Stephanoff schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 17:44:
[...]
Ik ben dus naar zuid Frankrijk gereden met mijn Ioniq... en ondanks alle goede voorbereidingen en lessen van anderen... wel issues. 2 opeenvolgende snelladers die het niet deden hebben er voor gezorgd dat we 15 uur onderweg waren voor 650km (dag 1). En vanwege problemen met een specifieke laadpaal van corri-door (die zowat een monopolie heeft langs alles routes van Noord naar zuid) waren we min of meer genoodzaakt om te rijden voor de volgende 450 km op dag 2. Resulterend in reis van 10 uur. Eenmaal op de bestemming geen probleem want elke nacht kan je gewoon opladen.
Terugweg ging beter maar duurde ook langer omdat we voor safe speelden en bij praktisch elke snellaadpaal (lees om het uur) gingen laden. We konden immers er niet op vertrouwen dat ze werkten. En terecht, want ook op de terugweg meerdere snelladers gehad die niet functioneerden...
Wat mij bovendien opviel was dat veel snelladers met 50kW adverteerden maar in de praktijk max 30-35kW leverden (ik verwachtte wel iets meer dan dat).
Aan de auto zelf lag het niet, het was vooral de infrastructuur die te wensen overliet!
Dat is wel jammer. Het hoort niet moeilijk te zijn als de paal er is moet hij gewoon werken .... de SLA is bagger op die dingen.
We hadden zelf ook in nederland issues hier mee. Helaas kan je nog niet 100% onvoorbereid rijden je moet iets voorbereiden.
Maar goed na nog een week of 2 met de 100D ja het is een beetje handig als je veel op een dag rij. Dat voor mij 1 keer per 2-3 weken voorkomt. En dat is opgelost met 15 minuten max laden / laden als hij op het werk staat. nu doe ik niet laden in den haag omdat thuis laden altijd goedkoper is. Met de 75D kan ik dat prima ook. Als ik nog een meeting extra heb gooi ik hem wel aan de laadpaal er staan er zat hier. Of even bij de supercharger in amsterdam of hoorn.
Dus eigenlijk is mijn ervaring dat range issue er totaal niet meer is als je al 300+ kilometers kan rijden. 200 kan ook prima als je dagelijkse rit maar daar onder zit.
Dus waarom meer accus geeft mij maar een auto met 75kwh maar dan kleine accu en minder gewicht dat helpt pas. Het is van de zotte dat mijn auto op dit moment 2500 kilo weegt. Mijn oprit heeft er wel issue aan merk ik. Over een paar jaar mag ik hem opnieuw laten bestraten.
De echte issue is meer dat de laadpalen nog niet perfect zijn helaas. Tesla heeft het heel goed voor elkaar (is makkelijker als je en de paal en de auto in beheer hebt) maar toch het kan dus wel. Zoveel smaken autos zijn er niet dus hoe moeilijk kan het zijn.
Ben wel erg blij met de grote hoeveelheid aan snelladers die er nu zijn bijna volledig dekkend netwerk op de snelwegen helemaal top nu de prijs nog 59 cent is veel te duur voor de stroom geleverd.
Verder mag mijn tesla nog even slapen bij tesla nog minimaal een week wachten voor hij misschien klaar is. Ben blij met de loaner maar mis de app intergratie. Die van Tesla is echt helemaal top. Die van de leaf is zo slecht dat ik liever zonder app doe. Langzaam alles moet je minuten op wachten voor feedback etc. Snap het niet waarom het zo langzaam gaat allemaal.
Trouwens een leuke feature van
oplaadpalen.nl oplaadpunten.nl je krijgt een keurige SMS als je auto klaar is met laden top service. Had dat niet met charge point. Plus je kan geen LMS kaarten aanvragen bij verschillende LMS leveranciers. De database is 100% gedeeld merkte ik. Slordig. Dat had beter gekund LMS.
[
Voor 0% gewijzigd door
MeZZiN op 18-07-2018 11:02
. Reden: verkeerde bedrijf helaas. ]