Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• azz_kikr
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 22:09

azz_kikr

Heet patatje :o

superwashandje schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 11:58:
Zijn er hier mensen die zelf muziek op de note 5 hebben gezet? Zo ja hoe? Op andere Android telefoons die ik heb gehad kon ik mp3s in de music folder zetten. Als ik de note 5 aansluit op de pc is die hele map er niet..
Er staat bij mij 48 GB aan muziek op (op sd kaartje), gaat gewoon goed.

• Gerard4
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 21-03 09:58
http://afbeelding.im/otz7i6yg
Weet iemand hoe ik het 2e homescreen kan deleten? Ik doe er niks mee, maar swipe te vaak naar per ongeluk naar links naar dit scherm.

Gerard4 wijzigde deze reactie 23-09-2018 09:24 (29%)

• HMC
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 06:10

HMC

Pluviophile

Gerard4 schreef op zondag 23 september 2018 @ 09:18:
[Afbeelding]
Weet iemand hoe ik het 2e homescreen kan deleten? Ik doe er niks mee, maar swipe te vaak naar per ongeluk naar links naar dit scherm.
Ik geloof dat ik dat zelf heb gedaan, door op dat scherm zelf allerlei dingen uit te zetten. Toen was dat scherm ineens weg.

Betaalde Kremlin-troll

• Gerard4
HMC schreef op zondag 23 september 2018 @ 12:12:
[...]

Ik geloof dat ik dat zelf heb gedaan, door op dat scherm zelf allerlei dingen uit te zetten. Toen was dat scherm ineens weg.
Oke, dus het is op de eoa manier weg te krijgen, dat geeft hoop. Mijn lukt het vooralsnog niet.

• HMC

HMC

Pluviophile

Kan het me niet meer zo goed herinneren. Maar er is van alles gewoon uit te zetten daar. Kruisjes klikken, uitzetten, etc. Toen was na een reboot dat hele scherm weg.

Maar ja, je moet er een keer manueel doorheen spitten.

HMC wijzigde deze reactie 23-09-2018 13:26 (14%)

Betaalde Kremlin-troll

• Exposure
  • Registratie: december 1999
  • Niet online
Er schijnt een versie van de Note 5 met 6gb ram / 64gb flash en band 20 te bestaan, bestemd voor Indonesie. Zie her en der geruchten etc. maar waar wordt ie verkocht? De beste optie die ik kan vinden is de global editie met 3 of 4GB RAM en SD636...

Of toch wachten op de Note 6?

You're so fucking special. I wish I was special.

• Noisia
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 22:05
Iemand hier in het forum heeft die versie zelf gekocht in HK. Verder heb ik er nooit over gehoord. Edit, volgens mij @XiaomiGlobal

@Gerard4 heb je de beginschermen soms vergrendeld en daarna een app verwijderd? Ergens naast een icoon longpress uitvoeren en dan bij instellingen kijken.
Bij mij verdwijnen de overbodige homescreens vanzelf.

Noisia wijzigde deze reactie 23-09-2018 14:56 (5%)

Niet gehinderd door enige kennis van zaken

• HMC

HMC

Pluviophile

Noisia schreef op zondag 23 september 2018 @ 14:54:
Iemand hier in het forum heeft die versie zelf gekocht in HK. Verder heb ik er nooit over gehoord. Edit, volgens mij @XiaomiGlobal

@Gerard4 heb je de beginschermen soms vergrendeld en daarna een app verwijderd? Ergens naast een icoon longpress uitvoeren en dan bij instellingen kijken.
Dat scherm links is geen widget, meer een verzameling widgets.
Had jij die niet?
Heeft @Gerard4 ook een China versie?

Betaalde Kremlin-troll

• Gerard4

Ik kan er geen widgets toevoegen. Ik kan er 3 dingen toevoegen. 1 snelkoppelingen 2 kalender gebeurtenissen 3 notities
Verder is er de niet - verwijderbare zoekbalk, en de niet-verwijderbare widget datum /agenda. Alle longpress op dit homescreen linkt naar de agenda.

• Gerard4
HMC schreef op zondag 23 september 2018 @ 15:30:
[...]

Dat scherm links is geen widget, meer een verzameling widgets.
Had jij die niet?
Heeft @Gerard4 ook een China versie?
Nee, is de Global. Maar niet de xiaomi.Eu installatie.
Yep in Hongkong gekocht en dat ding werkt echt perfect, alleen die MIUI 10 is een beetje wennen vind ik. Je zou maar autisme hebben: oh wacht dat heb ik inderdaad :X

• Piet91
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 00:16
Piet91 schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 22:52:
Werkt de Google Camera nog wel bij MIUI 10? Lees verhalen op Reddit dat bij verscheidene Xiaomi's na de update naar MIUI 10 de app niet meer werkt.

Hier vond Xiaomi overigens niet kunnen dat ik nog steeds niet had geüpdate naar 9.6.3.0...dus ging de telefoon dat zelf maar even automatisch doen...om 2 uur 's nachts...inclusief reboot en geluiden...

:F
Piet91 schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 19:20:
Ik heb er ook een notificatie van.

Zou Xiaomi weer een eigen leven gaan leiden en zichzelf gaan updaten? :X
Kwam er net achter dat ergens begraven in de instellingen Automatisch installeren (MIUI zal het beste moment selecteren om updates te installeren) aangevinkt stond.

Hier kwam ik vannacht rond 2 uur wéer achter toen de Note weer eens vanuit het niets ging oplichten, rebooten en geluid ging zitten maken :X

Zit nu dus ook vast aan MIUI 10 of ik het nou wil of niet (wat ik eigenlijk nog niet wilde)...

• HMC

HMC

Pluviophile

Nonsens. Aanbiedingen van updates, ok. Maar geforceerde downloads en installaties? :N

Edit een dag later: Kan inderdaad wel. :F

Maar geluid maken? :X

HMC wijzigde deze reactie 24-09-2018 10:06 (31%)

Betaalde Kremlin-troll

• HaseMike
  • Registratie: augustus 2003
  • Niet online
Exposure schreef op zondag 23 september 2018 @ 14:38:
Er schijnt een versie van de Note 5 met 6gb ram / 64gb flash en band 20 te bestaan, bestemd voor Indonesie.
Bijna goed, voor India en daar te koop : LINK

• PoweRoy
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 20-03 10:46

PoweRoy

funky!

PoweRoy schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 09:00:
[...]

Gisteren de hele dag aan de lader gehangen maar geen reactie (ook geen ledje dat aanging). Nog andere laders geprobeerd nada.

Vanmorgen even uit een case gehaald en start nu wel op 8)7

Heb ondertussen een claim bij Allianz (van aliexpress) ingediend.

Vandaag maar een even kijken wat hij doet. Verder ook na 24u aan de lader op 80% accu lading :|
Even een update.

- Claim bij Allianz ingelegd. Kreeg gelijk een formulier + verzend etiket. Alleen etiket kan niet gebruikt worden (DPD kent hem niet). Na veel mailen krijg ik maar geen reactie (er is ook geen tel nummer).
- Via chat van Aliexpress geprobeerd. Moest een video maken, en nu ligt het bij een afdeling van hun.

Ondertussen:
Ik ging hem open maken om te kijken welke accu ik moest bestellen om zelf te proberen te fixen. En toen herinner ik me de post op het mi forum van iemand die de telefoon had opengemaakt, alle schroefjes heeft aangedraaid en dat hij het toen weer deed.
Ik zelf ook gedaan (open gaat echt lastig), schroefjes los en vast gemaakt (die ik zo kon zien). Connectors even losgemaakt en vast gemaakt.

Geen problemen meer, geen sudden shutdown meer 8)7

Los contact dus...

PoweRoy wijzigde deze reactie 24-09-2018 12:44 (0%)
Reden: typo

[This space is for rent]

• Piet91
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 00:16
Piet91 schreef op zondag 23 september 2018 @ 19:44:
Zit nu dus ook vast aan MIUI 10 of ik het nou wil of niet (wat ik eigenlijk nog niet wilde)...
En merk nu dus ook de grootste reden waarom ik dat niet wilde; ik merk dat de accuduur nu flink minder is geworden. Althans, zo lijkt het wel voorlopig. :/

• azz_kikr

azz_kikr

Piet91 schreef op maandag 24 september 2018 @ 11:50:
[...]

En merk nu dus ook de grootste reden waarom ik dat niet wilde; ik merk dat de accuduur nu flink minder is geworden. Althans, zo lijkt het wel voorlopig. :/
Geen idee. Hier 65% na dag en 17uur gebruikstijd. Batterysaver staat uit en BT staat continue aan.
Geen noemenswaardige drain in mui10 (wel de TWRP versie zonder de FW erin, niet de OTA)

• HMC

HMC

Pluviophile

Wat trouwens wel leuk is aan MIUI 10 : :D

Als je een bericht krijgt, bv via SMS, WA of TG, dan hoor je de waterdruppel.
Als je echter meerdere berichten vlak na elkaar krijgt, dan hoor je "meer water", als een soort glas dat ingeschonken wordt.

Niets baanbrekends, maar wel grappig.

Trouwens ook 0,0 problemen met batterij, versus MIUI 9.

HMC wijzigde deze reactie 24-09-2018 12:30 (9%)

Betaalde Kremlin-troll

• hansie_k
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 21:11
Piet91 schreef op maandag 24 september 2018 @ 11:50:
[...]

Hier absoluut geen last van hoger verbruik, niet ander dan bij 9.x.
Misschien een schone installatie?

• Freakster86
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 23:11
Telefoon sinds vorige week in huis en ben aardig onder de indruk. Het formaat valt wel enigszins tegen, al is dat misschien wennen. Ik heb redelijk grote handen, maar met één hand bedienen is niet fijn werken. Ik wacht nog op een hoesje voor ik hem definitief in gebruik neem, want de telefoon glijdt gewoonweg te snel uit mijn hand.

Maar los van dat: wauw. Voor ~160 euro echt een ongelofelijke bang for buck. Zojuist na 51 uur, waarvan 5,5 uur sot, aan de lader gelegd met nog 32% over... Ben wel wat te enthousiast te werk gegaan. Had al veel dingen ingesteld, maar dan zie je ads en kom je erachter dat je veelal root nodig hebt en dus de telefoon moet unlocken. Dat dus straks eerst maar eens even doen en weer opnieuw beginnen.

Wat mij wel opviel is dat de wifi verbinding vaak even kort wegviel en hij mijn netwerk ook in zijn geheel niet zag. Dit probleem ervaar ik alleen met dit apparaat, dus of dit nou aan de telefoon zelf ligt? Iemand hier ook last van (gehad)?

• theduke1989
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 21-03 17:38
@Freakster86 dat met Wi-Fi heb ik ook. Maar ik voeg manueel de SSID toe en dan lost het vaak op.

Ik zelf draai een Custom ROM met Android 9 van PixelExperience, en dacht eerst is software matig. Maar heb gevoel dat dit gewoon niets met hardware te maken heeft (verkeerde batch) of wat dan ook.

• HMC

HMC

Pluviophile

@Freakster86 NU heb ik zelf nog geen add in apps gezien, maar deze guide kwam pas langs op het MIUI forum.

[MIUI] How to completely disable ads on any Xiaomi smartphone: The simplest trick
http://en.miui.com/thread-3830099-1-1.html

Edit:
Fuk :F
Ik bedoelde dus deze:
[Tools, Tips & Tutorials] [MIUI Device Team] Disabling advertising in security MIUI no ROOT !!!
https://en.miui.com/thread-3824479-1-1.html

Dit artikel doet je wel even in een zooi settings graven, maar werkt goed.

HMC wijzigde deze reactie 24-09-2018 14:14 (35%)

Betaalde Kremlin-troll

• Toshirou
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 21:33
HMC schreef op maandag 24 september 2018 @ 14:08:
@Freakster86 NU heb ik zelf nog geen add in apps gezien, maar deze guide kwam pas langs op het MIUI forum.

~~~[MIUI] How to completely disable ads on any Xiaomi smartphone: The simplest trick

Edit:
Ik bedoelde dus deze:
[Tools, Tips & Tutorials] ~~~[MIUI Device Team] Disabling advertising in security MIUI no ROOT !!!

In Miui 9 kwam ik zo nu een dan in het begin wel ads tegen, maar wanneer je bij de betreffende apps even in de opties gaat kijken, dan zie je vaak al direct de mogelijkheid om deze uit te schakelen. Dus zo'n probleem is het ook weer niet.

Dat vind ik dat wel weer positief dat ze je als gebruiker de optie geven om zelf alles uit te schakelen. _/-\o_

https://www.discogs.com/user/Toshirou/collection | psn: KumoCat | Xiaomi Redmi Note 5

• hansie_k
Ik wil wat apps verbergen, en volgens sommige sites moet dat kunnen in het menu van Appvergrendeling.
Daar staat echter niks, heeft er mee te maken dat het meestal om voorbeelden gaat in Beta, en ik Stable draai van de Global 10 ROM.

Is er nog een manier, zonder root, om apps te verbergen?

[/EDIT]
Gevonden...althans, in de Poco Launcher die ik gebruik.
Op het startscherm, scherm aanraken totdat het menu in beeld komt met Achtergrond, Widgets, Settings.
Settings kiezen, en tafa, daar staat een vinkje, "Apps Verbergen".

Hoe moeilijk kan het zijn 🙄

hansie_k wijzigde deze reactie 24-09-2018 21:52 (33%)

• Sylmaron
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 08-03 12:46
Hoe bevalt het scherm jullie? Ik ben me een beetje aan het inlezen en ik lees soms dat sommigen bij Xiaomi schermen ervaren dat bij het scrollen het beeld wat wazig wordt. Ik vraag me af of dit écht storend is of dat die gebruikers daar overgevoelig voor zijn en het dus daarom als 'storend' ervaren.

• azz_kikr

azz_kikr

Sylmaron schreef op maandag 24 september 2018 @ 23:59:
Hoe bevalt het scherm jullie? Ik ben me een beetje aan het inlezen en ik lees soms dat sommigen bij Xiaomi schermen ervaren dat bij het scrollen het beeld wat wazig wordt. Ik vraag me af of dit écht storend is of dat die gebruikers daar overgevoelig voor zijn en het dus daarom als 'storend' ervaren.
Op mijn lg g3 was dat echt storend, als je snel scrolde en stopte, leek het of de letters zich terug moesten scherpstellen. (Viel wel te fixen)

Bij mijn note kan ik niet zeggen dat het me in ieder geval opvalt. Dus geen klagen hier.

• hars73
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 21-03 16:37

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Het is mij ook nog niet opgevallen. Ik vind het scherm prima, ook overdag in de zon is ie goed af te lezen.

Iets anders, ik las hier in het topic een paar mensen die de ervaring hebben dat de Wifi soms enkele seconden 'uitvalt'? Ik heb zelfs soms ook dat idee, maar misschien is het iets heel anders. Wifi blijft wel geconnect, icoontje blijft ook gewoon actief bovenin. Maar ik zie dan bijvoorbeeld in Whatsapp dat ie een tijdje probeert te verzenden of nieuwe berichten probeert op te halen. En dan daarna komt er ineens wat binnen. Alsof de wifi een soort van 'hangt' voor een korte tijd.

hars73 wijzigde deze reactie 25-09-2018 15:04 (33%)

• Freakster86
theduke1989 schreef op maandag 24 september 2018 @ 14:03:
@Freakster86 dat met Wi-Fi heb ik ook. Maar ik voeg manueel de SSID toe en dan lost het vaak op.

Ik zelf draai een Custom ROM met Android 9 van PixelExperience, en dacht eerst is software matig. Maar heb gevoel dat dit gewoon niets met hardware te maken heeft (verkeerde batch) of wat dan ook.
Oef, dat klinkt niet goed. Was dit probleem ook nog niet eerder tegen gekomen. Zou toch wel een flinke domper zijn als wifi om de haverklap eruit valt. Zal het handmatig toevoegen van de SSID proberen zodra ik het weer merk.
HMC schreef op maandag 24 september 2018 @ 14:08:

~~~[MIUI] How to completely disable ads on any Xiaomi smartphone: The simplest trick

Edit:
Ik bedoelde dus deze:
[Tools, Tips & Tutorials] ~~~[MIUI Device Team] Disabling advertising in security MIUI no ROOT !!!

Excuus, ik doelde op app binnen de browser en andere apps. Binnen miui nog geen ads gezien volgens mij, maar ik gebruik die applicaties van Xiaomi ook niet (en wil ze eigenlijk verwijderen). Twijfel nog over een andere rom, maar in ieder geval unlocken, rooten en adaway o.i.d. installeren.
Het was mij nog niet opgevallen, maar heb hem even naast mijn L730 gelegd en de frontpage van Tweakers gescrold en dan zie ik inderdaad het effect wat jij benoemt. Tekst op de L730 wordt wel onleesbaar door het scrollen (snelheid), maar voor je gevoel blijft de tekst wel scherp. Bij de RMN5 wordt de tekst wat blurry. Dit zie je pas echt bij heel snel scrollen. Mogelijk de scroll snelheid iets aanpassen als dat kan, maar ik denk persoonlijk niet dat je er veel 'last' van zult hebben. Was mij nog niet opgevallen in ieder geval, dus bedankt :X :+
hars73 schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 08:07:
[...]

Iets anders, ik las hier in het topic een paar mensen die de ervaring hebben dat de Wifi soms enkele seconden 'uitvalt'? Ik heb zelfs soms ook dat idee, maar misschien is het iets heel anders. Wifi blijft wel geconnect, icoontje blijft ook gewoon actief bovenin. Maar ik zie dan bijvoorbeeld in Whatsapp dat ie een tijdje probeert te verzenden of nieuwe berichten probeert op te halen. En dan daarna komt er ineens wat binnen. Alsof de wifi een soort van 'hangt' voor een korte tijd.
Bij mij verdween wel het wifi icoontje in de statusbalk. Bij het openen van wifi was wifi gewoon aan en zag hij wel de netwerken in mijn buurt, maar niet de twee netwerken (normaal en gast) van mijn router. Duurde steeds een 10 tot 30 seconden alvorens hij het weer deed. Online las ik ergens dat het aan IPV6 van de RMN5 kon liggen. Heb dat nu uitgeschakeld in de hoop dat dat het is.

• KvNwPPr
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 23:58
De notificaties werken nog niet helemaal goed in MIUI 10 Global 10.0. Ik hoor wel dat er een notificatie binnenkomt maar zie het niet zonder de telefoon eerst te unlocken.

Als ik dus unlock (met vingerafdruk sensor) en dan naar het notificatiescherm ga, zie ik de melding wel.

• TheOnlyJean
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 21-03 09:45
Ik las van de week op het duitse android hilfe Note 5 forum iets over een tooltje om de bloatware te verwijderen zonder root, hiervoor is een ADB tool ontwikkelt.

Wat moet gebeuren is je telefoon in de usb debugging zetten en dan het tooltje te starten op de PC, je kunt dat de software selecteren welke je wil verwijderen (die je normaal niet verwijdert krijgt) ik heb dit gedaan en werkt prima, er zijn ook opties om de camera api te enablen maar dit heb ik niet geprobeerd.

Tool is te vinden op: https://github.com/Saki-EU/XiaomiADBFastbootTools

Weet niet of er gelinkt mag worden.

Dus developper options usb debugging aansluiten via usb en dan tool starten (heeft java runtime nodig) dan klikken op find device en de rest wijst zich vanzelf denk ik.

• azz_kikr

azz_kikr

KvNwPPr schreef op woensdag 26 september 2018 @ 13:27:
De notificaties werken nog niet helemaal goed in MIUI 10 Global 10.0. Ik hoor wel dat er een notificatie binnenkomt maar zie het niet zonder de telefoon eerst te unlocken.

Als ik dus unlock (met vingerafdruk sensor) en dan naar het notificatiescherm ga, zie ik de melding wel.
Vreemd, hier zie ik ze wel op het lockscreen gewoon.

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik heb ze ook niet op het lockscreen, maar ik denk dat dit zo hoort. Anders kan iedereen bij je meldingen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• hars73

hars73

Marzman schreef op donderdag 27 september 2018 @ 07:46:
Ik heb ze ook niet op het lockscreen, maar ik denk dat dit zo hoort. Anders kan iedereen bij je meldingen.
Bij mij werkt het in MIUI 10 ook prima. Kun je instellen per app. Moet je even kijken bij de eigenschappen van een app. Dan 'Meldingen' en daarna de 'vergrendelingsscherm notificaties' aanzetten.

• KvNwPPr
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 23:58
hars73 schreef op donderdag 27 september 2018 @ 08:13:
[...]

Bij mij werkt het in MIUI 10 ook prima. Kun je instellen per app. Moet je even kijken bij de eigenschappen van een app. Dan 'Meldingen' en daarna de 'vergrendelingsscherm notificaties' aanzetten.
Die staan als het goed is aan. Of mis een instelling? Hier zie je het verschil:
Lockscreen locked https://imgur.com/a/Wx3ZyzF
Lockscreen unlocked https://imgur.com/a/b6LFNrY

edit: Vergrendelingsscherm notificaties stonden dus blijkbaar niet aan! Opgelost

KvNwPPr wijzigde deze reactie 27-09-2018 11:40 (7%)

• HMC

HMC

Pluviophile

:F :+

Maar toch vreemd dat dat standaard niet aan stond. Misschien per ongeluk zelf een keer uitgezet? :)

Betaalde Kremlin-troll

• hars73

hars73

Mijn RMN5 nu bijna twee weken in gebruik en nog geen moment spijt gehad van de aankoop. Toestel loopt lekker vloeiend, camera is voor mij prima en het formaat valt mij achteraf best mee. Het went snel.
En de reacties zijn mooi van iedereen die vraagt wat voor nieuw toestel ik dan nu heb. Als ik van "Xiaomi" zeg, kijken ze me raar aan. En als je het toestel dan even laat zien en gebruiken en roept dat ie 164 euro kost, zie je de verbazing.

• emil_406
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 21:49
Ik ben ook nog steeds erg tevreden. Valt me wel op dat het glas echt enorm snel krast.

• HMC

HMC

Pluviophile

Het is een prachtding. :Y

Ook al een paar kleine krasjes hier, maar niets serieus. Zelfs niet na die harde val op dag drie. :D
Ik deel hars73 opinie volledig en heb zelfs vergelijkbare ervaringen, kwa versteld staande mensen om me heen. :)

MIUI 10 is voor mij ook al goed genoeg. Het zou leuk zijn als er een Android Pie update komt, maar niet echt nodig.
Als ze maar lekker doorgaan met de security updates. oOo

Betaalde Kremlin-troll

• harmageddon
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 21-03 13:37
Gisteren 2 toestellen binnen gekregen voor mijn vrouw en ik. Wat een goede koop! Meteen features aan gezet zoals quickball, double tap to wake etc etc.

DeepRadio The best in house&dance!

• Noisia
Oh niet handig nu. Net Xiaomi.eu rom geflasht en na het booten geeft hij aan dat het device nog geblokkeerd is door mijn Mi account of ik deze even wil unlocken. Alleen daarvoor moet de WiFi verbinden opgezet worden en helaas werkt het tobo niet voor de velden die ik dan in moet vullen... zucht. tot thuis wachten dan maar...

• Gineau
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 21-03 11:47
Ik heb deze telefoon nu een weekje en ben er hartstikke tevreden over. Ik heb alleen één struggle: ik unlock de telefoon nu met de fingerprintscanner én met de face unlock en weet niet welke van de twee sneller is? Luxeproblemen :)

• HMC

HMC

Pluviophile

harmageddon schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 07:31:
Gisteren 2 toestellen binnen gekregen voor mijn vrouw en ik. Wat een goede koop! Meteen features aan gezet zoals quickball, double tap to wake etc etc.
Geniet ervan!

Double tap to wake is een winner. :D :Y
Echter, Quick ball is (IMHO) niet echt nodig. Met drie vingers naar beneden vegen is standaard al screen shot, torch aan heb ik op dubbelklik power-knop gezet en terug naar huis is standaard vanaf de bodem omhoog vegen. Als je 'em dan eventjes vasthoudt dan krijg je meteen je menu met alle apps die je recent gedraaid hebt. :D

Kan echter alleen maar nog een keer spammen dat dit echt een enorm goeie phoen is voor z'n geld.

We zien wel hoe dit ding, en dan vooral de batterij, het over twee jaar, of zo, nog doet.

Betaalde Kremlin-troll

• Mehari72
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 20-03 20:19
Laden doe ik bijna nooit meer tot 100%, niet nodig.
Batterij zou dus een lang leven moeten hebben.

• tomvdlee
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 22:46
Beste is om tot 80% op te laden. Ik gebruik een super appje dat ook signaleerd als hij op een bepaald niveau zit. Bovendien zit er ook veel info in het appje over bijvoorbeeld de gezondheid van je accu. https://www.accubatteryapp.com/

• HMC

HMC

Pluviophile

Ik houd 'em zelf inderdaad ook tussen de 20 en 80 procent.
Eerste keer dat ik dat bij een phone bewust probeer te doen.

Vergeet het echter soms wel eens, ding laadt zo snel op. :P

Ik zal die app eens checken. d:)b
Maar persoonlijk vind ik dat ik dat gewoon moet kunnen leren... (I'll get back to you on that one. :+ )

Betaalde Kremlin-troll

• hars73

hars73

Heb gisteren een glass screen protector op mn note 5 gezet (zie het accessoire topic), maar word nog niet heel gelukkig van hoe het er nu uitziet. Door het 2.5D scherm ligt de protector er natuurlijk nogal behoorlijk 'bovenop' en ik heb het rainbow effect. Ook zie je dat raster best goed, zeker in de zon. Twijfel een beetje of ik hem erop laat zitten, of eventueel nog een keer opnieuw probeer erop te doen.

Hoe heeft de rest hier dat? Wel of geen screen protector?

hars73 wijzigde deze reactie 08-10-2018 10:10 (12%)

• BdK9001
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 22:12

BdK9001

50cc Prutser

TheOnlyJean schreef op woensdag 26 september 2018 @ 16:12:
Ik las van de week op het duitse android hilfe Note 5 forum iets over een tooltje om de bloatware te verwijderen zonder root, hiervoor is een ADB tool ontwikkelt.

Wat moet gebeuren is je telefoon in de usb debugging zetten en dan het tooltje te starten op de PC, je kunt dat de software selecteren welke je wil verwijderen (die je normaal niet verwijdert krijgt) ik heb dit gedaan en werkt prima, er zijn ook opties om de camera api te enablen maar dit heb ik niet geprobeerd.

Tool is te vinden op: https://github.com/Saki-EU/XiaomiADBFastbootTools

Weet niet of er gelinkt mag worden.

Dus developper options usb debugging aansluiten via usb en dan tool starten (heeft java runtime nodig) dan klikken op find device en de rest wijst zich vanzelf denk ik.
Geweldig programmaatje dit! Heb nu eindelijk de app die voor enorm veel Alarms (momenten waarop het toestel gewekt wordt om iets te doen) zorgde er af kunnen knikkeren. Er liep blijkbaar een service die middels pingen iedere 1-2 minuten keek of er nog wel verbinding was met de Xiaomi servers... Nu is m'n idle-verbruik 0.4-0.5%/uur ipv 0.8. Vanavond even Greenify er op zetten en Aggresive Doze (zorgt er voor dat de telefoon ook netjes in Doze blijft als de bewegingssensor getriggerd wordt) aanzetten om de Alarms vanuit Android zelf nog tot een minimum terug te dringen >:)

Geheel tactloos? Nee hoor ik heb tweetakt en viertakt | Als je rechts ingehaald kon worden, had je ook rechts kunnen rijden!

• TheOnlyJean
BdK9001 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 10:59:
[...]

Geweldig programmaatje dit! Heb nu eindelijk de app die voor enorm veel Alarms (momenten waarop het toestel gewekt wordt om iets te doen) zorgde er af kunnen knikkeren. Er liep blijkbaar een service die middels pingen iedere 1-2 minuten keek of er nog wel verbinding was met de Xiaomi servers... Nu is m'n idle-verbruik 0.4-0.5%/uur ipv 0.8. Vanavond even Greenify er op zetten en Aggresive Doze (zorgt er voor dat de telefoon ook netjes in Doze blijft als de bewegingssensor getriggerd wordt) aanzetten om de Alarms vanuit Android zelf nog tot een minimum terug te dringen >:)
Mooie is dat die developper bijna wekelijks zijn app verbeterd en dingen toevoegd om te kunnen verwijderen etc. Werkt echt prima ik heb bij mij ook zo menig bloatware verwijderd (als ik het nodig heb installeer ik het wel zelf) nu doe ik dus bij mijn gebruik bijna 4 dagen met een accu echt geweldig (je zult wel denken 4 dagen met accu ? ja ik gebruik mijn telefoon voor mail, agenda, whatsapp, het weer soms ff nieuws kijken een enkele keel internetten of youtube)

• HMC

HMC

Pluviophile

BdK9001 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 10:59:
[...]

Geweldig programmaatje dit! Heb nu eindelijk de app die voor enorm veel Alarms (momenten waarop het toestel gewekt wordt om iets te doen) zorgde er af kunnen knikkeren. Er liep blijkbaar een service die middels pingen iedere 1-2 minuten keek of er nog wel verbinding was met de Xiaomi servers...
Klinkt goed.
Name and shame, please. :D (Die app/service.)

Betaalde Kremlin-troll

• BdK9001

BdK9001

50cc Prutser

HMC schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 13:56:
[...]

