dfrenner schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 08:22:
[...]
Hahaha
Ja soms wordt mijn (ik noem het realisme) wel eens verwart met EV haat.
Dat is absoluut niet het geval, ik wacht met veel hoop op de perfecte EV voor mij.
Tot die tijd rijd ik mijn phev zo veel mogelijk elektrisch.
Ik reageer soms nogal fel op mensen die m.i. alleen de voordelen benadrukken. Ik bedoel dat niet negatief
Veel veilige kilometers gewenst!
Zodra de e-Up een Bertje betaalbaar is in de private lease, zou ik hem overwegen om de Corsa van mijn vrouw te vervangen!
Wel jou realisme gaat uit van een compromisloze auto, (die rij je nu ook niet, maar een EV moet daar wel minimaal aan voldoen wil je een EV in overweging nemen). In jou realiteit werkt voor jou een EV niet. Omdat een EV voor jou niet werkt ZAL het voor de rest van de wereld dus ook niet werken. (en doet het dat voor die mensen wel, nou dan MOETEN ze haast wel wat mankeren..
En dat roeptoeter je hier ongenuanceerd rond. Als mensen dan je wijzen dat het voor hun wel werkt en dat het bezwaar wat jij hebt voor hun veel minder/niet van belang is dan ga je alleen nog harder roepen dat ze ongelijk hebben en dat de EV nooit mainstream kan worden doordat (vul even een van je argumenten in).
Ik (wij) rijden al 3 jaar alleen EV, en EV rijden is niet als een ICE rijden (zo ook LPG rijden niet gelijk is aan diesel of benzine). Voor ons werkt het geweldig, ondans de beperkingen die jij noiemt. Ik zou NOOIT meer een ICE willen ook al is het enige voordeel wat ik van een ICE zie de langere range is voordat je moet tanken (en dat tanken duurt langer dan dat je zou vermoeden). Vanwege een defect aan onze EV rijden we nu tijdelijk een ICE. Een geweldig nette auto, maar toch:
- Moet schakelen (niet geheel eerlijk, een van mijn EV's is ook handgeschakeld)
- Ding trilt (altijd als de motor draait (dit voel ik tegenwoordig ook bij een V6))
- Hij stinkt naar benzine/diesel
- Je hoort altijd het motor geluid (ja zelfs in een Audi A6 Avant 3 liter diesel hoor je het terwijl die stil is tov andere ICE's)
- Je krijgt een rolberoerte bij het tankstation als je hem vol tankt en daarna moet afrekenen
- Je begint nooit met een volle tank voor de deur. Je moet altijd naar een tankstation toe on te tanken
- Na het tanken stinken je handen naar de benzine of diesel (ook al draag je handschoenen)
- Als ICE's voor je staan bij het stoplicht of in de file dan blazen ze zo de uitlaatgassen bij je naar binnen (we hebben hierover consensus dat uitlaatgassen niet goed voor je zijn)
Als je begint met EV rijden voelt het net als met een LPG tank rijden in Frankrijk. In het begin heb je geen idee waar je tanken kan, maar benje er eenmaal een beetje bekend dan zie je dat het geen probleem is en dat je overal terecht kan.
Het geeft vooral aan dat jij niet van plan bent om maar enig sinds in te leveren of manier van leven aan te passen omdat dat jou (belevings)wereld beperkt. Dat we (en ook jij) op te grote voet leven maakt niet uit. Dat het wel moet, we kunnen niet onbeholpen door gaan onze eigen wereld voor te poepen met rotzooi en net te doen alsof dat geen effect heeft terwijl overal duidelijk de signalen zijn geeft vooral aan dat je op basis van een egocentrisch standpunt de wereld en de mensen die dat wel doen vanwege het grotere goed (dat ook mijn dochter en andere kinderen in een fijne wereld zonder gevaar of vergiftiging kunnen opgroeien en van ons overnemen) beoordeeld en afserveert. Iedereen moet wat maar jij niet want dan moet ik.. (vul een argument in).
Het maakt je argumenten en discussies erg eenzijdig, en dragen niet bij.
Maargoed, dit is mijn realistische blik op je houding t.o.v. EV's.
Ik wil zeker niet het alleenrecht op het gelijk claimen.