net in de Sono Sion gezeten.. niet gereden, want ik had niet gereserveerd (vol), en had de kleine meid mee, en die wilde ik het niet aandoen om lang te wachten, want er waren redelijk wat geïnteresseerden.
Twee pensionado's vonden het niet erg dat ik met hen meeging, en zodoende zat ik met mijn 2 meter achterin. En dat viel me niet tegen! Best veel ruimte, al zeg ik het zelf. Ook in de kofferbak vond ik het wel ruim. Wel grappig, de mensen waarmee ik mee reed kwamen van Boskoop(180 km) om even een proefritje te maken.. De man had hem blind besteld (aanbetaling gedaan iig), en wilde wel eens weten waarin hij komt te rijden straks!

Nog 5519 bestellers voor hem, ik heb hem in ieder geval veel reisplezier gewenst.
Zoals ik gisteren al zei, wij rijden onze auto's 2-3 jaar op, maar dan is dit wel een goede kanshebber als vervanger voor de auto van mijn vrouw!
Bij de Ikea (nota bene) kwam ik nog iemand tegen die ook een proefrit had gemaakt. Deze Duitser had een andere reden van aanschaf, waarbij ik nog helemaal niet had stilgestaan!
In Duitsland (en straks ook in NL) hebben ze de geen salderingsregeling, maar terugleververgoeding. Dus ook daar kun je beter je stroom opslaan, en s'avonds gebruiken.
Voor zijn verbruik zou hij 3 Tesla Powerwalls nodig hebben. Kosten: €18600 . Voor €2000 meer koopt hij nu een Sion! Deze is in staat bi-directioneel te laden. Hij kan dus ook terugleveren aan jouw huis! Nooit over nagedacht!