36%*45%?
36%*25% bedoel je, een leasemaatschappij betaalt VPB.
Daarnaast: de verschillen ICE tov EV zijn dermate beperkt dat - rekening houdende met de lagere onderhoudskosten - de EV MIA subsidie inderdaad in de zak van de leasemaatschappij terecht komt. Als die erin was doorberekend was het verschil echt wel groter.
Ik geef ze groot gelijk, de lease business is een risicovolle branche. Kijk eens naar de tegenvallers die ze met de VAG producten hebben agv het hele sjoemel verhaal, niemand wil die auto's meer. Laat ze maar goed geld verdienen op EV's

De rijders willen ze toch wel ivm de lage bijtelling en voor de overige klanten is het prettig dat ze daar een goede boterham mee verdienen, omdat ze daardoor wat vet op de botten hebben om andere auto's (zoals private lease wagens) wat scherper aan te bieden. Met name binnen de private lease is nu echt sprake van een prijzenoorlog, kijk naar de up/ aygo/ 108/ twingo. Bizar hoe goedkoop die wagentjes zijn om te rijden nu.
Ik denk dat de hybrid alleen goed is om de zitpositie/ ruimte in de auto etc te beoordelen. Voor de aandrijflijn zou ik naar een volwaardige EV overstappen (ook iets meer 'snufjes'). Ik weet niet of KIA er een heeft, anders kun je desnoods de Kona EV testen, die is nagenoeg hetzelfde. Destijds zelf ook gedaan: Ioniq EV voor het EV deel, Kona ICE (met 1.0 driepitter

) voor de zitpositie. Manmanman, wat reed die Kona kut (echt GEEN vermogen

). Toen de EV voor de deur stond gelukkig glimlach van oor tot oor, die auto is met 200 pk en 400 nm echt superfijn en je komt nooit vermogen/ power tekort.

Ziet er prima uit, fijn dat er memory opties bij de bestuurdersstoel zijn. Verder vrij recht toe recht aan, weet nog niet wat ik van dat draaiknopje vind

Veel meer praktische ruimte (voorin) dan in de Kona zo te zien en flinke ruimte achterin. Echt een hele andere auto, ondanks de gedeelde techniek. Fraai gerealiseerd door Kia!!!
[
Voor 33% gewijzigd door
Verwijderd op 06-09-2018 07:26
]