Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kv83
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-08 14:57
PeterZ(on) schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 11:33:
[...]

Nou inderdaad geen overweging maar eis, bewust gekozen voor geen leer want dat is koud in de winter en zweterig in de zomer. Een goede audio is alleen leuk als het niks kost. Zo zie je maar, zoveel mensen zoveel wensen.

@YoshiBignose Nep leer zoals Bjorn heeft in zijn Model X ziet er na een tijdje niet uit, echt nep dus i.p.v. echt leer.
I mean... er zit stoelverwarming en stoelairco op de Kona 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21-12-2024
Goed leer (en geventileerd met stoelverwarming)..... is gewoon erg goed. Zit gewoon heel veel verschil in kwaliteit (is ook zo met een bankstel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
Kona (idem elke hyundai/kia)..... is geen stoelairco maar ventilatie.
Hij blaast lucht uit het interieur door je stoel (koude lucht in je rug zou ook niet echt goed zijn....).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kv83
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-08 14:57
prettig schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 11:49:
Kona (idem elke hyundai/kia)..... is geen stoelairco maar ventilatie.
Hij blaast lucht uit het interieur door je stoel (koude lucht in je rug zou ook niet echt goed zijn....).
Oh. Dat dus ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexke1988
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 12:40

alexke1988

( ͡° ͜ʖ ͡°)

prettig schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 09:26:
[...]
...

Gewoon stom als dat er niet op zit ........ maar even afwachten kan alsnog (niet alle details zijn er). En heel veel auto's hebben dit tegenwoordig.
Idem :
het doorsturen van je bestemmingen naar je Navi vanaf je telefoon is echt super.
Ook het voorverwarmen en koelen gebruik ik regelmatig.
Het aan uit zetten van het laden werkt niet altijd spijtig genoeg.
Het openen en sluiten van de auto gebruik ik ook erg veel.

i7 5960X - Rampage V Extr. - 16GB Quad DDR4 2800 Corsair LPX - MSI 980GTX Ti - AX1200i - Obsidian 650D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:49
kv83 schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 11:38:
[...]

I mean... er zit stoelverwarming en stoelairco op de Kona 8)7
Dat kan helpen maar gaat, zeker in een EV, ten koste van je bereik. En wat denk als het zonnetje op je stoel schijnt, dan is je stoel bloedheet.

Natuurlijk, als geld geen rol speelt, en koopt het beste van het beste is dat natuurlijk wel mooi en luxe maar dat heb ik er echt niet voor over. Een app om allerlei zaken te bedienen of te bekijken vind ik dan veel belangrijker. Maar zoals gezegd, zo heeft iedereen zijn voorkeuren en wensen. :)

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:05

Rico

Wie dit leest is gek....

Het leer in mijn Volt is na bijna 5 jaar en 208000km nog steeds mooi en zonder beschadigingen.
Je moet leer wel een beetje onderhouden maar dan blijft het mooi.
Komen ook geen vlekken in want even natte doek erover en het is schoon.
Nieuwe leaseauto komt ook weer leer en de Volt is over 8 weken van ons en dan gaat mijn vrouw er in rijden.
Van 40.000km per jaar naar 6.000km per jaar :) soort pre pensioen.

Kachel uit een stoelverwarming aan dan kom ik een stuk verder op de accu.
En het leer is nooit heet in de zomer....in onze cabrio kan het wel heet worden maar dan doe je het dak even dicht als je ergens lang staat of in de schaduw parkeren.

[ Voor 22% gewijzigd door Rico op 01-06-2018 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:46
alexke1988 schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 11:54:
[...]

Idem :
het doorsturen van je bestemmingen naar je Navi vanaf je telefoon is echt super.
Ook het voorverwarmen en koelen gebruik ik regelmatig.
Het aan uit zetten van het laden werkt niet altijd spijtig genoeg.
Het openen en sluiten van de auto gebruik ik ook erg veel.
Als je de navigatie in je auto wil gebruiken, en die heb ik nou nog nooit gebruikt, bij geen enkele auto.

Mijn Leaf kan ik ook op afstand bedienen maar ben nog te lui geweest om mezelf aan te melden. Beetje hetzelfde als met de zonnepanelen, eerste maanden dagelijks kijken en nu ben ik met de jaarafrekening eens gaan kijken of er eigenlijk nog wat gebeurt :P

Ruiten ontdooien is binnen 30 seconden gebeurt en met stoel en stuurverwarming heb ik weinig noodzaak tot voorverwarmen (hoogstens als ik de kleine mee moet nemen dus voor volgende winter misschien toch maar regelen).

Goede audioinstallatie is voor mij ook een van de belangrijkste eisen aan een auto, ik zit iedere dag 1,5 uur muziek te luisteren in dat ding.

[ Voor 7% gewijzigd door assje op 01-06-2018 12:14 ]

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexke1988

alexke1988

( ͡° ͜ʖ ͡°)

assje schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 12:12:
[...]

Als je de navigatie in je auto wil gebruiken, en die heb ik nou nog nooit gebruikt, bij geen enkele auto.

Mijn Leaf kan ik ook op afstand bedienen maar ben nog te lui geweest om mezelf aan te melden. Ruiten ontdooien is binnen 30 seconden gebeurt en met stoel en stuurverwarming heb ik weinig noodzaak tot voorverwarmen (hoogstens als ik de kleine mee moet nemen dus voor volgende winter misschien toch maar regelen).

Goede audioinstallatie is voor mij ook een van de belangrijkste eisen aan een auto, ik zit iedere dag 1,5 uur muziek te luisteren in dat ding.
hoe is de audio in de Leaf?

ik heb in de i3 de Harman Kardon installatie , super systeem .

i7 5960X - Rampage V Extr. - 16GB Quad DDR4 2800 Corsair LPX - MSI 980GTX Ti - AX1200i - Obsidian 650D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
alexke1988 schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 12:14:
[...]

Super ... is maar wat je gewend bent (is niet slecht, maar echt niet super)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
alexke1988 schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 12:14:
[...]

Uit noodzaak had ik eerste de standaard Leaf, toen ik er tegen aan liep heb ik daarvoor in de plaats een Tekna uitvoering genomen.

In de standaard Leaf was het geluid best wel droevig. In de Tekna met Bose systeem vergt het ook wat aandacht met afstellen maar ben ik nu ontzettend blij mee.

[ Voor 5% gewijzigd door assje op 01-06-2018 13:07 ]

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
Even wat anders: e-NV200......nu 40kw, is een optie om hier een bus te vervangen.
Iemand ervaring met deze (of de vorige versie) ?

Benieuwd naar real life bereik en top van 123kmh ! (dus wat verbruikt die bij 115km/h), hier nooit zwaar beladen (meer leeg dan dat er wat in zit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yongshi
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 18-09 21:12
Over die sion lees ik
een accupakket van 35 kWh, waarmee het rijbereik 250 kilometer is (NEDC-norm)
Volgens mij heeft mijn zoe van 22kWh al nedc 250, dus denk dat dit de wltp norm is

edit:
https://www.groen7.nl/son...ewagen-voor-alledag-zijn/

[ Voor 17% gewijzigd door Yongshi op 01-06-2018 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
prettig schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 13:10:
Even wat anders: e-NV200......nu 40kw, is een optie om hier een bus te vervangen.

Benieuwd naar real life bereik en top van 123kmh ! (dus wat verbruikt die bij 115km/h), hier nooit zwaar beladen (meer leeg dan dat er wat in zit).
Kijk of vraag even op de https://nissanelectricclub.nl/ want ik weet iig van 1 persoon die er eentje heeft.

@Yongshi Sonomotors garandeert tenminste 250km onder normale omstandigheden, ik dacht zelfs ook in winteromstandigheden. In dat artikel staat dat je de accu kunt huren maar die is ook gewoon te koop, richtprijs is €4000 maar kan minder worden. Daarom noemen ze geen totaalprijs.

[ Voor 22% gewijzigd door PeterZ(on) op 01-06-2018 13:28 ]

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexke1988

alexke1988

( ͡° ͜ʖ ͡°)

prettig schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 12:36:
[...]

Super ... is maar wat je gewend bent (is niet slecht, maar echt niet super)
het is ook maar wat je input bron is.
Een vriend van mij is een audio engineer en die zei dat het systeem best goed was.
via bluetooth en dab valt het wel wat tegen.
spijtig genoeg kun je in de i3 geen cd's of dvd's gebruiken.
Maar met de nieuwe iDrive 6 is het mogelijk om DTS .Wav files te spelen.
die klinken in ieder geval super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
alexke1988 schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 13:29:
[...]

Een vriend van mij is een audio engineer en die zei dat het systeem best goed was.
Je kunt gewoon FLAC afspelen in de i3 vanaf USB (en ook hogere sample rates dan DVD). Maar ja zit simpele dac in, wat klasse d-versterkers, wat eenvoudige speakers (alleen wat meer dan standaard), beetje DSP (noem ik vervormen). Dan plakken we Harman sticker erop en voila.... premium :?

Maar goed ben audiofiel en vergelijk het dan ook met high-end audio systemen.... dit is dan speelgoed (is ok maar je mist echt een berg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexke1988

alexke1988

( ͡° ͜ʖ ͡°)

prettig schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 13:39:
[...]

Je kunt gewoon FLAC afspelen in de i3 vanaf USB (en ook hogere sample rates dan DVD). Maar ja zit simpele dac in, wat klasse d-versterkers, wat eenvoudige speakers (alleen wat meer dan standaard), beetje DSP (noem ik vervormen). Dan plakken we Harman sticker erop en voila.... premium :?

Maar goed ben audiofiel en vergelijk het dan ook met high-end audio systemen.... dit is dan speelgoed (is ok maar je mist echt een berg).
ik mis vooral een subwoofer in de i3 voor de rest is het voor mij perfect.
het is ook niet een extreem dure optie i.m.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Rico schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 12:04:
Het leer in mijn Volt is na bijna 5 jaar en 208000km
Wow... jij hebt flink meters gemaakt. In hoeverre maakte je gebruik van de accu's?

Wat wordt de nieuwe lease auto?

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sonicfreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:30
YoshiBignose schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 10:40:
[...]

Dat is waar, mooie leren bekleding kan een heel andere look aan de auto geven. Iemand had een Ioniq met dat luxe leer, dat was wel erg mooi. Het nep leer ziet er erg cheap uit. Audio was volgens mij niet eens een optie... in m'n Kia was het geluid overigens opvallend goed (infinity), ondanks de slechte isolatie van de auto zelf.
Klopt, dat ben ik met de Ioniq Premium in blauw met echt leder. :) Ik had het nep leder niet eens gezien, maar toen ik hoorde dat het kunst leder was, heb ik meteen besloten om er echt leder in te laten zetten en dat is een goede keus geweest. Alleen het stuur is nu bij mij nog kunst leder, achteraf had ik dat ook moeten laten bekleden met echt leder. Maar ja, dat was ook weer 270 euro extra.

