Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[F1 2018] Race 4 - GP van Azerbaijan Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Pagina: 1 ... 24 25 26 Laatste
Acties:
  • 70.685 views

• LopendeVogel
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 18-11 12:56
quote:
hjs schreef op zondag 29 april 2018 @ 21:37:
Race niet gezien helaas.
Heb ik nog wat gemist :?
Ha stiekem wel, race was van het begin tot het eind redelijk spannend :D

Top 3 was tot zo ongeveer de laatste ronde niet te voorspellen, Vettel die op het einde zijn uitstekende race toch nog weet te verprutsen, Bottas die ''spontaan'' het met een lekke band mocht doen, Hamilton die wint maar niet echt blij is met de manier hoe, Ricciardo en Max die elkaar de gehele race zaten te irriteren (althans, Max zat Ricciardo te irriteren en uiteindelijk was het kaboem), Ocon die er vroeg uit knalde dankzij een kaboem met Kimi.

Jawel ik heb van begin tot eind kunnen genieten, even een domper tussendoor waarbij Ricciardo achter op Max zat (maar zoiets was te verwachten eigenlijk de gehele race lang).

Jammer dat je deze race gemist hebt, in mijn ogen de vetste tot nu toe dit seizoen.

Oja en niet te vergeten Grosjean die nog even tijdens de laatste (nja, dankzij hem de 1 na laatste) safetycar zijn auto in de muur weet te hangen, geniaal :D

LopendeVogel wijzigde deze reactie 30-04-2018 08:46 (7%)

• Requiem19
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 21:08
quote:
Grrrrrene schreef op maandag 30 april 2018 @ 08:01:
[...]

En daar maak jij dan weer van dat zijn teamgenoten telkens geluk hebben gehad 8)7 Dat zeg ik dus helemaal niet. Ik zeg letterlijk dat zijn teamgenoten het (op Perez met geluk na) niet beter deden.
Grappig, Perez was verreweg het langste zijn teamgenoot.

Hulk bewees mijn punt binnen een paar uur. Hij is niet goed genoeg / te foutgevoelig op cruciale momenten.

Hulks teamgenoten:
Barrichello (zonder geluk beter dan Hulk)
Di Resta: minder punten, maar wel 1x uitschieter op P4
Perez: 3 jaar lang teamgenoot van Hulk en dus net als vdg op cruciale momenten de killer. ‘Geluk’, yeah right.
Palmer: hoeven we het niet eens over te hebben.

http://www.instagram.com/gravelforbreakfast

Acties:
  • +8Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 20-11 18:48

En weg zijn de Pirelli logo's

Lorem ipsum dolor sit amet | PSN: Jasphur | Discogs Collectie | Untappd: jasperroeken

quote:
Zie ik daar nu een blauw ledje in de wheelnut van MAG?

if so. Waar is die voor?

if not. Wat is dat blauwe dan?

nachtnet zonder hoofdletter

Acties:
  • +7Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: maart 2009
  • Nu online
Wat een kut regie overigens gisteren.

In ronde 26 nog even een replay laten zien van ronde 6, in ronde 31 nog een keer een replay uit ronde 11, de intro van de replay duurt langer dan de replay zelf.

En de stewards die lagen te slapen want de 'under investigations' kwamen ook iets van 10 of 20 ronden later pas.

Vermakelijke race, maar verder :'(

Franse auto's gaan niet stuk, die staken gewoon

• Jasphur
@nachtnet Blauw LED'je? Ik dacht dat gewoon een blauwe wheel nut was eigenlijk? Een fel gekleurd object lijkt mij makkelijker mikken voor het pit mannetje.

Of is F1 ineens zo hi-tech dat ze lampjes in hun wheelnuts knallen? :D

Jasphur wijzigde deze reactie 30-04-2018 09:10 (19%)

Lorem ipsum dolor sit amet | PSN: Jasphur | Discogs Collectie | Untappd: jasperroeken

• Ari Gold
  • Registratie: augustus 2011
  • Nu online
quote:
nachtnet schreef op maandag 30 april 2018 @ 09:05:
[...]

Zie ik daar nu een blauw ledje in de wheelnut van MAG?

if so. Waar is die voor?

if not. Wat is dat blauwe dan?
Led? Lijkt me gewoon de kleur van de wheelnut..

fool me once, strike one. but fool me twice…strike three.

• foxgamer2019
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online
https://www.nu.nl/formule...chuld-van-verstappen.html

Ik volg de F1 niet zo goed, maar die Lauda lijkt me geen leuke man. Niet omdat hij niks over Max mag zeggen, maar ik heb liever dat hij zich bemoeid met zijn eigen team. Hij zou ook kunnen aanhalen wat vorig jaar is gebeurd tussen coureurs van zijn team.

Verder snap ik al die 'oude' personen niet in de F1. Waarom blijven ze allemaal zo lang zitten? De baas van de F1 was ook al op leeftijd en heeft vernieuwingen tegengehouden.

Tenminste dat is mijn beeld, maar hoor graag als ik dit fout zie. :)

Ps. Wat is met Christina gebeurd? Ik was vroeger 'verliefd' op haar. Dit is meer een plastice roboto.

Acties:
  • +1Henk 'm!

* nachtnet dacht/denkt dat het blauw licht gaf..

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Pascalito
  • Registratie: oktober 2009
  • Nu online

Pascalito

♥ ♥ Love is the air ♥ ♥

Volgens mij de kleur van de wheel nut,

Kijk maar naar andere teams:

Reisblog: Pascal and Andrea.com - Lees nu over het kleurrijke Mexico! - Zwem met dolfijnen!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ari Gold
  • Nu online
quote:
nachtnet schreef op maandag 30 april 2018 @ 09:13:
[afbeelding]

* nachtnet dacht/denkt dat het blauw licht gaf..
Tijd voor koffie dus.

Acties:
  • +2Henk 'm!
quote:

Yup.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 18:59
quote:
Ik dacht dat echte pit reporters niet meer mochten, en hoogstens vanuit een tunnel/gang tussen pitstraat en paddock mochten toekijken. Maar Ted staat hier toch mooi in de achtergrond mee te gluren :?

• Jasphur
quote:
RobertMe schreef op maandag 30 april 2018 @ 09:18:
[...]

Ik dacht dat echte pit reporters niet meer mochten, en hoogstens vanuit een tunnel/ging tussen pitstraat en paddock mochten toekijken. Maar Ted staat hier toch mooi in de achtergrond mee te gluren :?
Ted is SKY. Nuff' said :P :+

• foxgamer2019
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online
quote:
Vuvuzela schreef op zondag 29 april 2018 @ 21:32:
[...]

Het is vooral jammer voor Max zijn carriere.. Lauda kan beter fan van je zijn als je ooit voor Mercedes wilt rijden.
Waarom heeft hij zo'n invloed?

• FastFred
  • Nu online
Is er overigens nog ergens bekend gemaakt wat er met beide RB's aan het begin aan de hand was? Dat geneuzel over een accu die niet wilde opladen?

Franse auto's gaan niet stuk, die staken gewoon

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RobertMe
quote:
Ook hij heeft wel eens vaker tijdens de Notebook of whatever aangegeven van "dit is de gang waar we normaal de race kijken". Dus dan zouden die privileges nieuw zijn.

Of het mag nu in het algemeen weer, maar bij Ziggo gebeurd het niet omdat Jack bij "het vierkantje" staat en maar op 1 plek tegelijk kan zijn (alhoewel die dan nog steeds in pitstraat kan zijn zolang niemand zich bij het vierkantje hoeft te melden).

Acties:
  • +2Henk 'm!

