Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cacofant
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14:12
Bericht van Maingau..
April en mei hoef ik niet te betalen ;-)

==

Sehr geehrter Herr,

vielen Dank für Ihre E-Mail vom 06.07.2018. Hier gehen Sie auf Ihre Ladevorgänge ein.

Gerne geben wir Ihnen folgende Auskunft.

Für den Monat April und Mai konnten Sie die Ladung des Autostrom kostenfrei in Anspruch nehmen. Hier werden wir keine Abrechnung erstellen.

Zukünftig erhalten Sie Ihre Abrechnung zum Monatsanfang, diese Sie dann überweisen können.

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:50
Das mooi, benieuwd of ik ook zo'n berichtje krijg.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:41

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 11:51:
[...]

Publiekelijk laden gaat NOOIT aantrekkelijk worden dan thuis laden.
Here's why: je koopt in tegen 0,1455 euro per kwh en je declareert 0,3800 euro per kwh bij de baas of je eigen zaak.
Je verdient op elke kwh die je laadt _/-\o_
Waar heb je een tarief van 0,1455 euro per kwh? Afgezien van als je zonnepanelen hebt, dan is het nog lager.
En waarom kun je bij een laadpaal laden niet declareren?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21-12-2024
Maasluip schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 12:00:
[...]

Waar heb je een tarief van 0,1455 euro per kwh? Afgezien van als je zonnepanelen hebt, dan is het nog lager.
Juist, je mag zakelijke KM declaren, EV is nu Kw declaren (waar je die ook laad), vindt het een raar systeem.

Declareer nu aan de zaak Kw, belasting weet echt niet waar die vandaan komen (staan meerdere auto's aan te laden, verbruik kw/km omrekenen en dan kijken of het klopt....... hoe dan ?

Ook raar dat ze dat accepteren, gewoon zelfde als ICE doen.... km's declareren.
Ach ja is nog nieuw, gaan ze wel aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 08:39
@possimpible @prettig Mijn laadpaal is gewoon een "openbare" laadpaal. Niks declareren, ik ben gewoon een tankstation voor mijn werkgever's leasebak/tankpas. Iedereen mag bij mij opladen voor 30ct/kWh, komt rechtstreeks van het dak af (27x320wP).

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07:52
@prettig Het is inderdaad bierviltjes logica, maar de ervaring leert dat die meestal wel klopt...
Wat mij namelijk (al jaren) ergert aan de berichtgeving/nieuwszenders (en niet alleen mbt elektrisch rijden) is dat men meehuilt met de massa en de huidige stand van zaken doortrekt naar de toekomst zonder rekening te houden met andere (technische) ontwikkelingen.
Nu is dat natuurlijk ook bijzonder moeilijk want je gaat aan de haal met in ieder geval twee variabelen. (in dit geval volgens mij zelfs 6 of 7)
Als je ziet wat voor nonsens er verkondigt wordt over elektrisch rijden, zelfs door zogenaamde experts (ik kan het even niet terugvinden maar er kwam hier zo'n 'onderzoek' voorbij dat de prijs van het laden bijna overal gelijk was...). Probleem van die experts is dat het gros hun onderzoek doen van achter hun bureau zonder met hun voeten in de modder te staan, danwel te vragen aan de mensen met praktijk ervaring.

Ik heb nu ruim 4 jaar rij ervaring met een Zoe en als je ziet wat er verandert is in die 4 jaar. (en dan heeft bij mij de technologie 4 jaar stil gestaan, want ik heb nog dezelfde Zoe). Het eerste jaar was een enkele rit van meer dan de helft van het bereik een puzzel(tje). Nu is een enkele reis van meer dan de actieradius een moment van aandacht, oftewel even kijken waar die snellader ook al weer ligt.

Terugkomend op het niet 'mogen' aansluiten bij thuiskomst in de toekomst:

1. ik plug mijn auto niet eens elke avond bij thuiskomst in, ondanks mijn magere bereik van 130 km.
2. Ik ben niet (meer) naarstig op zoek naar 'bestemmingladers', is er eentje in de buurt (minder dan 300 meter lopen!) dan wil ik er wel over denken om hem daar aan te sluiten, anders pak ik wel een snellader.
3. Het gros van de mensen heeft geen eigen laadpaal, dus heeft niet eens de keus om thuis de auto aan te sluiten. Ik zie namelijk niet gebeuren dat elke parkeerplek een laadpaal krijgt. Dus 70% van de auto's kan niet eens aangesloten worden. Die zijn aangewezen op snelladers.
4. Bedrijven gebruiken ook stroom (veel stroom) die sluiten rond de tijd dat men thuis actief wordt en gaan juist dan minder stroom gebruiken. Denk niet dat dat elkaar gaat opheffen.

Dan heb je in de toekomst nog andere technische ontwikkelingen. Ik verwacht dat in de toekomst huishoudens danwel op wijk niveau gaan bufferen. PV panelen etc leggen denk ik een grotere druk op het netwerk dan het laden van de auto's dus daar zal een buffer vorm voor moeten komen.

@Maasluip Dan heb je inderdaad nog de mogelijkheid van het laden op de parkeerplaats op het werk. Moet je eens zien wat een verdien model dat gaat worden voor de werkgevers! Palen neerzetten, tarief inkoopsprijs (7 cent?) plus 1 a 2 cent doorbelasten om de paalkosten terug te verdienen. Werknemers zijn blij dat ze daar kunnen laden. Bouw je daar een mooie loadbalancing in eventueel met een trits PV panelen op het dak.

En let wel: de toekomstige EV's hebben naar verwachting een standaard bereik van 300 km of meer dus er is geen noodzaak tot hoge laadsnelheden op de parkeerplaatsen op het werk. Je kan gewoon lekker afvullen tegen een lage prijs. Ga je echt niet 's avonds je auto thuis inpluggen...

En dan heb je nog de (toekomstige) mogelijkheid dat je EV stroom gaat leveren aan je huis...

(wat betreft de prijs voor snelladen: Ik(!) verwacht niet dat Maingau dit heel lang vol gaat houden, de huidige tarieven van zeg 60 cent per kwh zullen wel omlaag gaan, maar zullen uiteindelijk denk ik niet op het huidige maingau niveau blijven. )

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-09 10:52

Hachy

Laadpas Nerd

Amen.

Het valt inderdaad te bezien hoe lang Maingau het vol gaat houden. Voorlopig hebben ze nog best diepe zakken en timmeren ze goed aan de weg, in scandinavië nu ook al breed geaccepteerd en ook Oostenrijk en Noord Italië. Kwestie van tijd voor hun laadpas ook bij de snelladers in Frankrijk en Spanje werkt. Ik denk dat ze over een tijdje van 5 naar 10 cent gaan en dan een mooie internationale klantenbase hebben opgebouwd.

Tegen die tijd ontstaan er wel weer nieuwe flatrate aanbieders. Betalen per kWh is in mijn ogen een tijdelijke situatie. Straks gaat er geconcurreerd worden op maandelijkse totaalprijs voor unlimited laden. En de jongens met de écht diepe zakken gaan dat winnen. De Shells en BP's dus. Vrees ik. Tenzij we allemaal massaal voor de groene alternatieven kiezen...

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:25

CyBeRSPiN

sinds 2001

Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 11:51:
[...]

Publiekelijk laden gaat NOOIT aantrekkelijk worden dan thuis laden.
Here's why: je koopt in tegen 0,1455 euro per kwh en je declareert 0,3800 euro per kwh bij de baas of je eigen zaak.
Je verdient op elke kwh die je laadt _/-\o_
Domme baas heb je dan! Die van mij wil bewijs van het daadwerkelijke kWh tarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
Hachy schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 12:37:
Amen.

Het valt inderdaad te bezien hoe lang Maingau het vol gaat houden. Voorlopig hebben ze nog best diepe zakken en timmeren ze goed aan de weg, in scandinavië nu ook al breed geaccepteerd en ook Oostenrijk en Noord Italië. Kwestie van tijd voor hun laadpas ook bij de snelladers in Frankrijk en Spanje werkt. Ik denk dat ze over een tijdje van 5 naar 10 cent gaan en dan een mooie internationale klantenbase hebben opgebouwd.

Tegen die tijd ontstaan er wel weer nieuwe flatrate aanbieders. Betalen per kWh is in mijn ogen een tijdelijke situatie. Straks gaat er geconcurreerd worden op maandelijkse totaalprijs voor unlimited laden. En de jongens met de écht diepe zakken gaan dat winnen. De Shells en BP's dus. Vrees ik. Tenzij we allemaal massaal voor de groene alternatieven kiezen...
Grootverbruikers betalen heel weinig voor stroom, snelladen is meestal buiten de piek (wellicht dal en piek tarief bij laden !?)
Als die inkopen voor paar cent en dan wat marge erop ..... laadstations worden ook goedkoper (nu nog duur).
Dus wordt inderdaad flatrate of low-rate per kw/minuten of combi.

Nu 1 of 2% EV's, moet je eens kijken als we op 20% of meer zitten......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
Valt mee het daadwerkelijke tarief is niet het totaal bedrag. Je mist nog al wat kosten: slijtage van je systeem vast recht 'verliezen' etc.

Je baas is gewoon cheap. Is hetzelfde als dat je met de auto naar je werk komt en dat je alleen de kost prijs rekent want tja ehhhh je auto heb je toch al dus gratis. Snap je baas niet wees blij dat jij je meterkast openstelt om voor hem zijn auto te mogen laten laden.

Ga zelf voor de 38 cent per kwh als de balastingdienst dat prima vind doe ik dat gewoon. Easy. Goedekope bruto netto conversie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 12:41:
[...]

Domme baas heb je dan! Die van mij wil bewijs van het daadwerkelijke kWh tarief.
Mijn baas zegt bij 38 cent: we stappen als bedrijf weer lekker over op diesel... Want het wordt wel een duur geintje zo, elektrisch rijden.

Dit soort tarieven staat de ontwikkeling en acceptatie deels in de weg!

Hoe goedkoper het is, hoe aantrekkelijker ook voor de baas...

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bite
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
pposthoorn schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 10:42:
[...]

Willen ze nou in 1.5 uur van Delft naar Wolvega rijden? Das iets van 170km, knappe jongen die dat haalt met 80 elektrische autos 8)7
Nee, 14 a 20Km: http://elfwegentocht.nl/route-deelnemers/
Quote van de site:
WEGPARADE
Het startgebied is op de N31 tussen Nijega en Garyp. Er zullen verschillende plekken zijn waar je het startgebied in kunt. De ingang voor het startgebied is afhankelijk van je voertuig, hier krijg je een aantal dagen voor de Parade bericht over. Hier staat ook in hoe laat je aanwezig moet zijn, dit hangt ook af van je voertuig. De vroegste tijd voor opstellen is 9:00 uur.
Afhankelijk van waar je start, is de lengte van de Parade tussen de 14 en 20 kilometer. De maximale snelheid van de Parade is 15 km/h. Zorg dus dat je deze afstand en snelheid kunt halen!
Bij de start zal er zeer weinig laadcapaciteit zijn. Zorg dus dat je accu zo vol mogelijk is! Bij de finish proberen we zoveel mogelijk laders te plaatsen, maar dit is niet genoeg voor iedereen. Hoe voller de accu voor de start, hoe beter.
Schrijf je in (klik hier voor het inschrijfformulier)! Deze informatie hebben we nodig voor het wereldrecord.
Aan het einde van de Parade is er de mogelijkheid om op het parkeerterrein bij WTC/Expo elkaars voertuigen en projecten te bekijken. Wil je iets laten zien? Neem het mee in je kofferbak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 16:39
Ik heb me gisteravond aangemeld voor de Elfwegentocht met kenteken en al. Tot nu toe nog geen mail ontvangen. Hebben jullie soortgelijke ervaringen?

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• databeestje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:53

databeestje

Von PrutsHausen

boefje79 schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 10:22:
Dank voor alle tips!

Zelf elke dag met een kabel in de weer voor een verdwaalde granny vind ik ook wat too much, maar een buiten-contactdoos erbij is een goede tip! Aparte groep hoeft toch niet? Immers kan er maar een auto op de oprit, of mis ik wat?

Qua loadbalancing...de paal wordt door mijn werk betaald en iov leaseplan geplaatst, heb ik dan veel te kiezen...?
Mijn laadpaal zit op de groep van de schuur/gang/wc. Dus dat maakt niet zoveel uit. Nu laad mijn auto met maximaal 13 ampere, dus dat laat toch al ruimte voor een paar lampjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BB-One
[...]

En daar heeft hij bij mijn weten gelijk in:
De vergoeding van de elektriciteitskosten die de werknemer maakt om de auto op te laden valt buiten de goedkeuring. Deze kosten kunnen niet onbelast worden vergoed. Wel kan volgens de staatssecretaris een werkgever met zijn werknemers overeenkomen dat de werknemer de verbruikte elektriciteit voor een ter beschikking gestelde auto tegen kostprijs doorlevert aan de werkgever. In dat geval behoren ook de kosten voor een meter om het feitelijk gebruik vast te stellen, tot de kostprijs.
https://www.taxlive.nl/nl...de-zaak-onbelast-vergoed/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18-05 20:25
JayPe schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 11:41:
Laadvolgorde:
Paal, Auto, Pas

Snellader:
Auto, Pas

Granny: Maakt geen fl**t uit: Welke volgorde dan ook: ij doet 't toch wel.
Gaat ook wel eens anders

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/k1x4yv.jpg

:)

Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
PeterZ(on) schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 11:59:
Das mooi, benieuwd of ik ook zo'n berichtje krijg.
Ja ik ook.

Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
Nog niets vernomen van Maingau

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 16:37

mux

99% efficient!

pmiddeld schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 13:10:
Ik heb me gisteravond aangemeld voor de Elfwegentocht met kenteken en al. Tot nu toe nog geen mail ontvangen. Hebben jullie soortgelijke ervaringen?
Ik heb een bevestigingsmail gekregen. Ik kreeg ook vrij snel antwoord op een begeleidende e-mail. Wellicht even een mailtje erachteraan sturen?

Edit: doen we een Tweakers elektrische auto meetup op zaterdag? lijkt me wel leuk!

[ Voor 9% gewijzigd door mux op 10-07-2018 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21-09 19:44
ik twijfel nog of ik tijd genoeg heb...ligt ook aan de starttijd?

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:42
Wil je iets laten zien? Neem het mee in je kofferbak!
Hahahaha. Speciale VIP uitnodiging voor @mux

To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Veneficus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-09 21:27
Ik ben nu in de IKEA in Groningen, waar een ICE op één van de vier laadplekken stond. Dit heb ik, met foto, op Twitter gezet naar de IKEA service en 5 minuten later werd omgeroepen dat de auto verplaatst moest worden. Zo hoort het, topservice van IKEA.

64 kWh Kia eNiro 2021 DynamicPlusLine || Sony A7III

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cacofant
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14:12
ik heb in die twee maanden maat 3x een sessie gehad van 1,5 euro ofzo... daarom zullen ze wel denken, laat maar zitten..

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

MarcelGo schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 13:40:
ik twijfel nog of ik tijd genoeg heb...ligt ook aan de starttijd?
De recordpoging begint al om 9:00 (wie heeft dat nou weer bedacht?), dus dat is wel aan de vroege kant. Maar daarna is op het WTC terrein een beetje show&tell/socializen, daar kunnen we best meeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online

Hoogie2004

Whohooooo

Juist de laatste regel in je quote (die je niet dik drukt):
In dat geval behoren ook de kosten voor een meter om het feitelijk gebruik vast te stellen, tot de kostprijs.
Zegt dat je dus de kosten voor een meter mag verwerken in de kWh prijs...

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeZZiN
Zoals met de meeste zooi hierin is wat is kost prijs. Ik kan een zooi aan 'kosten' verzinnen die keurig verklaarbaar zijn en netjes zijn. Hoe kijk de belastingdienst hier tegen aan niet Deloitte.

Huurkosten van locatie in mijn meterkast. Onderhoud kabels / aanpassingen omdat ik er omheen moet graven elke keer etc. Extra slijtage meterkast bla bla. Verzwaring van mijn aansluiting per jaar. Door de EV's kan ik thuis mijn sauna + zwembad + lasapparaat + houtversnipperaar op krachtstroom niet gebruiken. Dus moet ik een hogere A hebben.

Dus het is niet zo simpel als kwh per kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
mux schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 13:55:
[...]

De recordpoging begint al om 9:00 (wie heeft dat nou weer bedacht?), dus dat is wel aan de vroege kant. Maar daarna is op het WTC terrein een beetje show&tell/socializen, daar kunnen we best meeten.
dus grofweg van 0900-1100 recordpoging daarna WTC meeting tot 1300 uur, ik ga overleggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hachy schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 11:57:
Totdat je Maingau ontdekt. Dan ga je publiek laden voor 0,05.

Typvout bijgewerkt @JayPe !
Doe de rekensom 0,1455-0,3800 eens...? Na vpb en btw verdien je er zo’n 5-10 cent per kwh op ipv dat het geld kost ;)
[...]

Enorm domme baas, toch is ‘ie elke maand medewerker van de maand. Zal wel komen omdat ik eigen baas ben :+
Tassadar32 schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 12:22:
@possimpible @prettig Mijn laadpaal is gewoon een "openbare" laadpaal. Niks declareren, ik ben gewoon een tankstation voor mijn werkgever's leasebak/tankpas. Iedereen mag bij mij opladen voor 30ct/kWh, komt rechtstreeks van het dak af (27x320wP).
Die van mij staat op eigen terrein.
Maasluip schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 12:00:
[...]

Nuon, neem daar al 10 jaar stroom af en heb maximale korting (25%?). Ik declareer niet, periodiek exportje uit nuon EV maken en doorbelasten.

Resumerend:
1: 50/mnd vastrecht zakelijk doorbelast en aftrekbaar voor de btw en vpb
2: 0,3800 per kwh zakelijk doorbelast en aftrekbaar voor de btw en vpb
3: 150/mnd parkeerplaats zakelijk doorbelast en aftrekbaar voor de btw en vpb

De belastingdienst is af en toe best meedenkend...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2018 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
Hoogie2004 schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 14:02:
[...]

Juist de laatste regel in je quote (die je niet dik drukt):

[...]

Zegt dat je dus de kosten voor een meter mag verwerken in de kWh prijs...
Dan ga je er van uit dat de werknemer een eigen paal plaatst (en zelf betaalt) inclusief een eigen kWh meter.
Voordeliger voor de werkgever (en wellicht ook werknemer, maar dat hangt af wat je werkgever wil vergoeden) is dat de werkgever de paal koopt en laat plaatsen bij de werknemer (lees: teruggave BTW)
Daarnaast mist de werkgever nog de BTW component op de vergoeding van 38 cent...

Maar even serieus: Laadpaal plaatsen kost 1500 euro inclusief kWh meter, gebruik je vijf jaar lang, 4000 kWh per jaar, houdt afgerond in dat de "prijs" van de laadpaal en de kWh meter maximaal met 10 cent 'opgehoogd' mag worden. (hou ik nog geen rekening met restwaarde van de paal). Plus dat de bewijslast bij de werkgever/werknemer ligt voor wat betreft de kostprijs.

@MeZZiN Gemiste opbrengsten/gemist genot behoren fiscaal niet tot de 'kostprijs'.
en als je huurkosten rekent voor gebruik meterkast dan ga je er dus vanuit dat de paal eigendom is van je werkgever en dan gaat het voorgaande verhaal al helemaal niet op...
Plus het is niet deloitte die daar zo tegenaan kijkt, het is een samenvatting die zij geven van een besluit van de staatssecretaris: Besluit van 21 januari 2015, nr. BLKB2015/0106M
link: http://wetten.overheid.nl/BWBR0036449/2015-03-28

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 14:31:
[...]

Resumerend:
1: 50/mnd vastrecht zakelijk doorbelast en aftrekbaar voor de btw en vpb
2: 0,3800 per kwh zakelijk doorbelast en aftrekbaar voor de btw en vpb
3: 150/mnd parkeerplaats zakelijk doorbelast en aftrekbaar voor de btw en vpb

De belastingdienst is af en toe best meedenkend...
Heb je dat op papier dat dat akkoord is?Want de vergoeding voor het parkeren bij de werknemers thuis is in beginsel belast loon (en uit je tekst maak ik op dat je een eigen B.V. hebt dus je bent 'gewoon' werknemer). Bij een parkeervergunning op kenteken of een stalling die alleen bestemd is voor de auto van de zaak, is sprake van intermediaire kosten.

Zelfde geldt voor vastrecht etc, dit is alleen mogelijk indien je een zelfstandige werkruimte zou hebben.
(laat staan dat de BTW aftrekbaar zou zijn...)

Of is dit een geval van: ik doe het gewoon en tot nu toe is er door de fiscus niet gecorrigeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Je snapt mij niet helemaal omdat ik thuis al een bijvoorbeeld sauna etc heb moet ik een hoger tarief betalen voor mijn vastrecht. Waar moet ik die kosten laten precies over het algemeen kan je een hoop meer dan de standaard regels zwart wit zien. waarom omdat niets zwart wit is. Vast recht is meer dan 800 euro per jaar extra toch al snel 10-15 cent per kwh extra.

Dus ik heb nu de situatie dat ik het nog prima red met mijn huidige setup en aansluitingen maar tzt gaat er een warmte pomp komen op 3 fase dus moet ik naar 3x35A en die kosten moeten toch ergens vandaan komen dus van de auto pot die op de zaak staan. Als ik niet thuis laad (wat natuurlijk slecht idee is) heb ik die upgrade niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobBouman
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 16:18
pmiddeld schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 13:10:
Aah gezellig, misschien zie ik je dan wel! Ik rij misschien zelf mee op elektrische motor.

Leaseadviseur - Elektrische voertuigenfanaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
Meeting is in de maak. Zolang ik zelf nog geen gegevens heb ontvangen laat ik het initiatief bij anderen ( @Mux ?). Blijf lezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
Beste Marcel,
Ontzettend leuk dat je mee doet met de Elfwegentocht Parade!
De meest actuele info wordt bijgehouden op http://elfwegentocht.nl/route-deelnemers/

Hoe gaan we als tweakers elkaar herkennen bij het WTC?

@mux is niet zo moeilijk maar de rest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
pmiddeld schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 14:54:
Meeting is in de maak. Zolang ik zelf nog geen gegevens heb ontvangen laat ik het initiatief bij anderen ( @Mux ?). Blijf lezen!
antwoordmail kreeg ik gelijk na inschrijving!

sorry voor de dubbelpost :'(

[ Voor 5% gewijzigd door MarcelGo op 10-07-2018 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Eh, misschien maken we even een apart topic en verzinnen we daar hoe we dit regelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:04

pposthoorn

Constructeur

Leuk idee een Tweakers EV meeting, maar voor mij niet haalbaar helemaal in Friesland :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BB-One schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 14:38:
[...]

Heb je dat op papier dat dat akkoord is?Want de vergoeding voor het parkeren bij de werknemers thuis is in beginsel belast loon (en uit je tekst maak ik op dat je een eigen B.V. hebt dus je bent 'gewoon' werknemer). Bij een parkeervergunning op kenteken of een stalling die alleen bestemd is voor de auto van de zaak, is sprake van intermediaire kosten.

Zelfde geldt voor vastrecht etc, dit is alleen mogelijk indien je een zelfstandige werkruimte zou hebben.
(laat staan dat de BTW aftrekbaar zou zijn...)

Of is dit een geval van: ik doe het gewoon en tot nu toe is er door de fiscus niet gecorrigeerd?
Ik heb goedkeuring, parkeervergunning hier is 1600 per jaar, per uur is onlangs verhoogd naar 6,50 per uur. Ik kan mijn parkeerplaats verkopen voor 60.000 euro als ik wil, maar heb ervoor gekozen hem te verhuren aan de zaak. Kosten zijn grotendeels om de camerabewaking die er hangt te financieren, heb daar nog 2 andere plekken welke ik aan een advocatenkantoor verhuur zodat zij hun auto daar veilig neer kunnen zetten, dat gaat ook voor 50 per maand (zijn vrienden/ buren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pmiddeld schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 14:54:
Leuk, ergens in november zou ik kunnen, ben er dan sowieso bij! Tot die tijd veel vakantie, dus kan dan geen datums vastpinnen vrees ik!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JayPe
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 15:08:
[...]

Leuk, ergens in november zou ik kunnen, ben er dan sowieso bij! Tot die tijd veel vakantie, dus kan dan geen datums vastpinnen vrees ik!
Oeps @possimpible De mini-meet waarover gesproken wordt heeft al een datum en locatie: de Elfwegentocht aanstaande zaterdag.

Maar; Aangezien ik aanstaande zaterdag waarschijnlijk niet kan aanhaken, schuif ik net zo makkelijk bij jouw voorstel aan: ergens in november? ;-)

To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

JayPe schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 15:29:
[...]

Oeps @possimpible De mini-meet waarover gesproken wordt heeft al een datum en locatie: de Elfwegentocht aanstaande zaterdag.

Maar; Aangezien ik aanstaande zaterdag waarschijnlijk niet kan aanhaken, schuif ik net zo makkelijk bij jouw voorstel aan: ergens in november? ;-)
Doen we tegen die tijd een warme chocolade rit over de lekdijk ofzo ;)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:21
JayPe schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 15:29:
[...]

Ja november lijkt mij ook een goed idee, dan kan ik ook sowieso! :)

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eltjo
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13:06

Eltjo

Groninger in Fryslân

mux schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 08:01:
Gaat er iemand nog naar de elfwegentocht komende zaterdag? Ik sowieso wel, hopelijk mag ik er ook met m'n extender gaan pochen :P
Ik ben er ook bij met mn e-Golf 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenK
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-09 21:56
MeZZiN schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 14:43:
Je snapt mij niet helemaal omdat ik thuis al een bijvoorbeeld sauna etc heb moet ik een hoger tarief betalen voor mijn vastrecht. Waar moet ik die kosten laten precies over het algemeen kan je een hoop meer dan de standaard regels zwart wit zien. waarom omdat niets zwart wit is. Vast recht is meer dan 800 euro per jaar extra toch al snel 10-15 cent per kwh extra.

Dus ik heb nu de situatie dat ik het nog prima red met mijn huidige setup en aansluitingen maar tzt gaat er een warmte pomp komen op 3 fase dus moet ik naar 3x35A en die kosten moeten toch ergens vandaan komen dus van de auto pot die op de zaak staan. Als ik niet thuis laad (wat natuurlijk slecht idee is) heb ik die upgrade niet nodig.
Eigenlijk zou je die kosten over alle verbruikte kWh moeten verdelen. En niet alleen op je auto kWh verhalen. Die WP is mede oorzaak van de zwaardere aansluiting niet alleen je auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
Novenber top idee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
JeroenK schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 16:32:
[...]

Eigenlijk zou je die kosten over alle verbruikte kWh moeten verdelen. En niet alleen op je auto kWh verhalen. Die WP is mede oorzaak van de zwaardere aansluiting niet alleen je auto.
Ik had met de warmte pomp prima gered met de huidige aansluiting alleen WP + auto gaat niet goed. Maar goed iets voor mijn boekhouder netjes op te pennen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

De mini-meet op zaterdag is idd redelijk kort dag, maar op zich wel leuk gezien er dan toch al een hoop e-autorijders en vast ook wel een hoop tweakers bij zijn.

Een 'echte' meet (misschien op een wat... centralere locatie? Utrecht?) ben ik het ook helemaal mee eens uiteraard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcelGo
Ok maar dan nu voor zaterdag

@pmiddeld
@mux
@RobBouman
@Eltjo
@MarcelGo

vul maar aan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pposthoorn

pposthoorn

Constructeur

mux schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 17:17:
De mini-meet op zaterdag is idd redelijk kort dag, maar op zich wel leuk gezien er dan toch al een hoop e-autorijders en vast ook wel een hoop tweakers bij zijn.

Een 'echte' meet (misschien op een wat... centralere locatie? Utrecht?) ben ik het ook helemaal mee eens uiteraard.
Ja misschien even inventariseren waar de meeste mensen vandaan komen, maar rond Utrecht is vaak wel de meest voor de hand liggende keuze.
Wie maakt even een topic "De Tweakers EV rijders november meetup 2018" aan? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobBouman
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 16:18
Ho, ho, ik had het over misschien :p En in ieder geval niet met een EV auto.
Punt is dat m'n vriendin en ik moeten oppassen.. Het is even kijken hoelaat dat wordt, als ik het kan fiksen, zal ik vanuit m'n werk erbij zijn wel op een EV Motor.

Leaseadviseur - Elektrische voertuigenfanaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
Allego verkocht ..... Franse investeerder.....

https://www.ad.nl/arnhem/...se-investeerder~a585ab85/

Edit: ouder nieuws..... maar ben eigenlijk benieuwd wat dat gaat beteken, is investeringsclub (fondsen)......

[ Voor 48% gewijzigd door prettig op 10-07-2018 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sj0erd.
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-01 23:54
JayPe schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 10:49:
EV-TrekhaakBlog: Mijn aanvraag voor individuele goedkeuring bij de RDW is de deur uit.

(grappig, ik kon op een eerdere email wisseling met de RDW een reply doen... uit 2014! idee speelt dus al 4(!) jaar).

Ben benieuwd: óf het gaat met enkel de duitse goedkeuringspapieren, óf ik moet naar Lelystad. Scheelt een factor 10 in de kosten, en om die reden ik wil niet eens weten of er wel een snellader zit bij het RDW testcircuit :-) )

EDIT.

Eerste bummer al binnen: excel aanvraag document is inmiddels gewijzigd in een aanvraag via een online omgevingssysteemdinges. Gelukkig heeft dat nieuwe systeem precies dezelfde indeling en vragen /sarcasme. Maar poging 1.1 is inmiddels alsnog de deur uit.
Als je de trekhaak enkel en alleen wilt gebruiken in combinatie met een fietsendrager, heb je de goedkeuring dan alsnog nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe
sj0erd. schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 20:54:
[...]

Als je de trekhaak enkel en alleen wilt gebruiken in combinatie met een fietsendrager, heb je de goedkeuring dan alsnog nodig?
Nope. Zolang je niets trekt mag je een trekhaak monteren en gebruiken voor alles wat géén eigen wielen heeft. Fietsdrager, bagage koffer of wat ook.

Let wel: een als trekhaak herkenbare kogel moet voor de apk waarschijnlijk wel voldoen aan de apk eisen. *
Terwijl een montage ding voor enkel een fietsendrager met iets anders dan een ronde kop géén probleem is.

Zo zijn er vierkante dragers en kogels met uitstulpingen: enerzijds om mensen te beschermen de vergissing te begaan en toch een karretje te trekken. En anderzijds om aan apk keuringseisen te ontkomen.

Ik heb een afneembare kogel dus no sweat. Maar zo kun en mag je dus een trekhaak voor een NV200 onder een Leaf schroeven. Zolang je 'm niet gebruikt als trekhaak is er niets aan de hand.

* apk eisen: diameter moet worden gecontroleerd en of ie deugdelijk bevestigd is. Volgens mij stelt 't niet zoveel voor.

Edit 2 ; dat van die NV200 trekhaak onder een Leaf heb ik slechts van hear say. Ene mux heeft alhier wel eens geroepen dat de subframe van een nv200 gelijk is aan een Leaf en dat t zou moeten passen. Ik noemde het als voorbeeld dat een haak combinatie die totaal geen goedkeuring heeft toch gewoon gemonteerd mag, zolang je het niet echt als trekhaak gebruikt.

[ Voor 18% gewijzigd door JayPe op 10-07-2018 22:53 . Reden: Apk eisen toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sj0erd.
Bedankt voor je snelle reactie.
Dan zou de afneembare trekhaak á €798 van Wolf Feinmechanik een optie zijn: http://www.feinmechanik-w..._ZOE-FlyerD_05-17_LY3.pdf

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JayPe
sj0erd. schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 23:07:
Bedankt voor je snelle reactie.
Dan zou de afneembare trekhaak á €798 van Wolf Feinmechanik een optie zijn: http://www.feinmechanik-w..._ZOE-FlyerD_05-17_LY3.pdf
Beetje duur. Maar misschien zelfs ook in Nederland goedgekeurd te krijgen zodat je er zelfs mee mag trekken.

Als ik 't voor mekaar krijg, documenteer ik 't geheel op trekhaakBlog inclusief de valkuilen. Misschien best interessant voor berijders van Zoë's en Leafs die af en toe met een aanhanger naar 't grofvuil willen rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 9 juli 2018 @ 00:00:
ik laad al enkele weken probleemloos met "MainGau" bij Allego snelladers (met de kaart). Er is geen bankrekening gekoppeld in de app (dus ook geen N26) en ik heb inmiddels 1 factuur via email ontvangen.In de app staan keurig netjes de laadsessies en bedragen en tot dusver klopt het helemaal.
Ik ga morgen (9/7) de FastNed lader langs de A2 (Boxtel) testen met "MainGau" en hoop dat het werkt.
De Fastned snelladers bij Boxtel, "Velder" richting zuiden en "Ooijendonk" richting noorden, werken perfect met MainGau geactiveerd met de pas.Het gekke is wel dat ik deze laadbeurten niet zie in de MainGau-app maar wel in de FastNed-app maar dan tegen FastNed tarieven.
ik ga er vanuit dat het in de facturen goedkomt maar in de schakeling van pasverstrekkers-laadpaaloperators-backoffice is nog wel wat werk te doen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-09 02:23

janesh

20xSF170S+8xTS-160C2

Dan denk ik dat je fastned prijzen gaat betalen.
Ik zie mijn twee sessies van afgelopen week niet in de fastned app en ook niet bij maingau, zoals bekend.

BMW i3 2020, BMW 740e 2018, BMW IX 2022, pajero 3.2 DI-D 2006 LWB en 2008 SWB,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Hier zie ik hem net als EV-future ook wel in de fastned-app maar niet in maingau. Ondanks dat ik alleen de Maingau-pas heb gebruikt voor het laden. Erg interessant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JayPe
Een paar pagina's terug werd er toch tekst en uitleg van Maingau gepost?
Dat laden bij FastNed werkt maar dat je vooralsnog geen gegevens van de laadsessies in de Maingau app zou zien?

FastNed kan waarschijnlijk wel de gegevens doorzetten aangezien zij de leverancier zijn en dus de uitgifte en " pakbon " verzorgen. Maingau moet waarschijnlijk nog de omzetting van FastNed gegevens naar factuur regelen.
Het zal vast softwarematig een dingetje zijn. FastNed stuurt een csv met tabs en kWh terwijl Maingau gewend is aan xml met complete declaratie van tijd ofzo. Duurt wat langer maar t komt vast wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
Ik heb het gevoel dat er bij Fastned iets niet goed zit. Ik krijg continu de melding dat mijn pas niet bestaat als ik hem wil aanmelden in mijn account. Helpdesk geeft aan dat ze dan de pasgegevens nog niet hebben ontvangen van maingau... Op mijn vraag hoe vaak ze die dan krijgen krijg ik geen antwoord (mijn maingau pas is al actief sinds ergens 24 juni (26 juni heb ik er mee geladen, dus toen was deze zeker actief)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
BB-One schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 07:26:
Ik heb het gevoel dat er bij Fastned iets niet goed zit. Ik krijg continu de melding dat mijn pas niet bestaat als ik hem wil aanmelden in mijn account. Helpdesk geeft aan dat ze dan de pasgegevens nog niet hebben ontvangen van maingau... Op mijn vraag hoe vaak ze die dan krijgen krijg ik geen antwoord (mijn maingau pas is al actief sinds ergens 24 juni (26 juni heb ik er mee geladen, dus toen was deze zeker actief)
Ik heb gelezen dat de nieuwe passen nog niet werkt bij Fastned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• databeestje

databeestje

Von PrutsHausen

Afgelopen maandag bij de Fastned Blommendaal de paal geactiveerd met de VandeBron pas, bij 77% was het welletjes en drukte ik op Stop op de paal.

Helaas stopte de sessie niet en bleeft deze laden tot 82%. Echter bleven de tijd en kWh tellers wel stilstaan. Daar gaat dus nog iets niet goed met de laadpas integratie. Is dat ook niet wat anderen melden die niet kunnen stoppen bij de Fastned laders en dan de noodstop gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

"not ready for prime time"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BB-One schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 07:26:
Ik heb mijn MainGau pas vanaf 12 juni en die is ook niet bekend bij Fastned en kan dus daarmee niet laden bij Fastned. Wel bij Allego. Dit was het antwoord van Fastned:
Helaas hebben we jouw laadpas nog niet van Maingau in ons systeem ontvangen. Als we nieuwe laadpassen in ons systeem ontvangen zal jouw pas er hoogstwaarschijnlijk wel bij zitten.
Ik heb al enkele mails naar Maingau gestuurd om te vragen om mijn laadpas bij fastned bekend te maken, waarbij de helpdesk steeds ontwijkende antwoorden geeft.

De laatste mail van gisteren nog geen bericht van terug gehad.
Hallo,

Ich verstehe es nicht.

Maingau hat Donnerstag, 5. Juli, dies in diesem Forum geschrieben:
https://www.goingelectric...-t30415-1500.html#p779891
Seit heute Nachmittag ist es eingeschränkt möglich, mit der Ladekarte Fastned-Ladestationen zu nutzen :!:.
Wir haben hier erst einmal eine kurzfristige Lösung geschaffen, die für alle älteren Ladekarten funktioniert (ähnlich Stromnetz Hamburg).
In den nächsten Wochen werden die Fastned-Ladestationen auch in der App auftauchen und mittels App nutzbar sein.
Bis dahin werden auch keine Ladevorgänge in unserer App dargestellt. Unsere Arbeit geht also weiter

In der Tat, In den Niederlanden können andere mit Maingau Karten bei Fastned laden.
Warum kann meine Ladekarte nicht hinzugefügt für die kurzfristige Lösung?

Ich hoffe, dass Sie dies vorübergehend lösen können,
Zuinige Rijder

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• evtje
Jongens rustig blijven geef MainGau even een paar weken de tijd om het allemaal goed te verwerken.
Komt tijd komt raad.....

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JayPe
Seit heute Nachmittag ist es eingeschränkt möglich.
Het werkt, maar nog met beperkingen,.
De vertaling van het bericht is toch niet zo moeilijk?

Zo is er de beperking dat de allernieuwste kaarten nog niet werken,.. ( Lösung geschaffen, die für alle älteren Ladekarten funktioniert )

Zo zijn de FastNed stations in de App nog niet zichtbaar op de kaart ( werden die Fastned-Ladestationen auch in der App auftauchen )

Zo verschijnen de laadsessies ook nog niet in de App ( werden auch keine Ladevorgänge in unserer App dargestellt )

Hoe moeilijk kan het zijn om even op je handen te gaan zitten zolang jouw (relatief nieuwe) Maingau kaart nog niet werkt, en hoe moeilijk kan het zijn om even te ijsberen terwijl je wèl al kunt laden, maar de laadsessies nog niet in de App terug ziet?

Als we nu de klantenservice van Maingau gaan bestoken met vragen waarvan ze zelf al lang weten dat 't probleem speelt, straffen we ze alleen maar voor de tijdelijke oplossing waardoor we nu (bijna allemaal) al wèl al kunnen laden (volgens mij is dàt toch de essentie) alleen nog zonder de volledige toeters en bellen.

Zoals ik al eerder opperde: De systemen van zowel FastNed als Maingau zijn niet goed op elkaar afgestemd. Linux versus Windows, Apple versus Atari. Waarschijnlijk werkt het met heel veel handwerk waarbij er dus géén online database beschikbaar is voor FastNed om de kaarten te checken, en vice versa heeft Maingau geen zicht op de laadsessie die bij FastNed worden uitgevoerd.

Nu, ze zullen heus niet de laadpasnummers uitprinten en per post versturen, maar mogelijk moet er wel handmatig een export uit het ene bestand worden verstuurd naar de ander, die het vervolgens weer inlaad in het volgende systeem. Inclusief checks, dubbelchecks, taalbarrieré's, onderbezetting door vakantiedrukte en weet ik veel wat nog meer. Allang blij dat Fastned - Maingau de laad mogelijkheid überhaupt heeft gerealiseerd. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Nu online

Hoogie2004

Whohooooo

Ik heb de Maingau pas maar alvast aangevraagd, al zal ik hem alleen in noodgevallen gebruiken (en de auto is er natuurlijk nog lang niet :+ ).
Ik mag hem namelijk niet declareren, moet alles laden met de pas van het werk, ondanks dat ie vele malen goedkoper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Het is al eerder dan aangekondigd (zomervakantie was de eerste aankondiging)

Het is technisch niet zo heel simpel om alles goed te regelen. Je wilt niet weten hoeveel nog via mega oude principes gebouwd is. Batch systemen en al die meuk. Zelfs nieuwe bedrijven hebben dat nog. Zal me niets verbazen met wat ik gezien heb her en der dat veel systemen gewoon op basis van een export die per hand verstuurd word en dan ingelezen wordt.

Maar goed blij dat er een een oplossing is voor de hoge tarieven van fastned en allego.

Grappig was dat mijn sessie van vorige week op de AC paal van fastned ik een hele euro moest betalen. ipv de 12 kwh dat ik geladen had. Het lijkt er een beetje op dat fastned als het niet helemaal goed gaat de klant het voordeel geeft. Best netjes gelukkig zijn de resources betaalbaar 1 kwh is cheap en de afschrijving heb je toch al kan je toch liever betere service verlenen.

@Hoogie2004 altijd handig om een goedkope backup te hebben en wat dan nog hoe veel kosten zal dat nu zijn voor die blauwe maandag dat je hem nodig heb zo een hele 5 euro maar je kan wel verder rijden. Top toch. Ik ga ook gewoon bij de dure paal staan waarom omdat ik door moet en boeie de rest is cheap dus kan best een keer wat meer betalen ik laad thuis wel weer of bij de supercharger ook prima.

Ik zou elke dag kunnen laden gratis bij de supercharger in hoorn voor 10-15 minuten maar tja ben liever eerder thuis dan maar die 20-30kwh thuis laden. Maakt ook niet veel uit.

Maar mijn tesla nog steeds in de shop ze doen er wel alles aan om alles echt goed te maken en ik heb niet te klagen met mijn leen tesla dus prima straks nog een ophaal feestje ^_^ Alleen het kromme is dat ik meer kilometers straks heb gemaakt in mijn leen telsa dan mijn eigen tesla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
@MeZZiN
Kom jij uit de streek vandaan?
Ik kom in de ochtend vaak een witte tesla tegen op de westfrisiaweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Het lijkt mij inderdaad ook geen goed idee om de Maingau en Fastned helpdesks te bevragen met 'waarom doet mijn Maingau pas het nog niet'. De koppeling is gemaakt, maar nog niet 100% waterdicht. Geduld is een schone zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:47
Wat is volgens jullie nou letterlijk HET tarief voor laden bij Fastned met je Maingau pas?

is dit de €0,06 per minuut zoals her en der voorbij zie komen? Ik zie, zover ik gezocht heb, nergens een officieel statement voorbij komen vanuit Maingau met de tarieven.

ehhhh..HOI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Het is €0,05 per minuut.

Het bedrag per kWh is voor iedereen anders, want dat is afhankelijk van hoeveel je kan laden per x minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
Hoogie2004 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 10:05:
Ik heb de Maingau pas maar alvast aangevraagd, al zal ik hem alleen in noodgevallen gebruiken (en de auto is er natuurlijk nog lang niet :+ ).
Ik mag hem namelijk niet declareren, moet alles laden met de pas van het werk, ondanks dat ie vele malen goedkoper is.
Gekke baas.... lease?
Maingau zou eens moeten gaan praten met leasemaatschappijen, die duwen er standaard gewoon TNM in .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
@evtje Ik woon in Wieringerwaard. Je kan mijn auto niet echt missen als je door Wieringerwaard rijdt. Groot rood monster van een X naast een 100+ jaar oude woning :) Jij in Julianadorp toch?

Het tarief is rond de 5-10 cent gemiddeld. Je heb nooit 100% 50kwh. Mijn maingau sessies komen meestal rond dat gemiddelde uit. (wel max 80%-90% geladen)

Lease maatschappijen hebben geen belang hierbij is gewoon hetzelfde als een tankpas boeit de kosten niet die gaan toch 1 op 1 door naar de lease rekening betaler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Nu online

Hoogie2004

Whohooooo

prettig schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 10:54:
[...]

Gekke baas.... lease?
Maingau zou eens moeten gaan praten met leasemaatschappijen, die duwen er standaard gewoon TNM in .....
Ja lease.
Ik weet niet precies hoe het zit, maar als ik het goed heb gaat de laadpas via mijn werkgever, en niet via de leasemaatschappij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glewellyn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 19:31

Glewellyn

is er ook weer.

Hoogie2004 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 10:59:
[...]

Ja lease.
Ik weet niet precies hoe het zit, maar als ik het goed heb gaat de laadpas via mijn werkgever, en niet via de leasemaatschappij...
Als alles via TNM loopt heeft de baas er maar 1 keer administratie aan, als alle werknemers apart allerlei kosten gaan declareren kost dat een hoop tijd meer aan administratie. Ik kan me daarom best voorstellen dat een werkgever dat liever niet heeft.

*zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

prettig schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 10:54:
[...]

Gekke baas.... lease?
Dat heeft geen zin, Maingau werkt op 95% van de NL laadpunten niet. Nog niet, althans.
Alleen op Allego public tot nu toe. LMS / Ecotap werkt ook nog niet 100% ondanks dat die punten wel in hun app zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
MainGau is een onhandige pas voor bedrijven die willen 1 card to rule them all..

En LMS / new motion fits the bill. De mogelijke besparing van 2 passen vallen in het niet met het extra werk.

Mijn voorbeeld ik heb nu 2 passen (maingau en LMS) en 1 app (fastned) dat is elke maand 2 facturen extra die ik moet verwerken kost me max 5-10 minuten elke maand x12 + checken op het einde is gewoon werk en dat is zonde tijd. Dan is de besparing opeens zo groot niet meer. Ik doe het omdat ik het leuk vind plus het raakt mij prive iets meer dan een bedrijf doet. De besparing is ongeveer 100-200 euro per jaar de extra tijd is ongeveer 5*2*12 + 60 = 3 uur extra werk aan mijn kant (ongeveer) dus tja niet echt een besparing wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
@MeZZiN
Vlakbij Hoorn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
Glewellyn schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 11:00:
[...]

Als alles via TNM loopt heeft de baas er maar 1 keer administratie aan, als alle werknemers apart allerlei kosten gaan declareren kost dat een hoop tijd meer aan administratie. Ik kan me daarom best voorstellen dat een werkgever dat liever niet heeft.
Je kunt ook gewoon maingau passen nemen op de zaak en die aan je werkgevers geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
Hachy schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 11:01:
[...]

Dat heeft geen zin, Maingau werkt op 95% van de NL laadpunten niet. Nog niet, althans.
Alleen op Allego public tot nu toe. LMS / Ecotap werkt ook nog niet 100% ondanks dat die punten wel in hun app zitten.
Voor snelladen, palen nemen ze maar andere pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
MeZZiN schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 11:05:
MainGau is een onhandige pas voor bedrijven die willen 1 card to rule them all..

En LMS / new motion fits the bill. De mogelijke besparing van 2 passen vallen in het niet met het extra werk.

Mijn voorbeeld ik heb nu 2 passen (maingau en LMS) en 1 app (fastned) dat is elke maand 2 facturen extra die ik moet verwerken kost me max 5-10 minuten elke maand x12 + checken op het einde is gewoon werk en dat is zonde tijd. Dan is de besparing opeens zo groot niet meer. Ik doe het omdat ik het leuk vind plus het raakt mij prive iets meer dan een bedrijf doet. De besparing is ongeveer 100-200 euro per jaar de extra tijd is ongeveer 5*2*12 + 60 = 3 uur extra werk aan mijn kant (ongeveer) dus tja niet echt een besparing wel leuk.
Ook 2 passen en maingau is de enige die ik gebruik en dat is zo weinig dat ik het zelfs niet in de administratie zet (werk voor paar cent btw), loopt gewoon weg als kosten in het resultaat. Dus heel goedkoop.

Maingau account nemen op de zaak, passen aanvragen en uitdelen: krijg je van al je werknemers een factuur (snelladen dus !) en dat boek je gewoon als een factuur.

[ Voor 6% gewijzigd door prettig op 11-07-2018 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:47
Hachy schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 10:52:
Het is €0,05 per minuut.

Het bedrag per kWh is voor iedereen anders, want dat is afhankelijk van hoeveel je kan laden per x minuten.
Dank, en idd. Ik wil ook gewoon het bedrag per minuut weten.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Oh daar rij ik dagelijks langs via de A7 en af en toe aan de supercharger te laden daar :)

[ Voor 88% gewijzigd door MeZZiN op 11-07-2018 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sj0erd.
JayPe schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 23:40:
[...]

Beetje duur. Maar misschien zelfs ook in Nederland goedgekeurd te krijgen zodat je er zelfs mee mag trekken.

Als ik 't voor mekaar krijg, documenteer ik 't geheel op trekhaakBlog inclusief de valkuilen. Misschien best interessant voor berijders van Zoë's en Leafs die af en toe met een aanhanger naar 't grofvuil willen rijden.
Deze optie is inderdaad wel aardig aan de prijs. Ik ben het topic op goingelectric.de eens aan het doorspitten naar alternatieven.

Als je voordeligere opties hebt hoor ik het graag :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• databeestje

databeestje

Von PrutsHausen

De officiele RVO cijfers staan ook publiek. Van 21.115 op 31-12-2017 naar 29,210 op 30-06-2018.

In de eerste 6 maanden dus 8095 auto's. Als we dan uit kunnen gaan van 13.020 voor de rest van 2018 dan hebben we in 2018 straks meer auto's verkocht dan we totaal hadden in 2017. Doei doei, lineaire curve.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kv83
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-08 14:57
Nou, eindelijk bevestiging binnen dat de Kona besteld is :D Verwachte oplevering is, zoals verwacht, in oktober.

Ook gelijk de aanvraag voor publieke paal in de buurt ingediend bij de gemeente. Eens kijken hoe lang dat gaat duren hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
Nieuwe uitspraak in sjoemeldieselland. Als dit vonnis stand houdt, zou het VW best eens veel geld kunnen kosten.

https://www.ad.nl/auto/ba...lf-terugbetalen~a514b520/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
prettig schreef op maandag 9 juli 2018 @ 10:10:
Ok, Kona EV wordt levering Oktober (niet de standaard kleur). Kan zijn dat de standaard kleur er eerder is (maar wist de dealer ook nog niet).
Gisteren te horen gekregen van mijn leasemij dat de Kona definitief dit jaar voor mij geleverd gaat worden _/-\o_ ! Ze hebben blijkbaar een afspraak met Hyundai, waardoor er een stuk of 100 voor ze gereserveerd zijn. Waaronder een voor ondergetekende!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kv83
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-08 14:57
Dat klopt en is ook best gebruikelijk. Leasemaatschapijen pre-orderen direct bij de importeur, dus niet via de dealer. Alphabet had er ook 100 op hun naam staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Kreeg post over de I-Pace.... op zich nog wel nette leaseprijzen vanaf €900 (ex) bij Leaseplan. Toch zie ik best wat nadelen tov de Tesla's.

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-09 18:41
Wie heeft er tips voor een realistische calculatie wat een e-golf (daar heb ik een proefrit voor aangevraagd) mij kost als zzp'er mbt MIA KIA BTW etc?

En ik heb dan een priveauto in te ruilen, daar moet ik dan ook een beetje mee boekhouden allicht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YoshiBignose
jantje112 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 15:29:
Wie heeft er tips voor een realistische calculatie wat een e-golf (daar heb ik een proefrit voor aangevraagd) mij kost als zzp'er mbt MIA KIA BTW etc?

En ik heb dan een priveauto in te ruilen, daar moet ik dan ook een beetje mee boekhouden allicht?
Prive auto inruilen is verder niet van belang, wat er dan boekhoudkundig gebeurt is dat jij de auto prive verkoopt, geld in je onderneming inbrengt en daarmee weer de e-golf betaald.

Volgens mijn sheet kost een E-golf over 60 maanden bij 30.000 km pm zo'n €451 per maand. Een normale Golf van €30.000 kost je €704 per maand. Hierbij heb ik rekening gehouden met een belastingdruk van 42%.

Ga je kopen of leasen of krediet? MIA = 36% van aanschafwaarde ex btw. Dit bedrag voer je op in de inkomstenbelasting (NIET VERGETEN OP TIJD AAN TE VRAGEN!) BTW krijg je uiteraard terug maar dat is niet echt winst, je moet wel ieder jaar btw prive correctie betalen. Handigste is dus wel eind van je btw kwartaal te kopen (factuurdatum) dan is dat btw voorschieten niet zo'n aanslag op je liquiditeit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjdvandenberg
  • Registratie: Januari 2018
Nog een aanvulling: KIA is niet van toepassing op auto's helaas. Wel mag je VAMIL toepassen (willekeurige afschrijving), maar levert per saldo alleen een liquiditeitsvoordeel(tje) op. Qua totale kosten maakt dat niet zoveel uit.

Tesla Model Y LR AWD met trekhaak. Niet meer: Tesla Model 3 LR AWD met trekhaak. Niet meer: Kona Electric 64kWh Chalk White Premium met 18" wielen en trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
YoshiBignose schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 15:35:
[...]

Prive auto inruilen is verder niet van belang, wat er dan boekhoudkundig gebeurt is dat jij de auto prive verkoopt, geld in je onderneming inbrengt en daarmee weer de e-golf betaald.

Volgens mijn sheet kost een E-golf over 60 maanden bij 30.000 km pm zo'n €451 per maand. Een normale Golf van €30.000 kost je €704 per maand. Hierbij heb ik rekening gehouden met een belastingdruk van 42%.

Ga je kopen of leasen of krediet? MIA = 36% van aanschafwaarde ex btw. Dit bedrag voer je op in de inkomstenbelasting (NIET VERGETEN OP TIJD AAN TE VRAGEN!) BTW krijg je uiteraard terug maar dat is niet echt winst, je moet wel ieder jaar btw prive correctie betalen. Handigste is dus wel eind van je btw kwartaal te kopen (factuurdatum) dan is dat btw voorschieten niet zo'n aanslag op je liquiditeit :P
Bedoeling is kopen, ik heb geen financiering nodig. Dus normaliter is het gewoon afdragen. Ik betaal maandelijks BTW.

Hoeveel is de BTW correctie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
2,7%

Maar een ev is als je veel rijd altijd goedkoper dan een gelijkwaardige ICE auto.

Volgend jaar iets minder maar meer de duurdere autos (tesla ipace) maar toch nog redelijk betaalbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pposthoorn

pposthoorn

Constructeur

jantje112 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 15:29:

Ik heb in juni zakelijk een e-Golf gekocht en m'n prive auto 'ingeruild' (eigenlijk gewoon verkocht aan de dealer).
Ik vond de excel op deze pagina echt super handig:
https://steinbuch.wordpre...-zzp-en-bv-aanschaf-2016/

Bedrag wat YoshiBignose hierboven noemt klopt wel aardig (netto). Bij mij was het een stuk goedkoper om te kopen dan te leasen, financial lease moet je al helemaal niet aan beginnen want dan vraagt VW doodleuk 7% ;)
Onderhoud werd door de dealer bij mij geschat op ~250 euro bij eerste beurt na 24mnd/30.000 km en 350 euro weer na 24mnd/30.000km (excl banden).

MIA moet je binnen 3mnd na tekenen voor aanschaf aanvragen bij RVO, KIA mag niet meer. BTW is net als andere aankopen, behalve dat je 2.7% BTW moet 'bijtellen' voor privegebruik (zit ook in de excel).

Als je meer vragen hebt hoor ik het wel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YoshiBignose
jantje112 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 15:52:
[...]

Bedoeling is kopen, ik heb geen financiering nodig. Dus normaliter is het gewoon afdragen. Ik betaal maandelijks BTW.

Hoeveel is de BTW correctie?
2,7% over de cataloguswaarde per jaar (tenzij je km adm. bijhoudt voor zakelijk/prive).
mjdvandenberg schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 15:43:
Nog een aanvulling: KIA is niet van toepassing op auto's helaas. Wel mag je VAMIL toepassen (willekeurige afschrijving), maar levert per saldo alleen een liquiditeitsvoordeel(tje) op. Qua totale kosten maakt dat niet zoveel uit.
KIA en VAMIL zijn beide niet meer mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
Bedankt voor de adviezen! Mijn huidige auto kost alleen al 180 euro aan wegenbelasting .. dus dat scheelt al redelijk veel.

Nog even een praktisch ding. Stel dat ik in 2019 of in 2020 mijn bedrijf stop. Geeft dat veel administratieve uitdagingen? Of mag ik dan alleen niet meer afschrijven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YoshiBignose
jantje112 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 16:19:
Bedankt voor de adviezen! Mijn huidige auto kost alleen al 180 euro aan wegenbelasting .. dus dat scheelt al redelijk veel.

Nog even een praktisch ding. Stel dat ik in 2019 of in 2020 mijn bedrijf stop. Geeft dat veel administratieve uitdagingen? Of mag ik dan alleen niet meer afschrijven?
Het geeft niet echt administratieve uitdagingen maar het heeft wel wat gevolgen. Als je stopt met je bedrijf dan moet je de auto aan prive verkopen tegen een reële waarde. De MIA moet je evenredig terugbetalen en qua afschrijving moet je afrekenen (je schrijft normaal 20% af per jaar maar het kan zijn dat je auto wel meer waard is na 2 jaar). Als de auto meer oplevert dan de boekwaarde heb je een boekwinst. Ook moet je weer BTW betalen over de verkoop van je auto.

Geen aanrader :P

Pagina: 1 ... 64 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.