Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]SirLenncelot schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 14:10:
[...]

Zelf geen last van bij mijn horloge, Logitech bluetooth kastje of mijn auto. Wel af en toe bij de QCY oordopjes, maar dat schijnt aan dat product te liggen en niet aan de telefoon.

[...]

Ik begrijp het. Mijn vorige twee telefoons speelden muziek probleemloos af op de Bluetooth receiver. De Redmi Note 5 helaas niet.

Met de batterij haal ik ook makkelijk 2 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-09 18:39
Ik heb een vraag, ik weet niet of dit te maken heeft met de ROM of met de resolutie.

Aan de rechterkant zie je dat er een stuk zwart is en dit niet geladen wordt door de filmpje.

Afbeeldingslocatie: https://serving.photos.photobox.com/47192857623683abdb5c7e848abf79b15e5f978381bb7ef22b6eabda5749d97985d4eec6.jpg hoe valt dit op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 14:31:
[...]

factory reset via twrp

Ben zelf best teleurgesteld in het toestel, geluid uit headphone jack is echt zacht en batterij lijkt steeds sneller leeg te gaan
Ai, niet zo mooi! Zelfs als je via mijn player afspeelt? Volume staat daar hoger.

En die batterij, hoe zit dat precies? Hoe oud is je toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

theduke1989 schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 23:31:
Ik heb een vraag, ik weet niet of dit te maken heeft met de ROM of met de resolutie.

Aan de rechterkant zie je dat er een stuk zwart is en dit niet geladen wordt door de filmpje.

[afbeelding] hoe valt dit op te lossen.
is dat YT of mp4 filmpje. lijkt de plaats waar je softbuttons zitten

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

theduke1989 schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 23:31:

[afbeelding] hoe valt dit op te lossen.
Uhm, werkt de truc met de swipe niet? Twee vingers op scherm en naar buiten bewegen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
@Verwijderd ik ga proberen..

@azz_kikr dit is inderdaad een yt filmpje wou de highlights bekijken.

Er zit op mijn scherm een screen protector die ik van mi global store heb ontvangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

theduke1989 schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 23:41:
@Verwijderd ik ga proberen..

@azz_kikr dit is inderdaad een yt filmpje wou de highlights bekijken.

Er zit op mijn scherm een screen protector die ik van mi global store heb ontvangen
ik heb op Yt links en rechts zwarte balken(even breed) om de AR te behouden. Als ik naar buiten swipe is het zoom to fill (ori miui rom)

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
[...]

factory reset via twrp

Ben zelf best teleurgesteld in het toestel, geluid uit headphone jack is echt zacht en batterij lijkt steeds sneller leeg te gaan
Heb je al ontdekt dat er een beveiliging voor het volume via de headphone jack is. Je kunt alleen over het maximum heen door dat op het toestel aan te geven.

Batterij drain wordt meestal door een app veroorzaakt. Diagnostiseren door je geinstalleerde apps na te lopen kan best helpen.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
azz_kikr schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 23:45:
[...]

ik heb op Yt links en rechts zwarte balken(even breed) om de AR te behouden. Als ik naar buiten swipe is het zoom to fill (ori miui rom)
Op YouTube werkt het. Maar bij tweakers bijvoorbeeld de E3 previews, daar NIET.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

theduke1989 schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 08:29:
[...]

Op YouTube werkt het. Maar bij tweakers bijvoorbeeld de E3 previews, daar NIET.
Welke URL is dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LabelloBoy
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 12-09-2023
SirLenncelot schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 22:41:
Ik heb nu een paar keer het volgende probleem opgemerkt:

Wanneer ik een filmpje in de browser bekijken en deze fullscreen afspeel dan komt er soms een stuk van een ander tabblad naar de voorgrond. Dit krijg ik vervolgens niet meer weg zo lang ik in fullscreen blijf.

Herkenbaar?
Ik heb helaas precies hetzelfde met de Brave browser, vooral bij de nos site steeds gedonder. Ik kan via de Brave browser daarom ook niet normaal de livestreams van het WK zien. Via de stock browser kan ik gelukkig wel normaal de WK wedstrijden livestreamen, maar daar heb ik dan weer geen geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negah77
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-06-2023
[...]

factory reset via twrp

Welke versie van de Redmi Note 5 heb je precies?

En heb je al een OTA update gedaan? Met V9.2.5 zou het opgelost moeten zijn. Ik las ook over problemen met de headphone jack. Dit is erg belangrijk voor mij en reden om de Redmi Note 5 niet te kopen als het niet opgelost kan worden. Wat me opvalt is dat ik alleen berichten hierover kan vinden als het gaat om de 'Redmi Note 5 Pro', zoals die in India verkocht wordt (buiten India is het gewoon de Redmi Note 5, dit is omdat in India de 'Redmi 5 Plus' als 'Redmi Note 5' wordt verkocht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik heb het toestel nu als upgrade van een Redmi 3 Pro en het is best een fijn toestel waarbij sommige dingen slimmer in elkaar zitten (zoals de speaker, je hoeft het toestel nu niet meer op het scherm te leggen als je iets luisterd via de speaker omdat de openingen van de speaker aan de onderkant ipv de achterkant zitten.

Maar met de camera heb ik denk ik wel een nadeel ontdekt. De Lidl heeft in belgie een actie gehad dat je kan sparen voor dagjes uit met korting en die korting moet je inscannen met de camera van je telefoon. Maar mijn Redmi Note 5 heeft heel veel moeite de QR-codes in te scannen (op de Redmi 3 Pro ging dit wel vlot), de meeste codes (8 van 10) heb ik daarom maar handmatig ingevoegd omdat ze niet herkend werden. Ik denk dat het komt doordat je de codes niet dichtbij genoeg kan houden (dan wordt het beeld wazig).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Negah77 schreef op zondag 17 juni 2018 @ 00:57:
[...]

Welke versie van de Redmi Note 5 heb je precies?

En heb je al een OTA update gedaan? Met V9.2.5 zou het opgelost moeten zijn. Ik las ook over problemen met de headphone jack. Dit is erg belangrijk voor mij en reden om de Redmi Note 5 niet te kopen als het niet opgelost kan worden. Wat me opvalt is dat ik alleen berichten hierover kan vinden als het gaat om de 'Redmi Note 5 Pro', zoals die in India verkocht wordt (buiten India is het gewoon de Redmi Note 5, dit is omdat in India de 'Redmi 5 Plus' als 'Redmi Note 5' wordt verkocht).
Verschillende kernels geprobeerd, Viper geinstalleerd en nog steeds is het geluid misschien 70% van mijn S6 en dan moet ik vaak ook nog opnieuw opstarten omdat het geluid langzaam zachter wordt naarmate het apparaat aan staat.

Verder vond ik het een geweldig toestel maar dit is toch wel een groot minpunt samen met het gebrek aan NFC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Ik herken die klacht echt niet. Wellicht heb je een defect toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik ook niet, ik herken wel de bluetoothklachten dat de bluetoothverbinding wegvalt met mijn speaker of dat het onverwacht pauzeert. Met de auto heb ik het nog niet lang genoeg gebruikt en met mijn headset moet ik het ook nog proberen.

Verder dus vreemd dat hij moeite heeft met het herkennen van de QR-codes. Ik moet het nog proberen met andere QR-codes maar dezelfde codes werkte wel goed op mijn Redmi 3 Pro.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:13

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Heb sinds vandaag een quickcharger in huis en in de auto, werkt erg goed! Van 47% tot 92% in 50 minuten, kreeg ook keurig een quickcharge-icoon naast het batterij-icoon.

Kalm aan! En rap een beetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SirLenncelot schreef op maandag 18 juni 2018 @ 09:54:
Ik herken die klacht echt niet. Wellicht heb je een defect toestel?
Batterij zou defect kunnen zijn maar geluidsklachten lees je overal wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berrieberrie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:42
Een vraag. Is dit toestel ingesteld om een nl- alert te ontvangen?
Kan nergens vinden waar ik dit kan controleren bij de instellingen.
De laatste NL alert test was op 4 juni, die hebben we dus net gemist. Tenminste ik.

[ Voor 23% gewijzigd door berrieberrie op 18-06-2018 21:54 ]

vrijstaand 1924 200m2, zuid limburg, quatt 4.5 kw, 5.8 warmteverlies Remeha avanta 35c, lyric t6, 60m2 vwv droogbouw, radiators, speedcomfort, isolatie kan beter,5300kw zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dumbledore
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-09 16:38
berrieberrie schreef op maandag 18 juni 2018 @ 21:52:
Een vraag. Is dit toestel ingesteld om een nl- alert te ontvangen?
Kan nergens vinden waar ik dit kan controleren bij de instellingen.
De laatste NL alert test was op 4 juni, die hebben we dus net gemist. Tenminste ik.
Ja ik heb ook al geprobeerd. De truc met Activity Launcher werkt ook niet, want de Activity Launcher app is niet oreo compatible en crashed ook zodra je 'Select all activities' klikt..

Ik gebruik miui 9.5.13

[ Voor 10% gewijzigd door dumbledore op 19-06-2018 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nocalimero
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:04
BdK9001 schreef op maandag 18 juni 2018 @ 18:09:
Heb sinds vandaag een quickcharger in huis en in de auto, werkt erg goed! Van 47% tot 92% in 50 minuten, kreeg ook keurig een quickcharge-icoon naast het batterij-icoon.
Volgens mij is het eigenlijk een vraag voor het accessoires topic
Xiaomi Redm Note 5 / Pro] Accessoires , maar welke oplader heb je waar gekocht?

Ik ben nog steeds in de markt voor een Redmi Note 5, maar ben daarvoor ook op zoek naar (ervaringen met) een goede lader, hoesjes en dergelijke.

Helaas wordt er (nog) niet echt gepost in dat andere topic ...

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

@nocalimero

Ik heb de TOPK Quick Charge 3.0 Car Charger Mini USB Universal Car-Charger for iPhone Samsung Xiaomi Huawei
http://s.aliexpress.com/yYFfAnUR voor in de auto
En de TOPK 18W Quick Charge 3.0 Fast Mobile Phone Charger EU Plug Wall USB Charger Adapter for iPhone Samsung Xiaomi Huawei
http://s.aliexpress.com/iqUzYvYj voor thuis.

Heb allebei dubbel besteld zodat m'n vriendin ze ook heeft voor haar LG G6

[ Voor 22% gewijzigd door BdK9001 op 19-06-2018 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Gnoe_
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-08 11:49
Gerard4 schreef op maandag 4 juni 2018 @ 19:13:
[...]

Regio India geeft een wallpaper carrousel. Die blijft niet op de telefoon als je de regio weer terug zet.
De 5x5 pictogrammen heb ik gezocht, maar na 20 thema's downloaden ben ik gestopt. Niet gevonden
In mijn eerdere bericht had ik toch echt wat links gezet naar themes met die mogelijkheid. Zo gebruik ik zelf als enige tijd theme HYBRID en ik heb zelfs 5x7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
is er nog een manier om data te trasnferen? als je usb poorten op werk geblokeerd zijn? wil namelijk op werk de global rom downloaden en installeren. kijken of d ebatterijduur beter wordt.

maar airdroid en alle poorten zijn dicht.. ik kan wel op mobile etc.. maar mailboxes zoals gmail / onedrive zijn allemaal op de laptop gesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2018 @ 18:47:
[...]

Batterij zou defect kunnen zijn maar geluidsklachten lees je overal wel
Ik heb zelf een bluetooth headset, daar geen probleem mee. Vandaag toevallig een aux aansluiting gebruikt en nu merk ik ook dat het volume plots zachter wordt.

Benieuwd wanneer (of) er een fix voor komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theduke1989
MIUI10 is eindelijk beschikbaar via Xiaomi.eu, https://sourceforge.net/p...I-WEEKLY-RELEASES/8.6.16/ Ik ga deze ook proberen dit weekend om te kijken of het qua prestaties vele malen beter is dan mijn huidige custom ROM.

[ Voor 22% gewijzigd door theduke1989 op 20-06-2018 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark383
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-02-2023
De Global 64 GB versie is in de aanbieding bij Banggood voor 163 euro. Ook de zwarte kleur.
Zie https://www.banggood.com/...201409DB&cur_warehouse=HK

Gebruik coupon code 6BGEURN5G46
Bij de verzendmethoden EDM of PDM heb je ook nog eens geen bijkomende douanekosten.
Superdeal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
@Mark383 Probeer het hier eens [Xiaomi Redmi Note 5] Levertijden & Prijzen

En @theduke1989 volgens mij komt de stable pas in september. Die weekly releases vond ik al niet heel bijzonder, als ze dan ook nog weekly releases van preview versies van MIUI gaan sturen dan zou ik het niet gokken. Puur met het oog stabiliteit.

[ Voor 55% gewijzigd door SirLenncelot op 20-06-2018 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radavl
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19-11-2023
theduke1989 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 11:21:
MIUI10 is eindelijk beschikbaar via Xiaomi.eu, https://sourceforge.net/p...I-WEEKLY-RELEASES/8.6.16/ Ik ga deze ook proberen dit weekend om te kijken of het qua prestaties vele malen beter is dan mijn huidige custom ROM.
UI lagged teveel voor mij.

En ik vind het vervelend dat notificaties niet op het Lockscreen komen ik miui 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Ik zit dit topic al een tijdje met belangstelling te volgen... En al een paar keer op het punt gestaan om via GB of BG een Redmi Note 5 te bestellen als vervanging van mijn Honor 5c. Maar vooral de afmeting van het toestel houdt me voorlopig nog tegen, ben bang dat het voor mij te groot wordt.

Een van de meest vervelende issues van mijn Honor is dat soms notificaties direct bij het aandoen van het scherm zomaar verdwijnen. Of dat ik wel een geluidje hoor, maar er geen notificatie zichtbaar is.Ook de camera zou voor mij nog wel wat beter mogen. Denk dat ik wat dat betreft aan de Note 5 een prima toestel zou hebben.

Voorlopig volg ik het topic nog wel even...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MxD
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09-2021

MxD

Wat mij erg stoort is dat system apps niet te verwijderen of uit te schakelen zijn. Ik krijg nu emails binnen via de gmail app waar ik niet zo blij mee ben. Ik heb gegoogled maar ik kan geen manier vinden om system apps te verwijderen/uitschakelen zonder root. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:52
hars73 schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 12:55:
Ik zit dit topic al een tijdje met belangstelling te volgen... En al een paar keer op het punt gestaan om via GB of BG een Redmi Note 5 te bestellen als vervanging van mijn Honor 5c. Maar vooral de afmeting van het toestel houdt me voorlopig nog tegen, ben bang dat het voor mij te groot wordt.

Een van de meest vervelende issues van mijn Honor is dat soms notificaties direct bij het aandoen van het scherm zomaar verdwijnen. Of dat ik wel een geluidje hoor, maar er geen notificatie zichtbaar is.Ook de camera zou voor mij nog wel wat beter mogen. Denk dat ik wat dat betreft aan de Note 5 een prima toestel zou hebben.

Voorlopig volg ik het topic nog wel even...
Te groot om met 1 hand te gebruiken of te groot voor je broekzak?
Voor het eerste heb je 1handedmode, en van het tweede heb ik geen last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Stoffa schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 09:32:
[...]
Te groot om met 1 hand te gebruiken of te groot voor je broekzak?
Voor het eerste heb je 1handedmode, en van het tweede heb ik geen last.
Te groot voor m'n broekzak. Ik vind het nu af en toe al op het randje qua grootte. En dan is het voornamelijk de hoogte van het toestel.

Heb het hier al eens vergeleken en dan op gecalibreerde grootte...
https://www.phonearena.co...-5-Pro/phones/10147,10747

Maar goed, dat is allemaal persoonlijk natuurlijk en (nogal) offtopic. Maar het houdt me nog wel tegen om 'm te kopen, want was ie iets kleiner geweest had ik 'm allang gehad.

[ Voor 4% gewijzigd door hars73 op 22-06-2018 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Gnoe_
MxD schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 09:11:
Wat mij erg stoort is dat system apps niet te verwijderen of uit te schakelen zijn. Ik krijg nu emails binnen via de gmail app waar ik niet zo blij mee ben. Ik heb gegoogled maar ik kan geen manier vinden om system apps te verwijderen/uitschakelen zonder root. :(
Dat is inderdaad jammer. Maar je kan er toch gewoon voor kiezen de app niet te gebruiken? Zet alle notificaties uit, gooi hem in een mapje en kijk er nooit meer naar om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MxD

MxD

MxD schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 09:11:
De oplossing om apps van Google uit te schakelen (de meeste Mi apps kan je er niet mee uitschakelen):

QuickTIPS beschrijft het in deze video: YouTube: How to Disable Pre-installed Apps in Redmi Note 5 | Redmi Note 4 \[2018]

1. Download Quickshortcutmaker uit de play store
2. onder het tabblad "áctivities" doe een incremental search naar "Installed"
3. Zoek onder het dropdown menu van settings in een hele lange lijst naar de optie "com.android.settings.applications.manageapplications" selecteer deze
4. selecteer dan try
5. Je kan hier applicaties selecteren en deze uitschakelen/verwijderen/niets mee doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

@MxD Het is mij gewoon gelukt om via "Installed apps" gmail en alle andere google-rommel (behalve maps, youtube en playstore/services) uit te schakelen. Via het menu rechtsboven moet je dan wel eerst "Show system apps" aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MxD

MxD

@BdK9001 Daar heb ik uiteraard als eerste gekeken (na jouw post weer) en daar kan ik de google apps NIET uitschakelen. Welke versie van Miui heb jij? ik heb 9.5.6.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

@MxD sorry, je hebt helemaal gelijk... ik heb valsgespeeld door SystemAppRemover (ook wel Redmi System Manager) te gebruiken :$

Daarna komt gmail enzo wel als "disabled" te staan, daardoor dacht ik dat ik het zelf had gedaan. Deze app heeft geen root nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frietsje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-09 21:18
Ik lees weinig over de AI Dual Camera versie (M1803E7SG). Weet iemand hier iets van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mehari72
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 09-07 12:49
Is dat niet de gewone Chinese versie dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Als ik de specs zo lees dan is dit inderdaad de CN versie van de RN5. Dat is dan het toestel waar de meesten het hier sowieso over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frietsje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-09 21:18
Ah, niet goed gelezen:
The Redmi Note 5 Pro came first and was tailored for an Indian release. Following it, the Redmi Note 5 AI Dual Camera introduced the upgrades mentioned above to the company's home market of China.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubiks
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 13-09 23:35
hars73 schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 10:30:
[...]

Maar goed, dat is allemaal persoonlijk natuurlijk en (nogal) offtopic. Maar het houdt me nog wel tegen om 'm te kopen, want was ie iets kleiner geweest had ik 'm allang gehad.
Hij wordt echt niet kleiner hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassbounce
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-09 22:13
Heb de note 5 even gehad echter weer retour na Belsimpel gedaan.
Toch teveel ghosting bij het scrollen net zoveel als de mi mix 2.

Ik kom van amoled af s8+, en dit blijkt een eigenschap te zijn van lcd panels.

Huidige Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newday
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:34
Ik heb hier een Redmi Note 5 uit China en was eerst van plan de originele rom er op te laten staan omdat ik ook de Engelse taal kan kiezen. Er komt dan eigenlijk nog zoveel Chinees tussendoor dat ik toch de Europese Rom er op wil zetten.

Mijn vragen:
- Wat is op dit moment de beste stabiele EU ROM (of Global ROM?) om te installeren?
- Is het volgende topic nog steeds het beste beginpunt om e.e.a. voor elkaar te krijgen?
Het grote MIUI custom-ROM-topic

[ Voor 12% gewijzigd door Newday op 23-06-2018 14:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Ik vind zelf deze Reddit wiki een beter startpunt voor custom rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newday
SirLenncelot schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 14:15:
Ik vind zelf deze Reddit wiki een beter startpunt voor custom rom.
Thanks, eens rustig kijken daar, ik moet nu sowieso 360 uur wachten voor de unlock.
De eerder hier genoemde alternatieve unlock methode (op xda) blijkt niet meer te werken. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Gnoe_
Newday schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 14:38:
[...]

Thanks, eens rustig kijken daar, ik moet nu sowieso 360 uur wachten voor de unlock.
De eerder hier genoemde alternatieve unlock methode (op xda) blijkt niet meer te werken. :(
Om de officiële global ROM te installeren, hoe je. Iet te unlocken denk ik. Download hem hier: https://bit.ly/2JtnWuF, dan naar Settings > about phone > system update > drie puntjes rechtsboven > choose update package

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassbounce
Heb het toestel gekocht via belsimpel echter zie ik tijdens het scrollen duidelijk de tekst wat uitsmeren ghosting?

Huidige Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Bij mij zit na een week de Mi Cloud al vol (ok, hiervoor had ik ook een Redmi 3), maar ik zie niet hoe ik dingen kan verwijderen (ik kan alleen data kopen en zien hoe veel ik in gebruik heb). Iemand tips? Waarschijnlijk zitten er foto's in, maar het synchroniseren van foto's staat al uit.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newday
_Gnoe_ schreef op zondag 24 juni 2018 @ 17:53:
[...]

Om de officiële global ROM te installeren, hoe je. Iet te unlocken denk ik. Download hem hier: https://bit.ly/2JtnWuF, dan naar Settings > about phone > system update > drie puntjes rechtsboven > choose update package
Werkt helaas alleen van Chinese ROM > Chinese Rom en van Global Rom > Global Rom.
Ik heb het voor de zekerheid geprobeerd en krijg inderdaad een foutmelding.

Welke Rom draaien de meesten hier nu en zijn deze al helemaal "af"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubiks
Ik heb hem nu een tijdje, maar ik heb het meldingsledje volgens mij nog nooit zien branden. Hoe kan ik dit testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mehari72
Het is heel flauw en alleen wit.
Het licht op bij laden oa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:58
Meer een algemene Android vraag, dan Redmi 5 specifiek,maar ik ben vrij n00b betreffende Android.

Ik heb de hele telefoon, opnieuw, ingesteld op mijn GMail account.
Nu ben ik in de agenda bezig (die van Google/Android zelf) en daar staat, naast mijn account, een voor mij onbekend account “account_name_local”.
Waar komt deze vandaan? Ik heb al even ge-Google’d, maar kom alleen uit op tips om je Windows account te veranderen...?

Live from Denmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Gnoe_
hansie_k schreef op maandag 25 juni 2018 @ 22:37:
Meer een algemene Android vraag, dan Redmi 5 specifiek,maar ik ben vrij n00b betreffende Android.

Ik heb de hele telefoon, opnieuw, ingesteld op mijn GMail account.
Nu ben ik in de agenda bezig (die van Google/Android zelf) en daar staat, naast mijn account, een voor mij onbekend account “account_name_local”.
Waar komt deze vandaan? Ik heb al even ge-Google’d, maar kom alleen uit op tips om je Windows account te veranderen...?
Hmm, misschien iets van je vorige installatie wat niet goed verwijderd is? Heb je het volgende al geprobeerd? Ga naar settings > installed apps > calendar > clear data > clear all data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Beste alle,

ik heb de laatste tijd een vage issue.

Ik heb plotseling dat ik een wachtwoord moet invoeren bij TWRP. (om te decrypten) echter kan ik me niet herinneren dat ik een wachtwoord heb gebruikt voor dit. Wel heb ik gewoon een pin code om mijn telefoon te unlocken. Maar dit is toch niet verbonden met elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radavl
theduke1989 schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 14:13:
Beste alle,

ik heb de laatste tijd een vage issue.

Ik heb plotseling dat ik een wachtwoord moet invoeren bij TWRP. (om te decrypten) echter kan ik me niet herinneren dat ik een wachtwoord heb gebruikt voor dit. Wel heb ik gewoon een pin code om mijn telefoon te unlocken. Maar dit is toch niet verbonden met elkaar?
Is dit niet het paswoord van je miui account? Heb het zelf nog nooit moeten ingeven, voorkom altijd encryptie via lazy flasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
@radavl zodra ik die van me MI account gebruik krijg ik foutmelding. cannot decrypt.

Ik heb nadat ik de bootloader heb unlocked. Meteen de mi account verwijderd van het toestel.
Dit om in de toekomst de verkoop ervan niet in gevaar te brengen. Want anders moet de gene weer langskomen. En ik gebruik nooit de mi account voor back-up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Wij krijgen over zo'n twee weekjes ook onze RN 5'jes binnen. Een goude (4/64) voor de vriendin en een zwarte (3/32) voor mij.

Een collega van ons neemt ze mee terug van haar vakantie naar huis (een Chinees). Wel zo voordelig; 157 Euro voor de goude en die van mij kostte slechts 121 Euro. *O*
(Sorry voor het opscheppen.)

We zijn bekend met China phones, we hebben hiervoor een Jiayu S3 en daarvoor een Jiayu G4 versleten, alleen mbt Xiaomi heb ik toch een paar vraagjes.

Dat Mi-account...
Maken jullie dat allemaal standaard maar meteen aan, of heeft menigeen zoiets van "nee joh, hoeft helemaal niet" ?

Het enige "slechte" wat ik kon vinden over het niet hebben van een account is dat de customer service dan vaak minder behulpzaam is. Ik verwacht echter niet ooit met die service te maken te krijgen.

Je krijgt volgens mij wel gewoon de MIUI-updates, ook als je geen Mi-account hebt. Klopt dat?

Edit: Waarom zo goedkoop? Ze heeft gewacht tot de winkelcentra "back to school"-kortingen gaven.

[ Voor 5% gewijzigd door HMC op 26-06-2018 17:58 ]

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marzman schreef op maandag 25 juni 2018 @ 08:16:
Bij mij zit na een week de Mi Cloud al vol (ok, hiervoor had ik ook een Redmi 3), maar ik zie niet hoe ik dingen kan verwijderen (ik kan alleen data kopen en zien hoe veel ik in gebruik heb). Iemand tips? Waarschijnlijk zitten er foto's in, maar het synchroniseren van foto's staat al uit.
Synology NAS kopen en met DS Photo je handel backuppen. Snap echt niet waarom mensen hun spullen in de cloud zetten bij wildvreemde en zeker niet bij Chinesen. Je kan het ook bij mij wegzetten, maar dan zeg je ....ben niet gek. 8)

Die Mi Account zou ik ook maar uitzetten. Lekker gemonitord worden. Not! Gelijk je antwoord @HMC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

@Musicmasters Ik zie dat je al een aardige rits Xiaomi's hebt gehad. Al die tijd heb je ze gebruikt zonder Mi-account dus? Ok. d:)b

We hebben er zelfs nog geen één aangemaakt, vroeg het me slechts af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubiks
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 18:11:
[...]

Synology NAS kopen en met DS Photo je handel backuppen. Snap echt niet waarom mensen hun spullen in de cloud zetten bij wildvreemde en zeker niet bij Chinesen. Je kan het ook bij mij wegzetten, maar dan zeg je ....ben niet gek. 8)

Die Mi Account zou ik ook maar uitzetten. Lekker gemonitord worden. Not! Gelijk je antwoord @HMC
Je gebt gelijk. Maar hetzelfde geldt voor Google, al is het wel al wat transparanter geworden, maart toch....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Je hebt wel het mi-account nodig om het toestel te unlocken en een andere rom te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

SirLenncelot schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 18:16:
Je hebt wel het mi-account nodig om het toestel te unlocken en een andere rom te installeren.
Je bedoelt als je bv naar Lineage of zo zou willen gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Ja bijvoorbeeld. Maar ook het installeren van de officiele global rom of een xiaomi.eu variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Dat account heb ik ooit aangemaakt inderdaad om de bootloader te unlocken en ik denk denk dat mijn Miband 2 het ook gebruikt. Je kan volgens mij ook niet echt selecteren wat je wilt synchroniseren (bureaublad en lijst met apps zou ik geen problemen mee hebben, data en wachtwoorden van apps staan er trouwens ook niet in want dat is ook niet teruggezet naar mijn nieuwe toestel.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:58
_Gnoe_ schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 13:52:
[...]
Hmm, misschien iets van je vorige installatie wat niet goed verwijderd is? Heb je het volgende al geprobeerd? Ga naar settings > installed apps > calendar > clear data > clear all data.
Bedankt voor de tip, maar dat mocht niet baten...
Een rebooten ook niet.

Zo’n spook account blijkt vaker voor te komen, is om je agenda local (op het apparaat) op te slaan.
Het vervelende is alleen, ik zie het account nergens terug, in instellingen enzo.
Geen last van op zich, maar ik vind het er slordig uit zien... :(

Live from Denmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Hoe zit het eigenlijk met de LineageOS 15 rom voor de RN5? Na de onofficiele release voor de RN5pro heb ik er niets meer over gehoord...

Edit: Als je iets verder kijkt dan je neus lang is... Er is een 2e onofficiele LOS build in de omloop sinds 21 juni. Wat ik lastig vind om in te schatten op XDA is of deze build dan alleen geschikt is voor de RN5pro uit India of dat deze dan ook op de RN5 uit China draait. Linkje naar XDA

[ Voor 59% gewijzigd door SirLenncelot op 26-06-2018 19:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

HMC schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 17:53:
Wij krijgen over zo'n twee weekjes ook onze RN 5'jes binnen. Een goude (4/64) voor de vriendin en een zwarte (3/32) voor mij.

Een collega van ons neemt ze mee terug van haar vakantie naar huis (een Chinees). Wel zo voordelig; 157 Euro voor de goude en die van mij kostte slechts 121 Euro. *O*
(Sorry voor het opscheppen.)

We zijn bekend met China phones, we hebben hiervoor een Jiayu S3 en daarvoor een Jiayu G4 versleten, alleen mbt Xiaomi heb ik toch een paar vraagjes.

Dat Mi-account...
Maken jullie dat allemaal standaard maar meteen aan, of heeft menigeen zoiets van "nee joh, hoeft helemaal niet" ?

Het enige "slechte" wat ik kon vinden over het niet hebben van een account is dat de customer service dan vaak minder behulpzaam is. Ik verwacht echter niet ooit met die service te maken te krijgen.

Je krijgt volgens mij wel gewoon de MIUI-updates, ook als je geen Mi-account hebt. Klopt dat?

Edit: Waarom zo goedkoop? Ze heeft gewacht tot de winkelcentra "back to school"-kortingen gaven.
Een Mi-Account heeft zo zijn voordelen: als je telefoon namelijk ooit gestolen word en de dief denkt eventjes de telefoon te resetten, dan komt hij van een koude kermis thuis.

Want zodra je een telefoon met je Mi-Account geregistreerd hebt, zal de telefoon bij een factory reset om je Mi-Account vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radavl
SirLenncelot schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 19:23:
Hoe zit het eigenlijk met de LineageOS 15 rom voor de RN5? Na de onofficiele release voor de RN5pro heb ik er niets meer over gehoord...

Edit: Als je iets verder kijkt dan je neus lang is... Er is een 2e onofficiele LOS build in de omloop sinds 21 juni. Wat ik lastig vind om in te schatten op XDA is of deze build dan alleen geschikt is voor de RN5pro uit India of dat deze dan ook op de RN5 uit China draait. Linkje naar XDA
Normaal zijn alle custom roms compatibel met zowel India ,china en global versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Voor mensen die genoeg hebben van de MIUI rom.

Kan ik je deze aanraden> [OFFICIAL]Resurrection Remix-OS 6.1.0[Treble][OTA][RN5PINDIA/RN5 CHINA/GLOBAL[25-Jun] https://forum.xda-develop...n-remix-os-6-0-0-t3777375 gebruik deze nu ongeveer 3-4 weken en een prima ROM zonder hick-ups en batterij gaat makkelijk twee dagen mee. Veel toepassingen in de ROM mogelijk.

En wordt altijd bijgehouden. ''Beveiligingsupdate patch van 5. Juni 2018

[ Voor 16% gewijzigd door theduke1989 op 27-06-2018 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Mocht ik het toch in m'n kop krijgen om hem te kopen, ondanks dat ie misschien een beetje te groot is (het went misschien wel), is er nog de keus tussen de 3/32GB en de 4/64GB.

Qua opslag zal ik aan de 32GB wel genoeg hebben. Muziek of films kunnen wel op een sd kaartje.
Kun je in MIUI de standaard opslag naar de SD kaart zetten (net zoals in EMUI op m'n huidige Honor)? Zodat WhatsApp foto's, video, downloads en de camera foto's/video direct naar de SD kaart gaan? Want dan heb ik zeker voldoende aan 32GB voor de apps.

En verschil in performance tussen 3GB en 4GB zal ook niet echt merkbaar zijn denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
De prijs van de Note 5 is rap naar beneden gegaan; je kunt ze nu wel bijna €100 goedkoper krijgen dan in het begin.
Prijsverschil tussen de 3/32 en 4/64 is daardoor ook nihiel; voor die paar euro zou ik de 4/64 nemen.

Die van mij (BG, PDM shipping) is onderweg; ben benieuwd hoe lang dat gaat duren.
De screenprotectors en hoesje zijn ook onderweg; ben benieuw welke het eerst aankomt.
Ergens ben ik wel zo zuinig dat ik de telefoon zou wegleggen/niet gebruiken totdat het hoesje er is.
Maar goed; Xiaomi levert zelf ook een hoesje mee dus dat scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

hars73 schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 13:43:
Mocht ik het toch in m'n kop krijgen om hem te kopen, ondanks dat ie misschien een beetje te groot is (het went misschien wel), is er nog de keus tussen de 3/32GB en de 4/64GB.

Qua opslag zal ik aan de 32GB wel genoeg hebben. Muziek of films kunnen wel op een sd kaartje.
Kun je in MIUI de standaard opslag naar de SD kaart zetten (net zoals in EMUI op m'n huidige Honor)? Zodat WhatsApp foto's, video, downloads en de camera foto's/video direct naar de SD kaart gaan? Want dan heb ik zeker voldoende aan 32GB voor de apps.

En verschil in performance tussen 3GB en 4GB zal ook niet echt merkbaar zijn denk ik?
Vanuit precies dezelfde gedachtegang heb ik zelf de 3/32 besteld.
Ik ben helemaal geen zware gebruiker; ik kom op m'n oude phone met 2GB nog prima mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mehari72
Ik gebruik 2 sims, 64Gb heb ik echt nodig.
Overigens voor degene die iets meer met de camera wil doen, Bacon camera biedt manual bediening waaronder sluitertijd en focus.
Het heeft ook de optie om de normale ruis onderdrukking van de camera uit te schakelen.
Geeft meer ruis in de foto maar ook meer detail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassbounce
Heb het toestel heel even gehad.
Wat een mooie note 5 scherm verbeterd tegenover de note 4. Echter 1 probleem het scherm heeft last van image retention ook wel ghosting genoemd.

Dat was de reden dat het toestel direct retour ging,
10 min het scherm aan met maps en op een donkere app zag ik bepaalde, elementen van maps terug.

Zonde!

Huidige Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nocalimero
Heb het toestel inmiddels ook.

Ben het vanavond aan het instellen (kan mooi tijdens de wedstrijd België - Engeland). Eerst zonder simkaart, zodat ik eerst even met Android kan spelen. Ik kom namelijk van Windows Mobile.

He, de vingerafdrukscanner lijkt het niet te doen ...
Heeft iemand anders dit ook al gehad? Of duurt het inscannen van de vingerafdruk heel erg lang?

Eerst maar eens kijken of een systeem update hiervoor helpt.

[ Voor 7% gewijzigd door nocalimero op 28-06-2018 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radavl
nocalimero schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 21:44:
Heb het toestel inmiddels ook.

Ben het vanavond aan het instellen (kan mooi tijdens de wedstrijd België - Engeland). Eerst zonder simkaart, zodat ik eerst even met Android kan spelen. Ik kom namelijk van Windows Mobile.

Heeft iemand anders dit ook al gehad? Of duurt het inscannen van de vingerafdruk heel erg lang?

Eerst maar eens kijken of een systeem update hiervoor helpt.
Nooit problemen gehad met vingerafdruk. Werkte heel vlot op iedere rom versie .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
nocalimero schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 21:44:
Vingerafdruk scanner is 1 van de snelste op de markt, 1 tik en hij unlocked.
Doe het leren van je vinger een keer over, als het dan nog niet werkt is er iets mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

hars73 schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 13:43:

Ik heb de 4/64 gekocht, het toestel moet toch weer even mee gaan en apps worden alleen maar groter. Maar hiervoor had ik een Redmi 3 met 3/32 en die voldeed (alleen laadde hij niet meer op, usbconnector zit los) ook prima.
Mehari72 schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 21:32:
Ik gebruik 2 sims, 64Gb heb ik echt nodig.
Overigens voor degene die iets meer met de camera wil doen, Bacon camera biedt manual bediening waaronder sluitertijd en focus.
Het heeft ook de optie om de normale ruis onderdrukking van de camera uit te schakelen.
Geeft meer ruis in de foto maar ook meer detail.
Ik gebruik het niet, maar de standaard app heeft toch ook een manuele stand?

[ Voor 20% gewijzigd door Marzman op 29-06-2018 07:41 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nocalimero
Misschien was ik gisteravond te ongeduldig, maar bij een latere poging werkte de vingerafdrukscanner gewoon. Vanavond maar eens verder gaan met het inrichten van de Redmi Note 5.

O.a. eens kijken hoe ik Android Auto aan de praat krijg. Morgen wordt mijn nieuwe auto afgeleverd en daar zit Android Auto op. Dat lijkt me wel handig.

Toch vind ik Android ouderwets aandoen zonder live-tiles. Misschien was ik toch wel meer verknocht aan Windows Mobile dan ik dacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mother_lepard
  • Registratie: Maart 2012
  • Nu online
Bassbounce schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 07:48:
Heb het toestel heel even gehad.
Wat een mooie note 5 scherm verbeterd tegenover de note 4. Echter 1 probleem het scherm heeft last van image retention ook wel ghosting genoemd.

Dat was de reden dat het toestel direct retour ging,
10 min het scherm aan met maps en op een donkere app zag ik bepaalde, elementen van maps terug.

Zonde!
Welk punt wil je maken? Dat is al de 3e keer dat je dit aanstipt in dit topic. :+

Ik heb er overigens nul last van. Zeker voor het geld een fantastisch toestel. Voor mij is het enige minpuntje de grootte (maar dat wist ik van te voren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

nocalimero schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 08:35:
Misschien was ik gisteravond te ongeduldig, maar bij een latere poging werkte de vingerafdrukscanner gewoon. Vanavond maar eens verder gaan met het inrichten van de Redmi Note 5.

O.a. eens kijken hoe ik Android Auto aan de praat krijg. Morgen wordt mijn nieuwe auto afgeleverd en daar zit Android Auto op. Dat lijkt me wel handig.

Toch vind ik Android ouderwets aandoen zonder live-tiles. Misschien was ik toch wel meer verknocht aan Windows Mobile dan ik dacht.
Jep, dat gevoel heb ik ook nog steeds een beetje. Ben al sinds oktober weer over op Android, maar mis WM nog regelmatig. Heb mbv de Lines Icon Pack voor Apex Launcher wel een beetje de look and feel van WM na weten te bootsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:53
Ik vind de Note 5 een interessant toestel, maar twijfel over de grootte. Xiaomi heeft de Note 6 is inmiddels ook aangekondigd, die is met 14,9 bij 7,1 toch wel een stukje kleiner dan de Note 5 (15,9 bij 7,5). Nadeel is wel weer dat daar een SD625 in komt in plaats van de 636. Lastige keuze!

SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mehari72
Marzman schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 07:38:
[...]

Ik gebruik het niet, maar de standaard app heeft toch ook een manuele stand?
Alleen witbalans en ISO wat ik kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mother_lepard
  • Registratie: Maart 2012
  • Nu online
Scooper schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 09:37:
Ik vind de Note 5 een interessant toestel, maar twijfel over de grootte. Xiaomi heeft de Note 6 is inmiddels ook aangekondigd, die is met 14,9 bij 7,1 toch wel een stukje kleiner dan de Note 5 (15,9 bij 7,5). Nadeel is wel weer dat daar een SD625 in komt in plaats van de 636. Lastige keuze!
De Redmi 6 pro is aangekondigd, de Note 6 nog niet (zal nog wel even duren). De 636 is echt een stuk vlotter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Zou graag Indien mogelijk iets Willen sharen.

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/9glen4.jpg

Ben Al een tijdje mijn batterij-management aan het bekijken. Maar heb het gevoel klopy iets niet. Gaat the snel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ben je Duits? Wat klopt er niet? Als je accu te snel leeg gaat komt dit meestal door een app.

Maar 6+ uur displaytijd lijkt me niet slecht.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Heb nu een aantal dagen de Note 5 binnen en het is wel weer even wenen. Zeker omdat Xiaomi met hun MIUI een aardige eigen draai aan Android heeft gegeven.
Vooral hun manier van apps rangschikken (je kunt die niet eens alfabetisch weergeven) is irritant en het ontbreken van een app drawer vind ik ook jammer.
Misschien te zijner tijd een andere launcher o.i.d. installeren of zelfs een andere ROM.

Ondertussen kan ik wel tot half juli wachten voordat de bootloader unlocked is.
(wil graag eens de Google Camera proberen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubiks
Piet91 schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 14:39:
Heb nu een aantal dagen de Note 5 binnen en het is wel weer even wenen. Zeker omdat Xiaomi met hun MIUI een aardige eigen draai aan Android heeft gegeven.
Vooral hun manier van apps rangschikken (je kunt die niet eens alfabetisch weergeven) is irritant en het ontbreken van een app drawer vind ik ook jammer.
Misschien te zijner tijd een andere launcher o.i.d. installeren of zelfs een andere ROM.

Fast app search tool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mehari72

Launcher kan je ook nu proberen.
dat is niet definitief of afhankelijk van root of unlock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiFan
  • Laatst online: 07-05-2024
Bij het uitgaan gisteren enkele video's gemaakt. De video kwaliteit is werkelijk fantastisch. Zelf met weinig licht is de EIS subliem.

Maar.....

De audio is vreselijk. Naar het schijnt hebben meer Xiaomi telefoons hier last van. In horizontale film modus wordt namelijk een andere microfoon gebruikt. Nu vind ik op XDA een patch die dit kan fixen voor andere modellen. Heeft 1 van jullie deze patch toegepast op de RN5?

Bron: https://forum.xda-develop...-video-recording-t3523171

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Nieuwe launcher installeren is toch snel 1 minuut werk, je zit op tweakers kom op zeg ;)
Mocht dit werkelijk de 1e keer zijn dat je een android phone in handen hebt : Nova launcher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
ChiFan schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 23:22:
Bij het uitgaan gisteren enkele video's gemaakt. De video kwaliteit is werkelijk fantastisch. Zelf met weinig licht is de EIS subliem.

Maar.....

De audio is vreselijk. Naar het schijnt hebben meer Xiaomi telefoons hier last van. In horizontale film modus wordt namelijk een andere microfoon gebruikt. Nu vind ik op XDA een patch die dit kan fixen voor andere modellen. Heeft 1 van jullie deze patch toegepast op de RN5?

Bron: https://forum.xda-develop...-video-recording-t3523171
Staat Alleen voor de redmi series. Niet de redmi Note series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mehari72
De video is inderdaad uitstekend, audio is beperkt tot 95kbs.
Ook ander camera apps kunnen daar niets beter van maken.
Ik heb er een aantal geprobeerd die wel de optie bieden tot hogere bitrates maar de uiteindelijke opname is toch steeds weer maximaal 95kbs.
Video bitrate aanpassing doet het wel.
Misschien komt er nog eens een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiFan
  • Laatst online: 07-05-2024
Mehari72 schreef op zondag 1 juli 2018 @ 10:39:
De video is inderdaad uitstekend, audio is beperkt tot 95kbs.
Ook ander camera apps kunnen daar niets beter van maken.
Ik heb er een aantal geprobeerd die wel de optie bieden tot hogere bitrates maar de uiteindelijke opname is toch steeds weer maximaal 95kbs.
Video bitrate aanpassing doet het wel.
Misschien komt er nog eens een update.
Het ligt dus niet (alleen) aan de bitrate. Het ligt aan dat de microfoonwordtgebruikt die normaal voor noice cancelling wordt gebruikt. Eerdags ga ik maar eens zelf met dat script in de weer om te kijken of ik het kan verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mehari72
Bij meer telefoons is die tweede microfoon voor stereo.
Tenminste, zo werkte dat bij mijn Jiayu G4 en S3 met 4.4 en Extreme 5.1, beide best goed geluid.
Deze Note 5 geeft wel een soort van stereo geluid en naar mijn idee is het vooral de beperkte bitrate die de geluids kwaliteit beperkt.
Ik heb wel van andere Xiaomi's een soort bubbelend geluids effect gehoord,
Als ik een geluids opname maak met de opname app op een lagere kwaliteit dan de hoogste is dat ook zeer hinderlijk hoorbaar.
Bij video opname hoor ik dat niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-08 06:19
Kan ik met de global versie met een locked bootloader toch de miui 10 flashen? Via de tel lukt dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Mehari72 schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 21:44:
Launcher kan je ook nu proberen.
dat is niet definitief of afhankelijk van root of unlock.
HaseMike schreef op zondag 1 juli 2018 @ 08:01:
Nieuwe launcher installeren is toch snel 1 minuut werk, je zit op tweakers kom op zeg ;)
Mocht dit werkelijk de 1e keer zijn dat je een android phone in handen hebt : Nova launcher
Thanks, dat weet ik.

Maar het zijn gewoon eerste indrukken van de telefoon.
Daarnaast heb ik ook al 5 jaar een HTC ONE M7 die - soms met even een andere telefoon tussendoor - mijn vaste telefoon was en waar ik dus helemaal aan gewend ben.
Dus misschien is het hier ook wel gewoon een kwestie van gewenning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
@Marzman ik Woon in Duitslanad sinds 2 jaar bijna. En staat mijn telefoon op Duits. Alleen heb het gevoel eat de batterij het Beter kan.

Ik sie bij smmige Mensen dat sot5-6 uur en dan twee dagen. Maar dat heb ik du's Niet bij mij. Vraag me du's echt af of het met de ROM te maken heeft
Pagina: 1 ... 6 ... 16 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Winkels, aanbieden en bestellen: [Xiaomi Redmi Note 5 Pro] Levertijden & Prijzen
- Hoesjes, laders, oortjes, accessoires: [Xiaomi Redm Note 5 / Pro] Accessoires.