Toshirou schreef op maandag 17 september 2018 @ 15:42:
[...]
Dit weekend Miui 10 geïnstalleerd en mijn eerste indruk is positief. De subtiele aanpassingen maken het allemaal net wat beter en vooral de nieuwe volume sliders zijn wennen. Maar logisch qua gebruiksgemak ontworpen.
Qua snelheid tov Miui9 merk ik geen verschil op de RedMi Note 5. Het opent allemaal even snel als voorheen. Daarnaast merk ik alleen dat er in de Theme store nog geen Miui10 themes aanwezig zijn. Maar voor zover heb ik de oude themes uitgezonderd van enkele dingen als de notificaties kunnen toepassen.
Een aantal dingen waar ik minder positief over ben dat is de versimpelde klok app. Deze is echt nu te simpel, ik was juist erg gecharmeerd van de gestileerde klok en de algehele vormgeving. En de weer app is nu veel simpeler, juist de animaties haven het zijn sfeer. Maar dat is nu wel het enige wat ik zo kan benoemen.
De optie waar Xiaomi helemaal op zat te hypen namelijk die Natural Sounds, daar heb ik nog niks van gemerkt. Niet noemenswaardig tenminste. De nieuwe geluiden klinken aangenaam, maar dat is het ook wel..
Al met al ben ik erg positief gestemd over deze nieuwe release. Het is misschien niet zo'n enorm grote sprong als Miui 4 naar 5, maar vooral het moderniseren als deels aanpassen op enkele veel gebruikte onderdelen maakt deze update zeker de moeite waard.

Dus toch nog niet via OTA?

Bummer.
Ben teleurgesteld.

Dat was immers mijn voorspelling.
Maar inderdaad, je kan 'em gewoon DL'en en installen.
Die "Nature sounds" zijn inderdaad teleurstellend.

Had ik het ook al over gehad. (Zit zelf op China phone/ROM)
Er worden wel downloads aangeboden, maar daar heb ik geen zin in, want ik weet niet eens of daar nog meer "Nature sounds" inzitten.
Eigenlijk een lachertje.
Verder is het een heerlijke schil. Ik ben Miui-fan.
Vriendin heeft 'em ook OTA eindelijk binnengekregen op haar China phone, 4GB.
Wat kunnen ze nu nog doen?
Alles is eigenlijk perfect.
We hebben met de Redmi Note 5 echt een toppertje in handen.
Moet me soms op Tweakers-FP echt inhouden als ze het weer eens over een 700 Euro (of meer) phone hebben.