Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Ja maar een elektromotor is toch vrij efficient? Je zou denken dat het qua verbruik niet zoveel scheelt dan of hij nou op 50% of 80% draait. Luchtweerstand zou bij de gemiddelde EV vrij goed moeten zijn tov de gemiddelde ICE (waar het minder belangrijk was).

Die Lexus is misschien een ander verhaal want dat was gewoon een meesterlijke auto. Had je het over een LS400?

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21-12-2024
Nee sc430, stuk betere luchtweerstand dan een LS400 en betere V8.

En gaat om de efficiëntie van de met name de accu ...!

Bij ice geven ze verbruik op per snelheid en bij ev's range !
Gewoon marketing...... Als ze verbruik gaan opgeven komen er heel andere getallen uit.

[ Voor 70% gewijzigd door prettig op 30-04-2018 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-09 18:01
Dit lijkt me toch wel een goed aanbod? (Ik neem aan dat deze renault dealer toch wel te vertrouwen is in Frankrijk, 3 jaar garantie wordt er gegeven)
klik
Volgens mij is dat de ZE40 versie (breed logotje aan de achterkant)

hmm, of deze: een geupgrade uit 2014

[ Voor 22% gewijzigd door birdibird op 30-04-2018 21:37 ]

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bite
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Vandaag bijna 160Km autosnelweg gereden met m’n 22kWh Zoë met 2x laden bij fastned. Eerste keer wat meer Km en dat ging eigenlijk prima. Iets meer capaciteit zou ik wel willen maar bijvoorbeeld 60kW of meer wat wel voorbij komt lijkt me onnodig veel en duur als de infrastructuur om te laden goed is.
Omdat ik toch moest laden heb ik meerendeel wel 120 a 130 gereden (18a 25kW verbruik met wat wind tegen).
Enerzijds jammer dat het niet in een keer kan maar die afstanden zijn een uitzondering en als ik de tijd heb is een pauze niet vervelend.
Bij Den Ruygen Hoek-West was het druk met taxi’;s maar gelukkig kwam er ruimte en kon ik één delen met een Leaf; toch mooi dat ~40kWh laden op A-C. Op bestemming nog 40% over, wel wat marge gehouden omdat ik niet wist of ik nog elders moest gaan laden. Dat bleek niet nodig en laden was nog gratis ook.

Voor menigeen hier bekend maar vind het toch nog wel opmerkelijk hoe die tarieven uiteen kopen (wist ik voor aankoop van de Zoë wel al wat van). Nabij mijn woonplaats bijvoorbeeld evnet met 60ct starttatief en 35ct per kW, maar ook allego op maingau waar ik bijvoorbeeld ruim 15kWh heb geladen binnen in 30 minuten dus voor 1,50 wat me de helft kost van thuis laden. In principe kan ik qua kosten dus beter iedere werkdag daar laden..
Kijk ik echter naar de Smoov app dan geeft die regular 0,39 en fast 0,69 plus 0,25/min na een half uur. Via de app starten en zien hoe het loopt werkt perfect maar geen idee wat het me dan eigenlijk kost en zie het ook (nog) niet verschijnen in het overzicht. Maingau is dan wel duidelijk als je de laadtijd weet en Fastned idem.
Bij m’n werk staan lastmile solutions / ecotap en dat werkt met NewMotion die in ieder geval tarieven aangeeft itt de ecotap. De maingau zal ik nog testen maar dan moet ik er wel om denken dat het laden niet onnodig lang duurt terwijl het een stuk lopen is. Anders betaal ik gewoon het x aantal kWh - altijd weer die voor- en nadelen.

[ Voor 6% gewijzigd door bite op 30-04-2018 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

prettig schreef op maandag 30 april 2018 @ 21:01:
Heb het over normaal rijden ga je echt gas geven dan worden de verschillen nog groter.

Wij weten dat, maar vindt het gewoon onzin dat we een methode gebruiken die gewoon nergens op slaat. Compleet gokwerk vindt ik het.
Yep, goeie post. Dat is echt een vreemde situatie rond EVs. De enige die dat echt goed doet, is EV Database, https://ev-database.nl/

Die toont bereik in de stad, op de snelweg en gemengd. En dat nog een keer, maar dan in de winter. Dat is de enige manier om een beetje te begrijpen hoe je nieuwe aankoop zich gedraagt. Het is een hele rare situatie. Die nieuwe WLTP methode helpt eigenlijk niet zo goed bij elektrische auto's.

Uiteraard werkt het ook de andere kant op. Een tijdje geleden postte ik een reisverslag naar Frankrijk, en het was onder de tien graden. Dus in de zomer zal die rit een stukje sneller en meer ontspannen gaan.

Er is nog wel iets anders, en dat is dat het met de grotere accu's steeds minder relevant zal worden. Een dikke 60 kWh accu heeft een zodanig bereik dat je zorgeloos rijdt in Nederland. Ik heb dat al met de 40 kWh Renault Zoe. Maakt me echt geen zak uit, gewoon knallen zowel in zomer als winter,

[ Voor 13% gewijzigd door TucanoItaly op 30-04-2018 22:03 ]

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Als het weer een beetje meezit zaterdag hoop ik de 800km op een dag te halen:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bRGWt7p.png

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 17-09 15:44
Wat lees ik nou?

e-Golf wordt uit de markt gehaald. 8)7

https://www.groen7.nl/vw-...witter&utm_source=twitter

[ Voor 12% gewijzigd door pmiddeld op 30-04-2018 23:29 ]

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:45
Van de markt gehaald of niet belicht in de recentste persberichten?

De nieuwe Golf (of moet ik zeggen: de vernieuwde Golf) komt met 48 volt hybride systemen. Dat is het grootste nieuws dat VW graag met ons wil delen.

Ik vermoed dat de huidige e-Golf vooralsnog gewoon blijft bestaan, net zo onderbelicht als nu. Wel te koop, niet echt gepromoot. En misschien wordt de e-Golf niet gefacelift. En stopt daardoor voorlopig de productie. " van de markt gehaald " klinkt alsof alle e-Golfs die nu onverkocht in de showroom staan uit de winkel worden gehaald en vershredderd.

Slechte zaak? Ik weet 't niet. Die nieuwe 48v systemen zijn leuk maar 10 jaar geleden ( of is het 15 jaar?) stonden er al artikelen over in de AutoWeek. (die las ik toen nog). Beetje laat om nu nog in te zetten op dit soort technieken: weer een extra stap om de verbrandingsmotor van nòg meer efficiëntie te voorzien,.... in de marge, want de verschillen zijn minimaal. 0,3 liter op 100km zou het moeten uitmaken. In de praktijk waarschijnlijk minder, maar stel, die 0,3 liter op 100km verlaging van het verbruik wordt echt gehaald,.. winnen we daar de oorlog dan mee?

De e-Golf zou overigens volgens de geruchten plaats moeten maken voor de ID modellen. Want een onopvallende EV moeten we niet willen. Het moet lelijk of minimaal apart zijn,...

To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koendio
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:09
https://www.bloomberg.com/graphics/2018-tesla-burns-cash/

Einde tesla?

[ Voor 35% gewijzigd door koendio op 01-05-2018 07:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11:23
Verbaasd mij niks, kijk dit YouTube: Hat Deutschland den Anschluss in der Elektromobilität verpasst ? gesprek maar eens bij de tiende minuut waarin dit vertrek al wordt voorspeld.

Die Duitse Youtubers maken zeer interessante video's voor als je de Duitse taal machtig bent. Zo heeft Horst Luning een mooi vergelijk gemaakt over de financiële robuustheid van Tesla in vergelijking met andere autofabrikanten. YouTube: Hat Tesla zu viele Schulden? Wie hoch sind die Schulden von BMW, VW ...

Of kijk deze eens YouTube: China schafft Tatsachen: Shenzhen und die E-Mobilität - ein Tag mit ... over de ontwikkelingen in China.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
In het ergste geval komt er een overname. Tesla heeft een te grote belofte en voorsprong in accu techniek op de rest. Bijvoorbeeld Toyota zal zo in één klap voorop lopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
Ach tesla is net zoals Amazon en tja we weten hoe dat is goed gekomen. Old economics werken niet met nieuwe bedrijfsvormen zoals tesla. Tesla leverd de auto bijna als software af. Hier is je auto met ongeveer deze specs bij aankoop. Bij aflevering heb je al iets meer auto en over de jaren heen nog meer auto. Software features + updates etc.

Tesla is gewoon de nieuwe vorm van auto fabrikant en ja ze moeten even 100 jaar auto kennis vergaren in 5-10 jaar. Gelukkig kunnen ze 80% vergeten (ICE motoren enzo) maar het koetswerk is hetzelfde.

Als de model 3 nu van de grond komt (wat gaat gebeuren) dan hebben andere automakers het nakijken voor de komende tijd alleen Nissan, Hyundai en Renault zijn serieus bezig de rest doet het uit plichtpleging niet omdat ze het willen. Maar omdat het moet. Als ze hadden gewild hadden we jaren terug al EV's gehad. En die halfslachtige oplossingen zoals hybrids. Leuk maar dat was iets van een paar jaar terug je moest wat toen. Maar nu weten we beter en kunnen we prima beter. Ja het is duurder maar de kostenbesparing is zo groot dat het makkelijk uit kan.

Telsa is gewoon niet te bevatten door de oude garde en die willen er niet aan. Plus ze houden graag vast aan hun olie aandelen en tja daar past tesla niet bij dus zullen ze er ook alles aan doen om tesla het zo moeilijk mogelijk maken. Beleggers kijken echt niet naar duurzaam (uitzonderingen daar gelaten) die kijken naar winst en tja tesla doet daar helemaal niet mee. Elke dollar gaat direct weer terug. Alle winst van de S en X zit in de model 3 dus iedereen die er een heeft heeft de model 3 mogelijk gemaakt.

Telsa is heeft ook nog eens de grootste laad infrastructuur van de wereld. Dat is alleen al een prestatie te noemen.

Trouwens de discussie nog even over ICE en EV en range + benzine range. De energie dichtheid van benzine is vele malen hoger dan die van een Batterij. Plus stukken lichter. En omdat benzine maar 70% max efficiënt omgezet wordt merk je het verschil niet heel erg met of je nu 120/130 rijdt. Plus je hebt totaal geen last van dat je even 5 minuten aan de pomp moet. Het niet dat je een half uur moet opladen omdat je even je pedaal iets te ver in drukt. De EV maakt het je alleen wel direct zichtbaar. En wat kost een 5 liter grotere tank extra ... bijna niets. even 10kwh extra is bijna 1/8 van de prijs van de auto.

Ik merk alleen om we heen dat mensen vergeten om te denken EV != ICE en gelukkig maar. Maar je moet ook je verwachtingen bijstellen. Wij maken er nu gewoon iets van het laad momentje. In het weekend even lekker uitgerust voor de terugreis aan de snellader bijna helemaal vol. Kids hadden zich lekker uitgeleefd in de speeltuin. En wij een lekker kopje thee en koffie. Natuurlijk komt dat niet altijd uit maar hou rekening met een half uurtje extra laadtijd dan kom je bijna overal in nederland weer netjes thuis en tja ga geen 130 rijden hou het op 120 dat scheelt ook een hoop.

Straks met vakantie omdat we zo goedkoop rijden kunnen we makkelijk alle het eten betalen langs de weg omdat we toch zo veel besparen. En we toch moeten wachten moet je eens kijken hoe uitgerust je aankomt. Ik kijk er nu al naar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-09 14:17

BertV

Handgemaakt

Deveon schreef op maandag 30 april 2018 @ 18:41:
[...]

Het mooie aan een elektrische aandrijving is juist dat sportprestaties niet betekenen dat normaal gebruik meer kost. Als je het vermogen niet aanroept kost het niets extra.
Ik ben een leek, maar topprestaties betekenen toch automatisch meer zware accu's, bredere banden, zwaardere elektromotoren? Het verschil is natuurlijk minder extreem dan in de benzine-wereld.

Hopelijk gaat het volgende in de toekomst haalbaar worden;
Een basic A-segment 4-zitter(tje) voor +/- 10.000,- O-) met een lease constructie voor de accu's.

Als je alle marketinglucht uit het concept laat lopen moet dat straks te doen zijn.

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-09 23:45

Hoogie2004

Whohooooo

Nou het is mei, laat die prijslijsten van de Kona maar komen :+

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:37

mux

99% efficient!

BertV schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 08:31:
[...]

Ik ben een leek, maar topprestaties betekenen toch automatisch meer zware accu's, bredere banden, zwaardere elektromotoren? Het verschil is natuurlijk minder extreem dan in de benzine-wereld.

Hopelijk gaat het volgende in de toekomst haalbaar worden;
Een basic A-segment 4-zitter(tje) voor +/- 10.000,- O-) met een lease constructie voor de accu's.

Als je alle marketinglucht uit het concept laat lopen moet dat straks te doen zijn.
Dit is praktisch al te doen met een jong gebruikte Zoe; deze kun je ex. acculease voor 8500-12k krijgen. Wel de oude batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV

BertV

Handgemaakt

mux schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 08:45:
[...]

Dit is praktisch al te doen met een jong gebruikte Zoe; deze kun je ex. acculease voor 8500-12k krijgen. Wel de oude batterij.
Precies wat ik zou zoeken als mijn 2008 Aygo versleten zou zijn.
Alleen kost dit nieuw 21k, en mag het nog wat kleiner.

https://www.autoweek.nl/c...=73029&id2=36217&cache=no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Dit is wat je zoekt:

https://link.marktplaats.nl/m1271103469

enz. Niet nieuw, maar je kunt er een met praktisch geen kilometers krijgen voor je prijsrange.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV

BertV

Handgemaakt

Prima prijs inderdaad, een nieuwe kopen zou wellicht niet verstandig zijn.
Actieradius valt tegen, al is 100-130 km in vrijwel alle situaties voor mij voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivve
  • Registratie: Februari 2016
  • Niet online
BertV schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 09:22:
Prima prijs inderdaad, een nieuwe kopen zou wellicht niet verstandig zijn.
Actieradius valt tegen, al is 100-130 km in vrijwel alle situaties voor mij voldoende.
De Zoe heeft wel een 3-fase lader, dat gaat ook wel schelen qua range, afhankelijk van je laadkansen elders. Je kan altijd kijken naar een Miev (geen accuhuur), maar dan wordt het qua range waarschijnlijk te min (+/-90 km ?). Was wel verreweg de goedkoopste optie toen ik bijna 3 jaar geleden de berekening maakte.

Iemand eerder keek naar een e-up en dat was ook niet erg duur meen ik me te herinneren. Past misschien wel beter bij je qua grootte van de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
Deveon schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 07:55:
[...]

In het ergste geval komt er een overname. Tesla heeft een te grote belofte en voorsprong in accu techniek op de rest. Bijvoorbeeld Toyota zal zo in één klap voorop lopen.
Ze verbranden geld en dat is nooit goed, als ze model 3 ten gelde kunnen maken en DAARNA ook nog auto's weten te verkopen (want dan doet de rest ook mee), dan gaat het goed komen.
Want is geen software, ding moet geproduceerd worden (heeft gewoon een kostprijs).

Ik denk dat ze een van de fabrikanten worden (plaats 5 of 6...... ook al erg knap) of als het mislukt worden ze gekocht. Verdwijnen neen: is sterke naam geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeZZiN
Toyota zet niet eens in op accus die gaat voor waterstof. Dus ik denk niet dat die snel grote stappen gaat maken in de accus. Ze hebben nu ook geen EV nog op de markt (en niet een aangekondigd)

Duurt niet lang meer dat de EV groot aandeel gaat nemen en dan veranderd de markt heel snel. Ben nu wel even blij dat ik geen gekocht heb maar op lease geen risico dat ik met te dure EV zit op einde van de looptijd en als het meevalt kan ik ze altijd nog prive overnemen. De markt is zo nieuw nog dat we zeker geen uitspraken over de toekomst kunnen doen.

Straks lachen we over de range wat maar 200-300 kilometer we doen nu 1000+. Maar goed de vraag is eigenlijk is het wel nodig om die long range autos te hebben we kunnen 99% af met de 200-300 kilometer range waarom voor die uitzondering een grote bak. Zie een grote markt voor adhoc huren van long range EVs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kv83
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-08 14:57

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
Waterstof is ook elektrisch......cell eruit accu erin en je hebt een EV.

En waterstof ben ik uit principe tegen: afhankelijkheid oliemaatschappijen en helemaal niet zo goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
@kv83 Kennelijk is Europa (nog) niet interessant genoeg voor EV's maar uiteindelijk zullen alle merken er aan moeten geloven, EV is de toekomst en er is in mijn ogen geen weg meer terug. Waterstof zie ik niets in, veel te gecompliceerd en inefficiënt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:07

CyBeRSPiN

sinds 2001

@MeZZiN straks lachen we nog over de tijd dat iedereen nog zelf een auto in bezit had. Wat een onzin was dat, 90% van de tijd stond ie stil en af te schrijven.
Uiteindelijk krijgen we ‘Transport as a Service’ met zelfrijdende wagens die je ophalen en wegbrengen. Die laden zichzelf ergens op een afgelegen en goedkope plek op. Zelf met eigen wagen rijden wordt dan een elite dingetje, net als met exclusieve old-timers rondrijden ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JayPe
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 10:10:
@MeZZiN straks lachen we nog over de tijd dat iedereen nog zelf een auto in bezit had. Wat een onzin was dat, 90% van de tijd stond ie stil en af te schrijven.
m'n wasautomaat staat ook veel stil en af te schrijven. En m'n wc thuis ook. Ik doe ze weg en ga plee delen met de buren!!

*edit*

Sorry, het de hemel in prijzen van de deel-auto: ik geloof er nog niet zo in. Het argument dat het 'ding' meer stil staat en afschrijft dan dat je er daadwerkelijk in rijd is wat mij betreft géén argument. Het merendeel van de dingen die ik bezit kan ik prima delen, want heel veel spullen gebruik ik slechts zelden. Toch is de beschikbaarheid onderdeel van het bezit. En het ogenblik waarop je 'm nodig hebt.
Mijn huis is op dit moment leeg, mijn bed onbeslapen, er kijkt niemand op mijn horloge, m'n tandenborstel staat ongebruikt in een bekertje op een volkomen lege badkamer. En als ik een dag thuis ben, is mijn werkplek op mijn kantoortje ook nog eens leeg en onbenut.

Allemaal zaken die ik erg waardeer.
M'n grasmaaier deel ik met de buurman, en ook de ladder en ander (tuin)gereedschap: 't wordt allemaal gedeeld. Maar m'n auto, huis, fiets en meer van die dingen: 't is gewoon niet handig. M'n auto staat nu, hier buiten op de parkeerplaats bij m'n werk. De hele dag niets te doen. Als ik 'm zou willen delen met de buurman, die ook zo rond 9 uur op z'n werk wil zijn,. dan past dat niet. Natuurlijk, in de grote stad, waar auto bezit niet handig is vanwege de parkeerdruk,en de bereikbaarheid per fiets, tram of te voet,. ja, daar kan je de auto als deel-instrument inzetten. Maar ook weer niet als we met z'n allen die stationwagon willen huren op zaterdag om naar de bouwmarkt, tuincentrum of gemeentelijk afvalwerf te gaan.

Die deelauto, misschien breekt ie door. Als auto's volledig autonoom zijn,. maar voor nu?

[ Voor 66% gewijzigd door JayPe op 01-05-2018 11:40 . Reden: M'n slok azijn doorgeslikt. ]

To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coasterfreak
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16-09 17:47
birdibird schreef op maandag 30 april 2018 @ 21:30:
Dit lijkt me toch wel een goed aanbod? (Ik neem aan dat deze renault dealer toch wel te vertrouwen is in Frankrijk, 3 jaar garantie wordt er gegeven)
klik
Volgens mij is dat de ZE40 versie (breed logotje aan de achterkant)

hmm, of deze: een geupgrade uit 2014
12k voor een EV dat je bijna long range kunt noemen is toch mooi? in nl kost zo'n zoe makkelijk 18k+.. kijken of de zoe eind 2018 komt met een 48 kwh accu + CCS, dat kan de occasions zelfs nog goedkoper maken

smart fortwo electric drive 17.6kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
prettig schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 09:58:
Waterstof is ook elektrisch......cell eruit accu erin en je hebt een EV.

En waterstof ben ik uit principe tegen: afhankelijkheid oliemaatschappijen en helemaal niet zo goedkoop.
Eens maar toch ik zie het niet als duurzaam het is gewoon benzine in een anders jasje. Dus laat maar. En het is nog duur ook.

En ik denk dat deel autos ook uit eindelijk de toekomst zijn zeker met zelf rijdende autos alleen dat is nog wat jaren weg. Denk dat de randstad over 2-3 jaar veel meer deel autos hebben. Maar de polder nog lang niet. Tot dit tijd moet ik me tevreden stellen met een prive auto.

[ Voor 25% gewijzigd door MeZZiN op 01-05-2018 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Een interessant artikel over het verschil tussen EV en een waterstof auto, http://www.olino.org/arti...ch-rijden-met-batterijen/ De uitkomst spreekt voor zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 10:44

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

mux schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 09:09:
Dit is wat je zoekt:

https://link.marktplaats.nl/m1271103469

enz. Niet nieuw, maar je kunt er een met praktisch geen kilometers krijgen voor je prijsrange.
Wel een Click-bait advertentie (verkoper met een roze bril op).
De advertentie data is een samenstelling van twee Zoe's. De km stand van de ene en de prijs van de andere en dan bij omschrijving vertellen hoe de vork in de steel zit.
Samenvatting
Merk & Model:Renault ZOEBouwjaar:2013
Uitvoering:-Kenteken:-
Carrosserie:HatchbackAPK tot:-
Brandstof:Elektrisch of Hybride
Kilometerstand:21.000 km
Transmissie:Automaat
Energielabel:-
Verbruik:-
Prijs:€ 8.700,00
Motorinhoud:-Garantie:-
Topsnelheid:-Kosten p/m:-
Vermogen:-
Opties:-
Beschrijving

Renault Zoe Intens, wit, 41.000km, 10-2013, BTW verrekenbaar.
Deze auto kost € 8.700 incl 21% BTW
.

Ook verkrijgbaar met 21.000km voor € 9.100, zelfde uitvoering maar dan minder km gereden.

De Intens uitvoering beschikt over donker interieur en af fabriek een achteruitrijdcamera, waardoor het een hele complete uitvoering is.

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
PeterZ(on) schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 10:46:
Een interessant artikel over het verschil tussen EV en een waterstof auto, http://www.olino.org/arti...ch-rijden-met-batterijen/ De uitkomst spreekt voor zich.
Waterstof kan wel interessant zijn voor opslag PV overcapaciteit..... dus als "thuisaccu" voor seizoenen, lopen al onderzoeken naar.... maar nog ver weg en duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coasterfreak
Pantagruel schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 10:50:
[...]

Wel een Click-bait advertentie (verkoper met een roze bril op).
De advertentie data is een samenstelling van twee Zoe's. De km stand van de ene en de prijs van de andere en dan bij omschrijving vertellen hoe de vork in de steel zit.

[...]
denk dat zijn advertentie meer een info-post is van zijn totale aanbod aan zoe's gebaseerd op de titel van de advertentie en de beschrijving..

http://autobedrijven.auto...t=price&results=20&page=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
BertV schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 08:31:
[...]

De grotere accu's zijn primair voor het bereik, de performance is een extratje. Hetzelfde geld voor de banden, die zijn al nodig vanwege het gewicht (van de accu's). Het extra gewicht voor een zwaardere elektro motor is slechts enkele kilo's.
MeZZiN schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 09:50:
[..]
Straks lachen we over de range wat maar 200-300 kilometer we doen nu 1000+. Maar goed de vraag is eigenlijk is het wel nodig om die long range autos te hebben we kunnen 99% af met de 200-300 kilometer range waarom voor die uitzondering een grote bak. Zie een grote markt voor adhoc huren van long range EVs.
Toch hoop ik dat die situatie nooit gaat gebeuren. Het streven van het bereik van een BEV zou in lijn moeten zijn met waar een berijder zich aan dient te houden conform de richtlijnen. Helemaal als je binnen 15 minuten 80% laad. Dit voorkomt dat we met te zware auto's gaan rond rijden, uiteindelijke heet de accu nog steeds de grootste impact op het milieu. Voor de uitzonderingen zie ik meer toekomst in waterstof (als REX).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Coasterfreak schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 10:53:
[...]

denk dat zijn advertentie meer een info-post is van zijn totale aanbod aan zoe's gebaseerd op de titel van de advertentie en de beschrijving..

http://autobedrijven.auto...t=price&results=20&page=1
Yup, staat van alles in de ad. Ik had hem expres gelinkt om een idee te krijgen van wat verschillende soorten Zoes kosten. IMO ben je een dief van eigen portemonnee als je een Zoe nieuw koopt, gezien je als-nieuw zoes voor 10k minder kunt krijgen, of iets oudere voor nog een heel stuk minder, met vaak maar 20-50k km gereden.

Geen enkele andere elektrische auto heeft zulke scherpe prijsstellingen. Mijn leaf was met 120k op de teller nog 9000 euro, een iMiev - als je die al kunt vinden - zit er ook nauwelijks onder en is een véél minder moderne auto dan allebei. Zoes zijn qua tweedehandsprijs gewoon heel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coasterfreak
mux schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 10:57:
[...]

Zoes zijn qua tweedehandsprijs gewoon heel interessant.
vooral in frankrijk:

https://gocar.be/nl/europ...ESC%7C%7Cprice%3AASC#list

of gewoon laten importeren door een bedrijf en zelfs dan kun je goedkoper uitvallen dan het autobedrijfje in purmerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Ik heb ook gekeken naar een Zoe, maar de accuhuur is voor mij te duur en met koopaccu is het nog duurder omdat je dan een hele jonge moet hebben die ook nog eens spaarzaam aangeboden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
Zoe en anderen: Appels en peren vergelijken.....je moet wel de accuhuur meenemen in de prijs en die ben je NETTO kwijt (bij prive huur) over bv. 3 jaar.

En ja buitenland is stukken goedkoper dan hier .... roep het al jaren ze verkopen ons die ev's (en daarvoor plugin's) veel te duur.

[ Voor 30% gewijzigd door prettig op 01-05-2018 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coasterfreak
hangt allemaal van je kilometrage af. maar je bent het inderdaad kwijt en dat kan tussen de 3 en 6 jaar duren.

maar van het geld dat je bespaart door voor een huuraccu te kiezen heb je tenminste wel wat meer zekerheid.

de meeste goedkope EV's zoals nissan leaf, ion/czero/imiev en renault zoe zijn al ver buiten de garantie en als je een huuraccu hebt kun je weer wat meer zekerheid hebben met het geld dat je bespaart door een huuraccu te hebben. op den duur zal het wel wat duurder uitvallen maar ja, het is zoals het is.

in het buitenland geven ze bakken met subsidies voor EV's, waarbij de particulieren lekker kunnen genieten. deze auto's worden dan massaal opgekocht en doorverkocht in landen waarbij er geen subsidie is voor EV's met als voorbeeld bleeker in purmerend.

de focus in nl ligt alleen op zakelijke rijders en dat is waar het dus mis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
Zoe is niet veel goedkoper, maar gebruikt wel een erg slimme koop...... accuhuur is zekerheid en hij laadt flink op 3 -fase !
En als je hem dan gewoon in buitenland koopt is dat heel slim.

In NL hebben ze gewoon stom subsidiebeleid gekozen (maakt ze duurder ipv goedkoper) en dat "ijlt" nog jaren door in de gebruikte markt qua prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Te herkennen aan onder andere outlanders die nog steeds 15k tweedehands kosten zelfs met 3 ton op de teller. Echt zonde, want het is zowat de perfecte ombouw-auto (motor eruit, accu's erin, chademo-lader erin en gaan met de banaan).

Edit: ohja, hij had al chademo, ik zat in mn hoofd met ccs, maar dat zou raar zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door mux op 01-05-2018 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
mux schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 11:35:
Te herkennen aan onder andere outlanders die nog steeds 15k tweedehands kosten zelfs met 3 ton op de teller. Echt zonde, want het is zowat de perfecte ombouw-auto (motor eruit, accu's erin, chademo-lader erin en gaan met de banaan).
Ja en ze verkochten ze voor ... daar gaan we weer ...... z'n 50K !

En MUX die zouden ik ook graag ombouwen, ding rijdt erg goed alleen elektrisch. Als ik die nu goed kon ombouwen gingen ze er niet uit. Ook nog eens een erg goede auto en ruim/luxe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe
mux schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 11:35:
Outlander heeft toch al de CHAdeMO aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Klopt dat maakt ze vervelend omdat ze voor die split second die ze nodig hebben om te laden de snelladers bezet houden (niet allemaal maar helaas al te vaak tegen gekomen) Ze hadden alleen type 2 genoeg gehad voor die paar keer dat laden nodig is.

Maar je kan toch de accus vergroten en de ICE er uitslopen en klaar alle aansluiting zitten er al keurig in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 08:39
@prettig @mux Ombouwen naar EV zou inderdaad prima kunnen, met meer accucapaciteit inderdaad een prima EV. Wel de beperking dat de huidige electromotoren maar tot 125km/h werken, daarboven is altijd assistentie van de ICE nodig. Chademo zit er eigenlijk alleen maar op zodat er in japan V2G gedaan kon worden en sneller geladen kan worden dan met 1-fase.

@MeZZiN Ik heb de Chademo ook wel eens gebruikt om te laden tijdens de lunch (McD Veldhoven). Financieel totaal onzinnig, maar brandstofpas dus niet nadelig voor mij. Natuurlijk 06 achter de ruit zodat een EV rijder die de lader echt nodig heeft me kan bereiken. Door deze snellaadsessie toch weer meer km's elektrisch gereden dan ik anders had gedaan. Nogmaals; door het kleine bereik is laden met een PHEV nog veel meer een ding dan met een EV en is sneller laden bij een bestemming wel degelijk zinnig. Je moet dan echter wel in staat (en bereid) zijn je PHEV te verplaatsen als deze geladen is.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
Wat zouden jullie aanraden?
een 2017 Zoe voor 13000 met 1 of 2 jaar garantie en een gratis servicebeurt of een 2014 voor 10000 met 6 maanden garantie. dat is toch 3 jaar batterijhuur...
Beide worden aangeboden met de 41kwh batterij.
is er een goed argument om beter de nieuwere te nemen?

[ Voor 11% gewijzigd door birdibird op 01-05-2018 12:35 ]

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prettig
Tassadar32 schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 12:28:
@prettig @mux Ombouwen naar EV zou inderdaad prima kunnen, met meer accucapaciteit inderdaad een prima EV. Wel de beperking dat de huidige electromotoren maar tot 125km/h werken, daarboven is altijd assistentie van de ICE nodig. Chademo zit er eigenlijk alleen maar op zodat er in japan V2G gedaan kon worden en sneller geladen kan worden dan met 1-fase.

@MeZZiN Ik heb de Chademo ook wel eens gebruikt om te laden tijdens de lunch (McD Veldhoven). Financieel totaal onzinnig, maar brandstofpas dus niet nadelig voor mij. Natuurlijk 06 achter de ruit zodat een EV rijder die de lader echt nodig heeft me kan bereiken. Door deze snellaadsessie toch weer meer km's elektrisch gereden dan ik anders had gedaan. Nogmaals; door het kleine bereik is laden met een PHEV nog veel meer een ding dan met een EV en is sneller laden bij een bestemming wel degelijk zinnig. Je moet dan echter wel in staat (en bereid) zijn je PHEV te verplaatsen als deze geladen is.
Wij rijden de Outlander PHEV voor 95% woonwerk: 25KM ideale auto voor. Rij je veel meer per dag dan is het eigenlijk gewoon een verkapte ICE met lage bijtelling.

Maar als die ruim 200km kon, bleef die gelijk. En ja snelweg boven de 125km komt de ICE helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15:03
birdibird schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 12:34:
een 2017 Zoe voor 13000 met 1 of 2 jaar garantie en een gratis servicebeurt of een 2014 voor 10000 met 6 maanden garantie.
Beide worden aangeboden met de 41kwh batterij. dat is toch 3 jaar batterijhuur...
Beide EX BTW zeker? zo goedkoop heb ik ze nog niet gezien.. schade auto's?

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coasterfreak
een 2017 Zoe voor 13000 met 1 of 2 jaar garantie en een gratis servicebeurt of een 2014 voor 10000 met 6 maanden garantie. dat is toch 3 jaar batterijhuur...
weet niet zeker of er mensen zijn die problemen hebben gekregen met hun zoe na de retrofit van 22 kwh --> 41 kwh, maar is hoogstwaarschijnlijk geen probleem denk ik zo. scheelt weer 3 jaar aan accuhuur idd..
cacofant schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 12:36:
[...]

auto's uit frankrijk , dus incl btw. denk ik zo. alleen wat gedoe met importeren maar hoort niet zo moeilijk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
cacofant schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 12:36:
[...]

in btw, beiden in Frankrijk...
schade staat er niet bij maar de regelgeving is zeer streng in Frankrijk. beide officiële Renault dealers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Het is simpel helaas ben je een uitzondering Tassadar32 na al meerdere keren een fake ingeplugde outlander tegen te komen te zijn dan wordt ik er helemaal niet blij van. Ik moest echt laden hij wilde graag parkeren.

Maar goed ik zit altijd bijna in mijn auto te wachten emails te doen of spelletje te spelen vind het niet zo heel erg en na een half uurtje max ben ik weer weg.

Als je een woonwerk rit hebt van 25 kilometer is een outlander top cheap naar je werk en als je verder wilt kan het gewoon. Win-win toch. Mijn woon-werk is altijd 80km + dus meer nodig. dan is het niet meer dan een verkapte cheap ICE auto die toevallig goedkoper was.

Kan niet wachten tot de tesla er is het is altijd langzaam al je wacht op iets. Hij in tilburg nog 2 weken is hij bij mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tassadar32
@MeZZiN Ik ga het (Tesla M3) "Begin 2019" meemaken :D

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Top goed bezig @Tassadar32 ben ook benieuwd naar de model 3 ik hoop dat telsa over een paar jaar een wat schattiger geprijsde SUV maakt met trekhaak kan ik die mooi nemen tzt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coasterfreak
@birdibird http://occasion.largus.fr...-charge-normale-2016.html

41kwh accu en 12 km op de teller voor 500e meer dan wat jij eerder had gelinkt

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
Coasterfreak schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 12:51:
@birdibird http://occasion.largus.fr...-charge-normale-2016.html

41kwh accu en 12 km op de teller voor 500e meer dan wat jij eerder had gelinkt

8)7
Ook mooi, echter R ipv Q motor. Heb de laatste toch echt nodig voor de langere afstanden in Spanje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenK
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-09 21:56
Wie gaat de garanties geven in NL als het wagens uit Frankrijk zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
JeroenK schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 12:58:
[...]

Wie gaat de garanties geven in NL als het wagens uit Frankrijk zijn?
Is garantie van Renault zover ik het begrijp. Ik moet dat nog verder uitzoeken natuurlijk...
(en in mijn geval gaat het over Spanje)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cacofant
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15:03
Ik heb ook een 2013 import uit Frankrijk (Q210). Gewoon garantie gehad. Nog net voordat de auto 5 jaar werd de reductiebaklager onder garantie vervangen, goedgekeurd door Renault NL. Heeft me niets gekost.

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongf7
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-09 12:34
Ik kon het toch ook niet laten een model 3 te bestellen.
Hopelijk sluit de levering een beetje aan bij het aflopen van mijn huidige lease contract eind 2019.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Waarschijnlijk wel omdat de productie nog lang niet up to speed is en er nog geen duidelijkheid is wanneer de eerste naar europa komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

jongf7 schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 13:19:
Ik kon het toch ook niet laten een model 3 te bestellen.
Hopelijk sluit de levering een beetje aan bij het aflopen van mijn huidige lease contract eind 2019.
Heb je die op eigen naam gereserveerd of via je leasemaatschappij?
Bij mijn leasemaatschappij willen/kunnen ze niet reserveren en zie bij Tesla duidelijk staan dat het niet overdraagbaar is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
@jongf7 @MeZZiN Eerste export naar Canada begint binnenkort, verwacht dat als de first-day orders daar ver afgewerkt zijn de meest populaire EV landen in de EU aan de beurt komen.

Mijn lease loopt tot okt 2018, kan tweemaal met half jaar verlengd worden.

Overigens was de reservering in de US ook niet overdraagbaar naar andere personen, maar wel naar lease voor jezelf. In het ergste geval "koop" jij de auto en verkoop je hem direct door naar de LM. Ik zit echter te dubben om de M3 op de zaak aan te schaffen en onderhoud/operationele kosten plus "aflossing" als mobiliteitsbudget door te rekenen aan mezelf. Zou onder de streep een stuk goedkoper moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Ik zou hem op de zaak doen kosten gewoon aftrekken van je winst bijtelling aftikken + btw en moet een kijken hoe goedkoop je rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongf7
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-09 12:34
Ik kan hem idd op de zaak kopen ipv via leasemaatschappij, dus heb hem op eigen naam gereserveerd. Als ik het normale leasebedrag en brandstofkosten reserveer ben ik na 4 a 5 jaar een stuk goedkoper uit, zeker na doorverkoop.
Enige is dat ik hem volledig moet kunnen voor financieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe
Tassadar32 schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 12:28:
@prettig @mux Ombouwen naar EV zou inderdaad prima kunnen, met meer accucapaciteit inderdaad een prima EV. Wel de beperking dat de huidige electromotoren maar tot 125km/h werken, daarboven is altijd assistentie van de ICE nodig.
ICE is dus voor de snelheid volledig overbodig :-) ( Daar kom ik weer: de e-up heeft een Vmax van 130 km/h: gaat ook gewoon niet harder)

Overigens denk ik dat je de ICE niet zomaar uit een Outlander sloopt: De motor zit aan de generator gekoppeld, en bij 125 km/h is er géén versnellingsbak, maar een directe koppeling tussen motor en (voor?)wielen.

Edit.

Morgen tripje Frankrijk. Ga waarschijnlijk op safe spelen, en ga voor een (zeer) jong gebruikte e-up,. dan maar géén schuifdak, de facelift versie (die ik iets minder mooi vind), Maar nog wel 1,5 jaar fabrieksgarantie,.. en een misschien iets hogere restwaarde (al koop ik 'm niet voor de restwaarde).

[ Voor 18% gewijzigd door JayPe op 01-05-2018 19:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• databeestje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 17:39

databeestje

Von PrutsHausen

Cijfers April 2018 van de Bovag

BMW I3 86 (384)
CITROEN C-ZERO 1 (11)
HYUNDAI IONIQ 133 (851) * ook hybrids
NISSAN LEAF 268 (731)
OPEL AMPERA-E 59 (363)
RENAULT ZOE 110 (370)
TESLA MODEL S 47 (859)
TESLA MODEL X 28 (396)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giosan
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-06 15:34
birdibird schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 12:38:
[...]

in btw, beiden in Frankrijk...
schade staat er niet bij maar de regelgeving is zeer streng in Frankrijk. beide officiële Renault dealers
Wij hebben die van ons bij Bochane in Almere aangeschaft. Eind mei halen we hem op. De Zoe komt uit eind 2013 van een particuliere eigenaar, dealer onderhouden en geen schade auto. Wel 100k KM maar de accu leek nog in orde (en deze wordt toch gehuurd). Inclusief 12m Top Occassion Garantie zat hij rond de 9500 inc btw.

Ik heb het idee dat ze steeds voordeliger worden aangeboden vanwege de nieuwe types Zoe die uitkomen. Voor ons is de 22kw accu echter prima ivm gebruik als 2de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivve
  • Registratie: Februari 2016
  • Niet online
Giosan schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 22:29:
[...]

Wij hebben die van ons bij Bochane in Almere aangeschaft. Eind mei halen we hem op. De Zoe komt uit eind 2013 van een particuliere eigenaar, dealer onderhouden en geen schade auto. Wel 100k KM maar de accu leek nog in orde (en deze wordt toch gehuurd). Inclusief 12m Top Occassion Garantie zat hij rond de 9500 inc btw.

Ik heb het idee dat ze steeds voordeliger worden aangeboden vanwege de nieuwe types Zoe die uitkomen. Voor ons is de 22kw accu echter prima ivm gebruik als 2de auto.
Dat is een wel heel zacht prijsje zeg. Klinkt heel erg als mijn auto net voor de accuwissel. 110.000 km op de teller en ook uit (begin) 2013 (SoH 98%). Overigens merk ik in vergelijking met @Yongshi zijn jongere Zoe niet veel verschil. Vooral het rempedaal is wat minder gevoelig geworden, maar dat is het wel zo'n beetje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destralak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:31
Hoi allen, een zeer interessant topic en ik lees al langer mee.
Vanwege een wisseling van baan ben ik in de gelegenheid om een leaseauto te gaan bestellen. Er is een beperking op automerken. BEV is mogelijk met laadpas en laadpaal aan huis. Bijtelling speelt natuurlijk ook mee.

Mijn voorkeur gaat vooralsnog uit naar de aankomende Audi e-tron quattro. Ik houd jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JopieZoe
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07-06 09:24
Destralak schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 09:11:
Vanwege een wisseling van baan ben ik in de gelegenheid om een leaseauto te gaan bestellen. Er is een beperking op automerken. BEV is mogelijk met laadpas en laadpaal aan huis. Bijtelling speelt natuurlijk ook mee.

Mijn voorkeur gaat vooralsnog uit naar de aankomende Audi e-tron quattro. Ik houd jullie op de hoogte.
Heel graag! Ik ben bijzonder geïnteresseerd in deze auto vanwege de actieradius, de relatief flexibele laadmogelijkheid en de trekhaak! Wanneer is deze via de lease leverbaar. Voor mij een voorwaarde is toch echt 2018.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destralak
JopieZoe schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 09:15:
[...]

Heel graag! Ik ben bijzonder geïnteresseerd in deze auto vanwege de actieradius, de relatief flexibele laadmogelijkheid en de trekhaak! Wanneer is deze via de lease leverbaar. Voor mij een voorwaarde is toch echt 2018.
Op basis van wat ik online lees, zullen we helaas uit moeten gaan van een levering in 2019.
Hij zal dit jaar wel in de showrooms komen.
Laadtijd vind ik ook belangrijk, daarom is het ook prettig om te lezen dat er via het aankomende Ionity netwerk geladen kan worden met 150kWh via CCS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_E_O
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-09 12:18
Destralak schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 09:20:
[...]

Op basis van wat ik online lees, zullen we helaas uit moeten gaan van een levering in 2019.
Laadtijd vind ik ook belangrijk, daarom is het ook prettig om te lezen dat er via het aankomende Ionity netwerk geladen kan worden met 150kWh via CCS.
Dankzij Fastned kan het nu al, tot 175kW op een viertal locaties in de randstad, mits je auto dat allemaal aan kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destralak
T_E_O schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 09:26:
[...]

Dankzij Fastned kan het nu al, tot 175kW op een viertal locaties in de randstad, mits je auto dat allemaal aan kan.
Klopt helemaal! Ionity zal een fijne toevoeging zijn daarop, ook in het buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giosan
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-06 15:34
Nivve schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 08:18:
[...]

Dat is een wel heel zacht prijsje zeg. Klinkt heel erg als mijn auto net voor de accuwissel. 110.000 km op de teller en ook uit (begin) 2013 (SoH 98%). Overigens merk ik in vergelijking met @Yongshi zijn jongere Zoe niet veel verschil. Vooral het rempedaal is wat minder gevoelig geworden, maar dat is het wel zo'n beetje.
Ja, zeker. Er zat een schaafplek en deukje op de achterbumper (paaltje geraakt - ik kan in de kentekenhistorie geen schade zien en de Renault dealer is ook niks bekend, dus dat geloof ik wel), maar wij hebben in de familie iemand die auto schade kan herstellen dus dit was voor ons geen minpunt. Blijkbaar wel dus wat goedkoper voor die prijs. En de 17" velgen hadden rondom stoeprandschade maar ook hier weet ik wel wat voor.

Ik ga er ook gewoon vanuit dat een Renault Top Occassion een prima auto is ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kv83
Destralak schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 09:20:
[...]

hou dan wel rekening met verhoogde bijtelling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Gister was ik bij een Kia dealer (voor onderhoud aan mijn dinosapzuipende stinkhybride ;) ), en even gevraagd naar de Kia Niro EV.
Ze wisten nog helemaal niks. Eind dit jaar ergens weten ze meer. Toch best apart dat ze zo in het duister tasten.

Ook even de Kia Soul EV bekeken daar, die zie je toch amper in het wild..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

JayPe schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 15:23:
Morgen tripje Frankrijk. Ga waarschijnlijk op safe spelen, en ga voor een (zeer) jong gebruikte e-up
Gaaf! Leuk tripje, plus een mooie catch als het blijkt naar je zin te zijn!
Ben ik nou gek? Waarom staat hier geen VW bij?

[ Voor 24% gewijzigd door TucanoItaly op 02-05-2018 11:10 ]

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• prettig
CyBeRSPiN schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 10:06:
Gister was ik bij een Kia dealer (voor onderhoud aan mijn dinosapzuipende stinkhybride ;) ), en even gevraagd naar de Kia Niro EV.
Ze wisten nog helemaal niks. Eind dit jaar ergens weten ze meer. Toch best apart dat ze zo in het duister tasten.

Importeur weet veel meer, al workshop geweest bij de importeur (ze hebben uitgebreid getest in Europa), auto is ver af. Range is al gepubliceerd (de rest mogen ze niet publiceren). Accu en motor is gewoon idem Kona.
Ze hebben echt geen workshop om de aanwezigen te vertellen wat de range is ;)
https://zerauto.nl/kia-niro-ev-de-eerste-specificaties/

ECHTER: ze willen eerst de Kona deal afhandelen (kia en Hyundai is hetzelfde concern) want anders zit de Niro de Kona in het "dure" vaarwater.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Destralak schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 09:11:

Kan je geen uitzonder laten maken voor tesla omdat de Audi veel te laat op de markt komt met 22% bij telling voor de tweede deel. Dat maakt hem een heel stuk duurder.

Dinsdag met de leaf naar tilburg rijden voor de grote EV ^_^ en niet meer dagelijks laden in den haag ;)

Gaat goed zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

prettig schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 11:17:
[...]

Importeur weet veel meer, al workshop geweest bij de importeur (ze hebben uitgebreid getest in Europa), auto is ver af. Range is al gepubliceerd (de rest mogen ze niet publiceren). Accu en motor is gewoon idem Kona.
Ze hebben echt geen workshop om de aanwezigen te vertellen wat de range is ;)
https://zerauto.nl/kia-niro-ev-de-eerste-specificaties/
Thanks voor de link:
Via normaal opladen (AC) met 7,2 kW en 12A via een standaard stekker of wallbox duurt volledig opladen (100%) 6 uur en 20 minuten voor de Mid-Range en 9 uur en 55 minuten voor de Longe Range.
7200W / 12A = 600V, dat betekent dat hier een 3-fase lader inzit? Of klopt de tekst niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
maar het lijkt te suggereren maar ik denk dat de 12 eigenlijk 32a moet zijn. Anders is het wel heel raar. Als je namelijk wel 3 fase kan dan ga je gelijk voor de 11kw en 22kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destralak
MeZZiN schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 11:21:
[...]

Kan je geen uitzonder laten maken voor tesla omdat de Audi veel te laat op de markt komt met 22% bij telling voor de tweede deel. Dat maakt hem een heel stuk duurder.

Dinsdag met de leaf naar tilburg rijden voor de grote EV ^_^ en niet meer dagelijks laden in den haag ;)

Gaat goed zo :)
Daar heb ik ook aan gedacht. Eerst maar eens starten bij de nieuwe werkgever, dan zie ik dan wel weer ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:50
TucanoItaly schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 11:07:

[...]

Ik denk dat voor de E-Golf geen losstaande verkopen bekend zijn, naast de normale Golf.

Wat mij opvalt is dat er bijna net zoveel Ampera-E's verkocht zijn als de Model X.

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Dat geeft wel iets aan omdat je 2 Ampera's kan kopen voor 1 model x.

Maar fastned gaat redelijk:
https://www.ad.nl/economi...uwelijks-auto-s~af421fa9/

Goed nieuws. Plus hoe meer laadpalen hoe beter moet zeggen dat fastned duur is maar wel top. Allego kan daar nog wat van leren met hun laadpalen. Fastned heeft er minimaal 2 staan. Allego meestal maar 1 wat me al meerdere keren voorkomen is dat hij bezet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
CyBeRSPiN schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 11:40:
[...]

Thanks voor de link:

[...]

7200W / 12A = 600V, dat betekent dat hier een 3-fase lader inzit? Of klopt de tekst niet?
Beetje raar geformuleerd......AC max 7,2KW (is dus 1-fase, idem kona) en dan 12A met een standaadr stekker (12A x 230v = 2,7Kw).
Thuis dus op 16A = 3,7KW max. Op een 3 x 25A met een maxem kun je 5,7KW max halen.
Precies hetzelfde als de KONA.

Eigenlijk heel gemakkelijk:
- Niro elektrische aandrijving en accu --> Kona specs
- Range 20 km minder
- Design interieur en opties -> de Niro Hybrid bekijken (zal die weinig van afwijken, andere velgen, andere grill, beetje opgepoetst interieur en denk aparte kleuren).
Eerste versie zal dan weer de 64kwh zijn in de "alles" premium/launch edition........

Zou me verbazen als het anders zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yongshi
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 13:27
MeZZiN schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 13:15:
Dat geeft wel iets aan omdat je 2 Ampera's kan kopen voor 1 model x.

Maar fastned gaat redelijk:
https://www.ad.nl/economi...uwelijks-auto-s~af421fa9/

Goed nieuws. Plus hoe meer laadpalen hoe beter moet zeggen dat fastned duur is maar wel top. Allego kan daar nog wat van leren met hun laadpalen. Fastned heeft er minimaal 2 staan. Allego meestal maar 1 wat me al meerdere keren voorkomen is dat hij bezet is.
En tot nu toe heb ik mijn anderhalf jaar met een ev nog maar 1 defecte fastned tegengekomen! duur maar ga ik heen met volle zekerheid dat ik kan laden.

Bij de anderen is het oude adagium 'Plug and Pray' van toepassing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Ja helaas wel gelukkig is fastned er maar die moet echt wat gaan doen aan hun prijzen 59cent is bijna gewoon te duur. en Allego helemaal die vraagt het zelfde alleen zonder goede service.

Maar een mooie 45 cent zou mooi zijn 20cent premium voor snelladen. En de normale palen op 25 cent. die 35 is ok maar wel veel duurder dan thuis laden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• databeestje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 17:39

databeestje

Von PrutsHausen

[...]

[...]

Omdat deze als een Golf verkocht wordt, zonder elektrische duiding. De andere fabrikanten hebben eigen modelnamen voor hun elektrische auto's. Wat dan ook weer apart is, de e-NV200 wordt in de lijst geschaard onder de NV200 noemer, dus ook niet zichtbaar.

De lijst die het RVO later publiceert heeft wel per model de juiste aantallen, en daar zit ook de VW e-Golf tussen alswel de e-NV200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 17-09 15:44
MeZZiN schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 15:12:
Ja helaas wel gelukkig is fastned er maar die moet echt wat gaan doen aan hun prijzen 69cent is bijna gewoon te duur.
Pardon, 59 cent toch?

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
oh ja je heb gelijk 59 maar nog te veel :(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YoshiBignose
CyBeRSPiN schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 10:06:

Gelukkig maar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

MeZZiN schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 15:12:
Ja helaas wel gelukkig is fastned er maar die moet echt wat gaan doen aan hun prijzen 59cent is bijna gewoon te duur. en Allego helemaal die vraagt het zelfde alleen zonder goede service.

Maar een mooie 45 cent zou mooi zijn 20cent premium voor snelladen. En de normale palen op 25 cent. die 35 is ok maar wel veel duurder dan thuis laden.
Als je er vaker dan 2x per maand staat is een abonnement aan te raden, dan betaal je niet meer aan een allego langzaampaal(€0,35/kWh).

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JayPe
[...]

Is!

Het tripje was niet zo gaaf,.. heremetiet wat een ellende in België op de weg zeg. Ongeluk op de E40 tussen Gent en Brussel ( vrachtwagen door de middenberm, verkeersinfarct eromheen), en op de E17 tussen Antwerpen en Gent was het ook aanschuifen / accordeon rijden. Ik was al via Eindhoven gereden om niet héél de ring van Antwerpen rond te hoeven, maar uiteindelijk dus zelfs via Zelzate naar Gent gereden (en door naar Kortrijk, en de grens over Frankrijk in). 300 km snelweg, 3,75 uur rijden.

Daar overigens geslaagd :-) 't is een spierwitte geworden.. over twee weekjes ophalen met aanhangertje.

En toen weer terug, van Gent, via Brussel naar Antwerpen, want alles stond overal dicht. man man man wat een land. nog een stukje erger: 5 (!) uur rijden..

Was het 't waard? Nogal. Nederlandse catalogusprijs zoals aangekleed, € 28.786,- Aftrek van alle subsidieregelingen die we hier in Nederland hebben voor de partikuliere koper: minus €0,- maakt, €28.786,-
..., dat maakt het de moeite om over de grens te shoppen! Scheelt een paar duizend euro!!

[ Voor 16% gewijzigd door JayPe op 02-05-2018 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-09 10:52

Hachy

Laadpas Nerd

mux schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 10:57:
[...]

Yup, staat van alles in de ad. Ik had hem expres gelinkt om een idee te krijgen van wat verschillende soorten Zoes kosten. IMO ben je een dief van eigen portemonnee als je een Zoe nieuw koopt, gezien je als-nieuw zoes voor 10k minder kunt krijgen, of iets oudere voor nog een heel stuk minder, met vaak maar 20-50k km gereden.

Geen enkele andere elektrische auto heeft zulke scherpe prijsstellingen. Mijn leaf was met 120k op de teller nog 9000 euro, een iMiev - als je die al kunt vinden - zit er ook nauwelijks onder en is een véél minder moderne auto dan allebei. Zoes zijn qua tweedehandsprijs gewoon heel interessant.
Ik heb m’n zoe met veel plezier (zakelijk) aangeschaft. Nieuw dus, voor pakweg 12K netto, als je alles doorrekent. Daar kan geen occasion tegenop. En wat ze slim hebben gedaan bij Renault met die batterij huur voor mensen die hun ICE vervangen door een Zoe, is de aanschaf prijs drukken. Omdat de huur van de batterij vaak lager uitvalt dan de kosten die men eerst maakte met brandstof valt het daardoor minder op en hoef je niet gelijk een hypotheek te nemen voor de aanschaf van je auto.

Door allerlei fiscale regelingen in Frankrijk is de auto als 2e hands import ook erg populair, op Renault forum rijden ook een aantal in de “Purmerend edition” zeg maar.

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Maar zakelijk is sowieso een compleet ander verhaal. Ik had zakelijk een tweedehands Leaf kunnen hebben voor ~5500 euro als ik van alle mogelijkheden gebruik maakte. Echter, ik maak misschien 5% van de kilometers zakelijk, dus die vlieger gaat niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tocoleaf
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 21-12-2020
Ik kwam dit plaatje tegen bij een artikel in het FD, daar zie je denk ik alle concessies die Fastned heeft gewonnen?

Als ze die allemaal gaan bouwen/uitvoeren wordt EV-rijden in NL echt, echt een eitje. Zelf met een 30kWh auto die een x percentage van zijn batterij verloren heeft.

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/h1iX9S/Screen_Shot_2018_05_03_at_08_18_29.png

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Het enige probleem daarmee is dat ik fundamenteel tegen het geven van geld aan Esso en Shell ben, gezien ze geen flikker geven om klimaatverandering. Dus effectief vermindert het aantal bruikbare snellaadpalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YoshiBignose
Tocoleaf schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 09:07:
Ik kwam dit plaatje tegen bij een artikel in het FD, daar zie je denk ik alle concessies die Fastned heeft gewonnen?

Als ze die allemaal gaan bouwen/uitvoeren wordt EV-rijden in NL echt, echt een eitje. Zelf met een 30kWh auto die een x percentage van zijn batterij verloren heeft.
Ja maar wil je laden voor 59 cent per kWh? Bovendien worden de accu's sowieso al steeds groter, dus zoveel snelladers zijn dan waarschijnlijk overkill. De meeste mensen zullen met een beetje accu alleen maar 's nachts thuis hoeven laden, dus dan heb je alleen nog wat aan Fastned voor lange reizen of noodgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kv83
Bij Gouda staat al zo'n snellader van Shell. Precies naast de Starbucks. Fastned is dan 100 meter verder.

[ Voor 10% gewijzigd door kv83 op 03-05-2018 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
Tocoleaf schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 09:07:

[afbeelding]
.... denk je echt dat Fastned dat lukt de komende jaren ?
Miljoenen verlies en half miljoen omzet.... beetje webshop doet die omzet ook. Gaat nog heel lang duren voordat die winstgevend zijn en dan moeten ze nog hun schulden afbetalen (een slordige 20 miljoen al opgehaald aan 6%... dus moeten ze ook nog even per kwartaal 300K uitkeren.... op 125K omzet).
Noem dat "bierviltje" case.....ga maar rekenen, komen er nooit uit.

Daarnaast toenemende concurrentie (shell, esso), maar ook Allego en de flatrate tarieven.
Fastned ....... wordt denk ik gekocht (want eerlijk is eerlijk...... de stations zijn gewoon goed), maar "vinden" zichzelf nu nog veel te duur.
Pagina: 1 ... 28 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.