Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
_matt_ schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 19:10:
Iemand een addertje onder het gras gevonden bij de privacy voorwaarden die nu bevestigd moeten worden? Ik heb het nu weggedrukt naar later omdat ik het niet helemaal kan overzien wat ik nou goedkeur.

Edit- Bij WhatsApp web moet je wel goedkeuren voor je door kunt, dus wellicht ben ik nu te laat.
Ik heb er even snel overheen gelezen en zag zo 1.2.3 niets schokkends maar goed ik deel geen belangrijke en/of privé data binnen Whatsapp verder en het adres boek hebben ze toch al 8)7 dus vind het niet zo heel spannend.

Dit soort aanpassingen is meer omdat Facebook in het hoekje zit en alles probeert te lijmen.

Donstil wijzigde deze reactie 10-05-2018 20:53 (10%)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
Iemand een addertje onder het gras gevonden bij de privacy voorwaarden die nu bevestigd moeten worden? Ik heb het nu weggedrukt naar later omdat ik het niet helemaal kan overzien wat ik nou goedkeur.

Edit- Bij WhatsApp web moet je wel goedkeuren voor je door kunt, dus wellicht ben ik nu te laat.
Die melding in WhatsApp Web is informational, volgens mij accepteer je daar de voorwaarden niet mee. Ik heb die melding al tig keer gehad de afgelopen weken. :)

Ik heb nog geen direct addertje onder het gras gevonden, wel wat puntjes waar ik vraagtekens bij zet door de manier waar op het geformuleerd is; daar heb ik een verzoek met informatie over ingediend bij WA en wacht op reactie. Dat zal denk ik een paar dagen duren omdat er waarschijnlijk wat informatie opgevraagd moet worden bij andere afdelingen en mogelijk van het juridische team.

Je kan intussen trouwens zien welke data ze hebben via Instellingen - Account -> Vraag accountinformatie aan.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:

https://www.nrc.nl/nieuws...len-via-whatsapp-a1602642

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

Acties:
  • +1Henk 'm!
@Siparti
Ja kijk, die backup in iCloud is niet realtime he. Die genereert 1x per dag of hoe je het ook ingesteld hebt.
Wil je dat die up to date is, dan moet je vóórdat je je toestel reset eerst handmatig in WhatsApp een kopietje maken en dan meteen WhatsApp uitzetten. In dit geval kon dat niet als ik het zo lees, dan kan het best zijn dat je een paar uur of een hele dag kwijt bent helaas; daar doe je verder niets aan.

Als je je iTunes backup hersteld, dan is ie zoals 2 weken ervoor. Je WhatsApp database zit daar, tenminste als je een versleutelde backup hebt gemaakt, bij inbegrepen en zal dus ook 2 weken aan berichten missen.

Wil je echter toch liever naar die iCloud versie? Prima! Dan flikker je WhatsApp nadat je die iTunes backup hebt hersteld weer van je telefoon af voordat je opnieuw inlogt (daar zal WhatsApp om vragen als je het opent, hoop ik.), daarna download je het opnieuw en meld je jezelf aan; dan biedt ie meteen aan om die backup te herstellen en komen je ongelezen berichten van de afgelopen 30 dagen ook binnen. :)
Hoogstens mis je dan alles tussen de laatste keer dat de reservekopie had gedraaid naar iCloud en het moment dat je telefoon kapot ging.

Heb je je intussen op je nieuwe telefoon echter alweer aangemeld bij WhatsApp en wil je die iCloud backup gaan combineren met je ongelezen berichten die je intussen al hebt binnen gekregen?
Dat is pech gehad, want daar heb je extra software zoals BackupTrans voor nodig en wat geduld omdat je dan backups moet gaan combineren met elkaar of een paar berichten uitpluizen. :P Het is niet mogelijk om die berichten nogmaals te downloaden, want zodra ze door WhatsApp bij je afgeleverd zijn verwijderen zij het van hun server...

Moraal van 't verhaal: probeer altijd voordat je je telefoon reset een extra reservekopie te maken. (Het liefst gewoon een volledige, encrypted, via iTunes.) Is je reservekopie in iTunes erg oud maar WhatsApp in iCloud nieuw? Dan is er niets aan 't handje **zolang je maar niet inlogt naar WhatsApp vóórdat je het eerst verwijdert en opnieuw installeert en die iCloud backup hersteld**.

