Acties:
  • 0Henk 'm!

• toro
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 16-09 16:34
Het was toch een dezer dagen mogelijk om een Android backup naar iOs over te zetten en andersom maar ik zie de functionaliteit ervan nog niet in de huidige app versie 2.21.72.1.

Komt dit nog?

Acties:
  • 0Henk 'm!
toro schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 15:24:
Het was toch een dezer dagen mogelijk om een Android backup naar iOs over te zetten en andersom maar ik zie de functionaliteit ervan nog niet in de huidige app versie 2.21.72.1.

Komt dit nog?
nieuws: 'WhatsApp test chatmigratie van iOS-telefoon naar Android-smartphone'

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• toro
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 16-09 16:34
Is er iets wat gedegen werkt om je chats en foto’s van whatsapp over te zetten van iOS naar Android en andersom?

Iets anders dan dat exporteren van je chat handmatig maar gewoon alles.

Weet iemand een tool die echt werkt? Ik wil er best voor betalen.

Ik heb door de jaren heen veel schimmige sites gezien die tools aanboden die het zogenaamd konden doen maar die vertrouwde ik niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Al jaren het probleem dat whatsapp geen automatische backups meer maakt.

Alles geprobeerd: whatsapp verwijderen, opnieuw installeren, iCloud backup uit en aan… er zijn in mijn omgeving meerdere met dit probleem, maar Whatsapp erkent het niet.

Meer hier last van?

LG OLED55XB6 | Samsung UHD AU80  MacBook 12"  iPhone 12 Pro  Apple Watch Series 6  Apple TV 4K  AirPods  AirTag  AirPort Express

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 21:44
Ja hier ook al een lange tijd last van.
Automatic backup staat op Daily, maar ik ben de back up zelf wekelijks handmatig aan het doen. :p

Zowel met WA als met WA business.

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned
nieuws: WhatsApp stelt beperking functies app bij niet accepteren voorwaarden...
Binnen de EU mag Facebook data van Europese WhatsApp-gebruikers echter niet gebruiken, waardoor er voor Europese gebruikers vrijwel niets verandert aan de gebruiksvoorwaarden.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nicj56
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 12-09 14:22
Hackus schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 12:51:
nieuws: WhatsApp stelt beperking functies app bij niet accepteren voorwaarden...
Binnen de EU mag Facebook data van Europese WhatsApp-gebruikers echter niet gebruiken, waardoor er voor Europese gebruikers vrijwel niets verandert aan de gebruiksvoorwaarden.
Ik wil niet flauw doen: https://9to5mac.com/2021/...privacy-policy-backtrack/ maar ze gaan hem niet verplicht stellen.

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 8 Plus 64GB

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 00:13
Nicj56 schreef op zondag 9 mei 2021 @ 10:40:
[...]

Ik wil niet flauw doen: https://9to5mac.com/2021/...privacy-policy-backtrack/ maar ze gaan hem niet verplicht stellen.
Erg jammer dit... met verplichting waren er wellicht nog mensen overgestapt...

Dat gezegd hebbende verwacht ik dat ze dit uiteindelijk alsnog zullen gaan doordrukken.

Momenteel veranderd er voor ons zover ik begrijp niets. Ook dat is jammer gezien ik al jaren over wil naar iets anders maar ook geen zin heb ik mega veel gezeur bij vrienden, familie en collega’s...

Ik zou ook graag reclame zien in Whatsapp. Dit omdat ik als principekwestie al jaren geen reclame in mijn apps duld. Betaalde (reclame vrije) versie niet beschikbaar? -> delete app. Grappig genoeg is dat voor veel van mijn contanten een begrijpelijke reden om over te stappen waarbij privacy dat niet is (iets met niets te verbergen en aanstelleritus).

Voor mijn werk zal het wellicht nog een ding worden, gezien men WA gebuikt om door te geven dat je later bent etc. Maar als men daar vereist dat ik WA gebruik dan geven ze mij maar een telefoon van de zaak :+

X-Box ID; Narada1985 - PV installatie; 5,49 kWp (18x 305Wp Denim glas-glas (3 plat- / 15 schuindak) i.c.m. SolarEdge SE5K op 3-fase / 125° Zuid-Oost / dakhelling 45°

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nicj56
Thalaron schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 08:59:
[...]

Dat gezegd hebbende verwacht ik dat ze dit uiteindelijk alsnog zullen gaan doordrukken.

Momenteel veranderd er voor ons zover ik begrijp niets. Ook dat is jammer gezien ik al jaren over wil naar iets anders maar ook geen zin heb ik mega veel gezeur bij vrienden, familie en collega’s...

Ik zou ook graag reclame zien in Whatsapp. Dit omdat ik als principekwestie al jaren geen reclame in mijn apps duld. Betaalde (reclame vrije) versie niet beschikbaar? -> delete app. Grappig genoeg is dat voor veel van mijn contanten een begrijpelijke reden om over te stappen waarbij privacy dat niet is (iets met niets te verbergen en aanstelleritus).

Voor mijn werk zal het wellicht nog een ding worden, gezien men WA gebuikt om door te geven dat je later bent etc. Maar als men daar vereist dat ik WA gebruik dan geven ze mij maar een telefoon van de zaak :+
Even aanhakend op het laatste van je, een werkgever kan je niet verplichten om WA te gebruiken of enige ander vorm van platform voor contacten(ofwel het staat in P-Boek of is opgenomen in je contract), zo kan mijn werkgever een dikke worst krijgen, ik ga immers ook niet akkoord met de regels van WA, en al zeker niet als het door mijn(onze), nek word geduwd, ook al word er niks anders voor de EU, is puur uit het oogpunt principekwestie.

Tevens, gaan ze de regels wel verplichten anders kan je uiteindelijk de app niet meer gebruiken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thalaron
  • Laatst online: 00:13
Nicj56 schreef op zondag 16 mei 2021 @ 13:31:
[...]

Even aanhakend op het laatste van je, een werkgever kan je niet verplichten om WA te gebruiken of enige ander vorm van platform voor contacten(ofwel het staat in P-Boek of is opgenomen in je contract), zo kan mijn werkgever een dikke worst krijgen, ik ga immers ook niet akkoord met de regels van WA, en al zeker niet als het door mijn(onze), nek word geduwd, ook al word er niks anders voor de EU, is puur uit het oogpunt principekwestie.

Tevens, gaan ze de regels wel verplichten anders kan je uiteindelijk de app niet meer gebruiken.
Ze kunnen het inderdaad niet afdwingen, maar dat wilt niet zeggen dat er geen discussie over kan ontstaan.

X-Box ID; Narada1985 - PV installatie; 5,49 kWp (18x 305Wp Denim glas-glas (3 plat- / 15 schuindak) i.c.m. SolarEdge SE5K op 3-fase / 125° Zuid-Oost / dakhelling 45°

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nicj56
Thalaron schreef op zondag 16 mei 2021 @ 13:34:
[...]

Ze kunnen het inderdaad niet afdwingen, maar dat wilt niet zeggen dat er geen discussie over kan ontstaan.
Discussie, ik denk dat dat er niet komt, maar ze dwingen het wel af zo van wil je de app gebruiken dan ga ook maar akkoord.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 22:29
Hackus schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 12:23:
[...]
Yep

[...]

zie eerdere berichten
Dit heeft het uiteindelijk opgelost!

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Rhinosaur
  • Registratie: november 2020
  • Niet online
Thalaron schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 08:59:
[...]

Ik heb nu een half jaar Signal gebruikt en merkte dat een deel wel is meegekomen en een deel niet. Uiteindelijk heb ik allemaal apps gedownload (Skype, Teams, Telegram, iMessage/SMS (zat er al op), Discord en LinkedIn) om toch in contact te blijven met mensen die niet wilden overstappen naar Signal. Bovendien geven ze ook allemaal soms dagen later antwoord op, omdat ik als enige in hun lijst sta voor die apps.

Dit schiet totaal mijn doel voorbij en ik heb per vandaag besloten om weer “gewoon” WhatsApp te gebruiken. Het experiment Signal is mislukt voor mij en dat heeft allerminst te maken met Signal zelf (los van dat het alleen geen web app heeft waarschijnlijk).

Ik snap je volledig. Ik hoop dat ze WA zo erg slopen, dat mensen gedwongen over gaan. Maar ik zie het in Europa niet gebeuren. Misschien als Apple/Google iets met sms 2.0 gaan doen. Anders zie ik het niet gebeuren.

• Signs
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 19:02
Ik weet dat er ooit een functie “vacation mode” komt maar zijn er tot die tijd alternatieven voor het verbergen van groepen ? (Archiveren groepen voor x periode)

Ik zit in een aantal (familie) groepen waarvan een aantal vrij druk zijn met berichten en foto’s sturen. Uit de groep stappen krijg je scheve gezichten. Voor nu heb ik de groepen op stil gezet maar ik zie ze nog in mijn lijst staan, archiveren helpt maar even.

Acties:
  • +2Henk 'm!
Signs schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 14:15:
Ik weet dat er ooit een functie “vacation mode” komt maar zijn er tot die tijd alternatieven voor het verbergen van groepen ? (Archiveren groepen voor x periode)

Ik zit in een aantal (familie) groepen waarvan een aantal vrij druk zijn met berichten en foto’s sturen. Uit de groep stappen krijg je scheve gezichten. Voor nu heb ik de groepen op stil gezet maar ik zie ze nog in mijn lijst staan, archiveren helpt maar even.
Boeien die scheve gezichten? Als je er geen zin in hebt, heb je er geen zin in. Mij interesseert die onzin ook niets, kan mij het nou verrotten wat tante miep eet, hoe het eten er uit ziet en hoe blij oom Harry oogt met z’n lievelingskostje. En één foto van de kinderen is leuk, maar 100 per dag…? Nee.

… Dit verwoordde ik weliswaar wat diplomatieker toen ik een rustige groep puur voor familieoverleg (eg: uitjes, verjaardagen, etc.) in het leven riep op Signal, maar je snapt me wel. Bottom-line is: zou me daar niet druk om maken en gewoon wat van zeggen of voorstellen dat er een groep komt zonder zo enorm veel activiteit, omdat je wilt minderen met je mobiel. Zeg desnoods dat je het als stressende verslaving ziet en hoopt op hun hulp hierin. Dat is net zo hard emotionele chantage als scheve gezichten als je uit de groep stapt natuurlijk, maar net als jij niet uit die groep durft te stappen durft waarschijnlijk niemand daar iets tegenin te brengen :+

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• alexhooven
  • Laatst online: 22:43
Signs schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 14:15:

Zeg dat je een ander nummer hebt en later weer de groep in komt. NOT! Zijn ze over een week vergeten en jij bent er vanaf.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Ik kan op WhatsApp build 2.21.121 op iOS 15 niet langer de voorwaarden weigeren. Het nagscreen staat opeens permanent in beeld en kan niet meer weggeswiped worden. Gek genoeg op iOS 14.6 met dezelfde build en ook met beta build 2.21.130 geen probleem en kan nog wél weggeduwd worden. Dus of verschil qua account (apparaten gebruiken ander nummer), of per iOS 15 gegarandeerd *moeten* accepteren wil je t blijven gebruiken.

Ik heb al m’n gesprekken en media reeds geback-upt en een kopietje naar PDF gemaakt, nu eens rustig overwegen of ik dit ga accepteren. Jammer genoeg kan je WhatsApp niet killen, push maakt wakker en krijg je alsnog dubbele tik.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Propane
  • Registratie: augustus 2008
  • Niet online
Ik merkte vandaag dat Whatsapp enkel de standaard "Tri-tone" notificatie sound gebruikte voor Whatsapp berichten, in plaats van "Note" zoals in de opties staat ingesteld. Nogal vervelend omdat het lastiger is het verschil te merken tussen types notificatie.

Ik draai de iOS 15 public beta, mogelijk dat dat een rol speelt, maar ik denk ik check hier even om te zien of er meerderen zijn die dit hebben (mogelijk ook op 14.6).

Beetje offtopic, maar Facebook Messenger heeft ook al enkele weken dergelijke problemen, waarbij enkel de eerste notificatie in een reeks het bekende Messenger geluid maakt en daarna de standaard "Tri-tone". Hoop dat dit geen nieuwe standaard wordt :P.
Propane schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 23:45:
Ik merkte vandaag dat Whatsapp enkel de standaard "Tri-tone" notificatie sound gebruikte voor Whatsapp berichten, in plaats van "Note" zoals in de opties staat ingesteld. Nogal vervelend omdat het lastiger is het verschil te merken tussen types notificatie.

Ik draai de iOS 15 public beta, mogelijk dat dat een rol speelt, maar ik denk ik check hier even om te zien of er meerderen zijn die dit hebben (mogelijk ook op 14.6).
Nergens last van, alle instellingen staan nog goed hier, en geluidweergave ook.

• Stovirpi
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 22:47
Sinds enkele dagen ontvang ik niet meer alle meldingen van Whatsapp. Kan er niet achterkomen wanneer ze wel gepushed worden en wanneer niet. Alle instellingen zijn nagelopen en op standaard gezet. Meldibgrncentrum geeft ook aan dat meldingen aan staat. Erg vreemd. Helemaal omdat het niet bij ieder bericht is.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Stovirpi schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 19:15:
Sinds enkele dagen ontvang ik niet meer alle meldingen van Whatsapp. Kan er niet achterkomen wanneer ze wel gepushed worden en wanneer niet. Alle instellingen zijn nagelopen en op standaard gezet. Meldibgrncentrum geeft ook aan dat meldingen aan staat. Erg vreemd. Helemaal omdat het niet bij ieder bericht is.
Soms helpt het als je de App er opnieuw op zet.
(tussendoor even geforceerd herstarten)

• Stovirpi
Hackus schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 19:19:
[...]

Soms helpt het als je de App er opnieuw op zet.
(tussendoor even geforceerd herstarten)
Dit heeft gewerkt! Echter ben ik nu al mijn media kwijt. Had een back-up gemaakt (ruim 9gb). Media zou op de achtergrond hersteld worden. Hij geeft nu enkel vraagtekens aan indien ik de media in een chat open. Dat was niet de bedoeling:(.
Stovirpi schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 09:13:
[...]

Dit heeft gewerkt! Echter ben ik nu al mijn media kwijt. Had een back-up gemaakt (ruim 9gb). Media zou op de achtergrond hersteld worden. Hij geeft nu enkel vraagtekens aan indien ik de media in een chat open. Dat was niet de bedoeling:(.
Vraag snel een kopietje op van de inhoud van je iCloud via privacy.apple.com vóórdat je installatie hem overschrijft. Hopelijk staat je media daar nog bij en heb je dan iig een kopie. Wellicht niet direct in WhatsApp, maar alles beter dan niets. Eenmaal veilig gesteld kan je t nog es proberen wellicht.

Stovirpi schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 09:13:
[...]

Als je op WiFi zit komt het op de achtergrond terug

• Stovirpi
WhatsappHack schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 11:12:
[...]

Vraag snel een kopietje op van de inhoud van je iCloud via privacy.apple.com vóórdat je installatie hem overschrijft. Hopelijk staat je media daar nog bij en heb je dan iig een kopie. Wellicht niet direct in WhatsApp, maar alles beter dan niets. Eenmaal veilig gesteld kan je t nog es proberen wellicht.
Thanks. Heb dat direct gedaan. Apple geeft aan dat het tot zeven dagen kan duren voordat ik de download ontvang.
Hackus schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 13:18:
[...]

Als je op WiFi zit komt het op de achtergrond terug
Mijn workflow was als volgt:
- In WhatsApp back-up maken van chats inclusief media (video ook aangevinkt)
- WhatsApp had geen toegang tot mijn iCloud. Om bovenstaande stap uit te voeren deze eerst geactiveerd en upgrade naar 50GB
- Back-up gemaakt welke ruim 9GB is
- WhatsApp verwijderd van telefoon en opnieuw geïnstalleerd
- WhatsApp geopend en gekozen voor terugplaatsen van back-up (hier staat de melding dat media op de achtergrond ingeladen wordt)

Na meer dan een nacht is de media niet terug. Ik ben continu verbonden geweest met het WiFi netwerk.

Zijn er nog alternatieven die ik kan proberen?
- Storage in iCloud geeft aan dat WhatsApp 9.7GB is
- Storage in IOS geeft aan dat WhatsApp 1.29GB is

Uiteraard heb ik contact opgenomen met WhatsApp support. Zij verwijzen mij door naar Apple Support.

Mijn laatste optie is het volledig resetten van mijn telefoon. Echter durf ik nu geen back-up te maken van mijn telefoon inclusief "corrupte" WhatsApp. Dit zou betekenen dat ik alle apps etc opnieuw moet gaan instellen.
Zo laadt normaal je kopie terug op de achtergrond. Ik zou nu geen nieuwe reservekopie gaan maken, niet in iCloud en ook niet in de App zelf.

Stovirpi schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 13:34:
Thanks. Heb dat direct gedaan. Apple geeft aan dat het tot zeven dagen kan duren voordat ik de download ontvang.
Duurt meestal niet zo lang, tenzij je iCloud heel vol staat misschien. Je hebt iCloud wel aangevinkt hè? :P

Telefoon opnieuw installeren vanaf een back-up waar de media ontbreekt lijkt me volstrekt onlogisch. WhatsApp nog eens opnieuw proberen te installeren zou nog logischer zijn. Zorg iig dat die back-up niet overschreven wordt, want je opslagverbruik in iCloud geeft aan dat de media daar waarschijnlijk nog wel degelijk bestaat. Als WhatsApp nu een nieuwe back-up maakt is dat einde verhaal.

• Stovirpi
Update: het bleek een storm in een glas water te zijn. In de derde poging om media te herstellen is het gelukt. Het probleem wat ik eerder ervaarde bleek niet te reproduceren zijn.

Dank allen voor de reacties hier!

• GforceNL
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 22:46

GforceNL

Out of memory....

Heeft iemand al uitgevogeld hoe de nieuwe export functie werkt? Ik probeer over te zetten van een iPhone naar een Samsung maar er gebeurd niet zoveel.

<Zinloze tekst hier>

• Nicj56
GforceNL schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 19:50:
Heeft iemand al uitgevogeld hoe de nieuwe export functie werkt? Ik probeer over te zetten van een iPhone naar een Samsung maar er gebeurd niet zoveel.
[Afbeelding]
Geen idee, niet nodig... ga meestal van iOS naar iOS.

Moet zeggen dat de standalone versie van de MacOS-app tot dusver prima lijkt te functioneren in combinatie met iOS. Het werkt dan dus inderdaad zonder dat je iPhone online hoeft te zijn, net als Signal. (Noot: iPhone moet wel minstens 1x per 14 dagen online komen.) Dat is wel relaxt. Itt Signal laat het zoals je bij Web gewend was ook wat historie in. (X aantal berichten per chat. Wil je verder terugscrollen, dan kan dat: maar dan moet je telefoon dus wel online zijn om de berichten uit op te halen. Het lijkt erop dat je niet verder terugkan dan +/- 01-01-2021.) Gebruik alleen WhatsApp nauwelijks nog gezien vrienden, familie en collegae allemaal over zijn op WhatsApp, maar toch... Fijn dat er een betere Desktop-client beschikbaar komt. :P

[Voor 24% gewijzigd door WhatsappHack op 24-08-2021 04:59]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee