Aac is niet specifiek iets betreffende electrische auto’s, ook veel benzinemodellen hebben het aan boord. Wel lijkt me de instelling van de software heel anders ivm recuperatie tegenover gas loslaten. De e-golf gaat op aac maximale recuperatie gebruiken ook al heb je het manueel anders staan. Daardoor wordt het ook juist onrustig rijden bij nabijheid van andere auto’s. De balans tussen afstand houden en alvast afremmen voor voorligger klopt niet waardoor je vaak verrassend vroeg langzamer gaat rijden terwijl ik in mijn spiegels kan zien dat ik gewoon door kan rijden totdat de achterligger mij voorbij is en ik nog genoeg afstand hou. De afstand is daarbij op minimaal ingesteld. Dit maakt het rijden op aac juist onrustiger.
Gaat die vrachtwagen nu naar links of niet, kans groot of niet? Dat zijn vragen voor mensen, software reageert vaak pas op het moment dat er wat gebeurt.
Een van de paar onverklaarbare langzaam rijden dingen denk ik is veroorzaakt doordat mijn voorligger na inhalen naar rechts ging, misschien te dicht op de vrachtwagen, software denkt even dat er botsing komt en gaat raar doen.
Ook, knipperlichten van andere auto’s, ziet ie die wel? Die zijn er juist om te waarschuwen, als je als autorijder blind bent voor knipperlichten krijg je volgens mij geen rijbewijs...
Ik hoop dat er een software update komt om gewone cruise control te kunnen gebruiken. Binnenkort maar eens vragen bij de gratis cursus e-rijden van vw.
Dan nog dit
https://www.volkskrant.nl...wal-in-de-sloot~b7a76a0a/
https://www.nu.nl/auto/54...okken-bij-ongevallen.html
Ivm overstappen van zoe naar e-golf. Je koopt natuurlijk niet een auto voor de aac. E-golf kan ik zeker aanraden.
Wij hebben proefritten in smart for four, zoe, leaf en e-golf gedaan. Voor mij zou het een Zoe geworden zijn , maar de achterbank kon niet in 2-en neergeklapt worden. Mijn vrouw vond de e-golf veel steviger en daar had ze ook gelijk in. Zitpositie van leaf was een beetje smal, achteruitkijkspiegel te laag.
Nog geen moment spijt gehad!
Gibson S-1, Godin Multiac ACS SA, Camps Cut 500S, Roland Jazz Chorus-120 , King Tempo II 607, TMS320C10, SAM4L