WhatsApp op je iPhone

Omdat dit de meest gebruikte App is, lijkt het mij handig 1 onderwerp te starten voor vragen mbt WhatsApp op je iPhone.

App info: Versie 23.11.78 is sinds 07 juni de laatste versie:

WhatsApp Messenger in iTunes

* size: 178.9MB
* Compatibility : Requires iOS 12 or later. Compatible with iPhone
* vanaf iPhone 5s/6 met laatst mogelijke iOS te gebruiken

What’s New
# bugfixes

• U kunt WhatsApp nu op meerdere telefoons gebruiken. Om een iPhone te koppelen als bijbehorend apparaat, tik op de optie Koppel dit apparaat in het registratiescherm voor het telefoonnummer.

• U kunt nu belangrijke berichten bewaren als u Berichten met vervaldatum gebruikt. Houd een bericht lang ingedrukt en kies Behouden om aan de slag te gaan.

• Nieuwe tekstoverlayhulpmiddelen voor Status toegevoegd, inclusief bijgewerkte lettertypen en achtergrondkleuren.

• GIF's worden nu automatisch afgespeeld zonder erop te hoeven tikken.

• Voeg een WhatsApp-gesprekslink toe aan de Agenda-app in iOS als u een gesprekslink maakt via het tabblad Gesprekken.
• Als je het onderschrift verwijdert bij doorgestuurde media, kun je nu een nieuw bericht toevoegen.

veiligheid, privacy

* Het is aan te raden om verificatie in twee stappen te gebruiken en een Pin van 6 cijfers (ipv 4)
in het begin zul je vaak gevraagd worden om deze code, maar dat wordt minder vaak. Ook toon beveiligingsmeldingen kun je groen vinken

* aan privacy zijn een aantal instellingen te wijzigen naar wens: oa Live locatie kun je uitzetten(delen van)
(chats waarmee je je locatie deelt). Verder kun je zelf aangeven wie je status en profiel etc kan zien en daar kun je 3 keuzes in maken: Iedereen, Mijn contacten, Niemand.

[Voor 255% gewijzigd door Hackus op 08-06-2023 19:17. Reden: update]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0Henk 'm!
@WhatsappHack Zou er nog de optie komen om met Touch,Face-ID WA te ontgrendelen ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Hackus schreef op maandag 7 mei 2018 @ 10:29:
@WhatsappHack Zou er nog de optie komen om met Touch,Face-ID WA te ontgrendelen ?
Ik hoop het wel :) Signal heeft dat recent ook geïntroduceerd. Ik vraag er al een tijdje om bij de devs, maar het wordt gezien als low-priority omdat men toch al eerst je telefoon moet kunnen unlocken om erbij te kunnen.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!
WhatsappHack schreef op maandag 7 mei 2018 @ 11:48:
maar het wordt gezien als low-priority omdat men toch al eerst je telefoon moet kunnen unlocken om erbij te kunnen.
Dit is idd precies de reden waarom het overbodig is naar mijn mening.
Een iOS device is een persoonlijk device (wordt ook zo gezien door Apple) en dan zou het niet nodig moeten zijn.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0Henk 'm!
Ik vind het wel fijn, net als oa met de Outlook App.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Donstil schreef op maandag 7 mei 2018 @ 12:05:
[...]

Dit is idd precies de reden waarom het overbodig is naar mijn mening.
Een iOS device is een persoonlijk device (wordt ook zo gezien door Apple) en dan zou het niet nodig moeten zijn.
Ja dat zal, maar als je je telefoon even aan iemand leent vind ik het gewoon een prettig idee dat bepaalde apps een extra beveiliging hebben. Bankieren, Signal, wallets, stocard, email helaas niet, etc.. Voor Facebook en WhatsApp zou ik het ook erg graag zien.
Of als je ff de kids ermee laat spelen... Extra laagjes beveiliging zijn prettig.

En steeds guided-mode moeten activeren is ook zoiets... :P
Nee dan ben ik blij om te zien dat steeds meer apps het toestaan om ze een extra laagje beveiliging mee te geven. :)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!
WhatsappHack schreef op maandag 7 mei 2018 @ 22:25:
[...]

Ja dat zal, maar als je je telefoon even aan iemand leent vind ik het gewoon een prettig idee dat bepaalde apps een extra beveiliging hebben. Bankieren, Signal, wallets, stocard, email helaas niet, etc.. Voor Facebook en WhatsApp zou ik het ook erg graag zien.
Of als je ff de kids ermee laat spelen... Extra laagjes beveiliging zijn prettig.

En steeds guided-mode moeten activeren is ook zoiets... :P
Nee dan ben ik blij om te zien dat steeds meer apps het toestaan om ze een extra laagje beveiliging mee te geven. :)
Ja als je een dergelijk persoonlijk device vaak afgeeft dan is het misschien handig. Ik doe dat echter nooit en zie dat in mijn omgeving ook nooit gebeuren eigenlijk.

Ook vind ik persoonlijk Whatsapp niet zo heel privé, voor de echte belangrijke en/of privé data gebruik je in deze tijd natuurlijk geen Facebook app meer.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Al geef je hem maar zelden af, ik wil graag meerdere apps een extra laag beveiliging geven - veelal met een andere code dan de code die gebruikt wordt om het device te unlocken. (Just in case scenarios.)

Dankzij de prima encryptie en op dit moment nog prima voorwaarden is WhatsApp prima te gebruiken voor privégesprekken. Daarnaast is dat natuurlijk volstrekt irrelevant aan de originele vraag of dat wel of niet kan en of het daarom wel of geen Touch/FaceID-ondersteuning zou moeten krijgen. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!
WhatsappHack schreef op maandag 7 mei 2018 @ 23:02:
Daarnaast is dat natuurlijk volstrekt irrelevant aan de originele vraag of dat wel of niet kan en of het daarom wel of geen Touch/FaceID-ondersteuning zou moeten krijgen. ;)
Nou daar ben ik het niet mee eens. Misschien vind jij het “volstrekt irrelevant” dat kan maar dat is geen feit verder.

Dat Whatsapp van Facebook is zou in ieder geval genoeg reden moeten zijn tot gezonde argwaan.

Of je daar dan überhaupt belangrijke en/of privé zaken op moet delen is juist een hele relevante vraag, zeker voor een topic als dit.

Ik ben daarom van mening dat het implementeren van FaceID/TouchID niet automatisch de juiste stap is om je privé berichten te beveiligen. Bewustwording onder de gebruikers om je data daar überhaupt niet te delen is een veel belangrijkere stap.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Je moet op geen enkele app, site, dienst of wat dan ook iets delen dat helemaal nooit mag uitlekken, dat geldt voor alle apps en is dus meer algemene bewustwording dan iets dat gelimiteerd is tot WhatsApp. En het betekent niet dat voor de data die je wél deelt dat daar dan perse geen extra laagje beveiliging voor toegang op toegepast zou moeten/mogen worden.

En de rest is verder jou persoonlijke mening die volledig losstaat van de vraag over Touch/FaceID. :)

[Voor 27% gewijzigd door WhatsappHack op 07-05-2018 23:22]

Acties:
  • 0Henk 'm!
WhatsappHack schreef op maandag 7 mei 2018 @ 23:20:
Je moet op geen enkele app iets delen dat helemaal nooit mag uitlekken, dat betekent niet dat voor de data die je wél deelt dan wellicht graag een extra laagje beveiliging wil voor toegang.
Nou ja wel dus om de reden hierboven. Deel je daar geen data die “niet mag uitlekken” (“Uitlekken”,als de spionnen die we zijn :) ) dan heb je de extra beveiliging ook niet nodig.
En de rest is verder jou persoonlijke mening die volledig losstaat van de vraag over Touch/FaceID. :)
Ja daarom staat er ook “Ik ben daarom van mening” :)

Edit: Dit werd later toegevoegd
WhatsappHack schreef op maandag 7 mei 2018 @ 23:20:
dat geldt voor alle apps en is dus meer algemene bewustwording dan iets dat gelimiteerd is tot WhatsApp.
Ja dat zeg ik. Bewustwording is veel belangrijker en omdat whatsapp zoveel gebruikt wordt is dat een prachtig startpunt voor de normale mens.

Dat staat misschien wel los van de FaceID vraag daar heb je gelijk in maar het is wel heel interessant voor dit topic.

[Voor 30% gewijzigd door Donstil op 07-05-2018 23:31]

Acties:
  • 0Henk 'm!
Nou ja wel dus om de reden hierboven. Deel je daar geen data die “niet mag uitlekken” (“Uitlekken”,als de spionnen die we zijn :) ) dan heb je de extra beveiliging ook niet nodig.
Er zit een verschil tussen mag nooit uitlekken en "ik wil een laagje extra security" natuurlijk. :)
Net als met m'n bankieren app. Het is geen ramp als m'n saldo ofzo uitlekt, maar ik vind ook dat die extra laag security belangrijk is. (Al helemaal voor het bevestigen van transacties natuurlijk.) Immers kan je vanuit die gedachte ook stellen dat extra beveiliging in de bankieren apps overbodig is. Ik vind het vrij logisch dat je soms nog een laagje beveiliging wil hebben of opnieuw een bevestiging moet geven. iOS werkt in de basis ook zo, als je bepaalde instellingen wilt wijzigen heb je of het iCloud-wachtwoord nodig en/of de iPhone toegangscode en/of Touch/FaceID.

Dus ja, die extra beveiliging kan je zeker nodig hebben - of het gewoon prettig vinden om die te hebben.
Om dan de optie te bieden is een mooi streven, toch?
Ja dat zeg ik. Bewustwording is veel belangrijker en omdat whatsapp zoveel gebruikt wordt is dat een prachtig startpunt voor de normale mens.

Dat staat misschien wel los van de FaceID vraag daar heb je gelijk in maar het is wel heel interessant voor dit topic.
Ik vind dat eigenlijk meer iets voor het bestaande algemene topic [Smartphone Privacy] Ervaringen & Discussie

Acties:
  • 0Henk 'm!
WhatsappHack schreef op maandag 7 mei 2018 @ 23:54:
Ik vind dat eigenlijk meer iets voor het bestaande algemene topic [Smartphone Privacy] Ervaringen & Discussie
Ja dat is er ook een mooi topic voor inderdaad!

Neemt niet weg dat bewustwording met Whatsapp hier ook prima besproken kan worden mocht daar interesse voor ontstaan. Ik ben vooralsnog de eerste niet auteur die reageerde na bijna 4 maanden dus of dat nog komt moeten we even afwachten.

Alleen maar de nieuwe update in een topic klappen voegt anders ook maar weinig toe aan het forum. Dat kunnen we in de App store ook wel zien.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Ik heb niets te verbergen in de zin van, Maar mijn kids en partner hoeven niet te lezen waar ik het met vrienden etc over heb. Soms is dat nogal schuin/slap mannen geklets, eo wat onze plannen zijn als we wat afspreken samen :D

• _matt_
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18:55

_matt_

Never forget T6

Iemand een addertje onder het gras gevonden bij de privacy voorwaarden die nu bevestigd moeten worden? Ik heb het nu weggedrukt naar later omdat ik het niet helemaal kan overzien wat ik nou goedkeur.

Edit- Bij WhatsApp web moet je wel goedkeuren voor je door kunt, dus wellicht ben ik nu te laat.

[Voor 20% gewijzigd door _matt_ op 10-05-2018 19:32. Reden: info]

Thinkpad T470 | HP N54L

Acties:
  • +1Henk 'm!
_matt_ schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 19:10:
Iemand een addertje onder het gras gevonden bij de privacy voorwaarden die nu bevestigd moeten worden? Ik heb het nu weggedrukt naar later omdat ik het niet helemaal kan overzien wat ik nou goedkeur.

Edit- Bij WhatsApp web moet je wel goedkeuren voor je door kunt, dus wellicht ben ik nu te laat.
Ik heb er even snel overheen gelezen en zag zo 1.2.3 niets schokkends maar goed ik deel geen belangrijke en/of privé data binnen Whatsapp verder en het adres boek hebben ze toch al 8)7 dus vind het niet zo heel spannend.

Dit soort aanpassingen is meer omdat Facebook in het hoekje zit en alles probeert te lijmen.

[Voor 10% gewijzigd door Donstil op 10-05-2018 20:53]

Acties:
  • +1Henk 'm!

Die melding in WhatsApp Web is informational, volgens mij accepteer je daar de voorwaarden niet mee. Ik heb die melding al tig keer gehad de afgelopen weken. :)

Ik heb nog geen direct addertje onder het gras gevonden, wel wat puntjes waar ik vraagtekens bij zet door de manier waar op het geformuleerd is; daar heb ik een verzoek met informatie over ingediend bij WA en wacht op reactie. Dat zal denk ik een paar dagen duren omdat er waarschijnlijk wat informatie opgevraagd moet worden bij andere afdelingen en mogelijk van het juridische team.

Je kan intussen trouwens zien welke data ze hebben via Instellingen - Account -> Vraag accountinformatie aan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

https://www.nrc.nl/nieuws...len-via-whatsapp-a1602642

Ik ervaar (weer) de vertraging in melding sinds iOS11.4 met WA versie 2.18.61. meer leden die dit ook weer ervaren ?

Welke vertraging is dat precies?
Ik heb nergens last van, behalve dan dat meldingen vaak wat inconsistent zijn met de Apple Watch. Als er een web/desktop sessie actief is kan de melding we vertraagd worden getoond op je toestel omdat ie eerst wacht of er interactie is met de web/desktop client. Als die niet komt kiest ie t zekere voor t onzekere en komt de melding alsnog op je toestel naar voren.

WhatsappHack schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 14:01:
Welke vertraging is dat precies?
Ik heb nergens last van, behalve dan dat meldingen vaak wat inconsistent zijn met de Apple Watch. Als er een web/desktop sessie actief is kan de melding we vertraagd worden getoond op je toestel omdat ie eerst wacht of er interactie is met de web/desktop client. Als die niet komt kiest ie t zekere voor t onzekere en komt de melding alsnog op je toestel naar voren.
Bericht is al eerder binnen dan het notificatie geluid. +- 5 min verschil.
update: bleek alleen in de auto met bluetooth aan

[Voor 4% gewijzigd door Hackus op 31-05-2018 17:48]

• Siparti
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-12-2022
3 weken geleden is mijn iPhone stuk gegaan en inmiddels weet ik dat hij niet meer te repareren is. :/

- Gelukkig heb ik nog een iTunes back-up van 2 weken voor de 'breakdown'.
- Daarnaast had ik 'dagelijkse back-up' in WhatsApp aangevinkt.

Ik had geen iCloud-backup aanstaan, dus ik denk dat de WhatsApp back-up dan in iCloud Drive staat?
(Als ik via iCloud.com de Drive bekijk zie ik geen WhatsApp staan maar dat is misschien normaal?)

Mijn vraag: hoe krijg ik zowel mijn oude berichten als ook mijn nieuwe (ongelezen) berichten in WhatsApp?
Met nieuw bedoel ik dus de berichten van de afgelopen 3 weken toen mijn telefoon uit stond.
Siparti schreef op maandag 18 juni 2018 @ 20:55:
3 weken geleden is mijn iPhone stuk gegaan en inmiddels weet ik dat hij niet meer te repareren is. :/

- Gelukkig heb ik nog een iTunes back-up van 2 weken voor de 'breakdown'.
- Daarnaast had ik 'dagelijkse back-up' in WhatsApp aangevinkt.

Ik had geen iCloud-backup aanstaan, dus ik denk dat de WhatsApp back-up dan in iCloud Drive staat?
(Als ik via iCloud.com de Drive bekijk zie ik geen WhatsApp staan maar dat is misschien normaal?)

Mijn vraag: hoe krijg ik zowel mijn oude berichten als ook mijn nieuwe (ongelezen) berichten in WhatsApp?
Met nieuw bedoel ik dus de berichten van de afgelopen 3 weken toen mijn telefoon uit stond.
Als je Whatsapp in de tussentijd niet gebruikt hebt staat het gewoon in de wacht (geen id of daar geen maximum aan zit oid).

Dan dus nieuwe iPhone instellen. Inloggen met iCloud, Whatsapp openen, recentste back-up terug zetten en hopla.

• Siparti
Dank! Ja de berichten staan inderdaad gewoon nog op de server. Ik geloof (minimaal) een maand?

Ik herinner me dat ik eerder ooit op onderstaande manier hersteld heb, en toen de berichten van tussen 'laatste backup' en 'nu' niet meer kon zien. Ik was toen een halve dag aan berichten kwijt.

Misschien vergis ik me maar ik ben bang dat ik door back-up terugzetten wederom m'n ongelezen berichten kwijt ben.. Ik hoop dat iemand met zekerheid kan bevestigen/ontkrachten dat dit zo is.

Acties:
  • +1Henk 'm!
@Siparti
Ja kijk, die backup in iCloud is niet realtime he. Die genereert 1x per dag of hoe je het ook ingesteld hebt.
Wil je dat die up to date is, dan moet je vóórdat je je toestel reset eerst handmatig in WhatsApp een kopietje maken en dan meteen WhatsApp uitzetten. In dit geval kon dat niet als ik het zo lees, dan kan het best zijn dat je een paar uur of een hele dag kwijt bent helaas; daar doe je verder niets aan.

Als je je iTunes backup hersteld, dan is ie zoals 2 weken ervoor. Je WhatsApp database zit daar, tenminste als je een versleutelde backup hebt gemaakt, bij inbegrepen en zal dus ook 2 weken aan berichten missen.

Wil je echter toch liever naar die iCloud versie? Prima! Dan flikker je WhatsApp nadat je die iTunes backup hebt hersteld weer van je telefoon af voordat je opnieuw inlogt (daar zal WhatsApp om vragen als je het opent, hoop ik.), daarna download je het opnieuw en meld je jezelf aan; dan biedt ie meteen aan om die backup te herstellen en komen je ongelezen berichten van de afgelopen 30 dagen ook binnen. :)
Hoogstens mis je dan alles tussen de laatste keer dat de reservekopie had gedraaid naar iCloud en het moment dat je telefoon kapot ging.

Heb je je intussen op je nieuwe telefoon echter alweer aangemeld bij WhatsApp en wil je die iCloud backup gaan combineren met je ongelezen berichten die je intussen al hebt binnen gekregen?
Dat is pech gehad, want daar heb je extra software zoals BackupTrans voor nodig en wat geduld omdat je dan backups moet gaan combineren met elkaar of een paar berichten uitpluizen. :P Het is niet mogelijk om die berichten nogmaals te downloaden, want zodra ze door WhatsApp bij je afgeleverd zijn verwijderen zij het van hun server...

Moraal van 't verhaal: probeer altijd voordat je je telefoon reset een extra reservekopie te maken. (Het liefst gewoon een volledige, encrypted, via iTunes.) Is je reservekopie in iTunes erg oud maar WhatsApp in iCloud nieuw? Dan is er niets aan 't handje **zolang je maar niet inlogt naar WhatsApp vóórdat je het eerst verwijdert en opnieuw installeert en die iCloud backup hersteld**.

[Voor 31% gewijzigd door WhatsappHack op 18-06-2018 23:54]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Siparti
@WhatsappHack Echt een topantwoord, dank!
En het is gelukt hoor.

Hoe ik het gedaan heb; telefoon installeren > WhatsApp Downloaden > Bij eerste keer WhatsApp openen voor 'Herstel/Zet Chatgeschiedenis Terug' gekozen'. Daarna kwamen m'n nieuwe berichten (van de 3 weken dat m'n tel uitstond) gewoon nog binnen, plus natuurlijk alles van vroeger (backup).

En waarom ik in de war was: vorig jaar had ik na bovenstaande actie een iTunes-backup teruggezet. Dan ben je natuurlijk wel de berichten van na de back-up weer kwijt.

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:23
Zojuist viel mij op dat ik bij web WhatsApp een last seen kon zien van iemand die dat normaal altijd verbergt.
Ik checkte op mijn telefoon of ik het daar ook kon zien maar dat was niet het geval.
Na een half uur of zo veranderde ook web WhatsApp weer naar de normale weergave en kon ik njet meer zien wanneer die persoon online is geweest.

Is dit een fout of een feature?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• Lounge Deluxe
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik probeer een groep aan te maken waarbij ik als Admin alleen het recht heb om berichten te versturen, echter deze optie ontbreekt geheel bij mijn iOS WhatsApp.

Ik heb begrepen dat onder Group Settings 2 opties zichtbaar moeten zijn waaronder de optie om te bepalen wie er berichten kunnen versturen, maar ik zie alleen maar de optie " Edit Group Info" die bepaalt wie de Group icon kan aanpassen en zo. Doe ik iets fout? Google kon mij tot nu toe niet helpen helaas, alleen maar berichten van blije mensen over deze feature :/

MacBook Pro 15" (mid 2014) + Mac Mini (late 2012)

• Merlinni
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-06 12:17
Lounge Deluxe schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 10:50:
Ik probeer een groep aan te maken waarbij ik als Admin alleen het recht heb om berichten te versturen, echter deze optie ontbreekt geheel bij mijn iOS WhatsApp.
Ik heb zelf vandaag de update gekregen die dit mogelijk maakt, misschien even de app store checken voor updates :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lounge Deluxe
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
App Store geeft (nog) geen update voor WhatsApp, maar ik ging er vanuit dat die update al gepubliceerd was. Misschien dan inderdaad nog even geduld hebben, bedankt!

MacBook Pro 15" (mid 2014) + Mac Mini (late 2012)

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:04

SuBBaSS

-has Ryzen

Voor ik er een apart topic over open even een (wellicht iets te specifieke-) vraag:

Zijn er hier lieden waar bij het gebruik van de whatsapp desktop client icm. met een iphone verbindingsproblemen met het wifi-netwerk ontstaan?

Daar had ik hier tot gisteren nl. last van, tot grote mijn ergernis. Het was nl. niet even tijdelijk, maar de iphone wilde vervolgens niet meer normaal met hetzelfde netwerk verbinden als waar hij al maanden probleemloos gebruik van maakt. De iphone moest dan een 'geforceerde herstart' hebben voor hij weer met het netwerk wilde verbinden. En dat gebeurde dus alleen bij het gebruik van de desktopclient.

Alles software heeft onderhand de laatste versie.
Ook is heb ik een nieuwe whatsapp sessie via de desktop client geinitieerd.

Probleem lijkt nu opgelost te zijn door mijn iphone een vast ip te geven, maar hiervoor werkte het lang moeiteloos.
Een maatje van me gebruikt het ook en die vertelde dat hij er ook last van had (sterker: hij zei het alsof het een known issue is, maar ik kan er maar bar weinig over vinden).

Acties:
  • +1Henk 'm!
@Lounge Deluxe
WhatsApp rolt nieuwe features altijd gefaseerd uit naar gebruikers, het is zeldzaam dat het allemaal tegelijk is. De functie an sich zit namelijk al zeker een paar werken in de code. :P
Het kan wel helpen om WhatsApp geforceerd te sluiten en opnieuw te openen.

@SuBBaSS Nope, totaal geen problemen mee.
Heb het hier eigenlijk vrijwel altijd draaien; nog nooit meegemaakt. En ook nog nooit van gehoord. :P

Denk ook niet dat WhatsApp an sich zo'n bug kan veroorzaken, het klinkt eerder alsof er iets mis gaat in je router (of modem/router combo). Misschien omdat ie iets dat WhatsApp doet niet leuk vindt, maar dat ligt dan toch echt aan die hardware of de (agressieve) instellingen ervan; zoals een veels te agressieve firewall o.i.d.. Dat je iPhone niet meer kan verbinden met het WiFi-netwerk lijkt me stug dat WhatsApp dat zou kunnen triggeren, dat zou ook een forse bug zijn in iOS. :P Denk dat je het dus aan de hardwarekant van je netwerk moet gaan zoeken.

Lijkt mij ook niet echt iets wat Whatsapp (laat staan de Web/desktop koppeling) kan veroorzaken. Die macht heeft een app binnen iOS helemaal niet.

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

WhatsappHack schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 15:03:
@SuBBaSS Nope, totaal geen problemen mee.
Heb het hier eigenlijk vrijwel altijd draaien; nog nooit meegemaakt. En ook nog nooit van gehoord. :P

Denk ook niet dat WhatsApp an sich zo'n bug kan veroorzaken, het klinkt eerder alsof er iets mis gaat in je router (of modem/router combo). Misschien omdat ie iets dat WhatsApp doet niet leuk vindt, maar dat ligt dan toch echt aan die hardware of de (agressieve) instellingen ervan; zoals een veels te agressieve firewall o.i.d.. Dat je iPhone niet meer kan verbinden met het WiFi-netwerk lijkt me stug dat WhatsApp dat zou kunnen triggeren, dat zou ook een forse bug zijn in iOS. :P Denk dat je het dus aan de hardwarekant van je netwerk moet gaan zoeken.
Leek mij ook sterk dat wa zo'n bug zou kunnen veroorzaken hoor, laat me duidelijk zijn.
Rare is dat het toch echt alleen in deze combi gebeurt en ik niet veins dat ik opnieuw moet verbinden op mijn iphone. En dat lukt dan ook nog eens alleen als ik dat ding geforceerd herstartte (dus flink lang home en powerknop tot het apple logo weer zichtbaar is op het scherm).
Het is helaas niet (direct) reproduceerbaar. Gisteren was ik bijv. nog even blij dat het wel bleef werken na het instellen van dat statische ip adres. Die pret was hard voorbij toen ik 's nachts pas zag dat ie de verbinding weer verloren en vervolgens naar 4g overgeschakeld was om veel onnodige data via die verbinding binnen te halen. :(
Nu lijkt het weer stabiel te werken, maar dat leek het eerder dus ook. Ik klopt maar even af terwijl ik zeg dat ik hoop dat het zo blijft.

Lokaal netwerk ook al van alles en nog wat gechecked en geprobeerd, maar daar is niets (bewust) veranderd. Wellicht is er bijv. een firmware update voor m'n experiabox v8 geweest, maar da's verre van een exotische combi (via telfort). Zou verwachten dat anderen dit probleem ook wel zouden hebben.
Verder zit er niets behalve een switch in mijn netwerk. Die kan ik ook uitsluiten want via een andere pc op zolder die z'n verbinding direct vanuit de v8 krijgt loop ik tegen hetzelfde probleem aan.
Iphone/ iOS versies zijn evt. een optie. Ik heb hier een 5 en een SE op verschillende versies en het lijkt zich alleen voor te doen op de SE (iOS 11.4).

Snap iig. dat het een wel heel specifiek probleem is.
Bedankt voor de replies en ik zal ophouden dit topic te kapen. O-)

[Voor 0% gewijzigd door SuBBaSS op 04-07-2018 21:41. Reden: Beetje verduidelijkt]

Acties:
  • +1Henk 'm!
@SuBBaSS Heeft dat maatje ook een v8? En/of iPhone SE. Dan zou ik het daar eens gaan zoeken :P Ik zou sowieso liever een v10 willen als dat kan... De v8 zuigt harder dan de gebundelde zuigkracht van het gehele redlight district bij elkaar tijdens piekuren.

[Voor 3% gewijzigd door WhatsappHack op 04-07-2018 21:12]

Acties:
  • +1Henk 'm!
@SuBBaSS je kaapt dit topic niet, het is algemeen voor WA op je iPhone ;)

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

WhatsappHack schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 21:11:
@SuBBaSS Heeft dat maatje ook een v8? En/of iPhone SE. Dan zou ik het daar eens gaan zoeken :P Ik zou sowieso liever een v10 willen als dat kan... De v8 zuigt harder dan de gebundelde zuigkracht van het gehele redlight district bij elkaar tijdens piekuren.
Dat eerste weet ik niet, dat tweede wel: zeker niet. Hij heeft een of andere obscure chinese android phablet. :P

En wat die v8 betreft: het doet hier wat ie moet doen, (en dus) nooit gedacht aan vervanging. Had met de vorige wel zoveel gezeik icm. met mijn xbox 360 die maar 'nat moderate' aangaf in online games, ook al zette je dat ding in de dmz-mode. 8)7
Was allang blij van dat gemieter af te zijn. :P

• peter8265
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:18
Ik zie bij mensen met iphone dat die naar zichzelf kunnen appen. (als je je eigen nummer als contact hebt)

Nu heb ik zelf android, en kan dit niet.

Is dit iets wat alleen nog op iphone kan? Zie niets terug hierover als ik google...

• tony-stark
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22:16
Maak een groep aan, en verwijder dan iedereen uit de groep. Voilà je kan naar jezelf appen..

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:15

s0kkie

Follow The Fool

Waarom zou je met jezelf willen appen 8)7

PSN: https://psnprofiles.com/s0kkie-NL

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Nou, het probleem met die wegvallende WiFi bleef maar steeds terugkomen. Niet eens alleen meer na gebruik van de WA desktop client.
Heb uit frustratie m'n iphone se maar opnieuw ingesteld. Met mijn bejaarde 5 had ik nergens last van namelijk.

En jawel, nu werkt alles weer en blijft ook werken.
Dus alsnog ietwat onterechte 'kaping'. :P
Maar ga het nu wel even goed in de gaten houden, heb de desktop client tot nu toe niet gebruikt, maar daar verwacht ik (na de reacties hier) geen problemen meer mee.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:27
s0kkie schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 23:01:
Bijvoorbeeld als je creatief met ascii-art bezig bent en wil weten hoe zo iets er voor de ontvangende kant uitziet. Of als je nieuwe features wil uitproberen, bijvoorbeeld wil zien hoe een forwarded message er uit ziet of hoe een file naar iemand sturen overkomt.

• peter8265
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:18
s0kkie schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 23:01:
Om jezelf notities te sturen...omdat je vaak in whatsapp kijkt en niet in je kladblok op je tel.
En zag op Iphone dat dit standaard kon...en op android niet.

maar zoals gezegd werd met een lege groep is het wel gelukt.

[Voor 20% gewijzigd door peter8265 op 20-07-2018 12:21]

• EdwardK123
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-03 20:23
Ik heb een dingetje waar ik maar niet uitkom.. ook op internet gezocht maar daar krijg ik het ook niet helemaal helder. Hopelijk kunnen jullie mij uit de brand helpen!

Sinds de nieuwe Android update (Oreo) op mijn Galaxy S7 heb ik problemen met notificaties van Whatsapp. Voorheen had ik het zo:
- Alle gesprekken incl groepsgesprekken op stil. Alleen bellen had ik op tril.
- Geen lampje bij ontvangst van messages.
- Weergave van het Whatsapp icoon bovenin zodat ik die tab naar beneden kan halen en de messages kan screenen.

Sinds de nieuwe Android update is dat allemaal een beetje door elkaar gegooid. Het is nu óf dat er een lampje brandt bij inkomende (individuele) messages, of dat het icoontje niet verschijnt maar wel op stil (maar dat ik dus handmatig Whatsapp moet openen om de berichten te lezen).

Kortom: hoe krijg ik mijn instellingen weer terug naar hoe ik het had? Het gehennes met aparte Whatsapp notificatie instellingen en notificatie instellingen in Android zelf vind ik erg jammer.

• EdwardK123
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-03 20:23
WhatsappHack schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 13:44:
@EdwardK123 Kun je dat niet beter in het Android board vragen? :P
Oh, oeps, sorry!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Iemand ervaring met 't ineens niet meer willen opstarten van WhatsApp? Er wordt een wit scherm getoond. Ook na herhaaldelijk de telefoon opnieuw opgestart te hebben. Betreft een Samsung Galaxy A3 (2016) met een up to date Android.

Cache leegmaken heeft geen zin, de app geforceerd sluiten ook niet. Er is geen WhatsApp update in de Play store beschikbaar. Geen enkele andere app geeft (vergelijkbare) problemen.

[Voor 4% gewijzigd door JBS op 19-08-2018 22:54]

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

JBS schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 22:53:
Iemand ervaring met 't ineens niet meer willen opstarten van WhatsApp? Er wordt een wit scherm getoond. Ook na herhaaldelijk de telefoon opnieuw opgestart te hebben. Betreft een Samsung Galaxy A3 (2016) met een up to date Android.

Cache leegmaken heeft geen zin, de app geforceerd sluiten ook niet. Er is geen WhatsApp update in de Play store beschikbaar. Geen enkele andere app geeft (vergelijkbare) problemen.
Dit topic is voor WhatsApp onder iOS. Voor vragen over WhatsApp onder Android kun je beter in [WhatsApp voor Android] Ervaringen & Discussie terecht :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Daedalus schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 22:59:
[...]
Dit topic is voor WhatsApp onder iOS. Voor vragen over WhatsApp onder Android kun je beter in [WhatsApp voor Android] Ervaringen & Discussie terecht :)
Oeps, niet goed gekeken :Z Me wel afvragend waarom er maar 1 deel was met zo weinig reacties, maar iOS over 't hoofd gezien.
Hoe dan ook... Hoe uit 't niets het probleem ontstond, zo is 't ook weer opgelost.

• Henk Poley
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-06 11:04
Nu WhatsApp reclames gaat tonen zou het fijn zijn als we hier, als 'nerds onder elkaar', alvast gaan besluiten welke we als alternatief gaan adviseren aan familieleden :P

Even door de Apple App Store categorie 'Sociale netwerken' heen gefietst wat ze scoren op de reviews, nog eens gesorteerd en aangevuld met wereldwijde populariteits lijstjes:

Edit: Google Docs spreadsheetje

* #1 WhatsApp 4.6 /5 - 1000M+ installaties in de Play Store 4.4/5
* #3 Facebook Messenger 4.2 - zelfde club - 1000M+ installaties in de Play Store 4.0/5
* iMessage - geen score, want ingebouw, niet cross-platform
* #26 WeChat 4.5 - voor Chinese markt - 100M+ installaties in de Play Store 4.2/5
* #156 QQ Mobile - geen score, want voor China - 10M+ installaties in de Play Store 3.7/5
* #6 Skype 3.8 --> wordt binnenkort de betaalde dienst Microsoft Teams (?) - 10000M+ installaties in de Play Store 4.1/5
* #8 Discord 4.7 <-- hoe fijn werkt dit als niet-gamer? - 10M+ installaties in de Play Store 4.5/5
* Snapchat 2.6 - doolhof interface - 500M+ installaties in de Play Store 4.0/5
* #9 Telegram 3.8 - kunnen geen iOS client maken die stabiel & fijn werkt - 100M+ installaties in de Play Store 4.4/5
* Slack 4.4 - 10M+ installaties in de Play Store 4.4/5
* #17 Hangouts 4.4 - 1000M+ installaties in de Play Store 4.0/5
* #20 Kik 4.2 - 100M+ installaties in de Play Store 4.3/5
* #21 Signal 4.4 <-- wordt nu geadviseerd door whatsapp maker Brian Acton - 5M+ installaties in de Play Store 4.6/5
* #27 Viber 4.2 - 500M+ installaties in Play Store 4.3/5
* #32 Imo 3.5 - 500M+ installaties in de Play Store 4.3/5
* #35 Google+ 4.4 - 1000M+ installaties in de Play Store 4.2/5
* #39 Wickr Me 3.2 - 1M+ installaties in de Play Store 4.0/5
* #59 LINE 3.1 - 500M+ installaties in de Play Store 4.2/5
* #163 BBM 3.0 - 100M+ installaties in Play Store 4.3/5
* #171 VKontakte - geen score, voor Russische markt - 100M+ installaties in de Play Store 3.8/5
* Google Allo 4.4 - 10M+ installaties in de Play Store 4.3/5
* KakaoTalk 4.6 - 100M+ installaties in de Play Store 4.2/5
* ICQ 4.4 - 10M+ installaties in Play Store
* Wire 4.6 - 1M+ installaties in Play Store
* Threema 4.4 - 1M+ installaties in Play Store

Zit nou ook niet echt veel soeps tussen na het wegstrepen. Wat mij betreft mogen ze gewoon dat abonnement van ~2 euro per jaar weer aan zetten.

Geen idee hoe fijn Discord werkt als je geen gamer bent. En de door Brian Acton, een van de de makers van WhatsApp, geadviseerde app Signal, wordt nog weinig gebruikt.

[Voor 36% gewijzigd door Henk Poley op 27-09-2018 15:05]

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
@Henk Poley Ik probeer mijn vrienden en familie op Signal te krijgen, maar tot zoverre verloopt dat moeizaam.

In jouw lijstje, neem ook mee dat Microsoft Skype gaat overzetten naar Teams. Skype gaat op termijn wijzigen en waarschijnlijk verdwijnen.
En hoe graag ik ook wil, ik geloof niet dat ICQ nog een realistische optie is, maar mooi dat je 'm nog in jouw lijst hebt staan :)

• Henk Poley
Ik zag Microsoft Teams ook al tussen lijstjes staan, maar het kwam me nogal op bedrijven gericht over (is Slack natuurlijk ook). Verder heb je er een 10 euro per maand Microsoft Office 365 abonnement voor nodig.

Verder is Skype ook nog maar een schim van het fantastische programma dat het ooit was.

[Voor 17% gewijzigd door Henk Poley op 27-09-2018 10:56]

• rgeerolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-04 17:30
Misschien nog Threema toevoegen aan het lijstje? Ik gebruik het zelf niet, maar wil de mogelijkheid zeker bekijken.
Laat ik voorop stellen dat ik denk dat het een tikje prematuur is om een scala aan redenen, waaronder dat die ads in een functie zouden komen die echt bijna niemand gebruikt. Wordt dat later uitgebreid kan het een ander verhaal zijn. Dat terzijde moet men ook rekening houden met het feit dat WhatsApp nog altijd een van de sterkst beveiligde applicaties op de markt is als het gaat om de inhoud van berichten en daardoor nog altijd een van de primaire keuzes is als je veilig wilt communiceren. (De meeste mensen zal het een rotzorg zijn, maar ook dat is "een taak" van ons Tweakers: als je iets aanraad, zorg dan dat het minstens net zo veilig is!) Mensen adviseren om over te stappen naar een onveilige(re) dienst, zonder *sterke* end-to-end encryptie, lijkt me om die reden een heel verschrikkelijk slecht plan. Een ad in een functie die iedereen links laat liggen is een heel slechte reden om mensen te pushen over te stappen naar een onveiliger alternatief en ik zou dat dan ook ten zeerste afraden. Daarmee vallen er uit dat lijstje al een behoorlijk aantal diensten af en blijft als ik het zo even bekijk louter het volgende over en volgende toegevoegd:

- Signal (Signal Protocol),
- Threema (NaCL),
- Wire (Proteus protocol, gebaseerd op Signal Protocol),
- Skype (Signal Protocol - ik weet alleen niet of dit by default aanstaat bij Skype),
- iMessage is ook een goede (het gebrek aan authenticatie is echter iets waar ik me daar persoonlijk flink aan erger) maar inderdaad (nog) niet cross-platform.

Van al die opties is wat mij betreft Signal de all-round beste keuze voor veilige cross-platform communicatie. Het gebruikt een bewezen ijzersterk protocol, het is helemaal gratis, logt geeneens metadata, het is gebruiksvriendelijk en lijkt zelfs een beetje op WhatsApp qua functionaliteit en contact discovery mechanismen. Dus yep, Signal is dan het beste alternatief. Maar nogmaals, je verschiet mogelijk je kruid als je ze nu al probeert weg te pushen terwijl het voor de meeste mensen gewoon prima werkt, veilig is en iedereen er mee te bereiken is. Wellicht is het slimmer om daar nog terughoudend in te zijn tenzij het erger wordt qua ads of men met z'n tengels aan de E2EE wil gaan zitten. Uiteraard kan je het zaadje alvast planten en dan is Signal imho het beste alternatief om te pushen, maar don't get your hopes up dat mensen gaan verhuizen; dat lijkt me nog nauwelijks aan de orde en logisch.

P.S. Het verbaast me een beetje als je omwille van ads mensen wilt laten overstappen, en vervolgens alle Google diensten doodleuk in het lijstje zet. :+ Ik bedoel... Seriously? :P

[Voor 22% gewijzigd door WhatsappHack op 27-09-2018 13:17]

• Henk Poley
rgeerolf schreef op donderdag 27 september 2018 @ 12:20:
Misschien nog Threema toevoegen aan het lijstje?
Ik heb het opgezocht, en Threema heeft evenveel installaties volgens de Play Store als het Zwitsers 'Wire' (dat ik al helemaal niet ken). Threema is wel #2 betaalde sociaal netwerken app in de App Store.

• Henk Poley
LINE zegt ook versleuteling te gebruiken: https://linecorp.com/en/security/encryption_report

Super populair in Japan, Taiwan, Thailand & Indonesië. Er zal dus wel iets goeds aan zijn.
WhatsappHack schreef op donderdag 27 september 2018 @ 13:12:
P.S. Het verbaast me een beetje als je omwille van ads mensen wilt laten overstappen, en vervolgens alle Google diensten doodleuk in het lijstje zet. :+ Ik bedoel... Seriously? :P
Ik kan wel wat meer wegstrepen hoor. Het was zeker nog niet klaar. Meer een opzetje om beter naar te kijken.

Zitten er dan advertenties in die Google apps? Mij lijkt het vooral irritant als er bij mensen tussen hun "oude brieven van geliefden" opeens reclames opduiken. Vooral omdat WhatsApp ooit belooft heeft dat nooit te doen.

[Voor 31% gewijzigd door Henk Poley op 27-09-2018 13:38]

Geen idee, ik gebruik die apps totaal niet vanwege het gebrek aan encryptie - Google kennende zitten er geen directe advertenties in de app zelf; ze gebruiken het louter om je profiel mee op te bouwen om je elders relevante advertenties te tonen.

De advertenties interesseren me echter een stuk minder dan de veiligheid van communicatie in de applicaties en dat is de reden waarom die van Google wmb allemaal weggestreept kunnen worden omdat ze simpelweg niet zo veilig zijn als WhatsApp is - vandaar mijn hevig ingekorte lijst. Er is overigens (nog) geen sprake van dat er advertenties tussen je WhatsApp-berichten verschijnen. Ik denk ook niet dat het snel gaat gebeuren, in-chat advertenties zullen sneller geïntegreerd worden in het business platform dan op het chatplatform. Volgens mij heeft zelfs Facebook Messenger geen advertenties in privégesprekken, waarom men dat dan in godsnaam wel in WhatsApp zou implementeren is mij een raadsel en lijkt me redelijk stug.

[Voor 6% gewijzigd door WhatsappHack op 27-09-2018 13:42]

• Henk Poley
Mijn bericht is ook meer van, mocht puntje bij paaltje komen, dan is het handig om te weten wat je dan moet adviseren. Om te beginnen verwacht ik dat WhatsApp ook gewoon weer een abonnementsvorm krijgt (zoals het voorheen al was). Dus dat is dan advies #1, stop 2 euro per jaar in WhatsApp.

Als het volgende advies dan "gebruik Signal" is, dan is dat wat mij betreft prima. Hoewel ik me dan wel af vraag hoe het dan gratis kan zijn. Ze verdienen geld met de rechten op hun Signal protocol?
Ik probeer ook mijn contacten over te krijgen naar iets anders dan WA, maar ja. Er zitten zoveel mensen op WA, en veel vertrouwen een andere App niet, of willen gewoon niet.

@Henk Poley Ik denk niet dat WhatsApp een model gaat krijgen waar je betaald voor een advertentie vrije ervaring. Het zou kunnen, maar dat model zal dan niet verplicht worden. Het lijkt me stug in ieder geval.
Henk Poley schreef op donderdag 27 september 2018 @ 13:49:
Als het volgende advies dan "gebruik Signal" is, dan is dat wat mij betreft prima. Hoewel ik me dan wel af vraag hoe het dan gratis kan zijn. Ze verdienen geld met de rechten op hun Signal protocol?
Ze leefden op donaties en voor hulp bij het implementeren van het protocol. Signal is opensource en vrij om te gebruiken, maar je wilt het natuurlijk graag goed gedaan hebben. Daarom hebben bedrijven als WhatsApp, Facebook en Microsoft hen vziw ingehuurd om de implementatie te begeleiden/verzorgen en evt her en der wat customisations te maken. Dat zal ook een lekker centje opgeleverd hebben denk ik zomaar.

Intussen heeft Brian Acton, een van de oprichters van WhatsApp, $50 miljoen USD aan Signal gegeven. Die zijn dus voorlopig nog wel ff een paar jaar geheel gefund. :P (Mede omdat een deel van de ontwikkelingskosten er niet zijn omdat het contributies vanuit de community zijn, gewoon op GitHub.)

[Voor 5% gewijzigd door WhatsappHack op 27-09-2018 14:56]

• Henk Poley
WhatsappHack schreef op donderdag 27 september 2018 @ 14:55:
@Henk Poley Ik denk niet dat WhatsApp een model gaat krijgen waar je betaald voor een advertentie vrije ervaring. Het zou kunnen, maar dat model zal dan niet verplicht worden. Het lijkt me stug in ieder geval.
Lijkt me ook niet dat ze nu zeggen advertenties te gaan inbouwen, en dan uitsluitend naar een verplicht betaal model te gaan nee.. Ik bedoel natuurlijk betalen zodat je geen advertenties ziet.
DAzN schreef op donderdag 27 september 2018 @ 10:52:
En hoe graag ik ook wil, ik geloof niet dat ICQ nog een realistische optie is, maar mooi dat je 'm nog in jouw lijst hebt staan :)
ICQ is volgens mij groter dan Signal hoor (in ieder geval in Google Play). Het is ook niet meer het oude ICQ.

Ik heb het even in een Google Docs spreadsheetje gezet.

Gesorteerd op:
* Play Store installaties. iMessage wordt op 1,3 miljard leden geschat, dus tussen 1000M en 500M geplaatst.
* Gezamenlijk gemiddelde aantal sterren, met aanname dat er 5x meer Android toestellen wereldwijd in omloop zijn.

Om de een of andere reden zijn er heel erg tevreden gebruikers onder de 10 miljoen Play Store installaties.. (btw, 4.2 is de mediaan van scores)

[Voor 9% gewijzigd door Henk Poley op 27-09-2018 17:21]

Buitenom de leuke toevoeging van stickers versturen, is WA volgens de geruchten ook aan het testen met Touch ID en Face ID voor verificatie/authenticatie.

Hoe gebruik je stickers

http://i63.tinypic.com/2cxgor8.jpg

• Pindasaus
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-06 22:30
Bij het verzoeken om een desktop page op een iPad 2018 met safari krijg ik nooit de webinterface meer op web.whatsapp.com
Met Google Chrome is het geen probleem.
Hebben jullie een vergelijkbare of juist andere ervaring?

• Nicj56
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:43
Pindasaus schreef op zondag 23 december 2018 @ 13:58:
Bij het verzoeken om een desktop page op een iPad 2018 met safari krijg ik nooit de webinterface meer op web.whatsapp.com
Met Google Chrome is het geen probleem.
Hebben jullie een vergelijkbare of juist andere ervaring?
Ook niet met "vraag om desktop site"?

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 11 64GB

• Pindasaus
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-06 22:30
Nicj56 schreef op zondag 23 december 2018 @ 14:48:
[...]

Ook niet met "vraag om desktop site"?
Nee, in het verleden nog wel meen ik.

• Nicj56
Heb het echter nooit geprobeerd, maar zal eens doen op iPad later vandaag @Pindasaus .

Ik raad voor WhatsApp Web eigenlijk iCabMobile aan. Dat is sowieso is echt een geniale browser, maar WhatsApp werkt er ook erg stabiel op en je kan de browser beveiligen met wachtwoord of TouchID* zodat alleen jij erin kan. Ook handig dat je de user-agent meteen kan vastzetten voor *.whatsapp.com en *.whatsapp.net; gewoon op iets zetten als Chrome of Edge desktop en je hoeft nooit meer "Ask for desktop site" o.i.d. te doen.

* = Mocht het een gedeelde iPad zijn: TouchID is in die browser zo geprogrammeerd dat hij bij foute pogingen vraagt om het wachtwoord voor de browser en niet om de pincode van de iPad. Handig als je de code hebt gedeeld met anderen, maar wel enkel je eigen vingerafdruk erin hebt staan.
"Ja maar WhatsappHack, als iemand de unlock code van de iPad heeft dan kunnen ze toch een vingerafdruk toevoegen en er alsnog in?" - Ja, daarom stel je een beperking-code in en blokkeer je via materiaal beperkingen de functie voor het aanpassen van accounts. ;) Dan is dat niet meer mogelijk zonder de beperking-code te weten. :P

[Voor 46% gewijzigd door WhatsappHack op 26-12-2018 02:17]

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
WhatsappHack schreef op woensdag 26 december 2018 @ 02:12:
Ik raad voor WhatsApp Web eigenlijk iCabMobile aan. Dat is sowieso is echt een geniale browser, maar WhatsApp werkt er ook erg stabiel op en je kan de browser beveiligen met wachtwoord of TouchID* zodat alleen jij erin kan. Ook handig dat je de user-agent meteen kan vastzetten voor *.whatsapp.com en *.whatsapp.net; gewoon op iets zetten als Chrome of Edge desktop en je hoeft nooit meer "Ask for desktop site" o.i.d. te doen.
Die had ik nog niet in mijn arsenaal ...

Thnx
Volgende week de nwe werk-ipad
Mijn werktelefoon ligt eigenlijk altijd loos in mijn tas ( er wordt werkelijk nooit naar gebeld )
Waarom we nog geen gsmloze messenger ( welke dan ook ) in gebruik genomen hebben, is een raadsel
Alle communicatie verloopt over WA de laatste jaren.
Met de client in iCab hoeft het toestel ook niet meer direct meegenomen te worden ( lekker aan de lader this laten ( iphone 5c-8GB )
@FreshMaker You’re welcome :) Echt relaxte browser, veel functies die ik in Safari miste. Oa downloads werken ook beter. (Voor Opdrachten er was, was ‘t een super browser om wat van youtube te plukken gezien ie video downloads naar de filmrol saved.) Sommige extensies zijn top en de filter mogelijkheden zeer uitgebreid. (Leuk artikel: https://medium.com/@mcend...er-on-iphone-2e5abad44d16) Het enige “nadeel” met WhatsApp Web dat ik ondervond is dat je rustig dubbel moet tikken om van chat te wisselen. De 1e tik stelt je in staat het context menu te openen (eg: mute chat, verwijder, etc) met de pijl die verschijnt, de 2e tik opent werkelijk het gesprek. Zo aan gewend, maar in ‘t begin ff raar. :P

3 tips (algemeen voor iedereen die de browser wil gebruiken’:
1) Ze noemen het geen “agent” maar Browser ID. Mocht je je rot aan t zoeken zijn... :+ Dan op + tikken, http*://*.whatsapp.com toevoegen, die naar Chrome 60 zetten en voila!
2) Als je wel eens problemen hebt met tekstinvoer op sites (eg: na elke letter sluit je keyboard omdat de site naar een ander veld springt of een ajax actie uitvoert), kijk dan of “Page can set Focus” ingeschakeld is en zet die uit. Lost meteen al het gezeik op. :P Sommige sites eisen een hele irritante focus, voor goed geprogrammeerde sites is ‘t echter juist een erg fijne functie!
3) Er is een bugje waarbij als je TouchID gebruikt en de browser is locked, dat links met de sharing-extensie geopend niet uit zichzelf laden na unlock. Die wordt binnenkort opgelost. Is vervelend met iDeal, verder niet zo boeiend.

Ik ben trouwens helemaal over op deze browser. Hij implementeert x-callback-url perfect, dus ik heb Safari simpelweg geheel uitgeschakeld. iCab werd automatisch m’n default browser en kan zelfs overweg met alle Bankieren apps. Alleen bunq’s app snapt het niet want die hebben een eigen hele rare implementatie voor het openen van URL’s. Gelukkig opent die wel de sharing extension waar iCab tussenstaat.

[Voor 4% gewijzigd door WhatsappHack op 26-12-2018 04:02]

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Destijds was het ook de enige met vrije filters en eenvoudige downloads ingebakken.

• heppe01
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13-05 10:32
Mijn WhatsApp sluit uit zichzelf af na +/- 10 sec meer mensen last van? What to do?
heppe01 schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 17:08:
Mijn WhatsApp sluit uit zichzelf af na +/- 10 sec meer mensen last van? What to do?
Geen last van.
Wat is de crash reden?
Te vinden onder Instellingen - Privacy - Analyse - Analysegegevens en dan de meest recente log voor WhatsApp. Het stukje “Exception type” tot “Triggered by thread” is het meest relevante.

En welke versie gebruik je?
Al eens opnieuw geïnstalleerd? (Er van uitgaande dat je WhatsApp laat back-uppen naar iCloud.)

• bart1074
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-02 19:22
Weet iemand waarom Whatsapp niet compatible is met de iPad? Waarom support Whatsapp de iPad niet, terwijl het wel de desktop/mac support?

Wat is momenteel het beste alternatief om Whatsapp te gebruiken op de iPad? Ik kom momenteel niet verder dan web.whatsapp.com in Safari, maar dat is toch niet ideaal. Via het web krijg je geen notificaties en is het ook niet gemakkelijk om foto's te delen enzo.
bart1074 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 19:53:
Weet iemand waarom Whatsapp niet compatible is met de iPad? Waarom support Whatsapp de iPad niet, terwijl het wel de desktop/mac support?
Historische keuzes omdat de iPad geen simkaart heeft. Misschien krijgen we het ooit nog.
Wat is momenteel het beste alternatief om Whatsapp te gebruiken op de iPad? Ik kom momenteel niet verder dan web.whatsapp.com in Safari, maar dat is toch niet ideaal. Via het web krijg je geen notificaties en is het ook niet gemakkelijk om foto's te delen enzo.
Ik heb elders aangeraden om daar de browser iCab Mobile voor te gebruiken. Daar kan je de user-agent permanent aanpassen voor *.whatsapp.com en eventueel beveiligen met Touch/FaceID. Notificaties werken daar echter ook niet denk ik.

Er zijn ook apps voor, maar die vertrouw ik persoonlijk voor geen meter.

• bart1074
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-02 19:22
WhatsappHack schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 21:59:

Er zijn ook apps voor, maar die vertrouw ik persoonlijk voor geen meter.
Ik kan niet zo snel apps vinden die werken. Kan je er een noemen? Waarom vertrouw je ze niet? Denk je dat ze je informatie opslaan?
bart1074 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 22:05:
[...]

Ik kan niet zo snel apps vinden die werken. Kan je er een noemen? Waarom vertrouw je ze niet? Denk je dat ze je informatie opslaan?
Het probleem is dat je dat nooit kan zien en er ook vaak geen uitleg wordt gegeven; en ik heb geen zin om het te analyseren. :P Het zijn veelal wrappers om WhatsApp Web heen van een derde partij. Dat houdt in dat de derde partij in principe de mogelijkheid heeft om er iets mee te doen, zoals inderdaad data kopiëren. Immers is de end-to-end encryptie niet van toepassing op het laatste stukje: de app die de gegevens op je scherm toont.

Als het goed geprogrammeerd is hoeft het geen probleem te zijn trouwens, maar ik neem het risico liever niet. Dan maar gewoon lekker via WhatsApp Web in de browser en een keer overstappen mocht WhatsApp wel een native app uitbrengen. :P

• JuulP
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22-10-2021
Ik gebruik zakelijk een Android telefoon en privé een iPhone 7. Zakelijk kan ik nu ook een iPhone krijgen en wil hierop van mijn privé icloud account gebruiken. Dit omdat ik dan mijn airpods makkelijk op beide telefoons kan gebruiken en een aantal gekochte apps dan ook op mijn werk telefoon kan installeren.
Mijn vraag is nu kan ik op beide telefoons WhatsApp installeren en van beide telefoonnummers een WhatsApp backup in icloud maken zonder dat de beide backups elkaar gaan beïnvloeden.
Ik heb al gegoogled maar kan geen uitsluitsel hier over vinden.
Heeft iemand hier ervaring met dit?
JuulP schreef op maandag 21 januari 2019 @ 22:15:
Ik gebruik zakelijk een Android telefoon en privé een iPhone 7. Zakelijk kan ik nu ook een iPhone krijgen en wil hierop van mijn privé icloud account gebruiken. Dit omdat ik dan mijn airpods makkelijk op beide telefoons kan gebruiken en een aantal gekochte apps dan ook op mijn werk telefoon kan installeren.
Mijn vraag is nu kan ik op beide telefoons WhatsApp installeren en van beide telefoonnummers een WhatsApp backup in icloud maken zonder dat de beide backups elkaar gaan beïnvloeden.
Ik heb al gegoogled maar kan geen uitsluitsel hier over vinden.
Heeft iemand hier ervaring met dit?
Ja, WhatsApp slaat het op als aparte backups in iCloud dus dat is geen enkel probleem.
Elk telefoonnummer heeft een eigen map met daarin de encrypted container van al je berichten. Media wordt ook opgeslagen, maar die zijn naar mijn weten niet encrypted.

• HaydenNL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-05 10:30
Niet specifiek een 100% whatsapp vraag maar wel waar ik het meeste last heb van deze ‘bug’. Ik heb een iPad 2018 met laatste iOS. Ik gebruik een extern keyboard om te typen. In het verleden gaf dit geen problemen, maar onlangs is er iets aangepast waardoor zelfs met een Bluetooth keyboard er onderin het scherm een grijze en witte balk komen te staan (opties voor cursief/dikgedrukt etc). Deze 2 balken vallen precies over het schrijfgedeelte van de web whatsapp heen waardoor ik niet kan zien wat ik typ. Weet iemand of dit uit te zetten is als er een fysiek toetsenbord is aangesloten?

Ik weet dat je het toetsenbord kan laten zweven en/of splitsen, maar dan neemt het nog bijna alle ruimte in het scherm in. Web whatsapp via Chrome. Alle hulp wordt gewaardeerd!
Heb je dat probleem ook bij andere browsers? Zo neen, dan zou ik eens kijken of iemand tips heeft in een Chrome/app-topic of rondsnuffelen op de websites daarvan of bijvoorbeeld kijken of iemand er iets over gezegd heeft op Apple's forum of Reddit. Het klinkt meer als een browserprobleem dan een WhatsApp probleem ja.

update 2.19.20 biedt de optie op schermvergrendeling met Face of Touch ID

Tik op Instellingen > Account > Privacy, en schakel 'schermvergrendeling' in.(onderaan)
(in de App zelf, niet in je toestelinstellingen)

Hackus schreef op maandag 4 februari 2019 @ 09:11:

update 2.19.20 biedt de optie op schermvergrendeling met Face of Touch ID

Tik op Instellingen > Account > Privacy, en schakel 'schermvergrendeling' in.(onderaan)
(in de App zelf, niet in je toestelinstellingen)
handig voor/tegen nieuwsgierige, jaloerse partners ;)

nu alleen nog een mooie darkmode voor WhatsApp..... en ik ben blij!

• GregoryMoran
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 04-02-2019
Ik vind het wel fijn, net als oa met de Outlook App.
@Geert1976 Dark mode komt er ook aan. Lage prio, geen idee wanneer, maar mag hopen nog dit jaar. :P

Best mooi die FaceID unlock voor whatsapp.
Ik laat mijn toestel nog al vaak “even liggen” maar vind ook een automatische lock na pas 15 minuten fijn. Dus dit is een toevoeging die zeker welkom is.

• alexhooven
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:35
Donstil schreef op maandag 4 februari 2019 @ 18:14:
Best mooi die FaceID unlock voor whatsapp.
Ik laat mijn toestel nog al vaak “even liggen” maar vind ook een automatische lock na pas 15 minuten fijn. Dus dit is een toevoeging die zeker welkom is.
Heb ik ook zo ingesteld. Mocht ik m’n telefoon vergeten te locken of wat dan ook dan is er iig een soort vangnet. Altijd grappige collega’s die ff je telefoon pakken al is t maar op spotify nummer op te zoeken.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro. iPhone 14 Pro

• JB
  • Laatst online: 01:24

JB

Cédric roelt!

WTF nu hebben ze het maximaal aantal forwards van berichtjes/crap per keer op 5 gezet na laatste update :/

[Voor 9% gewijzigd door JB op 09-02-2019 09:51]

Mijn boefje is liev!

JB schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 09:50:
WTF nu hebben ze het maximaal aantal forwards van berichtjes/crap per keer op 5 gezet na laatste update :/
Ja, dat lijkt me ook meer dan voldoende toch? :P

• Gero71
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-06-2019
JB schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 09:50:
nieuws: WhatsApp beperkt doorsturen berichten tot vijf chats om geruchten teg...

Misery and hate will kill us all.

• JB
  • Laatst online: 01:24

JB

Cédric roelt!

WhatsappHack schreef op zondag 10 februari 2019 @ 03:28:
[...]

Ja, dat lijkt me ook meer dan voldoende toch? :P
Ik ken hun reden maar 10 zou fijner zijn. Heb een aantal groepapps, voetbal/fam/vrienden/oud-collega’s/buren etc waardoor dit erg irritant is als je een keer wat wil delen.

Mijn boefje is liev!

• Nicj56
Ben wel blij met die touch/face id integratie voor het afschermen van berichten.

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:08
Weet iemand een manier hoe je je Android WhatsApp chats kan overzetten op iOS WhatsApp?

Lijkt wel of er alles aangedaan word omdat tegen te gaan :/
toro schreef op maandag 4 maart 2019 @ 17:21:
Weet iemand een manier hoe je je Android WhatsApp chats kan overzetten op iOS WhatsApp?

Lijkt wel of er alles aangedaan word omdat tegen te gaan :/
misschien dat dit je helpt ?
Whatsapp geschiedenis overzetten van Android naar iPhone

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-06 09:01
Is het iemand anders opgevallen dat datums en tijden in WhatsApp sinds kort niet meer onderstreept/klikbaar worden? Volgens de privacyinstellingen heeft WhatsApp nog altijd toegang tot de agenda maar lijkt de functionaliteit niet meer te werken.

Jammer, want ik gebruikte het zo'n 3 keer per week.
Dimens schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 14:30:
Is het iemand anders opgevallen dat datums en tijden in WhatsApp sinds kort niet meer onderstreept/klikbaar worden? Volgens de privacyinstellingen heeft WhatsApp nog altijd toegang tot de agenda maar lijkt de functionaliteit niet meer te werken.

Jammer, want ik gebruikte het zo'n 3 keer per week.
Hmm nee, kan dat zo snel niet reproduceren.
Het volgende werkt en is dan aanklikbaar ("Maak activiteit"):
11 augustus 2019 13:30
11 augustus 2019
11 augustus 2019 om 13:30
11 augustus 2019 van 13:30 tot 14:30
11 augustus
11 augustus 13:30
11 augustus om 13:30
11 augustus van 13:30 tot 14:30

Dit werkt allemaal, wordt netjes onderstreept en is dus aantikbaar voor verdere acties.
Wat niet werkt is enkel de tijd, zoals "13:30". Dat pakt ie niet.
Totaal arbitraire datum dit trouwens, willekeurige keuze :P

[Voor 3% gewijzigd door WhatsappHack op 13-03-2019 18:29]

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-06 09:01
WhatsappHack schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 18:27:
[...]

Hmm nee, kan dat zo snel niet reproduceren.
Het volgende werkt en is dan aanklikbaar ("Maak activiteit"):
11 augustus 2019 13:30
11 augustus 2019
11 augustus 2019 om 13:30
11 augustus 2019 van 13:30 tot 14:30
11 augustus
11 augustus 13:30
11 augustus om 13:30
11 augustus van 13:30 tot 14:30

Dit werkt allemaal, wordt netjes onderstreept en is dus aantikbaar voor verdere acties.
Wat niet werkt is enkel de tijd, zoals "13:30". Dat pakt ie niet.
Totaal arbitraire datum dit trouwens, willekeurige keuze :P
Daarmee werkt het inderdaad en het heeft mij geholpen uit te vinden waar het probleem ligt. Datums in het verleden worden niet meer onderstreept waardoor datums die ik eerst wel aan kon tikken, niet meer aan te tikken waren. En omdat Android activiteiten stuurt in het formaat [begintijd] - [eindtijd] [weekdag in twee letters] [dag] [maand afgekort naar 3 letters]. [jaartal], is het afhankelijk van hoe die maand afgekort wordt of het werkt. Dat is maandenlang goed gegaan, tot maart. Die maand wordt afgekort als 'mrt.' en niet door iOS/WhatApp herkend. Aanpassen naar 'maa.' lost het probleem al op, maar zo krijg ik de datum natuurlijk niet binnen.

'Apr.' zou wel weer goed moeten werken. Nog een stuk of 4 a 5 datums handmatig invoeren en het is voorlopig weer zoals het hoort.
@Dimens Ik geloof dat die functie leunt op Siri Suggesties. In principe zou die afkorting dan nergens in iOS moeten werken. Bijv ook niet in mail. Als dat klopt zou ik feedback indienen bij Apple. :)

• Silasje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-05 11:38

Silasje

www.Entjes.eu

HELP! Ik heb zojuist Versie 2.19.40 geinstalleerd. En nu kan ik whatsapp niet meer openen. Ook na killen in de multitask en herstart van de telefoon krijg ik whatsapp niet meer geopend... Bekend probleem? snel op te lossen?

Ik heb whatsapp hard nodig voor mijn werk!

Canon 7D MII, 550D, Tokina 11-16mm F2.8, Sigma 17-70mm F2.8/4, Sigma 30MM F1.4, Canon 50mm 1.8 STM, Sigma 70-200 F2.8, En de bende eromheen

• James25
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 17:11
Silasje schreef op woensdag 10 april 2019 @ 14:35:
HELP! Ik heb zojuist Versie 2.19.40 geinstalleerd. En nu kan ik whatsapp niet meer openen. Ook na killen in de multitask en herstart van de telefoon krijg ik whatsapp niet meer geopend... Bekend probleem? snel op te lossen?

Ik heb whatsapp hard nodig voor mijn werk!
Het verwijderen van de app en herinstalleren? Alle groepsapps komen terug en als je iCloud hebt ingesteld komen je gesprekken als t goed is ook terug.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee