Top geniet van de rit
Hah, reed vanochtend achter een Kona, had geen zichtbare uitlaat, dacht dat het de EV moest zijn. Maar na kentekencheck zag ik dat het de 1.0 benzine variant was
Dacht al.. kan haast niet dat ie al rondrijdt.
Waar het hart van vol isCyBeRSPiN schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 12:58:
Hah, reed vanochtend achter een Kona, had geen zichtbare uitlaat, dacht dat het de EV moest zijn. Maar na kentekencheck zag ik dat het de 1.0 benzine variant wasDacht al.. kan haast niet dat ie al rondrijdt.
Iemand die een laadpaal voor thuis kan aanraden (Type 2 aansluiting).
Ik wou eerst voor de Tesla Wall Charger gaan maar die kan alleen aangekocht worden adhv van VIN nummer van een Tesla wagen.
Vond de Tesla wall charger super door zijn compact formaat en mooi uiterlijk.
Ik wou eerst voor de Tesla Wall Charger gaan maar die kan alleen aangekocht worden adhv van VIN nummer van een Tesla wagen.
Enige dat ik kan aanraden is om iets van marktplaats te plukken. Heb er zelf inmiddels meerdere gekocht en weer verkocht.belrpr schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 13:55:
In eerste instantie had ik een 3-fase lader met kWh meter/NFC/GSM gekocht voor €300. Vond ik uiteindelijk nodeloos complex en weer verkocht en nu voor €225 een ICU compact.
Ik denk dat door snelheid van ontwikkeling en mensen die hem bij lease contract "erbij kregen" het aanbod heel goed is. Ik zou werkelijk waar niet weten waarom je een laadkast (privé) nieuw zou willen kopen.
Als je niets hoeft te verrekenen zou ik altijd voor een plug & play variant gaan, een pasje langs de lezer is een kleine moeite maar ik ben blij dat ik hem kwijt ben.
P.s. beste zoekopdracht op marktplaats is toch "laadpaal", ook als het niet om een paal gaat.
[ Voor 13% gewijzigd door assje op 05-07-2018 14:08 ]
“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]
Welkom in het topic!belrpr schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 13:55:
Welke laadpaal je het beste kan kopen is van een aantal factoren afhankelijk.
- Welke auto wil je laden, en op hoeveel fases kan die laden?
- Hoe groot is je accupack, en hoeveel kWh gebruik je per dag?
- Waar moet de laadpaal / laaddoos komen?
- Welk type aansluiting heeft je auto type 1 of type 2?
- Hoe zwaar is de hoofdaansluiting van je huis?
- Moet je de kosten van het laden verrekenen met je werkgever of eigen bedrijf?
- Wil je dat anderen aan jouw paal kunnen laden?
- Wat mag het kosten?
*zucht*
@mux
Je nieuwe website is niet gemakkelijk te vinden.
Omdat een mod je link heeft weggehaald heb ik even zitten googlen maar ik kom jouw nieuwe website niet tegen, ook niet via muxtronics.nl of youtube of tweakblogs?
Omdat een mod je link heeft weggehaald heb ik even zitten googlen maar ik kom jouw nieuwe website niet tegen, ook niet via muxtronics.nl of youtube of tweakblogs?
Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.
- Ik ben momenteel in het bezit van een Passat GTE variant.
- 9,9 kWh en ik rij die dagelijks op en snel bijladen zou handig zijn om dit meerdere keren per dag op te rijden.
- Deze zou in mijn garage geplaatst worden maar mijn auto laad voor de garage.
- Het is een type 2 aansluiting.
- Het is een enkel fase aansluiting.
- Mijn privé zou dit factureren naar mijn zelfstandige zaak (BVBA)
- Nee
- Wat mag het kosten?
- Prijs is geen issue maar ik zou wel maandelijkse kosten door abonnementen willen voorkomen.
Vandaaar de oorspronkelijke keuze ook voor een Tesla Wall Charger.
We kunnen vanaf nu met de Maingau pas laden bij Fastned, zie https://support.fastned.n...ok-laden-met-een-laadpas-
Grappig dat Fastned waarschuwt dat je pasaanbieder mogelijk andere prijzen berekend.
Grappig dat Fastned waarschuwt dat je pasaanbieder mogelijk andere prijzen berekend.
PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017
zijn laatste youtube video gaat erover de url lijkt op hoe hij ook zijn auto heeft genoemd; de muxsanJuup schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 14:28:
@mux
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
Je altijd een tesla rijder lief aankijken alleen dan heb je een tweedehands nieuwbelrpr schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 13:55:
Verder zijn er veel opties natuurlijk maar goed die van tesla is een van de weinige die ook mooi is.
Gewoon niet koppelen het werkt standaard al waarom moeilijk doen met de app als het simpel kan.PeterZ(on) schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 14:41:
We kunnen vanaf nu met de Maingau pas laden bij Fastned, zie https://support.fastned.n...ok-laden-met-een-laadpas-
[ Voor 28% gewijzigd door MeZZiN op 05-07-2018 15:13 ]
- > Ik ben momenteel in het bezit van een Passat GTE variant. [br] Die auto kan je maximaal met 3.7kW laden. [br][br]
- > 9,9 kWh en ik rij die dagelijks op en snel bijladen zou handig zijn om dit meerdere keren per dag op te rijden. [br] Volledig laden kost bij 3.7kW toch 2½ - 3 uur. Omdat de auto niet sneller laadt heeft het (voor nu) geen zin om een snellere paal (doos) aan te schaffen. [br][br]
- > Deze zou in mijn garage geplaatst worden maar mijn auto laad voor de garage. [br][br]
- > Het is een type 2 aansluiting. [br][br]
- > Het is een enkel fase aansluiting.[br] Als de Tesla er is, is het misschien verstandig om te upgraden naar een 3*25A hoofdaansluiting. [br][br]
- > Mijn privé zou dit factureren naar mijn zelfstandige zaak (BVBA)[br] Dan heb je een laadpaal met kWh meter nodig, of je kan een kWh meter in je groepenkast monteren. Let daarbij op dat het een MID goedgekeurde meter is. [br][br]
- > Nee Hij komt in de garage, daarvoor heb je geen sleutel o.i.d. voor nodig. [br][br]
- Wat mag het kosten?
- > Prijs is geen issue maar ik zou wel maandelijkse kosten door abonnementen willen voorkomen. [br][br] > Misschien ook vermelden dat de volgende wagen een Tesla wordt. Vandaaar de oorspronkelijke keuze ook voor een Tesla Wall Charger.[br] [br] Met de wensen die je hebt is een Tesla wall charger geen verkeerde keuze. Ik weet alleen niet of die ook op 1 fase aan te sluiten is. Ik zag op marktplaats een aantal wall chargers in de aanbieding, dus er is wel aan te komen.[br] [br] Als je in een keer klaar wil zijn, ook voor je volgende auto heb je ongeveer het volgende nodig:[br] Veranderen van je hoofdaansluiting naar 3x25A.[br] Aanpassen of vervangen van je bestaande groepenkast.[br] Bijplaatsen van een 3-fase aardlek[br] Bijplaatsen van een 3-fase kWh meter, MID gekeurd.[br] YMVK 5x6mm² kabel van je meterkast naar de plek waar de wall charger moet komen.[br] Tesla Wall Charger
[ Voor 2% gewijzigd door Glewellyn op 05-07-2018 15:29 . Reden: Opmaak ]
*zucht*
Precies, niet koppelen maar alleen de pas gebruiken vind ik ook veel makkelijker.MeZZiN schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 15:09:
[...]
Gewoon niet koppelen het werkt standaard al waarom moeilijk doen met de app als het simpel kan.
PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017
Ja Tesla Wall Charger kan gewoon op 1 fase. Je kan met een switch in de charger de snelheid aangeven (van 6A tot 32A) en volgens mij is 1 of 3 fase afhankelijk van welke kabeltjes je aansluit.
Facts don't care about your feelings
Ik was al dieper in de documentatie aan het zoeken. Had het ook net gevonden. Wel raadzaam om meteen een 5x6mm² kabel aan te leggen als je toch bezig bent.YoshiBignose schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 15:41:
Ja Tesla Wall Charger kan gewoon op 1 fase. Je kan met een switch in de charger de snelheid aangeven (van 6A tot 32A) en volgens mij is 1 of 3 fase afhankelijk van welke kabeltjes je aansluit.
Ik zag ook nog dat de wall charger load balancing ondersteunt. Maar een oplossing die dat zonder abonnement mogelijk maakt zie ik nog niet.
Met abonnement kan jet schijnbaar i.c.m. een Maxem.
[ Voor 4% gewijzigd door Glewellyn op 05-07-2018 15:47 ]
*zucht*
Geen idee wat voor kabel hier ligt
leek behoorlijk dik in ieder geval. Onze staat op 1x32A nu, voor de Ioniq. Ik laad er soms uit luiheid op (geen pasje nodig en hoef niet op knop te drukken om laadpoort te openen) maar heb ook nog een 3x16A van TNM.
http://muxsan.com is de link.Juup schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 14:28:
@mux
Geen https, geen cookie wall, geen algemene voorwaarden / disclaimer oh oh oh oh
Prima werkgever (wat dat betreft). Welk bedrijf is dat? Ga ik daar ook werkenJDFS schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 10:25:
Mijn werkgever biedt sinds dit jaar een optie aan voor 150 werknemers (werk bij een bedrijf met +/- 5.000 werknemers met een bijna even groot wagenpark), inclusief bereiders van een PHEV, om hun auto met een contract van 2 jaar of ouder, kosteloos hun auto om te ruilen voor een volledig elektrische variant.
Ik rijd sinds begin 2016 (7% bijtelling) een Golf GTE en heb gebruik gemaakt van deze regeling om te gaan voor een Hyundai Kona - Dark Knight kleur zonder dakraam aangezien je met dakraam moet wachten tot mei/juni 2019... Het dakraam is een luxe wat ik denk ik wel ga missen ten opzichte van mijn huidige Golf, maar laten we eerlijk zijn de Golf GTE is de eerste auto die ik ooit heb gehad dus ik ben ook gelijk vrij luxe ingestapt. De enige opties die ik niet heb op de Golf zijn: automatisch inparkeren en lane assist.
Nu de Kona zonder dakraam besteld en krijg deze week te horen of ik hem in september of oktober krijg. Per maand gaat het me, in vergelijk tot de Golf, EUR 130 netto(!) schelen omdat mijn werkgever elektrisch vervoer flink steunt en ik sinds mijn promotie vorig jaar een iets ruimer leasebudget heb.
Hopen op goed nieuws dus!
Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020
Simpel gewoon 2 palen in master slave opgelost geen maxem nodig. (als je twee palen wil) de maxem kan het schijnbaar maar is nog niet klaar / of ready.Glewellyn schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 15:45:
[...]
Ik was al dieper in de documentatie aan het zoeken. Had het ook net gevonden. Wel raadzaam om meteen een 5x6mm² kabel aan te leggen als je toch bezig bent.
Ik zag ook nog dat de wall charger load balancing ondersteunt. Maar een oplossing die dat zonder abonnement mogelijk maakt zie ik nog niet.
Met abonnement kan jet schijnbaar i.c.m. een Maxem.
Er zijn ook nog opensource versies dat je de paal kan moduleren of iets. maar goed ik zou gewoon 3x25a thuis aansluiten en 3 fase en de rest van de groepen verdelen.
En als je een tweede paal wil kan master slave gaan op 16A
Load balancing kan wel met Maxem maar "nog" niet met Tesla laadstation (de andere staan op hun site).
[ Voor 6% gewijzigd door prettig op 05-07-2018 16:57 ]
Moet je de laadpas perse koppelen? Ik heb geen idee waar. Net gekeken..PeterZ(on) schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 14:41:
Tesla Model 3 RWD (2023)
Ok..
Wie gaat het als eerste testen hier?!
Wie gaat het als eerste testen hier?!
Tesla Model 3 RWD (2023)
Ik ga morgen even testen.
Ik zal dan toch niet de eerste zijn?
Ik zal dan toch niet de eerste zijn?
Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020
Net op weg naar huis langs Fastned Hondsiep gereden. Maingau kaart geaccepteerd! Heb niet geladen want ik had nog 96%.
Hahaha mijn Zoe morgen op het werk weer gratis volgooien, volgende week hopelijk bij Fastned testen dan.
Tesla Model 3 RWD (2023)
Ben toch maar even gegaan ik kon het niet laten .
Fastned hoge kwel werkt met MainGau.
Fastned hoge kwel werkt met MainGau.
Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020
FastNed Bloemheuvel ♥ Maingau!!!
To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker
Er worden ook geen cookies gezetYoshiBignose schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 16:07:
Geen https, geen cookie wall, geen algemene voorwaarden / disclaimer oh oh oh oh
Het webp plaatje doet het niet in Firefox 62.0b5
Er mist nog een charset declaratie in de content-type header van de html.
Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.
Ook nog even langs De Slenk gereden. Eerste keer lukte niet. Daarna wel en geladen! Staat echter nog niet in de app. Zal wel even duren.
@pmiddeld De Einfachstromladen app geeft meestal binnen 24 uur de sessie wel weer.
(bij Allego tenminste,.. meestal niet direct, maar zeker geen week wachten )
(bij Allego tenminste,.. meestal niet direct, maar zeker geen week wachten )
To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker
Ik nu bij de 3e fastned werkt perfect. Klopt in de app van MainGau staat nog niets.
Als ik bij Allego ga laden staat het na meestal 10 minuten na afsluiten van de laadsessie al wel in de app..
Tesla Model 3 RWD (2023)
Dit verklaart het een en ander:
Seit heute Nachmittag ist es eingeschränkt möglich, mit der Ladekarte Fastned-Ladestationen zu nutzen :!:. Wir haben hier erst einmal eine kurzfristige Lösung geschaffen, die für alle älteren Ladekarten funktioniert (ähnlich Stromnetz Hamburg).
In den nächsten Wochen werden die Fastned-Ladestationen auch in der App auftauchen und mittels App nutzbar sein. Bis dahin werden auch keine Ladevorgänge in unserer App dargestellt. Unsere Arbeit geht also weiter 😊
wel https, maar je wordt niet van http naar https doorverwezen.
Ik zat even te kijken op het display van de 175 kw lader van fastned .
Daar stond bij 80% nog 1 minuten op gegeven door de auto.
Ik dacht dat is raar gaat de nieuwe snelladers tot 83% of zo.
Nog binnen de minuut veranderd dat lijntje naar achter.
Zal wel 94% zijn en daarbij 11 minuten opgegeven door de auto.
Heeft iemand dit ook wel eens gezien?
Het was voor mij de eerste keer bij de nieuwe 175 kw snellader.
Ik haalde bijna 70 kw.
69.64630 op precies te zijn.
Met een MainGau prijs van 0.0430747922 per kWh
MainGau for the win.😀
Daar stond bij 80% nog 1 minuten op gegeven door de auto.
Ik dacht dat is raar gaat de nieuwe snelladers tot 83% of zo.
Nog binnen de minuut veranderd dat lijntje naar achter.
Zal wel 94% zijn en daarbij 11 minuten opgegeven door de auto.
Heeft iemand dit ook wel eens gezien?
Het was voor mij de eerste keer bij de nieuwe 175 kw snellader.
Ik haalde bijna 70 kw.
69.64630 op precies te zijn.
Met een MainGau prijs van 0.0430747922 per kWh
MainGau for the win.😀
Leuke oplossing in Den Haag:
https://www.omroepwest.nl...an-irritatie-bij-parkeren
1 lader; 10 paaltjes, 20 parkeerplaatsen.
Iedereen mag er parkeren, dus geen gedoe over ICE rijders die "hun" plekje kwijt zijn.
En je kan je auto na het laden gewoon laten staan.
Om het betaalbaar te houden heeft de lader voorlopig maar genoeg vermogen om 1 of 2 auto's tegelijk te laden.
https://www.omroepwest.nl...an-irritatie-bij-parkeren
1 lader; 10 paaltjes, 20 parkeerplaatsen.
Iedereen mag er parkeren, dus geen gedoe over ICE rijders die "hun" plekje kwijt zijn.
En je kan je auto na het laden gewoon laten staan.
Om het betaalbaar te houden heeft de lader voorlopig maar genoeg vermogen om 1 of 2 auto's tegelijk te laden.
@RocketKoen super! Hoe zou die load balanceren werken? First come first served?
https://support.fastned.n...ok-laden-met-een-laadpas-Wil je je Maingau koppelen aan je Fastned account? Voer dan je Maingau-nummer (begint met DE*MEG) in, in het betaalmenu van de Fastned app. Dit nummer kun je vinden op de Maingau website of de ‘Einfachstromladen’ app.
Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.
Volgens hun website lijkt het mij dat ze de een 22kW lader hebben die het vermogen verdeelt. Het meest gebruikelijke is op basis van de vraag. Net als bijvoorbeeld bij de Tesla superchargers.CyBeRSPiN schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 21:41:
@RocketKoen super! Hoe zou die load balanceren werken? First come first served?
Op zich is het minder belangijk, aangezien je een veel grotere kans hebt dat er een plekje vrij is. En je auto er waarschijnlijk toch 12 uur stil staat.
Even over Bloemheuvel aan de A12.
Met de 175 kW laadpaal begonnen. Maingau leek te werken maar gaf een protocol fout (volgens de telefoniste)
Maingau werkte dus gewoon. Maar storing tussen auto en lader.
De oude lader ernaast (50kW) deed t prima. M'n accu was nog hartstikke vol, maaar kwam vooral om even Maingau te testen. T was warm en ik was laat dus die 175kW paal niet nog eens getest maar oeh. De e-up! zal toch niet verouderd zijn waardoor ie niet bij de nieuwere 175kW palen terecht kan?
Met de 175 kW laadpaal begonnen. Maingau leek te werken maar gaf een protocol fout (volgens de telefoniste)
De oude lader ernaast (50kW) deed t prima. M'n accu was nog hartstikke vol, maaar kwam vooral om even Maingau te testen. T was warm en ik was laat dus die 175kW paal niet nog eens getest maar oeh. De e-up! zal toch niet verouderd zijn waardoor ie niet bij de nieuwere 175kW palen terecht kan?
had ik vorige week op de A6 bij AlmereJayPe schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 22:00:
5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017
Dan komt daar vermoedelijk mijn vroege datum vandaan. Inderdaad een voorbestelde config in Dark Knight lak, dus die zitten blijkbaar op de eerste boot...mjdvandenberg schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 09:42:
[...]
Net maar even met de dealer gebeld: in oktober wordt de boot met mijn Kona in Nederland verwacht (pre-order op de dag na het sneak-preview-evenement). Uiteraard onder voorbehoud, maar het is in ieder geval een indicatie, en het komt overeen met mijn inschatting.
Het enige dat nu invloed heeft op de levertijd is kleur (eerste batch is grijs/zwart, rest volgt wat later) en schuifdak (wordt volgend jaar).
Voor mij wordt het een witte, zonder schuifdak. Eventueel 18" wielen en dual tone / dak-wrap, daar moet ik nog even over nadenken. Dat zijn allemaal zaken die de dealer zelf doet, dus dat kan ik tegen die tijd nog beslissen.
Zo, wat een dag, wát een dag jongens. Heb vandaag voor een bomvolle zaal met 120+ mensen een presentatie gegeven over mijn laadpastop10.nl. Kreeg een daverend applaus enzo met veel gefluit, was erg leuk en had ik echt niet verwacht. Veel positieve reacties ook achteraf.
2 uurtjes voordat ik mijn presentatie gaf hoorde ik van een kuchende man in een grijze regenjas bij de ingang dat de Maingau koppeling met Fastned vanmiddag gereed was gemaakt voor alle stations. Dus ik had ook nog eens een mooie scoop.
De directeur van E-flux kwam nog even naar me toe. Hij gaat z'n misleidende advertentie niet aanpassen. Dat werd een gentlemens' agreement, agreed to disagree...
Kwam ik bij aankomst meteen Vincent Everts tegen die laadproblemen had in de Eneco parkeergarage. Zijn pas werd niet geaccepteerd. Ik had uiteraard 40 pasjes bij me dus maar even eentje uitgeleend
Natuurlijk wel gelijk de cameralens in je gezicht, maar ach je moet er wat voor over hebben.
Ik was wel nerveus maar de reacties van het publiek maakten een hoop goed.
2 uurtjes voordat ik mijn presentatie gaf hoorde ik van een kuchende man in een grijze regenjas bij de ingang dat de Maingau koppeling met Fastned vanmiddag gereed was gemaakt voor alle stations. Dus ik had ook nog eens een mooie scoop.
De directeur van E-flux kwam nog even naar me toe. Hij gaat z'n misleidende advertentie niet aanpassen. Dat werd een gentlemens' agreement, agreed to disagree...
Kwam ik bij aankomst meteen Vincent Everts tegen die laadproblemen had in de Eneco parkeergarage. Zijn pas werd niet geaccepteerd. Ik had uiteraard 40 pasjes bij me dus maar even eentje uitgeleend
Natuurlijk wel gelijk de cameralens in je gezicht, maar ach je moet er wat voor over hebben.
Ik was wel nerveus maar de reacties van het publiek maakten een hoop goed.
Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com
Hahaha. Mooi Hachy. Wat was 't voor meeting?
Wel heeeel veeeeel elektrische auto's daar als ik 't goed zie met Vincent z'n draaierige camerawerk ;-)
Jammer van. E-FLUX maar de markt doet z'n werk wel.
Vandaag 2 andere EV-rijders gesproken tijdens m'n laad en test sessie bij FastNed. Daar verspreid het goed en slechte nieuws zich vanzelf van mond tot mond merk ik al. Zeker nu t nog een beetje pionieren is.
Zo was er een gast met een Nieuwe Leaf was enthousiast met z'n leenauto. was een dealer auto waarmee hij proef aan het rijden was als leenauto.
Hij was helemaal verbaasd dat 't laden zo poep simpel is bij FastNed.
En een i3 rijder met alweer een paar jaar we ervaring.
Heb ik bij 't tankstation nou nooit, van die vriendelijke gesprekje. Daar kom ik niet veel verder dan "wilt u misschien de week aanbieding"
Wel heeeel veeeeel elektrische auto's daar als ik 't goed zie met Vincent z'n draaierige camerawerk ;-)
Vandaag 2 andere EV-rijders gesproken tijdens m'n laad en test sessie bij FastNed. Daar verspreid het goed en slechte nieuws zich vanzelf van mond tot mond merk ik al. Zeker nu t nog een beetje pionieren is.
Zo was er een gast met een Nieuwe Leaf was enthousiast met z'n leenauto. was een dealer auto waarmee hij proef aan het rijden was als leenauto.
Heb ik bij 't tankstation nou nooit, van die vriendelijke gesprekje. Daar kom ik niet veel verder dan "wilt u misschien de week aanbieding"
Hier nog een lekker dom 0-100 filmpje van de nieuwe Kona EV. Gaat als de bliksem!
YouTube: 현대 코나 일렉트릭 &...
YouTube: 현대 코나 일렉트릭 &...
Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output
Een groot accountantskantoor in de hoofdstadpmiddeld schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 16:12:
[...]
Prima werkgever (wat dat betreft). Welk bedrijf is dat? Ga ik daar ook werken

Ik rijd zakelijk zo’n 20.000 km per jaar en kan niet wachten om deze in een Kona af te leggen. Ik keek al 2 jaar uit naar de Model 3, maar die heb ik maar uit m’n hoofd gezet. Ben ook steeds meer in love aan het vallen met de bestelde Kona

Mijn zoon heeft nu net het tegenovergestelde besloten, die heeft de Kona laten vallen en een reservering op Model 3 laten plaatsen. Kona zou toch niet voor begin volgend jaar voor hem beschikbaar komen, dus wil ie net zo lief Model 3 afwachten. Was een voorstel van de baas die zich sinds kort zelf in een Tesla verplaatst.JDFS schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 23:48:
[...]
[knip]
Ik keek al 2 jaar uit naar de Model 3, maar die heb ik maar uit m’n hoofd gezet. Ben ook steeds meer in love aan het vallen met de bestelde Kona.
Testing, one, two ...
Het was een publieke bijeenkomst van de VER waarbij er plek was voor 120 mensen. Er stonden ook nog enkele tientallen op de wachtlijst.JayPe schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 23:09:
Hahaha. Mooi Hachy. Wat was 't voor meeting?
Even een vraag onder onze Zoe rijders: Is er nog iemand die na upgraden van batterij tegen dezelfde issues aan loopt? (Soms snellaadproblemen, laden stopt) ik heb nog bij geen enkele laadpaal of snellader problemen gehad
Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl
Nee, geen issues na de upgrade. Alleen maar betrouwbaarder geworden eigenlijk.
Oh Vincent heeft toch de presentatie opgenomen (helaas ontbreekt wel een stuk van het beeld)
https://m.facebook.com/st...621528873761&id=724808760
En de bijbehorende slides:
http://www.laadpastop10.nl/files/slides.pptx
Oh Vincent heeft toch de presentatie opgenomen (helaas ontbreekt wel een stuk van het beeld)
https://m.facebook.com/st...621528873761&id=724808760
En de bijbehorende slides:
http://www.laadpastop10.nl/files/slides.pptx
[ Voor 13% gewijzigd door Hachy op 06-07-2018 00:42 ]
Ziedaar de toekomst is ingehaald door het heden. Dit wordt wel een dingetje als steeds meer mensen elektrisch rijden.JDFS schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 23:48:
Om een beeld te schetsen, op mijn kantoor zijn er zo’n 25 palen van EV box met dus 50 plekken, welke via 3 losse groepsapps (want 3 parkeerplaatsen, afhankelijk van - jawel - functieniveau) met in elke groep zo’n 60+ man elke dag ervoor zorgt dat auto’s worden gewisseld... een logistieke hel!
Jammer, dat e.e.a. wordt bepaald door het functieniveau, maar ja de bazen zorgen goed voor zichzelf
Voor mijn baas met zijn plug-in Volvo moet ook iedereen moven als hij eraan komt. En hij laat m dan de hele dag staan.

Méér palen!! Meeeeeeer!
Ik ben blij dat géén van mijn collega's een EV rijdt. Of zal gaan rijden binnenkort. Nu hàd ik al een preferred parkeerplekje ( gewoon: een plek waar ik meestal parkeer en waar niemand anders gaat staan) maar nu is ie ook nog eens semi gereserveerd.
Maar als er meer collega's EV gaan rijden, komen er méér palen. Leg ik zelf wel aan dan. Gewoon schucos. Als je 8 uur werkt zit ie altijd wel weer vol.
@Hachy ik ga zo kijken. Eerst wakker worden.
Edit: heel leuk! Je moet snel nog maar eens voor een zaaltje gaan staan. Even melden waar en wanneer, dan ga ik proberen in de zaal te zitten ;-)
Ik ben blij dat géén van mijn collega's een EV rijdt. Of zal gaan rijden binnenkort. Nu hàd ik al een preferred parkeerplekje ( gewoon: een plek waar ik meestal parkeer en waar niemand anders gaat staan) maar nu is ie ook nog eens semi gereserveerd.
Maar als er meer collega's EV gaan rijden, komen er méér palen. Leg ik zelf wel aan dan. Gewoon schucos. Als je 8 uur werkt zit ie altijd wel weer vol.
@Hachy ik ga zo kijken. Eerst wakker worden.
Edit: heel leuk! Je moet snel nog maar eens voor een zaaltje gaan staan. Even melden waar en wanneer, dan ga ik proberen in de zaal te zitten ;-)
[ Voor 13% gewijzigd door JayPe op 06-07-2018 07:26 ]
Meer palen: bij bedrijven ja absoluut.
Meer publieke palen: Nog steeds niet mee eens, daar meer snelladers in combinatie met meer range (300-400km).
Meer publieke palen: Nog steeds niet mee eens, daar meer snelladers in combinatie met meer range (300-400km).
Even kijken op de site van fastned, probleem is al even bekendJayPe schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 22:00:

[ Voor 9% gewijzigd door MarcelGo op 06-07-2018 08:30 ]
duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV
Jij hebt zeker de luxe van een eigen oprit?prettig schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 08:17:
Meer palen: bij bedrijven ja absoluut.
Wordt het niet lastig om die mening te houden als je ziet dat er in de grote steden in vrijwel elke straat een laadpaal staat?prettig schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 08:17:
Meer publieke palen: Nog steeds niet mee eens
516K subscribers 👍🏻 5.2K 👎🏻 428 🔕 Notify ➦ Share ▤ᐩ Save
Laat gewoon elke parkeerplek een laadplek zijn. Moet je een zien hoe snel de adaptatie gaat van EV's opeens hebben alle oude EV en nieuwe EV zat range.
Tesla heeft nog steeds een mega voorsprong plus ze hebben de techniek voorsprong. Zeker de updates is iets wat de meeste bedrijven nog niet hebben. Zie al dat mijn leaf console over een paar jaar (2-3 jaar) al achter loopt. Plus ik ga echt geen kaart updates kopen a 150 euro per jaar die dan 1 jaar minimaal achterlopen. Top auto hoor en zal prima blijven rijden maar die dashboard techniek dat is echt old school. Plus hoeveel knopjes heb je nodig.
Tesla heeft nog steeds een mega voorsprong plus ze hebben de techniek voorsprong. Zeker de updates is iets wat de meeste bedrijven nog niet hebben. Zie al dat mijn leaf console over een paar jaar (2-3 jaar) al achter loopt. Plus ik ga echt geen kaart updates kopen a 150 euro per jaar die dan 1 jaar minimaal achterlopen. Top auto hoor en zal prima blijven rijden maar die dashboard techniek dat is echt old school. Plus hoeveel knopjes heb je nodig.
Morgen ga ik bij Munsterhuis Hengelo eens kijken naar de I-Pace. ERg benieuwd.
Ik laad zelf echt zelden op openbare laadplekken, alleen als het ervoor zorgt dat ik een goede parkeerplek heb. Nou rij ik niet zoveel, maar als je thuis, kantoor, bij de meeste grote klanten kan laden (en superchargers voor lange ritten) dan is openbaar laden bijna niet nodig. Uiteraard wel plekken in woonwijken, maar niet bijv bij de supermarkt.
Nee hoor, geloof namelijk niet dat logistieke nachtmerrie van een dergelijke infrastructuur op termijn stand zal houden.TucanoItaly schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 08:39:
[...]
Wordt het niet lastig om die mening te houden als je ziet dat er in de grote steden in vrijwel elke straat een laadpaal staat?
Meer snelladers, sneller laden en grote range.......is volgens mij de oplossing.
Maar kan er ook naast zitten hoor
Ik geloof zelf meer in overal laden dan in snelladers. Snelladers zijn volgens mij een oplossing voor een probleem dat steeds minder zal bestaan: dat je in 1 dag een afstand moet afleggen die groter is dan de range van de auto. Naar mate de range toeneemt zal dat steeds minder nodig zijn. Vergelijk het met benzine tanken: hoe vaak moet je meer dan 1x op een dag tanken? Voor de meeste mensen is dat maximaal 2x per jaar: heen en terug naar je vakantieadres. Voor die gelegenheden heb je snelle laders nodig maar de rest van de tijd is het niet nodig.prettig schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 09:54:
Nee hoor, geloof namelijk niet dat logistieke nachtmerrie van een dergelijke infrastructuur op termijn stand zal houden.
Meer snelladers, sneller laden en grote range.......is volgens mij de oplossing.
Maar kan er ook naast zitten hoor
Het argument "ja maar dan heb je overal ontzettend veel laadpalen nodig" vind ik niet echt een argument. Als ze dat 100 jaar geleden hadden gezegd over stroom of 60 jaar geleden over aardgas dan moest je nu 2x in de week je gastank gaan opladen bij het centrale oplaadpunt. Ik bedoel hiermee te zeggen: als een nutsdienst zó wijd verspreid is dat iedereen het nodig heeft dan is er niks mis mee om daarvoor een goeie infrastructuur te hebben. En met stroom is dat nog een stuk makkelijker dan bijvoorbeeld met gas in de jaren 50/60. De kabels zijn er immers al.
[ Voor 7% gewijzigd door mddd op 06-07-2018 10:03 ]
PV : 4650 Wp : 15 x AEG AS-M60XB-310 + GoodWe 4200D-NS : PVOutput
Ik bedoelde voor iedereen.meermarco schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 11:46:
[...]
Bedoel je gratis voor iedereen opladen bij van marwijk kooystraat Amsterdam? Of met zijn laadpas. Want dat is Nl geen gratis paal volgens mij (vorige week gekeken)
Het kan zijn dat ie inderdaad (niet meer) gratis is, maar dat ligt dan aan GoingElectric's updates.
@prettig Welke logistieke nachtmerrie? Is RocketKoen in "Elektrische auto's - Deel 3" een logistieke nachtmerrie? Het is hoogstens kostbaar, daar wordt helaas niks over gezegd.
Signatures zijn voor boomers.
Ja maar dan moeten ze er alsnog wel zijn. Zie het een beetje als tanken aan de snelweg... ieder mens die een beetje aan zijn geld denkt, tankt niet op de snelweg maar in zijn eigen buurt of ergens op zijn bestemming. Toch zie je zat mensen tanken aan de snelweg.... dat zal uiteraard een grote groep luie mensen zijn (of mensen die sowieso naar de wc moeten en wat meten), maar ook veel die een lange reis hebben. Superchargers netwerk zoals Tesla heeft is prima, vooral als de range groter wordt.mddd schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 10:03:
[...]
Ik geloof zelf meer in overal laden dan in snelladers. Snelladers zijn volgens mij een oplossing voor een probleem dat steeds minder zal bestaan: dat je in 1 dag een afstand moet afleggen die groter is dan de range van de auto. Naar mate de range toeneemt zal dat steeds minder nodig zijn. Vergelijk het met benzine tanken: hoe vaak moet je meer dan 1x op een dag tanken? Voor de meeste mensen is dat maximaal 2x per jaar: heen en terug naar je vakantieadres. Voor die gelegenheden heb je snelle laders nodig maar de rest van de tijd is het niet nodig.
Wat dacht je van lokale snelladers...... dat is de volgende stap en nu al is snelladen erg goedkoop (maingau) en straks lokaal ook.
Maar discussie al te vaak gehad... we gaan het zien.
Maar discussie al te vaak gehad... we gaan het zien.
Leaserijders hebben een tankpas waardoor ze niet op de prijs aan de pomp hoeven te letten.YoshiBignose schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 10:42:
[...]
Ja maar dan moeten ze er alsnog wel zijn. Zie het een beetje als tanken aan de snelweg... ieder mens die een beetje aan zijn geld denkt, tankt niet op de snelweg maar in zijn eigen buurt of ergens op zijn bestemming. Toch zie je zat mensen tanken aan de snelweg.... dat zal uiteraard een grote groep luie mensen zijn (of mensen die sowieso naar de wc moeten en wat meten), maar ook veel die een lange reis hebben. Superchargers netwerk zoals Tesla heeft is prima, vooral als de range groter wordt.
Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
Ik denk dat tesla het 'probleem' van range gewoon opgelost heeft. Nette accu grote + laadnetwerk dat goed en snel werkt en oh zat plek heeft ipv 1-2 snelladers per plek.
Maar de toekomst zit in goede snelladers aan de snelweg voor de lange afstand en zo veel mogelijk cheap laadpalen (en dat mag best gewoon 1 fase 3kwh zijn) omdat dat goed genoeg is voor de terug weg. knutsel op elke lantaarn paal een laadpaal en gaan.
Verder het nut van thuis laden is erg groot en gooi in woonwijken minimaal 20% laadpalen. Dan zijn we klaar voor de de-ice-ing van nederland.
Maar de toekomst zit in goede snelladers aan de snelweg voor de lange afstand en zo veel mogelijk cheap laadpalen (en dat mag best gewoon 1 fase 3kwh zijn) omdat dat goed genoeg is voor de terug weg. knutsel op elke lantaarn paal een laadpaal en gaan.
Verder het nut van thuis laden is erg groot en gooi in woonwijken minimaal 20% laadpalen. Dan zijn we klaar voor de de-ice-ing van nederland.
Is niet altijd waar, ken er genoeg die niet te vaak op de snelweg mogen tanken of zelfs bedrijven die een analyse doen op je verbruik en tankgedrag en je daar op aanspreken als het veel afwijkt van de norm.Videopac schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 10:54:
[...]
Leaserijders hebben een tankpas waardoor ze niet op de prijs aan de pomp hoeven te letten.
Ik kan je normaal een heel eind volgen, maar wat meet jij op de wc?YoshiBignose schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 10:42:
mensen die sowieso naar de wc moeten en wat meten
516K subscribers 👍🏻 5.2K 👎🏻 428 🔕 Notify ➦ Share ▤ᐩ Save
[vrijdagmodus]TucanoItaly schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 11:12:
[...]
Ik kan je normaal een heel eind volgen, maar wat meet jij op de wc?

[/vrijdagmodus]
Kalm aan! En rap een beetje!
Z'n BigNose?TucanoItaly schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 11:12:
[...]
Ik kan je normaal een heel eind volgen, maar wat meet jij op de wc?
Tesla Model Y LR AWD met trekhaak. Niet meer: Tesla Model 3 LR AWD met trekhaak. Niet meer: Kona Electric 64kWh Chalk White Premium met 18" wielen en trekhaak
Even terug naar topic.....paar Kona's defintief gekocht (erg goede inruil gaf de doorslag) en paar gecancelled (worden Niro's of goedkopere Kona's). Productie is Augustus (dus denk eind oktober hier........ ze maken z'n ding in een paar uurtjes en dan duurt het 2 maanden voordat die hier is ...).
Ja, het is best een eindje varenprettig schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 11:44:
... ze maken z'n ding in een paar uurtjes en dan duurt het 2 maanden voordat die hier is ...).
Weet iemand waar je kan achterhalen op welke boot 'jouw' auto staat (track-and-trace-for-cars)?
Tesla Model Y LR AWD met trekhaak. Niet meer: Tesla Model 3 LR AWD met trekhaak. Niet meer: Kona Electric 64kWh Chalk White Premium met 18" wielen en trekhaak
Haha zou leuk zijn ....... overigens klopt voor de eerste series: U KUNT KIEZEN UIT DE KLEUR.
Schuifdak: hop achteraan in de rij voor volgend jaar (was gelijk de enige optie).
Dak zwart, achteraf laten doen (dealer gaat deal maken met spuiter, hij heeft er best veel verkocht dus kan het in een keer).
O ja; Garantie is 5 jaar (ook accu) en max 200.000 km (mondeling van dealer), dat is erg goed.
Schuifdak: hop achteraan in de rij voor volgend jaar (was gelijk de enige optie).
Dak zwart, achteraf laten doen (dealer gaat deal maken met spuiter, hij heeft er best veel verkocht dus kan het in een keer).
O ja; Garantie is 5 jaar (ook accu) en max 200.000 km (mondeling van dealer), dat is erg goed.
[ Voor 13% gewijzigd door prettig op 06-07-2018 12:11 ]
Is rechtgezet (hoop ik)evtje schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 10:22:
@pmiddeld
Kijk je een beetje uit bij de ooster buren......hi hi.
Sorry moest het even kwijt.
Niro EV (interieur)
Leuk detail: 220v aansluiting aan 200w
[ Voor 20% gewijzigd door prettig op 06-07-2018 13:30 ]
YouTube: Nieuwe Jaguar I-Pace VS Tesla! | Vereniging Elektrische Rijders
2500 orders in Nederland! Best serieus!
Wow! Daarvan gaan er vast een hoop balen bij levering in 2019..Alexander6501 schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 13:58:
YouTube: Nieuwe Jaguar I-Pace VS Tesla! | Vereniging Elektrische Rijders
Kona EV video (duits) .... duitsland), verder heel veel uitleg over de menu's.
Software update kan vanuit de auto (usb stick).
Software update kan vanuit de auto (usb stick).
Jaguar garandeert nog steeds levering in 2018. Zelfs voor orders die nog geplaatst moeten worden na die 2500.CyBeRSPiN schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 14:03:
[...]
Wow! Daarvan gaan er vast een hoop balen bij levering in 2019..
Ja ben benieuwd. Idiote keuze van Jaguar overigens om geen 3-fase lader te doen: 90 kWh aan de laadpaal duurt meer dan een dag om te laden bij een Amsterdamse paalCyBeRSPiN schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 14:03:
[...]
Wow! Daarvan gaan er vast een hoop balen bij levering in 2019..

Kona EV (Niro EV dus ook), snelladen:
Tot 60% is 100kw (volgens fabriek), dat is 250-275km in 23 minuten.
Maar mocht je het niet redden (met die range zeldzaam), dan is in NL 10 minuten snelladen en je komt op je bestemming.
Boven de 75% (zie je op de video) loopt het rap terug.
--> Heeft overigens laadbegrenzer (dus je kunt instellen laden tot 80% en dan stoppen)
Tot 60% is 100kw (volgens fabriek), dat is 250-275km in 23 minuten.
Maar mocht je het niet redden (met die range zeldzaam), dan is in NL 10 minuten snelladen en je komt op je bestemming.
Boven de 75% (zie je op de video) loopt het rap terug.
--> Heeft overigens laadbegrenzer (dus je kunt instellen laden tot 80% en dan stoppen)
Het probleem is wel dat de werkgever de brandstof betaalt.Videopac schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 10:54:
Leaserijders hebben een tankpas waardoor ze niet op de prijs aan de pomp hoeven te letten.
Uiteindelijk zal hij dit meenemen in de beleidsvorming.
Als het te duur wordt om elektrisch te rijden, gaat het niet door.
Hoe goedkoper, des te sneller het geaccepteerd zal worden.
Hoe vaak zal de gemiddelde Jaguar rijder dan bij Fastned staan met zo'n bereik?Alexander6501 schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 14:06:
[...]
Ja ben benieuwd. Idiote keuze van Jaguar overigens om geen 3-fase lader te doen: 90 kWh aan de laadpaal duurt meer dan een dag om te laden bij een Amsterdamse paalBen benieuwd naar het verbruik van de Jag tov de Tesla. Ook te hopen dat Fastned meer 175 kW palen plaatst nu zulke auto's op de markt komen.
Als ik me zo'n auto kon veroorloven zou ik niet mijn tijd willen verspillen aan regelmatig 400 a 500Km per dag achter het stuur (ik heb met detachering wel 350Km retour woon-werk gereden - toch te gek voor woorden eigenlijk - en dan zou 90kWh nog voldoen). Voor dagelijks gebruik gewoon thuis of op bestemming laden.
Ik ben wel benieuwd hoe dat zich verder ontwikkeld in de praktijk. Juist met de 22kWh accu van mijn auto kan ik de publieke/snel -laders wel goed gebruiken en met een veel grotere accu zou dat dus enkel op een lange reis zijn en dan heb je er niet veel nodig.
Gaat ook niet echt om regelmatig maar als je dan toch een keer naar het noorden of zuiden van het land moet is het handig dat het er wel is en dat het je niet 1.5 uur extra kost.
Dat ze geen 3 fase installeren laat gewoon zien dat ze niets geven om de klant. Het is een klusje van niets om in te bouwen en doordat er hier veel 3x16A laders zijn zorgt het ervoor dat je wel 3x zo snel kan laden op veel locaties.
Dat ze geen 3 fase installeren laat gewoon zien dat ze niets geven om de klant. Het is een klusje van niets om in te bouwen en doordat er hier veel 3x16A laders zijn zorgt het ervoor dat je wel 3x zo snel kan laden op veel locaties.
Ja klopt volledig, nu 22kw en snellader af en toe nodig (en 95% van de tijd niet nodig).bite schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 14:48:
[...]
Hoe vaak zal de gemiddelde Jaguar rijder dan bij Fastned staan met zo'n bereik?
Als ik me zo'n auto kon veroorloven zou ik niet mijn tijd willen verspillen aan regelmatig 400 a 500Km per dag achter het stuur (ik heb met detachering wel 350Km retour woon-werk gereden - toch te gek voor woorden eigenlijk - en dan zou 90kWh nog voldoen). Voor dagelijks gebruik gewoon thuis of op bestemming laden.
Ik ben wel benieuwd hoe dat zich verder ontwikkeld in de praktijk. Juist met de 22kWh accu van mijn auto kan ik de publieke/snel -laders wel goed gebruiken en met een veel grotere accu zou dat dus enkel op een lange reis zijn en dan heb je er niet veel nodig.
Met 400Km range ......zelden snellader nodig, thuis/zaak of even snelladen als je toch even broodje/koffie pakt onderweg (10 minuten is dan heel veel range).
Kun je NIET thuis/zaak laden, dan denk ik overigens dat je wel vaker de snellader pakt (maingau is namelijk wel heel veel goedkoper dan een publieke paal), even laden en week rijden....voor paar euro.
Een retourtje Leeuwarden-Rotterdam is bijvoorbeeld 412Km. Dat zal vast binnen bereik van 90kWh liggen en zou je zomaar 4,5 uur over doen als er geen file is.YoshiBignose schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 14:59:
Gaat ook niet echt om regelmatig maar als je dan toch een keer naar het noorden of zuiden van het land moet is het handig dat het er wel is en dat het je niet 1.5 uur extra kost.
Mja, wat zou echt de reden achter die keuze zijn.Dat ze geen 3 fase installeren laat gewoon zien dat ze niets geven om de klant. Het is een klusje van niets om in te bouwen en doordat er hier veel 3x16A laders zijn zorgt het ervoor dat je wel 3x zo snel kan laden op veel locaties.
Geen HUD zo te zien? Toch weer een pluspunt aan de Kona. Toch is de ruimte voor passagiers en de grotere kofferbak wel erg voordelig, maar aangezien ik 95% van de tijd alleen in de auto zit (geen gezin) is dit een non-issueprettig schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 13:26:
Niro EV (interieur)
[video]
Vaak kun je op locatie laden en kun je dat niet dan stop je even 10 minuten voor koffie en laad je 100km of meer bij, kun je weer gas geven......1-fase is beperkt, maar je rijdt hem zelden leeg.bite schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 15:13:
[...]
Een retourtje Leeuwarden-Rotterdam is bijvoorbeeld 412Km. Dat zal vast binnen bereik van 90kWh liggen en zou je zomaar 4,5 uur over doen als er geen file is.
[...]
Tenzij je iedere dag 450km moet rijden (dan zou ik de aansluiting verzwaren).
Ik ging verhuizen als ik elke dag 450km zou moeten rijden.prettig schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 15:32:
[...]
Tenzij je iedere dag 450km moet rijden (dan zou ik de aansluiting verzwaren).
Overigens: Iemand iets gehoord over de elfwegentocht?
Ik zie een raar programma voor vrijdag. Start op Goeree, dat is volgens mijn topografische kennis in ZuidHolland. Dan door naar Delft. En daarna een wereldrecord in Wolvega. Tussen Delft start presentatie en Wolvega lijkt maar twee uur te zitten? Hoe rijdt je in hemelsnaam van Delft naar Wolvega in 2 uur met een EV?
Leuke review van de Kona op Sardiene
Klik ondertitels en aan dan automatisch vertalen naar Nederlands. Best te doen. De laadpaal situatie wordt dan ook als volgt vertaald. "De laadpaal is 22kW maar de lader in de auto is een trechter die maar 7kW doorlaat".
Klik ondertitels en aan dan automatisch vertalen naar Nederlands. Best te doen. De laadpaal situatie wordt dan ook als volgt vertaald. "De laadpaal is 22kW maar de lader in de auto is een trechter die maar 7kW doorlaat".
Simpel cheap je moet 3x een lader installeren ipv 1 keer. De tesla's hebben 3 laders 1 per fase. Plus de regel elektronica is ook weer werk. Het is niet voor niets dat de meeste EV's 1 fase hebben. Bedrijven die het wel begrijpen doen het gewoon.bite schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 15:13:
[...]
Een retourtje Leeuwarden-Rotterdam is bijvoorbeeld 412Km. Dat zal vast binnen bereik van 90kWh liggen en zou je zomaar 4,5 uur over doen als er geen file is.
[...]
Mja, wat zou echt de reden achter die keuze zijn.
Maar goed de iPace zou voor mij niet kunnen werken. Elke dag 220 kilometer. Een avond is nooit genoeg om op te laden. Dus na 2 dagen moet ik aan de snellader ipv nooit met mijn tesla 3 fase lader. Plus nu is mijn tesla in den haag binnen 5 uur volledig vol opgeladen de ipace is dan net begonnen en na 8 uur heb je als je geluk heb 28 kwh in de accu.
Ik snap waarom de leaf / ioniq etc 1 fase hebben in een werkdag zitten die redelijk vol op 1 fase 16A maar als je 90kwh hebt red je dat nooit.
Gemiste kans voor jaguar en ja laden is het belangrijkste daar moet je nooit op bezuinigen. Ze niet voor die prijs.
Er zouden ook meer NL exemplaren beschikbaar komen voor eind 2018 las ik?tomas123 schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 14:05:
[...]
Jaguar garandeert nog steeds levering in 2018. Zelfs voor orders die nog geplaatst moeten worden na die 2500.
https://www.autovisie.nl/...aguar-pace-voor-nederland
https://www.autoweek.nl/n...ce-omhoog-voor-nederland/
[ Voor 24% gewijzigd door hardware-lover op 06-07-2018 17:09 ]
Testing, one, two ...
Gemiste kans voor veel fabrikanten, maar er zijn er ook die het wel goed doen (tesla, bmw, renault, ,..).MeZZiN schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 16:22:
[...]
Simpel cheap je moet 3x een lader installeren ipv 1 keer. De tesla's hebben 3 laders 1 per fase. Plus de regel elektronica is ook weer werk. Het is niet voor niets dat de meeste EV's 1 fase hebben. Bedrijven die het wel begrijpen doen het gewoon.
Maar goed de iPace zou voor mij niet kunnen werken. Elke dag 220 kilometer. Een avond is nooit genoeg om op te laden. Dus na 2 dagen moet ik aan de snellader ipv nooit met mijn tesla 3 fase lader. Plus nu is mijn tesla in den haag binnen 5 uur volledig vol opgeladen de ipace is dan net begonnen en na 8 uur heb je als je geluk heb 28 kwh in de accu.
Ik snap waarom de leaf / ioniq etc 1 fase hebben in een werkdag zitten die redelijk vol op 1 fase 16A maar als je 90kwh hebt red je dat nooit.
Gemiste kans voor jaguar en ja laden is het belangrijkste daar moet je nooit op bezuinigen. Ze niet voor die prijs.
Maar eerlijk, ben benieuwd hoe dat gaat met de Kona (thuis 3,6 en zaak 7,2kw) en denk dat we het makkelijk redden, maar die is maar 64kwh, de jag is 90kwh..... vindt het ook krap aan.
http://www.vincenteverts....top-10-851-prijsverschil/
[ Voor 27% gewijzigd door Hachy op 06-07-2018 20:52 ]
Dit topic is gesloten.