Klinkt goed.
Name and shame, please. :D (Die app/service.)
com.xiaomi.xmsf

Ik durf alleen niet te zeggen hoe belangrijk deze is wanneer je MiCloud gebruikt. Bij mij backupped alles al een aantal jaar naar OneDrive, dus ik heb me nooit aan MiCloud gewaagd. Dual Apps etc werkt gewoon nog.

Geheel tactloos? Nee hoor ik heb tweetakt en viertakt | Als je rechts ingehaald kon worden, had je ook rechts kunnen rijden!

• HMC

HMC

Pluviophile

Zelf ook weinig tot geen interesse in MiCloud. Dank voor de naam. Die gaan we even noteren. :D

Betaalde Kremlin-troll

• Freakster86
Wifi blijft op mijn telefoon erg instabiel. Hij verliest geregeld de netwerkverbinding. Wifi staat dan gewoon aan, maar binnen MIUI staat dan het netwerk op "disabled" of is in zijn geheel niet zichtbaar. Bovenin de statusbalk is het wifi icoon dan ook niet meer zichtbaar. Binnen andere apps (Wifiman / Wifi analyser) is het betreffende netwerk wel zichtbaar.

Is dit een MIUI probleem of hebben andere roms (Lineage OS) hier ook last van en is het een hardware probleem? Afgaande op het xiaomi forum lijkt men daar te denken dat het een software issue is.

• theduke1989
Freakster86 schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 23:41:

Is dit een MIUI probleem of hebben andere roms (Lineage OS) hier ook last van en is het een hardware probleem? Afgaande op het xiaomi forum lijkt men daar te denken dat het een software issue is.
Niet alleen Miui heb dat ook op PixelExperience ROM. Soms dat opeens het netwerk er niet meer is. Of dat het wifi verbroken wordt ..

Geen idee waar het aan kan liggen ..

• BdK9001

BdK9001

50cc Prutser

Het verwijderen van com.xiaomi.xmsf is erg de moeite waard geweest. Het aantal Alarms dat de telefoon uit Doze houdt is nu minimaal. Dit gecombineerd met geforceerde Aggressive Doze (via Greenify) maakt dat mijn idle-verbruik gehalveerd is. Met Dual-sim standby en iets meer dan 1 uur SOT heb ik sinds maandagavond kwart voor 11 pas 27% verstookt.

In BetterBatteryStats is ook goed te zien dat "Phone Active (screen off)" (oftwel een combinatie van de tijd tussen het scherm uitzetten en het inschakelen van Doze + de momenten dat de telefoon wakker mag worden voor achtergrondtaken als synchroniseren) nu maar 2,5 uur is geweest in de afgelopen 2 dagen en 10 uur. Dit was eerst ongeveer een uur per dagdeel.

• Noisia
WiFi probleem herken ik niet

Sinds het flashen van Xiaomi.eu heb ik vaak gps problemen met Google Maps. Andere apps lijken geen probleem te ervaren. Herkent iemand dit?

• HMC

HMC

Pluviophile

Die ADB tool werkt perfect. Wel even opletten dat je dus eerst JRE installeert en dan de .jar download, anders zit je weer tijdje te staren naar hoe je het moet gebruiken (als je slechts de losse files hebt ge-down't :P Ja, ik ben al een tijdje uit dat wereldje :+ )

Heb die service eraf gegooid, en meteen ook maar andere zooi als Browser, app vault en Yellow Pages.

Voor Enable EIS moet de phone in recovery gestart worden.
Dat is Electronic Image Stabilisation toch? Voor in video's?
Dat staat toch gewoon standaard aan? :?
BdK9001 schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 09:03:

[...]

...Aggressive Doze (via Greenify) maakt dat mijn idle-verbruik gehalveerd is. Met Dual-sim standby en iets meer dan 1 uur SOT heb ik sinds maandagavond kwart voor 11 pas 27% verstookt.

[...]
Krijg je dan nog wel gewoon notificaties voor berichtjes (bv WA) ?

HMC wijzigde deze reactie 11-10-2018 12:37 (26%)

Betaalde Kremlin-troll

• BdK9001

BdK9001

50cc Prutser

@HMC Zolang je Greenify alleen gebruikt om Aggressive Doze aan te zetten wel. Wat er gebeurt als je er ook apps mee gaat hibernaten durf ik niet te zeggen.

Enable EIS heb ik geprobeerd, maar dat werkt blijkbaar niet met de standaard recovery... Dan is de telefoon niet herkenbaar :(
Ik hoop zelf dat deze tool nog uitgebreid wordt met de mogelijkheid om alle system sounds uit te schakelen, ik wordt echt gek van de shutter sound en dat laffe bliepje als ik 'm aan de oplader hang

• hars73

hars73

BdK9001 schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 13:01:
Ik hoop zelf dat deze tool nog uitgebreid wordt met de mogelijkheid om alle system sounds uit te schakelen, ik wordt echt gek van de shutter sound en dat laffe bliepje als ik 'm aan de oplader hang
Shutter sound kan ik gewoon uitzetten bij de camera instellingen: Camera starten -> hamburgermenu rechtsboven -> Instellingen -> Camera geluiden

Waar ik me nog wel aan stoor is het volume van binnenkomende berichtjes (geluiden voor berichten en meldingen). Die blijven vrij hard, hoe laag ik de volumeslider ook zet.

Volgens mij is is het beltoonvolume bepalend voor het volume van deze berichttoontjes toch? Als je vanuit de settings die naar links sleept om hem zachter te zetten, dan wordt ie links op een gegeven moment niet echt veel zachter, maar blijft vrij hard.

Terwijl als ik datzelfde met de slider van het mediavolume doe, ik links bijna niks meer hoor. Dat volume gaat dus veel zachter.

hars73 wijzigde deze reactie 11-10-2018 13:49 (38%)

• BdK9001

BdK9001

50cc Prutser

@hars73 klopt, maar voor de Whatsapp camera blijft ie helaas wel aan.

• David13
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 21:38
@HMC

Ik zou mijn telefoon ook graag debloaten met die adb tool, maar wat bedoel je met JRE?

Edit: Laat maar weet het al :p, dacht dat ik nog iets op mijn telefoon moest installeren.

David13 wijzigde deze reactie 11-10-2018 17:24 (34%)

• HMC

HMC

Pluviophile

David13 schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 13:52:
@HMC

Ik zou mijn telefoon ook graag debloaten met die adb tool, maar wat bedoel je met JRE?

Edit: Laat maar :p weet het al, dacht ff dat ik nog iets op mijn telefoon moest installeren.
Ja, dat is het PC-gedeelte.
Heb al JAAAARen geen JAVA op m'n compie gehad, maar het was het wel waard voor deze missie, dacht ik zo.

Grote kans dat ik JRE er wel binnenkort weer afgooi, na RMN5 helemaal veilig van nonsense-software te hebben ontdaan.

Edit:
@BdK9001 Shutter sounds zijn in vele landen zelfs verplicht. :)
Zodat geen upskirts en zo.
Dat van die geluidjes als je 'em aan de lader hangt irriteert mij niet zo.

HMC wijzigde deze reactie 11-10-2018 15:11 (13%)

Betaalde Kremlin-troll

• hansie_k
Balen, m'n pc staat even in de opslag (verbouwing) dus geen ADB tool.
Nu zat ik even te lezen, moet de telefoon in Fastboot?

Is het een idee om een soort van lijst te maken van apps die te verwijderen zijn, zonder dat het problemen oplevert?

hansie_k wijzigde deze reactie 11-10-2018 23:17 (4%)

• David13
@hansie_k
Er worden in de tool alleen apps weergegeven die je veilig kunt verwijderen.

