m'n wasautomaat staat ook veel stil en af te schrijven. En m'n wc thuis ook. Ik doe ze weg en ga plee delen met de buren!!
*edit*
Sorry, het de hemel in prijzen van de deel-auto: ik geloof er nog niet zo in. Het argument dat het 'ding' meer stil staat en afschrijft dan dat je er daadwerkelijk in rijd is wat mij betreft géén argument. Het merendeel van de dingen die ik bezit kan ik prima delen, want heel veel spullen gebruik ik slechts zelden. Toch is de beschikbaarheid onderdeel van het bezit. En het ogenblik waarop je 'm nodig hebt.
Mijn huis is op dit moment leeg, mijn bed onbeslapen, er kijkt niemand op mijn horloge, m'n tandenborstel staat ongebruikt in een bekertje op een volkomen lege badkamer. En als ik een dag thuis ben, is mijn werkplek op mijn kantoortje ook nog eens leeg en onbenut.
Allemaal zaken die ik erg waardeer.
M'n grasmaaier deel ik met de buurman, en ook de ladder en ander (tuin)gereedschap: 't wordt allemaal gedeeld. Maar m'n auto, huis, fiets en meer van die dingen: 't is gewoon niet handig. M'n auto staat nu, hier buiten op de parkeerplaats bij m'n werk. De hele dag niets te doen. Als ik 'm zou willen delen met de buurman, die ook zo rond 9 uur op z'n werk wil zijn,. dan past dat niet. Natuurlijk, in de grote stad, waar auto bezit niet handig is vanwege de parkeerdruk,en de bereikbaarheid per fiets, tram of te voet,. ja, daar kan je de auto als deel-instrument inzetten. Maar ook weer niet als we met z'n allen die stationwagon willen huren op zaterdag om naar de bouwmarkt, tuincentrum of gemeentelijk afvalwerf te gaan.
Die deelauto, misschien breekt ie door. Als auto's volledig autonoom zijn,. maar voor nu?
[
Voor 66% gewijzigd door
JayPe op 01-05-2018 11:40
. Reden: M'n slok azijn doorgeslikt. ]
To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker