Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:29
evtje schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 10:38:
[...]

@PeterZ(on) heb jij hier nog iets over gehoord van Maingau?
Helaas, nog geen reactie van Maingau ontvangen, duurt wel lang vind ik.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-09 08:11
pposthoorn schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 11:28:
[...]

Gefeliciteerd!

[...]

Helemaal mee eens :*)

[...]

Let op dat de "voorraad" modellen op de website van Volkswagen zelf niet echt in voorraad zijn maar gewoon vast besteld en nog een levertijd hebben van ~1-4 maanden...
Ik heb die van mij bij de dealer in Rotterdam gekocht en dit was toen de enige e-golf waar je zo mee weg kon rijden hier in de omgeving...

[...]

Nog geen ervaring want heb die van mij pas een maand. In het boekje staat tot 50km en toen ik aan de verkoper vroeg wat dat betekende zei hij dat dat net als de 300km is. In de praktijk zal het dus meer richting 30km zijn in de winter.

[...]

Kan de bron niet meer vinden maar ik heb ergens gelezen 3-4%, afhankelijk van je gemiddelde snelheid. Was t voor mij niet waard om met die lelijke dichte 16" velgen rond te rijden. Ik heb de 17" (Madrid?) En ze zijn echt prachtig :)

[...]
3 a 4 % is inderdaad niet veel ;) en ze zijn wel mooier O-)

ik bel nu gewoon zoveel mogelijk dealers af om te kijken of het ook echt op voorraad staat.
Paar hebben ze gelukkig nog (ook in de kleur die ik wil, Atlantic blue ziet er echt gaaf uit)

ik weiger gewoon in een witte te rijden.

hopelijk kan ik het snel geregeld krijgen, zat net nog even te kijken naar het huidige contract, maar dat is al over 1.5 maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18-05 20:25
PeterZ(on) schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 11:31:
[...]

:)F :)B
Het is ook vakantietijd in Duitsland.

Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• kv83
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-08 14:57
evtje schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 11:56:
[...]
:)F :)B
Het is ook vakantietijd in Duitsland.
En sinds gisteren ook nationale rouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21-09 13:45
PeterZ(on) schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 11:31:
[...]

Maingau reageerd zowiezo niet meer op mails.. paar maanden geleden kreeg ik binnen een dag antwoord, nu alweer twee weken geleden en nog geen antwoord.
Ben bang dat het sprookje Fastned-Maingau-Allego binnenkort ook uit gaan :-(

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uFx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-09 13:43

uFx

cacofant schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 12:18:
[...]

Maingau reageerd zowiezo niet meer op mails.. paar maanden geleden kreeg ik binnen een dag antwoord, nu alweer twee weken geleden en nog geen antwoord.
Hier ook geen reactie meer gehad op m'n mail (pas werkt niet, app wel. Zie de pas ook niet in mijn account staan). Kan dus alleen laden met de app en dat gaat niet altijd soepel.

I'm gonna architect a world of pain all over your candy ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Ik moet zeggen dat mijn mails nog nooit snel zijn beantwoord, gingen toch altijd wel enkele dagen voorbij. Dus wat dat betreft geen verschil. Misschien komt het doordat ik in het Duits schrijf en dat Engels apart/sneller wordt beantwoord.

Op de supportpagina van Fastned staat nu het volgende:

Momenteel wordt er gewerkt aan de connectie met Maingau. We houden je up to date via onze website en social media. :)

[ Voor 27% gewijzigd door PeterZ(on) op 28-06-2018 12:28 ]

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18-05 20:25
Ik had ze gewoon op de chat via the webside in het Engels en kreeg direct antwoord.

Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JayPe
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-09 16:45
uFx schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 12:20:
[...]

Hier ook geen reactie meer gehad op m'n mail (pas werkt niet, app wel. Zie de pas ook niet in mijn account staan). Kan dus alleen laden met de app en dat gaat niet altijd soepel.
Exemplarisch? Mijn pas doet 't prima. App nog nooit gebruikt.

Waarom zo'n ophef over het uitblijven van reactie? Dat ze de helpdesk niet hebben ingericht op een handje vol buitenlandse gebruikers is toch niet zo raar?

Als ik een mail stuur naar de Nuon ( geen kleine jongen) duurt 't ook makkelijk een week voor ze reageren. En de website van de Nuon geeft al maanden (!!!) geen inzicht in m'n verbruik. Reden voor mij om over te stappen naar een ander ( en sowieso voor iets groeners; ik hàd netto nul elektrisch verbruik dus groen of grijs boeide mij persoonlijk niet).

But anyhoe: geduld. Dat zouden we toch allemaal wel een beetje meer dan gemiddeld moeten hebben? ;-)

Half juli: zullen we 15 juli als peildatum aanhouden? Mogen we vanaf die dag in paniek raken en vanaf 22 juli in blinde paniek! Peeuw! PANIEK! ;P

To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
Deveon schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 09:22:
[...]

Tijd voor BE rijbewijs? Op ovi.rdw.nl zie ik namelijk dat de NG-752-J (random kenteken) een combinatiegewicht van 5370 kg (maximale eigen gewicht 3120 + trekgewicht 2250).
Ja dat klopt alleen we hebben dus een caravan dat keurig er net onderzit. Zonder BE.
mux schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 09:23:
E achter B kost je maar 500 euro en 1 dag, da's een aardige no-brainer als je zo'n combo wil gaan rijden.
Dat is ook zo voor ons is dat dan gelijk 2x en tja onze combi is net onder de 3500 nu dus waarom geld uitgeven. Het is wel zo dat die cursus best nuttig is met een aanhangwagen rijden is niet zo simpel als het lijkt dat het is. (het rijden wel maar achter uit is fun)

We gaan het ook zeker doen omdat dit onze eerste caravan. De volgende moet natuurlijk een upgrade zijn op deze dus waarschijnlijk al zwaarder.

We gaan ook even ons rijbewijs upgraden zeker omdat je met een tesla heel snel over de 3500 zit. En de markt is zo dat caravans onder de 1300 kilogram duurder lijken te zijn omdat ze meer gewild zijn. (niet alle autos kunnen meer dan 1300 trekken.)

Voor mij was het even een oeps moment niet gerealiseerd dat het zo issue is. Gelukkig netjes opgelost voor nu. En maandag de auto terug de shop in voor laatste punten.

Maar wat rijd je eigen auto fijner dan een leen auto (bijna dezelfde auto maar toch wat een gevoel voor een verschil maakt in beleving) En wat een verschil met de eerste model x en dit jaar model x. Je merk dat het scherm sneller is. En de route planner is stukken beter gek genoeg in de nieuwe.

Verder is het wel totaal onhandig om thuis geen laadpaal te hebben (heb nog steeds even een stopcontact) als ik 2 dagen achter elkaar naar het werk moet gaat het gewoon niet met een nacht laden op de granny charger. Gelukkig even bij hoorn aan de lader super fijn dat het kan. Tijd om mijn laadpaal project af te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-09 10:52

Hachy

Laadpas Nerd

Hachy schreef op maandag 25 juni 2018 @ 15:21:
[afbeelding]

Poll: Is dit misleidend?
Ja
Nee
[afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
E-Flux gaat de advertentie aanpassen of verwijderen. ✅

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeZZiN
Mocht tijd worden. EV landschap is al redelijk verwarrend en dit helpt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

cacofant schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 12:18:
[...]

Doe toch eens rustig ipv paniek te zaaien. Ze hebben gewoon een paar kleine startup issues en daardoor duurt het wat langer. Relax komt allemaal goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
MeZZiN schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 13:35:
[...]
Dat is ook zo voor ons is dat dan gelijk 2x en tja onze combi is net onder de 3500 nu dus waarom geld uitgeven. Het is wel zo dat die cursus best nuttig is met een aanhangwagen rijden is niet zo simpel als het lijkt dat het is. (het rijden wel maar achter uit is fun)
De Model X heeft zelf al een maximaal laadgewicht van ruim 3.000kg. Daar mag je met alleen B enkel 750 kg achter hangen, raar maar waar. Met B+ kan mag je een combinatie tot 4250kg dus heb je wel meer ruimte, al heb ik geen idee hoe je aan z'n rijbewijs komt (zal wel van vroeger zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21-12-2024
Hachy schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 14:20:
[...]

Doe toch eens rustig ipv paniek te zaaien. Ze hebben gewoon een paar kleine startup issues en daardoor duurt het wat langer. Relax komt allemaal goed.
Ja die hebben denk ik compleet verkeerd ingeschat wat de toeloop zou worden en dan weten heel veel EV rijders het nog niet eens. Top klanten service ..... zal best kunnen, maar dan moeten we meer betalen, laat maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:04

pposthoorn

Constructeur

fjux schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 11:39:
[...]

3 a 4 % is inderdaad niet veel ;) en ze zijn wel mooier O-)

ik bel nu gewoon zoveel mogelijk dealers af om te kijken of het ook echt op voorraad staat.
Paar hebben ze gelukkig nog (ook in de kleur die ik wil, Atlantic blue ziet er echt gaaf uit)

ik weiger gewoon in een witte te rijden.

hopelijk kan ik het snel geregeld krijgen, zat net nog even te kijken naar het huidige contract, maar dat is al over 1.5 maand.
Mijne is "White silver" weer eens wat anders dan de standaard kleurtjes, ik vind m wel hip.

Voor de dealer is 1.5mnd zat, die van mij kon ik binnen een week ophalen. Maar heb m gekocht, geen idee hoe t met lease werkt qua planning 😛

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JayPe
Deveon schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 15:00:
[...]

B+ (...) geen idee hoe je aan z'n rijbewijs komt (zal wel van vroeger zijn).
Niet van vroeger maar van nu. https://www.anwb.nl/jurid...ijbewijs/rijbewijs-b-plus

Met B gelden toch de theorische max massa's van auto en caravan? Bij B-E gaat 't om de feitelijke combinatie.

Met B mag ik geen lege kar trekken die 2 ton mag laden achter mijn corsa ( al is ie leeg en weegt ie leeg minder dan de toegestane kilo's op kenteken van de auto)

Bij BE mag dat wel, en mag de boel in totaal ook voorbij de 3500 kg gaan vermits de auto het technisch mag (kenteken)

Model X mag zelf ruim 3000 kg wegen. Dus met een caravan ga je al snel over de maximum treingewicht van 3500 kg heen.

Oei MeZZiN, check het eens even.

To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
klopt, BE is combi tot 3500kg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe
https://www.rijksoverheid...met-aanhangwagen-besturen

Ik heb mijn BE voor 2013 gehaald dus " mag " ik alles. Maar met enkel B mag je qua rijbewijs niet zoveel achter een Model X hangen @MeZZiN leeg + laadvermogen = ruim voorbij de 3500 voor auto met caravan,....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe
Nee, zonder E, dus enkel B is tot 3500kg totaal trein gewicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
JayPe schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 15:24:
https://www.rijksoverheid...met-aanhangwagen-besturen

Ik heb mijn BE voor 2013 gehaald dus " mag " ik alles. Maar met enkel B mag je qua rijbewijs niet zoveel achter een Model X hangen @MeZZiN leeg + laadvermogen = ruim voorbij de 3500 voor auto met caravan,....
Er is ook een algemene vrijstelling tot 750 kg. De rekensom is een uitzondering voor aanhangers boven de 750kg (eigen kenteken), maar bij de Model X is daar dus geen sprake van omdat die zelf z'n hoog maximaal laadvermogen heeft.

Volgens mij is een caravan van 750 kg of minder kleiner als de Model X :F

[ Voor 5% gewijzigd door Deveon op 28-06-2018 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
JayPe schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 15:27:
[...]

Nee, zonder E, dus enkel B is tot 3500kg totaal trein gewicht
O ja..... E was de aanhanger mag dan 3500kg zijn (haal ze door elkaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe
Deveon schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 15:28:
[...]

Er is ook een algemene vrijstelling tot 750 kg.
Ja, zo rekenen wij bij ons op 't werk ook altijd.
Mijn collega's hebben eigenlijk allemaal enkel B rijbewijs, en we hebben bestelbussen die tot 3,5 ton (3500 kg) mogen laden.

- Heeft een aanhanger geen eigen kenteken? Dan rekenen we hem niet tot aanhanger!
( immers, geen eigen kenteken betekend maximaal 750 kilo, en dan mag de aanhanger altijd erachter, ook al komt het totaal aan toegestane gewicht boven de 3500 kg uit: geen eigen kenteken, telt niet meer!)
(we vergelijken een aanhanger zonder eigen kenteken maar gewoon met een fietsdragen: hij raakt de grond dan wel, maar met minder dan 750kg telt ie gewoon niet mee)

- Heeft de aanhanger wèl een eigen kenteken? Ja? Dan is het een aanhanger die gewicht in de schaal legt! En hebben we eigenlijk altijd iemand nodig met een BE rijbewijs, want treingewicht gaat direct over de 3500kg.

Het toestaan van aanhangers tot 750 kilo maakt eigenlijk al een beetje een shift naar 4250 kilo totaal treingewicht, maar dan alleen voor hele lichte aanhangers.

Ik vrees dus dat MeZZiN zich toch nog maar eens achter z'n oren moet krabben, als ie inderdaad alleen rijbewijs B heeft, en een caravan van 1300 kg wil trekken..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Hoe heet dit topic ook weer? Het grote aanhanger topic? :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 16:37

mux

99% efficient!

Het Grote Aanhanger-, bijtellings- en laadpasjestopic :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JayPe
Crxtreem schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 16:57:
Hoe heet dit topic ook weer? Het grote aanhanger topic? :+
Het grote niet-eens-z'on-heel-grote-aanhanger achter een Model X hangen topic :-)

Overigens: ik vind het wel een relevant onderwerp. We lopen er allemaal wel min of meer tegenaan. Die trekhaak. Niet letterlijk, maar figuurlijk dan. Want als echte volle vervanger van je ICE is die knop toch best wel belangrijk. Niet alleen als fietsdrager. Maar óók als utility.

Ik doe meerdere stappen achteruit door de aanschaf van een EV.
- Kosten aanschaf ruim een factor 10 hoger dan wat ik ooit uitgaf aan een auto ( omdat er tweedehands gewoon vrij beperkt aanbod is, moest 't wel nieuw)

- Afschrijving is onbekend in euros. Maar in techniek zit er een enorme vooruitgang in dus technisch is de auto nu al enigzins verouderd, over 5 jaar is ie bejaard.

- RANGE met hoofdletters is beroerd tov ice

- laadpassen zijn verre van logisch

- Gebruiken voor vakantie is bijna uitgesloten want dakkoffer is rangevreter en trekhaak heeft een EV standaard niet. Tenzij Model X of andere lelijker busjes oplossingen zoals Kangoo en NV200

Dus. Trekhaak EV's moeten er komen als er ook grotere range EV's komen. Al is het maar om als argument te gebruiken: Ja je caravan kan mee op vakantie!

[ Voor 68% gewijzigd door JayPe op 28-06-2018 18:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JopieZoe
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07-06 09:24
Tja JayPe. Familie Jopie heeft de Peugeot 5008 weggedaan (150 PK) en een Zoe aangeschaft. De volgende stap is dat wij onze Grote Caravan uit 1996 weg gaan doen. Hoort ook een beetje bij de levensfase trouwens :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe
JopieZoe schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 20:12:
Tja JayPe. Familie Jopie heeft de Peugeot 5008 weggedaan (150 PK) en een Zoe aangeschaft. De volgende stap is dat wij onze Grote Caravan uit 1996 weg gaan doen. Hoort ook een beetje bij de levensfase trouwens :+
Dan zijn bij jou de kids zeker 't huis uit? De jongste van mij is pas net aan de basisschool begonnen :Y

*Maar ik ben gelukkig een halve hippie met een buscamper voor de vakantie en een totaal malloot (dus naast de eup nog een heel stel ICE's waar ik uit kan kiezen :-) *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
@JayPe er zijn zoveel gaten nog misschien is ev straks wel iets anders het is veel te nieuw nog. Maar tesla heeft laten zien dat het werkt en de rest volgt gelukkig nu. Nu alleen de rest mee laten doen en meer als normale autos zien zodat we alles kunnen doen.

Met een 75D kan je prima op vakantie je mag toch met een grotere accu net zo lang aan de laadpaal. Misschien iets minder vaak maar de afstand per laadpaal maakt dat je toch bij elke paal gaat staan. Misschien ooit als het laden nog een factor 2 sneller gaat kan het wat worden maar dan nog denk dat 150kw toch redelijk de max is voor de komende tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe
Vakantie met de e-up durf ik echt nog niet aan. Mijn bereik is daarvoor gewoon te krap, en ik moet echt nog even wennen aan de al dan niet beschikbaarheid van de snelladers.

Mijn auto geeft z'n eerste waarschuwing bij 30km restant range, dan heb ik er krap 100 kilometer op zitten zeg maar. Als de snellader het niet blijkt te doen, Kom ik van z'n lang zal die leven niet bij de volgende snellader meer aan.. alhoewel: https://www.goingelectric...aechendeckendes-ladenetz/ Dit is wel mooi natuurlijk: Elke 10 kilometer een paal en elke 20 kilometer een snellader!

Als over een paar jaar het aantal snelladers inderdaad zo intensief gegroeid is, en de zekerheid van functioneren is ook hoog,. dan durf ik de trip naar Italië wellicht wel aan.

Tot die tijd.... dinosap en hippie-juice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Ach we gaan waarschijnlijk proberen om naar Kroatië te gaan. De laadpalen daar zijn zeldzaam er zijn gelukkig wel 3 snel laders en 100 kilometer voor dat we er zijn zit er nog een supercharger dus het moet lukken. Maar vind het behoorlijk spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JopieZoe
MeZZiN schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 20:35:
Ach we gaan waarschijnlijk proberen om naar Kroatië te gaan. De laadpalen daar zijn zeldzaam er zijn gelukkig wel 3 snel laders en 100 kilometer voor dat we er zijn zit er nog een supercharger dus het moet lukken. Maar vind het behoorlijk spannend.
Maak een blogje!?
Mezzin electrisch naar Kroatie (met caravan)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeZZiN
Ben er niet zo goed in om te bloggen maar goed kan elke laad pauze wel gebruiken natuurlijk om wat te schrijven misschien wel leuk om te doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Je mag hem ook wel gastbloggen bij mij hoor @MeZZiN Zet je het gewoon op de mail. Heb je gelijk een leuk lezers-bereik. ik redigeer je tekst dan wel even (spel- stijlfoutjes eruit enzo) als je het niet erg vindt ;-)

Ik heb overigens ook -na jaren met plezier gebruikt te hebben- de caravan verkocht toen de Zoë kwam en de ICE eruit ging. Er zijn zoveel andere leuke manieren om op vakantie te gaan. Dan maar zonder caravan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeZZiN
Tnx Hachy! ik ga kijken wat ik kan doen moet eerst het nog regelen die vakantie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• prettig
Hachy schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 21:20:
Je mag hem ook wel gastbloggen bij mij hoor @MeZZiN Zet je het gewoon op de mail. Heb je gelijk een leuk lezers-bereik. ik redigeer je tekst dan wel even (spel- stijlfoutjes eruit enzo) als je het niet erg vindt ;-)

Ik heb overigens ook -na jaren met plezier gebruikt te hebben- de caravan verkocht toen de Zoë kwam en de ICE eruit ging. Er zijn zoveel andere leuke manieren om op vakantie te gaan. Dan maar zonder caravan.
Ja zo kun je het ook zien: komen we eindelijk van de sleurhutten af >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JopieZoe
JayPe schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 20:24:
[...]

Dan zijn bij jou de kids zeker 't huis uit? De jongste van mij is pas net aan de basisschool begonnen :Y

*Maar ik ben gelukkig een halve hippie met een buscamper voor de vakantie en een totaal malloot (dus naast de eup nog een heel stel ICE's waar ik uit kan kiezen :-) *
NOg niet de deur uit. Maar willen niet meer met de Caravan mee. Dus ja. Staat nu dus te koop...Ledig gewicht 1200 kg. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:42
prettig schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 08:07:
[...]

Ja zo kun je het ook zien: komen we eindelijk van de sleurhutten af >:)
Helemaal mee eens, maar ik heb de lol van die dingen ook nooit begrepen. Kamperen doe je in een tent naar mijn mening. Als ik die mate van comfort wil huur ik een leuk huisje.

De camper verkoop zal wel flink de lucht in gaan als er meer EV’s verkocht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:26
Een tijdje terug heb ik een vergelijk gemaakt tussen Diesel / benzine en EV. EV durfde ik niet aan en vond dit weinig opleveren in vergelijking met ICE. Dus nu een tussen oplossing gekozen in de vorm van een hybride: Toyota Auris Touring sports Hybrid. Gemiddeld verbruik nu ~20 km/l.

Ik kan welgeteld 2 km volledig EV rijden.. :). Durfde Diesel niet aan i.v.m. toekomstige maatregelen van de overheid. Wellicht dat ik over 5 jaar ook een EV ga aanschaffen. EV rijden is heel relaxt, dat geef ik gelijk toe :*) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Ik heb hier een Konnwei OBD adapter liggen, de KW902. Echter, de OBD poort in de Renault Zoe die ik rijd, is reeds bezet (door de leasemaatschappij). Wie wil 'm gratis hebben? En weg is hij :+

[ Voor 6% gewijzigd door TucanoItaly op 29-06-2018 14:33 ]

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
TucanoItaly schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 10:11:
Ik heb hier een Konnwei OBD adapter liggen, de KW902. Echter, de OBD poort in de Renault Zoe die ik rijd, is reeds bezet (door de leasemaatschappij). Wie wil 'm gratis hebben?
Gebruik je toch een splitter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Treur
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 24-04-2024
michaeltb schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 10:03:
Een tijdje terug heb ik een vergelijk gemaakt tussen Diesel / benzine en EV. EV durfde ik niet aan en vond dit weinig opleveren in vergelijking met ICE. Dus nu een tussen oplossing gekozen in de vorm van een hybride: Toyota Auris Touring sports Hybrid. Gemiddeld verbruik nu ~20 km/l.

Ik kan welgeteld 2 km volledig EV rijden.. :). Durfde Diesel niet aan i.v.m. toekomstige maatregelen van de overheid. Wellicht dat ik over 5 jaar ook een EV ga aanschaffen. EV rijden is heel relaxt, dat geef ik gelijk toe :*) .
Ik hoop niet dat je door de Toyota reclameslogans op het verkeerde been gezet bent, zoals "elektrisch rijden zonder stekker". Die slogans zijn natuurlijk totale onzin, en eigenlijk Toyota onwaardig. Onbegrijpelijk dat ze proberen op die manier mensen te beinvloeden, terwijl ze vanaf 2020 uiteindelijk ook met stekkers willen gaan komen.

Huidig huis: All electric 2023 Weheat Blackbird 8kW warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric. Vorig huis: All electric energieneutraal: 2013 8.6 kWp PV + 2013 14 kW Fujitsu warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Hybride is gewoon niets. Plugin hybrid oke, maar de gemiddelde hybride heeft zo'n kleine accu dat het totaal niet opschiet. Ik heb een Kia Optima hybride gereden, die rijden m'n ouders nu en je rijdt 1 op 15 ofzo. Het is leuk om geen motor te horen als je heel langzaam rijdt, maar voor de rest rij je gewoon benzine. Soms rij je 120 km/u op de snelweg en slaat de motor ineens af en rijd je 5 sec. op stroom en dan slaat ie weer aan want dan is ie alweer leeg.... daar zit je winst :')

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09 11:07

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Rijdt de Kia zo? Dat is wel achterlijk ja. Bij de Prius draait de brandstofmotor gewoon mee op de autosnelweg en rij je makkelijk 1:20.
Helaas was Toyota van mening dat de elektrische auto niet zou doorbreken en hebben ze het hybride concept niet richting EV doorontwikkeld. Via een soort BMW i3 REX concept naar EV zou een mooie doorontwikkeling zijn.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Treur
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 24-04-2024
Ja, dat was een grote misser die ze nu zo'n 3 jaar achterstand oplevert.

Huidig huis: All electric 2023 Weheat Blackbird 8kW warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric. Vorig huis: All electric energieneutraal: 2013 8.6 kWp PV + 2013 14 kW Fujitsu warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Goed idee op zich, maar de hele OBD poort is gedemonteerd en buiten bereik (d.w.z. achter dashboard) geplaatst.

[ Voor 6% gewijzigd door TucanoItaly op 29-06-2018 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Maasluip schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 10:58:
Rijdt de Kia zo? Dat is wel achterlijk ja. Bij de Prius draait de brandstofmotor gewoon mee op de autosnelweg en rij je makkelijk 1:20.
Helaas was Toyota van mening dat de elektrische auto niet zou doorbreken en hebben ze het hybride concept niet richting EV doorontwikkeld. Via een soort BMW i3 REX concept naar EV zou een mooie doorontwikkeling zijn.
Ja hij doet het alleen heel af en toe, uiteraard draaien ze gewoon beide in de meeste gevallen maar af en toe dan zit de accu vol ofzo en gaat ie ff brandstof besparen maar kan me niet voorstellen dat het zoveel oplevert. Je kan wel 1:20 halen als je rustig rijdt maar niet bij 130 km/u. De Optima is wel wat zwaarder en heeft wat meer vermogen dan een Prius (177 pk) dus sowieso iets minder zuinig. Maar dan rij je wel een mooie auto en geen Prius ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-09 13:52

Grappig om te merken dat een score van 1 op 20 bij hybrides als een mooi resultaat gezien wordt.
Ik rij nu een Seat Leon ST op benzine (TSI 1.0, 2016 model) en daar rij ik ook over ruim 60k kilometer gemiddeld 1 op 19 mee...

Voor mij is de volgende auto gewoon electrisch, want het is er tijd voor. Nu hopen dat die Kia Niro EV een beetje snel beschikbaar komt... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltb
Smobbo schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 11:10:
[...]

Grappig om te merken dat een score van 1 op 20 bij hybrides als een mooi resultaat gezien wordt.
Ik rij nu een Seat Leon ST op benzine (TSI 1.0, 2016 model) en daar rij ik ook over ruim 60k kilometer gemiddeld 1 op 19 mee...

Voor mij is de volgende auto gewoon electrisch, want het is er tijd voor. Nu hopen dat die Kia Niro EV een beetje snel beschikbaar komt... :+
Laten we bij 3ton even de kosten opmaken en dan kijken wie er voordeliger heeft gereden. Je rijdt waarschijnlijk ook geen DSG. Ik rijd heel relaxt automaat, dat was ook een vereiste voor mijn auto.

Denk dat jouw verbruik ook niet gebasseerd is op waarheid:
https://www.spritmonitor....xactmodel=1.0&powerunit=2

Tel daarbij op dat opties als xenon, panoramadak, parkeersensoren, climate control, navi best een prijzige aangelegenheid bij VAG wordt. Mijn vorige auto was een golf gti DSG. Was niet geheel storingsvrij en luste ook een flinke slok olie om maar even wat aan te geven :P .

Het is toch mooi dat remenergie wordt opgeslagen en gebruikt om weer te acceleren i.p.v. weggegooid? Daarbij is een hybride ook veel onderhoudsvriendelijker dan een 1.4 eco turbo motor van een willekeurig merk. Natuurlijk is een EV NOG onderhoudsvriendelijker. eens! Maar in het totaalplaatje is voor mij een EV (nog) niet interessant.

Ik lees dat Toyota nu ook deels gaat inzetten op volledig EV met batterijen. Maar persoonlijk denk ik dat dit ook een tussenoplossing is. Ik zie meer toekomst in brandstofcel en elektrisch aandrijven. Hoe zien jullie dit? :).

[ Voor 7% gewijzigd door michaeltb op 29-06-2018 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Smobbo schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 11:10:
[...]

Ja, maar ik rij ook 1:23,5 met mijn Prius ;)
1:20 voor een Prius is gemiddeld, die Seat komt niet verder dan 1:17 gemiddeld. Dus het scheelt toch wel wat.
Maar die moderne turbomotoren zijn inderdaad superzuinig en VW doet goede innovaties bij hun motoren. Ik maak me sterk dat dat in combinatie met het hybride systeem nog wel eens zuiniger kan zijn dan het Atkinson gedoe. Vooral omdat je dan veel meer vermogen bij lage toerentallen kunt krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
Joch mijn eerste auto was een 2CV4... en die reed al 1:20.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JayPe
michaeltb schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 11:54:
[...]

Ik zie meer toekomst in brandstofcel en elektrisch aandrijven. Hoe zien jullie dit? :).
Hahaha,. nou,. zal ik er maar weer in komen met m'n rant?

Nee, laten we dat maar niet doen,. einde van de week is in zicht en ik ben mild gestemd :-)

Maar tipje van de sluier: Een brandstofcel is niet veel anders dan een BEV met beperkingen :-) Een HFCEV ( Hydrogen Fuel Cell Electic Vehicle ) is gewoon een EV, maar met een andere, dure 'accu' waarbij je ook nog eens niet kunt thuis-laden, maar afhankelijk blijft van tankstations, en waarvan de efficiëntie en milieuvriendelijkheid nog lang niet op niveau is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

En zie hier de 'vooruitgang' van de benzinemotor in een notendop. Nul.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobBouman
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 16:18
JayPe schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 12:26:
[...]

Hahaha,. nou,. zal ik er maar weer in komen met m'n rant?

Nee, laten we dat maar niet doen,. einde van de week is in zicht en ik ben mild gestemd :-)

Maar tipje van de sluier: Een brandstofcel is niet veel anders dan een BEV met beperkingen :-) Een HFCEV ( Hydrogen Fuel Cell Electic Vehicle ) is gewoon een EV, maar met een andere, dure 'accu' waarbij je ook nog eens niet kunt thuis-laden, maar afhankelijk blijft van tankstations, en waarvan de efficiëntie en milieuvriendelijkheid nog lang niet op niveau is.
Hoezo kun je niet thuisladen? Voor slechts € 200.000,= kun je een thuislaadstation laten installeren voor waterstof hoor... :-)

Leaseadviseur - Elektrische voertuigenfanaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
YoshiBignose schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 10:53:
Hybride is gewoon niets. Plugin hybrid oke,
Plugin is ook niets, tenslotte heb je de nadelen van beide systemen (gewicht van de batterijen en onderhoud van de brandstofmotor) terwijl je er maar beperkt voordeel aan overhoud (30-80 km elektrisch per dag als je twee keer laad).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JayPe
Hachy schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 12:26:
En zie hier de 'vooruitgang' van de benzinemotor in een notendop. Nul.....
Mwaoh. dat is niet helemaal waar Hachy,.. gooi een moderne 2 cilinder uit een fiat punto eens in een 2CV: dan gaat ie, bij dezelfde rijstijl, toch ineens een klap zuiniger zijn, maar vooral ook een stuk schoner (minder vies).

Er is echt wel ontwikkeling geweest in de efficiëntie (verbruik) en emissie (vervuiling) van brandstof motoren de laatste decennia, maar het is wel eindig. Pak die Punto (en die is al verouderd): Airbags, ESP, ABS, Airco, en dan heb ik het nog niet eens over isolatie, radio, ruitenwissers met interval en regensensor, isofix, gordelspanners, vulling van de stoelen, hoofdsteunen, side impact protection, kreukelzones, asbak, handschoenenkastje en wisser op de achterruit met een ruitensproeierpompje.. Allemaal zaken die die 2CV ontberen moet... (en die 2CV een stuk lichter en daarmee zuiniger maakt)

Enige plus die een 2CV heeft t.o.v. de Punto: standaard voorzien van een open dakje! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe
Deveon schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 12:30:
[...]

Plugin is ook niets, tenslotte heb je de nadelen van beide systemen (gewicht van de batterijen en onderhoud van de brandstofmotor) terwijl je er maar beperkt voordeel aan overhoud (30-80 km elektrisch per dag als je twee keer laad).
50 km is nèt haalbaar met een Outlander als je 'binnendoor' rijdt,.. Voor mij een perfecte auto qua bereik ( woonwerk = 35 km totaal). Maar man, wat een grote bak!

Nee, dan maar een kleine full EV en snelladen als ik eens een keer verder weg ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe

2 kilometer EV rijden,. dat is ook niet veel. En in mijn optiek wel jammer dat je niet kunt stekkeren, want met een volle accu vertrekken is net ff slimmer lijkt mij ( Als je tenminste een 10kWh pakketje aanboord zou hebben).

Wat mij wel opvalt is dat rem regeneratie zo verschrikkelijk veel uitmaakt. Remmen voor een stoplicht en weer optrekken kost mij nu met EV bijna niets (lijkt het). Woon Werk is provinciaal en binnen bebouwde kom, met heel wat stoplichten.. 'vroegah' kon ik 't bij wijze van spreken merken aan de pomp als ik een dag alle stoplichten mee had gehad, maar nu maak 't vrijwel niets meer uit. Dus die niet-stekker hybrides moeten met die re-gen toch best wat energie kunnen besparen,.. valt 1 op 20 alsnog tegen. Of je rijdt gewoon veel snelweg waar je, als je een beetje anticipeert helemaal niet hoeft te remmen, en het hele hybride gedoe alleen maar balast is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-09 13:52
michaeltb schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 11:54:
[...]

Laten we bij 3ton even de kosten opmaken en dan kijken wie er voordeliger heeft gereden. Je rijdt waarschijnlijk ook geen DSG. Ik rijd heel relaxt automaat, dat was ook een vereiste voor mijn auto.

Denk dat jouw verbruik ook niet gebasseerd is op waarheid:
https://www.spritmonitor....xactmodel=1.0&powerunit=2

Tel daarbij op dat opties als xenon, panoramadak, parkeersensoren, climate control, navi best een prijzige aangelegenheid bij VAG wordt. Mijn vorige auto was een golf gti DSG. Was niet geheel storingsvrij en luste ook een flinke slok olie om maar even wat aan te geven :P .

Het is toch mooi dat remenergie wordt opgeslagen en gebruikt om weer te acceleren i.p.v. weggegooid? Daarbij is een hybride ook veel onderhoudsvriendelijker dan een 1.4 eco turbo motor van een willekeurig merk. Natuurlijk is een EV NOG onderhoudsvriendelijker. eens! Maar in het totaalplaatje is voor mij een EV (nog) niet interessant.

Ik lees dat Toyota nu ook deels gaat inzetten op volledig EV met batterijen. Maar persoonlijk denk ik dat dit ook een tussenoplossing is. Ik zie meer toekomst in brandstofcel en elektrisch aandrijven. Hoe zien jullie dit? :).
Rustig, rustig. Om nou gelijk te zeggen dat ik lieg omdat je een andere mening hebt lijkt me wat onnodig.
Prijs e.d. was niet onderdeel van de discussie, ik wou ook geen discussie starten over olie verbruik en onderhoud van één of ander ICE auto merk... :X

Ging mij er alleen om dat hybride met een heel klein electrisch bereik wat mij betreft weinig voordelen heeft.
Dan lijkt me een hybride met minimaal een bereik van iets van 40-50 km zinvoller, dan kan je veel dagelijkse ritje volledig electrisch doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe
RobBouman schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 12:29:
[...]

Hoezo kun je niet thuisladen? Voor slechts € 200.000,= kun je een thuislaadstation laten installeren voor waterstof hoor... :-)
Ja maar je vergeet die waterontkalker die je nodig heb om die installatie te vullen. Die kost wel duur hoor!.

*nee, doe mij maar PV met EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maasluip schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 10:58:
Met een moderne benzine motor en de gewichtsbesparing die je krijgt door wegalten van electromotoren en accu kan je met een auto met vergelijkbare binnen-/bagageruimte als een prius ook al prima 1:20 rijden!

Non-plugin hybrides zijn klinklare onzin.

edit: Je kan natuurlijk wel een hybride maken die altijd electrisch rijdt. Je kan dan de generator voor een vast toerental optimaliseren en dan kan je wel degelijk winst halen. Maar vziw is dat niet wat Toyota doet.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2018 12:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
@JayPe Zou je de edit knop willen gebruiken in plaats van drie keer achter elkaar te posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03:08
Iemand toevallig al een overzicht met backoffices tegen gekomen? Moet rond november er toch eentje gekozen hebben en ben benieuwd naar een overzichtje cq. de verschillen tussen de diverse aanbieders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 21-09 10:31

Aan welke eisen moet voor jou een EV voldoen, wil 'm kopen/leasen?

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 12:48:
[...]

Met een moderne benzine motor en de gewichtsbesparing die je krijgt door wegalten van electromotoren en accu kan je met een auto met vergelijkbare binnen-/bagageruimte als een prius ook al prima 1:20 rijden!
Ik denk het niet, ik denk dat Toyota een beetje teveel gestopt is de ontwikkelingen te volgen. Dus dat de huidige generatie Toyota hybrides langzaam ingehaald wordt door de ontwikkelingen, maar als je die ontwikkelingen ook in het hybridesysteem meeneemt je daar ook weer zuinigheidsstappen maakt.
We zullen het zien met de nieuwe generatie hybrides van Toyota.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik reed met een renault clio uit 2013 al 1:18 tot 1:19. Dat deed ik door dezelfde rijstijl te hanteren die mij nu bij de electrische auto (i3s) veel extra range oplevert. Onder andere Mazda is sindsdien met nieuwe ontwikkelingen gekomen op benzinemotor gebied. Ik ben erg benieuwd volgend jaar naar de prestaties van de eerste productiemodellen met SkyActiv-X motor.

Mijn EV bevalt prima, maar op dit moment is het voor sommigen gewoon geen optie en de hydige generatie van non-pluging hybrides bieden geen waar voor hun geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonChaot
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20:35
Ook ik ben mij nu aan het oriënteren op een EV. Tot nu toe ben ik de diverse mogelijkheden in een spreadsheet aan het zetten en te vergelijken met mijn dikke diesel. Dat ik er per maand op vooruitga is me wel duidelijk.
Mijn use-case: vier keer per week naar mijn werk (70 km enkele reis). Op mijn werk laden is (nog) geen optie en de dichtstbijzijnde lader zit op een km of 5 dus ook geen optie. Daarmee moet ik volgens mij een accu van 30 kWh of groter hebben. In het weekend gebruik ik mijn auto max 30 km, een enkele uitzondering daargelaten. Voor vakantie boeit mij de range niet echt.
Ik vraag me nu af of ik ook een lader moet kopen gelijk al. De kans dat het een 40kWh + gaat worden is aanzienlijk. Bij dagen dat ik werk kan hij 11 uur aan de lader liggen, andere dagen meer. Volgens mij zou ik dit grannychargend moet redden? Zowel in mijn tuin als in mijn garage zit een stopcontact wat ik zou kunnen gebruiken, hoe weet ik of deze voldoende goed zijn om te gebruiken zonder de boel af te fikken? Of moet ik niet zo flauw zijn en gewoon gelijk goed een kabel trekken van mijn meterkast?

Nog een vraag: hoe zie ik of een Zoe 40kWh is? Op bijvoorbeeld deze site https://occasion.renault....rationDate&sortOrder=DESC wordt dat volgens mij niet aangegeven?

Ik heb nog niet besloten of ik voor gebruikt of nieuw ga (of private lease). De prijzen voor gebruikt verbazen me soms wel. Soms zijn de maandkosten voor mij hoger bij gebruikt dan bij nieuw...

In ieder geval ga ik binnenkort de dealer bezoeken maar eens inplannen want ik heb er in nog geen één gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kv83
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-08 14:57
Over me bestelling terug koppeling gehad van de leasemaatschappij. Die heeft het schuifdakje er toch weer afgehaald omdat de gereserveerde Kona's die vroeg geleverd worden deze optie niet hebben.

Dus goed nieuws; ik krijg hem eerder dan veracht hoop ik. Slecht nieuws is dat ik geen schuifdakje heb. (Was geen must, maar vond ik wel grappig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

DonChaot schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 13:36:
Nog een vraag: hoe zie ik of een Zoe 40kWh is
Aan het ZE40 logo'tje, als het goed is. Je hebt wel een enkele ge-upgrade Zoe, maar die kans is klein.
Volgens mij zou ik dit grannychargend moet redden?
Zoe is bijzonder inefficient met grannychargen. Je verliest de helft van het vermogen. Dus ik zou toch een paaltje scoren. Kan wel voor eventjes, denk ik.

Zelf doe ik 66 km enkele reis met een Zoe Q90. Fantastische kar.

[ Voor 55% gewijzigd door TucanoItaly op 29-06-2018 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:58
Ook ik ben mij nu aan het oriënteren op een EV. Tot nu toe ben ik de diverse mogelijkheden in een spreadsheet aan het zetten en te vergelijken met mijn dikke diesel. Dat ik er per maand op vooruitga is me wel duidelijk.
Mijn use-case: vier keer per week naar mijn werk (70 km enkele reis). Op mijn werk laden is (nog) geen optie en de dichtstbijzijnde lader zit op een km of 5 dus ook geen optie. Daarmee moet ik volgens mij een accu van 30 kWh of groter hebben. In het weekend gebruik ik mijn auto max 30 km, een enkele uitzondering daargelaten. Voor vakantie boeit mij de range niet echt.
Ik vraag me nu af of ik ook een lader moet kopen gelijk al. De kans dat het een 40kWh + gaat worden is aanzienlijk. Bij dagen dat ik werk kan hij 11 uur aan de lader liggen, andere dagen meer. Volgens mij zou ik dit grannychargend moet redden? Zowel in mijn tuin als in mijn garage zit een stopcontact wat ik zou kunnen gebruiken, hoe weet ik of deze voldoende goed zijn om te gebruiken zonder de boel af te fikken? Of moet ik niet zo flauw zijn en gewoon gelijk goed een kabel trekken van mijn meterkast?

Nog een vraag: hoe zie ik of een Zoe 40kWh is? Op bijvoorbeeld deze site https://occasion.renault....rationDate&sortOrder=DESC wordt dat volgens mij niet aangegeven?

Ik heb nog niet besloten of ik voor gebruikt of nieuw ga (of private lease). De prijzen voor gebruikt verbazen me soms wel. Soms zijn de maandkosten voor mij hoger bij gebruikt dan bij nieuw...

In ieder geval ga ik binnenkort de dealer bezoeken maar eens inplannen want ik heb er in nog geen één gezeten.
snellader op de route? dan kan je ook daar een paar minuten bijtanken

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobBouman
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 16:18
kv83 schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 13:36:
Over me bestelling terug koppeling gehad van de leasemaatschappij. Die heeft het schuifdakje er toch weer afgehaald omdat de gereserveerde Kona's die vroeg geleverd worden deze optie niet hebben.

Dus goed nieuws; ik krijg hem eerder dan veracht hoop ik. Slecht nieuws is dat ik geen schuifdakje heb. (Was geen must, maar vond ik wel grappig)
Klopt ja. Bijzonder systeem wel. Gereserveerde auto die dit jaar binnenkomt ombouwen naar eentje met schuif/kanteldak is ineens levertijd medio volgend jaar :)

Leaseadviseur - Elektrische voertuigenfanaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltb
Ik heb het gevoel dat jullie een beetje blind zijn geworden voor alle auto's anders dan EV. Er wordt heel makkelijk een vergelijk gemaakt tussen een C segment hybride (Auris) en een B segment EV (Zoë) of ICE Clio..

Noem eens een C segment auto die ook 1 op 20 haalt, automaat. Zet de kosten maar eens in een spreadsheet en ga daarna zeggen dat een EV daadwerkelijk goedkoper is.

Het accupakket in de auris/prius weegt 45 kilo :F .

Het vergelijk is eerder gemaakt en daar was de EV gewoon duurder. Dan zit je ook nog met het feit dat de range max 200km is en mijn ouderwetse hybride 700 km :X .

25k per jaar. 60% snelweg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05:37

CyBeRSPiN

sinds 2001

michaeltb schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 13:54:
Ik heb het gevoel dat jullie een beetje blind zijn geworden voor alle auto's anders dan EV.
Kijk eens naar de topictitel, denk dat jij hier fout zit? :+
Nog even inhoudelijk ingaan op je rant: als je gaat leasen is een EV al snel heel veel goedkoper ivm lage bijtelling. Bovendien zit niet iedereen in dit topic om zo goedkoop mogelijk te rijden, maar omdat EV de voorkeur/interesse heeft boven vervuilende ICE auto's.

[ Voor 16% gewijzigd door CyBeRSPiN op 29-06-2018 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

JayPe schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 12:31:
[...]

Mwaoh. dat is niet helemaal waar Hachy,.. gooi een moderne 2 cilinder uit een fiat punto eens in een 2CV: dan gaat ie, bij dezelfde rijstijl, toch ineens een klap zuiniger zijn, maar vooral ook een stuk schoner (minder vies).

Er is echt wel ontwikkeling geweest in de efficiëntie (verbruik) en emissie (vervuiling) van brandstof motoren de laatste decennia, maar het is wel eindig. Pak die Punto (en die is al verouderd): Airbags, ESP, ABS, Airco, en dan heb ik het nog niet eens over isolatie, radio, ruitenwissers met interval en regensensor, isofix, gordelspanners, vulling van de stoelen, hoofdsteunen, side impact protection, kreukelzones, asbak, handschoenenkastje en wisser op de achterruit met een ruitensproeierpompje.. Allemaal zaken die die 2CV ontberen moet... (en die 2CV een stuk lichter en daarmee zuiniger maakt)

Enige plus die een 2CV heeft t.o.v. de Punto: standaard voorzien van een open dakje! _/-\o_
Nou ja ik had het dan ook puur over het verbruik/bereik per liter. De 2CV is uit, wat, 1950 ofzo? Hebben we daar dan echt 70 jaar voor nodig gehad om van 1:20 naar 1:19 te gaan?

Dat kan je toch nauwelijks vooruitgang noemen of snap ik het dan niet?
Dit is prima met elke Zoe te doen, en ja ook de 21kWh versie. Met de oude versie zul je in de winter dan wel moeten laden op of in de buurt van je werk of op de terugweg 5 minuten een snellader bezoeken.

Granny charging op het werk volstaat ook goed, je bent daar uren en je laadt dan ongeveer 10km bereik per uur erbij. Ook thuis kan je granny chargend genoeg laden, máár het gaat wel lang duren en is zoals zojuist door @TucanoItaly aangegeven wél minder efficient. Je kan dan nog beter voor 400 euro een 3,7kW lolo (evt met vaste kabel) van Marktplaats halen en dan op een eigen 16A groepje zetten, dan laadt je in elk geval met 3,7 kW ipv 2,0-2,5 kW. Sneller en comfortabeler. Ben je in de luxe positie van een 3-fase groepenkast hang dan een 11kW laadpunt op, dan heb je binnen 1:45 de oude Zoe weer helemaal volgeladen.
Check het ZE40 logo'tje aan de achterkant. 99% accuraat.
Mocht je je prive op Zoe orienteren overweeg dan eens een bezoekje aan Purmerend (Bleeker). Voor nette prijzen verhandelt hij Franse Zoe's met bovag garantie.
Doe het niet! Je zult nooit meer terugwillen naar brandstof!! :+

[ Voor 52% gewijzigd door Hachy op 29-06-2018 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonChaot
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20:35
TucanoItaly schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 13:40:
[...]
Aan het ZE40 logo'tje, als het goed is. Je hebt wel een enkele ge-upgrade Zoe, maar die kans is klein.

Zoe is bijzonder inefficient met grannychargen. Je verliest de helft van het vermogen. Dus ik zou toch een paaltje scoren. Kan wel voor eventjes, denk ik.
Dat wordt dus flink bellen als ik er zelf eentje uit Frankrijk wil halen. Renault maakt het niet echt makkelijk, hopies versies, met/zonder accu.
Wel handig om te weten dat bij een Zoe zeker een paaltje nodig is. Dank daarvoor.
BarryH schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 13:50:
[...]
snellader op de route? dan kan je ook daar een paar minuten bijtanken
Er is blijkbaar een snellader op de Wouwse Tol, voor mij op de terugweg. Maar vijf minuten laden is tien minuten later thuis (denk ik?). Dat vind ik voor woon-werk verkeer teveel. Een paal is op zich ook niet echt een probleem, plek zat thuis. Het is meer dat als deze niet perse nodig is dan doe ik het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
JayPe schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 12:34:
[...]

50 km is nèt haalbaar met een Outlander als je 'binnendoor' rijdt,.. Voor mij een perfecte auto qua bereik ( woonwerk = 35 km totaal). Maar man, wat een grote bak!

Nee, dan maar een kleine full EV en snelladen als ik eens een keer verder weg ga.
Waarom vind je een grote bak zo'n groot nadeel? Als je binnenstad Amsterdam woont oke, dan valt er wat voor te zeggen, maar de meeste wegen in NL zijn breed genoeg dus je hebt totaal geen last van een grote auto. Sterker nog, je kunt altijd meer mensen en spullen meenemen en je bent veiliger bij een ongeluk. Met parkeren (en vooral parkeergarages) moet je iets meer opletten maar dat weegt gewoon op tegenover de voordelen.
Deveon schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 12:30:
[...]

Jij noemt het nadelen, maar je hebt gewoon de voordelen van beide systemen. De meeste mensen rijden maar zo'n 40 km enkel naar hun werk dus de meeste dagen kun je gewoon profiteren van volledig elektrisch rijden. Als je dan toch een keer naar familie in Limburg moet of op vakantie gaat hoef je geen auto te huren of 10 uur extra reistijd in te plannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

DonChaot schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 14:19:
[...]

Dat wordt dus flink bellen als ik er zelf eentje uit Frankrijk wil halen. Renault maakt het niet echt makkelijk, hopies versies, met/zonder accu.
Wel handig om te weten dat bij een Zoe zeker een paaltje nodig is. Dank daarvoor.

[...]

Er is blijkbaar een snellader op de Wouwse Tol, voor mij op de terugweg. Maar vijf minuten laden is tien minuten later thuis (denk ik?). Dat vind ik voor woon-werk verkeer teveel. Een paal is op zich ook niet echt een probleem, plek zat thuis. Het is meer dat als deze niet perse nodig is dan doe ik het ook niet.
Zie mijn edit in deze post: Hachy in "Elektrische auto's - Deel 3"

[ Voor 92% gewijzigd door Hachy op 29-06-2018 14:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
YoshiBignose schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 14:24:
[...]

Jij noemt het nadelen, maar je hebt gewoon de voordelen van beide systemen. De meeste mensen rijden maar zo'n 40 km enkel naar hun werk dus de meeste dagen kun je gewoon profiteren van volledig elektrisch rijden. Als je dan toch een keer naar familie in Limburg moet of op vakantie gaat hoef je geen auto te huren of 10 uur extra reistijd in te plannen.
10 uur extra reistijd naar Limburg? Waar woon jij? Naar mijn mening zou het ten alle tijden beter zijn om het gewicht van de brandstofmotor te besparen en gebruiken voor meer batterijen. Dan hoef je niet elke dag te laden en heb je geen stress als je paal bezet is en in het ergste geval ben je een uurtje langer onderweg naar Limburg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

YoshiBignose schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 14:24:
Als je dan toch een keer naar familie in Limburg moet of op vakantie gaat hoef je geen auto te huren of 10 uur extra reistijd in te plannen.
Yoshi overdrijft nogal graag. :P Hij doelde denk ik op mijn 4 uur totale laadtijd van de trip naar Italie midden in de winter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
Als we nu eens de ACCU (of cell) weglaten in het vergelijk.

Is een EV betere oplossing dan een ICE ?

De accu: die wordt straks even groot als een benzine tank en even licht en in een paar minuten te laden (techniek is er al.... dus komt). En dan nog thuis laden !

Zo kijk ik er tegenaan...... ICE is kansloos (hele industrie staat op de rem maar het is niet meer te stoppen, hooguit te vertragen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Deveon schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 14:29:
[...]

10 uur extra reistijd naar Limburg? Waar woon jij? Naar mijn mening zou het ten alle tijden beter zijn om het gewicht van de brandstofmotor te besparen en gebruiken voor meer batterijen. Dan hoef je niet elke dag te laden en heb je geen stress als je paal bezet is en in het ergste geval ben je een uurtje langer onderweg naar Limburg.
Het leek me toch duidelijk dat die 10 uur doelde op de vakantie en niet op de reis naar Limburg :') maar oke, uiteraard was het alsnog wat overdreven, maar 4 uur extra zoals Hachy hierboven aangeeft is toch weer tijd.

Dat verschil in gewicht kan zo maar zorgen voor 600 km extra range, dat gewicht in batterijen misschien voor 50? Geen idee hoeveel een brandstofmotor en alle poespas weegt, maar EV's zijn over het algemeen al vrij zwaar. Maar oke misschien is een range extender voor een EV gunstiger dan een plugin-hybrid, ben niet zo thuis in de techniek dus weet niet wat uiteindelijk efficiënter is.

Toch blijf ik er bij dat het toch wel goed werkt. Het liefst wil je de uitlaatgassen vermeiden in binnenstad, daar rij je dan bijna altijd elektrisch omdat het korte afstanden zijn. Als je dan snelweg gaat rijden en je switcht naar brandstof hebben mensen niet zoveel last van de uitstoot. En dat hoeven we alleen maar vol te houden tot we 600 kW kunnen superchargen en allemaal accu's van 150 kWh hebben :)

[ Voor 4% gewijzigd door YoshiBignose op 29-06-2018 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:47

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

@mux dit verklaard wel waarom 2e hands Leaf's zo duur zijn...: nieuws: Johan Cruijff Arena neemt back-upstroomvoorziening van 148 autoaccu's...

Kalm aan! En rap een beetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
Heb dat stukje ook gelezen. Het viel me op dat ze spreken over een piekvermogen dat minder wordt naarmate de auto ouder wordt. Voor het accelereren en zo. Iemand een idee waar ze het over hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
YoshiBignose schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 14:54:
[...]

Het leek me toch duidelijk dat die 10 uur doelde op de vakantie en niet op de reis naar Limburg :') maar oke, uiteraard was het alsnog wat overdreven, maar 4 uur extra zoals Hachy hierboven aangeeft is toch weer tijd.
Dacht dat jij wel van overdrijven hield ;)
Dat verschil in gewicht kan zo maar zorgen voor 600 km extra range, dat gewicht in batterijen misschien voor 50? Geen idee hoeveel een brandstofmotor en alle poespas weegt,
De e-Golf weegt hetzelfde (1500kg) als de GTE, maar dan met 27.1 kWh méér aan capaciteit. De normale Golf met 1.5 TSI (highline Business R line oid) weegt slechts 1200 kg. Even kort door de bocht weegt de elektrisch aandrijflijn ongeveer 300kg incl 8,7 kWh en afwezigheid van brandstofmotor levert een extra 27,1 kWh op. Toch wel iets meer als 50 km bereik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

michaeltb schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 13:54:
Ik heb het gevoel dat jullie een beetje blind zijn geworden voor alle auto's anders dan EV. Er wordt heel makkelijk een vergelijk gemaakt tussen een C segment hybride (Auris) en een B segment EV (Zoë) of ICE Clio..

Noem eens een C segment auto die ook 1 op 20 haalt, automaat. Zet de kosten maar eens in een spreadsheet en ga daarna zeggen dat een EV daadwerkelijk goedkoper is.

Het accupakket in de auris/prius weegt 45 kilo :F .

Het vergelijk is eerder gemaakt en daar was de EV gewoon duurder. Dan zit je ook nog met het feit dat de range max 200km is en mijn ouderwetse hybride 700 km :X .

25k per jaar. 60% snelweg.
1:18 haalde ik regelmatig met mijn (handgeschakelde) Clio. Beste was 1:19, bijna net zo zuinig als een Prius.

Natuurlijk, een Clio is B segment en een Prius C segment. Maar ik heb in beide gezeten en gereden. Zoveel ontlopen ze elkaar niet in bruikbare ruimte.

Met mijn i3s heb ik met de cruise control op 95km/uur afgelopen week 225 km gereden. Als ik 130 had gereden waar dat mocht had ik moeten laden en was ik net zo snel op bestemming geweest. Een EV onthaast ;) Mijn laatste ritje met een ICE naar Oostenrijk kwam ik met alle files uiteindelijk ook dik onder de 100km/uur gemiddeld uit (14 uur voor ca 1080km) Volgend jaar wil het met de BMW doen en trek ik er gewoon ander halve dag voor uit met een overnachting in Duitsland. (of ik kijk of er iemand mee wil rijden en dan in één keer met bestuurderswissel).

Maar als je regelmatig dit soort ritten maakt is een (plug-in) Hybride of ICE auto effectiever. Een Model 3 LR of een Model S 100D een werkbaar alternatief. Maar auto's met <250km range echt niet.

En toch even snel een vraag hier: Welke laadpassen heb ik nodig om alle laadpalen in Duitsland te kunnen gebruiken? Ik heb nu alleen een Travelcard pas en sleutelhanger.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2018 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mddd
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
pmiddeld schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 15:28:
Heb dat stukje ook gelezen. Het viel me op dat ze spreken over een piekvermogen dat minder wordt naarmate de auto ouder wordt. Voor het accelereren en zo. Iemand een idee waar ze het over hebben?
Ik kan me best voorstellen dat de maximale stroom die een cel kan leveren met de tijd omlaag gaat. Maar de primaire reden om een accu te vervangen is dat de lading die je kunt vasthouden omlaag gaat. Niet een lagere laad/ontlaadstroom.

PV : 4650 Wp : 15 x AEG AS-M60XB-310 + GoodWe 4200D-NS : PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
Dat dacht ik ook, anders was het hier natuurlijk allang uitgebreid besproken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 15:44:
[...]

1:18 haalde ik regelmatig met mijn (handgeschakelde) Clio. Beste was 1:19, bijna net zo zuinig als een Prius.
Nogmaals: je zit beste verbruiken van de ene met gemiddelde verbruiken van de andere te vergelijken. Dat is geen correcte vergelijking.
En een Clio even ruim als een Prius? Misschien de laatste generatie stationwagen, maar dan nog betwijfel ik dat je achterin even ruim zit als in een Prius.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pmiddeld
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 15:44:

En toch even snel een vraag hier: Welke laadpassen heb ik nodig om alle laadpalen in Duitsland te kunnen gebruiken? Ik heb nu alleen een Travelcard pas en sleutelhanger.
Maingau app + pas, New Motion pas, eCharge app en eventueel Plugsurfing app + sleutel. Maar eigenlijk gaat het met de eerste twee al prima. De rest is backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Maasluip schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 16:00:
[...]

Nogmaals: je zit beste verbruiken van de ene met gemiddelde verbruiken van de andere te vergelijken. Dat is geen correcte vergelijking.
En een Clio even ruim als een Prius? Misschien de laatste generatie stationwagen, maar dan nog betwijfel ik dat je achterin even ruim zit als in een Prius.
Haha Clio station kan je achterin niet zitten als ik achter het stuur zit. Sterker nog, ik zit dan pas lekker als de voorstoel eruit gehaald wordt en ik op de achterbank achter het stuur zit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-09 14:31
prettig schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 12:25:
Joch mijn eerste auto was een 2CV4... en die reed al 1:20.
...en als je een 4cm dikke "boom" raakte was je dood :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

YoshiBignose schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 16:09:
[...]

Haha Clio station kan je achterin niet zitten als ik achter het stuur zit. Sterker nog, ik zit dan pas lekker als de voorstoel eruit gehaald wordt en ik op de achterbank achter het stuur zit :P
Tja, ik ben 1.90m en er konden prima mensen achter mij zitten. (zat je grote neus in de weg als je verder naar voren ging zitten?) Achterbank van een Prius was ruimer, maar laadruimte is weer wat groter van de Clio.

Overigens was 1:19 mijn beste resultaat, gemiddeld 1:17 omdat ik niet altijd even rustig reed ;-)
Ik vind persoonlijk 1:17 vs 1:20 behoorlijk tegenvallen. Hoe zuinig kan de Prius zijn met een moderne zuinige motor en zonder het gewicht van de electromotoren en accu?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2018 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
SniperGuy schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 16:19:
[...]

...en als je een 4cm dikke "boom" raakte was je dood :+
Maar ja je kwam overal met een 2CV4.......hoge vering, dunne bandjes, luchtgekoeld (liep niet warm in de bergen).
Achterbank kon eruit op de camping.

Maar ook standaard lekken (ongeveer overal), standaard rij-ventilatie (ook zowat overal vandaan), in de winter ook binnen krabben (maar wel altijd starten).
Harde regen moest je meekijken met de ruitenwissers en bij flink wind tegen ging die 80km/u (in z'n 3...4 redde dat niet).

Hoop lol van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 16:19:
[...]

Tja, ik ben 1.90m en er konden prima mensen achter mij zitten.
Dat kan ik mij met 1.78m haast niet voorstellen. Achter mij past geen maxicozi als ik comfortabel wil zitten.

Overigens rij ik met mijn Clio Estate gemiddeld 1 op 20 en met een beetje moeite 1 op 23. Als ik de tijd ervoor neem red ik 1 op 25 ook makkelijk (max 100 km/u). Al is 1 op 15 op een tank mij ook een keer gelukt. Wel diesel ..:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pmiddeld schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 16:02:
[...]

Maingau app + pas, New Motion pas, eCharge app en eventueel Plugsurfing app + sleutel. Maar eigenlijk gaat het met de eerste twee al prima. De rest is backup.
NewMotion zitten inbegrepen bij mijn TravelCard, dus alleen Maingau + app zou het moeten doen. Helemaal top. Hoe lang duurthet voor ze een aanvraag verwekt hebben bij Maingau?

Edit: een week, jammer dan toch deze keer nog met de ICE Ik vertrek maandag op dinsdag nacht.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2018 16:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:04
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 16:30:
[...]

NewMotion zitten inbegrepen bij mijn TravelCard, dus alleen Maingau + app zou het moeten doen. Helemaal top. Hoe lang duurthet voor ze een aanvraag verwekt hebben bij Maingau?
ga uit van een week. Kan ook iets sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 16:19:
[...]

Tja, ik ben 1.90m en er konden prima mensen achter mij zitten. (zat je grote neus in de weg als je verder naar voren ging zitten?) Achterbank van een Prius was ruimer, maar laadruimte is weer wat groter van de Clio.
M'n neus zit tussen het stuur :P

Maar ik kan niet geloven hoor dat er mensen achter je kunnen zitten met 1.90. Of misschien heb jij verhoudingsgewijs een lang lichaam en korte beentjes. Ik heb verhoudingsgewijs juist lange benen waardoor ik heel ver naar achteren moet en dan dus ook m'n stuur maximaal naar voren moet doen (als die optie er is).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

YoshiBignose schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 16:33:
[...]
Of misschien heb jij verhoudingsgewijs een lang lichaam en korte beentjes.
Dit dus, bij mij is dakhoogte altijd het grote probleem! En uiteraard moet er niet iemand van 1.90m+ achter mij gaan zitten ;-)

Overigens is de BMW i3s ideaal, alsof hij voor mij gebouwd is :D

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2018 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 16:30:

Edit: een week, jammer dan toch deze keer nog met de ICE Ik vertrek maandag op dinsdag nacht.
Dan zou ik nu via internet vast registreren en dan kun je waarschijnlijk de app meteen gebruiken. Niet geschoten is altijd mis. Het scheelt je een hoop geld bij de snelladers vooral t.o.v. New Motion. Als je maar 1 fase kan laden kun je NM in de stad bij de langzame palen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Deveon schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 14:29:
Want die accu's zijn gratis!?
Ik rijd mijn PHEV zakelijk bijna uitsluitend elektrisch.

Alleen in de weekenden met lange ritten, maar vooral straks met vakantie (2250km enkele reis) heb ik lekker een dieselbok achter de hand.
YoshiBignose schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 16:33:
[...]

M'n neus zit tussen het stuur :P

Maar ik kan niet geloven hoor dat er mensen achter je kunnen zitten met 1.90. Of misschien heb jij verhoudingsgewijs een lang lichaam en korte beentjes. Ik heb verhoudingsgewijs juist lange benen waardoor ik heel ver naar achteren moet en dan dus ook m'n stuur maximaal naar voren moet doen (als die optie er is).
Maar dat kan echt maar in heel weinig auto's....
Vanaf de Superb kan het prima, alles daaronder is op een of andere manier wel krapper dan je zou willen...

Edit:
Al moet ik zeggen dat ik de terugweg vaker op diesel rijd, tot ik weer in de woonwijk ben.
Hier op werk staat een laadpaal waarvan ik nog altijd de kosten niet ken... Sinds mei ben ik daar al aan het laden, maar ik hoorde laatst een gerucht van 40 cent per kWh... Tja, daar tank ik wel diesel voor, is een stuk goedkoper!

Maar 1,5 maand later nog altijd geen facturen gezien... Dus ik tank al enige tijd stroom aan die paal, maar wat het mij gaat kosten blijft de vraag....

[ Voor 15% gewijzigd door BlakHawk op 29-06-2018 17:04 ]

Youtube: DashcamNL

Pagina: 1 ... 58 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.