WhatsappHack wijzigde deze reactie 18-06-2018 23:54 (31%)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Siparti
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 23-06-2018
@WhatsappHack Echt een topantwoord, dank!
En het is gelukt hoor.

Hoe ik het gedaan heb; telefoon installeren > WhatsApp Downloaden > Bij eerste keer WhatsApp openen voor 'Herstel/Zet Chatgeschiedenis Terug' gekozen'. Daarna kwamen m'n nieuwe berichten (van de 3 weken dat m'n tel uitstond) gewoon nog binnen, plus natuurlijk alles van vroeger (backup).

En waarom ik in de war was: vorig jaar had ik na bovenstaande actie een iTunes-backup teruggezet. Dan ben je natuurlijk wel de berichten van na de back-up weer kwijt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lounge Deluxe
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online
App Store geeft (nog) geen update voor WhatsApp, maar ik ging er vanuit dat die update al gepubliceerd was. Misschien dan inderdaad nog even geduld hebben, bedankt!

MacBook Pro 15" (mid 2014) + Mac Mini (late 2012)

Acties:
  • +1Henk 'm!
@Lounge Deluxe
WhatsApp rolt nieuwe features altijd gefaseerd uit naar gebruikers, het is zeldzaam dat het allemaal tegelijk is. De functie an sich zit namelijk al zeker een paar werken in de code. :P
Het kan wel helpen om WhatsApp geforceerd te sluiten en opnieuw te openen.

@SuBBaSS Nope, totaal geen problemen mee.
Heb het hier eigenlijk vrijwel altijd draaien; nog nooit meegemaakt. En ook nog nooit van gehoord. :P

Denk ook niet dat WhatsApp an sich zo'n bug kan veroorzaken, het klinkt eerder alsof er iets mis gaat in je router (of modem/router combo). Misschien omdat ie iets dat WhatsApp doet niet leuk vindt, maar dat ligt dan toch echt aan die hardware of de (agressieve) instellingen ervan; zoals een veels te agressieve firewall o.i.d.. Dat je iPhone niet meer kan verbinden met het WiFi-netwerk lijkt me stug dat WhatsApp dat zou kunnen triggeren, dat zou ook een forse bug zijn in iOS. :P Denk dat je het dus aan de hardwarekant van je netwerk moet gaan zoeken.

Acties:
  • +1Henk 'm!
@SuBBaSS Heeft dat maatje ook een v8? En/of iPhone SE. Dan zou ik het daar eens gaan zoeken :P Ik zou sowieso liever een v10 willen als dat kan... De v8 zuigt harder dan de gebundelde zuigkracht van het gehele redlight district bij elkaar tijdens piekuren.

WhatsappHack wijzigde deze reactie 04-07-2018 21:12 (3%)

Acties:
  • +1Henk 'm!
@SuBBaSS je kaapt dit topic niet, het is algemeen voor WA op je iPhone ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!
Nee precies en anders staat het topic toch maar stil :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 20:51
quote:
s0kkie schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 23:01:
Waarom zou je met jezelf willen appen 8)7
Bijvoorbeeld als je creatief met ascii-art bezig bent en wil weten hoe zo iets er voor de ontvangende kant uitziet. Of als je nieuwe features wil uitproberen, bijvoorbeeld wil zien hoe een forwarded message er uit ziet of hoe een file naar iemand sturen overkomt.

• Henk Poley
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 19-11 16:59
Nu WhatsApp reclames gaat tonen zou het fijn zijn als we hier, als 'nerds onder elkaar', alvast gaan besluiten welke we als alternatief gaan adviseren aan familieleden :P

Even door de Apple App Store categorie 'Sociale netwerken' heen gefietst wat ze scoren op de reviews, nog eens gesorteerd en aangevuld met wereldwijde populariteits lijstjes:

Edit: Google Docs spreadsheetje

* #1 WhatsApp 4.6 /5 - 1000M+ installaties in de Play Store 4.4/5
* #3 Facebook Messenger 4.2 - zelfde club - 1000M+ installaties in de Play Store 4.0/5
* iMessage - geen score, want ingebouw, niet cross-platform
* #26 WeChat 4.5 - voor Chinese markt - 100M+ installaties in de Play Store 4.2/5
* #156 QQ Mobile - geen score, want voor China - 10M+ installaties in de Play Store 3.7/5
* #6 Skype 3.8 --> wordt binnenkort de betaalde dienst Microsoft Teams (?) - 10000M+ installaties in de Play Store 4.1/5
* #8 Discord 4.7 <-- hoe fijn werkt dit als niet-gamer? - 10M+ installaties in de Play Store 4.5/5
* Snapchat 2.6 - doolhof interface - 500M+ installaties in de Play Store 4.0/5
* #9 Telegram 3.8 - kunnen geen iOS client maken die stabiel & fijn werkt - 100M+ installaties in de Play Store 4.4/5
* Slack 4.4 - 10M+ installaties in de Play Store 4.4/5
* #17 Hangouts 4.4 - 1000M+ installaties in de Play Store 4.0/5
* #20 Kik 4.2 - 100M+ installaties in de Play Store 4.3/5
* #21 Signal 4.4 <-- wordt nu geadviseerd door whatsapp maker Brian Acton - 5M+ installaties in de Play Store 4.6/5
* #27 Viber 4.2 - 500M+ installaties in Play Store 4.3/5
* #32 Imo 3.5 - 500M+ installaties in de Play Store 4.3/5
* #35 Google+ 4.4 - 1000M+ installaties in de Play Store 4.2/5
* #39 Wickr Me 3.2 - 1M+ installaties in de Play Store 4.0/5
* #59 LINE 3.1 - 500M+ installaties in de Play Store 4.2/5
* #163 BBM 3.0 - 100M+ installaties in Play Store 4.3/5
* #171 VKontakte - geen score, voor Russische markt - 100M+ installaties in de Play Store 3.8/5
* Google Allo 4.4 - 10M+ installaties in de Play Store 4.3/5
* KakaoTalk 4.6 - 100M+ installaties in de Play Store 4.2/5
* ICQ 4.4 - 10M+ installaties in Play Store
* Wire 4.6 - 1M+ installaties in Play Store
* Threema 4.4 - 1M+ installaties in Play Store

Zit nou ook niet echt veel soeps tussen na het wegstrepen. Wat mij betreft mogen ze gewoon dat abonnement van ~2 euro per jaar weer aan zetten.

Geen idee hoe fijn Discord werkt als je geen gamer bent. En de door Brian Acton, een van de de makers van WhatsApp, geadviseerde app Signal, wordt nog weinig gebruikt.

Henk Poley wijzigde deze reactie 27-09-2018 15:05 (36%)

• rgeerolf
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 04-12 23:14
Misschien nog Threema toevoegen aan het lijstje? Ik gebruik het zelf niet, maar wil de mogelijkheid zeker bekijken.

• Henk Poley
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 19-11 16:59
rgeerolf schreef op donderdag 27 september 2018 @ 12:20:
Misschien nog Threema toevoegen aan het lijstje?
Ik heb het opgezocht, en Threema heeft evenveel installaties volgens de Play Store als het Zwitsers 'Wire' (dat ik al helemaal niet ken). Threema is wel #2 betaalde sociaal netwerken app in de App Store.
@Henk Poley Ik denk niet dat WhatsApp een model gaat krijgen waar je betaald voor een advertentie vrije ervaring. Het zou kunnen, maar dat model zal dan niet verplicht worden. Het lijkt me stug in ieder geval.
Henk Poley schreef op donderdag 27 september 2018 @ 13:49:
Als het volgende advies dan "gebruik Signal" is, dan is dat wat mij betreft prima. Hoewel ik me dan wel af vraag hoe het dan gratis kan zijn. Ze verdienen geld met de rechten op hun Signal protocol?
Ze leefden op donaties en voor hulp bij het implementeren van het protocol. Signal is opensource en vrij om te gebruiken, maar je wilt het natuurlijk graag goed gedaan hebben. Daarom hebben bedrijven als WhatsApp, Facebook en Microsoft hen vziw ingehuurd om de implementatie te begeleiden/verzorgen en evt her en der wat customisations te maken. Dat zal ook een lekker centje opgeleverd hebben denk ik zomaar.

Intussen heeft Brian Acton, een van de oprichters van WhatsApp, $50 miljoen USD aan Signal gegeven. Die zijn dus voorlopig nog wel ff een paar jaar geheel gefund. :P (Mede omdat een deel van de ontwikkelingskosten er niet zijn omdat het contributies vanuit de community zijn, gewoon op GitHub.)

WhatsappHack wijzigde deze reactie 27-09-2018 14:56 (5%)

Ik raad voor WhatsApp Web eigenlijk iCabMobile aan. Dat is sowieso is echt een geniale browser, maar WhatsApp werkt er ook erg stabiel op en je kan de browser beveiligen met wachtwoord of TouchID* zodat alleen jij erin kan. Ook handig dat je de user-agent meteen kan vastzetten voor *.whatsapp.com en *.whatsapp.net; gewoon op iets zetten als Chrome of Edge desktop en je hoeft nooit meer "Ask for desktop site" o.i.d. te doen.

* = Mocht het een gedeelde iPad zijn: TouchID is in die browser zo geprogrammeerd dat hij bij foute pogingen vraagt om het wachtwoord voor de browser en niet om de pincode van de iPad. Handig als je de code hebt gedeeld met anderen, maar wel enkel je eigen vingerafdruk erin hebt staan.
"Ja maar WhatsappHack, als iemand de unlock code van de iPad heeft dan kunnen ze toch een vingerafdruk toevoegen en er alsnog in?" - Ja, daarom stel je een beperking-code in en blokkeer je via materiaal beperkingen de functie voor het aanpassen van accounts. ;) Dan is dat niet meer mogelijk zonder de beperking-code te weten. :P

WhatsappHack wijzigde deze reactie 26-12-2018 02:17 (46%)

• FreshMaker
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
WhatsappHack schreef op woensdag 26 december 2018 @ 02:12:
Ik raad voor WhatsApp Web eigenlijk iCabMobile aan. Dat is sowieso is echt een geniale browser, maar WhatsApp werkt er ook erg stabiel op en je kan de browser beveiligen met wachtwoord of TouchID* zodat alleen jij erin kan. Ook handig dat je de user-agent meteen kan vastzetten voor *.whatsapp.com en *.whatsapp.net; gewoon op iets zetten als Chrome of Edge desktop en je hoeft nooit meer "Ask for desktop site" o.i.d. te doen.
Die had ik nog niet in mijn arsenaal ...

Thnx
Volgende week de nwe werk-ipad
Mijn werktelefoon ligt eigenlijk altijd loos in mijn tas ( er wordt werkelijk nooit naar gebeld )
Waarom we nog geen gsmloze messenger ( welke dan ook ) in gebruik genomen hebben, is een raadsel
Alle communicatie verloopt over WA de laatste jaren.
Met de client in iCab hoeft het toestel ook niet meer direct meegenomen te worden ( lekker aan de lader this laten ( iphone 5c-8GB )

• FreshMaker
  • Registratie: december 2003
  • Niet online

Destijds was het ook de enige met vrije filters en eenvoudige downloads ingebakken.
JuulP schreef op maandag 21 januari 2019 @ 22:15:
Ik gebruik zakelijk een Android telefoon en privé een iPhone 7. Zakelijk kan ik nu ook een iPhone krijgen en wil hierop van mijn privé icloud account gebruiken. Dit omdat ik dan mijn airpods makkelijk op beide telefoons kan gebruiken en een aantal gekochte apps dan ook op mijn werk telefoon kan installeren.
Mijn vraag is nu kan ik op beide telefoons WhatsApp installeren en van beide telefoonnummers een WhatsApp backup in icloud maken zonder dat de beide backups elkaar gaan beïnvloeden.
Ik heb al gegoogled maar kan geen uitsluitsel hier over vinden.
Heeft iemand hier ervaring met dit?
Ja, WhatsApp slaat het op als aparte backups in iCloud dus dat is geen enkel probleem.
Elk telefoonnummer heeft een eigen map met daarin de encrypted container van al je berichten. Media wordt ook opgeslagen, maar die zijn naar mijn weten niet encrypted.

update 2.19.20 biedt de optie op schermvergrendeling met Face of Touch ID

Tik op Instellingen > Account > Privacy, en schakel 'schermvergrendeling' in.(onderaan)
(in de App zelf, niet in je toestelinstellingen)

Hackus schreef op maandag 4 februari 2019 @ 09:11:

update 2.19.20 biedt de optie op schermvergrendeling met Face of Touch ID

Tik op Instellingen > Account > Privacy, en schakel 'schermvergrendeling' in.(onderaan)
(in de App zelf, niet in je toestelinstellingen)
handig voor/tegen nieuwsgierige, jaloerse partners ;)

nu alleen nog een mooie darkmode voor WhatsApp..... en ik ben blij!
@Geert1976 Dark mode komt er ook aan. Lage prio, geen idee wanneer, maar mag hopen nog dit jaar. :P

Best mooi die FaceID unlock voor whatsapp.
Ik laat mijn toestel nog al vaak “even liggen” maar vind ook een automatische lock na pas 15 minuten fijn. Dus dit is een toevoeging die zeker welkom is.

• Dimens
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 19:28
WhatsappHack schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 18:27:
[...]

Hmm nee, kan dat zo snel niet reproduceren.
Het volgende werkt en is dan aanklikbaar ("Maak activiteit"):
11 augustus 2019 13:30
11 augustus 2019
11 augustus 2019 om 13:30
11 augustus 2019 van 13:30 tot 14:30
11 augustus
11 augustus 13:30
11 augustus om 13:30
11 augustus van 13:30 tot 14:30

Dit werkt allemaal, wordt netjes onderstreept en is dus aantikbaar voor verdere acties.
Wat niet werkt is enkel de tijd, zoals "13:30". Dat pakt ie niet.
Totaal arbitraire datum dit trouwens, willekeurige keuze :P
Daarmee werkt het inderdaad en het heeft mij geholpen uit te vinden waar het probleem ligt. Datums in het verleden worden niet meer onderstreept waardoor datums die ik eerst wel aan kon tikken, niet meer aan te tikken waren. En omdat Android activiteiten stuurt in het formaat [begintijd] - [eindtijd] [weekdag in twee letters] [dag] [maand afgekort naar 3 letters]. [jaartal], is het afhankelijk van hoe die maand afgekort wordt of het werkt. Dat is maandenlang goed gegaan, tot maart. Die maand wordt afgekort als 'mrt.' en niet door iOS/WhatApp herkend. Aanpassen naar 'maa.' lost het probleem al op, maar zo krijg ik de datum natuurlijk niet binnen.

'Apr.' zou wel weer goed moeten werken. Nog een stuk of 4 a 5 datums handmatig invoeren en het is voorlopig weer zoals het hoort.
GekkeAr schreef op woensdag 10 april 2019 @ 18:47:
[...]

Mooi zo! Hopelijk komt er ook een oplossing vanuit Whatsapp, aangezien mijn iPhone 4S geen iOS updates meer ontvangt :/
Versie 2.19.41 is er(al)

• GekkeAr
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 29-11 21:44
Silasje schreef op donderdag 11 april 2019 @ 13:12:
Was dat voor jou ook de oplossing @GekkeAr ?
Ja, die update heeft de problemen gelukkig verholpen!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• srna513006
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 14:13
Aha, nu begrijp ik het, valt ook niet mee met mijn 74 jaar... :)

Inderdaad, ik zie nu bij de Analyse gegevens diverse WhatsApp gegevens staan maar helemaal begrijp ik het nog niet.
Daar staan gegevens van 5 mei tot 16 mei 2019 terwijl de genoemde klacht elke dag opnieuw verschijnt.
Dus die gegevens zullen wellicht betrekking kunnen hebben op een ander wellicht eerder opgelost probleem...
Ik heb van het laatste .ips bestand van de 1e pagina een screenshot gemaakt, zie bijlage.
Hierin staat dan ook gelijk het eerder gevraagde versienummer welk ik niet kon beantwoorden.

Op de iPhone XR 64 Gb van mijn vrouw zie ik geen vermeldingen bij de Analyse gegevens staan maar zij heeft er ook geen problemen met WhatsApp.

https://drive.google.com/...zIWxJzFu/view?usp=sharing
@Bram22 Ah, specifiek dáár kan ik het probleem wel reproduceren. Zal er feedback voor inschieten bij de WhatsApp devs. Dit zal idd niet opgelost zijn in de huidige .80 dan.

@JB Voor zover ik weet is die niet zomaar te extracten. Echter is er wel software die claimt het uit een iTunes-backup te kunnen halen.

Heb je een spare iPhone? Dan zou je evt nog daar de backup heen kunnen zetten, dan WhatsApp laten back-uppen naar iCloud en dan die herstellen op je telefoon. :P

Daarnaast zal het uitlezen vanuit de iTunes-backup geen ramp zijn, op je PC/Mac je gesprekken bekijken kan als het goed is met software als iMazing; al weet ik niet of die de iTunes-backup direct kan importeren.

Anyway, er zijn dus wat opties - maar gelimiteerd en je zult er wat voor moeten doen.

@JB Als je geen reservekopie maakt, kun je ook niets terugzetten.
Voor de volgende(keer) in WA: instellingen - Data-en opslaggebruik - opslag in gebruik - en daar kun je per chat gewenste data wissen. oa Foto's, gesproken berichten, video..

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True