Ik ben vorig jaar september naar midden Frankrijk geweest (enkele reis was ~1000km) met een Ioniq en ik heb hele andere ervaringen gehad dan de bovenstaande videos. Ik ben één kapotte snellader tegen gekomen en dat wist ik van te voren (stond in de Chargemap app). De rest werkte prima en het was ook nog eens in een maand waarbij laden gratis was (actie van New Motion). Wel is het uiteraard zo dat je een stuk langer onderweg bent dan met een ICE.TucanoItaly schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 08:19:
Deze week op YouTube een tweetal verslagen bekeken van Frank Doorhof, die met een Hyundai Ioniq op vakantie ging in Frankrijk. Ze zijn getiteld "the EV nightmare". Veel chargers werken niet op zijn auto, zijn totaal defect, of haken voortijdig af met laden. Zijn ervaringen staan echt haaks op die van mij (Renault Zoe), waar zit hem het verschil?
Video part 1, part 2, en conclusie.
Is AC laden veel betrouwbaarder? Of heeft het er mee te maken dat mijn Zoe een Franse auto is, en beter is getest? Of is die Ioniq gewoon heel kieskeurig?
Het feit is wel dat je op dit moment gewoon wat geluk moet hebben met werkende of niet-bezette laders. Daarnaast kennen ze natuurlijk in Frankrijk geen gastvrijheid dus je weet van te voren als het tegen zit je ook minimaal geholpen wordt
I'm gonna architect a world of pain all over your candy ass