Niet iedereen is goed in dat plannen... Ik zou erg geïrriteerd worden als er dan iets tegenvalt, lader kapot of te druk.
Ik wil best aan luxe inleveren, maar better safe than sorry. Ik houd gewoon niet van "op de laatste 2% thuis aankomen" om er vervolgens achter te komen dat de paal thuis bezet is en ik de volgende dag niet naar werk zou kunnen. Er zijn heel veel mensen zonder eigen oprit he... Daar moet je ook rekening mee houden. Vanuit je eigen positie is het prima te doen blijkbaar, maar dat geldt niet voor andere situaties. Noord Italie is ook heel anders dan meer naar het zuiden.
Wij hebben ook geen privé laadpaal, dus hogere range in de toekomst met steeds meer auto's noodzakelijk omdat je zeker niet meer iedere dag of 2 dagen kunt laden.
Natuurlijk komen er ook steeds meer snelladers, maar we hebben het over nu...
Voor mij is het nu nog niet volwassen genoeg.
CyBeRSPiN schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 07:51:
@dfrenner ik deel je angsten, maar het is een mindset. Net als campings, dat lijkt me een verschrikking, maar toch zijn er blijkbaar zat mensen die juist lol beleven aan de ontberingen

Je zou ook nog altijd, eenmaal aangekomen met de EV met enkele leuke tussenstops, ter plekke een ICE kunnen huren voor ‘lastige’ dagtrips. Dat hoeft echt niet zoveel te kosten.
Maar als ik toegeef aan campings, heb ik geen échte vakantie gehad... Dan is goedkoop duurkoop...
Vorig jaar dacht ik ook lekker in de meivakantie naar het gardameer te gaan. Lekker goedkoop...
Uiteindelijk hadden we baggerweer en viel gardameer zo tegen dat we in de zomer toch maar Toscane hadden geboekt. Ben bang dat een camping vakantie hetzelfde zou doen.
PeterZ(on) schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 08:12:
@Verwijderd Je hebt gelijk, ik ging uit van de situatie zoals in Nederland, Frankrijk of Duitsland. Ga je het binnenland van Spanje in dan wordt het natuurlijk een ander verhaal maar daar ben ik sowieso al weinig Nederlanders tegen gekomen met een ICE, laat staan een EV..
@dfrenner Gefeliciteerd, je bent kampioen in het verzinnen van onmogelijke situaties voor EV;s en dus zul je dan moeten wachten tot ze accu's hebben met een bereik van 1000km of nog meer. Als ik 1500km in 1 dag wil overbruggen dan kies ik niet voor de auto maar een ander vervoermiddel, ik heb gewoon geen zin om zoveel km's in 1 dag te rijden.
Zo heb ik ook geen zin, zoals velen doen, om in het hoogseizoen op de zogenaamde zwarte zaterdagen in Frankrijk achter aan te sluiten in de file. Daar zou ik dan weer helemaal gek van worden. Dat reisverslag van Frank Doorhof met zijn Ionic is natuurlijk zijn ervaring en hoeft niet voor iedereen te gelden, ik zou het anders aanpakken. Het is waar dat voor sommige mensen de EV nog niet de mogelijkheden biedt die een ICE wel heeft, maar je bent het toch ook niet verplicht.
Je kunt het met overdrijven proberen te bagatelliseren. Het gaat hier om het vakantiepark waar we de afgelopen 3 jaar heen zijn geweest en graag nog veel vaker komen.
Aankomende zomer gaan we naar Roemenie, ik denk dat dit echt wel een uitdaging zou worden met een EV.
TucanoItaly schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 08:20:
Ah ja, dat was ik even vergeten in de EV-euforie. Yep, harder dan 130 km/u rijden, dat kun je vergeten met de huidige 40 kWh accu packs.
Desalniettemin, ik vond het niet zo'n probleem om 100 km/u te rijden. Ik zou zeggen, probeer het eerst eens voordat je het per definitie afschrijft.
Ik doe op het moment niet anders met de V60. 95 op de CC...
Ik probeer echt volledig elektrisch te rijden, maar voor vakanties heb ik andere wensen.
Op 2200km maakt 100km/h of 140km/h echter een groot verschil...
In 2013 ook gedaan en de eerste 300km reden we 100, onder het mom van "lekker rustig aan".
Na 300km was ik dat echt zat en wilden we gewoon door.
Jullie kunnen wel zeggen dat het een mindset is, maar als zelf de Tesla rijder die ik sprak aangeeft dat dit de eerste en laatste keer was (85kWh) en nog altijd het gros van de mensen wel op zwarte zaterdag gaat rijden en achteraan sluit om 1200 op een dag weg te tikken. dan zijn er gewoon forse stappen te nemen.
Dan is het meer dan een mindset.
Ook thuis kunnen laden helpt een hoop. Ik denk dat een heel groot deel van de huidige EV rijders thuis privé kan laden. Maar wat doe je met de mensen die dat niet kunnen, wat is ervoor nodig om die ook om te krijgen? Ik denk méér bereik.