• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:02
Zit net naar de specs van de roadster te kijken. Bereik van 1000km minimaal. Maar vooral, een koppel van 10.000NM. Levensgevaarlijk die auto....

En 0 naar 100 in 2.1sec. Ben beniuwd hoelang die auto dat houdt.

[ Voor 19% gewijzigd door Artbij op 26-09-2018 10:22 ]

Met gestrekt been.

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 11:04

mux

99% efficient!

Wacht maar tot ze er raketten op zetten, dan is het motorkoppel lang niet zo gevaarlijk meer in perspectief.

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:02
mux schreef op woensdag 26 september 2018 @ 10:22:
Wacht maar tot ze er raketten op zetten, dan is het motorkoppel lang niet zo gevaarlijk meer in perspectief.
Electrische raketten?

Met gestrekt been.

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 13:01:
[...]

vergeet niet dat elektriciteit ook grotendeels uit verbranden fossiele brandstoffen komt. Kernenergie is nog altijd niet bespreekbaar.
Nee dat is dus niet waar. Mijn Energie kom uitsluitend uit groene bronnen en ik heb gekozen om geen biomassa daar in op te nemen. Dat de rest dat niet is tja dat is nog een puntje maar goed mijn EV heeft natuurlijk de grijze mix gehad maar op papier alleen maar groene stroom. Stroom heeft geen kleur maar wel de keuzes die je zelf maakt. En ja stroom ook uit kolen is altijd beter dan dinosap uit de uitlaat. Maar goed dat is voor de meeste EV rijders geen probleem omdat die ook vaak (bijna allemaal eigenlijk) 100% groene stroom hebben en ik ben nog geen laadpaal tegen gekomen die geen groene stroom levert.

Kernenergie is leuk maar voor nu zitten we nog steeds met afval die we de komende generaties nog niet mee weten wat we er mee moeten. Dus ja geen CO2 maar wel mega dure opslag en verwerking van een stof waar we niets mee kunnen. Die zo slecht is dat we als maar iets te lang naast staan dood gaan. Nee lekker schoon. 8)7

Zo mijn eerste 30k kilometers EV gereden. 10k in de leaf en 20k in de tesla. Dus even grof gezegd 2300 liter benzine bespaard. :o en ongeveer 6700kwh verbruikt. En in totaal ongeveer 5500 kilo CO2 bespaard.

Straks aan mijn 3de EV ^_^ en op naar de eerste 100k EV kilometers. En misschien toch die dinosap motor er uit en een nieuwe EV motor terug. Want kan het niet meer verantwoorden dat ik met de motor naar het werk ga zo.

• prettig
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21-12-2024
MeZZiN schreef op woensdag 26 september 2018 @ 10:45:
[...]

Kernenergie is leuk maar voor nu zitten we nog steeds met afval die we de komende generaties nog niet mee weten wat we er mee moeten. Dus ja geen CO2 maar wel mega dure opslag en verwerking van een stof waar we niets mee kunnen. Die zo slecht is dat we als maar iets te lang naast staan dood gaan. Nee lekker schoon. 8)7
Je hebt splitsing en fusie......als we fusie onder knie hebben wordt het weer bespreekbaar en lost het denk ik gelijk het energievraagstuk op.

• MeZZiN
Natuurlijk fusie is een beter idee helaas is het nog maar theorie maar voor nu hebben we het vaak over kern energie == splitsing wat natuurlijk niet heel duurzaam is helaas.

• prettig
MeZZiN schreef op woensdag 26 september 2018 @ 10:54:
Natuurlijk fusie is een beter idee helaas is het nog maar theorie maar voor nu hebben we het vaak over kern energie == splitsing wat natuurlijk niet heel duurzaam is helaas.
Theorie... niet meer, we kunnen het al en er wordt nu een enorme reactor gebouwd in Frankrijk (ITER, ook nog test).
Maar we zijn gegaan van nano-seconden naar nu seconden en straks minuten (20 min of zo willen ze). Miljarden projecten, mega complex,maar zo zijn we ooit ook begonnen met kerncentrales (splitsing) en nu stoppen we ze in een satelliet......dus gaat komen en zal veel oplossen (hoop beetje op tijd).

• databeestje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-09 22:33

databeestje

Von PrutsHausen

prettig schreef op woensdag 26 september 2018 @ 11:04:
[...]

Theorie... niet meer, we kunnen het al en er wordt nu een enorme reactor gebouwd in Frankrijk (ITER, ook nog test).
Maar we zijn gegaan van nano-seconden naar nu seconden en straks minuten (20 min of zo willen ze). Miljarden projecten, mega complex,maar zo zijn we ooit ook begonnen met kerncentrales (splitsing) en nu stoppen we ze in een satelliet......dus gaat komen en zal veel oplossen (hoop beetje op tijd).
Het probleem is een beetje de hoeveelheid tijd die we hebben met betrekking tot klimaatzaken, en die doen niet aan uitstel. Het zal vrijwel allemaal moeten gebeuren voor 2050, en dat krijgen we met de huidige bouw snelheid van centrales niet voor elkaar. Laat staan nieuwe prototypes die door het kern agentschap eerst goedgekeurd moeten worden.

Gezien de maatschappelijke impact wordt er niet zomaar iets gebouwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Er is geen groene energie in NL, 90% van die prut is contract handel. 10% van die prut vangt wind en zonlicht op. Wind opvangen zal over 20-30 jaar blijken: veroorzaakt sterkere orkanen,
zon opvangen zal over 20-30 jaar blijken: verergerd de opwarming van de aarde.

Enigszins trollpost: /s...

Al die moraalridders denken zo groen bezig te zijn, maar zal echt wel meevallen hoor... Is gewoon weer een leuk handeltje waar grof geld in wordt verdiend (zonnepanelen zijn in Spanje een stuk goedkoper dan in NL).

• mux

mux

99% efficient!

Ik weet niet wat je met je post wil bereiken, maar zoals geschreven is het inderdaad een pure trollpost. Er staat niks in met enig waarheidsgehalte.

En waar zijn die goedkope Spaanse zonnepanelen dan? Vooralsnog zijn NL en DE de plekken waar je met afstand de goedkoopste panelen krijgt puur doordat we ze hier direct importeren. En NL is één van de goedkoopste landen voor installatie door onze relatief relaxte regelgeving.

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Zelf betaal ik toch echt voor 100% windenergie (Vandebron). Ik kan zelfs aanwijzen waar het opgewekt wordt. Dat ik die stroom niet 1 op 1 door krijg klopt inderdaad, maar ik betaal wel om die stroom op het net te zetten en haal er zelf andere vanaf. Daar heb ik wel vrede mee.

Dat zonnepanelen de aarde opwarmt en windenergie sterkere orkanen veroorzaakt moet toch wel de grootste onzin zijn die ik gelezen heb. Kan je dat ook ergens mee onderbouwen? Want nu valt het mij in het straatje de aarde is plat, omringt door Antarctica.

Edit:
Zonnepanelen zijn inderdaad niet optimaal in Nederland. Optimaal zou zijn om ze neer te leggen in klimaat waar je 's winter amper hoeft te verwarmen (niet onder de 10 graden) en 's zomers de airco nodig hebt. Hierdoor kan je direct de verwarming door de zon compenseren.

[ Voor 20% gewijzigd door Deveon op 26-09-2018 11:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prettig
Hij is gewoon lekker sarcastisch ......bakje koffie nemen en straks weer goed.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• MeZZiN
Precies natuurlijk is er contract handel daarom doe let ik op de bedrijven waar ik van afneem geen oxxio bijvoorbeeld. En natuurlijk is niets perfect maar we moeten wel ergens beginnen anders komen ook nergens.

Ben het zo zat met alle negatieve denkers. Jaren terug ook nee biologisch is zulke onzin en moet je nu kijken overal te krijgen. Soms moet je voor uit lopen om de rest mee te krijgen. Ja wij hebben al zo lang groene stroom nu is het redelijk normaal maar ooit moest je extra betalen deden we gewoon waarom omdat wij het belangrijk vonden.

Alleen maar zeggen dat het onzin is en dan zelf niet iets doen vind ik gewoon slappe hap. Iets doen hoe klein heeft een impact.

Het beste voorbeeld is deze:

Ooit jaren terug was een Nederlandse gast die dacht ik ga iets doen aan die plastic soep in de oceaan. Dus wij hebben toen 25 euro gegeven voor zijn aller eerste haalbaarheid onderzoek. Met hakken over de sloot had hij net genoeg binnen gehaald. Dus onze 25 euro was best een redelijke impact. Moet je nu kijken 2 weken terug mega groot nieuws omdat hij op basis van dat eerste onderzoek door heeft kunnen zetten en nu het probleem aan het oplossen is en waarom omdat er 2000 man een paar jaar terug geloofde in wat hij wilde bereiken en daar een klein beetje geld hebben ingezet of een droom van iemand om de wereld beter te maken.

Laten we gewoon proberen elke dag iets goed te doen en moet je opletten wat voor impact het heeft.

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-09 10:26

Tripl3 D

Brother in Arms

Tijd voor deel 4?? >10.000 berichten..... @JeroenE

[ Voor 13% gewijzigd door Tripl3 D op 28-09-2018 10:16 ]

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 21:55
Hoe zit het eigenlijk met de plaatsing van een eigen laadpaal als je geen eigen parkeerplek hebt? Verschilt dit per gemeente of is hier een algemeen beleid voor?

Mijn situatie is:
  • dat ik een meter of 4 voortuin heb
  • dan een openbare stoep
  • en dan een parkeerplek (vergunningpakeren) voor de deur die altijd vrij is.
Ziet voorbeeld plaatje:
Rood is het huis, blauw is waar de auto staat. Als ik een laadpaal in de tuin zou hebben, dan loopt er met laden dus een laadkabel over de stoep.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/g4AoImO.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdkjr
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:33
Pusherman_ schreef op woensdag 26 september 2018 @ 13:07:
Hoe zit het eigenlijk met de plaatsing van een eigen laadpaal als je geen eigen parkeerplek hebt? Verschilt dit per gemeente of is hier een algemeen beleid voor?

Mijn situatie is:
  • dan een openbare stoep
Ziet voorbeeld plaatje:
Rood is het huis, blauw is waar de auto staat. Als ik een laadpaal in de tuin zou hebben, dan loopt er met laden dus een laadkabel over de stoep.
@Pusherman_ dat is per gemeente verschillend. Google maar eens naar een verlengde huisaansluiting, dat is wat je zoekt. Officieel zal een kabel over de stoep niet mogen, omdat dit in de openbare ruimte is.

Ik woon zelf in Hilversum en die staan het dus pertinent niet toe.

Verwijderd

Kun je niet gewoon een laadpaal aanvragen bij de gemeente?
Hier plaatsen ze er dan 1 binnen 100 meter van je woning, maargoed: iedereen heeft er hier een op eigen terrein, maar is wel een mooie oplossing voor jou lijkt me!

Wanneer kun je een openbaar oplaadpunt aanvragen?

Om in aanmerking te komen voor het (laten) plaatsen van een openbaar oplaadpunt moet je aan een aantal voorwaarden voldoen.

Je bent een particulier en in de gemeente woonachtig of werkzaam.
Je kunt bewijzen dat je beschikt of gaat beschikken over een elektrische auto.
Je kunt zelf geen laadpaal plaatsen bij, op of aan je woning.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:49

vhal

ಠ_ಠ

@possimpible Dat is gewoon afhankelijk van de gemeente waar je in woont, er is geen standaard beleid in deze.

@Pusherman_ Je zou kunnen kijken wat de mogelijkheden zijn om een laadput te maken, user @mux heeft deze in mijn gemeente ook zo'n put gemaakt, weliswaar shuko.

mux' blog: EV mods: een laadput
mux in "Elektrische auto's - Deel 2"

Strava

• jdkjr
Ik kan me niet voorstellen dat de gemeente het goed vind om zo'n laadput neer te leggen op een openbare stoep...

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-09 10:52

Hachy

Laadpas Nerd

Als je ze maar van te voren meeneemt in je plannen. Een goeie ambtenaar van Ruimtelijke Ordening en er zijn mogelijkheden. Ze zitten daar voor jou hè.

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

• jdkjr
Dat gevoel kreeg ik niet in Hilversum :)

Uiteindelijk krijg ik persoonlijk een MRA-E punt bijna voor de deur, maar ze zijn een soort allergisch voor alles wat prive is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• databeestje

databeestje

Von PrutsHausen

Officiele Fastned aankondiging dat Maingau geaccepteerd worden.
https://twitter.com/Fastned/status/1044911527214673922

• mddd
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Pusherman_ schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 20:59:
Nu mezelf nog even overtuigen dat die 200km actieradius niet zo'n heel groot probleem is.
Het is alleen jammer dat het net niet even 250 of 270 is, dat is in zo veel van mijn situaties nét even een stuk gemakkelijker.
Misschien heb ik iets gemist (in dat geval: sorry), maar als een Aygo of andere compacte auto voor jou blijkbaar ook werkt, en je graag iets meer actieradius wilt, waarom dan niet de Zoe of de Leaf? Die hebben beide wat meer range dan de Ioniq.

PV : 4650 Wp : 15 x AEG AS-M60XB-310 + GoodWe 4200D-NS : PVOutput

• prettig
jdkjr schreef op woensdag 26 september 2018 @ 13:35:
Dat gevoel kreeg ik niet in Hilversum :)

Uiteindelijk krijg ik persoonlijk een MRA-E punt bijna voor de deur, maar ze zijn een soort allergisch voor alles wat prive is.
Verhuizen, Hilversum is zowat de meest moeilijke gemeente in het land qua vergunningen !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:20
@Hachy mooie link naar je laadpastop10😬

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 21:55
mddd schreef op woensdag 26 september 2018 @ 13:39:
[...]

Misschien heb ik iets gemist (in dat geval: sorry), maar als een Aygo of andere compacte auto voor jou blijkbaar ook werkt, en je graag iets meer actieradius wilt, waarom dan niet de Zoe of de Leaf? Die hebben beide wat meer range dan de Ioniq.
Nou de 107 in dit geval (of andere compacte auto) heeft een tijd voor me gewerkt omdat ik amper auto reed. Nu rij ik bijna 25K km/jaar en wil ik daarom naast klimaatbewuster ook wat comfortabeler rijden. Met zo'n 1,5 a 2 uur in een auto zitten 4 dagen per week merk ik gewoon dat de impact daarvan op m'n lichamelijke en geestelijke vermoeidheid een heel stuk minder is wanneer ik in een goede auto zit (betere zitting, airco, goede verwarming etc).

