Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14:12

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:42
VW e-up
Gemiddelde 11 cent/kWh, ik sta meestal 25 minuten, en dan zit ie al ruim voorbij de 90%
(8 Allego laadsessies Juni)

Met stoepkrijtende kinderen maakt 't niet zoveel uit hoelang we ongeveer staan en met de wetenschap dat 't ruim goedkoper is dan thuis, is een paar minuten langer niet zo erg.

Snelladen:
Goedkoopste: 21 minuten, 13,5 kWh tegen 8cent/kWh
Duurste: 26 minuten, 8,7 kWh tegen 15 cent/kWh

Goedkoopste sessies zijn inderdaad top-up's van redelijk leeg naar circa 85% geweest als ik 't mij goed herinner.

M'n aller eerste laadsessie ooit was bij de RDW voor de deur, m'n LMS laadpas deed 't niet, Maingau wel:Langzame paal, op 1 fase... 2,02 kWh in 37 minuten. 92 cent/kWh

---

Mooi nieuws @cacofant !

15 cent is niet slecht! En ik zie dat mijn gemeente er ook tussen staat. Dat is helemaal mooi, omdat mijn contact bij de gemeente niet verder kwam dan ' de consessie is nog niet rond, dus kunnen we niets voor u betekenen voorlopig '. toen ik vroeg om een laadpaal. Waarschijnlijk de bittere waarheid voor de vele kleine gemeenten in Nederland: ze zijn te klein om zelf daadkracht en kennis te hebben, en dus zijn ze voor dit soort zaken toegewezen op de provincie.

Anyhoe: Ik ben benieuwd waar die 4500 palen dan gaan komen. In ons 'durp' staan er tot nu toe 2.

Pijnlijke bewoording ook trouwens:

Hoe krijg ik een laadpaal?

Wie een elektrische auto koopt en geen gelegenheid heeft voor een laadpaal op eigen grond, kan er een aanvragen via openbaarladen.nl. Op die site staat ook waar nu al palen staan. De gemeente moet vervolgens een openbare parkeerplaats ter beschikking stellen als laadruimte. Daarvoor is een verkeersbesluit nodig. Auto's op andere brandstof mogen op die plek niet meer parkeren. De verwerking van de aanvraag kost nu gemiddeld 59 werkdagen. Geprobeerd wordt dit proces te versnellen.

Daar gaan heel veel normale mensen die ICE rijden :( van doen.

[ Voor 47% gewijzigd door JayPe op 09-07-2018 09:12 ]

To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:47
Als n00b op het gebied van elektrisch rijden raak ik nu een beetje de draad kwijt mbt de kosten van het opladen. Als ik op de site van Fastned kijk zie ik bedragen van €0,59 per kWh en hier rond de €0,12 per kWh.

Wat kan je echt als gemiddelde nemen als je gaat snelladen bij Fastned en ook andere snellaad aanbieders?

Ik reken nu op 30% thuisladen a €0,19 per kWh en gemiddeld €0,25 per kWh voor het snelladen 70% van de tijd. Zit ik dan in de buurt?

ehhhh..HOI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JayPe
@krizzziz Laden bij FastNed en Allego kan tegen de bedragen die jezelf noemt: Circa 60 cent/kWh...

Máár je kunt ook bij FastNed en Allego terecht met de megatastische Maingau pas, waarbij je niet per kWh betaald, maar betaald per minuut laden. Dat betekent effectief dat je kunt snelladen tegen omgerekend een tarief van circa 10 à 15 cent per kWh, afhankelijk van de laadsnelheid van je auto.
(Let op: FastNed werkt echt pas enkele dagen met Maingau samen, dus informatie die je op de interwebs hebt gelezen kan inmiddels verouderd zijn)

25 cent/kWh voor snelladen is een beetje een rare waarde: waar destilleer je deze uit?

Je thuis versus snelladen balans is overigens ook sterk afhankelijk van je mogelijkheden, je auto en je behoefte. Ik heb redelijk veel aan de snellader gehangen de afgelopen maand, maar dat komt vooral doordat ik m'n auto net heb en ineens overal heen wil met die elektro-kar, om aan mijzelf te bewijzen dat 't kan. Als de nieuwigheid eraf is zal ik voor de langere rit, waarbij ik twee keer zou moeten snelladen eerder een ICE pakken, puur om de reisduur te bekorten.

Ga je voor een auto met een bereik van circa 300 km, en rijd je zo ongeveer 200 km per dag, dan zal je in de praktijk mogelijk veel minder vaak snelladen dan je nu verwacht; je vertrekt, als je thuis kunt laden, eigenlijk altijd met een volle tank.

To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prettig
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21-12-2024
Fastned tarieven betaal je met Fastned account (duur).
Fastned met maingau pas: reken rond de 10 cent gemiddeld.

Maingau is gewoon een energieleverancier die een deal gemaakt heeft met fastned en allego (0,05 /cent per minuut laden........dus hoe sneller je auto laad..... hoe goekoper het wordt).

Ik zit max op 10 cent met een BMW i3 die max 50kw kan laden. Straks met bv. de Kona (die kan 100kw laden) wordt dat dus richting de 6 cent/Kw).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan ik met mijn Maingau pas betalen bij fastned ?

Gevonden:
https://support.fastned.n...ook-laden-met-een-laadpas

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2018 09:32 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• prettig
Gewoon langs de lezer halen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evtje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18-05 20:25
Bij Fastned is het super makkelijk
Druk op start en je kan dan kiezen tussen laadpas of fasned app.
Dus druk op laadpas en dan de MainGau pas langs de lezer halen .

Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijkbaar zijn er een aantal dingen veranderd, ik moet eens vaker gaan lezen in deze topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Knip

[ Voor 97% gewijzigd door Crxtreem op 09-07-2018 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:27
met de golf laad ik meestal tussen de 20 en 30 minuten, de laatste 4 keer samen 68,02 kWh en 5,60 euro dus een fractie boven de 8 cent.

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JopieZoe
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07-06 09:24
Hallo jongens. Wie is er sterk in Frans? Hier nieuws van Renault:

http://www.largus.fr/actu...vera-en-2019-9262391.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
JopieZoe schreef op maandag 9 juli 2018 @ 10:03:

Chrome, rechter muisklik en vertalen in nederlands .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mddd
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
krizzziz schreef op maandag 9 juli 2018 @ 09:14:
Ik reken nu op 30% thuisladen a €0,19 per kWh en gemiddeld €0,25 per kWh voor het snelladen 70% van de tijd. Zit ik dan in de buurt?
70% snelladen lijkt me wel onwaarschijnlijk. Dan moet je echt met grote regelmaat honderden kilometers rijden. Ik ken je gebruikspatroon natuurlijk niet maar normaal probeer je natuurlijk zo veel mogelijk thuis te laden - in een nacht zijn de meeste auto's weer aardig vol. En dan liefst op je bestemming (werk, afspraak, bezoek) aan een openbare laadpaal. Meestal zijn die twee samen voldoende. Snelladen is dan alleen nodig als je op 1 dag achter elkaar door wilt rijden (vakantie scenario) of als je op je bestemming niet voldoende hebt kunnen bijladen om weer terug te komen. Houd er rekening mee dat je al snel behoorlijk precies weet hoe ver je nog kunt. Dus dan kien je het zo uit dat je bijna leeg bent bij thuiskomt. En dan 's nachts lekker goedkoop opladen in plaats van onderweg snelladen wat duurder is en toch ook tijd kost.

PV : 4650 Wp : 15 x AEG AS-M60XB-310 + GoodWe 4200D-NS : PVOutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• prettig
Ok, Kona EV wordt levering Oktober (niet de standaard kleur). Kan zijn dat de standaard kleur er eerder is (maar wist de dealer ook nog niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
JopieZoe schreef op maandag 9 juli 2018 @ 10:03:

Niet echt een nieuws behalve dat de 2e generatie Zoë waarschijnlijk in Frankfurt gepresenteerd gaat worden dit najaar. Verder nog geen specifieke details over de auto zelf dus dat is afwachten.

Ik hoop in ieder geval dat Renault ook een stap gaat maken richting CCS en DC snelladen maar met behoud van 3-fase AC laden dan zou het echt een USP worden en zullen ze er ongetwijfeld veel van verkopen. Zeker met de groter wordende accu's is "slechts" 43 kW laden wel echt een minpunt.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evtje
  • Laatst online: 18-05 20:25
mddd schreef op maandag 9 juli 2018 @ 10:09:
[...]

70% snelladen lijkt me wel onwaarschijnlijk. Dan moet je echt met grote regelmaat honderden kilometers rijden. Ik ken je gebruikspatroon natuurlijk niet maar normaal probeer je natuurlijk zo veel mogelijk thuis te laden - in een nacht zijn de meeste auto's weer aardig vol. En dan liefst op je bestemming (werk, afspraak, bezoek) aan een openbare laadpaal. Meestal zijn die twee samen voldoende. Snelladen is dan alleen nodig als je op 1 dag achter elkaar door wilt rijden (vakantie scenario) of als je op je bestemming niet voldoende hebt kunnen bijladen om weer terug te komen. Houd er rekening mee dat je al snel behoorlijk precies weet hoe ver je nog kunt. Dus dan kien je het zo uit dat je bijna leeg bent bij thuiskomt. En dan 's nachts lekker goedkoop opladen in plaats van onderweg snelladen wat duurder is en toch ook tijd kost.
O , nu de snellader met MainGau zo goedkoop is vind ik het helemaal niet meer erg om langs de snellader te gaan. :)

Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JopieZoe
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07-06 09:24
Davidshadow13 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 10:12:
[...]

Niet echt een nieuws behalve dat de 2e generatie Zoë waarschijnlijk in Frankfurt gepresenteerd gaat worden dit najaar. Verder nog geen specifieke details over de auto zelf dus dat is afwachten.

Ik hoop in ieder geval dat Renault ook een stap gaat maken richting CCS en DC snelladen maar met behoud van 3-fase AC laden dan zou het echt een USP worden en zullen ze er ongetwijfeld veel van verkopen. Zeker met de groter wordende accu's is "slechts" 43 kW laden wel echt een minpunt.
Mee eens. Ik redt mij er mee. Bovendien wil ik een net wat grotere auto. Heb zaterdag gekeken naar de I-Pace. Prachtig hoor en haalbaar op zich. Maar net wat te veel geld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• janesh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-09 02:23

janesh

20xSF170S+8xTS-160C2

MarcelGo schreef op maandag 9 juli 2018 @ 09:56:
met de golf laad ik meestal tussen de 20 en 30 minuten, de laatste 4 keer samen 68,02 kWh en 5,60 euro dus een fractie boven de 8 cent.
Ik kom de laatste vier keer op 82 kWh voor 5,90 euro met mijn i3s. 7,2 cent per kWh.

BMW i3 2020, BMW 740e 2018, BMW IX 2022, pajero 3.2 DI-D 2006 LWB en 2008 SWB,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonChaot
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:14
JayPe schreef op maandag 9 juli 2018 @ 09:23:
@krizzziz
Je thuis versus snelladen balans is overigens ook sterk afhankelijk van je mogelijkheden, je auto en je behoefte.

Ga je voor een auto met een bereik van circa 300 km, en rijd je zo ongeveer 200 km per dag, dan zal je in de praktijk mogelijk veel minder vaak snelladen dan je nu verwacht; je vertrekt, als je thuis kunt laden, eigenlijk altijd met een volle tank.
Begint die balans nu niet richting 100% snelladen te gaan? Stel ik koop nu een Niro of Kona dan vermoed ik dat ik met twee keer per week laden meer dan voldoende heb voor mijn gewone woon werk verkeer. Met Maingau krijg ik prijzen die ik thuis niet heb. Ik woon vlak bij een snellader dus ik kan een laadsessie makkelijk combineren met een rondje hardlopen. Ik begin me af te vragen of ik in dat scenario nog wel moet investeren in een laadpaal thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe
DonChaot schreef op maandag 9 juli 2018 @ 10:20:
[...]

Begint die balans nu niet richting 100% snelladen te gaan? Stel ik koop nu een Niro of Kona dan vermoed ik dat ik met twee keer per week laden meer dan voldoende heb voor mijn gewone woon werk verkeer. Met Maingau krijg ik prijzen die ik thuis niet heb. Ik woon vlak bij een snellader dus ik kan een laadsessie makkelijk combineren met een rondje hardlopen. Ik begin me af te vragen of ik in dat scenario nog wel moet investeren in een laadpaal thuis.
Ligt eraan. Voor jou wellicht, aangezien je nuttig met aangenaam combineert en je vlakbij woont. Ik laad vooral snel als ik onderweg ben en niet dreig op bestemmng aan te komen, maar verder hang ik 'm gewoon braaf aan de paal. Voor de kosten hoef je snelladen niet (meer) te laten, maar of je accu er blij van wordt ( Wie kan er iets over zeggen of snelladen nu wel of niet een versnelde degeneratie kan veroorzaken? ) en daardoor zal er best méér worden afgeweken, maar 't verschilt van persoon tot persoon.

Als je een Niro of Kona koopt, en je hebt een paal thuis, van je werk of privé, dan maakt 't dat je elke dag kunt stekkeren en je vrijwel nooit hoeft te wachten (of sporten) onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
DonChaot schreef op maandag 9 juli 2018 @ 10:20:
[...]

Idem hier, nog steeds een 5-jaar oude (destijds aangeschaft) 3,6kw thuislader (outlander en i3), straks een Kona en waarschijnlijk een Niro...... kan daarnaast op de zaak laden (7,2kw).

Ik zie de noodzaak nog niet om 2 nieuwe te zetten, kom altijd makkelijk bij een snellader (en dat worden er alleen maar meer).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Togt
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-08-2021
Goedemorgen, ik heb vorige week een Kona Electric Premium besteld via een lease bedrijf, eerlijk gezegd zonder proefrit, proefzit of wat dan ook.

Ik ben nog in discussie met mijn werkgever over kosten van laden thuis, mogelijkheden op het werk etc.

Ik lease een EV vanwege:
1. Lage kosten
2. Beter voor het milieu
3. fascinatie voor EV rijden

In die volgorde. Als het niet goedkoper was per maand zou ik het niet doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 16:37

mux

99% efficient!

Nice. Ja, kosten wegen voor de meeste mensen zwaar mee. Daarom ook de vele, lange discussies over snelladen voor centenwerk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prettig
Togt schreef op maandag 9 juli 2018 @ 10:54:
Goedemorgen, ik heb vorige week een Kona Electric Premium besteld via een lease bedrijf, eerlijk gezegd zonder proefrit, proefzit of wat dan ook.

Ik ben nog in discussie met mijn werkgever over kosten van laden thuis, mogelijkheden op het werk etc.

Ik lease een EV vanwege:
1. Lage kosten
2. Beter voor het milieu
3. fascinatie voor EV rijden

In die volgorde. Als het niet goedkoper was per maand zou ik het niet doen.
Laden thuis: mag de baas gewoon op de zaak zetten. Laden zaak..... lijkt me logisch !!

Doet die dat niet, dan verreken je de aanschaf en installatiekosten over 5 jaar in de KWh prijs, dus 19 cent + kosten laadpaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Togt
Tja, ik krijg een "brandstof" pas, maar ik ben nog aan het puzzelen hoe het met de lader installatie kosten zit. Werkgever gaf al aan dat er nu 3 laadpalen zijn en blijven . . dus dat het thuis opladen wordt. De electriciteitskosten worden vergoed, rest investering van de laadpaal.

Ik wil graag de maximale laadsnelheid realiseren, volgens mij 7.4k. Ik zoek dus bijbehorende mogelijkheden, en kom oa uit op deze website: https://newmotion.com/nl_NL/laadoplossingen/woonhuizen

Dat dynamic load balancing klinkt als de beste manier om op je bestaande aansluiting maximaal te laden. Vanaf een uur of 23.00 gebruik ik max 500W thuis.

Lastig met de vele sites/Google: enorm veel te lezen, maar lastig om voor mij bruikbare informatie te extraheren. Mijn reflex is dan: Tweakers.net ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
Verwijderd schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 07:39:
Dit is best grappig.
Een gemiddelde Jaguar rijder die er een KOOPT heeft al 3x35, voor je zwembad en/ of sauna is dat sowieso al prettig.

De leaseknuppels die voor een duppie in een manager auto willen rijden zoals de Tesla boys reeds doen, zullen er op afknappen: fijn!

Die 600 per jaar extra boeit niet, als je een ton af tikt voor een auto.
Natuurlijk 3x35A die is al vol dus moet je nog grote aansluiting regelen .... 8)7

Wat een onzin verder het is toch van de zotten dat je een accu hebt die je alleen kan volladen thuis als je ruim een dag er voor uit trekt. Of je moet 32A in gooien wat je vast recht gewoon idioot omhoog gooit. En dan nog red je het niet in een avond.

Nee voor een auto die meer dan 80k kost verwacht ik meer. Zeker als je de concurrentie probeert te zoeken met Tesla. Dan sla je gewoon de plank volledig mis.
Hachy schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 10:01:
Ik ben de top10 aan het ombouwen naar een database met alle relevante laadpassen.
Daarbij wil ik álle criteria filterbaar maken. Dus bijvoorbeeld "openingstijden helpdesk".

Ik heb nu de volgende criteria, hebben jullie nog tips / ideeen wat ik erin kan verwerken?
  • aanbieder
  • aanvraaglink
  • opslagen
  • maand tarief
  • gemiddelde prijs per kWh
  • gemiddelde maandprijs
  • Levertijd laadpas
  • Zones / regios / landen
  • Zelf aangegeven laadpunten
  • apple / Android app
  • laadnetwerk
  • snelladen
  • maandelijks opzegbaar
  • bereikbaarheid helpdesk
  • Deskundigheid helpdesk (1-10)
  • Sleutelhanger of Druppel (ja / nee / kiezen)
Nog tips / aanvullingen / praktijkvoorbeelden van niet of juist heel goed functionerende helpdesks van laadpas x/y/z?
Misschien een paar palen / netwerken kiezen en daar de prijzen van vermelden per pas.

Bijvoorbeeld:
Fastned:
NewMotion 69 cent
Maingau ~10 cent
FastNed 69 cent / met abbo 35cent

etc zo iets. Zo dat je iets idee krijg bij welke type paal je welke prijs ongeveer betaald.

Zoals amsterdam is newmotion goedkoper dan lms (dacht ik) etc.

Ander mooi nieuws (misschien al oud nieuws) maar op de A7 is een nieuwe fastned gekomen Hoge Kwel mooi voor de afsluitdijk en super dicht bij mijn huis eindelijk in onze gemeente een snellaadstation. Top. Vooruit gang nu de gemeente nog een laadplein maken in het drop. Anders zelf maar aan de knutsel gaan. https://www.noordhollands...en-langs-a7-wieringerwerf

Maar goed om te zien dat CHAdeMO gewoon nog standaard geinstalleerd wordt + natuurlijk AC ook handig als chademo stuk is. (of mijn auto weer geen zin heeft)

Maar wat een geld 3 ton voor een snel laad station. Gok dat Allego minder betaald. en Tesla ook. Why so expensive.

Valt me wel op dat ik meer EV zie rijden sinds het begin van het jaar. Kom nu bijna elke dag een grijze tesla model s tegen en in het drop was al een leaf en een citroen EV. Dus al heel wat voor een conservatieve polder.
Togt schreef op maandag 9 juli 2018 @ 11:08:
Tja, ik krijg een "brandstof" pas, maar ik ben nog aan het puzzelen hoe het met de lader installatie kosten zit. Werkgever gaf al aan dat er nu 3 laadpalen zijn en blijven . . dus dat het thuis opladen wordt. De electriciteitskosten worden vergoed, rest investering van de laadpaal.

Ik wil graag de maximale laadsnelheid realiseren, volgens mij 7.4k. Ik zoek dus bijbehorende mogelijkheden, en kom oa uit op deze website: https://newmotion.com/nl_NL/laadoplossingen/woonhuizen

Dat dynamic load balancing klinkt als de beste manier om op je bestaande aansluiting maximaal te laden. Vanaf een uur of 23.00 gebruik ik max 500W thuis.

Lastig met de vele sites/Google: enorm veel te lezen, maar lastig om voor mij bruikbare informatie te extraheren. Mijn reflex is dan: Tweakers.net ;)
Maximaal gaat duur zijn in nederland omdat we met vast recht zitten. De meeste hebben 3x25A als je maximale snelheid wilt moet je maar 3x35A maar dat kost je ruim 800 euro per jaar extra. Dus zit je vast aan 3,5 kwh of als je een balancer heb max 5-6 kwh (ongeveer)

Thuis laden is altijd het beste. Teveel keuze met palen etc. Overleg met je werkgever de snelste en makkelijkste is. Een non connected paal (zo nodig met balancer) en een kwh meter is goedkoopste. 500 euro voor de paal + kosten balancer + installatie (1000-1500 euro) of een complete paal met backoffice (bedrijf vind dat fijn) rond de 1000 euro voor de paal + kosten per maand voor de backoffice.

Maar zorg wel dat je het goed doet we hebben het hier over redelijk zware stroom installatie dus weet wat je doet.

[ Voor 20% gewijzigd door MeZZiN op 09-07-2018 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:17
MeZZiN schreef op maandag 9 juli 2018 @ 11:11:
[...]

Maar wat een geld 3 ton voor een snel laad station. Gok dat Allego minder betaald. en Tesla ook. Why so expensive.
Nouja, met een beetje (ver)bouwen zit je daar gauw op.

-Dikke stroomkabel (Afhankelijk van beschikbaarheid €50.000 >>> )
-Zonnedakje (€30.000?)
-Laadpalen (€10-15.000 / stuk) * 4
-Grond
-Grondwerkzaamheden / bestraten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-09 10:52

Hachy

Laadpas Nerd

MeZZiN schreef op maandag 9 juli 2018 @ 11:11:

Misschien een paar palen / netwerken kiezen en daar de prijzen van vermelden per pas.

Bijvoorbeeld:
Fastned:
NewMotion 69 cent
Maingau ~10 cent
FastNed 69 cent / met abbo 35cent

etc zo iets. Zo dat je iets idee krijg bij welke type paal je welke prijs ongeveer betaald.

Zoals amsterdam is newmotion goedkoper dan lms (dacht ik) etc.
Het moeilijke daaraan is dat mijn site als focus heeft "Het vergelijken van de laadpas". Dat de passen in de verschillende gemeentes/providers/aanbieders andere prijzen hebben is iets wat ik heel lastig in een Top10 kan verwerken. Ik ga er wél bij vermelden op welke soorten laadpunten de passen voordelig zijn.

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Dat snap ik maar als je wat hulp nodig heb kan ik kijken of ik wat tijd vrij kan maken om daar wat op te verzinnen. Api koppelen / knopen altijd leuk om te doen.

Maar vind 3 ton nog steeds een hoop geld ik heb ook liever dat ze meer laadmogelijkheden maken of zoals Tesla het doet gewoon 3-8 parkeer plekken maken met een laadpaal en klaar.

Then again ben super blij met het nieuwe design van het dak die stomme hoogte issue begon redelijk vervelend te worden. Sommige max 2,5 meter alsof er geen EV's zijn die graag willen laden met caravan :+ ......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:36
JayPe schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 13:52:
@ChAoS Overlord Qua back-end: Als je werkgever de paal betaald, en jij met je lease-pas dan gratis thuis kunt laden: Neem er een met een back-office, en zorg voor 2 pasjes: dan kan je voor je werk laden met de pas van je werkgever, en als je prive wilt laden (voor de auto van de vrouw ofzo) kan je met je 'gratis' niet doorgeboekte kaart laden. Vrienden kunnen met hun eigen lease/laadpas terecht.

Maar betaal je het allemaal zelf? Niet moeilijk doen. Gewoon een domme paal nemen. Als er dan een keer een vriend komt laden, kost het je een paar euro. maar de rest van de tijd heb je geen kosten aan back-end of abo's. Ook load balancing is mogelijk, zonder vaste lasten.

Zelf bij andermans paal laden? Met of zonder pas, afhankelijk wie de paal heeft gezet.

Ik zet mijn paal ook gewoon langs de weg neer, enige wat mij gaat storen (als er ooit gebruik van wordt gemaakt door een (anonieme?) gast, is dat ik mijn verbruiksgegevens dan moet bijstellen..
Sorry voor de quote van deze wat oudere reactie, maar ik ben op zoek naar meer informatie hierover. Ik wil straks elektrisch gaan rijden. Mijn werkgever heeft hier nog geen beleid voor en hij en ik zitten nog met de vragen:
  • Van wie moet de laadpaal zijn, werkgever, werknemer of leasemij? (want hoe ga je om met kosten bij vertrek of verhuizing van medewerker)
  • Aansluitend: wie draagt de kosten voor de backoffice, als ook de paal privé gebruikt gaat worden later (eigen auto)?
  • Hoe om te gaan met het laden door de werknemer (nu: brandstofpas, dus voor mij als werknemer onbeperkt tanken). Hoe kun je als werknemer de laadkosten ook thuis vergoed krijgen?
  • Daarbij rekening houdend dat er niet alleen de leaseauto wordt geladen, maar straks ook de privé-auto. Deze wil je uiteraard met je eigen zonnepanelen laden/je eigen elektriciteitskosten.
  • Hoe zorg je ervoor dat je met één laadpas op zoveel mogelijk plekken kunt laden, ook tegen aantrekkelijke tarieven voor de werkgever?
Kortom, nog veel vragen over hoe de transitie van rijden van leaseauto met ICE naar een BEV eruit moet zien voor leaserijders met eigen oprit. Uit bovenstaande reactie lees ik dat in elk geval hetgeen wat in mijn belang is als werknemer gerealiseerd kan worden, maar hoe is nog wel de vraag. En wat is aantrekkelijk voor een werkgever, met als belang natuurlijk de kosten te beperken (zowel direct door aantrekkelijke tarieven alsook geen rompslomp).

[ Voor 16% gewijzigd door The__Virus op 09-07-2018 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Laat je werkgever contact opnemen met een kleinere serviceprovider zoals Ecotap of Flow. Er komt een account manager langs en die vrijblijvend antwoord geven op al deze vragen incl een situationeel advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
The__Virus schreef op maandag 9 juli 2018 @ 11:37:
[...]

Sorry voor de quote van deze wat oudere reactie, maar ik ben op zoek naar meer informatie hierover. Ik wil straks elektrisch gaan rijden. Mijn werkgever heeft hier nog geen beleid voor en hij en ik zitten nog met de vragen:
  • Van wie moet de laadpaal zijn, werkgever, werknemer of leasemij? (want hoe ga je om met kosten bij vertrek of verhuizing van medewerker)
  • Aansluitend: wie draagt de kosten voor de backoffice, als ook de paal privé gebruikt gaat worden later (eigen auto)?
  • Hoe om te gaan met het laden door de werknemer (nu: brandstofpas, dus voor mij als werknemer onbeperkt tanken). Hoe kun je als werknemer de laadkosten ook thuis vergoed krijgen?
  • Daarbij rekening houdend dat er niet alleen de leaseauto wordt geladen, maar straks ook de privé-auto. Deze wil je uiteraard met je eigen zonnepanelen laden/je eigen elektriciteitskosten.
  • Hoe zorg je ervoor dat je met één laadpas op zoveel mogelijk plekken kunt laden, ook tegen aantrekkelijke tarieven voor de werkgever?
Kortom, nog veel vragen over hoe de transitie van rijden van leaseauto met ICE naar een BEV eruit moet zien voor leaserijders met eigen oprit. Uit bovenstaande reactie lees ik dat in elk geval hetgeen wat in mijn belang is als werknemer gerealiseerd kan worden, maar hoe is nog wel de vraag. En wat is aantrekkelijk voor een werkgever, met als belang natuurlijk de kosten te beperken (zowel direct door aantrekkelijke tarieven alsook geen rompslomp).
Laadvoorzieningen .... onderhandelen (betaal zelf ook wat je hebt er ook prive lol van).
Prive en zakelijk mix: systeem met backoffice (goede splitsing en factuur voor je baas).
En neem een goede pas (adviezen zat hier) en maingau pas.
Doorbelasten prive zaak (onderhandelen), maar 0,19 is echt minimum (dat betaal je ook), 38 cent mag ook (belasting als geaccepteerd hier).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cass schreef op zondag 8 juli 2018 @ 09:52:
[...]

Mijn Maingau is net zo ingesteld als bij Zuinige Rijder (geen gekoppelde bankrekening ook geen N26). Op de App lukt het om bij Allego snellaadpalen te laden. Met de pas lijkt het 1 seconde op gang te komen en dan slaat het laadproces af met foutmelding inzake de kaart. Heb een e-mail gestuurd om nog eens naar de kaart te kijken.
Ik heb vanmorgen een mail gestuurd naar fastned dat het laden met Maingau laadpas niet werkt.
Het antwoord:
Helaas hebben we jouw laadpas nog niet van Maingau in ons systeem ontvangen. Als we nieuwe laadpassen in ons systeem ontvangen zal jouw pas er hoogstwaarschijnlijk wel bij zitten.
Ik zal ook nog een mail sturen naar Maingau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Laatst online: 21:36
prettig schreef op maandag 9 juli 2018 @ 12:03:
[...]

Laadvoorzieningen .... onderhandelen (betaal zelf ook wat je hebt er ook prive lol van).
Prive en zakelijk mix: systeem met backoffice (goede splitsing en factuur voor je baas).
En neem een goede pas (adviezen zat hier) en maingau pas.
Doorbelasten prive zaak (onderhandelen), maar 0,19 is echt minimum (dat betaal je ook), 38 cent mag ook (belasting als geaccepteerd hier).
Dank voor je reactie, alleen tot zover heb ik de informatie ook. Ik ben vooral op zoek naar ervaringen, hoe hebben anderen dit geregeld/welk beleid wordt bij jullie werkgever gehanteerd? Je opmerking over doorbelasten privé-zaak snap ik niet als vanuit de backoffice de verrekening met je werkgever automatisch wordt geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:27
PeterZ(on) schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 12:06:
[...]

Verbruik en uitstoot schadelijke stoffen hangt toch met elkaar samen en de cijfers die de Japanners en Koreanen geven lijken mij reëler dan de cijfers van Duitse autofabrikanten.
volgens mij doen ze er allemaal aan mee...https://www.nu.nl/auto/53...evens-uitstoot-autos.html

dus maar lekker elektrisch gaan rijden, kan het alleen nog maar met verbruikscijfers maar dat komt nu wel snel uit...

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Maar toch dat is ook een probleem niet iedereen lees in op de materie. Dus extern testen is de enige echte oplossing.

Maar goed over een paar jaar zien we dit niet maar weer andere issues maar dan met EV's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

https://nos.nl/artikel/22...s-elektrische-auto-s.html
Weer leuke stemmingmakerij, maar wat doen jullie eigenlijk met laden na thuiskomst? Bij gebruik van dag/nachtstroom kan het toch nog wel wat schelen door meeste na 23u op te laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:50
MarcelGo schreef op maandag 9 juli 2018 @ 12:41:
[...]

volgens mij doen ze er allemaal aan mee...https://www.nu.nl/auto/53...evens-uitstoot-autos.html

dus maar lekker elektrisch gaan rijden, kan het alleen nog maar met verbruikscijfers maar dat komt nu wel snel uit...
Staat niet bij waarmee gesjoemeld is want uitkomsten die ongewenst zijn kan zo veel betekenen maar het is wel een slechte beurt voor Nissan.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JayPe
The__Virus schreef op maandag 9 juli 2018 @ 12:36:
[...]

Dank voor je reactie, alleen tot zover heb ik de informatie ook. Ik ben vooral op zoek naar ervaringen, hoe hebben anderen dit geregeld/welk beleid wordt bij jullie werkgever gehanteerd? Je opmerking over doorbelasten privé-zaak snap ik niet als vanuit de backoffice de verrekening met je werkgever automatisch wordt geregeld.
Het bedrag dat je bij je werkgever declareert is door je zelf te kiezen. Jij betaalt namelijk gewoon je totale stroom rekening thuis. Enige wat de back-office doet is de kWh's die je via de laadpas in je lease auto laad factureren aan jouw werkgever. Het bedrag dat jouw baas voor jouw geladen kWh's moet betalen kan je dus zelf (in overleg) vastleggen.

Een kennis van mij heeft 't zo ingesteld dat hij met zijn werkpas dus kan laden thuis, en dat de kWh's worden gefactureerd aan de baas, en met z'n privé pas kan z'n vrouw met haar privé Leaf aan de zelfde paal laden. Die aparte privé pas wordt niet doorbelast aan de werkgever.

Het standaard tarief voor een kWh is ongeveer 19 cent. Maar je mag ook 22 of meer rekenen, tot ongeveer 38 cent per kWh. Want je houd bijvoorbeeld ook een stukje oprit bezet, en hangt een ding aan je muur/paal in je tuin (wat je moet verantwoorden aan je ega), er loopt een kabel door je huis, je groepenkast moest open, naja: allerlei randzaken die de paal thuis met zich mee brengen en die je aan je werkgever kunt doorbelasten.

Ik heb zelf geen ervaring overigens; 't is een korte(?) samenvatting van wat ik hier zoal heb meegelezen.

Overigens: Ik zou er voor zorgen dat de paal een 3 fasen paal is, ook al kan je auto slechts één fase laden, en dat ie met de auto wordt mee geleased. Als de EV dan na 3 of 4 jaar vervangen wordt, blijft die laadpaal (grateloos) hangen, en kan je je volgende EV ook gewoon met de inmiddels afbetaalde paal laden. Of je klapt 'm tegen die tijd op marktplaats.
CyBeRSPiN schreef op maandag 9 juli 2018 @ 13:15:
Weer leuke stemmingmakerij, maar wat doen jullie eigenlijk met laden na thuiskomst? Bij gebruik van dag/nachtstroom kan het toch nog wel wat schelen door meeste na 23u op te laden?
Raar artikel dat ik vandaag op verschillende plaatsen min of meer gelijk of van gelijke strekking tegen kom.

4500 palen zijn er slechts 2250 stuks, maar wel met 2 aansluitingen per paal ( 4500 stopcontacten ). En dat over die laadtijden: Het gaat juist om slimme palen.... lijkt het? ?
Er is dus een gedragsverandering nodig bij de autobezitters, vindt het samenwerkingsverband. "Elektrische rijders zijn gewoontedieren, net als iedereen. Je komt thuis en gooit de auto aan de stekker. Dat kan straks nog steeds, maar hopelijk is het dan een slimme laadpaal die de auto gaat opladen buiten de piekuren en alleen als er duurzame energie beschikbaar is. De bestuurder kan dat via een app aan de laadpaal laten weten."
Hallo, 27.000 EV's in Nederland. Die hebben al enorm aan een gedragsverandering ondergaan.

'Gewoontedieren', volgens mij zijn dat o.a. de onderzoekers zelf? Ik kom op m'n werk en gooi m'n auto aan de lader,. thuis idem, maar daar zit een tijdklok op de paal, zodat ik op nachtstroom laad. Ook is m'n auto voorzien van een voorziening die rekening houdt met mijn gewenste vertrektijd; dan laad ie pas in de uren vlak voor vertrek zodat de accu (en de auto) lekker warm zijn in de winter.

En: die nieuwe palen zouden toch juist slim moeten zijn!?

Nee, ik denk dat er vast heel veel mensen denken dat EV rijders gewoonte dieren zijn die thuis komen en de auto aan de paal gooien, maar de pioniers/earlyadopters van nu zijn zich toch ook wel enigzins bewust van wat ze doen (hoop ik). In ieder geval verwacht ik dat men met een EV méér nadenkt dan met een ICE. 'klap de tank maar vol met dooie dino's'

Edit: Wat Mux zegt hieronder.

Een slimme paal die op piek-elektriciteitsuren langzaam druppelt en bij lagere prijzen (lees: groter aanbod) juist sneller laad: De paal kan gewoon communiceren met de auto; op micro niveau werkt dat met loadbalancing al lang, alleen moet 't signaal niet komen vanuit de ampère klem in de meterkast maar vanaf Tennet. De consument aan de paal hoeft 't niet eens te merken qua afgerekende prijs, het is de laadpaal-stroom aanbieder die de auto tegen een zo gunstig mogelijke tarief/snelheid zal volgooien.

[ Voor 40% gewijzigd door JayPe op 09-07-2018 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Het is geformuleerd alsof er wordt verwacht dat elektrische autorijders uit zichzelf moeten gaan bewegen op dit punt, maar de werkelijkheid is dat we gewoon richting demand charges gaan: hogere elektriciteitstarieven op de piek van de duck curve.

Gelukkig speelt dit alles nog lang niet, dit is minstens 5 jaar in de toekomst en in ieder geval in Nederland zijn de netbeheerders en distributienethouders allang voorbereid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 08:39
JayPe schreef op maandag 9 juli 2018 @ 13:17:

Het bedrag dat je bij je werkgever declareert is door je zelf te kiezen. Jij betaalt namelijk gewoon je totale stroom rekening thuis. Enige wat de back-office doet is de kWh's die je via de laadpas in je lease auto laad factureren aan jouw werkgever. Het bedrag dat jouw baas voor jouw geladen kWh's moet betalen kan je dus zelf (in overleg) vastleggen.

[...]
Hier ook die situatie, laadpaal is ingesteld op 30ct/kWh. Stroomtarief van mijn leverancier is 27ct met daar een kleine oplage bovenop voor de aanschaf/backoffice kosten. Sinds ik zonnepanelen heb verkoop ik dus lekker mijn goedkope zonnestroom aan m'n baas 8).

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe
Tassadar32 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 13:27:
[...]

Hier ook die situatie, laadpaal is ingesteld op 30ct/kWh. Stroomtarief van mijn leverancier is 27ct met daar een kleine oplage bovenop voor de aanschaf/backoffice kosten. Sinds ik zonnepanelen heb verkoop ik dus lekker mijn goedkope zonnestroom aan m'n baas 8).
27 stuks 320Wp! Nice! Had ik maar zo'n groot dak bij huis :-)

Hoe kom je trouwens aan 27ct/kWh? Wow! Is dat niet een beetje aan de hoge kant? Is dat inclusief vaste lasten berekend? Normaal kom je rond de 20 a 22 cent uit bij de meeste leveranciers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-09 18:41
Ik ben zzp'er. Rij nu een Audi q5 TDI. Die kan van de bucket list ;) Rij deze auto prive en hanteer 19 cent aftrek voor de KM's.

Mijn huidige opdrachtgever probeert mij te verleiden met een intern aanbod, ingaande ergens in 2019. Zou het voor mij nog interessant zijn een EV aan te schaffen zakelijk? Wie kan mij helpen met wat do's and don'ts

Ik rij wekelijks een rit naar den haag (170-180km) dus ik zou wel een goede wagen moeten hebben. De e-golf spreekt wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
@JayPe Heb nog ruimte voor 3 op het dak en 2 op de uitbouw. Loze leidingen liggen er al voor klaar mocht het nodig zijn. Met de Tesla Model 3 moet misschien de laadpaal wel naar 3-fase, de zekering daarvoor en kabels zitten al klaar ;).

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb er eigenlijk nog nooit over nagedacht. Ik heb wel dubbele meter maar 1 tarief.

Als het beter is voor het netwerk dat ik het laden start om 0.00, stel ik dat straks ff in in de Tesla. Geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:07

Snow_King

Konijn is stoer!

Mijn Tesla begint om 01:00 te laden en met 22kW laden is hij uiterlijk om 05:00 klaar in de ochtend.

Ik heb dubbel tarief en wilde niet 23:00 pakken, ik vond 01:00 wel een mooie tijd. Ik wissel nog wel eens dat ik hem een keertje op 02:00 zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
Als we met z'n alle de piek in het net willen vermijden:
- Stel je auto in op laden na 19:00 of 20:00
- MOET je laden dan kan je dat bij de meeste EV's aangeven (nu laden optie)
- Zeker als je range zat heb..... helemaal geen slim gedoe voor nodig

Kwestie van opvoeden en een keer instellen (ik loop gewoon voor ik naar bed ga naar buiten en prik de stekker erin, werkt ook, net zoals elke dag de brievenbus nakijken, vuilnisbak legen....)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

IMO moeten mensen er niet eens over nadenken, dit moet gewoon automagisch geregeld worden. Veel laders en auto's kunnen het al, maar niet altijd even intuitief - maar dat komt wel naarmate dit een groter probleem wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik laad thuis op via de timer, meestal pas rond 3.00 uur 's nachts, afhankelijk hoever deze leeg is. Zodoende staat de auto het minst lang volgeladen en is de batterij warm bij vertrek. Dat zou ook beter voor de batterij zijn. Sterker nog, ik heb mijn timer ingesteld om ook maar tot 80% vol te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:07
mux schreef op maandag 9 juli 2018 @ 14:03:
IMO moeten mensen er niet eens over nadenken, dit moet gewoon automagisch geregeld worden. Veel laders en auto's kunnen het al, maar niet altijd even intuitief - maar dat komt wel naarmate dit een groter probleem wordt.
Ik vraag mij af of het uiteindelijk een groot probleem gaat zijn/worden. Het idee is toch dat iedereen gaat snelladen aangezien 70% van de huishoudens geen mogelijkheid heeft om eigen laadpalen te hebben. Dus dat betekent dat maximaal 30% van de huizen (ongeveer 2 miljoen huizen) om 18:00 gaat laden.
Dan heb je ook nog de laadpalen op straat waar men gaat laden om 18:00 uur.
Maar laat dat dan weg te strepen zijn tegen het feit dat niet iedereen de auto elke dag gaat laden. Ik doe het zelfs nu al niet met het beperkte bereik van de zoe. Laat staan als de accu's groter worden.

Op basis van een snelle check wordt er per maand 1000 miljoen liter brandstof getankt in NL. (https://www.daskapital.nl...sverhoging_min_min_min_o/)
Stel dat er 40 liter per keer getankt wordt, houdt in dat per dag 833.333 keer getankt wordt, ik verwacht dat het (uiteindelijk) dezelfde hoeveelheid gaat blijven. Dus dan kom je nog ruim onder de hierboven genoemde 2 miljoen...

Ik persoonlijk denk dat we meer te vrezen hebben van de waterpompen in de toekomst die 24 uur per dag onze huizen gaan verwarmen in de winter...

Maar ja het is natuurlijk allemaal toekomst kijken dus niemand die het weet.
(nog afgezien van de verwachting dat we over X-aantal jaar niemand meer een eigen auto heeft want 'gedeeld' bezit is de toekomst...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry_tw
  • Laatst online: 15-09 08:41
The__Virus schreef op maandag 9 juli 2018 @ 11:37:
[...]

Ik heb een Ionic geleased inclusief laadpaal thuis en daarbij een Eneco laadpas alles in de Leaseprijs. Dus informeer maar eens naar de mogelijkheden bij je Leasemaatschappij en je gewenste auto.

IONIQ 28 | Premium | | Red | 150k+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Togt
Net bevestigd gekregen: auto staat op de lijst om tussen augustus en oktober geleverd te worden, ben benieuwd of dit gaat lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kv83
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-08 14:57
Togt schreef op maandag 9 juli 2018 @ 14:41:
Net bevestigd gekregen: auto staat op de lijst om tussen augustus en oktober geleverd te worden, ben benieuwd of dit gaat lukken.
Ik zit nog steeds in de molen. Maar gelukkig wel reservering, dus denk dat het ook in dat tijdbestek gaat lukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Gaaf @Togt! Dat is nog best snel dan!

[ Voor 7% gewijzigd door CyBeRSPiN op 09-07-2018 14:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prettig
kv83 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 14:46:
[...]

Ik zit nog steeds in de molen. Maar gelukkig wel reservering, dus denk dat het ook in dat tijdbestek gaat lukken.
Reservering en ze komen in Oktober (en niet de standaard kleur). Zijn nu definitief.

[ Voor 3% gewijzigd door prettig op 09-07-2018 15:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• haaibaa2
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:04
Ik zet de auto direct aan het laden als ik thuis kom rond 5 uur.

Dit heeft 2 redenen:
- Dag/Nacht stroom maakt echt geen klap meer uit qua kosten. En zonnestroom is dan nog beschikbaar.
- Als er iets mis gaat bij het laden, dan merk ik dat in de loop van de avond en kan ik het oplossen. Zit ik niet de volgende dag met een lege batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
haaibaa2 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 15:23:
Ik zet de auto direct aan het laden als ik thuis kom rond 5 uur.

Dit heeft 2 redenen:
- Dag/Nacht stroom maakt echt geen klap meer uit qua kosten. En zonnestroom is dan nog beschikbaar.
- Als er iets mis gaat bij het laden, dan merk ik dat in de loop van de avond en kan ik het oplossen. Zit ik niet de volgende dag met een lege batterij.
Ja nu maar als ja auto 450km range heeft en je komt met 50% aan, dan kun je makkelijk schuiven qua laden. En zonnestroom: nu ja in de winter echt niet.

En mocht het mis gaan dan rij je even langs de snellader.... want ook die worden de komende jaren met "bosjes" neergezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
jantje112 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 13:34:
Ik ben zzp'er. Rij nu een Audi q5 TDI. Die kan van de bucket list ;) Rij deze auto prive en hanteer 19 cent aftrek voor de KM's.

Mijn huidige opdrachtgever probeert mij te verleiden met een intern aanbod, ingaande ergens in 2019. Zou het voor mij nog interessant zijn een EV aan te schaffen zakelijk? Wie kan mij helpen met wat do's and don'ts

Ik rij wekelijks een rit naar den haag (170-180km) dus ik zou wel een goede wagen moeten hebben. De e-golf spreekt wel aan.
(
Dan moet hij ook de EV overnemen wat een heel gedoe kan worden. (niet perse met EV issue maar lease issue) Als je hem aanschaft dan moet je auto in prive nemen je baas zal hem niet overwillen nemen waarschijnlijk dus dat wordt een dure grap.

Waarom zou je overstappen van freelance naar loondienst. Wat is jouw voordeel?

Als je wilt overstappen binnen nu en een half jaar kan je beter even wachten wat je nieuwe werkgever bied omdat je toch nog ruim 3-8 maanden moet wachten op je auto. (gemiddeld)

Verder de range van de egolf is wat beperkt voor jouw usecase zou eerder kijken naar een ioniq (200 echte kilometers) of leaf (eigen ervaring rond de 200 kilometer) of de kona (wel een stukje duurder) ruim 300+ kilometers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-09 18:41
MeZZiN schreef op maandag 9 juli 2018 @ 15:29:
[...]
(
Dan moet hij ook de EV overnemen wat een heel gedoe kan worden. (niet perse met EV issue maar lease issue) Als je hem aanschaft dan moet je auto in prive nemen je baas zal hem niet overwillen nemen waarschijnlijk dus dat wordt een dure grap.

Waarom zou je overstappen van freelance naar loondienst. Wat is jouw voordeel?

Als je wilt overstappen binnen nu en een half jaar kan je beter even wachten wat je nieuwe werkgever bied omdat je toch nog ruim 3-8 maanden moet wachten op je auto. (gemiddeld)

Verder de range van de egolf is wat beperkt voor jouw usecase zou eerder kijken naar een ioniq (200 echte kilometers) of leaf (eigen ervaring rond de 200 kilometer) of de kona (wel een stukje duurder) ruim 300+ kilometers.
Ik heb mijn auto's altijd prive aangeschaft. Ik zou de auto dan nu kopen (prive of zakelijk) ik zou bij mijn huidige opdrachtgever een goed aanbod krijgen (zonder lease) waar ik redelijk blij mee ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JayPe
Ik was ooit zo slim om mijn ICE elektrisch voor te verwarmen, daarvoor heb ik twee stopcontacten gerealiseerd op mijn oprit: één met gewoon 230volt en één met een tijdklok geschakeld (op 7 uur 's ochtends destijds).

Nu kan ik, als ik thuis kom, kiezen: moet ik nog wel, of is het zaterdag/zondag? Dan kies ik het continu stroom stopcontact, is het doordeweeks en wil ik de volgende ochtend met een volle accu weg? Dan het stopcontact achter de schakelklok, die schakelt ergens na 23:00u in en om 7:00u weer uit (maar dan is da accu al lang weer vol). Het is een prul dingetje van een paar euro, maar werkt perfect, kan 16Ampere schakelen (maar m'n granny pakt maar 10A), en is bedrijfszekerder dan de 'app' op de telefoon. Die App zoek ik nog wel uit, voor van het winter qua uitgesteld laden en voorverwarmen/ontdooien... Vóór de winter hoop ik ook toestemming te hebben voor het realiseren van mijn 'verlengd privaat opladen' projectje.

En verschil piek-dal tarief: Verschil is nihil,klopt, maar doordat ik 5 dagen per week afwezig ben overdag, en mijn huis juist dan dure zonne-energie levert, en 's nachts/ 's nachts terug afneem tegen dal tarief,..

In het weekend vooral thuis ben (met wasjes, auto, kids etc ) ligt mijn verbruik toch 'scheef ' genoeg om toch voordeel te behalen uit piek-dal tarief t.o.v. standaard tarief.

[ Voor 17% gewijzigd door JayPe op 09-07-2018 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Laatst online: 12-09 14:04

pposthoorn

Constructeur

@JayPe Zit er op de e-Up! geen e-Manager? Dan kan je op het dashboard instellen hoe laat hij vol moet zijn en kan je achter de laadklep kiezen of je direct wil laden of dmv de geplande tijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 16:39
Als ze willen dat we allemaal 's nachts gaan laden, dan moeten ze het nachttarief een stuk goedkoper maken. Moet je eens kijken hoe snel Nederland "om" is! Voorlopig laad ik gewoon overdag op het werk en dat ga ik niet veranderen omdat ik er vooralsnog niks voor betaal. Maar ja, overdag schijnt de zon (8 maanden per jaar dan) dus dat zou geen probleem moeten zijn.

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe
pposthoorn schreef op maandag 9 juli 2018 @ 15:51:
@JayPe Zit er op de e-Up! geen e-Manager? Dan kan je op het dashboard instellen hoe laat hij vol moet zijn en kan je achter de laadklep kiezen of je direct wil laden of dmv de geplande tijden.
Ja, ongeveer. e-Manager zit in de car-net app en in de Maps-n-More app. Werkt inderdaad ongeveer zoals bij de e-golf,.. In het dashboard zit geen bedieningspaneel, die functie neemt je telefoon over. Er knippert een knopje in de auto, en bij de laadklep kan je het ook zien aan de kleur geloof ik.

Alleen het overrulen van het uitgesteld laden, dat werkt niet zo handig: Er zitten geen fysieke knoppen aan de buitenkant van de auto, en de app werkt wel, maar beetje met (te) langzame feedback. Het fysieke knopje om te overrulen zit in de middenconsole, en dat werkt niet naar m'n zin.
Ook heb ik al één keer gehad dat ie dus 's ochtends alsnog niet geladen had,.. Dan werkt een tijdschakelaar zoveel makkelijker.

Voordeel: auto op slot = laadkabel vergrendeld., dus ik hoef niet (heel) bang te zijn dat men m'n grannycharger uit de auto trekt en meeneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:57

Hoogie2004

Whohooooo

kv83 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 14:46:
[...]

Duurt wel lang bij jullie dan, of zit de vertraging bij de lease maatschappij?

Bij mij is na akkoord binnen 2 dagen de bestelling naar Athlon gegaan. Heb nog geen verdere info over de levertijd, maar verwacht die wel ergens deze week (anders vraag er wel om) :)

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe
nieuws: VK overweegt nieuwe huizen te voorzien van laadpunten voor elektrisch...

Zou toch mooi zijn als ze dat hier ook zouden doen.. er staat een lantaarnpaal tegenover m'n huis, zou ideaal zijn, en mag wat mij betreft gewoon langzaam zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03:08
Tassadar32 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 13:27:
[...]

Bij welke backoffice zit jij? Heb enorme moeite om m'n laadpaal ergens onder te brengen, mogelijk dat die van jou wel lukt. Ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kv83
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-08 14:57
Hoogie2004 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 18:25:
[...]

Duurt wel lang bij jullie dan, of zit de vertraging bij de lease maatschappij?

Bij mij is na akkoord binnen 2 dagen de bestelling naar Athlon gegaan. Heb nog geen verdere info over de levertijd, maar verwacht die wel ergens deze week (anders vraag er wel om) :)
Mja, moet eerst iedereen plasje overheen doen. Gaat van Alphabet naar dealer, naar alphabet, naar ingehuurd bedrijf voor fleet management, weer terug naar alphabet, dan weer naar fleet management, dan naar tweede leasemaatschapij (Athlon), dan terug naar fleet management, dan werkgever en dan uiteindelijk weer naar de leasemaatschapij die het mag afhandelen. 8)7

We zijn aangekomen in de laatste stap. Is ook hier Athlon geworden trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
BB-One schreef op maandag 9 juli 2018 @ 14:27:
[...]
Het idee is toch dat iedereen gaat snelladen aangezien 70% van de huishoudens geen mogelijkheid heeft om eigen laadpalen te hebben.
Parkeert 70% hun auto op een parkeerplaats zonder straatverlichting? Als de massa elektrisch rijdt kunnen de massa van de parkeerplaatsen voorzien worden van een laadpunt. We zitten nu in transitie fase en is het een kip-ei verhaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeZZiN
Overdag is er ook zat stroom als we maar stoppen met het maken van benzine en diesel. Dan is er opeens een overschot. Opgelost.

[ Voor 6% gewijzigd door MeZZiN op 10-07-2018 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

JayPe schreef op maandag 9 juli 2018 @ 15:32:
Ik was ooit zo slim om mijn ICE elektrisch voor te verwarmen
Dat zet me aan het denken...

Met vreugde zie ik hoeveel bereik de Renault Zoe extra krijgt, in deze zomerse temperaturen. Ik vind het dus gek dat EVs zichzelf niet standaard voor kunnen verwarmen.

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
Niek_ schreef op maandag 9 juli 2018 @ 19:21:
[...]

Bij welke backoffice zit jij? Heb enorme moeite om m'n laadpaal ergens onder te brengen, mogelijk dat die van jou wel lukt. Ben benieuwd.
TheNewMotion. Is wel zo makkelijk aangezien de paal (LoLo) ook daar vandaan komt. Welk merk/type paal heb je? Heb aardig wat rond zitten kijken voor palen dus misschien kan ik je zo vertellen welke aanbieders jouw paal willen aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:56
Binnenkort komt newmotion bij mij ook een paal plaatsen tbv de bestelde kona.

Nu heb ik een jaren 30 huis met 3 fase-aansluiting én een oprit waar de paal geplaatst kan worden.

Hebben jullie nog tips waar ik op moet letten? Type paal, capaciteit, etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe
TucanoItaly schreef op maandag 9 juli 2018 @ 20:58:
[...]

Dat zet me aan het denken...

Met vreugde zie ik hoeveel bereik de Renault Zoe extra krijgt, in deze zomerse temperaturen. Ik vind het dus gek dat EVs zichzelf niet standaard voor kunnen verwarmen.
Dat is precies wat je met uitgesteld laden (probeert) te bereiken: de accu niet te lang op vol hebben staan, maar net vol voor je vertrek, èn nog een beetje opgewarmd door 't laden.

Nu geloof ik daar nog niet zo in, want met een bereik van circa 120km is de accu toch al lang werk afgekoeld als je er 100 hebt afgelegd, maar toch.

Uitgesteld laden is qua timer óók te combineren met interieur voorverwarmen. Dus dat is wel prettig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JayPe
boefje79 schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 07:31:

Nu heb ik een jaren 30 huis met 3 fase-aansluiting én een oprit waar de paal geplaatst kan worden.

Lolo zal het worden dan. Maar wèlk type? 3 fasen. Load balancing. Eigen groep. Eigenlijk allemaal standaard dingen zou je zeggen. Laat 'm plaatsen daar waar jij hem handig vind. En let erop dat de kabel niet dwars door je huis langs de plinten komt te liggen maar netjes door de kruipruimte van je jaren 30 woning.

Eventueel een paal met vaste kabel nemen, dat werkt wel wat prettiger ben ik achter.

[ Voor 5% gewijzigd door JayPe op 10-07-2018 07:39 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Gaat er iemand nog naar de elfwegentocht komende zaterdag? Ik sowieso wel, hopelijk mag ik er ook met m'n extender gaan pochen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
@boefje79 Wat JayPe hierboven zegt!

Load balancing zitten maandelijkse kosten aan verbonden als je dat bij TNM LoLo neemt, indien je load balancing echt nodig hebt zou ik even verder kijken naar bijvoorbeeld een ICU EVE die lokaal loadbalancing doen zonder meerkosten en ook aangesloten kunnen worden op het backoffice van TNM.

Als je vriendelijk wil zijn neem je een paal zonder stekker, nog zat EV's op de weg met een type1 aansluiting en wel zo fijn als bezoek (van de buren?) ook kan laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

boefje79 schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 07:31:

3 fasen heb je nu niks aan met de Kona, maar dan ben je wel alvast voorbereid op een volgende EV die daar wel mee overweg kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
https://www.autoweek.nl/n...gelderland-en-overijssel/

Hoppa! 15 cent per kWh. Eat that TNM, Eneco en consorten uitzuigers!

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
mux schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 08:01:
Gaat er iemand nog naar de elfwegentocht komende zaterdag? Ik sowieso wel, hopelijk mag ik er ook met m'n extender gaan pochen :P
Ik heb me gisteren opgegeven. Nog geen bericht terug. Volgens mij zijn ze bang dat ze het record niet gaan halen. Er wordt vol geworven op sociale media.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pmiddeld
Tassadar32 schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 08:01:
@boefje79
Als je vriendelijk wil zijn neem je een paal zonder stekker, nog zat EV's op de weg met een type1 aansluiting en wel zo fijn als bezoek (van de buren?) ook kan laden.
Normaal vind ik dat ik best wel sociaal ben. Maar om voor die ene verdwaalde EV-rijder per maand (?) die met een type 1 stekker op jouw oprit wil laden (mocht je dat al willen) géén vaste kabel aan je laadpaal te laten monteren vind ik wel een hele grote concessie aan het gemak dat je ervan hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03:08
Tassadar32 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 21:19:
[...]

TheNewMotion. Is wel zo makkelijk aangezien de paal (LoLo) ook daar vandaan komt. Welk merk/type paal heb je? Heb aardig wat rond zitten kijken voor palen dus misschien kan ik je zo vertellen welke aanbieders jouw paal willen aansluiten.
Heb een paal van Alfen, de ICU Eve Mini. Net met TNM gebeld, maar ze geven aan dat het serienummer niet uit een range komt die zij kennen. Nu weer richting Alfen om te zien hoe dat opgelost kan worden. We komen er wel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• databeestje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:02

databeestje

Von PrutsHausen

Weet iemand wie de fabrikant is van de nieuwe palen bij de Efteling? Het ziet er wel deftig uit, maar helaas wou de MiEV niet laden met deze palen door (ik denk) een timing issue. De paal accepteer de pas, en de auto slaat heel even aan als ik de stekker er in steek. Helaas stopt deze daarna meteen.

Het lijkt erop dat als de auto wil laden en er nog geen 220 op poort staat na het koppelen dat de MiEV afschakelt. Ook met andere gratis palen heb ik dit, of als ik eerst de auto aansluit voordat ik de paal aansluit. Het moet iets subtiels zijn.

Het was in ieder geval een domper, ik had gedacht dat ik volgeladen weer weg kon bij de Efteling en een flinke stap kon maken naar het noorden. Uiteindelijk via Fastned Blommendaal en ANWB Badhoevedorp terug gereden, het viel wel mee, de hoofdpijn echter niet.

Helaas waren de faciliteiten van het Fletcher hotel waar we bleven teleurstellend. Een volledig nieuw geasfalteerde parkeerplaats met nummerbord herkenning voor de slagbomen, maar geen laadpaal. Misser van de eeuw. Gelukkig was er een snellader bij de Nissan dealer in Den Bosch, een van de weinigen in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe
Tassadar32 schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 08:01:
@boefje79
Nou,. dat is wel heel erg vriendelijk dan,. want je loopt elke dag te hannesen, voor de éne keer dat er iemand langs komt met een EV en die dan nog moet laden ook.. én met een type 1 aansluiting. Wat ik dan zou doen, als je dan toch vriendelijk wilt zijn ( ik had 't zelf al voorzien thuis, dus be my guest ): als ze dan toch een dedicated kabel naar je tuin aanleggen, zorg voor een extra kabel er naast, en maak een gewoon schuco buitenstopcontact (op een eigen groep) bij je laadpaal. Voor iedere GrannyCharger geschikt, ook handig voor de grasmaaier, en als je geen gras hebt, maar alleen een betegelde voortuin: Voor de hogedrukspuit, de heggeschaar of de decoupeerzaag als je buiten moet klussen. Graven doen ze toch al, en een aparte groep voor een buitenstopcontact kost je de kop niet.
Leek mij wel leuk, maar sporten van de kids gaat helaas voor...
databeestje schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 09:11:
Weet iemand wie de fabrikant is van de nieuwe palen bij de Efteling? Het ziet er wel deftig uit, maar helaas wou de MiEV niet laden met deze palen door (ik denk) een timing issue. (1) De paal accepteer de pas, (2) en de auto slaat heel even aan als ik de stekker er in steek. Helaas stopt deze daarna meteen.

Het lijkt erop dat als de auto wil laden en er nog geen 220 op poort staat na het koppelen dat de MiEV afschakelt. Ook met andere gratis palen heb ik dit, of als ik eerst de auto aansluit voordat ik de paal aansluit. Het moet iets subtiels zijn.
Wacht even: De volgorde is toch: Eerst snoer tussen paal en auto plaatsen, daarna de laadpas voor de RFID lezer houden? Zie de edit's in jouw post: 1 paal met pas activeren, 2 stekker in steken, of onderlijnt: óf als je iets anders doet dan wat je normaal doet?
dfrenner schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 08:31:
https://www.autoweek.nl/n...gelderland-en-overijssel/

Hoppa! 15 cent per kWh. Eat that TNM, Eneco en consorten uitzuigers!
Jep! Ik zag mijn thuis gemeente én mijn werkgemeente erbij staan, dus ik heb gister direct een aanvaag gedaan voor een laadpaal bij mijn werk 'in de buurt' (industrieterreintje dat volledig paal-loos is, al kijk ik wel regelmatig uit op een Porsche Panamera Hybrid, Cayenne Hybrid, Audi A3 e-tron en divers pluimage GTE's D6-en en meer van zulks... )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• databeestje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:02

databeestje

Von PrutsHausen

JayPe schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 09:25:
[...]
Wacht even: De volgorde is toch: Eerst snoer tussen paal en auto plaatsen, daarna de laadpas voor de RFID lezer houden? Zie de edit's in jouw post: 1 paal met pas activeren, 2 stekker in steken, of onderlijnt: óf als je iets anders doet dan wat je normaal doet?
In het geval van de MiEV werkt die voorgestelde volgorde niet. Ik activeer dus eerst de paal met de pas, steek dan aan de paal zijde en daarna in de auto. Dat is de enige volgorde die betrouwbaar werkt. Ik gok dat latere modellen na 2012 dit probleem niet hebben. Het was in 2010 natuurlijk een van de allereerste modellen die aan enige vorm van een standaard conformeerde.

Ik zou eigenlijk een laadpaal diagnose tool moeten hebben om te achterhalen waar het precies mis gaat. Maar zelfs dan is de vraag nog of ik het zelf op kan lossen. Het lijkt mij dat de lader dit niet begrijpt.

Overigens is het wel zo dat de paal uiteindelijk wel schakelt, maar de auto niet. Als je de auto aanzet gaat detecteert de laadpaal de ventilatiestand en wordt er vermogen geleverd. (maar niet geladen). De auto gaat daarna ook niet alsnog laden. Het kabelicoontje blijft ook in het dashboard staan dat er een kabel gezien wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:56
Dank voor alle tips!

Zelf elke dag met een kabel in de weer voor een verdwaalde granny vind ik ook wat too much, maar een buiten-contactdoos erbij is een goede tip! Aparte groep hoeft toch niet? Immers kan er maar een auto op de oprit, of mis ik wat?

Qua loadbalancing...de paal wordt door mijn werk betaald en iov leaseplan geplaatst, heb ik dan veel te kiezen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry_tw
  • Laatst online: 15-09 08:41
boefje79 schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 10:22:
Dank voor alle tips!

Zelf elke dag met een kabel in de weer voor een verdwaalde granny vind ik ook wat too much, maar een buiten-contactdoos erbij is een goede tip! Aparte groep hoeft toch niet? Immers kan er maar een auto op de oprit, of mis ik wat?

Qua loadbalancing...de paal wordt door mijn werk betaald en iov leaseplan geplaatst, heb ik dan veel te kiezen...?
Die van mij werd ook door mijn werk betaald, ik kreeg via de installateur echter wel allerlei opties (meerprijs)

IONIQ 28 | Premium | | Red | 150k+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Laatst online: 12-09 14:04

pposthoorn

Constructeur

Willen ze nou in 1.5 uur van Delft naar Wolvega rijden? Das iets van 170km, knappe jongen die dat haalt met 80 elektrische autos 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
[...]

Ik vraag mij af of het uiteindelijk een groot probleem gaat zijn/worden. Het idee is toch dat iedereen gaat snelladen aangezien 70% van de huishoudens geen mogelijkheid heeft om eigen laadpalen te hebben. Dus dat betekent dat maximaal 30% van de huizen (ongeveer 2 miljoen huizen) om 18:00 gaat laden.
Maar laat dat dan weg te strepen zijn tegen het feit dat niet iedereen de auto elke dag gaat laden. Ik doe het zelfs nu al niet met het beperkte bereik van de zoe. Laat staan als de accu's groter worden.

Op basis van een snelle check wordt er per maand 1000 miljoen liter brandstof getankt in NL. (https://www.daskapital.nl...sverhoging_min_min_min_o/)
Stel dat er 40 liter per keer getankt wordt, houdt in dat per dag 833.333 keer getankt wordt, ik verwacht dat het (uiteindelijk) dezelfde hoeveelheid gaat blijven. Dus dan kom je nog ruim onder de hierboven genoemde 2 miljoen...

Ik persoonlijk denk dat we meer te vrezen hebben van de waterpompen in de toekomst die 24 uur per dag onze huizen gaan verwarmen in de winter...

Maar ja het is natuurlijk allemaal toekomst kijken dus niemand die het weet.
(nog afgezien van de verwachting dat we over X-aantal jaar niemand meer een eigen auto heeft want 'gedeeld' bezit is de toekomst...)
Trek daar dan nog eens de "beroeps/vracht" rijders af qua brandstof.

Heb je oprit: ja dan kun je thuis laden, maar snelladen is nu al goedkoper dan thuis laden !
Zaak laden..... ja als het goedkoper is dan de snellader, straks laad je een EV vol in 10 minuten.
Nu is het nog wat langer, maar om dan nu maar alles vol te zetten met laadpalen ......

Is bierviltjes logica: door BB-one vanuit brandstof/tanken bekeken.
Palen plaatsen: 12 miljoen auto's op de weg, hoeveel miljoen palen hebben we daar voor nodig ? Of paar duizend snelladers waarvan de meeste komen op een bestaand tankstation (ook lokaal).

Wat moet ik nog met een paal, als ik om de 20-30km een snellader heb die de auto vol laad in 10 minuten voor 5 euro en dan 500km kan rijden.......ga ik nog geen thuispaal voor neerzetten.

Nu thuis lader en of ik die ga vervangen: twijfel ik sterk aan, zaak idem (hiervoor dacht ik ... moeten veel en snel kunnen laden op de zaak en thuis ..... nee hoor, granny voldoet al in combinatie met snelladers en range van 300-400km)
Zodra er snellader in de buurt (op de route) komt, is het nu al opgelost voor mij (ga ik niet meer thuis/zaak laden.... hooguit omdat de PV opbrengst gratis laden is).

[ Voor 3% gewijzigd door prettig op 10-07-2018 11:04 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

databeestje schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 09:11:
Weet iemand wie de fabrikant is van de nieuwe palen bij de Efteling?
*kuch* Flow.

Ik heb een nieuw blogje gemaakt over de irritante buurman met z'n stinkdiesel.

http://goedkoperrijden.bl...-snelladen-in-europa.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe
pposthoorn schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 10:42:
[...]

Willen ze nou in 1.5 uur van Delft naar Wolvega rijden? Das iets van 170km, knappe jongen die dat haalt met 80 elektrische autos 8)7
Dat vroeg ik mij ook al af. ( JayPe in "Elektrische auto's - Deel 3" )
Ook omdat er in Delft dus óók nog wat op het program staat. Wellicht is de agenda een beetje verwarrend, en vertrekken ze om dat tijdstip pas,. en komen ze later aan in Wolvega?

170 km, dat is voor mij minimaal één keer een kleine 25 minuten laden, vermits er een snellader om enabij de 100 kilometer staat..
Onze you go electric, there's no way back. Is dat een pun (Zero Emission) of is dat gewoon een tikvautje?(once?)

[ Voor 22% gewijzigd door JayPe op 10-07-2018 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Kan me niet voorstellen dat ze van plan zijn de hele parade mee te nemen van Goeree naar Wolvega, ik denk dat het aparte events zijn?

Hoe dan ook zal ik kijken of ik vrijdag nog even in Delft langs kan. Eigenlijk heb ik rond dat tijdstip nog een andere verplichting, maar daar kan ik misschien tussenuit glippen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:34
databeestje schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 09:43:
[...]

In het geval van de MiEV werkt die voorgestelde volgorde niet. Ik activeer dus eerst de paal met de pas, steek dan aan de paal zijde en daarna in de auto. Dat is de enige volgorde die betrouwbaar werkt. Ik gok dat latere modellen na 2012 dit probleem niet hebben. Het was in 2010 natuurlijk een van de allereerste modellen die aan enige vorm van een standaard conformeerde.
Eh? Als je de paal activeert met de pas dan locked hij toch de kabel? Als die er nog niet in zit lijkt het me logisch dat de paal niets doet.

Ik doe het met de outlander compleet andersom. Kabel in de auto, dan in de paal en als laatste de pas er langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe
Laadvolgorde:
Paal, Auto, Pas

Snellader:
Auto, Pas

Granny: Maakt geen fl**t uit: Welke volgorde dan ook: ij doet 't toch wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:41

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

[...]

En waarom niet op het werk? Dat zal ook niet iedereen kunnen (net zoals niet iedereen thuis kan laden), maar als commerciële aanbieders al komen met laadtarieven goedkoper dan thuis laden voor het normale stroomtarief, dan kan dat op het werk ook. Dan heb je iig al de helft van de laadcapaciteit overdag i.p.v. 's avonds en 's nachts. Ik denk dat je het laden net zo goed over de dag als over de nacht kunt spreiden.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
@JayPe Bij paal maakt het ook niet uit of je eerst de auto of de paal inplugt, moderne palen willen graag dat alles ingeplugd is op het moment dat je de sessie start.

Type 1 kan je ook later inpluggen (Outlander, MiEV, Leaf) of tijdens het laden loshalen. Mijn LoLo + Outlander vind het prima als je de laadsessie even onderbreekt door de stekker eruit te trekken, gaat daarna weer verder. Andere laadpalen zijn minder makkelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Haha leuk artikel maar dat kan aan mijn reet roesten. 800 euro per jaar voor de aansluiting, ik laad wanneer ik wil, ze hebben ten slotten capaciteit voor mij op het net gereserveerd toch?

Beetje gelul dit artikel.

Als je niet meer zou hoeven betalen voor meer capaciteit dan zou ik best willen dat er een app was waarop je kunt aangeven hoe laat je weg moet, dat de auto dan 'slim' laadt (op een laag gebruiksmoment) en zorgt dat de accu vol is zodra jij weg moet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Maasluip schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 11:41:
[...]

En waarom niet op het werk? Dat zal ook niet iedereen kunnen (net zoals niet iedereen thuis kan laden), maar als commerciële aanbieders al komen met laadtarieven goedkoper dan thuis laden voor het normale stroomtarief, dan kan dat op het werk ook. Dan heb je iig al de helft van de laadcapaciteit overdag i.p.v. 's avonds en 's nachts. Ik denk dat je het laden net zo goed over de dag als over de nacht kunt spreiden.
Publiekelijk laden gaat NOOIT aantrekkelijk worden dan thuis laden.
Here's why: je koopt in tegen 0,1455 euro per kwh en je declareert 0,3800 euro per kwh bij de baas of je eigen zaak.
Je verdient op elke kwh die je laadt _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Totdat je Maingau ontdekt. Dan ga je publiek laden voor 0,05.

Typvout bijgewerkt @JayPe !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prettig
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 11:51:
[...]

Publiekelijk laden gaat NOOIT aantrekkelijk worden dan thuis laden.
Here's why: je koopt in tegen 0,1455 euro per kwh en je declareert 0,3800 euro per kwh bij de baas of je eigen zaak.
Je verdient op elke kwh die je laadt _/-\o_
Ja als je MAG declareren (en op dat bedrag komt wel een "belastingdienst" limiet in de toekomst, gaat omlaag).
Heel veel mensen rijden ook gewoon prive met hun auto..... dan is snelladen goedkoper.
Pagina: 1 ... 63 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.