Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mehari72
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 09-07 12:49
Net geprobeerd, met Footej camera, de enige app waarmee de Jiayu S3 met MadOS 8.1 kon filmen, wel een hogere audio bitrate, 156kbs en 60fps in HD en 4K.
Verder wat beperkt met instellingen.
4K 60fps lijkt wel wat frame drops te hebben.
Edit, bij een tweede poging geen 60fps meer??? Wel de hoge audio bitrate.

[ Voor 13% gewijzigd door Mehari72 op 01-07-2018 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:13

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

@theduke1989 6 uur SOT na 27 uur en zo ver leeg is inderdaad wel redelijk onder de maat. Ik haal meestal 3,5+ dag met ~5 uur SOT. Of zoals afgelopen week 2,5 dag met 5,5 uur SOT, 4 uur Wifi-Hotspot actief en in totaal nog eens 4 uur spotify via bluetooth koptelefoon.

Check ook eens bij je batterijgrafiek hoe vaak het toestel wakker is zonder dat het scherm aan is. Als dit heel vaak is, is het denk ik zinnig om uit te zoeken welke app hiervoor verantwoordelijk is. Apps die geen background-data nodig hebben hun rechten daarvoor ontzeggen helpt ook behoorlijk, maar als je PlayServices z'n achtergrond-data ontzegt werkt je sync niet meer en daarmee ook de notificaties van Whatsapp niet :')

Ik kom van een Nexus 5X (met LineageOS) af, dat is zo'n notoire battery-hog dat ik met Greenify deep-doze forceerde na een paar minuten en ik met Wakelock-Detector, maar ook met de hand (!) de batterij- en data-instellingen van alle apps heb gecontroleerd. Is even een klus, maar het beperkte de screen-off drain wel van 1,5 a 2% per uur tot 0,8 a 1,1 % per uur.

Ook de moeite waard om naar te kijken: https://www.xda-developer...cks-android-without-root/

[ Voor 4% gewijzigd door BdK9001 op 02-07-2018 08:35 ]

Kalm aan! En rap een beetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-09 18:39
@BdK9001 ik heb hem de hele nacht opgeladen en net uit de lader gehaald.

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/10s62xh.png ik sluit vaak de achtergrond apps automatically om juist dit te voorkomen. Ga eens kijken om 1-2 Werktagen het niet te doen. Om te kijken of er een patroon is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:13

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

@theduke1989 Pfoe, dat gaat wel hard ja :o

Ik heb gisteren nav jouw post Greenify (non-root) en BetterbatteryStats geïnstalleerd en het eea geoptimaliseerd waardoor ik nu nauwelijks nog "awake" heb met het scherm uit. Zie hieronder afgelopen nacht

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Z2c9fH9hsJOywYOjtnxKiTNm/medium.png

Verkeerd afgestelde Wakelocks en Alarms zijn echt knudde en wat mij betreft de achilleshiel van moderne Android. Wat bleek, de CJP-app was erg trigger-happy, sinds die z'n Background Activity rechten kwijt is gaat de batterij een stuk minder had iig.

Om Greenify zonder Root een beetje leuk te laten werken moet je wel even met ADB aan de slag. Maar dan kun je wel je telefoon versneld in Deep-doze krijgen.

Mocht je Root hebben kun je ook nog Xposed er op zetten met de Wakelocks-module, daarmee kun je heel veel Wakelocks en Alarms beperken in hoe vaak ze toegestaan mogen worden. En dan ook de Greenify-module, dat geeft je nog veel meer mogelijkheden in Greenify zoals Doze on the go (dan negeert de telefoon de bewegingssensor en blijft netjes in Doze, ook al ben je in beweging)

Ik erger me trouwens echt kapot aan de Mi-video, in landscape registrerd 'ie heel vaak een klik op 'back' (om dus het filmpje te verlaten) als een enkele tik om de UI te verbergen :/

Kalm aan! En rap een beetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
@BdK9001 volgens mij heeft het Dus met de ROM te maken. Ik denk dat de MIUI of de xiaomi.eu zo goed geoptimaliseerd zijn t.o.v de RemixOS wat ik momenteel gebruik. GA kijken om die app ook te installeren. Al gebruik ik geen wekkers en dergelijke.

Enige wat aan staat constant is mijn BT. Maar die GA ik uitzette .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-09 13:55
Sinds vandaag ook bezitter van een Redmi note 64gb, nadat mijn Mi A1 gister een val van 4 meter op beton niet overleefd heeft.

Da's ook een voordeel van budgettoestellen, dan is de schrik niet zo groot.

Weet iemand trouwens hoe je je batterijpercentage kunt weergeven in de statusbalk?

[ Voor 17% gewijzigd door emil_406 op 04-07-2018 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cereb
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 29-10-2022
Weet iemand trouwens hoe je je batterijpercentage kunt weergeven in de statusbalk?
Settings -> Notifications & status bar -> Battery indicator -> Percentage (indien op MIUI)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Mehari72 schreef op zondag 1 juli 2018 @ 17:21:
Net geprobeerd, met Footej camera, de enige app waarmee de Jiayu S3 met MadOS 8.1 kon filmen, wel een hogere audio bitrate, 156kbs en 60fps in HD en 4K.
Verder wat beperkt met instellingen.
4K 60fps lijkt wel wat frame drops te hebben.
Edit, bij een tweede poging geen 60fps meer??? Wel de hoge audio bitrate.
inderdaad, zonder iets te veranderen. Neemt deze app wel op in hogere audio bitrate, dus lijkt het toch hardcoded ergens in de app? Of de std apps lezen de media profiles niet-_-

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emil_406
Cereb schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 09:39:
[...]

Settings -> Notifications & status bar -> Battery indicator -> Percentage (indien op MIUI)
Zo simpel.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Heel vreemd probleem met mijn phone : Volgens mijn GPS ben ik met regelmaat in Nepal, en dan steeds op dezelfde locatie in Jagapur. Als ik google maps stop of start, of de gps aan en uitzet komt het weer goed.

Zolang het echter fout staat, krijg ik het weer van Jagapur en interessant nieuws op google now van die locatie....

Is dit een bekend probleem op de Note 5 , of kan ik maar beter de phone geheel resetten en alles overnieuw installen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Fikse slaapwandelingen? :+

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mehari72
Mogelijk door de locatie bepaling via netwerken.
Zodra GPS bij springt komt het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emil_406
HaseMike schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 11:48:
Heel vreemd probleem met mijn phone : Volgens mijn GPS ben ik met regelmaat in Nepal, en dan steeds op dezelfde locatie in Jagapur.
Leg dat thuis maar eens uit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Mehari72 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 12:43:
Mogelijk door de locatie bepaling via netwerken.
Zodra GPS bij springt komt het goed.
Ja klopt met gps buiten gaat het goed, denk dat google location services in de war is. Iemand een idee hoe je google zover krijgt om mij niet in nepal te plaatsen ?

Heb zelf al als experiment google play services data gecleaned wie weet helpt dat.

Maar goed dus geen phone probleem maar weirdo google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
@HaseMike Heb je toevallig per ongeluk Nepal als regio ingesteld? Daarnaast is dit een klacht die ik wel vaker hoorde bij oude Miui versies, toen was het standaard devies (om meerdere redenen) om direct Xiaomi.eu te installeren. Wellicht lost dat het probleem bij jou ook op.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
@SirLenncelot Hij staat op Zwitserland ivm geen EU voor enige zaken. Zodra de stabiele miui 10 uit is zal ik hem er zeker opzetten van Xiaomi.eu. Nu draai ik met de standaard 9.5 , helaas even geen beta 10 want binnenkort lang op reis en dan graag iets stabiels op de phone

Bedankt voor de tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atila
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-07 14:25
De stable 9.5.17.0 is beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Voor de gene die de Google Camera willen installeren met Magisk. Kunnen de volgende link gebruiken.

https://www.celsoazevedo.com/files/android/google-camera/

Magisk is verijst, of je kan via TWRP installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Beste alle,

hoe kan ik een werkende Google Cam krijgen.

Ik heb build.prop gedownload.
persist.camera.HAL3.enabled=1 toevoegd aan het lijstje.
de modded.apk gedownload * geinstalleerd.

Maar telkens crasht de camera app...

PS: het werkt, moest alleen even via TWRP dalvik/ar, cache lernen. En het werkt weer.

Super app.

[ Voor 19% gewijzigd door theduke1989 op 08-07-2018 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:58
theduke1989 schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 08:30:
Zou graag Indien mogelijk iets Willen sharen.

[afbeelding]

Ben Al een tijdje mijn batterij-management aan het bekijken. Maar heb het gevoel klopy iets niet. Gaat the snel
Welke app gebruik je hier?

Live from Denmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
@hansie_k hier gewoon de originale van de ROm zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Als je google.cam, zijn de bitrates voor geluid dan ook 96kps of kijkt die dzn wel naar media_profiles? Of ligt dat gewoon aan originele rom? Als ik RR flash ofso? Is dat dan als deftige bitrates ervoor want nunis,het echt triestig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
theduke1989 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 00:05:
@hansie_k hier gewoon de originale van de ROm zelf.
Volgens mij gebruik je een ander ROM :X
Ik kan alleen zijn het verloop van de batterij in een grafiekje, geen SOT ofzo.
Nu toch al de 5e dag, nog 18% te gaan...

Live from Denmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Zo, de twee Note 5's zijn binnen. Goude (4/64) voor de vriendin (die is ECHT verrassend mooi), en een zwarte (3/32) voor mezelf. Vriendin kan 'em nog niet echt gebruiken, want ze heeft geen nano SIM.

De Play Store stond er niet op, maar als je in de Mi store op "Google" zoekt, krijg je die chinese app die de hele Google Suite installeert (icoontje lijkt op die van Play Store, alleen andere kleurtjes. Naam al weer vergeten :P ). Ging verder gewoon goed.

Ik had wel aardig wat moeite met Google Contacts importen. Uiteindelijk een .csf met Bluetooth overgezonden van oude Jiayu S3. Alles voor elkaar nu.

Batterij van 45% naar 17% in zo'n 24 uur. Uiteraard erg veel mee gespeeld.

Heerlijke phone! :Y
Hij is wel niet zo groot als ik verwacht had. Het scherm zelf van de Jiayu S3 is zelfs iets breder (wel veel minder lang).

Ding ligt prima in de hand, alleen is 'ie wel wat glad.

Ook meteen een update naar MIUI 9.5.21 (368 MB) binnengehaald en daarna (vandaag) een Mi Account aangemaakt.

Voor 130 Euro tot zover een hele goede koop! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

HMC schreef op maandag 9 juli 2018 @ 11:15:
De Play Store stond er niet op, maar als je in de Mi store op "Google" zoekt, krijg je die chinese app die de hele Google Suite installeert (icoontje lijkt op die van Play Store, alleen andere kleurtjes. Naam al weer vergeten :P ). Ging verder gewoon goed.
Is dat dan wel een global versie? Of is dit gebruikelijk bij MIUI?
Dacht dat ik namelijk ooit gelezen had dat de Chinese MIUI geen playstore heeft.

Bij mij kriebelt het toch ook wel steeds meer om hem aan te schaffen, alleen wil ik eigenlijk niet meer voor m'n vakantie aanschaffen. M'n huidige telefoon is stabiel en daarvan weet ik wat ik er aan heb. Geen zin in gedoe met een nieuwe telefoon tijdens vakantie in het buitenland.

[ Voor 30% gewijzigd door hars73 op 09-07-2018 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
hars73 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 11:36:
[...]
aanschaffen. M'n huidige telefoon is stabiel en daarvan weet ik wat ik er aan heb. Geen zin in gedoe met een nieuwe telefoon tijdens vakantie in het buitenland.
Ik zit ermee in het buitenland met een Duitse en een Thai sim, zoals je mag verwachten van een groot merk, natuurlijk nul problemen. Dat is eigenlijk bij 90% van alle smartphones zo. Gewoon kopen dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

hars73 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 11:36:
[...]

Is dat dan wel een global versie? Of is dit gebruikelijk bij MIUI?
Dacht dat ik namelijk ooit gelezen had dat de Chinese MIUI geen playstore heeft.
Alles is in het Engels, behalve sommige Mi-apps en wat andere vage apps, die ik er al afgegooid heb.
4G werkt gewoon hier in Indonesië.

Ik zag op YouTube iemand die ook Play Store via die vage Mi Store app moest installeren, vandaar dat ik het herkende.

Global Version of niet, het werkt allemaal perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
HMC schreef op maandag 9 juli 2018 @ 12:01:
[...]

.

Global Version of niet, het werkt allemaal perfect.
Dat is het belangrijkste. En in India gebruiken ze toch andere masten. Waardoor jij het dus niet merkt.
Voor de Nederlandse markt daarin tegen is het wel een vereiste eigenlijk Global met BAND20 te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Indonesië, en het is niet de PRO. Ik zou het even uit moeten zoeken, maar volgens mij ook gewoon band 20 hier.

Edit: Niet dus. Band 3, 5, 8 en 40.

Edit: Hoe kan je makkelijk zien welke band de phone ondersteunt? Daar is vast een app voor.

[ Voor 39% gewijzigd door HMC op 09-07-2018 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

HMC schreef op maandag 9 juli 2018 @ 12:30:
Edit: Hoe kan je makkelijk zien welke band de phone ondersteunt? Daar is vast een app voor.
LTE Discovery werkt volgens mij
Hmmm even geprobeerd. Geeft wel aan dat ik nu op band 20 zit, maar ik kan niks vinden over de banden die mijn telefoon ondersteunt.

[ Voor 34% gewijzigd door hars73 op 09-07-2018 13:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Een aantal verschillen tussen de Redmi Note Global en Chinese version:

- Op de doos van de Chinese version staat veel Chinees. Op de Global Edition niets in het Chinees.
- De Global Version heeft een kleine rode sticker op de doos met daarop "Global Edition" geschreven.
- Op het papierwerk dat in de doos zit staat o.a. de ondersteunde frequenties met o.a. band 20.
- De Chinese version heeft een non-EU lader in de doos
- De Chinese version heeft geen ondersteuning voor Nederlands (heeft slechts keuze uit enkele talen waaronder Engels).
- De Chinese version heeft geen Play Store.

Voor alles hierboven; correct me if I'm wrong. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Piet91 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 14:29:
- Op het papierwerk dat in de doos zit staat o.a. de ondersteunde frequenties met o.a. band 20.
Er staat niet enkel op het papierwerk dat Band20 ondersteund wordt. Het is ook nog daadwerkelijk zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
SirLenncelot schreef op maandag 9 juli 2018 @ 14:57:
Er staat niet enkel op het papierwerk dat Band20 ondersteund wordt. Het is ook nog daadwerkelijk zo :)
Wel dûh.

Ik gaf alleen tips voor de users boven mijn bericht die zitten te kijken of ze een Global of Chinese edition hebben en ik heb nog geen manier gezien die op de telefoon zélf kan aangeven of je band 20 support hebt.
Daarom die tips om Chinese en Global met elkaar te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Piet91 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 14:29:
Een aantal verschillen tussen de Redmi Note Global en Chinese version:

- Op de doos van de Chinese version staat veel Chinees. Op de Global Edition niets in het Chinees.
- De Global Version heeft een kleine rode sticker op de doos met daarop "Global Edition" geschreven.
- De Chinese version heeft een non-EU lader in de doos
- De Chinese version heeft geen ondersteuning voor Nederlands (heeft slechts keuze uit enkele talen waaronder Engels).
- De Chinese version heeft geen Play Store.

Voor alles hierboven; correct me if I'm wrong. :+
d:)b Klasse post.

Dan heb ik de Chinese version dus. :P
Maar gelukkig is de MIUI wel compleet in het Engels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
@HMC Ga eens naar instellingen -> about this phone

Wat staat er dan bij MIUI-version?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Er is geen "about phone". Alleen helemaal bovenin "My device".
MIUI kreeg gisteren meteen een update naar 9.5.21.0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Ja die bedoel ik, Moest even gokken naar de Engelse vertaling. Bij mij staat er Miui Global 9.5 | Stabiel 9.5.13.0(OEIMIFA). Ik denk als je niets actief veranderd hebt aan je ROM dat je hier ook kunt zien of je een Global of CN versie hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Mijne inderdaad OEICNFA (laatste 4 letters duiden op Chinese ROM).
Als het 99% zeker was, is het nu 100% zeker.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dumbledore
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-09 16:38
Ik draai sinds vrijdag de Resurrection Remix Oreo ROM

Het is aan te raden om eerst de oreo public beta te installeren, even laten booten, flash twrp, wipe system/cache/data, flash RR/gapps/magisk.

Draait tot nu echt goed. In het begin 1 random reboot gehad. Volgens mij had dit iets te maken met SafetyNet check fail, Magisk Hide & mijn bank app. Maar ik heb dit probleem kunnen oplossen met deze FIX. En kan dus nu ook gewoon gebruik maken van mijn bank app.

Voor de rest draait alles erg soepel en je kan genieten van het gebruikersgemak en de vele extra features van de RR rom. Batterijduur is wel sterk achteruit gegaan, van 4dagen naar 2 dagen. Ik kan nog een beetje gaan spelen met wat modules of tasker om dit te verbeteren. Al denk ik dat dit met de tijd ook nog zeker zal verbeteren.

Met XDA labs heb ik Ruthless Pixel Launcher geïnstalleerd. Echt een top launcher!

Nu wil ik nog een beetje gaan spelen met een goede Google camera mod maar vooralsnog lijken er nog niet echt stabiele versies beschikbaar te zijn voor whyred.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
@dumbledore ik draai ongeveer 2-3 weken de Remix OS rom. Moet zeggen is prima ROM. Inderdaad battery gaat snel leeg. Maar goed heb hem ook vaak aan de lader.

GCAm https://www.celsoazevedo.com/files/android/google-camera/ kan je gewoon de eerst dikgedrukte versie gebruiken werkt prima. Eerste keer misschien FC. Maar met TWRP cache dalvik/ark legen en werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard4
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 30-01-2022
Weet iemand hoe ik een ziggo certificaat voor hotspots kan verwijderen? Ik ben al een paar uur bezig. Ben klaar met dat ziggo hotspots geklooi.
Het lukt toch niet, alleen heb nog steeds een melding 'het netwerk wordt mogelijk in de gaten gehouden'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Iemand de update naar MIUI 9.5.17 al geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mehari72
Ja maar ik merk nog weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KvNwPPr
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10-08 10:41
SirLenncelot schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 16:11:
Iemand de update naar MIUI 9.5.17 al geïnstalleerd?
Jep. 30 minuten nadat ik de telefoon heb ontvangen. Dus kan je ook geen verschillen vertellen t.o.v. eerdere versies.

Nu is de vraag of ik gelijk voor Xiaomi.eu ga of eerst de global een tijdje ga gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Dat is een goed teken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
5.17 erop hier en de full screen gestures lijken vloeiender maar kan ook het placebo effect zijn, verder alles prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeptoeter
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-05 22:32
In diverse reviews lees ik dat de videocamera tegenvalt en dat Google Camera wat betreft het videogedeelte niet veel toevoegt. Zijn er misschien nog andere manieren om de videokwaliteit te verbeteren?

Er is een Note 5 voor mij onderweg en ik hoop er vanavond wat mee te kunnen gaan spelen. Leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Roeptoeter schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 09:17:
In diverse reviews lees ik dat de videocamera tegenvalt en dat Google Camera wat betreft het videogedeelte niet veel toevoegt. Zijn er misschien nog andere manieren om de videokwaliteit te verbeteren?

Er is een Note 5 voor mij onderweg en ik hoop er vanavond wat mee te kunnen gaan spelen. Leuk!
Misschien heb je hier nog wat aan.. Staat beschreven hoe je via Open Camera de 4K video opname kunt gebruiken inclusief EIS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mehari72
Roeptoeter schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 09:17:

Ik vind de video best goed.
Het is wat je er mee wil.
Er zijn meer camera apps die de 4K kunnen gebruiken met EIS maar de bediening wordt dan wat traag.
Mogelijk is dat de reden dat Xiaomi dat er uit gelaten heeft.
Zelf heb ik geen eens apparatuur om 4K af te spelen dus full HD is mij goed genoeg en dat doet de Note 5 echt prima.
De beperkte audio bitrate is wat jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeptoeter
Bedankt voor de info @hars73 en @Merhari72.. Misschien valt de kwaliteit dan toch wel mee. In die slechte reviews die ik gezien heb betrof het de Pro versie uit India. Die heeft een 20 MP camera. Misschien heeft die minder kwaliteit.
Ik kan niet wachten om de Note 5 uit te proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haphius
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-05 20:18
@Roeptoeter
Als ik mij niet vergis moeten ze het dan over de front-camera hebben gehad, die is uit mijn hoofd 20 MP in de India/Pro versie en 13 MP in de global versie. Persoonlijk maakt de front camera mij weinig uit, de back camera is voor mij veel belangrijker en die is volgens mij prima (en identiek in beide versies).

Iets anders, is de Redmi Note 5 een beetje vriendjes met de gemiddelde broekzak? Het is voor mij eigenlijk wel een must dat hij daar in past.

[ Voor 5% gewijzigd door Haphius op 12-07-2018 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

De groottte viel mij alleszins mee. Hij past prima in mijn broekzak. Hij is wel een beetje lang, dus ik ga wel voorzichtig zitten, want zo heb ik het scherm van mijn oude Jiayu S3 dus een keer gebroken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
HMC schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 11:10:
De groottte viel mij alleszins mee. Hij past prima in mijn broekzak. Hij is wel een beetje lang, dus ik ga wel voorzichtig zitten, want zo heb ik het scherm van mijn oude Jiayu S3 dus een keer gebroken.
Al denk ik dat de RMN5 toch wel veel steviger is hoor. qua build-quality echt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mehari72
De S3 had best wel een stevig frame, het heeft bij mij ruim 3 jaar geduurd voor ik een scherm had gebroken.
Dat was een duik van het toestel van uit mijn zak op het beton tijdens lopen.
Daarvoor altijd gewoon in een broekzak, ook tijdens sleutelen aan auto's en zo.
Zelfs al eens op het werk van een metalen werktrap af gevallen, zo'n 2 meter hoog.
Een collega had een Redmi Note 4 waarvan ik al eens een scherm had vervangen, binnen 3 weken weer gebroken.
Nu wel al verschillende covers vanuit China binnen.
Kosten gemiddeld een 3 Euro dus gewoon meerdere types besteld.
Hoe ze beschermen is nog afwachten.

[ Voor 14% gewijzigd door Mehari72 op 12-07-2018 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Beste alle,

Ik heb Gcam op mijn global. Maar wanneer ik HDR+ Fotos Schiet.

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2upd3d5.png

En het gaat ook Niet weg. Meer Mensen ervaring. En wanneer je dan vanuit de camera app naar de foto wilt gaan staat er HDR Processing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banananas
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 06-07-2024
-verwijderd-

edit: ok ik heb gewoon het verkeerde model besteld

Hoeveel zul je merken van het ontbreken van b20? Als de b1 en b7 wel ondersteund worden?

Ik hoop dat ik de telefoon kan terugsturen en de global kan bestellen bij em

[ Voor 87% gewijzigd door banananas op 12-07-2018 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
Wie kan mij wat tips geven betreffende de hoeveelheid gebruikte RAM geheugen?
Ik heb de 4GB uitvoering, waar van er tot mijn verbazing nog maar zo’n 1,6 tot 2 GB van vrij is...
Heb wat gezocht hoe ik kan nagaan waardoor de rest in beslag genomen wordt, maar moet ik dan echt een losse app daarvoor installeren?
En ja, ik sluit alles af (veeg naar boven) als ik het niet gebruik...
Ik gebruik relatief weinig app’s en wil dat graag zo houden.
App’s die ik extra heb geïnstalleerd;
Whatsapp, Instagram, Twitter, Marktplaats, Here wego, Word, OneNote, OneDrive en een app van de school van m’n kind.

Live from Denmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:55

PoweRoy

funky!

banananas schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 13:49:
-verwijderd-

Hoeveel zul je merken van het ontbreken van b20? Als de b1 en b7 wel ondersteund worden?

Dat ga je zeker merken. B20 word veel gebruikt.. Terug sturen zou ik proberen

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:55

PoweRoy

funky!

Al 2 weken een heel irritant probleem. Een beep toon tijdens het bellen. Om de paar seconden een beep.
Kan geen setting vinden om het erg te krijgen. Veel Google links gaan over een sim toolkit maar die heb ik niet. Heb een note 5 global.

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeptoeter
Haphius schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 10:37:
@Roeptoeter

Iets anders, is de Redmi Note 5 een beetje vriendjes met de gemiddelde broekzak? Het is voor mij eigenlijk wel een must dat hij daar in past.
Ik heb ook de Jiayu S3.waar ik altijd zeer tevreden over ben geweest. Ik heb nu een paar uur met de Note5 kunnen spelen en ben zeer onder de indruk.
Hij is niet veel groter dan de S3. Hij past zelfs in mijn S3 hoesje. Krap maar het gaat net.

De RN5 pakt fijner vast omdat hij afgeronde zijkanten heeft. Wat ik tot nu toe van de RN5 heb ondekt vind ik dat hij de S3 in alle opzichten flink overtreft. Alleen is de RN5 wel 30 gram zwaarder maar dat neem ik voor lief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Gnoe_
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-08 11:49
hansie_k schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 19:10:
Wie kan mij wat tips geven betreffende de hoeveelheid gebruikte RAM geheugen?
Ik heb de 4GB uitvoering, waar van er tot mijn verbazing nog maar zo’n 1,6 tot 2 GB van vrij is...
Heb wat gezocht hoe ik kan nagaan waardoor de rest in beslag genomen wordt, maar moet ik dan echt een losse app daarvoor installeren?
En ja, ik sluit alles af (veeg naar boven) als ik het niet gebruik...
Ik gebruik relatief weinig app’s en wil dat graag zo houden.
App’s die ik extra heb geïnstalleerd;
Whatsapp, Instagram, Twitter, Marktplaats, Here wego, Word, OneNote, OneDrive en een app van de school van m’n kind.
Zo werkt het geheugenmanagement van Android. Je hebt 4GB RAM en je OS maakt er goed gebruik van. De filosofie van Linux (en dus Android) is: free memory is waisted memory. Apps afsluiten of je geheugen opschonen is ook niet nodig, dit doet Android zelf. Niks om je zorgen over te maken dus.

Als je wil weten welke apps in je geheugen geladen zijn en hoeveel ruimte dat inneemt kan dat via settings - > installed apps. Bij elke app zie je twee getallen staan. Links is het gebruikte RAM rechts is de in beslag genomen storage. Kies rechtsboven bij de drie puntjes de optie 'show all apps' om ook de system apps hier weer te geven. Gebruik sort by - > status om bovenaan de lijst alle apps weer te geven die op dit moment in het geheugen staan.

[ Voor 21% gewijzigd door _Gnoe_ op 12-07-2018 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiFan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 07-05-2024
banananas schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 13:49:
-verwijderd-

Hoeveel je ervan merkt heeft te maken met je netwerk. Zelf gebruik ik al 4 jaar Xiaomi telefoons zonder b20 en ik heb er nooit problemen mee gehad. Lees: vrijwel altijd 4g gehad.
Ik zit op het T-Mobile netwerk.

Heb je Tele2 of vodaphone dan zou je het kunnen merken. KPN heb ik van begrepen je er niet veel last van zult hebben. Zeker niet in stedelijke gebieden. Check anders zelf even op 4gmasten.nl hoe de dekking is per provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banananas
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 06-07-2024
ChiFan schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 23:59:
[...]

Hoeveel je ervan merkt heeft te maken met je netwerk. Zelf gebruik ik al 4 jaar Xiaomi telefoons zonder b20 en ik heb er nooit problemen mee gehad. Lees: vrijwel altijd 4g gehad.
Ik zit op het T-Mobile netwerk.

Heb je Tele2 of vodaphone dan zou je het kunnen merken. KPN heb ik van begrepen je er niet veel last van zult hebben. Zeker niet in stedelijke gebieden. Check anders zelf even op 4gmasten.nl hoe de dekking is per provider.
Ik heb het geprobeerd op die website, al vele malen.. Maar uiteindelijk beantwoord het nog steeds niet mijn vragen, omdat ik er ook niet veel van begrijp misschien.

Het gaat om Vodafone. Deze maakt gebruik van 800, 1800 en 2600.. Dus b20, b1 en b7 (zo uit het hoofd)

Ik woon omgeving Breda in een dorp ernaast. Ik werk in Breda.

Als ik alles goed begrijp, zal ik onderweg 4g hebben, maar in drukke plekken, als in in Breda zijnde, niet? En in mijn dorp wel?

Daarnaast las ik overigens dat Vodafone juist als 1 van de weinigen zich deels richtte op de 1800, en dit ook meer doet dan andere providers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeptoeter
Android Auto - Maps, Media, Messaging & Voice
Google LLCAuto's en voertuigen

Ik krijg de melding:
Deze app is niet geschikt voor een van je apparaten.
Weet iemand hoe je Android Auto op de RN5 aan de praat krijgt?

Edit: OK het is me gelukt om het via Aptoide te installeren.

[ Voor 13% gewijzigd door Roeptoeter op 13-07-2018 06:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard4
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 30-01-2022
banananas schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 01:34:
[...]

Ik woon omgeving Breda in een dorp ernaast. Ik werk in Breda.

Als ik alles goed begrijp, zal ik onderweg 4g hebben, maar in drukke plekken, als in in Breda zijnde, niet? En in mijn dorp wel?
Precies andersom.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Toegegeven; momenteel gebruik ik de telefoon nog heel erg weinig, maar toch:
https://www.dropbox.com/s...07-13%2013.28.07.png?dl=0

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KvNwPPr
Zit er op MIUI 9 een optie om het scherm aan te houden met een sneltoets? Ik kom van LineageOS en daar had je "cafeïne".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
KvNwPPr schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 19:00:
Zit er op MIUI 9 een optie om het scherm aan te houden met een sneltoets? Ik kom van LineageOS en daar had je "cafeïne".
https://play.google.com/s...d=xyz.omnicron.caffeinate
Piet91 schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 13:35:
Toegegeven; momenteel gebruik ik de telefoon nog heel erg weinig, maar toch:
https://www.dropbox.com/s...07-13%2013.28.07.png?dl=0

:P
Intens, ik haal maximaal 1,5 dag. Maar gebruik hem dan ook vrij veel. Overigens was ik meer tevreden over de batterijduur van de RN4, daarmee haalde ik 2 dagen. Die halve dag, dan moet ik hem alsnog elke avond opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mehari72
Ik heb mijn telefoon laad processen gewijzigd.
De batterij gaat zo lang mee dat ik niet meer tot 100% hoef te laden om een lange dag mee te gaan.
Nu laadt ik hem tussen door, uurtje of 1,5 is vaak voldoende.
Beter voor de levensduur van de batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KvNwPPr
Dankje. Het zit dus niet in MIUI 9.

Edit: Ik krijg hem niet werkend. Hij komt ook niet tussen de andere icoontjes te staan (https://imgur.com/a/jc9QlOe)

[ Voor 20% gewijzigd door KvNwPPr op 14-07-2018 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubiks
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 13-09 23:35
Warschuwing voor Anti Roll Back : :X

http://en.miui.com/thread-3156438-1-1.html
https://forum.xda-develop...ything-anti-roll-t3816219

[ Voor 36% gewijzigd door Rubiks op 14-07-2018 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Ligt het aan mij, of begrijp ok Alleen dat MIUI Website aangeeft dat Google dit heeft toegepast. En klaar XDA staat dat Xiaomi het heeft toegepast??

Daarnaast wat doet het behalve je smartphone bricken ??? Of is het dus echt voorkomen om naar een oudere build te downgraden??

[ Voor 6% gewijzigd door theduke1989 op 14-07-2018 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubiks
Wat ik ervan bergrijp, is dat het een soort beveiliging is, wat o.a. flashen in fastboot mode onmogelijk maakt.
Kan iemand dit bevestigen?

Ik zit nu op EU.rom 8.7.5 en ga voorlopig niet updaten naar 8.7.12.

[ Voor 20% gewijzigd door Rubiks op 15-07-2018 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubiks
Rubiks schreef op zondag 15 juli 2018 @ 00:29:
Wat ik ervan bergrijp, is dat het een soort beveiliging is, wat o.a. flashen in fastboot mode onmogelijk maakt.
Kan iemand dit bevestigen?

Ik zit nu op EU.rom 8.7.5 en ga voorlopig niet updaten naar 8.7.12.
Er is nu een eu rom 8.7.12 v2 waarvan de firmware folder vewijderd is.
Hierdoor is het mogelijk om van toekomstige eu roms te downgraden tot aan die versie zonder je phone te bricken. _/-\o_
Hoe het met global, cn en custom roms zit weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Mijn 360 uur zit er op voor het unlocken van de bootloader; iets wat sowieso nodig is om Google Camera te gebruiken.

Nu eens meer inlezen hoe ik dit precies geïnstalleerd krijg en nog wat meer duidelijkheid krijgen over de consequenties.
(Ik lees van alles van dat het de originele app onklaar maakt, Xiaomi (OTA) updates niet meer doorkomen etc.)
Wil namelijk puur de Google Cam uitproberen en voor de rest de telefoon niet aanpassen. :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Voor degenen die klagen over de lage bitrates voor audio opnames.

Na wat snuffelen blijkt de correcte file /vendor/etc/media_profiles_vendor.xml te zijn.

Als je daarin bijna onderaan de bitrate van aac hoger zet, zijn de camera recordings direct hogere bitrate en stuken minder blikkerig.

Volgens mij kan je hierin ook de default codec van std camera hier ook op H265 zetten maar nog niet getest.

(Meeste online tuts spreken van /vendor/etc/media_profiles.xml maar daarin wijzigen doet niets)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Piet91 schreef op zondag 15 juli 2018 @ 20:23:
Mijn 360 uur zit er op voor het unlocken van de bootloader; iets wat sowieso nodig is om Google Camera te gebruiken.

Nu eens meer inlezen hoe ik dit precies geïnstalleerd krijg en nog wat meer duidelijkheid krijgen over de consequenties.
(Ik lees van alles van dat het de originele app onklaar maakt, Xiaomi (OTA) updates niet meer doorkomen etc.)
Wil namelijk puur de Google Cam uitproberen en voor de rest de telefoon niet aanpassen. :P
Dat viel uiteindelijk erg mee. Met de ADB Fastboot Toolswas het in een mum van tijd geklaard.
Google Camera geïnstalleerd en straks maar eens wat plaatsjes schieten en vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MxD
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09-2021

MxD

Piet91 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 16:37:
[...]

Dat viel uiteindelijk erg mee. Met de ADB Fastboot Toolswas het in een mum van tijd geklaard.
Google Camera geïnstalleerd en straks maar eens wat plaatsjes schieten en vergelijken.
Moet hij daarvoor geroot zijn??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
MxD schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 21:27:
Moet hij daarvoor geroot zijn??
Nee.

Bootloader unlocken (kost je dus 360 uur voordat je dat kunt doen; telefoon krijgt dan ook een hard reset dus ik kon alles weer opnieuw instellen :P ) en dan met een paar klikken die camera2api enablen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• David13
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 12-06-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Op XDA genoeg alternatieven. Die een stuk Langer in ontwikkeling zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Ik zou wel graag een andere rom willen proberen. Ga er dit weekend eens voor zitten denk ik.

Werkt de gesture navigatie ook in LOS?

@theduke1989 Draai jij een van de roms op XDA? Ik ben een beetje huiverig met XDA knutselprojectjes na slechte ervaringen op eerdere devices.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theduke1989
SirLenncelot schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 09:36:
Ik zou wel graag een andere rom willen proberen. Ga er dit weekend eens voor zitten denk ik.

Werkt de gesture navigatie ook in LOS?

@theduke1989 Draai jij een van de roms op XDA? Ik ben een beetje huiverig met XDA knutselprojectjes na slechte ervaringen op eerdere devices.
Ik draai deze ROM: Remix ROM 6,1,0 en het is een prima ROM. Ik heb wel dat ik nu wat apps moet onderzoeken omdat er advertenties voorbij komen. Vooral bij Youtube heb ik dat. Nu weet ik niet of het aan youtube ligt. Maar moet dat onderzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Nice.

Heb momenteel geen behoefte aan andere ROM; na wat gewenning (en de Xiaomi/MIUI apps in een map verbergen) valt er met MIUI prima te werken.
Maar wel mooi dat er nu dus - zoals verwacht - officieel LineageOS support is. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Ik moet je toegeven RMN5 gebruikt geen Gorilla Glass of war er in de buurt komt.

Mijn vrouw liet de telefoon vallen van heuphoogte en meteen barsten in het scherm. Ik heb een screen protector en case on heen gehad.

Echt Jammer dit. Moet toch maar nieuw scherm bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:54
theduke1989 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 11:55:
Ik moet je toegeven RMN5 gebruikt geen Gorilla Glass of war er in de buurt komt.

Mijn vrouw liet de telefoon vallen van heuphoogte en meteen barsten in het scherm. Ik heb een screen protector en case on heen gehad.

Is het scherm van deze dus net zo kwetsbaar als van de vorige generatie (Redmi Note 4)? :/ Zo ja, dan vind ik het zeer teleurstellend en koop ik deze niet :/ Van mijn Note 4 is het scherm inmiddels zó vaak gebroken dat ik het bijna met ogen dicht kan vervangen... ben er nogal klaar mee :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

theduke1989 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 11:55:

Gebruikt wel G-Glas alleen ze specifieren niet welke. Iedereen Gaat er van uit dat het om versie 3 gaat.
Xiaomi zegt zelf "Corning Gorilla Glass" en daarvan is eerste versie, versie 3. Dus je mag er vanuit gaan dat het dat wel is.

Mijn RMN5 heeft alle kanten al uitgevlogen en nog steeds kras/barstvrij.
Van dag 1 wel cheapass hardcase en tempered glass screenprotector.

Lijkt me dat je vrouw brute pech had :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
@Josefien voor mij voelt het weer de goedkopere scherm. 1 val en hij is kapot. De S9 van mijn vrouw daarin tegen is echt op de hoeken/plat gevallen en is nog steeds goed. Ook zij gebruikt case + screen protector.

@azz_kikr Ik weet niet welke scherm te gebruiken. Maar 1 val en meteen kapot? Bij de broer van mijn vrouw. Die had de RMN4 Global en die was ook meteen na 1 val scherm kapot. Was zijn eerste en laatste Xiaomi/ Chinese phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

theduke1989 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 20:57:
@Josefien voor mij voelt het weer de goedkopere scherm. 1 val en hij is kapot. De S9 van mijn vrouw daarin tegen is echt op de hoeken/plat gevallen en is nog steeds goed. Ook zij gebruikt case + screen protector.

@azz_kikr Ik weet niet welke scherm te gebruiken. Maar 1 val en meteen kapot? Bij de broer van mijn vrouw. Die had de RMN4 Global en die was ook meteen na 1 val scherm kapot. Was zijn eerste en laatste Xiaomi/ Chinese phone.
Note 4 heeft nooit een versie van GG gehad, had ene of andere tempered glass ding maar geen GG.
Versie 5 wel, maar wel oude versie wss.

Staat zo ook op hun site.

Bij de RMN4 zijn de schermen altijd een gevoelig plekje geweest, bij de 5 niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:54
Hmmm... dus misschien toch niet stevig genoeg voor mij? :/

Gorilla Glass 3 zat volgens mij ook op de Motorola Moto G4. Dat scherm was juist heel redelijk kwa stevigheid.

Maar waarom is het bij theduke1989 na één val gebroken als het toch (oude versie) Gorilla Glass is? :/ Dat klinkt niet heel stevig en doet me flink twijfelen of ik dit toestel wel wil :/ Ik ben gewoon bang dat het weer net zo vaak stuk gaat als bij de Redmi Note 4...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Ik heb nog nooit stilgestaan bij de valbestendigheid van een telefoon... Nou laat ik die van mij ook echt nooit vallen.

Maar voor de grap eens op YouTube gekeken, staan genoeg droptests op. Ik zie geen probleem, de RMN5 blijft prima heel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Je kunt niet zomaar zeggen 'deze telefoon is gevallen en is kapot en deze niet'. Of het glas wel of niet breekt is van veel factoren afhankelijk, snelheid, hoogte, ondergrond, hoek, eerdere (on)zichtbare beschadigingen.

Ik heb met vallen nog nooit een smartphone scherm kapot gekregen, mijn vader maakt er echter een sport van. Hij heeft hoesjes om zijn telefoon en ik nooit. Pech of geluk is een hele grote factor. Het begint met je telefoon niet laten vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14:48
Waarom werkt face-unlock alleen als je region op india zet?
Hoop dat dit nog wordt gepatched dat het voor elke region in het os zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KvNwPPr
Vlizzjeffrey schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 02:48:
Waarom werkt face-unlock alleen als je region op india zet?
Hoop dat dit nog wordt gepatched dat het voor elke region in het os zit.
Zitten er ook nadelen aan om de regio op india te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Volgens mij heeft dat met Europese wetgeving voor het opslaan van persoonsgegevens te maken. Zelfde reden waarom de thema's app verdwijnt wanneer je de regio op een EU land hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Gisteren update naar 9.5.22.0 op mijn Chinese RMN5 gekregen. Alle notificaties (bijvoorbeeld van Telegram en SMS'jes) werken weer normaal. Dus geluid en een melding in notificatiescherm.

Lag het toch aan die vorige update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KvNwPPr
Ik heb de regio op India gezet en de gezichtsherkenning aanstaan. Opzich werkt het prima maar ik zie het voordeel t.o.v. de vingerafdrukscanner niet.

Je kan hem niet unlocken zonder eerst t scherm op te lichten dus dan moet je nog een handeling uitvoeren. T zou fijner zijn als ie ook unlockt als t scherm zwart is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresno
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:27
Net op de global versie update naar 9.5.19.0 gekregen. Zou stabieliteit verhogen en performance verbeteren. Nog niets gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

@Fresno Had je voorheen ook last van geen notificatiegeluiden/-meldingen? Of was dat typisch iets in de China phone ROMs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
KvNwPPr schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 13:54:
Ik heb de regio op India gezet en de gezichtsherkenning aanstaan. Opzich werkt het prima maar ik zie het voordeel t.o.v. de vingerafdrukscanner niet.

Je kan hem niet unlocken zonder eerst t scherm op te lichten dus dan moet je nog een handeling uitvoeren. T zou fijner zijn als ie ook unlockt als t scherm zwart is.
Zijn er verder qua gebruik nog dingen veranderd tegenover regio NL/EU?
Is de telefoon nog gewoon “bruikbaar”?

Begreep dat er nog al wat extra app’s geïnstalleerd werden.
Wordt de hele telefoon gereset, of kan ik gewoon switchen?

Live from Denmark

Pagina: 1 ... 7 ... 16 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Winkels, aanbieden en bestellen: [Xiaomi Redmi Note 5 Pro] Levertijden & Prijzen
- Hoesjes, laders, oortjes, accessoires: [Xiaomi Redm Note 5 / Pro] Accessoires.