Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tocoleaf
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 21-12-2020
YoshiBignose schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 21:53:
[...]
Uhh ik doel alleen op het feit dat de Leaf in koude omstandigheden slecht presteert. Daar waren toch reviews van langs gekomen laatst? Lijkt me niet handig dan om zo'n auto te kopen in een land als Noorwegen.
Oh, sorry, dat haalde ik er niet uit :$

Gezien de verkoopresultaten van de oude Leaf is dat voor de Noren kennelijk geen probleem.
Volgens mij zit er idd een verwarmingselement in de Leaf, maar gaat die pas aan bij min 20oC oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-07 07:55

mux

99% efficient!

Stef87 schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 21:23:
@mux
Erg ver zo’n extra batterijpakket! Het is vooral handig dat je gewoon de originele lader kan gebruiken etc.
Zijn het extra originele leaf batterijen in die behuizingen?
Moest de leaf nog softwarematig worden “gehackt” of worden aangepast?

(Klein puntje van kritiek?)
Waarom zit er duct tape op de accu polen? Als je wat moet isoleren zou ik krimpkous of isolatietape gebruiken.
Het zijn geen Leaf-accu's, die hebben een hele andere vorm. Op de accupolen zit alleen tape om ze te beschermen tegen ongelukkige vinger/gereedschapsplaatsing, ze hoeven niet geïsoleerd te zijn. Over het hele pakket heen komt een safety cover.

Edit: auto is klaar met laden na 12 uur, heeft 25,5kWh geladen. Minder dan ik had verwacht, hij is ook niet helemaal 'vol' gegaan (4,08V/cel ipv 4,1V/cel), maar dat was de vorige keer laden ook al zo. Na een paar keer benut hij pas de volle capaciteit lijkt.

[ Voor 14% gewijzigd door mux op 14-03-2018 07:14 ]

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• databeestje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-07 22:24

databeestje

Von PrutsHausen

prettig schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 21:03:
[...]

Nou die zijn toch wel veel ruimer dan hier hoor.......

Maar vindt het wel erg leuk om te zien dat er langzaam ook ice's omgebouwd worden naar ev. En duur..... Tja dat valt dus mee (wel zelf doen), gewoon met vorkheftruck motoren en gebruikte accupakketten en/of tesla drive units (maar duurder).
In Nederland is het vrijwel niet meer mogelijk om zelf auto's om te bouwen naar elektrisch, de eisen zijn veel strenger geworden. Zo moeten de elektrisch componenten een certificering hebben dat deze geen breedband RF storen, shielding en dat soort zaken.

Daarmee valt automatisch heftruckmotoren en open source controllers af. De lat is dus een stuk hoger gelegd. Het is natuurlijk welmogelijk door reeds geteste apparatuur te gebruiken uit bestaande productie auto's. Die hebben al een stempel. Zeg maar een Nissan Leaf in een oude bak stoppen, alles inclusief.

Edit: De onwaarschijnlijkste combinatie van 2 elektrische voertuigen bij een lader.
https://electrek.co/2018/...r-st-louis/#disqus_thread
Afbeeldingslocatie: https://electrek.files.wordpress.com/2018/03/screen-shot-2018-03-13-at-5-56-12-pm.jpg?quality=82&w=700#038;strip=all&w=800

[ Voor 14% gewijzigd door databeestje op 14-03-2018 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjdvandenberg
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
databeestje schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 07:25:
[...]

In Nederland is het vrijwel niet meer mogelijk om zelf auto's om te bouwen naar elektrisch, de eisen zijn veel strenger geworden. Zo moeten de elektrisch componenten een certificering hebben dat deze geen breedband RF storen, shielding en dat soort zaken.

Daarmee valt automatisch heftruckmotoren en open source controllers af. De lat is dus een stuk hoger gelegd. Het is natuurlijk welmogelijk door reeds geteste apparatuur te gebruiken uit bestaande productie auto's. Die hebben al een stempel. Zeg maar een Nissan Leaf in een oude bak stoppen, alles inclusief.
Hmmm, zou een Leaf in een Porsche Boxster passen? :?

Tesla Model Y LR AWD met trekhaak. Niet meer: Tesla Model 3 LR AWD met trekhaak. Niet meer: Kona Electric 64kWh Chalk White Premium met 18" wielen en trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:28
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JqCpL8S.jpg

Kijk nou.. Ik wist niet dat we die dingen hier in Nederland ook al hadden. Afgelopen weekend (Zondag zelfs) in Arnhem gespot. Loopt de DHL vooruit op de aankomende milieuzone?

To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe
YoshiBignose schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 19:40:
[...]

Kunnen die Koreanen beter met elkaar samenwerken en meer Ioniqs produceren... of Kona's nu. Lijkt me in alle opzichten beter dan een Soul.
Zeker. Maar een commercieel bedrijf zal waarschijnlijk ook z'n marge in de gaten houden. Als ze én Kona's en Ioniq's en hun zieltjes Soul's kunnen verkopen,.. dan is dat natuurlijk mooi meegenomen. De Soul is een verouderd product, maar de ontwikkelingskosten zijn inmiddels hopelijk terug verdient. Elke extra verkochte Soul zal een vermindering van het verlies/vermeerdering van de winst betekenen. Productiecapaciteit van de Soul zal wellicht ook niet direct ingewisseld kunnen worden voor een Ioniq of Kona.

Overigens: Noorwegen is internationaal bekend, en vrijwel elke EV producent stuur daar z'n eerste scheepsladingen heen: Gegarandeerde verkoop, maakt niet uit hoe 'slecht' je product is: 't is elektrisch, dus mensen willen 'm hebben. Net zoals destijds álle Mitsubishi Outlanders voor de Europese markt, állemaal naar Nederland kwamen. állemaal!

To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivve
  • Registratie: Februari 2016
  • Niet online
JayPe schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 09:20:
[afbeelding]

Kijk nou.. Ik wist niet dat we die dingen hier in Nederland ook al hadden. Afgelopen weekend (Zondag zelfs) in Arnhem gespot. Loopt de DHL vooruit op de aankomende milieuzone?
In A'dam Zuid-Oost rijden ze al anderhalf jaar met die dingen. Je ziet ze niet heel vaak, maar ze zijn er wel degelijk. Ik kom nauwelijks in de rest van Amsterdam, maar daar zullen ze dan ook wel rijden.

Laatst zelfs in alphen er één gezien, dus ook buiten de milieuzones rijden ze er mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjoender
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-07 20:43
[afbeelding]

Notabene afgelopen maandag een in het centrum van Heerenveen gespot!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JayPe
Even aanhaken op het Ameland verhaal, en parkeerplek-reserveringen, en loadbalancing:

Zou het wat zijn om een systeem te ontwikkelen waarbij je zelf, bij het inpluggen, aan kunt geven hoe lang je weg bent, en hoeveel 'stroom' je wenst te trekken?

Vooral op een plein bij bijvoorbeeld Ameland kan een elektische auto best af met slechts 1,0 kW laden als je er toch een paar dagen staat.. Load Balancing op basis van verwachte parkeerduur. Bij zo'n laadplein bij de haven is het dan ook (misschien) niet direct meteen nodig om een nieuwe verzwaarde kabel aan te leggen: Zet er een expliciet bord neer: "Slow Charging" en voila: Als je een weekend weg bent, en 48 uur staat, heb je 48kW geladen.. en zit je accu gewoon redelijk vol. Ga je langer, bijvoorbeeld een lang weekend of zelfs een weekje, dan zit je accu dus gegarandeerd vol.

Máár !! Waarbij het laadplein in de haven het duidelijk is dat je écht langer weg bent, in de stad is dat een ander verhaal.
Toch: Oók daar zou differentiatie wellicht kunnen werken. Heb je een (zakelijke) afspraak/vergadering van 2 uurtjes, en moet je daarna weer een flink eind terug naar huis: Doe maar zo snel mogelijk: 22 kW graag Werk je in de stad en staat je auto dus gewoon van 8:45 tot 17:15 op de laadplek: Doe dan maar rustig aan; 3kW is genoeg,. en met 1kW kom je ook wel weer ruim thuis.

Gooi er een eenvoudige beprijzingsslag overheen en voila.
- Langzaamladen: normaal parkeertarief zonder energiekosten
- Gemiddeld laden: parkeertarief met een kleine opslag voor energiekosten.
- Snelst laden: parkeertarief met afrekening per geladen kW

Is dat een idee, en wie speelt even advocaat van de duivel en schiet het plannetje lek?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17-07 20:25

Hachy

Laadpas Nerd

Oke. Vooruit dan.

Veel auto's hebben een minimum aan vermogen nodig om het laden uberhaupt te kunnen beginnnen. Meestal ligt dit rond de 6/8 Ampère dus ongeveer 2000 watt. Da's al 2x zoveel. Op zo'n locatie is 1 laadpuntje niks, je hebt al snel 4 tot 8 laadplekken nodig juist vanwege het feit dat mensen er een weekend of week aan vast hangen. Dan praat je dus al snel over 32 of 64A en dat is dus teveel. Bij veel auto's kan je ook het afgenomen vermogen kiezen. dus je 3kW plannetje in de stad werkt ook prima, vanuit de berijder gezien.

De beprijzingsslag is in de praktijk lastig uit te leggen. Allego heeft dit in 2016 geprobeerd maar daar zijn ze -onder grote druk vanuit de EV wereld- gelukkig snel op teruggekomen. Een laadpaal/plein moet gewoon maximale capaciteit op de sockets leveren, meer niet. De daadwerkelijke afname / rest van de 'slimmigheid' moet je aan de auto / bestuurder overlaten en NIET aan het netwerk.

Hoe meer aanpassingen je aan dit concept doet hoe groter de kans dat hier ook iets fout gaat, negotiation, ramp-down/up, loadbalancing zijn allemaal potentiele verstoorders van je laadsessie. (Ask ev-box)

Het gaat maar om 1 ding, je auto moet laden. Punt. Het acceptatie-ijs is veel te breekbaar om er nu een shitload aan features toe te voegen die elk weer een sappige krantenkop op gaan leveren met 'Elektrische auto nog niet bruikbaar in plaats <xyz>'. Eerst moet er een stabiel netwerk liggen wat veel gebruikt wordt. Dán pas verder kijken.

1 slechte laadsessie heeft qua sentiment en ongemak veel meer impact dan 10 goede sessies die exact het grid optimaal belast hebben. Dat is wel leuk maar daar heeft de potentiele EV rijder voorlopig maling aan.

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sonicfreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-07 19:39
databeestje schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 18:53:
Ik zie dat de nieuwe Nissan Leaf deze maand meer verkocht heeft dan alle andere auto's bij elkaar.
http://elbilstatistikk.no/?sort=2

774 Leaf
250 i3
244 e-Golf
165 Soul
- de rest.
Volgens mij zijn die 774 Leafs nog het oude model. Verderop in de lijst staat de nieuwe 40 kWh Leaf met 22 stuks, valt dus nog wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-07 08:48
Sonicfreak schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 09:59:
[...]

Volgens mij zijn die 774 Leafs nog het oude model. Verderop in de lijst staat de nieuwe 40 kWh Leaf met 22 stuks, valt dus nog wel mee.
Dat maakt het nog vreemder, waarom zou je nu nog het oude model kopen? Heb dat echt nooit begrepen, bij ICE's ook niet. Dan is allang bekend dat er een nieuw model of facelift gaat komen en dan kopen mensen nog het oude type. Als het een VW is met wat kleine updates is het nog tot daar aan toe maar de Leaf1 vs Leaf2 is alleen qua uiterlijk al een wereld van verschil.

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coasterfreak
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 20-07 16:29
YoshiBignose schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 10:05:
[...]

Dat maakt het nog vreemder, waarom zou je nu nog het oude model kopen? Heb dat echt nooit begrepen, bij ICE's ook niet. Dan is allang bekend dat er een nieuw model of facelift gaat komen en dan kopen mensen nog het oude type. Als het een VW is met wat kleine updates is het nog tot daar aan toe maar de Leaf1 vs Leaf2 is alleen qua uiterlijk al een wereld van verschil.
omdat het nou eenmaal goedkoper is

smart fortwo electric drive 17.6kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jinxedworld
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-06 11:28
[...]

Het oude model is met een zeer stevige korting te koop misschien? En voor genoeg mensen is de 30KW leaf dikke prima (en dan kijk ik even naar mezelf ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Coasterfreak schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 10:06:
[...]

omdat het nou eenmaal goedkoper is
Is dat echt zo? Iemand die de prijzen in Noorwegen weet? Volgens mij was hier in NL de prijs van die nieuwe Leaf niet zo veel hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coasterfreak
YoshiBignose schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 10:08:
[...]

Is dat echt zo? Iemand die de prijzen in Noorwegen weet? Volgens mij was hier in NL de prijs van die nieuwe Leaf niet zo veel hoger.
hmm, ff rondgezocht.

Nissan leaf oud model 30 kwh prijs van hoog naar laag hoogste prijs 269900 NOK:
http://www.bilnorge.no/br...rby=prisb&modellid=200052

Nieuwe nissan leaf startprijs 245900 NOK:
https://www.nissan.no/biler/nye-biler/leaf.html

wellicht dat dealers zsm ruimte willen vrijmaken voor de nieuwe leaf en dus oude leafs voor een fikse korting verkopen..?

:?

[ Voor 10% gewijzigd door Coasterfreak op 14-03-2018 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-07 19:39
[...]

Misschien vinden sommige mensen het oude model Leaf mooier dan de nieuwe :+

[ Voor 76% gewijzigd door Sonicfreak op 14-03-2018 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• databeestje

databeestje

Von PrutsHausen

Sonicfreak schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 09:59:
[...]

Dat denk ik niet, deze was de afgelopen 2 maanden vrijwel niet meer te krijgen in NO, in het begin van de maand werden deze onder Leaf 40kWh geschaard en later terug in de Leaf stats. Ik ga er vanuit dat dit de nieuwe is omdat daar voorraad van beschikbaar is. De eerste voorraad zou op voorhand naar NO gaan, dat was al eerder bekend.

RVO cijfers februari

Ondertussen heeft de overheid bedacht dat er een algemeen bord moet komen voor "alternatieve" brandstoffen. Maar die krijgt dus geen stekker logo en omvat waterstof en bio brandstof. Wut?
https://twitter.com/Fastned/status/973839169263988736

Dus 24k elektro auto's rechtvaardigt geen elektro bord, maar met 42 waterstof auto's is dat kennelijk prima. (we hebben nog steeds maar 3 waterstof stations). Ondertussen zijn er 181 snellaad stations met 787 laders, hoe krom wil je de banaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Tocoleaf schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 21:09:
sta je iets vaker bij Fastned, wat sommige familileden overigens helemaal niet erg vinden:
Awwww O+
Jemig wat een schat, hè? Lekker kleuren terwijl de auto laadt. En dan ook niet een klein tekeningetje, neuh iedereen moet het zien :D

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eltjo
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15:30

Eltjo

Groninger in Fryslân

@Hachy

Was zelf ook al even aan het kijken of ik kan laden bij een weekendje Ameland.

Je kunt hier parkeren en opladen http://www.holwerdcarpark.nl/
Gebruik electrisch oplaadpunt:
€ 5,- voor (Volle accu = € 5,-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21-12-2024
databeestje schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 07:25:
[...]

Vroeger had je de UK route (en ze zijn nog in de EU): zodra er EU kenteken opzit moet de RDW het accepteren (veel kitcars kreeg je hier niet meer de weg op, maar eentje uit de UK gewoon wel, terwijl het dezelfde wagen was).

Wellicht nog een optie.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Ja, dat werkt nog steeds - het enige jammere is dat die route voor EVs nu ook aardig duur is geworden. De gebruikelijke wijze is om een gecrashte doch elektrisch werkende EV van copart te trekken en in te bouwen in je gewenste chassis. Helaas zijn die auto's nog steeds aardig aan de prijs, denk ~5000 euro voor een typisch winnend veilingbod op een Leaf. Dan ben je een stuk duurder uit dan conversies vroeger waren (zeg. ~10k voor alles bij elkaar).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjdvandenberg
  • Nu online
Jammer. Voor vandaag had ik een afspraak om een hele dag proef te gaan rijden met een Leaf, belt vanmorgen de dealer op: "Sorry, de vorige proefrijder heeft de auto gisteravond niet teruggebracht. Om 10:30 hebben we de auto, rond 14:30 kan de auto volgeladen klaarstaan voor u, want opladen kost op onze wallbox 4 uur". |:(

Niet om EV-rijden af te branden, integendeel, maar dit geeft maar weer duidelijk aan dat EV-rijden meer planning vergt (heb ik geen probleem mee, anderen blijkbaar wat meer), en dat je met 3-fase laden flexibeler bent. Als het opladen geen 4 uur, maar een kleine 1,5 uur zou duren had ik de auto een halve dag kunnen hebben, dat was ook voldoende geweest.

Dan maar een weekje wachten (zou de Kona EV er tegen die tijd al zijn? ;) )

Tesla Model Y LR AWD met trekhaak. Niet meer: Tesla Model 3 LR AWD met trekhaak. Niet meer: Kona Electric 64kWh Chalk White Premium met 18" wielen en trekhaak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• databeestje

databeestje

Von PrutsHausen

mjdvandenberg schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 10:41:
Jammer. Voor vandaag had ik een afspraak om een hele dag proef te gaan rijden met een Leaf, belt vanmorgen de dealer op: "Sorry, de vorige proefrijder heeft de auto gisteravond niet teruggebracht. Om 10:30 hebben we de auto, rond 14:30 kan de auto volgeladen klaarstaan voor u, want opladen kost op onze wallbox 4 uur". |:(

Niet om EV-rijden af te branden, integendeel, maar dit geeft maar weer duidelijk aan dat EV-rijden meer planning vergt (heb ik geen probleem mee, anderen blijkbaar wat meer), en dat je met 3-fase laden flexibeler bent. Als het opladen geen 4 uur, maar een kleine 1,5 uur zou duren had ik de auto een halve dag kunnen hebben, dat was ook voldoende geweest.

Dan maar een weekje wachten (zou de Kona EV er tegen die tijd al zijn? ;) )
Een auto bedrijf kan natuurlijk ook een ~20kW snellader van 5000 euro ophangen, ze hebben vast wel een vrije 3 fase 32A groep beschikbaar. Dan is het natuurlijk maar een uurtje, even aangenomen dat het ding niet volledig leeg terugkomt. Lijkt me uitstekend geschikt voor garages.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjdvandenberg
  • Nu online
Klopt @databeestje , mijn vraag was ook of ze de auto dan niet snel aan de snellader konden hangen.
Ja, meneer, dat doen we ook. Dan is de auto in 4 uur weer vol, dus kunt u om 14:30 rijden.
|:( |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivve
  • Niet online
mjdvandenberg schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 10:51:
Klopt @databeestje , mijn vraag was ook of ze de auto dan niet snel aan de snellader konden hangen.

[...]
Kan je niet gewoon zelf langs een snellader (op hun kosten). Kan je hem gewoon 's ochtends ophalen en heb je gelijk het snelladen zelf ook getest.
(Even aangenomen dat de snellader niet 100km verder zit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjdvandenberg
  • Nu online
Nivve schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 10:56:
[...]
Kan je niet gewoon zelf langs een snellader (op hun kosten). Kan je hem gewoon 's ochtends ophalen en heb je gelijk het snelladen zelf ook getest.
(Even aangenomen dat de snellader niet 100km verder zit)
Had ook nog gekund inderdaad. Tijdstechnisch was dat voor mij minder handig, volgens mij past er geen 24" scherm + laptop in een Leaf, dus de snellaadtijd zou dan verloren tijd geweest zijn.
Ook was mijn uitgangspunt om met een 100% volle accu te vertrekken, heen en weer naar de klant te gaan voor een klusje, en dan te kijken wat er nog mogelijk was met de overgebleven range.

Waar een wil is, is een weg, maar de weg van de minste weerstand was om de proefrit een weekje te verplaatsen, dus dat hebben we maar gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe
Sonicfreak schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 10:18:
[...]
Misschien vinden sommige mensen het oude model Leaf mooier dan de nieuwe :+
In other news that never happend,.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe
Hachy schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 09:59:
Oke. Vooruit dan.

(KNIP)

Het acceptatie-ijs is veel te breekbaar om er nu een shitload aan features toe te voegen
Ah! Korte samenvatting: Niet doen dus.
Haven Ameland:
Gewoon een groot laadplein aanleggen, met een nieuwe kabel, en eventueel, omdat men er toch lang staat, gewoon minimale normale palen neer zetten(3,7kW) waar gratis geladen kan worden. Een kleiner pleintje er naast, met een slagboom (die 5 euro kost) waar snelladers staan.

Bordje erbij: Langparkeren, gratis laden, en die ander Kort parkeren, snelladers, 5Euro. Geen gedoe met laadpassen, want buitenlandse toeristen, en klaar!

Voor de stad: Gewoon véél laadpalen plaatsen, net als in Noorwegen. 20 per straat, en niet één per 250meter. Netwerk onvoldoende capaciteit? Dan langzame palen bij gratis parkeerplekken. En hier en daar een snellader bij betaalde parkeerplekken. Géén technische problemen. Ook nog duidelijk beleid. Ohja: Wel landelijk uitrollen en niet elke gemeente z'n eigen wiel laten uitvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
mjdvandenberg schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 10:41:

Ja haha dat geintje had ik toen ook bij Ioniq onderhoud. Hebben ze de auto de hele dag bij hun staan, kom ik die om 17:00 weer ophalen en hebben ze de auto dus niet aan het stroom gezet terwijl er nog maar 30 km range ofzo op zat. Gevolg dat we nog een paar uur moesten laden voordat m'n werknemer naar huis kon. Het laat ook zijn dat ze EV's zelf niet serieus nemen, ze hebben niet eens een laadpal bij die dealer. Nou kan ik daar nog mee leven maar zet hem dan ff aan het stopcontact. Veel trager dan 1 fase 16A gaat dat toch niet :P

Maar goed morgen moet ie weer voor terugroepactie, zal dit keer maar wel duidelijk uitleggen dat ze hem wel ff aan een stopcontact moeten doen. En als ze dan weer met de opmerking komen "we tanken auto's ook niet af hoor bij onderhoud" dan doe ik ze echt wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:07

Hoogie2004

Whohooooo

YoshiBignose schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 11:33:
[...]
Maar goed morgen moet ie weer voor terugroepactie, zal dit keer maar wel duidelijk uitleggen dat ze hem wel ff aan een stopcontact moeten doen. En als ze dan weer met de opmerking komen "we tanken auto's ook niet af hoor bij onderhoud" dan doe ik ze echt wat.
Dan ga je volgende keer toch ergens anders heen met het onderhoud. Dat ze het maar uitzoeken...

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
Blijf het toch maar irritant vinden in den haag hebben ze een hoop laadpalen. Kom er zo 8-10 tegen op mijn loopje van auto naar mijn werk alleen mag je maar maximaal 2 uur parkeren .... wat een onzin daar heb ik toch niets aan.

Zucht maar goed bij q-park kan ik wel laden maar om nu 30 euro te betalen als ik ook voor 10 kan staan ergens anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:00
Hmm, binnenkort moet mijn auto even naar de schadehersteller. Gelukkig komen ze hem zelf ophalen en weer brengen, dus het laadprobleem is voor hun rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjdvandenberg
  • Nu online
[...]

Ja haha dat geintje had ik toen ook bij Ioniq onderhoud. Hebben ze de auto de hele dag bij hun staan, kom ik die om 17:00 weer ophalen en hebben ze de auto dus niet aan het stroom gezet terwijl er nog maar 30 km range ofzo op zat. Gevolg dat we nog een paar uur moesten laden voordat m'n werknemer naar huis kon. Het laat ook zijn dat ze EV's zelf niet serieus nemen, ze hebben niet eens een laadpal bij die dealer.
Dat is niet echt meegedacht idd. In mijn geval lag het meer aan het feit dat de auto pas om 10:30 binnen zou komen terwijl ik om 9:30 a 10:00 een afspraak had. Een laadpaal hebben ze wel, maar die is domweg niet snel genoeg. Het enige dat ik ze kan verwijten (no hard feelings) is dat ze geen snelle DC-lader hebben, en dat de Leaf geen 3-fase laden aan kan.
Suc6 met de terugroepactie, hopelijk krijg je hem vol terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:21

Rico

Wie dit leest is gek....

[...]

Ja haha dat geintje had ik toen ook bij Ioniq onderhoud. Hebben ze de auto de hele dag bij hun staan, kom ik die om 17:00 weer ophalen en hebben ze de auto dus niet aan het stroom gezet terwijl er nog maar 30 km range ofzo op zat. Gevolg dat we nog een paar uur moesten laden voordat m'n werknemer naar huis kon. Het laat ook zijn dat ze EV's zelf niet serieus nemen, ze hebben niet eens een laadpal bij die dealer. Nou kan ik daar nog mee leven maar zet hem dan ff aan het stopcontact. Veel trager dan 1 fase 16A gaat dat toch niet :P

Dan ook de vervangende auto bijna geheel leeg rijden en zo terug geven >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe
databeestje schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 10:18:
[...]

Ondertussen heeft de overheid bedacht dat er een algemeen bord moet komen voor "alternatieve" brandstoffen. Maar die krijgt dus geen stekker logo en omvat waterstof en bio brandstof. Wut?
https://twitter.com/Fastned/status/973839169263988736
LOL WUT?

CNG staat wel langs de snelweg aangegeven, gewoon bordje, met CNG erbij.. duurde geen 15 jaar hoor.

Ik zou, als ik FastNed was,. (of welke ander speler dan ook) gewoon super grootte stickers laten drukken, lekker met retroreflecterend en al, mooi blauw, met een stekker als logo ofzo... En die lekker zelf op de ANWB/Rijkswaterstaat borden (laten) plakken. Als het toch 15 jaar duurt eer ze vervangen worden..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeZZiN
Wat idioot nu moet je zoeken naar het kleine bordje op de laatste aankondiging voor de afslag. Gelukkig weet ik de meeste maar kneuzig is het zel. MAar goed dan hebben zo een bootje met een universeel logo en dan staat je daar bij de waterstof pomp tja handig hoor. of is het gelijk de bedoeling dat ze als het bordje er staat dat alle opties beschikbaar zijn.

Maar wat voor icon wordt het dan? Iemand al een idee?

Maar goed weer een woon werk ging stukken beter kwam nu tot 48% voor ik de snellader inschoof in den haag (bij het museum Louwman) wat een top plek echt 3 kilometer van mijn werk erg handig. Nu weer op een gezonde 72% moet wel lukken om thuis te komen. Wat wel enorm scheelt is als je achter vrachtwagens hangt gewoon op cruise laagste stand. Dat help wel een hoop. En nog veilig ook omdat de cruise de afstand houd.

En volgende week proberen de parkeren app en aan de laadpaal dan ik kan ik gewoon 8 uur laden zonder dat het mij tijd kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe
MeZZiN schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 12:55:
En volgende week proberen de parkeren app en aan de laadpaal dan ik kan ik gewoon 8 uur laden zonder dat het mij tijd kost.
Wat? 'De parkeren app'?

Ik weet niet precies wat je bedoelt, maar ik neem aan dat je een app gebruikt om een parkeerplek (met paal) te vinden, zodat je tijdens je werk kunt laden?

Misschien iets voor de startpost van dit topic:

De verschillende apps waarmee je de laadpalen kunt vinden.
- NewMotion zuigt in mijn optiek apenballen: Gewoon achter je PC kan je je reis niet plannen; je MOET de app gebruiken.
- Chargemap vind ik qua interface niet heel handig, en er staat veel rommel op: leuk een paal bij iemand thuis/kantoor op de oprit, maar daar kan ik niet laden.
- Plugsurfing? staan ze daar allemaal op?

Er is een wirwar aan laadpassen, er is een wirwar aan laadpaalzoekers, en hoewel er een universele API bestaat (want palen geven wel 'ergens' door dat ze beschikbaar zijn), is er volgens mij niet één plek waar je ze allemaal kunt vinden.

Ook vervelend: Er staat een paal, op een semi-openbare parkeerplaats (bedrijfsverzamelgebouw), op ongeveer 100 meter van mijn werk. Paal is nergens te vinden op een kaart. Maar hij is wel toegankelijk voor mij... ideaal als niemand 'm kent, maar er zit verder ook geen sticker op of niets: Hoe weet ik nou wat voor tarief hier geldt? en of ik er uberhaupt terecht kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Hoogie2004 schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 11:34:
[...]

Dan ga je volgende keer toch ergens anders heen met het onderhoud. Dat ze het maar uitzoeken...
Ja maar het is een leasebak dus volgens mij kan je maar bij een bepaald aantal dealers. En deze zit toevallig 500 meter verderop dus dat is wel gemakkelijk.
tiguan schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 11:38:
Hmm, binnenkort moet mijn auto even naar de schadehersteller. Gelukkig komen ze hem zelf ophalen en weer brengen, dus het laadprobleem is voor hun rekening.
Maar ze kunnen toch met een vrijwel lege batterij terugkomen? :P
Rico schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 11:53:
[...]

Dan ook de vervangende auto bijna geheel leeg rijden en zo terug geven >:)
Ik was zelf zo vriendelijk om m'n werknemer te brengen en te halen waardoor er geen vervangende auto nodig was. Vorige keer dat ik daarom vroeg wilde ze me een fiets meegeven :P Wel een elektrische... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveWoz
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
mjdvandenberg schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 11:04:
[...]

Ook was mijn uitgangspunt om met een 100% volle accu te vertrekken, heen en weer naar de klant te gaan voor een klusje, en dan te kijken wat er nog mogelijk was met de overgebleven range.
Ga je de dealer dan ook betalen voor de proefrit? Immers bereken je een deel van je kosten door aan hen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
@YoshiBignose Als ze 'm niet aan het einde van de dag afleveren, is dat geen punt. Kan ik vast wel een afspraak over maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
JayPe schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 13:10:
[...]

Wat? 'De parkeren app'?

Ik weet niet precies wat je bedoelt, maar ik neem aan dat je een app gebruikt om een parkeerplek (met paal) te vinden, zodat je tijdens je werk kunt laden?

Misschien iets voor de startpost van dit topic:

- NewMotion zuigt in mijn optiek apenballen: Gewoon achter je PC kan je je reis niet plannen; je MOET de app gebruiken.
- Chargemap vind ik qua interface niet heel handig, en er staat veel rommel op: leuk een paal bij iemand thuis/kantoor op de oprit, maar daar kan ik niet laden.

Er is een wirwar aan laadpassen, er is een wirwar aan laadpaalzoekers, en hoewel er een universele API bestaat (want palen geven wel 'ergens' door dat ze beschikbaar zijn), is er volgens mij niet één plek waar je ze allemaal kunt vinden.

Ook vervelend: Er staat een paal, op een semi-openbare parkeerplaats (bedrijfsverzamelgebouw), op ongeveer 100 meter van mijn werk. Paal is nergens te vinden op een kaart. Maar hij is wel toegankelijk voor mij... ideaal als niemand 'm kent, maar er zit verder ook geen sticker op of niets: Hoe weet ik nou wat voor tarief hier geldt? en of ik er uberhaupt terecht kan?
Ja sorry dat je elke 2 uur opnieuw start met parkeren tot 5 uur dan is het weer gratis. Dan kan ik de volle 8 uur laden ipv maar max 2 uur wat effectief maar 8kwh oplevert. + een loopje naar mijn auto en terug

Maar het is zo een gedoe met passen ik heb er nu 2 met 1 app voor fastned.

Het wordt wel gewoon tijd dat ze het probleem netjes oplossen en 1 standaard maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Nivve schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 10:56:
Kan je hem gewoon 's ochtends ophalen en heb je gelijk het snelladen zelf ook getest
Met een koude accu is er niks "snel" aan "snelladen". Dat is mijn observatie bij de Renault Zoe, maar ik vermoed dat dat ook bij andere EVs zo werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luc79Ehv
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 28-04 11:40
Valt reuze mee bij Tesla's, zeker wanneer je minimaal een stukje (15minuten oid) hebt gereden.
Het snelladen gaat bij extreme kou de eerste paar minuten wel wat langzamer terwijl het accupack verwarmd wordt, daarna is het gewoon vol gas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Bij een Leaf met cold weather package is het nog steeds aardig traag laden in de winter, helaas. De heaters kunnen het pack maar ~10-15 graden warmer maken, en een Leaf kan pas vol gas snelladen bij 15 graden, dus als het buiten -5 of -10 is gaat het nog steeds traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Luc79Ehv schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 13:36:
Valt reuze mee bij Tesla's, zeker wanneer je minimaal een stukje (15minuten oid) hebt gereden.
Het snelladen gaat bij extreme kou de eerste paar minuten wel wat langzamer terwijl het accupack verwarmd wordt, daarna is het gewoon vol gas.
Heb ik andere ervaringen mee. Ik kwam met nog 10 km range aan bij de supercharger (inderdaad iets van 15 minuten gereden) en het duurde 30 minuten voordat er wat gebeurde. Ze gaven aan dat dit wel normaal was en gewoon moest wachten, het was toen ook erg koud. Uiteindelijk bijna 2 uur verder voordat m'n accu helemaal vol was (was ook wel druk bij alle chargers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjdvandenberg
  • Nu online
SteveWoz schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 13:16:
[...]

Ga je de dealer dan ook betalen voor de proefrit? Immers bereken je een deel van je kosten door aan hen.
Uhh, even denken hoor.... Nee.
Ik kreeg een proefrit van een hele dag aangeboden, het lijkt me niet dat ik de auto dan met een volle accu weer in zou moeten leveren. Natuurlijk ben ik niet zo flauw dat ik een bonnetje bij ze zou declareren als ik tussendoor moet bijladen, of verwacht dat ze een Fastned-account voor me openstellen, maar de dealer betalen lijkt me nogal het andere uiterste.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Bij de Renault dealer waar ik mijn proefrit gemaakt heb kon ik als het nodig was ook een laadpas meekrijgen. :)

En ze hebben mijn auto ook gelijk opgeladen zodat ik vandaag ook weer naar mijn werk kon rijden. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenK
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-06 08:39
PeterZ(on) schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 22:57:
Ik sta in dubio, koop ik nu een Leaf uit 2011 of wacht ik tot een gebruikte Kia Soul voor rond de €15.000 te koop is. Nodig heb ik geen van beide want mijn IQ voldoet nog prima maar elektrisch rijden kriebelt wel heel erg. Wie geeft een overtuigend zetje?
De eerste souls komen in de buurt van je gestelde prijs in Nijkerk staat er een. Ik zou gaan voor de Soul. Mee kWh in de accu dan de leaf, nogsteeds fabrieksgarantie (7 jaar). Vaak weinig kilometers. Is de 3de generatie EV van Kia. Rijd geweldig en minder opvallend dan de Leaf. Het bereik en garantie was voor ons een hele belangrijke reden, daarna de garantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-07 18:19
Tarieven zijn bij de meeste palen een groot vraagteken tenzij je ze in een app kan vinden. Wat mij betreft mag tarief op de paal verplicht worden, is bij tankstations niet anders. Komt wel de complexiteit van alle verschillende laadpassen nog eens bovenop.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Ik sta in dubio, koop ik nu een Leaf uit 2011 of wacht ik tot een gebruikte Kia Soul voor rond de €15.000 te koop is. Nodig heb ik geen van beide want mijn IQ voldoet nog prima maar elektrisch rijden kriebelt wel heel erg. Wie geeft een overtuigend zetje?
Rij je een Toyota iQ? :9~ O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivve
  • Niet online
JeroenK schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 14:16:
[...]

De eerste souls komen in de buurt van je gestelde prijs in Nijkerk staat er een. Ik zou gaan voor de Soul. Mee kWh in de accu dan de leaf, nogsteeds fabrieksgarantie (7 jaar). Vaak weinig kilometers. Is de 3de generatie EV van Kia. Rijd geweldig en minder opvallend dan de Leaf. Het bereik en garantie was voor ons een hele belangrijke reden, daarna de garantie.
Kon de Soul niet ook meer dan 50kW snelladen? Of verwar ik hem nu met de Ioniq?
Edit: Even opgezocht: De Soul EV schijnt officieel met 100kW te kunnen laden aan de Chademo poort.

[ Voor 8% gewijzigd door Nivve op 14-03-2018 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
SteveWoz schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 13:16:
[...]

Voor een proefrit!?
Beetje vreemd toch...

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Eltjo schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 10:23:
@Hachy

Was zelf ook al even aan het kijken of ik kan laden bij een weekendje Ameland.

Je kunt hier parkeren en opladen http://www.holwerdcarpark.nl/

[...]
Goeie tip man, thanx.
[...]

<knip>

Ben ik niet met je eens. TNM biedt naast hun app een redelijk goeie website om een langere trip goed mee te kunnen plannen. Dit is zelfs een must, daarom hebben bijna alle MSP's ook allebei. (Website + App). Hun kosten-verwachting-prognose in de app is een stukje de goede richting op en denkt met de klant mee.

Verder heb je op langere ritten ook al snel een uurtje de tijd om de laptop even aan te slingeren en op een grote overzichtelijke kaart je verdere reis te bepalen.
Wederom niet met je eens na 2 jaar EV rijden. Als je een laadpaal op Chargemap vind waar je niet kan laden dan is het 1 clickje in de app en dan verdwijnt hij ook direct van Chargemap. Probeer dat maar eens in elke andere app. Er staat juist bij wat wél en niet kan zoals bijv openingstijden en snelheden en welke passen of apps je gebruiken moet. Inclusief foto's van de situatie en hoe je daar moet komen en of het een catagorie autodealer, winkelcentrum, school, of public road is. Op al die dingen kan je ook filteren. Je vind er dus bijv ook Type2 Tesla Destination Chargers die ook voor andere EV's te gebruiken zijn. Daarnaast staan er ook veel gratis punten op omdat het publiek zelf in control is.

Volgens mij ben je in de war met Plugshare.net (Delen van prive laadpunten)
Nee. Er is geen app die het complete overzicht bevat. Commerciele apps bevatten geen gratis laadpunten en weinig semi-public omdat die niet via grote backoffices worden doorgemeld aan de oplaadpalen.nl database. Ook bevatten alle commerciele apps geen laadpunten van niet gekoppelde netwerken, zoals Ikea in het buitenland, Tesla, crowdfunding snelladers etc.

Wil je een zo gróót mogelijke kans op een complete kaart gebruik dan minimaal de volgende 2 apps in Nederland:

1) app gebaseerd op oplaadpalen dbase, bijv Ecotap of TNM
2) app gebaseerd op alle andere sources zoals Chargemap

In het buitenland gebruik je bovenstaand + nog een aantal zoals bijv. Plugsurfing. Ik heb zonder overdrijven 50+ laadpalen apps op m'n telefoon zijn waarbij in elk land een andere combi het beste werkt.

Check per land daarom ook mostaladda.eu
De clearinghouses waar jij op doelt van o.a. E-laad etc waar de palen met OCPI aan gekoppeld zijn dat is hetzelfde als wat ik hierboven de 'oplaadpalen.nl database noem. Deze is gróót maar zeker niet compleet, laatstaan actueel. Er kloppen veel snelheden en exacte locaties niet, palen worden weggehaald etc. Die database heeft nog veel onderhoud nodig.
Dat weet je dus niet. Welkom in een groeimarkt. Dat zijn meestal palen die zelf geïnstalleerd zijn en niet op een backoffice aangemeld. Deze vind je dus typisch op chargemap omdat de 'officiele' apps tekort schieten. (Waarbij jij waarschijnlijk zelf deze paal moet toevoegen incl alle info over betalen, openingstijden etc.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SteveWoz
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
dfrenner schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 14:38:
[...]

Voor een proefrit!?
Beetje vreemd toch...
Het lijkt mij geen proefrit meer als je naar je klant toe gaat en daar werkzaamheden gaat verrichten. Is hetzelfde als een “proefritje” maken met een busje en daar dan vervolgens mee gaan verhuizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjdvandenberg
  • Nu online
SteveWoz schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 15:08:
[...]

Het lijkt mij geen proefrit meer als je naar je klant toe gaat en daar werkzaamheden gaat verrichten. Is hetzelfde als een “proefritje” maken met een busje en daar dan vervolgens mee gaan verhuizen.
Ik zal het herformuleren:

De dealer gaf aan dat het hem een goed idee leek als ik de auto eens een dag mee zou nemen, en hem zou gebruiken zoals ik nu de ICE gebruik. Dat geeft het beste beeld of een Leaf nu iets voor mij zou zijn. Dit zou vandaag gebeuren, maar de dealer belde... enzovoorts.

O ja, zo'n auto zit vol met stickers, dus een mooie reclame van Nissan door heel Nederland. Gratis geleverd door de mensen die een 'proefdag' aan het ondergaan zijn. En nee, daar hoef ik geen geld voor te krijgen van Nissan of de dealer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online
JeroenK schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 14:16:
[...]

De Soul was ook mijn eerste kennismaking met elektrisch rijden en na veel lezen en vergelijken ook mijn 1e keus voor een EV maar ze zijn niet te vinden bij een dealer. Lekker apart, rijd heerlijk en niet te groot, die in Nijkerk is zeker bij een particulier?

Anyway, vanmorgen de knoop doorgehakt en een mooie witte Leaf uit 2011 met 30.000km op de teller gekocht met het idee, leuk om mee te beginnen. Ik kom jaarlijks amper aan de 5000km dus die kan nog jaren mee.

@YoshiBignose Yes, een Toyota IQ met cvt uit 2009 en het wegdoen doet pijn, maar drie auto's er op nahouden is wat veel.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
PeterZ(on) schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 15:16:

@YoshiBignose Yes, een Toyota IQ met cvt uit 2009 en het wegdoen doet pijn, maar drie auto's er op nahouden is wat veel.
Haha masterlijk. M'n broertje rijdt ook in een IQ met cvt. Ik heb mijn BMW er toen op ingeruild en 1.5 jaar in gereden. Daarna aan hem verkocht. Echt een geniale auto en niet zo cheap van binnen als een Aygo. Maar met veel snelweg en 1.93m begon het toch wel een beetje te irriteren :P

Ze hebben in Japan enkele IQ EVs rijden, jammer dat ze dat hier niet hebben gedaan. De nieuwe Smart Fortwo lijkt zelfs ontzettend veel op de IQ :P

CVT is in principe hetzelfde als een EV rijden alleen je zal nu genieten van rust in plaats van die brommende 3 cilinder :9

[ Voor 8% gewijzigd door YoshiBignose op 14-03-2018 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
  • Nu online
YoshiBignose schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 15:21:
[...]

Haha masterlijk. M'n broertje rijdt ook in een IQ met cvt. Ik heb mijn BMW er toen op ingeruild en 1.5 jaar in gereden. Daarna aan hem verkocht. Echt een geniale auto en niet zo cheap van binnen als een Aygo. Maar met veel snelweg en 1.93m begon het toch wel een beetje te irriteren :P

Ze hebben in Japan enkele IQ EVs rijden, jammer dat ze dat hier niet hebben gedaan. De nieuwe Smart Fortwo lijkt zelfs ontzettend veel op de IQ :P

CVT is in principe hetzelfde als een EV rijden alleen je zal nu genieten van rust in plaats van die brommende 3 cilinder :9
Het concept was mooi maar is nooit echt van de grond gekomen, was te duur voor de doelgroep en Toyota heeft er zelf ook weinig moeite voor gedaan. Als EV zou het een leuke auto zijn hoewel het rijden van wat grotere afstanden is inderdaad niet echt comfortabel is door het wat onrustige stuurgedrag door de plakkerige stuurbekrachtiging.

Doordat ik de cvt gewend ben is het rijden in de Leaf niet veel anders, alleen de afmetingen zal wennen zijn. Met de IQ kon je in een beetje brede straat in 1 keer keren, en dat ga ik zeker missen. Blijft een leuke auto. :)

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenK
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-06 08:39
Nivve schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 14:31:
[...]

Kon de Soul niet ook meer dan 50kW snelladen? Of verwar ik hem nu met de Ioniq?
Edit: Even opgezocht: De Soul EV schijnt officieel met 100kW te kunnen laden aan de Chademo poort.
Ja dat kan hij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
PeterZ(on) schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 15:39:
[...]

Doordat ik de cvt gewend ben is het rijden in de Leaf niet veel anders, alleen de afmetingen zal wennen zijn. Met de IQ kon je in een beetje brede straat in 1 keer keren, en dat ga ik zeker missen. Blijft een leuke auto. :)
Dan moet je de i3 nemen, die heeft ook een hele kleine draaicirkel. Niet zo klein als de IQ maar het komt in de buurt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
  • Nu online
YoshiBignose schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 16:09:
[...]

Dan moet je de i3 nemen, die heeft ook een hele kleine draaicirkel. Niet zo klein als de IQ maar het komt in de buurt :P
Dat had ik ook ergens gezien en ook het formaat spreekt mij wel aan alleen het uiterlijk weer wat minder en die zijn ook zomaar plus 20.000 euro met weinig bereik.

Mijn ideale EV is er nog niet maar men is er hard mee bezig. Dat is de Sion van www.sonomotors.de en kost 20.000 euro incl accu met minimaal 250 echte kilometers. Voorzien van pv cellen waarmee je in de zomer 20/30km gratis bereik hebt, niet het mooiste ontwerp maar heeft verder wel alle opties die ik wil hebben. Moet ergens in 2019 op de markt komen, ik kan niet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coasterfreak
als je de kleine draaicirkel op en dag terug wilt is de smart fortwo electric drive ook geen slechte keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe
Mooi werk!

Zie in het lokale suffertje dat we er een bijzondere snellader bij hebben in het dorp. Jawel. Er rijden hier trolleybussen, en die werken op DC. Hoe mooi is het om dan die structuur ook voor het publiek toegankelijk te maken?
DC snellader zomaar in het dorp.

https://twitter.com/JasperVerstand/status/973895308609499136

Zie twitter: Mooie paal! met CCS aansluiting

Maar zie vervolgens ook de reactie: Helaas nog niet voor het publiek dus.

[ Voor 23% gewijzigd door JayPe op 14-03-2018 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

[afbeelding]

Rijdt hier ook al een jaar rond, de bezorger is er erg blij mee.
mjdvandenberg schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 10:51:

[...]
Wat zei je toen, gaan jullie dan naar de snellader in Düsseldorf ofzo :P Wel vrij kansloos van een dealer dat ie niet eens zelf weet wat snelladen is...

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MR0522
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-03-2022
Zomaar...

En toen werd het druk bij Fastned :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/meKv4z4RFz9UnMmc8SUgkInf/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe
MR0522 schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 18:28:
Zomaar...

[afbeelding]
Dat is mij daar een mooie collectie. Soul, i3, Ampera-e, Ioniq en een Leaf1. Is dit in scene gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR0522
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-03-2022
JayPe schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 19:32:
[...]

Dat is mij daar een mooie collectie. Soul, i3, Ampera-e, Ioniq en een Leaf1. Is dit in scene gezet?
Je zou het bijna zeggen :) Mijn vrouw kwam vanmiddag met dit plaatje thuis. Eerst stond zij samen met de Ampera te laden en in een tijdsbestek van een kwartier kwam de rest. En toen moesten de laadpalen verdeeld worden, want Chademo en CCS gaan niet samen op 1 lader.

Het gebeurd trouwens vaker bij dit station. Heb ook al eens de eerste generatie Roadster van Tesla naast me gehad. Maar zo druk als op dit plaatje is vrij uniek. En dan te bedenken dat aan de overkant bijna nooit iets staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

70kW in de praktijk:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe
koop ik nu een Leaf uit 2011 of een Kia Soul

Wie geeft een overtuigend zetje?
De Soul is niet veel verkocht in Nederland. De Leaf wel. Dus verwacht eerder een aantrekkelijke Leaf tegen te komen dan een Soul.

Als je smaak mee speelt, dan betaal je daar wel voor. Een Soul is een heel andere auto.

En, nu een Leaf en over twee jaar inruilen op een Soul?

[ Voor 6% gewijzigd door JayPe op 15-03-2018 06:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjdvandenberg
  • Nu online
Erasmo schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 18:24:
[...]
Wel vrij kansloos van een dealer dat ie niet eens zelf weet wat snelladen is...
Ja, daar is nog wel wat te winnen bij de dealers. Volgende week een nieuwe poging, ik zal eens proberen een beetje van mijn beperkte kennis over te dragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander6501
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-11-2024
Zomaar...

[afbeelding]
Welke Fastned is dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Dus bij 25% lading start hij op 62 kW om 15:58. Rond 16:15 zit hij op 82% lading, en trekt hij nog steeds 46 kW! Dat is echt niet verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
  • Nu online
JayPe schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 06:44:
[...]

De Soul is niet veel verkocht in Nederland. De Leaf wel. Dus verwacht eerder een aantrekkelijke Leaf tegen te komen dan een Soul.

Als je smaak mee speelt, dan betaal je daar wel voor. Een Soul is een heel andere auto.

En, nu een Leaf en over twee jaar inruilen op een Soul?
Inderdaad, als je de aantallen ziet die verkocht zijn is het niet veel. Smaak is heel persoonlijk en speelt wel mee, misschien mede een oorzaak dat de Soul zo weinig verkocht is.

Wat ik al schreef, de Sion staat vooralsnog bovenaan mijn lijstje maar wie weet wat er over twee jaar allemaal op de markt is want elk merk zal toch mee willen doen. En misschien bevalt de Leaf wel zo goed dat ik er in blijf rijden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Voor wie een oude, oude Leaf zoekt voor een goede prijs, deze springt er momenteel uit:

https://link.marktplaats.nl/m1254704636

Ik heb 4 maanden rondgekeken en een '11 Leaf met >100k op de teller gekocht voor 9000 euro, dit is de eerste Leaf sindsdien voor die prijs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:15
Zomaar...

Moet zeggen dat ook ik het steeds drukker zie worden bij de FastNed stations waar ik vaak kom. Ik denk dat de Q1 cijfers straks weer een aardige omzetgroei laten zien voor ze en ook meer dan verdient. :)

Gisteren naar Tilburg heen en terug vanuit Den Helder en de dekking van FastNed op de route is gewoon erg goed. Vol vertrokken, in Zaandam even op 175 kW bijtanken en op de terugweg langs een van de drie stations aan de A27 gestopt. Mis eigenlijk alleen nog een station ergens op de A1 tussen Amsterdam en Hilversum ongeveer.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Luc79Ehv
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 28-04 11:40
Praktijkvoorbeeld welke een goede use case voor de noodzaak van 3-fase laden aangeeft:

Mijn vrouw werkt 75km van huis, normaal rijdt zij met onze (2013) Leaf daarheen. Met dit koude weer rijdt ze dan de accu tot 10% leeg ongeveer. Om de accu terug naar 100% te laden heeft de Leaf vrijwel een hele kantoordag aan 3,5kW (1x16A) laden nodig, uurtje of 6 minimaal.

Echter: Vanmiddag om 12u heeft ze een afspraak dicht bij huis dus is de accu bij vertrek rond 11u pas voor 50% vol. Ze kan dan dus niet naar huis komen zonder extra laden/wachttijd bij Fastned oid.
Gevolg is dat ze mijn auto mee heeft genomen en de Leaf hier stil staat niks te doen. :S

Had de Leaf een 3-fase (11kW) lader gehad dan was de auto na nog geen twee uur laden voldoende vol geweest om de rit naar huis te kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe
mux schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 08:26:
Voor wie een oude, oude Leaf zoekt voor een goede prijs, deze springt er momenteel uit:

En dit is nog een BTW auto ook. Dat 'drijft de prijs' eigenlijk nog iets op ook, is mijn ervaring. Eenmaal een Marge auto is voor zakelijk bezit niet meer zo interessant (want btw niet meer terugvorderbaar).

Prijzen van tweedehands EV's zijn maar raar. Ik hou nu een tijdje de e-up! in de gaten, en de prijzen zijn bizar stabiel. Maar het aanbod óók. De auto's staan maanden te koop. Eén auto is inmiddels meerdere keren verhandeld, en staat binnen 2 maanden tijd voor de derde keer te koop, waarbij de vraagprijs sinds de eerste keer dat ik 'm zag alleen maar is gestegen. De vraagprijs voor een 2013 e-up! is vele malen hoger dan een 2013 Leaf. De goedkoopste e-up! zit op 16.000 incl btw. De goedkoopste 2013 Leaf op 14.000 incl btw. En met een Leaf heb je toch echt wel méér auto.

Mijn vermoeden: Handelaren hebben geen idee wat ze moeten vragen, dus vragen ze allemaal ongeveer evenveel; wat een ander ook vraagt voor een e-up! en kijken ze niet naar de rest van de EV markt.

Ach. ik sla wel toe zodra ik er een voor een mooi prijsje zie.

[ Voor 16% gewijzigd door JayPe op 15-03-2018 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonChaot
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:05
Ik kreeg net deze Renault Zoe advertentie voorgeschoteld, volgens mij worden ev's in Frankrijk nogal wat meer gestimuleerd dan hier. Mijn frans is niet zo goed dus ik weet niet of je dit als volledig private lease kan zien maar het lijkt me toch een mooi aanbod. Je moet volgens mij wel een oude ice inleveren.
Renault ZOE
À partir de 159 €/ mois(1)

+ 1 an de location de batterie à 1 € TTC par mois (2)
- Prise et son installation incluses(3)
- Location Longue Durée sur 37 mois
- 1er loyer de 2 000€ (1). Bonus écologique et prime de conversion déduits. Sous réserve d'éligibilité au bonus écologique et à la prime de conversion

Modèle présenté : Renault ZOE Série Limitée Star Wars avec option à 249 € / mois, hors location de batterie, premier Loyer de 2000€ bonus écologique et prime de conversion déduits (2)(3).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe
Heeft iemand dit gezien/gelezen:

https://www.electrive.com...-citigo-released-ev-2019/

Aangezien ik hier https://www.skoda-storyboard.com/en/press-releases/ niets kan vinden, vraag ik mij af of het een gerucht is, of dat er ook echt een skoda citigo op stroom gaat komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matroosoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-07 20:35

matroosoft

Lone Christian

Geen idee of ik dat hier moet posten, tijdje geleden voor onze bruiloft een Tesla model S gehuurd bij EC-rent. Destijds goed bevallen, mede ook omdat ik merkte dat ze elektrisch rijden echt een warm hard toedroegen (ze hebben ook alleen elektrisch/hybride auto's in verhuur). Ze groeien nu hard dus zoeken investeerders die er een beetje hetzelfde instaan als hen via een crowdfundingcampagne. Dacht misschien heeft iemand hier daar interesse in.

https://crowdaboutnow.nl/campagnes/ecrentgroeit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
matroosoft schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 11:05:
Geen idee of ik dat hier moet posten, tijdje geleden voor onze bruiloft een Tesla model S gehuurd bij EC-rent. Destijds goed bevallen, mede ook omdat ik merkte dat ze elektrisch rijden echt een warm hard toedroegen (ze hebben ook alleen elektrisch/hybride auto's in verhuur). Ze groeien nu hard dus zoeken investeerders die er een beetje hetzelfde instaan als hen via een crowdfundingcampagne. Dacht misschien heeft iemand hier daar interesse in.

https://crowdaboutnow.nl/campagnes/ecrentgroeit
Misschien dat je mijn (witte) Tesla wel had, af en toe leen ik die aan hem uit en krijg ik een i8 mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matroosoft

matroosoft

Lone Christian

YoshiBignose schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 11:07:
[...]

Misschien dat je mijn (witte) Tesla wel had, af en toe leen ik die aan hem uit en krijg ik een i8 mee :P
Lol, parelmoer wit? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
  • Nu online
JayPe schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 10:52:
Heeft iemand dit gezien/gelezen:

https://www.electrive.com...-citigo-released-ev-2019/

Aangezien ik hier https://www.skoda-storyboard.com/en/press-releases/ niets kan vinden, vraag ik mij af of het een gerucht is, of dat er ook echt een skoda citigo op stroom gaat komen.
Ik heb dat onlangs ook ergens gelezen, ik weet alleen niet meer waar dat was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YoshiBignose
Nee cheap ass wit, had geen geld voor die luxe lak O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matroosoft

matroosoft

Lone Christian

Ow haha. Nee wij hadden parelmoer wit. Maar dacht dat die auto's allemaal van EC-rent waren, lijkt me wel leuk om zo af en toe eens een i8 te hebben als afwisseling. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
matroosoft schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 11:41:
Ow haha. Nee wij hadden parelmoer wit. Maar dacht dat die auto's allemaal van EC-rent waren, lijkt me wel leuk om zo af en toe eens een i8 te hebben als afwisseling. :P
Ja kan wel kloppen, meestal heeft hij mijne nodig bij grote evenementen met tientallen Tesla's, niet voor een stom bruiloftje >:) Maar Chris is wel een chille gast ja, zal ook wel een beetje investeren dan. Ben wel benieuwd waar het heen gaat als iedereen eenmaal in EV's rijdt. Dan ben je eigenlijk een normaal verhuurbedrijf geworden :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matroosoft

matroosoft

Lone Christian

YoshiBignose schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 11:48:
[...]

Ja kan wel kloppen, meestal heeft hij mijne nodig bij grote evenementen met tientallen Tesla's, niet voor een stom bruiloftje >:) Maar Chris is wel een chille gast ja, zal ook wel een beetje investeren dan. Ben wel benieuwd waar het heen gaat als iedereen eenmaal in EV's rijdt. Dan ben je eigenlijk een normaal verhuurbedrijf geworden :P
Stom bruiloftje }:|

Wij hadden Chris ook ontmoet toen we de auto even wilden zien voordat het zover was. Vrouwlief maakte nog een opmerking dat elektrisch rijden misschien nog niet zo heel veel verschil maakte volgens bepaalde onderzoeken (die was nog niet echt overtuigd) maar Chris ging gelijk uitleggen hoe dat kwam en hoe het werkelijk zat. :P En wat er allemaal beter was aan elektrische auto's. :D

Mja als ze nu een voorsprong kunnen maken zijn ze straks de grootste als EV rijden gemeengoed is. Gun het ze wel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerre1
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 04-07 09:01
Audi e-tron beginprijs stond vandaag op HLN => rond de 80.000 euro

https://insideevs.com/watch-spied-audi-e-tron-motion/

In dit filmpje merk ik een trekhaak op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-07 12:03

Shapeshifter

Get it over with

mux schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 08:26:

Ik heb 4 maanden rondgekeken en een '11 Leaf met >100k op de teller gekocht voor 9000 euro, dit is de eerste Leaf sindsdien voor die prijs.
82-RXG-4 toevallig?

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13-07 11:43
Autocharge
Maxine / Fastned Support | Bijgewerkt 1 uur geleden | Fastned
Alle auto's die gebruik maken van een CCS stekker om te snelladen kunnen gebruik maken van autocharge*. Deze auto’s kunnen na het activeren van autocharge laadsessies starten zonder een app of laadpas te gebruiken. Dit gaat door simpelweg de CCS stekker in de auto te steken.

Als dit goed werkt is het echt super makkelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Luc79Ehv schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 08:41:
Praktijkvoorbeeld welke een goede use case voor de noodzaak van 3-fase laden aangeeft:

Mijn vrouw werkt 75km van huis, normaal rijdt zij met onze (2013) Leaf daarheen. Met dit koude weer rijdt ze dan de accu tot 10% leeg ongeveer. Om de accu terug naar 100% te laden heeft de Leaf vrijwel een hele kantoordag aan 3,5kW (1x16A) laden nodig, uurtje of 6 minimaal.

Echter: Vanmiddag om 12u heeft ze een afspraak dicht bij huis dus is de accu bij vertrek rond 11u pas voor 50% vol. Ze kan dan dus niet naar huis komen zonder extra laden/wachttijd bij Fastned oid.
Gevolg is dat ze mijn auto mee heeft genomen en de Leaf hier stil staat niks te doen. :S

Had de Leaf een 3-fase (11kW) lader gehad dan was de auto na nog geen twee uur laden voldoende vol geweest om de rit naar huis te kunnen maken.
Precies dit :) Vandaag met een i3 (deel-auto van de zaak) even op en neer geweest (124km enkel) voor een vergadering. Bij bestemming 28% over, aan de 11kW paal, en bij vertrek (2,5 uur later) weer vol (98%) vertrokken.

3-fase laden is echt heel handig in deze gevallen... En dat maakt mijn keuze best lastig...
De opties die ik overweeg als auto:
  • Kona
  • Leaf
  • e-Golf
Nu is dit voor de Kona en Leaf niet meteen een kritieke afstand (retour moet te doen zijn).
Maar de e-Golf is uitermate geschikt omdat die genoeg laad in die 2,5 uur...
Als ik 's ochtend ook nog eerst naar de zaak ga, wordt het al een ander verhaal, en zou alleen de Kona voldoen, en de sneller ladende e-Golf moet dan ook wel net lukken. De Leaf wordt dan al op het randje...

Toch eens een excel maken met wat grafiekjes ofzo, dat ik wat scenario's makkelijk naast elkaar kan zetten...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JopieZoe
  • Laatst online: 07-06 09:24
Hoogie2004 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 14:15:
[...]

Precies dit :) Vandaag met een i3 (deel-auto van de zaak) even op en neer geweest (124km enkel) voor een vergadering. Bij bestemming 28% over, aan de 11kW paal, en bij vertrek (2,5 uur later) weer vol (98%) vertrokken.

3-fase laden is echt heel handig in deze gevallen... En dat maakt mijn keuze best lastig...
De opties die ik overweeg als auto:
  • Kona
  • Leaf
  • e-Golf
Nu is dit voor de Kona en Leaf niet meteen een kritieke afstand (retour moet te doen zijn).
Maar de e-Golf is uitermate geschikt omdat die genoeg laad in die 2,5 uur...
Als ik 's ochtend ook nog eerst naar de zaak ga, wordt het al een ander verhaal, en zou alleen de Kona voldoen, en de sneller ladende e-Golf moet dan ook wel net lukken. De Leaf wordt dan al op het randje...

Toch eens een excel maken met wat grafiekjes ofzo, dat ik wat scenario's makkelijk naast elkaar kan zetten...
Waaromvoeg je de Zoe niet aan jouw lijstje toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

JopieZoe schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 14:33:
[...]

Waaromvoeg je de Zoe niet aan jouw lijstje toe?
Goeie vraag ;)

De Zoe doet me gewoon niet zoveel, qua looks, formaat, interieur etc. Misschien moet ik wel eens gaan kijken en proefrijden, in plaats van blind op foto's e.d. afgaan.

De Ampera-e hoort misschien ook nog wel op het lijstje dan, maar ook daarvoor geldt dat ik dan eens moet gaan kijken / proefrijden.

Moet eerlijk zeggen dat de nieuwe Leaf qua looks voor mij persoonlijk ook onderaan het lijstje bungelt, dus wat dat betreft hoort die misschien ook niet helemaal in dat lijstje. Dan hou ik de Kona en Golf over, lijstje wordt wel lekker kort zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Zoe was bij mij ook afgevallen zeker omdat een kleine auto is, zeker in vergelijking met andere autos die zijn stukken groter.

Ampera-e zal helemaal lastig worden die wordt nu al slecht geleverd (if any) plus Opel stop met die auto omdat ze nu bij PSA horen. Als je deze wilt moet je snel wezen.

Zijn er überhaupt Ampera-e al geleverd in nederland?

Maar goed 3 fase is wel een ding in europa en niet echt iets wat er buiten veel gebruikt wordt. Daar hebben ze vaak weer enkele fase met 80a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
@MeZZiN Ja parkeerbeheer Amsterdam rijd er in rond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe
MeZZiN schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 15:34:

Zijn er überhaupt Ampera-e al geleverd in nederland?
Arval lease heeft er in ieder geval één ;-) ( vriend van mij rijdt er één)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Op hol geslagen auto richt ravage aan in Wormerveer

WORMERVEER - Een op hol geslagen auto heeft in Wormerveer een ravage aangericht. Het zou gaan om een Tesla. Bij het ongeluk waren een andere auto, een fietser en een scooterrijder betrokken.

De politie zegt dat er in een van de auto's een 'technisch mankement' is ontstaan waardoor de auto niet meer deed wat de bestuurder wilde. Een ooggetuige zegt dat een Tesla onbestuurbaar werd.
http://www.nhnieuws.nl/ni...-ravage-aan-in-Wormerveer

Slechte marketing voor Tesla.

[ Voor 66% gewijzigd door menzo op 15-03-2018 16:31 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YoshiBignose
Haha reed er net langs, politie was nog bezig. Zal wel weer een lulsmoes zijn, gewoon te veel op gas pedaal getrapt. Dat is een hele krappe woonwijk met een school... echt niet dat je de auto daar op AP zit. En de kans dat de auto zomaar op AP gaat én dan nog gas gaat geven zonder dat je er iets tegen kan doen lijkt me echt 0.0. Je rem zal altijd blijven werken.

Toen ik langs reed zag ik allemaal mensen wijzen naar m'n Tesla dus ben maar snel gevlucht :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davidov2008
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-07 10:17
Het is gewoon vrij oneerlijk dat elk ongeluk met een Tesla reden is voor een uitgebreid nieuwbericht. Stel je voor dat men dit deed met elk ongeluk met een Golf, kan je een hele krant van maken. Uiteraard ligt dat niet aan de auto. Dit geeft een enorm vertekend beeld van de waarheid (waar de media überhaupt heel goed in is tegenwoordig). De harde statistiek is dat Teslas significant minder bij ongelukken betrokken zijn en dat Tesla inzittenden uit de ergste crashes ongeschaafd uitstappen terwijl je het volgens deskundigen ter plaatse in een ICE waarschijnlijk niet eens had overleefd. Als dat nu bij ieder nieuwsbericht werd vermeld, dan mag er verder best over geschreven worden.

Gelukkig weet Tesla dit en hebben ze zeer uitgebreide logs van wat er met de auto gebeurd is, dus we zullen wel horen hoe het echt gegaan is. Ik hoop dat de bestuurder dit zich ook realiseert want die hangt straks dik als blijkt dat de auto gewoon oké was.
Zo bleken in Top Gear review van de Roadster de beweerde defecten/storingen helemaal niet gebeurd te zijn en was de accu nooit leeg geweest / gereden, in tegenstelling tot wat werd geclaimd. Maar goed dat is een entertainment programma, dit zijn echte ongelukken.

[ Voor 22% gewijzigd door davidov2008 op 15-03-2018 16:58 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.