JayPe schreef op maandag 19 maart 2018 @ 21:55:
Heerlijk topic dit ;-)
#Chips en bier pakt
Shell heeft toch TNM gekocht? Stap 1 in vertraag en heers volgens mij. Ik zit nu al in spagaat: ik wil uit principe geen Shell in m'n tank, dus een TNM pas of paal lijkt mij ook geen goede mix qua principes.
Kan ik überhaupt nog wel om TNM heen als ik EV ga rijden?
Als je wilt wel the Last Mile Solutions passen (chargepoint o.a. kost wel 13 euro per pas er zijn gratis alternatieven voor dat netwerk) en nog een paar andere maar goed ik zou zelf een hoofdpas kiezen die niet van new motion is en new motion als backup. of een andere backup maar dan heb je eigenlijk 90% van alle laadpalen behalve fastned (als je een abbo wilt kan je niet koppelen met je pas)
Ik heb zelf de last mile en TNM pas die laatste is alleen om een alternatief te hebben. Twee netwerken als de ene niet werkt.
Dus ja je kan gewoon om new motion heen genoeg alternatieven zeker in nederland (waar je eigenlijk je EV het meeste gebruikt) voor het buiteland is het iets anders nog meer netwerken en mogelijke issues dus voor nu new motion lijkt het beter te doen dan de rest maar goed je red het prima met de meeste andere laadpassen ook.
Vergeet deze site niet heeft een keurig overzicht welke passen wat kosten ->
http://laadpastop10.nl/
Maar goed heb nu 2x opgeladen via mijn chargepoint pas alleen nog steeds niet te zien in de app en online de eerste keer was al weer 2 weken geleden is het normaal dat het zo lang duurt?
Maar mijn laatste rit wieringerwaard -> den haag -> amsterdam en terug naar huis. Ging prima verbruikt was redelijk hoog weer even voordat ik ging werken aan de snel lader voor 15kwh extra ging prima tot thuis (wel nog 1,5 in de qpark bij geladen alleen kan niet zien hoeveel ik daar geladen heb. ) had nog 8% over wel mijn scherm vol met waarschuwingen etc. totaal 48.2kwh voor 252 kilometer 0,19kwh per kilometer. Het was ook wel rond het vriespunt.
Ging wel een keer lekker rap op de N44/A44 weet niet wat er aan de hand was maar alle opritten werden voor mij netjes afgesloten door de motorpolitie en alle stoplichten gewoon door rood (moest van de politie

) heen zal mijn vrienden bij het CJIB wel weer tegen komen .... flitspalen staan daar op elke straat hoek. Kom ik daar met mijn EV heel keurig aan de snelheid te houden omdat dat beter is voor mijn range

Dus over een week of 2 heb ik die boetes wel binnen denk ik.

en dan weer bezwaar maken. Hopelijk was mijn achterkant vies (dat hij niet in de autodetectie bak komt) dan kan de boa het gelijk afkeuren ipv de computer van alles gelijk een boete maakt.