hier nou mee? In het vogelhuisje zit een nestje koolmezen. Maar de bodem van het huisje begint er opeens uit te vallen. Ik kan het wel repareren (desnoods een touwtje omheen binden zodat het niet verder uit elkaar valt) maar dan ben ik ook weer bang dat ik mamavogel weg jaag...
[Afbeelding]
Leef lekker in het nu, er is niks anders
Op de knieën met zo'n rubber schuimkussentje al geprobeerd? Ik krijg dan veel later (dan met hurken mijn rug) last van mijn enkels en knieën.FireFoz schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 20:18:
Ik heb last van ereprijs in m'n gazon en vind het met de hand wieden op zich prima, maar met 500 m2 ben ik dan wel even bezig. Ook prima want ik vind het wel ontspannend werk, maar ik krijg zo'n last van m'n rug er van. Ik heb al diverse posities geprobeerd. Meestal hurk ik helemaal door m'n benen maar zelfs dan heb ik de dag na een kwartiertje wieden enorme rugpijn. Heeft iemand tips wat het meest ergonomisch is?
Het moet echt met hand gedaan worden wil ik het goed met wortel en al verwijderen...
Twente | 5530 Wp JA Solar - 14x395 33° op Zuid
Ik heb een broek met kneepads dus m'n knieën is geen probleem. Maar zit je dan op handen en knieën of zit je met je billen op je enkels? Op handen en knieën krijg ik ook last volgens mij.True schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 20:29:
[...]
Op de knieën met zo'n rubber schuimkussentje al geprobeerd? Ik krijg dan veel later (dan met hurken mijn rug) last van mijn enkels en knieën.
Leef lekker in het nu, er is niks anders
Het is al laat, maar misschien is dit dan iets voor jou:FireFoz schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 23:35:
[...]
Ik heb een broek met kneepads dus m'n knieën is geen probleem. Maar zit je dan op handen en knieën of zit je met je billen op je enkels? Op handen en knieën krijg ik ook last volgens mij.
Zou liggend op een skippybal ofzo niet ergonomisch zijn? 😂 Lijkt me eigenlijk best relaxed.. Skippybal tussen borst en de grond.
Op zich normaal. Bij mijn leipeer ligt het nu ook vol met die steeltjes. De boom dunt als het ware zelf de vruchttrossen uit. Bij mij blijft er meestal nog teveel zitten zodat ik zelf over een week ook nog moet uitdunnen (2 of 3 vruchten per trosje).kepler schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 18:55:
Gisteren kwam ik er achter dat bijna alle bloesem/kleine vruchtjes van de perenboom zijn gevallen. Ik denk wel 95 procent, er zitten er echt nog maar een paar vast. Nu had ik wel de dag ervoor wat fruitbomen mest van Pokon gestrooid.
Is dit normaal gedrag of is er iets mis? Met de appelboom er naast is niks aan de hand.
Op de foto zie je de perenboom(pje) en alle stengeltjes op de grond...
[Afbeelding]
Klinkt als een gebrek aan buikspieren. Je buikspieren moeten namelijk de krachten van je rug opvangen. Rug dien je recht en warm te houden, dus geen blote rug. En inderdaad met je billen op je enkels.FireFoz schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 23:35:
[...]
Ik heb een broek met kneepads dus m'n knieën is geen probleem. Maar zit je dan op handen en knieën of zit je met je billen op je enkels? Op handen en knieën krijg ik ook last volgens mij.
Zou liggend op een skippybal ofzo niet ergonomisch zijn? 😂 Lijkt me eigenlijk best relaxed.. Skippybal tussen borst en de grond.
Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.
Dat is de rui van de boom, kan geen kwaad.kepler schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 18:55:
Gisteren kwam ik er achter dat bijna alle bloesem/kleine vruchtjes van de perenboom zijn gevallen. Ik denk wel 95 procent, er zitten er echt nog maar een paar vast. Nu had ik wel de dag ervoor wat fruitbomen mest van Pokon gestrooid.
Is dit normaal gedrag of is er iets mis? Met de appelboom er naast is niks aan de hand.
Op de foto zie je de perenboom(pje) en alle stengeltjes op de grond...
[Afbeelding]
Ik niet. Maar wat is de vraag achter je vraag?Milo85 schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 09:46:
Heeft iemand ervaring met elektrische voegenborstels?
Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?
Of het goed en sneller werktBarleone schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 11:12:
[...]
Ik niet. Maar wat is de vraag achter je vraag?
Ik heb er geen maar het zal minder vermoeiend werken stel ik me voor (dat je zelf niet over de voeg hoeft te schrobben).
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Is ook afhankelijk van welke bestrating je en hoe oud. Bij toch al versleten bkk's maakt het geen donder uit. Maar bij keramische tegels trek je zo de voeg eruit. Maar goed, dat is ook niet nodig bij deze tegels. Verder zou ik het afraden. Kan je beter met een onkruidbrander aan de slag bijvoorbeeld.HiBe schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 14:38:
in hoeverre is het een probleem om met zo'n (staal) voegen borstel te werken of de voegen uit te krabben? ik neem aan dat de stenen/tegels meer beschadigd worden en dus het volgende jaar weer meer algen/most/etc. kunnen vasthouden.
jordeeeh schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 09:26:
[...]
Dat is de rui van de boom, kan geen kwaad.
https://groenepassies.nl/...nirui-fruitbomen-walnoot/
Top, het lijkt dus normaal. Er zit echt bijna niks meer aan, maar voor zo'n kleine boom waarschijnlijk meer dan genoeghansvk schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 00:19:
[...]
Op zich normaal. Bij mijn leipeer ligt het nu ook vol met die steeltjes. De boom dunt als het ware zelf de vruchttrossen uit. Bij mij blijft er meestal nog teveel zitten zodat ik zelf over een week ook nog moet uitdunnen (2 of 3 vruchten per trosje).
Ja, in het begin als de boom nog klein is zit er nog niet zoveel aan. Wordt met de jaren meer.kepler schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 18:25:
[...]
Top, het lijkt dus normaal. Er zit echt bijna niks meer aan, maar voor zo'n kleine boom waarschijnlijk meer dan genoeg
[Voor 73% gewijzigd door Teijgetje op 12-05-2023 22:13]
Stay away from negative people, they have a problem for every solution.
Aan het eind van de tuinslang zit ik op 7L/minuut, geen idee of dat voldoende zou zijn.Teijgetje schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 21:39:
@True
Alles is afhankelijk van de waterdruk
De zwenksproeier zou voldoende moeten zijn, hier staat (nu nog) er een aangeboden met computer vanwege de te lage waterdruk.
Er staan ook andere gebruikte zwenksproeiers op marktplaats, dat is goedkoper proberen dan een nieuwe.
De andere sproeiers die je opgeeft zijn ook sterk afhankelijk van de waterdruk, en cirkelsproeiers spuiten dan 9,5 meter in diameter nat.
[Voor 30% gewijzigd door Teijgetje op 12-05-2023 22:09]
Ik heb dat ook her en der in mijn gazon. Ik ben een jaar of 5 geleden overgestapt op het principe "als het groen is en het doet geen zeer aan je blote voeten" >> boeien. Trekt het bijen aan etc, grote plus.loewie1984 schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 23:04:
Iemand enig idee hoe dit onkruid heet en ik dit het beste kan bestrijden?
[Afbeelding]
Ik heb dit nu op diverse plekken in mijn gazon, ook waar ik net bijgezaaid en ‘over seed’ heb en het verspreid zich alleen maar verder door zich om de paar centimeter te wortelen.
[Voor 6% gewijzigd door franssie op 12-05-2023 23:22]
🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Geen idee, ik heb het hier ook. Kan niet zo lekker tegen kort maaien, dus gras krijgt vanzelf wel weer de overhand, voor wat ik nu gezien heb.loewie1984 schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 23:04:
[Afbeelding]
Ik heb dit nu op diverse plekken in mijn gazon, ook waar ik net bijgezaaid en ‘over seed’ heb en het verspreid zich alleen maar verder door zich om de paar centimeter te wortelen.
Exact, zo doen wij het ook! Kleine uitzondering: paardenbloemen haal ik er wel uit (als ik de kans heb). Die worden zo breed en plat dat ze al het andere spul geen kans meer geven. En verspreiden heel makkelijk veel zaadjes, wil niet dat de hele tuin er vol mee komt te staan. En heb ook helemaal geen paardfranssie schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 23:18:
[...]
