Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• hansie_k
  • Registratie: december 2012
  • Nu online
Handmatig binnen gehaald, relatief grote update (ruim 500MB).

Zullen de komende dagen zien hoe het verloopt ;)

@HMC batterij verbruik vind je als je pull down menu doet, op het accu icoontje drukt, laten scannen, naar beneden scrollen, op geschiedenis drukken...maar daar geen SOT zien ik net haha

hansie_k wijzigde deze reactie 04-01-2019 12:52 (26%)

• emil_406
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 20-02 22:34
Eerste wat me opvalt is dat de camera een shuttergeluid maakt welke niet meer uit te schakelen is.....

• HMC
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 11:39

HMC

Pluviophile

emil_406 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 14:42:
Eerste wat me opvalt is dat de camera een shuttergeluid maakt welke niet meer uit te schakelen is.....
Dat is maar goed ook en is al jaaaaaren in vele landen verplicht.

Betaalde Kremlin-troll

• hansie_k
  • Nu online
emil_406 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 14:42:
Hier geen geluidje...had het standaard ook uit staan, misschien heeft die dat over genomen.
Handmatig updaten gaat trouwens niet meer, je kan geen bestand meer kiezen volgens mij.

• Atila
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 20-02 07:22
Met de nieuwe 10.2.1.0 update is mijn Note 5 weer bloedsnel geworden. Wat een verschil!

• hars73
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 10:01

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Hier ook de update 10.2.1.0 aan het installeren. Die percentage lookbusy tijdens installatie heb ik volgens mij nog nooit eerder gezien bij eerdere updates? Eens kijken wat voor verschil ik merk....

Edit: de optie om camera geluiden aan of uit te zetten heb ik nog steeds via de settings in de camera app.

hars73 wijzigde deze reactie 08-01-2019 19:07 (63%)

• KvNwPPr
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 19-02 22:15
Ik heb de Nova Launcher weer eens geinstalleerd. Wat een verademing dat ik weer apps kan zoeken.

• HMC

HMC

Pluviophile

hars73 schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 16:22:
Hier ook de update 10.2.1.0 aan het installeren. Die percentage lookbusy tijdens installatie heb ik volgens mij nog nooit eerder gezien bij eerdere updates? Eens kijken wat voor verschil ik merk....

Dit is misschien nog interessant: YouTube: MIUI 10.2.1.0 Redmi Note 5 Pro HIDDEN FEATURES | Full REVIEW
Zoals eerder aangehaald. Het is een grote. :)
Lang om binnen te halen en installatie duurt ook lang.

Betaalde Kremlin-troll

• computerjunky
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 04:18
Hier ook net de vraag of ik wil updaten (morgen zijn ze de eerste)

En nu maar hopen dat ze EINDELIJK het notificatiegeluid probleem oplossen voor al de mensen die er een probleem mee hebben sinds mui 10.

• Toshirou
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 20-02 05:58
Hier bleef tijdens de update toch zeker de installatie voortgang voor 10min. hangen op 90,49% voordat die verder ging. Dat was wel even dat ik me afvroeg of dat hoort... Gelukkig ging die daarna de update afronden. Maar dit had ik nog niet eerder "bewust" meegemaakt.

Maar na de grote update is wel direct te merken dat MIUI 10 echt enorm smooth is geworden. Ook het starten van apps lijkt veel sneller te gaan. Het lijkt erop dat Xiaomi veel optimalisatie heeft gedaan want zo smooth als dit kan ik mij nog niet eerder voor de geest halen op de Note 5.

Toshirou wijzigde deze reactie 08-01-2019 21:50 (35%)

https://www.discogs.com/user/Toshirou/collection | psn: KumoCat | Xiaomi Redmi Note 5

• hansie_k
  • Nu online
Toshirou schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 21:44:
Hier bleef tijdens de update toch zeker de installatie voortgang voor 10min. hangen op 90,49% voordat die verder ging. Dat was wel even dat ik me afvroeg of dat hoort... Gelukkig ging die daarna de update afronden. Maar dit had ik nog niet eerder "bewust" meegemaakt.
Dit is idd een grote update.
Het is nu ook officieel 10.2....maar ik kneep hem ook ff toen ie er zolang over deed ;)

@KvNwPPr ik gebruik al een hele tijd de Poco Launcher, erg tevreden over, en je kan er ook apps zoeken in de drawer.

hansie_k wijzigde deze reactie 08-01-2019 21:51 (10%)

• KvNwPPr
hansie_k schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 21:48:
[...]

@KvNwPPr ik gebruik al een hele tijd de Poco Launcher, erg tevreden over, en je kan er ook apps zoeken in de drawer.
Poco ziet er ook goed uit! Zo te zien gebruiksvriendelijker dan Nova. Hou t voor nu even op Nova omdat ik de Prime Launcher heb gekocht.

• Haphius
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 10:26
Hoe zit het met het camera shutter geluidje bij iedereen met de nieuwe 10.2.1 update? Ik zou dat toch wel irritant vinden als dat niet uit te zetten is.

• hars73

hars73

Haphius schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 10:30:
Hoe zit het met het camera shutter geluidje bij iedereen met de nieuwe 10.2.1 update? Ik zou dat toch wel irritant vinden als dat niet uit te zetten is.
Bij mij zijn camera geluiden nog gewoon aan of uit te zetten via de settings in de camera app.

• Freakster86
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 09:51
Dus we gaan van 10.0.6 naar 10.2.1 ... logisch :X

Krijg de update inmiddels ook aangeboden, maar online is hij nog niet vindbaar zo te zien.
Meeste van alle gebruiken dus nog steeds de stock MIUI rom :D zelf nog steeds actief en erg tevreden met de PixelExpierence ROM. echt snel en geen bloatware.

• Fantasio7
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 11-02 00:25
Vandaag mijn Redmi Note 5 binnen,
meteen geupdate naar MIUI 10.2.1.0

Maar bij booten zie ik nu onder 't Mi logo (Unlocked)
hebben jullie dit ook ?

• Toshirou
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 20-02 05:58
Fantasio7 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 01:39:

hebben jullie dit ook ?
Dat geeft hoogstwaarschijnlijk aan dat je de bootloader unlocked hebt.

https://www.discogs.com/user/Toshirou/collection | psn: KumoCat | Xiaomi Redmi Note 5

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Mijn camera geluiden werken volgens mij zoAls de andere geluiden, die staan via het volume allemaal op 0.

Ik heb de update ook nu, dacht dat hij nog bezig was toen ik een zwart scherm zag (door de verhalen hier) maar hij was al herstart. Ik was ook bezig, kunnen best 10 minuten geweest zijn.
theduke1989 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 11:52:
Meeste van alle gebruiken dus nog steeds de stock MIUI rom :D zelf nog steeds actief en erg tevreden met de PixelExpierence ROM. echt snel en geen bloatware.
Ik vind de standaard rom erg goed, heb alleen een andere launcher. En veel updates. Zal vast Chinese spyware in zitten ;)

Marzman wijzigde deze reactie 10-01-2019 07:19 (40%)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Fantasio7
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 11-02 00:25
Ik heb m uit de doos gehaald en de miui 10 update uitgevoerd, that's it.

Wat ik wel vreemd vind is wanneer ik naar

Settings > about phone > system update
En daar rechts boven op het menu druk op: Download latest package

Dat hij iedere keer weer wat download en uitpakt en installeert en reboot

Als ik die weer opnieuw doe, download hij weer een package en etc etc, Bij jullie ook?

• hansie_k
  • Nu online
theduke1989 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 11:52:
Moet ook zeggen, ik vind weinig mis met MiUI...
Aantal apps verwijderd met tooltje op de pc...gaat als een speer.
Zit ook eerlijk gezegd niet (meer) te wachten op home brew ROMs...

• hars73

hars73

hansie_k schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 09:52:
[...]

Moet ook zeggen, ik vind weinig mis met MiUI...
Aantal apps verwijderd met tooltje op de pc...gaat als een speer.
Zit ook eerlijk gezegd niet (meer) te wachten op home brew ROMs...
Dat tooltje inderdaad, dat is waar ook. Dat wilde ik met mijn foon ook nog een keer doen, maar nooit meer aan gedacht, want eigenlijk loopt MIUI zo ook prima. Die apps heb je niet weer teruggekregen door de verschillende updates erna?

Ik zie verder ook geen reden voor gedoe met andere ROM's. En ik gebruik Nova laucher, omdat ik die al jaren geleden gekocht heb en altijd doet wat ie moet doen met meer dan voldoende instelmogelijkheden.

EDIT: ADB tool even geinstalleerd. En dan nu kiezen wat ik wil verwijderen.
In ieder geval 3x een facebook ding en de yellow pages verwijderd.
Daarna de Xiaomi video, audioplayer, browser en een of andere Xiaomi games(com.xiaomi.glgm)
Ook die hier aangeraden Xiaomi Frameworks (com.xiaomi.xsmf) heb ik verwijderd.
Maar verder?? Rom moet wel stabiel blijven :|

hars73 wijzigde deze reactie 10-01-2019 11:09 (36%)

• HMC

HMC

Pluviophile

Fantasio7 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 07:36:
[...]

Als ik die weer opnieuw doe, download hij weer een package en etc etc, Bij jullie ook?
Dan haalt 'ie weer precies dezelfde versie binnen die je al hebt. :+

Daar ben ik ook ingetrapt toen iedereen op deze planeet (en hier op GoT :+ ) al op 10.0.6.0 zat en mijn China phone nog steeds op 10.0.2.0.

"Hey! Ik kan gewoon handmatig binnenhalen! :D "

De versie blijft echter gewoon hetzelfde, maar ja, je zou het een oneindig aantal keer kunnen doen...eens zul je een nieuwe hebben. :P

Edit: Ik had 10.2 wel eerder. >:)

Betaalde Kremlin-troll

• hansie_k
  • Nu online
hars73 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 10:04:
[...]

Dat tooltje inderdaad, dat is waar ook. Dat wilde ik met mijn foon ook nog een keer doen, maar nooit meer aan gedacht, want eigenlijk loopt MIUI zo ook prima. Die apps heb je niet weer teruggekregen door de verschillende updates erna?

Ik zie verder ook geen reden voor gedoe met andere ROM's. En ik gebruik Nova laucher, omdat ik die al jaren geleden gekocht heb en altijd doet wat ie moet doen met meer dan voldoende instelmogelijkheden.

EDIT: ADB tool even geinstalleerd. En dan nu kiezen wat ik wil verwijderen.
In ieder geval 3x een facebook ding en de yellow pages verwijderd.
Daarna de Xiaomi video, audioplayer, browser en een of andere Xiaomi games(com.xiaomi.glgm)
Ook die hier aangeraden Xiaomi Frameworks (com.xiaomi.xsmf) heb ik verwijderd.
Heb ongeveer het zelfde weg gehaald.
Zeker de Framework scheelde in de Wake's.
Dat komt bij mij nu aardig overeen met wanneer het scherm aan is.

• HMC

HMC

Pluviophile

Dussss....
Redmi is vanaf vandaag een onafhankelijk merk.
Het kwam al langs door @Chocoball op Chocoball in "Het topic voor (onbekende) Chinese smartphones - Deel 3"
Maar het is geen gein.
https://www.gizmochina.co...-redmi-independent-brand/

Betaalde Kremlin-troll

• David13
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 17-02 02:46
hars73 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 10:04:
Alle apps die standaard weergegeven worden in die tool kun je veilig verwijderen. Je kunt zelf nog meer apps selecteren, daar moet je wel mee uitkijken.

• computerjunky
Helaas nog steeds random geen notificatie geluid en na een reboot doet ook het tik geluid van gboard het niet.
Erg jammer. Qua hardware echt een prima telefoon maar de software is voor mij een domper.
Dit is gewoon een kern feature die als 1 van de belangrijkste van een smartphone gezien kan worden en het werkt gewoon random wel of niet. Als het zou kunnen had ik hem terug gebracht maar moet wel gaan kijken naar een andere want hier kan ik niks mee. /Sadpuppyface

Voor mij komt xiaomi naast asus en lg in het dont buy again groepje terecht ondanks dat de hardware perfect is.

Edit:. Lees net in mijn zoveelste zoektocht het volgende:. http://en.miui.com/thread-4944909-1-1.html

3x raden welke kanalen mijn router gebruikt.

Zucht.
Kan overigens helemaal geen bevestiging van uit de eu of iets dergelijks vinden. Lijkt me ook nog lastig daar nu nog wat aan te doen ik heb hier al 11 apparaten op die band draaien.

computerjunky wijzigde deze reactie 11-01-2019 04:38 (32%)

• Stoffa
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 20-02 18:26
Ik heb mijn note 5 nu een half jaar, zeer tevreden over. Mijn schoonmoeder wil er nu ook een, maar aangezien de telefoonwereld ontzettend snel gaat vroeg ik me af over er in deze prijscategorie alweer iets beters is. Kan iemand daar iets over zeggen?

• David13
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 17-02 02:46
@Stoffa
Gisteren is de Redmi Note 7 gepresenteerd.

https://m.gsmarena.com/xiaomi_redmi_note_7-9513.php

• hansie_k
  • Nu online
Drie modellen, binnen de zelfde serie in een jaar tijd :X

• Piet91
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 08:45
De Redmi Note 5 krijgt Android Pie.

• hansie_k
  • Nu online
Duidelijk verhaal... ;)

Maar, serieus, ben er wel blij mee mocht het zo ver zijn.
Goede ondersteuning voor deze telefoon.

• hansie_k
  • Nu online
Zie vast iets over het hoofd, maar waar kan ik in MiUI 10.2 het geluid van GMail instellen...?
Zie niks staan bij Geluiden, niks bij App instellingen...

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ongelofelijk, mijn telefoon viel in het water en alles werkt gewoon nog. Alleen de luidspreker klinkt wat minder. Ik laat hem toch maar even uit.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Mehari72
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 05:03
hansie_k schreef op maandag 14 januari 2019 @ 19:34:
Zie vast iets over het hoofd, maar waar kan ik in MiUI 10.2 het geluid van GMail instellen...?
Zie niks staan bij Geluiden, niks bij App instellingen...
U komt van IOS? ;)
Open GMail, links boven de 3 lijntjes selecteren (Instellingen), je account selecteren, meldingen beheren selecteren.

• hansie_k
  • Nu online
Mehari72 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 10:13:
[...]

U komt van IOS? ;)
Open GMail, links boven de 3 lijntjes selecteren (Instellingen), je account selecteren, meldingen beheren selecteren.
Haha nee Windows.

Bij dat menu ben ik ook terecht gekomen.
Kan ik diverse dingen aan/uit zetten, maar geen ander deuntje kiezen.

• Automark
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 20-02 22:48
Ik heb vandaag ook een note 5, 4gb 64gb ontvangen, 2 weken geleden besteld op ali voor slechts 135 incl shipping.
Lijkt allemaal in orde, alleen kwam die met een cheapo ch - eu plug convertor voor de lader. Nou die ga ik dus maar niet gebruiken, de pootjes lijken vertind aluminium, en het binnenwerk is flinterdun. Zijn hier betere alternatieven voor? Anders kan de bijgeleverde lader in de vuilnisbak.

• hansie_k
  • Nu online
Automark schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 17:03:
Ik heb vandaag ook een note 5, 4gb 64gb ontvangen, 2 weken geleden besteld op ali voor slechts 135 incl shipping.
Lijkt allemaal in orde, alleen kwam die met een cheapo ch - eu plug convertor voor de lader. Nou die ga ik dus maar niet gebruiken, de pootjes lijken vertind aluminium, en het binnenwerk is flinterdun. Zijn hier betere alternatieven voor? Anders kan de bijgeleverde lader in de vuilnisbak.
Een willekeurige snellader?
De Note ondersteund QuickCharge 3.0.

hansie_k wijzigde deze reactie 15-01-2019 18:41 (3%)

• Automark
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 20-02 22:48
@hansie_k
bedankt, ik heb het even opgezocht, en idd, De stock lader gaat bij het afval.

BTW, voor dat geld is het toch wel een bizar fijn toestel, best snel, camera ook best wel goed, alle apps die ik gebruik werken snel en naar behoren. Benieuwd hoe lang deze meegaat.

Automark wijzigde deze reactie 15-01-2019 21:07 (50%)

• mtr33
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 11:36
Fantasio7 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 01:39:

hebben jullie dit ook ?
Toshirou schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 06:25:
[...]

Fantasio7 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 07:36:
[...]

Ik heb m uit de doos gehaald en de miui 10 update uitgevoerd, that's it.

Wat ik wel vreemd vind is wanneer ik naar

@Fantasio7: FYI is bij mij hetzelfde. Device ontvangen met MIUI10 Global erop > OTA update naar 10.2.1.0 en de bootloader lijkt unlocked te zijn. Status daarvoor heb ik eigenlijk niet op gelet. Zowel Dev options > Mi Unlock status als XiaomiADBFastbootTools geven aan dat het een unlocked device is. Geen idee of er nog een andere manier is om het zeker te weten zonde een rom te flashen.

• Mees789
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 19-02 13:30
Iemand bekend met het volgende probleem?
Ik had het ook op mijn Redmi Note 4 (en niet op mn Redmi Note 2)
Elke keer als ik Whatsapp start opent hij op het gesprek die ik als laatst open had staan (zoals gewoonlijk), immers als ik weer terug wil gaan naar alle chats moet ik de terug knop gebruiken, alleen dan gaat ie niet terug, dezelfde chat verschijnt in mijn scherm. Alleen na 5 keer klikken of iets dan kom ik pas op het juiste scherm terecht. Ook is dit op te lossen door whatsapp te sluiten in het recente apps scherm maar dit wordt een beetje irritant..

• computerjunky
Mees789 schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 09:58:
Iemand bekend met het volgende probleem?
Ik had het ook op mijn Redmi Note 4 (en niet op mn Redmi Note 2)
Elke keer als ik Whatsapp start opent hij op het gesprek die ik als laatst open had staan (zoals gewoonlijk), immers als ik weer terug wil gaan naar alle chats moet ik de terug knop gebruiken, alleen dan gaat ie niet terug, dezelfde chat verschijnt in mijn scherm. Alleen na 5 keer klikken of iets dan kom ik pas op het juiste scherm terecht. Ook is dit op te lossen door whatsapp te sluiten in het recente apps scherm maar dit wordt een beetje irritant..
Ik moet 2x klikken. 1 keer om het keyboard te minimaliseren en 1x om terug te gaan.

Ik gebruik standaard gboard. Misschien gebruik je een andere of heb je andere apps die zich met whatsapp bemoeien?

• Mees789
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 19-02 13:30
computerjunky schreef op zondag 20 januari 2019 @ 18:56:
[...]

Ik moet 2x klikken. 1 keer om het keyboard te minimaliseren en 1x om terug te gaan.

Ik gebruik standaard gboard. Misschien gebruik je een andere of heb je andere apps die zich met whatsapp bemoeien?
Daar had ik nog niet aan gedacht inderdaad. Als ik 1 keer klik minimaliseert het gboard, als ik twee keer klik gaat ie weer naar hetzelfde (of vorig gesprek) en opent gboard weer. Ik kon helaas niks vinden over apps die zich met Whatsapp bemoeien

• HMC

HMC

Pluviophile

Vandaag volgende MIUI update binnengekregen, dus jullie zullen 'em wel dit aankomende weekend krijgen.
Zag eruit als een kleintje, en dat is het ook.
Het scherm van het update proces is iets leuker geworden met een percentage wat constant oploopt.
Je ziet dus goed dat de phone bezig is...denk dat er meer mensen waren die bij de vorige update dachten dat het niet helemaal goed ging, omdat het zolang duurde. :+

Verder een duidelijke waarschuwing dat je je phone brick't als je tijdens update je phone reboot. :P

De fixes zijn voor twee functies die ikzelf niet echt gebruik, dus niet veel nieuws voor mij.
En Security patch January 1, 2019. *O*

Betaalde Kremlin-troll

• Freakster86
Weet niet of dit telefoon of app gerelateerd is, maar iemand hier die toevallig de 9gag app gebruikt en ook last heeft van flikkerende plaatjes/gifjes? In het verleden hadden blijkbaar sommige Samsung telefoons hier last van, wat een scherm issue bleek te zijn. Maar kan niks recent of iets m.b.t. Xiaomi telefoons vinden. Heb al met gpu settings gespeeld, maar dat levert niets op.

• hansie_k
  • Nu online
HMC schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 10:58:
Vandaag volgende MIUI update binnengekregen, dus jullie zullen 'em wel dit aankomende weekend krijgen.
Zag eruit als een kleintje, en dat is het ook.
Het scherm van het update proces is iets leuker geworden met een percentage wat constant oploopt.
Je ziet dus goed dat de phone bezig is...denk dat er meer mensen waren die bij de vorige update dachten dat het niet helemaal goed ging, omdat het zolang duurde. :+

Verder een duidelijke waarschuwing dat je je phone brick't als je tijdens update je phone reboot. :P

[Afbeelding]

De fixes zijn voor twee functies die ikzelf niet echt gebruik, dus niet veel nieuws voor mij.
En Security patch January 1, 2019. *O*
Ah, je was me voor. ;)
Deze is voor China, Global zal komende week wel komen.
Volgende update zal MiUI 11 worden, als ik het goed begrijp, hoogst waarschijnlijk met Pie.

• HMC

HMC

Pluviophile

hansie_k schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 18:03:
[...]

Ah, je was me voor. ;)
Deze is voor China, Global zal komende week wel komen.
Volgende update zal MiUI 11 worden, als ik het goed begrijp, hoogst waarschijnlijk met Pie.
Vast en zeker, al is 10.2.2.0 voor bv de Poco al gewoon Pie.
Ik hoop er zeer op, maar ben er nog niet zeker van.
Alles in de gaten houdend op MIUI forum en zo...mwah...ik weet het niet. :?

Betaalde Kremlin-troll

• Asomers
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 15-02 17:59
kan iemand ondertussen al de oké google functie doen uit eerder welk scherm?

Bij mij is de optie nog steeds uitgevinkt, zelfs al zet ik de taal in het Engels.
Met mijn vorige RMN3Pro kon ik dit wel doen, in het Engels
@Asomers misschien even de cache of iets van je telefoon leegmaken?

Want op mijn PixelExperience kan ik het ook gewoon doen OK google. En ik zit niet als de meeste of alle van hier in de topic op de standard MIUI ROM

• Asomers
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 15-02 17:59
theduke1989 schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 16:29:
@Asomers misschien even de cache of iets van je telefoon leegmaken?

Want op mijn PixelExperience kan ik het ook gewoon doen OK google. En ik zit niet als de meeste of alle van hier in de topic op de standard MIUI ROM
Heb ik al geprobeerd, alsook de cache en updates van de Google app verwijderd, maar de optie blijft steeds uitgeschakeld.
Ik zit op de standaard Miui Global ROM

• hars73

hars73

Asomers schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 15:56:

Bij mij is de optie nog steeds uitgevinkt, zelfs al zet ik de taal in het Engels.
Google er maar eens op, dan kom je het heel veel tegen. Op zowel Honor, Huawei, Samsung, Nokia maar dus ook Xiaomi telefoons. Denk dus niet dat het specfiek aan jouw telefoon ligt.

hars73 wijzigde deze reactie 30-01-2019 16:36 (5%)

• computerjunky
Alle Xiaomi telefoons zijn HEEL agressief met dingen uitschakelen zodra je scherm uit gaat en ik denk ook dat de google assistant of een onderdeel dat de assistant nodig heeft gewoon keihard uitgeschakeld word.
Zelfs mijn wifi word op de achtergrond gewoon gekilled. als ik na,lijk in mijn router kijk zie ik een bak DHCP requests allemaal afkomstig van mijn redmi terwijl ik nog 12 andere devices in huis heb op wifi die nergens last van hebben.
Leuk die insane battery life maar als daardoor de helft niet werkt...

Ik heb ineens problemen met apps en de play store die geen internet bebben terwijl ik op chrome gewoon kan browsen. even wifi uit en weer aan fixed het tijdelijk maar een echte oplossing heb ik na 3 weken nog niet gevonden...
Deze telefoon is om moedeloos van te worden.

• HMC

HMC

Pluviophile

Mwah, @computerjunky. Met apps kan ik het wel met je eens zijn. Voor apps die je belangrijk vindt moet je inderdaad even de settings induiken zodat ze niet ge-kill't worden, zoals messaging apps, maar met een wifi-verbinding, of dat soort systeem-gerelateerd spul is dat me nog nooit overkomen.

Betaalde Kremlin-troll

• computerjunky
HMC schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 17:21:
Mwah, @computerjunky. Met apps kan ik het wel met je eens zijn. Voor apps die je belangrijk vindt moet je inderdaad even de settings induiken zodat ze niet ge-kill't worden, zoals messaging apps, maar met een wifi-verbinding, of dat soort systeem-gerelateerd spul is dat me nog nooit overkomen.
In eerdere versies had je altijd in wifi> geavanceerd de optie actief houden in standby maar om 1 of andere vage reden vonden ze het nodig die optie weg te laten Dat is dan ook het hele probleem.
Bij sommige mensen werkt het prima bij anderen totaal niet. Er zijn werkelijk duizenden klachten over de hele miui roms te vinden online die allemaal nooit opgelost lijken te worden. Sommige dateren al vanaf versie 8.
Best wel een teleurstelling maar ik heb gewoon geen zin om te klooien met custom roms en de bootloader.
Ik denk zelf dat het komt door het upgraden van roms (van android 7 naar 8) bijna alle klachten komen voort uit een android versie upgrade.
Ik denk dat het komt doordat er instellingen aangepast zijn en de rom upgrade deze niet goed behandeld en er problemen ontstaan.
Echter is het niet zo aardig van xiaomi dat ze een rollback onmogelijk gemaakt hebben met het ook op "veiligheid".
Ik had gewoon eerst moeten factory resetten en daarna pas moeten upgraden daarvoor werke alles immers prima. Ze hebben wat mij betreft hun upgrade process niet op orde.
Een factory reset lijkt nu niet meer te helpen voor alle problemen die online te vinden zijn.
De enige oplossing die mensen vinden is het unlocken van de bootloader en een custom rom te installeren.
Misschien dat dit door de cache komt maarja daar kan je zonder unlocken enz niet bijkomen voor zo ver ik weet.

Het blijft jammer dat een prima stuk hardware door complete onkunde en desinteresse in alle klachten en geboden oplossingen door gebruikers door het software team de belemmerd word van goed functioneren.

• HMC

HMC

Pluviophile

Voorlopig komt er trouwens helemaal niets nieuws. Het MIUI-team is aan het feestvieren, ivm Chinees Nieuwjaar. De boel ligt plat tot 10 februari.

Betaalde Kremlin-troll

• computerjunky
HMC schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 10:42:
Voorlopig komt er trouwens helemaal niets nieuws. Het MIUI-team is aan het feestvieren, ivm Chinees Nieuwjaar. De boel ligt plat tot 10 februari.
Thx voor de herinnering wou net een paar items op ali bestellen maar kan dus beter wachten tot de 12de ofzo.
Bestellingen tijdens feestdagen zijn meestal heel erg laat.

• KvNwPPr
Ik heb de laatste tijd heel vaak dat Google Maps vast blijft hangen als ik hem opstart. Dan krijg ik de optie "wait" of "stop". Als ik het dan een paar keer opnieuw probeer werkt het wel. Als ie eenmaal is opgestart en ik heb de route ingevoerd heb ik verder geen problemen.

Ik heb dit alleen bij Google Maps. Heb de app opnieuw geinstalleerd, en een oudere versie geprobeerd, maar dat maakt geen verschil. Meer mensen hier last van?

Ik zit op MIUI Global 1.2 Stable. (10.2.1.0).

• HMC

HMC

Pluviophile

Een vraagje. Heb zelf in de "developer options" alleen nog maar "USB debugging" gebruikt in al mijn jaren met Android.

Maar nu we die airdots hebben (die Xiaomi oordopjes) ging ik eens spelen met Bluetooth Audio Codecs.
Echter worden die settings nooit bewaard.

Eerst een test na restart van phone>default.
Toen test door gewoon naar home te gaan en dan weer naar de dev options>default.

Daarna voor de lol eens settings als "forced GPU" en zo geprobeerd, maar dat wordt ook allemaal niet "onthouden".

Komt dat omdat de phone niet boot loader unlocked is of zo? :?

Moet ik nog wat anders doen om developer options te latern werken?
Wel vreemd dat "Debugging" wel gewoon werkt/onthouden blijft.

Betaalde Kremlin-troll

• Wortelstok
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 10:07
KvNwPPr schreef op zondag 3 februari 2019 @ 11:33:
Ik heb de laatste tijd heel vaak dat Google Maps vast blijft hangen als ik hem opstart. Dan krijg ik de optie "wait" of "stop". Als ik het dan een paar keer opnieuw probeer werkt het wel. Als ie eenmaal is opgestart en ik heb de route ingevoerd heb ik verder geen problemen.

Ik heb dit alleen bij Google Maps. Heb de app opnieuw geinstalleerd, en een oudere versie geprobeerd, maar dat maakt geen verschil. Meer mensen hier last van?

Mijn vrouw heeft dit ook, vooral met spraakinvoer bij Maps.
Tips welkom.

• Freakster86
@HMC Ik had precies hetzelfde. De meeste opties onthoudt hij niet en staan na een reboot weer uit. Telefoon is unlocked, dus dat lijkt niets uit te maken. Google gaf mij destijds geen nuttige antwoorden, dus heb het maar gelaten voor wat het was.

• HMC

HMC

Pluviophile

Freakster86 schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 11:44:
@HMC Ik had precies hetzelfde. De meeste opties onthoudt hij niet en staan na een reboot weer uit. Telefoon is unlocked, dus dat lijkt niets uit te maken. Google gaf mij destijds geen nuttige antwoorden, dus heb het maar gelaten voor wat het was.
Hmm, tsja, dan zal ik nog wat verder moeten zoeken. Want die BT audio codecs anders instellen maakt volgens sommigen wel degelijk verschil in hoe goed de BT oordopjes klinken.

Betaalde Kremlin-troll

• hars73

hars73

KvNwPPr schreef op zondag 3 februari 2019 @ 11:33:

Ik zie hier eventuele workarounds: http://en.miui.com/thread-5456843-1-1.html

• KvNwPPr
Thanks, ga het testen.

• HMC

HMC

Pluviophile

De geruchtenmachine draait al een tijdje op volle toeren op het Chinese forum, maar in het Engels is er nog maar bar weinig te vinden.

Ergens in Q1 '19 gaat o.a. RMN5 naar Android 9.0. Global misschien iets later, natuurlijk.
De RMN5 Pro (onze phone in India) niet, want die is al van 7.x naar 8.1 gegaan.

De enige engelstalige link die ik zo snel kon vinden was deze:
https://timesofindia.indi.../articleshow/67523698.cms welke over de Non-Pro schrijft.
Maar als je houdt van Chinees lezen, of Google's poging om het te vertalen, ga dan vooral naar het standaard MIUI-forumonderdeel over de RMN5.

Betaalde Kremlin-troll

• BdK9001
  • Registratie: september 2006
  • Nu online

BdK9001

50cc Prutser

Ik heb afgelopen maandag MIUI10 vaarwel gezegd en de overstap gemaakt naar de Oreo versie van Resurrection Remix. Ik was vrij laat met de upgrade van MIUI9 naar MIUI10, dit was vooral ingegeven door het hoge iPhone gehalte en de enorme hoeveelheid wit van MIUI10.

Helaas ben ik er niet in geslaagd om een werkbaar dark-theme te vinden die niet voorzien was van over-the-top aanpassingen aan knoppen, iconen en notificaties (de darktheme die ik voor MIUI9 had is niet compatibel met MIUI10). Daarnaast wilde ik ook meer controle over achtergrondprocessen, dit vooral omdat MIUI soms erg aggressief taken beëindigt (zoals Spotify wanneer ik gebeld wordt tijdens muziek luisteren).

Met RR ben ik tot nu toe erg tevreden, om deze te flashen moest eerst de bootloader unlocked worden, dit ging vrij eenvoudig via de mi-unlock tool van Xiaomi. Daarna eerst een Dummy-recovery uitgevoerd om de anti-rollback te omzeilen en toen kon na het installeren van de nieuwste firmware ook TWRP geflasht worden. Vanuit TWRP was het zo gepiept om RR te flashen, evenals de Open-gapps pico (kleinst mogelijke google-apps met volledige Play Store en navigatie functionaliteit). Na het doorlopen van de initiële setup van android nogmaals terug naar TWRP om Magisk (voor root) te flashen.

Ben erg tevreden met de performance en batterijduur (nacht van maandag op dinsdag van 100% naar 97%). Heb alsnog gisteravond Amplify en Greenify geïnstalleerd om dit nog verder te verbeteren.

Het enige wat ik in eerste instantie kwijt was, was de optie om dual-apps te gebruiken (erg handig wanneer je ook de whatsapp voor je werknummer en je werkmail op 1 toestel wilt hebben, maar gescheiden van je privé). Heb hiervoor als alternatief Island gevonden, dit is van dezelfde maker als Greenify en werkt erg goed. Fijnste daaraan is dat je de apps op je "eiland" ook kunt pauzeren, waardoor je in je vrije tijd nooit gehinderd wordt door werk-mail of whatsapps.

Geheel tactloos? Nee hoor ik heb tweetakt en viertakt | Als je rechts ingehaald kon worden, had je ook rechts kunnen rijden!

• SolarOrbiter
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 09:40
is er verschil in update-beleid voor CN Versie met Global ROM vs Global versie met Global ROM?
hardwarematig is er alleen een verschil qua ondersteuning voor band 20 begrijp ik.

heb zojuist een CN versie met global ROM besteld. toestel is voor mijn moeder. Mijn vader heeft de Redmi 5 Plus (Global versie) nu 11 maanden. Super goed toestel. ben jaloers op zijn battery-performance. ik gebruik nu een toestel van de zaak :-s

• hansie_k
  • Nu online
Welke browser gebruiken jullie?

Ik vanaf het begin af eigenlijk gewoon Chrome, maar momenteel Opera Mini.
Op andere telefoons al vaker gebruikt, nu ook op Android proberen.
Werkt tot nu toe erg vlot, maar het gaat me vooral om het batterij verbruik.

Nog tips?

• HMC

HMC

Pluviophile

Nog een bevestiging gevonden voor Pie op onze Redmi Note 5 (Q1):

Ook krijgen we MIUI 11, ergens in juli.
https://en.xiaomitoday.it...-verranno-aggiornati.html

HMC wijzigde deze reactie 17-02-2019 14:45 (3%)

Betaalde Kremlin-troll

• hansie_k
  • Nu online
Ik verwacht zomaar, in ieder geval voor de Global, dat de volgende update Pie wordt.
Dat we 10.2.2.0 die CH wel heeft gehad, over slaan.
Ik draai al ruim 6 maanden of langer Android Pie, wel via andere ROM.

Moet je toegeven werkt prima. Duurt wel erg lang vanuit de Xiaomi community voor een upgrade/

De security patches zijn natuurlijk een ander verhaal.

• hansie_k
  • Nu online
theduke1989 schreef op maandag 18 februari 2019 @ 09:37:
Ik draai al ruim 6 maanden of langer Android Pie, wel via andere ROM.

Moet je toegeven werkt prima. Duurt wel erg lang vanuit de Xiaomi community voor een upgrade/

De security patches zijn natuurlijk een ander verhaal.
Vroegah telefoons wel geflashed, maar tegenwoordig doe ik dat niet meer....
Wil gewoon een stabiel systeem, en inderdaad, met alle (security-) patches.

Over stabiel gesproken haha
De laatste weken sluit MiUI zomaar apps af...terwijl ik die aan t gebruiken ben.
Herkenbaar?

hansie_k wijzigde deze reactie 18-02-2019 09:47 (11%)

• hars73

hars73

hansie_k schreef op maandag 18 februari 2019 @ 09:42:
[...]
De laatste weken sluit MiUI zomaar apps af...terwijl ik die aan t gebruiken ben.
Herkenbaar?
Heb de laatste paar weken, ik denk 3x een force close gezien van een app (1x maps en 2x NS reisplanner). Maar die had ik toen niet actief in gebruik, zullen op de achtergrond gedraaid hebben via de recent apps.
Verder geen enkel probleem.

• emil_406
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 20-02 22:34
Asomers schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 15:56:

Ik kan bij elk scherm "Oké Google" zeggen. Geen probleem.

• KvNwPPr
Al 2 weken geen freeze meer gehad! _/-\o_

• BdK9001
  • Registratie: september 2006
  • Nu online

BdK9001

50cc Prutser

En in hetzelfde kader: al een week probleemloos op Resurrection Remix :D Mogelijk het grootste voordeel (naast de interface) is dat de automatische helderheid veel minder aggressief en veel gelijkmatiger is dan onder MIUI10.

Wel een andere (hardware)puntje aan het toestel: bij mij wil het scherm nog wel eens aangaan direct nadat ik het met de powerbutton uit heb gezet, alsof het toestel mijn enkele druk registreerd als een dubbele, hebben jullie dat ook al eens gehad?

Geheel tactloos? Nee hoor ik heb tweetakt en viertakt | Als je rechts ingehaald kon worden, had je ook rechts kunnen rijden!

• hars73

hars73

BdK9001 schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 08:30:
Wel een andere (hardware)puntje aan het toestel: bij mij wil het scherm nog wel eens aangaan direct nadat ik het met de powerbutton uit heb gezet, alsof het toestel mijn enkele druk registreerd als een dubbele, hebben jullie dat ook al eens gehad?
Yup heb ik ook af en toe. Maar ik was er eigenlijk vanuit gegaan dat dat meer aan mijn hoesje ligt dan aan de telefoon zelf.

hars73 wijzigde deze reactie 19-02-2019 08:48 (21%)

• Haphius
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 10:26
hars73 schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 08:47:
[...]

Yup heb ik ook af en toe. Maar ik was er eigenlijk vanuit gegaan dat dat meer aan mijn hoesje ligt dan aan de telefoon zelf.
Dit ligt bij mij zeker ook aan het hoesje. Zonder het hoesje heb ik hier geen last van.

• HMC

HMC

Pluviophile

Gebruik geen hoesje, maar ik heb het ook wel eens. Dacht dat het aan mezelf lag. Dikke vingers, spastisch, etc :P , maar ik ben dus niet de enige. :P
Dat ook weer opgelost.

Betaalde Kremlin-troll

• hansie_k
  • Nu online
Xiaomi zoekt beta testers voor Pie, testen begint eind maart... eerste kwartaal wordt het dus niet denk ik dan...

• hars73

hars73

hansie_k schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 08:47:
Xiaomi zoekt beta testers voor Pie, testen begint eind maart... eerste kwartaal wordt het dus niet denk ik dan...
Hier te vinden voor de liefhebbers: http://en.miui.com/thread-3788510-1-1.html
Ik ga maar uit van eind Q2 voordat een echte release beschikbaar is. Ach we krijgen hem in ieder geval. Al ben ik meer dan tevreden met de huidige software.

hars73 wijzigde deze reactie 21-02-2019 10:01 (20%)

Pagina: 1 ... 11 12 13 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True