Acties:
  • 0Henk 'm!

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:14
Het was toch een dezer dagen mogelijk om een Android backup naar iOs over te zetten en andersom maar ik zie de functionaliteit ervan nog niet in de huidige app versie 2.21.72.1.

Komt dit nog?

Acties:
  • 0Henk 'm!
toro schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 15:24:
Het was toch een dezer dagen mogelijk om een Android backup naar iOs over te zetten en andersom maar ik zie de functionaliteit ervan nog niet in de huidige app versie 2.21.72.1.

Komt dit nog?
nieuws: 'WhatsApp test chatmigratie van iOS-telefoon naar Android-smartphone'

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:14
Is er iets wat gedegen werkt om je chats en foto’s van whatsapp over te zetten van iOS naar Android en andersom?

Iets anders dan dat exporteren van je chat handmatig maar gewoon alles.

Weet iemand een tool die echt werkt? Ik wil er best voor betalen.

Ik heb door de jaren heen veel schimmige sites gezien die tools aanboden die het zogenaamd konden doen maar die vertrouwde ik niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Al jaren het probleem dat whatsapp geen automatische backups meer maakt.

Alles geprobeerd: whatsapp verwijderen, opnieuw installeren, iCloud backup uit en aan… er zijn in mijn omgeving meerdere met dit probleem, maar Whatsapp erkent het niet.

Meer hier last van?

LG OLED55XB6 | Samsung UHD AU80  MacBook Air M1  iPhone 14 Pro  Apple Watch Series 6  Apple TV 4K  AirPods Pro 2  AirTag’s  AirPort Express

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:02
Ja hier ook al een lange tijd last van.
Automatic backup staat op Daily, maar ik ben de back up zelf wekelijks handmatig aan het doen. :p

Zowel met WA als met WA business.

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned
nieuws: WhatsApp stelt beperking functies app bij niet accepteren voorwaarden...
Binnen de EU mag Facebook data van Europese WhatsApp-gebruikers echter niet gebruiken, waardoor er voor Europese gebruikers vrijwel niets verandert aan de gebruiksvoorwaarden.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nicj56
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:12
Hackus schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 12:51:
nieuws: WhatsApp stelt beperking functies app bij niet accepteren voorwaarden...
Binnen de EU mag Facebook data van Europese WhatsApp-gebruikers echter niet gebruiken, waardoor er voor Europese gebruikers vrijwel niets verandert aan de gebruiksvoorwaarden.
Ik wil niet flauw doen: https://9to5mac.com/2021/...privacy-policy-backtrack/ maar ze gaan hem niet verplicht stellen.

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 11 64GB

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:45
Nicj56 schreef op zondag 9 mei 2021 @ 10:40:
[...]

Ik wil niet flauw doen: https://9to5mac.com/2021/...privacy-policy-backtrack/ maar ze gaan hem niet verplicht stellen.
Erg jammer dit... met verplichting waren er wellicht nog mensen overgestapt...

Dat gezegd hebbende verwacht ik dat ze dit uiteindelijk alsnog zullen gaan doordrukken.

Momenteel veranderd er voor ons zover ik begrijp niets. Ook dat is jammer gezien ik al jaren over wil naar iets anders maar ook geen zin heb ik mega veel gezeur bij vrienden, familie en collega’s...

Ik zou ook graag reclame zien in Whatsapp. Dit omdat ik als principekwestie al jaren geen reclame in mijn apps duld. Betaalde (reclame vrije) versie niet beschikbaar? -> delete app. Grappig genoeg is dat voor veel van mijn contanten een begrijpelijke reden om over te stappen waarbij privacy dat niet is (iets met niets te verbergen en aanstelleritus).

Voor mijn werk zal het wellicht nog een ding worden, gezien men WA gebuikt om door te geven dat je later bent etc. Maar als men daar vereist dat ik WA gebruik dan geven ze mij maar een telefoon van de zaak :+

X-Box ID & PlayStation ID: Thalaron1985 / UnTapped: Thalaron (https://untp.beer/Q4OBy) / SolarEdge 18x Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nicj56
Thalaron schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 08:59:
[...]

Dat gezegd hebbende verwacht ik dat ze dit uiteindelijk alsnog zullen gaan doordrukken.

Momenteel veranderd er voor ons zover ik begrijp niets. Ook dat is jammer gezien ik al jaren over wil naar iets anders maar ook geen zin heb ik mega veel gezeur bij vrienden, familie en collega’s...

Ik zou ook graag reclame zien in Whatsapp. Dit omdat ik als principekwestie al jaren geen reclame in mijn apps duld. Betaalde (reclame vrije) versie niet beschikbaar? -> delete app. Grappig genoeg is dat voor veel van mijn contanten een begrijpelijke reden om over te stappen waarbij privacy dat niet is (iets met niets te verbergen en aanstelleritus).

Voor mijn werk zal het wellicht nog een ding worden, gezien men WA gebuikt om door te geven dat je later bent etc. Maar als men daar vereist dat ik WA gebruik dan geven ze mij maar een telefoon van de zaak :+
Even aanhakend op het laatste van je, een werkgever kan je niet verplichten om WA te gebruiken of enige ander vorm van platform voor contacten(ofwel het staat in P-Boek of is opgenomen in je contract), zo kan mijn werkgever een dikke worst krijgen, ik ga immers ook niet akkoord met de regels van WA, en al zeker niet als het door mijn(onze), nek word geduwd, ook al word er niks anders voor de EU, is puur uit het oogpunt principekwestie.

Tevens, gaan ze de regels wel verplichten anders kan je uiteindelijk de app niet meer gebruiken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thalaron
  • Laatst online: 14:45
Nicj56 schreef op zondag 16 mei 2021 @ 13:31:
[...]

Even aanhakend op het laatste van je, een werkgever kan je niet verplichten om WA te gebruiken of enige ander vorm van platform voor contacten(ofwel het staat in P-Boek of is opgenomen in je contract), zo kan mijn werkgever een dikke worst krijgen, ik ga immers ook niet akkoord met de regels van WA, en al zeker niet als het door mijn(onze), nek word geduwd, ook al word er niks anders voor de EU, is puur uit het oogpunt principekwestie.

Tevens, gaan ze de regels wel verplichten anders kan je uiteindelijk de app niet meer gebruiken.
Ze kunnen het inderdaad niet afdwingen, maar dat wilt niet zeggen dat er geen discussie over kan ontstaan.

X-Box ID & PlayStation ID: Thalaron1985 / UnTapped: Thalaron (https://untp.beer/Q4OBy) / SolarEdge 18x Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nicj56
Thalaron schreef op zondag 16 mei 2021 @ 13:34:
[...]

Ze kunnen het inderdaad niet afdwingen, maar dat wilt niet zeggen dat er geen discussie over kan ontstaan.
Discussie, ik denk dat dat er niet komt, maar ze dwingen het wel af zo van wil je de app gebruiken dan ga ook maar akkoord.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-03 22:12
Hackus schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 12:23:
[...]
Yep

[...]

zie eerdere berichten
Dit heeft het uiteindelijk opgelost!