• RobertMe
quote:
FastFred schreef op maandag 30 april 2018 @ 09:22:
Is er overigens nog ergens bekend gemaakt wat er met beide RB's aan het begin aan de hand was? Dat geneuzel over een accu die niet wilde opladen?
De accu lade wel, en zelfs het "felst" (mode 7, door zowel de race engineer van VER als van RIC aangegeven om die te gebruiken omdat die het aggressiefst doet laden). Maar tegelijkertijd zaten beiden op het rechte stuk ook als een gek gebruik te maken van de overtake knop waardoor ze de accu ook weer meteen leeg trokken.

Dit alles als gevolg van dat de banden niet op temperatuur waren/kwamen. Daardoor waren ze sitting ducks op het rechte stuk (/stukken?) en ze dat dus wouden compenseren door gebruik te maken van overtake.

Later kregen ze de banden wel op temperatuur en kwam het tempo terug, daarnaast dat HUL zichzelf uitschakelde en SAI door zijn stop terug viel dat ze niet meer zo op de overtake hoefden te leunen en de accu/MGU-K ook weer tot leven kwam.

• Leoon.
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 19:49

Leoon.

waka waka hey hey

Die under investigation tussen max en ricciardo, wat is dat uiteindelijk eigenlijk geworden?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 20-10 22:06
quote:
Leoon. schreef op maandag 30 april 2018 @ 09:30:
Die under investigation tussen max en ricciardo, wat is dat uiteindelijk eigenlijk geworden?
Allebei een foei.

Raceincident waarbij de FIA aangeeft dat zowel 3 als ook 33 schuld hadden.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• RobertMe
quote:
Leoon. schreef op maandag 30 april 2018 @ 09:30:
Beiden een reprimande.

VER wegens 2x moven en RIC wegens bekennen dat hij zijn actie eerder had moeten afbreken. Wat nogal raar is. Want bij VER wordt er niet verwezen naar regels waar in staat dat het niet mag, en RIC krijgt dan een reprimande wegens soort van "schuld bekennen". Daarnaast is het ook raar om beide coureurs een "straf" krijgen (en is in dit topic al verwezen naar dat in de regels staat dat nooit 2 coureurs een straf kunnen krijgen, als niet duidelijk is wie schuldig is is er geen straf en is het een racing incident).

Edit:
quote:

RobertMe wijzigde deze reactie 30-04-2018 09:35 (16%)

• Woudloper
  • Registratie: november 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

quote:
FastFred schreef op maandag 30 april 2018 @ 09:22:
In het radiocommentaar had Horner tijdens de race aangegeven dat het door de "overtake-button" was gekomen. Schijnbaar maakt RBR voor het inhalen gebruik van een inhaalknop op het stuur die blijkbaar ook gebruik maakt van de batterij.

• Loondijke
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 20:37
Maar belangrijkste vraag: Mag je 2 keer op je racelijn bewegen als 1e rijder? "Vroeger" mocht dit niet en mocht je maar 1 keer bewegen. Zie al de acties van VER tegen Rosberg in Canada bijvoorbeeld.

Gamert in hart en nieren! iRacing stats: (and improving): Loondijke

• Remcoww
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 16:13
-

Remcoww wijzigde deze reactie 30-04-2018 09:39 (100%)

• ArcticWolf
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 14:52

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

quote:
RobertMe schreef op maandag 30 april 2018 @ 09:32:
[...]

Beiden een reprimande.

VER wegens 2x moven en RIC wegens bekennen dat hij zijn actie eerder had moeten afbreken. Wat nogal raar is. Want bij VER wordt er niet verwezen naar regels waar in staat dat het niet mag, en RIC krijgt dan een reprimande wegens soort van "schuld bekennen". Daarnaast is het ook raar om beide coureurs een "straf" krijgen (en is in dit topic al verwezen naar dat in de regels staat dat nooit 2 coureurs een straf kunnen krijgen, als niet duidelijk is wie schuldig is is er geen straf en is het een racing incident).

Edit:

[...]
Hier staat het uitgelegd:
https://www.autosport.com...en-rule-for-braking-zones

En het staat ergens in regel 2X.X van Appendix L meen ik :P
quote:
Whiting clarified that the strict rules governing drivers only making one move while defending a position remain in place.

Car: Astra H OPC 2.0T @ 241bhp

• RobertMe
quote:
Woudloper schreef op maandag 30 april 2018 @ 09:33:
[...]

In het radiocommentaar had Horner tijdens de race aangegeven dat het door de "overtake-button" was gekomen. Schijnbaar maakt RBR voor het inhalen gebruik van een inhaalknop op het stuur die blijkbaar ook gebruik maakt van de batterij.
Horner? Die zul je niet snel horen over de boordradio, net zoals andere hoge piefen. In 99% van de gevallen is het gewoon de race engineer van de coureur.

Aantal voorbeelden waarvan me bijstaat dat je wel iemand anders/hogerop hoort:
  • Paddy Low die in Abu Dhabi '16 aan HAM vraagt om harder te rijden (wat hij niet doet om ROS naar achteren te duwen voor kans op kampioenschap)
  • Arrivabene die in Mexico '16 tegen VET zegt dat hij rustig moet zijn (na Verstappen incident)
  • Guenter Steiner die tegen Grosjean zegt dat ie moet stappen met klagen (Austin '17 IIRC)
En terugkomende op de overtake knop. Alle teams hebben die, en dat is een soort van override van de engine mode om wel op "full beans" te draaien in combinatie met inzetten van hybride systemen.

• RobertMe
quote:
ArcticWolf schreef op maandag 30 april 2018 @ 09:37:
[...]

Hier staat het uitgelegd:
https://www.autosport.com...en-rule-for-braking-zones

En het staat ergens in regel 2X.X van Appendix L meen ik :P

[...]
Dat die regels er zijn is me bekend. Maar normaal staat in die FIA documenten ook een duidelijke vermelding naar de geschonden regel (die 2X.X Appendix L dus wat je zegt). Dat is in dit geval niet zo en maakt het "raar". Het mag niet, maar de regel waarom het was weet Connoly :+ weten de stewards nog niet.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 15:25
(jarig!)
Ongeacht regels, wel of geen fouten, denk ik dat zowel FIA als F1 management moeten beseffen dat de reden dat de race in Baku wel aardig/leuk was om te kijken de competitie tussen de Red Bull wagens was. Buiten de competitie tussen RIC/VER en de 1e ronde om gebeurde er geen klap.

Als we incidenten al gaan bestraffen waarbij het handboek des regels erbij gezocht moet worden waarop er te straffen valt, is de lol er binnenkort vanaf. Dit is al langer gaande, het hele safety first slaat door en het lijkt erop dat risico uit den boze is.

Overigens een reden waarom ik al sinds vorig jaar niet speciaal meer op sta voor vroege races of de racedagen bewust vrij houdt in de agenda. Kan ik kijken? Leuk meegenomen.

• floriz87
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 17-11 21:43
quote:
RobertMe schreef op maandag 30 april 2018 @ 09:39:
[...]

Horner? Die zul je niet snel horen over de boordradio, net zoals andere hoge piefen. In 99% van de gevallen is het gewoon de race engineer van de coureur.

Aantal voorbeelden waarvan me bijstaat dat je wel iemand anders/hogerop hoort:
  • Paddy Low die in Abu Dhabi '16 aan HAM vraagt om harder te rijden (wat hij niet doet om ROS naar achteren te duwen voor kans op kampioenschap)
  • Arrivabene die in Mexico '16 tegen VET zegt dat hij rustig moet zijn (na Verstappen incident)
  • Guenter Steiner die tegen Grosjean zegt dat ie moet stappen met klagen (Austin '17 IIRC)
En terugkomende op de overtake knop. Alle teams hebben die, en dat is een soort van override van de engine mode om wel op "full beans" te draaien in combinatie met inzetten van hybride systemen.
Hij bedoelt radiocommentaar als in contact met de verslaggevers van SKY. Live vanuit de pitwall oid staat er dan.

• RobertMe
quote:
floriz87 schreef op maandag 30 april 2018 @ 09:48:
[...]

Hij bedoelt radiocommentaar als in contact met de verslaggevers van SKY. Live vanuit de pitwall oid staat er dan.
Sky had dit weekend contact met Otmar Szafnauer van Force India, en niet met Christian Horner :P Bij Sky wisselt dit altijd een beetje, RBR, FI, Williams (denk ook geen andere teams?) maar ze hebben in een weekend altijd maar met een team contact met de pitmuur (Horner, Szafnauer of nu Paddy Low en voorheen Rob Smedley).

Acties:
  • +3Henk 'm!
quote:
RobertMe schreef op maandag 30 april 2018 @ 09:54:
[...]

Sky had dit weekend contact met Otmar Szafnauer van Force India, en niet met Christian Horner :P Bij Sky wisselt dit altijd een beetje, RBR, FI, Williams (denk ook geen andere teams?) maar ze hebben in een weekend altijd maar met een team contact met de pitmuur (Horner, Szafnauer of nu Paddy Low en voorheen Rob Smedley).
Alle teams moeten 1 persoon van de pitwall beschikbaar hebben voor live-contact tijdens de race met tv-media.
1 team/persoon per media kanaal. bv SKY alleen Horner etc, C4F1 alleen Williams, Movistar bij McLaren, etc..

nachtnet wijzigde deze reactie 30-04-2018 10:01 (9%)

• Crxtreem
  • Registratie: augustus 2007
  • Nu online
Ik meende ook ergens gelezen te hebben dat Gasly en Magnussen aan het einde van de race ook nog met elkaar in gevecht waren.

Zijn daar ook nog beelden van of wat meer gegevens?
Volgens mij is daar niets van uitgezonden.

• RobertMe
quote:
Crxtreem schreef op maandag 30 april 2018 @ 10:01:
Ik meende ook ergens gelezen te hebben dat Gasly en Magnussen aan het einde van de race ook nog met elkaar in gevecht waren.

Zijn daar ook nog beelden van of wat meer gegevens?
Volgens mij is daar niets van uitgezonden.
Inderdaad. MAG heeft een straf gekregen, maar waarvoor zou ik niet weten/geen beelden van gezien.

Als ik met interview met Gasley goed herinner iets m.b.t. de muur induwen/geen ruimte laten. Ik vermoed dat dit dan bij de herstart van de laatste SC is geweest.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• jmderonde
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 19-11 13:04
Wat ik zelf nog mis (en misschien ergens in de 1600 berichten boven mij aan de orde is geweest): Weten we al waarom Verstappen niet verder is gereden? De auto leek mij aardig onbeschadigd en RIC heeft hem geraakt op de kriksteun, die is ervoor gemaakt om wat gewicht aan te kunnen. Of heeft ie een klap op z'n versnellingsbak gehad?

• Aartstyle
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 15:47
Allemaal leuk een aardig dat race incident tussen daniel en Max. Maar ik maak mij meer zorgen om de race snelheid (en vooral het begin) van de Red Bull. Dat was zorgwekkend om zo snel al 19 seconden achter Bottas te zitten. De vrije trainingen zagen er veelbelovend uit, maar het blijkt maar weer dat dit niet heel veel zegt. De wereldtitel kunnen ze nu wel gedag zeggen bij Red Bull. Aangezien de geruchten steeds sterker worden dat ze volgend jaar met Honda in zee gaan ben ik heel benieuwd naar de ontwikkelingen bij Torro Rosso en Honda dit seizoen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 17:19

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

quote:
jmderonde schreef op maandag 30 april 2018 @ 10:27:
Wat ik zelf nog mis (en misschien ergens in de 1600 berichten boven mij aan de orde is geweest): Weten we al waarom Verstappen niet verder is gereden? De auto leek mij aardig onbeschadigd en RIC heeft hem geraakt op de kriksteun, die is ervoor gemaakt om wat gewicht aan te kunnen. Of heeft ie een klap op z'n versnellingsbak gehad?
Vroeg ik me ook af, maar volgens mij was ie afgeslagen. Hoewel ik dacht dat er tegenwoordig ook autonoom gestart kan worden met de MGU's.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jasphur
quote:
jmderonde schreef op maandag 30 april 2018 @ 10:27:
Dat kan om 1 miljoen redenen zijn geweest.
Je geeft zelf al de meest logische: een kapotte schakelbak, maar ook een gebroken achteras, achtervering, defecte vleugel, kapotte bodem, etc etc kan een oorzaak zijn. Wie weet wat hij in zijn oortje te horen kreeg vanuit de pitwall.

Of zoiets simpels als een afgeslagen motor die hij niet meer aan de praat kreeg.
Volgens mij reed RIC met 300+ kmpu op VER in. Het had mij verbaasd als VER nog weg kon rijden.

Jasphur wijzigde deze reactie 30-04-2018 10:33 (5%)

https://www.mtv.fi/sport/...twb_urheilu_f1#gs.T2XHJs8
quote:
"the most dangerous dude I've pushed against" - the F1 newcomer was shocked by the end of the situation mtv.fi
in het Fins, maar te vertalen met iedere vertaal app.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 15:49
quote:
FastFred schreef op maandag 30 april 2018 @ 09:06:
Wat een kut regie overigens gisteren.

In ronde 26 nog even een replay laten zien van ronde 6, in ronde 31 nog een keer een replay uit ronde 11, de intro van de replay duurt langer dan de replay zelf.

En de stewards die lagen te slapen want de 'under investigations' kwamen ook iets van 10 of 20 ronden later pas.

Vermakelijke race, maar verder :'(
ik vond vooral de regie in bocht 1 irritant.... dan zie je iemand een inhaalpoging doen (voornamelijk de Bulls bij elkaar) en dan gaat de camera niet mee de bocht in of wordt er te laat geschakeld naar de camera in de bocht, waardoor je de helft van de actie mist en het pas meekrijgt in een latere herhaling.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 17:19

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

quote:
Jasphur schreef op maandag 30 april 2018 @ 10:32:
[...]

Of zoiets simpels als een afgeslagen motor die hij niet meer aan de praat kreeg.
Volgens mij reed RIC met 300+ kmpu op VER in. Het had mij verbaasd als VER nog weg kon rijden.
Delta was natuurlijk maar 20-30km/u he ;)

Acties:
  • +17Henk 'm!

This group is growing #F1

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 09:35

Bansheeben

There never was any cake...

quote:
DaniëlWW2 schreef op zondag 29 april 2018 @ 19:08:
Even een tip voor iedereen. Vermijdt reactiesecties waar ook op het internet als het om de de RBR crash ging.
* DaniëlWW2 is kortstondig blootgesteld en begint het vertrouwen in de mensheid te verliezen...
Haha, GoT is nog easy mode wat dat betreft. Je zou de ronduit belachelijke bullshit eens moeten zien die op de /r/formula1 subreddit soms wordt uitgekraamd. Ik verlies mijn vertrouwen in de mensheid daar keer op keer weer (ergens ben ik ietwat masochistisch ingesteld denk ik, of gewoon naïef....).

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

• BioHazard
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 16:33
quote:
Bansheeben schreef op maandag 30 april 2018 @ 10:49:
[...]

Haha, GoT is nog easy mode wat dat betreft. Je zou de ronduit belachelijke bullshit eens moeten zien die op de /r/formula1 subreddit soms wordt uitgekraamd. Ik verlies mijn vertrouwen in de mensheid daar keer op keer weer (ergens ben ik ietwat masochistisch ingesteld denk ik, of gewoon naïef....).
Wow, maar echt. De formula1 subreddit is een toxic poel van verderf tegenwoordig. :|

Tech-> i5 6600K-GTX1070 Gamebak // iPhone XR 64Gb // HP Elitebook 830 G5
Vervoer -> 2018 Ford Fiesta Titanium 1.0 Ecoboost First Edition // 2015 Yamaha MT09

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MuVo
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 20:41

MuVo

🏁🏎🏎🏎🚥

Ik weet niet of deze al gepost is, maar in de comments op f1today kwam ik de volgende link tegen: Uitleg van Antony Davidson streamable.com/zcwrf.

Ik vindt dit de meest heldere uitleg tot nu toe.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Odessa
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online

Odessa

"Das Beste oder nichts"

#44 "The best crowd ever" #77 ...Beard...

• Jasphur
quote:
MuVo schreef op maandag 30 april 2018 @ 10:50:
Ik weet niet of deze al gepost is, maar in de comments op f1today kwam ik de volgende link tegen: Uitleg van Antony Davidson streamable.com/zcwrf.

[video]

Ik vindt dit de meest heldere uitleg tot nu toe.
Heb geen geluid op het werk. (heb ik wel, maar kan niet aan). Heb je een korte tekstuele uitleg?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

quote:
Woudloper schreef op zondag 29 april 2018 @ 21:27:
Wel jammer dat Lauda ook weer een duit in het zakje moet doen rondom het onfortuinlijke ongeval tussen Ric en Ver. Hij weet meteen dat Ver de schuldige is. Blijkbaar weet hij meer dan de wedstrijdleiding?
Lauda zei ook ooit dat HAM nog 's iemand dood ging rijden met zijn stijl. Nu zijn ze beste vriendjes. Lauda is gewoon een concurrent die wat extra vlam in de pan wil rondom Verstappen. Mercedes is niet meer dominant dit jaar en dat maakt ze bang.
quote:
PWM schreef op zondag 29 april 2018 @ 21:33:
Net pas kunnen kijken. Wie schuld heeft aan die botsing laat ik me maar even niet over uit. Maar wat een belachelijke race van die 2. Leuk hoor, dat "echte racen", maar als iedereen om je heen wel gewoon als team raced, kom je nergens (deze keer letterlijk). Horner had moeten ingrijpen en RIC er langs moeten laten. Ik ben groot fan van Max (ook nu nog :) ), maar zijn papieren zijn op dit moment beter.
Ik ben ervan overtuigd dat RIcc alleen maar sneller was door dat rechte stuk van 2km en de koudere banden van Max. Kortom, ze waren elkaar 2 ronden later weer tegengekomen als Max z'n banden warm waren en hij op het rechte stuk achter Ricc de slipstream/DRS combo had gehad.

Bansheeben wijzigde deze reactie 30-04-2018 10:59 (41%)

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Speedpete
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 10-11 22:32

Speedpete

is barman

quote:
MikeyMan schreef op maandag 30 april 2018 @ 07:13:
Wat ik wel vreemd vond; waarom reed ric zo makkelijk naar ver toe, terwijl ver zoveel last leek te hebben van het achter ham zitten? :?
Vroeg ik mij ook af. Bij het terugkijken van de beelden zag ik dat VER naar HAM toe kroop in sector 2, daar was hij behoorlijk wat sneller. Aan het einde van deze sector, uitkomen bocht 15, trok HAM echter weg een werd het gat > 1 seconde. Daardoor kreeg VER geen DRS waardoor inhalen onmogelijk was. Hij reed op het rechte stuk wel naar HAM toe maar dat was nooit genoeg voor een aanval.

RIC had dat nadeel niet bij VER: zelfde chassis, zelfde motor. Die kon dus bijblijven in sector 2, mede door de tragere HAM, en bijblijven bij VER dankzij dezelfde motor / DRS.
quote:
Suicyder schreef op maandag 30 april 2018 @ 09:43:
Ongeacht regels, wel of geen fouten, denk ik dat zowel FIA als F1 management moeten beseffen dat de reden dat de race in Baku wel aardig/leuk was om te kijken de competitie tussen de Red Bull wagens was. Buiten de competitie tissen RIC/VER en de 1e ronde om gebeurde er geen klap.
Eens. Als RBR slim was geweest (imho) en beiden op een andere strategie had gezet waardoor ze niet bij elkaar reden, dan was deze race geen klap aan geweest.

Speedpete wijzigde deze reactie 30-04-2018 11:06 (56%)

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 17:39

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

quote:
RobertMe schreef op maandag 30 april 2018 @ 10:02:
[...]

Inderdaad. MAG heeft een straf gekregen, maar waarvoor zou ik niet weten/geen beelden van gezien.

Als ik met interview met Gasley goed herinner iets m.b.t. de muur induwen/geen ruimte laten. Ik vermoed dat dit dan bij de herstart van de laatste SC is geweest.
Het zou mij ook niet verbazen als de debri waar Bottas op lek reed door het Magnussen/Gasly incident is gekomen?

(echter heb ik daarvan niks in beeld gezien)

YakuzA wijzigde deze reactie 30-04-2018 11:00 (4%)

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 15:25
(jarig!)
quote:
Jasphur schreef op maandag 30 april 2018 @ 10:54:
[...]

Heb geen geluid op het werk. (heb ik wel, maar kan niet aan). Heb je een korte tekstuele uitleg?
Begint met uitleg over de andere acties, de overcut van VER met de pitstop en ultimately legt hij uit welk risico genomen wordt bij de actie die RIC inzet op VER en het eindresultaat. Hij zegt niets over 2e stuuracties (vanuit deze beelden lijkt dit enorm mee te vallen ook).

Hij eindigt met dat hij zou begrijpen als RB orders zou gaan geven maar hoopt van niet, want vind de close racing prachtig om te zien.

Dat is het zo'n beetje :D

edit: toevoeging;
Hij legt in feite uit wat het risico is, wat er gebeurd als VER verdedigt (downforce weg en geen remvermogen meer)

Suicyder wijzigde deze reactie 30-04-2018 11:04 (9%)

Acties:
  • +7Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Ik sta versteld van de haat die Max krijgt overall op internet, dat heb ik echt nog nooit gezien op zo'n "nivo" bij andere rijders.

Prima dat je zijn rijstijl etc niet bevalt maar de shit die word rond gestrooit over hem is echt bizar :?

Het ging verbazend goed vooruit!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

quote:
BrockOlee schreef op zondag 29 april 2018 @ 21:48:
[...]

Ik zal het ff nuanceren/proberen uit te leggen wat ik bedoel:
Hamilton, Vettel, dat zijn echte kampioenen bv.
Die denken aan het einddoel, dat betekent dat ze idd risicos nemen, en soms net als bij max loopt dat fout af. Maar het verschil is dat ze ook vaker hun verstand gebruiken. Als Hamilton merkt dat zijn auto niet naar behoren werkt, en hij de snelheid mist om voor positie 1 te vechten, dan rijdt ie z'n race uit. En zoals je vandaag ziet kan het raar lopen en pakt ie toch nog de winst. Tuurlijk hij had geen Ricciardo achter zich, maar hij ging niet als een dolle op zoek naar dat ene plekje extra ten koste van alles. Hij reed zijn race en wachte af.

Zoals max rijdt, Altijd alles of niets, in elke actie, brengt teveel risico met zich mee. Soms moet je pakken wat je kan en de volgende keer beter, in plaats van alles te durven verspelen voor een dag winst.
Als je kijkt naar de race en stel dat max Riciardo voor had gelaten, dan had ie zoiezo punten gepakt, daarnaast was er in de eindfase zoveel chaos dat er nog een podiumkans in had gezeten.
Natuurlijk is dat achteraf makkelijk praten. Maar puur op logica is dat een slimmere oplossing. En dat snappen de Hamilton s en vettels van deze wereld beter, die hebben een bredere visie. Tuurlijk maken ze ook foute inschattingen. Maar gewoon veel minder vaak
Eens, maar tegelijkertijd weet iedereen dat RBR ook dit jaar absoluut niet meedoet om het WDC of het WCC. Dan blijven de dagsuccessen over en wordt iedereen wat opportunistischer. Logisch dat HAM en VET de risco's niet nemen. Ze weten dat ze voor de volgende race weer een fantastische kans maken in hun auto's

Acties:
  • +1Henk 'm!
nog 1 foto en dan ga ik wat anders doen..

• MuVo
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 20:41

MuVo

🏁🏎🏎🏎🚥

quote:
Jasphur schreef op maandag 30 april 2018 @ 10:54:
[...]

Heb ik niet, maar zie de goede uitleg van @Suicyder :) d:)b

Acties:
  • +6Henk 'm!

• YakuzA
  • Laatst online: 17:39

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

quote:
ScrooLoose schreef op maandag 30 april 2018 @ 11:03:
Ik sta versteld van de haat die Max krijgt overall op internet, dat heb ik echt nog nooit gezien op zo'n "nivo" bij andere rijders.

Prima dat je zijn rijstijl etc niet bevalt maar de shit die word rond gestrooit over hem is echt bizar :?
De anti-Vettel en anti-Hamilton brigades zijn net zo erg...

Wat verwacht je anders met internet helden die anoniem hun shit kunnen dumpen? :)

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sniffels
  • Laatst online: 16:26
quote:
YakuzA schreef op maandag 30 april 2018 @ 11:13:
[...]

Wat verwacht je anders met internet helden die anoniem hun shit kunnen dumpen? :)
Ben toch echt al een paar keer verwoordeeld tot branden in de hel als Dutch retard fanboy... lekker niveau daar op youtube.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

quote:
Sniffels schreef op maandag 30 april 2018 @ 11:15:
[...]

Ben toch echt al een paar keer verwoordeeld tot branden in de hel als Dutch retard fanboy... lekker niveau daar op youtube.
Holy shit, zoeken naar niveau in de youtube comments is dan ook wel ronduit gevaarlijk voor je geestesgezondheid. Ik durf op youtube vaak niet eens meer naar beneden te scrollen :')

• ScrooLoose
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Max verdient absoluut een gedeelte van de kritiek die hij dit seizoen krijgt maar iedereen lijkt te vergeten dat ELKE rijder die een paar seizoenen en langer mee rijd in de F1 wel een mindere periode kent waar veel mis lijkt te gaan.

Het ging verbazend goed vooruit!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jmderonde
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 19-11 13:04
quote:
[...]

Je geeft zelf al de meest logische: een kapotte schakelbak, maar ook een gebroken achteras, achtervering, defecte vleugel, kapotte bodem, etc etc kan een oorzaak zijn. Wie weet wat hij in zijn oortje te horen kreeg vanuit de pitwall.

Yep, thanks. Was even benieuwd of er officieel al wat over losgelaten was wat ik gemist kon hebben, maar dan blijft het nog even gissen.
Alhoewel ze tegenwoordig zelfstandig kunnen starten en (ondanks dat ze 300+ reden) het verschil in snelheid maar 20 / 30km was.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RobertMe
quote:
Bansheeben schreef op maandag 30 april 2018 @ 11:04:
[...]

Eens, maar tegelijkertijd weet iedereen dat RBR ook dit jaar absoluut niet meedoet om het WDC of het WCC.
Iedereen? :P Aan het begin van het seizoen had ik in ieder geval goede hoop dat ze mee zouden doen, maar intussen hebben ze het vooral zelf verprutst.

Melbourne was gewoon ongelukkig en ook een slecht circuit om iets uit af te leiden.
Bahrein was op basis van VTs & Q vrij positief, alleen schakelt Verstappen zichzelf uit en valt Ricciardo dan met problemen uit.
China was een sterke race, maar verprutst door Verstappen.
Baku zag er dan goed uit op basis van VTs, Q minder, en uiteindelijk ging het dan ook niet lekker. Maar dat viel dan ook te verwachten op een circuit met zo'n extreem lang recht stuk. Dat ze elkaar vervolgens zichzelf uitschakelen is gewoon dom.

Daarnaast heeft RBR afgelopen jaren ook laten zien dat ze een flinke ontwikkelslag tijdens het seizoen kunnen doen en tegen het eind meer meedoen dan de eerste races.

Echter hebben ze nu vooral door eigen toedoen (voornamelijk Verstappen dan) hun eigen kansen weggegooid, want eens een keer een misser (Melbourne, Baku) hoeft niet perse een probleem te zijn, zolang je maar consistent 5e en 6e bent in de slechte races.

Kijk ook naar Mercedes en Ferrari. Voor deze race leidde Vettel het WDC en Mercedes het WCC. Afgelopen race is gewonnen door Hamilton en "ineens" staat Hamilton eerste in het WDC en omgedraaid Ferrari eerste in het WCC. Er is nu dus geen echt topteam en de verschillen tussen VET/HAM en MER/FER zijn nog minimaal (vandaar ook het stuivertje wisselen). Juist nu was het zaak voor RBR om zoveel mogelijk bij te blijven. Als ze dan 1. hun auto nog ontwikkelen en korter bij komen, en 2. maximaal scoren op de circuits die hun liggen (Monaco, Singapore, ...) dan kon het sowieso nog een heel leuk seizoen worden.

• Bansheeben

Bansheeben

quote:
RobertMe schreef op maandag 30 april 2018 @ 11:32:
[...]

Iedereen? :P Aan het begin van het seizoen had ik in ieder geval goede hoop dat ze mee zouden doen, maar intussen hebben ze het vooral zelf verprutst.

Melbourne was gewoon ongelukkig en ook een slecht circuit om iets uit af te leiden.
Bahrein was op basis van VTs & Q vrij positief, alleen schakelt Verstappen zichzelf uit en valt Ricciardo dan met problemen uit.
China was een sterke race, maar verprutst door Verstappen.
Baku zag er dan goed uit op basis van VTs, Q minder, en uiteindelijk ging het dan ook niet lekker. Maar dat viel dan ook te verwachten op een circuit met zo'n extreem lang recht stuk. Dat ze elkaar vervolgens zichzelf uitschakelen is gewoon dom.

Daarnaast heeft RBR afgelopen jaren ook laten zien dat ze een flinke ontwikkelslag tijdens het seizoen kunnen doen en tegen het eind meer meedoen dan de eerste races.

Echter hebben ze nu vooral door eigen toedoen (voornamelijk Verstappen dan) hun eigen kansen weggegooid, want eens een keer een misser (Melbourne, Baku) hoeft niet perse een probleem te zijn, zolang je maar consistent 5e en 6e bent in de slechte races.

Kijk ook naar Mercedes en Ferrari. Voor deze race leidde Vettel het WDC en Mercedes het WCC. Afgelopen race is gewonnen door Hamilton en "ineens" staat Hamilton eerste in het WDC en omgedraaid Ferrari eerste in het WCC. Er is nu dus geen echt topteam en de verschillen tussen VET/HAM en MER/FER zijn nog minimaal (vandaar ook het stuivertje wisselen). Juist nu was het zaak voor RBR om zoveel mogelijk bij te blijven. Als ze dan 1. hun auto nog ontwikkelen en korter bij komen, en 2. maximaal scoren op de circuits die hun liggen (Monaco, Singapore, ...) dan kon het sowieso nog een heel leuk seizoen worden.
Natuurlijk, het leek erop dat er iets veranderd was (alhoewel de SC in China wel heel erg lucky was). Maar uiteindelijk kunnen we het er toch over eens zijn dat je in een MERC of een Ferrari moet zitten om kans te maken voor het WDC. Sure, Verstappen/Hamilton clash in Bahrein was niet handig, maar dat ging niet bepaald om de koppositie (wat voor mij een indicatie is dat RIC daar ook niet echt kans op maakte).

RBR heeft nu dus het gevoel dat ze mee kunnen doen, maar er nog net niet bovenop kunnen klimmen. DIt geeft frustraties en eagerness om het te doen als de kans zich voordoet (en dus ook om het beste resultaat van het team neer te zetten).

Uiteraard moeten beiden (RIC en VER) in kampioenschap waardige auto's (als ze daar ooit in terecht komen) wel gewoon hun gemak houden en veel meer op het einddoel focussen. Dan zie ik RIC ook geen schitterende maar erg edgy moves meer maken zoals op Bottas in China.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 21:01
quote:
archie2012 schreef op maandag 30 april 2018 @ 09:12:
De baas van de F1 was ook al op leeftijd en heeft vernieuwingen tegengehouden.
Op leeftijd >:) ?!?

Dat lijkt me het understatement van het jaar. Zodra over een paar decennia ome Bernie het tijdelijke voor het eeuwige verwisselt zal de gemiddelde leeftijd in Engeland subiet een jaar of 10 dalen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

quote:
alexbl69 schreef op maandag 30 april 2018 @ 11:45:
[...]

Op leeftijd >:) ?!?

Dat lijkt me het understatement van het jaar. Zodra over een paar decennia ome Bernie het tijdelijke voor het eeuwige verwisselt zal de gemiddelde leeftijd in Engeland subiet een jaar of 10 dalen.
Als dan vervolgens ook the queen de pijp uitgaat is hun gemiddelde leeftijd plotseling lager dan die van een doorsnee Afrikaans land.

• Jasphur
Neehee, Gijs Staverman. Kappen met die sensatie media.

Straks op NPO Radio 2 een gesprek met een F1 deskundige over… 1 keer raden.
En dhr Staverman vind Max de schuldige. sjonge jonge.

• toolkist
  • Registratie: mei 2011
  • Niet online
quote:
Jasphur schreef op maandag 30 april 2018 @ 12:03:

Laat em lekker doen alsof, gewoon radio 2 niet aanzetten...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 18:53

De_Bastaard

Bastaardicious - FinFleet

quote:

Welke deskundige? Komt Louis Dekker langs? :+

Acties:
  • +2Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 20:44
quote:

De FIA toch ook?
Oorsprong lag in Max' geslinger.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: november 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
YakuzA schreef op maandag 30 april 2018 @ 11:13:
[...]

Nou, op het moment is het eerder een anti-Verstappen legergroep. O-)
Even voor de duidelijkheid. Een brigade is ongeveer 5000 man. Een legergroep is al snel een miljoen man. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• iichel
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 10:25
Not again :p

Mijn ex-vrouw is vegetariër :-)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RobertMe
quote:
matthijst schreef op maandag 30 april 2018 @ 12:08:
[...]

De FIA toch ook?
Nee, de FIA heeft gezegd dat Max slingerde, niet dat dat de oorzaak is. Want ook Daniel heeft een reprimande, omdat hij bekende dat hij zijn actie eerder had moeten afbreken. (als in: do or die, in dit geval "die" i.p.v. geweldige "do" op BOT in China)

De FIA weet dus niet wat ze ervan vinden dus hebben ze beiden een reprimande gekregen.

Overigens als ik zelf een oordeel erover mag vellen (want dat heb ik nog niet gedaan :P)
Schuldige: het team, en had eerder met een "oplossing" moeten komen (+ engineer die nog over boordradio van RIC roept van "nu moet je hem nog eens langs")
Schuldige coureur: RIC, hij rijdt achterop, en wou binnendoor wat sowieso meer tricky is.

Edit:
@matthijst hieronder, I stand corrected

RobertMe wijzigde deze reactie 30-04-2018 12:28 (3%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ari Gold
  • Nu online
quote:
[...]

De FIA toch ook?
Dat was toch voor de breaking zone? In de zone veranderde hij niet van lijn..

• SinergyX
  • Laatst online: 20:47

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

quote:
[...]

De FIA toch ook?
Of gewoon in de radio bij RIC, die na de pit nog de melding kreeg 'lets go get him boy'. Als ze op randje safe moeten spelen, moet je ze na zo'n (in ogen van RIC) misser van pitstop niet nog eens extra opfokken, dan weet je dat beide tot het extreme gaan, wie dan begint of wie eindigt met een fout, boeit niet meer.

Ergens leg ik gewoon ook de schuld bij Horner (en z'n team), best dat je ze wil laten racen, maar er komt een punt voornamelijk in het tweede deel van de race dat ze snel genoeg zijn om de aanval in te zetten, vanaf dat punt hadden ze moeten gaan slingshotten om naar voren te komen, speeltijd is over.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +13Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Lijk eigenlijk nergens te lezen dat RIC gewoon verstandiger had moeten zijn ipv continue te blijven pushen.

Had VER gedaan wat RIC deed dan was de kritiek op VER denk ik veel heftiger geweest dan de kritiek die RIC nu krijgt….

Misschien kijk ik teveel door de oranje bril maar heb toch het idee dat er met twee maten gemeten wordt.

PC Specs-Gallery
Asus Crosshair VI Hero 370X | AMD 3700X | 16GB DDR4 3200C14 B-die | MSI 1080Ti Gaming X | Crucial M500 240GB SATA | BenQ XL2730Z 1440p 144Hz| Corsair AX760 |

Acties:
  • +1Henk 'm!

• koli-man
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 20-11 15:33

koli-man

Bartender!!!!

quote:
Help!!!! schreef op maandag 30 april 2018 @ 12:16:
Lijk eigenlijk nergens te lezen dat RIC gewoon verstandiger had moeten zijn ipv continue te blijven pushen.

Had VER gedaan wat RIC deed dan was de kritiek op VER denk ik veel heftiger geweest dan de kritiek die RIC nu krijgt….

Misschien kijk ik teveel door de oranje bril maar heb toch het idee dat er met twee maten gemeten wordt.
Dat is volgens mij ook zo, maar dat komt mede doordat VER de schijn natuurlijk tegen heeft, aan de hand van zijn afgelopen races.

Hey Isaac...let's go shuffleboard on the Lido - deck...my site koli-man => MOEHA on X-Box laaaiiiff

Acties:
  • +4Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 13:36
Fan of no Fan de akties van Max Verstappen dit jaar zijn bepaald niet handig en getuigen niet van veel race inteligentie .

Alle goodwill die hij vorig jaar verzameld had is ie nu langzaam aan het afbreken en hij begint zelfs op Sr te lijken in zijn gedrag .

Het zou voor Max beter zijn als hij wat meer zou gaan racen met zijn verstand en begrijpen dat elke race winnen geen optie is anders eindigt zijn carriere net zoals die van zijn vader nl nergens !!

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • +3Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 20:44
quote:
RobertMe schreef op maandag 30 april 2018 @ 12:14:
[...]

Nee, de FIA heeft gezegd dat Max slingerde, niet dat dat de oorzaak is.
aha

It was obvious to the stewards that although the incident had its origins in the moves by car 33...

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

Het lijkt nog steeds RIC een remprobleem heeft. (Kijk nu de herhaling van de hele GP op Ziggo Sport)

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

Acties:
  • +2Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 20:47

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

quote:
Hackus schreef op maandag 30 april 2018 @ 12:24:
Het lijkt nog steeds RIC een remprobleem heeft. (Kijk nu de herhaling van de hele GP op Ziggo Sport)
Nee, dat is remmen met bepaalde downforce, hij kwam te dicht op VER waardoor hij downforce verloor en zijn remkracht op dat moment overging in blokkerende wielen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• sjakie02
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 11:53
quote:
ScrooLoose schreef op maandag 30 april 2018 @ 11:03:

En dat zul je maar net als ik Max-fan zijn, en Twente-fan zijn.... Dit was een k*t weekend

Acties:
  • +27Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: augustus 2006
  • Niet online
Wat een race, en dat in Baku. Iedereen vond het maar niets, maar de afgelopen 2 races zeer onvoorspelbaar daar.

RBR dan...

Het was racen op de limiet tussen VER en RIC en dat maakte zo'n beetje de 1e helft van de race. Daar moet iedereen van genoten hebben, zo niet, dan moet je echt iets anders gaan kijken of inieder geval je commentaar voor je houden. Prachtig, op de limiet, controversieel; zo hoort F1 te zijn. Nogmaals, niet mee eens, ga lekker dammen of bridgen.... ;)

Terig naar het gevecht der gevechten...
RIC was vast gefrustreerd ongetwijfeld, maar werd uiteindelijk beloont in ronde 35.

Toen kwamen de pitstops en zat VER er weer voor. Dat was de druppel en daardoor ging RIC een move proberen die behoorlijk risicovol is, zeker bij een altijd voor elke millimeter asfalt vechtende VER...
Dat mondde uit in de crash, waarbij (voor mij althans) de schuld bij beide ligt.
Ik zat met mijn handen in het haar en baalde natuurlijk.
Dat draaide al snel om naar 'jammer, uithuilen, elkaar eikel noemen, zand erover en weer door'.
Dat gaat ook gebeuren. De pitmuur zal waarschijnlijk wat regeltjes meegeven, waardoor het risico wat wordt ingeperkt; prima en misschien wel nodig...

Deze race had zo'n beetje alles en zal nog best lastig te overtreffen zijn, maar tot zover best een aardig F1 seizoen! (understatement), dus mag het gezeik hier wat minder scherp, want we hebben GVD alle ingredienten van een supervet F1 seizoen en nog is het niet goed, stelletje verwende toetsenbordterroristen.

Alstu, my 2 cents. Deal with it! ;)

Te koop....

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 12:58

Bullet NL

Moderator Mobile

Eigen Wijs

quote:
matthijst schreef op maandag 30 april 2018 @ 12:20:
[...]

aha

It was obvious to the stewards that although the incident had its origins in the moves by car 33...
Duhhh… Als 33 van het gas was gegaan op het rechte stuk, zodat 3 er met twee wijsvingers in de neus lang kan.....

Het gaat ook niet om de moves van car 33, deze moves waren niet illegaal...

Het punt is dat Max verdedigde, dat Daniel de verkeerde kant koos.... Als beide iets anders hadden gedaan was er geen crash geweest.... Omdat de FIA niet weet wat ze er mee aan moet, beide schuld.... Dus beide maar een reprimande..

Dit laatste slaat feitelijk nergens op, was gewoon een raceongeval. Ik vind de FIA veel te actief met al die nietszeggende boetes en standjes.... Laat ze lekker racen, als ik een reclameoptocht wil zien kijk ik wel naar iets anders.

Wat alleen vreemd is, Het is een baan met een enorm lang rechtstuk.... Wanneer je er in het begin van dit rechte stuk dicht achter je voorganger zit rij je er op het laatst fluitend aan voorbij. Daniel zat er te ver achter, toen hij de tow van Max zijn auto kreeg was het eigenlijk al te laat om goed in te kunnen halen (anders dan buiten om). Dus dat ze beide iets niet goed gedaan hebben.... Prima, je rijd je team maar niet uit de race..... Maar aan de andere kan ik snap alleen niet dat Daniel niet even wacht zo dat de DRS effectiever is, hij heeft de inhaalactie mijn inziens te snel ingezet waardoor Max kon verdedigen.

Daniel was te gretig en Max is lastig te inhalen.... Boem....

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • +5Henk 'm!
quote:
albino71 schreef op maandag 30 april 2018 @ 12:29:
[..]

Deze race had zo'n beetje alles en zal nog best lastig te overtreffen zijn, maar tot zover best een aardig F1 seizoen! (understatement), dus mag het gezeik hier wat minder scherp, want we hebben GVD alle ingredienten van een supervet F1 seizoen en nog is het niet goed, stelletje verwende toetsenbordterroristen.

Alstu, my 2 cents. Deal with it! ;)
@albino71 Lekkere quote.. die gaat de bewaarboekjes in.. (y)

• Grrrrrene
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online
quote:
[...]

De diffuser lag er toch compleet vanaf? Al rijd je door, je verliest zoveel grip dat dat niet verstandig is, nog even los van alle risico's van dien voor verbogen / gebroken onderdelen in de ophanging. Rijd je daar op het langste rechte stuk en ineens breekt er iets cruciaals af...
quote:
Nouja, Max stond ook niet bepaald stil. Een tikje van iemand die 340 rijdt tegen iemand die 320 rijdt, komt net zo hard aan als een tik van iemand die 20 rijdt tegen iemand die stilstaat.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

quote:
Grrrrrene schreef op maandag 30 april 2018 @ 12:43:
[...]

De diffuser lag er toch compleet vanaf? Al rijd je door, je verliest zoveel grip dat dat niet verstandig is, nog even los van alle risico's van dien voor verbogen / gebroken onderdelen in de ophanging. Rijd je daar op het langste rechte stuk en ineens breekt er iets cruciaals af...

[...]

Nouja, Max stond ook niet bepaald stil. Een tikje van iemand die 340 rijdt tegen iemand die 320 rijdt, komt net zo hard aan als een tik van iemand die 20 rijdt tegen iemand die stilstaat.
Nou, ik wordt liever op de parkeerplaats met 20km/u aangereden dan bij 340Km/u op de snelweg.. Denk dat geval nummer 2 een stuk slechter voor de hartslag is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jasphur
@albino71 Eens!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online
quote:
nachtnet schreef op maandag 30 april 2018 @ 12:45:
[...]

Nou, ik wordt liever op de parkeerplaats met 20km/u aangereden dan bij 340Km/u op de snelweg.. Denk dat geval nummer 2 een stuk slechter voor de hartslag is.
Een diffuser heeft geen hartslag :+ Ik snap dat je dat liever hebt en 20km/u komt harder aan dan je zou denken, maar voor de schade maakt het weinig uit.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Jasphur
Over hartslag gesproken. Hoe is het met GAS zijn rikketik

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Witte
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 13:46
Ik hoorde net dat de fluxcapacitor van Max ook niet voldoende energie kreeg

Houdoe

• Pierre
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 19:20

Pierre

Zucht

quote:
Witte schreef op maandag 30 april 2018 @ 12:52:
Ik hoorde net dat de fluxcapacitor van Max ook niet voldoende energie kreeg
_/-\o_

Be kind whenever possible. It is always possible. Dalai Lama XIV

• demo31051987
  • Laatst online: 20:54

demo31051987

a.k.a. Extigo

quote:
Jasphur schreef op maandag 30 april 2018 @ 12:51:
Over hartslag gesproken. Hoe is het met GAS zijn rikketik
Goeie vraag. Die moet echt een hartslag van minimaal 280 gehad hebben.

Steam

• MrOleo
  • Laatst online: 09:27
quote:
Bullet NL schreef op maandag 30 april 2018 @ 12:33:
[...]

Het gaat ook niet om de moves van car 33, deze moves waren niet illegaal...
Onzin, lees het topic terug voor links over de regels bij inhalen, staat al jaren in de sporting regulations dat wat Max deed niet mag.

erutangis

Acties:
  • +3Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 20-10 22:06
quote:
MrOleo schreef op maandag 30 april 2018 @ 13:18:
[...]

Onzin, lees het topic terug voor links over de regels bij inhalen, staat al jaren in de sporting regulations dat wat Max deed niet mag.
quote:
More than one change of direction to defend a position is not permitted. If a driver has moved off the racing line while defending their position, they may move back but must ensure there is at least one car’s width between their own car and the edge of the track.
Daar was nog voldoende ruimte over aan de binnenkant. Dus het mocht wel.

• Destruction
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 20:15

Destruction

(ex-)Automonteur

quote:
archie2012 schreef op maandag 30 april 2018 @ 09:12:

Ik volg de F1 niet zo goed, maar die Lauda lijkt me geen leuke man. Niet omdat hij niks over Max mag zeggen, maar ik heb liever dat hij zich bemoeid met zijn eigen team. Hij zou ook kunnen aanhalen wat vorig jaar is gebeurd tussen coureurs van zijn team.

Verder snap ik al die 'oude' personen niet in de F1. Waarom blijven ze allemaal zo lang zitten? De baas van de F1 was ook al op leeftijd en heeft vernieuwingen tegengehouden.

Tenminste dat is mijn beeld, maar hoor graag als ik dit fout zie. :)
Hoewel ik het niet helemaal eens ben met Lauda, hij is oud-coureur, WK en de Helmut Marko van Mercedes, zeg maar ;)

En toen Rosberg en Hamilton elkaar de baan af ramden (dat was overigens Barcelona '16) hebben ook Horner en Marko daar iets over gezegd, dus dan mag Lauda nu uiteraard ook kritiek hebben.
quote:
Ps. Wat is met Christina gebeurd? Ik was vroeger 'verliefd' op haar. Dit is meer een plastice roboto.
Eens. Ooit (maar da's echt al wel heel lang geleden) was het best een lekker wijf, maar wtf is het geworden :X Princes Fiona na Shrek? Wtf :X

Ford Focus Wagon 1.6 16v '03 | Honda CBR600F '91 | Gravity is a myth, earth sucks.

• Jackson6
  • Registratie: oktober 2010
  • Niet online
quote:
Destruction schreef op maandag 30 april 2018 @ 13:30:
[...]

Hoewel ik het niet helemaal eens ben met Lauda, hij is oud-coureur, WK en de Helmut Marko van Mercedes, zeg maar ;)

En toen Rosberg en Hamilton elkaar de baan af ramden (dat was overigens Barcelona '16) hebben ook Horner en Marko daar iets over gezegd, dus dan mag Lauda nu uiteraard ook kritiek hebben.

[...]

Eens. Ooit (maar da's echt al wel heel lang geleden) was het best een lekker wijf, maar wtf is het geworden :X Princes Fiona na Shrek? Wtf :X
Zo loopt half USA erbij, compleet onherkenbaar gemaakt met plastic surgery, en het mooiste is dat ze het zelf nooit doorhebben hoe belachelijk ze eruit zien.

• demo31051987

demo31051987

a.k.a. Extigo

quote:
Jackson6 schreef op maandag 30 april 2018 @ 13:41:
[...]

Zo loopt half USA erbij, compleet onherkenbaar gemaakt met plastic surgery, en het mooiste is dat ze het zelf nooit doorhebben hoe belachelijk ze eruit zien.
Ik zat de hele tijd dat ze in beeld was te roepen dat ze die idiote bril eens normaal op haar kop moest zetten. Zag er echt niet uit 8)7 :F

Steam

Acties:
  • +5Henk 'm!
op F1.com staat nu ook de video met GAS & MAG.

https://www.formula1.com/...dangerous-azerbaijan.html

Dat GAS niet van de baan raakt en geen rode vlag veroorzaakt zo, is echt te danken aan de skills van GAS.

nachtnet wijzigde deze reactie 30-04-2018 16:30 (26%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• albino71
  • Niet online
quote:
Ik snap dat de spiegels totaal geen nut hebben, man man, wat zit die Haas slap in elkaar.
Dat is al vanaf het begin en het wordt hoog tijd dat de FIA hier iets aan doet.

Te koop....

• demo31051987

demo31051987

a.k.a. Extigo

quote:
nachtnet schreef op maandag 30 april 2018 @ 13:45:

Dat GAS niet van de baan raakt en Geen rode vlag veroorzaakt zo is echt te danken aan de skills van GAS.
Doet me denken aan de lompe actie van Schumacher:
YouTube: Schumacher Squeezes Barrichello | 2010 Hungarian Grand Prix

Steam

• Martinspire
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 20:28

Martinspire

Awesomeness

quote:
BioHazard schreef op maandag 30 april 2018 @ 10:50:
[...]

Wow, maar echt. De formula1 subreddit is een toxic poel van verderf tegenwoordig. :|
Ik vond de subreddit afgelopen weekend anders best te doen. Er was geen grote anti-max sfeer. Wat ook vooral komt omdat de media het als een racing incident beschouwden. Vooral als de UK pers afwijkt van de NL pers, is het een grote bende (of met de Duitse pers bv).

Het hangt er ook vaak vanaf met wat voor flair je iets post. Inmiddels heb ik een vaste hoeveelheid downvotes simpelweg omdat mensen mijn flair + username herkennen, maar ik haal gelukkig ook genoeg plusjes binnen de laatste tijd om niet helemaal weg te vallen.

Wat ook helpt is posts reporten vanwege low effort, duplicate e.d. Heb gemerkt dat de sfeer dan ook een stuk beter blijft als die troll-topics wegblijven.
quote:
Sniffels schreef op maandag 30 april 2018 @ 11:15:
[...]

Gewoon reporten. Weinig anders dan je kan doen. Maar ik ga er ook al niet meer in discussie.

Qua kansen is het nog te doen voor Verstappen en Ricciardo. Het ding is alleen: ze moeten elkaar levend laten om beiden op het podium te komen en ik denk dat dit nu wel besproken gaat worden. Geen full-on battle zolang het podium in zicht is en niet teveel tijd verliezen aan elkaar (want laten we wel wezen: die verdedigende acties heeft hun wel veel tijd doen verliezen).

Het zal me niet verbazen als ze nu wat meer gaan rijden voor de lange termijn en dat het team ook hier meer op gaat coachen. Want het probleem was mijns inziens niet alleen op de baan, maar ook de volledige afwezigheid op de radio.

Martinspire - PC, PS4, X1

• RobertMe
quote:
nachtnet schreef op maandag 30 april 2018 @ 13:45:

Dat GAS niet van de baan raakt en Geen rode vlag veroorzaakt zo is echt te danken aan de skills van GAS.
Hulkenberg was right

Om nog maar eens een Alonso citaat er tegenaan te gooien (waar Gasly ook al goed in was :P)

Once again most unsportive driver on the grid
Pagina: 1 ... 24 25 26 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Een aantal andere dingen die je hier niet gaat bespreken/doen voor de sfeer in dit topic:
-Als er iets voorbij komt, plaats dan even waar de bron was zodat iedereen het begrijpt. Dus Ziggo, Channel 4, Sky etc.
-Gewoon zeuren, maakt niet over waarover. Hou het nou eens gezellig.
-Zeuren over Ziggo/Olav/Jack/etc. We weten het nu wel en het draagt niks bij aan het topic.
-Oh deze baan of race is zo saai. Een keertje mag echt wel, maar het hier alleen maar over hebben hoeft ook niet.
-Offtopic dingen, zoals (maar niet exclusief) actuele ontwikkelingen bij andere sporten.
-Verwijten naar elkaar in welke vorm dan ook.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2018 - deel 1 besproken worden.
Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.

IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True