Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• TheOnlyJean
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 06-12-2018
hansie_k schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 21:18:
MIUI 10.0.3.0 Global is uit.
Kleine update, Inc Oktober security patch.
http://en.miui.com/forum....0&extra=page%3D1&mobile=2

[EDIT]
En een nieuwe ADB/Fastboot tool
https://github.com/Saki-E...ootTools/releases/tag/5.0
De nieuwe ADB/Fastboot tool werkt prima, heb weer eens wat miui dingetjes verwijderd.
De nieuwe global wacht ik ff af tot ik die via OTA krijg, heb hem wel al gedownload voor als het te lang duurt ;)

• TheOnlyJean
Even een vraag, ik gebruik de ADB/Fastboot tool en heb al menig dingetje wat ik niet gebruik verwijderd van mijn telefoon, alles werkt prima, maar ik zie nog een aantai xiaomi dingetjes staan die ik niet zo maar durf te verwijderen, ik weer dat bijvoorbeeld de google dialer niet werkt met de Note 5 (Miui) dus ik zit vast aan de dailer van Xiaomi, maar dingen zoals mi-remote zijn daar ook andere apps voor ?

Verder de vraag het Mi-Account gebruikt iemand dat ? en wat heeft het voor nut als je het wel zou gebruiken.

• hansie_k
  • Registratie: december 2012
  • Nu online
TheOnlyJean schreef op donderdag 1 november 2018 @ 09:44:
Even een vraag, ik gebruik de ADB/Fastboot tool en heb al menig dingetje wat ik niet gebruik verwijderd van mijn telefoon, alles werkt prima, maar ik zie nog een aantai xiaomi dingetjes staan die ik niet zo maar durf te verwijderen, ik weer dat bijvoorbeeld de google dialer niet werkt met de Note 5 (Miui) dus ik zit vast aan de dailer van Xiaomi, maar dingen zoals mi-remote zijn daar ook andere apps voor ?

Verder de vraag het Mi-Account gebruikt iemand dat ? en wat heeft het voor nut als je het wel zou gebruiken.
Hele goeie, ik wil ook van de Xiaomi Dailer af, maar dan..?
Er is op apk mirror wel een Google Phone(?) met Dailer, nog niet geprobeerd.

Ik las ergens anders (XDA forum) mensen die hun Poco leeg gehaald hadden wat betreft Xiaomi account/cloud dingen, dat de telefoon niet meer boot, maar misschien dat hier iemand daar meer over kan zeggen.

Hele goeie om nog te verwijderen is de FM app..die kan meer dan alleen radio ontvangen (alu hoedje).

• TheOnlyJean
hansie_k schreef op donderdag 1 november 2018 @ 10:48:
[...]

Hele goeie, ik wil ook van de Xiaomi Dailer af, maar dan..?
Er is op apk mirror wel een Google Phone(?) met Dailer, nog niet geprobeerd.

Ik las ergens anders (XDA forum) mensen die hun Poco leeg gehaald hadden wat betreft Xiaomi account/cloud dingen, dat de telefoon niet meer boot, maar misschien dat hier iemand daar meer over kan zeggen.

Hele goeie om nog te verwijderen is de FM app..die kan meer dan alleen radio ontvangen (alu hoedje).
Ik heb de google dialer geprobeerd, had die vroeger altijd op mijn Wileyfox Swift namelijk (de XDA versie he) je kunt er mee bellen en gebeld worden (als je permissies etc goed insteld) maar mijn probleem was dat dan de "gemiste oproepen" niet werken en de call-history niet. Xiaomi heeft daar iets vreemds mee gedaan

als ik me inlees in het Mi-Account als je eenmaal dat hebt aangemaakt is er een koppeling tussen je telefoon en xiaomi etc. als je je telefoon dan reset of update of reboot, dan maakt deze verbinden met xiaomi via de app om te verifieren of de telefoon van jou is (antidiefstal etc) maar als je die app verwijderd hebt gaat dat niet meer en kom je dus niet meer door het bootproces.

de FM app is toch voor radio te luisteren of niet ? waarom zou ik die verwijderen, is ook met de Mi-Remote (niks zo handig als de kids de afstandsbediening hebben om de tv zachter te zetten)
Dan zouden daar al andere oplossingen voor moeten bestaan.

Ik vind zelf de miui rekenmachine niet verkeerd, dus die staat er nog op bij mij.

• hansie_k
  • Nu online
@TheOnlyJean
Als je de Toestemming leest van de FM app, kan die op elk moment de microfoon open zetten...
Had iedereen gelezen dat de Google Dailer geen call history heeft...beetje jammer.
Ik zie de Xiaomi Dailer trouwens niet in het lijstje staan van de ADB lijst.

• David13
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 17-02 02:46
@hansie_k
In die lijst staan niet alle apps, alleen die je veilig kunt verwijderen.

• TheOnlyJean
Kijk maar niet naar de machtigingen van de Mi-Remote app, die wil alles wat die niet nodig heeft, telefoon, locatie, microfoon etc.
Maar als je alles uitzet werkt het net zo goed.

• Deux
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 10-02 13:39
heb de telefoon ontvangen, de vingerafdruk leest hij niet, de rest werkt prima.

• Freakster86
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 09:51
Vraagje: ervaren jullie ook dat bepaalde apps niet uit goed uit het geheugen komen?

Ik heb alle instellingen nagelopen, battery saver staat uit en voor zover ik weet is er niks dat apps in in slaapt brengt. Maar ik merk het volgende als ik apps openen die in het geheugen open staan.

- Buienalarm - widget ververst niet na verloop van tijd. App openen gaat, maar ververst pas bij laden kaart NL
- 9GAG - bevroren, niks doet het. App uit geheugen gooien en app opnieuw starten is de enige oplossing.

Andere apps doen soms ook niet helemaal wat je verwacht, maar bij deze twee is het structureel. Ik vraag mij dus af of dit een app of een MIUI probleem is. Iemand die dit ook ervaart?

• Henri.
  • Registratie: april 2015
  • Niet online
Freakster86 schreef op woensdag 7 november 2018 @ 22:12:
Vraagje: ervaren jullie ook dat bepaalde apps niet uit goed uit het geheugen komen?

Ik heb alle instellingen nagelopen, battery saver staat uit en voor zover ik weet is er niks dat apps in in slaapt brengt. Maar ik merk het volgende als ik apps openen die in het geheugen open staan.

- Buienalarm - widget ververst niet na verloop van tijd. App openen gaat, maar ververst pas bij laden kaart NL
- 9GAG - bevroren, niks doet het. App uit geheugen gooien en app opnieuw starten is de enige oplossing.

Andere apps doen soms ook niet helemaal wat je verwacht, maar bij deze twee is het structureel. Ik vraag mij dus af of dit een app of een MIUI probleem is. Iemand die dit ook ervaart?
Hier dezelfde ervaring, moet regelmatig widged (bv buienradar, solaredge) zelf verversen, het rare is dat de widged het soms wel zelf doet

• hansie_k
  • Nu online
Welke offline navigatie gebruiken jullie?
Ik al jaren Here (we go), sinds Nokia Windows.

Op de Note gebeurt het regelmatig, als ik op plaats van bestemming ben, Here afsluit (minimaliseren, en naar rechts sleep) die het vervolgens niet meer doet als je terug of verder wil. ("Er is iets fout gegaan, probeer het later nog eens" ja niet dus)
Cache gewist, alle gegevens gewist...niks.
Alleen opnieuw installeren werkt dan, maarja, daar heb ik geen offline navigatie voor (geen data abonnement).

Ik heb nu ook Offline Maps en Navigatie, eens kijken hoe dat gaat.

hansie_k wijzigde deze reactie 12-11-2018 16:53 (9%)

• TheOnlyJean
hansie_k schreef op maandag 12 november 2018 @ 16:27:
Welke offline navigatie gebruiken jullie?
Ik al jaren Here (we go), sinds Nokia Windows.

Op de Note gebeurt het regelmatig, als ik op plaats van bestemming ben, Here afsluit (minimaliseren, en naar rechts sleep) die het vervolgens niet meer doet als je terug of verder wil. ("Er is iets fout gegaan, probeer het later nog eens" ja niet dus)
Cache gewist, alle gegevens gewist...niks.
Alleen opnieuw installeren werkt dan, maarja, daar heb ik geen offline navigatie voor (geen data abonnement).

Ik heb nu ook Offline Maps en Navigatie, eens kijken hoe dat gaat.
Ik gebruik al jaar en dag Sygic, deze had ik al op mijn nokia N95 en N97 (Pre-android tijd) nu op android nog steeds in gebruik werkt prima heb nog geen problemen gehad. En soms hebben ze leuke aanbieding voor een tientje levenslang updates en heel europa.

• hansie_k
  • Nu online
TheOnlyJean schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 09:38:
[...]

Ik gebruik al jaar en dag Sygic, deze had ik al op mijn nokia N95 en N97 (Pre-android tijd) nu op android nog steeds in gebruik werkt prima heb nog geen problemen gehad. En soms hebben ze leuke aanbieding voor een tientje levenslang updates en heel europa.
Op mijn QTek 8500 Windows gebruikte ik die ook, inderdaad hele goede.
Ik zal die in de gaten houden, bedankt.

• hansie_k
  • Nu online
En Global 10.0.4.0 is uit.
Heb geen OTA gekregen, maar ff downloaden.

• hars73
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 10:01

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

hansie_k schreef op donderdag 15 november 2018 @ 16:34:
En Global 10.0.4.0 is uit.
Heb geen OTA gekregen, maar ff downloaden.
Ik heb van de 10.0.3.0 ook geen OTA melding gekregen. Zit nog op 10.0.2.0

• Freakster86
Henri. schreef op woensdag 7 november 2018 @ 23:44:
[...]

Hier dezelfde ervaring, moet regelmatig widged (bv buienradar, solaredge) zelf verversen, het rare is dat de widged het soms wel zelf doet
Ik lijk een oplossing voor het app probleem te hebben gevonden: geef de betreffende app autostart permissie. Dat lijkt het, zeker wat betreft buienalarm, te hebben opgelost. De widget blijft nu netjes bij de tijd.

Het wifi probleem (veel disconnects) heb ik ook nog een soort van oplossing: reboot je router automatisch 1 à 2x per dag doormiddel van een scheduled task. Dit heeft het voor mij vrijwel geheel opgelost. Een enkele disconnect op een dag kan ik wel mee leven.

• hansie_k
  • Nu online
hars73 schreef op donderdag 15 november 2018 @ 18:57:
[...]

Ik heb van de 10.0.3.0 ook geen OTA melding gekregen. Zit nog op 10.0.2.0
Ik sinds 10.0.2.0 ook geen OTA meer, dat was volgens mij de eerste die ik handmatig deed.
Zal dat de OTA functie uitzetten...?

• Stoffa
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 20-02 18:26
Heb zelf regelmatig last van dat ik een foto neem, en als ik deze dan later wil bekijken op de fotorol staat hij er niet. Alsof hij nooit genomen is dus. Herkent iemand dit?

• hars73

hars73

Stoffa schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 07:02:
Heb zelf regelmatig last van dat ik een foto neem, en als ik deze dan later wil bekijken op de fotorol staat hij er niet. Alsof hij nooit genomen is dus. Herkent iemand dit?
Ik heb dit ook wel gezien.. leek mij een refresh issue te zijn. Uiteindelijk komt ie er wel gewoon bij te staan.
Ik gebruik de MIUI gallery inmiddels niet meer, want ik vind hem sowieso onoverzichtelijk. Zijn wel betere alternatieven zoals QuickPic of F-Stop.
@hars73 maar die leveren vaak in-game ads aan vermoed ik? Of heb je betaald.

Ik wil nooit meer externe foto galaries aangezien dit echt vaak met ads vol staat.
Buiten dat op de PixelExpierence ROM heb je de standaard Google fotos als galerij app.

• hars73

hars73

theduke1989 schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 09:26:
@hars73 maar die leveren vaak in-game ads aan vermoed ik? Of heb je betaald.

Ik wil nooit meer externe foto galaries aangezien dit echt vaak met ads vol staat.
Buiten dat op de PixelExpierence ROM heb je de standaard Google fotos als galerij app.
Ik gebruikte op vorige telefoons altijd Quickpic en die was altijd volledig zonder ads. Tijdje terug gelezen over F-Stop. Die heb ik inmiddels als betaalde versie en vind ik erg handig werken, inclusief features als foto's op een wereldkaart kunnen zien, zodat je ze makkelijk terug kunt vinden.

Uiteraard is Google Foto's ook een prima gratis alternatief, maar ook die vind ik zelf persoonlijk niet al te overzichtelijk.
hansie_k schreef op donderdag 15 november 2018 @ 21:31:
[...]
Ik sinds 10.0.2.0 ook geen OTA meer, dat was volgens mij de eerste die ik handmatig deed.
Zal dat de OTA functie uitzetten...?
Hier ook wel te lezen dat veel mensen de OTA updates na 10.0.2.0 niet meer gekregen hebben: http://en.miui.com/thread-4535196-5-1.html

Ik heb net de data verwijderd van de updater app, maar ook dat heeft niet geholpen. Wacht het maar even af, hij zal vanzelf wel komen.

hars73 wijzigde deze reactie 16-11-2018 09:46 (24%)

• HMC
  • Registratie: juli 2001
  • Nu online

HMC

Pluviophile

Hier op mijn (Chinese) RMN5 ook nog niets nieuws sinds 10.0.2.0.

Betaalde Kremlin-troll

• hars73

hars73

En daar was ie dan toch ineens... De 10.0.4.0 global inclusief de beveiligingsupdate van 1 oktober. Net geïnstalleerd, dus nog geen idee van eventuele issues.

• Toshirou
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 20-02 05:58
Trouwens hoe zit het eigenlijk met de wekelijkste fixes die in de beta versies van MIUI zitten. Zijn deze exclusief nog alleen voor de beta of komen deze fixes ook in de stable versies terecht?

Ik zie hier nooit iets van terug in de changelog van elke update, alleen meestal een of twee fixes per update.

https://www.discogs.com/user/Toshirou/collection | psn: KumoCat | Xiaomi Redmi Note 5

• harmageddon
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 10:29
Gisteren ook OTA 10.0.4.0 binnen gekregen.
De wekelijkste zijn voor de beta. Stable komt 1x per maand/2 maanden uit. De meeste fixes zullen uit eindelijk ook in stable uitkomen. Maar ik denk meestal pas een paar maanden later.

DeepRadio The best in house&dance!

• Freakster86
10.0.4 staat hier ook klaar, maar met TWRP kun je de OTA update niet installeren. Iemand hier een (recente) uitleg voor hoe je dit dan aanpakt?

• azz_kikr
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 11:08

azz_kikr

Heet patatje :o

Freakster86 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 13:37:
10.0.4 staat hier ook klaar, maar met TWRP kun je de OTA update niet installeren. Iemand hier een (recente) uitleg voor hoe je dit dan aanpakt?
ik doe altijd gewoon de full dirty flash erover van de rom. Niet de OTA. Werkt perfect en fwless

edit: zo ook gisteren de 10.0.4 gedaan

azz_kikr wijzigde deze reactie 20-11-2018 14:29 (5%)

• HMC
  • Nu online

HMC

Pluviophile

Ik voel me nu toch wel achtergesteld op mijn Chinese RMN5. -O-
Nog steeds niets. Geen .3, geen .4. :P

Niet dat het echt nodig is, phone werkt perfect, maar een beetje tech nerd wil MIUI-versie "nieuwste-van-het-nieuwste". :)

Betaalde Kremlin-troll

• Herman456
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 14-02 16:02
Ik zoek back-up software van Xiaomi. Ik vond iets maar dan werkend voor oudere modellen. Wie weet raad?
Voor de rest niets dan lof voor deze telefoon. Mijn ouders zijn erg tevreden over de 5 plus en Note 5, vooral het grote scherm en grote lettertype (instelling) en vingerafdruk scanner kan deze senioren bekoren.

• HMC
  • Nu online

HMC

Pluviophile

Lokaal of cloud back-up?

Betaalde Kremlin-troll

• Freakster86
azz_kikr schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 14:01:
[...]
ik doe altijd gewoon de full dirty flash erover van de rom. Niet de OTA. Werkt perfect en fwless

edit: zo ook gisteren de 10.0.4 gedaan
Ben je dan niet al je gegevens weer kwijt? Misschien een link naar een stappenplan?

• azz_kikr

azz_kikr

Freakster86 schreef op donderdag 22 november 2018 @ 13:53:
[...]

Ben je dan niet al je gegevens weer kwijt? Misschien een link naar een stappenplan?
de full rom downloaden....op je telefoon zetten en dan flashen zonder wipen. Doe het al 7-8 versies lang. Zelfs van miui 9 naar 10 dirty flashed.

Niks kwijt. Enige wat ik leke keer wel meeflash is magkis voor root.

zolang je niet wipe kiest ergens, ben je niks kwijt.

• Freakster86
@azz_kikr Gelukt :) Alleen werd TWRP dus ook (weer) gewijzigd naar de MIUI recovery. De stappen die ik uiteindelijk heb gevolgd om te updaten (kostte ongeveer 10 minuten):
1. Download de rom (die onder recovery staat) via https://en.miui.com/thread-2340434-1-1.html
2. Kopieer het .zip bestand naar je telefoon.
3. Boot in recovery, druk op install en selecteer vervolgens het .zip bestand
4. Na installatie en reboot mis je dus TWRP.
5. Download het .jar bestand via https://github.com/Saki-EU/XiaomiADBFastbootTools
6. Zet onder 'additional settings' > developer options > usb debugging (beide) aan
7. Download de meeste recente TWRP versie via https://dl.twrp.me/whyred/
8. Boot in fastboot, open de .jar en vervolgens kun je TWRP flashen. Boot naar image.
9. In recovery moet je dan opnieuw Magisk flashen en klaar.
10. Reboot.

Nieuwste MIUI, recovery en root weer terug en klaar. Alleen nog even Adaway opnieuw aanzetten en rebooten. Misschien dat het gemakkelijker kan? Laat 't dan vooral weten ;)

Freakster86 wijzigde deze reactie 22-11-2018 23:25 (3%)

• azz_kikr

azz_kikr

Freakster86 schreef op donderdag 22 november 2018 @ 23:24:
@azz_kikr Gelukt :) Alleen werd TWRP dus ook (weer) gewijzigd naar de MIUI recovery. De stappen die ik uiteindelijk heb gevolgd om te updaten (kostte ongeveer 10 minuten):
1. Download de rom (die onder recovery staat) via https://en.miui.com/thread-2340434-1-1.html
2. Kopieer het .zip bestand naar je telefoon.
3. Boot in recovery, druk op install en selecteer vervolgens het .zip bestand
4. Na installatie en reboot mis je dus TWRP.
5. Download het .jar bestand via https://github.com/Saki-EU/XiaomiADBFastbootTools
6. Zet onder 'additional settings' > developer options > usb debugging (beide) aan
7. Download de meeste recente TWRP versie via https://dl.twrp.me/whyred/
8. Boot in fastboot, open de .jar en vervolgens kun je TWRP flashen. Boot naar image.
9. In recovery moet je dan opnieuw Magisk flashen en klaar.
10. Reboot.

Nieuwste MIUI, recovery en root weer terug en klaar. Alleen nog even Adaway opnieuw aanzetten en rebooten. Misschien dat het gemakkelijker kan? Laat 't dan vooral weten ;)
Je download hem hier http://bit.ly/fw-less-mirror

Heb je geen firmware update en hou je twrp recovery. Heb nog nooit recovery opnieuw moeten flashen :)

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik krijg ook over de air updates. Deze telefoon heeft het beste update beleid van alle telefoons die ik gehad heb. Dat heeft Xiaomi goed voor elkaar (ook mijn Mibox3 krijgt nog steeds updates).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Herman456
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 14-02 16:02
Lokaal het liefst.

• HMC
  • Nu online

HMC

Pluviophile

Voor lokale back up heb je gewoon de back up functie. :?
Of gewoon de hele inhoud van je phone (en eventuele SD) naar je PC kopiëren.

Misschien snap ik je verkeerd.

Betaalde Kremlin-troll

• Piet91
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 08:45
Jammer; de officiële LineageOS support voor de Note 5 is niet meer:

Hier en hier.
Nou gebruik ik nog gewoon de stock ROM maar mocht ik toch eens wat anders willen had LineageOS mijn voorkeur...

• hars73

hars73

Zo... de NL-alert deed het in ieder geval op m'n RMN5 zonder iets ingesteld te hebben.

Edit: ik heb de OTA stock v10.0.4.0 op het Simyo (dus KPN) netwerk.

hars73 wijzigde deze reactie 03-12-2018 12:19 (29%)

• Piet91
hars73 schreef op maandag 3 december 2018 @ 12:03:
Zo... de NL-alert deed het in ieder geval op m'n RMN5 zonder iets ingesteld te hebben.
Hier ook ineens. Apart, niet eerder gehad namelijk.

• nocalimero
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 10:42
Piet91 schreef op maandag 3 december 2018 @ 12:08:
[...]

Hier ook ineens. Apart, niet eerder gehad namelijk.
Vreemd, bij mij deed NL-Alert het niet.
(MIUI Global 10.0 / 10.0.4.0 op Hollands Nieuwe 4G)

nocalimero wijzigde deze reactie 03-12-2018 12:14 (4%)

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

• harmageddon
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 10:29
hars73 schreef op maandag 3 december 2018 @ 12:03:
Hier ook draai stock 10.0.4.0

DeepRadio The best in house&dance!

• Freakster86
nocalimero schreef op maandag 3 december 2018 @ 12:11:
[...]

Vreemd, bij mij deed NL-Alert het niet.
(MIUI Global 10.0 / 10.0.4.0 op Hollands Nieuwe 4G)
Zelfde provider, zelfde rom... deed het hier wel :?

• nocalimero
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 10:42
Freakster86 schreef op maandag 3 december 2018 @ 12:18:
[...]

Zelfde provider, zelfde rom... deed het hier wel :?
Inderdaad vreemd.
Ik had nog speciaal mijn telefoon van de "Stil" stand afgehaald ...

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

• hansie_k
  • Nu online
NL Alert ..ohjah...geen melding hier.
Tele2 met stock ROM.

Op m'n vorige telefoon werkte t wel.

• TheOnlyJean
NL Alert ontvangen op mijn foontje met 10.0.4.0 Global Stable en Telfort als provider.
Piet91 schreef op woensdag 28 november 2018 @ 21:17:
Jammer; de officiële LineageOS support voor de Note 5 is niet meer:

Hier en hier.
Nou gebruik ik nog gewoon de stock ROM maar mocht ik toch eens wat anders willen had LineageOS mijn voorkeur...
Gebruik de https://download.pixelexperience.org/whyred/ deze wordt gewoon nog onderhouden en is echt goed.

Alles werkt vlekkeloo. en batterijduur is ook prima op deze ROM.

• computerjunky
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 04:18
Ik las dat veel mensen zijden dat er geen gekleurde notificatie led in de telefoon zat maar...
Als mijn accu leeg is knippert de led rood en als ik oplaad is hij groen dus volgens mij zit er wel degelijk een multicolour led in of hebben ze meerdere leds ingebouwd?

Wat betreft lockscreen en notificaties veel mensen lijken problemen te hebben met de status en notificatiebalk notificaties omdat deze standaard in de telefoons op uit staan. Ik weet niet of dit een bepaalde batch geweest is of niet. Bij mij stonden ze gewoon aan.
instellingen>Meldingen & Statusbalk. App notificaties > app selecteren en daaronder alles aanvinken.

Ook lijkt er een bug te zijn waardoor de instellingen zich na een reboot resetten. de vinkjes staan dan dus wel aan maar hij gedraagt zich alsof ze off zijn.
Ik zelf heb dit probleem met mijn notificatie geluiden en ik moet werkelijk na iedere reboot alle geluiden handmatig uit en weer aan zetten om ook maar kans te maken op geluid.
Dit is ook meteen mijn grootste irritatie aan deze telefoon en als ik dit vantevoren wist had ik hem NOOIT gekocht.
Alle notificatie geluiden zijn hit en mis (meer miss dan hit)
de berichten komen prima binnen maar ik krijg gewoon geen notificatie geluidje en heb echt die telefoon al 5x doorgespit en instellingen gereset om het uit te vogelen zonder resultaat. En blijkbaar zijn er heel veel mensen met dit probleem op het net te vinden.
Geen notificatie geluid is gewoon een game breaker het is DE basis functie van iedere telefoon tegenwoordig.

Als enige andere ergernis he ik zon 14 tot 25 partial wakelocks per dag waarvan ik niet kan uitvogelen waar ze van zijn (verdwijnen in airplane mode) maar het accugebruik ervan is minimaal aangezien de hele tel maar 4/5% per dag idle verbruikt dus daar kan ik mee leven.

Als iemand een permanente oplossing heeft voor die verrekte notificaties (zonder root en custom roms) ga ik de hele dag +3 en duimpjes geven aan diep persoon want ik word er moedeloos van en xiaomi geeft geen thuis.

• HMC
  • Nu online

HMC

Pluviophile

theduke1989 schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 10:10:
[...]

Gebruik de http://pixelexperience.com/, deze wordt gewoon nog onderhouden en is echt goed.

Alles werkt vlekkeloo. en batterijduur is ook prima op deze ROM.
Volgens mij heb je de verkeerde site te pakken. _O-

Betaalde Kremlin-troll

@HMC thanks xD aangepast https://download.pixelexperience.org/whyred/

theduke1989 wijzigde deze reactie 04-12-2018 15:23 (5%)

• HMC
  • Nu online

HMC

Pluviophile

Trouwens op mijn (China) phone nog steeds vast op MIUI 10.0.2.0. Begin nu toch wel ongeduldig te worden. :P

Niet dat er ook maar iets mis is met de phone, maar updates zijn altijd leuk.

Betaalde Kremlin-troll

Vindt nieuwe updates ook vaak leuk. Ook als het niet zoveel toevoegt. Maar om te weten dat je telefoon een update krijgt is leuk.

Mijn laatste update was 2-3 weken geleden volgens mij. Daarna niet meer. Dus misschien met de nieuwe patch ronde weer

• HMC
  • Nu online

HMC

Pluviophile

LOL. :P -O-
Zit op mijn China RMN5 nog vast op MIUI 10.0.2.0.
Dus dacht slim te zijn en via options naar "download update" te gaan. Die ging.
Update process...10.0.2.0. -O-

We wachten dus maar geduldig. Als er een MIUI 10.5 komt dan gaan we voor handmatige zooi, .3, .4 en dan .5.

Betaalde Kremlin-troll

• hansie_k
  • Nu online
computerjunky schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 14:47:
Ik las dat veel mensen zijden dat er geen gekleurde notificatie led in de telefoon zat maar...
Als mijn accu leeg is knippert de led rood en als ik oplaad is hij groen dus volgens mij zit er wel degelijk een multicolour led in of hebben ze meerdere leds ingebouwd?

Wat betreft lockscreen en notificaties veel mensen lijken problemen te hebben met de status en notificatiebalk notificaties omdat deze standaard in de telefoons op uit staan. Ik weet niet of dit een bepaalde batch geweest is of niet. Bij mij stonden ze gewoon aan.
instellingen>Meldingen & Statusbalk. App notificaties > app selecteren en daaronder alles aanvinken.

Ook lijkt er een bug te zijn waardoor de instellingen zich na een reboot resetten. de vinkjes staan dan dus wel aan maar hij gedraagt zich alsof ze off zijn.
Ik zelf heb dit probleem met mijn notificatie geluiden en ik moet werkelijk na iedere reboot alle geluiden handmatig uit en weer aan zetten om ook maar kans te maken op geluid.
Dit is ook meteen mijn grootste irritatie aan deze telefoon en als ik dit vantevoren wist had ik hem NOOIT gekocht.
de berichten komen prima binnen maar ik krijg gewoon geen notificatie geluidje en heb echt die telefoon al 5x doorgespit en instellingen gereset om het uit te vogelen zonder resultaat. En blijkbaar zijn er heel veel mensen met dit probleem op het net te vinden.
Geen notificatie geluid is gewoon een game breaker het is DE basis functie van iedere telefoon tegenwoordig.

Als enige andere ergernis he ik zon 14 tot 25 partial wakelocks per dag waarvan ik niet kan uitvogelen waar ze van zijn (verdwijnen in airplane mode) maar het accugebruik ervan is minimaal aangezien de hele tel maar 4/5% per dag idle verbruikt dus daar kan ik mee leven.

Als iemand een permanente oplossing heeft voor die verrekte notificaties (zonder root en custom roms) ga ik de hele dag +3 en duimpjes geven aan diep persoon want ik word er moedeloos van en xiaomi geeft geen thuis.
Ik herken dit helemaal niet...
Ook niet dat het LEDje meerdere kleuren geeft.
Dat is vooral wit.

Ik zou wat betreft je meldingen, even een totale reset geeft.
Is het misschien een eerder gebruikt exemplaar?
De notificaties in de bovenste regel staan standaard uit.

• hars73

hars73

computerjunky schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 14:47:

Ik herken hier ook helemaal niks van. Die led is bij mij gewoon wit. Notificaties kun je per app regelen en werken prima.Dat settings niet meer juist werken na een reboot, nog niet gemerkt. Qua notificatiegeluid wel eens gezien dat er geen geluidje komt in WhatsApp als je die open hebt staan en er komt een bericht van iemand anders dan waar je mee aan het chatten bent op dat moment. Maar dat lijkt me geen Xiaomi issue.

Vooral jouw colored led doet me denken dat je geen Redmi Note 5 hebt.. :?
Misschien een fake model? Zijn die er tegenwoordig nog?

Hier ook nog een keer bevestigd op XDA: https://forum.xda-develop...ght-colour-t3751744/page3

Redmi Note 4 - This has RGB in hardware and is enabled in software.
YouTube: Xiaomi Redmi Note 4: Teardown (in Hindi)

Redmi 4 - This has RGB in hardware and is disabled in software.
YouTube: How to Tear Down Xiaomi Redmi 4 ? How to replace parts, motor, batte...

Redmi Note 5 PRO - This does not have RGB in hardware itself.
YouTube: 👺🎙🔧 Xiaomi Redmi Note 5 Pro Teardown: Parts ...

Redmi Note 5 - This does not have RGB in hardware itself.
YouTube: 🔧📲📢Redmi Note 5 Full Tear Down: Battery, LCD...

hars73 wijzigde deze reactie 06-12-2018 08:29 (19%)

• Atila
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 20-02 07:22
Sinds de 0.4.0 update (global) heb ik gewoon last van flinke lag op alle fronten, zit eraan te denken om in de developer options met de animations te spelen om te kijken of het hierdoor minder wordt cq. verdwijnt. Iemand aanbevelingen ?
Nieuwe PixelExperience update OTA

Xiaomi Redmi Note 5 Pro (whyred)

Version: Pie
File name: PixelExperience_whyred-9.0-20181205-1231-OFFICIAL.zip
File size: 1.02 GB
md5sum: e13bd94f8a30fe53e0aeb5223343953f
Build date: 2018/12/05 12:31
Total downloads: 5186
Changelog
* December security patch
* Derp kernel 3.9
* Improved power button sensitivity
* Improved led
* Fixed full screen when watching videos on Chrome
* Fixed animations
* Add support for huaxing panel

Direkte download link: https://download.pixelexp...181205-1231-OFFICIAL.zip/

About us
Pixel Experience is an AOSP based ROM, with Google apps included and all Pixel goodies (launcher, wallpapers, icons, fonts, bootanimation)

Our mission is to offer the maximum possible stability and security, along with essential features for the proper functioning of the device

theduke1989 wijzigde deze reactie 06-12-2018 16:42 (31%)

• HMC
  • Nu online

HMC

Pluviophile

theduke1989 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 16:18:
Nieuwe PixelExperience update OTA

File name: PixelExperience_whyred-9.0-20181205-1231-OFFICIAL.zip
md5sum: e13bd94f8a30fe53e0aeb5223343953f
Build date: 2018/12/05 12:31
Total downloads: 5186
Changelog
* December security patch
* Derp kernel 3.9
* Improved power button sensitivity
* Improved led
* Fixed full screen when watching videos on Chrome
* Fixed animations
* Add support for huaxing panel
Ten eerste kom ik die site niet eens in, vanwege Operas add block. :P
Ten tweede, run je deze ROM zelf?
Ervaringen please. :D

Betaalde Kremlin-troll

@HMC Ik gebruik deze rom denk ik al jaren voor verschillende devices gehad. Voor mij de meest stabiele ROM wat nog tot heden redelijk/goed onderhouden wordt.

https://download.pixelexp...181205-1231-OFFICIAL.zip/ <- direchte download link, misschien dat het helpt.

• hansie_k
  • Nu online
hars73 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 08:23:
[...]

Ik herken hier ook helemaal niks van...

Vooral jouw colored led doet me denken dat je geen Redmi Note 5 hebt.. :?
Misschien een fake model? Zijn die er tegenwoordig nog?
Dat vermoeden heb ik ook...

• Atila
10.0.6.0 heeft de lag-problemen opgelost en het draait weer als een zonnetje.

• HMC
  • Nu online

HMC

Pluviophile

Atila schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 11:12:
:o
.6?

Zit hier nog steeds vast op .2.
Ben me ervan bewust dat dit een soort "bug" is, maar dan heb ik een vraagje.

Zou ik direct voor .4 (of dus zelfs .6) kunnen gaan, of is het beter om ze allemaal één-voor-één te doen?
Dus eerst .3, dan .4, etc.

Edit: Handmatig DL en install dan, bedoel ik.
Edit: In andere woorden, heeft een .6 ook alle tweaks van bijvoorbeeld een .3 erin zitten? :?

HMC wijzigde deze reactie 11-12-2018 11:38 (13%)

Betaalde Kremlin-troll

• Atila
HMC schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 11:35:
[...]

:o
.6?

Zou ik direct voor .4 (of dus zelfs .6) kunnen gaan, of is het beter om ze allemaal één-voor-één te doen?
Dus eerst .3, dan .4, etc.

Edit: Handmatig DL en install dan, bedoel ik.
Edit: In andere woorden, heeft een .6 ook alle tweaks van bijvoorbeeld een .3 erin zitten? :?
Er is een incremental update van .4 naar .6 (220mb ofzo), maar ook de recovery rom (die ik gebruikt heb) van ongeveer 1.6GB groot.

• HMC
  • Nu online

HMC

Pluviophile

Atila schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 11:42:
[...]

Er is een incremental update van .4 naar .6 (22mb ofzo), maar ook de recovery rom (die ik gebruikt heb) van ongeveer 1.6GB groot.
Ah, er zijn dus zowel incrementele als "gehele" versies.
Mijn dank is groot voor dit verhelderende, doch logische antwoord. d:)b

Betaalde Kremlin-troll

• hansie_k
  • Nu online
Atila schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 11:12:
Welke "lag" zou dat moeten zijn...?
Afgelopen weekend handmatig naar .6 geüpdate ook.

Even een andere vraag;
Bij een hoop Android telefoons kan je, als je een berichtje krijgt, in de lockscreen de melding naar beneden trekken, en dan een groot deel van het bericht lezen.
In MiUI niet...zie ik een instelling over het hoofd of is dit gewoon MiUI eigen?

• hars73

hars73

Ik kreeg de .6 net gewoon OTA. Ik heb nog nooit enige lag gehad en deze draait ook weer prima tot nu toe.

• HMC
  • Nu online

HMC

Pluviophile

Hier ook geen lag. Maar "schijnt een ding te zijn".

Edit: Tweede punt
Maar, wat is er moeilijk aan om even met de supersnelle vingerafdruksensor te unlocken en het bericht daadwerkelijk te lezen?

HMC wijzigde deze reactie 11-12-2018 18:57 (7%)

Betaalde Kremlin-troll

• hansie_k
  • Nu online
HMC schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 18:55:
Hier ook geen lag. Maar "schijnt een ding te zijn".

Edit: Tweede punt
Maar, wat is er moeilijk aan om even met de supersnelle vingerafdruksensor te unlocken en het bericht daadwerkelijk te lezen?
Uhm... 🙄
Het is ook voor een andere app, voor noodgevallen /ICE

• hars73

hars73

hansie_k schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 19:06:
[...]

Uhm... 🙄
Het is ook voor een andere app, voor noodgevallen /ICE
Ik had in mijn vorige telefoon ICE gegevens in eigenaarsgegevens staan. Die verschenen dan automatisch scrollend op een regel in het lockscreen. Maar in de redmi krijg ik er niet heel veel karakters in helaas. Je krijgt er nu het woordje ICE met 1 telefoonnummer in. Misschien ook een optie?

hars73 wijzigde deze reactie 11-12-2018 19:22 (9%)

• hansie_k
  • Nu online
Ik was bezig met https://play.google.com/s...gache.sylvain.ice_android
Maar dan moet je het "bericht" naar beneden kunnen trekken, om de rest te zien.

• hars73

hars73

hansie_k schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 21:16:
Ik was bezig met https://play.google.com/s...gache.sylvain.ice_android
Maar dan moet je het "bericht" naar beneden kunnen trekken, om de rest te zien.
Lukt niet volgens mij in MIUI. Ik probeer het uit gewoonte ook af en toe nog met berichtjes, aangezien mijn vorige telefoon dat wel kon.

• computerjunky
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 04:18
Vandaag kwam 10.0.6.0 bij mij binnen gerold maar helaas nitificatie problemen blijven. Denk dat ik maar ga uitzoeken hoe ik de 9.5 rom kan flashen want daar leek er geen probleem te zijn.
Weer een gevalletje van de upgrade is een downgrade.

• HMC
  • Nu online

HMC

Pluviophile

Het lijkt erop dat de China version gewoon nog keihard op 10.0.2.0 zit. Geen updates, niets.
Heb de hele avond lopen zoeken.
MIUI OEICNFH zit nog steeds op .2. Of anders...ik snap er niets meer van. :?

Betaalde Kremlin-troll

• hars73

hars73

HMC schreef op woensdag 12 december 2018 @ 17:49:
Het lijkt erop dat de China version gewoon nog keihard op 10.0.2.0 zit. Geen updates, niets.
Heb de hele avond lopen zoeken.
MIUI OEICNFH zit nog steeds op .2. Of anders...ik snap er niets meer van. :?
Ach behalve 1 maand verschil in veiligheidsupdates mis je niks. ;) Maar raar is het wel ja...

• HMC
  • Nu online

HMC

Pluviophile

Ik verwacht (hoop) eigenlijk dat China ROM ineens naar Pie gaat. >:)

Betaalde Kremlin-troll

• Freakster86
azz_kikr schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 07:38:
[...]

Je download hem hier http://bit.ly/fw-less-mirror

Heb je geen firmware update en hou je twrp recovery. Heb nog nooit recovery opnieuw moeten flashen :)
Enig idee of deze nog wordt bijgewerkt? 10.0.4 staat er nog steeds niet en inmiddels staat 10.0.6 alweer klaar.

• azz_kikr

azz_kikr

Freakster86 schreef op donderdag 13 december 2018 @ 15:34:
[...]

Enig idee of deze nog wordt bijgewerkt? 10.0.4 staat er nog steeds niet en inmiddels staat 10.0.6 alweer klaar.
Neen, wordt niet meer bijgewerkt. Is Bot gemaakt die de updates download en ze zonder firmware upload nu

je kan hem hier vinden.

https://androidfilehost.com/?w=files&flid=280342

Wel zien dat je juiste versie neemt OEIMIFH achteraan

• HMC
  • Nu online

HMC

Pluviophile

Maar dat is allemaal dat whyred-spul, toch? Niets officieel aan.
Niet dat er iets mis mee is en zeker tweaker-waardig, maar het is niet van Xiaomi zelf.

Dit lijk ik dus helemaal verkeerd te hebben. :P

HMC wijzigde deze reactie 15-12-2018 17:07 (18%)

Betaalde Kremlin-troll

• Piet91
Ik geloof dat de update naar 10.0.6.0 voor mij de Google Camera weer onbruikbaar maakt.
De app wil niet meer starten...

• LabelloBoy
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 08-01 23:31
Heeft iemand de telefoon gebruikt met twee verschillende simkaarten? Zo ja, hoe bevalt dat en is het dan mogelijk om op de ene sim gebeld te worden en de andere sim te gebruiken voor data?

• Atila
LabelloBoy schreef op donderdag 13 december 2018 @ 23:39:
Heeft iemand de telefoon gebruikt met twee verschillende simkaarten? Zo ja, hoe bevalt dat en is het dan mogelijk om op de ene sim gebeld te worden en de andere sim te gebruiken voor data?
Ja, is gewoon mogelijk.

• LabelloBoy
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 08-01 23:31
Ok, bedankt voor je bericht!

• HMC
  • Nu online

HMC

Pluviophile

Vraagje: Is "Whyred" wel de officiële naam van de standaard software die op onze phone staat?
(In mijn geval: China phone, 10.0.2.0)

Ik heb voor de lol die nieuwe AMD Radeon software op de PC en AMD Link op m'n phone gezet.
Geinig allemaal, maar offtopic hier.

Maar...mijn Phone heet na een link te hebben gelegd met Radeon Software "Whyred".

Ik dacht dat dat een andere (third party) ROM was, als Lineage, etc. :?

Betaalde Kremlin-troll

• Haphius
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 10:26
Bij mijn weten is whyred niet de naam van een rom, maar kun je er makkelijker de juiste rom voor de juiste telefoon mee vinden. Als er whyred bij een rom staat, dan weet je dat die bedoeld is voor de xiaomi redmi note 5.

Andere telefoons hebben andere namen, roms voor mijn oude xiaomi mi 4 hadden altijd de naam cancro er in zitten.

Haphius wijzigde deze reactie 15-12-2018 13:02 (20%)

• Shuven
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 11:28
Het is de naam van je telefoon.

Mijn op6t heet fajita :D
PixelExperience nieuwe OTA beschikbaar

File name: PixelExperience_whyred-9.0-20181218-2248-OFFICIAL.zip
md5sum: 6b757785dd654b1e96a23e808ca4d2c5
Build date: 2018/12/18 22:48
Total downloads: 1881
Changelog
* Now playing fixed
* Added face auto unlock (disabled by default, you can enable on Settings > System > Lockscreen settings)
* Updated blobs
* Derp kernel 4.1, compiled with clang 8.0.6
* Update SoundPicker
* Translations updated

@HMC volgens mij ben je niey bekend met de type devices?

Hier een lijst met de namen.

Kijk altijd eerst naar de device name en als je voor andere custom roms gaat naar de "board name" en als je voor de MIUI vaak gaat naar de "ROM name"

theduke1989 wijzigde deze reactie 19-12-2018 17:52 (23%)

• HMC
  • Nu online

HMC

Pluviophile

Wijsneus. :+
Mooie post *O*

Betaalde Kremlin-troll

• HMC
  • Nu online

HMC

Pluviophile

Zo...
Eindelijk een update op m'n China phone.

10.2.1.0
Hele waslijst aan nieuwe dingen.
Installatie duurde ook veel langer dan voorheen.

1 December security.

Soort kerstcadeau'tje, denk ik. :)

Edit: LOL. Ik heb nu ineens 1.6GB (soms zelfs 1.7GB) free memory in mijn 3GB model. Daar hebben ze iets gedaan wat goed is. (ipv 1.2/1.3)
Ik zie weinig verschil in hoe de phone reageert op mijn input.
Voor nu blij. d:)b

HMC wijzigde deze reactie 24-12-2018 13:00 (28%)

Betaalde Kremlin-troll

• HMC
  • Nu online

HMC

Pluviophile

Ze hebben in "battery en performance" "power" en "power usage" gesplitst in twee aparte "settings".
Allemaal leuk en aardig, niets nieuws maar wat vrolijker gekleurd, maar je kan nu nergens meer je batterijpercentage zien. _O-

https://tweakers.net/ext/f/b9rP1uipDBBcZtuzDb73KS4a/thumb.jpg

https://tweakers.net/ext/f/mMHPYrmHt7k03wUF74k3Nvqh/thumb.jpg

https://tweakers.net/ext/f/IrWYPL5Mvj1zNim4pGkHwNVL/thumb.jpg

Ik bedoel, in één oogopslag, een groot nummer op je scherm, met "zoveel procent vol", is er niet meer.

Edit, bijna twee dagen later:
Moest weer eens opladen, want zat rond de 20%. (Dat kan je dus aanzetten in de notificatiebalk, zoals vroegah, natuurlijk. Doe ik eigenlijk liever niet, want dan let ik er zoveel op. :P )

Dat laden gaat nu dus ineens tergend traag. Niets van snelladen meer te bekennen. Phone wordt ook niet meer warm.
Waar ik normaliter zoiets had van "shit, weer vergeten 'em eruit te halen rond 80%", zat 'ie nu na anderhalf uur pas op 52%.

HMC wijzigde deze reactie 26-12-2018 15:43 (29%)

Betaalde Kremlin-troll

• Raymm
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 16-02 07:06
Heb af en toe dat ik per ongeluk iemand bel (dit zijn dan random nummers uit mijn contactpersnen, dus niet bijv. iemand die ik vaak of recentelijk bel oid), heel vervelend en geen idee of dit steeds gebeurt nadat ik dezelfde handeling doe.. Meestal kom ik er net op tijd achter, soms hoor ik mijn mobiel ineens over gaan. Meer mensen last van, of idee hoe dit op te lossen?

• hars73

hars73

HMC schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 07:40:

Edit, bijna twee dagen later:
Moest weer eens opladen, want zat rond de 20%. (Dat kan je dus aanzetten in de notificatiebalk, zoals vroegah, natuurlijk. Doe ik eigenlijk liever niet, want dan let ik er zoveel op. :P )

Dat laden gaat nu dus ineens tergend traag. Niets van snelladen meer te bekennen. Phone wordt ook niet meer warm.
Waar ik normaliter zoiets had van "shit, weer vergeten 'em eruit te halen rond 80%", zat 'ie nu na anderhalf uur pas op 52%.
Het quickcharge tekentje staat ook niet bovenin je statusbar? Je kunt nog eens proberen de app Ampere te installeren om te kijken hoeveel stroom er binnenkomt.

• HMC
  • Nu online

HMC

Pluviophile

Dat tekentje heb ik sowieso nog nooit gezien. Altijd gewoon het bliksempje in de battery status bar.
Die app even geprobeerd. Dank voor het advies.

Laadstroom is ~1480mA, maar ik weet niet hoeveel het voor deze gloednieuwe update was.
Moet flink meer zijn geweest, want zoals ik zei, werd de telefoon voorheen flink warm tijdens laden en nu niet.
Edit: Mja, het is een 10W lader, dus voorheen zal het dan wel rond 2A hebben gezeten, dus tot een derde meer dan nu. :o.

Ik vind het verder niet erg of zo (Edit2: Misschien doen ze het wel met opzet om de batterij minder te stressen? :? ), maar er zijn weer eens wat kleine dingetjes veranderd die eigenlijk helemaal niet zouden hoeven veranderen.

Zo werkt "double tap to wake" nu ook de helft van de tijd niet meer. Ding gaat in minder dan een halve seconde weer op zwart.

Screen on time heb ik ook nog niet kunnen vinden. Scherm gaat tijdens browsen/lezen na 10 secopnde op minimum brightness waarde, waardoor ik het scherm weer moet aanraken.

En dat zijn paar dingetjes waar ik vandaag dan weer achterkwam.

Vreemde update.

HMC wijzigde deze reactie 27-12-2018 12:30 (8%)

Betaalde Kremlin-troll

• hansie_k
  • Nu online
hars73 schreef op donderdag 27 december 2018 @ 11:24:
[...]

Het quickcharge tekentje staat ook niet bovenin je statusbar? Je kunt nog eens proberen de app Ampere te installeren om te kijken hoeveel stroom er binnenkomt.
Hoe moet dat tekentje er uit zien dan...?
Bij de Lenovo P2 van m'n vrouw komt er een dubbele bliksem in het batterij icoontje, bij normaal laden een enkele...

En inderdaad, wat is de laadstroom "normaal"?

hansie_k wijzigde deze reactie 27-12-2018 23:18 (4%)

• jaxel70
  • Laatst online: 10-02 00:33
Raymm schreef op donderdag 27 december 2018 @ 07:39:
Heb af en toe dat ik per ongeluk iemand bel (dit zijn dan random nummers uit mijn contactpersnen, dus niet bijv. iemand die ik vaak of recentelijk bel oid), heel vervelend en geen idee of dit steeds gebeurt nadat ik dezelfde handeling doe.. Meestal kom ik er net op tijd achter, soms hoor ik mijn mobiel ineens over gaan. Meer mensen last van, of idee hoe dit op te lossen?
Ja dat herken ik wel. De laatste tijd is het een aantal maal voorgekomen. De oorzaak geen idee. De laatste keer gebeurde het nadat er een whats app bericht binnenkwam, toe ik de telefoon oppakte merkte ik dat er een nummer gebeld werd, geen recent gebeld nummer, maar een nummer dat ik een maand daarvoor gebeld had, vreemd....

• hars73

hars73

hansie_k schreef op donderdag 27 december 2018 @ 23:17:
[...]

Hoe moet dat tekentje er uit zien dan...?
Bij de Lenovo P2 van m'n vrouw komt er een dubbele bliksem in het batterij icoontje, bij normaal laden een enkele...
Als ik 'm aansluit op de QC2.0 poort van m'n Aukey lader (zo'n ding met 5 van die laadpoorten, waarvan er eentje QC2.0 is), dan krijg ik rechtsboven, direct links van het standaard batterij icoontje een extra cirkeltje met daarin een bliksemflitsje. In het batterij icoontje komt gewoon 1 bliksem.

Even wat gegoogled net..hier zie je hetzelfde icoontje: https://uploads.tapatalk-...7e0019041e294248cf73a.jpg

hars73 wijzigde deze reactie 28-12-2018 09:04 (14%)

• jaxel70
  • Laatst online: 10-02 00:33
hars73 schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 09:01:
[...]

Als ik 'm aansluit op de QC2.0 poort van m'n Aukey lader (zo'n ding met 5 van die laadpoorten, waarvan er eentje QC2.0 is), dan krijg ik rechtsboven, direct links van het standaard batterij icoontje een extra cirkeltje met daarin een bliksemflitsje. In het batterij icoontje komt gewoon 1 bliksem.

Even wat gegoogled net..hier zie je hetzelfde icoontje: https://uploads.tapatalk-...7e0019041e294248cf73a.jpg
Ja verschijnt bij mij ook, gebruik niet de originele lader (die is spoorloos). Gebruik een Samsung oplader, van de A5 of van de Tab S2. Ook op het scherm verschijnt de mededeling snel laden.

jaxel70 wijzigde deze reactie 30-12-2018 10:21 (3%)

• HMC
  • Nu online

HMC

Pluviophile

@hars73 Schiet mij maar lek. :? Nu laadt de phone weer wel snel en wordt warm. Dus weer die Ampere-app erop gezet. Laadt nu met 1946mA. :? Zoals voorheen, denk ik... 8)7

Betaalde Kremlin-troll

• hansie_k
  • Nu online
MiUI 10.2.1.0 voor Global komt er aan...
Nu in beta, maar verwacht de release nog wel voor t weekend.

• emil_406
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 20-02 22:34
hansie_k schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 23:40:
MiUI 10.2.1.0 voor Global komt er aan...
Nu in beta, maar verwacht de release nog wel voor t weekend.
Ik heb 'm net gekregen.

• HMC
  • Nu online

HMC

Pluviophile

Sure you want it? :+

Betaalde Kremlin-troll

Pagina: 1 ... 11 12 13 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True