Ik heb dat ook her en der in mijn gazon. Ik ben een jaar of 5 geleden overgestapt op het principe "als het groen is en het doet geen zeer aan je blote voeten" >> boeien. Trekt het bijen aan etc, grote plus.
Ik heb nu ook veel klaver, waar ik dat eerder wilde corrigeren met voeding denk ik nu, best gaaf, mooie bloemen, leuk voor de biodiversiteit.
Nee dat is m denk ik niet. Het plantje lijkt meer op koriander dan op die boterbloem.franssie schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 23:18:
[...]
EDIT: Via google lens op je foto zag ik wel dat het een blaartrekkende boterbloem zou kunnen zijn, dat is niet leuk in je gras.
[Voor 9% gewijzigd door noes op 12-05-2023 23:24]
2020 R1250RS, K26/R1200RT, E61/550i
Lijkt me kruipende boterbloem. Leuk plantje, met tolerante mindsetloewie1984 schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 23:04:
[Afbeelding]
loewie1984 schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 07:42:
Dank voor de reacties. Ik heb aangrenzend aan het gras een tuinborder van 15m2 met alleen maar wildbloemen voor de bijen voornamelijk. Wilde mijn gazon zo clean mogelijk houden het liefste.
Ik maai nu 2 tot 3 keer per week, om het gras te activeren nadat er in de voorgaande jaren niet frequent gemaaid is. Wel ieder jaar geverticuteerd. Onlangs ook het gazon belucht, overzaaid en topdressed met bemeste tuinaarde. Het heeft er in tijden niet zo goed uitgezien als nu. Alleen onze gemeente maait geen bermen eveneens vanwege de biodiversiteit (zal ook wel financieel gedreven zijn) maar onze grasmat ligt dus aan een berm en daar komt dus een hoop onkruid vandaan.
http://www.xbmcfreak.nl/
Float like a butterfly, sting like a bee.
Als de palen nog goed zijn, lekker laten staan en gergebruiken. je haalt jezelf een hoop op de hals als je niet genoeg ruimte hebt verder.Martinusz schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 17:38:
[Afbeelding]
Deze schutting zouden wij willen vervangen door rabatdelen, probleem is dat de palen er niet uit te halen zijn zonder de aangelegde tuin deels weer overhoop te halen.
Ik denk nu eraan om alleen de schuttingdelen eruit te halen en de hardhouten palen te gebruiken voor de Rabatdelen, palen zijn 20 jaar oud gok ik, maar staan nog stevig (plus er zit deels muur direct achter de paal).
Of heeft iemand een gouden tip om de plek te vervangen in zeer beperkte ruimte?
Weet je zeker dat je bamboe wilt? Woekert nog erger dan hedra, ook onder de grond. Ik zou er niet aan beginnen.Gouwden schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 11:03:
Ben bezig om de tuin aan te pakken, idee is een moderne strakke tuin te maken. Aan de ene kant van de tuin komt een bamboe haag langs de schutting. Voor de andere kant van de tuin zoek ik nog wat ik kan neerzetten.
Geschikt voor 'moderne' tuin, haag van circa 2 meter hoog(schutting bedekken). Redelijke hufterproof en weinig onderhoud en groenblijvend.
Iemand leuke suggesties?
Niet alle bamboe woekert. Er zijn genoeg soorten die niet uitlopen via rizomen.Joris748 schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 20:43:
Weet je zeker dat je bamboe wilt? Woekert nog erger dan hedra, ook onder de grond. Ik zou er niet aan beginnen.
En als er beton omheen zit?wm1234 schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 18:54:
@Martinusz schuttingdelen loshalen en afvoeren. Dan staan de palen nog maar heb je links en rechts ruimte. Vervolgens zou ik links en rechts een gat maken naast de paal en dan heen en weer halen tot die loskomt. Is een weerbarstig proces maar de aanhouder wint.
Heb de Fargesia Obelisk in gedachte om neer te zetten, zou niet woekerend zijn?banaliteit schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 22:26:
Wel de juiste soort bamboe kiezen.
Anders:
Duwen ze je tegels omhoog
Komen ze uiteindelijk bij de buren terecht
Prikken ze je vijver lek
Kom je er nooit meer vanaf
Hoi :)
Waarom niet de palen met bankirai-olie-transparant-bruin doen en de rabbatdelen op de bankirai schutting schroeven?Martinusz schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 17:38:
[Afbeelding]
Deze schutting zouden wij willen vervangen door rabatdelen, probleem is dat de palen er niet uit te halen zijn zonder de aangelegde tuin deels weer overhoop te halen.
Ik denk nu eraan om alleen de schuttingdelen eruit te halen en de hardhouten palen te gebruiken voor de Rabatdelen, palen zijn 20 jaar oud gok ik, maar staan nog stevig (plus er zit deels muur direct achter de paal).
Of heeft iemand een gouden tip om de plek te vervangen in zeer beperkte ruimte?
Dat is idd een prima methode, zo heb ik hier ook al diverse palen uit de grond getrokken, gewoon met de schaarkrik uit de auto en een spanband. Gaat erg goed.Teijgetje schreef op zondag 14 mei 2023 @ 14:27:
Of je gebruikt een krik op een plank.
[YouTube: Palen uit de grond trekken. (how to pull fence posts out of the ground)]
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 + Ubbink AirExcellent. Stuur DM voor €50 Raisin bonus.
[Voor 6% gewijzigd door Shadow_Agent op 14-05-2023 19:54]
Hoi :)
Schuttingdelen hebben hier en daar wel wat verval, veel komen ook los, plus we willen graag rabatdelen omdat onze veranda ook met rabatdelen is.Teijgetje schreef op zondag 14 mei 2023 @ 14:27:
[...]
Waarom niet de palen met bankirai-olie-transparant-bruin doen en de rabbatdelen op de bankirai schutting schroeven?
Maar die schuttingdelen zien er ook nog goed uit, waarom niet alles in de olie? Dan ziet het er als nieuw uit.
Als de palen gewoon in de grond staan dan kan je eventueel met een zware lijmklem, een balk en een steunpunt, een hevel maken zodat je ze omhoog kan duwen/wippen door op de balk (je) gewicht te zetten aan het uiteinde.
Of je gebruikt een krik op een plank.
[YouTube: Palen uit de grond trekken. (how to pull fence posts out of the ground)]
Float like a butterfly, sting like a bee.
[Voor 10% gewijzigd door Teijgetje op 14-05-2023 22:31]
[Voor 53% gewijzigd door Stimulate14 op 15-05-2023 11:00]
wat voor ervaring zoek je?Stimulate14 schreef op maandag 15 mei 2023 @ 10:59:
Zijn er hier gebruikers met ervaringen betreft een Douglas overkapping en een blauwe regen?
Tibber-klant, 20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Nissan Leaf, Gasloos sinds 2018
Ik heb mijn reactie even aangepast. Zie bovenstaand.
Ok, met een blauwe regen moet je echt een goed plan maken.Stimulate14 schreef op maandag 15 mei 2023 @ 11:00:
[...]
Ik heb mijn reactie even aangepast. Zie bovenstaand.
[Voor 31% gewijzigd door de Peer op 15-05-2023 11:06]
Tibber-klant, 20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Nissan Leaf, Gasloos sinds 2018
[Voor 7% gewijzigd door sebastiaan89 op 15-05-2023 11:04]
Thnx, dat helpt. Daar zat ik zelf ook aan te denken dus dat dit wordt bevestigd is fijn.de Peer schreef op maandag 15 mei 2023 @ 11:02:
[...]
Ok, met een blauwe regen moet je echt een goed plan maken.
Dus bepalen waar hij naartoe mag groeien en wat je snoeistrategie wordt.
En sowieso heb je een 'systeem' nodig voor de geleiding. Dus bijvoorbeeld van die 'ijzerdraden' die hier voor verkocht worden. Ik gebruik dit: https://www.intratuin.nl/...8Qvt13ajtq9AaArzZEALw_wcB
dat zal voor de komende 5 jaar voldoende zijn, daarna zijn serieuzere maatregelen nodig denk ik.
Ik zou de stam overigens niet om de paal heen laten lopen, maar gewoon recht omhoog.
Bij de buren hier heeft de blauwe regen uiteindelijk de paal uit de grond getild van de overkapping...Stimulate14 schreef op maandag 15 mei 2023 @ 11:25:
[...]
Thnx, dat helpt. Daar zat ik zelf ook aan te denken dus dat dit wordt bevestigd is fijn.
Hij begint bij een paal waar hij niet omheen gewikkeld kan worden, dus als ik hem hiermee naar boven kan laten groeien is top. Dan eenmaal bij het dak aangekomen gaat hij via dezelfde manier naar rechts met de dakrand mee.
Solar 8920 wp 16x zzw 10 graden 14xzzw 60 graden, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l
20 * 370wp @ SE7K
Holy s, hoe is dat mogelijk?Ronald.42 schreef op maandag 15 mei 2023 @ 11:27:
[...]
Bij de buren hier heeft de blauwe regen uiteindelijk de paal uit de grond getild van de overkapping...
Heel goed nadenken. Blauwe regen kan over de jaren erg dik worden en drukt alles uit verband.Stimulate14 schreef op maandag 15 mei 2023 @ 10:59:
Zijn er hier gebruikers met ervaringen betreft een Douglas overkapping en een blauwe regen?
De blauwe regen vorige zomer geplant in de grond naast een van de palen van de overkapping. Nu begint de blauwe regen te groeien als een gek en ik zoek een goede manier deze omhoog te begeleiden met de paal mee.
Kan je de groeischeut dan om het draad heen wikkelen? Of binden met binddraad aan het staaldraad?de Peer schreef op maandag 15 mei 2023 @ 11:02:
[...]
En sowieso heb je een 'systeem' nodig voor de geleiding. Dus bijvoorbeeld van die 'ijzerdraden' die hier voor verkocht worden. Ik gebruik dit: https://www.intratuin.nl/...8Qvt13ajtq9AaArzZEALw_wcB
dat zal voor de komende 5 jaar voldoende zijn, daarna zijn serieuzere maatregelen nodig denk ik.
Ik zou de stam overigens niet om de paal heen laten lopen, maar gewoon recht omhoog.
dat laatste inderdaad, want als je gaat wikkelen dan groeit de stam uiteindelijk om de draad heen en raakt de draad volledig ingegroeid en/of wordt los getrokken.Stimulate14 schreef op maandag 15 mei 2023 @ 11:33:
[...]
Kan je de groeischeut dan om het draad heen wikkelen? Of binden met binddraad aan het staaldraad?
[Voor 32% gewijzigd door de Peer op 15-05-2023 11:37]
Goed bezig, maar wat naar dat je je soms zo verveelt, kom eens langs voor meer!Ronald.42 schreef op maandag 15 mei 2023 @ 11:27:
Aangezien ik helemaal gestoord werdt van alle stenen en puin in het voortuintje...
Alleen aan beginnen als je je echt verveelt... gelukkig lekker in het zonnetje.
Als je takken met besjes wilt, moet je 'm bestuiven.
[Voor 7% gewijzigd door Cheesy op 15-05-2023 11:38]
de Peer schreef op maandag 15 mei 2023 @ 11:35:
[...]
dat laatste inderdaad, want als je gaat wikkelen dan groeit de stam uiteindelijk om de draad heen en raakt de draad volledig ingegroeid en/of wordt los getrokken.
Sowieso zou ik niet zelf actief gaan wikkelen maar de plant gewoon zijn gang laten gaan. Hij mag echt wel een paar keer om de draad heen gaan, maar niet elke 20 cm.
bedenk dat het uiteindelijk gewoon een dikke boom/stam wordt en dat je over een paar jaar sowieso de staaldraad door iets anders moet vervangen. Of op zijn minst aanpassingen (nieuwe draad spannen).
Hou ‘em in de gaten bij die schutting!Stimulate14 schreef op maandag 15 mei 2023 @ 11:38:
[...]
Thnx. Dan gaan we daar mee aan de gang. Ik zal na de zomer eens een nieuwe foto posten.
Prima advies, waar ik lang vrijwilligers werk heb gedaan groeide een blauwe regen tegen een RVS(!) brandtrap aan, na 10 jaar had hij de trap vervormt en dusdanig verbogen dat de onderste treden eruit begonnen te vallen.de Peer schreef op maandag 15 mei 2023 @ 11:02:
[...]