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Rhinosaur
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Thalaron schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 08:59:
[...]

Ik heb nu een half jaar Signal gebruikt en merkte dat een deel wel is meegekomen en een deel niet. Uiteindelijk heb ik allemaal apps gedownload (Skype, Teams, Telegram, iMessage/SMS (zat er al op), Discord en LinkedIn) om toch in contact te blijven met mensen die niet wilden overstappen naar Signal. Bovendien geven ze ook allemaal soms dagen later antwoord op, omdat ik als enige in hun lijst sta voor die apps.

Dit schiet totaal mijn doel voorbij en ik heb per vandaag besloten om weer “gewoon” WhatsApp te gebruiken. Het experiment Signal is mislukt voor mij en dat heeft allerminst te maken met Signal zelf (los van dat het alleen geen web app heeft waarschijnlijk).

Ik snap je volledig. Ik hoop dat ze WA zo erg slopen, dat mensen gedwongen over gaan. Maar ik zie het in Europa niet gebeuren. Misschien als Apple/Google iets met sms 2.0 gaan doen. Anders zie ik het niet gebeuren.

• Signs
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:44
Ik weet dat er ooit een functie “vacation mode” komt maar zijn er tot die tijd alternatieven voor het verbergen van groepen ? (Archiveren groepen voor x periode)

Ik zit in een aantal (familie) groepen waarvan een aantal vrij druk zijn met berichten en foto’s sturen. Uit de groep stappen krijg je scheve gezichten. Voor nu heb ik de groepen op stil gezet maar ik zie ze nog in mijn lijst staan, archiveren helpt maar even.

Acties:
  • +2Henk 'm!
Signs schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 14:15:
Ik weet dat er ooit een functie “vacation mode” komt maar zijn er tot die tijd alternatieven voor het verbergen van groepen ? (Archiveren groepen voor x periode)

Ik zit in een aantal (familie) groepen waarvan een aantal vrij druk zijn met berichten en foto’s sturen. Uit de groep stappen krijg je scheve gezichten. Voor nu heb ik de groepen op stil gezet maar ik zie ze nog in mijn lijst staan, archiveren helpt maar even.
Boeien die scheve gezichten? Als je er geen zin in hebt, heb je er geen zin in. Mij interesseert die onzin ook niets, kan mij het nou verrotten wat tante miep eet, hoe het eten er uit ziet en hoe blij oom Harry oogt met z’n lievelingskostje. En één foto van de kinderen is leuk, maar 100 per dag…? Nee.

… Dit verwoordde ik weliswaar wat diplomatieker toen ik een rustige groep puur voor familieoverleg (eg: uitjes, verjaardagen, etc.) in het leven riep op Signal, maar je snapt me wel. Bottom-line is: zou me daar niet druk om maken en gewoon wat van zeggen of voorstellen dat er een groep komt zonder zo enorm veel activiteit, omdat je wilt minderen met je mobiel. Zeg desnoods dat je het als stressende verslaving ziet en hoopt op hun hulp hierin. Dat is net zo hard emotionele chantage als scheve gezichten als je uit de groep stapt natuurlijk, maar net als jij niet uit die groep durft te stappen durft waarschijnlijk niemand daar iets tegenin te brengen :+

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• alexhooven
  • Laatst online: 14:47
Signs schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 14:15:

Zeg dat je een ander nummer hebt en later weer de groep in komt. NOT! Zijn ze over een week vergeten en jij bent er vanaf.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro. iPhone 14 Pro

Acties:
  • 0Henk 'm!
Ik kan op WhatsApp build 2.21.121 op iOS 15 niet langer de voorwaarden weigeren. Het nagscreen staat opeens permanent in beeld en kan niet meer weggeswiped worden. Gek genoeg op iOS 14.6 met dezelfde build en ook met beta build 2.21.130 geen probleem en kan nog wél weggeduwd worden. Dus of verschil qua account (apparaten gebruiken ander nummer), of per iOS 15 gegarandeerd *moeten* accepteren wil je t blijven gebruiken.

Ik heb al m’n gesprekken en media reeds geback-upt en een kopietje naar PDF gemaakt, nu eens rustig overwegen of ik dit ga accepteren. Jammer genoeg kan je WhatsApp niet killen, push maakt wakker en krijg je alsnog dubbele tik.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ik merkte vandaag dat Whatsapp enkel de standaard "Tri-tone" notificatie sound gebruikte voor Whatsapp berichten, in plaats van "Note" zoals in de opties staat ingesteld. Nogal vervelend omdat het lastiger is het verschil te merken tussen types notificatie.

Ik draai de iOS 15 public beta, mogelijk dat dat een rol speelt, maar ik denk ik check hier even om te zien of er meerderen zijn die dit hebben (mogelijk ook op 14.6).

Beetje offtopic, maar Facebook Messenger heeft ook al enkele weken dergelijke problemen, waarbij enkel de eerste notificatie in een reeks het bekende Messenger geluid maakt en daarna de standaard "Tri-tone". Hoop dat dit geen nieuwe standaard wordt :P.
Propane schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 23:45:
Ik merkte vandaag dat Whatsapp enkel de standaard "Tri-tone" notificatie sound gebruikte voor Whatsapp berichten, in plaats van "Note" zoals in de opties staat ingesteld. Nogal vervelend omdat het lastiger is het verschil te merken tussen types notificatie.

Ik draai de iOS 15 public beta, mogelijk dat dat een rol speelt, maar ik denk ik check hier even om te zien of er meerderen zijn die dit hebben (mogelijk ook op 14.6).
Nergens last van, alle instellingen staan nog goed hier, en geluidweergave ook.

• Stovirpi
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 07:41
Sinds enkele dagen ontvang ik niet meer alle meldingen van Whatsapp. Kan er niet achterkomen wanneer ze wel gepushed worden en wanneer niet. Alle instellingen zijn nagelopen en op standaard gezet. Meldibgrncentrum geeft ook aan dat meldingen aan staat. Erg vreemd. Helemaal omdat het niet bij ieder bericht is.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Stovirpi schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 19:15:
Sinds enkele dagen ontvang ik niet meer alle meldingen van Whatsapp. Kan er niet achterkomen wanneer ze wel gepushed worden en wanneer niet. Alle instellingen zijn nagelopen en op standaard gezet. Meldibgrncentrum geeft ook aan dat meldingen aan staat. Erg vreemd. Helemaal omdat het niet bij ieder bericht is.
Soms helpt het als je de App er opnieuw op zet.
(tussendoor even geforceerd herstarten)

• Stovirpi
Hackus schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 19:19:
[...]

Soms helpt het als je de App er opnieuw op zet.
(tussendoor even geforceerd herstarten)
Dit heeft gewerkt! Echter ben ik nu al mijn media kwijt. Had een back-up gemaakt (ruim 9gb). Media zou op de achtergrond hersteld worden. Hij geeft nu enkel vraagtekens aan indien ik de media in een chat open. Dat was niet de bedoeling:(.
Stovirpi schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 09:13:
[...]

Dit heeft gewerkt! Echter ben ik nu al mijn media kwijt. Had een back-up gemaakt (ruim 9gb). Media zou op de achtergrond hersteld worden. Hij geeft nu enkel vraagtekens aan indien ik de media in een chat open. Dat was niet de bedoeling:(.
Vraag snel een kopietje op van de inhoud van je iCloud via privacy.apple.com vóórdat je installatie hem overschrijft. Hopelijk staat je media daar nog bij en heb je dan iig een kopie. Wellicht niet direct in WhatsApp, maar alles beter dan niets. Eenmaal veilig gesteld kan je t nog es proberen wellicht.

Stovirpi schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 09:13:
[...]

Als je op WiFi zit komt het op de achtergrond terug

• Stovirpi
WhatsappHack schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 11:12:
[...]

Vraag snel een kopietje op van de inhoud van je iCloud via privacy.apple.com vóórdat je installatie hem overschrijft. Hopelijk staat je media daar nog bij en heb je dan iig een kopie. Wellicht niet direct in WhatsApp, maar alles beter dan niets. Eenmaal veilig gesteld kan je t nog es proberen wellicht.
Thanks. Heb dat direct gedaan. Apple geeft aan dat het tot zeven dagen kan duren voordat ik de download ontvang.
Hackus schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 13:18:
[...]

Als je op WiFi zit komt het op de achtergrond terug
Mijn workflow was als volgt:
- In WhatsApp back-up maken van chats inclusief media (video ook aangevinkt)
- WhatsApp had geen toegang tot mijn iCloud. Om bovenstaande stap uit te voeren deze eerst geactiveerd en upgrade naar 50GB
- Back-up gemaakt welke ruim 9GB is
- WhatsApp verwijderd van telefoon en opnieuw geïnstalleerd
- WhatsApp geopend en gekozen voor terugplaatsen van back-up (hier staat de melding dat media op de achtergrond ingeladen wordt)

Na meer dan een nacht is de media niet terug. Ik ben continu verbonden geweest met het WiFi netwerk.

Zijn er nog alternatieven die ik kan proberen?
- Storage in iCloud geeft aan dat WhatsApp 9.7GB is
- Storage in IOS geeft aan dat WhatsApp 1.29GB is

Uiteraard heb ik contact opgenomen met WhatsApp support. Zij verwijzen mij door naar Apple Support.

Mijn laatste optie is het volledig resetten van mijn telefoon. Echter durf ik nu geen back-up te maken van mijn telefoon inclusief "corrupte" WhatsApp. Dit zou betekenen dat ik alle apps etc opnieuw moet gaan instellen.
Zo laadt normaal je kopie terug op de achtergrond. Ik zou nu geen nieuwe reservekopie gaan maken, niet in iCloud en ook niet in de App zelf.

Stovirpi schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 13:34:
Thanks. Heb dat direct gedaan. Apple geeft aan dat het tot zeven dagen kan duren voordat ik de download ontvang.
Duurt meestal niet zo lang, tenzij je iCloud heel vol staat misschien. Je hebt iCloud wel aangevinkt hè? :P

Telefoon opnieuw installeren vanaf een back-up waar de media ontbreekt lijkt me volstrekt onlogisch. WhatsApp nog eens opnieuw proberen te installeren zou nog logischer zijn. Zorg iig dat die back-up niet overschreven wordt, want je opslagverbruik in iCloud geeft aan dat de media daar waarschijnlijk nog wel degelijk bestaat. Als WhatsApp nu een nieuwe back-up maakt is dat einde verhaal.

• Stovirpi
Update: het bleek een storm in een glas water te zijn. In de derde poging om media te herstellen is het gelukt. Het probleem wat ik eerder ervaarde bleek niet te reproduceren zijn.

Dank allen voor de reacties hier!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:16

GforceNL

Out of memory....

Heeft iemand al uitgevogeld hoe de nieuwe export functie werkt? Ik probeer over te zetten van een iPhone naar een Samsung maar er gebeurd niet zoveel.

<Zinloze tekst hier>

• Nicj56
GforceNL schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 19:50:
Heeft iemand al uitgevogeld hoe de nieuwe export functie werkt? Ik probeer over te zetten van een iPhone naar een Samsung maar er gebeurd niet zoveel.
[Afbeelding]
Geen idee, niet nodig... ga meestal van iOS naar iOS.

Moet zeggen dat de standalone versie van de MacOS-app tot dusver prima lijkt te functioneren in combinatie met iOS. Het werkt dan dus inderdaad zonder dat je iPhone online hoeft te zijn, net als Signal. (Noot: iPhone moet wel minstens 1x per 14 dagen online komen.) Dat is wel relaxt. Itt Signal laat het zoals je bij Web gewend was ook wat historie in. (X aantal berichten per chat. Wil je verder terugscrollen, dan kan dat: maar dan moet je telefoon dus wel online zijn om de berichten uit op te halen. Het lijkt erop dat je niet verder terugkan dan +/- 01-01-2021.) Gebruik alleen WhatsApp nauwelijks nog gezien vrienden, familie en collegae allemaal over zijn op WhatsApp, maar toch... Fijn dat er een betere Desktop-client beschikbaar komt. :P

[Voor 24% gewijzigd door WhatsappHack op 24-08-2021 04:59]

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:14
Ik heb een afwezigheidsbericht voor mijn vakantie ingesteld op Whatsapp Business. Moet ik nu mijn telefoon aan laten staan om Whatsapp dit te laten versturen? Of doet hij dit ook als ik de telefoon uitzet?

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 13:26
Sinds vandaag zie ik diverse contacten niet meer in Whatsapp met naam. Ze staan wel in mijn contactenlijst. Wanneer ik op het nummer klik, dan krijg ik een keuzemenu waarin ik naar de 'probleemoplossing' ga van Whatsapp.

Hierin wordt gezegd Whatsapp na te kijken in Privacy - > Contacten en daar moet ik WA inschakelen. Dat staat Whatsapp al en ook na uit- en aanzetten zie ik nog steeds enkele namen niet.

Iemand enig idee hoe dit op te lossen?
Betreft een iphone 12 mini met IoS 15.1

[Voor 22% gewijzigd door Incognitum op 21-10-2021 15:10]

@Incognitum

laatste WA versie ?
(2.21.200)

Toestel als eens geforceerd herstart ?

• Incognitum
  • Laatst online: 13:26
Hackus schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 17:35:
@Incognitum

laatste WA versie ?
(2.21.200)

Toestel als eens geforceerd herstart ?
Excuus voor late reactie. Inderdaad de laatste versie. Ik heb het voor nu kunnen oplossen door de contacten opnieuw in te voeren als nieuw contact. Vreemde is dat sommige groepsappen ook opeens leeg zijn.
Vanochtend ineens bij alle contacten de melding in gele letters " Uw beveiligingscode voor -naam- is gewijzigd". Ik heb geen nieuw device in gebruik genomen o.i.d. Ik heb al gekeken via Whatsapp-web of er andere inlogs zijn, maar zie daar niks. Ook niks ontvangen voor de 2traps.

Kan zo'n melding spontaan worden weergegeven omdat Whatsapp aan hun zijde iets heeft gedaan?

• jurry
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-03 20:31
Hier hetzelfde. Bij alle gesprekken dezelfde melding in gele letters. Ondertussen eens accountinformatie aangevraagd. Misschien dat daar iets in staat?

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Dennisdn schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 09:17:
Vanochtend ineens bij alle contacten de melding in gele letters " Uw beveiligingscode voor -naam- is gewijzigd". Ik heb geen nieuw device in gebruik genomen o.i.d. Ik heb al gekeken via Whatsapp-web of er andere inlogs zijn, maar zie daar niks. Ook niks ontvangen voor de 2traps.

Kan zo'n melding spontaan worden weergegeven omdat Whatsapp aan hun zijde iets heeft gedaan?
Ik open net Whatsapp Desktop op m'n MacBook en kreeg melding van een nieuwe versie "Waarbij je telefoon niet meer online hoeft te zijn". Dus ik gok dat ze op grote schaal dat nieuwe stukje functionaliteit aan het uitrollen zijn en dat geeft idd bij iedereen zo'n melding

• mister9
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22-03 14:52
Goedemorgen. Zondag is mijn telefoon kapot gegaan, en is niet meer aan gekregen sindsdien. Vandaag komt m'n nieuwe telefoon binnen. Ik had whatsapp ingesteld om dagelijks een backup te maken dus die zal ik terugzetten. Maar hoe regel ik het dat ik ook de appjes behoudt die binnenkomen (die ik ontvangen heb sinds mijn telefoon kapot ging). Want als ik m'n nieuwe telefoon straks aanzet, komen die appjes binnen, maar als ik vervolgens de backup van zondag terugzet zijn die weer weg toch?

Bedankt alvast!
mister9 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 07:20:
Goedemorgen. Zondag is mijn telefoon kapot gegaan, en is niet meer aan gekregen sindsdien. Vandaag komt m'n nieuwe telefoon binnen. Ik had whatsapp ingesteld om dagelijks een backup te maken dus die zal ik terugzetten. Maar hoe regel ik het dat ik ook de appjes behoudt die binnenkomen (die ik ontvangen heb sinds mijn telefoon kapot ging). Want als ik m'n nieuwe telefoon straks aanzet, komen die appjes binnen, maar als ik vervolgens de backup van zondag terugzet zijn die weer weg toch?

Bedankt alvast!
Ze komen niet zomaar binnen als je de telefoon aanzet. De nieuwe telefoon moet eerst weten dat je überhaupt whatsapp hebt en dat weet ie pas als je tijdens de installatieprocedure de backup hebt teruggezet. Zal dus vanzelf goed komen 😉

• mister9
Dennisdn schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 09:43:
[...]

Ze komen niet zomaar binnen als je de telefoon aanzet. De nieuwe telefoon moet eerst weten dat je überhaupt whatsapp hebt en dat weet ie pas als je tijdens de installatieprocedure de backup hebt teruggezet. Zal dus vanzelf goed komen 😉
Oh misverstand denk ik. Ik zet denk ik geen iOS backup terug, maar ik installeer Whatsapp, en zet dan de whatsapp backup terug. Maar zodra ik whatsapp geïnstalleerd heb, komen de pending appjes binnen denk ik. En als ik daarna m'n backup terug zet zijn die nieuwe appjes weer weg toch?
mister9 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 09:48:
[...]

Oh misverstand denk ik. Ik zet denk ik geen iOS backup terug, maar ik installeer Whatsapp, en zet dan de whatsapp backup terug. Maar zodra ik whatsapp geïnstalleerd heb, komen de pending appjes binnen denk ik. En als ik daarna m'n backup terug zet zijn die nieuwe appjes weer weg toch?
Oh je doelt op terugzetten van de whatsapp-backup terwijl je iOS niet terugzet maar als nieuw begint… ja dan zou je die kwijt raken ja.

Wat je dan wel zou kunnen doen…. Eerst tijdens installatie de laatste ios-backup terugzetten. Berichten binnen laten komen. Nieuwe Whatsapp-backup maken, iPhone weer wipen, en dan met een schone lei beginnen en dan de nieuwste Whatsapp-backup terugzetten.

[Voor 36% gewijzigd door Dennisdn op 09-11-2021 10:03]

• mister9
Dennisdn schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 09:54:
[...]

Oh je doelt op terugzetten van de whatsapp-backup terwijl je iOS niet terugzet maar als nieuw begint… ja dan zou je die kwijt raken ja.

Wat je dan wel zou kunnen doen…. Eerst tijdens installatie de laatste ios-backup terugzetten. Berichten binnen laten komen. Nieuwe Whatsapp-backup maken, iPhone weer wipen, en dan met een schone lei beginnen en dan de nieuwste Whatsapp-backup terugzetten.
Klopt, maar mis ik dan niet alle berichten tussen laatste IOS backup en laatste whatsapp backup?

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03 18:11
Misschien dat het al een keer voorbij is gekomen, maar ik kan het niet vinden...
Het 'probleem' is namelijk dat foto's rechtstreeks genomen vanuit WhatsApp ook in de cameraroll komen te staan.
Je kan wel instellen dat ontvangen foto's niet in de cameraroll opgenomen moeten worden, maar niet de foto's die je zelf hebt gemaakt.
Of zie ik iets over het hoofd?

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

mister9 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 09:48:
[...]

Zo werkt het niet. Je kunt niet eerst Whatsapp installeren, appjes ontvangen en daarna een backup terugzetten.

Tijdens het installatieproces van Whatsapp wordt gevraagd of je een backup terug wilt zetten. Als je op dat moment nee kiest is je ‘kans’ voorbij en ga je verder met een schone lei. Je kunt niet op een willekeurig moment een backup terugzetten terwijl WA al geïnstalleerd is.

Als je ‘ja’ kiest wordt eerst je backup teruggezet en ontvang je daarna je pending berichten.

[Voor 8% gewijzigd door Ethiron op 09-11-2021 21:30]

mister9 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 11:35:
[...]

Klopt, maar mis ik dan niet alle berichten tussen laatste IOS backup en laatste whatsapp backup?
Hoezo? Als je WhatsApp elke dag naar iCloud back-upt dan staan daar toch gewoon al je berichten in...? En gezien je de volledige iOS-backup van iCloud naar eigen zeggen niet gaat herstellen op je nieuwe iPhone, dan boeit het toch niet wat daar in staat? :) Die iOS backup kan zelfs ouder zijn dan WhatsApp's eigen back-up. En als je, want je posts zijn zo vaag als de pest over welke backups je het nou hebt :P, toch van plan bent om later opeens alsnog een volledige iOS back-up terug te zetten: dan kan je toch voor je je telefoon leegknikkert eerst weer WhatsApp zelf ff een backup laten maken naar iCloud en dan staan daar al je oude berichten in *plus* alles dat je gemist had en nu reeds ontvangen hebt...? Dus wat is het probleem nu precies? :P

De berichten komen pas binnen nadat je de WhatsApp-backup hebt hersteld en bij terugzetten volledige iPhone backup pas als je weer geverifieerd hebt. (Je kan dan, als je zeker bent dat er een backup in iCloud staat van WhatsApp zelf, ook kiezen om niet te verifiëren (beter gewoon heel WhatsApp niet openen), WhatsApp te verwijderen en vervolgens opnieuw te installeren zodat die gedwongen wordt de meest recente backup vanuit iCloud op te halen.)

[Voor 20% gewijzigd door WhatsappHack op 10-11-2021 02:18]

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10:47
Ik heb sinds een aantal dagen een erg slechte verbinding met WhatsApp met mijn iPhone XS.
Ik krijg tijden geen berichten binnen en dan ineens een hele vracht of wanneer ik whatsapp zelf open.

Ook is de verbinding met WhatsApp web steeds verbroken wanneer mijn telefoon op slot staat.
Als ik deze unlock en whatsapp open op m'n telefoon, dan komen de berichten op de web versie ook binnen.

Ik heb de telefoon al meerdere malen gereset, ook heb ik de update naar 15.1 gedaan nu maar het mag allemaal niet baten.

Op google kom ik niet zozeer op een antwoord, daar spreken ze alleen over wanneer je helemaal geen connectie kan krijgen, maar dat is niet het geval want ik heb wel verbinding, al dan niet tijdelijk.
Wellicht heb ik ergens onbewust een instelling verkeerd staan/geen toestemming voor begeven
Heeft iemand hier ervaring mee of een idee wat het zou kunnen zijn?

PSN: Flix20-NL

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-03 12:02
GforceNL schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 19:50:
[Afbeelding]
Is dat nog gelukt? Ik wil het nu namelijk andersom doen (android naar ios). En het zou in een beta moeten zitten maar veel wijzer wordt ik niet.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:16

GforceNL

Out of memory....

@icecreamfarmer niet helemaal, maar de functie zit inmiddels bij samsung SmartSwitch in de eerste setup van een nieuw te installeren toestel. Van IOS naar Adroid werkt naar mijn weten niet zonder third party apps.

<Zinloze tekst hier>

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:07

Valkyre

Kitesurf FTW!

ik heb even schuin door het topic gekeken maar ik volgens mij is de vraag nog niet gesteld.

momenteel loopt mijn telefoon aardig vol omdat ik voor 20gb aan whatsapp media e.d. heb staan.
het vinkje om alles in de camera rol op te slaan staat uit.
binnen verschillende groepen bevind zich een hele hoop bagger die ik verder niet wil hebben.
maar ook de app groep met mijn schoonouders met fotos/filmpjes van de kinderen.
voor ik deze allemaal uit de app groep gooi wil ik deze graag opslaan.

1 voor 1 alle dingen exporteren is niet echt een optie omdat het zoveel is.
mijn alternatief lijkt dan te zijn om een 3rd party tooltje te gebruiken, ik vind het an sich niet erg om te betalen voor software als ik daarvoor gebruikersgemak terug krijg. maar er zijn zoveel tooltjes.

dus de vraag hoe kan ik nu het makkelijkste en snelste media vanuit 1 app groep lokaal opslaan? (mijn telefoon zit al te vol dat ik geen export naar icloud meer kan maken... volgende keer toch maar voor 128gb gaan ipv 64)

iRacing Profiel

Valkyre schreef op woensdag 8 december 2021 @ 11:24:
ik heb even schuin door het topic gekeken maar ik volgens mij is de vraag nog niet gesteld.

momenteel loopt mijn telefoon aardig vol omdat ik voor 20gb aan whatsapp media e.d. heb staan.
het vinkje om alles in de camera rol op te slaan staat uit.
binnen verschillende groepen bevind zich een hele hoop bagger die ik verder niet wil hebben.
maar ook de app groep met mijn schoonouders met fotos/filmpjes van de kinderen.
voor ik deze allemaal uit de app groep gooi wil ik deze graag opslaan.

1 voor 1 alle dingen exporteren is niet echt een optie omdat het zoveel is.
mijn alternatief lijkt dan te zijn om een 3rd party tooltje te gebruiken, ik vind het an sich niet erg om te betalen voor software als ik daarvoor gebruikersgemak terug krijg. maar er zijn zoveel tooltjes.

dus de vraag hoe kan ik nu het makkelijkste en snelste media vanuit 1 app groep lokaal opslaan? (mijn telefoon zit al te vol dat ik geen export naar icloud meer kan maken... volgende keer toch maar voor 128gb gaan ipv 64)
Als je in het appgesprek gaat staan, klik je op de naam van persoon of groep en krijg je alle media te zien. Van daaruit kun je selecteren welke je lokaal op wilt slaan in een album. Via dezelfde weg kun je ook alle media uit een groep wissen om ruimte te maken.

Of is dat niet wat je bedoeld?

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:07

Valkyre

Kitesurf FTW!

Dennisdn schreef op woensdag 8 december 2021 @ 11:37:
[...]

Als je in het appgesprek gaat staan, klik je op de naam van persoon of groep en krijg je alle media te zien. Van daaruit kun je selecteren welke je lokaal op wilt slaan in een album. Via dezelfde weg kun je ook alle media uit een groep wissen om ruimte te maken.

Of is dat niet wat je bedoeld?
nee ik ben eigenlijk heel simpel opzoek naar de mogelijkheid om van een groepschat alle media te exporteren via een kabeltje. waarbij de datum in ieder geval bewaard blijft (zodat ik nog een beetje kan filteren)
als ik nog kan kiezen om alleen de media van mijn schoonouders te saven is dat nog makkelijker :)
(er zitten nu 2999 fotos en 375 filmpjes in deze groep :))

[Voor 11% gewijzigd door Valkyre op 08-12-2021 22:57]

iRacing Profiel

• Ethiron
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Valkyre schreef op woensdag 8 december 2021 @ 22:44:
[...]

nee ik ben eigenlijk heel simpel opzoek naar de mogelijkheid om van een groepschat alle media te exporteren via een kabeltje. waarbij de datum in ieder geval bewaard blijft (zodat ik nog een beetje kan filteren)
als ik nog kan kiezen om alleen de media van mijn schoonouders te saven is dat nog makkelijker :)
(er zitten nu 2999 fotos en 375 filmpjes in deze groep :))
Mag het ook via WiFi naar je pc/mac? In dat geval is niet zo lastig als je denkt. :) Ik gebruik daar de app Phototransfer voor:

https://apps.apple.com/nl...r-app-bitwise/id365152940

Deze app installeer je op je telefoon en op je pc/mac en daarna zet je foto’s via wifi over. Ik gebruik dit al jaren en het werkt elke keer perfect.

In jouw geval open je eerst een groepsapp, daarna ga je naar media, selecteer alle foto’s, klik linksonder op de deelknop en ‘deel’ de foto’s naar de Phototransfer app. :)

[Voor 3% gewijzigd door Ethiron op 29-12-2021 02:24]

Valkyre schreef op woensdag 8 december 2021 @ 11:24:
Ik gebruik iMazing hiervoor. (En voor tig andere zaken, hehe.)
Daar kan je kiezen om alle bijlagen van een (of alle) chats te exporteren. Daarnaast kan je evt een PDFje genereren van de gehele chat (incl. foto's. Uiteraard niet andere media.).

Volgens mij is dit helaas niet te bereiken met de gratis versie, die heeft wat limitaties op maximaal aantal te exporteren items geloof ik. Maar je zou es kunnen kijken.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:42
Is het mogelijk dat mensen niet 'online' zien als ik WhatsApp open op mijn telefoon? Ik gebruik mijn telefoon zakelijk en privé. En merk dat mensen menen dat als je online bent, dat ze recht hebben op ook een reactie (Natuurlijk in eerste instantie hun probleem). Ik probeer al in werktijd geen privé berichten te beantwoorden en anders om ook niet (behalve als het echt een incident is).

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• wardjj
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:09
Jumpman schreef op donderdag 30 december 2021 @ 22:58:
Is het mogelijk dat mensen niet 'online' zien als ik WhatsApp open op mijn telefoon? Ik gebruik mijn telefoon zakelijk en privé. En merk dat mensen menen dat als je online bent, dat ze recht hebben op ook een reactie (Natuurlijk in eerste instantie hun probleem). Ik probeer al in werktijd geen privé berichten te beantwoorden en anders om ook niet (behalve als het echt een incident is).
Volgens mij is dat niet mogelijk. Maar wellicht een idee om met twee nummers te werken. Je werknummer gebruik je dan in de Whatsapp Business app en je privénummer in de reguliere app.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:42
wardjj schreef op donderdag 30 december 2021 @ 23:02:
[...]

Volgens mij is dat niet mogelijk. Maar wellicht een idee om met twee nummers te werken. Je werknummer gebruik je dan in de Whatsapp Business app en je privénummer in de reguliere app.
Ja, dat heb ik gehad, twee jaar geleden vanaf gestapt, omdat ik alles zo simpel mogelijk wil houden voor mijzelf. :)

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• wardjj
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:09
Jumpman schreef op donderdag 30 december 2021 @ 23:04:
[...]

Ja, dat heb ik gehad, twee jaar geleden vanaf gestapt, omdat ik alles zo simpel mogelijk wil houden voor mijzelf. :)
Oké duidelijk! Absoluut niet helemaal wat je zoekt maar wellicht kan je er wat mee; wat ik me nog wel kan bedenken is dat als je een quick reply doet via Notification Center (long press op een bericht) je een bericht kan sturen zonder dat je online komt op WhatsApp.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Ik heb via de App mijn Whatsapp account verwijderd, lijkt allemaal prima en nieuwe chats kunnen niet meer gestart worden (Ik begrijp van iemand die het voor mij kan testen dat ze dan ziet “Nodig deze persoon uit voor whatsapp).

Nu blijkt echter dat bestaande chats nog wel gewoon werken, nu vind ik de historie verder niet zo belangrijk maar ik vind het wel vervelend (voor de verzender ook) dat die chats actief blijven.

Is er nog een mogelijkheid dat ik ook in bestaande chats niet te bereiken ben? De chat toont wel een enkel vinkje maar het zou mij verbazen als iemand daar naar kijkt.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• ex87
  • Laatst online: 28-03 11:47
Donstil schreef op zondag 6 maart 2022 @ 21:08:
Is er nog een mogelijkheid dat ik ook in bestaande chats niet te bereiken ben? De chat toont wel een enkel vinkje maar het zou mij verbazen als iemand daar naar kijkt.
Wat je kan doen:

WhatsApp voor zakelijk installeren
Account weer aanmaken op je nummer
Auto reply instellen dat je geen WhatsApp meer gebruikt en waar je wel te vinden bent
App een paar maanden laten staan met alle notificaties uit
Account sluiten

Misschien niet helemaal wat je zoekt/wilt maar zo kan je wel mensen laten weten dat je WhatsApp niet meer gebruikt.

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Nu online

page404

Website says no

Krijgen meer mensen om de haverklap (echt dagelijks) de pop-up met het verzoek om notificaties aan te zetten? Ik heb die al half aan staan (alleen een badge en verder niks) maar uit ergernis heb ik het helemaal uitgezet. Nu krijg ik nog irritantere meldingen. Ik sta echt op het punt die &()£}# app eraf te flikkeren. Is er nog een mogelijkheid om die notificaties van notificaties uit te zetten?

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02:17
page404 schreef op donderdag 14 april 2022 @ 08:41:
Krijgen meer mensen om de haverklap (echt dagelijks) de pop-up met het verzoek om notificaties aan te zetten? Ik heb die al half aan staan (alleen een badge en verder niks) maar uit ergernis heb ik het helemaal uitgezet. Nu krijg ik nog irritantere meldingen. Ik sta echt op het punt die &()£}# app eraf te flikkeren. Is er nog een mogelijkheid om die notificaties van notificaties uit te zetten?
Geen echt grote issues hier.

Enige "nitpick" die ik met Whatsapp heb is dat sinds ongeveer vorige week als ik een BT koptelefoon aansluit (en alleen dan, met bedraad heb ik dit niet) er onderin het multitask menu een melding staat dat "whatsapp vaak gebruikt wordt met bluetooth" of iets in die zin.

Ow en mocht je per ongeluk op die melding klikken, dan opent hij Whatsapp en dat is wel erg irritant.

Vreemd genoeg begon die melding tegelijk met iOS die mij iedere keer een melding geeft dat er ergens een open netwerk is (en die zijn er te veel hier), ik denk niet dat beide iets met elkaar te maken hebben, maar het valt mij wel op dat ik dit heb sinds de 15.4.1 update.

Verder geen issues.
@Mizgala28 Dat met die open netwerken heeft van doen met je instelling voor “vraag om verbinden”. Die is zo weer uit te zetten.

• Mizgala28
WhatsappHack schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 11:11:
@Mizgala28 Dat met die open netwerken heeft van doen met je instelling voor “vraag om verbinden”. Die is zo weer uit te zetten.
Meteen uit gezet, ik werd er helemaal gek van (meerdere mensen hebben hier in de buurt doodleuk geen wachtwoord op hun netwerk, ook lekker snugger)

thx (y)
Mizgala28 schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 16:57:
[...]

Meteen uit gezet, ik werd er helemaal gek van (meerdere mensen hebben hier in de buurt doodleuk geen wachtwoord op hun netwerk, ook lekker snugger)

thx (y)
Off-topic:

Mja, hier zijn ze met een projectontwikkelaar massaal zonnepanelen gaan leggen. Elke omvormer heeft een open WiFi-netwerk tot je hem aan je eigen netwerk koppelt. Wat dus blijkbaar helemaal niemand doet. :+ Dus ook hier een zee aan open AdHoc-netwerken. -_- Krijg je t zelfde gezeik mee.

• CarolV
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 28-03 13:12
Whatsapp maakt geen backups meet???
Snap er niets van!👎
Icloud storage is 2 tb dus dat is het ook niet;)

[Voor 160% gewijzigd door CarolV op 22-04-2022 18:04]

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Heeft iemand de volgende situatie al eens gehad:
- Whatsapp geschiedenis overgezet van een Android telefoon naar een iPhone 6.
- Alles netjes overgekomen en werkend op de iPhone 6.
- Twee weken later zijn alle berichten ouder dan drie dagen ineens niet meer zichtbaar.
- Als ik kijk naar de grootte van de app/data dan zijn de berichten er nog wel.
- Via DrFone (trial) kan ik de data op de iPhone scannen en zie ik wel alle oude berichten, het is dus een weergave probleem.

Ik kan op deze iPhone de iOS versie niet meer nieuwer krijgen dan 12.5.5. Ongetwijfeld heeft dat ook zijn invloed op de situatie, maar het zou fijner zijn als ik het in deze situatie weer 'normaal' werkend krijg. We zijn ook een beetje huiverig om de situatie op de telefoon heel erg om te gooien (weggooien of backups terugzetten). Tips zijn welkom!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nicj56
CarolV schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 17:27:
Snap er niets van!👎
Heel stom, maar ik heb hetzelfde en krijg dus een keer in de zoveel tijd de melding wil je backup maken, die ik vervolgens compleet negeer. Omdat mijn primaire app om te chatten berichten/iMessage is

• heppe01
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 04-03 11:39
Ik heb een nieuw contact toegevoegd in mijn nieuwe IPhone hoe kan ik dat diegene nog niet kan vinden in Whatsapp?

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-03 09:20

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

heppe01 schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 20:26:
Ik heb een nieuw contact toegevoegd in mijn nieuwe IPhone hoe kan ik dat diegene nog niet kan vinden in Whatsapp?
Soms duurt dat enkele minuten..

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• heppe01
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 04-03 11:39

Dit snap ik ook niet helemaal ik weet zeker dat deze mensen grotendeels allemaal whatsapp hebben maar krijg ze niet meer in mijn lijst

Acties:
  • +1Henk 'm!
CarolV schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 17:27:
Snap er niets van!👎
By all means don’t elaborate. Wat gaat er precies mis? Foutmelding? Wat doet ie als je ‘t handmatig doet? Etc.

• CarolV
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 28-03 13:12
WhatsappHack schreef op zondag 24 april 2022 @ 13:14:
[...]

By all means don’t elaborate. Wat gaat er precies mis? Foutmelding? Wat doet ie als je ‘t handmatig doet? Etc.
Hij bleef bufferen;) uiteindelijk mijn iphone naar factory reset en nu alles weer Top! :) 8) _/-\o_

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nicj56
Nou WhatsApp begint er op te lijken, maar verre van mijn favoriet: https://www.macrumors.com...ave-group-chats-silently/

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:55
Binnenkort kan je elke smiley als reactie gebruiken.
We're rolling out the ability to use any emoji as a reaction on WhatsApp.
Bron: Mark Zuckerberg op Facebook

[Voor 0% gewijzigd door Mog op 11-07-2022 17:02. Reden: Typo]

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03 20:15
Ik merkte net iets bijzonders. Whatsapp heeft geen rechten op mijn foto’s. Maar ik kan wel mijn profielfoto wijzigen en een foto uit de fotobibliotheek kiezen. iOS 15.6.1 en whatsapp 22.17.77. Correctie, nu 22.18.75.

[Voor 14% gewijzigd door Dancing_Animal op 30-08-2022 19:41]

• Winduss
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 27-03 19:12
Wat ik vooral irritant vind is dat je niet een eigen geluidje kan kiezen. Ging makkelijk op Android, maar geen manier om dit te doen in iOS. Ik kan gewoon een geluidje toevoegen via mijn Mac en dat dan gebruiken in de normale berichten app, maar die komt er gewoon niet te staan in WhatsApp.. 🥴

• F41R
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:54
Beste Tweakers. Ik hoop dat jullie ons kunnen helpen. Mijn partner heeft zojuist haar iPhoneXR ingewisseld voor een iPhone13. De iPhone13 is ingesteld (restored) door middel van de iCloud backup.

Zo komen al haar aps en instellingen grotendeels terug zou je denken. Nu mist ze echter al haar chats die ze voorheen had in whatsap. Nader onderzoek blijkt dat je in whatsapp zelf de backup functionaliteit aan moet zetten. Helaas stond deze dus kennelijk niet aan. Dit wist ik helaas niet. En ging ervanuit dat het aanvinken als item in icloudbackup voldoenden was. De iPhoneXR is inmiddels vergeven en opnieuw geïnitieerd. Nu heb ik op mijn eigen iPhone 12 nog wel onze chatgeschiedenis staan tussen mij en mijn partner. Weet iemand hopelijk nog een mogelijkheid om deze chatgeschiedenis ook bij mijn partner op haar iPhone 13 te krijgen? Ik heb de volledige chatgeschiedenis op mijn iphone12 kunnen exporten naar een zip bestanden maar die is vervolgens niet in te lezen in whatsapp op haar iPhone 13. Jullie tips en hulp worden zeer op prijs gesteld.

• Runescom
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-03 22:53
F41R schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 10:02:
Beste Tweakers. Ik hoop dat jullie ons kunnen helpen. Mijn partner heeft zojuist haar iPhoneXR ingewisseld voor een iPhone13. De iPhone13 is ingesteld (restored) door middel van de iCloud backup.

Zo komen al haar aps en instellingen grotendeels terug zou je denken. Nu mist ze echter al haar chats die ze voorheen had in whatsap. Nader onderzoek blijkt dat je in whatsapp zelf de backup functionaliteit aan moet zetten. Helaas stond deze dus kennelijk niet aan. Dit wist ik helaas niet. En ging ervanuit dat het aanvinken als item in icloudbackup voldoenden was. De iPhoneXR is inmiddels vergeven en opnieuw geïnitieerd. Nu heb ik op mijn eigen iPhone 12 nog wel onze chatgeschiedenis staan tussen mij en mijn partner. Weet iemand hopelijk nog een mogelijkheid om deze chatgeschiedenis ook bij mijn partner op haar iPhone 13 te krijgen? Ik heb de volledige chatgeschiedenis op mijn iphone12 kunnen exporten naar een zip bestanden maar die is vervolgens niet in te lezen in whatsapp op haar iPhone 13. Jullie tips en hulp worden zeer op prijs gesteld.
Wat je kunt doen, is een back-up maken op haar oude toestel (WhatsApp back-up inschakelen) en deze laten maken. Vervolgens WhatsApp verwijderen op haar nieuwe toestel, daarna WhatsApp opnieuw installeren en daarna komt WhatsApp met de melding om het terug te lezen. :)

Give 2 Get

• F41R
Bedankt voor je antwoord maar de iPhoneXR is helaas al opnieuw geïnitieerd. Misschien dat de iCloud backup daar nog wel van bestaat online. Ik ga dit even na

• F41R
Die backup van de iPhone XR is er helaas niet meer.