Daarnaast is een minder compacte auto ook een heel stuk veiliger, ook lekker als je veel op de weg zit.

De Leaf is op alle mogelijke manieren die ik uitreken altijd een stuk minder voordelig dan de Iconiq en de Zoe.
De Zoe is een andere serieuze optie, maar qua kosten komt die vrijwel gelijk uit met de Ioniq, enige voordeel is de actieradius, verder is de Ioniq op alle fronten gewoon heel veel meer auto. Ik heb na elkaar een proefrit in de Ioniq en de Zoe gedaan en hoewel de Zoe al een heel stuk vooruitgang is tov een Ioniq, is de Ioniq zo veel comfortabeler en luxer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

MarcelGo schreef op woensdag 26 september 2018 @ 13:51:
[...]

@Hachy mooie link naar je laadpastop10😬
Hachy <3 Fastned

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 14-09 09:59
Pusherman_ schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 20:59:

Nu mezelf nog even overtuigen dat die 200km actieradius niet zo'n heel groot probleem is.
Het is alleen jammer dat het net niet even 250 of 270 is, dat is in zo veel van mijn situaties nét even een stuk gemakkelijker. Vandaar dat ik er van baal dat ik deze beslissing net even een jaar te vroeg moet nemen. Maar aan de andere kant ben ik een nieuwe auto ook al een paar jaar aan het uitstellen.
Op een dag als vandaag en in de zomer kun je ook wel 230-240 km halen. Moet je alleen niet harder dan 100 km/u rijden.

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Verwijderd

Iemand ervaring met MIA aangevraagd - nog niet gekregen - maar in de tussentijd alweer van de auto af?
We hebben een Kona gekocht en wachten op een Niro. Heb nu alleen een baan aangeboden gekregen waar ik geen nee tegen kan zeggen, zit een auto naar keuze bij. Nu is het voor ons het meest aantrekkelijke om de Kona te verkopen en de Niro af te wachten (iets ruimer, feitelijk zelfde verbruik/ techniek). Enige aandachtspunt is: ik moet mijn zaak dan gaan 'ontmantelen', dat is prima te doen. Ik heb 0,0 ervaring met MIA en een auto weer verkopen. Zou dat worden verrekend (deel gebruikt/ nog af te schrijven) of mag 'ie voor de originele prijs naar een koper zodat hij/ zij de volledige MIA kan aanspreken en ik hem niet meeneem in mijn aangifte? Andere optie is van de auto afzien en jaarlijks 10k naar mijn oude zaak om de afschrijving/ verzekering etc te dekken, maar lijkt me veel gedoe om dat zakelijk te scheiden van het loondienstverband...

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2018 14:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Vraag @YoshiBignose even die is expert op dat vlak.

• prettig
Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2018 @ 14:22:
Iemand ervaring met MIA aangevraagd - nog niet gekregen - maar in de tussentijd alweer van de auto af?
We hebben een Kona gekocht en wachten op een Niro. Heb nu alleen een baan aangeboden gekregen waar ik geen nee tegen kan zeggen, zit een auto naar keuze bij. Nu is het voor ons het meest aantrekkelijke om de Kona te verkopen en de Niro af te wachten (iets ruimer, feitelijk zelfde verbruik/ techniek). Enige aandachtspunt is: ik moet mijn zaak dan gaan 'ontmantelen', dat is prima te doen. Ik heb 0,0 ervaring met MIA en een auto weer verkopen. Zou dat worden verrekend (deel gebruikt/ nog af te schrijven) of mag 'ie voor de originele prijs naar een koper zodat hij/ zij de volledige MIA kan aanspreken en ik hem niet meeneem in mijn aangifte? Andere optie is van de auto afzien en jaarlijks 10k naar mijn oude zaak om de afschrijving/ verzekering etc te dekken, maar lijkt me veel gedoe om dat zakelijk te scheiden van het loondienstverband...
MIA is op NIEUW, gebruikt helaas.
MIA is 5 jaar, eerder weg: naar ratio inkorten

In kort: jouw Kona heeft paar maanden MIA en de koper heeft pech.
Koop je een e-Nio: dan mag je weer.

Of het moet veranderd zijn.....

• T_E_O
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 11:46
Ik meen dat een koper de MIA zelf mag toepassen mits kilometerstand bij aankoop van de auto onder X is (waarbij X meen ik enkele duizenden kilometers was).
Edit: hier wat info: https://www.mth.nl/news/i...ellen-elektrische-auto-s/

[ Voor 4% gewijzigd door T_E_O op 26-09-2018 14:28 ]

• MeZZiN
MIA geld zover ik het weet alleen voor de eerste aanschaf dus als jij hem nu door zet moet jij terug betalen van de niet genoten MIA en de volgende kan het niet meer aftrekken tweedehands.

MIA afkopen is meestal geen goed idee omdat het veel kosten inhoud. Maar goed win goed informatie in bij je boekhouder en de belastingdienst. Het is helaas niet zo heel simpel.

• prettig
o ja, dat kan nog ..... x km geldt als nieuw, maar weet ik ook niet zeker.

Verwijderd

Duidelijk, wel zuur. MIA heb ik nog niet gehad, zou pas ergens in maart komen dus boeit niet, maar voor de volgende eigenaar wel jammer. Misschien huur-koop oid? Toch zonde om die mia geldjes weg te gooien. Ik ga er eens over nadenken!

• MeZZiN
Als de auto nog niet op kenteken is denk ik niet dat je een probleem hebt. omdat hij niet geleverd is. Dus kan hij nog op naam van de volgende gezet worden als eerste koper. Gok dat je gewoon de mia aanvraag kan terug trekken. Maar dat moet je opnemen met waar je de aanvraag gedaan hebt.

Er is een uitzondering een voorraad auto die alleen bij de dealer op naam heeft gestaan met heel weinig kilometers (<5000) daar kan het wel nog mee. Dus een demo auto bijvoorbeeld. Maar zo snel al hij op een andere naam staat dan de dealer / fabriek kan je geen mia meer aanvragen.

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2018 @ 14:29:
Duidelijk, wel zuur. MIA heb ik nog niet gehad, zou pas ergens in maart komen dus boeit niet, maar voor de volgende eigenaar wel jammer. Misschien huur-koop oid? Toch zonde om die mia geldjes weg te gooien. Ik ga er eens over nadenken!
MIA "krijg" je ook niet zo, het is een aftrekpost op je aangifte IB (of VPB). Heb je de auto nu al in bezit of niet?

Facts don't care about your feelings

• prettig
Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2018 @ 14:29:
MIA voordeel ligt aan je rechtsvorm en winst. Kan flink oplopen bij een eenmanszaak, bij BV min of meer vast als je winst maakt.

Maar hij staat op kenteken, dus jij kunt nog kiezen de volgende niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mddd
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Pusherman_ schreef op woensdag 26 september 2018 @ 14:01:
Nou de 107 in dit geval (of andere compacte auto) heeft een tijd voor me gewerkt omdat ik amper auto reed. Nu rij ik bijna 25K km/jaar en wil ik daarom naast klimaatbewuster ook wat comfortabeler rijden.
Dank, die info geeft inderdaad een andere kijk.

