Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 19-09 12:06
Deveon schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 14:48:
[...]

Vergeet de laadpaal, openbaar laden en het snellaadtarief niet.
Met 10.000 km/jaar zal je niet 100% snelladen à 60 ct/kWh. Ik denk inderdaad dat het wel 40.000 km per jaar moet zijn en laden op het werk zal wel minder dan 20 ct/kWh kosten (voor de baas).

[ Voor 10% gewijzigd door pmiddeld op 07-08-2018 15:01 ]

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 14:52:
[...]

Het boeit allemaal niet, leaseauto is leuk enzo, maar EV koop je m.i. Elke 3-4 jaar een auto van je baas mogen uitkiezen diesel je gewoon, tenzij je alle hassle vanwege dat termpje bijtelling anders wilt zien... Als over 2-3 jaar de bijtelling over een EV ineens 22% is, omdat het niet rond te rekenen is vanuit BDNL dan hoor je geen leaserijder meer over EV’s.
Over 2 á 3 jaar zul je steeds meer particulieren zien kiezen voor EVs. De bijtelling stimuleert nu de ontwikkeling en nog veel belangrijker, de laadinfrastructuur(!) voor de massa.

Je hebt nou eenmaal die buurman, neef of oom nodig die op een verjaardag feest vertelt hoe geweldig elektrisch rijden is en hoe de "bezwaren" die gezien worden eigenlijk wel meevallen. Lees hier ook de reisverhalen van de pioniers die door heel Europa trekken met 100 km bereik.

De huidige EVs zijn zeker nog niet perfect, maar EVs als de Kona, Leaf en Model 3 laten zien dat ze in de toekomst steeds meer betaalbaar worden. De besparing op onderhoud en brandstof zal door die buurman, neef of oom worden bevestigd, ook wanneer er MRB betaald moet worden.

[ Voor 4% gewijzigd door Deveon op 07-08-2018 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Deveon schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 15:00:
[...]

Over 2 á 3 jaar zul je steeds meer particulieren zien kiezen voor EVs. De bijtelling stimuleert nu de ontwikkeling en nog veel belangrijker, de laadinfrastructuur(!) voor de massa.
En als particulier koop je in de regel geen nieuwe, maar een 2e hands (die dus vanuit de lease vrijkomen ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 15:01:
[...]

En als particulier koop je in de regel geen nieuwe, maar een 2e hands (die dus vanuit de lease vrijkomen ;))
Vergeet het geld bij de babyboomers niet. Die zullen niet snel een 1st of 2nd gen EV willen aangezien de 3de generatie pas écht de ICE kan vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eltjo
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19:43

Eltjo

Groninger in Fryslân

Ik heb een brandstofcomponent in het leasebedrag zitten van €81,35 pm voor 30.000 km/j. Dat valt toch wel erg mee als ik het zo lees.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pmiddeld
Ah, dan ben ik dus een atypische particuliere koper. Ik heb gewoon berekend dat bij veel km (35.000 km/jaar) elektrisch rijden goedkoper is (met een Ioniq).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:04

pposthoorn

Constructeur

AD: Verzekering elektrische auto blijkt 35 procent duurder

8)7

"Verzekering dure autos duurder" < FTFY!

Even gekeken voor mijn eigen case en bij Independer zitten de goedkoopste op zo'n 70-80 euro voor een e-Golf (catalogusprijs €39k, heb ANWB verzekering niet meegeteld ivm 30% korting actie voor rijstijl bij EV) en voor een vergelijkbare benzine Golf (qua prijs, GTI Performance zit ook rond 39k) kom je op zo'n 80-90 euro per maand. Als je een instapmodel Golf bekijkt kom je inderdaad zo'n 35% minder namelijk vanaf €50, maar die auto kost ook maar 21k, dat is 45% minder dan de e-Golf, dus eigenlijk had de conclusie moeten zijn dat een EV goedkoper is in de verzekering.

Wat is het toch met EV journalistiek dat alle logica en research in een keer het raam uit gaat? |:(

[ Voor 25% gewijzigd door pposthoorn op 07-08-2018 15:16 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:11
Verwijderd schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 14:52:
[...]

Het boeit allemaal niet, leaseauto is leuk enzo, maar EV koop je m.i. Elke 3-4 jaar een auto van je baas mogen uitkiezen diesel je gewoon, tenzij je alle hassle vanwege dat termpje bijtelling anders wilt zien... Als over 2-3 jaar de bijtelling over een EV ineens 22% is, omdat het niet rond te rekenen is vanuit BDNL dan hoor je geen leaserijder meer over EV’s.
Blijft toch jammer dat de mensen die de mooiste en nieuwste auto’s kunnen rijden totaal niet geinteresseerd zijn in voertuigen en alleen maar kiezen op basis van getallen.

Parels voor de zwijnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongf7
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-09 12:34
pmiddeld schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 14:27:
[...]

Dat is dus 10.000 km per jaar. Bij 20 kWh/100 km (wat echt belachelijk hoog is behalve bij een Tesla) kom je dan op 10.000 km per jaar /100 km x 20 kWh x 0,20 €/kWh = 400 € per jaar = € 33 per maand. Hoe kom je dan in godsnaam op 130 euro per maand?
Excuus, dit moest natuurlijk 40k per jaar zijn. Ik pas het aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
﴾͡๏̯͡๏﴿

[ Voor 96% gewijzigd door _eLMo_ op 28-08-2018 13:41 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Pierz schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 15:06:
[...]

Blijft toch jammer dat de mensen die de mooiste en nieuwste auto’s kunnen rijden totaal niet geinteresseerd zijn in voertuigen en alleen maar kiezen op basis van getallen.

De peugeot 308 is daar volgens mij hét voorbeeld van, iedereen die er een rijdt en ik erover spreek zegt het alleen vanwege de bijtelling te hebben gedaan en ervan te balen :+ EVtechnisch nog niemand gesproken, maar die rijden nu allemaal PHEV’s en laden thuis niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 16:05:
[...]

De peugeot 308 is daar volgens mij hét voorbeeld van, iedereen die er een rijdt en ik erover spreek zegt het alleen vanwege de bijtelling te hebben gedaan en ervan te balen :+ EVtechnisch nog niemand gesproken, maar die rijden nu allemaal PHEV’s en laden thuis niet
Misschien ligt dat meer aan de auto op zich. Ik hoor maar weinig klachten berijders die vanwege de bijtelling gekozen hebben voor de Volvo V40 of VWs GTE's. De Outlander, V60 en Polo Bluemotion waren wel weer klachten over.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:38

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Misschien wel het enige terechte argument tegen EV's :+

Afbeeldingslocatie: https://wumo.com/img/wumo/2018/08/wumo5b59b074cf3140.33084649.jpg

Kalm aan! En rap een beetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:11
[...]

Zo zijn er wel meer, de renault megane, polo bluemotion. Die laatste heb ik zelf nog moeten rijden toen ik tijdelijk in de buitendienst zat. Manmanman, blij dat ik daarna weer mijn eigen auto kon rijden.

Dat die phev’s niet geladen worden laat ook de desinteresse mooi zien. Laat staan dat ze de save stand begrijpen om de elektrischiteit voor de stad te bewaren. Echt treurig om te zien hoe de bijtellings jodocussen met de techniek om gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janesh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-09 02:23

janesh

20xSF170S+8xTS-160C2

Deveon schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 15:03:
[...]

Vergeet het geld bij de babyboomers niet. Die zullen niet snel een 1st of 2nd gen EV willen aangezien de 3de generatie pas écht de ICE kan vervangen.
Pardon, bijna 70.

BMW i3 2020, BMW 740e 2018, BMW IX 2022, pajero 3.2 DI-D 2006 LWB en 2008 SWB,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Deveon schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 15:03:
[...]

Diezelfde generatie die massaal op een elekrische fiets rondrijdt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Klopt, dat is te oud om een auto te kopen, laat staan rijden.. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Deveon schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 18:41:
[...]

Klopt, dat is te oud om een auto te kopen, laat staan rijden.. 8)7
Toch hebben mijn opa en oma er een (82 en 80 jaar oud). Ze rijden een nissan leaf (1e gen). Was een cadeau voor hun 60 jarig huwelijk (2 jaar terug), opa vond het supergeweldig aangezien ze een oud autootje hadden, ze rijden max 30 km per week (boodschappen en zwemmen). Constant gezeik met hun vorige auto vanwege dichtslibbing omdat ze de snelweg niet opdurven en de olie niet goed warm wordt bij zulke stukkies. Enige nadeel is dat m’n tante het laden steeds moet regelen (woont dichtbij), zij hebben geen idee hoe het werkt en kunnen het kennelijk ook niet meer leren :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Pierz schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 15:06:
[...]

Ik voel me aangesproken ;)
Maar als je een royaal leasebudget hebt en het overschot bij je bruto salaris gestort krijgt, dan vind ik wat meer cash in deze fase van mn leven net iets belangrijker dan de patser uithangen met een dikke Duitser.
Genoeg collega’s die ook zeggen “een auto is emotie!”, ik zie het ook als een middel om van A naar B te komen. Wel van alle gemakken voorzien, maar hoeft geen blingbling te zijn.
Maar los van de bijtelling ben ik als early adopting nerd ook oprecht geïnteresseerd in EV B)

[ Voor 7% gewijzigd door CyBeRSPiN op 07-08-2018 19:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Him_
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-05 18:53
vandaag bij de lidl in brecht een lokale taxi chauffeur gesproken, de beste man heeft z’n laadpaal gemodificeerd zodat hij ipv zijn auto ook zijn batterij thuis kon opladen.

dus gratis de nissan opladen bij de lidl en dan vervolgens de auto thuis aankoppelen en de batterij opladen zodat hij thuis gratis stroom heeft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SteveWoz
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Daar heb ik geen goed woord voor over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Him_
zijn verklaring is dat de lidl een overschot aan stroom heeft (zonnepanelen op het dak) en dat ze daar graag vanaf willen aangezien ze in belgie moeten betalen bij terugleveren aan het net ???

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Him_ schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 23:32:
zijn verklaring is dat de lidl een overschot aan stroom heeft (zonnepanelen op het dak) en dat ze daar graag vanaf willen aangezien ze in belgie moeten betalen bij terugleveren aan het net ???
Een bank heeft ook overschot aan geld, zullen we er morgen een overvallen? Is gewoon diefstal, apart dat ‘ie dat trots verteld. Kenteken opschrijven en aangifte doen, bontkraagtuig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-09 16:45
Toch is 't een rare ontwikkeling. V2G wordt wel erg eh, gunstig (om niet te zeggen lucratief) als je gratis je auto kunt blijven volgooien bij de Lidl en consorten.

Overigens: in hoeverre is een Leaf geschikt voor teruglevering? Of was het misschien stoerdoenerij maar in het écht slechts dagdromerij van de beste man?

Het zou een mooie oplossing zijn voor de winterperiode. Wanneer mijn zonnepanelen lang niet voldoende opbrengst hebben. Tesla PowerWall, maar dan op wieltjes ;-)

To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 16:37

mux

99% efficient!

Nah, V2G is, als je de degradatie van je accupakket en de verliezen meeneemt, nog steeds niet nuttig. Alleen in hele extreme gevallen kan het misschien quitte spelen, maar dat is het wel zo'n beetje.

De Japanse Leaf kan via CHAdeMO terugleveren, maar alleen als je ook nog een speciaal kastje aan de muur hebt hangen. MIsschien een handvol mensen buiten Japan hebben dat, dus het is heel onwaarschijnlijk dat hij dat kan met z'n Leaf.

En de oplossing voor te weinig opbrengsten in de winter is moar zonnepanelen. Je huis moet onzichtbaar zijn achter meerdere lagen zonnepanelen. Waarom meer lagen? Dat heeft toch geen zin? Gewoon omdat het kan. Meer is altijd beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pposthoorn

pposthoorn

Constructeur

Mijn GoM heeft het ook een beetje zwaar met de warmte geloof ik. Gister opgeladen en geklimatiseerd aan de paal (briljante feature _/-\o_ ).
Bij wegrijden gaf hij 200km range aan, waar dit normaal meer rond de 250 zit na opladen. Gedurende de rit naar huis (12km) liep hij op naar 210km en bij aankomst had ik nog 207 op de GoM.
Stap ik vanmorgen in staat hij op 242km 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:50
JayPe schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 08:05:
Toch is 't een rare ontwikkeling. V2G wordt wel erg eh, gunstig (om niet te zeggen lucratief) als je gratis je auto kunt blijven volgooien bij de Lidl en consorten.

Overigens: in hoeverre is een Leaf geschikt voor teruglevering? Of was het misschien stoerdoenerij maar in het écht slechts dagdromerij van de beste man?

Het zou een mooie oplossing zijn voor de winterperiode. Wanneer mijn zonnepanelen lang niet voldoende opbrengst hebben. Tesla PowerWall, maar dan op wieltjes ;-)
Toevallig ken ik iemand die samen met NewMotion een chademo V2X (grid of home) heeft ontwikkeld. Je kunt met 10A DC laden of ontladen. Voor de Leaf 40kWh is dat erg interessant omdat je ander met 1 fase over AC moet laden aan huis.

Gratis laden kost natuurlijk wel tijd, als je niets te doen hebt en vaak bij de Lidl wilt wachten....
Overigens kun je nu nog salderen dus verdienen is maar beperkt tot wat je zelf gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 15:39
ZuinigeRijder schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 11:02:
[...]

Nee, je moet een mail sturen naar MainGau dat de IBAN niet toegevoegd kan worden, naar kundenbetreuung@maingau-energie.de

Dan zetten ze dit om naar Debit kaart, en krijg je per maand de rekening via mail, die je dan gewoon kunt overboeken op hun IBAN.

[...]
Maar wat zie je dan staan in de app als status? Ik heb me aangemeld en zie nu staan debit. Is dat afdoende?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jerh schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 10:28:
[...]

Maar wat zie je dan staan in de app als status? Ik heb me aangemeld en zie nu staan debit. Is dat afdoende?
Ja, hiermee kun je dan laden met de MainGau App en ook met de EinFachStromLaden laadpas, bijvoorbeeld bij Allego snellladers. Eens per maand krijg je dan een mail met de rekening, die je dan kan overmaken op hun bankrekening.

N.B. Ik kan nog steeds niet laden bij Fastned met de Maingau pas, ondanks meerdere mails naar de helpdesk van Maingau.Het lijkt erop dat klanten na 13 juni (nog) niet met de laadpas bij Fastned kunnen laden en dat men dat alleen 'tijdelijk' geregeld heeft met oudere klanten. Alleen de reden heeft men niet duidelijk gemaakt, alleen dat men bezig is om Fastned laden via de MainGau App mogelijk te maken en de koppeling naar Fastned.

Ik zou graag weten of mensen nu wel of niet kunnen laden met de MainGau pas bij Fastned, die aangevraagd is na 13 juni?

Poll: Werkt jouw MainGau laadpas bij Fastned
Ja, laadpas aangevraagd voor 13 juni
Ja, laadpas aangevraagd na 13 juni
Nee, laadpas aangevraagd voor 13 juni
Nee, laadpas aangevraagd na 13 juni
Weet ik (nog) niet
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=400813&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

[ Voor 26% gewijzigd door ZuinigeRijder op 08-08-2018 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vaevictis_ schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 09:15:
[...]

Toevallig ken ik iemand die samen met NewMotion een chademo V2X (grid of home) heeft ontwikkeld. Je kunt met 10A DC laden of ontladen. Voor de Leaf 40kWh is dat erg interessant omdat je ander met 1 fase over AC moet laden aan huis.

Gratis laden kost natuurlijk wel tijd, als je niets te doen hebt en vaak bij de Lidl wilt wachten....
Overigens kun je nu nog salderen dus verdienen is maar beperkt tot wat je zelf gebruikt.
Hier een Nederlands bedrijf voor V2G en V2H oplossingen. Weet niet of deze echt te koop zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:58
ZuinigeRijder schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 10:45:
[...]

Ja, hiermee kun je dan laden met de MainGau App en ook met de EinFachStromLaden laadpas, bijvoorbeeld bij Allego snellladers. Eens per maand krijg je dan een mail met de rekening, die je dan kan overmaken op hun bankrekening.

N.B. Ik kan nog steeds niet laden bij Fastned met de Maingau pas, ondanks meerdere mails naar de helpdesk van Maingau.Het lijkt erop dat klanten na 13 juni (nog) niet met de laadpas bij Fastned kunnen laden en dat men dat alleen 'tijdelijk' geregeld heeft met oudere klanten. Alleen de reden heeft men niet duidelijk gemaakt, alleen dat men bezig is om Fastned laden via de MainGau App mogelijk te maken en de koppeling naar Fastned.

Ik zou graag weten of mensen nu wel of niet kunnen laden met de MainGau pas bij Fastned, die aangevraagd is na 13 juni?

Poll: Werkt jouw MainGau laadpas bij Fastned
Ja, laadpas aangevraagd voor 13 juni
Ja, laadpas aangevraagd na 13 juni
Nee, laadpas aangevraagd voor 13 juni
Nee, laadpas aangevraagd na 13 juni
Weet ik (nog) niet
[afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Er is net een nieuwe batch laadpassen toegevoegd.

https://twitter.com/Rolan...tatus/1023864931425374209
We hebben zojuist een nieuwe batch met actieve Maingau passen ontvangen. Grote kans dat jouw laadpas er nu ook tussen zit dus je zou het nog eens kunnen proberen. De automatisch koppeling van Maingau is helaas nog niet gereed, dus e.e.a. functioneert nog niet zoal we willen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pmiddeld
Alleen al de tijd die hij die laadpaal bezet aan het houden is, is asociaal imho

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fjux
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:11
zojuist een account aangemaakt bij Maingau en een pas aangevraagd.

er was wat vreemds aan de hand met de postcode, dus even contact gezocht via de chat.

En gelijk even gevraagd voor NL IBAN.
Als je geen IBAN invult krijg je automatisch aan het einde van de maand een rekening, en dan moet je het zelf even overboeken.
ik hoefde er niets voor te doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t0mmiiiii
  • Laatst online: 19-09 20:23
ZuinigeRijder schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 10:45:
[...]

[...]

[...]
Mijn maingau pasje die ik op 9 juli heb aangevraagd wordt sinds een week wel geaccepteerd bij het station zelf, maar is nog niet te koppelen via de app. Dat laatste vind ik niet zo belangrijk dus ik ben blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Him_
is een tweet van 30-JUL dus van vorige week, mijn pas zat hier blijkbaar niet bij want deze werkt nog steeds niet

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pmiddeld
Mijn ervaring met de Maingau pas bij Fastned is de volgende:
Stekker insteken laadpas aanbieden bij scanner, krijg mededeling dat de kaart niet herkend wordt o.i.d.
ECHTER, als je geen kaart aanbiedt en de laadstekker op het display selecteert, dan vraagt de display of je met de app of met een RFID kaart wil betalen. Als je dan de RFID kaart selecteert en DAN de laadpas voor de scanner houdt, wordt-ie bij mij wel geaccepteerd en begint het laden.

Misschien dat er mensen zijn die direct de laadpas scannen en dan gedesillusioneerd afhaken...?!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-09 21:00
Ik ben sinds gisteravond weer terug vanuit Oostenrijk!

Terugweg in 1 dag gereden met slechts 3x snelladen. Het ging allemaal veeel makkelijker dan gedacht.

Ik heb maar 1x bij een defecte snellader gestaan (was van tevoren op chargemap eigenlijk bekend, maar had niet goed gekeken). De betaalde snellader op terugweg had een wespennest (!) in de houder van AC-43, maar deze werkte wel.

Waar mogelijk hebben we met granny charger opgeladen bij hotels (niet specifiek van tevoren uitgezocht) en bij sommige tolroutes krijg je met de EV korting en je kan dan gratis laden op 22kW bij diverse “tussenstops”. 3-Fase laden is bij zulke panorama-stops toch echt helemaal top!

Stroomkosten snelladers:

Eindhoven - Oostenrijk: 2/3x 7.95€
Oostenrijk: € 1x 2.50€ Maingau
Oostenrijk- Eindhoven: 7.95€ (2x gratis geladen van 3x)

Hier een paar mooie plaatjes en extra informatie (twitter):
https://twitter.com/brandstefan?lang=nl

Tevens ben ik op zoek naar 1 van de zwaaiende NL Tesla rijders! (Zie evt. Beschrijving op mijn twitter)

Gisteren in Zuid Duitsland op terugweg haalde die man mij in (p85 pre-facelift Model S) en een halve dag later kwam die weer langs met duimpje omhoog! (Wij hebben hem dus met de Zoe tussendoor ingehaald)

Zelfs met een Zoe is een kleine 1.000km op een dag goed te doen! 7.31u vertrokken Oostenrijk en 21.30 +\- thuis op de bank in Eindhoven. Laatste laadstop was bij Fastned in Duitsland :-)

[ Voor 3% gewijzigd door Stef87 op 08-08-2018 13:21 ]

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Him_
https://insideevs.com/201...y-test-charges-at-102-kw/

ziet er goed uit voor de nieuwe leaf, nu nog een ccs stekker :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SteveWoz
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
https://electrek.co/2018/...i-porsche-recall-cadmium/

Alle elektrische VAG auto’s worden misschien teruggeroepen vanwege gevaarlijk cadmium. Van sjoemelsoftware naar sjoemelhardware dus...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaevictis_
pmiddeld schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 12:00:
[...]

Alleen al de tijd die hij die laadpaal bezet aan het houden is, is asociaal imho
In NL gelden ook negatieve prijzen, je kunt beter denk ik energie gaan opslaan dan kun je er beter gebruik van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Gaat niet gebeuren, daarnaast is het aanbod met chademo laadpunten veel groter dan CCS. Dus waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Him_
Vaevictis_ schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 14:05:
[...]

Gaat niet gebeuren, daarnaast is het aanbod met chademo laadpunten veel groter dan CCS. Dus waarom?
weet niet of de fastned chademo 175kWh ondersteund, dacht van niet maar als dit wel zo is dan inderdaad CCS niet nodig.

Als straks alle snelle laders alleen CCS ondersteunen is het wel nodig om naar CCS over te stappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:11
Het rare van mijn Maingau pas is, dat ik een Duitse IBAN heb toegevoegd, maar al mijn laadsessies (bijv. bij Allego) in de app op €0.00 staan. En ik krijg na inmiddels twee maanden gebruik geen maandelijkse rekeningen, althans, nog niet...

[ Voor 7% gewijzigd door Tom Paris op 08-08-2018 14:26 ]

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
Heb ik ook een tijdje gehad. Ik heb daarover een mailtje gestuurd naar Maingau. Geen antwoord gekregen, maar plotseling stonden de prijzen er in de app wel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Tom Paris schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 14:21:
Het rare van mijn Maingau pas is, dat ik een Duitse IBAN heb toegevoegd, maar al mijn laadsessies (bijv. bij Allego) in de app op €0.00 staan. En ik krijg na inmiddels twee maanden gebruik geen maandelijkse rekeningen, althans, nog niet...
Hier ook sinds april klant zonder IBAN nummer alles staat nog op 0,00 nog geen rekening gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Him_ schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 14:08:
[...]

weet niet of de fastned chademo 175kWh ondersteund, dacht van niet maar als dit wel zo is dan inderdaad CCS niet nodig.

Als straks alle snelle laders alleen CCS ondersteunen is het wel nodig om naar CCS over te stappen
Nee chademo is nu nog 50kW max. Er is wel een nieuwe standaard tot 400kW in ontwikkeling. https://insideevs.com/chademo-power-400-kw-surpasses-ccs/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:11
pmiddeld schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 14:29:
Heb ik ook een tijdje gehad. Ik heb daarover een mailtje gestuurd naar Maingau. Geen antwoord gekregen, maar plotseling stonden de prijzen er in de app wel bij.
Geen slapende honden wakker maken... heb nu toch een Entega :Y)

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-09 10:52

Hachy

Laadpas Nerd

Him_ schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 22:56:
vandaag bij de lidl in brecht een lokale taxi chauffeur gesproken, de beste man heeft z’n laadpaal gemodificeerd zodat hij ipv zijn auto ook zijn batterij thuis kon opladen.

dus gratis de nissan opladen bij de lidl en dan vervolgens de auto thuis aankoppelen en de batterij opladen zodat hij thuis gratis stroom heeft.
Die leech-gast met z'n leaf bestaat echt. Hij komt ook bij de LIDL in Tilburg, op Renaultforum ook al een paar keer voorbijgekomen.

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t0mmiiiii
Hachy schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 16:31:
[...]

Die leech-gast met z'n leaf bestaat echt. Hij komt ook bij de LIDL in Tilburg, op Renaultforum ook al een paar keer voorbijgekomen.
En hoeveel bespaart hij.. een euro per dag aan stroom? Los van apparatuur/accu's om de energie op te slaan en te transporteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evtje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18-05 20:25
Vaevictis_ schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 14:45:
[...]

Hier ook sinds april klant zonder IBAN nummer alles staat nog op 0,00 nog geen rekening gehad.
Bij mij het zelfde sinds April klant.
Alles op 0 en nog nooit een rekening gezien.

Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• pmiddeld
Op het Duitse forum heeft Maingau een bericht geplaatst dat kaarthouders met een buitenlandse IBAN geen rekening zullen krijgen voor de geladen kWh's. Ze vinden het belangrijker hun tijd te besteden aan het groter maken van het netwerk en andere nuttige zaken.
Zu unserer E-Mail: wir möchten uns gerne auf das Wesentliche - die Bereitstellung der Ladeinfrastruktur - konzentrieren. Da Ihr jedem Ladevorgang mit den aufgeführten Konditionen zustimmt, schreiben wir in diesem Moment die Konditionen hart an den Ladevorgang in unserem System. Unsere kostenfreie Testgruppe gab Kunden mit ausländischen IBAN also die Möglichkeit, die Infrastruktur zu nutzen, ohne dafür ein Zahlungsmittel zu hinterlegen (unser Fehler). Wir könnten die vergangenen Ladevorgänge nun im Einzelnen bewerten und eine Rechnung stellen - oder wir nutzen die Zeit für Ladeschlüssel, Fastned-Anbindung und co. Wir schätzen diese Dinge gerade höher ein und stellen Euch frei, uns zu unterstützen und den deutschen Kunden, die ihr Zahlungsmittel hinterlegen müssen, gegenüber fair zu bleiben.
De kosten worden voor deze mensen dus niet meer in rekning gebracht. Om solidair te blijven aan de betalende klanten (die met een Duitse IBAN) wordt wel een rekningnummer genoemd waarop je een vrijwillige bijdrage kunt storten. Uiteraard op basis van vrijwilligheid.
Maingau hat uns Österreicher in ihrer Mail einen Verwendungszweck genannt, um die Überweisungen zuordnen zu können.
(Verwendungszweck 685.966.799-1)
sollte jeder bei seiner (freiwilligen) Überweisung wohl hinbekommen ;)

IBAN: DE59 5065 2124 0014 0010 10
BIC: HELADEF1SLS
MAINGAU Energie GmbH
Ringstraße 4-6
63179 Obertshausen
Het schijnt dat Oostenrijkse klanten een dergelijk bericht ook per e-mail hebben gekregen. Waarschijnlijk vanwege de taal en het feit dat ze een hoop Oostenrijkse klanten hebben. Ik heb de indruk dat er maar (relatief) weinig NL klanten zijn.

Doe ermee wat je wilt. Ikzelf heb een N26 Duitse IBAN, dus ik betaal gewoon. Ben wel benieuwd hoe wij Nederlanders hiermee omgaan. Misschien t.z.t. een poll-etje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
pmiddeld schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 17:30:
Op het Duitse forum heeft Maingau een bericht geplaatst dat kaarthouders met een buitenlandse IBAN geen rekening zullen krijgen voor de geladen kWh's. Ze vinden het belangrijker hun tijd te besteden aan het groter maken van het netwerk en andere nuttige zaken.

[...]

De kosten worden voor deze mensen dus niet meer in rekning gebracht. Om solidair te blijven aan de betalende klanten (die met een Duitse IBAN) wordt wel een rekningnummer genoemd waarop je een vrijwillige bijdrage kunt storten. Uiteraard op basis van vrijwilligheid.

[...]

Het schijnt dat Oostenrijkse klanten een dergelijk bericht ook per e-mail hebben gekregen. Waarschijnlijk vanwege de taal en het feit dat ze een hoop Oostenrijkse klanten hebben. Ik heb de indruk dat er maar (relatief) weinig NL klanten zijn.

Doe ermee wat je wilt. Ikzelf heb een N26 Duitse IBAN, dus ik betaal gewoon. Ben wel benieuwd hoe wij Nederlanders hiermee omgaan. Misschien t.z.t. een poll-etje?
Als we nu gewoon b.v een creditcard nummer kúnnen gebruiken dan was het toch ook goed gekomen.
Ik snap niet dat dit voor MainGau of Duitsland of Duitse bank het zoveel problemen geeft.
En de berichtgeving naar de klanten is ook matig.
Het begint al als je klant bent geworden krijg je niet direct een bevestiging.

Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
Ja, je kunt ook zeggen: eigen schuld, dikke bult. En laat je het zoals het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:57

[...]

[...]

Ik heb inmiddels mijn eerste rekening betaald, gewoon in de mail gekregen en overgemaakt, als ik die 12,85 of paar tientjes niet kan missen ben ik wel erg ondankbaar ;)

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexke1988
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:01

alexke1988

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Ik zou ook stilaan graag een rekeningetje willen zien/betalen :D

i7 5960X - Rampage V Extr. - 16GB Quad DDR4 2800 Corsair LPX - MSI 980GTX Ti - AX1200i - Obsidian 650D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mylan Piron
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 19-08 21:58
Klopt in zekere zin; je moet een belasting betalen navenant het vermogen van je omvormer als je ook wil terugleveren aan het net. Maar dit is een vast jaarlijks bedrag en het maakt dus niet uit hoeveel kWh je uiteindelijk op het net teruglevert voor zover ik onthouden en begrepen heb van de PV-installateurs die hier zijn geweest.
Binnen een aantal jaar (weet niet meer hoeveel jaar) wordt zelfs de terugdraaiende stroomteller afgeschaft, en ben je dus alles wat je op het net zet gewoon kwijt denk ik. Maar wie nu PV's zet is nog wel verzekerd van een bepaald aantal jaar een terugdraaiende teller. Wie na een bepaalde datum nog PV's zet is de overtollige stroom dus kwijt.

Ik heb het misschien wat moeilijk en verwarrend verwoord moet ik toegeven 8)7 , maar er zijn hier vast nog Belgen die het beter kunnen verwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_

[...]

[...]

WOW. Heb vanaf april toch 3x per week snel geladen bij Allego met deze pas. Heb nu een ladenetz pas van Konstanz. Maar ga zeker de helft overmaken als vrijwillige bijdrage. Wat een goede actie! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
[...]

Dat is zo’n onderbuik gevoel. Iedereenpraat elkaar daar weer lekker mee na, maar de laadpalen. Bij ons in de wijk worden eigenlijk uitsluitend door PHEV’s gebruikt. Het is een ware stoelendans iedere avond.

Ik ben er wel achter dat Roemenië echt nog niet klaar is voor een EV.

Van de 7 hotels tot nu toe één gehad die buiten een 220v stopcontact beschikbaar had om te laden.

Alle punten bij de Lidl’s en parkeerterreinen waren of niet aangesloten, of kapot. Ik heb publiek de afgelopen 3 weken nergens kunnen laden....

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evtje
pmiddeld schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 21:30:
Ja, je kunt ook zeggen: eigen schuld, dikke bult. En laat je het zoals het is.
Ik denk dat we hier best willen betalen maar hoe?
Bij ons in nederland is er nog geen mail van MainGau gekomen over de vrijwillige bijdrage.
Dan kun je maar beter even de kat uit de boom kijken.
Stel je doe nu een vrijwillige bijdrage en later komt MainGau met de rekening wat doe je dan?
Dan moet je toch betalen want ze hebben nooit tegen je gezegd om een vrijwillige bijdrage te geven.
Dan ben je de klos en betaal je dubbel.
Mijn advies is wacht af tot berichtgeving van MainGau.
Tot die tijd lekker blijven laden.
😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fjux
evtje schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 07:58:
[...]

Ik denk dat we hier best willen betalen maar hoe?
Bij ons in nederland is er nog geen mail van MainGau gekomen over de vrijwillige bijdrage.
Dan kun je maar beter even de kat uit de boom kijken.
Stel je doe nu een vrijwillige bijdrage en later komt MainGau met de rekening wat doe je dan?
Dan moet je toch betalen want ze hebben nooit tegen je gezegd om een vrijwillige bijdrage te geven.
Dan ben je de klos en betaal je dubbel.
Mijn advies is wacht af tot berichtgeving van MainGau.
Tot die tijd lekker blijven laden.
😀
volgens mij kun je het dan gewoon op gooien dat je al x hebt betaald en alleen het resterende bedrag stort.

Zet anders bij het afschrift: "voorschot" in plaats van vrijwillige bijdrage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard S 67
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 01-01 10:22
Stef87 schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 00:14:
[...]

Volkswagen Audi Group.

VW, Audi, skoda, seat etc

(Delen onderdelen etc, audi= ook skoda en seat :- p)
Nee, VAG staat officieel voor Volkswagen AG ofwel Aktien Gesellschaft. Is de Duitse benaming voor wat we in NL een NV (naamloze vennootschap) noemen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• prettig
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21-12-2024
Ik betaal Maingau graag (bij wordt wel afgeschreven van Duitse rekening), maar zou gelijk wat storten uit principe ....... dit soort aanbieders moeten we KOESTEREN en hopen dat anderen gaan volgen !

Van de andere kant, ze zijn een bedrijf en gaat denk ik om peanuts-bedragen voor hun, kost ze denk ik meer tijd/geld om het nu te innen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
prettig schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 09:04:
Ik betaal Maingau graag (bij wordt wel afgeschreven van Duitse rekening), maar zou gelijk wat storten uit principe ....... dit soort aanbieders moeten we KOESTEREN en hopen dat anderen gaan volgen !

Van de andere kant, ze zijn een bedrijf en gaat denk ik om peanuts-bedragen voor hun, kost ze denk ik meer tijd/geld om het nu te innen.
Even een mail naar je klanten in holland met een uitleg is toch niet zo moeilijk.
Het is toch niet de bedoeling dat iedereen op eigen houtje gaat uitzoeken en of de klantenservice van MainGau gaat lastig vallen.
Ik wil best betalen maar stuur gewoon de rekening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
prettig schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 09:04:
Het is gewoon een vorm van marketing om marktaandeel te veroveren. Lekker van profiteren zo lang het kan! Zo begon Facebook ooit ook als reclameloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
fjux schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 08:53:
[...]

Zet anders bij het afschrift: "voorschot" in plaats van vrijwillige bijdrage.
Snap even niet hoe je dat doe (voorschot) in de app ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t0mmiiiii
Ik kwam nog een mooi geprijsde 2e generatie Leaf tegen! http://www.a6.nl/aanbod/a...w-clima-bluetooth-cruise/ 11.900 eur!

(geen banden met de organisatie, was even aan het koekeloeren op marktplaats om me goed te voelen over mijn eigen Leaf 8-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:10
t0mmiiiii schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 10:01:
Ik kwam nog een mooi geprijsde 2e generatie Leaf tegen! http://www.a6.nl/aanbod/a...w-clima-bluetooth-cruise/ 11.900 eur!

(geen banden met de organisatie, was even aan het koekeloeren op marktplaats om me goed te voelen over mijn eigen Leaf 8-) )
Dat is zeker een mooie prijs, BTW ook nog aftrekbaar (voor wie daar iets mee kan). Dit is minder dan ik voor mijn 1e generatie Leaf kreeg iets meer dan een half jaar geleden (particuliere verkoop zonder mogelijkheid BTW aftrek).

Het zou natuurlijk zomaar kunnen dat het verschil tussen 1gen en 2gen bij verkoper niet altijd goed bekend is (beide kunnen bouwjaar 2013 hebben).

[ Voor 10% gewijzigd door assje op 09-08-2018 10:55 ]

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
evtje schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 09:58:
[...]

Snap even niet hoe je dat doe (voorschot) in de app ?
Het hele 'probleem' is dat je geen betaling hoeft te doen. dit heeft dus niets met de app te maken.

Ze hebben in het duits een mail gestuurd (zie een paar posts eerder) dat buitelandse rekeningen niet geïnd worden.
ze vragen of mensen een vrijwillige bijdrage willen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dfrenner schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 07:40:
[...]
Dat is zo’n onderbuik gevoel. Iedereenpraat elkaar daar weer lekker mee na, maar de laadpalen. Bij ons in de wijk worden eigenlijk uitsluitend door PHEV’s gebruikt. Het is een ware stoelendans iedere avond.
Nope. Gewoon hoe het hier gaat: de EV rijders hebben allen een laadpaal gekocht (hier kun je niet publiekelijk laden) en de PHEV rijders hebben er geen gekocht. Wat mij betreft niks mis mee: jouw keuze. Een hybride is voor m’n gevoel zuiniger dan een PHEV die nooit wordt opgeladen dus dan doe je het m.i. alleen voor de bijtelling. Dan waardeer ik de Q7 rijders die 1 op 10 rijden en 12k per jaar netto bijtelling lappen toch meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

t0mmiiiii schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 10:01:

Ik zit er sterk over te denken om die te kopen voor het bedrijf, maar dat gaat financieel erg krap worden.... keuzes, keuzes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
evtje schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 09:33:
Even een mail naar je klanten in holland met een uitleg is toch niet zo moeilijk.
Het is toch niet de bedoeling dat iedereen op eigen houtje gaat uitzoeken en of de klantenservice van MainGau gaat lastig vallen.
Ik wil best betalen maar stuur gewoon de rekening.
Ja, dat is inderdaad een fout van hun kant en inderdaad, misschien krijg je daarom nog ooit eens de hele rekening in één keer. Gezien de bedragen waarover we praten zal het Maingau waarschijnlijk echt niet boeien hoeveel Nederlanders er betalen en het boeit mij m.b.t. solidariteit al helemaal niet. Het zou wel een leuk gebaar zijn, verder niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 09:26
Even een vraagje, misschien is deze al eens langsgekomen maar kon het zo gauw niet vinden...
Zojuist gebeld door de VW dealer dat mijn nieuwe e-Golf in januari 2019 geleverd gaat worden, nu lees ik een hoop berichten over de veranderende bijtellingsregels. Kan ik er vanuit gaan dat ik voor mijn gehele leasetermijn 4% bijtelling blijf betalen of gaat dit vanaf 2021 ineens omhoog? (ik ga ervanuit dat dit vanaf 2021 alleen voor nieuwe auto's geld)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjMark
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 12:05
Tovenaar schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 13:00:
Even een vraagje, misschien is deze al eens langsgekomen maar kon het zo gauw niet vinden...
Zojuist gebeld door de VW dealer dat mijn nieuwe e-Golf in januari 2019 geleverd gaat worden, nu lees ik een hoop berichten over de veranderende bijtellingsregels. Kan ik er vanuit gaan dat ik voor mijn gehele leasetermijn 4% bijtelling blijf betalen of gaat dit vanaf 2021 ineens omhoog? (ik ga ervanuit dat dit vanaf 2021 alleen voor nieuwe auto's geld)
Valt u in het verlaagde bijtellingspercentage (4%)? Dat percentage geldt voor een periode van 60 maanden. Deze periode gaat in op de 1e dag van de maand die volgt op de maand van eerste toelating. Is die datum bijvoorbeeld 7 maart, dan start de 60-maandsperiode dus op 1 april.

Direct na afloop van de periode van 60 maanden wordt het percentage opnieuw vastgesteld aan de hand van de regels die op dat moment gelden.

Aldus de belastingdienst (https://www.belastingdien...ng-privegebruik-auto-2018)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
DjMark schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 13:06:
[...]
Valt u in het verlaagde bijtellingspercentage (4%)? Dat percentage geldt voor een periode van 60 maanden. Deze periode gaat in op de 1e dag van de maand die volgt op de maand van eerste toelating. Is die datum bijvoorbeeld 7 maart, dan start de 60-maandsperiode dus op 1 april.

Direct na afloop van de periode van 60 maanden wordt het percentage opnieuw vastgesteld aan de hand van de regels die op dat moment gelden.

Aldus de belastingdienst (https://www.belastingdien...ng-privegebruik-auto-2018)
Dank voor de info, deze had ik uiteraard ook al gevonden maar dit gaat specifiek over 2018 terwijl mijn auto in januari 2019 geleverd gaat worden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Tovenaar schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 13:00:
Kort antwoord: ja.

Je zet de bijtelling voor 5 jaar vast, dus t/m januari 2024 blijft de bijtelling op jouw eGolf 4% (ongeacht de duur van jouw contract). Bijvoorbeeld: mijn Golf GTE heeft een bijtelling van 7% t/m januari 2021, terwijl ik die rond november 2018 uit de lease gooi. Dus of hij wordt weer geleased aan een nieuw iemand of als ocassion verkocht. Lijkt me het eerste, omdat er pas 80.000 op de teller staat (in 2,5 jaar gereden).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pposthoorn

pposthoorn

Constructeur

Tovenaar schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 13:08:
[...]

Dank voor de info, deze had ik uiteraard ook al gevonden maar dit gaat specifiek over 2018 terwijl mijn auto in januari 2019 geleverd gaat worden...
Volgens mij is de enige verandering dat in 2019 het bijtellingspercentage voor autos boven de 50k omhoog gaat, je betaald dan over de eerste 50k 4% en het deel boven de 50k 22%.

Dus tenzij je insane veel opties op je e-Golf hebt veranderd er voor jou effectief niks qua bijtelling van 2018 naar 2019.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tovenaar
Dank voor de info DjMark, JDFS en pposthoorn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t0mmiiiii
mux schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 12:28:
[...]

Ik zit er sterk over te denken om die te kopen voor het bedrijf, maar dat gaat financieel erg krap worden.... keuzes, keuzes!
Interessant.. de Tesla methode met aanbetalingen dan maar? 😇 ik kijk overigens uit naar een update over de Muxsan extenders!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yongshi
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 18-09 21:12

Volgens mij is dit discriminatie en mag dit niet volgens de huidige eu regels. Ben benieuwd of dit nog een staartje gaat krijgen als de duitsers dit echt goed doorkrijgen. Je kunt niet zomaar duitsers laten betalen en nederlanders niet.

misschien dat ze straks de keuze krijgen, of krijg het werkend, of bied de service niet meer aan in landen waar betalingen niet mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

@Yongshi hoezo is dit meteen illegale discrimatie? Als Duitsers hier op de wegen rijden betalen ze ook geen wegenbelasting terwijl wij ons blauw betalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yongshi
CyBeRSPiN schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 13:59:
@Yongshi hoezo is dit meteen illegale discrimatie? Als Duitsers hier op de wegen rijden betalen ze ook geen wegenbelasting terwijl wij ons blauw betalen ;)
Zie onder andere de tolheffing van de duitsers. weet niet wat de huidige status is maar men mocht deze niet compenseren via de duitse wegenbelasting omdat je dan eigenlijk discrimineert naar andere eu burgers.

maingau doet nu in principe hetzelfde maar dan de andere kant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivve
  • Registratie: Februari 2016
  • Niet online
Een internationaal bedrijf die nationaliteiten voortrekt is iets anders dan een overheid die zijn eigen burgers voortrekt. Toch wel een belangrijk verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yongshi
Nivve schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 14:28:
Een internationaal bedrijf die nationaliteiten voortrekt is iets anders dan een overheid die zijn eigen burgers voortrekt. Toch wel een belangrijk verschil.
Als de overheid niet mag discrimineren mogen bedrijven dat al helemaal niet (het is vaak juist andersom, bedrijven mogen dingen niet die de overheid gewoon wel doet).

Dus ja andere rechtspersoon, maar dat is denk niet relevant.

edit: binnen de EU

edit2: de eu tekst:
Artikel 18 Verdrag betreffende de werking van de Europese Unie, Rome, 25-03-1957
Binnen de werkingssfeer van de Verdragen en onverminderd de bijzondere bepalingen, daarin gesteld, is elke discriminatie op grond van nationaliteit verboden.

[ Voor 22% gewijzigd door Yongshi op 09-08-2018 16:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glewellyn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 19:31

Glewellyn

is er ook weer.

Yongshi schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 16:00:
[...]

Als de overheid niet mag discrimineren mogen bedrijven dat al helemaal niet (het is vaak juist andersom, bedrijven mogen dingen niet die de overheid gewoon wel doet).

Dus ja andere rechtspersoon, maar dat is denk niet relevant.

edit: binnen de EU

edit2: de eu tekst:
Artikel 18 Verdrag betreffende de werking van de Europese Unie, Rome, 25-03-1957
Binnen de werkingssfeer van de Verdragen en onverminderd de bijzondere bepalingen, daarin gesteld, is elke discriminatie op grond van nationaliteit verboden.
Er wordt hier dan ook geen onderscheid gemaakt op basis van nationaliteit, maar op het land waarin de persoon een bankrekening aanhoudt. Een Nederlander met een Duitse IBAN betaalt wel. Een Duitser met een Nederlandse IBAN niet.

*zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjoender
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-09 19:09
Morgen gaan we met vakantie en dan staat onze Zoe twee weken stil. Nu is de batterij plm 40% vol. Zou het beter zijn om de batterij nu niet bij te laden en pas na de vakantie weer, of zou het beter zijn dat die vol weggezet wordt? Of maakt het allemaal niets uit voor zo’n periode?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JayPe
Beste is niet vol geladen. 40% is prima. 80 ook. 100 zou niet uit moeten maken, maar als je de keuze hebt: lekker op 40% vol laten staan.

To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe
@Yongshi er mag van alles wel hoor, qua "geofencing " zoals dat met een modern woordje kan worden omschreven.

Zo kon ik met een Nederlands adres geen Fonera meer kopen toen KPN een contract met Fon aan ging. En kan ik Netflixen wat ik wil, maar het Nederlandse aanbod. Niet 't Europese.

Dat Maingau dit nu zo oplost, lijkt mij geen reden om ineens policor gedrag te gaan vertonen.

Overigens ben ik een N26 rekening bezitter, speciaal voor Maingau en ik vind 't een heul mooi gebaar, maar wel raar dat in ons Verenigde Europa een automatische afschrijving niet over de grens mogelijk blijkt, juist nu we allemaal aan de Iban zijn. Sepa Iban Swift bic. Weet ik allemaal nog meer.

Het zal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
JayPe schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 18:43:
@Yongshi er mag van alles wel hoor, qua "geofencing " zoals dat met een modern woordje kan worden omschreven.

Zo kon ik met een Nederlands adres geen Fonera meer kopen toen KPN een contract met Fon aan ging. En kan ik Netflixen wat ik wil, maar het Nederlandse aanbod. Niet 't Europese.

Dat Maingau dit nu zo oplost, lijkt mij geen reden om ineens policor gedrag te gaan vertonen.

Overigens ben ik een N26 rekening bezitter, speciaal voor Maingau en ik vind 't een heul mooi gebaar, maar wel raar dat in ons Verenigde Europa een automatische afschrijving niet over de grens mogelijk blijkt, juist nu we allemaal aan de Iban zijn. Sepa Iban Swift bic. Weet ik allemaal nog meer.

Het zal.
Het probleem van Maingau was een softwarematige, de app kon niet overweg met iets anders dan DE in de IBAN. Denk het een harde controle, SEPA incasso van een buitenlandse rekening zou het probleem niet geweest zijn. Heb hierover nog gebeld en het was een bekende bug.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• prettig
Kona hypermile test... Bjorn haalde 830km op een volle lading _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Verwijderd schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 12:22:
[...]

Nope. Gewoon hoe het hier gaat: de EV rijders hebben allen een laadpaal gekocht (hier kun je niet publiekelijk laden) en de PHEV rijders hebben er geen gekocht. Wat mij betreft niks mis mee: jouw keuze. Een hybride is voor m’n gevoel zuiniger dan een PHEV die nooit wordt opgeladen dus dan doe je het m.i. alleen voor de bijtelling. Dan waardeer ik de Q7 rijders die 1 op 10 rijden en 12k per jaar netto bijtelling lappen toch meer...
Met een phev is een laadpaal veel minder snel rendabel. Ik rijd de v60 in principe 1 jaar. Als ik eenlaadpaal moet afschrijven op 12 maanden en de relatief lage lading van max 8kWh is dat een duur grapje.

Daarnaast woon ik ineen rijtjeswoning zonder eigen parkeerplek, dus heb ik geen garantie op laden.

Met een EV voor langer dan 3 jaar zou ik dat wel aandurven, met een phev is het zonde van het geld...

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• databeestje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:28

databeestje

Von PrutsHausen

Soms probeer je op Twitter aan te haken maar is het volkomen kansloos

Helaas is met het warme weer de storende rempedaal sensor teruggekomen, irritant, maar het lijkt met name op dagen van 30+ dagen voor te komen, daartussen geen last gehad.

We houden het maar even in de gaten. Al zal een hall effect sensor niet de wereld zijn. Het is alleen bloed irritant als je in de rij staat voor het stoplicht en de auto niet vooruit gaat omdat deze denkt dat je de rem ingedrukt hebt. Grrr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe
Ben m'n terugreis aan het plannen.

Toch raar. Vanaf Italië tot aan het Roergebied kan ik gratis snellaadpalen langs (CCS, ik heb helaas geen Zoe), maar tussen Duisburg en Arnhem zit er niets.

Het is vanaf de Bahnhoff Duisburg te doen (106km), maar toch. #WitteVlekOpDeKaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
prettig schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 19:18:
Kona hypermile test... Bjorn haalde 830km op een volle lading _/-\o_
Met die steeds grotere accu's wordt het werk van een hypermiler wel steeds saaier! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe
pmiddeld schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 21:43:
[...]

Met die steeds grotere accu's wordt het werk van een hypermiler wel steeds taaier! ;)
There, fixed it for you

--

In ander nieuws. 12 laadstops. Waarvan één betaald. Is dat uitdaging genoeg?
Nee? Dan gooien we er nog even een extra factor bij: de afstand tussen de snelladers is vaak om en nabij de 110 km. Dat zit buiten mijn comfortzone. En dan moet ik dus helemaal géén enkele defecte of bezette paal tegen komen.

[ Voor 39% gewijzigd door JayPe op 09-08-2018 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
Je hebt er ook niet meer zoveel aan dat hypermilen, maar vond het wel mooi...... ruim 800km met een EV, bizarre stappen komen er nu aan.

Beetje normaal binnendoor rijden en je haalt ruim 600km met een Kona (voor ons is dat 95% van de ritten). Dus na week pas een keer bijladen (rijden 350-400km per week).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

JayPe schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 21:41:
maar tussen Duisburg en Arnhem zit er niets.
In zo'n geval zou ik een overnachting doen, en met de granny charger laden. Overigens, wel respect om met een e-Up te gaan toeren, hoor _/-\o_ Ik vond mezelf al een hele bink met m'n Q90 richting Toulouse.
tsjoender schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 18:15:
Morgen gaan we met vakantie en dan staat onze Zoe twee weken stil. Nu is de batterij plm 40% vol.
Topic op het SpeakEV forum hierover, volgens mij geen enkel probleem:
https://www.speakev.com/t...eek-in-a-car-park.125504/

[ Voor 65% gewijzigd door TucanoItaly op 09-08-2018 22:41 ]

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

En dan gaat de levensduur van het pack ook hard vooruit. Een keer per week laden, NCA chemieën halen tegenwoordig makkelijk de 2000 cycli... da's een nominale levensduur van 40 jaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yongshi

Het zal.
Het uitten van een mening is niet 'politiek correct' zijn. Politiek correctheid is het anders weerspiegelen van de werkelijkheid of vermijden van woorden zinnen omdat mensen overgevoelig zijn. Dat is hier niet het geval.

Dit is geen geo fencing, immers het product wordt wel aangeboden, enkel de betaling ervoor is geblokkeerd.

Bovendien ging het in de hoepla van de duitse tol ook niet over nationaliteit, maar over land van residentie. En dat was wel een probleem volgens eu wetten, volgens dezelfde lijnen dan dit ook, toch?

Mooi gebaar...nou ligt een beetje aan of je een nederlanders of een duitser bent denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivve
  • Registratie: Februari 2016
  • Niet online

Het zal.
Netflix kan je niet vergelijken. Die kiezen er niet voor om de dienst verschillend te maken per land, dat zijn ze verplicht door licenties en auteursrecht. Maingau is nu de prijzen per land aan het veranderen, vrijwillig, dat is iets heel anders.
Dat ze hun backoffice niet op orde hebben betekent niet opeens dat ze niet meer aan de regels hoeven te voldoen :+

Overigens vind ik het wel lui, is het zo moeilijk om voor elke pas een factuur uit te sturen, zo'n incasso is toch niet per se nodig om geld te krijgen :?

edit: LoL, geninja'd door @Yongshi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tsjoender
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-09 19:09
Dank voor de link, maar dat is een andere vraag (of de (12V) accu wel vol blijft bij langdurig stilstaan). Ik vroeg me af wat beter is voor de levensduur van de tractie batterij. Mijn vermoeden dat je beter de tractie batterij niet vol weg kan zetten voor langere tijd werd al bevestigd door @JayPe, dus ik laad deze later wel weer als we terug zijn van vakantie.
Pagina: 1 ... 77 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.