Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:40

vhal

ಠ_ಠ

Sjaak_Trekhaak schreef op woensdag 5 september 2018 @ 10:34:
[...]

Aangepast ;). Ging me meer om de stickertjes plakken opmerking. Lijkt mij dat wanneer je een auto zonder stekker op een parkeerplaats voor (PH)EV's plaatst, dit hetzelfde behandeld moet worden als misbruiken van de invalideparkeerplaats.
geldt m.i. ook voor de (PH)EV's die gewoon blijven staan als dit ding vol is, of erger nog, de stekker er half in doen zodat het lijkt alsof ze laden 8)7 In mijn gemeente (Lansingerland) lijkt dit hufterig gedrag mee te vallen, de laadplekken op de meest drukke locaties zijn over het algemeen beschikbaar.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
JFK1 schreef op woensdag 5 september 2018 @ 10:43:
reken je dan ook mee dat de v60 diesel verbruikt als je elektrisch rijdt?
Nee ik ga uit van afzonderlijke sessies, zonder dieselverbruik.

Vanochtend: 27kWh/100km
Paar dagen geleden 21 kWh/100km

Maar dat is nu in de zomer... Straks in de winter... :X

Het totaal vind ik lastig uit te rekenen...
Bij Elektrisch rijden verstookt de V60 geen diesel ;)
Mar.tin schreef op woensdag 5 september 2018 @ 10:44:
[...]

Sommetje is niet zo heul ingewikkeld toch? :).

Stel dat je 1:15 hebt gereden op die brandstof = 13.2L x 15 = 198 km (= €0,108 / km (€1,63 / L)

759.3 - 198 = 561.3

561.3 / 218.2 kWh = 2.57 km / kWh ( = €0,093 / km (€0,24 / kWh))

Mijn voorstel, trap die rechtervoet iets minder diep in :+.

Aangezien ik met mijn Leafje momenteel €0,00 / km aan energie betaal :+
Je rekent nu de regeneratie kWh mee, hoe ik het lees is het verbruikte inclusief regeneratie (remmen).
Ik regenereer eigenlijk nooit op de motor...

Met 68pk op bijna 2 ton is minder het gas intrappen erg traag, nu kom ik erg goed mee met het verkeer, ik wil niet als een opa gaan rijden ;)
Verwijderd schreef op woensdag 5 september 2018 @ 10:45:
[...]

Welke auto?
Ik moet echt mijn best doen om gemiddeld boven de 14kWh/100km uit te komen, dan kost electrisch rijden de helft aan 'brandstof'.
Mar.tin schreef op woensdag 5 september 2018 @ 10:47:
[...]

Een Volvo V60 PHEV volgens mij.

Een zware rechtervoet is goed voor het verbruik, en dat zie je ook wel terug in de cijfers. Op 700km 13L Diesel + 200+ kWh aan stroom.. :).
V60 PHEV idd.
200kWh is inclusief regenerenen. Dat is gratis energie m.i.

Blijft er verbruikt 160,7 kWh over.

Het is een stuk makkelijker om het verbruik op diesel te doseren, dan elektrisch.
Door de relatief kleine elektromotor zit je bij accelereren hal gauw op de max...

Ter indicatie:

Het metertje rechts geeft aan hoeveel gas je geeft. Halverwege zie je een pijltje staan, kom je met het gas boven het pijltje helpt de diesel mee. Het is dus het idee niet te veel gas te geven...

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

meermarco schreef op woensdag 5 september 2018 @ 10:51:
[...]

Het zijn inrij vakken. Dus kort erop kan enkel tegen zijn zijkant. Maar dat lukt ook niet omdat ie precies op die 2 vakken staat. Zal gemeente wel nogmaals melden
Spijtig, zeker als de gemeente dan niet meewerkt. In mijn geval ging het om file parkeren, met de paal tussen twee vakken in. Ik vindt die sticker oplossing wel een mooie. Recht voor de porem van de bestuurder plakken, dan mag hij niet wegrijden voor de sticker verwijderd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dfrenner schreef op woensdag 5 september 2018 @ 10:31:
[...]

Waarom zou je een PHEV niet laden bij een laadpaal?
Ik doe het zelf ook, dat is toch het hele bestaansrecht van een PHEV?

Ik krijg korting op de bijtelling en kan daardoor een leuke auto rijden, het minste wat ik kan doen is actief laden toch?

Ik verstook nagenoeg nooit meer diesel in de woonwijken, maar lekker elektrisch...

Ik haal hem ook gewoon actief weg bij de laadpaal als hij bijna vol is...

Huidige tank:
[afbeelding]

Ik vind echt dat de V60 heel veel regenereert, wat fijn is!
Het totaal verbruik is alleen heel lastig te berekenen. Bij welke kWh prijs kan ik in de winter straks beter gaan tanken ipv laden?
Goed dat je zo milieubewust bezig bent, maar jemig wat is die wagen onzuinig!
Correct me if I'm wrong, maar: 200+ kwh en 13 liter diesel voor 760 km?
Een Kona zou met 200 kwh +- 1500-1800 km rijden en een range rover sport (3 liter 6 cilinder, ding is zeker niet zuinig, 2200 kilo) rijdt makkelijk 1/12 dus met 13 liter diesel kom je dan +- 150 km ver. Dat is gecombineerd bijna 1650-1950 kilometer, en de V60 haalt er 760 mee? Ik vind het echt bizar dat die wagen zo'n laag bijtellingspercentage heeft gekregen destijds.

Niks ten nadele van de v60 overigens, mooie wagen en een lekkere hoeveelheid vermogen, maar wat is hij inefficient (als ik het zo lees).

Edit: zie nu dat het incl regenereren is, dat scheelt veel, maar alsnog: blijft er nog een hoop efficientie 'te behalen'

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2018 11:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JFK1
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01-04-2022
bij de v60 werkt de kachel altijd op diesel (kun je heel goed ruiken bij korte ritjes). dus in de winter verbruik je zowel elektra als diesel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:07
dfrenner schreef op woensdag 5 september 2018 @ 10:59:

V60 PHEV idd.
200kWh is inclusief regenerenen. Dat is gratis energie m.i.

Blijft er verbruikt 160,7 kWh over.
759 - 198 km = 561.3

561.3 / 160.7 = 3,5 km / kWh = 280Wh / km

Ik zou haast twijfelen aan de getallen die de auto voorschotelt..

Met het risico in herhaling te vallen, loopt mijn Leaf (1500kg) met zuinig rijden 125Wh/km en bij 120 +- 200Wh / km

Mijn gemiddelde momenteel is 130Wh/km en dan trap ik 'm zo nu en dan ook nog wel eens lekker door tot de 160 / 170 :+

Edit, verder inderdaad niks ten nadele van die V60, want die vind ik lekker rijden :). Hebben hem destijds ook even overwogen.

Edit 2: Het geregenereerde aantal is ook flink hoog zeg..

759,3 = +- 8 uur rijden

Regenereren +- 30kW (gemiddeld?) geeft (bijna) 2 uur van die 8 uur aan het regenereren geweest.
Veel bergaf? Of veel remmen? :).

[ Voor 21% gewijzigd door Mar.tin op 05-09-2018 11:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
Verwijderd schreef op woensdag 5 september 2018 @ 10:59:
[...]

Een Kona zou met 200 kwh +- 1500-1800 km rijden en een range rover sport (3 liter 6 cilinder, ding is zeker niet zuinig, 2200 kilo) rijdt makkelijk 1/12 dus met 13 liter diesel kom je dan +- 150 km ver. Dat is gecombineerd bijna 1650-1950 kilometer, en de V60 haalt er 760 mee? Ik vind het echt bizar dat die wagen zo'n laag bijtellingspercentage heeft gekregen destijds.

Niks ten nadele van de v60 overigens, mooie wagen en een lekkere hoeveelheid vermogen, maar wat is hij inefficient (als ik het zo lees).

Edit: zie nu dat het incl regenereren is, dat scheelt veel, maar alsnog: blijft er nog een hoop efficientie 'te behalen'
Die efficiëntie is bij iedere PHEV een stuk lager, geen idee of er ook goedkopere elektromotoren in worden gezet, of dat dat überhaupt verschil maakt?

Het is een beetje PHEV eigen zie ik gemiddeld 28,4 kWh/100km:
https://ev-database.nl/cheatsheet/verbruik-plugin-hybride

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
Mar.tin schreef op woensdag 5 september 2018 @ 11:05:
[...]

759 - 198 km = 561.3

Met het risico in herhaling te vallen, loopt mijn Leaf (1500kg) met zuinig rijden 125Wh/km en bij 120 +- 200Wh / km

Mijn gemiddelde momenteel is 130Wh/km en dan trap ik 'm zo nu en dan ook nog wel eens lekker door tot de 160 / 170 :+

Edit, verder inderdaad niks ten nadele van die V60, want die vind ik lekker rijden :). Hebben hem destijds ook even overwogen.

759,3 = +- 8 uur rijden

Regenereren +- 30kW (gemiddeld?) geeft (bijna) 2 uur van die 8 uur aan het regenereren geweest.
Deze tank uitsluitend remmen. Woon werk verkeer tussen Leiden en Zoetermeer...

Er was weinig keuze hoor, wij moeten diesel rijden van de baas. Dit is de enige diesel ooit gemaakt, waar je ook mee kunt opladen en elektrisch kunt rijden.
Mar.tin schreef op woensdag 5 september 2018 @ 11:05:
[...]

759 - 198 km = 561.3

759,3 = +- 8 uur rijden

25 uur ;)
Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1866/43767738874_bd6e41f001.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door BlakHawk op 05-09-2018 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 08:39
Ik zit met de Outlander op ~198Wh/km met mijn rijgedrag (voorzichtig, mix snelweg/80). Alleen snelweg kom ik ook wel op 297Wh/km. Het blijft een grote, zware auto die een ICE meezeult en een groot frontaal oppervlak heeft.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Verwijderd schreef op woensdag 5 september 2018 @ 09:57:
[...]

Het is maar wat je gewend was. Mijn Mazda 3 MPS maakte de motor echt wel meer herrie bij 100km/uur dan windgeruis. De Fiat 500c die ik daarna had natuurlijk helemaal. Ik heb nu een BMW i3s en bij 110-120km/uur komt het wind geruis pas boven het banden geruis uit!

[...]

Ik rijdt alleen maar in de randstad en ik moet echt moeite doen om gemiddeld boven de 90km/uur uit te komen. En dat is inclusief de snelwegen, lang leve de spits. Ik haal danook makkelijk 210-215km range uit mijn i3s, meer dan voldoende om overal in de randstad te kunnen komen en ik kan tegenwoordig overal waar ik kom tijdens mijn afspraak laden. Als ik met de auto naar Duitsland of Oostenrijk zou willen, ja dan wordt het een nadeel. Maar ik bespaar in de lease nu zoveel, dat ik voor de vakantie wel een auto huur.
Ja oudere auto's maken wel motorgeluid. M'n BMW cabrio uit 97 rijdt op de snelweg bij 100 km/u in z'n 5 meer dan 3000 toeren dus het is ook wel logisch dat je wat hoort :P Bij m'n Tesla is het vooral bandengeluid dat je hoort en dan heb ik maar de 19" velgjes.

Ik rij ook voornamelijk randstad maar altijd de andere richting of ik vermijd spits dus mijn gemiddelde ligt stukken hoger. Laatste tijd zie ik ze wel vaak flitsen op de A8 maar die is goed te zien. Ik rij meestal 20 km/u boven de vmax met AP waardoor ik lekker kan chillen op de linkerbaan zonder inhaalacties.

Of als het lekker weer is ga ik mux style met m'n dakraampje open 90 km/u op de rechterbaan. Boven die snelheid wordt het windgeruis vervelend met open dak. Vraag me af hoeveel de auto meer verbruikt met open dak... volgens mij was airco zuiniger dan raampjes open op de snelweg als ik me niet vergis.

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:45
Iets groter,. ietsje nieuwer ( 1990 )... onafhankelijke wielophanging rondom, en met een fluitje in de uitlaat :-)

To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jinxedworld
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-06 11:28
[...]

Spijtig, zeker als de gemeente dan niet meewerkt. In mijn geval ging het om file parkeren, met de paal tussen twee vakken in. Ik vindt die sticker oplossing wel een mooie. Recht voor de porem van de bestuurder plakken, dan mag hij niet wegrijden voor de sticker verwijderd is.
Dan doe je net zo asociaal als de parkeerder. Geen goede reclame voor EV rijders (alhoewel frustratie afreageren wel lekker kan zijn, is dit niet echt de manier).

Ik heb een verzameling visitekaartjes in de auto liggen met hokjes die ik aan kan kruisen als er een malloot raar geparkeerd staat (laatst een Suzuki Swift tegengekomen die 2 parkeervakken in beslag nam, echt debiel. Die kreeg dus een kaartje). Sloop je niks, maak je de mensen er attent op, en misschien vinden ze het wel héél vervelend dat je aan hun ruitenwisser hebt gezeten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 22:29
[...]

De standen die je zag was proefrijden, familie, en de eigenaar die terug kwam vanuit vakantie :)

Ik heb het met de hulp van dit forum kunnen resetten.

Nieuwe stand:

150km
25KwH geladen
nog geen 1L diesel verbruikt
helaas geen VoC om het exact te laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
meermarco schreef op woensdag 5 september 2018 @ 13:38:
[...]

De standen die je zag was proefrijden, familie, en de eigenaar die terug kwam vanuit vakantie :)

Ik heb het met de hulp van dit forum kunnen resetten.

Nieuwe stand:

150km
25KwH geladen
nog geen 1L diesel verbruikt
helaas geen VoC om het exact te laten zien.
Maar jij haalt ook gewoon 50km op een lading, dat haal ik ook met hypermilen niet.
Misschien dat mijn accu na 160.000 km toch iets minder is dan die van jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
dfrenner schreef op woensdag 5 september 2018 @ 13:46:

Maar jij haalt ook gewoon 50km op een lading, dat haal ik ook met hypermilen niet.
Misschien dat mijn accu na 160.000 km toch iets minder is dan die van jou?
Ja ik haal 49KM net aan. Ik rijdt dan weg op PURE, en de airco op eco klimaat. Wel gewoon radio aan.
Ik heb model 2014. Maar ik zag op jouw dashboard een auto in je display bij performance ofzo(was jij dacht ik). Dat heb ik niet. De mijne heeft 115.000KM gereden. Ik rijdt dan gewoon normaal, wel zorg ik dat ik onder het balkje blijf met optrekken dat de diesel bij springt. Daarnaast echt niet heel gek, ofexpres achter vrachtwagens. Maar moet wel zeggen, voor mij is het 20% 50km/u. 50% 80km/u en 25% 100km/u en 5% 120/130. Ik rij dan wel max 120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jinxedworld schreef op woensdag 5 september 2018 @ 13:36:
[...]

Dan doe je net zo asociaal als de parkeerder. Geen goede reclame voor EV rijders (alhoewel frustratie afreageren wel lekker kan zijn, is dit niet echt de manier).

Ik heb een verzameling visitekaartjes in de auto liggen met hokjes die ik aan kan kruisen als er een malloot raar geparkeerd staat (laatst een Suzuki Swift tegengekomen die 2 parkeervakken in beslag nam, echt debiel. Die kreeg dus een kaartje). Sloop je niks, maak je de mensen er attent op, en misschien vinden ze het wel héél vervelend dat je aan hun ruitenwisser hebt gezeten.
Net zo asociaal? Op die manier kan ik net de laadkabel nog inpluggen en dat alleen omdat ik een lange kabel heb gekocht. Bijkomend 'voordeel' natuurlijk dat die aso in zijn ICE niet weg kan tot ik weg ga. Je denkt toch niet dat ik ieder uur ga kijken of die klootzak al weg is zodat ik de volgende dag niet langs een snellader hoef? Nee, dank je.

edit: oeps, niet goed gelezen, excuses. Tja wellicht heb je gelijk, maar als ik bijvoorbeeld bij mijn moeder in de buurt ben, dan staat op de plek bij de enige laadpaal in de buurt altijd een (niet electrisch) taxibusje geparkeerd. Altijd, iedere dag dat ik er op bezoek kom. In dat geval heb ik echt geen moeite met een sticker. Wel even met vrienden doen, taxi chaufeurs zijn vaak geen fijn volk.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2018 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jinxedworld
Verwijderd schreef op woensdag 5 september 2018 @ 14:04:
[...]

Net zo asociaal? Op die manier kan ik net de laadkabel nog inpluggen en dat alleen omdat ik een lange kabel heb gekocht. Bijkomend 'voordeel' natuurlijk dat die aso in zijn ICE niet weg kan tot ik weg ga. Je denkt toch niet dat ik ieder uur ga kijken of die klootzak al weg is zodat ik de volgende dag niet langs een snellader hoef? Nee, dank je.
Je snapt dat ik het over het sticker plakken hebt hopelijk? Even teruglezen... En ik hoop dat je niet zo rijd als dat je schrijft. Wat een frustratie man! Chill...

[ Voor 7% gewijzigd door jinxedworld op 05-09-2018 14:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:31
jinxedworld schreef op woensdag 5 september 2018 @ 13:36:

Realiseer je wel dat de mogelijkheid bestaat dat iemand over 2 vakken staat omdat een andere auto slecht geparkeerd stond (die inmiddels is vertrokken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jinxedworld
Pierz schreef op woensdag 5 september 2018 @ 14:39:
[...]

Realiseer je wel dat de mogelijkheid bestaat dat iemand over 2 vakken staat omdat een andere auto slecht geparkeerd stond (die inmiddels is vertrokken).
In dit geval absoluut niet het geval. Daarnaast, dat was niet het punt wat ik wilde maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:38

Tripl3 D

Brother in Arms

Heb trouwens even een quick and dirty onderzoekje gedaan naar de Private lease bedragen vs nieuwwaarde en dan valt toch wel op dat EV's verhoudingsgewijs goedkoper zijn dan ICE's:

Hyundai Ioniq Electric Comfort:
1.26% v/d aanschafprijs bij 10.000km en 60 maanden oplopend tot 1.70% v/d aanschafprijs bij 25.000 km en 36 maanden

Hyundai Ioniq Electric Premium:
1.18% v/d aanschafprijs bij 10.000km en 60 maanden oplopend tot 1.58% v/d aanschafprijs bij 25.000 km en 36 maanden

Hyundai i30 Wagon i-Drive:
2.17% v/d aanschafprijs bij 10.000km en 60 maanden oplopend tot 2.65% v/d aanschafprijs bij 25.000 km en 36 maanden

Hyundai i30 Wagon Comfort:
1.91% v/d aanschafprijs bij 10.000km en 60 maanden oplopend tot 2.30% v/d aanschafprijs bij 25.000 km en 36 maanden

Hyundai i30 Wagon Premium:
1.84% v/d aanschafprijs bij 10.000km en 60 maanden oplopend tot 2.18% v/d aanschafprijs bij 25.000 km en 36 maanden

Renault Clio Estate Basis:
1.56% v/d aanschafprijs bij 10.000km en 60 maanden oplopend tot 1.93% v/d aanschafprijs bij 20.000 km en 36 maanden

Renault Clio Estate Comfort:
1.59% v/d aanschafprijs bij 10.000km en 60 maanden oplopend tot 1.94% v/d aanschafprijs bij 20.000 km en 36 maanden

Renault Clio Estate Luxe:
1.51% v/d aanschafprijs bij 10.000km en 60 maanden oplopend tot 1.84% v/d aanschafprijs bij 20.000 km en 36 maanden

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:18
Dat is op zich ook niet zo gek natuurlijk omdat onderhoud aan de EV veel goedkoper is dan een ICE en dat de Lease maatschappij zelf ook MIA subsidie kan aanvragen op de auto.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:48

Crazy D

I think we should take a look.

Davidshadow13 schreef op woensdag 5 september 2018 @ 15:59:
Dat is op zich ook niet zo gek natuurlijk omdat onderhoud aan de EV veel goedkoper is dan een ICE en dat de Lease maatschappij zelf ook MIA subsidie kan aanvragen op de auto.
Ik denk vooral dat laatste. 36% van je investering maakt een EV opeens goedkoper dan de ICE versie van dezelfde auto.... En de versnelde afschrijving tot 75% van je investering maakt het ook uitermate interessant.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• janesh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-09 02:23

janesh

20xSF170S+8xTS-160C2

Even het lease en phev geweld hier doorbreken.

Mooie ontwikkeling in Duitsland, i3s met 100 kWh.

https://www.lionemobility...attery-produktprasentatio

Hier de video

[ Voor 14% gewijzigd door janesh op 05-09-2018 16:08 ]

BMW i3 2020, BMW 740e 2018, BMW IX 2022, pajero 3.2 DI-D 2006 LWB en 2008 SWB,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:38

Tripl3 D

Brother in Arms

Davidshadow13 schreef op woensdag 5 september 2018 @ 15:59:
Toch dacht ik hier in dit topic gelezen te hebben dat leasemaatschappijen die voordeeltjes in hun eigen zak staken....

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21-12-2024
janesh schreef op woensdag 5 september 2018 @ 16:04:
Even het lease en phev geweld hier doorbreken.

Mooie ontwikkeling in Duitsland, i3s met 100 kWh.

https://www.lionemobility...attery-produktprasentatio

Hier de video
Oeps... dat zou een mooie upgrade zijn !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-09 02:23

janesh

20xSF170S+8xTS-160C2

Dat wordt een range van 550- 600 km of 350-400 km met 130 km per uur als het werkelijkheid wordt.

BMW i3 2020, BMW 740e 2018, BMW IX 2022, pajero 3.2 DI-D 2006 LWB en 2008 SWB,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
janesh schreef op woensdag 5 september 2018 @ 17:12:
Dat wordt een range van 550- 600 km of 350-400 km met 130 km per uur als het werkelijkheid wordt.
Maar geeft aan wat kan en wat de fabrikanten gewoon niet doen !

2013: 22kwh
2018: 44kwh
Bij BMW.....x2 in 5 jaar

Maar er kan gewoon 100kwh op dezelfde plek..... 5 jaar, factor 5.

Ze hebben er nog steeds geen zin in ......

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Het is definitief; mijn volgende auto wordt de Model 3 LR. Ik kan gebruik maken van een first day reservation en de verwachting staat (nog) op Q1 oOo

Nu maar hopen dat Tesla opschiet met Europa te voorzien en met een beetje geluk de trekhaak 8) Al verwacht ik van niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Deveon op 05-09-2018 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aip
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:40

aip

Deveon schreef op woensdag 5 september 2018 @ 18:36:
Het is definitief; mijn volgende auto wordt de Model 3 LR. Ik kan gebruik maken van een first day reservation en de verwachting staat (nog) op Q1 oOo

Nu maar hopen dat Tesla opschiet met Europa te voorzien en met een beetje geluk de trekhaak 8) Al verwacht ik van niet.
Heb jij dan al iets van Tesla gehoord? Wij hebben 2 reserveringen gemaakt op de bewuste 31 maart 2016, maar nog niets gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
vindt knap dat ze dat voor elkaar krijgen, reserveren en 3 jaar later krijgt u hem, als het meezit :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aip
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:40

aip

prettig schreef op woensdag 5 september 2018 @ 20:53:
vindt knap dat ze dat voor elkaar krijgen, reserveren en 3 jaar later krijgt u hem, als het meezit :?
Jaja, je bent ook gek, als je dat doet. Weet ik. Wees gerust, ik rij niet al jaren rond met een auto die ik niet wil. De V60 D6 beviel prima, en als het inruilaanbod niet tegenvalt komt er binnenkort een XC60 T8. Maar wij vinden de drive van Tesla - de gamechanger zijn - te prijzen en dus hebben we er 2 gereserveerd.

Oh, en de Zoe bevalt ook al jaren prima!

[ Voor 3% gewijzigd door aip op 05-09-2018 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Crazy D schreef op woensdag 5 september 2018 @ 16:03:
[...]

Ik denk vooral dat laatste. 36% van je investering maakt een EV opeens goedkoper dan de ICE versie van dezelfde auto.... En de versnelde afschrijving tot 75% van je investering maakt het ook uitermate interessant.
36% investeringsaftrek betekent natuurlijk geen 36% korting hé.... dus zelfs met MIA is de aanschafprijs van een EV nooit goedkoper dan een ICE. 36% * 45% zou realistischer zijn dan zit je op zo'n 16% korting.
Tripl3 D schreef op woensdag 5 september 2018 @ 15:54:
Heb trouwens even een quick and dirty onderzoekje gedaan naar de Private lease bedragen vs nieuwwaarde en dan valt toch wel op dat EV's verhoudingsgewijs goedkoper zijn dan ICE's:

Hyundai Ioniq Electric Comfort:
1.26% v/d aanschafprijs bij 10.000km en 60 maanden oplopend tot 1.70% v/d aanschafprijs bij 25.000 km en 36 maanden

Hyundai Ioniq Electric Premium:
1.18% v/d aanschafprijs bij 10.000km en 60 maanden oplopend tot 1.58% v/d aanschafprijs bij 25.000 km en 36 maanden

Hyundai i30 Wagon i-Drive:
2.17% v/d aanschafprijs bij 10.000km en 60 maanden oplopend tot 2.65% v/d aanschafprijs bij 25.000 km en 36 maanden

Hyundai i30 Wagon Comfort:
1.91% v/d aanschafprijs bij 10.000km en 60 maanden oplopend tot 2.30% v/d aanschafprijs bij 25.000 km en 36 maanden

Hyundai i30 Wagon Premium:
1.84% v/d aanschafprijs bij 10.000km en 60 maanden oplopend tot 2.18% v/d aanschafprijs bij 25.000 km en 36 maanden
Interessant. Vraag me af waarom die i30 zo duur is, leasemaatschappijen hebben toch ook baat bij 5 jaar garantie? Echt bijna dubbele van de Ioniq EV...
aip schreef op woensdag 5 september 2018 @ 20:11:
[...]

Heb jij dan al iets van Tesla gehoord? Wij hebben 2 reserveringen gemaakt op de bewuste 31 maart 2016, maar nog niets gehoord?
Wow is het al zo lang geleden haha, ik augustus 2016 volgens mij dus kan nog wel ff wachten. We gaan het zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
aip schreef op woensdag 5 september 2018 @ 21:08:
[...]

Jaja, je bent ook gek, als je dat doet. Weet ik. Wees gerust, ik rij niet al jaren rond met een auto die ik niet wil. De V60 D6 beviel prima, en als het inruilaanbod niet tegenvalt komt er binnenkort een XC60 T8. Maar wij vinden de drive van Tesla - de gamechanger zijn - te prijzen en dus hebben we er 2 gereserveerd.

Oh, en de Zoe bevalt ook al jaren prima!
Nee ben je niet ...... vindt het knap van Tesla

500.000 reserveringen voor een auto met een levertijd van 3 jaar, volgens mij nog nooit vertoond in de auto historie :|

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hyena
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-05 06:14

Chill | BMW i3 60Ah Lodge Privé

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:25

CyBeRSPiN

sinds 2001

Leuk filmpje! Word steeds enthousiaster over de Niro, volgende week even een proefrit maken in de hybrid, hoop dat dat niet tegenvalt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
Leuke is dat ze hier nog niks weten over de Niro EV !?
Over paar dagen is alles bekend........op de prijs na .... Gokje: 50k

Gewoon een kona in groter jasje, bereik zal iets minder zijn (30 km of zo).
Ik vindt hem mooier, mijn vriendin vindt de kona mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
CyBeRSPiN schreef op woensdag 5 september 2018 @ 23:08:
[...]

Leuk filmpje! Word steeds enthousiaster over de Niro, volgende week even een proefrit maken in de hybrid, hoop dat dat niet tegenvalt ;)
top.
wat ik nooit snap is de bagageruimte informatie van de fabrikanten.
als je bij autoweek kijkt ( https://www.autoweek.nl/c...=93429&id2=88965&cache=no) is de ioniq wat ruimer dan de Niro, maar uit de video lijkt het omgekeerde
ra ra....

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

• Deveon
  • Niet online
aip schreef op woensdag 5 september 2018 @ 20:11:
[...]

Ik heb begrepen dat ze op korte termijn in Amsterdam beschikbaar zijn voor een proefrit. Misschien dat Tesla eigenaren in Europa ook eerst zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

YoshiBignose schreef op woensdag 5 september 2018 @ 21:33:
[...]
36% investeringsaftrek betekent natuurlijk geen 36% korting hé.... dus zelfs met MIA is de aanschafprijs van een EV nooit goedkoper dan een ICE. 36% * 45% zou realistischer zijn dan zit je op zo'n 16% korting.
36%*45%?
36%*25% bedoel je, een leasemaatschappij betaalt VPB.

Daarnaast: de verschillen ICE tov EV zijn dermate beperkt dat - rekening houdende met de lagere onderhoudskosten - de EV MIA subsidie inderdaad in de zak van de leasemaatschappij terecht komt. Als die erin was doorberekend was het verschil echt wel groter.

Ik geef ze groot gelijk, de lease business is een risicovolle branche. Kijk eens naar de tegenvallers die ze met de VAG producten hebben agv het hele sjoemel verhaal, niemand wil die auto's meer. Laat ze maar goed geld verdienen op EV's :) De rijders willen ze toch wel ivm de lage bijtelling en voor de overige klanten is het prettig dat ze daar een goede boterham mee verdienen, omdat ze daardoor wat vet op de botten hebben om andere auto's (zoals private lease wagens) wat scherper aan te bieden. Met name binnen de private lease is nu echt sprake van een prijzenoorlog, kijk naar de up/ aygo/ 108/ twingo. Bizar hoe goedkoop die wagentjes zijn om te rijden nu.
CyBeRSPiN schreef op woensdag 5 september 2018 @ 23:08:
[...]

Ik denk dat de hybrid alleen goed is om de zitpositie/ ruimte in de auto etc te beoordelen. Voor de aandrijflijn zou ik naar een volwaardige EV overstappen (ook iets meer 'snufjes'). Ik weet niet of KIA er een heeft, anders kun je desnoods de Kona EV testen, die is nagenoeg hetzelfde. Destijds zelf ook gedaan: Ioniq EV voor het EV deel, Kona ICE (met 1.0 driepitter |:( 8)7 ) voor de zitpositie. Manmanman, wat reed die Kona kut (echt GEEN vermogen :X ). Toen de EV voor de deur stond gelukkig glimlach van oor tot oor, die auto is met 200 pk en 400 nm echt superfijn en je komt nooit vermogen/ power tekort. :9
Ziet er prima uit, fijn dat er memory opties bij de bestuurdersstoel zijn. Verder vrij recht toe recht aan, weet nog niet wat ik van dat draaiknopje vind O-) Veel meer praktische ruimte (voorin) dan in de Kona zo te zien en flinke ruimte achterin. Echt een hele andere auto, ondanks de gedeelde techniek. Fraai gerealiseerd door Kia!!!

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2018 07:26 ]

• BlakHawk
Verwijderd schreef op donderdag 6 september 2018 @ 07:14:
[...]

36%*45%?
36%*25% bedoel je, een leasemaatschappij betaalt VPB.

Daarnaast: de verschillen ICE tov EV zijn dermate beperkt dat - rekening houdende met de lagere onderhoudskosten - de EV MIA subsidie inderdaad in de zak van de leasemaatschappij terecht komt. Als die erin was doorberekend was het verschil echt wel groter.

Ik geef ze groot gelijk, de lease business is een risicovolle branche. Kijk eens naar de tegenvallers die ze met de VAG producten hebben agv het hele sjoemel verhaal, niemand wil die auto's meer. Laat ze maar goed geld verdienen op EV's :) De rijders willen ze toch wel ivm de lage bijtelling en voor de overige klanten is het prettig dat ze daar een goede boterham mee verdienen, omdat ze daardoor wat vet op de botten hebben om andere auto's (zoals private lease wagens) wat scherper aan te bieden. Met name binnen de private lease is nu echt sprake van een prijzenoorlog, kijk naar de up/ aygo/ 108/ twingo. Bizar hoe goedkoop die wagentjes zijn om te rijden nu.
We moeten toch iets verder kijken dan Nederland alleen.
Er zijn zat landen waar VAG onwijs populair is en vooral diesels (het hele oostblok).

Leuk dat "wij" hier zo over diesel denken, maar we zijn maar klein...

• Tassadar32
@Deveon Welkom bij de club! Mijn geschatte levertijd staat ook op Q1 2019. LR PUP EAP, en indien het leasebudget en de prijs het toelaat AWD en/of FSD. Zou best kunnen dat FSD later nog een impulsaankoop word als het daadwerkelijk meerwaarde gaat bieden.

@possimpible / @dfrenner Outlanders gaan ook bijna allemaal naar oostbloklanden met subsidie op plugins. Er is genoeg vraag naar, helaas niet in Nederland. Betekent ook dat onze bijtellingskorting indirect subsidie voor het oostblok is in plaats van voor de Nederlandse markt.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

• BlakHawk
Tassadar32 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 08:47:
@Deveon Welkom bij de club! Mijn geschatte levertijd staat ook op Q1 2019. LR PUP EAP, en indien het leasebudget en de prijs het toelaat AWD en/of FSD. Zou best kunnen dat FSD later nog een impulsaankoop word als het daadwerkelijk meerwaarde gaat bieden.

@possimpible / @dfrenner Outlanders gaan ook bijna allemaal naar oostbloklanden met subsidie op plugins. Er is genoeg vraag naar, helaas niet in Nederland. Betekent ook dat onze bijtellingskorting indirect subsidie voor het oostblok is in plaats van voor de Nederlandse markt.
Het Oostblok waar ik ben geweest deze zomer hebben echt helemaal niets met elektrisch rijden.
Ze vinden het rommel en niet rijdbaar... Diesel is het enige wat ik daar zag.

Ik dacht een probleem te hebben met mijn Volvo en in heel Roemenie zijn er slechts 4 Volvo dealers... VAG daarentegen, iedere straathoek!

• Deveon
  • Niet online
Tassadar32 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 08:47:
Thanks! Bij mij is de LR en RWD zeker, de rest wacht ik nog even af maar kan mij haast niet voorstellen dat AP, PUP en sportvelgen er niet op zitten. Gezien ik geen rode of blauwe mag zijn de sportvelgen wel echt nodig.

De bijtelling valt me wel een beetje tegen met een indicatie van 60k, misschien dat ik zelfs de LR erdoor laat schieten als het een mogelijkheid is...

• Tassadar32
@Deveon LR vind ik wel erg handig, moet op sommige dagen ver rijden en familie door heel Nederland heen. Thuis laad ik op de brandstofpas en krijg ik een vergoeding van 35 cent voor mijn zonnestroom dus ik wil zo veel mogelijk thuis laden. Ik mag voor blauw of rood gaan (mijn voorkeuren) en hou het gewoon op de Aero velgen. Ik rij veel snelweg dus EAP is wel lekker. Premium upgrades wil ik voornamelijk voor de stoelprofielen (mijn vrouw is klein, ik allesbehalve) en de betere stereoinstallatie. Ik heb nu 7% bijtelling op een 50k Outlander dus de bijtelling van de 3 zal wel in hetzelfde bereik vallen.

• Deveon
  • Niet online
Volgens mij red ik praktisch heel Nederland retour met 55 kWh (350 km) en als ik naar het buitenland wil neem ik wel genoegen met om de 250-300 km snelladen. Vergeet niet dat de bijtelling over de eerste 50k minder is als de bijtelling over de 10k eroverheen 8)7

Maar eerlijk gezegd verwacht ik eerder een trekhaak optie dan de base model in Q1 in Europa :P Tesla is hard op zoek naar geld..

Overigens krijg ik 25ct/kWh, maar tot mijn verbazing heeft gemeente Almere het eigen laadpaal op openbare grond geschrapt..

[ Voor 13% gewijzigd door Deveon op 06-09-2018 09:50 ]

• zerocool82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-09 22:17

zerocool82

Ignorance causes chaos

BarryH schreef op woensdag 5 september 2018 @ 23:36:
[...]

top.
als je bij autoweek kijkt ( https://www.autoweek.nl/c...=93429&id2=88965&cache=no) is de ioniq wat ruimer dan de Niro, maar uit de video lijkt het omgekeerde
ra ra....
Dat is omdat je het vergelijkt met de verkeerde auto, dat is de PHEV die heeft aanzienlijk minder bagageruimte. De EV uit de video heeft een bagageruimte van 451 liter.

• JFK1
ik lees nu stukken over m3, maar heeft iemand daar al meer info over (specs, prijzen, etc)?
Mis ik iets?

• BlakHawk
Deveon schreef op donderdag 6 september 2018 @ 09:48:
Volgens mij red ik praktisch heel Nederland retour met 55 kWh (350 km) en als ik naar het buitenland wil neem ik wel genoegen met om de 250-300 km snelladen. Vergeet niet dat de bijtelling over de eerste 50k minder is als de bijtelling over de 10k eroverheen 8)7

Maar eerlijk gezegd verwacht ik eerder een trekhaak optie dan de base model in Q1 in Europa :P Tesla is hard op zoek naar geld..

Overigens krijg ik 25ct/kWh, maar tot mijn verbazing heeft gemeente Almere het eigen laadpaal op openbare grond geschrapt..
Hoe is de ervaring hier nu precies met snelladen in het buitenland, doe je dat tot max 80% of nog langer?
Want ik begreep dat het na de 80% acculading een stuk trager gaat?

En bij hoeveel resterend ga je weer tanken, ik zou denk ik aan de veilige kant gaan zitten met 10%? Kun je nog zo'n 35km rijden denk ik?

Dat maakt bij zo'n Tesla Model 3 (https://ev-database.nl/auto/1060/Tesla-Model-3) dat je in de zomer zo'n 240km ver komt per lading en in de winter 185km. (op vakantieritten)

Klopt dat een beetje?

Zijn er Model S 75 eigenaren die hier ervaring mee hebben?

Die zou iets verder op een lading komen dan de Model 3 55...
BarryH schreef op woensdag 5 september 2018 @ 23:36:
top.
ra ra....
Bagageruimte wordt berekend onder de hoedenplank of het afdekzijl.
Naar liters kijken geeft daarom soms nogal een vertekend beeld.

Mijn huidige V60 heeft heel weinig ruimte onder het afdekzijl, maar doordat het een station is, kun je veel verder door stapelen en is het uiteindelijk voor vakanties toch voldoende (nét aan).

Als het afdekzijl bij de Ioniq net wat hoger geplaatst is, heb je op papier meer ruimte...
De Niro is veel praktischer, omdat je ook nog een lading ruimte boven het zijl hebt. Maar die worden in het aantal liters nooit meegerekend.
JFK1 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 10:13:
ik lees nu stukken over m3, maar heeft iemand daar al meer info over (specs, prijzen, etc)?
Mis ik iets?
Volgens mij alleen nog verwachtingen.

[ Voor 5% gewijzigd door BlakHawk op 06-09-2018 10:19 ]

• Tassadar32
@JFK1 Er zijn schattingen en MisterGreenLease hebben een leasecalculator staan met prijsindicaties. Uiteindelijke euro prijzen kunnen nog alle kanten op gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nivve
  • Registratie: Februari 2016
  • Niet online
dfrenner schreef op donderdag 6 september 2018 @ 10:17:
[...]

Hoe is de ervaring hier nu precies met snelladen in het buitenland, doe je dat tot max 80% of nog langer?
Want ik begreep dat het na de 80% acculading een stuk trager gaat?

En bij hoeveel resterend ga je weer tanken, ik zou denk ik aan de veilige kant gaan zitten met 10%? Kun je nog zo'n 35km rijden denk ik?
Altijd overhouden zodat je naar de volgende snellader kan uitwijken is wel een veilige optie die vaak genoemd wordt. Alleen dat verschilt dus echt per route en is niet 1 vast percentage op aan te houden.

Mijn reis naar Duitsland (Berlijn) was erg gemakkelijk en vond ik rijden tot onder de 10% geen probleem. Echter dat heeft vooral te maken met de weidverspreide 22kW palen waar je met een Zoe ook lekker snel kan bijladen [edit: en de kans dus groot is dat er een paal is dichterbij dan de volgende snellader => midner reserve aanhouden]. Met een 1-fase ladende auto wil je misschien meer marge aanhouden omdat de dedicated snelladers een stuk minder vaak voorkomen [edit: maar als er voldoende snelladers zijn dan is dat natuurlijk geen issue]

[ Voor 8% gewijzigd door Nivve op 06-09-2018 10:54 ]

• JFK1
Even een algemene vraag:
Wat is voor een EV nou het belangrijkst: 3-fase AC of heel snel DC?
Ik neig naar 3-fase AC omdat het veel makkelijker te vinden is en veel goedkoper

Zou denk ik geen EV willen zonder 3-fase

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-09 21:00
Gaaf stukje dat ik heb kunnen typen over onze roadtrip naar Oostenrijk, geplaatst op de blogpagina van @Hachy

https://goedkoperrijden.b...-naar-oostenrijk.html?m=1

Hoop dat jullie het leuk vinden :)

@JFK1 Het is alle twee belangrijk. Snelladen en 3-fase.

(In sommige gevallen heb je niks aan een snellader omdat het een boodschappenkar is, in andere gevallen is het misschien andersom. In de praktijk is het vaak een mix: snelladen én 3-fase 11/22kW laden)

[ Voor 35% gewijzigd door Stef87 op 06-09-2018 10:56 ]

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:31
JFK1 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 10:13:
Mis ik iets?
Check de site van BMW even :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nivve
  • Registratie: Februari 2016
  • Niet online
JFK1 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 10:53:
Even een algemene vraag:
Wat is voor een EV nou het belangrijkst: 3-fase AC of heel snel DC?
Ik neig naar 3-fase AC omdat het veel makkelijker te vinden is en veel goedkoper

Zou denk ik geen EV willen zonder 3-fase
Beide.
3-face AC is heel leuk om te toppen als je toch stilstaat (boodschappen, bezoek, etc.), slim laden, of beperkte hoeveelheid palen (eerder weg, eerder iemand anders de kans om te laden), terwijl DC erg leuk is voor de echt lange ritten zonder tussenstop (vakantie).

Voor beiden een use-case. Maar ikzelf koop ook nooit meer een EV zonder 3-fase, voor de gevallen dat het uitkomt is het erg lekker.

[ Voor 7% gewijzigd door Nivve op 06-09-2018 10:56 ]

• JFK1
heb nu een model S, en DC gebruik je echt alleen voor vakanties idd.
ben wel benieuwd hoe dat met zo'n ipace gaat als je niet snel s nachts thuis je auto vol kunt laden
denk dat dat in de praktijk toch tegenvalt

• Tassadar32
@JFK1 Je hoeft natuurlijk niet iedere nacht de hele accu vol te laden, alleen wat je er de vorige dag uit gereden hebt. Indien je niet iedere dag het volledige bereik opmaakt, of tussendoor een keer de snellader pakt moet dat wel te doen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JFK1
ik heb nu een s85, bereik is dan goeie 300 km op snelwegtempo. Vaak ben ik dan toch wel bijna leeg, en heb ik na nachtje laden weer volle accu. moet er niet aan denken dan de volgende dag toch weer half uur kwijt te zijn met snellader

• YoshiBignose
Tja ik zou zeggen 3 fase AC maar nu ik hier in de UK ben zie ik dat de meeste laadpalen maar 1x32A zijn... daar kan je ook gewoon laden met je ipace in iets meer dan 10 uur. Op zich is dat voldoende als je niet iedere dag leeg rijdt toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
Tassadar32 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 10:27:
@JFK1 Er zijn schattingen en MisterGreenLease hebben een leasecalculator staan met prijsindicaties. Uiteindelijke euro prijzen kunnen nog alle kanten op gaan.
Die hebben dit staan:
Basisspecificaties
Uitvoering - Long range
Acceleratie 0-100 km/u - 5,1 seconde
Topsnelheid - 225 km/u
Aandrijving - Rear-Wheel Drive
Actieradius - 500 km
Zitplaatsen - 5
Leaseprijs - €589

Dat kan nooit voor die prijs!

Een tweedehands S70:
https://www.mistergreendi...cjje25csz2y3f0175j19d49dw

Zit al op 1050... En dan heb je maar 20k per jaar...

https://www.mistergreendi...odel-3-lease/subscription

Volledig basis Model 3 met grotere accu is ook al bijna 900 euro... En dat kan idd nog alle kanten op.
JFK1 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 11:04:
ik heb nu een s85, bereik is dan goeie 300 km op snelwegtempo. Vaak ben ik dan toch wel bijna leeg, en heb ik na nachtje laden weer volle accu. moet er niet aan denken dan de volgende dag toch weer half uur kwijt te zijn met snellader
Maar dit is dan vanaf 80%, tot 10%? Niet van 100% naar 0% toch!?
Ben je al wel eens een lange rit op vakantie geweest? Dus met meerdere snellaad pauzes?
YoshiBignose schreef op donderdag 6 september 2018 @ 11:09:
Tja ik zou zeggen 3 fase AC maar nu ik hier in de UK ben zie ik dat de meeste laadpalen maar 1x32A zijn... daar kan je ook gewoon laden met je ipace in iets meer dan 10 uur. Op zich is dat voldoende als je niet iedere dag leeg rijdt toch?
Ik heb sowieso het idee dat veel landen 1 fase hebben. Geen idee of dat klopt, wat is waar gebruikelijk?
[...]