• Nicj56
Even iets heel anders, zijn er mensen die de afbeeldingen bij mensen zien in groepsgesprekken het gaat dan alleen om het tekst gedeelte?

• Mizgala28
Nicj56 schreef op zondag 13 november 2022 @ 17:37:
Even iets heel anders, zijn er mensen die de afbeeldingen bij mensen zien in groepsgesprekken het gaat dan alleen om het tekst gedeelte?
Bedoel je toevallig een plaatje met witte tekst en zwarte achtergrond?

• Nicj56
Mizgala28 schreef op zondag 13 november 2022 @ 18:08:
[...]

Bedoel je toevallig een plaatje met witte tekst en zwarte achtergrond?
Nee de profielfoto van je contacten.

• Mr.ZeroNull!
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06:48
Nicj56 schreef op zondag 13 november 2022 @ 20:43:
[...]

Draai je TestFlight van Whatsapp (beta dus)? Dat gaan ze binnenkort namelijk uitbrengen en zit al in de beta. Of wellicht ben je al een van de gelukkigen.

• Nicj56
Mr.ZeroNull! schreef op zondag 13 november 2022 @ 20:54:
[...]

Draai je TestFlight van Whatsapp (beta dus)? Dat gaan ze binnenkort namelijk uitbrengen en zit al in de beta. Of wellicht ben je al een van de gelukkigen.
Nee, ik niet een maat van mij heeft dat.

• Mizgala28
Nicj56 schreef op zondag 13 november 2022 @ 20:43:
[...]

Niet gezien dan (net nagekeken)

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:30
Nicj56 schreef op zondag 13 november 2022 @ 17:37:
Ja, wordt nu steeds meer uitgerold.

Ik vind het niet mooi en het gaat ten koste van de ruimte voor de tekst. De profielfoto is ook nog eens vrij klein waardoor je ook heel goed moet kijken wie/wat het nou eigenlijk is.

• JCS
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:10
Hoop echt dat dit snel uitgezet kan worden, echt een waardeloze toevoeging.

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:47
Goedemorgen. Sinds korte tijd krijg ik als ik iets vanuit Whatsapp naar mijn mail stuur een zwarte achtergrond te zien met die tekst. Erg irritant als het info is van klanten die ik nodig heb. Vroeger zag je in de mail dan alleen puur een alinea met antwoord of de vraag/antwoord. Hoe kan ik dit oplossen?
martwoutnl schreef op woensdag 7 december 2022 @ 09:09:
Goedemorgen. Sinds korte tijd krijg ik als ik iets vanuit Whatsapp naar mijn mail stuur een zwarte achtergrond te zien met die tekst. Erg irritant als het info is van klanten die ik nodig heb. Vroeger zag je in de mail dan alleen puur een alinea met antwoord of de vraag/antwoord. Hoe kan ik dit oplossen?
Klopt, met witte tekst. Tekst kopiëren naar notities ? Zie er verder niks negatiefs in. Je kunt ook screenshot toevoegen ipv tekst direct naar je e-mail.

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:47
Hackus schreef op woensdag 7 december 2022 @ 09:57:
[...]

Klopt, met witte tekst. Tekst kopiëren naar notities ? Zie er verder niks negatiefs in. Je kunt ook screenshot toevoegen ipv tekst direct naar je e-mail.
Screenshot kan inderdaad ook. Bedankt voor die tip. Doe ik dat voorlopig. Tegenwoordig apt de jongere generatie ipv mailen. Dus krijg vaak vragen of stukken via whatsapp.
martwoutnl schreef op woensdag 7 december 2022 @ 11:16:
[...]

Screenshot kan inderdaad ook. Bedankt voor die tip. Doe ik dat voorlopig. Tegenwoordig apt de jongere generatie ipv mailen. Dus krijg vaak vragen of stukken via whatsapp.
Zakelijke vragen via WA zakelijk beantwoord ik ook daar, ipv via e-mail. Je zegt zelf dat 'ze' blijven appen.

optie: Ik zou u antwoorden via e-mail, dat is overzichtelijker

• Atomic2005
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-03 12:20

Atomic2005

Abundat dulcibus vitiis

Ik heb een aantal contacten die ik in "Gearchiveerd" heb staan.

Als daar berichten komen zie ik een 1 verschijnen achter gearchiveerd. Dit triggert mij toch om te kijken, kan dat uit?

4000Wp - Zuid Live PVoutput & 7560Wp - Oost/West/btjeZuid - Live PVoutput & Atlantic 200L

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:10
Ik heb een nieuwe iPhone van de zaak. Privé heb ik een Android telefoon.

Nu wil ik óf switchen óf doorschakelen en mijn privé whatsapp op de iPhone.

De iPhone is door de zaak een soort van voorgeprogammeerd en ik kan dus geen Move to iOS draaien.
Op Android is er de mogelijkheid om een 2e in-app sessie van WhatsApp te starten. Dan kun je van iOS naar Android dus 2 Whatsapp versies hebben, maar andersom niet. Andersom heb ik nodig omdat ik anders al mijn historie kwijt ben.

Ik heb een aantal apps bekeken om de historie om te zetten, zoals mutsapper en anytrans, maar dat voelt niet helemaal lekker.

Tussenoplossing is whatsapp web op de iPhone, maar dat werkt toch ook niet helemaal lekker.

Hebben jullie nog alternatieven en denken jullie dat er ook een iPhone update komt om 2 sessies van Whatsapp te draaien?

Edit: ik heb geaccepteerd dat ik de historie kwijt ben. Nu heb ik op mijn zakelijke iPhone whatsapp business en gewoon whatsapp en van de laatste staat de companion mode op mijn privé telefoon. Tijdens werkuren schakelt mijn privé android door naar mijn zakelijke toestel en 's avonds en in het weekend heb ik mijn privé toestel.. Dus ik ben privé altijd bereikbaar en zakelijk tijdens werktijd.

Reden waarom ik niet privé de iPhone gebruik is met name het kleine scherm van een iPhone 13.

[Voor 23% gewijzigd door dangerousp op 18-02-2023 09:56]

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Nvm

[Voor 99% gewijzigd door Deef_K op 08-03-2023 18:42]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee