Niro = Kona qua EV techniek (alleen andere accu cellen), dus 100KW DC,PASware schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 10:05:
[...]
Niro kan met 100kW snelladen, ik meende ergens een keer gelezen te hebben dat het met 150kW kan, maar ga maar uit van 100kW.
Kun je aangeven welke dealer dit was? Mijn dealer zegt vandaag wat betreft de Ioniq EV:mur1 schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 09:16:
Op het zusje van de KONA de IONIQ EV kan wel al een trekhaak besteld worden en die kost inclusief kabelboom €820,- incl. Btw.
De dealer verwacht dat de prijs voor de KONA t.z.t. daar ook op uit zal komen (onder voorbehoud).
"Zojuist mijn collega van afdeling onderdelen en accessoires gevraagd of er een trekhaak beschikbaar is, maar dat is niet het geval. De trekhaak die u online gezien heeft is niet origineel.
Er is geen mogelijkheid voor een trekhaak onder de Ioniq EV. Hyundai biedt deze niet aan in Nederland. Dit zal te maken hebben met de voordelen die u krijgt bij aanschaf. ( BPM Vrij, Lagere bijtelling bij zakelijk rijden, etc. )"
Huidig huis: All electric 2023 Weheat Blackbird 8kW warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric. Vorig huis: All electric energieneutraal: 2013 8.6 kWp PV + 2013 14 kW Fujitsu warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric.
it its classDeveon schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 10:00:
[...]
Letterlijk de tweet: "[..] About same as BMW M3, but 15% quicker & with better handling. Will beat anything in its class on the track."
Dat houd weinig ruimte voor interpretatie... Of heb jij insider informatie die dit ontkracht?
En dáár zit 'm de troef. Welke klasse? De eigen te verzinnen klasse! De Model 3 is een klasse op zich zelf. Waarschijnlijk mag de Kia Niro ook nog wel in die klasse ( als EV, en niet competent genoeg ), maar Rimac C two niet. Want geen productie EV.. of geen massa productie EV, of of of.. een BMW M3 valt waarschijnlijk ook af, omdat ie eh, een EV is.. en dus niet in it's class valt volgens Elon.
15% quicker (of the line?) is nog meetbaar, maar better handeling? Hoe wil je dàt meten Elon? Better handeling zou je bijvoorbeeld kunnen meten door met dezelfde motor de boel over een circuit te jagen en kijken welke er sneller is ( die heeft dan dus betere handeling ), maar dezelfde motor is bij het vergelijk met een BMW M3 al lastig. Maar goed: zet ze dan maar beiden op een circuit ( niet een circuit naar eigen keuze, maar pak dan gewoon direct de defacto standaard in de autowereld: de Nordschleife ).
Sorry voor het bashen, maar 'pics or it didn't happen'. Ik wil best geloven dat die Tesla Model 3 in performance uitvoering een BMW M3 kan verslaan hoor, en ik weet nu al dat er dan BMW fanboys gaan roepen 'DOE EENS TWEE RONDJES of TWINTIG, "MET EEN TANK PITSTOP!!!", maar zo kan je blijven roepen: àls de Model 3 in al zijn 'burgerlijkheid' écht één rondje Nordschleife sneller kan lappen dan een BMW M3 ( GTS , CSL ), dan is dat een super prestatie. Doen we niet moeilijk: We set the bar: onder de 7:50!
Prijs voor Elon: In dit topic zal de letter/cijfer combinatie " M3 " verwijzen naar de Tesla Model 3, en als we de BMW M3 willen aanduiden doen we dat vanaf dan met "Die langzame Beemer, ooit iconisch, maar heden formaly known as M3"
To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker
Het record van Peak Pikes staat inmiddels op naam van een BEV, wie weet dat de Formule-E ooit competitief wordt met de F1 (los van geluidoverlast). Qua technische ontwikkeling zeker interessant als ook in de pit moeten gaan snelladen of batterij wisselen.prettig schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 10:09:
Formule-E vs. F1.... rijden ook niet in een race want een F1 rijdt rondjes om een Formule-E.
Gaat wel veranderen, maar nog veel te groot verschil.
Er is al een Elektrische M3 waar ze races mee rijden en die is best snel.
Gewicht is probleem en andere probleem is koppel..... heb je veel van nodig maar ook PK's voor de top snelheid, meer PK's bij een EV geeft ENORM veel meer koppel, resultaat teveel koppel om er mee te kunnen rijden, alles gaat stuk).
Vergeet niet dat er in de F1 al 60 jaar lang miljarden worden gepompt, de Formule-E is nog niet zo ver.
Eens, vandaar dat ik verwijs naar de bron. Aan de andere vind ik het vreemd om de handeling en acceleratie te vergelijken met een andere auto, maar deze niet tot dezelfde klasse te rekenen. De toekomst zal het ons leren, maar wanneer een CEO een statement maakt vind ik dat betrouwbaarder als geruchten, zelfs als de CEO tegen symptomen van grootheidswaanzin laat zien.
[ Voor 19% gewijzigd door Deveon op 22-06-2018 10:53 ]
En dat dames en heren is dus je reinste kolder. BPM Vrij => Alle EV's want geen CO2 uitstoot. Bijtelling => accesoires tellen ook mee als je ze achteraf (niet dealer) laat monteren en door de baas laat betalen (in het lease bedrag laat opnemen) en de partikulier heeft geen voordeel dat te niet zou kunnen worden gedaan door de montage van een trekhaak.Jan Treur schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 10:24:
[...]
... Dit zal te maken hebben met de voordelen die u krijgt bij aanschaf. ( BPM Vrij, Lagere bijtelling bij zakelijk rijden, etc. )"
To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker
Nurnberg:
NIO EP9: 6:45:90 (zes minuut en 45 seconden)
EV's zijn gewoon snel, alleen ze houden het nog geen races vol (gaat veel stuk door koppel, en accu's). Gaat gewoon komen, formule-e is straks sneller dan F1 nu.
EV's zijn gewoon snel, alleen ze houden het nog geen races vol (gaat veel stuk door koppel, en accu's). Gaat gewoon komen, formule-e is straks sneller dan F1 nu.
[ Voor 28% gewijzigd door prettig op 22-06-2018 10:58 ]
Vanaf volgend jaar gaat ook de WLTP in werking, dat zal een flinke invloed hebben op de CO2-tax op ICE voertuigen, dit plus de verhoogde afschrijving heeft ons werkgever al laten weten dat sommige lease contracten per 1 januari zo maar 200 tot 300 euro per maand hoger kunnen gaan uitvallen.
Dit is iets wat ik pas geloof als ik het zie.Deveon schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 10:00:
[...]
Letterlijk de tweet: "[..] About same as BMW M3, but 15% quicker & with better handling. Will beat anything in its class on the track."
Dat houd weinig ruimte voor interpretatie... Of heb jij insider informatie die dit ontkracht?
Laat ze maar eens samen een rondje ring doen... Dan ben ik erg benieuwd of meneer Musk zijn stelling waarmaakt.
Dat is echt cool!PASware schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 10:05:
[...]
Niro kan met 100kW snelladen, ik meende ergens een keer gelezen te hebben dat het met 150kW kan, maar ga maar uit van 100kW.
Ik raak met de dag enthousiaster!
Dat is goed nieuws!prettig schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 10:11:
[...]
Niro = Kona qua EV techniek (alleen andere accu cellen), dus 100KW DC,
Klopt, ik denk dat veel mensen nu spijt hebben van hun opmerkingen over dat het verbruik niet realistisch was. Iedereen wilde realistische getallen, maar zonder extra belasting te betalen... Tja, dat gaat dus nietDeveon schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 10:57:
Vanaf volgend jaar gaat ook de WLTP in werking, dat zal een flinke invloed hebben op de CO2-tax op ICE voertuigen, dit plus de verhoogde afschrijving heeft ons werkgever al laten weten dat sommige lease contracten per 1 januari zo maar 200 tot 300 euro per maand hoger kunnen gaan uitvallen.
Maar er is nog meer goed nieuws!
https://www.autoweek.nl/n...sche-volvo-xc40-onderweg/
Hangt denk ik helemaal van het merk af, zijn toch vooral de Duitse merken die sjoemelden.dfrenner schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 11:28:
[...]
Klopt, ik denk dat veel mensen nu spijt hebben van hun opmerkingen over dat het verbruik niet realistisch was. Iedereen wilde realistische getallen, maar zonder extra belasting te betalen... Tja, dat gaat dus niet
PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017
Als je sjoemelen met het verbruik bedoelt, geldt het voor het hele gamma...PeterZ(on) schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 11:46:
[...]
Hangt denk ik helemaal van het merk af, zijn toch vooral de Duitse merken die sjoemelden.
duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV
Precies! Leaseprijs valt reuze mee.
Verzoek hier uitgezet bij de werkgever voor het volgende:
- Premium 64 kWh, Electric 64 kWh, Elektrisch, 0 AT, 2WD
- Schuif/kanteldak
- Bumperbescherming Kona Pur
Alleen de lakkleur ben ik nog niet over uit... Zit te twijfelen tussen:
- Pulse Red
- Tangerine Orange
- Ceramic Blue
- Dark Night
Wordt een leuke nieuwe lease auto ter vervanging van de Golf Variant TDI!
- Schuif/kanteldak
- Pulse Red
- Tangerine Orange
- Ceramic Blue
- Dark Night
[ Voor 10% gewijzigd door psnepvangers op 22-06-2018 12:03 ]
Verbruik en uitstoot schadelijke stoffen hangt toch met elkaar samen en de cijfers die de Japanners en Koreanen geven lijken mij reëler dan de cijfers van Duitse autofabrikanten.MarcelGo schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 11:58:
[...]
Als je sjoemelen met het verbruik bedoelt, geldt het voor het hele gamma...
PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017
Heeft niets met sjoemelen te maken...PeterZ(on) schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 11:46:
Hangt denk ik helemaal van het merk af, zijn toch vooral de Duitse merken die sjoemelden.
Er is een test die daarvoor gebruikt werd, die test is niet helemaal gelijk aan een realistische situatie. Daar kun je een fabrikant niet op afrekenen! Logisch dat die in een test zo zuinig mogelijk proberen te rijden.
Het is ook geen sjoemelen...MarcelGo schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 11:58:
[...]
Als je sjoemelen met het verbruik bedoelt, geldt het voor het hele gamma...
Het is gewoon de test en de voorwaarden die daar aan vast hangen.
Geldt overigens ook voor EV's... Hoe relevant is de WLTP waarde voor mensen die veel snelweg rijden?
Als je zo'n auto koopt en veel snelweg rijdt en hij haalt de waarde bij lange na niet, gaan mensen ook zeggen dat de fabrikanten van EV's sjoemelen met hun range waardes...
Zeker niet...PeterZ(on) schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 12:06:
Verbruik en uitstoot schadelijke stoffen hangt toch met elkaar samen en de cijfers die de Japanners en Koreanen geven lijken mij reëler dan de cijfers van Duitse autofabrikanten.
CO2 hangt samen met het verbruik.
NOx hangt samen met een optimale verbranding.
Zonder extra componenten is het een trade off tussen CO2 en NOx. Optimale verbranding is meer CO2 en minder NOx. Een sub optimale verbranding is minder CO2 (zuiniger verbruik) en meer NOx.
Ik wil voor dezelfde uitvoering gaan, tot nu toe staat Ceramic Blue bovenaan t lijstje, met Pulse Red als 2e..psnepvangers schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 12:03:
Precies! Leaseprijs valt reuze mee.
- Schuif/kanteldak
- Pulse Red
- Tangerine Orange
- Ceramic Blue
- Dark Night
Offerte is inmiddels aangevraagd bij Leaseplan
Software schrijven dat als het systeem merkt dat er getest wordt en dan de afstelling aanpast noem ik tot echt sjoemelen en dan zeg ik het nog netjes, eigenlijk is het gewoon fraude. Verder mogen de testen dan binnen de regels zijn maar het is natuurlijk belachelijk dat naden worden afgeplakt en de rechter buitenspiegel wordt verwijderd en wat ze allemaal nog meer doen.dfrenner schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 12:12:
[...]
Heeft niets met sjoemelen te maken...
Er is een test die daarvoor gebruikt werd, die test is niet helemaal gelijk aan een realistische situatie. Daar kun je een fabrikant niet op afrekenen! Logisch dat die in een test zo zuinig mogelijk proberen te rijden.
Je kunt inderdaad niet zeggen dat lage uitstoot ook een laag verbruik geeft maar heeft natuurlijk wel met elkaar te maken.
Dan heb je het over NOx...PeterZ(on) schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 12:27:
[...]
Software schrijven dat als het systeem merkt dat er getest wordt en dan de afstelling aanpast noem ik tot echt sjoemelen en dan zeg ik het nog netjes, eigenlijk is het gewoon fraude. Verder mogen de testen dan binnen de regels zijn maar het is natuurlijk belachelijk dat naden worden afgeplakt en de rechter buitenspiegel wordt verwijderd en wat ze allemaal nog meer doen.
Je kunt inderdaad niet zeggen dat lage uitstoot ook een laag verbruik geeft maar heeft natuurlijk wel met elkaar te maken.
Daar werd mee gesjoemeld, niet met verbruik (CO2)...
En de klacht die we nu na de software update zien: verbruik (en dus CO2 uitstoot) gaan omhoog en met de upgrade de NOx uitstoot omlaag...
De nieuwe WLTP norm heeft met de aanschafprijs te maken met verbruik. Door een hoger verbruik, meer CO2 en meer CO2 BPM...
Edit:
Als ik hier kijk: https://ev-database.nl/au...ndai-Kona-Electric-64-kWh
EVDB Real Range
Actieradius 390 km
Verbruik Voertuig 16.4 kWh/100km
WLTP Normering
Actieradius 482 km
Verbruik Normering 15.2 kWh/100km
Verbruik Voertuig 13.3 kWh/100km
Is de nieuwe WLTP normering niet geschikt voor EV's?
Bij praktisch verbruik staat:
Stad - Winter 16.6 kWh/100km
Snelweg - Winter 23.3 kWh/100km
Gecombineerd - Winter 19.7 kWh/100km
Dat betekent 275km in de winter op de snelweg.
[ Voor 25% gewijzigd door BlakHawk op 22-06-2018 12:52 ]
Fout. In de USA werd op NOx gestuurd, in de EU was het juist/ook het verbruik dat enigzins afweek door de gebruikte software van VAG; daardoor was één van de dingetje ook de belasting-'ontduiking' een probleem: auto's worden immers op BPM beprijst n.a.v. de CO2 uitstoot.dfrenner schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 12:43:
[...]
Dan heb je het over NOx...
Daar werd mee gesjoemeld, niet met verbruik (CO2)...
Nurnberg? Pas maar op, je zult niet de eerste Nederlander zijn die compleet naar de verkeerde stad rijdt, in de hoop iets van het circuit aan bij Nurburg te zien :-) (Nurnberg ligt toch echt iets verderop)prettig schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 10:57:
Nurnberg:
Bijna. CO2 is inderdaad : optimale verbranding = minder CO2 ( want álle brandstof wordt omgezet tot CO2, zonder rest koolwaterstoffen, zonder roetdeeltjes, zonder van alles), maar óók (vooral) juiste versnellingsbak verhoudingen, hoge efficientie ( weinig restwarmte ) lage interne wrijving, lage rolweerstand, lage luchtweerstand, lage massatraagheid (hoe zwaarder de auto, hoe hoger het verbruik) etc etc etc.dfrenner schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 12:12:
[...]
Zeker niet...
CO2 hangt samen met het verbruik.
NOx hangt samen met een optimale verbranding.
NOx ontstaat bij hoge (verbrandings)temperaturen: Stikstof uit de lucht reageert met zuurstof uit de lucht. Er zit géén stikstof in de brandstof en zuurstof is ook in redelijke overmaat aanwezig. Meer of minder NOx heeft in principe niet direct invloed op het verbruik van brandstof.
Echter: Het verlagen van de NOx uitstoot, bijvoorbeeld door het gebruik van een EGR klep (waarbij uitlaatgassen worden teruggevoerd waardoor de verbranding slechter verloopt en de temperatuur daalt ) neemt de NOX emissie af, maar het verbruik (licht) toe. Ook een DeNOx installatie als AdBlue inspuiting zal energie kosten en daarmee verbruik laten toenemen.
En het hangt allemaal aan elkaar; de EGR klep verlaagd de NOx uitstoot, maar laat de fijnstof uitstoot toenemen (doordat de verbranding wat verslechterd). Door een roetfilter toe te voegen verbrand die fijnstof weer, maar krijgt de motor meer weerstand ( de uitlaatgassen worden iets afgeremd door het filter, kost energie etc etc: Allemaal zo z'n directe en indirecte gevolgen. De verbeteringen in het proces zelf zorgen voor schonere verbranding met hoger rendement ( een TDI was een verademing in efficientie: de motoren hadden bijna niet voldoende restwarmte om de auto fatsoenlijk te kunnen verwarmen in de winter ), maar het nog verder schoon maken van de uitlaatgassen met end-of-pipe technieken ( nageschakelde reiniging ) kost per definitie extra energie. En daarmee gaat de CO2 uitstoot omhoog, en de uitstoot van andere vervuiling omlaag.
[ Voor 63% gewijzigd door JayPe op 22-06-2018 13:11 ]
De lader kan 90-250V AC aan zo uit mijn hoofd dus dat zit wel snor, ook kan ie redelijk goed tegen stroompieken. Ik neem wel voor de zekerheid zelf een aantal filters mee voor ook de TV en computer.koksie schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 21:14:
[...]
Je zou wel even moeten nagaan hoe schadelijk de stroompieken in het netwerk zijn als de motor aan de lader hangt. Ik neem aan dat de aansluiting daar tegen beveiligd is, maar op CUR komt het regelmatig voor dat bij mensen de apparatuur uitbrandt bij inschakelen of blikseminslag in de leidingen in de buurt, dus altijd goed dat te checken.
Qua verkoop: het ligt er natuurlijk erg aan hoe de staat van de motor is na x jaar. In mijn ervaring hebben auto's iig veel te leiden van het klimaat en de wegen en schrijven ze daardoor erg snel af. Motoren zijn neem ik aan wat beter toegerust voor klimaatinvloeden, maar ook daar zou ik iig rekening mee houden.
Qua verkoop; mocht ik hem niet kwijt raken kan ik hem zonder kosten mee terug verhuizen(ik heb trouwens het idee dat we bij dezelfde baas zitten/zaten
Voor een motor kom je met een porch of hok in de tuin al een eind qua bescherming tegen de elementen, m'n huidige staat ook altijd maar op een paar honderd meter van de zee af.
Het scheelt dat de Zero's voornamelijk van alu zijn gemaakt, en dat wat erop zit aan onderdelen hoofdzakelijk universeel is..Pierz schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 21:42:
[...]
Dat is niet mijn ervaring. Motoren roesten meestal sneller weg. Maar je kan ze wel veel makkelijker binnen stallen, daardoor blijft een motor waarschijnlijk toch wat langer mooi.
Auto's proberen altijd een zo laag mogelijke uitstoot te behalen, dus hoe sjoemel je daarmee dan?JayPe schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 13:02:
Fout. In de USA werd op NOx gestuurd, in de EU was het juist/ook het verbruik dat enigzins afweek door de gebruikte software van VAG; daardoor was één van de dingetje ook de belasting-'ontduiking' een probleem: auto's worden immers op BPM beprijst n.a.v. de CO2 uitstoot.
Heb je bronnen hiervoor?
Huh? Een optimale verbranding zorgt juist voor meer CO2 uitstoot...Bijna. CO2 is inderdaad : optimale verbranding = minder CO2 ( want álle brandstof wordt omgezet tot CO2, zonder rest koolwaterstoffen, zonder roetdeeltjes, zonder van alles), maar óók (vooral) juiste versnellingsbak verhoudingen, hoge efficientie ( weinig restwarmte ) lage interne wrijving, lage rolweerstand, lage luchtweerstand, lage massatraagheid (hoe zwaarder de auto, hoe hoger het verbruik) etc etc etc.
Ik dacht dat er een relatie tot beide was.NOx ontstaat bij hoge (verbrandings)temperaturen: Stikstof uit de lucht reageert met zuurstof uit de lucht. Er zit géén stikstof in de brandstof en zuurstof is ook in redelijke overmaat aanwezig. Meer of minder NOx heeft in principe niet direct invloed op het verbruik van brandstof.
Neem een vliegtuig... Kerosine lijkt in samenstelling op diesel. MAar door de uiterst optimale verbranding komt er heel veel CO2 vrij, maar bijna geen NOx.
Ik noemde bewust "Zonder extra componenten" als in adblue en EGR kleppen. Aangezien het schandaal was begonnen met het niet willen plaatsen van een adblue installatie door VW. Nam te veel ruimte in en het was makkelijker en goedkoper om dezelfde auto uit Europa ook in de VS te leveren zonder aanpassingen.Echter: Het verlagen van de NOx uitstoot, bijvoorbeeld door het gebruik van een EGR klep (waarbij uitlaatgassen worden teruggevoerd waardoor de verbranding slechter verloopt en de temperatuur daalt ) neemt de NOX emissie af, maar het verbruik (licht) toe. Ook een DeNOx installatie als AdBlue inspuiting zal energie kosten en daarmee verbruik laten toenemen.
En het hangt allemaal aan elkaar; de EGR klep verlaagd de NOx uitstoot, maar laat de fijnstof uitstoot toenemen (doordat de verbranding wat verslechterd). Door een roetfilter toe te voegen verbrand die fijnstof weer, maar krijgt de motor meer weerstand ( de uitlaatgassen worden iets afgeremd door het filter, kost energie etc etc: Allemaal zo z'n directe en indirecte gevolgen. De verbeteringen in het proces zelf zorgen voor schonere verbranding met hoger rendement ( een TDI was een verademing in efficientie: de motoren hadden bijna niet voldoende restwarmte om de auto fatsoenlijk te kunnen verwarmen in de winter ), maar het nog verder schoon maken van de uitlaatgassen met end-of-pipe technieken ( nageschakelde reiniging ) kost per definitie extra energie. En daarmee gaat de CO2 uitstoot omhoog, en de uitstoot van andere vervuiling omlaag.
edit:
Wat ik teruglees heeft dat tweede niet zozeer te maken met sjoemelsoftware om de test te manipuleren:
"Daar komt nu een tegenvaller van nog eens EUR2 miljard bovenop, maakte Volkswagen dinsdagavond bekend nadat het zelf emissie-testen uitvoerde, waarbij naar voren is gekomen dat bij zo'n 800.000 voertuigen van de Duitse automaker bewust te lage CO2-niveaus zijn gerapporteerd."
Niet minder erg, maar een wezenlijk verschil.
[ Voor 6% gewijzigd door BlakHawk op 22-06-2018 13:26 ]
Ze zitten nog enigszins hoog aan de prijs wel.. Kan goedkoperTammo2 schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 11:59:
https://www.leaseplandire...orteren=naam&richting=asc
kona EV is samen te stellen bij leaseplan
Leaseadviseur - Elektrische voertuigenfanaat
Zo te zien hebben ze de prijzen inmiddels aangepast... Mijn selectie ging van €690,- naar €760,-RobBouman schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 14:15:
[...]
Ze zitten nog enigszins hoog aan de prijs wel.. Kan goedkoper
Benieuwd bij welke partijen de werkgever het gaat aanvragen.
Hmm, ik kom er nog op 670 op basis van 60/30.000 met winterbanden etc. Dus geen idee waar die 760 wegkomt?psnepvangers schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 14:18:
[...]
Zo te zien hebben ze de prijzen inmiddels aangepast... Mijn selectie ging van €690,- naar €760,-
Benieuwd bij welke partijen de werkgever het gaat aanvragen.
Leaseadviseur - Elektrische voertuigenfanaat
Sorry, mijn fout... Tijd voor koffie, ik zat op 36/30.000 i.p.v. 48/30.000RobBouman schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 14:22:
[...]
Hmm, ik kom er nog op 670 op basis van 60/30.000 met winterbanden etc. Dus geen idee waar die 760 wegkomt?

Edit: Enige waar ik nog wel benieuwd naar ben is de Two-Tone optie, die mis ik uit het persbericht (zie https://drive.google.com/...sBWF1-c3vDCZs0aMQX6pfV8Rd).
Ik mis dit namelijk in de configurator, en wat de kosten zijn...Hyundai levert in totaal zeven exterieurkleuren en drie kleuren voor het dak en de zijspiegels om de persoonlijke stijl van de koper verder te benadrukken. Er is keuze uit de exterieurkleuren Chalk White, Dark Knight, Tangerine Comet, Ceramic Blue, Pulse Red, Acid Yellow en Galactic Grey. Het dak en de zijspiegels zijn leverbaar in de kleuren Phantom Black, Dark Knight en Chalk White. In totaal zijn er 21 kleurencombinaties mogelijk.
[ Voor 53% gewijzigd door psnepvangers op 22-06-2018 14:48 ]
Fantastische auto voor die leaseprijs, amazing eigenlijk.
516K subscribers 👍🏻 5.2K 👎🏻 428 🔕 Notify ➦ Share ▤ᐩ Save
Volledig mee eens! Ik kan daar niet eens mijn huidige auto (Volkswagen Golf TDI Variant Business) meer van leasen.TucanoItaly schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 14:52:
Fantastische auto voor die leaseprijs, amazing eigenlijk.
Precies ;-)dfrenner schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 13:23:
[...]
Ik dacht dat er een relatie tot beide was.
Neem een vliegtuig... Kerosine lijkt in samenstelling op diesel. MAar door de uiterst optimale verbranding komt er heel veel CO2 vrij, maar bijna geen NOx.
[...]
Wat ik teruglees heeft dat tweede niet zozeer te maken met sjoemelsoftware om de test te manipuleren:
"Daar komt nu een tegenvaller van nog eens EUR2 miljard bovenop, maakte Volkswagen dinsdagavond bekend nadat het zelf emissie-testen uitvoerde, waarbij naar voren is gekomen dat bij zo'n 800.000 voertuigen van de Duitse automaker bewust te lage CO2-niveaus zijn gerapporteerd."
Niet minder erg, maar een wezenlijk verschil.
CO2 is recht evenredig met verbruik. Koolstofketens worden geoxideerd tot CO2 en H2O.
Schoner is vooral minder vuil ;-) bijvoorbeeld doordat brandstof schoner werd ( geen zwavel geen lood) en doordat de verbranding verbeterde: meer volledige verbranding, minder CO uitstoot (Onvolledige verbranding) en minder rest componenten (niet volledig tot CO2 verbrandde koolwaterstoffen.
Zuiniger zit 'm dus in twee dingen: goede verbranding en optimaal gebruik van de vrij gekomen energie: hoge efficiëntie van alles in en om de motor heen.
Schoner qua NOx uitstoot zit 'm in het voorkomen van het ontstaan van NOx. Er zit geen N (stikstof) component in de brandstof en het komt niet vrij door een slechte verbranding, maar het ontstaat als restproduct bij verbranding. Hoe hoger de temperatuur in de vlam, deste meer NOx er gevormd wordt.
Bij een stoomketel kan je een langere vlam creëren waarmee je uiteindelijk toch dezelfde energie overdracht naar je ketel hebt, bij een lagere vlam temperatuur (in plaats van een kleine heel erg hete vlam) . Bij een ICE is het vrij lastig om een langere vlamtemperatuur te creëren. EGR werkt, maar niet altijd en vervuild de motor in principe continu een klein beetje (en dat stapelt zich op)
Een energetische super motor kan dus nog steeds veel NOx uitstoten door de hoge temperaturen.
De kerosine die je aanhaalt is wel aardig: daarin zit nog steeds zwavel (waar benzine en diesel tegenwoordig zwavel arm zijn). De komende jaren zul je hier wel meer over gaan horen. De zwavel in kerosine veroorzaakt ultra fine particles (UFP) emissies viade uitlaatgassen.
Wat Volkswagen in Europa had " gesjoemeld " had o.a. met de NOx uitstoot te maken, maar vooral óók met de CO2 (verbruik) dat lag binnen de (gerapporteerde) test cyclus dus (veel) lager dan test cyclus waarbij 1) de software niet ingreep of 2) dezelfde test cyclus bij een onafhankelijk test centrum.
Anyhoe: de boel klopte niet ;-)
Het lastige is ook dat NOx een anti-broeikasgas(sen) is dat met methaan uit de atmosfeer reageert dus je zit met een multi-dimensionele kwestie - goed voor het klimaat, slecht voor de lokale luchtkwaliteit (in gebieden met teveel ozon).
[ Voor 7% gewijzigd door Dreamvoid op 22-06-2018 16:31 ]
@JayPe Sta op het punt onze 2e golf (ICE) te vervangen door een e-UP! uit Frankrijk, nog tips?
Vergeet niet langs een hypermarche te rijden als je er toch bent
https://directlease.nl/le...m-electric-64-kwh/1009179Tammo2 schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 11:59:
https://www.leaseplandire...orteren=naam&richting=asc
kona EV is samen te stellen bij leaseplan
Directlease heeft hem ook staan.
Nee moet toch laden met e-Golf😎Erasmo schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 18:11:
Ik ben nu in de Ardeche, nog een leuk ritje terug voor de boeg
[ Voor 13% gewijzigd door MarcelGo op 22-06-2018 18:59 ]
Eh. Vertrouwen in die Fransen: Ga voor nul. Dan komt 't goed. Mijn certificaat van conformiteit kwam pas na een maand,..MarcelGo schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 16:52:
@JayPe Sta op het punt onze 2e golf (ICE) te vervangen door een e-UP! uit Frankrijk, nog tips?
Maar als je de carte gris hebt, dan vind de rdw het wel goed. Bekijk de auto goed op schades. Ook en vooral onder de auto. Die van mij was nieuw, maar had in de 11 kilometer toch al een schaafplek op de bumper opgelopen. Gekke Fransen.
Pro tip: als het om een tweedehands gaat: vraag het chassisnummer op en ga langs bij de lokale Nederlandse vw dealer. Die kunnen online het onderhoudsboekje inzien. Wanneer ie is afgeleverd en waarvoor ie binnen is geweest. Binnen 2 jaar na aflevering mag je minimaal één service beurt verwachten. Bij een eerdere die ik bekeek kwam er een schade aan de hoogvoltage batterij naar voren. Oeps. Laten staan!
Verder is het eigenlijk heel simpel. Aanhanger mee. Betalen. Carte gris en rekening mee. Klaar. Rdw stelde niets voor ( even opletten dat ie op basis van type goedkeuring ook echt als vol elektrisch wordt opgenomen) en de BPM aangifte van 0 euro niet vergeten bij de belastingdienst.
Als je een facelift model hebt kan je zelf via het boordcomputertje de taal op Nederlands zetten. Bij de pre facelift moet je dat bij de dealer laten doen.
Let op dat ie CCS heeft. Is niet altijd standaard. In Frankrijk en Nederland meestal wel. In Duitsland niet. Toch jammer als je niet kunt snelladen.
System of health is niet uit te lezen met Torque, maar met OBDeleven en vcds schijnt dat wel mogelijk te zijn. Een range van tussen 150 en 160 km bij volledig geladen zijn is normaal en problemen met de accu's zijn zeldzaam (ik ken er geen).
Resume: check op visuele schade. En ga er niet vanuit dat gemaakte afspraken worden nagekomen. ;-)
( die van mij zou klaar staan, maar de accu was niet geladen, de taalinstellingen stonden nog op Frans, de schaafplek was nog net niet met tipex maar met een druppel lak " gerepareerd " en de banden bleken achteraf alle vier ruim onder de 2 bar druk te hebben: niets maar dan ook niets was nagekomen; ik heb de eer aan mijzelf gehouden en tot ziens gezegd. Service hier bij de NL dealer ligt vele malen hoger. Inmiddels hier bij de dealer netjes behandeld en het Nederlandse instructieboekje is onderweg ;-) )
Ohja. Bij de auchan stond wel een snellader. Maar alleen met Chademo. Iets met Nissan reclame erop.Erasmo schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 18:11:
;-)
Maar goed. Ik had een aanhanger bij. En geen kiWhi pass.
Je hebt hem dus gekocht?MarcelGo schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 18:54:
[...]
Nee moet toch laden met e-Golf😎
Ik ben nu in de Ardeche, nog een leuk ritje terug voor de boeg
Ja Nissan heeft een tijdje met die dingen lopen strooien alsof het pepernoten waren. Mij hoor je niet klagen hoe meer snelladers hoe beter.JayPe schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 19:23:
[...]
Ohja. Bij de auchan stond wel een snellader. Maar alleen met Chademo. Iets met Nissan reclame erop.
;-)
Maar goed. Ik had een aanhanger bij. En geen kiWhi pass.
Hoe heb je het geregeld met de BTW? Voor de golf in Duitsland heeft de dealer die netjes aan mij terugbetaald binnen 3 weken.JayPe schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 19:20:
[...]
Eh. Vertrouwen in die Fransen: Ga voor nul. Dan komt 't goed. Mijn certificaat van conformiteit kwam pas na een maand,..
Maar als je de carte gris hebt, dan vind de rdw het wel goed. Bekijk de auto goed op schades. Ook en vooral onder de auto. Die van mij was nieuw, maar had in de 11 kilometer toch al een schaafplek op de bumper opgelopen. Gekke Fransen.
Pro tip: als het om een tweedehands gaat: vraag het chassisnummer op en ga langs bij de lokale Nederlandse vw dealer. Die kunnen online het onderhoudsboekje inzien. Wanneer ie is afgeleverd en waarvoor ie binnen is geweest. Binnen 2 jaar na aflevering mag je minimaal één service beurt verwachten. Bij een eerdere die ik bekeek kwam er een schade aan de hoogvoltage batterij naar voren. Oeps. Laten staan!
Verder is het eigenlijk heel simpel. Aanhanger mee. Betalen. Carte gris en rekening mee. Klaar. Rdw stelde niets voor ( even opletten dat ie op basis van type goedkeuring ook echt als vol elektrisch wordt opgenomen) en de BPM aangifte van 0 euro niet vergeten bij de belastingdienst.
Als je een facelift model hebt kan je zelf via het boordcomputertje de taal op Nederlands zetten. Bij de pre facelift moet je dat bij de dealer laten doen.
Let op dat ie CCS heeft. Is niet altijd standaard. In Frankrijk en Nederland meestal wel. In Duitsland niet. Toch jammer als je niet kunt snelladen.
System of health is niet uit te lezen met Torque, maar met OBDeleven en vcds schijnt dat wel mogelijk te zijn. Een range van tussen 150 en 160 km bij volledig geladen zijn is normaal en problemen met de accu's zijn zeldzaam (ik ken er geen).
Resume: check op visuele schade. En ga er niet vanuit dat gemaakte afspraken worden nagekomen. ;-)
( die van mij zou klaar staan, maar de accu was niet geladen, de taalinstellingen stonden nog op Frans, de schaafplek was nog net niet met tipex maar met een druppel lak " gerepareerd " en de banden bleken achteraf alle vier ruim onder de 2 bar druk te hebben: niets maar dan ook niets was nagekomen; ik heb de eer aan mijzelf gehouden en tot ziens gezegd. Service hier bij de NL dealer ligt vele malen hoger. Inmiddels hier bij de dealer netjes behandeld en het Nederlandse instructieboekje is onderweg ;-) )
En waar heb je jouw e-UP! vandaan?
Ik ben niet zo thuis in de e-UP maar waaraan herken je de update? Ik heb er 1 uit 2017 op het oog en als alternatief 1 uit 2016.
@Erasmo nou ik ben met de e-golf en op de weg terug hoop ik een e-up te kopen...
Ps ik zit te knoeien op mijn iPhone se...Die hopeloze netwerken hier😡
[ Voor 4% gewijzigd door MarcelGo op 22-06-2018 20:43 ]
BTW: Niet. Ik heb 'm particulier gekocht. Dus inclusief btw afgerekend.MarcelGo schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 20:17:
[...]
Hoe heb je het geregeld met de BTW? Voor de golf in Duitsland heeft de dealer die netjes aan mij terugbetaald binnen 3 weken.
En waar heb je jouw e-UP! vandaan?
Ik ben niet zo thuis in de e-UP maar waaraan herken je de update? Ik heb er 1 uit 2017 op het oog en als alternatief 1 uit 2016.
" update " is voorzien van een nieuw setje bumpers en een updated dashboard. Grootste verschil: de bekleding is bij de pre facelift van binnen vaak wit met lichte kleuren en veel blauwe stiksels want blauw is het nieuwe wit. De facelift is voorzien van minder besmettelijke bekleding qua kleurstelling. Stuk saaier dus. Ik vond de pre facelift eigenlijk mooier. Maar inmiddels gewend aan de facelift. En ik heb kiddo's. Dus besmettingsgevaar is groot.
Technisch is ie identiek. zelfde motor zelfde accu. Zelfde functies op de regensensor na (die heeft de pre facelift niet)
Die van mij komt van de dealer in Lille. Niet ver van de Belgische grens.
Dank, ik ben een hoop wijzer. Denk dezelfde dealerketen...JayPe schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 21:13:
[...]
BTW: Niet. Ik heb 'm particulier gekocht. Dus inclusief btw afgerekend.
" update " is voorzien van een nieuw setje bumpers en een updated dashboard. Grootste verschil: de bekleding is bij de pre facelift van binnen vaak wit met lichte kleuren en veel blauwe stiksels want blauw is het nieuwe wit. De facelift is voorzien van minder besmettelijke bekleding qua kleurstelling. Stuk saaier dus. Ik vond de pre facelift eigenlijk mooier. Maar inmiddels gewend aan de facelift. En ik heb kiddo's. Dus besmettingsgevaar is groot.
Technisch is ie identiek. zelfde motor zelfde accu. Zelfde functies op de regensensor na (die heeft de pre facelift niet)
Die van mij komt van de dealer in Lille. Niet ver van de Belgische grens.
Ik wil je niet verontrusten maar je bent in Nederland gewoon btw plichtig als particulier, indien de auto minder dan 6000km heeft gereden of jonger is dan 6 maanden.
https://europa.eu/youreur...selling-cars/index_nl.htm
https://www.belastingdien...oermiddelen_uit_eu_landen
[ Voor 14% gewijzigd door MarcelGo op 22-06-2018 22:02 ]
Zojuist geladen met Maingau op een Allego snellader en zie nu wel kosten bij de sessie staan. Alle overige nog steeds €0,0 maar de laatste: 0h34min 18,53kWh 1,70€ (i.p.v. de tot nu toe 0,00€).
De Zoë 22 tot 90% geladen, voornamelijk terwijl ik zelf even een stukje ging fietsen en uitwaaien bij de zeedijk (brompton mee in de kofferbak
). De sessie nog even door laten lopen ondanks dat ie terugliep naar 22 en vervolgens 14kW want geen haast en alsnog 0,092/kWh. Ik had er wel sessies van rond de 0,07/kWh of juist 0,24/kWh aan een 11kW paal, nog steeds niet duur en compenseert een beetje
Top als dat binnenkort bij de fastned ook kan.
Edit, Factuur ontvangen: Sehr geehrter Herr,
vielen Dank, dass Sie EinfachStromLaden vom 26.04.2018 bis zum 22.06.2018 genutzt haben.
Für die Ladevorgänge in diesem Zeitraum stellen wir Ihnen 1,70 EUR (inkl. 0,27 EUR MwSt.) in Rechnung. Eine Auflistung aller Ladevorgänge und Positionen finden Sie auf der nachfolgenden Seite.
Bitte überweisen Sie den Betrag von 1,70 EUR auf das Konto [etc]
- ik rekende op zo’n 20,- voor die periode..
De Zoë 22 tot 90% geladen, voornamelijk terwijl ik zelf even een stukje ging fietsen en uitwaaien bij de zeedijk (brompton mee in de kofferbak
Edit, Factuur ontvangen: Sehr geehrter Herr,
vielen Dank, dass Sie EinfachStromLaden vom 26.04.2018 bis zum 22.06.2018 genutzt haben.
Für die Ladevorgänge in diesem Zeitraum stellen wir Ihnen 1,70 EUR (inkl. 0,27 EUR MwSt.) in Rechnung. Eine Auflistung aller Ladevorgänge und Positionen finden Sie auf der nachfolgenden Seite.
Bitte überweisen Sie den Betrag von 1,70 EUR auf das Konto [etc]
- ik rekende op zo’n 20,- voor die periode..
[ Voor 30% gewijzigd door bite op 23-06-2018 00:54 ]
Klopt. Particulier. Dus Franse BTW betaald. (20% btw) Als ondernemer kan je zonder btw kopen en in Nederland afdragen. Ondernemer: ik ben het niet. Als je zonder btw betaald in Frankrijk, moet je in Nederland de btw afdragen. Dat is 21%. Voor mij dus voordeliger en minder gecompliceerd om de btw dus gewoon af te dragen (Factuur inclusief btw te betalen) in Frankrijk.MarcelGo schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 21:51:
[...]
Dank, ik ben een hoop wijzer. Denk dezelfde dealerketen...
Ik wil je niet verontrusten maar je bent in Nederland gewoon btw plichtig als particulier, indien de auto minder dan 6000km heeft gereden of jonger is dan 6 maanden.
Ik zie dat de dealer waar ik 'm kocht er (weer?) een aantal heeft staan. Óók weer één precies zoals die van mij. Als je Frans goed is, komt 't wel goed. Let op dat ze meerdere vestigingen hebben en bij mij stond de auto die ik wilde bezichtigen (2016 lederen bekleding) op een andere locatie dan afgesproken. Uiteindelijk wat dat niet zo erg want ik heb " gewoon " een andere gekocht.
--
Zojuist m'n Maingau rekening ontvangen. Dikke 5 euro. Vermits ik tenmiste naar boven afrond ;-)
4 sessies bij Allego. Mooi werk.
[ Voor 26% gewijzigd door JayPe op 23-06-2018 01:04 ]
Nou, ook ik heb inmiddels mijn tweede Maingau rekening binnen, maar die klopt echt niet. Ik heb eind mei één sessie geladen bij een Allego snellader aan de Duitse snelweg, maar na 25 minuten laden ging hij in storing en heb ik afgekoppeld. Ik heb de dag erna direct contact opgenomen met Maingau, aangezien in de app stond dat ik 76 minuten geladen zou hebben (maar wel slechts 0 kWh geladen), waarop ik antwoord kreeg dat het automatisch gecorrigeerd zou worden zodra ze de echte data binnen zouden krijgen. Prima, dit is ook wat ik elders had gelezen en ik weet idd dat het vooral bij Allego bespottelijk lang kan duren allemaal. Echter is die sessie in de app nog altijd niet aangepast, en heeft Maingau me nu wel doodleuk een rekening gestuurd op basis van die incorrecte gegevens, beetje jammer! Heb dus maar weer een mailtje gestuurd, eens kijken wat ze er nu mee gaan doen.
Je mag zelf kiezen, of gokken dat het goed(en geen boete krijgen) gaat of alsnog aangifte doen. Ik ben ook particulier, kijk maar op beide linkjes. Als particulier MOET je ook in Nederland btw betalen.JayPe schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 00:55:
[...]
Klopt. Particulier. Dus Franse BTW betaald. (20% btw) Als ondernemer kan je zonder btw kopen en in Nederland afdragen. Ondernemer: ik ben het niet. Als je zonder btw betaald in Frankrijk, moet je in Nederland de btw afdragen. Dat is 21%. Voor mij dus voordeliger en minder gecompliceerd om de btw dus gewoon af te dragen (Factuur inclusief btw te betalen) in Frankrijk.
Ik zie dat de dealer waar ik 'm kocht er (weer?) een aantal heeft staan. Óók weer één precies zoals die van mij. Als je Frans goed is, komt 't wel goed. Let op dat ze meerdere vestigingen hebben en bij mij stond de auto die ik wilde bezichtigen (2016 lederen bekleding) op een andere locatie dan afgesproken. Uiteindelijk wat dat niet zo erg want ik heb " gewoon " een andere gekocht.
--
Zojuist m'n Maingau rekening ontvangen. Dikke 5 euro. Vermits ik tenmiste naar boven afrond ;-)
4 sessies bij Allego. Mooi werk.
Ik ga zo wel uit komen, nogmaals bedankt voor de tips.
Geïnformeerd via de lease maatschappij, wel aangegeven dat het bedoelt is voor een fietsrekje, ook het enige waar ik het voor wil gebruiken, vermoedelijk daardoor een speciaal model trekhaak maar ik vind dat best.Jan Treur schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 10:24:
[...]
Kun je aangeven welke dealer dit was? Mijn dealer zegt vandaag wat betreft de Ioniq EV:
Ik vraag me af of die leasemaatschappij dan wel goed geinformeerd is. Het lijkt er toch echt op dat in Nederland er vanuit Hyundai geen goedkeuring voor aangevraagd/verleend is; daardoor zou je in vervelende juridische verwikkelingen kunnen komen met je verzekeringsmaatschappij zodra het eens op uitkeren aankomt.
Het punt is dat door belasting achter de achterwielen de voorwielen minder grip krijgen, en dat is toch al een dingetje doordat er geen zware motor voorin zit. Dus mocht je een keer de controle kwijtraken, en een nieuwe auto willen, dan kan dat al snel aan die trekhaak geweten worden, juridisch gezien.
Het punt is dat door belasting achter de achterwielen de voorwielen minder grip krijgen, en dat is toch al een dingetje doordat er geen zware motor voorin zit. Dus mocht je een keer de controle kwijtraken, en een nieuwe auto willen, dan kan dat al snel aan die trekhaak geweten worden, juridisch gezien.
[ Voor 32% gewijzigd door Jan Treur op 23-06-2018 08:32 ]
Huidig huis: All electric 2023 Weheat Blackbird 8kW warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric. Vorig huis: All electric energieneutraal: 2013 8.6 kWp PV + 2013 14 kW Fujitsu warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric.
Eh. Een "trek"haak fietsendrager heeft geen goedkeuring nodig hoor. En ik snap je bezorgdheid maar die is onterecht. Je mag ook een fietsendrager op je kofferklep bevestigen. Zonder enige goedkeuring, stempel of wat ook.Jan Treur schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 08:28:
Ik vraag me af of die leasemaatschappij dan wel goed geinformeerd is. Het lijkt er toch echt op dat in Nederland er vanuit Hyundai geen goedkeuring voor aangevraagd/verleend is; daardoor zou je in vervelende juridische verwikkelingen kunnen komen met je verzekeringsmaatschappij zodra het eens op uitkeren aankomt.
Waar een verzekering over kàn zeuren is als je méér op je dakdragers meeneemt dan in het instructieboekje staat aangeven. Maar weinig kans als het een beetje binnen de perken blijft: wat in het boekje staat heeft geen wettelijke status. Wel kan je een garanticlaim bij de fabrikant vergeten als je dak/koets vervormd terwijl je je niet aan de maximum daklast hebt gehouden.
Voor een achterklep zijn meestal geen maximum lasten opgegeven in het boekje (Google: Paulchen).
Wanneer gaat 't mis? Als je willens en wetens een aanhanger gaat trekken. Ene fietsendrager op een "Trek"haak is geen aanhanger want deze heeft geen wielen.
Ook gaat 't mis als je ongelukken maakt doordat je domme dingen doet, zoals een motorfiets van 200 kg op je fietsendrager zetten. Zelfs als die auto 1500kg mag trekken.
Je moet BTW betalen inderdaad. Maar als je dat in Frankrijk doet, dan hoef je niet nogmaals in Nederland af te dragen: dan betaal je dubbel.MarcelGo schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 08:02:
[...]
Je mag zelf kiezen, of gokken dat het goed(en geen boete krijgen) gaat of alsnog aangifte doen. Ik ben ook particulier, kijk maar op beide linkjes. Als particulier MOET je ook in Nederland btw betalen.
Ik ga zo wel uit komen, nogmaals bedankt voor de tips.
Als je zonder BTW in Frankrijk koopt, moet je daarna in Nederland de btw afdragen. Óók als particulier.
Linkjes bekeken. Oh shit. Naja. Neusbloed.
[ Voor 3% gewijzigd door JayPe op 23-06-2018 09:12 ]
Nee, dit klopt echt niet. Je moet toch echt eens even dat linkje bekijken wat Marcel hier eerder postte: https://europa.eu/youreur...selling-cars/index_nl.htmJayPe schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 08:51:
[...]
Je moet BTW betalen inderdaad. Maar als je dat in Frankrijk doet, dan hoef je niet nogmaals in Nederland af te dragen: dan betaal je dubbel.
Als je zonder BTW in Frankrijk koopt, moet je daarna in Nederland de btw afdragen. Óók als particulier.
Dit is de officiele website van Europa en hier staat het volgende:
Dus zoals Marcel ook aangeeft: je hebt in dit geval niet zelf de keuze waar je de BTW afdraagt, maar bent wel degelijk verplicht dit in Nederland te doen.U moet btw betalen in het land waar u de auto inschrijft, dat is gewoonlijk het land waar u woont.
U moet btw betalen over de totaalprijs van de auto, inclusief eventuele accessoires of afleveringskosten.
Heeft u tweemaal btw betaald, dus in het land waar u de auto koopt en in het land waar u hem inschrijft, dan heeft u recht op een teruggave. Regel dit met de verkoper of de belastingdienst in het land waar u de auto koopt.
Vanuit een juridisch perspectief is het precies daar waar verwikkelingen over kunnen ontstaan. Zodra er betoogd kan worden dat er een mogelijk causaal verband is (vanuit de fysica), kan er een aansprakelijkheidsclaim komen, en je wil dan graag dat die op Hyundai gericht wordt (bijvoorbeeld doordat die tot 50 kg hebben goedgekeurd) en niet op jou. Hyundai heeft tenslotte meer geld voor advocaten om tegen zo'n claim in te gaan.JayPe schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 08:48:
Wanneer gaat 't mis? Als je willens en wetens een aanhanger gaat trekken. Ene fietsendrager op een "Trek"haak is geen aanhanger want deze heeft geen wielen.
Ook gaat 't mis als je ongelukken maakt doordat je domme dingen doet, zoals een motorfiets van 200 kg op je fietsendrager zetten. Zelfs als die auto 1500kg mag trekken.
[ Voor 4% gewijzigd door Jan Treur op 23-06-2018 09:14 ]
De fabrikant van de "trek"haak zal voor zijn product een draagkracht moeten vermelden.Jan Treur schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 09:11:
[...]
Vanuit een juridisch perspectief is het precies daar waar verwikkelingen over kunnen ontstaan. Zodra er betoogd kan worden dat er een mogelijk causaal verband is (vanuit de fysica), kan er een aansprakelijkheidsclaim komen, en je wil dan graag dat die op Hyundai gericht wordt (bijvoorbeeld doordat die tot 50 kg hebben goedgekeurd) en niet op jou.
Zoals ik al zei: het ontbreken van een aanwijzing door de fabrikant van de auto wil niet zeggen dat je direct zelf aansprakelijk bent indien je de auto gebruikt voor iets dat niet expliciet is toegestaan noch uitgesloten. Zoals ik in het voorbeeld al aangaf: een fietsendrager kan je ook op de achterklep bevestigen. Daar hoeft de autofabrikant niets over te zeggen qua toestaan of verbieden.
Het lastige in dit verhaal is dat de algemene naam van de bevestiging doet vermoeden dat je er iets mee trekt. Vandaar dat ik ook" trek " haak tussen haken (pun intended) zet. Het is enkel een bevestiging voor een fietsendrager. Zo mag je ook dakdragers monteren. Of een imperiaal. Of spatlappen. Of een kinderzitje. Ook als de fabrikant ze niet zelf verkoopt.
Nu, de ioniq heeft dan wellicht geen zware motor op de vooras (wat ik betwijfel trouwens, een elektromotor legt ook zo z'n gewicht in de schaal) maar zolang het maximum laadvermogen niet wordt overschreden noch duidelijk gevaarlijke domme dingen worden gedaan ( dus een motor ipv een fiets monteren) zou ik mij niet al te bang maken.
Ik heb dan ook nog een andere auto. Een Duitse. Met de ICE achterin, volledig achter de achteras. Best leuk blok. Met turbo enzo. Stuurt prima. Ook al ontbreekt dat extra gewicht van een motor voorin.
Voor een dakdrager was in eerste instantie maximaal gewicht 0 kg aangegeven. Dus daar had ook zo'n issue kunnen zijn. Maar ik geloof dat dat in tweede instantie aangepast is naar een iets hoger gewicht.
Wat betreft grip van de voorwielen, Hyundai zelf vindt dat geen sterk punt van het ontwerp van de Ioniq EV, net als de wat beperkte hoofdruimte achterin, en heeft naar beide extra onderzoek gedaan naar manieren om dat nog verbeterd te krijgen. Ik heb daar wat betreft het eerste geen uitkomsten van gehoord. Wat betreft het tweede, is er een aanpassing gemaakt in de zittingen zodat mensen in taxi's achterin een paar cm lager zitten.
Wat betreft grip van de voorwielen, Hyundai zelf vindt dat geen sterk punt van het ontwerp van de Ioniq EV, net als de wat beperkte hoofdruimte achterin, en heeft naar beide extra onderzoek gedaan naar manieren om dat nog verbeterd te krijgen. Ik heb daar wat betreft het eerste geen uitkomsten van gehoord. Wat betreft het tweede, is er een aanpassing gemaakt in de zittingen zodat mensen in taxi's achterin een paar cm lager zitten.
Wat dan in de praktijk betekent (voor de ioniq, bij een andere / grotere batterij kan het natuurlijk anders zijn):prettig schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 10:11:
[...]
Niro = Kona qua EV techniek (alleen andere accu cellen), dus 100KW DC,
Op 50kW lader 45kW
Op 175kW Fastned 75 kW
Zie ook bericht bij Fastned met de laadcurves
Wat haalt een Tesla eigenlijk bij Fastned?
[ Voor 16% gewijzigd door BarryH op 23-06-2018 12:42 ]
5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017
Nou jongens. Kona is eindelijk ingeschoten bij leasemaatschapij. De dealer wist me wel te vertellen dat bepaalde kleuren eerder geleverd gaan worden. (Grijs em zwart). Toch voor Acid Yellow gegaan
Nu begint het grote wachten. Iig dit jaar nog door reservering
Ben benieuwd hoe ze dat in de Kona voorkomen, want met 150 ipv 120 pk is hij wel 2,5s sneller naar de 100.Jan Treur schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 09:31:
Wat betreft grip van de voorwielen, Hyundai zelf vindt dat geen sterk punt van het ontwerp van de Ioniq EV,
Tijdens mijn testrit met de Ioniq moest de tractiecontrole ook continue ingrijpen. Toch blijft de Ioniq nog mijn eerste keus.
50kW omdat de chademo en de Tesla adapter allebei maar tot 50kW gaan.BarryH schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 10:12:
[...]
Wat dan in de praktijk betekent (voor de ioniq, bij een andere / grotere batterij kan het natuurlijk anders zijn):
Op 50kW lader 45kW
Op 175kW Fastned 75 kW
en dat haalt die dan ook echt?menzo schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 13:05:
[...]
50kW omdat de chademo en de Tesla adapter allebei maar tot 50kW gaan.
5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017
Beetje vroeg..... enige die 100Kw kan is dacht ik de I-pace, Kona/Niro.... waarom zouden die maar 75KW zouden halen als die 100Kw kan ?BarryH schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 10:12:
[...]
Wat dan in de praktijk betekent (voor de ioniq, bij een andere / grotere batterij kan het natuurlijk anders zijn):
Op 50kW lader 45kW
Op 175kW Fastned 75 kW
Ccs 50kW en 100kW zijn meer een soort oplaadstandaardenprettig schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 13:36:
[...]
Beetje vroeg..... enige die 100Kw kan is dacht ik de I-pace, Kona/Niro.... waarom zouden die maar 75KW zouden halen als die 100Kw kan ?
Feitelijke presatie verschilt per lader, bms auto, temperatuur accu en %accu vol.
Bv
Ioniq 45 kW tot 80% aan 50kW lader
Golf 40kW
Zie bv aantal grafiekjes bij fastned.
Inhet gebruik van snellader maakt het veel uit.
Je wil x km erbij, dus verbruik en laadsnelheid zijn essentieel
Dat snap ik (i3 komt meestal tot 45Kw), maar waarom zou een Kona dan maar 75Kw halen ? Kan op een 175Kw lader makkelijk boven de 90Kw komen.BarryH schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 14:02:
[...]
Ccs 50kW en 100kW zijn meer een soort oplaadstandaarden
Feitelijke presatie verschilt per lader, bms auto, temperatuur accu en %accu vol.
Bv
Ioniq 45 kW tot 80% aan 50kW lader
Golf 40kW
Zie bv aantal grafiekjes bij fastned.
Inhet gebruik van snellader maakt het veel uit.
Je wil x km erbij, dus verbruik en laadsnelheid zijn essentieel
Hier nog een leuk filmpje over de range van de Kona EV. Voor zover ik t begrijp zo'n 500km in deze testrit. Graadje of 26 en zo te zien best wat snelweg en stadsverkeer. Vooral in de stad gaan er met het regenereren nauwelijks kilometers af.
YouTube: [HMG TV] 한 번 충전으로 서...
YouTube: [HMG TV] 한 번 충전으로 서...
[ Voor 6% gewijzigd door Trackerfire op 23-06-2018 14:22 ]
Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output
Ik denk ook dat het maar een relatieve issue is. In anderhalf jaar heb ik maar 1 keer gehad dat ze een beetje slipten, en dat was toen ik hard optrok in een hobbelige bocht. Bij normalere omstandigheden trek ik zo op dat de rest van het verkeer doorgaans op 50 meter achterstand komt en toch nooit slippen gemerkt.Deveon schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 12:09:
Ben benieuwd hoe ze dat in de Kona voorkomen, want met 150 ipv 120 pk is hij wel 2,5s sneller naar de 100.
Tijdens mijn testrit met de Ioniq moest de tractiecontrole ook continue ingrijpen. Toch blijft de Ioniq nog mijn eerste keus.
(maar ik heb er dan ook geen fietsendrager met 60 kg aan fietsen op...)
Hier ook ingeschoten. De Chalk White versie met zwart dak, schuif-kanteldak en de bescherming. Productie november, levering februari... duurt lang!kv83 schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 11:39:
Nou jongens. Kona is eindelijk ingeschoten bij leasemaatschapij. De dealer wist me wel te vertellen dat bepaalde kleuren eerder geleverd gaan worden. (Grijs em zwart). Toch voor Acid Yellow gegaan
204PK zelfs, 150kWDeveon schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 12:09:
[...]
Ben benieuwd hoe ze dat in de Kona voorkomen, want met 150 ipv 120 pk is hij wel 2,5s sneller naar de 100.
[ Voor 26% gewijzigd door Trackerfire op 23-06-2018 14:47 ]
Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output
Is dit de versie Premium die in Februari wordt geleverd?Trackerfire schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 14:44:
[...]
Hier ook ingeschoten. De Chalk White versie met zwart dak, schuif-kanteldak en de bescherming. Productie november, levering februari... duurt lang!
[...]
204PK zelfs, 150kW
Jazeker! De 64kWh.PSP123 schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 14:54:
[...]
Is dit de versie Premium die in Februari wordt geleverd?
Dan is de wachttijd van augustus al flink opgelopen. ;-) Gefeliciteerd, prima auto.
Ik ga de kona maandag inschieten bij de leasemaatschappijen. Ben benieuwd wat voor leaseprijs eruit rolt voor 40k/4j.
Blijft wel een beetje raar om in een auto van 45k te stappen met de afwerking van misschien de helft.
Blijft wel een beetje raar om in een auto van 45k te stappen met de afwerking van misschien de helft.
Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
Vergeet niet dat die bomvol tech zit. De gelijkwaardig benzine variant kost in de lease ongeveer hetzelfde.Faddermakker schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 15:47:
Hyundai dealer hier wist al te vertellen dat de levertijd voor Kona-EV nu op een jaar zit. Maar, eerlijk gezegd vertrouw ik die man niet op z'n woord, want er kwam een verhaal bij over dat hun leasemaatschappij er al een stel besteld had en dat het dus best eerder zou kunnen - en dat jaar-levertijd-verhaal zou best eens kunnen om mij te pushen.
Positief: de 'pulse red' kleur is mooi, die zou het voor mij best kunnen worden.
Negatief: even aangenomen dat de Kona-EV hetzelfde is als de Ioniq, is de onderhoudstermijn elke 15k kilometer. Wat voor mij neerkomt op eens per kwartaal en een achteruitgang is t.o.v. m'n huidige Mazda met 20k.
Positief: de 'pulse red' kleur is mooi, die zou het voor mij best kunnen worden.
Negatief: even aangenomen dat de Kona-EV hetzelfde is als de Ioniq, is de onderhoudstermijn elke 15k kilometer. Wat voor mij neerkomt op eens per kwartaal en een achteruitgang is t.o.v. m'n huidige Mazda met 20k.
Wat willen ze elke 15k km gaan doen dan? Nieuwe ruitenwissers?
Als je niet gereserveerd hebt, is het sowieso 2019. Behalve als je een leasemaatschappij vindt die op eigen houtje reserveringen gedaan heeft. Dus in die zin, klinkt het niet heel gek.vanaalten schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 16:58:
Hyundai dealer hier wist al te vertellen dat de levertijd voor Kona-EV nu op een jaar zit. Maar, eerlijk gezegd vertrouw ik die man niet op z'n woord, want er kwam een verhaal bij over dat hun leasemaatschappij er al een stel besteld had en dat het dus best eerder zou kunnen - en dat jaar-levertijd-verhaal zou best eens kunnen om mij te pushen.
@Trackerfire Had je een reservering staan? Is wel lang wachten
[ Voor 12% gewijzigd door kv83 op 23-06-2018 17:35 ]
Wat zijn goede navigatie toepassingen voor routenavigatie met duidelijk de snellader op de route zichtbaar?
Ik gebruik de std ioniq navigatie met daarbij Smoov maar zou graag met 1 systeem werken
Ik gebruik de std ioniq navigatie met daarbij Smoov maar zou graag met 1 systeem werken
BMW i3 2020, BMW 740e 2018, BMW IX 2022, pajero 3.2 DI-D 2006 LWB en 2008 SWB,
"En u voelt het al aan uw water: dankzij de waterstof geraakt de Hesla een pak verder dan een gewone Tesla." Ultieme dad joke, maar wel erg gave prestatie.
Jammer dat ze niet altijd de volledige waarheid spreken: "Binnen 3 minuten kunnen we de tank met waterstof vullen. Dan kunnen we weer 700 kilometer verder". Ja, als het station voldoende druk heeft. In een test die ik elders las, kon men ergens in Duitsland wel tanken, maar met niet meer dan 350 bar. Dan kan de tank slechts voor de helft gevuld worden.
516K subscribers 👍🏻 5.2K 👎🏻 428 🔕 Notify ➦ Share ▤ᐩ Save
Het grappige is dat de Hesla eigenlijk van alle waterstofauto's nog de beste is: hij heeft namelijk een gewone batterij om normaal op te rijden. Het is dus een plug-in waterstofhybride, wat mijns inziens de enige manier is waarop waterstof *ooit* voet aan de grond kan krijgen. Zonder dat moet je namelijk altijd naar een waterstofstation om uberhaupt te kunnen rijden, en die zijn er voorlopig nog niet (op een handvol uitzonderingen na). Dus is het veel logischer om voor het dagelijkse werk gewoon een batterij-elektrische auto te hebben met een waterstof-range-extender die je op lange ritten kunt gebruiken.
Het feit dat geen enkele grote autofabrikant dit aanbiedt zegt genoeg over hoe serieus ze willen dat waterstof doorbreekt: niet.
Het feit dat geen enkele grote autofabrikant dit aanbiedt zegt genoeg over hoe serieus ze willen dat waterstof doorbreekt: niet.
Ik had al een reservering gedaan tijdens de launch met gegarandeerd levering in 2018. Niet dus, maar scheelt niet heel veel gelukkig. Heb t idee dat er wat partijen tegen een leuke prijs flink wat hebben afgenomen.kv83 schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 17:34:
[...]
Als je niet gereserveerd hebt, is het sowieso 2019. Behalve als je een leasemaatschappij vindt die op eigen houtje reserveringen gedaan heeft. Dus in die zin, klinkt het niet heel gek.
@Trackerfire Had je een reservering staan? Is wel lang wachtenIk weet nog geen tijd-bestek, anders dan "dit jaar zeker". Meer konden / wouden ze niet zeggen helaas. Maandag er maar achteraan bellen, want moet ook laadpaal aanvragen hier in de straat.
Beetje jammer, hebben we eindelijk een publieke laadpaal in de Bierwalg in Julianadorp (de eerste van Julianadorp), is deze nu al meer dan 2 weken geblokkeerd met auto's van buren. Zelfs de mensen die het vak moest markeren worden geblokkeerd door een Mitsubishi Colt uit 1995. Nu staat er enkel 1 set blokhaken.
Nu staat de colt er nog steeds en een karretje met zand. Bijzonder dat men zelfs de buren het licht in de ogen niet gunt. (Er is genoeg andere plek)
Nu staat de colt er nog steeds en een karretje met zand. Bijzonder dat men zelfs de buren het licht in de ogen niet gunt. (Er is genoeg andere plek)
Wow, da's wel insane dan. Zou bijna zeggen dat ze je reservering zijn vergeten? Als ik me voorlopige datum heb zal ik hier wel even posten.Trackerfire schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 20:36:
[...]
Ik had al een reservering gedaan tijdens de launch met gegarandeerd levering in 2018. Niet dus, maar scheelt niet heel veel gelukkig. Heb t idee dat er wat partijen tegen een leuke prijs flink wat hebben afgenomen.
Vragen of de gemeente een bordje plaatst met 'alleen parkeren voor elektrische auto's'? Dan kan er namelijk bekeurd worden, en is het zo over...databeestje schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 20:40:
Beetje jammer, hebben we eindelijk een publieke laadpaal in de Bierwalg in Julianadorp (de eerste van Julianadorp), is deze nu al meer dan 2 weken geblokkeerd met auto's van buren. Zelfs de mensen die het vak moest markeren worden geblokkeerd door een Mitsubishi Colt uit 1995. Nu staat er enkel 1 set blokhaken.
Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.
Mocht eens tijd worden dat er daar eentje kwamdatabeestje schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 20:40:
De publieke palen bij de Helderse vallei en de strandopgangen zijn vrijwel altijd vrij (ik zag er vanochtend nog een Zoe laden bij opgang Julianadorp Zuid). Maar als je verder naar beneden gaat naar Callantsoog is er niks, terwijl er in n.b. Groote Keten er wel 1 staat (die regelmatig gebruikt wordt).Erasmo schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 22:30:
[...]
Mocht eens tijd worden dat er daar eentje kwamVolgende week ook maar eens testen. Langs de kust staan overigens wel een paar semipublieke laadpalen.
Ook in de auto?
Ik gebruik die op de pc, maar voor spontaan tijdens het rijden snelladers spotten...
De app 'laadstations' gebruik ik altijd daar deze de goingelectric database gebruikt. Is erg handig.
Is ie nou extra groen omdat ie met waterstof wordt gevuld dat enkel is opgewekt uit stroomoverschotten van zonnepanelen en windmolens? Wauw.janesh schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 19:37:
Is de hesla hier al langs gekomen?
Zag het zojuist in het belgische 7 uur journaal.
Stroomoverschotten. Groen.
Dat betekent toch ook gewoon dat er ergens een kolencentrale te veel kolen verstookt en ze er dus dan maar waterstofgas mee produceren?
Lekker groen ;-)
#Azijn.
Over getwijfeld maar ik ga toch wachten op de Kia Niro. De Kona is toch net wat te klein met twee kinderen.
Wel leuk dat er eindelijk weer een long range concurrent is.
Een waterstofauto is eigenlijk net zoiets als een ICE met een raffinaderij aan boord, niet echt slim lijkt mij.
Was mij opvalt aan het hesla artikel. De familie zelf heeft een bedrijf in gas. En dus belang bij dat waterstof. Verder worden de kosten voor dat tanken maar niet genoemd. Geloof iets van 7€ per kilo. En wordt het feit weg gemoffeld dat de waterstof cel niet genoeg vermogen leverd en men eigenlijk niet harder dan 40-50km kan op puur waterstof. Of heb ik het artikel niet begrepen?
Waterstof is eerder richting de 10 euro per kilo (ex btw?) geloof ik, maakt ook niet precies uit.heihar schreef op zondag 24 juni 2018 @ 09:47:
Was mij opvalt aan het hesla artikel. De familie zelf heeft een bedrijf in gas. En dus belang bij dat waterstof. Verder worden de kosten voor dat tanken maar niet genoemd. Geloof iets van 7€ per kilo. En wordt het feit weg gemoffeld dat de waterstof cel niet genoeg vermogen leverd en men eigenlijk niet harder dan 40-50km kan op puur waterstof. Of heb ik het artikel niet begrepen?
Zoals eerder is uitgelegd zijn de kosten van de waterstof cellen lineair met het vermogen. Dus in dit geval is het een uitstekende range extender. In zeker opzicht vergelijkbaar met de 30pk range extender van de i3, maar dan minder compact en je kan vrijwel nergens tanken.
Overigens zijn er wel SOFC brandstof cellen, maar die hebben een trage opstarttijd, wat op zich geen probleem is voor een EV range extender. Maar ook een hoge temperatuur, wat dan weer onhandig is met betrekking tot koelvermogen (heb je alsnog een flinke radiator nodig). Ze hebben wel een hoog rendement en in de praktijk hebben ze het theoretisch maximum van 60% benaderd. Nissan had bij de vorige zomerspelen een Nissan e-NV200 met een exemplaar achterin rond rijden als taxi. Compact was het niet
Zelfde hier. Hoop op een goede prijs of aanbieding voor private lease. Onder de €550,-/mnd voor 30.000km zou fijn zijn.n3z schreef op zondag 24 juni 2018 @ 09:35:
Over getwijfeld maar ik ga toch wachten op de Kia Niro. De Kona is toch net wat te klein met twee kinderen.
Dat betaal ik voor een Ioniq (25k, 48m), dus die prijs zou me verbazen. Corporate lease zie ik de Kona Fashion voor €640 (25k, 48m) bij Alphabet.Capiyol schreef op zondag 24 juni 2018 @ 10:40:
[...]
Zelfde hier. Hoop op een goede prijs of aanbieding voor private lease. Onder de €550,-/mnd voor 30.000km zou fijn zijn.
Ik heb dan wel geen kinderen maar ik vind de Niro ook gewoon een mooiere auto. Ik twijfel nog..als ik nu bestel zou ik de Kona ook pas over een jaar kunnen rijden dus als ik bij de eerste batch van de Niro zou zitten maakt het geen verschil, moet ik alleen voor elkaar zien te krijgen dan de leasemaatschappij een preorder doet..n3z schreef op zondag 24 juni 2018 @ 09:35:
Ik weet nog niet wat de Kona in de lease doet bij onze maatschappijen met 40k/4j maar ik verwacht ergens wel dat de Niro onder de 50k en 800ex blijft.
[ Voor 11% gewijzigd door FDMK op 24-06-2018 11:13 ]
Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
Nu wachten tot iemand een icela maaktjanesh schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 19:37:
Is de hesla hier al langs gekomen?
Zag het zojuist in het belgische 7 uur journaal.
Facts don't care about your feelings
Je bedoelt een Lotus?YoshiBignose schreef op zondag 24 juni 2018 @ 12:38:
[...]
Nu wachten tot iemand een icela maaktTesla met een V8.
https://www.autoblog.nl/n...e-v8-in-de-model-s-108267YoshiBignose schreef op zondag 24 juni 2018 @ 12:38:
[...]
Nu wachten tot iemand een icela maaktTesla met een V8.
BMW i3 2020, BMW 740e 2018, BMW IX 2022, pajero 3.2 DI-D 2006 LWB en 2008 SWB,
Private Lease? Mag ik vragen waar? Want ik ben in mijn zoektochten geen Ioniq onder de €600,- tegen gekomen.
Private lease bij Alphabet.Capiyol schreef op zondag 24 juni 2018 @ 13:45:
[...]
Private Lease? Mag ik vragen waar? Want ik ben in mijn zoektochten geen Ioniq onder de €600,- tegen gekomen.
Haha zou grappig zijn maar volgens mij veel meer werk dan andersom.
Facts don't care about your feelings
Ik ben dus wel benieuwd hoe/wanneer je jouw Ioniq bij hun besteld hebt.
Zijn er BEV rijders die ervaring hebben met een Accelev lader, of techneuten die technische haalbaarheid van de lader kunnen bevestigen?
Door het ontbreken van een 3-fase lader in de auto en de beschikking van maximaal 25A per fase (16A voor de lader), ben ik aan het zoeken naar de mogelijkheden om sneller te kunnen laden.
De Accelev lader ziet er op zich goed uit, zo'n 60% meer laadvermogen en er schijnt een versie in de maak te zijn die alle drie de fases gebruikt en meer dan 6kw kan leveren.
Door het ontbreken van een 3-fase lader in de auto en de beschikking van maximaal 25A per fase (16A voor de lader), ben ik aan het zoeken naar de mogelijkheden om sneller te kunnen laden.
De Accelev lader ziet er op zich goed uit, zo'n 60% meer laadvermogen en er schijnt een versie in de maak te zijn die alle drie de fases gebruikt en meer dan 6kw kan leveren.
Yep, die werken gewoon hoor. Afhankelijk van hoe ze het hebben geïmplementeerd is het ofwel een uit-fase trafo of een inverter.
Dit topic is gesloten.