Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Let op een "fijne" bug in de nieuwste update : gmail noftificaties werken niet meer. Ook in de settings bij battery saver kan je gmail niet meer selecteren. Erg vervelend

Hopelijk snel weer de volgende update die deze bug er weer uit haalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:58
HaseMike schreef op zondag 2 september 2018 @ 23:08:
Let op een "fijne" bug in de nieuwste update : gmail noftificaties werken niet meer. Ook in de settings bij battery saver kan je gmail niet meer selecteren. Erg vervelend

Dacht dat t aan mij lag... :X

Live from Denmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
hansie_k schreef op zondag 2 september 2018 @ 23:19:
[...]
Dacht dat t aan mij lag... :X
En dankzij de geweldige anti rollback feature kan je ook niet meer terug naar de vorige rom die wel prima was.
Dank je wel xiaomi, laatste phone van dat merk.

Hoe krijgen ze het voor elkaar om de settings dermate kapot te maken, bergen apps missen in de battery settings. Controleerd er dan helemaal niemand daar wat voor de rom de OTA in gaat.

Ja er komt wel weer een update over 2-4 weken maar dat is wat lang zonder notifications

** edit ondertussen inbox van google geinstalleerd daar lukken de notificaties wel, tijdelijke oplossing **

[ Voor 27% gewijzigd door HaseMike op 03-09-2018 06:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanleuwen
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22-08-2023
HaseMike schreef op zondag 2 september 2018 @ 23:08:

Geen probleem hier na de nieuwste update (MIUI 9.6.4.0) Bij mij doen de gmail notificaties het gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOnlyJean
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09-09 14:11
Ik heb ook geen probleem met de notificaties met stock MIUI 9.6.4.0 Global.
Alle notificaties werken gewoon GMail, W-App etc. Zelfs de vervelende reclames hahaha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henri.
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Na de update, het scherm wordt volledig wit na opstarten en blijft hier in staan, je kunt het witte scherm wel gewoon weg swipen 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
jvanleuwen schreef op maandag 3 september 2018 @ 09:25:
[...]

Geen probleem hier na de nieuwste update (MIUI 9.6.4.0) Bij mij doen de gmail notificaties het gewoon.
Kan je even kijken misschien in de settings of je daar onder battery saver nog wel alle apps ( dus ook Gmail ) kan zien ?

Bij mij is dat namelijk niet meer het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOnlyJean
HaseMike schreef op maandag 3 september 2018 @ 13:13:
[...]

Kan je even kijken misschien in de settings of je daar onder battery saver nog wel alle apps ( dus ook Gmail ) kan zien ?

Bij mij is dat namelijk niet meer het geval.
Als ik daar kijk zie ik NIET alle apps inderdaad, geen GMail in ieder geval. Dus dat probleem is er wel, maar het zorgt er niet voor dat er geen notificaties komen want die krijg ik wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Globaal alle batterij optimalisatie uitgezet en nu werkt het natuurlijk wel weer. Dit is wel een superbuggy release helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-09 18:39
Voor mij toch ook maar overgestapt weer de oude vertrouwde Remix-OS. Deze is toch nog ge-update. Developer was niet weggegaan.

En qua GAPPS-Full doet het prima., snelheid is weer top etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanleuwen
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22-08-2023
TheOnlyJean schreef op maandag 3 september 2018 @ 14:01:
[...]

Als ik daar kijk zie ik NIET alle apps inderdaad, geen GMail in ieder geval. Dus dat probleem is er wel, maar het zorgt er niet voor dat er geen notificaties komen want die krijg ik wel gewoon.
Hier idem. Gmail niet zichtbaar bij Batterijbespaarder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Hier in Miui 10 staat Gmail er gewoon bij. Echter heb ik dat puur nu gecheckt, omdat jullie het erover hebben. Ik check handmatig dingen. Ik vind push juist maar niets, behalve voor messenger (Telegram in mijn geval).

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
HMC schreef op maandag 3 september 2018 @ 16:24:. Ik vind push juist maar niets, behalve voor messenger (Telegram in mijn geval).
Grappig ik heb diverse phones teruggestuurd omdat push niet goed werkte, waaronder de OnePlus 3 , diverse van Huawei

WhatsApp, Line, Badoo, Gmail, enz zonder push is toch een ramp ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

HaseMike schreef op maandag 3 september 2018 @ 16:41:
[...]

Zeker. Dat het voor Telegram een tijdje niet goed ging is inmiddels opgelost. Door dit topic. :D

WA heb ik niet, maar voor Gmail kan het mij niet zoveel schelen.
App openen en handmatig syncen, door bovenin naar beneden te slepen.

Wat ik probeerde te zeggen is dat ik persoonlijk de phone toch niet tijdens werktijd kan/mag gebruiken.
Ik snap dat dat voor anderen anders is.

Bij mij staat sync voor alle apps uit. Behalve dan voor Telegram, wat een soort WA is.
WA werkt trouwens normaal op vriendins RMN5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Een collega op werk kwam vandaag ineens vol trots met een Oppo F9 aanzetten. Gloednieuw! Leuk ding, maar ik heb maar niets gezegd. MTK die zich zeker kan meten met de SD636, en ook een mooier scherm. Maar meer dan dubbel de prijs.

Ik kon de facepalm bijna niet verhinderen. Oppo maakt leuk spul, maar vergeleken met onze topper is het, wat mij betreft, geen eerlijke wedstrijd.

RMN5 blijft echt een topper. Anderen gaan ook steeds meer aan China phones. Begrijpelijk. Maar ze komen allemaal met modellen aan die het gewoon niet redden kwa prijs/prestatie.

"Ja, maar deze was zo goed in reviews..." Welke CPU/SoC zit erin? "Geen idee. Maar een goeie." :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
HaseMike schreef op maandag 3 september 2018 @ 16:41:
[...]

Ik heb zowat alle notificaties uitstaan. Ik bepaal zelf wanneer ik naar mijn telefoon kijk, niet andersom. Als het dringend is dan kunnen mensen mij bellen.

Enige echt nuttige notificatie voor mij is wanneer ik agenda afspraken heb.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Nou de kogel is door de kerk. In mijn lange getwijfel tussen de RMN5, A2, A2 lite en Poco F1 is het toch de RMN5 geworden. Nog even paar weken op Gearbest wachten en dan kan ik mijn ervaringen ook gaan delen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheOnlyJean
hars73 schreef op woensdag 5 september 2018 @ 09:50:
Nou de kogel is door de kerk. In mijn lange getwijfel tussen de RMN5, A2, A2 lite en Poco F1 is het toch de RMN5 geworden. Nog even paar weken op Gearbest wachten en dan kan ik mijn ervaringen ook gaan delen....
Vraag me dan toch af waarom via Gearbest als Belsimpel dat toestel binnen 1 dag levert in nederland. Zonder gevaar van invoerkosten, douane kosten en btw.

Denk dat die 2 tientjes het niet waard zijn zo lang te wachten, kan aan mij liggen he, en een nederlandse winkel heeft zich ook te houden aan de nederlandse regels ook wat betreft garantie etc en makkelijker retourneren als er iets aan is/komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

TheOnlyJean schreef op woensdag 5 september 2018 @ 12:33:
[...]
Vraag me dan toch af waarom via Gearbest als Belsimpel dat toestel binnen 1 dag levert in nederland. Zonder gevaar van invoerkosten, douane kosten en btw.

Denk dat die 2 tientjes het niet waard zijn zo lang te wachten, kan aan mij liggen he, en een nederlandse winkel heeft zich ook te houden aan de nederlandse regels ook wat betreft garantie etc en makkelijker retourneren als er iets aan is/komt.
Omdat ik het verschil tussen 204 euro in Nederland en 164 euro bij GB toch nogal een serieus verschil vind...
Omdat ik al genoeg in China en Hongkong heb besteld en me van de (mogelijke) consequenties bewust ben...
Omdat ik geen haast heb...
:P

• SirLenncelot
  • Niet online
Ik heb even terug geflasht naar Miui 9.5.27 omdat ik iets teveel problemen ervaarde met Lineage. Helaas heeft dit ook de stock recovery weer erop gezet :'( . Dus het flashen van RemixOS lukte ook niet.

Maar nu is er iets vreemds, swipete ik naar dat meest linker home screen met die Xiaomi widgets dan kreeg ik de update melding. Kwam niet gelegen en toen was de update weer weg. Manueel lukte ook niet. 2 dagen later krijg ik de update melding weer. Deze accepteer ik en wordt ook geïnstalleerd, maar ik zit nog steeds op dezelfde Miui versie.

Toen dacht ik, dan maar handmatig, kies ik de Miui 10 versie, die download ik. Probeer ik hem te installeren dan krijg ik de volgende melding:
Scrnsht

Iemand een idee wat ze hier bedoelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:08

nwagenaar

God, root. What's the differen

Het kan zijn dat dit het resultaat is van de Anti-Roll-Back features....

Waarom installeer je gewoon niet TRWP opnieuw met de xiaomi.eu firmware? Op deze manier krijg je MIUI10 voor je device en zijn de Xiaomi applicaties niet onderdeel van de firmware.

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hars73

hars73

SirLenncelot schreef op donderdag 6 september 2018 @ 19:48:
Toen dacht ik, dan maar handmatig, kies ik de Miui 10 versie, die download ik. Probeer ik hem te installeren dan krijg ik de volgende melding:
[afbeelding]

http://en.miui.com/thread-541498-1-1.html

"You can only use the Updater app to move between Global stable and beta builds, as well as between China stable and developer versions. Can't go from Global to China or vice versa. You're gonna have to use a computer for that, following the right procedure for your device."

En hier staat ook nog iets icm MIUI 10: http://en.miui.com/thread-3159960-1-1.html

[ Voor 5% gewijzigd door hars73 op 07-09-2018 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MY00
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 12:26
hars73 schreef op woensdag 5 september 2018 @ 13:08:
[...]

Omdat ik het verschil tussen 204 euro in Nederland en 164 euro bij GB toch nogal een serieus verschil vind...
Omdat ik al genoeg in China en Hongkong heb besteld en me van de (mogelijke) consequenties bewust ben...
Dat dacht ik ook voor het toestel van mijn zoon. Na 3 maanden was ie stuk. Men bied je wel mogelijkheden aan om het toestel op te sturen. Maar als je alles bij elkaar telt kun je beter de $35 compensatie accepteren en dan er een in Nederland kopen. Ik heb nu wel veel reserve onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
SirLenncelot schreef op donderdag 6 september 2018 @ 19:48:
Ik heb even terug geflasht naar Miui 9.5.27 omdat ik iets teveel problemen ervaarde met Lineage. Helaas heeft dit ook de stock recovery weer erop gezet :'( . Dus het flashen van RemixOS lukte ook niet.

Maar nu is er iets vreemds, swipete ik naar dat meest linker home screen met die Xiaomi widgets dan kreeg ik de update melding. Kwam niet gelegen en toen was de update weer weg. Manueel lukte ook niet. 2 dagen later krijg ik de update melding weer. Deze accepteer ik en wordt ook geïnstalleerd, maar ik zit nog steeds op dezelfde Miui versie.

[afbeelding]

Doe via de recovery dan??? Wat krijg je dna te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

In Miui 10's Camera app kan je standaard QR-codes lezen. Focussen op de QR en dan kan je klikken op "information". Best handig. :D
Zat dit ook al in 9? Totaal gemist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
SirLenncelot schreef op maandag 3 september 2018 @ 17:02:
[...]

Ik heb zowat alle notificaties uitstaan. Ik bepaal zelf wanneer ik naar mijn telefoon kijk, niet andersom. Als het dringend is dan kunnen mensen mij bellen.
Tuurlijk, ieder zijn dingetje. Feit blijft dat het wel moet werken als je dat wilt en dat is nu niet meer het geval. Voor mij is een phone zonder betrouwbare notifications niet bruikbaar. Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiFan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 07-05-2024
HMC schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 19:51:
In Miui 10's Camera app kan je standaard QR-codes lezen. Focussen op de QR en dan kan je klikken op "information". Best handig. :D
Zat dit ook al in 9? Totaal gemist.
Zat zelfs al in 6 meen ik :) heel handig inderdaad .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-09 00:55

PoweRoy

funky!

hars73 schreef op woensdag 5 september 2018 @ 13:08:
[...]

Ik zie hem alleen voor 180 (heb je wel de global versie?)

Ik heb hem zelf van aliexpress, zit nu te kutten met garantie via Allianz. Een verzendlabel gekregen die niet werkt. Ze reageren niet op mails (na 7 dagen...).

Allianz in nederland gebeld, die verwezen me naar duitsland. Na 3x doorgeschakeld te worden naar een engelse sprekende duitser kreeg ik het andtwoord dat ze de garantie van aliexpress niet kennen. Na zoeken in hun systeem komen ze op 2 mail adressen uit (zelfde die ik al had..)

Vriendin heeft m gewoon via belsimpel. Die 20euro valt in t niets dan met buitenlandse bedrijven communiceren.

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

PoweRoy schreef op maandag 10 september 2018 @ 13:23:
[...]
Ik zie hem alleen voor 180 (heb je wel de global versie?)
Jazeker de global version 4/64. Was een 'flash sale', zie dat ie nu weer voor de normale prijs is. Maar is daar wel vaker in de aanbieding.
Qua garantie, tja uiteraard een beetje risico, weet ik. Maar goed ik ben niet de eerste en ook niet de laatste die in China z'n telefoon bestelt. ;)

• hansie_k
Verder geen ervaring mee op andere toestellen, maar elke keer als het kompas gebruikt wordt (in de MiUI app, of met Here) moet t kompas gecallibreerd worden...elke keer weer.
Is dit normaal?

Live from Denmark

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Zelf kompas in Miui nog niet gebruikt, maar ik kan me nog herinneren van een app die ik daarvoor had vroeger, dat dat ook altijd moest. Al had mijn phone daar helemaal de hardware niet voor. :+

• hars73

hars73

Heb hem nog niet binnen, maar ben wel benieuwd. Ik ben nu uiteraard een app drawer gewend, die ik straks niet meer heb binnen MIUI. Went dat snel, of gebruikt bijna iedereen toch een andere launcher? Heb Nova jaren terug gekocht en die zet ik standaard op al m'n apparaten, maar wil misschien de Note 5 toch proberen te gaan gebruiken zonder andere launcher, zodat ik ook echt het gevoel heb een nieuwe telefoon te hebben. Misschien maar eens beginnen met de apps in groepen te zetten en kijken of het went.

[ Voor 9% gewijzigd door hars73 op 12-09-2018 14:33 ]

• HMC

HMC

Pluviophile

Zelf was ik er zeer snel gewend aan. Ik houd ook helemaal niet van "desktop-vervuiling", waar je vast op doelt, maar het valt alleszins mee. :D

De swipes en zo zijn juist reuze handig.
Ik moet wel toegeven dat ik niet zo'n zware gebruiker ben, en de paar apps die ik amper gebruik heb ik op een tweede schermpje gezet, zodat home screen vrij schoon is. Alleen mijn meest gebruikte apps staan daar.

• BramCoding
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 07-08 14:16
Hoe zit dit precies met invoerkosten? Je kan deze terugclaimen van Gearbest dacht ik, maar enkel onder bepaalde voorwaarden.

Ik zit in twijfel tussen de Redmi Note 5 global of de A2 (lite?), maar ben er helemaal nog niet aan uit..

• hars73

hars73

BramVanha schreef op woensdag 12 september 2018 @ 14:38:
Hoe zit dit precies met invoerkosten? Je kan deze terugclaimen van Gearbest dacht ik, maar enkel onder bepaalde voorwaarden.

Ik zit in twijfel tussen de Redmi Note 5 global of de A2 (lite?), maar ben er helemaal nog niet aan uit..
Beetje offtopic hier, maar hier kun je meer info vinden.
http://forum.fok.nl/topic/2449148

Wat betreft je keuze, ik heb voor dezelfde keuze gestaan en uiteindelijk wel voor de RMN5 gekozen. Even kort mijn redenen, de A2 Lite heeft een mindere camera en mindere processor. De gewone A2 is een stuk duurder, geen 3.5", een kleinere accu en geen SD slot. En de prijs van de RMN5 heeft meegeholpen.

Levertijden en prijzen moet je trouwens in dit topic zijn: [Xiaomi Redmi Note 5] Levertijden & Prijzen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansie_k
hars73 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 13:40:
Heb hem nog niet binnen, maar ben wel benieuwd. Ik ben nu uiteraard een app drawer gewend, die ik straks niet meer heb binnen MIUI. Went dat snel, of gebruikt bijna iedereen toch een andere launcher? Heb Nova jaren terug gekocht en die zet ik standaard op al m'n apparaten, maar wil misschien de Note 5 toch proberen te gaan gebruiken zonder andere launcher, zodat ik ook echt het gevoel heb een nieuwe telefoon te hebben. Misschien maar eens beginnen met de apps in groepen te zetten en kijken of het went.
Standaard Launcher is erg netjes, maar alles staat op je desktop inderdaad.
Ik heb Poco Launcher geïnstalleerd, ook van Xiaomi.
Bevalt mij perfect, beter als de standaard Launcher.

Even Googlen, hij is momenteel niet in de store beschikbaar. Wel op letten dat je de laatste versie gebruikt.

Live from Denmark

• HMC

HMC

Pluviophile

Er is inderdaad Poco Launcher voor Miui 10. Dus ook voor onze phone. Klasse gespot, hansie_k. Had ik geen idee van. Dan heb je app drawer en kan je je home screen weer helemaal leeg laten. :D

* HMC vindt Miui standaard Launcher heerlijk.

• hansie_k
HMC schreef op woensdag 12 september 2018 @ 17:06:
Er is inderdaad Poco Launcher voor Miui 10. Dus ook voor onze phone. Klasse gespot, hansie_k. Had ik geen idee van. Dan heb je app drawer en kan je je home screen weer helemaal leeg laten. :D

* HMC vindt Miui standaard Launcher heerlijk.
Zitten best een paar handigheidjes is, voordeel vind ik vooral dat er 5 iconen op een rij passen.

Live from Denmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Nieuwe update beschikbaar van RR-Rom
RR-O-v6.2.0-20180911-whyred-Final

[COLOR="darkorange"]New build up[/COLOR]: (This will be final oreo build as signed off by RR team)

[COLOR="DarkOrange"]Changelog[/COLOR]:
  • r46 bump
  • Sept patch
  • Switched to derp latest
  • Sim disabling
  • Aptx
  • Upstream changes from rr below
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
 ▼ Resurrection Remix Oreo Ver 6.2.0 Changelog

====================
     09-10-2018
====================

* frameworks/base/

* packages/apps/LineageParts/

* packages/apps/ResurrectionOTA/

* packages/apps/Settings/

* packages/services/OmniJaws/

* vendor/rr/
15f2a71d RR: bump version to 6.2.0

====================
     09-09-2018
====================

====================
     09-08-2018
====================

* android/
6d2f4fa manifest: android-8.1.0_r43 -> android-8.1.0_r46

* build/make/
054cae01b Merge tag 'android-8.1.0_r46' into oreo

* device/rr/sepolicy/
af04e5e Add pocket judge selinux policy
6bcb84e sepolicy: Add policy for edgegestureservice
b3d3da7 sepolicy: update for rr

* frameworks/base/
ee44dbf4934 Merge tag 'android-8.1.0_r46' into oreo

1d1062af6c Merge tag 'android-8.1.0_r46' into oreo

* system/sepolicy/
688b82ac Merge tag 'android-8.1.0_r46' into oreo

====================
     09-07-2018
====================

* frameworks/base/
6d46a1e9638 [1/3] base: make outline the default weather icon pack

* packages/apps/OmniStyle/
985d154 [2/3] OmniStyle: make outline the default icon package

065c541571 Add enchilada maintainer

====================
     09-06-2018
====================

* frameworks/base/
63100fb8a74 fix color in the volume dialog for the inactive element

* frameworks/opt/telephony/
8dc51c0a1 TelephonyComponentFactory: Fix SubscriptionInfoUpdater overloading

* hardware/qcom/display-caf/msm8996/
56d639dfa Fix Buffer Overflow in Vendor Service display.qservice

* hardware/qcom/display-caf/msm8998/
7a01a094b Fix Buffer Overflow in Vendor Service display.qservice

* hardware/qcom/display-caf/sdm845/
1e16c6d9b Fix Buffer Overflow in Vendor Service display.qservice

* hardware/qcom/media-caf/apq8084/
330d85272 mm-video-v4l2: Protect buffer access and increase input buffer size

* hardware/qcom/media-caf/msm8974/
0acdb944c mm-video-v4l2: Protect buffer access and increase input buffer size

* prebuilts/clang/host/linux-x86/
88d4aa3 Merge tag 'android-8.1.0_r46' into oreo-mr1

====================
     09-05-2018
====================

* frameworks/av/
a7e6e1d1a Merge tag 'android-8.1.0_r46' into staging/lineage-15.1_merge-android-8.1.0_r46

* hardware/broadcom/wlan/
8c96d23 Merge tag 'android-8.1.0_r46' into staging/lineage-15.1_merge-android-8.1.0_r46

* hardware/qcom/display/
27b78f208 Merge tag 'android-8.1.0_r46' into staging/lineage-15.1_merge-android-8.1.0_r46

* hardware/qcom/media/
85d5d95bf Merge tag 'android-8.1.0_r46' into staging/lineage-15.1_merge-android-8.1.0_r46

* packages/providers/DownloadProvider/
aced9e9 Merge tag 'android-8.1.0_r46' into staging/lineage-15.1_merge-android-8.1.0_r46

* system/bt/
b0a7c138 Merge tag 'android-8.1.0_r46' into staging/lineage-15.1_merge-android-8.1.0_r46

* system/libhidl/
dcab148 Merge tag 'android-8.1.0_r46' into staging/lineage-15.1_merge-android-8.1.0_r46

[COLOR="Red"]Flash instruction:[/COLOR]
Just flash latest non ARB global firmware
Flash rom etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
Als ik het goed begrijp van het MiUI forum, is 10 Global uitgerold, en weer ingetrokken...een aantal hebben wel de update binnen kunnen halen. Ben benieuwd of we dit weekend toch nog een update krijgen...

Live from Denmark

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Uitrollen, intrekken... Klinkt inderdaad als een Xiaomi update.

Heb het al vaker gezegd, maar wacht maar een paar dagen met updaten. Stuk veiliger bij Xiaomi updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Er staat een download link in 1 van de comments naar een v10.0.1.0 rom.. die valt met de normale update functie te installeren. Of je dat moet doen is vraag twee

[ Voor 39% gewijzigd door HaseMike op 14-09-2018 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Ik heb ook de FW-less versie van 10.0.1 geinstalleerd. Werkt zonder problemen so far...

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
azz_kikr schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 16:44:
Ik heb ook de FW-less versie van 10.0.1 geinstalleerd. Werkt zonder problemen so far...
Heb hem even bekeken, hier zit een firmware folder in, mocht ik die flashen via de interne updater, kan je dan nog terug naar 9.6.4.0 eventueel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

SirLenncelot schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 15:51:
Uitrollen, intrekken... Klinkt inderdaad als een Xiaomi update.

Heb het al vaker gezegd, maar wacht maar een paar dagen met updaten. Stuk veiliger bij Xiaomi updates.
Dat intrekken heb ik ook gehad, inderdaad. Daar lijkt Xiaomi een patent op te hebben. _O-
Vriendin heeft op haar 4GB Chinese version gisteren de Miui 10.0.1.0 eindelijk binnengekregen.
Een dikkek week na mij, op de 3GB Chinese version.

Jullie krijgen 'em dus binnen 2 dagen...dit weekend, welteverstaan.
Is mijn ruige voorspelling. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

HaseMike schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 17:04:
[...]

Heb hem even bekeken, hier zit een firmware folder in, mocht ik die flashen via de interne updater, kan je dan nog terug naar 9.6.4.0 eventueel ?
Nope, Zit AntiRollback in. Of je terug naar 9.6.4.0 geraakt geen idee. Je kan niet meer naar oudere versies zeggen of naar custom roms :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
azz_kikr schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 17:08:
[...]
Nope, Zit AntiRollback in. Of je terug naar 9.6.4.0 geraakt geen idee. Je kan niet meer naar oudere versies zeggen of naar custom roms :)
Kan het fout hebben want de info hierover is nogal rommelig, dacht dat je tussen ARB 4 roms gewoon kon switchen. Maar goed kan nog wel een paar dagen wachten op de OTA. Maar het jeukt als de file klaarstaat ;)

Ondertussen geïnstalleerd gewoon via de system update in settings. Alles draait om zo te zien behalve alweer de Gmail notify. Erg smooth verder

[ Voor 13% gewijzigd door HaseMike op 14-09-2018 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
Moet niet gekker worden...krijg een melding dat 10 besxhilbaar is, klik op de melding..niks! 🙄

Live from Denmark

• HaseMike
  • Niet online
Hier is de miui 10 stable , je kan hem gewoon installeren via de update in de settings. Dus GEEN unlock nodig.

Miui 10 LINK

Ik heb hem draaiend sinds gisteren en het ziet er zover prima uit, erg smooth.

• hansie_k
HaseMike schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 06:08:
Hier is de miui 10 stable , je kan hem gewoon installeren via de update in de settings. Dus GEEN unlock nodig.

Miui 10 LINK

Ik heb hem draaiend sinds gisteren en het ziet er zover prima uit, erg smooth.
Downloaden, en dan Update Pakket kiezen?
Krijgt de telefoon dan een reset, of blijft alles gewoon zoals je normaal een OTA update doet?

Live from Denmark

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

hansie_k schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 07:22:
[...]

Krijgt de telefoon dan een reset, of blijft alles gewoon zoals je normaal een OTA update doet?
Hier via twrp een full flash gedaan en alles blijft behouden... dus normaal zal de ota dat ook wel doen’

• HaseMike
  • Niet online
hansie_k schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 07:22:
[...]
Juist precies wat je schrijft, maar geen reset. Ik heb wel een reset gedaan maar dat was toch eens tijd. Het hoeft dus niet.

• hansie_k
HaseMike schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 09:29:
[...]

Juist precies wat je schrijft, maar geen reset. Ik heb wel een reset gedaan maar dat was toch eens tijd. Het hoeft dus niet.
Hoe is t batterij verbruik tot zo ver?

Live from Denmark

• HMC

HMC

Pluviophile

Precies hetzelfde. Zit nu al een maandje op Miui 10. Dacht eerst dat het sneller leeg ging, maar dat was slechts illusie.

• hansie_k
Net geïnstalleerd, ziet er erg strak uit, werkt soepel, nog niet veel mee gespeeld ,maar mis volgens mij wel wat instelling.
T is even wennen om in full screen mode, apps naar rechts te swipen, IPV naar boven, om ze te sluiten.

Live from Denmark

• HMC

HMC

Pluviophile

hansie_k schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 14:58:
Net geïnstalleerd, ziet er erg strak uit, werkt soepel, nog niet veel mee gespeeld ,maar mis volgens mij wel wat instelling.
T is even wennen om in full screen mode, apps naar rechts te swipen, IPV naar boven, om ze te sluiten.
Het is wel lollig als er veel apps in de lijst staan. Lekker naar links en naar rechts swipen zo snel je kan. :+

Maar als je terug naar een andere app wil is het nu wel overzichtelijker dan in Miui 9, vind ik.
Ook in een app zelf kan je als je "back" swipe't en vasthoudt naar een andere app switchen.
Van zowel links als rechts om naar de vorige of volgende reeds openstaande app te gaan.

• HaseMike
  • Niet online
Gaat uitstekend , hoe zit het met jullie notificaties, ik krijg ze alleen van Whatsapp en Line als die uitstaat.

Van Gmail, eBay en dergelijke pas als Ik het scherm aanzet. Van alles geprobeerd

*edit* Het volgende lijkt de oplossing : Beide sims ingeschakeld hebben. Ik heb er namelijk 2 inzitten, een Duitse en een Thai sim. Geen idee waarom maar als er maar 1 aanstaat heb ik notificatie problemen (sind 9.6.4.0) en bij beiden aan gaat het goed. Bugje..

[ Voor 40% gewijzigd door HaseMike op 16-09-2018 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Dusssss...hebben jullie allen inmiddels den Globale Miui 10 binnen? :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheOnlyJean
Ik nog niet, zit nog op 9.6.4.0, volgens mij hebben ze de uitrol weer gestopt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toshirou
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:43

Toshirou

Vinyl Surfer

HMC schreef op maandag 17 september 2018 @ 15:08:
Dit weekend Miui 10 geïnstalleerd en mijn eerste indruk is positief. De subtiele aanpassingen maken het allemaal net wat beter en vooral de nieuwe volume sliders zijn wennen. Maar logisch qua gebruiksgemak ontworpen.

Qua snelheid tov Miui9 merk ik geen verschil op de RedMi Note 5. Het opent allemaal even snel als voorheen. Daarnaast merk ik alleen dat er in de Theme store nog geen Miui10 themes aanwezig zijn. Maar voor zover heb ik de oude themes uitgezonderd van enkele dingen als de notificaties kunnen toepassen.

Een aantal dingen waar ik minder positief over ben dat is de versimpelde klok app. Deze is echt nu te simpel, ik was juist erg gecharmeerd van de gestileerde klok en de algehele vormgeving. En de weer app is nu veel simpeler, juist de animaties haven het zijn sfeer. Maar dat is nu wel het enige wat ik zo kan benoemen.

De optie waar Xiaomi helemaal op zat te hypen namelijk die Natural Sounds, daar heb ik nog niks van gemerkt. Niet noemenswaardig tenminste. De nieuwe geluiden klinken aangenaam, maar dat is het ook wel..

Al met al ben ik erg positief gestemd over deze nieuwe release. Het is misschien niet zo'n enorm grote sprong als Miui 4 naar 5, maar vooral het moderniseren als deels aanpassen op enkele veel gebruikte onderdelen maakt deze update zeker de moeite waard. :D

Vinyl & CD's | Vinyl Insta | XBL tag: Yashirou | Google Pixel 9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cy-gor25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 13:42
Toshirou schreef op maandag 17 september 2018 @ 15:42:
[...]

Dit weekend Miui 10 geïnstalleerd en mijn eerste indruk is positief. De subtiele aanpassingen maken het allemaal net wat beter en vooral de nieuwe volume sliders zijn wennen. Maar logisch qua gebruiksgemak ontworpen.

Qua snelheid tov Miui9 merk ik geen verschil op de RedMi Note 5. Het opent allemaal even snel als voorheen. Daarnaast merk ik alleen dat er in de Theme store nog geen Miui10 themes aanwezig zijn. Maar voor zover heb ik de oude themes uitgezonderd van enkele dingen als de notificaties kunnen toepassen.

Een aantal dingen waar ik minder positief over ben dat is de versimpelde klok app. Deze is echt nu te simpel, ik was juist erg gecharmeerd van de gestileerde klok en de algehele vormgeving. En de weer app is nu veel simpeler, juist de animaties haven het zijn sfeer. Maar dat is nu wel het enige wat ik zo kan benoemen.

De optie waar Xiaomi helemaal op zat te hypen namelijk die Natural Sounds, daar heb ik nog niks van gemerkt. Niet noemenswaardig tenminste. De nieuwe geluiden klinken aangenaam, maar dat is het ook wel..

Al met al ben ik erg positief gestemd over deze nieuwe release. Het is misschien niet zo'n enorm grote sprong als Miui 4 naar 5, maar vooral het moderniseren als deels aanpassen op enkele veel gebruikte onderdelen maakt deze update zeker de moeite waard. :D
Is het headphones volume issue nu opgelost of is dit nog altijd aanwezig? Ik heb de indruk dat het volume een stuk slechter is in gebruik met Pulsar t.o.v. mijn oude iPhone 6s. Ik draai nog 9.6.4.0 stable want geroot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Toshirou schreef op maandag 17 september 2018 @ 15:42:
[...]

_O_
Dus toch nog niet via OTA? :? Bummer.
Ben teleurgesteld. -O- Dat was immers mijn voorspelling.
Maar inderdaad, je kan 'em gewoon DL'en en installen.

Die "Nature sounds" zijn inderdaad teleurstellend. :P
Had ik het ook al over gehad. (Zit zelf op China phone/ROM)
Er worden wel downloads aangeboden, maar daar heb ik geen zin in, want ik weet niet eens of daar nog meer "Nature sounds" inzitten.
Eigenlijk een lachertje. _O-

Verder is het een heerlijke schil. Ik ben Miui-fan.

Vriendin heeft 'em ook OTA eindelijk binnengekregen op haar China phone, 4GB.

Wat kunnen ze nu nog doen?
Alles is eigenlijk perfect. :D

We hebben met de Redmi Note 5 echt een toppertje in handen.
Moet me soms op Tweakers-FP echt inhouden als ze het weer eens over een 700 Euro (of meer) phone hebben. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cereb
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 29-10-2022
cy-gor25 schreef op maandag 17 september 2018 @ 16:38:
[...]

Is het headphones volume issue nu opgelost of is dit nog altijd aanwezig? Ik heb de indruk dat het volume een stuk slechter is in gebruik met Pulsar t.o.v. mijn oude iPhone 6s. Ik draai nog 9.6.4.0 stable want geroot
De headphones die je gebruikt maken wel een ENORM verschil ....

Gebruik muziek vooral om te fitnessen:

* Generieke oortjes : laag volume/no go
* Blackberry oortjes van m'n vrouw haar oude phone : deftig volume
* Iphone oortjes : moet volume bijna verlagen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansie_k
HMC schreef op maandag 17 september 2018 @ 15:08:
Van het weekend handmatig geïnstalleerd.
Alles werkt gewoon top!
Alles ziet er net nog even iets strakker uit als bij 9.x.
Ik vind het een erg doordachte schil om Android heen, als oud WM gebruiker ben ik hier verrassend blij mee.

Dingetje waar ik even bang voor was, is t accu verbruik maar er is niks veranderd wat dat betreft.

Wekker is idd wel een puntje, ziet er niet gelukt uit.
Aantal andere apps zijn juist mooi geüpdate.

Live from Denmark

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:32

TVL

MIUI 10 ondersteund nu ook de Nederlandse taal. Ik vraag me af wat het voordeel nu nog is van de EU rom ten opzichte van de officiële MIUI versie. Wat zijn de verschillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Ben nu Android 9 aan het installeren van PixelExperience_whyred-9.0-20180917-2022-OFFICIAL.zip hopelijk is het wat. GAPPS is al voorgeinstalleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• radavl
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19-11-2023
theduke1989 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 21:18:
Ben nu Android 9 aan het installeren van PixelExperience_whyred-9.0-20180917-2022-OFFICIAL.zip hopelijk is het wat. GAPPS is al voorgeinstalleerd.
Ik gebruik al even de unofficial extended versie. Heel tevreden van.

• theduke1989
Gebruik het nu enkele uren en ben ook erg tevreden. Gaat smooth and Android Pie is ook prima. Alles zit goed in elkaar. Kan

TIP: wanneer je probeert te installeren. Haal je micro-sd kaart er eerst uit. Anders krijg je alleen maar fc's als je met micro-sd kaart installeert.

[ Voor 15% gewijzigd door theduke1989 op 19-09-2018 10:48 ]

• cy-gor25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 13:42
Hoe kan je best MIUI 10 flashen op een rooted toestel Flashen via flashfire of via twrp of gewoon via system updates wanneer de rom op je internal storage staat?

• ChiFan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 07-05-2024
Ik heb de OTA Nog niet gekregen. Ik vraag me af of ze het opnemen van audio als je horizontaal filmt nu hebben opgelost (de verkeerde mic wordt gebruikt voor opnemen met als gevolg erg veel distortion als je bijvoorbeeld een concert filmt) ik vraag me af wat jullie hier hebben ervaren.

• hars73

hars73

Gisteren mijn Note 5 ontvangen via Gearbest. Eerste update die ik voor m'n neus kreeg was die naar 9.6.4.0 (geloof ik). Ik heb ook nog geen update naar versie 10 staan, maar die zal wel komen.

Al m'n huidige geinstalleerde apps automatisch laten installeren, dus hoefde verder weinig te doen. Toestel ligt erg fijn in de hand, vingerafdrukscanner is erg snel, alles loopt mooi soepel. Dus de eerste indruk is erg goed! Moet toch nog wel wennen aan de launcher en het feit dat ik geen appdrawer heb. Heb nu een boel mapjes gemaakt om alle apps te organiseren. Zal het eens even aankijken voor een tijdje en als ik het echt niet prettig vind, gaat toch Nova launcher er weer op.

• hansie_k
Als het goed is, is nu MiUI 10 Global OTA beschikbaar.
Diverse mensen op t MiUI forum kunnen die nu binnen halen....

Live from Denmark

• hars73

hars73

hansie_k schreef op donderdag 20 september 2018 @ 08:24:
Als het goed is, is nu MiUI 10 Global OTA beschikbaar.
Diverse mensen op t MiUI forum kunnen die nu binnen halen....
Gisteravond nog niet, maar nu inderdaad wel! De download loopt.....
En inmiddels geinstalleerd. :)

[ Voor 5% gewijzigd door hars73 op 20-09-2018 08:49 ]

• HaseMike
  • Niet online
hars73 schreef op donderdag 20 september 2018 @ 07:47:
, gaat toch Nova launcher er weer op.
Als je de themes van Xiaomi leuk vind probeer dan ook de Poco Launcher (Xiaomi) die heeft zowel een app drawer als native theme support.

• hars73

hars73

HaseMike schreef op donderdag 20 september 2018 @ 09:01:
[...]
Als je de themes van Xiaomi leuk vind probeer dan ook de Poco Launcher (Xiaomi) die heeft zowel een app drawer als native theme support.
Dus ik hou daarmee alle functionaliteiten van de standaard launcher zoals het nieuwe swipen ipv de knoppen, de notificatie badge support op de icons enzo? Dan ga ik inderdaad maar eens even op zoek naar de Poco Launcher (in de Play Store is ie op dit moment niet meer beschikbaar zag ik)

EDIT: geinstalleerd... geloof dat ik hier wel blij van word. Ziet er mooi uit! _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door hars73 op 20-09-2018 09:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
hars73 schreef op donderdag 20 september 2018 @ 09:06:
[...]

Dus ik hou daarmee alle functionaliteiten van de standaard launcher zoals het nieuwe swipen ipv de knoppen, de notificatie badge support op de icons enzo? Dan ga ik inderdaad maar eens even op zoek naar de Poco Launcher (in de Play Store is ie op dit moment niet meer beschikbaar zag ik)
Ja zeker, dat hou je overigens ook met de Nova launcher het swipen is van het system niet van de launcher. Poco zit op 2.6.0.5 : DOWNLOAD

• hansie_k
HaseMike schreef op donderdag 20 september 2018 @ 09:09:
[...]

Ja zeker, dat hou je overigens ook met de Nova launcher het swipen is van het system niet van de launcher. Poco zit op 2.6.0.5 : DOWNLOAD
Ik zat nog op .3.
Net geüpdate, maar zijn de iconen nou weer groter...?

Live from Denmark

• hars73

hars73

Had trouwens zostraks op m'n oude telefoon wel een notificatie van NU.nl app, maar op de Note 5 niet.... Nou was dat nog wel in MIUI 9.6, maar notificaties stonden voor deze app wel aan.

Is er voor juiste weergave van notificaties nog iets belangrijks in te stellen bij het onderdeel 'batterijbespaarder'?

Heb die voor (waarschijnlijk alle apps?) op de stand 'batterijbespaarder (aanbevolen)' staan. Zou die misschien op 'Geen beperkingen' moeten staan?

Heb overigens mijn simkaart nog niet overgezet.. zou dat hier nog invloed op hebben?

[ Voor 8% gewijzigd door hars73 op 20-09-2018 09:52 ]

• HaseMike
  • Niet online
hars73 schreef op donderdag 20 september 2018 @ 09:46:
Heb die voor (waarschijnlijk alle apps?) op de stand 'batterijbespaarder (aanbevolen)' staan. Zou die misschien op 'Geen beperkingen' moeten staan?
Voor alles waar ik notifications voor wil krijgen, heb ik sinds 9.6.0.4 de "geen beperkingen" en "autostart" aanstaan alsmede mijn 2 sims anders komt het niet betrouwbaar binnen. Voor die rom versie was niets een probleem.

Ik hoop dat xiaomi uitkijkt daarmee het moet geen Emui worden waar je alleen notificaties krijgt als je het scherm aanzet. Overdreven batterij optimalisatie voor 1-2% per dag waardoor je alles mist.

[ Voor 5% gewijzigd door HaseMike op 20-09-2018 09:53 ]

• hars73

hars73

HaseMike schreef op donderdag 20 september 2018 @ 09:53:
[...]

Voor alles waar ik notifications voor wil krijgen, heb ik sinds 9.6.0.4 de "geen beperkingen" en "autostart" aanstaan alsmede mijn 2 sims anders komt het niet betrouwbaar binnen. Voor die rom versie was niets een probleem.

Ik hoop dat xiaomi uitkijkt daarmee het moet geen Emui worden waar je alleen notificaties krijgt als je het scherm aanzet. Overdreven batterij optimalisatie voor 1-2% per dag waardoor je alles mist.
Ook maar even gedaan... dacht ik net dat ik daaraf was met m'n Honor met EMUI

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Net mu10 binnen gehaald, lijkt het alsof mijn bezels aan de zijkant breder zijn.?

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

• hansie_k
Supertip schreef op donderdag 20 september 2018 @ 14:55:
Net mu10 binnen gehaald, lijkt het alsof mijn bezels aan de zijkant breder zijn.?
Volledige scherm wordt nog gebruikt.

Live from Denmark

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
hansie_k schreef op donderdag 20 september 2018 @ 16:41:
[...]

Volledige scherm wordt nog gebruikt.
Lijkt wel een xtra zwart randje aan de zijkant te zitten.
Echte verbetering heb ik nog niet gevonden.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferrywijn
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 28-03 00:36
Sinds ik MIUI 10 heb geïnstalleerd kan ik opeens 1080p 60fps filmen. Dat kon toch eerst niet? Of zat die optie erg verstopt?

Ik vind de nieuwe volume- en helderheidssliders overigens echt een stuk mooier geworden. Het nieuwe klokontwerp is echt niet mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:08

nwagenaar

God, root. What's the differen

Apart, ik heb wel de mogelijkheid om 1080p60 te selecteren:
Redmi5NotePro
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/UNSmIG83ycwK2bZ0J4APsVE9/thumb.png

Wat dus wel absurd is, is dat er geen mogelijkheid is via de MIUI camera in UHD op te nemen terwijl de Redmi 5 Plus deze mogelijkheid wel heeft

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

nwagenaar schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 08:43:
Apart, ik heb wel de mogelijkheid om 1080p60 te selecteren:
Redmi5NotePro~
[Afbeelding]~~~

Wat dus wel absurd is, is dat er geen mogelijkheid is via de MIUI camera in UHD op te nemen terwijl de Redmi 5 Plus deze mogelijkheid wel heeft
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cm0PWWC.png

Magisk to the rescue :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Ondertussen heb ik toch maar Nova Launcher geinstalleerd, vind het op de een of andere manier toch prettiger werken dan Poco Launcher.

Heb nog wel een raar volume dingetje wat mij tot nu toe opgevallen is. Als ik een notificatie krijg (whatsapp/mail etc), dan klinkt dat nogal hard. Ik heb het volume (van de ringtone, neem aan dat dat het juiste volume is) al behoorlijk zacht gezet, vrijwel helemaal naar beneden, maar het klinkt nog steeds hard.

Ik lijk niet de enige te zijn: http://en.miui.com/thread-3375603-1-1.html

Komt iemand dit bekend voor of moet ik nog maar even wat gaan testen met verschillende ringtones?

[ Voor 18% gewijzigd door hars73 op 21-09-2018 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
Ennuh, wanneer komt Pie onze kant op?
Officieel dus...

😉🙄

Live from Denmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Krijgen jullie Miui 10 OTA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Al meer dan weekje draaien hier. Kreeg de OTA melding week geleden.Wel manueel dirty geflashed met TWRP. Alles lijkt voorlopig te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Ja ik had hem dus gisterochtend, terwijl ik mijn telefoon pas sinds woensdag in mijn bezit heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-09 20:08

superwashandje

grofheid alom

Zijn er hier mensen die zelf muziek op de note 5 hebben gezet? Zo ja hoe? Op andere Android telefoons die ik heb gehad kon ik mp3s in de music folder zetten. Als ik de note 5 aansluit op de pc is die hele map er niet..

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComputerHoed
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:31

ComputerHoed

Electronica <3

Wat raden jullie aan qua gebruiksgemak? MIUI erop laten staan of LineageOS?
De telefoon is namelijk voor mijn oma & zij vindt het omgaan met telefoons niet heel eenvoudig. LineageOS heb ik zelf veel ervaring mee, maar MIUI totaal niet.

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:40
Is er binnen de nieuwe MIUI versie een mogelijkheid om de icoontjes te schalen? Een van de grootste ergernissen bij de niet standaard launchers. Nova kan dat wel, is toch nuttiger met je screen real-estate om gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOnlyJean
superwashandje schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 11:58:
Zijn er hier mensen die zelf muziek op de note 5 hebben gezet? Zo ja hoe? Op andere Android telefoons die ik heb gehad kon ik mp3s in de music folder zetten. Als ik de note 5 aansluit op de pc is die hele map er niet..
Vanaf volgens mij android 7 en hoger moet je als je je telefoon aansluit op de computer even op de telefoon het notificatiebalkje omlaag trekken en kiezen voor wat je wil doen, opladen, bestanden overzetten, of foto-sync of zoiets (laatste heb ik nog nooit gebruikt)

Ik weet niet of je dit gedaan hebt, want als je dan kiest voor bestanden overzetten, dan krijg je wel de storage van je telefoon te zien op de computer en kun je mapje muziek aanmaken en bestanden er naar toe kopieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-09 20:08

superwashandje

grofheid alom

@TheOnlyJean ja dit heb ik gedaan inderdaad :)
ik krijg ook de storage wel te zien (wat android mappen, whatsapp, de DCIM map) maar geen map die music o.i.d. heet. Ik heb er ondertussen gewoon een aangemaak en zet daar muziek in. Dit lijkt te werken tot nu toe :P
vreemd omdat bij al mijn vorige telefoons deze mappen er al stonden maar gewoon leeg waren.

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toshirou
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:43

Toshirou

Vinyl Surfer

xxxneoxxx schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 12:21:
Is er binnen de nieuwe MIUI versie een mogelijkheid om de icoontjes te schalen? Een van de grootste ergernissen bij de niet standaard launchers. Nova kan dat wel, is toch nuttiger met je screen real-estate om gaan..
Voor zover tot nu toe niet, het enige dat je kan veranderen is de layout/grid. Enige tijd geleden zat ik hier ook naar te kijken. Als je echt grotere iconen op je homescreen wilt hebben dan zit er zoals je al zelf aangeeft niks anders op dan een launchers als Lawnchair of Nova Launcher te installeren.

De launcher van Miui zelf is op die optie na, werkelijk echt compleet. Maar goed, wie weet wat er nog in de toekomst wordt toegevoegd aan Miui10. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Toshirou op 21-09-2018 17:58 ]

Vinyl & CD's | Vinyl Insta | XBL tag: Yashirou | Google Pixel 9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:40
Thanks voor je antwoord! Ze wil de ikoontjes juist kleiner hebben. En gebruikt daarom idd al tijden Nova. Enigzins zonde gezien de ontwikkelingen van Miui maar goed, het zij zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard4
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 30-01-2022
Jammer dat ik nog steeds niet meer dan 5x4 icoontjes op het hoofdscherm kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ah, een nieuwe Miui. Ik dacht dat het een kleine update was, maar toen moest ik opeens herstarten.
xxxneoxxx schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 18:46:
Thanks voor je antwoord! Ze wil de ikoontjes juist kleiner hebben. En gebruikt daarom idd al tijden Nova. Enigzins zonde gezien de ontwikkelingen van Miui maar goed, het zij zo.
Ik zou eigenlijk het liefste de Google Launcher gebruiken met Google Now, maar in mijn vorige telefoon was dat opeens 'kapot' en in deze ben ik er niet eens meer aan begonnen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Pagina: 1 ... 10 ... 16 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Winkels, aanbieden en bestellen: [Xiaomi Redmi Note 5 Pro] Levertijden & Prijzen
- Hoesjes, laders, oortjes, accessoires: [Xiaomi Redm Note 5 / Pro] Accessoires.