Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Laat ik voorop stellen dat ik denk dat het een tikje prematuur is om een scala aan redenen, waaronder dat die ads in een functie zouden komen die echt bijna niemand gebruikt. Wordt dat later uitgebreid kan het een ander verhaal zijn. Dat terzijde moet men ook rekening houden met het feit dat WhatsApp nog altijd een van de sterkst beveiligde applicaties op de markt is als het gaat om de inhoud van berichten en daardoor nog altijd een van de primaire keuzes is als je veilig wilt communiceren. (De meeste mensen zal het een rotzorg zijn, maar ook dat is "een taak" van ons Tweakers: als je iets aanraad, zorg dan dat het minstens net zo veilig is!) Mensen adviseren om over te stappen naar een onveilige(re) dienst, zonder *sterke* end-to-end encryptie, lijkt me om die reden een heel verschrikkelijk slecht plan. Een ad in een functie die iedereen links laat liggen is een heel slechte reden om mensen te pushen over te stappen naar een onveiliger alternatief en ik zou dat dan ook ten zeerste afraden. Daarmee vallen er uit dat lijstje al een behoorlijk aantal diensten af en blijft als ik het zo even bekijk louter het volgende over en volgende toegevoegd:

- Signal (Signal Protocol),
- Threema (NaCL),
- Wire (Proteus protocol, gebaseerd op Signal Protocol),
- Skype (Signal Protocol - ik weet alleen niet of dit by default aanstaat bij Skype),
- iMessage is ook een goede (het gebrek aan authenticatie is echter iets waar ik me daar persoonlijk flink aan erger) maar inderdaad (nog) niet cross-platform.

Van al die opties is wat mij betreft Signal de all-round beste keuze voor veilige cross-platform communicatie. Het gebruikt een bewezen ijzersterk protocol, het is helemaal gratis, logt geeneens metadata, het is gebruiksvriendelijk en lijkt zelfs een beetje op WhatsApp qua functionaliteit en contact discovery mechanismen. Dus yep, Signal is dan het beste alternatief. Maar nogmaals, je verschiet mogelijk je kruid als je ze nu al probeert weg te pushen terwijl het voor de meeste mensen gewoon prima werkt, veilig is en iedereen er mee te bereiken is. Wellicht is het slimmer om daar nog terughoudend in te zijn tenzij het erger wordt qua ads of men met z'n tengels aan de E2EE wil gaan zitten. Uiteraard kan je het zaadje alvast planten en dan is Signal imho het beste alternatief om te pushen, maar don't get your hopes up dat mensen gaan verhuizen; dat lijkt me nog nauwelijks aan de orde en logisch.

P.S. Het verbaast me een beetje als je omwille van ads mensen wilt laten overstappen, en vervolgens alle Google diensten doodleuk in het lijstje zet. :+ Ik bedoel... Seriously? :P

WhatsappHack wijzigde deze reactie 27-09-2018 13:17 (22%)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Henk Poley
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 16:44
rgeerolf schreef op donderdag 27 september 2018 @ 12:20:
Misschien nog Threema toevoegen aan het lijstje?
Ik heb het opgezocht, en Threema heeft evenveel installaties volgens de Play Store als het Zwitsers 'Wire' (dat ik al helemaal niet ken). Threema is wel #2 betaalde sociaal netwerken app in de App Store.

• Henk Poley
LINE zegt ook versleuteling te gebruiken: https://linecorp.com/en/security/encryption_report

Super populair in Japan, Taiwan, Thailand & Indonesië. Er zal dus wel iets goeds aan zijn.
WhatsappHack schreef op donderdag 27 september 2018 @ 13:12:
P.S. Het verbaast me een beetje als je omwille van ads mensen wilt laten overstappen, en vervolgens alle Google diensten doodleuk in het lijstje zet. :+ Ik bedoel... Seriously? :P
Ik kan wel wat meer wegstrepen hoor. Het was zeker nog niet klaar. Meer een opzetje om beter naar te kijken.

Zitten er dan advertenties in die Google apps? Mij lijkt het vooral irritant als er bij mensen tussen hun "oude brieven van geliefden" opeens reclames opduiken. Vooral omdat WhatsApp ooit belooft heeft dat nooit te doen.

Henk Poley wijzigde deze reactie 27-09-2018 13:38 (31%)

Geen idee, ik gebruik die apps totaal niet vanwege het gebrek aan encryptie - Google kennende zitten er geen directe advertenties in de app zelf; ze gebruiken het louter om je profiel mee op te bouwen om je elders relevante advertenties te tonen.

De advertenties interesseren me echter een stuk minder dan de veiligheid van communicatie in de applicaties en dat is de reden waarom die van Google wmb allemaal weggestreept kunnen worden omdat ze simpelweg niet zo veilig zijn als WhatsApp is - vandaar mijn hevig ingekorte lijst. Er is overigens (nog) geen sprake van dat er advertenties tussen je WhatsApp-berichten verschijnen. Ik denk ook niet dat het snel gaat gebeuren, in-chat advertenties zullen sneller geïntegreerd worden in het business platform dan op het chatplatform. Volgens mij heeft zelfs Facebook Messenger geen advertenties in privégesprekken, waarom men dat dan in godsnaam wel in WhatsApp zou implementeren is mij een raadsel en lijkt me redelijk stug.

WhatsappHack wijzigde deze reactie 27-09-2018 13:42 (6%)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Henk Poley
Mijn bericht is ook meer van, mocht puntje bij paaltje komen, dan is het handig om te weten wat je dan moet adviseren. Om te beginnen verwacht ik dat WhatsApp ook gewoon weer een abonnementsvorm krijgt (zoals het voorheen al was). Dus dat is dan advies #1, stop 2 euro per jaar in WhatsApp.

Als het volgende advies dan "gebruik Signal" is, dan is dat wat mij betreft prima. Hoewel ik me dan wel af vraag hoe het dan gratis kan zijn. Ze verdienen geld met de rechten op hun Signal protocol?
Ik probeer ook mijn contacten over te krijgen naar iets anders dan WA, maar ja. Er zitten zoveel mensen op WA, en veel vertrouwen een andere App niet, of willen gewoon niet.

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

@Henk Poley Ik denk niet dat WhatsApp een model gaat krijgen waar je betaald voor een advertentie vrije ervaring. Het zou kunnen, maar dat model zal dan niet verplicht worden. Het lijkt me stug in ieder geval.
Henk Poley schreef op donderdag 27 september 2018 @ 13:49:
Als het volgende advies dan "gebruik Signal" is, dan is dat wat mij betreft prima. Hoewel ik me dan wel af vraag hoe het dan gratis kan zijn. Ze verdienen geld met de rechten op hun Signal protocol?
Ze leefden op donaties en voor hulp bij het implementeren van het protocol. Signal is opensource en vrij om te gebruiken, maar je wilt het natuurlijk graag goed gedaan hebben. Daarom hebben bedrijven als WhatsApp, Facebook en Microsoft hen vziw ingehuurd om de implementatie te begeleiden/verzorgen en evt her en der wat customisations te maken. Dat zal ook een lekker centje opgeleverd hebben denk ik zomaar.