Ja, dank je wel. De buurman houd het ook in de gaten.Barleone schreef op maandag 15 mei 2023 @ 11:42:
[...]
Hou ‘em in de gaten bij die schutting!
Het lijkt nu een lief plantje maar schijn bedriegt.
Haha nee laat maar ben er wel klaar mee voorlopig.Barleone schreef op maandag 15 mei 2023 @ 11:37:
[...]
Goed bezig, maar wat naar dat je je soms zo verveelt, kom eens langs voor meer!
Solar 8920 wp 16x zzw 10 graden 14xzzw 60 graden, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l
[Voor 7% gewijzigd door Dr. Donald op 15-05-2023 20:48]
Is er daar moeite door te weinig water? Of doordat het water niet weg wil?Stefke schreef op maandag 15 mei 2023 @ 14:29:
Voor de tuin aangeplant is is de hele tuin ong een meter diep omgespit. Het is een voormalig weiland (met op enkele meters zandlagen). Er zitten ook enkele drainagebuizen in de tuin maar juist op die plek lijken de planten het wat moeizaam te doen en dat deel is ook nog het hoogste deel van de tuin.
Het lijkt op residu van het gatorzand. Waarschijnlijk heb je ingeveegd en niet goed schoon gespoeld. Geen paniek, als het goed is slijt het vanzelf eraf. Of je moet met een plamuurmes aan slag.Woohooo schreef op maandag 15 mei 2023 @ 20:26:
Van het weekend nieuwe tegels gelegd, maar heb het idee dat sinds ik de voegen heb gedicht met Gator XP G2 er een soort grijze waas over de tegels zit... Tegels waren eerst mooi zwart. Heb al vaker Gator voegzand gebruikt maar die waas nog nooit eerder gezien. Herkent iemand dit?
[Afbeelding]
Spoelen met water is onderdeel van het werkprocess. Dan komt er van zelf een laagje water op de tegels. Naspoelen wanneer de voegen hard zijn heb ik niet gedaan als je daar op doelt voor zover dat nodig is ..pjot1 schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 06:16:
[...]
Het lijkt op residu van het gatorzand. Waarschijnlijk heb je ingeveegd en niet goed schoon gespoeld. Geen paniek, als het goed is slijt het vanzelf eraf. Of je moet met een plamuurmes aan slag.
Lijkt wel of je goud aan het zoeken bentRonald.42 schreef op maandag 15 mei 2023 @ 11:27:
Aangezien ik helemaal gestoord werdt van alle stenen en puin in het voortuintje...
Alleen aan beginnen als je je echt verveelt... gelukkig lekker in het zonnetje.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dat weet ik. Je had het even moeten droogtrekken met een wisser. Dan haal je eventuele overblijfselen weg.Woohooo schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 08:50:
[...]
Spoelen met water is onderdeel van het werkprocess. Dan komt er van zelf een laagje water op de tegels. Naspoelen wanneer de voegen hard zijn heb ik niet gedaan als je daar op doelt voor zover dat nodig is ..
[Voor 20% gewijzigd door Chaoss op 16-05-2023 09:22]
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Of direct in je tuin laten stromen natuurlijk. Maar helemaal mee eens, regenwater direct het riool in is toch wat we eigenlijk zo min mogelijk willen tegenwoordig? De acties van gemeentes en waterschappen om mensen hun tegels te laten verwijderen en regenpijpen af te koppelen vliegen je om de orenStimulate14 schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 09:29:
Waarom zet je geen mooie regenton neer @Chaoss ?
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Zijn we zeker van plan, maar een regenton zit zo vol, het schuurtje heeft ruwweg een dak oppervlak van 2.5x6.5m, en dan loopt de ton over. Wil dus een overloop op het riool hebben.Stimulate14 schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 09:29:
Waarom zet je geen mooie regenton neer @Chaoss ?
Ik had het persoonlijk wel gewetenChaoss schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 10:05:
[...]
Zijn we zeker van plan, maar een regenton zit zo vol, het schuurtje heeft ruwweg een dak oppervlak van 2.5x6.5m, en dan loopt de ton over. Wil dus een overloop op het riool hebben.
Nouhja ik hoef die buis niet lleen voor deze afvoer te graven er moeten 'onderweg' ook nog 2 terrasgoten (die er nu nog niet liggen) op aangesloten worden.Stimulate14 schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 10:07:
[...]
Ik had het persoonlijk wel geweten. Dan maar vaker de planten water geven.
Helemaal mee eens, vandaar dat ik er ook een regenton 'tusssen' ga zetten. En de hoeveelheid water die ik in mijn tuin wil heeft zo zijn grenzen. Om nu 80m2 aan oppervlakte allemaal in een grasveld van 20m2 te laten stromen gaat me te ver dat wordt in het voorjaar en najaar een moeras.Gizz schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 10:04:
[...]
Of direct in je tuin laten stromen natuurlijk. Maar helemaal mee eens, regenwater direct het riool in is toch wat we eigenlijk zo min mogelijk willen tegenwoordig? De acties van gemeentes en waterschappen om mensen hun tegels te laten verwijderen en regenpijpen af te koppelen vliegen je om de orenVaak inclusief subsidie.
Je zou ook een infiltratiekrat kunnen overwegen (dat is wat ze uiteindelijk willen, dat je het water op je eigen erf weg laat lopen, niet dat dat eenvoudig is als je een maar een klein tuintje hebt), maar uiteindelijk zal die ook een overloop moeten hebben en dus die aansluiting op riool of andere afvoer, dus uiteindelijk kom je daar toch op uit. Afhankelijk van de grond kan je best wat water weg laten lopen, overigens. Bij ons is het zandgrond, en dat is eigenlijk nooit drassig, zelfs bij een flinke hoosbui blijft nergens water staan. Maar bij klei heb je wel goede afvoer nodig.Chaoss schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 10:27:
Helemaal mee eens, vandaar dat ik er ook een regenton 'tusssen' ga zetten. En de hoeveelheid water die ik in mijn tuin wil heeft zo zijn grenzen. Om nu 80m2 aan oppervlakte allemaal in een grasveld van 20m2 te laten stromen gaat me te ver dat wordt in het voorjaar en najaar een moeras.
Ik las blauwe reiger en was echt even in de war.Ronald.42 schreef op maandag 15 mei 2023 @ 11:27:
[...]
Bij de buren hier heeft de blauwe regen uiteindelijk de paal uit de grond getild van de overkapping...
Het LSD topic is aan de andere kantReinier schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 10:49:
[...]
Ik las blauwe reiger en was echt even in de war.
Een regenton van vaak rond de 300 liter stelt ook niks voor inderdaad. Ik ben met twee IBC containers aan de slag te gaan om in elk geval voor een paar weken water voor de tuin te hebben tijdens een hittegolf.henkie196 schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 10:38:
[...]
Je zou ook een infiltratiekrat kunnen overwegen (dat is wat ze uiteindelijk willen, dat je het water op je eigen erf weg laat lopen, niet dat dat eenvoudig is als je een maar een klein tuintje hebt), maar uiteindelijk zal die ook een overloop moeten hebben en dus die aansluiting op riool of andere afvoer, dus uiteindelijk kom je daar toch op uit. Afhankelijk van de grond kan je best wat water weg laten lopen, overigens. Bij ons is het zandgrond, en dat is eigenlijk nooit drassig, zelfs bij een flinke hoosbui blijft nergens water staan. Maar bij klei heb je wel goede afvoer nodig.
Daarbij is een regenton altijd vol in de winter / herfst, en leeg in de zomer, of in ieder geval komt het bij ons zo uit de laatste paar jaren.
Reinier schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 10:49:
[...]
Ik las blauwe reiger en was echt even in de war.
Nog steeds 5/5 :)kaboom1555 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 19:56:
[...]
Voor zolang het duurt, maar hier ook een week verder is de score nog 5/5.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Volgende week barbieqjoetje aan.. Lekker.
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
Google Pixel 7a Macbook Pro 2023 16" LG OLED evo C3 Samsung Galaxy S23 Hogwarts Legacy Samsung Galaxy Z Fold4 Apple iPhone 14 Nintendo Switch Lite
Tweakers is samen met
Hardware Info,
AutoTrack,
Gaspedaal.nl,
Nationale Vacaturebank,
Intermediair en
Independer
onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2023
•
Hosting door True
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details