Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoade75
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 26-11-2024
pposthoorn schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 14:12:
Lol @ die Newmotion electrip.
Je krijgt enkel de laadkosten vergoed?
Volgens mij is dat inderdaad het enige.
Als je aan zoiets meedoet dan doe je dat waarschijnlijk toch niet voor de laadkosten.
Eerder uit enthousiastme en ter promotie voor EV rijden.
Net als Hachy's leuke blog en reisverslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-09 13:52
Even een rare vraag.
Ik zit (zoals best veel) te wachten op de Kona en de Niro, maar ik ben even vergeten waarom ik de nieuwe leaf van mijn lijstje had geschrapt.
Weet iemand wat het nadeel van een leaf ten opzichte van de Kona of Niro is?
Ik zie een iets kleinere range (40kwh vs 64kwh), een grotere kofferruimte, propilot, 1pedal. Wat ben ik vergeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Vandaag is eindelijk mijn "Gratis laadpaal" geplaatst op het werk.
Het is een ICU Eve Mini.
Deze werd aangeboden bij mijn Zoe.

Nu hebben ze deze ingesteld als plug&charge omdat we geen abonnement hebben afgesloten.
Vrij vreemd als je een gratis laadpaal aangeboden krijgt en dan nog 8 euro per maand moet betalen.

Omdat de paal vanaf de openbare weg te zien is zetten we onze vraagtekens toch bij dit systeem.
In de avonduren en weekenden kan dus iedereen die wil laden gebruik maken van de laadpaal.

Kunnen wij nu wel de laadpaal met een magneetschakelaar spanningsloos maken of gaat de paal daarvan in storing?

Of zit er in dit type een extern contact wat we vrij kunnen geven?

Het bedrijf wat hem geplaatst heeft wil namelijk ook niet echt meewerken omdat ze liever een abonnement willen verkopen volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
Nee precies alleen gratis laadkosten leuk maar elke 2-3 uur loggen en daar is de supercharger en even laden en weer verder is niet helemaal wat new motion zoekt denk ik.

Nadeel van de leaf is minder accu pack (40kwh vs 60kwh) plus geen TMS systeem. Verder een top auto. Geen nadelen naar mijn idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bite
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Smobbo schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 15:37:
Even een rare vraag.
Ik zit (zoals best veel) te wachten op de Kona en de Niro, maar ik ben even vergeten waarom ik de nieuwe leaf van mijn lijstje had geschrapt.
Ik zie een iets kleinere range (40kwh vs 64kwh), een grotere kofferruimte, propilot, 1pedal. Wat ben ik vergeten?
CCS denk ik? verder misschien: laadsnelheid, koeling van de accu, warmtepomp. Ik ken de specs niet dus weet niet of dat nog verschillend is.
-
Ik zou m'n Zoe net even bijladen voor de rit naar huis maar opeens zit het even tegen, de paal in storing en weet niet zeker of dat al zo was; niet goed op gelet en de status led is niet goed te zien in het felle zonlicht.
Naar een andere laadpaal gereden (uiteraard wel fijn dat er een aantal staan), kabel weer aangesloten, pasje er langs, paal klikt maar Zoe zegt rode neus en 'kan niet laden' :(
Gelukkig al het nodige over de auto gelezen dus de reset methode uitgevoerd: alles uit, op slot en 6 minuten wachten. De fout was weg maar vergrendelen van de kabel gaat niet goed waardoor ie alsnog niet kan laden.. Opgeven is geen optie ;) dus maar proberen te vinden wat het kan zijn. De charge amps ray aangesloten, vergrendelt ook niet, merk wel dat ie het probeert, dus verder gaan kijken hoe dat nou eigenlijk werkt.
Eerder ging het verwijderen van de kabel gewoon goed, niet lomp mee geweest ofzo maar op slot zonder kabel lijkt het dat de pen die 'm vergrendeld iets scheef zit. Door er wat tegen te duwen met een inbussleuteltje was er een duidelijke klik en zat die pen weer in het midden. Straks kijken of ik inderdaad weer een paar kWh in de accu krijg of dat het met eco modus over de autosnelweg wordt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoade75
Crxtreem schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 15:38:
Omdat de paal vanaf de openbare weg te zien is zetten we onze vraagtekens toch bij dit systeem.
In de avonduren en weekenden kan dus iedereen die wil laden gebruik maken van de laadpaal.

Kunnen wij nu wel de laadpaal met een magneetschakelaar spanningsloos maken of gaat de paal daarvan in storing?

Als iemand die laadpaal zou gaan gebruiken dan zal dat toch weinig gebeuren.
Lijkt me eerder een theoretisch probleem.
De meeste laadpalen kun je toch niet gebruiken zonder pas, dus mensen zullen het alleen proberen als ze het nodig hebben.
En als de paal niet geregistreerd staat komen gratis laadpaal zoekers, zoals Hachy :+
Is toch fijn als je iemand kan helpen dan?
Lijkt mij toch niet de extra kosten of moeite waard om dat tegen te gaan.
Als je dat toch wilt kun je misschien gewoon de schakelaar in de meterkast aan- en uitdoen?
Even een rare vraag.
En de laadsnelheid.
Volgens ev-database laad de Leaf 50kw vs 70kw van de Kona.

[ Voor 7% gewijzigd door Yoade75 op 03-07-2018 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-09 16:45
@Crxtreem Een stopcontact aan de buitenmuur (of een waterkraan) nodigt ook niet direct uit tot gastgebruik.

Nu is dat bij een EV laadpaal wel iets anders natuurlijk, maar toch.

Denk pragmatisch:
- Is het een probleem als iemand er op jouw kosten oplaad? ( reken even uit hoevel er geladen moet worden vooraleer de 8 euro abo kosten voor een backoffice voordeliger is )

- Hoe groot is de kans dat iemand op jouw kosten oplaad?

- Vind je het in principe vreemd/ ontoelaatbaar/onwenselijk als iemand van de laadpaal gebruik maakt?

Heel eenvoudig zou je kunnen beginnen met een tekst aanbrengen met zoiets als ' Niet voor algemeen gebruik ' of 'Alleen voor personeel '

En anders: Gewoon een werkschakelaar binnen plaatsen; Een laadpaal is relatief simpele electronica, zeker als je m als 'plug and charge' gebruikt.

Ik heb nu gewoon een schuco stopcontact op de buitengevel zitten bij mijn werk. Met een tussenmeter zodat ik mijn verbruik kan afrekenen. (Enige angst van werkgever dat 't betrekkelijk veel stroom zou verbruiken zo'n elektrische auto :-) )
Stopcontact valt minder op dan een laadpaal, dat is waar, maar ik heb al een collega gespot die uit gemak zijn mobiele telefoon aan het opladen was :-)

Anyhoe: Vooralsnog is het stopcontact dag en nacht beschikbaar. Mocht ik er tegenaan lopen dat iemand anders onredelijk veel gebruik gaat maken van 'mijn' stopcontact, dan gooi ik er een countdown timer ingesteld op 8 uur tussen. (countdown timer zit dan wel binnen dus).

Je hebt het over een Zoë, dus waarschijnlijk heb je een 3 fasen paal, en dan kom je er met een simpele countdown timer niet (want die zijn meestal 16 ampere, 1 fase), maar je zou een werkschakelaar kunnen plaatsen of desnoods de groep uit kunnen schakelen. Voordeel van een countdown timer is dat je alleen bij het starten van het laden hoeft na te denken,. Hij gaat vanzelf weer uit ( en na 8 uur is mijn auto wel vol en m'n werkdag meestal wel voorbij )

To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 21-09 10:31
Even een rare vraag.
Was het niet bij de Leaf dat als je een lange trip maakt de laadsnelheid vanaf de tweede snellaadsessie een stuk langzamer laadt?

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe
pmiddeld schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 16:24:
[...]

Was het niet bij de Leaf dat als je een lange trip maakt de laadsnelheid vanaf de tweede snellaadsessie een stuk langzamer laadt?
Zou niet echt een valide argument zijn: Het moet namelijk nog maar blijken of de Kona en/of Niro daar niet ook last van hebben.

To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeZZiN
Na laadsessie 3-4 pas en de issues is niet zo groot. Dus als je bijna een hele dag gereden heb (700-800 kilometer) een nachtje slapen en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe
MeZZiN schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 16:46:
Na laadsessie 3-4 pas en de issues is niet zo groot. Dus als je bijna een hele dag gereden heb (700-800 kilometer) een nachtje slapen en klaar.
Precies: Hoe vaakt komt dat voor? Ik kan mij met míjn beperkte range al niet voorstellen dat ik vaker dan 2 keer op één rit zou moeten snelladen... 2 keer per dag kan ik mij nog voorstellen, maar 3 keer per rit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Dus daarom is het geen issue. Als je dus met de leaf naar zuid frankrijk wil gewoon doen. Je moet alleen bij laadsessie 3-4 rekening houden met minder hoge snelheid van laden. Dus neem dan een hotel break omdat je toch te moe ben om verder te rijden. Verder lijkt het me een mega storm in een glas water. De grotere issue is meer dat je max 50kw kan laden daar doet de ioniq het beter met zijn 75kw.

Ik heb zelf alleen maar 2 keer achter elkaar geladen met ongeveer een uur rust. beide top snelheid dat was van wieringerwaard naar Arnhem en terug. Geen enkele issue. Dat zie ik ook wel een beetje als wat ik max zou willen rijden op een dag. Behalve vakanties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bite
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik vind dat dat in gebruikelijke omstandigheden gewoon niet moet gebeuren dat de accu te warm wordt en je nauwelijks of niet kan laden. Niet kunnen laden terwijl je dat nodig hebt is gewoon erg vervelend als je daardoor niet (tijdig) op je bestemming komt. Voorbeeldje met de oude leaf, sta je dan met een praktisch lege accu en nog een stuk te gaan YouTube: EV Chat 10 - Nissan Leaf High Battery Temp Stops Me Charging! UK
Waarom zou een gebruiker de accu temperatuur in de gaten moeten houden? Nee afgezien van beperkte range en dus moeten laden op lange afstanden zou het gewoon zorgeloos moeten zijn.

Met CanZE vind ik al die gegevens zeer interessant maar de gemiddelde automobilist boeit het denk ik niet zo en is informatie beperken tot het nodige wel goed.

Edit - na problemen vandaag vind ik vind die piep bij het laden van m’n Zoë nu wel mooi om te horen; vergrendeling werkt en hij laad.

[ Voor 36% gewijzigd door bite op 03-07-2018 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
JayPe schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 16:46:
[...]

Zou niet echt een valide argument zijn: Het moet namelijk nog maar blijken of de Kona en/of Niro daar niet ook last van hebben.
De Ioniq heeft daar geen last van dus naar verwachting de Kona ook niet. Of het een valide argument is wordt bepaald of je er vaak lange trips mee maakt of niet én daarbij de wil of niet om langzamer laden te accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
MeZZiN schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 17:00:
Dus daarom is het geen issue. Als je dus met de leaf naar zuid frankrijk wil gewoon doen. Je moet alleen bij laadsessie 3-4 rekening houden met minder hoge snelheid van laden.
De temperatuur van de accu loopt op omdat de Leaf geen actieve koeling heeft. Het zal in de zomer dus sneller voorkomen dan in de winter. Om dan in de zomer naar Zuid-Frankrijk te rijden helpt ook niet echt >:)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Het hotel in Duitsland waar ik gisteren was begreep het tenminste goed 8)

Afbeeldingslocatie: https://s22.postimg.cc/fs3skf8y9/Whats_App_Image_2018-07-02_at_15.05.00.jpg

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 21-09 13:52
Bedankt voor de reacties!
Ik denk dan dat voor mij de range alleen een issue kan zijn. Maar wat ik zo lees is de reeele range in de winter 170-190 en in de zomer 220-250.
Voor mij is ‘het rondje randstad’ max wat ik doe en dan nog maar 1 x per maand ofzo. Dat rondje is voor mij grofweg 200km.
De leaf is dus voor mij een prima optie. Goed om te weten :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Jep dat is de range die ik meestal haal met de leaf in de winter. Wel netjes rijden met 135 over de snelweg natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe
pmiddeld schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 17:01:
[...]

De Ioniq heeft daar geen last van dus naar verwachting de Kona ook niet. Of het een valide argument is wordt bepaald of je er vaak lange trips mee maakt of niet én daarbij de wil of niet om langzamer laden te accepteren.
Haha ja. Nee. Ik bedoel: van de Leaf is bekend dat ie het probleem heeft. Of de Leaf dáárom was afgevallen tov de Niro en Kona is waarschijnlijk dus geen argument geweest voor @Smobbo

Dat de Ioniq er geen last van heeft is overigens een gevaarlijke: 't is een andere auto en de techniek zal heus niet 1 op 1 overgenomen zijn. De oude Leaf hàd er ook geen last van toch? Of wel? Geen idee eigenlijk.

Actieve batterij koeling (zoals Tesla heeft) is dè oplossing schijnt maar dan zou bijvoorbeeld de e-golf en e-up er toch ook last van moeten hebben? VW heeft ook geen actieve koeling?

@bite de problemen doen zich bij de Leaf toch niet onder de gebruikelijke omstandigheden voor? Tenminste: niet onder de voor normaal EV gebruikelijke omstandigheden. Heel bot gezegd: het is waarschijnlijk niet de bedoeling geweest van Nissan om de auto frequent zó in te zetten. Waarschijnlijk in het een product eigenschap en geen bug. Ik bedoel: als ze dit hadden voorkomen door bijvoorbeeld actieve koeling in te bouwen was voor iedereen de Leaf 2.0 een stuk duurder geworden ( ook voor mensen die de auto niet zo extreem intensief gebruiken) en was daarmee het probleem bij een kleine groep mensen niet voorgekomen. Een afweging die Nissan wellicht bewust heeft gemaakt.

En dat zeg ik dus niet om daarmee het probleem te bagatelliseren. Enkel om aan te geven dat het voorkomen van deze "feature" waarschijnlijk gewoon een duurdere auto hàd opgeleverd.
T is geen product eigenschap die actief ge-adverteerd is toch? ( rij zonder problemen 1500 km per dag door snellaad functie ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Het probleem is erg eigenlijk niet voor de meeste usecases. Alleen in het extreem zeldzame geval waarbij je een erg lange rit maakt heb je last van langzaam laden (omdat hij de batterij beschermd)

Het heeft met prijs te maken maar de kosten waar niet veel meer geweest van een 1000 euro ofzo maar toch het is weer 1000 euro. Ik denk voor de usecase van de leaf was die 1000 euro gewoon de moeite om het niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe
<gebeld wegens ecotap paal defect>
Hachy schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 12:47:
Kijk met die houding komen we ergens, top
En inmiddels ook het paaltje in Chargemap gezet. Zeker in die contreien is het aantal palen extreem beperkt, dus ik was extra blij om 'm te zien staan, (en extra teleurgesteld dat ie 't niet deed).

Ecotap houdt zijn eigen kaartmateriaal niet bij? Ik kan 'm op de website en in de eigen app van ecotap in ieder geval niet wat vinden. 1706788 zou 't nummer moeten zijn, maar de app zegt 'deze paal bestaat niet meer' (onder transactie overzicht: 0,00 euro - bleef in standby staan, niet geladen dus, en ook niets in rekening gebracht)

--

Overigens, gratis paaltjes worden niet altijd doorgeven schijnbaar.. Gemeentehuis Lekkerkerk: gratis. Pannekoekenhuis Schaarsbergen: gratis.

[ Voor 15% gewijzigd door JayPe op 03-07-2018 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21-09 19:44
JayPe schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 19:54:
[...]

Actieve batterij koeling (zoals Tesla heeft) is dè oplossing schijnt maar dan zou bijvoorbeeld de e-golf en e-up er toch ook last van moeten hebben? VW heeft ook geen actieve koeling?
Tijdens onze vakantie waren de 1e 2 laadbeurten tot 90% in ongeveer 40 minuten, daarna begon het laden bij de volgende laadbeurten zo langzaam dat de eindtijd ruim over het uur heen ging.
Dat is wel een tijdverslindend probleem op zo’n lange reis...
Komt gelukkig maar 2 keer per jaar voor maar zou voor mij een argument zijn voor een andere auto...

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe
MarcelGo schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 22:21:
[...]

Tijdens onze vakantie waren de 1e 2 laadbeurten tot 90% in ongeveer 40 minuten, daarna begon het laden bij de volgende laadbeurten zo langzaam dat de eindtijd ruim over het uur heen ging.
Komt gelukkig maar 2 keer per jaar voor maar zou voor mij een argument zijn voor een andere auto...
Wat voor auto rijdt je? Heb je het nu over de Nissan Leaf 2.0 of een Volkswagen? of generiek een EV zonder actieve batterij koeling?

Tja. Je zegt 't zelf al wel: komt maar 2X per jaar voor. Iets waar je dan helaas wel rekening mee moet houden.
Misschien ben ik gewoon biased. Mijn accu zit al weer vol voor ik goed en wel een koffie heb besteld ;-) Maar potentieel zou ik bij een lange reis wel veel veel veeeeel vaker moeten stoppen om te laden dan de Leaf-jes onderons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
JayPe schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 22:45:
Wat voor auto rijdt je? Heb je het nu over de Nissan Leaf 2.0 of een Volkswagen?
Dat staat netjes in zijn signature, waar jij nog niet zo lang geleden nog op hamerde 8)7 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe
Huh? Dat stond er net nog niet (of m'n foon is brak)
Excuus.

Maar damn. Een e-golf dus.

Vraagt om een praktijk test met mijn auto. Roadtrip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand hier ervaring met mia/vamil? Heb mijn auto’s afgelopen weekend betaald, krijg ze in augustus. Laadpaal etc moet ik nog betalen en wil de auto’s ook laten wrappen / beletteren. Ik begreep op een mkb site dat de aanschaf + alle bijkomende aanpassingskosten hierbij in ogenschouw mogen worden genomen. Vamil technisch: goed om direct geheel in dit jaar mee te nemen? Zit toch in maximum tarief (300k winst per jaar +-). Totaal mia komt op zo’n 40k en vamil resteert dan op 60-75k afhankelijk of ALLE bijkomende kosten mogen worden meegenomen (andere velgen, wrappen, etc.).

Hoor graag, via creaim net eherkenning afgenomen. Best een opgave om die zooi te regelen, wel lekker belastingvoordeeltje zo te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een rare vraag.
De stoelen, wat een ellende in de leaf! Leek wel alsof je op een houten bankje zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:51

Hoogie2004

Whohooooo

De zitpositie van de Leaf was voor mij ook een dealbreaker. Dat het stuur niet in diepte verstelbaar was maakt het voor mij best lastig om dan lekker te kunnen zitten.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 16:37

mux

99% efficient!

MarcelGo schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 22:21:
[...]

Wow, dat is interessant. Want de VW heeft toch echt wel koeling, maar... blijkbaar niet genoeg? Of het laden wordt expres beperkt om een andere reden (geen idee wat, maar wel interessant).

Of ik heb de verkeerde e-golf modules voor me... hier zit toch echt een koelblok tussen twee modules gebout.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• databeestje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-09 22:04

databeestje

Von PrutsHausen

@Yero Het boek "De Doorbraak van de elektrische auto" uitgelezen, daar is best doorheen te komen. Zeker een aanrader voor mensen die beginnen met elektrische auto's of zich afvragen hoe alles werkt en niet een volledig topic door willen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Hoogie2004 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 07:29:
De zitpositie van de Leaf was voor mij ook een dealbreaker. Dat het stuur niet in diepte verstelbaar was maakt het voor mij best lastig om dan lekker te kunnen zitten.
Grappig hoe dat per persoon verschillend is vrouw lief vind de tesla stoelen helemaal niets maar de leaf geweldig en de ioniq daar zullen we het maar niet over hebben.

Voor mij is de tesla top ioniq top en de leaf ok het is zo extreem persoonlijk.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Goed, tijd om m'n bedrijfje maar te pluggen: ik ben pre-orders aan het aannemen voor batterij-extenders in Nissan Leafs pre-2018.

Ik heb dit gistermiddag bekend gemaakt via andere kanalen... en ik heb zojuist de 10e pre-order al binnengekregen. De preorders betekenen niet dat die mensen het ook echt gaan kopen, maar dat laat iig zien dat er genoeg vraag naar is. Kortom: ik ga binnenkort maar eens een tweede Leaf kopen en ombouwen :)

[ Voor 2% gewijzigd door Orion84 op 05-07-2018 07:54 . Reden: linkje verwijderd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• haaibaa2
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-09 20:43
mux schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 09:06:
Goed, tijd om m'n bedrijfje maar te pluggen: ik ben pre-orders aan het aannemen voor batterij-extenders in Nissan Leafs pre-2018.

Ik heb dit gistermiddag bekend gemaakt via andere kanalen... en ik heb zojuist de 10e pre-order al binnengekregen. De preorders betekenen niet dat die mensen het ook echt gaan kopen, maar dat laat iig zien dat er genoeg vraag naar is. Kortom: ik ga binnenkort maar eens een tweede Leaf kopen en ombouwen :)
En geregistreerd. Leuk. Hopelijk gaat dit van de grond komen. Misschien moet ik dan ook maar eerst een nieuwe accu bij Nissan laten installeren, want als de extender er in ligt wil Nissan het niet meer vervangen denk ik. Met beide batterijen samen kan ik er echt super ver mee rijden.

@mux Kun je de Leaf dan ook zo instellen dat de main battery op 80% opgeladen wordt en de extender ook?Dan gaan de accu's ook lekker lang mee. Ik denk namelijk dat ik meestal genoeg heb aan 130 km op een dag en meer laden zou alleen maar zou alleen maar slijtage veroorzaken...

Edit: Bewoording aangepast en vraag aan Mux toegevoegd

[ Voor 22% gewijzigd door Orion84 op 05-07-2018 07:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Ligt aan je hoofdaccu. Jouw leaf zal altijd de hoofdaccu 'minder' laden dan de extender (omdat de chemie zoveel anders is), dus je verplaatst de stress van de hoofdaccu naar de extender. Gezien de extender veel langer meegaat (betere accuchemie) zorgt dat er per saldo voor dat je beide accu's spaart. Je kunt de charge timer gebruiken om tot 80% te laden, dat werkt nog precies hetzelfde als voorheen. Dan gaan beide accu's nog veel langer mee.

Maar persoonlijk laad ik 'm altijd helemaal vol, want accu's vervangen is cheap :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21-12-2024

Altijd waardering voor mensen die iets zelf bedenken (genoeg van) maar er ook nog een eigen bedrijf van durven te maken (al stuk minder), nu nog succes van maken. Mijn ondersteuning heb je.

Tips (p.s. wij zijn hier behoorlijk goed in e-commerce.... runnen aantal grotere shops):

"double your range" (go anywhere is ook goed, maar claimen ze allemaal, mensen die een extender willen zoeken op range).
Dus in SEO termen: "Double your range with a range extender for your Leaf" ergens in de text.

Dan SEO...... heel simpel is dat je 'kalverstraat positie" (want als je winkel niet gevonden wordt verkoop je niks). Niet simpel, maar je bent slim zat om dat uit te zoeken.

En forum's (overal plaatsen en zorgen dat je site er als link in staat), hoe meer hoe beter (is heel belangrijk voor vindbaarheid). Denk dat dat overigens je eerste en voornaamste "bron" zal zijn.

Al ideeën voor andere merken ? (i3 naar 33kw, veel vraag naar, gebruikte 33kw accu erin)
Outlander: riep je al een keer (inruilwaardes liggen op 8-10K momenteel).

Succes....

[ Voor 0% gewijzigd door Orion84 op 05-07-2018 07:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Bedankt voor de tips :) Ik ben totaal geen website-ontwerper, eerder iemand die 10 jaar geleden in backend-programmeren zat, dus alle hulp daar is welkom.

Qua adverteren ga ik nog niet ál te hard mijn best doen. Eerst alles helemaal uitwerken (de extender is nog niet op 'commerciele' kwaliteit, sommige delen zijn nog erg iffy, dat moet eerst uitontworpen worden), daarna ga ik harder klanten werven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coasterfreak
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21-09 13:47
een smart fortwo electric met een dubbele range zou pas leuk zijn :o

smart fortwo electric drive 17.6kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
mux schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 10:14:
Bedankt voor de tips :) Ik ben totaal geen website-ontwerper, eerder iemand die 10 jaar geleden in backend-programmeren zat, dus alle hulp daar is welkom.

Qua adverteren ga ik nog niet ál te hard mijn best doen. Eerst alles helemaal uitwerken (de extender is nog niet op 'commerciele' kwaliteit, sommige delen zijn nog erg iffy, dat moet eerst uitontworpen worden), daarna ga ik harder klanten werven.
Geef maar aan als je hulp nodig hebt.
Wat je moet doen: zodra je denkt dit ga ik doorzetten als commercieel product, GELIJK aan je site gaan werken qua SEO.

Waarom: Je site wordt dan al vroeg goed gevonden (en veel links op forum's) en wordt dan relatief "sterker" dan andere die na jouw komen (want die komen er). Dan heb je al heel eenvoudig een voorsprong.

P.s. open deur: zoek goede boekhouder en iemand met bedrijf die je wat tips kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Laatst online: 09:27
Welke accucellen ga je trouwens gebruiken? Puur uit interesse, ik heb geen Leaf, en ik snap als het nu een bedrijfsgeheim is :P Maar gebruikte modules lijken me gevoelig voor variatie en onduidelijk over de levertijd op lange termijn. Zijn er fabrikanten die kant en klaar mooie modules maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
prettig schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 10:26:
[...]

P.s. open deur: zoek goede boekhouder en iemand met bedrijf die je wat tips kan geven.
@mux ik ga je daar niet mee helpen want ik mag je niet zo >:)

Overigens vraag ik me af hoeveel kans je onderneming heeft. Als je er nu bij bent dan kan je nog wel wat jaren mee, maar de accu's worden al steeds groter dus dan is je enige doelgroep de oude tweede hands EV's met weinig range. Of kan je ook ICE's ombouwen naar EV's, dat zou wel tof zijn 8)

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
YoshiBignose schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 10:52:
[...]

Overigens vraag ik me af hoeveel kans je onderneming heeft. Als je er nu bij bent dan kan je nog wel wat jaren mee, maar de accu's worden al steeds groter dus dan is je enige doelgroep de oude tweede hands EV's met weinig range. Of kan je ook ICE's ombouwen naar EV's, dat zou wel tof zijn 8)
Volledig mee oneens.......gaat om de kennis die die gaat opbouwen en nu "oudere" EV's, straks ombouwen hybrids en ICE's, accu's vernieuwen, tunen van e-motoren, software, etc ......kijk naar ICE.... hele industrie die niks anders doet dan ICE's "verbouwen".

Zijn uitdaging wordt cashflow....... kapitaal intensief bedrijf wordt het als ik het zo inschat (nu valt het wel mee, maar straks wordt het een werkplaats huren/kopen met spullen en zeker als je auto's gaat inkopen, verbouwen en verkopen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

marcop23 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 10:37:
Welke accucellen ga je trouwens gebruiken? Puur uit interesse, ik heb geen Leaf, en ik snap als het nu een bedrijfsgeheim is :P Maar gebruikte modules lijken me gevoelig voor variatie en onduidelijk over de levertijd op lange termijn. Zijn er fabrikanten die kant en klaar mooie modules maken?
Mag ik niet vertellen, maar het is een open geheim.
YoshiBignose schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 10:52:

lol, tja, Tesla-rijders hè. Oh wacht, vind ik MeZZiN dan ook niet aardig? Da's een lastige, ik ga er nog even over nadenken.

M'n bedrijf zal tijdelijk zijn, ja. Over een paar jaar kun je gewoon in de winkel krijgen wat ik nu ombouw. Mijn voornaamste doel is om oude Leafs weer nieuw leven in te blazen, want het is niet echt milieuvriendelijk om een auto te bouwen en na 5 jaar te verbannen naar boodschappenkardienst omdat de accu niet meer goed is. Of erger nog, laten verstoffen in een warenhuis. Die dingen moeten gewoon nog 10 jaar rijden, anders zijn ze nog veel minder milieuvriendelijk dan een benzineauto op de lange duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonChaot
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:04
Ik ben op het moment bezig de dealers af te lopen. Volgens de verkoper bij Nissan ondersteund de Leaf geen android auto, misschien dat dat een punt voor je was?

Naderhand ben ik wel op internet gaan zoeken en volgens de info die ik daar vind ondersteund de Leaf 2018 dat wel degelijk.
JayPe schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 16:11:
@Crxtreem
Je hebt het over een Zoë, dus waarschijnlijk heb je een 3 fasen paal
Bij mijn bezoek aan de Renault dealer vertelde de verkoper aldaar dat er een laadpaal bij geleverd werd maar dat dat een 1-fase paal was. 3-fase zou tegen meerprijs kunnen. Toen ik vroeg waarom de keuze voor 1-fase gaf hij aan dat dat vanuit Renault NL geregeld werd. Vind ik een beetje raar eigenlijk omdat ik dacht dat dat voor de Zoe juist een usp was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik voorspel de komende jaren een lucratieve markt in het ombouwen van klassiekers naar EV. Ten eerste wordt het steeds moeilijker om met die dingen nog ergens heen te gaan met restricties op vervuilende oude auto's, je maakt vooral relatief korte weekendritjes dus range maakt niet zoveel uit, maar meer nog: die oude motoren/versnellingsbakken zijn notoir onbetrouwbaar en een grote kostenpost. De waarde zit 'm vooral in de buitenkant.

Natuurlijk zijn er altijd mensen die de auto zo origineel mogelijk willen houden, maar als ex-eigenaar van een aantal klassieke auto's kan ik zeggen: als mijn motor in de soep was gedraaid, zou ik 'm zonder bezwaren ombouwen naar elektrisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
mux schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 11:13:

lol, tja, Tesla-rijders hè. Oh wacht, vind ik MeZZiN dan ook niet aardig? Da's een lastige, ik ga er nog even over nadenken.

M'n bedrijf zal tijdelijk zijn, ja. Over een paar jaar kun je gewoon in de winkel krijgen wat ik nu ombouw. Mijn voornaamste doel is om oude Leafs weer nieuw leven in te blazen, want het is niet echt milieuvriendelijk om een auto te bouwen en na 5 jaar te verbannen naar boodschappenkardienst omdat de accu niet meer goed is. Of erger nog, laten verstoffen in een warenhuis. Die dingen moeten gewoon nog 10 jaar rijden, anders zijn ze nog veel minder milieuvriendelijk dan een benzineauto op de lange duur.
Oh maar ik heb ook een leaf wel een verse maar toch een leaf verzacht het dan niet iets.....

Tijdelijk misschien maar gok dat je genoeg zaken kan doen om oude leaf (er zijn er nogal wat) een upgrade kan geven. En ik gok dat de volgende stap nieuwe batterij packs maken als vervanging van de originele iets meer kwh door betere batterijen.

EV batterijen zijn gewoon top batterijen en kunnen prima als ze 10% minder werken voor andere doelen gebruikt worden. Ik zie genoeg filmpjes van zelfbouw powerwalls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:34
mux schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 11:13:
[...]

Mag ik niet vertellen, maar het is een open geheim.

[...]

Of Muxsan is over 5 jaar een soort kwikfit waar je je accu laat upgraden. Zo lang niet alle verkochte auto’s een huurbatterij hebben blijft er een markt.

En die 2e geupgrade leaf is ook een mooie test om te zien of daar een markt voor is. Je hoeft dan niet eerst een leaf te kopen en dan nog te laten upgraden, maar je rijdt er meteen mee weg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marcop23
  • Laatst online: 09:27
Ik zie ook nog wel brood in andere upgrades aan elektrische auto's in de toekomst, zoals 3 fase laders waar dat nu 1 fase is. Nieuwere modellen worden daar nog steeds mee geleverd, of bijvoorbeeld Amerikaanse import. Daarnaast zal heel het tunen langzaam ook wel naar elektrische auto's komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:34
marcop23 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 12:10:
Ik zie ook nog wel brood in andere upgrades aan elektrische auto's in de toekomst, zoals 3 fase laders waar dat nu 1 fase is. Nieuwere modellen worden daar nog steeds mee geleverd, of bijvoorbeeld Amerikaanse import. Daarnaast zal heel het tunen langzaam ook wel naar elektrische auto's komen.
Of, zoals hier eerder gezegd is: ombouw van outlanders naar volledig ev. Motor en tank er uit en vullen met batterijen.

Daar komen grote hoeveelheden van op de occasion markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07:47
Kan zoiets ook bij een 22kwh Renault Zoe binnenkort?!

[ Voor 2% gewijzigd door Orion84 op 05-07-2018 07:55 ]

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coasterfreak
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21-09 13:47
cacofant schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 13:19:
[...]

dat doet renault toch al voor je voor 3500e? niet in nederland maar wel in frankrijk bij RRG dealers... misschien daar proberen

smart fortwo electric drive 17.6kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:02

Videopac

Rommelt wat aan.

Dreamvoid schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 11:17:
Ik voorspel de komende jaren een lucratieve markt in het ombouwen van klassiekers naar EV. Ten eerste wordt het steeds moeilijker om met die dingen nog ergens heen te gaan met restricties op vervuilende oude auto's, je maakt vooral relatief korte weekendritjes dus range maakt niet zoveel uit, maar meer nog: die oude motoren/versnellingsbakken zijn notoir onbetrouwbaar en een grote kostenpost. De waarde zit 'm vooral in de buitenkant.

Natuurlijk zijn er altijd mensen die de auto zo origineel mogelijk willen houden, maar als ex-eigenaar van een aantal klassieke auto's kan ik zeggen: als mijn motor in de soep was gedraaid, zou ik 'm zonder bezwaren ombouwen naar elektrisch.
http://gromsound.mfbfreaks.com/33e/33e.htm

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey klopt het dat de i3 eruit gaat vanaf 2020?

En als het milieu toch zo'n streepje voor heeft bij al deze autobedrijven waarom bouwen ze bestaande elektrische auto's niet om met een groter accupakket?

Trouwens van een tesla kan ik zo'n enorm nerdgasme krijgen maar ja niet betaalbaar en dat zal het ook niet worden met die regeling die er per volgend jaar aankomt...snik :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe
@Mux Goed bezig.

Denk je dat je ooit ook iets met VW 's gaat doen? Ik heb best nog ruimte in de kofferbak: daar ligt vrijwel alleen piepschuim en een bandenrepartie setje ;-)

Ik weet dat een Duitser 't al heeft gedaan met zijn e-up, maar die kon volgens mij nog niet zijn extender mee opladen via de normale weg.

Als dàt zou kunnen zou kunnen, met CCS snelladen en al,.. ;-)

Anyhoe: succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
@mux

Kan zoiets ook bij een 22kwh Renault Zoe binnenkort?! Renault NL wil me niet meer helpen aan een 40kwh accu :-(

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• databeestje
  • Registratie: Oktober 2002

databeestje

Von PrutsHausen

Verkoopcijfer Bovag over Juni

BMW I3 156 (641)
CITROEN C-ZERO 3 (15)
HYUNDAI IONIQ 176 (1.141)* (ook hybride en plugin)
JAGUAR I-PACE 4 (12)
NISSAN LEAF 251 (1.239)
OPEL AMPERA-E 75 (525)
PEUGEOT ION 4 (14)
RENAULT ZOE 130 (561)
TESLA MODEL S 650 (1.761)
TESLA MODEL X 475 (1.042)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:04

pposthoorn

Constructeur

Gefeliciteerd! *O*

Website ziet er goed uit, duidelijke info en tekst is goed geschreven.

Direct een kleine alert van een mede ondernemer:
Ik kan niet zien wat voor bedrijfsvorm je hebt (ik neem aan ZZP), maar zorg alsjeblieft dat je je aansprakelijkheid goed geregeld hebt voor je iemand anders dan jezelf in een omgebouwde auto laat rijden.
Bij een BV is het al iets minder erg, omdat je niet persoonlijk aansprakelijk bent, maar ook daar zou ik het goed uitzoeken.
Een auto die afbrand is nog tot daar aan toe, maar als er mensen gewond raken kunnen de claims/kosten erg hoog oplopen mocht je in een nare situatie terecht komen.
(ik zeg niet dat ik denk dat het fout gaat, maar zoals met alle verzekeringen: je wilt graag dat het goed geregeld is mocht er toch iets onverwachts gebeuren).

Verder hulde voor deze effort, ik verwacht dat hier iig de komende jaren alleen maar meer vraag naar komt. Kan zijn dat het over een aantal jaar minder wordt maar dat betekend niet dat je niet nu een mooie onderneming op kan zetten.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de prijs best aan de lage kant vind voor een laag aantal, custom made upgrade. Ik snap dat je het bereikbaar wilt maken (pun intended), maar als je ook een succesvolle onderneming wilt opzetten zou ik ook kijken naar wat je er max voor kan vragen.
Als je de winst kan investeren om uit te breiden naar ook andere modellen zou dat natuurlijk alleen maar mooi zijn.

Anyways, succes!

[ Voor 0% gewijzigd door Orion84 op 05-07-2018 07:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 23:38
Vandaag van leaseplan de “bevestiging” gekregen dat de Kona september, uiterlijk oktober geleverd gaat worden (vorige week besteld), ik ben benieuwd! 🙏🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kv83
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-08 14:57
boefje79 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 17:17:
Vandaag van leaseplan de “bevestiging” gekregen dat de Kona september, uiterlijk oktober geleverd gaat worden (vorige week besteld), ik ben benieuwd! 🙏🏻
Dat is behoorlijk rap, had je een reservering staan? Die van mij is nog steeds in het omslachtige proces van mijn werkgever. Maar goed, reservering staat dus hopelijk ook snelle levering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:04

pposthoorn

Constructeur

databeestje schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 17:03:
Verkoopcijfer Bovag over Juni

BMW I3 156 (641)
CITROEN C-ZERO 3 (15)
HYUNDAI IONIQ 176 (1.141)* (ook hybride en plugin)
JAGUAR I-PACE 4 (12)
NISSAN LEAF 251 (1.239)
OPEL AMPERA-E 75 (525)
PEUGEOT ION 4 (14)
RENAULT ZOE 130 (561)
TESLA MODEL S 650 (1.761)
TESLA MODEL X 475 (1.042)
Vet jammer dat de e-Golf niet los wordt gespecificeerd ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JayPe
pposthoorn schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 17:30:
[...]

Je kunt 't zelf opzoeken met wat handigheid in queries via de opendata portal van de rdw.

Even kijken met je eigen kenteken welke parameters er specifiek zijn voor de e-golf en zoeken maar. Ik dacht aantal cilinders = leeg.

(zo kwam ik er destijds achter dat er 361 e-up!'s voor mij waren.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03:08
Crxtreem schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 15:38:
Vandaag is eindelijk mijn "Gratis laadpaal" geplaatst op het werk.
Het is een ICU Eve Mini.
Deze werd aangeboden bij mijn Zoe.

Nu hebben ze deze ingesteld als plug&charge omdat we geen abonnement hebben afgesloten.
Vrij vreemd als je een gratis laadpaal aangeboden krijgt en dan nog 8 euro per maand moet betalen.

Het bedrijf wat hem geplaatst heeft wil namelijk ook niet echt meewerken omdat ze liever een abonnement willen verkopen volgens mij.
Heb dezelfde hier hangen. Je kan een whitelist aanmaken en daar enkel de bedrijfspassen inzetten. Dat abonnement direct opzeggen, heb je nergens voor nodig. Whitelist kan lokaal ingesteld worden door de installateur met een tooltje op z’n laptop. Als het in het midden van NL is kan ik wel even een keertje langsrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Of misschien gewoon via een tijd schakelaar aan en uit zetten of met de hand natuurlijk op de groep zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

cacofant schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 13:19:
Je bent niet de eerste die het vraagt. Nah, voorlopig niet, vraag me nog eens als het bedrijf daadwerkelijk loopt en ik niet rijdende brandbommen heb gemaakt.
JayPe schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 14:50:
@Mux Goed bezig.

Denk je dat je ooit ook iets met VW 's gaat doen? Ik heb best nog ruimte in de kofferbak: daar ligt vrijwel alleen piepschuim en een bandenrepartie setje ;-)
Ik vind het lullig om te zeggen, maar er zijn echt veel te weinig e-Up!s op de markt om dit commercieel te kunnen doen. Het is (nog) geen universeel proces om een auto te upgraden, je moet echt heftig gaan morrelen aan de CAN-bus om het echt netjes te doen. Daar gaat tijd in zitten, plus meer dan 1 testvoertuig. Maakt het lastig en/of duur.

Het is een stuk makkelijker me bijv. een e-nv200, gezien die het hele platform deelt met een Leaf. Fysiek ziet het er anders uit, maar ik denk dat zo'n busje in (relatief) no-time naar 60kWh uitgebreid kan worden.
pposthoorn schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 17:09:
(...)Direct een kleine alert van een mede ondernemer:
Ik kan niet zien wat voor bedrijfsvorm je hebt (ik neem aan ZZP), maar zorg alsjeblieft dat je je aansprakelijkheid goed geregeld hebt voor je iemand anders dan jezelf in een omgebouwde auto laat rijden.
Meer dan de helft van het startkapitaal is gereserveerd voor juridische en administratieve hulp, waarschijnlijk via Flynth. We hebben een flinke kluif aan de aansprakelijkheid, maar ik heb hier de afgelopen anderhalve week met een hoop mensen over kunnen praten en een goed idee gekregen over de haalbaarheid.
Verder hulde voor deze effort, ik verwacht dat hier iig de komende jaren alleen maar meer vraag naar komt. Kan zijn dat het over een aantal jaar minder wordt maar dat betekend niet dat je niet nu een mooie onderneming op kan zetten.
Denk je echt? Ik weet het niet, ik vind dat er al een hoop mooie auto's aangekondigd zijn voor 2020-2022 die deze extenders voor veel mensen overbodig maken. Ik denk dat ik om 'in business' te blijven flink moet gaan uitbreiden naar andere modellen auto's. Maargoed, eerst maar eens kijken of dit wat wordt, het kan nog allemaal misgaan. Er is vast een reden dat niemand anders dit doet.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de prijs best aan de lage kant vind voor een laag aantal, custom made upgrade. Ik snap dat je het bereikbaar wilt maken (pun intended), maar als je ook een succesvolle onderneming wilt opzetten zou ik ook kijken naar wat je er max voor kan vragen.
Als je de winst kan investeren om uit te breiden naar ook andere modellen zou dat natuurlijk alleen maar mooi zijn.
Yep, de prijs is gericht op bereikbaarheid voor mensen met een tweedehands Leaf. Basically: wat zou ik ervoor willen geven?

Intussen 18 preorders... het is tijd om iets serieus op te gaan zetten, dit is veel meer animo dan ik had verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe
pposthoorn schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 17:30:
[...]

E-GOLF
Juli: 9stuks
TB675D
TB437N
TB703D
TB067K
SX278V
SZ382V
ST155L
SZ358V
SZ662P

Juni: 148 stuks
TB084K
TB633D
<KNIP> oeps.. long post! *EDIT*
ST611S

Totaal in Nederland geregistreerd:: circa 2406 stuks, incl de 30-DH-HX ( GOLF CITY STROMER )
E-UP!
Juli; 0
Juni 17

Totaal 373

[ Voor 95% gewijzigd door JayPe op 04-07-2018 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe
TucanoItaly schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 20:06:

< E-GOLF STATION>

[...]

Bestaat dat?

[...]
https://www.autoblog.nl/i...f_elektrisch_Ruud_Lubbers

Kennelijk wel :-)

Maar serieus: De E-GOLF variant zou moeten kunnen bestaan. ( Hij is er niet )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-09 21:00
@mux Goed bezig man! Ik heb het al even in mijn netwerk gedeeld je website.

Ik hoop dat het wat kan worden, zo niet heb je als het iig lukt om een aantal Leafs commercieel te upgraden, iets heeeel erg moois op je CV staan waardoor er weer nieuwe deuren open kunnen gaan.

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glewellyn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 19:31

Glewellyn

is er ook weer.

DonChaot schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 11:14:
[...]
Ik ben op het moment bezig de dealers af te lopen. Volgens de verkoper bij Nissan ondersteund de Leaf geen android auto, misschien dat dat een punt voor je was?

Naderhand ben ik wel op internet gaan zoeken en volgens de info die ik daar vind ondersteund de Leaf 2018 dat wel degelijk.
Android Auto werkt hartstikke goed in mijn 2018 Leaf. Het probleem met Android Auto is dat het officieel in Nederland niet beschikbaar is. De weg daaromheen is om via een VPN Android Auto te downloaden of een APK te downloaden en te installeren.

Dat wil niet zeggen dat het zonder slag of stoot goed werkte. Ik had nog een OnePlus One met een custom rom, daarmee werkte het ongeveer een kwartier, dan viel de verbinding tussen de auto en de telefoon weg. Omdat ik het toch graag wilde gebruiken een nieuwe telefoon gekocht, een OnePlus 6. Werkte welgeteld 1 keer, na een OS update was het beeld half van het scherm afgeschoven. Uiteindelijk de OnePlus 6 teruggestuurd en een Samsung S9 gekocht. Daarmee wekt het allemaal zoals het hoort. (Maar wat een drama met al die door Samsung voorgeïnstalleerde apps)

*zucht*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pmiddeld
Zojuist heeft Maingau aangegeven te hopen deze week nog laden bij Fastned te kunnen faciliteren.
Testers, op uw plaatsen...... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
@pmiddeld

Staat dat op hun site ergens?!

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 23:38
kv83 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 17:19:
[...]

Dat is behoorlijk rap, had je een reservering staan? Die van mij is nog steeds in het omslachtige proces van mijn werkgever. Maar goed, reservering staat dus hopelijk ook snelle levering
Nee geen reservering, vorige week pas besloten. Betreft wel een actiemodel, waarop zo’n beetje alleen de kleur gekozen kan worden.

Maar premium is al heel compleet, moest alleen het dakraam als optie missen, maar ach...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

pmiddeld schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 20:36:
Zojuist heeft Maingau aangegeven te hopen deze week nog laden bij Fastned te kunnen faciliteren.
Vrijdag moet ik meer dan de actieradius van de auto afleggen, dus dan ga ik dat zeker proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011

Trackerfire

BTC HODLER

[...]

Hier vandaag de bevestiging vanuit leasemaatschappij gehad. Verwachte afleverdatum 15-3-2019. Pffffft en op het evenement pre order geplaatst. :'(

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kv83
Trackerfire schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 21:54:
[...]

Hier vandaag de bevestiging vanuit leasemaatschappij gehad. Verwachte afleverdatum 15-3-2019. Pffffft en op het evenement pre order geplaatst. :'(
Wat raar, deze verschillen... Heb je met of zonder dakraam gekozen?

Ik heb van mijn dealer te horen gekregen dat ik geen dakraam kon kiezen, net zoals @boefje79 . Wellicht dat dat uitmaakt. Had contact met de leasemaatschappij, en ook die zeiden inderdaad dat al hun pre-order Kona's zonder dakraam zijn.

Wellicht de moeite waard om dat nog uit te zoeken en er eventueel achteraan te gaan. Kan natuurlijk niet zo zijn dat je met een reservering veel later aan de beurt bent.

[ Voor 12% gewijzigd door kv83 op 04-07-2018 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18-05 20:25
pmiddeld schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 20:36:
En dit staat bij fastned op de site

Momenteel wordt er gewerkt aan de connectie met Maingau. We houden je up to date via onze website en social media.

Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
Ze posten op een Duits forum (goingelectric.de)
Hallo zusammen,

gerne würden wir dies kurz klarstellen: unser Standpunkt sollte durch unseren Produktnamen EinfachStromLaden beschrieben werden. Unsere Mission ist es, das Aufladen des E-Autos für Euch und uns (wir fahren auch bev) so einfach wie möglich zu machen. Deshalb schmeißen wir keine „unrentablen“ Ladesäulen aus der App. Vielmehr ist es so, dass in solchen Situationen unsere Informationen über verfügbare Ladesäulen nicht immer korrekt bzw. vollständig sind. Wir haben alle für uns verfügbaren / erreichbaren Ladestationsbetreiber angebunden. Dazu gehört auch clever, sofern die Ladepunkte über das Netzwerk hubject eingebracht wurden.

Uns geht es nicht darum, um einzelne Cents zu feilschen. Das ist unsere Investition in die Elektromobilität.

Zu Fastned: Wir sind in der Implementierung und hoffen, diese Woche starten zu können. Ähnlich wie bei Stromnetz Hamburg, wird dies zunächst nur mit der Ladekarte möglich sein.

Zu Ladenetz: Wir sind noch immer nicht ganz durch mit den Verträgen, wir haben aber heute bereits Willkommens-E-Mails aus dem Ladenetz.de-Portal erhalten 😊 Es darf weiter gehofft werden!

Sobald wir Neuigkeiten haben, lassen wir Euch gerne daran teilhaben.

Viele Grüße aus Obertshausen,
Euer MAINGAU-Team
Dus in eerste instantie alleen met de pas, later ook met de app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011

Trackerfire

BTC HODLER

kv83 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 22:20:
[...]

Wat raar, deze verschillen... Heb je met of zonder dakraam gekozen?

Ik heb van mijn dealer te horen gekregen dat ik geen dakraam kon kiezen, net zoals @boefje79 . Wellicht dat dat uitmaakt. Had contact met de leasemaatschappij, en ook die zeiden inderdaad dat al hun pre-order Kona's zonder dakraam zijn.

Wellicht de moeite waard om dat nog uit te zoeken en er eventueel achteraan te gaan. Kan natuurlijk niet zo zijn dat je met een reservering veel later aan de beurt bent.
Nee zonder dakraam. Wel two tone, maar dat zou de dealer achteraf doen. Ik ga er morgen nog eens achteraan snap er niks van!

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe
@mux tja. Upkes zijn er maar weinig inderdaad. Voornamelijk Duitsers geloof ik. Maar toch. Ik dacht; wellicht babbel je al aardig CANbus-VW.

Niet geschoten altijd mis. Ach. Afgelopen maand best veel kilometers gemaakt omdat " nieuwe auto " 2500 km. Met slechts één keer een ohshit momentje. Heel goed te doen dus ;-) ook met maar circa 130 effectieve range kilometers.
3 keer FastNed. 8 Allego/Maingau en 3 Lidl's. De rest thuis en op 't werk met de granny. Heel af en toe een langzame paal.

En daarmee zowel Noord als West Nederland bezocht vanuit 't oosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobBouman
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 16:18
[...]

Als de reservering maar staat komt het veelal wel goed inderdaad. Maar vorige week besteld en oktober levering, zal wel uit een voorraadbestelde Kona zijn van leaseplan.

Nu besteld is namelijk een jaar wachten

Leaseadviseur - Elektrische voertuigenfanaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
mux schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 19:37:

Denk je echt? Ik weet het niet, ik vind dat er al een hoop mooie auto's aangekondigd zijn voor 2020-2022 die deze extenders voor veel mensen overbodig maken. Ik denk dat ik om 'in business' te blijven flink moet gaan uitbreiden naar andere modellen auto's. Maargoed, eerst maar eens kijken of dit wat wordt, het kan nog allemaal misgaan. Er is vast een reden dat niemand anders dit doet.
Waarom niemand anders dit doet ? Je bent entrepreneur, de eerste....vandaar.
Zo-wie-zo nooit teveel kijken naar anderen, uitgaan van je eigen kracht, kom je veel verder mee.

Toekomst...... geloof me komt allemaal vanzelf op je pad (je hebt al vragen voor andere merken) en je gaat vanzelf meer verzoeken krijgen voor andere zaken of loopt er zelf tegenaan.

Leaf's doen, goed doen, naam opbouwen en het gaat goed komen (wel opletten dat je geld verdiend :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Niek_ schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 17:55:
[...]

Heb dezelfde hier hangen. Je kan een whitelist aanmaken en daar enkel de bedrijfspassen inzetten. Dat abonnement direct opzeggen, heb je nergens voor nodig. Whitelist kan lokaal ingesteld worden door de installateur met een tooltje op z’n laptop. Als het in het midden van NL is kan ik wel even een keertje langsrijden.
Ik denk dat de leverancier van de paal niet echt blij is als wij zelf de boel gaan regelen.
Dan zal de garantie en storingsafhandelingen ook niet meer gedaan worden.

Misschien moet mijn baas toch maar iets meer aandringen zodat ze 1 pas op de whitelist zetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Mijn Kona bestelling zit nu in de molen op het werk / leasemaatschappij. Ben erg benieuwd wat de levertijd wordt. Overigens een Premium in Pulse Red zonder dakraam (dus gewoon een launch model).

Zodra ik wat meer weet laat ik het wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjdvandenberg
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
boefje79 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 17:17:
Net maar even met de dealer gebeld: in oktober wordt de boot met mijn Kona in Nederland verwacht (pre-order op de dag na het sneak-preview-evenement). Uiteraard onder voorbehoud, maar het is in ieder geval een indicatie, en het komt overeen met mijn inschatting.
Het enige dat nu invloed heeft op de levertijd is kleur (eerste batch is grijs/zwart, rest volgt wat later) en schuifdak (wordt volgend jaar).
Voor mij wordt het een witte, zonder schuifdak. Eventueel 18" wielen en dual tone / dak-wrap, daar moet ik nog even over nadenken. Dat zijn allemaal zaken die de dealer zelf doet, dus dat kan ik tegen die tijd nog beslissen.

Tesla Model Y LR AWD met trekhaak. Niet meer: Tesla Model 3 LR AWD met trekhaak. Niet meer: Kona Electric 64kWh Chalk White Premium met 18" wielen en trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
evtje schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 22:56:
[...]

En dit staat bij fastned op de site

Momenteel wordt er gewerkt aan de connectie met Maingau. We houden je up to date via onze website en social media.
Klopt, dat staat er al sinds 25 juni ;-)

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Mijn werkgever biedt sinds dit jaar een optie aan voor 150 werknemers (werk bij een bedrijf met +/- 5.000 werknemers met een bijna even groot wagenpark), inclusief bereiders van een PHEV, om hun auto met een contract van 2 jaar of ouder, kosteloos hun auto om te ruilen voor een volledig elektrische variant.

Ik rijd sinds begin 2016 (7% bijtelling) een Golf GTE en heb gebruik gemaakt van deze regeling om te gaan voor een Hyundai Kona - Dark Knight kleur zonder dakraam aangezien je met dakraam moet wachten tot mei/juni 2019... Het dakraam is een luxe wat ik denk ik wel ga missen ten opzichte van mijn huidige Golf, maar laten we eerlijk zijn de Golf GTE is de eerste auto die ik ooit heb gehad dus ik ben ook gelijk vrij luxe ingestapt. De enige opties die ik niet heb op de Golf zijn: automatisch inparkeren en lane assist.

Nu de Kona zonder dakraam besteld en krijg deze week te horen of ik hem in september of oktober krijg. Per maand gaat het me, in vergelijk tot de Golf, EUR 130 netto(!) schelen omdat mijn werkgever elektrisch vervoer flink steunt en ik sinds mijn promotie vorig jaar een iets ruimer leasebudget heb.

Hopen op goed nieuws dus :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kv83
Hoogie2004 schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 09:04:
Mijn Kona bestelling zit nu in de molen op het werk / leasemaatschappij. Ben erg benieuwd wat de levertijd wordt. Overigens een Premium in Pulse Red zonder dakraam (dus gewoon een launch model).

Zodra ik wat meer weet laat ik het wel weten.
Mja. Niet normaal die molens. Zit er ook alweer bijna twee weken in. Hij is nu wel in de laatste stap voordat de bestelling definitief bij de dealer gedaan wordt. 8)7 Ben wel benieuwd welke datum ik te horen krijg, want ga echt steigeren als dat later dan oktober is (gezien de datums in dit topic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

kv83 schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 10:29:
[...]

Mja. Niet normaal die molens. Zit er ook alweer bijna twee weken in. Hij is nu wel in de laatste stap voordat de bestelling definitief bij de dealer gedaan wordt. 8)7 Ben wel benieuwd welke datum ik te horen krijg, want ga echt steigeren als dat later dan oktober is (gezien de datums in dit topic)
Ik hoop ook op september / oktober. Maar of dat realistisch is met de kleurkeuze, geen idee...

Als ik tot dan fijn mijn Leon kan blijven rijden is het ook prima. Kan ik daarmee nog net op vakantie naar Zeeland. Biedt toch net een beetje meer ruimte voor bagage, hoef ik me daar al niet druk over te maken :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JayPe
EV-TrekhaakBlog: Mijn aanvraag voor individuele goedkeuring bij de RDW is de deur uit.

(grappig, ik kon op een eerdere email wisseling met de RDW een reply doen... uit 2014! idee speelt dus al 4(!) jaar).

Ben benieuwd: óf het gaat met enkel de duitse goedkeuringspapieren, óf ik moet naar Lelystad. Scheelt een factor 10 in de kosten, en om die reden ik wil niet eens weten of er wel een snellader zit bij het RDW testcircuit :-) )

EDIT.

Eerste bummer al binnen: excel aanvraag document is inmiddels gewijzigd in een aanvraag via een online omgevingssysteemdinges. Gelukkig heeft dat nieuwe systeem precies dezelfde indeling en vragen /sarcasme. Maar poging 1.1 is inmiddels alsnog de deur uit.

[ Voor 58% gewijzigd door JayPe op 05-07-2018 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04:23

Rem

Ik rij sinds maandag in mijn nieuwe Leaf, wat een topauto!

Nu moet ik morgen echter naar Keulen (Duitsland) vanaf Hoorn (Noord-Holland) en begin ik een beetje zenuwachtig te worden. Ik heb van de leasemaatschappij een tankkaart en tankchip gekregen voor laden in Nederland en Belgie, maar verder geen buitenland!

Ik heb gelezen dat Maingau goed is in duitsland, maar ben nu natuurlijk te laat met het aanvragen van een laadpas omdat ik morgen al ga. Zijn er aanbieders in duitsland waar ik gewoon met een Creditcard/cash/pin kan 'tanken' ? En zo ja, hoe vind ik die?

Dat laden is af en toe toch best spannend vind ik nog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoade75
Rem schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 10:56:

Nu moet ik morgen echter naar Keulen (Duitsland) vanaf Hoorn (Noord-Holland) en begin ik een beetje zenuwachtig te worden. Ik heb van de leasemaatschappij een tankkaart en tankchip gekregen voor laden in Nederland en Belgie, maar verder geen buitenland!

Ik heb gelezen dat Maingau goed is in duitsland, maar ben nu natuurlijk te laat met het aanvragen van een laadpas omdat ik morgen al ga. Zijn er aanbieders in duitsland waar ik gewoon met een Creditcard/cash/pin kan 'tanken' ? En zo ja, hoe vind ik die?

Gefeliciteerd. Veel plezier ermee.

Sowieso zou ik Maingau aanvragen.
Als je dat nu doet en meteen een e-mail erachteraan stuurt dan kun je geluk hebben dat ze hem binnen 24 uur activeren. Dan kun je middels hun app het laden activeren.

Kijk eens op GoingElectric routeplanner.
Daar kun je ook gratis laadpalen vinden.
Daar heb je dus helemaal geen laadpas voor nodig.
Ik heb hier de route Hoorn - Keulen voor je opgezocht met alleen gratis snelladers voor je Leaf:
www.goingelectric.de/stromtankstellen/routenplaner/2385374/
Als je bij Arnhem nog een keer oplaad bij Allego of Fastned dan kun je daarna zo door naar Keulen.
Wellicht dat je dan nog 1 of 2x bij een gratis paal op de route kunt laden.

Maak je geen zorgen, die reis gaat helemaal goed komen!

[ Voor 5% gewijzigd door Yoade75 op 05-07-2018 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
En de app e-charge
Als het goed is werkt dat met creditcard.

Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN

Vraag maingau aan en gelijk mailen naar ze. (of regel een N26 bank rekening in duitsland) misschien even bellen gelijk.

En zorg dat je in nederland vlak voor de grens 100% geladen ben. En rustig rijden in Duitsland moet je redelijk lukken. En bel even de lease maatschappij of je tijdelijk buitenland dekking kan krijgen.

Kan je laden op je bestemming (hotel of anders) en in duitsland zijn er palen die via paypal werken o.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021

Hoe werkt dat maingau met factureren?
Ik heb destijds een pas aangevraagd en thuis liggen, maar de V60 kan niet snelladen. Ik had hem "alvast" aangevraagd voor ooit.

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem

Rem

Thanks jongens!

Maingau is aangevraagd, ik ga morgenvroeg rijden dus die heb ik sowieso niet in huis voor ik ga.
Maar had in het topic ook plugsurfing gevonden, daarmee kan ik ook via de app betalen en die liggen prima op de route in duitsland! In principe moet ik het redden van de grens naar keulen en weer terug, maar lekker om de zekerheid te hebben.

Zal e-charge ook nog even downloaden voor de zekerheid. Dit gaat helemaal goedkomen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
En anders Fastned Geleen en dan oversteken naar Keulen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:56

Baseer jij je met de range op één van de beschikbare standaarden of eigen praktijkervaring?

Van de site:
Health bars/ Range
12 137 km
11 117 km
10 108 km
9 100 km
8 91 km
7 82 km

Met mijn Leaf met 12 bars zou ik als praktische range namelijk 90km zeggen +/-20% voor zomer en winter (dus worst case range 72km). De range volgens het display is altijd veel hoger (die is in de richting van het lijstje) maar komt niet overeen met de praktijk.

Ik ben dus een keer met lege batterij komen staan op een traject van 42km na vertrek met 60% en 75km in het display. Bij 20km stopt de Leaf met range aangeven en bij 7% (dacht ik) met aangeven van percentage. Turtle mode komt al ergens in de laatste 2%, kortom de laatste 10% moet je niet willen gebruiken.

Een praktische range van 90km (zelfs bij 12 bars) als gevolg van de reserve maakt de invloed van een extender in verhouding veel groter, wellicht is het dus juist zinvol om met praktijkgetallen te werken?

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:04
Yoade75 schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 11:02:
[...]

Gefeliciteerd. Veel plezier ermee.

Sowieso zou ik Maingau aanvragen.
Als je dat nu doet en meteen een e-mail erachteraan stuurt dan kun je geluk hebben dat ze hem binnen 24 uur activeren. Dan kun je middels hun app het laden activeren.

Kijk eens op GoingElectric routeplanner.
Daar kun je ook gratis laadpalen vinden.
Daar heb je dus helemaal geen laadpas voor nodig.
Ik heb hier de route Hoorn - Keulen voor je opgezocht met alleen gratis snelladers voor je Leaf:
www.goingelectric.de/stromtankstellen/routenplaner/2385374/
Als je bij Arnhem nog een keer oplaad bij Allego of Fastned dan kun je daarna zo door naar Keulen.
Wellicht dat je dan nog 1 of 2x bij een gratis paal op de route kunt laden.

Maak je geen zorgen, die reis gaat helemaal goed komen!
Bedoel je gratis voor iedereen opladen bij van marwijk kooystraat Amsterdam? Of met zijn laadpas. Want dat is Nl geen gratis paal volgens mij (vorige week gekeken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe
MeZZiN schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 11:09:
[...]

(of regel een N24 N26 bank rekening in duitsland)
Fixed that for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Rem schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 11:20:
Thanks jongens!

Maingau is aangevraagd, ik ga morgenvroeg rijden dus die heb ik sowieso niet in huis voor ik ga.
Maar had in het topic ook plugsurfing gevonden, daarmee kan ik ook via de app betalen en die liggen prima op de route in duitsland! In principe moet ik het redden van de grens naar keulen en weer terug, maar lekker om de zekerheid te hebben.

Zal e-charge ook nog even downloaden voor de zekerheid. Dit gaat helemaal goedkomen. :)
Dat is heel kort dag idd.
Afhankelijk van hoe het op de achtergrond geregeld wordt bij Maungau (nog niet in verdiept) had je mijn pas wel mogen lenen, geen idee waar je woont en of dat handig zou zijn.

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

assje schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 11:31:
Baseer jij je met de range op één van de beschikbare standaarden of eigen praktijkervaring?
(...)
Er zitten zoveel haken en ogen aan... ik heb de site maar simpel gehouden. Er zijn twee dingen die roet in het eten gooien: de 4kWh reserve en de bars die liegen.

Mijn berekening gaat uit van het totaal aan bruikbare capaciteit volgens de bar-berekening (15% verlies bij 11 bars, en dan 6,25% per bar). Dus een splinternieuwe Leaf heeft 21,3kWh, 11 bars heeft 18,15kWh, enz. Vervolgens heb ik dat gedeeld door 15,5kWh/100km (het EPA-verbruik inclusief regen in ECO, zonder hoogteverschil, ik negeer NEDC), en dan krijg je het bereik als je hem echt helemaal leeg zou rijden.

Echter, in de praktijk krijg je bij 4kWh al low battery warning, en durft niemand dan echt verder te rijden, ondanks dat je dan nog meestal meer dan een kwart over hebt. Dus mijn Leaf met 16kWh bruikbaar heeft in dagelijks gebruik eigenlijk maar 12kWh (!) en daarmee 77km bereik tot hij gaat klagen en het (IMO) eng wordt om verder te rijden. Ondanks dat hij 105km zou moeten kunnen inclusief die paarhonderd meter turtle mode.

Ook een fikse domper is het feit dat de meeste Leafs 'eigenlijk' een bar minder hebben dan-ie zegt. Als je met Leafspy kijkt kan ik garanderen dat jouw Tekna waarschijnlijk al op de 18-19kWh zit ondanks de 12 bars. Uiteraard eet ik mijn woorden als dat niet zo blijkt te zijn :P. Met name die eerste bar wordt pas heel laat door de auto weggehaald, waardoor veel auto's beter lijken dan ze zijn.

Dan is jouw praktische range van 90km ongeveer wat ik zou verwachten, ja. Het display is echt de grootste leugenaar ooit, ik ga dat zeker een keer fiksen. Geldt voor veel elektrische auto's trouwens, dat ding is extreem optimistisch.
Een praktische range van 90km (zelfs bij 12 bars) als gevolg van de reserve maakt de invloed van een extender in verhouding veel groter, wellicht is het dus juist zinvol om met praktijkgetallen te werken?
Wat ik ook doe, het is nooit goed. Ja, de extender heeft bij ons de bruikbare praktijkrange verdrievoudigd, van ~75km naar ~220-250. Maar dat is ook niet zo netjes om te verkondigen. Het enige wat ik dan doe is het meest optimale geval (90 op de snelweg, lange stukken rijden, enz.) nemen, terwijl de meeste mensen hun auto toch heel gemengd willen gebruiken. Op den duur zal ik hier meer informatie over verstrekken, want ivm de aeromods ga ik de auto een keer op een testtrack zetten en efficiëntie testen bij verschillende snelheden. En uit de logs kan ik de regeneratie-efficiëntie ook trekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rem

Rem

dfrenner schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 11:59:
[...]

Dat is heel kort dag idd.
Afhankelijk van hoe het op de achtergrond geregeld wordt bij Maungau (nog niet in verdiept) had je mijn pas wel mogen lenen, geen idee waar je woont en of dat handig zou zijn.
Bedankt voor het aanbod, maar ik ben ondertussen helemaal gerust dat dit gaat lukken! 8)
Pagina: 1 ... 60 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.