Intussen heeft Brian Acton, een van de oprichters van WhatsApp, $50 miljoen USD aan Signal gegeven. Die zijn dus voorlopig nog wel ff een paar jaar geheel gefund. :P (Mede omdat een deel van de ontwikkelingskosten er niet zijn omdat het contributies vanuit de community zijn, gewoon op GitHub.)

WhatsappHack wijzigde deze reactie 27-09-2018 14:56 (5%)

• Henk Poley
WhatsappHack schreef op donderdag 27 september 2018 @ 14:55:
@Henk Poley Ik denk niet dat WhatsApp een model gaat krijgen waar je betaald voor een advertentie vrije ervaring. Het zou kunnen, maar dat model zal dan niet verplicht worden. Het lijkt me stug in ieder geval.
Lijkt me ook niet dat ze nu zeggen advertenties te gaan inbouwen, en dan uitsluitend naar een verplicht betaal model te gaan nee.. Ik bedoel natuurlijk betalen zodat je geen advertenties ziet.
DAzN schreef op donderdag 27 september 2018 @ 10:52:
En hoe graag ik ook wil, ik geloof niet dat ICQ nog een realistische optie is, maar mooi dat je 'm nog in jouw lijst hebt staan :)
ICQ is volgens mij groter dan Signal hoor (in ieder geval in Google Play). Het is ook niet meer het oude ICQ.

Ik heb het even in een Google Docs spreadsheetje gezet.

Gesorteerd op:
* Play Store installaties. iMessage wordt op 1,3 miljard leden geschat, dus tussen 1000M en 500M geplaatst.
* Gezamenlijk gemiddelde aantal sterren, met aanname dat er 5x meer Android toestellen wereldwijd in omloop zijn.

Om de een of andere reden zijn er heel erg tevreden gebruikers onder de 10 miljoen Play Store installaties.. (btw, 4.2 is de mediaan van scores)

Henk Poley wijzigde deze reactie 27-09-2018 17:21 (9%)

Buitenom de leuke toevoeging van stickers versturen, is WA volgens de geruchten ook aan het testen met Touch ID en Face ID voor verificatie/authenticatie.

Hoe gebruik je stickers

http://i63.tinypic.com/2cxgor8.jpg

• Pindasaus
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 07-12 14:18
Bij het verzoeken om een desktop page op een iPad 2018 met safari krijg ik nooit de webinterface meer op web.whatsapp.com
Met Google Chrome is het geen probleem.
Hebben jullie een vergelijkbare of juist andere ervaring?

• Nicj56
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 03-12 22:54
Pindasaus schreef op zondag 23 december 2018 @ 13:58:
Bij het verzoeken om een desktop page op een iPad 2018 met safari krijg ik nooit de webinterface meer op web.whatsapp.com
Met Google Chrome is het geen probleem.
Hebben jullie een vergelijkbare of juist andere ervaring?
Ook niet met "vraag om desktop site"?

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 8 Plus 64GB

• Pindasaus
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 07-12 14:18
Nicj56 schreef op zondag 23 december 2018 @ 14:48:
[...]

Ook niet met "vraag om desktop site"?
Nee, in het verleden nog wel meen ik.

• Nicj56
Heb het echter nooit geprobeerd, maar zal eens doen op iPad later vandaag @Pindasaus .

Ik raad voor WhatsApp Web eigenlijk iCabMobile aan. Dat is sowieso is echt een geniale browser, maar WhatsApp werkt er ook erg stabiel op en je kan de browser beveiligen met wachtwoord of TouchID* zodat alleen jij erin kan. Ook handig dat je de user-agent meteen kan vastzetten voor *.whatsapp.com en *.whatsapp.net; gewoon op iets zetten als Chrome of Edge desktop en je hoeft nooit meer "Ask for desktop site" o.i.d. te doen.

* = Mocht het een gedeelde iPad zijn: TouchID is in die browser zo geprogrammeerd dat hij bij foute pogingen vraagt om het wachtwoord voor de browser en niet om de pincode van de iPad. Handig als je de code hebt gedeeld met anderen, maar wel enkel je eigen vingerafdruk erin hebt staan.
"Ja maar WhatsappHack, als iemand de unlock code van de iPad heeft dan kunnen ze toch een vingerafdruk toevoegen en er alsnog in?" - Ja, daarom stel je een beperking-code in en blokkeer je via materiaal beperkingen de functie voor het aanpassen van accounts. ;) Dan is dat niet meer mogelijk zonder de beperking-code te weten. :P

WhatsappHack wijzigde deze reactie 26-12-2018 02:17 (46%)

• FreshMaker
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
WhatsappHack schreef op woensdag 26 december 2018 @ 02:12:
Ik raad voor WhatsApp Web eigenlijk iCabMobile aan. Dat is sowieso is echt een geniale browser, maar WhatsApp werkt er ook erg stabiel op en je kan de browser beveiligen met wachtwoord of TouchID* zodat alleen jij erin kan. Ook handig dat je de user-agent meteen kan vastzetten voor *.whatsapp.com en *.whatsapp.net; gewoon op iets zetten als Chrome of Edge desktop en je hoeft nooit meer "Ask for desktop site" o.i.d. te doen.
Die had ik nog niet in mijn arsenaal ...

Thnx
Volgende week de nwe werk-ipad
Mijn werktelefoon ligt eigenlijk altijd loos in mijn tas ( er wordt werkelijk nooit naar gebeld )
Waarom we nog geen gsmloze messenger ( welke dan ook ) in gebruik genomen hebben, is een raadsel
Alle communicatie verloopt over WA de laatste jaren.
Met de client in iCab hoeft het toestel ook niet meer direct meegenomen te worden ( lekker aan de lader this laten ( iphone 5c-8GB )
@FreshMaker You’re welcome :) Echt relaxte browser, veel functies die ik in Safari miste. Oa downloads werken ook beter. (Voor Opdrachten er was, was ‘t een super browser om wat van youtube te plukken gezien ie video downloads naar de filmrol saved.) Sommige extensies zijn top en de filter mogelijkheden zeer uitgebreid. (Leuk artikel: https://medium.com/@mcend...er-on-iphone-2e5abad44d16) Het enige “nadeel” met WhatsApp Web dat ik ondervond is dat je rustig dubbel moet tikken om van chat te wisselen. De 1e tik stelt je in staat het context menu te openen (eg: mute chat, verwijder, etc) met de pijl die verschijnt, de 2e tik opent werkelijk het gesprek. Zo aan gewend, maar in ‘t begin ff raar. :P

3 tips (algemeen voor iedereen die de browser wil gebruiken’:
1) Ze noemen het geen “agent” maar Browser ID. Mocht je je rot aan t zoeken zijn... :+ Dan op + tikken, http*://*.whatsapp.com toevoegen, die naar Chrome 60 zetten en voila!
2) Als je wel eens problemen hebt met tekstinvoer op sites (eg: na elke letter sluit je keyboard omdat de site naar een ander veld springt of een ajax actie uitvoert), kijk dan of “Page can set Focus” ingeschakeld is en zet die uit. Lost meteen al het gezeik op. :P Sommige sites eisen een hele irritante focus, voor goed geprogrammeerde sites is ‘t echter juist een erg fijne functie!
3) Er is een bugje waarbij als je TouchID gebruikt en de browser is locked, dat links met de sharing-extensie geopend niet uit zichzelf laden na unlock. Die wordt binnenkort opgelost. Is vervelend met iDeal, verder niet zo boeiend.

