Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 23:27:
Helemaal mee eens!! Je moet gewoon betalen voor de KWH's die je afneemt net zoals je betaalt voor de hoeveelheid benzine die je tankt! Het tarief per KWh moet ook redelijk zijn zodat het voor providers/operators voldoende winstgevend is om de dienst aan te bieden, dat is ook in het belang van de EV-rijder.
Dat MainGau zo voortvarend is in het uitbouwen van hun netwerk is op dit moment een pleister op de tijdstarief-wonde maar het stimuleert wel het gebruik en uitbouw van snelladers. Ik hoop van harte dat zij, maar ook bedrijven als FastNed, het lang genoeg volhouden want de toekomst is en blijft snelladen!!!
Wat vind je acceptabel? Ik vind de prijzen echt te duur worden, als ik hoor dat onze gemeente overweegt om de prijs van 30 cent per kWh te verhogen naar 35 cent.
Dat is echt een verkeerde ontwikkeling! Het wordt voor mijn baas op die manier weer goedkoper dat ik weer op diesel ga rijden... Niet heel handig en nergens voor nodig.
Neem de dieselprijs:
https://www.unitedconsume...bouw-brandstofprijzen.asp
De marge op een liter diesel is 12%... Dan hebebn we het over de marge van de oliemaatschappij, die pomphouders, het vervoer ernaartoe en personeelskosten.
De rekenvoorbeeldjes van kWh prijzen vind ik echt grote onzin. De energiemaatschappijen zijn nog grotere geldwolven dan de oliemaatschappijen!
Het probleem daarmee is dat het niet echt meehelpt om het geaccepteerder te krijgen. Hoe goedkoper de kWh prijs wordt aangeboden, hoe sneller je mensen overhaalt een EV te rijden!
Yongshi schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 09:41:
Weet iemand waar ik informatie kan vinden over de prijsstelling van openbare laadpalen? Ik ben voornamelijk benieuwd naar het gedeelte van de prijs dat naar de tnm van de wereld gaat en hoeveel naar de uitbater van de laadpaal.
Zal wel verschillend zijn per situatie, maar ben een beetje op zoek naar een ruwe inschatting. Als ik laad bij een laadpaal voor 35 cent, wat het meeste voorkomt, hoeveel gaat dan naar de uitbater? 20 cent, 25 cent?
Deze?
Maar dit is echt "wij van WC eend".
Kosten aansluiting - 15%
Onderhoud beheer - 18%
Afschrijving installatie - 20%
Echt bizar... Diesel moet met 12% de hele marge voldoen, maar een laadpaal heeft blijkbaar veel meer onderhoud, transportkosten en afschrijving dan een compleet benzinestation met personeel en tankwagens die rond moeten rijden
Daarom is het goed dan Maingau de markt opschudt, dit is namelijk hard nodig!
Tarieven van 10-15 cent per kWh zijn prima haalbaar publiek. Hoe sneller dat gebeurt, hoe meer animo en hoe meer klandizie en dus hoe sneller je de kosten van die palen eruit hebt.
Nu doet het mij een beetje denken aan Egyptische verkopers, die liever 1 souvenir voor 20 euro verkopen met een kostprijs van 1 euro, dan 100 souvenirs voor 3 euro, met een kostprijs van 1 euro.
Al denk ik dat het misschien ook wel snel over is met publiek laden op deze manier.
Veel EV rijders gaan wel lekker gratis laden bij supermarkten, of goedkoper snelladen met Maingau. Om die reden zullen veel EV rijders publiekelijk laden nu al mijden. Daar zit juist het volume van je verkoop, dus een domme zet die tarieven zo hoog te houden.
[
Voor 5% gewijzigd door
BlakHawk op 15-08-2018 13:38
]