[ Voor 22% gewijzigd door Sonicfreak op 01-06-2018 14:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:05

Rico

Wie dit leest is gek....

TucanoItaly schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 14:14:
[...]

Wow... jij hebt flink meters gemaakt. In hoeverre maakte je gebruik van de accu's?

Wat wordt de nieuwe lease auto?
Thuis laden en op het werk laden. En vaak ook bij klanten.
2,8l/100km is zijn lifetime nu. 1l op 35km dus.
Accu haalt nog steeds dezelfde hoeveelheid range. 50-90km afhankelijk van de snelheid en temp.
Zit een 16,5kwh accu in waar hij 10,5kwh van gebruikt. Opladen doet hij tot 80% namelijk.
Auto rijdt super fijn en ben ook blij dat hij blijft.
Dit is een foto uit 2014 met de wintervelgjes:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rlinker/schade5.JPG

Nieuwe auto wou ik electrisch maar kan geen 2 auto's op de oprit hebben en de Volt staat daar ook al te laden.
Ga nu voor een Peug 3008 benzine en die ga ik hoogstwaarschijnlijk per 1 jan 2019 niet meer prive rijden want hebben dan ook de Volt voor de deur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
Rico schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 12:04:
Het leer in mijn Volt is na bijna 5 jaar en 208000km nog steeds mooi en zonder beschadigingen.
Je moet leer wel een beetje onderhouden maar dan blijft het mooi.
Komen ook geen vlekken in want even natte doek erover en het is schoon.
Nieuwe leaseauto komt ook weer leer en de Volt is over 8 weken van ons en dan gaat mijn vrouw er in rijden.
Van 40.000km per jaar naar 6.000km per jaar :) soort pre pensioen.

Kachel uit een stoelverwarming aan dan kom ik een stuk verder op de accu.
En het leer is nooit heet in de zomer....in onze cabrio kan het wel heet worden maar dan doe je het dak even dicht als je ergens lang staat of in de schaduw parkeren.
Inderdaad, het leder in mijn Ioniq (MY2017) wordt ook niet heet als de zon op de auto heeft gestaan. Wel iets warm, maar in de auto is het dan vaak al veel warmer en als je de airco aan hebt is dat zo weer weg. Ik denk dat stoelventilatie daarom ook niet zoveel meerwaarde heeft. Het is leuk als het erop zit zoals bij Ioniq Premium MY2018, maar echt missen doe je het volgens mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Sonicfreak schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 14:15:
[...]

Klopt, dat ben ik met de Ioniq Premium in blauw met echt leder. :) Ik had het nep leder niet eens gezien, maar toen ik hoorde dat het kunst leder was, heb ik meteen besloten om er echt leder in te laten zetten en dat is een goede keus geweest. Alleen het stuur is nu bij mij nog kunst leder, achteraf had ik dat ook moeten laten bekleden met echt leder. Maar ja, dat was ook weer 270 euro extra.
Heb je foto's? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
alexke1988 schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 13:29:
[...]

Ik wil wel eens zien of je het verschil kan horen op een audiosysteem in een auto, geloof er niks van.

Cd/dvd/USB sowieso geen optie, het is 2018.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 16:37

mux

99% efficient!

prettig schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 13:10:

Ik ben even kwijt wie dat had gedaan (bjorn? nee dacht dat het geen Noor was), maar er is iemand die een hele dag eindeloos veel mensen heeft zitten rondkarren in een e-NV200 Evalia. Die deed >250Wh/km op de snelweg, dus met heel veel geluk 60-70km bereik op een nieuwe accu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sonicfreak
Zekers, zie Het grote Hyundai Ioniq Electric topic: Sonicfreak in "Het grote Hyundai Ioniq Electric topic"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenK
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-09 21:56
Dat is bij de Hyundai dealer in Amersfoort. Da's in mijn woonplaats. Mooi blauw!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sonicfreak
JeroenK schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 14:46:
[...]

Dat is bij de Hyundai dealer in Amersfoort. Da's in mijn woonplaats. Mooi blauw!
Klopt, dat is bij Hyundai Wittenberg in Amersfoort en bedankt voor het compliment voor de kleur. :) Ik krijg van meer mensen te horen dat ze het een mooie en frisse kleur vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
assje schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 14:29:
[...]

Ik wil wel eens zien of je het verschil kan horen op een audiosysteem in een auto, geloof er niks van.

Cd/dvd/USB sowieso geen optie, het is 2018.
Tuurlijk hoor je dat, hoor ook of het mp3 is.......streaming is anno 2018 en bagger, beste is oa gewoon flac (loseless) en dan hoge sample rates.... maar dat kunnen de meeste auto systemen helemaal niet aan. Kan ook niet zit voor nog geen duizend euro aan audio spul in.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
mux schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 14:30:
[...]

Ik ben even kwijt wie dat had gedaan (bjorn? nee dacht dat het geen Noor was), maar er is iemand die een hele dag eindeloos veel mensen heeft zitten rondkarren in een e-NV200 Evalia. Die deed >250Wh/km op de snelweg, dus met heel veel geluk 60-70km bereik op een nieuwe accu.
met de 40kw..... zal de oude wel zijn lijkt me, dus nu 2x.
Vindt 200km eigenlijk minimum..... dus flink twijfelen nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Ja dat was met de oude, dus 24kWh accu. Nieuwe zal <200km zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-09 16:45
Nepleder =/= nepleder. In mijn eerste autotje ziet het nepleder er nog als nieuw uit. En die is bijna een factor 10 ouder dan de hier genoemde '4 jaar'.

About App: Die Volkswagen CarNet app is lang niet zo mooi als die van Volvo ( of Tesla of of of); ik kan vooral de status zien, en wat doen met laad tijden, vertrektijden en voor-conditionering. Maar 't refreshen duurt lang: Er is een soort push-bericht systeem ofzo, waarbij de actuele data pas wordt opgevraagd als je de app erom vraagt via een pull-down. (hoor mij nou eens tech-praat doen!).
Het is vast bedoelt om data te sparen en zo goedkoper uit te zijn, maar maakt 't geheel nogal statisch.
Locatie van de auto zit er wel in, evenals de route van telefoon naar auto, laad status, range, en of de auto op slot staat (of juist niet). Op afstand de auto 'bedienen' zoals de auto vergrendelen of juist ontgrendelen is er niet bij. Ook de raampjes kan je er niet mee sluiten, noch valt het panoramadak er mee te bedienen. (mocht ik een panorama dak gehad hebben). Dat is inherent geloof ik aan de eenvoudige / uitgeklede manier van centrale besturing van deze bedieningseenheden (of juist het ontbreken van een centrale besturing).

Anyhoe: Wat ik vooral nogal onlogisch vind (kom er maar in Mux; autobouwers zijn achterlijke lutsers), is dat ik géén berichtje kan krijgen als de snellader klaar is met vol brullen. Via mijn LMS pasje kan ik een SMS krijgen als hij vol is, maar via de Volkswagen Car-Net app gebeurt er helemaal niets als ie vol is. Dat mis ik (ga ik missen) vooral bij het Granny-chargen thuis of op kantoor.

Vandaag dan eindelijk de franse platen eraf en de gele platen erop geschroeft, en kunnen we legaal rijden!

To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prettig
en nu hebben alle auto's verplicht een gsm module.... dus het zit er gewoon in !
ze lopen altijd hopeloos achter
en vinden ze dat ze oude auto's niet moeten updaten (bv. bluetooth)
navi's die altijd achterlopen
navi's in een ev om een laadpaal te vinden.... nooit getest (hopeloos lange lijst, geen filters en omschrijvingen waar je niks aan hebt, onbruikbaar)
carplay.... 10 apps !
etc .....

de auto en aandrijftechniek kunnen ze best goed de rest moeten ze vanaf blijven: PRUTSERS zijn het (muv tesla).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-09 02:23

janesh

20xSF170S+8xTS-160C2

Dan staat je maar één ding te doen, een Tesla kopen. :P

BMW i3 2020, BMW 740e 2018, BMW IX 2022, pajero 3.2 DI-D 2006 LWB en 2008 SWB,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
prettig schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 16:29:
[...]

Tuurlijk hoor je dat, hoor ook of het mp3 is.......streaming is anno 2018 en bagger, beste is oa gewoon flac (loseless) en dan hoge sample rates.... maar dat kunnen de meeste auto systemen helemaal niet aan. Kan ook niet zit voor nog geen duizend euro aan audio spul in.....
Laten we die discussie hier maar niet voeren:
https://cdvsmp3.wordpress...-plus-blind-test-results/
http://abx.digitalfeed.net

Maar om het ontopic te houden kunnen we op zijn minst vaststellen dat de rust van een EV een veel grotere invloed heeft.

Het is hetzelfde als met wonen in de buurt van een snelweg, je hoort hem niet maar als hij er niet meer is ervaar je toch plotseling de rust.

Idem met niet hoeven schakelen en het ontbreken van een motor die van toeren wijzigt en trillingen genereert.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:04

pposthoorn

Constructeur

Vandaag mijn e-golf opgehaald, wat een prachtig apparaat!
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DnwGHQy.jpg

85km mee gereden, erg veel korte ritjes ivm verhuizen (jaja, ik heb m'n nieuwe auto gehaald op de dag dat ik verhuis 8)7 ) en ook een keer wat verder gereden, 20km.
Gemiddeld verbruik staat nu op 17kWh/100km, vind ik erg netjes aangezien ik de hele dag veel te hard opgetrokken heb waar het kon :9

Zit nu in de auto met het entertainment systeem te spelen, maar ik krijg de apps nog niet aan de praat. Mijn Volkswagen zegt dat mijn kenteken geen connected voertuig is, en de CarNet app crasht elke keer bij het verbinden met m'n auto :|
Telefoon al opnieuw gestart en apps opnieuw geïnstalleerd maar geen verschil.

Iemand enig idee?

Edit: Vanmiddag ook even aan de laadpaal gehangen (want dat was de enige plek en nu mag ik er eindelijk WEL staan *O* ). Aansluiten gaat veel vlotter dan ik had verwacht, je prikt 2 stekkers er in en even je pasje ervoor en klaar. Heb m'n pas van Oplaadpunten.nl gebruikt, maar kan zowel in de app als op de website geen transacties terugvinden. Moet dat nog verwerkt worden? Of is er iets mis gegaan? (hij heeft wel degelijk geladen).

[ Voor 22% gewijzigd door pposthoorn op 01-06-2018 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
prettig schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 16:29:
[...]

Spotify op high quality is 320 kbps dat is echt prima geluidskwaliteit. Bij een goede hifi set hoor je wel het verschil tussen flac maar in een gemiddelde auto echt niet hoor. Maar volgens mij spotify ermee bezig om 1411 kbps te laten streamen :)

Geen idee trouwens of de Tesla app van spotify wel op 320 kbps streamed eigenlijk...

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexke1988

alexke1988

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Afbeeldingslocatie: https://static.autoblog.nl/images/wp2018/maserati-2022-10006.jpeg

Maserati stelt zijn EV's voor....

maar gebruikt wel een laadpoort van een BMW i3 :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
PeterZ(on) schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 13:24:
[...]

Met een Leaf mag het niet, dus is het sowieso niet verstandig om het toch te doen. Ik wacht wel tot de Sion op de markt is want die krijgt standaard een trekhaak. Op Groen7.nl nog een artikeltje over de de Sion, https://www.groen7.nl/son...ewagen-voor-alledag-zijn/
Met wat effort zou een leaf juist wel kunnen het onderstel is gedeeld met de NV200 van nissan en die mag wel iets trekken (400kg of zo iets) dus het kan wel alleen ze hebben de moeite niet genomen. Denk als je goed in overleg gaat met RDW en een NV200 trekhaak monteerd (of een geschikte voor dat type) dat je prima met de leaf de goedkeurig moet kunnen regelen.

Maar dat geld voor meer wij in nederland zijn gek op trekhaken op een of andere manier andere landen not so much. Dus richten de fabrikanten daar niet op. Waarom... het kost veel geld extra en er worden nog veel te weinig EVs verkocht. Ben blij dat de X het wel kan.

De Ipace zou het ook kunnen alleen niet bij launch en dan ook max 750 kilo. :? Leuk voor een aanhangwagen maar dat was het dan wel weer.
dfrenner schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 10:07:
[...]

Dat vraag ik mij af... Als je naar zuid frankrijk gaat met de EV en je hangt een caravan achter een Ioniq, kun je iedere 75km gaan laden. Niet te doen...

Mensen met het geld voor een Model X, zie ik niet snel terug op een camping met caravan :X
Ja misschien de genen die hem door de subsidie konden aanschaffen, maar mensen die even 120k op tafel leggen voor een auto, zie je doorgaans niet terug op een camping in een tent of caravan.

Af en toe een boedelbakje huren is een ander verhaal. Ik denk dat 80% van de trekhaakbezitters (ikzelf inclusief) om die reden een trekhaak wil. Ik heb één keer een auto zónder gehad en toen had ik juist een trekhaak nodig voor een verbouwing. Sindsdien heb ik hem liever wel en ongebruikt dan niet en gemist.
Je moet eens kijken op een camping wat daar staat aan caravans en autos die die trekken. Ok ik ben zo gek dat een super nieuwe Model X en daar een 25 jaar oude caravan aan prikt (omdat hij goedgenoeg is) :*)

Het verlies lijkt iets van 30% te zijn dus de ioniq moet wel rond de 120-140 halen maar veel te kort natuurlijk.

Maar veel caravans op camping zijn van de prijs categorie waar je een mooie auto van kan kopen. Plus veel camping hebben nu riool aansluiting + tv aansluiting + water aansluiting en veel nieuwe caravan hebben gewoon een boiler en douche (nog net geen bad).

Vond een camping met prive toilet blokje + sauna + douce etc. Camperen is echt niet primitief meer. En het wemelt van de dure SUV's. Ok nog niet tesla duur maar toch als je toch 60k + voor een auto koopt kan je best met alle benzine die je verstookt doorrekenen en voor een tesla gaan. Benzine is niet cheap meer. En wordt alleen maar duurder.

Wij gaan gewoon naar een grasveld met als enige luxe een stroom aansluiting. Top meer niet nodig kids uit de auto gooien ga maar spelen caravan neer zetten en stoelen pakken en genieten van de rust. Was even vergeten hoe heerlijk het is om te camperen.

Maar vandaag weer even naar tesla om wat dingen te fixen plus laadpaal op halen (om te compenseren voor de meh aflevering) over 2 weken gaat hij 2 weken weg om eindelijk echt aflever klaar gemaakt te worden. Ben benieuwd. Baal nog het meeste van dat ik niet via chademo kan laden wat limiteerd dat zeg. Ik werk in Den haag dan zit je echt in supercharger niemands land. Of je moet naar amsterdam of breukelen maar verder is er veel te kort.

En weer een ICE op de laadplek nog geprobeerd een plek er naast te pakken alleen helaas was mijn draad net te kort. Maar in Den haag zie ik EV laadplekken met 1 kruis en met 2 kruizen maar ook zonder (weggehaald) waaorm eigenlijk ..... klachten van bewoners of zo iets? Wat boeit het missen van 1 of 2 plaatsen in een straat zeker omdat ik eigenlijk altijd wel vrije plekken zie in de straat.

Gisteren nog wel met 2% bij tesla amsterdam binnen gelopen omdat ik bij de AWS summit niet kon laden en die granny charger echt niet snel genoeg is. Maar wat gaat het toch traag in amsterdam gelukkig niet de 30kw maar nu max 60kw dat is niet echt rap :( maar na 20 minuten meer dan genoeg om naar huis te komen. Dat dan weer wel plus prima koffie dus geen ramp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• databeestje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:54

databeestje

Von PrutsHausen

alexke1988 schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 13:40:
[...]

ik mis vooral een subwoofer in de i3 voor de rest is het voor mij perfect.
het is ook niet een extreem dure optie i.m.o.
Ik heb een Kenwood KSC-SW11 in de kofferbak gemikt, niet erg groot, maar scheelt een stuk. Met de i3 is dat wel een stuk lastiger integreren. Dan moet je een eigenlijk een aparte versterker in plaats van fabrieks hebben om cross-over in te kunnen stellen. De standaard unit zal dat niet hebben.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• JayPe
@pposthoorn nice!

Ik heb toevallig vandaag een (grote?) update van CarNet gehad op m'n telefoon. Misschien dat je de App er even af moet gooien en met een schone lei opnieuw moet beginnen?

Omdat ik vandaag m'n gele platen heb geschroefd voelt 't alsnog ik pas vandaag echt m'n nieuwe auto heb ontvangen. Want stilstaand op de oprit is ongeveer 't zelfde als dat ie nog bij de dealer in de showroom staat. Ja, hij is van jou, maar je kunt er niets mee.

Maar nu: alles werkt. Lekker cruisen en wat een rust. Ook op de snelweg. Wauw. Totaal geen behoefte om te gaan planken, gewoon lekker rollen. Planken heb ik wel gedaan trouwens en ook familie die even wilde proefrijden ( en meteen overtuigd zijn van de rust van de EV) hebben ook t pedaal lekker gevloerd. Toch blijft 't verbruik erg meevallen. 13,9kWh/100km (139Wh/km) geeft ie nu aan over z'n totale afstand (96km), en dat terwijl het dashboard bij volledig vloeren tot 99,9kWh/100km aan geeft....

Alles werkt: thuis laden, paal laden, èn Fastned DC snelladen met CCS. Even getest en wat is dat simpel! Inpluggen. App openen. En die wist al meteen waar ik was,.. Ik hoefde alleen te klikken op 't nummer van de zuil en de snellader begon al te brullen!! 8 kWh erin in 12 minuutjes. De tijd was bijna te kort want de Kids waren net lekker bezit met stoepkrijten.

Top beslissing om EV te gaan rijden. En ik hoop ook op een top aankoop; special thankx @mux die met zijn Leaf 🍃 aankoop een flinke druppel in de beslis emmer deed en @ Sanne (non tweaker zie van deze video YouTube: Klein en schattig, maar toch pittig: de Volkswagen E-up ) die voor de nodige brain-leverage zorgde!

En natuurlijk alle mede tweakers die hier rond scharrelen in dit topic speciaaltjes @MeZZiN met z'n soms onleesbare zinnen maar met ontembaar enthousiasme, met z'n eerste Nissan Leaf capriolen en het aftellen tot zijn Model X dan eindelijk kwam en natuurlijk @Hachy met laadpastop10, reisverslagen en discussies, @ de Jeroenen (K en E) omdat ik jullie zo fijn door elkaar haal (de een topic admin en de ander niet minder bevlogen topic bezoeker)
Last but not least @prettig @YoshiBignose @PeterZ(on) @databeestje en vele alle andere frequent topic vullers /vervuilers ;-) en ook/zelfs @dfrenner die soms zo lekker onbehouwen met de achterkant van een botte bijl de rooskleurig-gekleurde bril van de EV ridders hier vakkundig van de neus tikt.

Allemaal een dikke knuffel en welterusten voor nu. Morgen gezond weer op, met nieuwe bestemmingen die we via mooie wegen gaan bereiken.
Dat we met elkaar vele, veilige EV kilometers mogen gaan en blijven verslinden!

To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 19-09 12:06
prettig schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 16:31:
[...]

met de 40kw..... zal de oude wel zijn lijkt me, dus nu 2x.
Vindt 200km eigenlijk minimum..... dus flink twijfelen nog.
Ik sprak laatst een chauffeur van een eNV200 oude versie. Hij deed korte ritjes tussen twee kantoren op een afstand van een paar kilometer. Vervoerde vooral interne post en pakketten. Volgens hem kon hij zo normaal gesproken 120 km doen op een accu.

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:04

pposthoorn

Constructeur

JayPe schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 22:58:
@pposthoorn nice!

Ik heb toevallig vandaag een (grote?) update van CarNet gehad op m'n telefoon. Misschien dat je de App er even af moet gooien en met een schone lei opnieuw moet beginnen?

Omdat ik vandaag m'n gele platen heb geschroefd voelt 't alsnog ik pas vandaag echt m'n nieuwe auto heb ontvangen. Want stilstaand op de oprit is ongeveer 't zelfde als dat ie nog bij de dealer in de showroom staat. Ja, hij is van jou, maar je kunt er niets mee.

KNIP
Erg leuk om te zien dat jij ook zo enorm blij bent met je nieuwe aanwinst! d:)b

Ik had de CarNet app al een keer opnieuw geïnstalleerd maar helaas. Ik zie bij de update geschiedenis dat de nieuwste versie van 4 weken terug is dus hier geen update (iPhone X). Als ik inlog op de website via m'n laptop dan krijg ik deze melding: "In uw voertuig e-GOLF COMFO werden Car-Net-diensten gedeactiveerd", vervolgens kan ik reisdoelen toevoegen en de voertuig status zien (waar staat dat hij ontgrendeld is terwijl hij toch echt op slot staat 8)7 ).

Auto zelf is helemaal geweldig, de "op afstand bedienen" functies zijn voorlopig nog non-existent :-(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• T_E_O
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-09 12:18
MeZZiN schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 22:37:

[...]

Je moet eens kijken op een camping wat daar staat aan caravans en autos die die trekken. Ok ik ben zo gek dat een super nieuwe Model X en daar een 25 jaar oude caravan aan prikt (omdat hij goedgenoeg is) :*)
[...]
NICE! Vorig jaar ook met m'n X een caravan naar Noord-Spanje op en neer gesleept. Schitterend dat het kan en boeiend hoe men vindt dat dat oogt :) Had er de ~25 jaar oude caravan achter willen hangen, maar de caravanboer raadde af om er vanwege de staat van het arme ding nog heel ver mee te rijden. Toen met de iets jongere vervanging achter de auto een prima reis gehad met gewoon zeer regelmatige laadstops en een rustig tempo. Volgende maand weer, maar dan slechts naar de Vogezen toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
[...]

Met wat effort zou een leaf juist wel kunnen het onderstel is gedeeld met de NV200 van nissan en die mag wel iets trekken (400kg of zo iets) dus het kan wel alleen ze hebben de moeite niet genomen. Denk als je goed in overleg gaat met RDW en een NV200 trekhaak monteerd (of een geschikte voor dat type) dat je prima met de leaf de goedkeurig moet kunnen regelen.

Maar dat geld voor meer wij in nederland zijn gek op trekhaken op een of andere manier andere landen not so much. Dus richten de fabrikanten daar niet op. Waarom... het kost veel geld extra en er worden nog veel te weinig EVs verkocht. Ben blij dat de X het wel kan.

De Ipace zou het ook kunnen alleen niet bij launch en dan ook max 750 kilo. :? Leuk voor een aanhangwagen maar dat was het dan wel weer.
Oke, dat is wel een mogelijkheid. Nu heb ik zelf een trekhaak onder mijn andere auto maar is wel een idee voor Leaf eigenaren die wel een trekhaak willen hebben.

Niet alleen wij zijn dol op trekhaken maar ook de Duitsers hoor, komt daar regelmatig ter sprake en het is ook niet voor niets dat de Sion een trekhaak krijgt want ze honoreren die vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
@pposthoorn nice!

Maar nu: alles werkt. Lekker cruisen en wat een rust. Ook op de snelweg. Wauw. Totaal geen behoefte om te gaan planken, gewoon lekker rollen. Planken heb ik wel gedaan trouwens en ook familie die even wilde proefrijden ( en meteen overtuigd zijn van de rust van de EV) hebben ook t pedaal lekker gevloerd. Toch blijft 't verbruik erg meevallen. 13,9kWh/100km (139Wh/km) geeft ie nu aan over z'n totale afstand (96km), en dat terwijl het dashboard bij volledig vloeren tot 99,9kWh/100km aan geeft....

Alles werkt: thuis laden, paal laden, èn Fastned DC snelladen met CCS. Even getest en wat is dat simpel! Inpluggen. App openen. En die wist al meteen waar ik was,.. Ik hoefde alleen te klikken op 't nummer van de zuil en de snellader begon al te brullen!! 8 kWh erin in 12 minuutjes. De tijd was bijna te kort want de Kids waren net lekker bezit met stoepkrijten.

Top beslissing om EV te gaan rijden. En ik hoop ook op een top aankoop; special thankx @mux die met zijn Leaf 🍃 aankoop een flinke druppel in de beslis emmer deed en @ Sanne (non tweaker zie van deze video YouTube: Klein en schattig, maar toch pittig: de Volkswagen E-up ) die voor de nodige brain-leverage zorgde!

En natuurlijk alle mede tweakers die hier rond scharrelen in dit topic speciaaltjes @MeZZiN met z'n soms onleesbare zinnen maar met ontembaar enthousiasme, met z'n eerste Nissan Leaf capriolen en het aftellen tot zijn Model X dan eindelijk kwam en natuurlijk @Hachy met laadpastop10, reisverslagen en discussies, @ de Jeroenen (K en E) omdat ik jullie zo fijn door elkaar haal (de een topic admin en de ander niet minder bevlogen topic bezoeker)
Last but not least @prettig @YoshiBignose @PeterZ(on) @databeestje en vele alle andere frequent topic vullers /vervuilers ;-) en ook/zelfs @dfrenner die soms zo lekker onbehouwen met de achterkant van een botte bijl de rooskleurig-gekleurde bril van de EV ridders hier vakkundig van de neus tikt.

Allemaal een dikke knuffel en welterusten voor nu. Morgen gezond weer op, met nieuwe bestemmingen die we via mooie wegen gaan bereiken.
Dat we met elkaar vele, veilige EV kilometers mogen gaan en blijven verslinden!
Hahaha (y)

Ja soms wordt mijn (ik noem het realisme) wel eens verwart met EV haat.
Dat is absoluut niet het geval, ik wacht met veel hoop op de perfecte EV voor mij.

Tot die tijd rijd ik mijn phev zo veel mogelijk elektrisch.

Ik reageer soms nogal fel op mensen die m.i. alleen de voordelen benadrukken. Ik bedoel dat niet negatief ;)

Veel veilige kilometers gewenst!
Zodra de e-Up een Bertje betaalbaar is in de private lease, zou ik hem overwegen om de Corsa van mijn vrouw te vervangen!

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenK
T_E_O schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 23:45:
[...]

NICE! Vorig jaar ook met m'n X een caravan naar Noord-Spanje op en neer gesleept. Schitterend dat het kan en boeiend hoe men vindt dat dat oogt :) Had er de ~25 jaar oude caravan achter willen hangen, maar de caravanboer raadde af om er vanwege de staat van het arme ding nog heel ver mee te rijden. Toen met de iets jongere vervanging achter de auto een prima reis gehad met gewoon zeer regelmatige laadstops en een rustig tempo. Volgende maand weer, maar dan slechts naar de Vogezen toe.
Hoe was je verbruik met de caravan achter je X?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_E_O
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-09 12:18
JeroenK schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 10:41:
[...]

Gigantisch... Haalde 150 à 200 kilometer, bij snelheden boven de 80 nam verbruik nog eens significant toe. Zat zo op 400-450Wh/km.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenK
@pposthoorn nice!

Gefeliciteerd! en veel fijne kilometers
@ de Jeroenen (K en E) omdat ik jullie zo fijn door elkaar haal (de een topic admin en de ander niet minder bevlogen topic bezoeker)
Dit gebeurd in het dagelijks leven ook, we zijn het gewend O-) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• databeestje

databeestje

Von PrutsHausen

JeroenK schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 10:41:
[...]

Ik geloof iets van 350Wh/100km. In ieder geval 30% meer.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JeroenK
dfrenner schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 08:22:
[...]

Hahaha (y)

Ja soms wordt mijn (ik noem het realisme) wel eens verwart met EV haat.
Dat is absoluut niet het geval, ik wacht met veel hoop op de perfecte EV voor mij.

Tot die tijd rijd ik mijn phev zo veel mogelijk elektrisch.

Ik reageer soms nogal fel op mensen die m.i. alleen de voordelen benadrukken. Ik bedoel dat niet negatief ;)

Veel veilige kilometers gewenst!
Zodra de e-Up een Bertje betaalbaar is in de private lease, zou ik hem overwegen om de Corsa van mijn vrouw te vervangen!
Wel jou realisme gaat uit van een compromisloze auto, (die rij je nu ook niet, maar een EV moet daar wel minimaal aan voldoen wil je een EV in overweging nemen). In jou realiteit werkt voor jou een EV niet. Omdat een EV voor jou niet werkt ZAL het voor de rest van de wereld dus ook niet werken. (en doet het dat voor die mensen wel, nou dan MOETEN ze haast wel wat mankeren..

En dat roeptoeter je hier ongenuanceerd rond. Als mensen dan je wijzen dat het voor hun wel werkt en dat het bezwaar wat jij hebt voor hun veel minder/niet van belang is dan ga je alleen nog harder roepen dat ze ongelijk hebben en dat de EV nooit mainstream kan worden doordat (vul even een van je argumenten in).

Ik (wij) rijden al 3 jaar alleen EV, en EV rijden is niet als een ICE rijden (zo ook LPG rijden niet gelijk is aan diesel of benzine). Voor ons werkt het geweldig, ondans de beperkingen die jij noiemt. Ik zou NOOIT meer een ICE willen ook al is het enige voordeel wat ik van een ICE zie de langere range is voordat je moet tanken (en dat tanken duurt langer dan dat je zou vermoeden). Vanwege een defect aan onze EV rijden we nu tijdelijk een ICE. Een geweldig nette auto, maar toch:

- Moet schakelen (niet geheel eerlijk, een van mijn EV's is ook handgeschakeld)
- Ding trilt (altijd als de motor draait (dit voel ik tegenwoordig ook bij een V6))
- Hij stinkt naar benzine/diesel
- Je hoort altijd het motor geluid (ja zelfs in een Audi A6 Avant 3 liter diesel hoor je het terwijl die stil is tov andere ICE's)
- Je krijgt een rolberoerte bij het tankstation als je hem vol tankt en daarna moet afrekenen
- Je begint nooit met een volle tank voor de deur. Je moet altijd naar een tankstation toe on te tanken
- Na het tanken stinken je handen naar de benzine of diesel (ook al draag je handschoenen)
- Als ICE's voor je staan bij het stoplicht of in de file dan blazen ze zo de uitlaatgassen bij je naar binnen (we hebben hierover consensus dat uitlaatgassen niet goed voor je zijn)

Als je begint met EV rijden voelt het net als met een LPG tank rijden in Frankrijk. In het begin heb je geen idee waar je tanken kan, maar benje er eenmaal een beetje bekend dan zie je dat het geen probleem is en dat je overal terecht kan.

Het geeft vooral aan dat jij niet van plan bent om maar enig sinds in te leveren of manier van leven aan te passen omdat dat jou (belevings)wereld beperkt. Dat we (en ook jij) op te grote voet leven maakt niet uit. Dat het wel moet, we kunnen niet onbeholpen door gaan onze eigen wereld voor te poepen met rotzooi en net te doen alsof dat geen effect heeft terwijl overal duidelijk de signalen zijn geeft vooral aan dat je op basis van een egocentrisch standpunt de wereld en de mensen die dat wel doen vanwege het grotere goed (dat ook mijn dochter en andere kinderen in een fijne wereld zonder gevaar of vergiftiging kunnen opgroeien en van ons overnemen) beoordeeld en afserveert. Iedereen moet wat maar jij niet want dan moet ik.. (vul een argument in).

Het maakt je argumenten en discussies erg eenzijdig, en dragen niet bij.

Maargoed, dit is mijn realistische blik op je houding t.o.v. EV's.

Ik wil zeker niet het alleenrecht op het gelijk claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenK
databeestje schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 11:24:
[...]

Ik geloof iets van 350kWh/100km. In ieder geval 30% meer.
Euhh 3,5 kWh/km (dan kom je niet veer met een 100Kw accu) of bedoel je 350Wh/km?

30% vind ik eigenlijk wel meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• databeestje

databeestje

Von PrutsHausen

JeroenK schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 11:32:
[...]

Euhh 3,5 kWh/km (dan kom je niet veer met een 100Kw accu) of bedoel je 350Wh/km?

30% vind ik eigenlijk wel meevallen.
Je hebt gelijk! Eenheden! Sorry! Aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JeroenK schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 11:28:
[...]

- Moet schakelen (niet geheel eerlijk, een van mijn EV's is ook handgeschakeld)
- Ding trilt (altijd als de motor draait (dit voel ik tegenwoordig ook bij een V6))
- Hij stinkt naar benzine/diesel
- Je hoort altijd het motor geluid (ja zelfs in een Audi A6 Avant 3 liter diesel hoor je het terwijl die stil is tov andere ICE's)
- Je krijgt een rolberoerte bij het tankstation als je hem vol tankt en daarna moet afrekenen
- Je begint nooit met een volle tank voor de deur. Je moet altijd naar een tankstation toe on te tanken
- Na het tanken stinken je handen naar de benzine of diesel (ook al draag je handschoenen)
- Als ICE's voor je staan bij het stoplicht of in de file dan blazen ze zo de uitlaatgassen bij je naar binnen (we hebben hierover consensus dat uitlaatgassen niet goed voor je zijn)
Met alle respect, meerdere van jouw punten vinden sommige mensen een pluspunt, en dat je handen stinken naar benzine, ik vind het wel lekker ruiken :P

Daar staat wel tegenover dat EV's als je puur objectief gaat kijken, meer pluspunten heeft dan een ICE auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Ik zie het met goede argumenten overhalen van een ICE rijder om een EV te gaan rijden als rokers vertellen hoe slecht roken wel niet is, maar het sorteert net zo weinig effect. In beide gevallen is het een kwestie van een knop omzetten en er gewoon voor gaan en dat zullen ze ooit zelf een keer gaan doen.

Ik heb in mijn vriendenkring er al twee die serieus kijken naar een EV en niet omdat ik ze push maar omdat ze zelf er van overtuigd zijn. En dat ze nog niet over zijn komt omdat het aanbod nog niet aansluit op hun wensen. Zo is er geen betaalbare EV met trekhaak of zijn er geen gebruikte met een behoorlijke range (+/- 250km) beschikbaar. Het is gewoon een kwestie van tijd en de vraag zal alleen maar toenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomas123
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16-08 15:07
https://www.autovisie.nl/...aguar-pace-voor-nederland klinkt veelbelovend om dat binnen een half jaar voor elkaar te krijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door tomas123 op 02-06-2018 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HekkeySE
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
[...]

[...]

Het verlies lijkt iets van 30% te zijn dus de ioniq moet wel rond de 120-140 halen maar veel te kort natuurlijk.

Maar veel caravans op camping zijn van de prijs categorie waar je een mooie auto van kan kopen. Plus veel camping hebben nu riool aansluiting + tv aansluiting + water aansluiting en veel nieuwe caravan hebben gewoon een boiler en douche (nog net geen bad).

Vond een camping met prive toilet blokje + sauna + douce etc. Camperen is echt niet primitief meer. En het wemelt van de dure SUV's. Ok nog niet tesla duur maar toch als je toch 60k + voor een auto koopt kan je best met alle benzine die je verstookt doorrekenen en voor een tesla gaan. Benzine is niet cheap meer. En wordt alleen maar duurder.

Wij gaan gewoon naar een grasveld met als enige luxe een stroom aansluiting. Top meer niet nodig kids uit de auto gooien ga maar spelen caravan neer zetten en stoelen pakken en genieten van de rust. Was even vergeten hoe heerlijk het is om te camperen.

Maar vandaag weer even naar tesla om wat dingen te fixen plus laadpaal op halen (om te compenseren voor de meh aflevering) over 2 weken gaat hij 2 weken weg om eindelijk echt aflever klaar gemaakt te worden. Ben benieuwd. Baal nog het meeste van dat ik niet via chademo kan laden wat limiteerd dat zeg. Ik werk in Den haag dan zit je echt in supercharger niemands land. Of je moet naar amsterdam of breukelen maar verder is er veel te kort.

En weer een ICE op de laadplek nog geprobeerd een plek er naast te pakken alleen helaas was mijn draad net te kort. Maar in Den haag zie ik EV laadplekken met 1 kruis en met 2 kruizen maar ook zonder (weggehaald) waaorm eigenlijk ..... klachten van bewoners of zo iets? Wat boeit het missen van 1 of 2 plaatsen in een straat zeker omdat ik eigenlijk altijd wel vrije plekken zie in de straat.

Gisteren nog wel met 2% bij tesla amsterdam binnen gelopen omdat ik bij de AWS summit niet kon laden en die granny charger echt niet snel genoeg is. Maar wat gaat het toch traag in amsterdam gelukkig niet de 30kw maar nu max 60kw dat is niet echt rap :( maar na 20 minuten meer dan genoeg om naar huis te komen. Dat dan weer wel plus prima koffie dus geen ramp.
Dan ben je denk ik blij de 3 superchargers die gaan komen in je regio ;)

https://www.tesla.com/fin...om=8&filters=supercharger

Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YoshiBignose
tomas123 schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 12:24:
https://www.autovisie.nl/...aguar-pace-voor-nederland klinkt veelbelovend om dat binnen een half jaar voor elkaar te krijgen.
Krijgen we straks allemaal Jaguars met het afwerkingsniveau van een Tesla :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenK
Verwijderd schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 11:36:
[...]

Met alle respect, meerdere van jouw punten vinden sommige mensen een pluspunt, en dat je handen stinken naar benzine, ik vind het wel lekker ruiken :P
Dat kan ik me voorstellen. Ik vind het minder. Maarja wat voor de een een nadeel is.... Hoeft dat voor een ander totaal niet te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenK
PeterZ(on) schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 12:20:
Ik zie het met goede argumenten overhalen van een ICE rijder om een EV te gaan rijden als rokers vertellen hoe slecht roken wel niet is, maar het sorteert net zo weinig effect. In beide gevallen is het een kwestie van een knop omzetten en er gewoon voor gaan en dat zullen ze ooit zelf een keer gaan doen.

Ik heb in mijn vriendenkring er al twee die serieus kijken naar een EV en niet omdat ik ze push maar omdat ze zelf er van overtuigd zijn. En dat ze nog niet over zijn komt omdat het aanbod nog niet aansluit op hun wensen. Zo is er geen betaalbare EV met trekhaak of zijn er geen gebruikte met een behoorlijke range (+/- 250km) beschikbaar. Het is gewoon een kwestie van tijd en de vraag zal alleen maar toenemen.
Ik geef in zulke discussies ook niet aan dat. Als ik mensen wil overtuigen dan nodig ik ze uit om een stukje te rijden O-) .

En speciaal voor het wegtrekken bij het stoplicht schakel ik even de eco mode uit... O-)

Als ze op langere stukken meerijden dan laden we ook wel aan de snellader. Wij doen zoveel mogelijk op destination charging en pakken bij de snellader alleen de extra stroom. Dan duurt het laden veel korter en bij aankomst prikken we hem aan de paal.

Dan blijkt het vaak heeeeeel erg mee te vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenK
databeestje schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 11:34:
[...]

Je hebt gelijk! Eenheden! Sorry! Aangepast.
Niets mis met je eenheden, je verbruik lag alleen wat hoog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juupke
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-09-2020
JeroenK schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 13:41:
[...]
Als ik mensen wil overtuigen dan nodig ik ze uit om een stukje te rijden O-) .

En speciaal voor het wegtrekken bij het stoplicht schakel ik even de eco mode uit... O-)
Haha, zeer herkenbaar... dat gaat hier net zo! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
juupke schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 13:44:
[...]

Haha, zeer herkenbaar... dat gaat hier net zo! :+
Ik dacht dat snel rijden hier als hypermasculinity gezien werd... je zou juist in ECO mode achter een vrachtwagen moeten gaan hangen zodat mensen zien hoeveel range je wel niet kan halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenK
YoshiBignose schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 14:55:
[...]

Ik dacht dat snel rijden hier als hypermasculinity gezien werd... je zou juist in ECO mode achter een vrachtwagen moeten gaan hangen zodat mensen zien hoeveel range je wel niet kan halen!
Dat doet het ook, bij langere ritten merken ze wel dat we niet 130 links rijden maar 90 rechts.

Het uitschakelen van de ECO mode is om een EV even van zijn "elektrische invalide wagen" af te halen.
Op de vraag waarom ik niet vaker hard optrek antwoord ik simpel:"Ik weet dat ik het kan". En met meer energie die overblijft in de batterij kom ik verder.

En ook zuinig rijden met een EV is een leuke en lucratieve bussiness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
Ik vind 90 rijden achter een vrachtwagen uit PR oogpunt minder, vooral voor de medeweggebruikers. Die kunnen denken: daar heb je weer zo'n e-auto die uit de wind moet rijden omdat-ie anders niet thuiskomt.
Vroeger reed ik met mijn dieseltje altijd 90 achter een vrachtwagen. Nu met een elektrische auto heb ik daar steeds minder geduld voor, tenzij ik krap kom te zitten met stroom. Maar dat je rustiger wordt blijft als een paal boven water staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juupke
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-09-2020
YoshiBignose schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 14:55:
[...]

Yup, des te beter dus dat ik dan als dame achter het stuur zit... :> en vervolgens ga ik ook weer keurig terug naar ECO mode hoor. Maar mijn snelheid is idd afhankelijk van hoeveel range ik nodig heb, mijn woon-werkverkeer is maar 25 km dus daar rij ik zo hard als ik zin in heb (of nou ja, eerder zo hard als het verkeer om me heen, en da's dan niet zo hard op de A4 in de spits, maar goed).

Afgelopen weekend was ik naar Dusseldorf, en heb ik op de terugweg het pedaal toch eens even goed ingetrapt toen we nog (ZEER) ruim bereik hadden tot de geplande laadstop, en 160km/u haalt de Ioniq echt probleemloos. Heb bij 160 toch pedaal maar weer los gelaten aangezien je bereik natuurlijk wel zienderogen slinkt, maar toch. De rest van de trip gemiddeld zo tussen de 110 en 130 gereden en kwam uiteindelijk op een verbruik van 14,3kWh/100km. Echt heel netjes voor die snelheden!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-09 10:52

Hachy

Laadpas Nerd

Tijd voor een nieuw blogpostje. Vandaag op het menu: Gratis laden met de Nextcharge laadpas.

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JayPe
Grappig: ik lees telkens van die dingen over andere EV's waarbij ik denk: hey, zit er bij mij gewoon op. Is VW dan een soort meerkoppig monster? Aan de ene kant sjoemelen als een duvel, maar aan de andere kant, ergens in een hoekje doen ze ook slimme dingen?
-Eco en Eco+ modus: beperken het vermogen van de motor, en de + modus schakelt ook de airco af. Max snelheid beperkt tot 95 km/h
Hoewel pas 2 snelweg ritjes gemaakt, bevalt die kruissnelheid prima.
Maar: waar jullie hier bij proefritjes de eco modus uitschakelen, zo gooit mijn uppie alsnog gewoon alle registers open als je 't pedaal vloert; ook al staat ie in eco+. Vind ik best slim: zuiniger rijden, zonder de angst dat je eventueel vermogen te kort komt als je alsnog toch even het volle vermogen wilt omdat bijvoorbeeld die inhaalactie krapper is dan je denkt.

Ook lees ik over paddles aan het stuur of juist het E-pedal van de nieuwe Leaf,.. Mijn evtje heeft een D stand, met 3 verschillende opties voor regeneratief laden, èn een B stand waarbij je maximaal afremt of beter: laad op de motor. In B is het pedaal dus al een e-pedal alla Leaf. Coasten doet ie ook, als je je voet slechts lichtjes terughaalt, en dat effect is ook nog snelheid gereguleerd: in de stad remt de auto veel sterker af bij liften dan op de snelweg.

En dat zit er dus standaard op, al sinds 2013. Net als het uitgesteld laden ( zodat je thuis bijvoorbeeld nachtstroom kunt gebruiken, maar ook zodat de accu 's ochtends nog enigzins warm is in de winter, zodat 't wat in range scheelt) waarbij er ook nog een minimum acculading in te stellen is, bijvoorbeeld 35%, zodat je als er 's nachts wat mis gaat, je 's ochtends altijd een minimale range hebt.

Komt mij voor dat ze dus allerlei bruikbare slimmigheidjes al hebben ingebouwd, terwijl andere fabrikanten ( Nissan?) daar pas later mee kwam?

Ik snap ook wel dat ze ook steken laten vallen, omdat er geen actieve koeling op de batterijen zit en dat er geen warmtepomp verwarming in zit. En ook géén stuurverwarming. Maar toch.

De range is wellicht ook iets te goed doordacht. Die is voor mij prima, en waarschijnlijk voor hele volksstammen met mij, maar de angst voor gebrek aan range is toch te groot.

Anyhoe: als ik m'n trekhaak eronder heb zitten èn ik krijg een paar kilo trekgewicht op kenteken, dan ben ik helemaal 't mannetje; kan de camper misschien op termijn wel weg (Not!) en komt er een lichte vouwwagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
juupke schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 16:05:
[...]

Yup, des te beter dus dat ik dan als dame achter het stuur zit... :> en vervolgens ga ik ook weer keurig terug naar ECO mode hoor. Maar mijn snelheid is idd afhankelijk van hoeveel range ik nodig heb, mijn woon-werkverkeer is maar 25 km dus daar rij ik zo hard als ik zin in heb (of nou ja, eerder zo hard als het verkeer om me heen, en da's dan niet zo hard op de A4 in de spits, maar goed).

Afgelopen weekend was ik naar Dusseldorf, en heb ik op de terugweg het pedaal toch eens even goed ingetrapt toen we nog (ZEER) ruim bereik hadden tot de geplande laadstop, en 160km/u haalt de Ioniq echt probleemloos. Heb bij 160 toch pedaal maar weer los gelaten aangezien je bereik natuurlijk wel zienderogen slinkt, maar toch. De rest van de trip gemiddeld zo tussen de 110 en 130 gereden en kwam uiteindelijk op een verbruik van 14,3kWh/100km. Echt heel netjes voor die snelheden!
Inderdaad het viel me op dat de Ioniq het lang niet zo slecht deed bij hoge snelheden, m'n werknemer had ook een vrij net verbruik bij 150 km/u. Misschien dat de stand van de wind dan best wel een rol speelt en hij net geluk had...

Ik vraag me af of een Ioniq zuiniger is dan een Tesla bij 160 km/u. Je zou denken van wel want kleiner = minder windoppervlakte, maar volgens mij speelt ook wel mee dat je zuiniger rijdt bij hoge snelheden met meer vermogen toch? Tenminste bij een ICE wel (bijv die M3 vs Prius), maar is dat bij een EV ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenK
pmiddeld schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 15:29:
Ik vind 90 rijden achter een vrachtwagen uit PR oogpunt minder, vooral voor de medeweggebruikers. Die kunnen denken: daar heb je weer zo'n e-auto die uit de wind moet rijden omdat-ie anders niet thuiskomt.
Vroeger reed ik met mijn dieseltje altijd 90 achter een vrachtwagen. Nu met een elektrische auto heb ik daar steeds minder geduld voor, tenzij ik krap kom te zitten met stroom. Maar dat je rustiger wordt blijft als een paal boven water staan.
Het rechts 90 rijden wordt eigenlijk als ontspannen ervaren. Als ze zelf rijden merken ze al snel dat het niet horen van de motor een rustgevende werking heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:11
JeroenK schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 22:16:
[...]

Het rechts 90 rijden wordt eigenlijk als ontspannen ervaren. Als ze zelf rijden merken ze al snel dat het niet horen van de motor een rustgevende werking heeft.
Dat geldt niet voor degene die met 130 komt aanrijden en je nog maar net kan ontwijken. Of degene die daar weer achter rijdt en pas op het allerlaatste moment ziet hoe langzaam je rijdt. Ik vind dat soort snelheden voor een personenwagen onverantwoord als de maximum snelheid 130 is.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JayPe
Pierz schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 23:08:
[...]

Dat geldt niet voor degene die met 130 komt aanrijden en je nog maar net kan ontwijken. Of degene die daar weer achter rijdt en pas op het allerlaatste moment ziet hoe langzaam je rijdt. Ik vind dat soort snelheden voor een personenwagen onverantwoord als de maximum snelheid 130 is.
Nu wil ik niet heel lomp over komen, maar 90 is géén gevaarlijke snelheid, aangezien 't marginaal sneller is dan vrachtwagens en gelijk is aan auto's met aanhanger.

Áls er iemand voor gevaar dan wel file zorgt, is het de onoplettende bestuurder die met 130 aan komt rijden en te laat bemerkt dat er ander, langzamer verkeer is.

Maar het beste argument is dan nog altijd: Duitsland. Daar liggen de snelheiden nog veel verder uit elkaar. En ook daar staat niet continu file of zijn er veel meer onveilige situaties als in Nederland. Opletten is bij 90 en bij 130 km/h gewoon altijd belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:11
JayPe schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 23:15:
[...]

Nu wil ik niet heel lomp over komen, maar 90 is géén gevaarlijke snelheid, aangezien 't marginaal sneller is dan vrachtwagens en gelijk is aan auto's met aanhanger.

Áls er iemand voor gevaar dan wel file zorgt, is het de onoplettende bestuurder die met 130 aan komt rijden en te laat bemerkt dat er ander, langzamer verkeer is.

Maar het beste argument is dan nog altijd: Duitsland. Daar liggen de snelheiden nog veel verder uit elkaar. En ook daar staat niet continu file of zijn er veel meer onveilige situaties als in Nederland. Opletten is bij 90 en bij 130 km/h gewoon altijd belangrijk.
Het klopt allemaal wat je zegt, maar je vergeet 1 ding: je voldiet niet aan het verwachtingspatroon. Je bent namelijk geen vrachtwagen en je trekt geen aanhanger. Tel daar bij op alle appende bestuurders en je zou je toch eens achter de oren moeten krabben of het niet verstandiger is om 110 te rijden als je range het toelaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
Hoewel ik vind dat @JayPe in principe gelijk heeft zou ik niet zo snel als enige 90 kph rijden, dat vind ik idd een beetje link. Achter een vrachtwagen of een caravan dan weer wel, die vallen genoeg op.
Aan de andere kant, tussen twee vrachtwagens zitten is ook niet fijn. Als er plotseling geremd moet worden en de vrachtwagen achter je remt te laat, dan ben je ineens ketchup.
Ik heb trouwens gemerkt dat sommige achterop komende vrachtwagens het helemaal niet leuk vinden dat je achter een collega rijdt. Gaan ze flashen en heel dicht achter je rijden. Waarom is dat? Willen ze ook uit de wind rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-09 10:52

Hachy

Laadpas Nerd

Mwah het hangt erg van de situatie af. Als het druk is en er is rechts een treintje vrachtwagens waar je achter kan gaan hangen is dat voor niemand echt een probleem.

Ik zou er in elk geval niet over piekeren om 110 te gaan rijden omdat de rest van het verkeer een ander verwachtingspatroon heeft. Je mag van de wet met 60km/h al op de snelweg rijden, als men niet doorheeft dat je 90 rijdt dan is dat in principe het probleem van de bestuurder die harder rijdt.

Maar als het een vrijwel lege snelweg is en je rijdt praktisch alleen dan zet ik hem meestal op 104 vast zoiets, dat vind ik wel een prettige snelheid.

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JayPe
Praktijk en theoretische forumsnelheden verschillen nogal denk ik. Met 85 op de rechterbaan heb ik niet echt vaak last van een onveilig gevoel. Als ik dat wel heb, dan zit ik bijvoorbeeld klem tussen 2 vrachtwagens en ga ik daar tussenuit. Of er zijn andere redenen die op te heffen zijn.

De praktijk is weerbarstig. Wie kent ze niet? De jakkerende 150 km/h rijder die ineens 90 achter een vrachtwagen plakt om eens even rustig non-handsfree te gaan bellen ( waarbij hij zelf misschien denkt zo niet op te vallen)

Achja. Zo zwartwit is 't allemaal niet dus. Niet iedereen rijdt altijd strak 130 als ie zegt 130 te rijden, en " De club van 90 " rijders houden misschien wel 100 op de teller vast (GPS 90),.. Dynamisch denken.

Vrachtwagens volgen of net iets harder vind ik prettig. Inhalen doe ik dan met groter snelheidsverschil (zodat ik het overige verkeer niet onnodig hinder). Maar ik mag wel eens op de linkerbaan hangen. Met illegale snelheden. Zal met de elektroflitser moeilijker worden want die loopt niet harder dan 135 op teller (130 GPS). :-)

Grappige is dat de drie proefrijders allemaal ongeveer 't zelfde reageerden als ze voelen hoe vlot ie is als je 'm vloert : Zo! Dat is lekker! Maar vervolgens rijden ze weer heel rustig verder. Toch de stilte en rust die tot kalmte maant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe
In ander nieuws. Gister bij de Decathlon geweest, even shoppen terwijl we onderweg waren. Nu heeft de Decathlon een hele trits met palen staan. Handig c een bezoekje duurt altijd weer langer dan verwacht. Mooi nog wat kilometers opdoen. En die plekken zijn ook nog vooraan, met gegarandeerd plek want het zijn er echt véél. En nauwelijks in gebruik. Helaas.

Maar helaas ook met een reden: allemaal dood als een pier. Navraag binnen leerde mij dat ze regelmatig uitvallen doordat er een zekering klapt dachten ze. En er was een bedrijf mee bezig hoor echt. Maar geen van de medewerkers maakte ook maar enigzins aanstalte ergens een knop, zekering of een schakelaar om te gaan zetten. Jammer ;-(

Dus Decathlon; doe eens sportief en fix die palen eens snel en structureel! ;-)
Palen zijn " powered by bluecorner.be " misschien is dat 't probleem: dat monteurs van ver moeten komen? (paal leek verder op een standaard Allego paal, zo'n driehoekige zuil)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenK
Pierz schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 23:19:
[...]

Het klopt allemaal wat je zegt, maar je vergeet 1 ding: je voldiet niet aan het verwachtingspatroon. Je bent namelijk geen vrachtwagen en je trekt geen aanhanger. Tel daar bij op alle appende bestuurders en je zou je toch eens achter de oren moeten krabben of het niet verstandiger is om 110 te rijden als je range het toelaat.
Nee dit ben ik niet met je eens. Als ik inhaal (ik denk dat je daar op doelt) dan geef is even elektriciteit bij. Het verwachtingspatroon van iemand die denkt dat alle auto's 130 of harder rijden is niet goed. Zo ook de appende bestuurders. Je moet niet hun fouten goed praten door te stellen dat mijn 90 km/u wat netjes binnen de bandbreedte van 80 .. 130 km/u op dat stuk snelweg ligt als foutief aan te geven. Mijn snelheid is correct. Dat zij appen of te hard rijden/niet goed opletten is niet mijn fout. Dat is hun fout. Je probeert hun gedrag recht te praten terwijl ik nergens wat verkeerd doe.

Een auto is een machine die je bediend en daar komen verantwoordelijkheden bij kijken als opletten, anticiperen en niet afgeleid zijn.

Als ik inhaal knal ik ook niet mijn richting aanwijzer naar links aan en gooi mijn auto naar links. Ik kijk eerst of het kan. (Er kan zowaar een appende te hard rijdende auto op de linker baan zitten.

En BTW mijn auto KAN niet harder dan 100.

De minimum constructie snelheid voor een voertuig op een 120 km weg is 50km/u en voor een 130 km weg 60 km/u. Dit zijn snelheden die het voertuig moet kunnen halen om op deze wegen te mogen rijden.

Voor mij persoonlijk mogen ze alle 130 km/u wegen weer terug brengen naar 120 of zelfs 110. IVE's stoten bij hogere snelheden veel meer uit en het verkeersbeeld is erg onrustig door de grote snelheid verschillen.

Je redenering lijkt een beetje op:"De vrouw droeg een kort rokje, vind je het gek dat ze aangerand is." De aanrander is fout. Niet het feit dat ze een kort rokje droeg, al droeg ze een bikini of burka dat heeft er niets mee te maken.

[ Voor 21% gewijzigd door JeroenK op 03-06-2018 08:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Nou mijn verwachtingspatroon is dat men rechts ongeveer 90kmh rijdt en links de toegestane snelheid of zelfs harder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenK
JayPe schreef op zondag 3 juni 2018 @ 07:38:
In ander nieuws. Gister bij de Decathlon geweest, even shoppen terwijl we onderweg waren. Nu heeft de Decathlon een hele trits met palen staan. Handig c een bezoekje duurt altijd weer langer dan verwacht. Mooi nog wat kilometers opdoen. En die plekken zijn ook nog vooraan, met gegarandeerd plek want het zijn er echt véél. En nauwelijks in gebruik. Helaas.

Maar helaas ook met een reden: allemaal dood als een pier. Navraag binnen leerde mij dat ze regelmatig uitvallen doordat er een zekering klapt dachten ze. En er was een bedrijf mee bezig hoor echt. Maar geen van de medewerkers maakte ook maar enigzins aanstalte ergens een knop, zekering of een schakelaar om te gaan zetten. Jammer ;-(

Palen zijn " powered by bluecorner.be " misschien is dat 't probleem: dat monteurs van ver moeten komen? (paal leek verder op een standaard Allego paal, zo'n driehoekige zuil)
Dat is lullig en dom. Heb je Decathlon een bericht gestuurd? En welke Decathlon was het?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
JeroenK schreef op zondag 3 juni 2018 @ 08:06:
[...]

Nee dit ben ik niet met je eens. Als ik inhaal (ik denk dat je daar op doelt) dan geef is even elektriciteit bij. Het verwachtingspatroon van iemand die denkt dat alle auto's 130 of harder rijden is niet goed. Zo ook de appende bestuurders. Je moet niet hun fouten goed praten door te stellen dat mijn 90 km/u wat netjes binnen de bandbreedte van 80 .. 130 km/u op dat stuk snelweg ligt als foutief aan te geven. Mijn snelheid is correct. Dat zij appen of te hard rijden/niet goed opletten is niet mijn fout. Dat is hun fout. Je probeert hun gedrag recht te praten terwijl ik nergens wat verkeerd doe.

Een auto is een machine die je bediend en daar komen verantwoordelijkheden bij kijken als opletten, anticiperen en niet afgeleid zijn.

Als ik inhaal knal ik ook niet mijn richting aanwijzer naar links aan en gooi mijn auto naar links. Ik kijk eerst of het kan. (Er kan zowaar een appende te hard rijdende auto op de linker baan zitten.

En BTW mijn auto KAN niet harder dan 100.

De minimum constructie snelheid voor een voertuig op een 120 km weg is 50km/u en voor een 130 km weg 60 km/u. Dit zijn snelheden die het voertuig moet kunnen halen om op deze wegen te mogen rijden.

Voor mij persoonlijk mogen ze alle 130 km/u wegen weer terug brengen naar 120 of zelfs 110. IVE's stoten bij hogere snelheden veel meer uit en het verkeersbeeld is erg onrustig door de grote snelheid verschillen.

Je redenering lijkt een beetje op:"De vrouw droeg een kort rokje, vind je het gek dat ze aangerand is." De aanrander is fout. Niet het feit dat ze een kort rokje droeg, al droeg ze een bikini of burka dat heeft er niets mee te maken.
Je vergelijking met vrouwen en korte rokjes, de aangerande vrouw is uiteindelijk degene die het meeste last eraan overhoud. Ik zou dit eerder vergelijken met iemand die op z’n grafsteen heeft staan: “maar hij kwam wel van rechts”.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Nu niet gaan overdrijven, op een snelweg met drie rijbanen is er helemaal niets mis mee om op de rechter rijbaan 90khm te rijden. In 95% van de tijd kun je er zelfs niet sneller.

[ Voor 3% gewijzigd door PeterZ(on) op 03-06-2018 08:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prettig
Ook ik vindt 90 kmh gevaarlijk (op 2 baans dan, 5 baans..... niemand die je ziet)

Bovendien heb ik het idee dat er mensen 90 kmh rijden met hun ev in eco pro ++++++ mode puur om de range terwijl ze dat nooit deden in een ICE.

Ik rij ook zuiniger met de i3 als ik krap zit qua range (en heb een rex). Maar anders... gewoon mee met verkeer, verwarming en airco zit erin om te gebruiken !

Iedere week trip met vriend van me, in spits heen, buiten spits terug. Moet snelladen (ruim 220 km tripje).
Airco aan of schuifdak open, gas geven indien nodig, inhalen, heen veel spits, terugweg gewoon 115kmh.

En hij gaat er een kopen..... omdat het rijdt als een normale auto alleen beter.

Ik vindt dat je een EV moet "behandelen" als normaal vervoermiddel en niet z'n "piel-dingetje" waar je continue mee loopt te "rommelen" om meer range te halen. Nee dan ga ik wel 10 min aan de snellader staan.

Je moet je gedrag wel enigzins aanpassen, maar mijn vriendin is de "perfecte" testpersoon: kijkt helemaal nergens naar, alles op automatisch en raam open ! Dus paar dingen uitgelegd..... nu drukt ze op ECO... wow (outlander PHEV). Ze haalt gewoon 30% minder bereik dan ik.

En wat gaat ze kopen..... kona of niro: zo goed zijn EV's namelijk.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Ik rijd echt bijna nooit op een snelweg zonder vrachtwagens. Die rijden nooit sneller dan 90. Ergo, 90 is helemaal prima. Dick measuring contest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 21:37

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

JeroenK schreef op zondag 3 juni 2018 @ 08:06:
[...]

Dat verschil bestaat niet. Wel tussen een autoweg en een autosnelweg, maar daar heeft de maximumsnelheid niks mee te maken.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenK
Maasluip schreef op zondag 3 juni 2018 @ 09:18:
[...]

Dat verschil bestaat niet. Wel tussen een autoweg en een autosnelweg, maar daar heeft de maximumsnelheid niks mee te maken.
Je hebt gelijk. Het is 50 km/u voor autowegen en 60 km/u voor autosnelwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
JayPe schreef op zondag 3 juni 2018 @ 07:38:

Franse palen zijn altijd stuk en er wordt niets aan gedaan,volgens het Doorhof afsleepavontuurrelaas op o.a. youtube;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

JayPe schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 19:54:
Maar: waar jullie hier bij proefritjes de eco modus uitschakelen, zo gooit mijn uppie alsnog gewoon alle registers open als je 't pedaal vloert; ook al staat ie in eco+.
En ook géén stuurverwarming.
Beide idem voor de Zoe. In Eco mode kun je gas geven tot een bepaalde weerstand. En als je door die weerstand heen trapt, dan geeft hij alsnog vol vermogen.
donaldk schreef op zondag 3 juni 2018 @ 09:58:
Franse palen zijn altijd stuk en er wordt niets aan gedaan,volgens het Doorhof afsleepavontuurrelaas op o.a. youtube
Die heb ik ook gezien en snap er werkelijk niks van. Een maand later reed ik ook in Frankrijk en heb geen enkele defecte paal gehad. Wel langs de peage, wellicht dat dat het verschil maakte. Plus, ik checkte in Chargemap altijd of er de afgelopen week geladen was. Indien niet, dan sloeg ik zo'n laadpaal over.

[ Voor 36% gewijzigd door TucanoItaly op 03-06-2018 12:39 . Reden: Typo ]

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
mux schreef op zondag 3 juni 2018 @ 09:15:
Ik rijd echt bijna nooit op een snelweg zonder vrachtwagens. Die rijden nooit sneller dan 90. Ergo, 90 is helemaal prima. Dick measuring contest.
Grappig dat je er altijd mannelijkheid of dick measuring bijhaalt voor mensen die gewoon 120 of 130 op een snelweg rijden, om zo goed te praten dat jij als een bejaarde 90 gaat. Is prima als je dat wil doen hoor, maar je bent vrij naïef als je denkt dat dat normaal is en dat de rest stoer wil doen door 130 te scheuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Wie zegt dat bejaarden altijd 90 rijden!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
De kans dat je aangerand wordt als je een kort rokje draagt in een ongure buurt is ook verwaarloosbaar klein, of voorrang nemen terwijl je voorrang hebt levert ook zelden ongelukken op. Fijt blijft dat als je goed dekkende kleding draagt of goed kijkt voordat je voorrang neemt de kans toch wel verkleind.

Fijt is dat de verwachting is dat als je een moderne personenauto ziet op een lege snelweg dat deze auto enigszins in de buurt van de max snelweg van de weg rijdt. Als je voor je rijexamen 90 rijdt op een 120 weg zak je ook voor je rijbewijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcva
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-09 20:11
TucanoItaly schreef op zondag 3 juni 2018 @ 10:05:
Die heb ik ook gezien en snap er werkelijk niks van. Een maand later reed ik ook in Frankrijk en heb geen enkele defecte paal gehad. Wel langs de peyage, wellicht dat dat het verschil maakte.
Ik vind het serviceniveau langs de peage substantieel beter dan daar buiten. Ik denk dus dat dat zeker uitmaakt. Kennelijk ook als het om laadpalen gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcva
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-09 20:11
Z___Z schreef op zondag 3 juni 2018 @ 10:27:
Fijt is dat de verwachting is dat als je een moderne personenauto ziet op een lege snelweg dat deze auto enigszins in de buurt van de max snelweg van de weg rijdt. Als je voor je rijexamen 90 rijdt op een 120 weg zak je ook voor je rijbewijs.
Ik heb het andersom ook wel: je ziet een "vrachtwagen" maar het blijkt een busje met opbouw. Met die dingen kachelen ze zo 120. Idem voor een aanhanger. Verwachte snelheid en feitelijke snelheid komen dan niet overeen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

YoshiBignose schreef op zondag 3 juni 2018 @ 10:07:
[...]

Grappig dat je er altijd mannelijkheid of dick measuring bijhaalt voor mensen die gewoon 120 of 130 op een snelweg rijden, om zo goed te praten dat jij als een bejaarde 90 gaat. Is prima als je dat wil doen hoor, maar je bent vrij naïef als je denkt dat dat normaal is en dat de rest stoer wil doen door 130 te scheuren.
Het feit is dat als je een typische snelheidsverdeling op de NL snelweg erbij haalt, dat de 'normale' snelheid juist dicht in de buurt van 90 zit, en dat 130 een vrij zeldzame uitzondering is. Er zit een hele tak van psychologie achter waarom hardrijders denken dat het normaal is om snel te rijden, en dit is een combinatie van FOMO (ohjee, ik word 'door iedereen' ingehaald, nu hoor ik er niet meer bij!) en normalcy bias, samen met culturele ideeën over wat wel en niet hoort, die in echokamers herhaald worden.

Er is objectief, zowel voor veiligheid en snelheid, geen goede reden om hard te rijden. Voor de doorstroming is ca
80km/h optimaal. Alleen als de nominale snelheid veel hoger is gaat het gevaar van grote snelheifsverschillen echt domineren, maar zoals gezegd is dat niet echt een issue in NL, want de modale snelheid op de snelweg is al aardig laag, zelfs buiten de spits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
haha.... gemiddeld ja, maar kijk eens om je heen als je buiten de spits op de snelweg rijdt !

Niemand rijdt dan 90 kmh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
mux schreef op zondag 3 juni 2018 @ 10:51:
[...]

Het feit is dat als je een typische snelheidsverdeling op de NL snelweg erbij haalt, dat de 'normale' snelheid juist dicht in de buurt van 90 zit, en dat 130 een vrij zeldzame uitzondering is. Er zit een hele tak van psychologie achter waarom hardrijders denken dat het normaal is om snel te rijden, en dit is een combinatie van FOMO (ohjee, ik word 'door iedereen' ingehaald, nu hoor ik er niet meer bij!) en normalcy bias, samen met culturele ideeën over wat wel en niet hoort, die in echokamers herhaald worden.

Er is objectief, zowel voor veiligheid en snelheid, geen goede reden om hard te rijden. Voor de doorstroming is ca
80km/h optimaal. Alleen als de nominale snelheid veel hoger is gaat het gevaar van grote snelheifsverschillen echt domineren, maar zoals gezegd is dat niet echt een issue in NL, want de modale snelheid op de snelweg is al aardig laag, zelfs buiten de spits.
130 is niet hard rijden, dat vind jij hard rijden. Buiten de spits om als ik weleens 's avonds van werk terug komen zie ik vaak genoeg mensen 150 gaan. Dat is inderdaad hard rijden, maar het kan ook makkelijk want het is rustig. Dat het gemiddelde op 90 ligt zal best, met vrachtwagens, opritten en afritten, files etc. maar in de meeste gevallen kan je op de linkerbaan gewoon makkelijk de vmax halen (zelfs rond Amsterdam waar ik vaak rij).

Er is een hele goede reden om "hard" te rijden en dat is dat het je minder tijd kost. Dat is de zelfde reden dat computers steeds sneller worden, we online spullen kunnen kopen en we een wasmachine hebben ipv een wasbord. Laten we alsjeblieft niet terug in de tijd gaan... hedendaagse auto's (en ons wegennet) zijn zo veilig dat 130 km/u echt geen probleem is.

De grootste reden dat EV rijders 90 gaan rijden is vanwege de range en dat is begrijpelijk, maar zal zichzelf uiteindelijk oplossen. Voor het geld hoef je het niet te doen want stroom kost toch al geen drol (vooral niet met zonnepanelen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:19

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

YoshiBignose schreef op zondag 3 juni 2018 @ 11:16:
[...]

Er is een hele goede reden om "hard" te rijden en dat is dat het je minder tijd kost. Dat is de zelfde reden dat computers steeds sneller worden, we online spullen kunnen kopen en we een wasmachine hebben ipv een wasbord. Laten we alsjeblieft niet terug in de tijd gaan... hedendaagse auto's (en ons wegennet) zijn zo veilig dat 130 km/u echt geen probleem is.

De grootste reden dat EV rijders 90 gaan rijden is vanwege de range en dat is begrijpelijk, maar zal zichzelf uiteindelijk oplossen. Voor het geld hoef je het niet te doen want stroom kost toch al geen drol (vooral niet met zonnepanelen).
Klopt, maar helaas wemelt het toch nog van de mensen die niet kunnen kijken/knipperen/afstandhouden/vooruitkijken/netjes rechts houden. Als ik kijk hoe vaak ik ondanks dat ik altijd ruim voldoende afstand houd toch nog flink in de ankers moet / moet uitwijken voor een of andere muppet, ben ik toch wel blij dat ik mijn dinosaurusbrander vanwege het verbruik* meestal niet over de 115 heen breng (behoudens inhalen om de achterliggers niet te hinderen). Voordeel is dat mijn rijstijl al EV-ready is, nu mijn financiën nog :+

PS: mocht er hier iemand in de buurt van Utrecht wonen, ik zou het heel tof vonden om een stukje in een EV te mogen rijden O-)

*Ik rij gemiddeld 6.2l/100km met een Focus Mk1 die op Spritmonitor gemiddeld 7.4l/100km doet)

Kalm aan! En rap een beetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
BdK9001 schreef op zondag 3 juni 2018 @ 11:36:
[...]

Klopt, maar helaas wemelt het toch nog van de mensen die niet kunnen kijken/knipperen/afstandhouden/vooruitkijken/netjes rechts houden. Als ik kijk hoe vaak ik ondanks dat ik altijd ruim voldoende afstand houd toch nog flink in de ankers moet / moet uitwijken voor een of andere muppet, ben ik toch wel blij dat ik mijn dinosaurusbrander vanwege het verbruik* meestal niet over de 115 heen breng (behoudens inhalen om de achterliggers niet te hinderen). Voordeel is dat mijn rijstijl al EV-ready is, nu mijn financiën nog :+
Dwazen op de weg zijn er inderdaad nog genoeg... ach houdt je scherp. Ik denk dat we in de toekomst alleen maar harder gaan rijden. Elektrische vrachtwagens die bijna optrekken als een personenwagen en met autopilot e.d. makkelijk 120 km/u in een treintje kunnen rijden. De rest rijdt allemaal EV met minstens ACC en anders autopilot of (semi) autonoom rijden. EV's zijn al sneller dan ICE's en worden nog sneller dus invoegen op een snelweg is totaal geen probleem en vertraagt het overige verkeer dus ook niet. 150 km/u moet goed te doen zijn allemaal in een treintje. En iedereen komt gewoon snel, veilig en uitgerust op hun werk aan en kunnen dus harder en langer doorwerken >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
@BdK9001 Lijkt me dat er voldoende dealers te vinden zijn die je een uurtje laten sturen. Naar mijn ervaring doet VW lastig, maar bij Hyundai is het geen probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenK
prettig schreef op zondag 3 juni 2018 @ 10:57:
haha.... gemiddeld ja, maar kijk eens om je heen als je buiten de spits op de snelweg rijdt !

Niemand rijdt dan 90 kmh.
Meer dan je denkt. Vooral degene die zelf de brandstof moeten betalen en/of minder snel ergens hoeven zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JopieZoe
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07-06 09:24
BdK9001 schreef op zondag 3 juni 2018 @ 11:36:
[...]

PS: mocht er hier iemand in de buurt van Utrecht wonen, ik zou het heel tof vonden om een stukje in een EV te mogen rijden O-)

*Ik rij gemiddeld 6.2l/100km met een Focus Mk1 die op Spritmonitor gemiddeld 7.4l/100km doet)
Ik heb vorig jaar de Zoe van Munsterhuis Hengelo gewoon 3 volledige dagen kunnen meekrijgen. Met name om ook de laadervaring op te kunnen doen. De rest is history. ;)
Pagina: 1 ... 43 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.