Voor 3 fase laden is het een kwestie van 2 diodes in de gelijkrichter erbij en tada 3 fase lader.MeZZiN schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 16:22:
[...]
Simpel cheap je moet 3x een lader installeren ipv 1 keer. De tesla's hebben 3 laders 1 per fase. Plus de regel elektronica is ook weer werk. Het is niet voor niets dat de meeste EV's 1 fase hebben. Bedrijven die het wel begrijpen doen het gewoon.
Maar goed de iPace zou voor mij niet kunnen werken. Elke dag 220 kilometer. Een avond is nooit genoeg om op te laden. Dus na 2 dagen moet ik aan de snellader ipv nooit met mijn tesla 3 fase lader. Plus nu is mijn tesla in den haag binnen 5 uur volledig vol opgeladen de ipace is dan net begonnen en na 8 uur heb je als je geluk heb 28 kwh in de accu.
Ik snap waarom de leaf / ioniq etc 1 fase hebben in een werkdag zitten die redelijk vol op 1 fase 16A maar als je 90kwh hebt red je dat nooit.
Gemiste kans voor jaguar en ja laden is het belangrijkste daar moet je nooit op bezuinigen. Ze niet voor die prijs.
Als dat zo simple is (principe klopt) dan komen er vanzelf aftermarket mod's......muxsan bijvoorbeeld !?
“De I-PACE is uitgerust met een 7 kW enkelfase wisselstroom-boordlader**”MeZZiN schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 16:22:
[...]
Maar goed de iPace zou voor mij niet kunnen werken. Elke dag 220 kilometer. Een avond is nooit genoeg om op te laden. Dus na 2 dagen moet ik aan de snellader ipv nooit met mijn tesla 3 fase lader. Plus nu is mijn tesla in den haag binnen 5 uur volledig vol opgeladen de ipace is dan net begonnen en na 8 uur heb je als je geluk heb 28 kwh in de accu.
Ik snap waarom de leaf / ioniq etc 1 fase hebben in een werkdag zitten die redelijk vol op 1 fase 16A maar als je 90kwh hebt red je dat nooit.
“** 7 kW stroomtoevoer is in de meeste landen beschikbaar.”
Is NL een uitzondering waar max 16a gebruikelijk is?
Met 7kW zou je nog een eind komen als ie kan laden terwijl je werkt of slaapt. Ik dacht dat het met dergelijke afstanden nog gemakkelijk te doen is. Iemand in m’n buurt rijd dat wel met een Zoë 40 maar een auto met ruim dubbel zo grote afstanden is dus beperkt door z’n AC lader.
Snel DC laden is wel fijn maar kan me voorstellen dat je dat niet om de dag wilt doen.
Gezien de hier genoemde aantallen zal Jaguar er desondanks wel veel verkopen.Gemiste kans voor jaguar en ja laden is het belangrijkste daar moet je nooit op bezuinigen. Ze niet voor die prijs.
[ Voor 3% gewijzigd door bite op 06-07-2018 19:29 ]
Helaas is het dus niet zo simpel. Je wil voor die grote vermogens graag dat de stroom altijd in fase is met de spanning, dus zul je aan power factor correctie moeten doen. De compactste optie is dan actieve power factor correctie: Met een boost-regelaar die de stroom in fase uit het net haalt en op een DC-bus zet. Dat komt dus wel bijna neer op drie enkelfase laders.
Goed gesproken hoor bij everts.
Everst is ook een rare snuiter die mensen niet uit laat spreken.

Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020
Als ik kijk naar dc laders: nog duur (3,5k en dan 8kw, 20a max), meer is stuk duurder.marcop23 schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 19:29:
Helaas is het dus niet zo simpel. Je wil voor die grote vermogens graag dat de stroom altijd in fase is met de spanning, dus zul je aan power factor correctie moeten doen. De compactste optie is dan actieve power factor correctie: Met een boost-regelaar die de stroom in fase uit het net haalt en op een DC-bus zet. Dat komt dus wel bijna neer op drie enkelfase laders.
Webasto life...... Aangekondigd, maar 2019 (wel 11kw).
Maar 2 fase naar 1 fase..... 1,5k en 6kw bij 2x16a.
Als 2 x 20a omgezet kan worden in 32a dan is dat zeer interessant.
Nog niet echt uitgezocht, maar lijkt me goede optie.
In principe kan nagenoeg elke bEV wel een groot vermogen omzetten van AC naar DC, want dat is wat de elektronica met regeneratief remmen doet.marcop23 schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 19:29:
Ik vroeg me wel af wat dan toch de beperking was met laden en kwam een forum post een uitleg tegen dat het voornaamste probleem of uitdaging de filtering is?, het zou anders veel ruis richting het net veroorzaken wat met het vermogen opgenomen uit de motor geen probleem is. Ik weet er verder niet zoveel van maar vind het wel interessant.
Met het systeem van de Zoë is dat wellicht voldoende beperkt maar kan het toch gebeuren dat apparatuur mee piept op die ~10Khz. Ik denk dat er toch daardoor ook een probleem was bij oudere modellen en Fastned bij bepaalde laadstations die ze vervolgens hebben beperkt tot 38kW
Edit: link https://www.speakev.com/t...generative-braking.20823/
[ Voor 6% gewijzigd door bite op 06-07-2018 21:10 ]
Hachyyyyyy!! Goed gedaan man, respect
516K subscribers 👍🏻 5.2K 👎🏻 428 🔕 Notify ➦ Share ▤ᐩ Save
@Hachy
Vraag. Als je de Maingau pas niet koppelt aan de Fastned app, kun je dan wel op afstand via de Fastned app het laden in de gaten houden?! Of kan dat dan alleen maar op het display van de lader zelf?!
Vraag. Als je de Maingau pas niet koppelt aan de Fastned app, kun je dan wel op afstand via de Fastned app het laden in de gaten houden?! Of kan dat dan alleen maar op het display van de lader zelf?!
Tesla Model 3 RWD (2023)
Dat zijn wel de motorregelaars, niet de laders. Op zich vind ik het een creatief idee om die te hergebruiken als laders, maar dan heb je wel tweede schakelaars nodig, zodat de motoren niet gaan draaien als je de stekker er in plugt. Of er verder nog praktische bezwaren aan zitten weet ik niet.bite schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 19:51:
[...]
In principe kan nagenoeg elke bEV wel een groot vermogen omzetten van AC naar DC, want dat is wat de elektronica met regeneratief remmen doet.
[...]
Nee. Ja.cacofant schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 20:20:
@Hachy
Als hij gekoppeld is dan kun je op je mobiel alles zien. Als hij niet gekoppeld is; niet.
Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com
Ik kan alleen maar een sepa of Iban ingeven, geen laadpas in de app..
Tesla Model 3 RWD (2023)
Even een schop omhoog aangezien we toch liever niet de mountainbikes in de auto vervoeren.sj0erd. schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 18:03:
Iemand ervaring met dakdragers/fietsendragers voor de Renault Zoe? We willen graag 2 mountainbikes meenemen. Opties die ik gezien heb:
Seasucker mini bomber
https://paulchensystem.ne...t/zoe-fahrradtraeger.html
Niemand ervaring met dakdragers / fietsendragers voor de Renault Zoe
Late to the party, maar wij hebben zojuist 10 minuutjes bij fastned gemaingaud. 6,8kWh, heel respectabel
Ik denk dat je een account aan het maken bent dan.cacofant schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 20:54:
Ik kan alleen maar een sepa of Iban ingeven, geen laadpas in de app..
Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020
Nee bestaand account. Nu per ongeluk abonnement aan geklikt.. Snel mail gestuurd naar Fastned :-) ik wil met maingau laden uiteraard.
Alvast m'n bankgegevens verwijderd uit m'n account..
Tesla Model 3 RWD (2023)
Ja ja night late partymux schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 21:30:
Late to the party, maar wij hebben zojuist 10 minuutjes bij fastned gemaingaud. 6,8kWh, heel respectabel
Snap even niet wat je wilcacofant schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 22:08:
Nee bestaand account. Nu per ongeluk abonnement aan geklikt.. Snel mail gestuurd naar Fastned :-) ik wil met maingau laden uiteraard.
Maar als je een Maingau pas hebt kun je gewoon Laden bij Fastned.
Met de Maingau app lukt dat NOG niet.
Je kunt ook nog niet de laadsessies zien .maar dat komt over een paar weken wel.
En als je de MainGau pas wil koppelen aan Fastned dan moet je wel eerst een Fastned account hebben.
Maar waarom koppelen? Is niet nodig.
Goed interview van jouw kant!
Helder verhaal, ondanks je gesprekspartner...
offtopic:
Toch ontzettend jammer dat die Vincent een boegbeeld van EV is/wordt. Die man is ontzettend hinderlijk, lult door iedereen heen, filmpjes zijn rommelig opgezet, schokkerig gefilmd en dat weet hij er eigenlijk ook nog niet zoveel van (van alles een beetje, maar vooral napapegaaien).
Toch ontzettend jammer dat die Vincent een boegbeeld van EV is/wordt. Die man is ontzettend hinderlijk, lult door iedereen heen, filmpjes zijn rommelig opgezet, schokkerig gefilmd en dat weet hij er eigenlijk ook nog niet zoveel van (van alles een beetje, maar vooral napapegaaien).
Precies wat tesla en co doen. 3 laders. 3 fase is zo simpel nog niet. Maar goed europa is 3 fase redelijk normaal. Buiten europa niet. Zeker in de US niet. Maar tesla is toch de extra mile gaan doen voor de EU gebruikers.marcop23 schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 19:29:
Er is trouwens voor de oude leaf een upgrade (plugin) module geweest die netjes 3 fase ondersteund. Tijd terug nog leverbaar nu niet meer. Misschien dat ze een nieuwe versie aan het maken zijn voor de 2018. Maar voor mij is de huidige 16A 1 fase meer dan genoeg voor de leaf. Voor dagelijks gebruik alleen net even te traag. Maar je kan altijd 1 fase op 25A zetten (niet helemaal correct) maar rap genoeg.
Dat verwacht ik wel. Ik denk alleen dat de fabrikant dan zijn garantie intrekt en de compliance en keuringen vervallen.prettig schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 19:17:
Als dat zo simple is (principe klopt) dan komen er vanzelf aftermarket mod's......muxsan bijvoorbeeld !?
Slechte ervaringen gehad met HUDs?JDFS schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 15:20:
Geen HUD zo te zien? Toch weer een pluspunt aan de Kona.
Edit: oeps. Slecht gelezen. Thanks @CyBeRSPiN
[ Voor 11% gewijzigd door _V_ op 07-07-2018 17:58 ]
De Kona heeft er juist wel een en de Niro niet
Leuke gimmick natuurlijk, maar vraag me af of het fijner is dan een normaal dashboard.
Hallo allemaal,
Ik als aanstaande ev rijder heb vandaag voor het eerst van laadpas top 10 gehoord. Nu krijg ik van mijn werk een laadpas van new motion volgens mij. En dacht dat dit iets als de mtc is. Maar omdat ik geen risico wil lopen, dat de pas het niet doet of zo, een (gratis) extra pas van de anwb geregeld. Maar ik zie die niet terug in de top10 betekend dit dat het een bijzonder ongunstige pas is?
Ik krijg een beetje hoofdpijn van de passen toestand. Dat is mijn eerst kritiek op het e-rijden.
Verder zie ik veel behulpzaamheid onder de e-rijders.
Ik als aanstaande ev rijder heb vandaag voor het eerst van laadpas top 10 gehoord. Nu krijg ik van mijn werk een laadpas van new motion volgens mij. En dacht dat dit iets als de mtc is. Maar omdat ik geen risico wil lopen, dat de pas het niet doet of zo, een (gratis) extra pas van de anwb geregeld. Maar ik zie die niet terug in de top10 betekend dit dat het een bijzonder ongunstige pas is?
Ik krijg een beetje hoofdpijn van de passen toestand. Dat is mijn eerst kritiek op het e-rijden.
Ik heb een Paulchen. Zoek even op Renaultforum dan vind je de review met foto’s wel.sj0erd. schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 21:00:
[...]
Even een schop omhoog aangezien we toch liever niet de mountainbikes in de auto vervoeren.
Niemand ervaring met dakdragers / fietsendragers voor de Renault Zoe
Sorry voor de dubbelquote, zit even op een mobieltje te hannesen. De TNM laadpas heeft in NL hetzelfde of een groter bereik dan je ANWB pas. Het kan handig als backup laadpas zijn maar ik denk dat je die ANWB nooit gaat gebruiken. De meeste EV rijders komen pas met meerdere passen in aanraking als ze over de grens gaan laden óf erachter komen dat de door hun meest gebruikte laadpaal met TNM vrij duur is. (Wat lang niet altijd het geval is overigens)heihar schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 01:29:
Hallo allemaal,
Snap ik, maar ik wil zoals Hachy aangeeft, laden met de Maingau pas, maar de laadvoortgang live kunnen checken met de Fastned app. Dan MOET de Maingau pas dus wel gekoppeld zijn.evtje schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 22:17:
[...]
Snap even niet wat je wil
Maar als je een Maingau pas hebt kun je gewoon Laden bij Fastned.
Met de Maingau app lukt dat NOG niet.
Je kunt ook nog niet de laadsessies zien .maar dat komt over een paar weken wel.
En als je de MainGau pas wil koppelen aan Fastned dan moet je wel eerst een Fastned account hebben.
Maar waarom koppelen? Is niet nodig.
Tesla Model 3 RWD (2023)
Ben zelf ook aan het rondkijken, een Niro of Kona wordt het waarschijnlijk. Wacht nu op akkoord van nieuwe werkgever voor bestellen van nieuwe auto want mijn huidige auto moet er in maart 2019 uit.Hachy schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 02:17:
[...]
Sorry voor de dubbelquote, zit even op een mobieltje te hannesen. De TNM laadpas heeft in NL hetzelfde of een groter bereik dan je ANWB pas. Het kan handig als backup laadpas zijn maar ik denk dat je die ANWB nooit gaat gebruiken. De meeste EV rijders komen pas met meerdere passen in aanraking als ze over de grens gaan laden óf erachter komen dat de door hun meest gebruikte laadpaal met TNM vrij duur is. (Wat lang niet altijd het geval is overigens)
TNM-pas is volgens mij een van de breedst geaccepteerde passen, echter niet met de laagste kWh-tarieven. Keuze voor de TNM-pas is echter de keuze van de werkgever, de onterecht hoge TNM-laadtarieven bij specifieke palen dan ook want de tweede laadpas kan ik niet naar werkgever laten factureren maar moet ik zelf betalen...
En waarschijnlijk is dat exact de reden waarom TNM geen gratis palen “kent”, laat staan ze als zodanig doorbelast. “Zakelijke rijders betalen immers toch wel.”...
Verwijderd
Voor €834 heb je 7 jaar en 300.000.prettig schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 12:06:
Haha zou leuk zijn ....... overigens klopt voor de eerste series: U KUNT KIEZEN UIT DE KLEUR.
Schuifdak: hop achteraan in de rij voor volgend jaar (was gelijk de enige optie).
Dak zwart, achteraf laten doen (dealer gaat deal maken met spuiter, hij heeft er best veel verkocht dus kan het in een keer).
O ja; Garantie is 5 jaar (ook accu) en max 200.000 km (mondeling van dealer), dat is erg goed.
Bron: eind juni de auto betaald: https://i.imgur.com/APLwSd1.png
Heb ze gevraagd om aftermarket te informeren voor schuif-/kanteldak. Van de andere kant misschien toch niet doen, gebruik het toch niet ivm een cabrio voor de mooie weekenden...
Dit is best grappig.MeZZiN schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 16:22:
[...]
Simpel cheap je moet 3x een lader installeren ipv 1 keer. De tesla's hebben 3 laders 1 per fase. Plus de regel elektronica is ook weer werk. Het is niet voor niets dat de meeste EV's 1 fase hebben. Bedrijven die het wel begrijpen doen het gewoon.
Gemiste kans voor jaguar en ja laden is het belangrijkste daar moet je nooit op bezuinigen. Ze niet voor die prijs.
Een gemiddelde Jaguar rijder die er een KOOPT heeft al 3x35, voor je zwembad en/ of sauna is dat sowieso al prettig.
De leaseknuppels die voor een duppie in een manager auto willen rijden zoals de Tesla boys reeds doen, zullen er op afknappen: fijn!
Die 600 per jaar extra boeit niet, als je een ton af tikt voor een auto.
[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2018 07:53 ]
Mwoah. Denk dat je een te stereotype beeld hebt wellicht. De Jaguars rijder die ik ken draaien elke euro 5 keer om. Ja, kapitaal krachtig genoeg, maar euros worden alleen besteed als het nuttig is, of je ermee kunt pochen.Verwijderd schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 07:39:
[...]
Een gemiddelde Jaguar rijder die er een KOOPT heeft al 3x35, voor je zwembad en/ of sauna is dat sowieso al prettig.
De leaseknuppels die voor een duppie in een manager auto willen rijden zoals de Tesla boys reeds doen, zullen er op afknappen: fijn!
En qua leaselosers: die weten niet dat 1 fase niet zo handig is, dus eerst leasen en daarna hard klagen. Niet zo goed voor de EV adoptie. Maar 't staat wel stoer als je een dikke bak rijdt en er nog steeds over durft te klagen #NietMijnGeld.
Maar goed: stereotypen: ook mijn voorbeelden zijn natuurlijk voorzien van vooroordelen.
To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker
Ik ben de top10 aan het ombouwen naar een database met alle relevante laadpassen.
Daarbij wil ik álle criteria filterbaar maken. Dus bijvoorbeeld "openingstijden helpdesk".
Ik heb nu de volgende criteria, hebben jullie nog tips / ideeen wat ik erin kan verwerken?
Daarbij wil ik álle criteria filterbaar maken. Dus bijvoorbeeld "openingstijden helpdesk".
Ik heb nu de volgende criteria, hebben jullie nog tips / ideeen wat ik erin kan verwerken?
- aanbieder
- aanvraaglink
- opslagen
- maand tarief
- gemiddelde prijs per kWh
- gemiddelde maandprijs
- Levertijd laadpas
- Zones / regios / landen
- Zelf aangegeven laadpunten
- apple / Android app
- laadnetwerk
- snelladen
- maandelijks opzegbaar
- bereikbaarheid helpdesk
- Deskundigheid helpdesk (1-10)
- Sleutelhanger of Druppel (ja / nee / kiezen)
[ Voor 81% gewijzigd door Hachy op 07-07-2018 10:06 ]
Paulchen heb ik ook voorbij zien komen, ook je review waarvoor dank. Deze valt helaas af omdat het monteren een hele klus isHachy schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 02:13:
[...]
Ik heb een Paulchen. Zoek even op Renaultforum dan vind je de review met foto’s wel.
Hmmmm. Naar aanleiding van je presentatie, waarbij je van een Renault met 3 fasen lader uitging,. Zou je eventueel daarin nog differentiatie aan kunnen brengen.Hachy schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 10:01:
Ik ben de top10 aan het ombouwen naar een database met alle relevante laadpassen.
Een paal betalen per minuut en met 1 fase opladen is niet handig, maar diezelfde paal kàn toch voordeliger zijn als je 3 fasen zou kunnen laden.
Een selectie of filter waarbij je je auto/laadsnelheid aan kunt geven is wellicht een optie?
Ik kijk in de top tien naar :
Vaste lasten ja/nee
Start tarief niet absurd? (Soms laad je veel, soms maar een paar kWh).
Kosten per kWh.
Je maandelijkse kosten berekening kan mij niet zo boeien. Die vind ik nogal ondoorzichtig en sluit ook ( als ik dieper zoek hoe deze is opgebouwd) niet aan bij mijn persoonlijke gebruik.
To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker
Ja, vergeten te vertellen. Auto specifieke informatie wordt in een later stadium waarschijnlijk ook realtime gekoppeld. Filteren daarop is zeker een pré ja.
Start tarief wordt (meestal) niet door MSP bepaald maar door de CPO dus kan ik niet in de top10 verwerken.
Maandelijkse kosten is inderdaad vrij arbitrair. Misschien maar weglaten dan.
Thanx!!!
Start tarief wordt (meestal) niet door MSP bepaald maar door de CPO dus kan ik niet in de top10 verwerken.
Thanx!!!
Verwijderd schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 07:39:
[...]
Dit is best grappig.

Facts don't care about your feelings
Yoshi voelt zich aangesproken
(grapje hoor, neem me niet te serieus)
Maar een ipace is helemaal geen dure auto voor leasers. Da's de grap eigenlijk; je leaset een auto voor (aan de gebruikerskant) wat je anders betaalt aan een lage middenklasser. Bijtelling is een hele sterke motivator voor mensen. Door het gebrek aan brandstofkosten en de steeds betere afschrijvingstermijnen op elektrische auto's is het voor de werkgever ook aanzienlijk goedkoper dan, zeg, een BMW of Mercedes van 50k.
Dan krijg je een heel sterk verschoven rijderspubliek ten opzichte van de gebruikelijke Jaguar-rijder.
Maar een ipace is helemaal geen dure auto voor leasers. Da's de grap eigenlijk; je leaset een auto voor (aan de gebruikerskant) wat je anders betaalt aan een lage middenklasser. Bijtelling is een hele sterke motivator voor mensen. Door het gebrek aan brandstofkosten en de steeds betere afschrijvingstermijnen op elektrische auto's is het voor de werkgever ook aanzienlijk goedkoper dan, zeg, een BMW of Mercedes van 50k.
Dan krijg je een heel sterk verschoven rijderspubliek ten opzichte van de gebruikelijke Jaguar-rijder.
Roaming partnersHachy schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 10:01:
Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020
Oke dan moet je dus wel een Fastned account hebben.cacofant schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 05:29:
[...]
Snap ik, maar ik wil zoals Hachy aangeeft, laden met de Maingau pas, maar de laadvoortgang live kunnen checken met de Fastned app. Dan MOET de Maingau pas dus wel gekoppeld zijn.
Nu ga ik er vanuit dat je die hebt.
In de app ga je dan naar ,ik,
Dan naar ,betaalmethode, en vervolgends ,betaalmethode toevoegen, en dan ,laadpas,.
Nu weet ik niet wat er gaat gebeuren als je gaat laden met de
Fastned app.
Wie de rekening gaat incasseren.
Er staat namelijke ook je creditcard als betaalmiddel.
Maar ik ga er vanuit als je de MainGau pas gebruikt dat MainGau de rekening krijgt.
En dat jij de live status in de Fastned app gezien krijgt.
En dat wilde je toch.
Ik zou zeggen test het eens voor ons.
Koel.
Draadloos laden is bij IKEA Duiven geïntroduceerd. Enkel nog voorbehouden aan speciale BMW i3s rijders. https://imgur.com/NiVtxVF_d.jpg
Draadloos laden is bij IKEA Duiven geïntroduceerd. Enkel nog voorbehouden aan speciale BMW i3s rijders. https://imgur.com/NiVtxVF_d.jpg
Jaguar concurreert gewoon met BMW, Audi en Mercedes vanaf het D segment hoor. Niks manager auto en prima haalbaar als je boven modaal verdiend. Die 600 euro speelt zeker mee, dit is namelijk niet zakelijk aftrekbaar én komt elkaar terug.Verwijderd schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 07:39:
[...]
Overigens vind ik de leaseprijzen van de I-Pace erg hoog in vergelijking met de duurdere en grotere Model X. Bij Jaguar schiet de prijs dan nog is omhoog als je wat opties wilt.
Ik heb een ruim boven modaal salaris, en de Jaguar iPace valt zeker wel buiten budget. Wellicht een beetje afhankelijk van je definitie van "boven modaal"Deveon schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 12:56:
[...]
Niks manager auto en prima haalbaar als je boven modaal verdiend.

Vraagje: Mijn Maingau app functioneert goed bij Allego snellaadpalen. Alleen de Maingau laadpas niet (dan slaat na 1 seconde het laadproces uit). Nu probeer ik in de Fastned app Maingau als betaalmethode in te voeren volgens de info op het http://laadpastop10.nl/Hachy schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 20:49:
[...]
Nee. Ja.
Als hij gekoppeld is dan kun je op je mobiel alles zien. Als hij niet gekoppeld is; niet.
Na het invoeren van de uit de Maingau app gehaalde kaartnummer DE*MEG*C0000xxxx. voegt (zowel in de app als op de PC) Fastned in het nummer een extra derde * (aan het eind voor het laatste cijfer: bijvoorbeeld DE*MEG*C0000123*4). met de melding Oeps, pas is niet geactiveerd, verlopen of geblokkeerd. Neem contact op met je pasleverancier of koppel een andere pas, bankpas of credit card
- heeft dit te maken met de fysieke kaart ? (reeds een e-mail naar Maingau gezonden)
- of is het een anderssoortige foutmelding ? (met de app kan ik immers reeds laden)
- meer personen hier last van?
Waarom zou je dat willen voorbehouden voor de i3? Tenzij BMW de palen betaald heeft natuurlijk, maar dan nog. Nu gaan de palen vooral werkloos staan en gaat men het een mislukt experiment noemen.JayPe schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 12:43:
Koel.
Is er trouwens al geweten wanneer we de Kona EV in de showrooms mogen verwachten?
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Als ik nareken is mijn Tesla van 90k ongeveer 45k werkelijke kosten. Nou zal je als particulier minder voordelen aan een EV hebben maar vaak je werkgever wel en als die een beetje meewerkt dan is het een win-win. Is wel haalbaar voor iemand die bijv 2x modaal verdient (zo'n 75.000 pj). Overigens krijg je daar een hypotheek van 400k voor. Als je beetje kijkt hier in Zaandam wat je voor woning daarvoor krijgt dan is dat er echt geen eentje met zwembad of sauna.kv83 schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 13:08:
[...]
Ik heb een ruim boven modaal salaris, en de Jaguar iPace valt zeker wel buiten budget. Wellicht een beetje afhankelijk van je definitie van "boven modaal"
Maar ging meer om de opmerking "De leaseknuppels die voor een duppie in een manager auto willen rijden zoals de Tesla boys reeds doen, zullen er op afknappen: fijn!" waar ik me inderdaad door aangesproken voel. Klinkt namelijk een beetje als jaloezie...
Ik denk omdat BMW deze techniek bedacht heeft en het dus nog niet werkt op andere EV's. Had ook van Musk wel verwacht dat ie hier sneller mee zou komen, lijkt me niet zo moeilijk. We koken ook al op inductie en mobieltjes kunnen ook draadloos ladenBlokker_1999 schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 13:21:
[...]
Waarom zou je dat willen voorbehouden voor de i3? Tenzij BMW de palen betaald heeft natuurlijk, maar dan nog. Nu gaan de palen vooral werkloos staan en gaat men het een mislukt experiment noemen.
[ Voor 22% gewijzigd door YoshiBignose op 07-07-2018 13:29 ]
Facts don't care about your feelings
Zojuist mijn Maingau account toegevoegd aan Fastned. Betaalrekening stond bij mij vervolgens nog als primair en die heb ik gewijzigd naar Maingau.evtje schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 12:41:
[...]
Oke dan moet je dus wel een Fastned account hebben.
Dan naar ,betaalmethode, en vervolgends ,betaalmethode toevoegen, en dan ,laadpas,.
Fastned app.
Met de app is bijvoorbeeld toch wel handig als je eenvoudig wilt bijhouden hoeveel je laad en op afstand wilt kijken wat de status is.Maar ik ga er vanuit als je de MainGau pas gebruikt dat MainGau de rekening krijgt.
En dat wilde je toch.
Dat eens per maand verwerken vind ik wel wat irritant want zonder handmatig bij te houden, waar ik niet zo’n zin in heb, is de rekening toch wat een verrassing. (Enkel met Ecotap op m’n werk zie ik vrijwel ‘live’ de status en kosten, echter nu Maingau er ook bruikbaar is is dat meestal goedkoper)
Volens mij was het meer een rant. Kan de foto niet zien, maar ik ga ervan uit dat er een i3 op een laadplek stond zonder te ladenBlokker_1999 schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 13:21:
[...]
Waarom zou je dat willen voorbehouden voor de i3? Tenzij BMW de palen betaald heeft natuurlijk, maar dan nog. Nu gaan de palen vooral werkloos staan en gaat men het een mislukt experiment noemen.
Is er trouwens al geweten wanneer we de Kona EV in de showrooms mogen verwachten?
Kona is eind deze maand in de showroom van wat ik weet.
Ik bedoelde Jaguar in het algemeen.kv83 schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 13:08:
[...]
Ik heb een ruim boven modaal salaris, en de Jaguar iPace valt zeker wel buiten budget. Wellicht een beetje afhankelijk van je definitie van "boven modaal"
Jep. Netjes op de laadplek geparkeerd. Maar geen laadkabel te bespeuren. En draadloosladen bestaat nog niet hoor, niet buiten de proeftuin van BMW en zeker niet bij de(ze) IKEA.kv83 schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 13:34:
[...]
Volens mij was het meer een rant. Kan de foto niet zien, maar ik ga ervan uit dat er een i3 op een laadplek stond zonder te laden
Kenteken is vrij nieuw dus de bestuurder begint al goed (denk ik dan). Zó met je EV omgaan levert je geen bonus punten op bij mij of andere EV rijders. Er waren 4 plekken en allemaal bezet. Een volgende EV rijder zou dus mooi voor een geblokkeerde paal staan.
En inderdaad: een speciale i3s rijder. Ik scheer BMW rijders zeker niet over een kam.
[ Voor 14% gewijzigd door JayPe op 07-07-2018 14:09 ]
Binnenkort eens contact opnemen met de garage dan, zien of die me meer bevalt dan de Leaf 2kv83 schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 13:34:
[...]
Kona is eind deze maand in de showroom van wat ik weet.
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Verwijderd
Ik kan de 600 gewoon zakelijk doorbelasten hoor. Heb het met BDNL besproken en op schrift retour ontvangen. Ik heb ze aangegeven dat ik vanwege mijn auto en mijn werktijden die laadtijd nodig heb en dit vanuit een zakelijk aspect ontstaat. Ik kan ook 2 uur per dag korter gaan werken, scheelt hun 20% omzet omzet per dag waar ik geen BTW over in rekening breng en geen VPB over afdraag (feitelijk 1:1 winst op wat verzekeringen na). Waar ik eerst een 'nee' kreeg, heb ik kort erop een 'akkoord' gekregen. Gelijk voor vrouwlief ook een Kona bijbesteld, maar die komt pas in februari 2019.Deveon schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 12:56:
[...]
Jaguar concurreert gewoon met BMW, Audi en Mercedes vanaf het D segment hoor. Niks manager auto en prima haalbaar als je boven modaal verdiend. Die 600 euro speelt zeker mee, dit is namelijk niet zakelijk aftrekbaar én komt elkaar terug.
Overigens vind ik de leaseprijzen van de I-Pace erg hoog in vergelijking met de duurdere en grotere Model X. Bij Jaguar schiet de prijs dan nog is omhoog als je wat opties wilt.
Betaalmethode toevoegen kan ik alleen bank of creditcard kiezen, geen laadpas. Dat is het probleemevtje schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 12:41:
[...]
Oke dan moet je dus wel een Fastned account hebben.
Fastned app.
Maar ik ga er vanuit als je de MainGau pas gebruikt dat MainGau de rekening krijgt.
En dat wilde je toch.![]()
Ik zou zeggen test het eens voor ons.
Tesla Model 3 RWD (2023)
Ik hoop voor de Jaguar bestellers dat de restwaarde niet gaat tegenvallen. Tot nu toe doet Tesla het uitstekend op dat punt. Jaguar heeft juist een heel slechte reputatie op dat vlak. We gaan het zien.
Wij hebben er vanaf gezien. Restwaarde + langzame laden waren de oorzaken. Tel daarbij het Supercharger netwerk van Tesla en de keuze was gemaakt voor nieuwe Tesla's.
Wij hebben er vanaf gezien. Restwaarde + langzame laden waren de oorzaken. Tel daarbij het Supercharger netwerk van Tesla en de keuze was gemaakt voor nieuwe Tesla's.
Als ik dit zo lees dan heb je dus nog geen Fastned account.cacofant schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 15:24:
[...]
Betaalmethode toevoegen kan ik alleen bank of creditcard kiezen, geen laadpas. Dat is het probleem
Ik heb een Fastned account en dat ik hem aan gemaakt heb moet je een bank of creditcard opgegeven.
Stel ik ga een laadpas aan koppelen
Zie ik mijn bank of creditcard staan en een link om er een nieuwe betaalmiddel toe te voegen.
Dan kan je kiezen voor laadpas.
Uiteraard wel zoals gezegd. Al zeker half jaar een account. Betaalmethode bank altijd gehad. Gisteren verwijderd, omdat ik dacht dat dat het probleem van niet kunnen koppelen met een pas veroorzaakte.
Maar het werkt dus niet. Denk dat Fastned een reset moet doen. Op mail reageren ze nu niet. Zal wel maandag worden dan..
Maar het werkt dus niet. Denk dat Fastned een reset moet doen. Op mail reageren ze nu niet. Zal wel maandag worden dan..
Tesla Model 3 RWD (2023)
Anders even de helpdesk bellen van Fastned.cacofant schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 16:27:
Uiteraard wel zoals gezegd. Al zeker half jaar een account. Betaalmethode bank altijd gehad. Gisteren verwijderd, omdat ik dacht dat dat het probleem van niet kunnen koppelen met een pas veroorzaakte.
Even uitleggen wat je gebeurd is.
Die kunnen je vast wel helpen.
Start opnieuw op en kijk nog een keercacofant schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 16:33:
M'n banknummer weer toegevoegd, op link geklikt betaalmethode toevoegen, deze keuzes krijg ik zoals gezegd. Sepa, american express, Mastercard en als laatste visa.
Niets met een laadpas
Dat krijg ik dus niet. Ook niet via een pc met webbrowser
Tesla Model 3 RWD (2023)
Heb je nog een abonnement/prijsplan anders dan “member”? dan kun je geen laadpas opgeven als betaalmethode.
Het is gelukt, nu net een mail terug van fastned, ze hebben m'n account verwijderd, en nu lukt het me wel..
Tesla Model 3 RWD (2023)
Nu nog even testen voor ons......cacofant schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 17:09:
Het is gelukt, nu net een mail terug van fastned, ze hebben m'n account verwijderd, en nu lukt het me wel..
@bite
Als jij met MainGau laad bij Fastned wat voor prijs krijg je dan te zien in de Fastned app?
Als jij met MainGau laad bij Fastned wat voor prijs krijg je dan te zien in de Fastned app?
Ik ben blij dat ik mijn hele leven lang van mijzelf akkoord moest en moet krijgen voor de aankoop van mijn auto's.Verwijderd schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 15:12:
[...]
Ik kan de 600 gewoon zakelijk doorbelasten hoor. Heb het met BDNL besproken en op schrift retour ontvangen. Ik heb ze aangegeven dat ik vanwege mijn auto en mijn werktijden die laadtijd nodig heb en dit vanuit een zakelijk aspect ontstaat. Ik kan ook 2 uur per dag korter gaan werken, scheelt hun 20% omzet omzet per dag waar ik geen BTW over in rekening breng en geen VPB over afdraag (feitelijk 1:1 winst op wat verzekeringen na). Waar ik eerst een 'nee' kreeg, heb ik kort erop een 'akkoord' gekregen. Gelijk voor vrouwlief ook een Kona bijbesteld, maar die komt pas in februari 2019.
BMW i3 2020, BMW 740e 2018, BMW IX 2022, pajero 3.2 DI-D 2006 LWB en 2008 SWB,
Verwijderd
Gaat meer om de zakelijkheid van de kosten en het feit dat ik me kapot erger aan hoeveel belasting je betaalt, waar mogelijk ff gebruik van maken toch?janesh schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 17:38:
[...]
Ik ben blij dat ik mijn hele leven lang van mijzelf akkoord moest en moet krijgen voor de aankoop van mijn auto's.
Een privilege dat niet iedereen gegund is. Daarom extra waardevol ;-) Ik ben er ook blij mee. Liever gelast dan geleased zei ik altijd, maar " deze is betaald " is ook een mooie spreuk ;-)janesh schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 17:38:
[...]
Ik ben blij dat ik mijn hele leven lang van mijzelf akkoord moest en moet krijgen voor de aankoop van mijn auto's.
Ik krijg er toch altijd nog een beetje sloeber gevoel bij als je zelf je auto niet kunt/mag kiezen. En niet omdat 't dan "voor 't werk is" want wat ik naar mijn werk aantrek qua kleding bepaal ik ook zelf. En de pc waarop ik werk, de pen waarmee ik schrijf en de stoel waarop ik zit. Allemaal vrije keuze ;-)
( Qua belasting snap ik zakelijk rijden wel hoor, maar geen keuze vrijheid? Dan maar geen bijtelling en privé er een auto naast ;-) )
Klopt, ook als niet super noodzakelijk, laadvoorziening incl. verzwaring kun je gewoon zakelijk doen (zo lang het duurt). Gaan we denk ik ook doen en je mag aan 38 cent/kw doorbelasten. Dus zakelijk ev rijden is geld verdienen als je thuis laad ! (zot, maar mag).Verwijderd schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 15:12:
[...]
Ik kan de 600 gewoon zakelijk doorbelasten hoor. Heb het met BDNL besproken en op schrift retour ontvangen. Ik heb ze aangegeven dat ik vanwege mijn auto en mijn werktijden die laadtijd nodig heb en dit vanuit een zakelijk aspect ontstaat. Ik kan ook 2 uur per dag korter gaan werken, scheelt hun 20% omzet omzet per dag waar ik geen BTW over in rekening breng en geen VPB over afdraag (feitelijk 1:1 winst op wat verzekeringen na). Waar ik eerst een 'nee' kreeg, heb ik kort erop een 'akkoord' gekregen. Gelijk voor vrouwlief ook een Kona bijbesteld, maar die komt pas in februari 2019.
Weglaten is ook een beetje jammer. Het is best een nuttige functie als je gebruik verbruik wel lijkt op het profiel dat je gebruikt in je berekening.Hachy schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 11:27:
Ja, vergeten te vertellen. Auto specifieke informatie wordt in een later stadium waarschijnlijk ook realtime gekoppeld. Filteren daarop is zeker een pré ja.
Thanx!!!
Je zou kunnen overwegen om een aantal profielen te gebruiken waarmee een gebruiker zich kan vergelijken. Of het allermooiste, een gebruiker zelf een profiel laten samenstellen op basis waarvan je de goedkoopste laadpassen berekent.
*zucht*
Vandaag een ritje van Brabant naar Sneek en terug gemaakt (400 km).
Helaas werd de Maingau "EinfachStromLaden" laadpas niet geaccepteerd bij Fastned stations Lepelaar, Lemsterhop (station vandaag pas actief) , Aalscholver en De Kroon. Dus maar gewoon met de Fastned App met hoge tarieven geladen
Mijn banknummer werd bij MainGau niet geaccepteerd, dus is deze op Debet kaart gezet, zodat ik t.z.t. een rekening krijg en toch met de laadpas kan laden. Ik heb afgelopen donderdag met de laadpas bij een Allego kunnen laden, dus hij is geactiveerd. Heb echter nog nooit een rekening gehad. Dus ik weet niet of het daarmee te maken heeft? Of werkt de MainGau laadpas alleen wanneer deze gekoppeld is in de Fastned App?
Bij het nieuwe station Wellerzand was een lader in storing en bij de andere stond iemand met een E-golf, die daar ook niet aan kon laden, dus maar doorgereden naar Sneek, omdat ik daar de auto dan maar aan een laadpaal wilde zetten.
Een openbare laadpaal dichtbij was bezet door een Tesla. En in het centrum waren 2 laadpalen defect. En ik had nog maar een range van 18 km
We gingen naar het Van Der Valk hotel in Sneek en gelukkig was daar 1 laadpaal en die ook nog niet bezet was. Moest wel een sleutel vragen bij de receptie en kon gelukkig genoeg opladen om op de terugweg bij het nieuwe station Lemsterhop te laden.
Heb nu ook de 175 kW stations kunnen proberen en de Kia Soul EV laad hier met Chademo i.p.v. 50 kW met 70 kW
Helaas werd de Maingau "EinfachStromLaden" laadpas niet geaccepteerd bij Fastned stations Lepelaar, Lemsterhop (station vandaag pas actief) , Aalscholver en De Kroon. Dus maar gewoon met de Fastned App met hoge tarieven geladen
Mijn banknummer werd bij MainGau niet geaccepteerd, dus is deze op Debet kaart gezet, zodat ik t.z.t. een rekening krijg en toch met de laadpas kan laden. Ik heb afgelopen donderdag met de laadpas bij een Allego kunnen laden, dus hij is geactiveerd. Heb echter nog nooit een rekening gehad. Dus ik weet niet of het daarmee te maken heeft? Of werkt de MainGau laadpas alleen wanneer deze gekoppeld is in de Fastned App?
Bij het nieuwe station Wellerzand was een lader in storing en bij de andere stond iemand met een E-golf, die daar ook niet aan kon laden, dus maar doorgereden naar Sneek, omdat ik daar de auto dan maar aan een laadpaal wilde zetten.
Een openbare laadpaal dichtbij was bezet door een Tesla. En in het centrum waren 2 laadpalen defect. En ik had nog maar een range van 18 km
Heb nu ook de 175 kW stations kunnen proberen en de Kia Soul EV laad hier met Chademo i.p.v. 50 kW met 70 kW
@ZuinigeRijder
Of werkt de MainGau laadpas alleen wanneer deze gekoppeld is in de Fastned App?
[/quote]
Lees even een paar berichtjes terug.
Er zijn meerdere hier die gewoon heeft geladen met de MainGau pas zonder te koppelen
Ik zelf heb 3 verschillende locaties van Fastned geprobeerd en werken allemaal.
Of werkt de MainGau laadpas alleen wanneer deze gekoppeld is in de Fastned App?
[/quote]
Lees even een paar berichtjes terug.
Er zijn meerdere hier die gewoon heeft geladen met de MainGau pas zonder te koppelen
Ik zelf heb 3 verschillende locaties van Fastned geprobeerd en werken allemaal.
[ Voor 3% gewijzigd door evtje op 07-07-2018 21:55 ]
De normale prijs van 0,59/kWh en via de site, of via meer details link in de app, staat er ook de tijd. Nu had ik mijn rekening er nog in staan maar verwacht dat het verder gewoon wordt geregeld via de laadpaas aanbieder. Stel dat je zoals met newmotion een starttarief hebt dan denk ik dat je die ook niet zou zien in de Fastned app.evtje schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 17:22:
@bite
Ik probeerde mijn Maingau ook toe te voegen bij de Allego Smoov app, lijkt me wel handig (ivm laadstatus) maar dat werdt niet geaccepteerd. Edit - De Maingau app had ik ook eens geprobeerd maar stoppen leek niet goed te gaan dus gebeld met Allego om m’n kabel los te krijgen; telefonisch toen wel snel geholpen.
[ Voor 11% gewijzigd door bite op 07-07-2018 23:06 ]
@ZuinigeRijder : hoe oud is je Maingau pas? Ik dacht te hebben gelezen dat het (nog) niet met de nieuwe passen lukt bij Fastned
Ter bevestiging aan de twijfelaars: Maingau pas getest bij FastNed Bloemheuvel A12 Woudenberg, en FastNed Overbroek A15 Opheusden.
Werkt! Kabel insteken, op 't schermpje van de laadzuil op start drukken, laadpas selecteren als methode, pas voor lezer houden en het werkt. De zuil zegt heeeel snel dat de pas is goed gekeurd en begint met laden.
Ik heb de pas nu een maand of 2. Dus redelijk nieuw ;-) 8 succesvolle sessies bij Allego die ook in het transactie overzicht staan. En 2 succesvolle sessies bij FastNed die ik nog niet terug zie in het overzicht.
Maingau pas heb ik gekoppeld met m'n N26 bankrekening. Verloopt met automatische incasso en dat werkt. Begin van vorige maand is er afgeschreven.
Werkt! Kabel insteken, op 't schermpje van de laadzuil op start drukken, laadpas selecteren als methode, pas voor lezer houden en het werkt. De zuil zegt heeeel snel dat de pas is goed gekeurd en begint met laden.
Ik heb de pas nu een maand of 2. Dus redelijk nieuw ;-) 8 succesvolle sessies bij Allego die ook in het transactie overzicht staan. En 2 succesvolle sessies bij FastNed die ik nog niet terug zie in het overzicht.
Maingau pas heb ik gekoppeld met m'n N26 bankrekening. Verloopt met automatische incasso en dat werkt. Begin van vorige maand is er afgeschreven.
Mijn MainGau contract is ingegaan op 12 juni en volgens mij 2 dagen later had ik de laadpas al thuis, dus ongeveer 3 weken oud. Mijn Rabobanknummer werd niet geaccepteerd, dus na een mail naar MainGau is de laadpas/App op debet kaart gezet. Dus geen gekoppelde bankrekeningnummer, ook geen N26 bankrekeningnummer. Op donderdag 5 juli heb ik met de laadpas bij een Allego lader kunnen laden. In de App verscheen de laadsessie ook. Ik heb nog nooit een rekening betaald/gekregen natuurlijk.pmiddeld schreef op zondag 8 juli 2018 @ 00:07:
@ZuinigeRijder : hoe oud is je Maingau pas? Ik dacht te hebben gelezen dat het (nog) niet met de nieuwe passen lukt bij Fastned
Bij Fastned kwam een foutmelding dat de laadpasaanbieder deze transactie niet accepteerde. Ben vergeten een foto ervan te maken, want de exacte melding ben ik vergeten.
Zal maandag nog eens proberen en dan een foto van de melding maken en een mail sturen naar Fastned en MainGau.
Iemand waarbij de MainGau laadpas zonder bankrekening koppeling wel werkte bij Fastned? Of nog nooit een rekening gehad en toch werkte bij Fastned?
[ Voor 7% gewijzigd door ZuinigeRijder op 08-07-2018 09:46 ]
Mijn Maingau is net zo ingesteld als bij Zuinige Rijder (geen gekoppelde bankrekening ook geen N26). Op de App lukt het om bij Allego snellaadpalen te laden. Met de pas lijkt het 1 seconde op gang te komen en dan slaat het laadproces af met foutmelding inzake de kaart. Heb een e-mail gestuurd om nog eens naar de kaart te kijken. Mogelijk dat het met de App wel werkt omdat ze die prijs (voorlopig) op nihil hebben gezet en later verrekenen...ZuinigeRijder schreef op zondag 8 juli 2018 @ 09:27:
[...]
Mijn MainGau contract is ingegaan op 12 juni en volgens mij 2 dagen later had ik de laadpas al thuis, dus ongeveer 3 weken oud. Mijn Rabobanknummer werd niet geaccepteerd, dus na een mail naar MainGau is de laadpas/App op debet kaart gezet. Dus geen gekoppelde bankrekeningnummer, ook geen N26 bankrekeningnummer. Op donderdag 5 juli heb ik met de laadpas bij een Allego lader kunnen laden. In de App verscheen de laadsessie ook. Ik heb nog nooit een rekening betaald/gekregen natuurlijk.
Bij Fastned kwam een foutmelding dat de laadpasaanbieder deze transactie niet accepteerde. Ben vergeten een foto ervan te maken, want de exacte melding ben ik vergeten.
Zal maandag nog eens proberen en dan een foto van de melding maken en een mail sturen naar Fastned en MainGau.
Is het iemand hier al gelukt om Maingau in de Fastned app als betaalmethode te koppelen, met voornoemde debetkaartsituatie? zonder dat sprake is van een gekoppelde bankrekeningnummer / N26 ?
Ja, dat is mij prima gelukt. Debet kaart en gewoon gekoppeld. Ik heb wel hem later alsnog aan N26 gekoppeld maar hij is toen in het begin wel op Debet gezet (€0,- tarief).
Grappig dat het de laatste paar dagen ineens drukker is @ Fastned... https://twitter.com/search?q=fastned&src=typd
Grappig dat het de laatste paar dagen ineens drukker is @ Fastned... https://twitter.com/search?q=fastned&src=typd
Die foutmelding kreeg ik ook bij twee verschillende laders. (het lonnekermeer en het veelsveld )ZuinigeRijder schreef op zondag 8 juli 2018 @ 09:27:
[...]
Mijn MainGau contract is ingegaan op 12 juni en volgens mij 2 dagen later had ik de laadpas al thuis, dus ongeveer 3 weken oud. Mijn Rabobanknummer werd niet geaccepteerd, dus na een mail naar MainGau is de laadpas/App op debet kaart gezet. Dus geen gekoppelde bankrekeningnummer, ook geen N26 bankrekeningnummer. Op donderdag 5 juli heb ik met de laadpas bij een Allego lader kunnen laden. In de App verscheen de laadsessie ook. Ik heb nog nooit een rekening betaald/gekregen natuurlijk.
Iemand waarbij de MainGau laadpas zonder bankrekening koppeling wel werkte bij Fastned? Of nog nooit een rekening gehad en toch werkte bij Fastned?
Na een nieuwe poging, scannen van de kaart, probleemloos geladen.
Interessant artikel over de practische snellaad-eigenschappen van een paar populaire BEV's, via Fastned: Let’s Look At Fast Charging Curves For Popular Electric Cars
Leaf, bijv:

Of Ioniq:

Best wat verschillen...
Leaf, bijv:

Of Ioniq:

Best wat verschillen...
Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.
Mijn MainGau pas is ook zonder bank of N rekening.ZuinigeRijder schreef op zondag 8 juli 2018 @ 09:27:
[...]
En ook niet gekoppeld aan Fastned.
Wel is mijn pas voor 20 april dat was mijn eerste lading .
En ook ik heb nog nooit een rekening gezien.
6 keer bij Allego geladen en 4 keer Fastned.
Zou het kúnnen zijn dat er een limiet op kan zitten ?
Bijvoorbeeld 200 kw/h of aantal ladingen?
Hoeveel heb jij geladen bij Allego?
Ik vind het toch allemaal een beetje vaag vooral hoe er betaald gaat worden.
Ik heb maar 1 keer geladen bij Allego, afgelopen donderdag, om te kijken of de pas wel geactiveerd was. 15 minuten geladen, 10.09 kW, 80 eurocent staat bij mijn transacties.evtje schreef op zondag 8 juli 2018 @ 12:44:
[...]
Mijn MainGau pas is ook zonder bank of N rekening.
En ook niet gekoppeld aan Fastned.
Wel is mijn pas voor 20 april dat was mijn eerste lading .
En ook ik heb nog nooit een rekening gezien.
6 keer bij Allego geladen en 4 keer Fastned.
Zou het kúnnen zijn dat er een limiet op kan zitten ?
Bijvoorbeeld 200 kw/h of aantal ladingen?
Hoeveel heb jij geladen bij Allego?
Ik vind het toch allemaal een beetje vaag vooral hoe er betaald gaat worden.
Sinds begin april misschien een keer of tien geladen en nog altijd geen rekening ontvangen. Ook mijn bericht dat ik nog geen rekening ontvangen heb, blijft onbeantwoord. Als deze week het zand onder de klinkers ligt en ik weer van het erf af kan maar eens bij Fastned laden, kijken of dat lukt.
PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017
Zal het van de week ook eens proberen.. Inmiddels heb ik ook een N26 gekoppeld aan maingau.
Weet iemand hoe die betaling dan gaat op het N26 nummer?! Het is volgens mij een soort creditcard, krijg je dan een rekening van N26?!
Weet iemand hoe die betaling dan gaat op het N26 nummer?! Het is volgens mij een soort creditcard, krijg je dan een rekening van N26?!
Tesla Model 3 RWD (2023)
N26 is een reguliere bankrekening. Maingau doet gewoon een SEPA incasso (DE: Lastschrift). Ik weet niet of N26 nog boeterente berekent bij negatief saldo, dus ik zorg zelf gewoon dat er wat tegoed op staat.
Ik zit te kijken naar n26T_E_O schreef op zondag 8 juli 2018 @ 13:20:
N26 is een reguliere bankrekening. Maingau doet gewoon een SEPA incasso (DE: Lastschrift). Ik weet niet of N26 nog boeterente berekent bij negatief saldo, dus ik zorg zelf gewoon dat er wat tegoed op staat.
Een vraagje daar over
Zijn er ook kosten aan verbonden als je van de rabo naar n26 geld overgemaakt?
Nee. Het is gewoon een normale bankrekening.
Bij mij werd er gewoon automatisch afgeschreven van de N26 rekening,. Er staat voldoende saldo op m'n N26 pas en dat moet ook wel, want je betaald anders best boete rente begreep ik. De bankpas van N26 werkt als een soort prepaid creditcard: een debitcard dus, maar niet zoals een Nederlandse bankpas (die je ook als debitcard kunt zien).cacofant schreef op zondag 8 juli 2018 @ 13:14:
Zal het van de week ook eens proberen.. Inmiddels heb ik ook een N26 gekoppeld aan maingau.
N26 kan je gebuiken overal waar je ook met je creditcard kunt betalen. Zoals tolpoortjes, online shops èn alles onderweg ( McD, tankstations, musea etc) maar niet bij de meeste supermarkten of normale dorpswinkeltjes.
Schemergebies tussen bankrekening en creditcard dus.
Edit: geen kosten voor overmaken. Er is wel een limiet van (ik dacht 5) contant geld opnames bij geldautomaten per maand. Betalen in winkels is altijd zonder extra kosten.
Ik vind 't wel prettig die N26. Hou niet van " op de pof ". Boter bij de vis.
Mijn LMS pas gebruik ik daarom ook nauwelijks: van de sessies waarvoor ik die gebruikt heb, heb ik nog niet één registratie gezien in app of op pc. Nul inzicht dus wat het gebruik van die pas mij heeft gekost tot nu toe.
(LMS van oplaadpalen.nl. Uit de top10)
[ Voor 6% gewijzigd door JayPe op 08-07-2018 15:06 ]
Oke bedankt.Hachy schreef op zondag 8 juli 2018 @ 15:04:
Nee. Het is gewoon een normale bankrekening.
Kanttekening: De meeste tolpoortjes houden niet zo van debit cards. Dan kan er wel een eurocard logo'tje op staan, dat is nog geen garantie dat je hem 'als een creditcard' kan gebruiken.
Erachter zit gewoon een DE IBAN. Dus ik zie het meer als een Duitse bankrekening met een Eurocard debit pasje om mee te betalen op de meeste "creditcard-capable" betaal automaten.
Erachter zit gewoon een DE IBAN. Dus ik zie het meer als een Duitse bankrekening met een Eurocard debit pasje om mee te betalen op de meeste "creditcard-capable" betaal automaten.
Westerschelde tussel tolpoortjes deed 't prima hoor ;-)
(N=1, I know)
Maar wat je zegt: daar waar je met creditcard kunt betalen kun je meestal ook terecht met de N26 pas.
Ik zal eens testen of je 'm ook kunt gebruiken als laadpas ;-)
(N=1, I know)
Maar wat je zegt: daar waar je met creditcard kunt betalen kun je meestal ook terecht met de N26 pas.
Ik zal eens testen of je 'm ook kunt gebruiken als laadpas ;-)
Ik heb die n26 rekening puur en alleen voor laden met Maingau. Creditcard heb ik dan ook direct doorgeknipt. Ga ik toch niet gebruiken en ik heb al genoeg van die plastic kaartjes in m'n portemonnee.
Das knap, want het is géén creditcard.pmiddeld schreef op zondag 8 juli 2018 @ 16:12:
Ik heb die n26 rekening puur en alleen voor laden met Maingau. Creditcard heb ik dan ook direct doorgeknipt. Ga ik toch niet gebruiken en ik heb al genoeg van die plastic kaartjes in m'n portemonnee.

"Ik heb al genoeg plastic kaartjes", said no Hachy ever! ;-)
Is het eigenlijk makkelijk om z'n n26 rekening te openen.
Hoe gaat dat in z'n werk?
Hoe gaat dat in z'n werk?
Gaat best makkelijk. Ik heb het op vakantie in het buitenland geregeld op m'n telefoon. Download de app en volg instructies. Je moet ook een foto van je paspoort maken en één van jezelf. Trek je beste pak aan, dan kom je door de selectie 
Raadpleeg eventueel eerst hun website.
Raadpleeg eventueel eerst hun website.
Verwijderd
ik laad al enkele weken probleemloos met "MainGau" bij Allego snelladers (met de kaart). Er is geen bankrekening gekoppeld in de app (dus ook geen N26) en ik heb inmiddels 1 factuur via email ontvangen.In de app staan keurig netjes de laadsessies en bedragen en tot dusver klopt het helemaal.
Ik ga morgen (9/7) de FastNed lader langs de A2 (Boxtel) testen met "MainGau" en hoop dat het werkt.
Ik ga morgen (9/7) de FastNed lader langs de A2 (Boxtel) testen met "MainGau" en hoop dat het werkt.
Verwijderd
Oh ja, ik heb de "MainGau" kaart als primair betaalmiddel in de FastNed-app gezet en de app accepteerde dat in ieder geval.Verwijderd schreef op maandag 9 juli 2018 @ 00:00:
ik laad al enkele weken probleemloos met "MainGau" bij Allego snelladers (met de kaart). Er is geen bankrekening gekoppeld in de app (dus ook geen N26) en ik heb inmiddels 1 factuur via email ontvangen.In de app staan keurig netjes de laadsessies en bedragen en tot dusver klopt het helemaal.
@Verwijderd Als je alle geladen kWh's naast de berekende tarieven zet, wat is dan je gemiddelde prijs per kWh die je betaald hebt?
Verwijderd
Ik laad per snellaad beurt gemiddeld (22 min.) zo'n 5,5 kwh en krijg dan een prijs ("MainGau") van 1,15. Dus zo'n 0,20 per kwh..
Ruwe gemiddeldes dus...
Ruwe gemiddeldes dus...
Ok, thuisprijzen op de snellader dus voor jou.
Ik kom met de Zoe nu rond de 10 cent, omdat ik hem vaak 'te lang' laat staan.
Zou eigenlijk eens een half uur moeten testen van 5 naar 50%. Dan kan het nog wel iets lager denk ik.
Ik kom met de Zoe nu rond de 10 cent, omdat ik hem vaak 'te lang' laat staan.
Zou eigenlijk eens een half uur moeten testen van 5 naar 50%. Dan kan het nog wel iets lager denk ik.
BMW i3 7-8 cent als ik tot 70-80% laad, 9-10 cent als ik 80-90% laad...
Sta meestal 15-25 minuten.
Sta meestal 15-25 minuten.
Dit topic is gesloten.