Nog een keer geprobeerd zuiniger te rijden, maar ik kom gewoon veel stoplichten tegen. Ook het oprijden van een 80km weg, waar na een km weer een stoplicht volgt, helpt volgens mij niet mee.

Vanochtend:
30 minuten reistijd
19km
Verbruik 5,2 kWh
Regeneratie door remmen 1,1 kWh

Kom ik uit op 23,15 kWh / 100km

Als ik die invul:
https://1drv.ms/x/s!AjrnqH7r_4E3j-tzb1oMbStTdsPjEQ (bewerkbaar)

Ben ik met 35 cent per kWh nét goedkoper uit dan diesel...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jerh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14:57
JFK1 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 11:04:
Dus je rijdt meer dan 50.000 kilometer per jaar? Zelfs met een schuko aansluiting kan je nog makkelijk 20 kWh laden in een nacht. Op enkel fase 16A haal je met gemaakt 36 kWh. En als je enkel fase meer wilt moet je 50 euro extra per maand betalen voor een 3x 35a aansluiting.

Ik begrijp wel dat 3 fase fijn is en makkelijker is, maar afhankelijk van je aantal kilometers is 1 fase niet altijd een probleem.

• fjux
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:08
@dfrenner ik vind 23kWh / 100Km wel aardig veel.

ik had met mijn e-golf ongeveer 17 en dat was 120km/h snelweg.

Maar als je voor de totaal rekensom gaat, pak dan ook even de belastingen ed mee.

De 23kWh haal ik soms ook wel, maar dan heb ik als een halve kart gereden op een kort stukje :+

[ Voor 19% gewijzigd door fjux op 06-09-2018 11:39 ]

• prettig
1-fase thuis op 3x 25A is bijna 6kw laden en niet 3,6kw (dat zijn antieke ouderwetse laders, zat nieuwe laders die meer kunnen laden op 3 x 25A). Nog even en dan ook de volle 1-fase 7,2kw op 3 x 25A.

Dus wellicht even daar vanuit gaan (kosten iets meer, maar op de auto is dat niks).

• BlakHawk
fjux schreef op donderdag 6 september 2018 @ 11:38:
@dfrenner ik vind 23kWh / 100Km wel aardig veel.

ik had met mijn e-golf ongeveer 17 en dat was 120km/h snelweg.

Maar als je voor de totaal rekensom gaat, pak dan ook even de belastingen ed mee.

De 23kWh haal ik soms ook wel, maar dan heb ik als een halve kart gereden op een kort stukje :+
Nee tuurlijk niet.
Iedereen krijgt een mobiliteitsbudget, dat is gewoon een vast bedrag.

Als je kiest voor lease, is dat inclusief belastingen en onderhoud. Het enige wat in dat geval mijn baas voelt is de tankpas die iedereen er naast krijgt...

Daarom zegt hij nu: alleen diesel.
Ze gaan kijken of elektrisch wel een optie gaat worden.

Het mag iig niet duurder worden dan nu diesel is...

Voor een PHEV valt 23 best wel mee hoor.

• Tassadar32
@dfrenner Bij ons is het gewoon 100 euro minder leasebudget voor benzine vanwege de brandstofkosten. Mijn Outlander valt nu dus ook onder benzine maar ga er wel voor vechten om de 3 als "diesel" te krijgen.

• BlakHawk
Tassadar32 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 11:49:
@dfrenner Bij ons is het gewoon 100 euro minder leasebudget voor benzine vanwege de brandstofkosten. Mijn Outlander valt nu dus ook onder benzine maar ga er wel voor vechten om de 3 als "diesel" te krijgen.
Maar wij krijgen geen leasebudget. Een mobiliteitsvergoeding...
Als ik wil gaan fietsen, wordt het volledig uitgekeerd, als ik wil gaan treinen neem ik er een NS abbo van en als ik wil lease lease ik ervan.

Maar naast die vergoeding, komt de tankpas. En daarom zegt de baas (terecht) als je op onze kosten tank, dan moet je diesel.

• prettig
.... maar EV leasen ZONDER brandstof van de zaak.
Thuis laden (zaak komt vanzelf, is al deels verplicht), snelladen is nog het goedkoopste als je het zelf doet.

• Deveon
  • Niet online
dfrenner schreef op donderdag 6 september 2018 @ 10:17:
[...]

Afwezig :+

Ik ben nu nog aan de diesel, maar uitgaand van een bereik van 350km bij 100% zal ik met 70% bijna 250km moeten kunnen afleggen. Gezien de Europese dekking van het supercharger netwerk verwacht ik voldoende te kiezen op lange ritten.

• Yongshi
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 21:12
Ligt ook een beetje aan welke snellader je hebt uitgekozen. Fastned vertrouw ik wel genoeg om met heel weinig aan te komen. Nou heb ik een zoe en zijn er vaak ook 22 kW alternatieven in de buurt als het noodlot echt toeslaat.

Bij een mistergreen of allego houd ik er altijd rekening mee dat ik 15% overhoud om de volgende snellader te halen. die zijn namelijk 'iets' minder betrouwnbaar

• Deveon
  • Niet online
<knip>

[ Voor 98% gewijzigd door Deveon op 06-09-2018 12:28 ]

• prettig
Yongshi schreef op donderdag 6 september 2018 @ 12:22:
Ligt ook een beetje aan welke snellader je hebt uitgekozen. Fastned vertrouw ik wel genoeg om met heel weinig aan te komen. Nou heb ik een zoe en zijn er vaak ook 22 kW alternatieven in de buurt als het noodlot echt toeslaat.

Bij een mistergreen of allego houd ik er altijd rekening mee dat ik 15% overhoud om de volgende snellader te halen. die zijn namelijk 'iets' minder betrouwnbaar
Of er staat al iemand......gebeurd steeds vaker (en Allego heeft maar een plek).

• meermarco
dfrenner schreef op donderdag 6 september 2018 @ 11:23:
[...]

Vanochtend:
30 minuten reistijd
19km
Verbruik 5,2 kWh
Regeneratie door remmen 1,1 kWh

Kom ik uit op 23,15 kWh / 100km
Ik had vanochtend met hetzelfde type.
48 min reistijd
48km
net aan volledig PURE dus 8kwH (toch?)
Regeneratie weet ik niet
Totaal 100/48*8= 16.7kWh/100KM (wat je moet laden aan de paal) (of mag je dat zo niet berekenen?)

• JFK1
ik heb nog nooit een snellader gebruikt (behalve superchargers), maar ben nu aan t kijken ivm andere auto.
Ik zie prijzen waar ik wel van schrik (0,69/kwh). Zijn daar kortingspassen voor, of zijn dat echt de kosten?

Verwijderd

prettig schreef op donderdag 6 september 2018 @ 11:44:
1-fase thuis op 3x 25A is bijna 6kw laden en niet 3,6kw (dat zijn antieke ouderwetse laders, zat nieuwe laders die meer kunnen laden op 3 x 25A). Nog even en dan ook de volle 1-fase 7,2kw op 3 x 25A.

Dus wellicht even daar vanuit gaan (kosten iets meer, maar op de auto is dat niks).
Volgens mij gaat 7,2 sowieso niet. Is je hoofdschakelaar niet het aantal ampere dat jij in je fases hebt +5? Dan kom je uit op 30. Om 7,2 te kunnen laden heb je een hoofdschakelaar van 40a (in principe voldoet 37a, maargoed, die aansluiting bestaat niet) nodig, anders kan hij die 32a niet kwijt. Wat wel een optie is, is om één 400 volt aansluiting te laten plaatsen, dan laad je met 16 ampere alsnog 7,2 kw. Geen idee wat dat kost, maar het is zeker mogelijk.

• Deveon
  • Niet online
JFK1 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 12:49:
ik heb nog nooit een snellader gebruikt (behalve superchargers), maar ben nu aan t kijken ivm andere auto.
Ik zie prijzen waar ik wel van schrik (0,69/kwh). Zijn daar kortingspassen voor, of zijn dat echt de kosten?
Bij Maingau betaal je per minuut.

Verwijderd

Deveon schreef op donderdag 6 september 2018 @ 12:53:
[...]

Bij Maingau betaal je 5 cent per minuut.
ftfy

verder: hoe vaak gebruik je zo'n snellader nou werkelijk als je 300-400 km netto hebt?

• JFK1
waar komt dat in de praktijk op uit?
Heeft iemand daar ervaring mee? Met Maingau?

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-09 10:52

Hachy

Laadpas Nerd

De re-release van Laadpas Top 10 begint al mooi vorm te krijgen.
Launch waarschijnlijk ergens rond 17 september. Geen zorgen, Tweakers-beta-release first ;-)

Er zitten 100 Europese laadpassen en apps in met elk een stuk of 40 variabelen en een pas-specifiek advies.

Het wordt een redelijk Nederlands georiënteerde site en zit er ook een vakantiemodule in (work in progress), en een module waarop je de laadpassen kan sorteren op dekkingsgraad / aantal ondersteunde laadpunten e.d.
maar ook de directe links naar de App- en Play store indien mogelijk.

Ook komt er een ruime F.A.Q. op te staan voor vragen die ik nu regelmatig in m'n mailbox ontvang.

Ruwe preview:
Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/bSo9hz/laadpastop10.png

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/iRzeFK/laadpastop10_2.png

[ Voor 10% gewijzigd door Hachy op 06-09-2018 13:13 ]

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

• BlakHawk
Verwijderd schreef op donderdag 6 september 2018 @ 12:57:
[...]

ftfy

verder: hoe vaak gebruik je zo'n snellader nou werkelijk als je 300-400 km netto hebt?
Ik zou hem alleen maar gebruiken, waarom zou ik tegen 30 cent per kWh laden als het ook voor 5 cent per kWh kan?

Het liefst 5 minuten per dag laden dan...
meermarco schreef op donderdag 6 september 2018 @ 12:47:
[...]

Ik had vanochtend met hetzelfde type.
48 min reistijd
48km
net aan volledig PURE dus 8kwH (toch?)
Regeneratie weet ik niet
Totaal 100/48*8= 16.7kWh/100KM (wat je moet laden aan de paal) (of mag je dat zo niet berekenen?)
Volgens mij is er wat mis met die van mij.... :+

Hij laadt meer aan de paal overigens. Soms wel tot 10kWh bij mij als hij helemaal leeg is, maar vervolgens heb ik hem nog nooit helemaal leeg gereden.

Verwijderd

dfrenner schreef op donderdag 6 september 2018 @ 13:12:
[...]
Ik zou hem alleen maar gebruiken, waarom zou ik tegen 30 cent per kWh laden als het ook voor 5 cent per kWh kan?

Het liefst 5 minuten per dag laden dan...
1: waar laad je voor 30 cent per kwh? thuis is 14-20 afhankelijk van je leverancier
2: het is geen 5 cent per kwh maar per minuut, als je idd 60 kw laadt dan haal je 5 cent per kwh, maar over je hele batterij heen haal je dat niet (<20% is anders dan 20-80% en >80% is traag als zaad).

• BlakHawk
Verwijderd schreef op donderdag 6 september 2018 @ 13:17:
[...]

1: waar laad je voor 30 cent per kwh? thuis is 14-20 afhankelijk van je leverancier
2: het is geen 5 cent per kwh maar per minuut, als je idd 60 kw laadt dan haal je 5 cent per kwh, maar over je hele batterij heen haal je dat niet (<20% is anders dan 20-80% en >80% is traag als zaad).
Thuis laad ik, en iedereen in onze wijk voor 30 cent per kWh bij een publieke laadpaal.
In de randstad zijn er echt een heleboel woningen zonder eigen parkeergelegenheid!

Ik vind 20 minuten ook echt niet te doen, dus ik zou liever 5 minuten per dag laden, bijvoorbeeld van 40% naar 55%. Dag erna van 45% naar 60%... Etc...

Trouwens welke leverancier zit op 14 cent per kWh!?!?! :o

[ Voor 3% gewijzigd door BlakHawk op 06-09-2018 13:20 ]

Verwijderd

dfrenner schreef op donderdag 6 september 2018 @ 13:19:
[...]

Thuis laad ik, en iedereen in onze wijk voor 30 cent per kWh bij een publieke laadpaal.
In de randstad zijn er echt een heleboel woningen zonder eigen parkeergelegenheid!

Ik vind 20 minuten ook echt niet te doen, dus ik zou liever 5 minuten per dag laden, bijvoorbeeld van 40% naar 55%. Dag erna van 45% naar 60%... Etc...

nuon
dat is vervelend man qua laadmogelijkheden, zuur dat je dan aan die dure ellende vast zit
ik woon ook in de randstad, maar dan 20 km buiten Utrecht, 20.000m2 grond kost hier een appel en een ei, je mag m wel een keer bij mij volgooien! }:O (platteland smiley)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Hachy schreef op donderdag 6 september 2018 @ 13:02:
Launch waarschijnlijk ergens rond 17 september. Geen zorgen, Tweakers-beta-release first ;-)

Er zitten 100 Europese laadpassen en apps in met elk een stuk of 40 variabelen en een pas-specifiek advies.

Het wordt een redelijk Nederlands georiënteerde site en zit er ook een vakantiemodule in (work in progress), en een module waarop je de laadpassen kan sorteren op dekkingsgraad / aantal ondersteunde laadpunten e.d.

Ook komt er een ruime F.A.Q. op te staan voor vragen die ik nu regelmatig in m'n mailbox ontvang.

Ruwe preview:
[afbeelding]

[afbeelding]
Kun jij niet zelf een soort verzamelkaart uitbrengen oid? Dan verdien je er zelf nog een (aardig) leuk centje mee? Zie het als de MKB tankpas maar dan voor EV's, afhankelijk van de locatie maakt 'ie gebruik van provider XYZ 8)

Ziet er goed uit, mooier uiterlijk, was in de vorige versie wat minder maar wel al erg goed leesbaar en bruikbaar _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlakHawk
Verwijderd schreef op donderdag 6 september 2018 @ 13:27:
[...]

nuon
dat is vervelend man qua laadmogelijkheden, zuur dat je dan aan die dure ellende vast zit
ik woon ook in de randstad, maar dan 20 km buiten Utrecht, 20.000m2 grond kost hier een appel en een ei, je mag m wel een keer bij mij volgooien! }:O (platteland smiley)
Daar kom je natuurlijk niet zomaar :+

Maar jij hebt nu zoiets, begrijp ik?

Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0196/5170/files/tesla-model-x-off-road-conversion-looks-like-the-real-deal-118356_1_grande.jpg

Of is dit voldoende?

Afbeeldingslocatie: https://blogs.dnvgl.com/energy/wp-content/uploads/2018/01/electric-truck.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

dfrenner schreef op donderdag 6 september 2018 @ 13:48:
[...]

Daar kom je natuurlijk niet zomaar :+

Maar jij hebt nu zoiets, begrijp ik?

[afbeelding]

Of is dit voldoende?

[afbeelding]
Haha, bijna!
Afbeeldingslocatie: https://www.autozine.nl/cache/text/slideshow/16667.jpg
Benieuwd hoe de dijk oprijden met de Kona gaat... Anders wordt het veel sneeuwschuiven :'( :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evtje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18-05 20:25
@Hachy
Je top 100 ziet er al top uit .ga zo door met het goede werk .Top Man.

Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020

• prettig
Verwijderd schreef op donderdag 6 september 2018 @ 12:53:
[...]

Volgens mij gaat 7,2 sowieso niet. Is je hoofdschakelaar niet het aantal ampere dat jij in je fases hebt +5? Dan kom je uit op 30. Om 7,2 te kunnen laden heb je een hoofdschakelaar van 40a (in principe voldoet 37a, maargoed, die aansluiting bestaat niet) nodig, anders kan hij die 32a niet kwijt. Wat wel een optie is, is om één 400 volt aansluiting te laten plaatsen, dan laad je met 16 ampere alsnog 7,2 kw. Geen idee wat dat kost, maar het is zeker mogelijk.
Nee hoor 3 fase naar 1-fase omvormer kan het mee (ruim 8kw), de 2 naar 1-fase omvormer is er al (6kw).
En met meten van de load kun je max 25A laden met diverse laders: 5,8kw.

DC laders... goedkopere (3,5k), max. 20A dus ook z'n 8kw (afhankelijk van voltage accu).
Moet je al naar een 40A....gelijk ruim 7K.
Dus dat is ook geen alternatief (vooralsnog).

[ Voor 10% gewijzigd door prettig op 06-09-2018 16:36 ]

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:43
Verwijderd schreef op donderdag 6 september 2018 @ 13:17:
Hoe zit het nu eigenlijk met Maingau, ga ik nu wel of geen rekening krijgen? Ik heb me aangemeld via de app en een pas aangevraagd. Mijn Duits is niet zo best en weet niet precies wat ik gedaan heb maar het werkt. Dus geen rekeningnummer gekoppeld etc.

Is het nu voorlopig op basis van goodwill of hoe zit het? Ik wil er natuurlijk geen misbruik van maken maar de drempel van snelladen is een stuk lager nu in ieder geval (en gebruik ik dus veel vaker).

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

• evtje
assje schreef op donderdag 6 september 2018 @ 20:00:
[...]

Hoe zit het nu eigenlijk met Maingau, ga ik nu wel of geen rekening krijgen? Ik heb me aangemeld via de app en een pas aangevraagd. Mijn Duits is niet zo best en weet niet precies wat ik gedaan heb maar het werkt. Dus geen rekeningnummer gekoppeld etc.

Is het nu voorlopig op basis van goodwill of hoe zit het? Ik wil er natuurlijk geen misbruik van maken maar de drempel van snelladen is een stuk lager nu in ieder geval (en gebruik ik dus veel vaker).
Dit is het laatste bericht die ik gekregen heb van MainGau.
20 juni per mail het laatste stukje vertaling google.

We vragen om uw begrip dat onze buitenlandse klanten momenteel geen andere betaalmethoden, zoals automatische incasso, beschikbaar hebben. We werken eraan om u deze service ook in de toekomst aan te bieden. Zodra verdere betalingsmethoden door ons worden aangeboden, zullen wij u afzonderlijk informeren.

Dus hier maar op wachten denk ik zo. Ik kijk ook af en toe in de app bij rekening maar nog niets te zien.

Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020

• YoshiBignose
dfrenner schreef op donderdag 6 september 2018 @ 13:19:
[...]

Ik las hier een Engels autoblad dat ook over elektrische auto's ging en er is steeds meer vraag naar. Echter, volgens het artikel heeft bijna 50% in Londen geen eigen parkeergelegenheid. Maw iedereen moet zo'n openbare laadpaal zoeken van 30 cent per kwh. Naja, de meeste zullen dan wel een abonnement nemen en dan is het iets minder, maar je moet wel ruziën voor een plekje.

27k voor een Ioniq EV premium, maar heb er nog geen 1 gezien. Wel wat hybrids terwijl die in premium 25k zijn..... Als dat verschil zo klein was in NL had iedereen het wel geweten. De taxi die ik sprak vond het echter niks met iets meer dan 100 mijl range. Overigens is bijv een Passat hier 23k kaal dus snap wel dat er niet zoveel Koreanen rondtuffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prettig
Hachy schreef op donderdag 6 september 2018 @ 13:02:

Ruwe preview:
[afbeelding]

[afbeelding]
Ziet er netjes uit.
Denk ook vooral aan je seo !
Want als ze je niet vinden...... Tja heb je er weinig aan en ik vindt je niet op belangrijke zoektermen.
Is best werk (we doen het dagelijks voor onze sites) maar betaald zich terug, dus even werk van maken.
SEO is EEN, content is TWEE tegenwoordig.

• dinges
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
[...]

Ik heb dit bericht ontvangen op 28 augustus nadat ik had aangegeven dat ik geen Nederlandse IBAN toe kan voegen::
unfortunately, there are currently problems with entering the means of payment or a non-German IBAN. We would like to ask for your understanding, as we continue to deal with problem solving. As long as we can’t give you the opportunity to use our app under normal conditions, we have your stored rate at 2ct / minute or 5ct / minute short term on the payment method "bill" converted. This eliminates the need to enter a form of payment and you can simply charge with your e-vehicle. Your charges will be charged with the next billing each month. Please transfer the outstanding amount to us within 14 days.
Mijn Voltswagen is nog niet binnen dus ik heb het nog niet kunnen testen, maar als ik in de app kijk staat er wel "Lastschrift"

PSN: Houtvlot

• evtje
Wil ik inloggen bij Maingau crash the Maingau app.op mijn samsung. Zijn er hier ook andere die dit hebben?

• Marc O.
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08-09 16:32
Ik heb van Maingau een reply gekregen op mijn mail, waarin ze aangeven dat ze tot nader orde losse facturen zullen sturen, dus status 'Rechnung'. Ik zie in mijn Maingau app onder 'Betaalmiddelen' echter nog steeds staan dat er geen betaalmethoden zijn toegevoegd. Het toevoegen van een NL IBAN werkt, zoals verwacht, nog steeds niet. EV nog niet in bezit, dus ik kan ook nog niet testen of de pas überhaupt wel werkt.

Wat staat er bij jullie dan onder 'Betaalmiddelen'? Hoe kan ik zien dat mijn account inderdaad op 'Rechnung' is ingesteld?

[ Voor 9% gewijzigd door Marc O. op 06-09-2018 21:46 ]

Tesla Model 3 LR 2022 | PVOutput

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:43
Met mijn >2013 Leaf kwam ik volgens mij echt steeds wel >40kW bij laden van 20-80%, dat komt niet overeen met de grafiek van Fastned.

Weet iemand of er ook nog veel verschil zat tussen de 2011 en 2013 leaf 24kWh?

Afbeeldingslocatie: https://support.fastned.nl/hc/article_attachments/360001373448/Charge_curve_Nissan_Leaf_GB.png
https://support.fastned.n...98-Charging-with-a-Nissan

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

• prettig
Geen idee maar die van de i3 klopt ook niet (laad ook langer sneller). Schijnbaar niet zo nauwkeurig.
Geen idee hoe ze dit samenstellen (enkele test?) maar temperatuur van de accu ontbreekt.

Had 3D graph moeten zijn.
evtje schreef op donderdag 6 september 2018 @ 20:24:
[...]

Dit is het laatste bericht die ik gekregen heb van MainGau.
20 juni per mail het laatste stukje vertaling google.

We vragen om uw begrip dat onze buitenlandse klanten momenteel geen andere betaalmethoden, zoals automatische incasso, beschikbaar hebben. We werken eraan om u deze service ook in de toekomst aan te bieden. Zodra verdere betalingsmethoden door ons worden aangeboden, zullen wij u afzonderlijk informeren.

Dus hier maar op wachten denk ik zo. Ik kijk ook af en toe in de app bij rekening maar nog niets te zien.
[...]

Je krijgt via de mail een rekening met als titel: Ihre EinfachStromLaden-Rechnung.

Ik heb deze 1 maal gehad nadat ik bij Allego geladen had, 80 eurocent :z . Pas geleden ook bij Fastned geladen (de eerste keer dat het lukte na 2 maanden). Daar heb ik nog geen rekening van gehad. Maar de koppeling naar Fastned is (nog?) niet geautomatiseerd, dus die rekening kan misschien langer gaan duren.

Er zou ook sprake zijn dat mensen die (in het begin) bij Fastned geladen hebben, helemaal geen rekening daarvan gaan krijgen.
Unsere kostenfreie Testgruppe gab Kunden mit ausländischen IBAN also die Möglichkeit, die Infrastruktur zu nutzen, ohne dafür ein Zahlungsmittel zu hinterlegen (unser Fehler). Wir könnten die vergangenen Ladevorgänge nun im Einzelnen bewerten und eine Rechnung stellen - oder wir nutzen die Zeit für Ladeschlüssel, Fastned-Anbindung und co.
Dus ik weet niet of ze nu wel een koppeling hebben, zodat wanneer men bij Fastned laadt uiteindelijk een rekening van Maingau krijgt.

• WolfsRain
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14:04
Ik heb hier al even op gezocht maar nog niets op kunnen vinden.

Weet iemand hoe het zit met een laadpaal laten monteren in een garage van de verhuurder(vesteda)?

Voor de parkeerplaats betaal ik 50 euro pm. Bij de gemeente Den Haag heb je geen recht op een parkeervergunning als je verhuurder een parkeergarage heeft, maar vraag mij af of dat ook zo is als je buiten wel je ev kunt laden en in de garage niet.

5800X3D, X570 TUF Pro, 32 GB 3600C16, 3080 TI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:25

CyBeRSPiN

sinds 2001

Nieuw Niro filmpje van Bjørn:

Auto steer via adaptive cruise control is ie heel enthousiast over, vind ie in sommige opzichten beter dan Tesla(?)
Vergelijking in range met Kona is lastig aangezien ie nu in warm en heuvelachtig Zuid Korea test i.p.v. koud Noorwegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

ZuinigeRijder schreef op donderdag 6 september 2018 @ 22:15:
[...]

[...]

Je krijgt via de mail een rekening met als titel: Ihre EinfachStromLaden-Rechnung.

Ik heb deze 1 maal gehad nadat ik bij Allego geladen had, 80 eurocent :z . Pas geleden ook bij Fastned geladen (de eerste keer dat het lukte na 2 maanden). Daar heb ik nog geen rekening van gehad. Maar de koppeling naar Fastned is (nog?) niet geautomatiseerd, dus die rekening kan misschien langer gaan duren.

Er zou ook sprake zijn dat mensen die (in het begin) bij Fastned geladen hebben, helemaal geen rekening daarvan gaan krijgen.

[...]

Dus ik weet niet of ze nu wel een koppeling hebben, zodat wanneer men bij Fastned laadt uiteindelijk een rekening van Maingau krijgt.
Ik laad ondertussen lekker door met MainGau. Ik ben een early MainGau pashouder en heb 2 facturen gehad en betaald maar daarop stonden alleen de Allego sessies.Mijn pas wordt bij FastNed goed geaccepteerd maar Ik zie ook in de MainGau app de FastNed sessies nog steeds niet, net zomin als de FastNed stations op de "EinfachStromLaden" app zichtbaar zijn. Toch nog een aansluit probleempje??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:11
WolfsRain schreef op donderdag 6 september 2018 @ 22:39:
Ik heb hier al even op gezocht maar nog niets op kunnen vinden.

Weet iemand hoe het zit met een laadpaal laten monteren in een garage van de verhuurder(vesteda)?

Voor de parkeerplaats betaal ik 50 euro pm. Bij de gemeente Den Haag heb je geen recht op een parkeervergunning als je verhuurder een parkeergarage heeft, maar vraag mij af of dat ook zo is als je buiten wel je ev kunt laden en in de garage niet.
Ik zou je verhuurder gewoon vragen, deze hebben soms verschillende meningen. Het ligt denk ik vooral aan de eenvoud van het meten en factureren van de verbruikte stroom. Daarnaast verwacht ik dat ze het graag door een elektricien geinstalleerd willen hebben. Als dat beiden kan, zie ik niet waarom het niet mag als jij (een deel) betaalt, het verhoogt de waarde van hun gebouw alleen maar.
Pagina: 1 ... 90 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.