Zelf rijd ik 2 uur per dag in de Zoe (in 2 jaar nu 45k km) en ik vind dat best comfortabel maar alles is relatief, ik heb altijd oude en (dus) lawaaierige auto's gehad dus mijn lat ligt vrij laag. Bovendien geef ik weinig om elektronische gadgets in een auto. Maar een Ioniq is absoluut een stuk luxer en meer gadget gehalte!

Qua kosten kan ik me ook voorstellen dat je gezien de kilometers op een relatief hoge prijs zit wanneer je accu huurt.. en qua aanschaf bij de Ioniq in de buurt zit wanneer je de accu koopt. Lastige afweging hoor.

PV : 4650 Wp : 15 x AEG AS-M60XB-310 + GoodWe 4200D-NS : PVOutput

• Deveon
  • Niet online

Mijn situatie is:
  • dan een openbare stoep
Ziet voorbeeld plaatje:

[Afbeelding]
Zelf zit ik in een vergelijkbare situatie (2m voortuin -> 2m stoep -> 2m gras). Ik kan inderdaad een openbaar laadpunt aanvragen binnen 200 meter, maar ik wil gewoon voor de deur laden.

Er heeft binnen de gemeente (Almere) een pilot gelopen op een verlengde aansluiting mogelijk te maken, maar is plotseling verdwenen. Iets wat wel vaker bij pilots gebeurt hier in de gemeente...

Ik ben nu bezig om met de juiste persoon in contact te komen om te realiseren. Het probleem is echter dat wanneer de laadpaal op openbare grond deze eigendom en verantwoordelijkheid wordt van de gemeente, ondanks wie de aanleg betaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonChaot
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:21
  • dan een openbare stoep
Is een kabelarm niet mogelijk voor dit soort gevallen? Geen mooie oplossing maar wel een praktische volgens mij. Je zet niets op gemeente grond en er ligt ook geen kabel op de stoep.

Verwijderd

T_E_O schreef op woensdag 26 september 2018 @ 14:27:
[...]

Ik meen dat een koper de MIA zelf mag toepassen mits kilometerstand bij aankoop van de auto onder X is (waarbij X meen ik enkele duizenden kilometers was).
Edit: hier wat info: https://www.mth.nl/news/i...ellen-elektrische-auto-s/
Da's alleen voor demomodellen zo te lezen? Ik ben geen dealer :) Jammer om te lezen, maar eens zien wat handig is!

• Yongshi
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 16-09 12:34
Check in het bestemmingsplan of verordering of hoe dat gemeente geval ook heet. Er staat dan in of je een kabel mag leggen of niet. Ik zit in haarlemmermeer en daar mag dat gewoon. Ik heb 3 meter tuin, 3 meter stoep en direct daarvoor mijn parkeerplek die over het algemeen redelijk vrij gehouden wordt door de buren.

Enige probleem is dat buren kunnen gaan klagen over de kabel, maar in principe, als de gemeente het zegt mag het gewoon (zorg er wel voor dat je kabel lang genoeg is! ik had eigenlijk zelf in plaats van 6 een 8 moeten hebben, stom)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T_E_O
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 11:46
Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2018 @ 14:53:
[...]

Da's alleen voor demomodellen zo te lezen? Ik ben geen dealer :) Jammer om te lezen, maar eens zien wat handig is!
Met 'n beetje geluk maakt dat niet uit, maar dat zul je inderdaad verder uit moeten zoeken. Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Yongshi schreef op woensdag 26 september 2018 @ 14:55:
Check in het bestemmingsplan of verordering of hoe dat gemeente geval ook heet.
Artikel 2:6 Het plaatsen van voorwerpen of stoffen op of aan een openbare plaats

1. Het is verboden een openbare plaatsanders te gebruiken dan overeenkomstig de publieke functie daarvan.
[...]
6. Het verbod in het eerste lid is niet van toepassing op voorwerpen of stoffen waarop gedachten of gevoelens worden geopenbaard.
Ik denk dat ik mijn laadkabel en kabelmat maar vol plak met overtuigingen om elektrisch te gaan rijden _O-

[ Voor 7% gewijzigd door Deveon op 26-09-2018 16:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JayPe
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-09 07:54
Hachy schreef op maandag 24 september 2018 @ 17:43:
[...]

Beetje laat maybe. Maar bij de supermarkt op de Worp staat een Allego 11kW paaltje. Toevallig zelf een paar keer geladen. Vanaf daar is de pont prima lopend te bereiken.
Nee hoor: Niets te laat. "She's a keeper" :-)

Paaltje had ik al eens op het kaartje zien staan, en ik ben er ook al eens langs gereden. Mijn onderbuik zegt alleen: "Als je daar 't hele weekend staat, sta je associaal de paal bezet te houden, want je haalt 'm ook niet zomaar even weer weg als ie eenmaal vol is".

Aan de andere kant: het is een dubbele paal ( ik heb het even gecheckt) en is waarschijnlijk vrijwel nooit bezet... https://goo.gl/maps/4cwzyG5Fgu42

En het pontje ( retour 1,5 euro ) is een stuk goedkoper dan de parkeergarage. Ik ga binnenkort waarschijnlijk een weekje 'wonen' in Deventer, incl. woonwerk-verkeer dus dan zoek ik uit wat voor mij 't beste werkt. Werk-Deventer-Werk ga ik nèt niet halen (als ik door rij) dus 's nachts laden is wel een pré voor die week.

To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Him_
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-05 18:53
Hachy schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 12:17:
De nieuwe Maingau pilot-pas is inmiddels uitverkocht.

"Dieser Artikel steht derzeit nicht zur Verfügung!"
is op dit moment weer te bestellen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:22
Hoe zit dat eigenlijk met de EV's en trekhaken? Het staat mij bij dat het mogelijk is om bijvoorbeeld de Jaguar I-Pace met een trekhaak uit te rusten. Nu dacht ik slim te zijn en aan de hand van een kenteken dat in een review voorbij kwam de aanhangwagen geremd/ongeremd gewichten op te zoeken. Kenteken: SN-348-H. Hier staat echter bij beiden 0 kg. Iemand enig idee hoe dit zit cq. meer info over de trekhaak op de I-Pace?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QvTzKwCi
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20:12
... de Jaguar I-Pace met een trekhaak uit te rusten...
link 750kg

• jerh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 13:49
Hachy schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 13:49:
Deze pilot pas werkt _alleen_ maar op normale AC palen. En dan ook nog lang niet alle. Maar als je in de buurt van een EVnet of TNM paal woont of werkt heb je voor €35 een mooie deal.
Als je op de kaart kijkt die er bij staat, staan de snelladers van Allego er ook op. Heb het dus wel zitten ovewegen, hier geen langzame paal in de buurt. Maar wel een snellader.

Verwijderd

Maar geld dat dan ook voor die "plus" pas??

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Ik denk het niet. Die plus pas is een pilot voor Ladenetz. Fastned krijgt lijsten met ID's van de normale Maingau passen.

Verwijderd

Hachy schreef op woensdag 26 september 2018 @ 23:54:
Ik denk het niet. Die plus pas is een pilot voor Ladenetz. Fastned krijgt lijsten met ID's van de normale Maingau passen.
Bij de aanvraag van de "plus"-pas moet je wel het EMAID nr. van de "gewone pas" meegeven. Ik weet niet of dat het ID is dat op die lijsten staat? Als dat wel zo is dan zou het ook met de "plus"-pas moeten werken....

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Ik vermoed dat dat alleen maar voor de facturatie/account is. Het had namelijk te maken met een 4-bit en een 20-bits chip ofzoiets. Echt een andere RFID tag dus, daarom werkte die oude ook niet op Ladenetz.

• Niek_
Goed bezig. Wordt er alleen niet wijzer uit hoe dat met geremd/ongeremd zit. Toch de dealer maar eens bellen.

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Niek_ schreef op donderdag 27 september 2018 @ 07:22:
[...]

Goed bezig. Wordt er alleen niet wijzer uit hoe dat met geremd/ongeremd zit. Toch de dealer maar eens bellen.
Als hij maar 750kg mag trekken is er dus geen verschil tussen geremd en ongeremd.

Nog steeds jammer, als je ziet wat een Tesla MX vooruit kan sleuren, daar kunnen veel zware ICE 4x4's niet tegenop... En veel andere EV's met trekhaak mogen hetzelfde trekken als een Twingo.... Maargoed het is beter dan niets.

[ Voor 4% gewijzigd door bbbrumbrum op 27-09-2018 07:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:20

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

Niek_ schreef op woensdag 26 september 2018 @ 21:04:
Hoe zit dat eigenlijk met de EV's en trekhaken? Het staat mij bij dat het mogelijk is om bijvoorbeeld de Jaguar I-Pace met een trekhaak uit te rusten. Nu dacht ik slim te zijn en aan de hand van een kenteken dat in een review voorbij kwam de aanhangwagen geremd/ongeremd gewichten op te zoeken. Kenteken: SN-348-H. Hier staat echter bij beiden 0 kg. Iemand enig idee hoe dit zit cq. meer info over de trekhaak op de I-Pace?
de etron van audi kan 1800kg trekken.

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

• MeZZiN
IPace eerste versie kunnen nog niets trekken kom pas later.

Verder heb je NV200 van nissan max 750 kilo
E-tron kan dus 1800 kilo trekken
Model X kan 2200 kilo trekken
kangoo kan tot 400 kilo trekken

Verder is het allemaal trekhaak loos of onofficieel. Je kan de leaf ook van trekhaak voorzien in duitsland omdat het onderstel gelijk is aan de nv200.

Reken wel op 20-30% minder range.

[ Voor 4% gewijzigd door MeZZiN op 27-09-2018 08:37 ]

• JayPe
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-09 07:54
Deveon schreef op woensdag 26 september 2018 @ 07:55:
[...]

Zo lang wij massaal vlees willen eten hebben we daar de ruimte niet voor. Een veld met zonnepanelen wekt meer op per km2.

al maak ik mij daar ook schuldig aan.
Ik zou 'm graag willen omdraaien: Zo lang wij massaal zo mobiel willen zijn, hebben we daar de ruimte niet voor, of, zo lang wij massaal blijven kindjes krijgen, hebben we daar de ruimte niet voor..

:-)

Het verdringen van gewassen voor voedselproductie door gewassen voor biobrandstoffen is ook zo'n lastige discussie.

Wat ik wel weet, dat de elektrische auto dié problemen niet gaat oplossen. Eén van de belangrijkste redenen om EV te rijden vind ik nog altijd de binnenstedelijke luchtkwaliteit. Vanochtend had ik even geen zin meer in de radio, even rust. Klik uit. Stilstaand/aanschuivend door Wageningen aan het rijden, deed ik de raampjes open. Hmmm. frisse buitenlucht... en een heerlijke rust en stilte. Maar op de stadsbrink stilstaand viel mij op dat die frisse lucht eigenlijk helemaal niet zo fris was. Ja, qua temperatuur wel.. maar van het overige verkeer kwam er toch echt een walm naar binnen. Heel lichtjes maar, maar toch.
Misschien stond ik in standje hypergevoelig ( want zelfs het zoemen van de elektromotor vond ik eigenlijk al licht hinderlijk :-) ), maar goh, wat zou het anders ruiken buiten als al het verkeer toch eens elektrisch zou zijn..

Dat gezegd hebbende: Tijdens mijn Italië tripje, viel mij op dat ik in Duitsland amper elektrische auto's ben tegen gekomen. En met dat besef valt het mij steeds meer op dat het aantal EV's in Nederland écht de goede kant op lijkt te gaan.

Hoeveel EV's heb jij vandaag gezien ( buiten die waar je zelf in zat ) tijdens het ritje naar je werk?
Ik in ieder geval 2: Een Model X ( bij school ) en een Zoë op de stadsbrink in Wageningen :-)

To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

JayPe schreef op donderdag 27 september 2018 @ 09:13:
Maar op de stadsbrink stilstaand viel mij op dat die frisse lucht eigenlijk helemaal niet zo fris was. Ja, qua temperatuur wel.. maar van het overige verkeer kwam er toch echt een walm naar binnen.
Wat nog tricky is op dit moment, is dat totale kosten bij eigendom lager liggen voor een EV. Maar de out-of-pocket aanschafprijs niet.

Dat is natuurlijk ook de reden waarom mensen niet automatisch biologische boodschappen doen. Ze zijn gewoon duurder.

Op een gegeven moment komt er een omslag en dan vermoed ik dat het asociaal wordt om een ICE te rijden. Nu speelt het financiele aspect gewoon een grote rol.

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:20

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

[...]

Ik zou 'm graag willen omdraaien: Zo lang wij massaal zo mobiel willen zijn, hebben we daar de ruimte niet voor, of, zo lang wij massaal blijven kindjes krijgen, hebben we daar de ruimte niet voor..

:-)

Het verdringen van gewassen voor voedselproductie door gewassen voor biobrandstoffen is ook zo'n lastige discussie.

Wat ik wel weet, dat de elektrische auto dié problemen niet gaat oplossen. Eén van de belangrijkste redenen om EV te rijden vind ik nog altijd de binnenstedelijke luchtkwaliteit. Vanochtend had ik even geen zin meer in de radio, even rust. Klik uit. Stilstaand/aanschuivend door Wageningen aan het rijden, deed ik de raampjes open. Hmmm. frisse buitenlucht... en een heerlijke rust en stilte. Maar op de stadsbrink stilstaand viel mij op dat die frisse lucht eigenlijk helemaal niet zo fris was. Ja, qua temperatuur wel.. maar van het overige verkeer kwam er toch echt een walm naar binnen. Heel lichtjes maar, maar toch.
Misschien stond ik in standje hypergevoelig ( want zelfs het zoemen van de elektromotor vond ik eigenlijk al licht hinderlijk :-) ), maar goh, wat zou het anders ruiken buiten als al het verkeer toch eens elektrisch zou zijn..

Dat gezegd hebbende: Tijdens mijn Italië tripje, viel mij op dat ik in Duitsland amper elektrische auto's ben tegen gekomen. En met dat besef valt het mij steeds meer op dat het aantal EV's in Nederland écht de goede kant op lijkt te gaan.

Hoeveel EV's heb jij vandaag gezien ( buiten die waar je zelf in zat ) tijdens het ritje naar je werk?
Ik in ieder geval 2: Een Model X ( bij school ) en een Zoë op de stadsbrink in Wageningen :-)
Ik heb er vanochtend 4 gezien (1x een X en 3x een S). Waarschijnlijk wel meer gezien, maar niet alle auto's vallen op, of is aan de buitenkant niet te zien of het een full EV is. zoals bijvoorbeeld de bwm i3.

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

• Glewellyn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 19:18

Glewellyn

is er ook weer.

[...]
2 Zoe's, een Ampera-E en een Model S.

*zucht*

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-08 14:53
[...]
Niet geteld maar een paar Model S-en, Zoe, paar i3's en een hele sloot Outlanders.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-09 11:56
TucanoItaly schreef op donderdag 27 september 2018 @ 09:27:
[...]

Wat nog tricky is op dit moment, is dat totale kosten bij eigendom lager liggen voor een EV. Maar de out-of-pocket aanschafprijs niet.

Dat is natuurlijk ook de reden waarom mensen niet automatisch biologische boodschappen doen. Ze zijn gewoon duurder.

Op een gegeven moment komt er een omslag en dan vermoed ik dat het asociaal wordt om een ICE te rijden. Nu speelt het financiele aspect gewoon een grote rol.
Maar ik denk dat dat moment nog een heel stuk verder is dan wij hier in de ev bubble denken.
Ik liet gisteren de hond uit in onze arbeiderswijk en het viel me op hoeveel lawaai die autos allemaal maakten. Het was me nog niet zo zeer opgevallen, maar de meeste auto's bij mij in de wijk zijn zeker niet nieuwer dan 7 jaar. Mensen zijn al blij dat ze vervoer hebben, die zijn helemaal niet bezig met ev of ice.

De enige palen die hier in de wijk zijn neergezet zijn van mensen met een leasebak, veelal PHEV, ik heb bij een rondje langs de palen welgeteld 2 zoe's en een E-Golf geteld. En ik weet toevallig nog een thuisladende zoe in de wijk voor de rest alleen PHEV. Voordat er voldoende betaalbare 2e hands is voor al die andere mensen hier zie ik ze nog niet snel overstappen.
Qua kostenaspect, thuis laden is nu ongeveer 3x zo voordelig als benzine tanken, maar zodra onze regering inkonsten uit accijns gaat missen uit brandstof verzinnen ze wel een manier om dat geld terug te verdienen door extra belastingen op energie of wegenbelasting etc.(kijk maar naar de salderingsregeling) Dan is de trigger (kosten besparen) voor die mensen ook weer weg.

Maar goed, ik ben dan ook een pessimist ;)

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

@Philos31 in ons straatje tel ik 1 enkele BMW i3, dat is alles. Zelf rijd ik een Zoe. Het houd beslist niet over, inderdaad. En inderdaad, de belasting zal elders gehaald worden maar dan zitten we met een luxe probleem.

Van de regering verwacht ik weinig. In de tussentijd verwacht ik dat de grote steden allerlei maatregelen gaan nemen, zoals het weren van benzine auto's ouder dan X jaar, of dat EVs gratis mogen parkeren, of de busbaan gebruiken enzovoort.

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

• Deveon
  • Niet online
Aangezien wij het enige laadpunt in de wijk in onze straat staat komen alle EVs naar mijn toe, al zijn het er maar 3 (i3, S, e-Golf).

Onderweg naar mijn werk rijd ik over de A9 langs Tesla (Adam) rijd kom ik tijdens mij dagelijks verkeer zeker 10 EVs per rit tegen.

[ Voor 3% gewijzigd door Deveon op 27-09-2018 10:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philos31
En dat is jammer, ze (de regering) hebben hun mond vol van klimaat en dat we daar wat aan moeten doen, maar steevast nemen ze beslissingen die niet of nauwelijks werken, of draaien het de nek om als het succesvol wordt. (PHEV's naar het buitenland, saldering afschaffen)

En hoewel ik een man-made-climate-change-agnost ben heb ik wel zonnepanelen (en al terug verdient) en verwarm ik met een lucht/luchtwarmtepomp (al terug verdient) en heeft mijn huis een A+ label (waar de rest een C heeft) en dat heb ik over 5 jaar ook terug verdient. Maar ik kan het me permitteren om te investeren in kostenbesparende maatregelen (mijn drijfveer) en ik vind het een beetje een sport om zoveel mogelijk te profiteren van "regelingen"

Maar mijn overburen, waarvan de man alleenverdiener is en de vrouw wat vrijwilligerswerk doet, betalen zich scheel aan de stadsverwarming (Almere) in hun tochtige huis. En moeten hun elektriciteit wel gewoon elke maand aftikken.

Nu mik ik binnenkort een EV voor de deur en bespaar nog meer op mn kosten, puur en alleen omdat ik het kan betalen. Ergens voelt dat niet eerlijk.

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Dat is ook zwaar oneerlijk, uiteraard. Het is helaas van alle tijden dat je een hoop geld kunt besparen door geld uit te geven; zie Sam Vimes' Theory of Economic Injustice. De beste oplossing hiervoor is algemene redistributie, echter is het onwaarschijnlijk dat we daar meer van krijgen met de VVD als structureel grootste partij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marc O.
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08-09 16:32
mux schreef op donderdag 27 september 2018 @ 10:22:
De beste oplossing hiervoor is algemene redistributie, echter is het onwaarschijnlijk dat we daar meer van krijgen met de VVD als structureel grootste partij.
Dat is geen oplossing maar een manier om andere problemen te creëren. Maar goed, laten we er vooral geen politiek forum van maken :)

Tesla Model 3 LR 2022 | PVOutput

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:55

Crazy D

I think we should take a look.

Dat is ook niet zo gek. Electrisch is zakelijk sowieso super interessant en prive op zich ook. Maar denk dat het grooste deel van de EV's, zeker de duurdere, vooral het zakelijk voordeel is.

Exact expert nodig?

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:23
Ik zie dagelijks op mijn ritje Apeldoorn > Nieuwegein Nieuwegein > Apeldoorn

10+ EV's, voornamelijk Tesla's. Maar zo nu en dan ook wel een Zoe, Leaf, en een sloot Outlanders.

Ben voor mezelf aan het twijfelen geslagen om een 2e hands Model S te kopen.
Qua formaat kan ik er dan jaaaren mee vooruit, maar ben erg bang dat het een dure auto is om te rijden.

Wellicht beter nog even wachten tot de Kia Niro's en-masse uit de lease komen :+

• databeestje

databeestje

Von PrutsHausen

Mar.tin schreef op donderdag 27 september 2018 @ 11:10:
[...]

Ik zie dagelijks op mijn ritje Apeldoorn > Nieuwegein Nieuwegein > Apeldoorn

10+ EV's, voornamelijk Tesla's. Maar zo nu en dan ook wel een Zoe, Leaf, en een sloot Outlanders.

Ben voor mezelf aan het twijfelen geslagen om een 2e hands Model S te kopen.
Qua formaat kan ik er dan jaaaren mee vooruit, maar ben erg bang dat het een dure auto is om te rijden.

Wellicht beter nog even wachten tot de Kia Niro's en-masse uit de lease komen :+
Ik denk dat je de Model S moet vergelijken met bijvoorbeeld een Mercedes S klasse 2e hands, dat wil zeggen, een grote auto met 300pk en navenant kosten.

Verwijderd

2ehands model s buiten de garantie zou ik NOOIT aan beginnen.

• Mar.tin
Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2018 @ 11:46:
Do tell. :). Zijn ze zó onbetrouwbaar?

• Coasterfreak
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17:47
Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2018 @ 11:46:
ze komen toch standaard met 8 jaar garantie?

smart fortwo electric drive 17.6kWh

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

In elk geval peperduur als er iets aan moet gebeuren en geen onafhankelijke garagisten die er iets mee kunnen. Als er iets met accu of drivetrain is dan ben je wel zuur denk ik, geen idee hoe je zoiets vooraf kunt (laten) checken voordat je tot aankoop overgaat.

• Marc O.
Coasterfreak schreef op donderdag 27 september 2018 @ 11:51:
[...]

Op de batterij en motor, maar er zit veel meer aan dat kapot kan en kapot gáát. Heb er zelf ook wel eens over zitten denken, maar na wat inlezen toch maar van afgezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niek_
@MeZZiN @Smuggler
bbbrumbrum schreef op donderdag 27 september 2018 @ 07:38:
[...]

Als hij maar 750kg mag trekken is er dus geen verschil tussen geremd en ongeremd.

Nog steeds jammer, als je ziet wat een Tesla MX vooruit kan sleuren, daar kunnen veel zware ICE 4x4's niet tegenop... En veel andere EV's met trekhaak mogen hetzelfde trekken als een Twingo.... Maargoed het is beter dan niets.
Bericht van dealer:
Ongeremd max 750kg
Geremd max 1350kg
Betreft afneembare 13-polige trekhaak a €1250,-
Trekhaak kan op elke I-Pace geplaatst worden, ze weten alleen niet zeker of ze de trekhaak op tijd binnen krijgen (verwachting eind 2018) om hem al gelijk bij aflevering erop te hebben. Zo niet, dan een paar weken later nog even terug om hem alsnog te laten plaatsen.

[ Voor 21% gewijzigd door Niek_ op 27-09-2018 12:01 ]

• databeestje

databeestje

Von PrutsHausen

Marc O. schreef op donderdag 27 september 2018 @ 11:55:
[...]

Op de batterij en motor, maar er zit veel meer aan dat kapot kan en kapot gáát. Heb er zelf ook wel eens over zitten denken, maar na wat inlezen toch maar van afgezien.
Bij een 2013 of later Model S is inmiddels de motor uit de aandrijflijn onder garantie al vervangen, tenzij deze erg weinig kilometers heeft. In dit geval was er galvanische corrossie door het magnetisch veld die het lager opvrat. In de laatste revisie is hier geen sprake meer van. (en dus voor de rest van zijn leven verholpen).

De deur hendels had Rich nog een video over, maar daar moet je dan wel handig voor zijn om deze uit elkaar te trekken. Niet iets wat ik direct aan een garagist overlaat. Je kan ze wel gewoon een andere 2e hands geven (van eBay) en in laten bouwen.

Niet onmogelijk, maar zeker niet gemakkelijk.

• Marc O.
Nu een 2013 Model S kopen waarvan de garantie op de batterij over een paar jaar afloopt, zou ikzelf nooit doen. Als je 'm over een paar jaar wilt verkopen dan wil niemand 'm hebben, en als je hem doorrijdt en je krijgt een probleem met de batterij dan loop je daar financieel op leeg.

• Mar.tin
Gezegd moet worden dat ik me nog aan het inlezen ben en dus in een soort vroeg voorstadium "hulp" vraag. Want mijn Leaf smaakt wel erg naar "meer".

Reed laatst een stuk in de Outlander van de baas. Mwoah, ook wel lekker, maar heeft niks te maken met het comfort van mijn Leafie :+

En hoewel een 2e hands S natuurlijk gerust 3x zoveel kost als mijn Leaf, waarschijnlijk ook weer comfortabeler. (Gratis) supercharging? En goedkoop snelladen bij de fastnedjes enzo

• prettig
Marc O. schreef op donderdag 27 september 2018 @ 12:06:
Nu een 2013 Model S kopen waarvan de garantie op de batterij over een paar jaar afloopt, zou ikzelf nooit doen. Als je 'm over een paar jaar wilt verkopen dan wil niemand 'm hebben, en als je hem doorrijdt en je krijgt een probleem met de batterij dan loop je daar financieel op leeg.
Al genoeg over geschreven, google maar eens (en dan in het engels). Is gewoon een (heel) dure auto buiten de garantie.

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:50
Voor het kopen van een gebruikte Tesla zou ik eerst eens kijken naar het YT kanaal YouTube: T&T Tesla Ove Kröger van Ove Kröger. Is wel in het Duits.

Hij adviseert mensen bij de aanschaf van een Tesla en keurt deze ook, je kunt hem inhuren hoewel dat door de afstand wel iets zal kosten maar hij komt voor zijn Duitse klanten ook in NL, Snellers bijvoorbeeld..

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

• mux

mux

99% efficient!

Coasterfreak schreef op donderdag 27 september 2018 @ 11:51:
[...]

Zoals gezegd - alleen op de drivetrain. En als je schade hebt door - volgens hun - eigen schuld (zie Teslabjorn met het offroaden in zijn, destijds, 1 jaar oude model X) moet je alsnog betalen.

Zodra je de MCU of een luchtveer moet vervangen - dingen die heel vaak voorkomen relatief gezien - ben je zomaar €2k kwijt aan materiaal, plus een schijnbaar dagelijks veranderende hoeveelheid werkuren. Je moet echt een serieuze bonk geld op je rekening hebben staan om een tweedehands Tesla te kopen. En zoals gezegd, je bent helemaal overgeleverd aan de Tesla Service Centers, je kunt niet rondshoppen.

Het is echt een compleet andere wereld. Je kunt aan een flinke reparatie aan je Tesla evenveel geld kwijt zijn als een hele tweedehands Zoe of Leaf. Een tweedehands Tesla koop je dus niet echt als gebruiksvoorwerp, behalve als je miljonair bent en 10k hier of daar niet meer uitmaakt.

Edit: gezien mvdam vanaf een Leaf komt, is het wellicht nuttig om wat getallen bij het geklets te voegen. Waar de Leaf doorgaans als meest betrouwbare EV uit de test komt, heeft What Car? Tesla niet alleen als minst betrouwbare EV-merk, maar zelfs als op 2-na-minst betrouwbare automerk in hun laatste survey (grappig genoeg: Nissan staat er maar net boven, maar de Leaf is van alle individuele auto's een van de meest betrouwbare, en de meest betrouwbare auto >5 jaar oud). Er zijn nog niet veel kosten gepubliceerd gezien de meeste Teslas nog onder garantie vallen, maar als je een tweedehadns Tesla buiten garantie koopt kan het best zijn dat je dit soort hilarische stapels reparatierekeningen kunt verwachten.

Dus als je serieus gaat kijken naar bijv. een CPO 2013 Model S, tel €10-20k bovenop de aanschafprijs en kijk of het dan nog steeds een aantrekkelijke deal is voor je.

[ Voor 32% gewijzigd door mux op 27-09-2018 13:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:48

greatgonzo

schit-te-rend!

mux schreef op donderdag 27 september 2018 @ 13:12:
[...]

Een tweedehands Tesla koop je dus niet echt als gebruiksvoorwerp, behalve als je miljonair bent en 10k hier of daar niet meer uitmaakt.
ik denk dat de gemiddelde miljonair geen tweedehands tesla koopt :)

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
databeestje schreef op donderdag 27 september 2018 @ 12:00:
[...]

Bij een 2013 of later Model S is inmiddels de motor uit de aandrijflijn onder garantie al vervangen, tenzij deze erg weinig kilometers heeft. In dit geval was er galvanische corrossie door het magnetisch veld die het lager opvrat. In de laatste revisie is hier geen sprake meer van. (en dus voor de rest van zijn leven verholpen).

De deur hendels had Rich nog een video over, maar daar moet je dan wel handig voor zijn om deze uit elkaar te trekken. Niet iets wat ik direct aan een garagist overlaat. Je kan ze wel gewoon een andere 2e hands geven (van eBay) en in laten bouwen.

Niet onmogelijk, maar zeker niet gemakkelijk.
Dat zegt overigens helemaal niets!
Bij de (dit jaar verkochte) 2013 model S van één van onze directeuren, is de elektromotor al 3 keer vervangen... Dus reeds vervangen betekent niet dat het daarbij opgelost is.

Youtube: DashcamNL

• databeestje

databeestje

Von PrutsHausen

dfrenner schreef op donderdag 27 september 2018 @ 14:38:
[...]

Dat zegt overigens helemaal niets!
Bij de (dit jaar verkochte) 2013 model S van één van onze directeuren, is de elektromotor al 3 keer vervangen... Dus reeds vervangen betekent niet dat het daarbij opgelost is.
Wat ik bedoelde te zeggen is dat de laatste vervanging waarschijnlijk de nieuwe revisie motor is die hier geen last meer van heeft. Uiteraard kan in de tussentijd elke 50k km deze wel vervangen zijn tot de nieuwere revisie geplaatst werd.

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
databeestje schreef op donderdag 27 september 2018 @ 14:41:
[...]

Wat ik bedoelde te zeggen is dat de laatste vervanging waarschijnlijk de nieuwe revisie motor is die hier geen last meer van heeft. Uiteraard kan in de tussentijd elke 50k km deze wel vervangen zijn tot de nieuwere revisie geplaatst werd.
Hij is elke 90.000km vervangen....

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Zojuist een mail van de gemeente met het advies om een aanvraag te doen voor Streetplug. De professionele tegenhanger van @mux zijn laadput.

Afbeeldingslocatie: https://static.wixstatic.com/media/635b4e_01ec62f1579049dcb0bf2cc47fa356f8~mv2_d_6016_4000_s_4_2.jpg/v1/crop/x_1662,y_0,w_4211,h_4000/fill/w_520,h_494,al_c,q_80,usm_0.66_1.00_0.01/635b4e_01ec62f1579049dcb0bf2cc47fa356f8~mv2_d_6016_4000_s_4_2.jpg

Vergelijken met een reguliere laadpaal was niet eerlijk want het is zóveel gebruikersvriendelijk... Zelfs zo gebruikersvriendelijke dat ze er 3000 euro voor durven te vragen. Exclusief de aanleg én exclusief BTW natuurlijk.. 8)7

Gelukkig lijk ik wel steeds dichter bij de juiste persoon te komen binnen de gemeente.. Ze zijn in iedergeval wel heel vriendelijk totdat ik weer doorverwezen wordt naar “de juiste persoon”. -O-

• prettig
En ik kan best nog goed bukken, maar ken er zat die hier over gaan klagen.
Maar euro 3000,- !

Jammer.....denk nou niet echt dat dat een succes gaat worden.

• Marc O.
En ik zie de claims alweer binnenstromen van oude vrouwtjes die over dat ding struikelen en hun heup breken :(

• mux

mux

99% efficient!

Heilige uitwerpselen, dat is wel érg premium. Als ik dat had geweten had ik m'n laadput fatsoenlijk ontworpen en een 'budget' tegenhanger ontworpen van €2500 ;-)

Maar betekent dit dat Streetplug daadwerkelijk verkrijgbaar is? Ze zijn niet meer in hun beta-run met een handvol pilotversies? Want op zich is dat wel een goed teken.

Als iemand er een in het wild ziet wil ik er graag van weten, dan ga ik daar een keer heen met m'n 3d-scanner en maak ik hem na.

• Glewellyn

Glewellyn

is er ook weer.

prettig schreef op donderdag 27 september 2018 @ 15:58:
En ik kan best nog goed bukken, maar ken er zat die hier over gaan klagen.
Maar euro 3000,- !

Jammer.....denk nou niet echt dat dat een succes gaat worden.
Ik vind het eigenlijk wel een mooi ding, een stuk eleganter dan al die laadpalen.

Maar inderdaad.. €3000 :-(

Zou er niet ook zoiets zijn, maar dan met een schuko-aansluiting voor een berg minder geld? Laden op een granny charger is misschien langzaam. Maar thuis heb je in de regel toch meer dan voldoende tijd je auto te laden. Bij mij staat de auto minimaal 8 uur stil 's nachts, en meestal een uur of 14.

*zucht*

• pmiddeld
Van hun website, zoek er een in de buurt:
Er zijn in totaal al vier StreetPlugs de grond in gegaan in verschillende steden in Nederland. Ten eerste is er in onze thuishaven Tholen een StreetPlug geplaatst voor de Kliniek voor tandheelkunde. Daarnaast is er een StreetPlug geplaatst in Helmond bij de Automotive Campus en tot slot zijn er 2 StreetPlugs geplaatst in de gemeente van Venlo.
Hoewel, zoeken in de gemeente Venlo.... is niet erg specifiek

• Motorfret
  • Laatst online: 16-09 10:13
ritje naar venlo en je kunt hem scannen:

https://venlo.nieuws.nl/n...ug-gebruik-genomen-venlo/

24,75kW solar, Hyundai Ioniq 5., Panasonic 12kw J-monobloc WP met 400L SWW en 300L buffer

• Philos31
mux schreef op donderdag 27 september 2018 @ 16:15:
Heilige uitwerpselen, dat is wel érg premium. Als ik dat had geweten had ik m'n laadput fatsoenlijk ontworpen en een 'budget' tegenhanger ontworpen van €2500 ;-)

Maar betekent dit dat Streetplug daadwerkelijk verkrijgbaar is? Ze zijn niet meer in hun beta-run met een handvol pilotversies? Want op zich is dat wel een goed teken.

Als iemand er een in het wild ziet wil ik er graag van weten, dan ga ik daar een keer heen met m'n 3d-scanner en maak ik hem na.
De eerste twee openbare Streetplugs zijn geïnstalleerd aan de Prinses Beatrixstraat 17 (Venlo centrum) en de Karel V Laan 19 (Venlo-Oost).

• pmiddeld
Zou het gepatenteerd zijn?

• Glewellyn

Glewellyn

is er ook weer.

Philos31 schreef op donderdag 27 september 2018 @ 16:21:
[...]

De eerste twee openbare Streetplugs zijn geïnstalleerd aan de Prinses Beatrixstraat 17 (Venlo centrum) en de Karel V Laan 19 (Venlo-Oost).
En de andere zou dan moeten zijn bij Kaaij 14, 4691 EE Tholen. Daar zit de Kliniek voor Tandheelkunde Tholen.
Wat?

[ Voor 17% gewijzigd door Glewellyn op 27-09-2018 16:31 ]

*zucht*

• pmiddeld
De streetplug, het idee, de manier van waterdicht maken etc.

Pagina: 1 ... 101 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.