Ik ben trouwens helemaal over op deze browser. Hij implementeert x-callback-url perfect, dus ik heb Safari simpelweg geheel uitgeschakeld. iCab werd automatisch m’n default browser en kan zelfs overweg met alle Bankieren apps. Alleen bunq’s app snapt het niet want die hebben een eigen hele rare implementatie voor het openen van URL’s. Gelukkig opent die wel de sharing extension waar iCab tussenstaat.

WhatsappHack wijzigde deze reactie 26-12-2018 04:02 (4%)

• FreshMaker
  • Niet online

Destijds was het ook de enige met vrije filters en eenvoudige downloads ingebakken.

• heppe01
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 06-12 17:16
Mijn WhatsApp sluit uit zichzelf af na +/- 10 sec meer mensen last van? What to do?
heppe01 schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 17:08:
Mijn WhatsApp sluit uit zichzelf af na +/- 10 sec meer mensen last van? What to do?
Geen last van.
Wat is de crash reden?
Te vinden onder Instellingen - Privacy - Analyse - Analysegegevens en dan de meest recente log voor WhatsApp. Het stukje “Exception type” tot “Triggered by thread” is het meest relevante.

En welke versie gebruik je?
Al eens opnieuw geïnstalleerd? (Er van uitgaande dat je WhatsApp laat back-uppen naar iCloud.)

• bart1074
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 22:16
Weet iemand waarom Whatsapp niet compatible is met de iPad? Waarom support Whatsapp de iPad niet, terwijl het wel de desktop/mac support?

Wat is momenteel het beste alternatief om Whatsapp te gebruiken op de iPad? Ik kom momenteel niet verder dan web.whatsapp.com in Safari, maar dat is toch niet ideaal. Via het web krijg je geen notificaties en is het ook niet gemakkelijk om foto's te delen enzo.
bart1074 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 19:53:
Weet iemand waarom Whatsapp niet compatible is met de iPad? Waarom support Whatsapp de iPad niet, terwijl het wel de desktop/mac support?
Historische keuzes omdat de iPad geen simkaart heeft. Misschien krijgen we het ooit nog.
Wat is momenteel het beste alternatief om Whatsapp te gebruiken op de iPad? Ik kom momenteel niet verder dan web.whatsapp.com in Safari, maar dat is toch niet ideaal. Via het web krijg je geen notificaties en is het ook niet gemakkelijk om foto's te delen enzo.
Ik heb elders aangeraden om daar de browser iCab Mobile voor te gebruiken. Daar kan je de user-agent permanent aanpassen voor *.whatsapp.com en eventueel beveiligen met Touch/FaceID. Notificaties werken daar echter ook niet denk ik.

Er zijn ook apps voor, maar die vertrouw ik persoonlijk voor geen meter.

• bart1074
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 22:16
WhatsappHack schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 21:59:

Er zijn ook apps voor, maar die vertrouw ik persoonlijk voor geen meter.
Ik kan niet zo snel apps vinden die werken. Kan je er een noemen? Waarom vertrouw je ze niet? Denk je dat ze je informatie opslaan?
bart1074 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 22:05:
[...]

Ik kan niet zo snel apps vinden die werken. Kan je er een noemen? Waarom vertrouw je ze niet? Denk je dat ze je informatie opslaan?
Het probleem is dat je dat nooit kan zien en er ook vaak geen uitleg wordt gegeven; en ik heb geen zin om het te analyseren. :P Het zijn veelal wrappers om WhatsApp Web heen van een derde partij. Dat houdt in dat de derde partij in principe de mogelijkheid heeft om er iets mee te doen, zoals inderdaad data kopiëren. Immers is de end-to-end encryptie niet van toepassing op het laatste stukje: de app die de gegevens op je scherm toont.

Als het goed geprogrammeerd is hoeft het geen probleem te zijn trouwens, maar ik neem het risico liever niet. Dan maar gewoon lekker via WhatsApp Web in de browser en een keer overstappen mocht WhatsApp wel een native app uitbrengen. :P

• JuulP
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 15:40
Ik gebruik zakelijk een Android telefoon en privé een iPhone 7. Zakelijk kan ik nu ook een iPhone krijgen en wil hierop van mijn privé icloud account gebruiken. Dit omdat ik dan mijn airpods makkelijk op beide telefoons kan gebruiken en een aantal gekochte apps dan ook op mijn werk telefoon kan installeren.
Mijn vraag is nu kan ik op beide telefoons WhatsApp installeren en van beide telefoonnummers een WhatsApp backup in icloud maken zonder dat de beide backups elkaar gaan beïnvloeden.
Ik heb al gegoogled maar kan geen uitsluitsel hier over vinden.
Heeft iemand hier ervaring met dit?
JuulP schreef op maandag 21 januari 2019 @ 22:15:
Ik gebruik zakelijk een Android telefoon en privé een iPhone 7. Zakelijk kan ik nu ook een iPhone krijgen en wil hierop van mijn privé icloud account gebruiken. Dit omdat ik dan mijn airpods makkelijk op beide telefoons kan gebruiken en een aantal gekochte apps dan ook op mijn werk telefoon kan installeren.
Mijn vraag is nu kan ik op beide telefoons WhatsApp installeren en van beide telefoonnummers een WhatsApp backup in icloud maken zonder dat de beide backups elkaar gaan beïnvloeden.
Ik heb al gegoogled maar kan geen uitsluitsel hier over vinden.
Heeft iemand hier ervaring met dit?
Ja, WhatsApp slaat het op als aparte backups in iCloud dus dat is geen enkel probleem.
Elk telefoonnummer heeft een eigen map met daarin de encrypted container van al je berichten. Media wordt ook opgeslagen, maar die zijn naar mijn weten niet encrypted.

• HaydenNL
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 06-12 18:29
Niet specifiek een 100% whatsapp vraag maar wel waar ik het meeste last heb van deze ‘bug’. Ik heb een iPad 2018 met laatste iOS. Ik gebruik een extern keyboard om te typen. In het verleden gaf dit geen problemen, maar onlangs is er iets aangepast waardoor zelfs met een Bluetooth keyboard er onderin het scherm een grijze en witte balk komen te staan (opties voor cursief/dikgedrukt etc). Deze 2 balken vallen precies over het schrijfgedeelte van de web whatsapp heen waardoor ik niet kan zien wat ik typ. Weet iemand of dit uit te zetten is als er een fysiek toetsenbord is aangesloten?

Ik weet dat je het toetsenbord kan laten zweven en/of splitsen, maar dan neemt het nog bijna alle ruimte in het scherm in. Web whatsapp via Chrome. Alle hulp wordt gewaardeerd!
Heb je dat probleem ook bij andere browsers? Zo neen, dan zou ik eens kijken of iemand tips heeft in een Chrome/app-topic of rondsnuffelen op de websites daarvan of bijvoorbeeld kijken of iemand er iets over gezegd heeft op Apple's forum of Reddit. Het klinkt meer als een browserprobleem dan een WhatsApp probleem ja.

update 2.19.20 biedt de optie op schermvergrendeling met Face of Touch ID

Tik op Instellingen > Account > Privacy, en schakel 'schermvergrendeling' in.(onderaan)
(in de App zelf, niet in je toestelinstellingen)

Hackus schreef op maandag 4 februari 2019 @ 09:11:

update 2.19.20 biedt de optie op schermvergrendeling met Face of Touch ID

Tik op Instellingen > Account > Privacy, en schakel 'schermvergrendeling' in.(onderaan)
(in de App zelf, niet in je toestelinstellingen)
handig voor/tegen nieuwsgierige, jaloerse partners ;)

nu alleen nog een mooie darkmode voor WhatsApp..... en ik ben blij!

• GregoryMoran
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 04-02 10:17
Ik vind het wel fijn, net als oa met de Outlook App.
@Geert1976 Dark mode komt er ook aan. Lage prio, geen idee wanneer, maar mag hopen nog dit jaar. :P

Best mooi die FaceID unlock voor whatsapp.
Ik laat mijn toestel nog al vaak “even liggen” maar vind ook een automatische lock na pas 15 minuten fijn. Dus dit is een toevoeging die zeker welkom is.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• alexhooven
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 06-12 13:40
Donstil schreef op maandag 4 februari 2019 @ 18:14:
Best mooi die FaceID unlock voor whatsapp.
Ik laat mijn toestel nog al vaak “even liggen” maar vind ook een automatische lock na pas 15 minuten fijn. Dus dit is een toevoeging die zeker welkom is.
Heb ik ook zo ingesteld. Mocht ik m’n telefoon vergeten te locken of wat dan ook dan is er iig een soort vangnet. Altijd grappige collega’s die ff je telefoon pakken al is t maar op spotify nummer op te zoeken.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2.

• JB
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 00:59

JB

Cédric roelt!

WTF nu hebben ze het maximaal aantal forwards van berichtjes/crap per keer op 5 gezet na laatste update :/

JB wijzigde deze reactie 09-02-2019 09:51 (9%)

Mijn boefje is liev!

JB schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 09:50:
WTF nu hebben ze het maximaal aantal forwards van berichtjes/crap per keer op 5 gezet na laatste update :/
Ja, dat lijkt me ook meer dan voldoende toch? :P

• Gero71
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 11-06 17:14
JB schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 09:50:
nieuws: WhatsApp beperkt doorsturen berichten tot vijf chats om geruchten teg...

Misery and hate will kill us all.

• JB

JB

Cédric roelt!

WhatsappHack schreef op zondag 10 februari 2019 @ 03:28:
[...]

Ja, dat lijkt me ook meer dan voldoende toch? :P
Ik ken hun reden maar 10 zou fijner zijn. Heb een aantal groepapps, voetbal/fam/vrienden/oud-collega’s/buren etc waardoor dit erg irritant is als je een keer wat wil delen.

Mijn boefje is liev!

• Nicj56
Ben wel blij met die touch/face id integratie voor het afschermen van berichten.

• toro
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 22:22
Weet iemand een manier hoe je je Android WhatsApp chats kan overzetten op iOS WhatsApp?

Lijkt wel of er alles aangedaan word omdat tegen te gaan :/
toro schreef op maandag 4 maart 2019 @ 17:21:
Weet iemand een manier hoe je je Android WhatsApp chats kan overzetten op iOS WhatsApp?

Lijkt wel of er alles aangedaan word omdat tegen te gaan :/
misschien dat dit je helpt ?
Whatsapp geschiedenis overzetten van Android naar iPhone

• Dimens
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 01:12
Is het iemand anders opgevallen dat datums en tijden in WhatsApp sinds kort niet meer onderstreept/klikbaar worden? Volgens de privacyinstellingen heeft WhatsApp nog altijd toegang tot de agenda maar lijkt de functionaliteit niet meer te werken.

Jammer, want ik gebruikte het zo'n 3 keer per week.
Dimens schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 14:30:
Is het iemand anders opgevallen dat datums en tijden in WhatsApp sinds kort niet meer onderstreept/klikbaar worden? Volgens de privacyinstellingen heeft WhatsApp nog altijd toegang tot de agenda maar lijkt de functionaliteit niet meer te werken.

Jammer, want ik gebruikte het zo'n 3 keer per week.
Hmm nee, kan dat zo snel niet reproduceren.
Het volgende werkt en is dan aanklikbaar ("Maak activiteit"):
11 augustus 2019 13:30
11 augustus 2019
11 augustus 2019 om 13:30
11 augustus 2019 van 13:30 tot 14:30
11 augustus
11 augustus 13:30
11 augustus om 13:30
11 augustus van 13:30 tot 14:30

Dit werkt allemaal, wordt netjes onderstreept en is dus aantikbaar voor verdere acties.
Wat niet werkt is enkel de tijd, zoals "13:30". Dat pakt ie niet.
Totaal arbitraire datum dit trouwens, willekeurige keuze :P

WhatsappHack wijzigde deze reactie 13-03-2019 18:29 (3%)

• Dimens
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 01:12
WhatsappHack schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 18:27:
[...]

Hmm nee, kan dat zo snel niet reproduceren.
Het volgende werkt en is dan aanklikbaar ("Maak activiteit"):
11 augustus 2019 13:30
11 augustus 2019
11 augustus 2019 om 13:30
11 augustus 2019 van 13:30 tot 14:30
11 augustus
11 augustus 13:30
11 augustus om 13:30
11 augustus van 13:30 tot 14:30

Dit werkt allemaal, wordt netjes onderstreept en is dus aantikbaar voor verdere acties.
Wat niet werkt is enkel de tijd, zoals "13:30". Dat pakt ie niet.
Totaal arbitraire datum dit trouwens, willekeurige keuze :P
Daarmee werkt het inderdaad en het heeft mij geholpen uit te vinden waar het probleem ligt. Datums in het verleden worden niet meer onderstreept waardoor datums die ik eerst wel aan kon tikken, niet meer aan te tikken waren. En omdat Android activiteiten stuurt in het formaat [begintijd] - [eindtijd] [weekdag in twee letters] [dag] [maand afgekort naar 3 letters]. [jaartal], is het afhankelijk van hoe die maand afgekort wordt of het werkt. Dat is maandenlang goed gegaan, tot maart. Die maand wordt afgekort als 'mrt.' en niet door iOS/WhatApp herkend. Aanpassen naar 'maa.' lost het probleem al op, maar zo krijg ik de datum natuurlijk niet binnen.

'Apr.' zou wel weer goed moeten werken. Nog een stuk of 4 a 5 datums handmatig invoeren en het is voorlopig weer zoals het hoort.
@Dimens Ik geloof dat die functie leunt op Siri Suggesties. In principe zou die afkorting dan nergens in iOS moeten werken. Bijv ook niet in mail. Als dat klopt zou ik feedback indienen bij Apple. :)

• Silasje
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 04-12 19:50

Silasje

www.Entjes.eu

HELP! Ik heb zojuist Versie 2.19.40 geinstalleerd. En nu kan ik whatsapp niet meer openen. Ook na killen in de multitask en herstart van de telefoon krijg ik whatsapp niet meer geopend... Bekend probleem? snel op te lossen?

Ik heb whatsapp hard nodig voor mijn werk!

Canon 7D MII, 550D, Tokina 11-16mm F2.8, Sigma 17-70mm F2.8/4, Sigma 30MM F1.4, Canon 50mm 1.8 STM, Sigma 70-200 F2.8, En de bende eromheen

• James25
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 07-12 10:35
Silasje schreef op woensdag 10 april 2019 @ 14:35:
HELP! Ik heb zojuist Versie 2.19.40 geinstalleerd. En nu kan ik whatsapp niet meer openen. Ook na killen in de multitask en herstart van de telefoon krijg ik whatsapp niet meer geopend... Bekend probleem? snel op te lossen?

Ik heb whatsapp hard nodig voor mijn werk!
Het verwijderen van de app en herinstalleren? Alle groepsapps komen terug en als je iCloud hebt ingesteld komen je gesprekken als t goed is ook terug.

• Silasje

Silasje

www.Entjes.eu

James25 schreef op woensdag 10 april 2019 @ 14:38:
[...]

Het verwijderen van de app en herinstalleren? Alle groepsapps komen terug en als je iCloud hebt ingesteld komen je gesprekken als t goed is ook terug.
Dat lijkt mij de laatste optie.. een VRAM reset en geforceerde herstart werken ook niet...

Update:
App verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Heb probleem blijft.
Bij het indrukken van het whatsapp icoon verschijnt er een wit scherm van whatsapp voor nog geen halve seconde, daarna zit ik weer op het homescherm...

Silasje wijzigde deze reactie 10-04-2019 14:41 (23%)

Canon 7D MII, 550D, Tokina 11-16mm F2.8, Sigma 17-70mm F2.8/4, Sigma 30MM F1.4, Canon 50mm 1.8 STM, Sigma 70-200 F2.8, En de bende eromheen

• Famous
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 00:36
Silasje schreef op woensdag 10 april 2019 @ 14:39:
[...]

Dat lijkt mij de laatste optie.. een VRAM reset en geforceerde herstart werken ook niet...

Update:
Bij het indrukken van het whatsapp icoon verschijnt er een wit scherm van whatsapp voor nog geen halve seconde, daarna zit ik weer op het homescherm...
Harde reset geven?
https://www.iculture.nl/tips/iphone-resetten/

Xbox live: Ghesous

• GekkeAr
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 29-11 21:44
Silasje schreef op woensdag 10 april 2019 @ 14:39:
[...]

Update:
Heb hetzelfde probleem op mijn iPhone 4S (iOS 9.3.5). Schijnt echt aan de update te liggen, zie Tweet van @WABetaInfo van 12 uur geleden.

• Silasje

Silasje

www.Entjes.eu

GekkeAr schreef op woensdag 10 april 2019 @ 14:48:
[...]

Heb hetzelfde probleem op mijn iPhone 4S (iOS 9.3.5). Schijnt echt aan de update te liggen, zie Tweet van @WABetaInfo van 12 uur geleden.
Duidelijk! Het probleem ligt dus niet bij mij. Enig idee wanneer er een fix verwacht wordt?

Update:
Een iOS update naar 12.2 heeft het probleem verholpen. Deze update stond al klaar in de instellingen.

Silasje wijzigde deze reactie 10-04-2019 17:49 (13%)

• GekkeAr
Silasje schreef op woensdag 10 april 2019 @ 15:04:
[...]

Duidelijk! Het probleem ligt dus niet bij mij. Enig idee wanneer er een fix verwacht wordt?

Update:
Een iOS update naar 12.2 heeft het probleem verholpen. Deze update stond al klaar in de instellingen.
Mooi zo! Hopelijk komt er ook een oplossing vanuit Whatsapp, aangezien mijn iPhone 4S geen iOS updates meer ontvangt :/
GekkeAr schreef op woensdag 10 april 2019 @ 18:47:
[...]

Mooi zo! Hopelijk komt er ook een oplossing vanuit Whatsapp, aangezien mijn iPhone 4S geen iOS updates meer ontvangt :/
Versie 2.19.41 is er(al)

• Silasje

Silasje

www.Entjes.eu

Was dat voor jou ook de oplossing @GekkeAr ?

• GekkeAr
Silasje schreef op donderdag 11 april 2019 @ 13:12:
Was dat voor jou ook de oplossing @GekkeAr ?
Ja, die update heeft de problemen gelukkig verholpen!

• Incolumis
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 00:17
Zijn er meer mensen die, zodra ze willen typen, een hoofdletter Q zien in het tekstvak?
Erg irritant.
Incolumis schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 13:06:
Zijn er meer mensen die, zodra ze willen typen, een hoofdletter Q zien in het tekstvak?
Erg irritant.
Nee, dat zie ik hier niet.

• Incolumis
Ik heb het al een hele tijd, ik snap niet waar dit steeds vandaan komt. Misschien het toetsenbord van Google?
Incolumis schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 13:20:
[...]

Ik heb het al een hele tijd, ik snap niet waar dit steeds vandaan komt. Misschien het toetsenbord van Google?
Only one way to find out ;)
Ik gebruik inderdaad het default keyboard. Zou sowieso nooit een keyboard van Google installeren hehe.

• Incolumis
WhatsappHack schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 14:07:
[...]

Only one way to find out ;)
Ik gebruik inderdaad het default keyboard. Zou sowieso nooit een keyboard van Google installeren hehe.
Ik vind het swipen nogal fijn, werkt sneller dan typen met deze dikke vingers ;)

• FreshMaker
  • Niet online
Incolumis schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 13:06:
Erg irritant.
Waarschijnlijk wel, maar hier niet voorgekomen

• srna513006
  • Laatst online: 05-12 14:13
Ik gebruik sinds jaren al WhatsApp op Android en heb feitelijk nooit problemen ondervonden.

Sinds 2 weken zijn wij van Samsung Smartphones overgestapt naar iPhone XR.
Ik heb toen alle WhatsApp chats met Dr.Fone (Wondershare) succesvol naar de iPhones overgezet.
Feitelijk functioneert het ook prima op één vreemd probleem na.

Op één van beide iPhones levert het gebruik van WhatsApp problemen op.
Nadat ik WhatsApp voor het eerst die dag heb opgestart en ik een bericht wil typen vliegt WhatsApp er weer uit, dit kan na 10 seconden maar ook na 30 seconden gebeuren.
De eerder getypte tekst is dan verdwenen.
Het kan ook gebeuren dat ik nog niets getypt heb maar WhatsApp toch alweer afsluit zonder enige reden.

Op de andere identieke iPhone XR heb ik dat probleem niet.

Iemand enig idee waar ik zou moeten zoeken?

• Nicj56
Herinstalleer WhatsApp eens

• AntonyterHorst
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 16:11

AntonyterHorst

Apple Maniak

srna513006 schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 13:48:
Ik gebruik sinds jaren al WhatsApp op Android en heb feitelijk nooit problemen ondervonden.

Sinds 2 weken zijn wij van Samsung Smartphones overgestapt naar iPhone XR.
Ik heb toen alle WhatsApp chats met Dr.Fone (Wondershare) succesvol naar de iPhones overgezet.
Feitelijk functioneert het ook prima op één vreemd probleem na.

Op één van beide iPhones levert het gebruik van WhatsApp problemen op.
Nadat ik WhatsApp voor het eerst die dag heb opgestart en ik een bericht wil typen vliegt WhatsApp er weer uit, dit kan na 10 seconden maar ook na 30 seconden gebeuren.
De eerder getypte tekst is dan verdwenen.
Het kan ook gebeuren dat ik nog niets getypt heb maar WhatsApp toch alweer afsluit zonder enige reden.

Op de andere identieke iPhone XR heb ik dat probleem niet.

Iemand enig idee waar ik zou moeten zoeken?
Een corrupte backup of database die Dr.Fone aangemaakt heeft?

Man man man

@Hackus Dat kopieert geen WhatsApp berichten.

@srna513006 Wat is de crashreden die WhatsApp genereert? Instellingen - Privacy - Analyse - Analysegegevens. Staat ergens een kopje met daarin de exception type, termination reason, etc

• srna513006
Het heeft even geduurd voordat ik weer antwoord kon geven.
Intussen heb ik de WhatsApp berichten van de Samsung S7 van mijn vrouw ook met Dr.Phone naar haar nieuwe iPhone XR 64 Gb overgezet, dus exact hetzelfde type dan waar ik nu de problemen met ondervind.
Met dit toestel heb ik het probleem niet.
Intussen heb ik ook contact opgezocht met de service van WhatsApp maar daar wordt ik op dit moment niet veel wijzer van.

@WhatsappHack
De genoemde optie Instellingen - Privacy zie ik bij mij niet, wel Instellingen - Account - Privacy maar daar staat geen optie Analyse en ook nergens anders.

Nog even over het begrip 'Crash'.
Ik wil nu niet echt over een Crash spreken maar meer een ongemak.

Zodra ik WhatsApp opstart wordt WhatsApp spontaan binnen 10 á 30 seconden beëindigd, ongeacht of ik nu al iets heb ingetoetst.
Als ik daarna onmiddellijk WhatsApp weer opstart is eventueel al ingetoetste tekst verdwenen, er is dus na het onbedoelde spontane afsluiten niets opgeslagen, net als of ik WhatsApp nog niet had gebruikt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• srna513006
Aha, nu begrijp ik het, valt ook niet mee met mijn 74 jaar... :)

Inderdaad, ik zie nu bij de Analyse gegevens diverse WhatsApp gegevens staan maar helemaal begrijp ik het nog niet.
Daar staan gegevens van 5 mei tot 16 mei 2019 terwijl de genoemde klacht elke dag opnieuw verschijnt.
Dus die gegevens zullen wellicht betrekking kunnen hebben op een ander wellicht eerder opgelost probleem...
Ik heb van het laatste .ips bestand van de 1e pagina een screenshot gemaakt, zie bijlage.
Hierin staat dan ook gelijk het eerder gevraagde versienummer welk ik niet kon beantwoorden.

Op de iPhone XR 64 Gb van mijn vrouw zie ik geen vermeldingen bij de Analyse gegevens staan maar zij heeft er ook geen problemen met WhatsApp.

https://drive.google.com/...zIWxJzFu/view?usp=sharing

• Signs
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 06-12 21:16
srna513006 schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 13:17:
Aha, nu begrijp ik het, valt ook niet mee met mijn 74 jaar... :)

Inderdaad, ik zie nu bij de Analyse gegevens diverse WhatsApp gegevens staan maar helemaal begrijp ik het nog niet.
Daar staan gegevens van 5 mei tot 16 mei 2019 terwijl de genoemde klacht elke dag opnieuw verschijnt.
Dus die gegevens zullen wellicht betrekking kunnen hebben op een ander wellicht eerder opgelost probleem...
Ik heb van het laatste .ips bestand van de 1e pagina een screenshot gemaakt, zie bijlage.
Hierin staat dan ook gelijk het eerder gevraagde versienummer welk ik niet kon beantwoorden.

Op de iPhone XR 64 Gb van mijn vrouw zie ik geen vermeldingen bij de Analyse gegevens staan maar zij heeft er ook geen problemen met WhatsApp.

https://drive.google.com/...zIWxJzFu/view?usp=sharing
Off-topic
Mooi om te zien, 74 jaar en nog lekker bezig met gadgets/techniek.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• srna513006
Bedankt... (y) maar nu nog maar hopen dat het probleem nog eens wordt opgelost ...

• srna513006
Misschien dat iemand m.b.t. het onderstaande een goede suggestie heeft.

Omdat het probleem met het spontane afsluiten na 10 á 30 seconden van WhatsApp op mijn iPhone XR nog steeds niet opgelost is ben ik van alles aan het proberen om erachter te komen wat de reden zou kunnen zijn maar tot nu toe zonder resultaat.
Nu zou het ook mogelijk kunnen zijn dat in mijn backup chat-data welke ik na een Herstel restore troep zit die dit probleem zou kunnen veroorzaken.
Hiervoor wil ik op mijn iPhone een schone installatie uitvoeren maar de WhatsApp chat-data niet restoren.
Hierna Whatsapp opnieuw installeren, mijn telefoonnummer invoeren en dan zonder teruggezette chat-data testen.

Maar... dat levert een nieuw probleem op want als ik tijdens de nieuwe installatie de voorgestelde Restore van de WhatsApp chat-data vanuit de iCloud niet meteen terugzet komt er een waarschuwing dat dit later niet meer mogelijk is.
Uiteraard is het wel de bedoeling dat ik alle chats weer terugzet, probleem opgelost of niet.

Mijn vraag is dan ook, kan ik een of andere wijze een backup van mijn chatgegevens maken en die later hoe dan ook weer kan restoren.
Zo weet ik dat op de iPhone én in iCloud ook een backup van de WhatsApp chatgegevens worden vastgelegd maar ik weet niet waar die staan en of die later weer bruikbaar zijn.
@srna513006 laatste update van vandaag al geprobeerd ?

• srna513006
Ik had de update nog niet gezien.
Ik veronderstel dat WhatsApp update 2.19.60 bedoeld is?
Intussen geïnstalleerd en morgenochtend kijken of er verschil in zit.

Edit.
Deze nieuwe versie levert geen beter resultaat op want WhatsApp stopt er gelijke weer na circa 10 seconden.

srna513006 wijzigde deze reactie 10-06-2019 19:07 (84%)

srna513006 schreef op maandag 10 juni 2019 @ 17:03:
Misschien dat iemand m.b.t. het onderstaande een goede suggestie heeft.

Omdat het probleem met het spontane afsluiten na 10 á 30 seconden van WhatsApp op mijn iPhone XR nog steeds niet opgelost is ben ik van alles aan het proberen om erachter te komen wat de reden zou kunnen zijn maar tot nu toe zonder resultaat.
Nu zou het ook mogelijk kunnen zijn dat in mijn backup chat-data welke ik na een Herstel restore troep zit die dit probleem zou kunnen veroorzaken.
Hiervoor wil ik op mijn iPhone een schone installatie uitvoeren maar de WhatsApp chat-data niet restoren.
Hierna Whatsapp opnieuw installeren, mijn telefoonnummer invoeren en dan zonder teruggezette chat-data testen.

Maar... dat levert een nieuw probleem op want als ik tijdens de nieuwe installatie de voorgestelde Restore van de WhatsApp chat-data vanuit de iCloud niet meteen terugzet komt er een waarschuwing dat dit later niet meer mogelijk is.
Uiteraard is het wel de bedoeling dat ik alle chats weer terugzet, probleem opgelost of niet.

Mijn vraag is dan ook, kan ik een of andere wijze een backup van mijn chatgegevens maken en die later hoe dan ook weer kan restoren.
Zo weet ik dat op de iPhone én in iCloud ook een backup van de WhatsApp chatgegevens worden vastgelegd maar ik weet niet waar die staan en of die later weer bruikbaar zijn.
Ik zou een versleutelde backup maken met iTunes. Dat is de meest volledige manier. Dan kun je rommelen met je whatsapp installatie. Lost dat het niet op dan zet je die back-up weer terug.

Als tweede optie zou je nog een backup kunnen maken van je ChatStorage.sqlite. Daarin zitten je daadwerkelijke gesprekken. Deze file zit in je lokale iTunes back-up en is uit te lezen met tooltjes als Back-up extractor.

Nadeel is alleen dat terug zetten hiervan ook weer via iTunes back-up moet dus dan ben je weer bij optie 1 :)

• srna513006
Ok, begrijp ik nu goed dat als ik via iTunes een versleutelde backup maak daar de hele backup van de iPhone incl. WhatsApp wordt opgeslagen, correct?
Zo ja, betekent dit dan eveneens dat bij een schone installatie van de iPhone incl. nieuwe installatie van WhatsApp de eerder via iTunes gemaakte versleutelde backup niet wordt overschreven totdat ik daar zelf om vraag?
Excuseer mijn vragen maar ik ben pas enkele weken van Samsung Smartphones overgestapt naar iPhones en dat is hier en daar toch wel verschillend.
srna513006 schreef op maandag 10 juni 2019 @ 20:22:
Ok, begrijp ik nu goed dat als ik via iTunes een versleutelde backup maak daar de hele backup van de iPhone incl. WhatsApp wordt opgeslagen, correct?
Zo ja, betekent dit dan eveneens dat bij een schone installatie van de iPhone incl. nieuwe installatie van WhatsApp de eerder via iTunes gemaakte versleutelde backup niet wordt overschreven totdat ik daar zelf om vraag?
Excuseer mijn vragen maar ik ben pas enkele weken van Samsung Smartphones overgestapt naar iPhones en dat is hier en daar toch wel verschillend.
Dat klopt idd. Dit blijft een lokale back-up. Zolang je die lokaal bewaard kan je die terug zetten op dezelfde iOS versie of hoger.

• srna513006
Kijk, weer wat geleerd.
Tot nu toe maakte ik direct vanuit de iPhone een backup naar iCloud.
Vanaf nu dus lokaal via mijn MacBook Pro.

• srna513006
Vanmorgen een schone installatie op mijn iPhone uitgevoerd zonder de chat-backup van WhatsApp terug te zetten.
Dit heeft het probleem opgelost althans WhatsApp sluit niet meer spontaan na 10 á 30 seconden af.

Dus ik veronderstel dat in de chat-backup corrupte data staat die wellicht dit probleem veroorzaakt maar ja, als dat inderdaad zo is, hoe herstel ik dat?
Waarschijnlijk niet, ik denk dat de enige optie is om WhatsApp te gaan gebruiken zonder de backup terug te plaatsen en helemaal opnieuw te beginnen.
srna513006 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 09:16:
Vanmorgen een schone installatie op mijn iPhone uitgevoerd zonder de chat-backup van WhatsApp terug te zetten.
Dit heeft het probleem opgelost althans WhatsApp sluit niet meer spontaan na 10 á 30 seconden af.

Dus ik veronderstel dat in de chat-backup corrupte data staat die wellicht dit probleem veroorzaakt maar ja, als dat inderdaad zo is, hoe herstel ik dat?
Waarschijnlijk niet, ik denk dat de enige optie is om WhatsApp te gaan gebruiken zonder de backup terug te plaatsen en helemaal opnieuw te beginnen.
Je hebt dit probleem dus ook nogsteeds nadat je een reservekopie had gemaakt naar iCloud vanuit WhatsApp (of crasht ie daarop ook/kan het niet afmaken?), WhatsApp overnieuw had geïnstalleerd en de backup terug had ingeladen?

Maak vanuit de WhatsApp-app dan even een support verzoek aan.
Instellingen -> Help -> Contact opnemen. Dan verstuurt ie de logs van WhatsApp mee. Je kan die crashlog die je in Analysegegevens van de iPhone zag ook meesturen, die geeft ze wellicht nog meer informatie. (Die zijn wel f-ing brak om te kopiëren/plakken trouwens, maar alé). Even bij vermelden dat je constante crashes hebt en of de developers dat willen onderzoeken. Vergeet niet te vermelden dat je al vanalles hebt geprobeerd, anders komen ze eerst terug met een standaard riedeltje.

• srna513006
Wellicht heb ik het niet goed of onvoldoende toegelicht...

Voorop even het volgende, wat ik ook na elke nieuwe of her-installatie deed, zodra ik de backup van de WhatsApp chats terug had gezet was het probleem weer terug.
Als ik WhatsApp op een schone installatie installeer en de WhatsApp backup niet terugzet dan is er geen probleem.

Nu heb ik WhatsApp uit de overigens verder goed werkende iPhone installatie volledig verwijderd, daarna opnieuw geïnstalleerd maar geen backup teruggezet en nu functioneert alles uitstekend.
Ja, ik ben mijn oude WhatsApp chats kwijt maar dat is niet zo erg dan dat WhatsApp regelmatig afsluit.

Dus mijn vermoeden is dat in de oude WhatsApp backup iets zit welk dit probleem veroorzaakte,
Ik had dit probleem trouwens ook al aan de WhatsApp Support gemeld, incl. deze laatste constatering.

Allen bedankt voor het meedenken.
@srna513006 Ja, helder.
De gebruikte software was dan misschien toch niet goed. Je zou kunnen overwegen om de WhatsApp-geschiedenis over te zetten met BackupTrans. Tot dusver 100% successrate, op wat foto’s na bij sommigen. Als je die nog hebt op je oude toestel tenminste.

• srna513006
Ik denk toch niet dat het aan de WhatsApp software ligt maar ja, wie ben ik?

Als ik op een schone iPhone installatie WhatsApp opnieuw vanuit de App store installeer dan gaat het prima maar zodra ik de WhatsApp geschiedenis terugzet gaat het fout.

Als ik de iPhone gebruik zoals ik die weken geleden voor het eerst heb geïnstalleerd en ik verwijder WhatsApp en ik installeer opnieuw exact dezelfde versie WhatsApp maar zet de geschiedenis niet terug dan gaat het prima.
Dus blijft mijn vermoeden bestaan dat er iets in de geschiedenis staat wat deze verstoring veroorzaakt.
Overzetten van deze wellicht corrupte geschiedenis zou waarschijnlijk weer hetzelfde probleem veroorzaken.

• Bram22
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 20:02
Ik weet niet of het al eerder voorbij is gekomen, maar als ik een whatsapp-contact aan mijn contacten wil toevoegen via de "zet-in-contacten"-knop dan geeft hij het nummer weer met +31 31. Dus 2x +31, nu is dit eenvoudig te verhelpen door dit één keer te verwijderen, maar kan je dit ook nog ergens automatisch instellen?
Opnieuw opstarten schijnt niet te helpen
@Bram22 Welke zet in contacten knop? Die in een chat verschijnt of die verschijnt in het menu als je op de header van het gesprek tikt? Via die laatste kan ik het probleem niet reproduceren, maar ik draai de beta dus kan zijn dat die een fix heeft voor een probleem in de stable.

• RayenM
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 18:53
Bram22 schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 15:21:
Ik weet niet of het al eerder voorbij is gekomen, maar als ik een whatsapp-contact aan mijn contacten wil toevoegen via de "zet-in-contacten"-knop dan geeft hij het nummer weer met +31 31. Dus 2x +31, nu is dit eenvoudig te verhelpen door dit één keer te verwijderen, maar kan je dit ook nog ergens automatisch instellen?
Heb ik ook op mijn 8. Zwaar irritant, zeker wanneer je in eerste instantie niet weet waarom mensen niet in je lijst komen. Na wat puzzelen inderdaad de dubbele 31. Handmatig wijzigen lijkt me de enige optie.

• Scrtz
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 22:48
RayenM schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 10:08:
[...]

Heb ik ook op mijn 8. Zwaar irritant, zeker wanneer je in eerste instantie niet weet waarom mensen niet in je lijst komen. Na wat puzzelen inderdaad de dubbele 31. Handmatig wijzigen lijkt me de enige optie.
En @Bram22 heb het ook inderdaad. Bug van Whatsapp zelf, heel irritant..
Bram22 schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 15:21:
nieuw contact - mobiel
daar staat al +31, dan hoef je alleen vanaf 6 in te vullen en komt je contact als +316.........

edit: ondertussen is 2.19.80 er als update. misschien is jullie probleem nu verholpen

Hackus wijzigde deze reactie 05-08-2019 20:34 (6%)

• Bram22
@WhatsappHack, het is de knop wanneer je in de groep zit, dan op een onbekend nummer drukt en zet in contacten aanklikt. Het zou inderdaad zo kunnen zijn dat het in de beta is verholpen. Hopelijk komt dit dan ook in iOS 13 niet meer voor
@Hackus, helaas is het met de nieuwe versie nog niet eruit
@Bram22 Ah, specifiek dáár kan ik het probleem wel reproduceren. Zal er feedback voor inschieten bij de WhatsApp devs. Dit zal idd niet opgelost zijn in de huidige .80 dan.

• Bram22
@WhatsappHack Top, dank je wel! Ik heb dit probleem trouwens ook als ik lang op een onbekend nummer sta in een groep en dan op "meer" klik en dan "zet in contacten". Dus het lijkt een whatsapp breed probleem voor mij te zijn in groepen. (Ik heb nu geen individuele berichten van onbekende nummers, dus kan dit niet testen)

Bram22 wijzigde deze reactie 06-08-2019 21:13 (19%)

• Bram22
Oké @WhatsappHack, ik heb het ook als je in een groep zit, dan op de naam van de groep klikt en daarna een onbekend nummer selecteert uit de lijst met deelnemers en die wilt toevoegen aan je contacten met de "zet in contacten" knop

• JB

JB

Cédric roelt!

Ik heb afgelopen week mijn hele historie incl alle bagger weggegooid omdat ik eens wilde kijken of ik met een 64GB toestel uit de voeten zou kunnen. Nu heb ik verder geen reservekopie meuk aan staan en ook geen iCloud backup voor Whatsapp omdat het voornamelijk bagger is wat ik ontvang maar ik baal wel dat de chatgeschiedenis weg is nu. Kan ik die nog met een iTunes backup terug zetten, of kun je niet zo specifiek iets vanuit iTunes terug lezen? Die is waarschijnlijk ook gedateerd omdat ik die alleen maak bij in gebruikname nieuwe iPhone (jaar oud), maar wellicht toch nog wat bruikbare zaken in tekst die ik terug kan vinden.

Mijn boefje is liev!

@JB Voor zover ik weet is die niet zomaar te extracten. Echter is er wel software die claimt het uit een iTunes-backup te kunnen halen.

Heb je een spare iPhone? Dan zou je evt nog daar de backup heen kunnen zetten, dan WhatsApp laten back-uppen naar iCloud en dan die herstellen op je telefoon. :P

Daarnaast zal het uitlezen vanuit de iTunes-backup geen ramp zijn, op je PC/Mac je gesprekken bekijken kan als het goed is met software als iMazing; al weet ik niet of die de iTunes-backup direct kan importeren.

Anyway, er zijn dus wat opties - maar gelimiteerd en je zult er wat voor moeten doen.

@JB Als je geen reservekopie maakt, kun je ook niets terugzetten.
Voor de volgende(keer) in WA: instellingen - Data-en opslaggebruik - opslag in gebruik - en daar kun je per chat gewenste data wissen. oa Foto's, gesproken berichten, video..

• JB

JB

Cédric roelt!

Ja zo erg is het niet vandaar dat ik ook geen precautions had genomen. Ik weet inderdaad dat je het per chat kan doen, maar was teveel werk :+ Het is dan maar zo, ruimt ook wel lekker op :P

Mijn boefje is liev!

Je kunt die Sqlite database (ChatStorage.sqlite) uit itunes je oude itunes backup trekken met iPhone backup extractor (kan met de gratis versie), als je dan nu een nieuwe backup maakt en dat bestand daarin overschrijft gaat dat wel werken zover ik weet.

• Bram22
WhatsappHack schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 14:18:@Bram22 Ah, specifiek dáár kan ik het probleem wel reproduceren. Zal er feedback voor inschieten bij de WhatsApp devs. Dit zal idd niet opgelost zijn in de huidige .80 dan.
@WhatsappHack Die error met de +31 316..... bij nieuwe contacten leek er inderdaad uit bij iOS 13.0, maar lijkt er nu bij iOS 13.1 weer in te zitten :|
Bram22 schreef op woensdag 25 september 2019 @ 15:59:
[...]

@WhatsappHack Die error met de +31 316..... bij nieuwe contacten leek er inderdaad uit bij iOS 13.0, maar lijkt er nu bij iOS 13.1 weer in te zitten :|
Ik heb het nog eens aangekaart, kreeg gister een berichtje terug van een de devs dat het nu opgelost zou moeten zijn. Ik weet alleen niet of ie daarmee in de stable (die in de App Store) of in de beta bedoelde. Hier in de beta lijkt het in ieder geval opgelost te zijn.

Nieuw in deze update:
New privacy settings allow you to control who can add you to groups. Admins will have the option of sending you a private invite instead. Go to Settings > Account > Privacy > Groups to get started.

Pagina: 1 2 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True