[WhatsApp voor iOS] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb via de App mijn Whatsapp account verwijderd, lijkt allemaal prima en nieuwe chats kunnen niet meer gestart worden (Ik begrijp van iemand die het voor mij kan testen dat ze dan ziet “Nodig deze persoon uit voor whatsapp).

Nu blijkt echter dat bestaande chats nog wel gewoon werken, nu vind ik de historie verder niet zo belangrijk maar ik vind het wel vervelend (voor de verzender ook) dat die chats actief blijven.

Is er nog een mogelijkheid dat ik ook in bestaande chats niet te bereiken ben? De chat toont wel een enkel vinkje maar het zou mij verbazen als iemand daar naar kijkt.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:44
Donstil schreef op zondag 6 maart 2022 @ 21:08:
Is er nog een mogelijkheid dat ik ook in bestaande chats niet te bereiken ben? De chat toont wel een enkel vinkje maar het zou mij verbazen als iemand daar naar kijkt.
Wat je kan doen:

WhatsApp voor zakelijk installeren
Account weer aanmaken op je nummer
Auto reply instellen dat je geen WhatsApp meer gebruikt en waar je wel te vinden bent
App een paar maanden laten staan met alle notificaties uit
Account sluiten

Misschien niet helemaal wat je zoekt/wilt maar zo kan je wel mensen laten weten dat je WhatsApp niet meer gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-07 15:04

page404

Website says no

Krijgen meer mensen om de haverklap (echt dagelijks) de pop-up met het verzoek om notificaties aan te zetten? Ik heb die al half aan staan (alleen een badge en verder niks) maar uit ergernis heb ik het helemaal uitgezet. Nu krijg ik nog irritantere meldingen. Ik sta echt op het punt die &()£}# app eraf te flikkeren. Is er nog een mogelijkheid om die notificaties van notificaties uit te zetten?

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-07 19:35
page404 schreef op donderdag 14 april 2022 @ 08:41:
Krijgen meer mensen om de haverklap (echt dagelijks) de pop-up met het verzoek om notificaties aan te zetten? Ik heb die al half aan staan (alleen een badge en verder niks) maar uit ergernis heb ik het helemaal uitgezet. Nu krijg ik nog irritantere meldingen. Ik sta echt op het punt die &()£}# app eraf te flikkeren. Is er nog een mogelijkheid om die notificaties van notificaties uit te zetten?
Geen echt grote issues hier.

Enige "nitpick" die ik met Whatsapp heb is dat sinds ongeveer vorige week als ik een BT koptelefoon aansluit (en alleen dan, met bedraad heb ik dit niet) er onderin het multitask menu een melding staat dat "whatsapp vaak gebruikt wordt met bluetooth" of iets in die zin.

Ow en mocht je per ongeluk op die melding klikken, dan opent hij Whatsapp en dat is wel erg irritant.

Vreemd genoeg begon die melding tegelijk met iOS die mij iedere keer een melding geeft dat er ergens een open netwerk is (en die zijn er te veel hier), ik denk niet dat beide iets met elkaar te maken hebben, maar het valt mij wel op dat ik dit heb sinds de 15.4.1 update.

Verder geen issues.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Mizgala28 Dat met die open netwerken heeft van doen met je instelling voor “vraag om verbinden”. Die is zo weer uit te zetten.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
WhatsappHack schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 11:11:
@Mizgala28 Dat met die open netwerken heeft van doen met je instelling voor “vraag om verbinden”. Die is zo weer uit te zetten.
Meteen uit gezet, ik werd er helemaal gek van (meerdere mensen hebben hier in de buurt doodleuk geen wachtwoord op hun netwerk, ook lekker snugger)

thx (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mizgala28 schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 16:57:
[...]

Meteen uit gezet, ik werd er helemaal gek van (meerdere mensen hebben hier in de buurt doodleuk geen wachtwoord op hun netwerk, ook lekker snugger)

thx (y)
Off-topic:

Mja, hier zijn ze met een projectontwikkelaar massaal zonnepanelen gaan leggen. Elke omvormer heeft een open WiFi-netwerk tot je hem aan je eigen netwerk koppelt. Wat dus blijkbaar helemaal niemand doet. :+ Dus ook hier een zee aan open AdHoc-netwerken. -_- Krijg je t zelfde gezeik mee.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarolV
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08-07 15:44
Whatsapp maakt geen backups meet???
Snap er niets van!👎
Icloud storage is 2 tb dus dat is het ook niet;)

[ Voor 160% gewijzigd door CarolV op 22-04-2022 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Heeft iemand de volgende situatie al eens gehad:
- Whatsapp geschiedenis overgezet van een Android telefoon naar een iPhone 6.
- Alles netjes overgekomen en werkend op de iPhone 6.
- Twee weken later zijn alle berichten ouder dan drie dagen ineens niet meer zichtbaar.
- Als ik kijk naar de grootte van de app/data dan zijn de berichten er nog wel.
- Via DrFone (trial) kan ik de data op de iPhone scannen en zie ik wel alle oude berichten, het is dus een weergave probleem.

Ik kan op deze iPhone de iOS versie niet meer nieuwer krijgen dan 12.5.5. Ongetwijfeld heeft dat ook zijn invloed op de situatie, maar het zou fijner zijn als ik het in deze situatie weer 'normaal' werkend krijg. We zijn ook een beetje huiverig om de situatie op de telefoon heel erg om te gooien (weggooien of backups terugzetten). Tips zijn welkom!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nicj56
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:17
CarolV schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 17:27:
Snap er niets van!👎
Heel stom, maar ik heb hetzelfde en krijg dus een keer in de zoveel tijd de melding wil je backup maken, die ik vervolgens compleet negeer. Omdat mijn primaire app om te chatten berichten/iMessage is

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 15 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heppe01
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 18-02 02:21
Ik heb een nieuw contact toegevoegd in mijn nieuwe IPhone hoe kan ik dat diegene nog niet kan vinden in Whatsapp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-07 18:35

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

heppe01 schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 20:26:
Ik heb een nieuw contact toegevoegd in mijn nieuwe IPhone hoe kan ik dat diegene nog niet kan vinden in Whatsapp?
Soms duurt dat enkele minuten..

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heppe01
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 18-02 02:21
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mo2fv5J6cgKLsNntAtFlmAdBBcM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oyPLKzPcp9FgTwlYaEBFmZtV.jpg?f=fotoalbum_large

Dit snap ik ook niet helemaal ik weet zeker dat deze mensen grotendeels allemaal whatsapp hebben maar krijg ze niet meer in mijn lijst

Acties:
  • +1 Henk 'm!
CarolV schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 17:27:
Snap er niets van!👎
By all means don’t elaborate. Wat gaat er precies mis? Foutmelding? Wat doet ie als je ‘t handmatig doet? Etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarolV
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08-07 15:44
WhatsappHack schreef op zondag 24 april 2022 @ 13:14:
[...]

By all means don’t elaborate. Wat gaat er precies mis? Foutmelding? Wat doet ie als je ‘t handmatig doet? Etc.
Hij bleef bufferen;) uiteindelijk mijn iphone naar factory reset en nu alles weer Top! :) 8) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
Nou WhatsApp begint er op te lijken, maar verre van mijn favoriet: https://www.macrumors.com...ave-group-chats-silently/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Binnenkort kan je elke smiley als reactie gebruiken.
We're rolling out the ability to use any emoji as a reaction on WhatsApp.
Bron: Mark Zuckerberg op Facebook

[ Voor 0% gewijzigd door Mog op 11-07-2022 17:02 . Reden: Typo ]

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:14
Ik merkte net iets bijzonders. Whatsapp heeft geen rechten op mijn foto’s. Maar ik kan wel mijn profielfoto wijzigen en een foto uit de fotobibliotheek kiezen. iOS 15.6.1 en whatsapp 22.17.77. Correctie, nu 22.18.75.

[ Voor 14% gewijzigd door Dancing_Animal op 30-08-2022 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winduss
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 06-07 21:33
Wat ik vooral irritant vind is dat je niet een eigen geluidje kan kiezen. Ging makkelijk op Android, maar geen manier om dit te doen in iOS. Ik kan gewoon een geluidje toevoegen via mijn Mac en dat dan gebruiken in de normale berichten app, maar die komt er gewoon niet te staan in WhatsApp.. 🥴

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F41R
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-01 13:03
Beste Tweakers. Ik hoop dat jullie ons kunnen helpen. Mijn partner heeft zojuist haar iPhoneXR ingewisseld voor een iPhone13. De iPhone13 is ingesteld (restored) door middel van de iCloud backup.

Zo komen al haar aps en instellingen grotendeels terug zou je denken. Nu mist ze echter al haar chats die ze voorheen had in whatsap. Nader onderzoek blijkt dat je in whatsapp zelf de backup functionaliteit aan moet zetten. Helaas stond deze dus kennelijk niet aan. Dit wist ik helaas niet. En ging ervanuit dat het aanvinken als item in icloudbackup voldoenden was. De iPhoneXR is inmiddels vergeven en opnieuw geïnitieerd. Nu heb ik op mijn eigen iPhone 12 nog wel onze chatgeschiedenis staan tussen mij en mijn partner. Weet iemand hopelijk nog een mogelijkheid om deze chatgeschiedenis ook bij mijn partner op haar iPhone 13 te krijgen? Ik heb de volledige chatgeschiedenis op mijn iphone12 kunnen exporten naar een zip bestanden maar die is vervolgens niet in te lezen in whatsapp op haar iPhone 13. Jullie tips en hulp worden zeer op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runescom
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-07 22:10
F41R schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 10:02:
Beste Tweakers. Ik hoop dat jullie ons kunnen helpen. Mijn partner heeft zojuist haar iPhoneXR ingewisseld voor een iPhone13. De iPhone13 is ingesteld (restored) door middel van de iCloud backup.

Zo komen al haar aps en instellingen grotendeels terug zou je denken. Nu mist ze echter al haar chats die ze voorheen had in whatsap. Nader onderzoek blijkt dat je in whatsapp zelf de backup functionaliteit aan moet zetten. Helaas stond deze dus kennelijk niet aan. Dit wist ik helaas niet. En ging ervanuit dat het aanvinken als item in icloudbackup voldoenden was. De iPhoneXR is inmiddels vergeven en opnieuw geïnitieerd. Nu heb ik op mijn eigen iPhone 12 nog wel onze chatgeschiedenis staan tussen mij en mijn partner. Weet iemand hopelijk nog een mogelijkheid om deze chatgeschiedenis ook bij mijn partner op haar iPhone 13 te krijgen? Ik heb de volledige chatgeschiedenis op mijn iphone12 kunnen exporten naar een zip bestanden maar die is vervolgens niet in te lezen in whatsapp op haar iPhone 13. Jullie tips en hulp worden zeer op prijs gesteld.
Wat je kunt doen, is een back-up maken op haar oude toestel (WhatsApp back-up inschakelen) en deze laten maken. Vervolgens WhatsApp verwijderen op haar nieuwe toestel, daarna WhatsApp opnieuw installeren en daarna komt WhatsApp met de melding om het terug te lezen. :)

Give 2 Get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F41R
Bedankt voor je antwoord maar de iPhoneXR is helaas al opnieuw geïnitieerd. Misschien dat de iCloud backup daar nog wel van bestaat online. Ik ga dit even na

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F41R
Die backup van de iPhone XR is er helaas niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
Even iets heel anders, zijn er mensen die de afbeeldingen bij mensen zien in groepsgesprekken het gaat dan alleen om het tekst gedeelte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Nicj56 schreef op zondag 13 november 2022 @ 17:37:
Even iets heel anders, zijn er mensen die de afbeeldingen bij mensen zien in groepsgesprekken het gaat dan alleen om het tekst gedeelte?
Bedoel je toevallig een plaatje met witte tekst en zwarte achtergrond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
Mizgala28 schreef op zondag 13 november 2022 @ 18:08:
[...]

Bedoel je toevallig een plaatje met witte tekst en zwarte achtergrond?
Nee de profielfoto van je contacten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.ZeroNull!
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-03 11:08
Nicj56 schreef op zondag 13 november 2022 @ 20:43:
[...]

Draai je TestFlight van Whatsapp (beta dus)? Dat gaan ze binnenkort namelijk uitbrengen en zit al in de beta. Of wellicht ben je al een van de gelukkigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
Mr.ZeroNull! schreef op zondag 13 november 2022 @ 20:54:
[...]

Draai je TestFlight van Whatsapp (beta dus)? Dat gaan ze binnenkort namelijk uitbrengen en zit al in de beta. Of wellicht ben je al een van de gelukkigen.
Nee, ik niet een maat van mij heeft dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Nicj56 schreef op zondag 13 november 2022 @ 20:43:
[...]

Niet gezien dan (net nagekeken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-07 23:03
Nicj56 schreef op zondag 13 november 2022 @ 17:37:
Ja, wordt nu steeds meer uitgerold.

Ik vind het niet mooi en het gaat ten koste van de ruimte voor de tekst. De profielfoto is ook nog eens vrij klein waardoor je ook heel goed moet kijken wie/wat het nou eigenlijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JCS
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06:35

JCS

Hoop echt dat dit snel uitgezet kan worden, echt een waardeloze toevoeging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:19
Goedemorgen. Sinds korte tijd krijg ik als ik iets vanuit Whatsapp naar mijn mail stuur een zwarte achtergrond te zien met die tekst. Erg irritant als het info is van klanten die ik nodig heb. Vroeger zag je in de mail dan alleen puur een alinea met antwoord of de vraag/antwoord. Hoe kan ik dit oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
martwoutnl schreef op woensdag 7 december 2022 @ 09:09:
Goedemorgen. Sinds korte tijd krijg ik als ik iets vanuit Whatsapp naar mijn mail stuur een zwarte achtergrond te zien met die tekst. Erg irritant als het info is van klanten die ik nodig heb. Vroeger zag je in de mail dan alleen puur een alinea met antwoord of de vraag/antwoord. Hoe kan ik dit oplossen?
Klopt, met witte tekst. Tekst kopiëren naar notities ? Zie er verder niks negatiefs in. Je kunt ook screenshot toevoegen ipv tekst direct naar je e-mail.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:19
Hackus schreef op woensdag 7 december 2022 @ 09:57:
[...]

Klopt, met witte tekst. Tekst kopiëren naar notities ? Zie er verder niks negatiefs in. Je kunt ook screenshot toevoegen ipv tekst direct naar je e-mail.
Screenshot kan inderdaad ook. Bedankt voor die tip. Doe ik dat voorlopig. Tegenwoordig apt de jongere generatie ipv mailen. Dus krijg vaak vragen of stukken via whatsapp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
martwoutnl schreef op woensdag 7 december 2022 @ 11:16:
[...]

Screenshot kan inderdaad ook. Bedankt voor die tip. Doe ik dat voorlopig. Tegenwoordig apt de jongere generatie ipv mailen. Dus krijg vaak vragen of stukken via whatsapp.
Zakelijke vragen via WA zakelijk beantwoord ik ook daar, ipv via e-mail. Je zegt zelf dat 'ze' blijven appen.

optie: Ik zou u antwoorden via e-mail, dat is overzichtelijker

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atomic2005
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-07 07:12

Atomic2005

Abundat dulcibus vitiis

Ik heb een aantal contacten die ik in "Gearchiveerd" heb staan.

Als daar berichten komen zie ik een 1 verschijnen achter gearchiveerd. Dit triggert mij toch om te kijken, kan dat uit?

16500Wp PV Live - Panasonic Wp - Ioniq 28kWh - All Eletric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-07 15:02
Ik heb een nieuwe iPhone van de zaak. Privé heb ik een Android telefoon.

Nu wil ik óf switchen óf doorschakelen en mijn privé whatsapp op de iPhone.

De iPhone is door de zaak een soort van voorgeprogammeerd en ik kan dus geen Move to iOS draaien.
Op Android is er de mogelijkheid om een 2e in-app sessie van WhatsApp te starten. Dan kun je van iOS naar Android dus 2 Whatsapp versies hebben, maar andersom niet. Andersom heb ik nodig omdat ik anders al mijn historie kwijt ben.

Ik heb een aantal apps bekeken om de historie om te zetten, zoals mutsapper en anytrans, maar dat voelt niet helemaal lekker.

Tussenoplossing is whatsapp web op de iPhone, maar dat werkt toch ook niet helemaal lekker.

Hebben jullie nog alternatieven en denken jullie dat er ook een iPhone update komt om 2 sessies van Whatsapp te draaien?

Edit: ik heb geaccepteerd dat ik de historie kwijt ben. Nu heb ik op mijn zakelijke iPhone whatsapp business en gewoon whatsapp en van de laatste staat de companion mode op mijn privé telefoon. Tijdens werkuren schakelt mijn privé android door naar mijn zakelijke toestel en 's avonds en in het weekend heb ik mijn privé toestel.. Dus ik ben privé altijd bereikbaar en zakelijk tijdens werktijd.

Reden waarom ik niet privé de iPhone gebruik is met name het kleine scherm van een iPhone 13.

[ Voor 23% gewijzigd door dangerousp op 18-02-2023 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:32
Nvm

[ Voor 99% gewijzigd door Deef_K op 08-03-2023 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-05-2023
Iemand anders ook problemen met crashende whatsapp op iPhone (12)?
Gisteren van de een op andere dag crasht mijn whatsapp direct zodra ik 'm open. Alleen in airplane mode mogelijk om te openen. Notificaties blijven wel op de achtergrond komen.
heb geupgrade naar de laatste iOS 16.5, offload & install gedaan, gereboot, geen idee what het kan zijn. Maar heb geen werkende whatsapp meer...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
AlexanderOnline schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 17:14:
Gisteren van de een op andere dag crasht mijn whatsapp direct zodra ik 'm open. Alleen in airplane mode mogelijk om te openen. Notificaties blijven wel op de achtergrond komen.
heb geupgrade naar de laatste iOS 16.5, offload & install gedaan, gereboot, geen idee what het kan zijn. Maar heb geen werkende whatsapp meer...
Nee, werkt smooth op 13 pro en zakelijke WA ook. hoor ook niks van mijn dochter die de IP 12 heeft. anders hing ze allang aan de tel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-05-2023
Mocht iemand hier ook tegen aan lopen, de gouden tip via Reddit:
  1. Install WhatsApp business
  2. Migrate to WhatsApp business (will keep everything)
  3. Remove regular WhatsApp
  4. Install WhatsApp
  5. Migrate back to regular WhatsApp
  6. Remove WhatsApp business
Je data (chats, fotos, vidoes) wordt zonder verlies tussen de apps getransfered. Geen icloud backup nodig.
Erg creatieve oplossing, maar dit werkte voor mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonic
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-07 21:32
Goedeavond,

Wellicht heeft iemand voor mij een passende oplossing.

Ik ben opzoek naar een manier om 1 chat van Whatsapp te exporteren en vervolgens te importeren op een andere telefoon (met een ander nummer).

Via Whatsapp is het mogelijk om een export te maken, maar daarmee kan ik alleen de export bekijken, bijvoorbeeld op de PC. Importen naar Whatsapp op een andere telefoon is niet mogelijk.

Helaas is er geen backup die ik kan terugzetten.. Heeft iemand hier een oplossing voor?
Of bestaat deze optie niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Ik ben enorm benieuwd wat de laatste 2 Whatsapp updates hebben verprutst op iOS, want sinds 2 dagen is het zo dat als ik Whatsapp op iedere andere apparaat open heb (ook in de achtergrond) dan mijn iPhone, dat mijn iPhone de berichten wel binnen krijgt, maar geen notificatie op het lock screen toont, en ook niet trilt.

Als ik achter de PC zit staat Whatsapp Web aan, ik krijg meteen sinds die 2 dagen geen meldingen op de iPhone, op het moment dat ik deze uitzet is de issue ineens weg.

Hetzelfde met andere Android telefoon, als ik daar Whatsapp niet kill (gewoon volledig) dan toont mijn iPhone geen notificatie bij nieuwe berichten.

Maar Android heeft nergens last van, dus het ligt aan de iOS versie (en ik denk niet dat het aan iOS zelf ligt, maar aan die laatste 2 updates van Whatsapp)

Enorm irritant dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-07 21:48
Hoi mede Tweakers
Ik heb een vraag over het activeren van een telefoonnummer. Kan ik die ook weer deactiveren, en daarna met dat nummer een telefoonnummer wisselen, vervangen?

Ik wil dus mijn orginele whatsapp telefoonnummer wisselen/vervangen naar een ander nummer, en alle chat en media behouden.. dat is vraag 1. (backup heb ik al)
En vraag 2 is, ik heb een 2de nummer maar die is dus al op whatsapp geactiveerd. Moet, of kan ik die uberhaupt nog wisselen met mijn orginele. en hoe moet ik dat doen, ik kan er in de faq niks over vinden.
((moet ik hem eerst deactiveren,is eigenlijk de vraag 3 in dit proces.))

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Laatst online: 09:05
Mijn dochter heeft Whatsapp op iPhone 12 met laatste IOS 16, sinds vandaag stopte Whatsapp met werken, Nadat Whatsapp opgestart is, stopt de app na een paar tellen. Herinstallatie geeft geen oplossing, reboot etc (nog geen factory reset gedaan). Whatsapp business geïnstalleerd, deze stopt ook na een paar tellen.

Vreemde is dat zolang er via whatsapp gebeld wordt, blijft de app werken. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
AlexanderOnline schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 17:14:
Werkt het inmiddels wel weer bij jou? Heb hetzelfde probleem nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
zx9r_mario schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 23:30:
Mijn dochter heeft Whatsapp op iPhone 12 met laatste IOS 16, sinds vandaag stopte Whatsapp met werken, Nadat Whatsapp opgestart is, stopt de app na een paar tellen. Herinstallatie geeft geen oplossing, reboot etc (nog geen factory reset gedaan). Whatsapp business geïnstalleerd, deze stopt ook na een paar tellen.

Vreemde is dat zolang er via whatsapp gebeld wordt, blijft de app werken. :?
Morgen komt waarschijnlijk iOS16.6 uit, wacht daar eerst ff op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:32
Heerlijk. Het eerste spam bericht van niet bestaand contact is ontvangen. Fijn die updates. Not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
Hackus schreef op zondag 23 juli 2023 @ 10:03:
[...]

Morgen komt waarschijnlijk iOS16.6 uit, wacht daar eerst ff op
IOS 16.6 update is gedaan maar helaas, Whatsapp stopt telkens een paar tellen na openen van de app.

De truuk met WB business werkt helaas ook niet, deze crashed ook

[ Voor 10% gewijzigd door zx9r_mario op 24-07-2023 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Deef_K schreef op maandag 24 juli 2023 @ 20:24:
Heerlijk. Het eerste spam bericht van niet bestaand contact is ontvangen. Fijn die updates. Not.
Ligt niet echt aan updates, mijn partner met Android heeft daar ook last van.

Sowieso hoor ik steeds vaker van mensen dat ze daar recent last van hebben, vooral Russische, Vietnamese en Marokkaanse nummers die via Whatsapp bellen (en hoe whatsapp bellen werkt op iOS, maakt dit extra irritant)

Zelf nog geen last van, maar dat is slechts kwestie van tijd. Alleen in tegenstelling tot normaal bellen waar men extra kosten voor kan krijgen, snap ik hun bedoeling met bellen via whatsapp minder.
zx9r_mario schreef op maandag 24 juli 2023 @ 20:49:
[...]

IOS 16.6 update is gedaan maar helaas, Whatsapp stopt telkens een paar tellen na openen van de app.

Backup maken en een volledige reset van de iPhone proberen?

Het zou zomaar kunnen dat het helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zx9r_mario schreef op maandag 24 juli 2023 @ 20:49:
[...]

WA op PC ook geprobeerd (whatsapp web) anders zie ik zo niets anders dan wis en herstel.

Zorg wel dat je alle inloggegevens weet voor je dit gaat doen. voor je reservekopie doet, wel ff alle meuk verwijderen

[ Voor 5% gewijzigd door Hackus op 25-07-2023 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
Hackus schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 16:35:
[...]

WA op PC ook geprobeerd (whatsapp web) anders zie ik zo niets anders dan wis en herstel.

Zorg wel dat je alle inloggegevens weet voor je dit gaat doen
WA in webbrowser werkte wel. Ik ga een reset proberen.

Update: Na iPhone gewist te hebben en icloud restore crashed WA nog steeds. De WA data is wel telkens behouden gebleven. Misschien een herinstallatie WA proberen zonder data restore?

[ Voor 21% gewijzigd door zx9r_mario op 25-07-2023 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zx9r_mario schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 16:38:
[...]

WA in webbrowser werkte wel. Ik ga een reset proberen.

Update: Na iPhone gewist te hebben en icloud restore crashed WA nog steeds. De WA data is wel telkens behouden gebleven. Misschien een herinstallatie WA proberen zonder data restore?
dat had je al gedaan toch ?

Er zit meuk in je reservekopie, dus kijk dat na. links, foto, video..

[ Voor 8% gewijzigd door Hackus op 26-07-2023 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
Hackus schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 11:03:
[...]

Zonder restore heb ik nog niet gedaan, ga het vanavond proberen. Alleen de data moet wel blijven behouden (is van dochter). Ik zou ook kunnen proberen WA over te zetten naar een andere iPhone.

Als WA "kaal" het wel doet, hoe krijg ik dan de data terug erin?

[ Voor 31% gewijzigd door zx9r_mario op 26-07-2023 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-07 18:16
Sinds deze week een probleem op Iphone 13. Deze is volledig voorzien van alle updates zowel IOS als App.
Als ik een foto ontvang en wil deze opslaan/doorsturen loopt WA meteen vast. De knop wordt zichtbaar licht na indrukken maar daarna is er niets meer te doen behalve de App afsluiten.

Ik heb heden morgen een reservekopie gemaakt en WA verwijderd waarna alles opnieuw geïnstalleerd is. Helaas exact hetzelfde probleem zowel met als zonder teruggeplaatste reservekopie.
Heeft iemand ervaring met dit probleem en is er een oplossing voor?

Aantal dingen in detail:
Op de knop drukken en wachten resulteert in een volledige crash van de app.
Het gebeurt in individuele apps, in groepsapps gebeurt het niet.

[ Voor 17% gewijzigd door bakkie1985 op 28-07-2023 09:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
bakkie1985 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 09:04:
Sinds deze week een probleem op Iphone 13. Deze is volledig voorzien van alle updates zowel IOS als App.
Als ik een foto ontvang en wil deze opslaan/doorsturen loopt WA meteen vast. De knop wordt zichtbaar licht na indrukken maar daarna is er niets meer te doen behalve de App afsluiten.

Ik heb heden morgen een reservekopie gemaakt en WA verwijderd waarna alles opnieuw geïnstalleerd is. Helaas exact hetzelfde probleem zowel met als zonder teruggeplaatste reservekopie.

Aantal dingen in detail:
Hetzelfde issue hier sinds de Whatsapp update van gisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
Mizgala28 schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 10:41:
[...]

Hetzelfde issue hier sinds de Whatsapp update van gisteren.
Ook nog geen oplossing kunnen vinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zx9r_mario
Hackus schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 11:03:
[...]

Er zit meuk in je reservekopie, dus kijk dat na. links, foto, video..
WA data restoren op een oude iPhone 6 werkte ook niet, deze crashte ook gelijk.

Uiteindelijk was de oplossing WA herinstalleren zonder iCloud restore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
bakkie1985 schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 08:17:
[...]

Ook nog geen oplossing kunnen vinden?
Doorsturen kiezen en dan op delen drukken, dat werkt blijkbaar wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
Mizgala28 schreef op zondag 30 juli 2023 @ 15:23:
[...]

Doorsturen kiezen en dan op delen drukken, dat werkt blijkbaar wel.
Goede tip, dat werkt hier ook zie ik net

Zojuist de nieuwe update geïnstalleerd en probleem is opgelost.

[ Voor 12% gewijzigd door bakkie1985 op 04-08-2023 07:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DogPatch06
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 05-07 20:00

Aantal dingen in detail:
Ik heb dit issue ook, iPhone 13, iOS 16.6 en Whatsapp versie 2.23.16.72.

Ik heb Whatsapp al verwijderd, opnieuw geïnstalleerd en back-up teruggezet. Dit is niet de oplossing helaas. Als workaround heb ik nu wel "Opslaan in filmrol" aangezet maar eigenlijk wil ik dat ook niet.

Whatsapp support geeft nog als oplossing een schone installatie van de telefoon uit te voeren. Ook daar voel ik eigenlijk heel erg weinig voor.

Heeft iemand anders nog een tip hoe dit te verhelpen zonder allerlei workarounds?

PVOutput 3.7 kWp op ZO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-07 09:57

GforceNL

Out of memory....

Zelfde probleem, ik doe nu long press op foto en dan maar opslaan/doorsturen etc.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Net de nieuwste Whatsapp update op mijn iPhone geïnstalleerd, de deel knop issue is daarmee eindelijk opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-07 22:00
Goedenavond, even een vraagje en ik hoop dat jullie het misschien weten: ik heb mijn iPhone X verzopen tijdens de vakantie. Via mijn MBP kon ik met de Whatsapp desktop app nog wel appen, dus dat was handig. Sinds vanmiddag een "nieuwe" 13, iCloud sync ging prima. Maar bij vrijwel alle berichten die ik na de verzopen X op mijn MBP heb verstuurd of gelezen staat "Wachten op dit bericht. Dit kan even duren".

"Even" is inmiddels een halve dag en vanavond toen ik weer op mijn MBP inlogde moest ik ook Whatsapp opnieuw koppelen en kan ik daar óók die berichten niet meer terugzien. Er zat niks belangrijks bij verder, maar ik ben toch even nieuwsgierig of iemand weet of ik hier nog iets aan zou kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Stalensnuitje schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 23:21:
Goedenavond, even een vraagje en ik hoop dat jullie het misschien weten: ik heb mijn iPhone X verzopen tijdens de vakantie. Via mijn MBP kon ik met de Whatsapp desktop app nog wel appen, dus dat was handig. Sinds vanmiddag een "nieuwe" 13, iCloud sync ging prima. Maar bij vrijwel alle berichten die ik na de verzopen X op mijn MBP heb verstuurd of gelezen staat "Wachten op dit bericht. Dit kan even duren".

"Even" is inmiddels een halve dag en vanavond toen ik weer op mijn MBP inlogde moest ik ook Whatsapp opnieuw koppelen en kan ik daar óók die berichten niet meer terugzien. Er zat niks belangrijks bij verder, maar ik ben toch even nieuwsgierig of iemand weet of ik hier nog iets aan zou kunnen doen?
Omdat die iPhone X het hoofdtoestel was.

Ik draai Whatsapp op 2 telefoons, een iPhone en een Android telefoon, mijn iPhone is het hoofdtoestel en de Android net als met Whatsapp Desktop een extensie daarop.

Als er iets met mijn iPhone zou gebeuren, dan komen de berichten op mijn Android telefoon en PC binnen, maar als ik een nieuwe telefoon instel voor Whatsapp, dan is dat alles weg als het niet gesynced met de iPhone was.

In tegenstelling tot veel andere diensten die alles op een server opslaan is er bij Whatsapp dus een hoofdapparaat, en de rest slechts een verlengstuk daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-07 22:00
Mizgala28 schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 01:01:
[...]

Omdat die iPhone X het hoofdtoestel was.
Ah, dus zolang die X niet vervangen was, bleef de MBP gewoon daarvan de berichten weergeven, maar daar is dus blijkbaar geen backup van gemaakt in de tussentijd (omdat ie dat alleen vanaf de iPhone doet).

Ergens toch vreemd, ik snap niet zo goed dat als WA kan aangeven dat daar berichten stonden, dat ie ze dan niet gewoon kan weergeven :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
Stalensnuitje schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 10:49:
[...]

Ah, dus zolang die X niet vervangen was, bleef de MBP gewoon daarvan de berichten weergeven, maar daar is dus blijkbaar geen backup van gemaakt in de tussentijd (omdat ie dat alleen vanaf de iPhone doet).

Ergens toch vreemd, ik snap niet zo goed dat als WA kan aangeven dat daar berichten stonden, dat ie ze dan niet gewoon kan weergeven :?
Vroeger met Whatsapp Desktop (en Web) moest je telefoon verbonden zijn met het internet anders kreeg je in Desktop en Web client geen berichten binnen.

Dat hebben ze later aangepast, als jouw hoofdtoestel geen internet heeft komt het nog wel binnen op je andere clients.

Maar als je hoofdtoestel het niet binnen krijgt en geen backup van maakt, ben je het gewoon kwijt.

Waarom ze dat zo hebben gedaan weet ik niet precies (wel ooit iets erover gelezen, maar inmiddels vergeten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05:50
Sinds enkele dagen last van dat ik geen berichten ontvang op whatsapp tenzij ik whatsapp open. Dus als whatsapp op achtergrond draait, kunnen mensen mij 1000den apps sturen, maar ik ontvang niets. Tot met name ergernis van partner. Iemand een oplossing? Betreft iPhone 14 pro. Tevens mn eerste iPhone en iOS en bij Android hier nooit last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
FireBladeX schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 09:39:
Sinds enkele dagen last van dat ik geen berichten ontvang op whatsapp tenzij ik whatsapp open. Dus als whatsapp op achtergrond draait, kunnen mensen mij 1000den apps sturen, maar ik ontvang niets. Tot met name ergernis van partner. Iemand een oplossing? Betreft iPhone 14 pro. Tevens mn eerste iPhone en iOS en bij Android hier nooit last van gehad.
Gebruikt jij per toeval het ook op een PC/Mac? Ik zie hier namelijk soms wel wat vertraging in sinds hoe ze dat nu hebben aangepakt met die nieuwere versies van WhatsApp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-07 15:07
Wel alle rechten als Meldingen, aan staan? Zit bij instellingen van de Iphone zelf.
Anders zou ik de app verwijderen en her-installeren. Uiteraard wel eerst een backup maken.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

App verwijderen en opnieuw installeren, vooraf reservekopie maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurences
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 07:19
Na een jarenlange verzameling groupchats wil ik de bezem er nu even doorheen halen. Ik heb al een beetje gegoogled maar het lijkt niet te werken: heeft iemand een oplossing om meerdere groupchats tegelijkertijd te verlaten & verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:10
De lay-out op mijn iPhone 15 is opeens zwart geworden, waar het voorheen blauw was. Hebben jullie dit ook? Ik heb het dan niet over de donkere modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
Untouchablezz20 schreef op zondag 5 november 2023 @ 16:07:
De lay-out op mijn iPhone 15 is opeens zwart geworden, waar het voorheen blauw was. Hebben jullie dit ook? Ik heb het dan niet over de donkere modus.
Hoe bedoel je blauw? Ik zie bij mijn iPhone 15 Pro niks geks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:10
Nicj56 schreef op maandag 6 november 2023 @ 09:03:
[...]

Hoe bedoel je blauw? Ik zie bij mijn iPhone 15 Pro niks geks.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ISq7Lma78zKgE_K2jrhH3APMMa8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6F1kYqm9nOUKWG3SgYLEtgZ5.jpg?f=fotoalbum_large

Dit was eerst blauw, maar nu zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985

Aantal dingen in detail:
Dit probleem is weer terug. Afgelopen week opnieuw geïnstalleerd maar loste het probleem niet op. Zojuist was er een update maar ook dit veranderde de situatie niet. Heel vervelend!

Andere mensen ook last van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nicj56
bakkie1985 schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 07:08:
[...]

Dit probleem is weer terug. Afgelopen week opnieuw geïnstalleerd maar loste het probleem niet op. Zojuist was er een update maar ook dit veranderde de situatie niet. Heel vervelend!

Hier ook op een iPhone 15 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:40
Iemand weet hoe ik ditnop kan lossen

Bij ontvangen foto zie ik geen voorbeeld en krijg ik onderstaande melding

Telegram lijkt een soort zelfde probleem te hebben
iOS 17.1.2
iPhone 14 Pro Max

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AdZUFLmWcH2tl3nq4bVgQ7m-e0c=/x800/filters:strip_exif()/f/image/SuPU0Jh1TJ0maLJTYrllcfzT.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bakkie1985
Nicj56 schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 20:44:
[...]

Hier ook op een iPhone 15 Pro
Ios 17.2.1 geïnstalleerd en de recentste update van whatsapp losten het niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
bakkie1985 schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 07:08:
[...]

Ik denk dat ik met hetzelfde probleem zit. Zodra de delen knop wordt ingedrukt loopt WA vast. Het killen van de app is het enige wat helpt.

Andere al een oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sens3339
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 21-02-2024
Ik heb ook een vraagje over whatsapp.

Ik heb enkele berichten gekregen van een contactpersoon vandaag. Ik zag contact online en achteraf ook wanneer contact laatst online was, dat was vandaag.
Maar nu zie ik dat het tijdstip van laatst gezien ineens verandert is naar enkele dagen vroeger, naar 13/12, ondanks dat ik nog berichten ontvangen heb van contact.

Iemand die weet hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
De update die nu klaar staat in de App Store heeft voor mij het probleem met delen opgelost en loopt dus niet meer vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-07 11:17
Ik heb al enige tijd last van een vervelende bug specifiek in de iOS app.

Bij een aantal vooral oudere groepen waar in admin of co-admin ben, ontbreekt de functionaliteit die beheerders normaliter behoren te hebben. Volgens mij specifiek de functies voor het toevoegen en verwijderen van leden, en het aanpassen van de group admin settings. Via Whatsapp Desktop voor macOS heb ik deze functionaliteit wel. Ook bij nieuwere groepen, of groepen waar ik enigszins recentelijk admin ben gemaakt hebben de functionaliteit wel gewoon.

Heeft iemand hier ook last van, en weet iemand hier een oplossing voor?

iPhone 15
iOS 17.2.0 en 17.2.1, mogelijk eerder
Whatsapp 23.25.85 and 24.1.74, en mogelijk al eerder

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
Ik heb een leuke, sinds de laatste update krijg ik geen meldingen meer, pas wanneer ik de app open, niet dat het me wat uit maakt, maar zal maar weer worden wachten op een update vanuit WhatsApp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:28
Nicj56 schreef op maandag 26 februari 2024 @ 14:59:
Ik heb een leuke, sinds de laatste update krijg ik geen meldingen meer, pas wanneer ik de app open, niet dat het me wat uit maakt, maar zal maar weer worden wachten op een update vanuit WhatsApp.
Ik heb het zelfde, waardoor ik een paar dagen te laat er achter kom berichten gemist te hebben.
Wat nog wel lijkt te werken is de iPhone opnieuw op te starten. Maar dat werkt maar voor een bepaalde tijd. Op een gegeven moment na een x aantal dagen stoppen de notificaties weer.

Maar ik ken anderen met een iphone die dit probleem niet liken te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
PrimusIP schreef op maandag 26 februari 2024 @ 15:04:
[...]

Ik heb het zelfde, waardoor ik een paar dagen te laat er achter kom berichten gemist te hebben.
Wat nog wel lijkt te werken is de iPhone opnieuw op te starten. Maar dat werkt maar voor een bepaalde tijd. Op een gegeven moment na een x aantal dagen stoppen de notificaties weer.

Maar ik ken anderen met een iphone die dit probleem niet liken te hebben.
Mee eens, maar mij viel het op dat het na een update van de app kwam, en zag nog wel meer gekke dingen, normaal als je een foto verstuurd van het deel menu, dan zegt verzenden voorbereiden staat bij mij nu ook een rare stukje tekst(#@$), gewoon wat random tekens zoals tussen de ()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibmpc
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 13-06 18:08
Ik heb een nieuw telefoonnummer. Dit probeerde ik te registreren in Whatsapp en toen heb ik al mijn belangrijke contacten een bericht gestuurd dat ik een nieuw telefoonnummer heb.

Nu staat er een foutmelding op mijn scherm:
De WhatsApp-klantenservice bekijkt je account- en apparaatgegevens om te controleren op activiteiten die niet voldoen aan onze servicevoorwaarden. Verstuur.
Dit is duidelijk spam, maar ik kom er niet langs. Ben ik gehackt? Er is ook geen skip knop. Hoe kom ik weer terug in mijn WhatsApp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
ibmpc schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 22:41:
Ik heb een nieuw telefoonnummer. Dit probeerde ik te registreren in Whatsapp en toen heb ik al mijn belangrijke contacten een bericht gestuurd dat ik een nieuw telefoonnummer heb.

Nu staat er een foutmelding op mijn scherm:

[...]
Dit is duidelijk spam, maar ik kom er niet langs. Ben ik gehackt? Er is ook geen skip knop. Hoe kom ik weer terug in mijn WhatsApp?
lijkt mij meer dat jij als spammer gezien wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibmpc
TweakerVincent schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 23:30:
[...]

lijkt mij meer dat jij als spammer gezien wordt
Volgens mij is een mededeling van een nieuw telefoonnummer aan belangrijke contacten niet zo veel anders dan het versturen van een brief aan je belangrijke contacten als je van woning verhuist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
ibmpc schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 23:55:
[...]

Volgens mij is een mededeling van een nieuw telefoonnummer aan belangrijke contacten niet zo veel anders dan het versturen van een brief aan je belangrijke contacten als je van woning verhuist?
wa heeft al die beperking ingebouwd van doorsturen naar max 5, zal wel gewoon spamprotectie zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibmpc
TweakerVincent schreef op zondag 22 december 2024 @ 00:01:
[...]

wa heeft al die beperking ingebouwd van doorsturen naar max 5, zal wel gewoon spamprotectie zijn
Ik heb het oude nummer alweer geregistreerd. Is deze beperking de reden dat de meeste mensen dus een megagroepschat aanmaken, daarin 1 bericht neerzetten met hun mededeling, en dan de chat verlaten? Ik wilde dat niet doen want dat vond ik opdringerig en spammerig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
ibmpc schreef op zondag 22 december 2024 @ 00:03:
[...]

Ik heb het oude nummer alweer geregistreerd. Is deze beperking de reden dat de meeste mensen dus een megagroepschat aanmaken, daarin 1 bericht neerzetten met hun mededeling, en dan de chat verlaten? Ik wilde dat niet doen want dat vond ik opdringerig en spammerig.
Ik weet niet zeker he of wa het als spam ziet maar lijkt mij wel.

Ik baal dat ik best vaak random toegevoegd wordt aan groepen enzo, maar wil die optie niet uitzetten. Anti spam juich ik dus toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibmpc
TweakerVincent schreef op zondag 22 december 2024 @ 00:18:
[...]

Ik weet niet zeker he of wa het als spam ziet maar lijkt mij wel.

Ik baal dat ik best vaak random toegevoegd wordt aan groepen enzo, maar wil die optie niet uitzetten. Anti spam juich ik dus toe.
Wat is dan de juiste manier om je telefoonnummer te wijzigen en je belangrijkste contacten (zijn er maar 12 ofzo) in te lichten? Ik denk dat het weinig zin heeft, mijn nieuwe nummer is door whatsapp geblokkeerd. Ik vraag wel een nieuw telefoonnummer aan en dan is dit geblokkeerde nummer niet meer mijn probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
ibmpc schreef op zondag 22 december 2024 @ 01:07:
[...]

Wat is dan de juiste manier om je telefoonnummer te wijzigen en je belangrijkste contacten (zijn er maar 12 ofzo) in te lichten? Ik denk dat het weinig zin heeft, mijn nieuwe nummer is door whatsapp geblokkeerd. Ik vraag wel een nieuw telefoonnummer aan en dan is dit geblokkeerde nummer niet meer mijn probleem.
Volgens mij zie je automatisch een wijziging als je nummer veranderd. Ik zag dat een tijd terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
TweakerVincent schreef op zondag 22 december 2024 @ 13:09:
[...]

Volgens mij zie je automatisch een wijziging als je nummer veranderd. Ik zag dat een tijd terug
Dit klopt, krijg je zo’n blauw pop-up ding in de chat te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Nicj56 schreef op zondag 22 december 2024 @ 17:00:
[...]

Dit klopt, krijg je zo’n blauw pop-up ding in de chat te staan.
ja precies, niks aan de hand dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibmpc
TweakerVincent schreef op zondag 22 december 2024 @ 13:09:
[...]

Ik heb dit gisteren getest, maar waar bij jou de chat wel doorgaat in de chat, gebeurt dit bij de andere partij niet. Alle reacties in die chats komen dus bij een niet bestaand telefoonnummer uit. Ook als je de optie kiest voor notify contacts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-07 22:59

Fjeze

AllesPerfect!

Goedemiddag,

Ik gebruik whatsapp op een iPhone 15 pro met iOS 18.3 beta.

Nu weet ik niet of het een bug/nieuwe feature in whatsapp is of dat het ligt aan iOS 18(.3).
Per wanneer het is weet ik niet precies, maar ik merk dat voorheen als ik een bericht uit een chat verwijderde dat die chat dan ook weer zakte naar de datum waar het nu laatste bericht uit komt.

Echter heb ik nu dat als ik een bericht verwijder, de chat nog steeds boven aan blijft staan. Geen groot probleem natuurlijk, maar mijn OCD gaat daar toch niet goed op.

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-07 21:22
Al in ander topic vermeld, maar het blijft angstvallig stil qua reacties en ik ben eigenlijk gewoon benieuwd of ik echt de enige ben (denk het niet, want heb al minimaal 1 ander gevonden waar dit speelt) dus ik gooi hem hier ook even op:

Ik ben pasgeleden overgestapt van AW4 naar een AW Ultra Gen2 en sindsdien krijg ik geen haptische notificaties meer van binnenkomende WA berichten op mijn AW Ultra. Als ik echter mijn AW4 omdoe krijg ik per direct wel weer haptische notificaties van binnenkomende WA berichten op mijn AW4.

Er werd door iemand op het Apple helpforum gemeld dat haptische WA notificaties op een AW al sowieso een "fluke" was, aangezien WA geen AW app heeft. Toch bevreemd mij dit ten zeerste aangezien dit sinds mijn eerste AW altijd gewerkt heeft en nu met een AW Ultra opeens niet meer.
En voor zover ik weet heeft dit altijd bij iedereen met een AW gewerkt.

Ter verduidelijking, ik zie wel dat er een WA bericht is binnengekomen (rode stip in scherm AW) en als ik toevallig op mijn AW kijk zie ook daadwerkelijk het bericht binnenkomen. Het gaat mij dus expliciet om de haptische feedback van de AW die ik met de AW Ultra niet krijg en bij voorgaande AW-es altijd wel kreeg.

Mijn vragen:
Zijn er meer mensen die dit herkennen/hebben gehad en die dit hebben weten op te lossen ?
(Zo ja, hoe)
Is dit een probleem van WA of een probleem van de AW (oftewel Apple)?

Tot slot:
Ik heb al diverse aangereikte oplossingsrichtingen uitgeprobeerd (te vinden op het www) maar geen van deze methodes heeft geholpen.

Eric, Signing off !!

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste