Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOnlyJean
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09-09 14:11
Heeft iemand een andere Dialer werkend op stock-rom ? Ik wil graag de google dialer gebruiken krijg hem geinstalleerd en werkend alleen geen Call history.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:58
Na een paar weken gebruik, toch wel wat dingen die mij storen.
  • accu is toch wel snel leeg, ondanks zuinige SD636 SOC.
  • In vergelijking met m’n oude Lumia 830, houd deze het hooguit een dag langer uit. Ook met gebruik van b.v. Here WeGo, zie je het niveau gewoon zakken. Op de Lenovo P2 van m’n vrouw is het verbruik veel minder.
  • app’s geven heel willekeurig meldingen weer.
  • Diverse app’s geven heel willekeurig een melding (geluid of pop-up) van binnenkomende berichten, of andere gebeurtenissen. Hierdoor mis ik regelmatig een bericht.
  • MIUI zit toch best dicht.
  • Veel standaard app’s zijn niet te verwijderen, of uit te schakelen. Misschien had ik het verkeerd, maar was er van overtuigd dat sinds Android 7.x app’s van fabrikanten makkelijker te verwijderen of uit te schakelen moesten zijn. Xiaomi heeft zelfs een short-cut in Play Store uitgeschakeld om bij een bepaalde Instelling te komen om app’s uit te schakelen.
  • Google Android.
  • Ik word helemaal leip van reclame in app’s, zelf in standaard app’s, instellingen die overal en nergens verstopt zitten, ...
Spijt van m’n aankoop?
Mwah...misschien had ik me beter moeten inlezen over MIUI/Android.
Andere kant, het toestel maakt mooie foto’s, en ik ben bereikbaar.
Een hoop dingen binnen Android zijn ook wel weer handig geregeld.

Hetgeen wat me echt stoort is het accu verbruik, wat naar mijn idee eerst veel beter was...(ja, met dezelfde instellingen ;) ).
Hoop dat de volgende update daar weer verbetering in brengt, daar had ik dit toestel toch wel op uitgekozen.

Live from Denmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Wat je over batterijduur vertelt kan ik echt niet in meegaan. De phone is nieuw, dus ik weet niet hoe de batterijduur over een jaar zal zijn, maar voorlopig is het in mijn optiek echt fantastisch. Makkelijk vijf dagen hier, als lichte gebruiker. Misschien als zware gebruiker, zoals mijn vriendin, 2 dagen. Die heeft altijd alles aan, en speelt ook nog eens vrij zware spelletjes.
Voor levensduur van de batterij, houd 'em tussen de 20 en 80 procent. Duurt geeneens een uur aan de lader.

Over de apps. Tsja, er is een reden dat de Xiaomi phones zo goedkoop zijn.

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
HMC schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 17:21:
Wat je over batterijduur vertelt kan ik echt niet in meegaan. De phone is nieuw, dus ik weet niet hoe de batterijduur over een jaar zal zijn, maar voorlopig is het in mijn optiek echt fantastisch. Makkelijk vijf dagen hier, als lichte gebruiker. Misschien als zware gebruiker, zoals mijn vriendin, 2 dagen. Die heeft altijd alles aan, en speelt ook nog eens vrij zware spelletjes.
Voor levensduur van de batterij, houd 'em tussen de 20 en 80 procent. Duurt geeneens een uur aan de lader.

Over de apps. Tsja, er is een reden dat de Xiaomi phones zo goedkoop zijn.
Ik zal de komende dagen het verbruik in de geen houden.
Stuur regelmatig een WA berichtje, en browse vrij veel.
Geen games ofzo. Zal de SOT eens bekijken.

Live from Denmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 20:44
@hansie_k Ik vind het ook een beetje sterk dat hij na 1 dag leeg is. Er zijn mensen die 7 a 8 uur schermtijd hebben. Da's dan een hele werkdag met het scherm aan. Meestal gaat hij hier 's avonds aan de lader maar dan zit er nog 50 a 60% in kwestie afhankelijk van het gebruik, en dat was de laatste dagen behoorlijk veel met te modden etc.
Kan zijn dat er dus best iets op de achtergrond staat te draaien dat er niet zou mogen draaien.
Ik zou zeggen begin eens van scratch en als je er een sd-kaart in hebt zitten haal die er eens uit. Heb ooit eens het genoegen gehad om een slechte sector te hebben waar media content was en die service bleef heel mooi draaien in de achtergrond.

Nu een hoop apps en reclame., euhm, ik heb een S7 en dat is behoorlijk hetzelfde beestje, daar wil Samsung het allemaal voor jou regelen. Die batt is gegarandeerd op 0% 's avonds als ik m gebruik zoals ik de Xiaomi heb gebruikt de laatste tijd.

Eerlijk? Verdiep je even in het unlocken van de bootloader, TWRP loader erop. Flash dan Masik rom waar de default MI dingen uit zijn, of zelfs kan selecteren bij de install. Daarna zet je Nova launcher erop en je hebt een mooie build die eruit ziet als standaard Android. Flash dan Magisk om het ding te rooten en er mod packs op te zetten zoals een adblocker etc. Mijn bankzaken werken nog perfect met magisk hide die ook standaard in die app zit.
Als hij geroot is kan je gelijk de camera2api activeren etc etc

De Xiaomi redmi note 5 is een super toestel voor de prijs maar als je kritisch bent, zoals ik en daar is niks mis mee, dan moet je even aan de slag. Er zijn er nu al 3 in mijn familie die er 1 hebben en die er super enhousiast over zijn (1 komt trouwens ook van een S6 edge). Echter is het ding nog een pak beter als je zelf vanalles aanpast.

Trouwens het eerste wat ik terug in het doosje hebt gestopt is de lader en de kabel want die zijn gewoon niet van super kwaliteit. Anker, Aukey met QC2.0 en een goede usb kabel en het ding laat veel sneller op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
@Luke-san nee, ik haal ongeveer 2,5 - 3 dagen.
Ik ga komende tijd even kritisch kijken naar wat ik gebruik, en wat er verbruikt wordt.
Wat ik me sowieso kan bedenken is Google Fit, die heb ik voor Stappenteller en alsniknga fietsen/lopen, maar dat is minimaal.
GPS, Bluetooth heb ik standaard uit staan.

Flashen heb ik ook aan zitten denken, maar heb momenteel geen desktop of laptop te beschikking

Live from Denmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
@hansie_k Had ik dus even verkeerd gelezen. Mmm eerlijk 2,5 dagen is voor mij persoonlijk al prima met al de spullen die we tegenwoordig draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cy-gor25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 13:42
Luke-san schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 18:08:
@hansie_k Ik vind het ook een beetje sterk dat hij na 1 dag leeg is. Er zijn mensen die 7 a 8 uur schermtijd hebben. Da's dan een hele werkdag met het scherm aan. Meestal gaat hij hier 's avonds aan de lader maar dan zit er nog 50 a 60% in kwestie afhankelijk van het gebruik, en dat was de laatste dagen behoorlijk veel met te modden etc.
Kan zijn dat er dus best iets op de achtergrond staat te draaien dat er niet zou mogen draaien.
Ik zou zeggen begin eens van scratch en als je er een sd-kaart in hebt zitten haal die er eens uit. Heb ooit eens het genoegen gehad om een slechte sector te hebben waar media content was en die service bleef heel mooi draaien in de achtergrond.

Nu een hoop apps en reclame., euhm, ik heb een S7 en dat is behoorlijk hetzelfde beestje, daar wil Samsung het allemaal voor jou regelen. Die batt is gegarandeerd op 0% 's avonds als ik m gebruik zoals ik de Xiaomi heb gebruikt de laatste tijd.

Eerlijk? Verdiep je even in het unlocken van de bootloader, TWRP loader erop. Flash dan Masik rom waar de default MI dingen uit zijn, of zelfs kan selecteren bij de install. Daarna zet je Nova launcher erop en je hebt een mooie build die eruit ziet als standaard Android. Flash dan Magisk om het ding te rooten en er mod packs op te zetten zoals een adblocker etc. Mijn bankzaken werken nog perfect met magisk hide die ook standaard in die app zit.
Als hij geroot is kan je gelijk de camera2api activeren etc etc

De Xiaomi redmi note 5 is een super toestel voor de prijs maar als je kritisch bent, zoals ik en daar is niks mis mee, dan moet je even aan de slag. Er zijn er nu al 3 in mijn familie die er 1 hebben en die er super enhousiast over zijn (1 komt trouwens ook van een S6 edge). Echter is het ding nog een pak beter als je zelf vanalles aanpast.

Trouwens het eerste wat ik terug in het doosje hebt gestopt is de lader en de kabel want die zijn gewoon niet van super kwaliteit. Anker, Aukey met QC2.0 en een goede usb kabel en het ding laat veel sneller op.
Waarom QC 2.0. ipv 3.0. ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luke-san
De redmi note 5 ondersteunt max QC 2.0 support. Dus ja een QC 3.0 mag ook wegens backwards compatible. De meegeleverde ondersteunt geen 1 van de 2. QC's

[ Voor 5% gewijzigd door Luke-san op 15-08-2018 22:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-09 18:39
Ik ben nog steeds super tevreden over het toestel. Niks op aan te merken.

Ondanks dat het scherm links onder gebarsten is het total niet hindelijk bij wit ligt of wt dan ook.

En REMIX-OS met update van 15 juli doet het ook prima. Kan iedereen aanraden REMIX-OS rom te gebruiken. PixelExperience ROM daarin tegen vondt ik zelf niet zo goed werken. Ondanks dat het stock rom was en Google now ge-intergreert is.

• discusws
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-09 11:18
Ik lees verschillende verhalen omtrent de anti-rollback dummy file indien je een arb = 3 heb. Ze zijn nogal tegenstrijdig.

Bij een toestel met ARB = 3 wel of geen anti-rollback dummy file?

pvoutput 10 x 405WP N, 4 x 405WP Z

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
The displayed output : 3 shall mean you're fine while 4 shall mean you're in the Anti-Rollback squad.
Bron

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

• theduke1989
@SirLenncelot als je vanaf het begin al hebt geflashed je software naar een andere custom rom. Ik neem aan dat er dan geen impact op is? En de ARB er niet is. ??? hoe zit dat.

voor mij gevoel en qua testen ik kan zonder enige problemen altijd ene nieuwe rom installeren ... dus dan is het alleen in de miui roms??

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Vanaf Miui global 9.5.19 en MIUI 10 Beta ROM 8.7.6 is er een ARB (of betere versie van) geïnstalleerd.

Bron

• theduke1989
@SirLenncelot kan niks terug vinden over als je al andere Custom roms hebt geinstalleerd.

Alleen wanneer je update vanuit MIUI etc naar een nieuwere versie. dus waarschijnlijk en gelukkig geen impact op mij dan. (Y)

• Luke-san
theduke1989 schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 11:56:
@SirLenncelot kan niks terug vinden over als je al andere Custom roms hebt geinstalleerd.

Alleen wanneer je update vanuit MIUI etc naar een nieuwere versie. dus waarschijnlijk en gelukkig geen impact op mij dan. (Y)
Gewoon even via adb in fastboot dit commando ingeven en dat weet je 100% zeker welke versie je hebt:

fastboot getvar anti

Heb je 3, dan kan je naar andere roms gaan zoveel je wil, ook oudere miui versies. Ook updaten naar een nieuwe maar dan moet je zien dat daar geen nieuwe firmware inzit want dan gaat hij naar 4 vanaf bepaalde miui versies (google shows you which).
Nu bij mijn weten (disclaimer ....) zit er geen firmware in de custom roms.

• theduke1989
is er een manier om het remote uit te voeren? ik heb namelijk geen toegang meer tot een desktop/laptop met werkende usb.

dus zou het toch willen zien. hoe kan dit. via TWRP de commando erbij halen of?

• SirLenncelot
  • Niet online
Ik weet vrijwel zeker dat je geen ARB versie van 4 of hoger hebt @theduke1989 anders kun je TWRP namelijk niet installeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MY00
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 12:26
De telefoon van mijn zoon is helemaal dood. Laad niet en kan niet aangezet worden. Iemand een idee hoe we hier nog leven in kunnen krijgen? Helaas zijn de 45 dagen geld terug van GearBest voorbij. Terug sturen kan voor reparatie. De verzendkosten zijn dan voor ons, is over heen te komen, maar het kan ook zijn dat er no belasting in Hong Kong bij komt. Al met al iets te veel onzekerheden om deze gelijk terug te gaan sturen.

Hopelijk heeft iemand een idee. De telefoon ziet er als nieuw uit en er zijn ook geen vreemde dingen mee gebeurt. Alle knoppen doen het nog, alleen laden is momenteel denk ik het probleem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luke-san
MY00 schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 09:09:
De telefoon van mijn zoon is helemaal dood. Laad niet en kan niet aangezet worden. Iemand een idee hoe we hier nog leven in kunnen krijgen? Helaas zijn de 45 dagen geld terug van GearBest voorbij. Terug sturen kan voor reparatie. De verzendkosten zijn dan voor ons, is over heen te komen, maar het kan ook zijn dat er no belasting in Hong Kong bij komt. Al met al iets te veel onzekerheden om deze gelijk terug te gaan sturen.

Hopelijk heeft iemand een idee. De telefoon ziet er als nieuw uit en er zijn ook geen vreemde dingen mee gebeurt. Alle knoppen doen het nog, alleen laden is momenteel denk ik het probleem.
Probeer eens eerst met verschillende laadkabels en chargers. Kijk ook eens even in de connector in het toestel of je niks vreemd ziet.
Als de batterij leger dan leeg is ga je hem eerst een beetje moeten opladen voordat hij iets doet. Laad hem dan eerst zeker een half uur op voor dat je iets te probeert..
Heb je een charger doctor, wat ik in diverse topics al jarenlang al aanraad om te hebben, dan kan je zien of het toestel zowiso oplaad of niet.

Na dat half uur opladen probeer eens vol+ en power te drukken. Dan kom je normaal in de bootloader. Scherm gaat aan en een mannetje verschijnt. Gebeurt dat dan al niet is het iets minder aangenaam om verder te gaan. Trouwens moest dat lukken druk dan een seconde of 10 op de powerknop om eruit te gaan.
Laat eens weten of dat lukt en dan zien we verder wat we kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MY00
De telefoon heeft al aan verschillende laders gehangen voor langere tijd.. Maar we gaan het nogmaals proberen. Ik laat de uitkomst weten. Ik heb niets vreemds gezien aan de connector.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luke-san
MY00 schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 13:31:
De telefoon heeft al aan verschillende laders gehangen voor langere tijd.. Maar we gaan het nogmaals proberen. Ik laat de uitkomst weten. Ik heb niets vreemds gezien aan de connector.
Er is nog iets in de vorm van low level flashen. Hierbij gebruikt Xiaomi de mogelijkheid van Qualcomm om via USB rechtstreeks de processor aan te sturen en te flashen.
Maar dat is enkel voor wanneer er niets meer werkt en je toch wel de skills hebt. (lees niet iedereen wil dit doen)
http://en.miui.com/thread-2171064-1-1.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skatespeare
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-06 10:40
-never mind- Have you tried turning it off and on again?

[ Voor 93% gewijzigd door Skatespeare op 17-08-2018 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Hier gisteren op vakantie in Italië bij de mediamarkt het toestel even in mn handen gehad. Eerste indruk, het formaat valt misschien toch wel mee. Voelt verder in bediening erg snel aan. Ik zag alleen geen navigatieknoppen? Staat ie dan ingesteld op veeg bewegingen? MIUI heeft normaal toch wel gewoon navigatie knoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
hars73 schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 14:19:
Hier gisteren op vakantie in Italië bij de mediamarkt het toestel even in mn handen gehad. Eerste indruk, het formaat valt misschien toch wel mee. Voelt verder in bediening erg snel aan. Ik zag alleen geen navigatieknoppen? Staat ie dan ingesteld op veeg bewegingen? MIUI heeft normaal toch wel gewoon navigatie knoppen?
Je kan beide selecteren. Ik heb 'm zelf full screen staan, dus zonder die knoppen. Ik wil niet echt meer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henri.
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Luke-san schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 14:45:
[...]

Je kan beide selecteren. Ik heb 'm zelf full screen staan, dus zonder die knoppen. Ik wil niet echt meer terug.
Ik gebruik ook full screen, dat is echt fijn, enige nadeel vind ik dat je met de knoppen alles op de achtergrond in 1 keer kan sluiten inclusief het verwijderen van cache bestanden. Dit heb ik bij full screen nog niet ontdekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

hars73 schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 14:19:
Kan inderdaad allebei dus. Kan je zelf kiezen.
Over het formaat; inderdaad viel mij dat ook alleszins mee. Hij is zelfs minder breed dan mijn oude telefoon.
Over het formaat ben ik dik tevreden.
Henri. schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 16:16:
[...]

Ik gebruik ook full screen, dat is echt fijn, enige nadeel vind ik dat je met de knoppen alles op de achtergrond in 1 keer kan sluiten inclusief het verwijderen van cache bestanden. Dit heb ik bij full screen nog niet ontdekt
Hier ook full screen all the way. Heerlijk. Maar ik ben toch wel benieuwd wat je bedoelt met "inclusief cache bestanden".
Hoe doe je dat, als je de knoppen wel aanzet?

[ Voor 37% gewijzigd door HMC op 18-08-2018 16:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henri.
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
HMC schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 16:38:

Hier ook full screen all the way. Heerlijk. Maar ik ben toch wel benieuwd wat je bedoelt met "inclusief cache bestanden".
Hoe doe je dat, als je de knoppen wel aanzet?
Menuknop en dan het kruisje (uit m'n hoofd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Is dat niet RAM vrijmaken? Dat kan zonder "knoppen" ook gewoon. Omhoog slepen en even vasthouden voor multitask menu, en dan heb je ook een kruisje onderin. (Edit: Moet je wel eerst in settings aanzetten)
Volgens mij heeft dat weinig met cache te maken.

Misschien dat het met de "knoppen" anders is. Nooit geprobeerd.

[ Voor 8% gewijzigd door HMC op 18-08-2018 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
HMC schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 17:23:
Is dat niet RAM vrijmaken? Dat kan zonder "knoppen" ook gewoon. Omhoog slepen en even vasthouden voor multitask menu, en dan heb je ook een kruisje onderin. (Edit: Moet je wel eerst in settings aanzetten)
Volgens mij heeft dat weinig met cache te maken.

Misschien dat het met de "knoppen" anders is. Nooit geprobeerd.
Idd zo is het, ff naar boven en vasthouden. Normaal laten ze dat trouwens zien in de tutorial als je de full screen functie aanzet en moet je de demo zelfs nadoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Die full-screen gestures mis ik wel in Lineage. Er is wel een workaround maar die brengt bij lange na niet dezelfde ervaring. Hopelijk komt er nog een Android P update voor het toestel via Lineage, ik heb begrepen dat het dan standaard ingebakken zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOnlyJean
Ik krijg een update aangeboden via OTA, MIUI V9.6.3.0.OEIMIFD | Stabiel 680M

Nu lees ik dat veel mensen problemen ondervinden, is het verstandig deze reguliere update wel of niet in te spelen ? Nee ik heb geen Root geen Custom Rom, gewoon mijn RN5 Global zo uit de doos.
En momenteel heb ik ook geen behoefte aan een Cursom Rom of zo, want alles werkt redelijk zoals ik het wil (had wel graag een andere dialer gebruikt of klok app, maar goed daar is overheen te komen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
TheOnlyJean schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 12:49:
Ik krijg een update aangeboden via OTA, MIUI V9.6.3.0.OEIMIFD | Stabiel 680M

Nu lees ik dat veel mensen problemen ondervinden, is het verstandig deze reguliere update wel of niet in te spelen ? Nee ik heb geen Root geen Custom Rom, gewoon mijn RN5 Global zo uit de doos.
En momenteel heb ik ook geen behoefte aan een Cursom Rom of zo, want alles werkt redelijk zoals ik het wil (had wel graag een andere dialer gebruikt of klok app, maar goed daar is overheen te komen)
Volgens mij wat problemen met het warm/heet worden van de camera.
Verder ben ik niet iets tegen gekomen.
Wel gelezen dat ze de update vorige week ingetrokken hadden vanwege problemen.

Live from Denmark

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
In Miui wachtte ik altijd een tijdje met updaten. Volgens mij wordt niet alles even goed getest daar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansie_k
Net update uitgevoerd.
Lockscreen ziet er anders uit, alles gecentreerd.
Apps lijken iets sneller op te starten, maar dat kan misschien komen omdat de telefoon opnieuw opgestart is....
Na de installatie gaf MiUi een melding over dual apps, ooit geprobeerd.
Heeft blijkbaar nog wat cache verwijderd daarvan.

Verder, nog, geen merkbare dingen.

Live from Denmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOnlyJean
Ik lees op verschillende sites inderdaad dat ze deze update terug getrokken hadden en nu weer opnieuw aanbieden. dus vandaar beetje huiverig. Dit is mijn eerste ervaring met een Xiaomi telefoon (welke wel goed bevalt trouwens).

Ik heb nu de 9.5.19.0 OEIMIFA Global er op staan en geen problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Zoals ik eerder aangaf hier, was mijn Miui 9.6.4.0 (op mijn Chinese versie :P ) ook ineens weer weg toen ik thuiskwam en 'em wilde installeren. Dat was een week geleden of zo. Inmiddels is 'ie wel weer aangeboden (eergisteren) en heb ik 'em geïnstalleerd.

Ik denk dat Noisia er de slimste methode op nahoudt. Dagje, of zelfs twee, wachten.
Had ik zelfs nog niet eens bij stilgestaan. _O_
d:)b

Ze worden dus soms teruggetrokken.
hansie_k schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 13:38:
Net update uitgevoerd.
Lockscreen ziet er anders uit, alles gecentreerd.
Apps lijken iets sneller op te starten, maar dat kan misschien komen omdat de telefoon opnieuw opgestart is....
Na de installatie gaf MiUi een melding over dual apps, ooit geprobeerd.
Heeft blijkbaar nog wat cache verwijderd daarvan.

Verder, nog, geen merkbare dingen.
Gecentreerd is Miui 10 spul. Dat lijken ze vaker te doen in deze "latere" releases van Miui 9.

Dual apps en dual accounts kreeg ik ook melding over.
Zelf had ik dual account voor Telegram aangemaakt tijdje geleden, om te testen. Toen ook direct verwijderd. Maar blijkbaar stond de rommel nog wel op de phone. Ik vind het netjes.

[ Voor 48% gewijzigd door HMC op 20-08-2018 14:50 . Reden: 4.0, niet 0.4 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
Het gecentreerde ziet er wel strakker uit.

Ben wel benieuwd wanneer 10 uitkomt, en of dat dan meteen met Pie is ..

Live from Denmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOnlyJean
Gisteren dan toch maar de installatie gedaan ging zonder problemen dus nu op MIUI V9.6.3.0.OEIMIFD | Stabiel, kreeg wel in allerlei applicaties dat ze op zoek waren naar GPS terwijl ze wel deze machtiging hadden om daar gebruik van de maken en GPS aan staat.

Voor de rest de al bekende dingen gecentreerd lock-screen en zo. Voor de rest merk ik nog niet veel van de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOnlyJean
Wat wel opvalt is dat ze in de beschrijving van de MIUI V9.6.3.0.OEIMIFD aangeven dat ze de security patches tot 1 augustus in de firmware hebben zitten maar als je gaat kijken is security level op 1 juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
TheOnlyJean schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 12:38:
Wat wel opvalt is dat ze in de beschrijving van de MIUI V9.6.3.0.OEIMIFD aangeven dat ze de security patches tot 1 augustus in de firmware hebben zitten maar als je gaat kijken is security level op 1 juli.
Dat gaat dan toch goed?
Tot 1 augustus ,niet tot en met... ;) >:) :P

Live from Denmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOnlyJean
Daar heb je ook weer gelijk in hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
MY00 schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 13:31:
Heb je nog een update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cy-gor25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 13:42
1. Hoe lang heb je de toestel nu in gebruik.
Sinds maandag 20/08
2. Van welk toestel kom je af.
iPhone 6s
3. in hoeverre is het een grote verbetering?
batterij...niet meer elke dag opladen en effectief alles kunnen doen zonder dat de batterij leeg is rond 4 uur in de middag. Het groter scherm en quickcharge zijn ook een verbetering.
4. Camera / snelheidswinst tov je oude toestel.
De camera van de iPhone was beter maar ik verwachtte weinig van een toestel dat honderden euros minder kost maar voor instagram is dit wel ok, zolang je niet zoomt. Kwa snelheid is dit toestel vlotter volgens mijn gevoel.
5. De overall rating van het toestel.
8/10. Voor dit geld is dit een hele goede koop.

Als je de nova launcher installeert, is de look and feel nog beter. Het enige wat ik wil doen is de bloatware erafgooien zoals de stock browser en ander xiaomi software.

Unlock je hiervoor de bootloader, root je het toestel en dan met titatanium de stock apps freezen (om zeker te zijn dat ik niets fouts eraf gooi) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOnlyJean
Even een andere vraag, welke Apps gebruiken jullie op je Redmi Note 5.

Ikzelf gebruik de volgende en tussen haakjes waarom:

Microsoft Launcher (MIUI Launcher ondersteunt geen 5x6 verdeling op homescreen)
Whatsapp (duidelijk)
Sygic (Navigatie)
Pulsar (Muziek speler)
Feul Flash (zoeken naar goedkope benzine bij mij in de buurt)
ZeverCload (zonnepanelen)
Rabo en ING bankieren (duidelijk)
1limburg (waar zou ik vandaan komen)
MiX Explorer (gratis zeer uitgebreide explorer om mijn bestanden bij te houden)
Dropbox (duidelijk)
SD Maid (af en toe eens wat opschonen)
Chronus (Datum/Tijd/Weer Widget)
ACalendar (Calendar Widget)
PureVPN (duidelijk)
BuienRadar (duidelijk)
Camera MX (voor foto's maken met filters en leuke effecten)
SwiftKey (dikke vingers dus groter toetsenbord)

En de belangrijkste System App Remover

Deze laatste gebruik ik om niet gebruikte apps zoals Google books/movies/music uit te zetten dit gaat niet met de MIUI interface namelijk. Let op ik heb geen root rechten op mijn foon en gewoon MIUI 9.6.3.0 Global geinstalleerd.

Welke Apps zouden jullie nog aanbevelen en waarom deze op de Redmi Note 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Voor de tweakers wie CUSTOM ROMS gebruiken dus geen XIAOMI.EU rom.

Welke gebruiken jullie op dit moment?
Ik gebruik REMIX-OS 6.1 van Shahan_mik3 <- maar blijkbaar gestopt met het onderhoud van de ROM.

Nu wil ik LineageOS 15 gebruiken, maar hij schijnt ook (Shahan_mik3 ) die ROM te onderhouden. Nu wil ik een up-to-date ROM graag.

Dus als jullie me kunnen helpen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MY00
Ja ik heb een nieuw (zelfde) toestel besteld en een bedrag terug gekregen van Gearbest.
Ga van het weekend het toestel openmaken en kijken of ik misschien iets kan zien.
Mocht het nieuwe toestel 1x vallen dan hebben we alvast een reserve scherm 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David13
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 12-06-2023
theduke1989 schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 11:59:
Voor de tweakers wie CUSTOM ROMS gebruiken dus geen XIAOMI.EU rom.

Welke gebruiken jullie op dit moment?
Ik gebruik REMIX-OS 6.1 van Shahan_mik3 <- maar blijkbaar gestopt met het onderhoud van de ROM.

Nu wil ik LineageOS 15 gebruiken, maar hij schijnt ook (Shahan_mik3 ) die ROM te onderhouden. Nu wil ik een up-to-date ROM graag.

Dus als jullie me kunnen helpen..
Lineage wordt wel nog bijgehouden.

https://www.lineageoslog.com/15.1/whyred

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-09 00:55

PoweRoy

funky!

hmm heb nu 3 dagen last dat mijn telefoon steeds uit valt (5+ per dag). Heb hem nu 2 maanden.

Wil het scherm aanzetten maar blijkt dat hij echt uit staat. Dacht eerst dat het mijn case die niet goed zat, maar dat bleek niet zo te zijn. 1x gehad dat ik aan t bellen was dat hij silent uitviel. Andere keren wilde ik hem gebruiken maar bleek hij uit.

Iemand zelfde issue gehad/gezien?

Zit op MIUI Global 9.6.3.0

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

PoweRoy schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 16:06:
hmm heb nu 3 dagen last dat mijn telefoon steeds uit valt (5+ per dag). Heb hem nu 2 maanden.

Wil het scherm aanzetten maar blijkt dat hij echt uit staat. Dacht eerst dat het mijn case die niet goed zat, maar dat bleek niet zo te zijn. 1x gehad dat ik aan t bellen was dat hij silent uitviel. Andere keren wilde ik hem gebruiken maar bleek hij uit.

Voorlopig met zelfde rom (wel fw-less) dirty geflashed en kan niet zeggen dat ik het zelfde probleem heb. Draait al paar dagen aan een stuk zonder echte problemen hier.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

PoweRoy schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 16:06:

Overduidelijk is er iets mis met de stroomvoorziening. Misschien is er iets mis gegaan tijdens het monteren van de batterij, of je hebt 'em al eens laten stuiteren. Probeer 'em (nog) eens te laten stuiteren, of stuur 'em op ter reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy

PoweRoy

funky!

Ah iets duchtigs mis nu. Ging uit maar niet meer aan. Als ik de lader erin steek en over de achterkant wrijf lijkt het wel een stroom issue. Voel heel raar aan, alsof het lage spanning is. Stekker eruit en voelt gewoon glad.

Heb hem via aliexpress, kijken wat ik nu moet doen.

[ Voor 10% gewijzigd door PoweRoy op 24-08-2018 18:02 ]

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

PoweRoy schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 18:02:
Ah iets duchtigs mis nu. Ging uit maar niet meer aan. Als ik de lader erin steek en over de achterkant wrijf lijkt het wel een stroom issue. Voel heel raar aan, alsof het lage spanning is. Stekker eruit en voelt gewoon glad.

Bedoel je dat je een verschil voelt op de achterkant van de phone tussen laden en niet laden? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-07 11:56

Alexo

groots met een zachte o

Klinkt als 'lekkende stroom'. Is die combi usbkabel + oplader de originele?

[ Voor 6% gewijzigd door Alexo op 24-08-2018 18:22 ]

🖥️ i5 3550/GTX960/16GB 📱Xiaomi Mi Mix 2S 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discusws
vandaag de note 5 global kunnen unlocken deze heeft ARB = 3
twrp-3.2.3-0-whyred.img erop gezet dmv van uitleg @SirLenncelot
ik had al een micro sd in de telefoon gezet met de miui rom 8.8.16_v10

nu wilde ik de telefoon na twrp installatie met de VOL_UP en power knop in twrp starten maar dat werkte niet.
dmv fastboot boot twrp.img lukte het wel
backup gemaakt
factory reset gedaan
install van de rom
en daarna een reboot.
nieuwe rom staat er op en doet het.

maar nu wil ik naar twrp
VOL_UP en power = werkt niet
VOL_UP en power en bij logo power los = werkt niet
VOL_UP en VOL_DOWN en power = werkt niet
VOL_UP en VOL_DOWN en bij logo power los = werkt niet

Gaat bij bovenstaande combinaties continue herstarten nadat het MI logo is getoond

In MIUI via de updater de keuze start recovery mode start twrp op,
ook via fastboot en dan fastboot boot twrp.img start de telefoon twrp op.

Iemand enig idee om het werkend te krijgen met de VOL+ en power knop? of een andere combinatie ;)

[ Voor 15% gewijzigd door discusws op 24-08-2018 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Nee lukt mij ook niet, enkel via het powershell commando

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discusws
geen verwijt @SirLenncelot maar in je uitleg staat:
  • Command: fastboot flash recovery twrp.img
  • Niet rebooten! Vanuit fastboot direct naar recovery door Volume Up + Power in te houden
dat zet mensen dan wel op het verkeerde been :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banananas
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 06-07-2024
Hee mensen, ik heb een probleem.

Het scherm en het glazen plaatje die er als protector opzat van de redmi note 5 van mijn vriendin is vandaag spontaan gebarsten/zachtjes geexplodeerd in de linker onderhoek. De barsten lopen over heel het scherm en het is erg scherp. Het enige wat ze deed was YouTube kijken. De telefoon is pas 7 weken oud.. Touch is gewoon intact.

Nu is mijn vraag, zijn er verhalen bekend van de redmi note 5 over dit verschijnsel?

Ik hoop dat ik wat kan regelen op aliexpress met de verkoper, maar i kweet even niet zo goed wat ik moet doen nu. Iemand ervaringen met garantie procedure via aliexpress?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy

PoweRoy

funky!

HMC schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 18:14:
[...]

Bedoel je dat je een verschil voelt op de achterkant van de phone tussen laden en niet laden? :?
Yes :X Als ik hem 'aai' aan de achterkant voel je een tinteling. Stekker eruit en de tinteling is weg.
Alexo schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 18:21:
[...]

Klinkt als 'lekkende stroom'. Is die combi usbkabel + oplader de originele?
Ja met de orinele combi.

Edit:

Net ook even naar de Allianz verzekering gekeken van aliexpress. Daar zie ik heel veel klachten dat mensen andere (veel goedkopere) telefoons terug krijgen...

[ Voor 31% gewijzigd door PoweRoy op 26-08-2018 07:35 ]

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
Algemeen Android vraagje;
Gister een update gehad van Google Fit.
Ziet er allemaal strak uit, nieuwe looks voor P?

Ik gebruik Fit regelmatig, stappenteller, met fietsen, langere wandelingen...
Maar al m'n oude prestaties (nouja...) zijn verdwenen, kan ook nergens vinden hoe ik iets van een backup kan terug zetten.
Iemand een idee hoe ik die weer te zien krijg in de nieuwe Fit?

Live from Denmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:48

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Ik zit ook met iets waarvan ik denk dat het algemeen Android is, maar misschien ook wel Miui eigen...

Wanneer ik vanuit (bijvoorbeeld) Whatsapp een link open die in een andere app geopend moet worden (zoals marktplaats of AliExpress) dan opent marktplaats (of AliExpress) in het venster van Whatsapp. Dit is ongetwijfeld bedacht om alles soepeler te laten verlopen, maar ik kan op deze manier niet switchen tussen de content en de conversatie omdat er geen apart proces wordt gestart waar ik naartoe kan switchen.

Weet een van jullie of dit miui eigen is, of dat het een android functie is (en hoe deze heet, dan kan ik uitzoeken hoe het uit moet)

Kalm aan! En rap een beetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
discusws schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 22:25:
geen verwijt @SirLenncelot maar in je uitleg staat:
  • Command: fastboot flash recovery twrp.img
  • Niet rebooten! Vanuit fastboot direct naar recovery door Volume Up + Power in te houden
dat zet mensen dan wel op het verkeerde been :)
oh dan had ik je vraag niet goed begrepen. Want dat lukte bij mij wel. Enige dat mij niet lukt is om naderhand in recovery te booten.

Kan het niet voor je testen omdat ik even geen Windows installatie bij de hand heb, maar het powershell commando is geloof ik: adb reboot recovery

kun je eens proberen of dat werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discusws
@SirLenncelot
bij de volgorde zoals door jouw beschreven lukte de VOL_UP + power niet en naderhand ook niet. Menig filmlpje van de note 5 laat zien dat dit zou werken.

Het lukt mij vanuit de update optie binnen miui en vanaf powershell cmd met "fastboot boot twrp.img" dus mogelijkheden genoeg :) om twrp te starten, blijft alleen vreemd dat dat dus per toestel anders is / kan zijn.

Bij onze redmi note 3 pro's ondanks dezelfde twrp installatie reageren beide telefoons ook verschillend om recovery te starten
1 - VOL_UP + power totdat twrp is gestart
2 - VOL_UP + power en bij logo power los en wachten tot twrp start 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard4
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 30-01-2022
Welk thema bevat de achtergrond carrousel en heeft de mogelijkheden om 5x5,5x6 oid icoontjes te geven op het startscherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Kan iemand mij vertellen wat ik fout doe?

Via otg of micro sd lukt het me niet om lineageos te installieren.

Na de Reboot duurt het länger dän 1 Stunde en en blijft opdezelfde scherm.

Via otg en micro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theduke1989
theduke1989 schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 19:07:
Kan iemand mij vertellen wat ik fout doe?

Via otg of micro sd lukt het me niet om lineageos te installieren.

Na de Reboot duurt het länger dän 1 Stunde en en blijft opdezelfde scherm.

Via otg en micro.
Toch gelukt. Mijn oplossing:
- download de Xiaomi.eu rom.
- plaats deze op een micro-sd of USB.
- reboot device in TWRP.
- installeer eerst de Xiaomi.eu rom.
- reboot device in TWRP modus weer.
- installeer LineageOS.

Ik had veel geprobeerd, dus in mijn geval was ik bezig met een previous build.

Extra toevoeging: theduke1989 in "[Xiaomi Redmi Note 5] Ervaringen & Discussie"theduke1989 in "\Fouten na de installatie + MAGISKMESSAGE]

[ Voor 11% gewijzigd door theduke1989 op 27-08-2018 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
@theduke1989 Hoe boot jij in TWRP recovery? Om nog even in te haken op het issue dat @discusws en ikzelf ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
@SirLenncelot als TWRP niet kan booten als je VOL+ EN POWERBUTTON indrukt. Dan doe ik handmatig

fastboot flash recovery twrp.img
fastboot boot recovery twrp.img
en dan vaak lukt het wel.

Ik heb alleen een fout gemaakt nu weer.

Had GAPPS (Stock) dus meest google services voor Pixel phones gedownload en geinstalleerd(hier zit namelijk de Pixen Launcher/Google launcher en Google Camera in). En dat werkte ook allemaal wel. Maar de camera deed het niet.

Dus wou MAGISK installeren en dat werkte ook. Maar bij de update bleef me telefoon weer in bootloop van LINEAGE hangen. Dus nu moet ik weer via Xiaomi.eu rom alles opnieuw installeren.

Dus mensen als je LineageOS probeert te installeren GAPPS stock https://github.com/opengapps/opengapps/wiki/Stock-Package de camera werkt niet van Google. Ik wou dus via MAGISK build.prop enablenen. Maar zit weer in ene bootloop. Het erge van alles is dat ik dit tijdens de rit naar werk heb gedaan. en op werk hier alle usb poorten op data-transfer blocked zijn :( dus pas thuis weer kan fixen.

Ik heb allen gemengde gevoelens nu met LineageOS 15.1. Want bij andere ROM's heb je dit problem vaak niet zodra je opnieuw boot dat het zo snel blijft hangen.

[ Voor 7% gewijzigd door theduke1989 op 27-08-2018 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Die bootloops daar heb ik geen last van... En dat de camera werkt inderdaad niet, maar daar kom ik eigenlijk nu pas achter 8)7 Heb net even geprobeerd met wat fixxes die ik op XDA kon vinden maar helaas geen succes.

Overigens werkt bij mij de ZiggoGO app ook niet meer, maar dat lijkt aan de root te liggen. Werkt helaas ook niet met Magisk Hide.

• theduke1989
Iemand die problemen heeft met de laatste LineageOS build?

Bij mij heeft mijn telefoon de volle 4LTE. maar qua surfen en alles is dat echt niet het geval. Downloaden/surfen etc gaat traag.

Ik heb al cache/dalvik gewist, maar problem blijft komen.

• hansie_k
@HMC heb jij, op je Chinese Note, al de update voor MiUI 10 Stable gehad? Volgens het MiUI forum wordt die blijkbaar uitgerold...

Live from Denmark

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Nop, nog niet. Stable? Waar zie je dat? op en.miui.com zie ik alleen nog steeds Global Beta. Zit wel al de hele dag zonder Internet, dus ik zou 'em sowieso nog niet binnen kunnen halen. :S

Sowieso ben ik een beetje verward door de drie manieren van installeren die ze aangeven. Als ik het goed begrijp hoef ik de phone niet eens te unlocken. Heb ik dat goed? :?

Heb wel al de procedure gedaan, meer dan 30 dagen geleden, dus ik zou het kunnen doen.

Edit: @hansie_k Krijg nou tieten! :D Yep, hij staat klaar! *O* 10.0.1.0.
Woohoo!

Edit2: Staat er nu op. Gewoon als welbekende update. Phone is niet unlocked.
Alle settings zijn netjes meegenomen, a la normale update.

Eerste indruk: Andere icoontjes, andere geluidjes. Verder (nog) niets ontdekt. Ga er vanavond meer mee spelen.
Die "Nature sounds" waar ze zo over tekeer gingen stellen niet zoveel voor. :S

[ Voor 30% gewijzigd door HMC op 30-08-2018 12:56 ]

• TheOnlyJean
Ik wil niet vervelend zijn, maar dacht dat dit een Ervaringen & Discussie threat was, is het mogelijk om voor Custom Roms een nieuwe threat te starten zodat in deze alleen echt ervaringen en discussies zijn over een stock Xiaomi Redmi Note 5. Zodat mensen die gewoon vragen hebben over hun gekochte telefoon niet antwoorden krijgen over van dat iets in een Custom Rom beter of anders is. Sommige mensen willen gewoon hun telefoon stock houden. Maar lopen soms wel tegen probleempjes aan.

Ik zat eerst in het Wileyfox forum hier bij tweakers, en daar was dat netjes opgesplitst waardoor mensen makkelijk en snel hun weg konden vinden.

Maar goed is mijn idee, aangezien dit forum niet echt druk bezocht/gebruikt wordt zal het wel meevallen verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
theduke1989 schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 08:45:
Iemand die problemen heeft met de laatste LineageOS build?

Bij mij heeft mijn telefoon de volle 4LTE. maar qua surfen en alles is dat echt niet het geval. Downloaden/surfen etc gaat traag.

Ik heb al cache/dalvik gewist, maar problem blijft komen.
Geen last van. Je hebt wel pech met je Lineage installatie. Bij mij enkel issues met de camera en ziggo go. Welke versie van de Note heb jij ook alweer? Wellicht zit er verschil tussen de China/Global versie...

en @TheOnlyJean soms wordt het inderdaad gesplitst, maar zoals je zelf al zegt, het is een redelijk rustig topic. Voor mij nu geen probleem.

offtopic:
Ik vind topics die kant en klare apparaten bespreken erg suf. Iedereen krijgt nagenoeg hetzelfde product en gaat dan een beetje aan elkaar lopen vertellen dat feature x het wel/niet doet. De interessante variaties/aanpassingen/gesprekken en discussies beginnen pas wanneer een vergelijkbaar product niet meer standaard is.

• HMC

HMC

Pluviophile

SirLenncelot schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 14:26:
[...]

Geen last van. Je hebt wel pech met je Lineage installatie. Bij mij enkel issues met de camera en ziggo go. Welke versie van de Note heb jij ook alweer? Wellicht zit er verschil tussen de China/Global versie...

en @TheOnlyJean soms wordt het inderdaad gesplitst, maar zoals je zelf al zegt, het is een redelijk rustig topic. Voor mij nu geen probleem.

offtopic:
Ik vind topics die kant en klare apparaten bespreken erg suf. Iedereen krijgt nagenoeg hetzelfde product en gaat dan een beetje aan elkaar lopen vertellen dat feature x het wel/niet doet. De interessante variaties/aanpassingen/gesprekken en discussies beginnen pas wanneer een vergelijkbaar product niet meer standaard is.
_O_

Of wanneer sommigen al miui 10 stable via officiële update hebben en anderen niet. >:)

Maar inderdaad, ik zie het probleem ook niet.
Mooi topic voorlopig. d:)b

• hansie_k
@HMC meestal zit er een paar dagen tussen de CH en de Globale. Ben benieuwd.
Blijkbaar kon je de ROM downloaden en dan in het Systeemmenu / updaten de ROM inladen.

Live from Denmark

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Het is opzich allemaal mooi. En we zien wel hoe het zich gaat houden de komende dagen. Maar schokkend, bruut en wow is het tot dusver niet. :)
Ik had er eigenlijk meer van verwacht. :P

Edit: Oh ja...het multi task menu is wel tof. :Y
Handig, mooi en beter zo.

[ Voor 17% gewijzigd door HMC op 30-08-2018 15:47 ]

• hansie_k
Op welke versie Android draait MiUI 10, en welke security update?

Live from Denmark

• SirLenncelot
  • Niet online
@hansie_k MIUI versie staat los van Android versie. Er kunnen straks MIUI 10 devices met Android 6 zijn. Maar voor de Redmi Note 5 geldt Android 8.1 en security updates van juli 2018.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Het is inderdaad nog steeds Oreo, 8.1.0, 1 juli '18 security patch.
Ze stelden het zogenaamd uit om er meteen P in te verwerken, maar dat hebben ze dus niet gedaan.
Zal vast wel komen. Wel leuk hoe het zo'n uniform platform is. Als er voor de Mi 6 iets nieuws komt, dan automagisch ook voor onze RMN5. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Werkt de Google Camera nog wel bij MIUI 10? Lees verhalen op Reddit dat bij verscheidene Xiaomi's na de update naar MIUI 10 de app niet meer werkt.

Hier vond Xiaomi overigens niet kunnen dat ik nog steeds niet had geüpdate naar 9.6.3.0...dus ging de telefoon dat zelf maar even automatisch doen...om 2 uur 's nachts...inclusief reboot en geluiden...

:F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14:48
Haha ik had hetzelfde ook in de nacht, die notificatie van new update kan je ook niet weg swypen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Na een dagje met Miui 10 gespeeld te hebben (dagelijks gebruik) kan ik zeggen dat het eigenlijk niet echt een groot verschil is. Het klinkt anders (de geluidjes) en het "recents"-menu is heel netjes.

Wat wel handig is, is die feature dat als je van links naar rechts schuift (of van rechts naar links) en dan vasthoudt dat je dan ook kan switchen tussen apps. Alleen omdat ik dat totaal niet gewend ben vergeet ik dat nog constant. :P

Batterij lijkt iets sneller leeg te gaan, maar dat kan aan mij liggen. Daar ben ik nog niet helemaal over uit.
Performance hetzelfde, gewoon rap.

Edit:
Oh, en doordat de bar om brightness te regelen veel dikker/groter is, is die ook veel makkelijker te gebruiken.
Dat vond ik in Miui 9 maar pielwerk. Precies op dat bolletje drukken en dan schuiven. Dikke vingers werken dan niet altijd mee. :P
(Ik gebruik geen auto-brightness.)

[ Voor 19% gewijzigd door HMC op 31-08-2018 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy

PoweRoy

funky!

En nu is mijn telefoon helemaal dood. Start niet meer op. Ook na aansluiten lader gebeurd er niks.

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toshirou
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:43

Toshirou

Vinyl Surfer

Ik kreeg net in de middag de update naar versie 9.6.4.0 binnen, meerdere mensen die deze al op de Global versie hebben ontvangen?

Vinyl & CD's | Vinyl Insta | XBL tag: Yashirou | Google Pixel 9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

PoweRoy schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 12:29:
[...]

En nu is mijn telefoon helemaal dood. Start niet meer op. Ook na aansluiten lader gebeurd er niks.
DOA-gevalletje? Kan je 'em makkelijk inruilen?
Je lijkt echt de enige te zijn. *O* -O- :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
PoweRoy schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 12:29:
[...]

Zo'n issue had ik ook met mijn REDMI.

Wat ik deed is ongeveer 2-3 aan de lader en toen werkte het prima.
Ik moest wel alles opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Het is inderdaad vrij moelijk een phone echt te "brick"-en, maar de posts van @PoweRoy gaan toch wel best richting hardware-fouten.

Er was 'em al eerder aangeraden om 'em gewoon een aantal uur aan de lader te hangen en/of knoppen gewoon een duffe 10 a 20 seconden ingedrukt te houden.
Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Toshirou schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 16:46:
Ik kreeg net in de middag de update naar versie 9.6.4.0 binnen, meerdere mensen die deze al op de Global versie hebben ontvangen?
Ik heb er ook een notificatie van.

Zou Xiaomi weer een eigen leven gaan leiden en zichzelf gaan updaten? :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansie_k
Hier ook een update naar 9.6.4.0 .
Had stiekem op 10 gehoopt, moeten nog ff wachten denk ik.

Live from Denmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

hansie_k schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 21:06:
Hier ook een update naar 9.6.4.0 .
Had stiekem op 10 gehoopt, moeten nog ff wachten denk ik.
9.6.4.0 was bij mij de laatste voor de update naar 10. Dus het zal waarschijnlijk je volgende update zijn. :)

Mijn vriendin heeft de 4GB versie (ik 3GB) maar die heeft ook nog geen 10.
(Beiden dus Chinese versie.)

Ik las iets over selectief aanbieden, of zo.
Misschien omdat ik al unlock-aanvraag had gedaan en vriendin niet? (Ik zeg ook maar wat. :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy

PoweRoy

funky!

theduke1989 schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 17:08:
[...]

Zo'n issue had ik ook met mijn REDMI.

Wat ik deed is ongeveer 2-3 aan de lader en toen werkte het prima.
Ik moest wel alles opnieuw installeren.
Gisteren de hele dag aan de lader gehangen maar geen reactie (ook geen ledje dat aanging). Nog andere laders geprobeerd nada.

Vanmorgen even uit een case gehaald en start nu wel op 8)7

Heb ondertussen een claim bij Allianz (van aliexpress) ingediend.

Vandaag maar een even kijken wat hij doet. Verder ook na 24u aan de lader op 80% accu lading :|

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
PoweRoy schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 09:00:
[...]

Gisteren de hele dag aan de lader gehangen maar geen reactie (ook geen ledje dat aanging). Nog andere laders geprobeerd nada.

Vanmorgen even uit een case gehaald en start nu wel op 8)7

Heb ondertussen een claim bij Allianz (van aliexpress) ingediend.

Vandaag maar een even kijken wat hij doet. Verder ook na 24u aan de lader op 80% accu lading :|
Klinkt als brakke accu, ging hier toch ff mee oppassen om hem ongezien op te laden.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
Zijn er hier mensen die de Poco Launcher hebben geprobeerd? In de Store is die momenteel niet te downloaden, maar even googlen naar Poco Launcher 2.6.0.3 doet wonderen. Oudere versies niet installeren, die overschrijven je huidige Thema.

De iconen zijn kleiner, kan er nu 6 in de onderste regel kwijt, en daar boven 5.
Deze Launcher heeft ook een app drawer, en een klein pop-up menu als je een app icoon langer vasthouden met snelkoppeling en naar acties.

Is nog in beta, maar ziet er goed uit!

Live from Denmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Ik ben toch maar weer naar xiaomi.eu rom gegaan.

Heb het gevoel dat LineageOS Rom niet ist wat het zou moeten zijn.

Probeer nu met Rootless Launcher te werken. Maar Nog te veel Xiaomi.eu uiterlijk. Iemand enig Idee ??

PS: klopt het dat in xiaomi.eu rom de Fingerprint scNner langsamer is? Bij mij zit er 1-3 seconden een delay. Op der RemixOS en LineageOs was het Instant unlock ..

[ Voor 27% gewijzigd door theduke1989 op 02-09-2018 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
theduke1989 schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 23:06:

Heb het gevoel dat LineageOS Rom niet ist wat het zou moeten zijn.

Probeer nu met Rootless Launcher te werken. Maar Nog te veel Xiaomi.eu uiterlijk. Iemand enig Idee ??

PS: klopt het dat in xiaomi.eu rom de Fingerprint scNner langsamer is? Bij mij zit er 1-3 seconden een delay. Op der RemixOS en LineageOs was het Instant unlock ..
Hier op de orginele globale ROM, werkt ook instant. Aanraken, en je zit op t hoofdscherm.

Live from Denmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
@hansie_k moet denk ik toch maar even cache/dalvik wissen. Denk niet dat het oplost maar is jammer op zich voelt het prima aan de XIAOMI.EU rom maar de rootless pixel launcher heeft niet alles overgenomen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discusws
theduke1989 schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 23:06:

met de drie laatste roms instant unlock.

@SirLenncelot heb jij toevallig een hoesje om je telefoon? Ik ben van twrp naar redwolf gegaan (beta-028 gebaseerd op twrp 3.2.3.0) en had daar hetzelfde probleem dat met VOL_UP + Power er geen recovery werd gestart. Toen eens gaan testen zonder hoesje en nu krijg ik wel met VOL_UP + power recovery gestart? Vreemde is dat al mijn toetsen gewoon werken met hoesje 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
@discusws dat kan kloppen want heb ik Ook. Of je Möet hard de vol+ drukken of uit de Case. Met de meegeleverde Case is dat niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Ik heb geen hoesje, maar gisteren terug naar Miui geflasht en toen ging het uitstekend om in de recovery te komen.

Vreemd concept.

Pagina: 1 ... 9 ... 16 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Winkels, aanbieden en bestellen: [Xiaomi Redmi Note 5 Pro] Levertijden & Prijzen
- Hoesjes, laders, oortjes, accessoires: [Xiaomi Redm Note 5 / Pro] Accessoires.