Hachy schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 01:06:
Pasje is besteld. Eens kijken wat ze daadwerkelijk in rekening brengen als ik ergens 20kWh laad.
Ik betaal uiteraard netjes de 0,03 / kWh + 0,15 starttarief. Voor de zekerheid maar een screenshot van hun website gemaakt.
Net chat gehad met ze (altijd kosten van de laadpaal erbij dus).. compleet niet interessant.. gewoon met de Maingau pas blijven laden ;-)
==
Begin chatgesprek
8:05
Hoe werken de laadpassen? Waar kan ik laden (ook bij Fastned)? Zijn de abonnementen alleen de kosten voor het abonnement per maand, verder alle laadsessies gratis? Of zie ik dat verkeerd?
Hi Ricardo
Leuk dat je contact opneemt met ons. Wij helpen je graag verder. Wat wil je weten?
9:06
Goedemorgen Ricardo, onze laadpassen en tags werken op de volgende laadpalen: EVBox, NewMotion, Nuon, EVnetNL, Last Mile Solutions, Ecotap, FlowCharging, Blue Corner. Overige Operators gaan we zsm toevoegen, daar moeten we de roamingovereenkomsd nog mee sluiten.
Je mag zelf kiezen: of een abonnement met een vaste prijs per maand (€4,95 pm incl btw voor 1 jaar OF €2,95 pm incl btw voor 2 jarig abonnement), maar je kan ook voor een abonnement zonder kosten gaan. Dan betaal je per laadsessie aan E-Flux €0,03 per kWh en €0,15 starttarief. Je kan elke maand switchen van vorm.
Als je regelmatig laadt (of dagelijks) dan adviseren wij om voor een vast abonnement te gaan omdat dat dan voordeliger is. Dan rekenen we geen extra kosten per laadsessie.
Nu hebben wij een tijdelijke actie: Gratis laadpas incl €10 laadtegoed kado.
https://www.e-flux.nl/laadpassen/actie-laadpas/
Laadpas actie 10 euro tegoed
Geen abonnementskosten. Gratis laadpas, betaal alleen voor gebruik. Geschikt voor publieke laadpunten. Ook gratis laadapp om laadpaal te reserveren voor opladen elektrische auto.
e-flux.nl
echt 0 euro per laadsessie dan?
en stel ik neem de pas ZONDER abonnement, en ik laad 15kwh, betaal ik dan dus 15kwh*0,03 + 0,15 = 0,60 ?!
Ja dat klopt.
en geen extra kosten per minuut?
zou interessanter worden als je ook kon laden bij Fastned en Allego
Allego kan ook! Ben ik die vergeten?
Alleen Fastned wil nog geen koppeling met ons maken helaas... Ze geven aan dat ze dit pas zullen doen als we een minimum aantal passen hebben verstrekt.
heb nu een maingau pas voor allego, maar die werkt met 0,05ct/min niet per kwh
Wij rekenen voor een gratis abonnement dus alleen de €0,15 starttarief en €0,03 per kWh. De laadpaal-exploitant stelt weer eigen tarieven in voor het laden, die worden dus bijenkaar opgeteld.
oke dus betaal je ook nog een 0,35 ct/kwh extra
niet goedkoop dus
Dus onze kosten komen bovenop de kosten die worden gerekend door de laadpaal-exploitant (dit verschilt). Ja wij hebben vernomen dat de Maingau pas inderdaad goedkoop is.
dus jullie pas is helemaal niet interessant
Ja 0,35 cent is de gemiddelde prijs inderdaad. Het gratis abonnement hebben wij puur voor EV drivers die de pas af en toe gebruiken
jullie doen voorkomen op de site dat het met 2,95/maand klaar is ook al laad ik 300 kwh per maand. Dat ik hiervoor niets moet betalen, maar dat is dus niet zo
Er komen altijd kosten bij van het laadpunt zelf, hier hebben wij geen invloed op.
niet bij de maingau pas
Bedankt voor de feedback, we zullen de tekst wat aanscherpen zodat het duidelijker is.
Dat heeft er mee te maken dat die laadpas wordt uitgegeven door een energiebedrijf die de stroom tegen hele lage prijzen kan inkopen. Omdat Allego een netwerkbeheerder is, hebben zij onderling afspraken gemaakt.
Dit is de reden dat zij het zo goedkoop kunnen aanbieden. Helaas kunnen veel aanbieders hier niet tegen op concurreren. Wij bieden meerwaarde met ons online platform en app voor EV-drivers
Einde chatgesprek
Typ een chatbericht...