• R-P
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 10-03 23:49
Hier al een gebroken scherm (na 1 week...), maar dochter was onderuit gegaan op haar fiets en gezien de schade aan fiets en knie kan ze daar weinig aan doen. Behalve gewoon vooraf in haar tas stoppen natuurlijk... (ze had hem gekregen omdat ze haar vorige scherm (Samsung A3) gesloopt had en een week voordat ze die kreeg had ze het Wolfgangscherm gesloopt. Wordt tijd voor een bouwvakkerstelefoon).

Verder zeer tevreden en nog geen problemen met GPS gezien (wordt hier en daar genoemd, ook bij de Snapdragon versies).

Nu kijken wat 180 dagen verzekering op credit card aankoop vergoed.

• David13
@HMC
Op één of andere manier wil die adb tool niet openen. Heb JRE en de SDK geïnstalleerd, instellingen bij ontwikkelaarsopties staan goed. PC ook al een keer opnieuw opgestart.

Enig idee wat ik zou kunnen proberen?

• HMC

HMC

Pluviophile

David13 schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 15:06:
@HMC
Op één of andere manier wil die adb tool niet openen. Heb JRE en de SDK geïnstalleerd, instellingen bij ontwikkelaarsopties staan goed. PC ook al een keer opnieuw opgestart.

Enig idee wat ik zou kunnen proberen?
Heb je de losse files of de .jar voor het tooltje ge-down't? :+
Verder luistert dit soort dingen wel nauw.
Iedere stap moet precies zijn.

Zoals het eerder is geschreven door @TheOnlyJean klopt gewoon.

Betaalde Kremlin-troll

• David13
@HMC
Heb de .jar file. Verder doe ik alles precies zoals beschreven.

• HMC

HMC

Pluviophile

De .jar moet je uitpakken met JRE. Dan heb je een werkende JAVA-app.
Dan zou het gewoon moeten werken.

Bedoel je dat je die app niet kan starten?
(Met of zonder phone aangesloten.)

Betaalde Kremlin-troll

• David13
Ik dubbelklik op die file maar er gebeurd niks. Geprobeerd met telefoon aangesloten en zonder.

• HMC

HMC

Pluviophile

de .jar is een soort zip met classes, en what not. (Shift)-Rechtermuisknop dus op die .jar en openen met Java SE Platform Binary.

Edit:
@David13 Ik ben het trouwens niet met je eens dat je daar zomaar alles weg kan gooien. :)
@hansie_k

HMC wijzigde deze reactie 12-10-2018 15:38 (30%)

Betaalde Kremlin-troll

• David13
Ik ben het trouwens niet met je eens dat je daar zomaar alles weg kan gooien. :)
Zo staat het wel in de beschrijving. Heb de lijst zelf nog niet kunnen zien.

• Shuven
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 23:28
R-P schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 14:25:
Hier al een gebroken scherm (na 1 week...), maar dochter was onderuit gegaan op haar fiets en gezien de schade aan fiets en knie kan ze daar weinig aan doen. Behalve gewoon vooraf in haar tas stoppen natuurlijk... (ze had hem gekregen omdat ze haar vorige scherm (Samsung A3) gesloopt had en een week voordat ze die kreeg had ze het Wolfgangscherm gesloopt. Wordt tijd voor een bouwvakkerstelefoon).

Verder zeer tevreden en nog geen problemen met GPS gezien (wordt hier en daar genoemd, ook bij de Snapdragon versies).

Nu kijken wat 180 dagen verzekering op credit card aankoop vergoed.
Gewoon zelf fixen. Is niet moeilijk bij de redmi note 5 (pro).

Kosten zijn in totaal 30 euro. Je hoeft de telefoon niet op te sturen en het is toch wel leuk werk.

Een vergoeding zat er bij mij absoluut niet in. Ik moest gebruik maken van de garantie, maar dan moest ik hem naar china opsturen.

Ik zal me gedragen :(

• TheOnlyJean
HMC schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 15:20:
De .jar moet je uitpakken met JRE. Dan heb je een werkende JAVA-app.
Dan zou het gewoon moeten werken.

Bedoel je dat je die app niet kan starten?
(Met of zonder phone aangesloten.)
Voor java applicaties (jar files) moet je de java runtime installeren die je op www.java.com kunt vinden.
Installeer java runtime, reboot je computer, en dan dubbelklikken op het jar bestand wat je gedownload hebt, die jar vind je onder de releases (volgens mij is 4.3 de laatste) let wel op dat het een jar file is, sommige browsers willen het nog wel eens hernoemen naar.zip of .rar of zo

Werkt prima

• HMC

HMC

Pluviophile

TheOnlyJean schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 17:03:
[...]

Voor java applicaties (jar files) moet je de java runtime installeren die je op www.java.com kunt vinden.
Installeer java runtime, reboot je computer, en dan dubbelklikken op het jar bestand wat je gedownload hebt, die jar vind je onder de releases (volgens mij is 4.3 de laatste) let wel op dat het een jar file is, sommige browsers willen het nog wel eens hernoemen naar.zip of .rar of zo

Werkt prima
Volgens mij is het @David13 inmiddels gelukt, want we horen niets nieuws van 'em. *O*

Betaalde Kremlin-troll

• David13
@HMC
Ja eindelijk gelukt, wilde net een berichtje gaan typen :p. Ik had Java sdk 11, daarmee deed ie het niet, toen versie 10 geïnstalleerd en het werkte :)

• HMC

HMC

Pluviophile

https://en.miui.com/thread-4177781-1-1.html
[Changelog - China] MIUI 10 China Developer ROM 8.10.11 Released: Full Changelog and Download Links
15:38, Oct-12-2018

Note:
1. Update is suspended for Mi 5s and Mi 5s Plus for testing Android O
2. Update is released for Mi MIX 2S, Mi Note 3, Redmi 6 and Redmi S2
3. Update is postponed for Redmi Note 5, Mi 6X and Redmi 5A for testing system stability
4. Update is postponed for Mi 8 and Mi 8 EE for fixing some issues

Nummertje 1 is wel informatief. :D
Ze zijn dus wel degelijk bezig met overgang naar Android O.

:F Daar zitten we al op.
Dacht aan Android P.
Faalhaas HMC. :S

HMC wijzigde deze reactie 14-10-2018 05:00 (6%)

Betaalde Kremlin-troll

• BdK9001

BdK9001

50cc Prutser

Uiteindelijk net de 7 dagen op 1 lading niet gehaald, ben blijven steken op 6 dagen en 13 uur en 29 minuten. Vooral omdat ik het afgelopen uur de huisapp de hele tijd open heb gehad om de situatie bij de buren te volgen.

Heb in die tijd een kleine 6 uur SOT gehad, 10 minuten gebeld en 35 minuten spotify gespeeld via bluetooth. Dual-sim stond de hele tijd aan ipv alleen tijdens kantooruren en 6 uur SOT is zelfs voor mij weinig in 6,5 dag :P

BdK9001 wijzigde deze reactie 15-10-2018 13:06 (29%)

• hansie_k
BdK9001 schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 12:50:
Uiteindelijk net de 7 dagen op 1 lading niet gehaald, ben blijven steken op 6 dagen en 13 uur en 29 minuten. Vooral omdat ik het afgelopen uur de huisapp de hele tijd open heb gehad om de situatie bij de buren te volgen.

Heb in die tijd een kleine 6 uur SOT gehad, 10 minuten gebeld en 35 minuten spotify gespeeld via bluetooth. Dual-sim stond de hele tijd aan ipv alleen tijdens kantooruren en 6 uur SOT is zelfs voor mij weinig in 6,5 dag :P
Hoe doe je dat...??
Ik haal 3 dagen ,soms 3,5.
Wel meer SOT.

Zit nu op 6.7SOT en 38% accu resteerend in 2.17 dagen...

• BdK9001

BdK9001

50cc Prutser

@hansie_k met de eerder genoemde tool heb ik een achtergrondservice eraf gehaald (com.xiaomi.xsmf)
die zorgde dat het toestel heel vaak even verbond met de xiaomi server (en dus uit Doze moest komen). Daarnaast met Greenify gezorgd dat de telefoon binnen een paar minuten na laatste schermgebruik in Doze moet gaan (door Aggressive Doze aan te zetten). Verder heb ik nog bij een aantal apps de "autostart"-rechten ingetrokken, dus als het goed is draait er normaal alleen: Play Services (2x ivm Dual apps), Whatsapp 2x (privé + werk), Outlook, Firefox, Teletekst.

Normaal gaat het bij mij ook wel harder, maar ben afgelopen week steeds met de auto of brommer naar werk gegaan ipv de fiets, anders zo er dagelijks nog 70 minuten Spotify bij komen (en bluetooth).

De ultieme tip is wel om BetterBatteryStats te installeren en de juiste rechten te geven via ADB. Onder het menuutje "Alarms" kun je dan mooi zien welke apps/services de telefoon het vaakst wakker maken. Als je die weet aan te pakken gaat je idle-verbruik gauw omlaag :)

• HMC

HMC

Pluviophile

Vraagje @BdK9001 . Laad jij wel op tot 100%? Ik houd 'em graag tussen de 20 en 80, maar vergeet vaak hoe snel het gaat, en dan is 'ie dus al weer 100% opgeladen. Even neus snuiten of thee'tje brouwen en ding zit al weer vol. :P

Als van 100 naar 20 kan ik hier ook 5 a 6 dagen mee, maar tussen 80 en 20 gaat het beduidend sneller.
100 naar 80 gaat heel langzaam.

Ik blijf erbij dat we conservatief moeten zijn met opladen.
tussen 60 en 30 houden is zelfs OK, als men daar de dag mee doorkomt.

Voorheen had ik phones waar je de batterij er gewoon uittrok, en er een nieuwe in zette.
Dit is mijn eerste phone met een batt die je niet zo makkelijk eventjes maar vervangt.
Het gaat nu allemaal prima, maar ik hoop deze phone meer dan 2 jaar te gebruiken.

Betaalde Kremlin-troll

• BdK9001

BdK9001

50cc Prutser

@HMC Normaal probeer ik 'm tussen 40 en 80 te houden, maar zo nu en dan doe ik een volledige cycle.

Bovenstaande stats waren van 100% tot 4%, toen moest 'ie in de lader om te zorgen dat ik die ontruiming van het pand naast mijn huis kon volgen (was eerst onduidelijk of het misschien een gaslek was).

• hansie_k
@BdK9001 donderdag gaan ik even aan de slag met die ADB tool.
Geen van de apps op m’n telefoon mogen auto-starten.
Zal de andere apps die je aanhaalt een bekijken.

Wat betekend dat groene cirkeltje eigenlijk achter sommige apps...?

• HMC

HMC

Pluviophile

Vandaag MIUI 10.0.2.0 binnengekregen (op mijn China-phone).
De gebruikelijke twee meldingen: better system performance. Better system stability.
Wel dikke 400 MB. :P

Begrijp ik het nou goed dat de eerste MIUI 10 update voor de Global Version (die jullie hebben) meteen 10.0.2.0 was?

Die van ons startte met 10.0.1.0.

Edit2: Trouwens nog wel security van 1 sept. Volgens is die dus niet vernieuwd.

Edit:
@hansie_k Even gezocht naar "green dotted circles" maar kan er niets over vinden.
Slechts één artikel, die lijkt te zeggen dat het running apps zijn.
Maar daar ga ik niet in mee. Dat geloof ik niet, want er zijn bij mij zeker apps die niet aanstaan maar wel een groen cirkeltje hebben, en vice versa.

Ik hoor het graag van de MIUI-masters. :)

HMC wijzigde deze reactie 16-10-2018 13:18 (40%)

Betaalde Kremlin-troll

• hansie_k
@HMC de MIUI 10 die ik heb draaien is 10.0.1.0
Zoiets stond mij ook bij, over die groene dots/circle.
Maar bij mij draaien die apps niet op de achtergrond, althans, als het goed is niet ;)

• hars73

hars73

Hmm dat debloaten moet ik ook maar eens gaan doen. Ik dacht dat ik al die extra apps niet echt had, maar de Gele Gids bijv staat wel bij de geinstalleerde apps. Maar dus niet in m'n Nova Launcher.

Ik gebruik verder geen Mi account. Dan kan al die Mi Cloud/Drop/Credit meuk er toch af?
Zie ook nog een rare com.mfashiongallery.emag en inderdaad dan die Mi Apps.

Zouden ze trouwens weer terugkomen met een nieuwe update?

• HMC

HMC

Pluviophile

hars73 schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 14:41:
Hmm dat debloaten moet ik ook maar eens gaan doen. Ik dacht dat ik al die extra apps niet echt had, maar de Gele Gids bijv staat wel bij de geinstalleerde apps. Maar dus niet in m'n Nova Launcher.

Ik gebruik verder geen Mi account. Dan kan al die Mi Cloud/Drop/Credit meuk er toch af?
Zie ook nog een rare com.mfashiongallery.emag en inderdaad dan die Mi Apps.

Zouden ze trouwens weer terugkomen met een nieuwe update?
Ik vind opzich de bloat in onze originele MIUI wel meevallen. Als je het goed nagaat dan draait veel van die zooi nooit. Zoals Yellow Pages bijvoorbeeld.
Maar ik ben wel blij dat ik het er nu vanaf kan gooien.

Mi account heb ik wel, aangemaakt om te kunnen unlocken, wat ik niet gedaan heb, want niet echt nodig.
Ik dacht dat het nodig zou zijn voor overgang naar MIUI 10.
Niet dus.

Cloud/Drop/Credit er zeker vanaf gehaald. :Y :D

Die fashion-zooi heb ik niet. Is dat niet onderdeel van TaPlus?
Maar die kan er volgens mij niet af.

Betaalde Kremlin-troll

• hars73

hars73

HMC schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 16:38:
[...]

Die fashion-zooi heb ik niet. Is dat niet onderdeel van TaPlus?
Maar die kan er volgens mij niet af.
Als ik Google op 'com.mfashiongallery.emag' kom ik op de Daily Wallpaper Carousel With Custom Wallpapers.. Geen idee wat dat precies is, maar ik zou die niet nodig hebben.

• HMC

HMC

Pluviophile

Ah, yes. Dat klopt.
Dan krijg je dagelijks een nieuwe wallpaper voorgeschoteld.
Zal wel gebaseerd zijn op de trends van die dag, of zo. :)

BTW, nee, die apps komen niet terug.
Ik kreeg gisteren een update naar MIUI 10.0.2.0 en wat ik eraf gedonderd had is niet terugkomen. :)

HMC wijzigde deze reactie 17-10-2018 11:52 (32%)

Betaalde Kremlin-troll

• Luke-san
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 20-03 13:17
Noisia schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 09:16:
WiFi probleem herken ik niet

Sinds het flashen van Xiaomi.eu heb ik vaak gps problemen met Google Maps. Andere apps lijken geen probleem te ervaren. Herkent iemand dit?
Yup, volgens mij zijn er problemen met AGPS sinds de september builds, MIUI 10 stable zit er ook bij.
Na de installatie heb je een onmiddelijke lock en na een paar dagen zie je nog een hoop satellieten bij de opstart van test proggies maar duurt de lock een minuut ofzo.
Ik ga nu Masik x1.0 erop zetten, die is gebaseerd op 8.8.30 en daar is er geen enkel probleem.
Persoonlijk vind ik het vreemd dat ik er zo weinig meldingen van zie. Het is perfect simuleerbaar, je hebt maar een paar dagen nodig. Het probleem is door mijn mede XDA member Rocker0 ook al getest.

• hars73

hars73

Gisteravond voor het eerst wat video's geschoten bij een concert. En ik vind het resultaat van het geluid niet geweldig. Erg veel gekraak op de hardere stemgeluiden, de bas en de drum, terwijl de muziek zeker niet te hard stond. Alsof het microfoonvolume van de telefoon veel te gevoelig staat ofzo..

Nou had ik dat volgens mij ook al eens eerder gelezen, maar weet het niet meer zeker.
Ja dus: http://en.miui.com/thread-2003523-3-1.html

Het is dus de automatic gain control die dat veroorzaakt... en als ik dat zo lees in eigenlijk alle Xiaomi apparaten. http://en.miui.com/thread-313986-1-1.html

@azz_kikr Lijkt me deze https://forum.xda-develop...er-audio-quality-t3828711
En deze zo te zien: https://forum.xda-develop...-5-whyred-unlock-t3778049

Moet ik toch binnenkort de stappen maar eens gaan zetten om te gaan rooten. :X

hars73 wijzigde deze reactie 18-10-2018 09:27 (45%)

• azz_kikr

azz_kikr

hars73 schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 08:24:
Gisteravond voor het eerst wat video's geschoten bij een concert. En ik vind het resultaat van het geluid niet geweldig. Erg veel gekraak op de hardere stemgeluiden, de bas en de drum, terwijl de muziek zeker niet te hard stond. Alsof het microfoonvolume van de telefoon veel te gevoelig staat ofzo..

Nou had ik dat volgens mij ook al eens eerder gelezen, maar weet het niet meer zeker.
Ja dus: http://en.miui.com/thread-2003523-3-1.html

Het is dus de automatic gain control die dat veroorzaakt... en als ik dat zo lees in eigenlijk alle Xiaomi apparaten. http://en.miui.com/thread-313986-1-1.html
Zijn fixen voor op xda, een all in one fix voor note 5 in magisk oa.

• hansie_k
Top, de ADB Java app werkt, ziet m'n device...en dan? De lijst rechts blijft greyed-out, ik kan niks selecteren...?

• hars73

hars73

Ik krijg de v10.0.2.0 nu ook aangeboden (global). Moet morgen met telefoon een lang stuk navigeren in het buitenland. Wat zijn de risico's bij een xiaomi update over het algemeen?

Hmm en als ik de update wil starten zegt ie dat er geen updates zijn. Nou dan niet. ;)

hars73 wijzigde deze reactie 19-10-2018 20:03 (20%)

• hansie_k
Nog even een vervolg op het ADB/Fastboot verhaal. Net even de drivers gechecked, die zijn update tot date...op de Note 5 USB debugging aangezet (Beide) maar er gebeurt op de pc niks ..help?

[/Edit]
Gelukt...versie 4.0 werkt vlekkenloos, in tegenstelling tot 4.4.
Heel gek.
De Xiaomi service verwijderd ,3 Facebook dingen, en wat apps die ik niet gebruik.

Ben benieuwd hoe het verbruik nu is.
Zijn er gratis apps om agressieve Dozen te regelen?

hansie_k wijzigde deze reactie 20-10-2018 15:30 (40%)

• hansie_k
hars73 schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 19:33:
Ik krijg de v10.0.2.0 nu ook aangeboden (global). Moet morgen met telefoon een lang stuk navigeren in het buitenland. Wat zijn de risico's bij een xiaomi update over het algemeen?

Hmm en als ik de update wil starten zegt ie dat er geen updates zijn. Nou dan niet. ;)
Even op het officiele MiUI forum zoeken, daar kan je de update in .zip downloaden.
Werkt netjes, is kleine update.

• TheOnlyJean
hansie_k schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 12:01:
Nog even een vervolg op het ADB/Fastboot verhaal. Net even de drivers gechecked, die zijn update tot date...op de Note 5 USB debugging aangezet (Beide) maar er gebeurt op de pc niks ..help?

~~~[/Edit]
Gelukt...versie 4.0 werkt vlekkenloos, in tegenstelling tot 4.4.
Heel gek.
De Xiaomi service verwijderd ,3 Facebook dingen, en wat apps die ik niet gebruik.

Ben benieuwd hoe het verbruik nu is.
Zijn er gratis apps om agressieve Dozen te regelen?
Vreemd de 4.4 versie werkt bij mij gewoon zonder problemen, heb je de laatste java versie geinstalleerd ?

• hansie_k
TheOnlyJean schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 11:39:
[...]

Vreemd de 4.4 versie werkt bij mij gewoon zonder problemen, heb je de laatste java versie geinstalleerd ?
Hele goeie haha
Zal ik van de week even bekijken.

• theduke1989
Hebben meer mensen last van geen verbinding meer nadat ze de PixelExperience rom de OTA hadden uitgevoerd??

Mi band 3 connect niet meer, en bijvoorbeeld de tv ook niet meer

theduke1989 wijzigde deze reactie 28-10-2018 21:38 (24%)

• Freakster86
Na lang wachten eindelijk de RMN5 kunnen unlocken en ondertussen bezig alles over te zetten. Die eerder aangehaalde adb/fastboot tool is echt een uitkomst. Systeem apps eraf (heel fijn), recovery flashen en vervolgens rooten met Magisk. Ging allemaal redelijk makkelijk, al is het wel wat gepuzzel soms. Ging zelf te gehaast door die fastboot interface, waardoor ik eerst niet snapte waarom twrp niet werd geflasht. Natuurlijk recovery selecteren...

Mogelijk in de toekomst naar LOS, maar voor nu wil ik eerst eens echt gebruik gaan maken met de telefoon i.c.m. MIUI. Door het unlocken is hij geheel terug gezet naar fabrieksinstellingen en ik hoop dat het Wifi probleem nu wegblijft. Dat werd afgelopen week steeds ernstiger, soms wel om de paar minuten dat hij het netwerk niet meer zag of ineens op 'disabled' stond. Kan daar online ook nergens een goede oplossing voor vinden, enkel dat ook anderen dit probleem ervaren (meerdere toestellen en meerdere MIUI versies).

Edit:

:( Wifi probleem blijft terugkomen. Op willekeurige momenten ineens geen verbinding en is het netwerk niet zichtbaar of disabled... Iemand die hier nog tips heeft? Toch een andere rom installeren?

Freakster86 wijzigde deze reactie 29-10-2018 12:31 (9%)

• hansie_k
MIUI 10.0.3.0 Global is uit.
Kleine update, Inc Oktober security patch.
http://en.miui.com/forum....0&extra=page%3D1&mobile=2

[EDIT]
En een nieuwe ADB/Fastboot tool
https://github.com/Saki-E...ootTools/releases/tag/5.0

hansie_k wijzigde deze reactie 31-10-2018 22:03 (29%)

Pagina: 1 ... 11 ... 14 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True