[Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic #3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 150 ... 204 Laatste
Acties:
  • 583.083 views

Onderwerpen

• pirodr01
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-06-2024
tias86 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 13:27:
[...]

Ik vind blockport veel interessanter ,

Deze maand beta versie

Een multi wallet, decentralized je beheert je eigen private keys

De exchange is wel centralized, dus snel handelen.

hybrid-decentralized architecture noemen zij dat

En nog een sociaal aspect waarbij je ervaren succesvolle traders kan gaan volgen en dezelfde moves kan gaan maken.
Volgens mij gaan al die punten ook op voor Ethos toch?
Verder in Blockport niet verdiept dus geen mening over op het moment.

• Greymore1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-12-2021
https://twitter.com/telcoin_team/status/971341911859646464 Hoop op goed nieuws. Zal de prijs eindelijk gaan stijgen. TELcoin staat nu echt op ATL. Gooi er een euro'tje of 100 in.

• r0bb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22-01 16:14
pirodr01 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 13:29:
[...]

Dit gaat inderdaad ook allemaal op voor Ethos, plus in Q2 de toevoeging van een Fiat Gateway. Anyway iedereen heeft zijn eigen paradepaardje ;)

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

[...]

https://www.blockport.io/images/roadmap_d.png

[ Voor 4% gewijzigd door A87 op 07-03-2018 13:33 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23-01 16:20
Greymore1 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 13:31:
https://twitter.com/telcoin_team/status/971341911859646464 Hoop op goed nieuws. Zal de prijs eindelijk gaan stijgen. TELcoin staat nu echt op ATL. Gooi er een euro'tje of 100 in.
"SA Post Office is one of the most corrupt entities in an already corrupted ANC government. Don't touch this one with a 50 foot pole."

Ik denk dat hij daar best gelijk in heeft...

• wally228
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 09-10-2021
soms denk ik dat is allemaal wel mooi gratis GAS , THOR en noem maar op ... maandelijks dividend.
maar wat als niemand gas of thor wil kopen .. of investeren in nodes van een of andere munt die binnen een paar jaar op nul staan ... heb er allemaal zo mijn twijfels over, gratis geld bestaat niet en slapend rijk worden is een meestal een fabeltje dat iedereen wel aanspreekt.
maar voor de rest lees ik hier wel graag :-)

• Dooiedibbes
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 26-01-2025

Dooiedibbes

PSN: Eczeem

Je hebt hopelijk wel doorgelezen? In de comments wordt namelijk zo goed als elk punt ontkracht.

• nemesis2212
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-12-2024
hmr schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 13:03:
Iemand die nog iets van het XVG front heeft vernomen? Deze munt lijkt ook niet echt uit het dal te willen komen .. :[
er zal sowieso niet super veel gebeuren komende maanden (welke munt dan ook). lekker wachten op december als je wil cashen...

[ Voor 3% gewijzigd door nemesis2212 op 07-03-2018 13:38 ]

Verwijderd

wally228 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 13:34:
soms denk ik dat is allemaal wel mooi gratis GAS , THOR en noem maar op ... maandelijks dividend.
maar wat als niemand gas of thor wil kopen .. of investeren in nodes van een of andere munt die binnen een paar jaar op nul staan ... heb er allemaal zo mijn twijfels over, gratis geld bestaat niet en slapend rijk worden is een meestal een fabeltje dat iedereen wel aanspreekt.
hehe...iemand die het snapt gratis geld bestaat indd niet

• A87
  • Niet online

A87

Dooiedibbes schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 13:34:
[...]

Je hebt hopelijk wel doorgelezen? In de comments wordt namelijk zo goed als elk punt ontkracht.
Ik ga niet over discussies praten van dat forum. Iedereen moet zelf een mening vormen.

[ Voor 8% gewijzigd door A87 op 07-03-2018 13:39 ]

• Dooiedibbes

Dooiedibbes

Het is toch niet gratis?

Je staked of leased je holdings, op die manier draag je bij aan het netwerk, daar wordt je voor beloond.

Of in deze munten volume zal komen das een vraag, ook of dit nodig is.

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-01 17:21
GAS en THOR zijn eigenlijk gewoon de transactiekosten die de gebruikers die data op de blockchain willen zetten betalen.

De vraag is hoe veel bedrijven bereid zijn te betalen per transactie, hoeveel transacties er gaan komen en hoeveel VET-bezitters er zijn en hoe de verdeling daar tussen is. Pas dan kan je iets zeggen over de opbrengst van THOR.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• tias86
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08-09-2021
r0bb schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 13:32:
[...]

Dit gaat inderdaad ook allemaal op voor Ethos, plus in Q2 de toevoeging van een Fiat Gateway. Anyway iedereen heeft zijn eigen paradepaardje ;)
De plussen voor Blockport tegenover ethos

Nederlands! (misschien niet echt een voordeel, maar vind het wel veel leuker)

Lagere prijs per coin nu 4$ vs $0,60 voor bpt

Kleinere circulating supply en total supply

Zie dus meer groei potentie

[ Voor 10% gewijzigd door tias86 op 07-03-2018 13:47 ]

• wally228
Richh schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 13:42:
[...]

GAS en THOR zijn eigenlijk gewoon de transactiekosten die de gebruikers die data op de blockchain willen zetten betalen.

De vraag is hoe veel bedrijven bereid zijn te betalen per transactie, hoeveel transacties er gaan komen en hoeveel VET-bezitters er zijn en hoe de verdeling daar tussen is. Pas dan kan je iets zeggen over de opbrengst van THOR.
en toch ziet bijna iedereen dit als een maandelijks divident

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
A87 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 13:39:
[...]

Ik ga niet over discussies praten van dat forum. Iedereen moet zelf een mening vormen.
Als je klaagt over het gedrag van anderen richting jou, dan is zo'n reactie ook niet handig. Plaats dan niks als je maar over gedeeltes wil praten van wat er elders gezegd wordt.

[ Voor 9% gewijzigd door Grotman op 07-03-2018 13:45 ]

Verwijderd

Dooiedibbes schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 13:41:
[...]

Het is toch niet gratis?

Je staked of leased je holdings, op die manier draag je bij aan het netwerk, daar wordt je voor beloond.

Of in deze munten volume zal komen das een vraag, ook of dit nodig is.
ik hou op over ven,mij een veel te hoog hans en grietje gehalte.
te veel snoepjes lokken jullie het ven huis in.
en als ik dan die filmpjes zie,in een gehuurd hok waar een paar ven letters op de muur geplakt worden,een muts achter de balie met een dikke bontjas(in singapor?)...dan haak ik af en wat jij doet,moet jij weten

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23-01 17:01
RickvN schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 13:18:
Pff, gaan we nu allemaal van die rotzooi krijgen op Binance? :P
Eerst die BCPT airdrop voor de top 500K BNB holders, nu ENJ voor de top 100K holders.
Vorige keer heb ik wat gehad, de top 100K zal wel beperkt zijn.

Maar dan krijg je voor $3 munten waar je niks mee kan...

Edit:
Poeh, ik kijk nu even naar upcoming announcements voor mijn PF, maar daar krijg ik toch wel een positief gevoel bij. Voor ADA, ICX, VEN, TRX, IOTA en HTML staan toch wat mooie zaken gepland :).
ben te lui om te googelen, maar HTML kan nog steeds compleet afsterven toch na al dat wijven gezeik bij die devs? overigens is die CEO ook behoorlijk vol van zichzelf. Ik hou mijn stack maar heb hem al wel uit mijn pf geflikkerd omdat ik niet denk dat het nog wat gaat worden.

• Richh
wally228 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 13:44:
[...]

en toch ziet bijna iedereen dit als een maandelijks divident
Ja, want dat zegt men op Reddit dus is het waar.

Afbeeldingslocatie: https://i0.wp.com/studentmind.nl/wp-content/uploads/2017/04/PR-bureaus-als-factcheckers-afbeelding-1.jpg?

• Greymore1
  • Laatst online: 11-12-2021
dehardstyler schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 13:33:
[...]

"SA Post Office is one of the most corrupt entities in an already corrupted ANC government. Don't touch this one with a 50 foot pole."

Ik denk dat hij daar best gelijk in heeft...
Dus jij gelooft een random reply van een dude die jij niet eens kent? Er zullen wel meer shady instanties zijn betrokken met ook coins die jij in bezit hebt. Omdat toevallig hier iemand wat over zegt maakt het TELcoin nog niet een loos project. Ik geef alleen een heads up. Tot nu toe is de TELcoin crew volop bezig om providers mee te krijgen, dat deze daar ook onder valt, de grootste in ZA, tja...

• A87
  • Niet online

A87

Richh schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 13:45:
[...]

[afbeelding]
hehe het zal je vrouw maar zijn die van dat plaatje :o
Ark heeft wel dividend :D of hoe je het wilt noemen HANDIG voor Hodl!!

[ Voor 8% gewijzigd door A87 op 07-03-2018 13:50 ]

• tias86
GVT gashendel is weer open, nog maar 3 plekjes tot de top 100

[ Voor 7% gewijzigd door tias86 op 07-03-2018 13:54 ]

• Dooiedibbes

Dooiedibbes

Verwijderd schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 13:44:
[...]

en als ik dan die filmpjes zie,in een gehuurd hok waar een paar ven letters op de muur geplakt worden,een muts achter de balie met een dikke bontjas(in singapor?)...dan haak ik af en wat jij doet,moet jij weten
Ik heb het hier toch niet over VEN?

Ik heb het over PoS/LPoS en andere vormen waarvoor transactiekosten worden toegekend aan hen die hun stack leasen/staken. Veel munten (o.a. Waves/NEO) doen dit o.a. voor het mileu daar PoW helemaal verneukeratief is. Daarnaast draag ik graag bij in welke vorm dan ook in de munten waar ik in investeer, omdat ik erin geloof. Daghandelen doen we op munten waar we de naam niet van kennen maar de grafiek van begrijpen.

Maar jouw statements en reacties neem ik inderdaad niet van je aan want in mijn ogen heb je de credibility van een veganistische carnivoor

Verwijderd

tias86 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 13:51:
GVT gaskraan is weer open, nog maar 3 plekjes tot de top 100
me gevoel zegt dat dat de coin van het jaar word,gvt(vraag me niet waarom,gewoon gevoel)

• A87
  • Niet online

A87

Verwijderd schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 13:52:
[...]

me gevoel zegt dat dat de coin van het jaar word,gvt(vraag me niet waarom,gewoon gevoel)
wel erg weinig total supply... 4 miljoen

• wally228
Richh schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 13:45:
[...]

[afbeelding]
dat doe pijn |:( heb een hekel aan reddit, twitter en noem maar op , moest je de tijd en de moeite willen nemen kom je daar wel achter grts W

• Rookert25
  • Laatst online: 21-01 17:35
Toch verwacht ook iedereen spaarrente te ontvangen als je geld op een bank zet. Dat is ook gratis geld, behalve dat je niet bij je geld kan. Waarom niet? Omdat je het hebt uitgeleend aan de bank en zij daar lekker hypotheken van verstrekken. Het risico dat jij loopt als kredietverstrekker aan de bank (je spaarrekening) wordt afgekocht door een rente. Doordat er nu zoveel gratis geld (simpel gezegd) van de ECB rondvliegt is simpel gezegd het risico zo laag dat je geen stuiver rente meer krijgt.

Verwijderd

muffstuff schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 13:45:
[...]

ben te lui om te googelen, maar HTML kan nog steeds compleet afsterven toch na al dat wijven gezeik bij die devs? overigens is die CEO ook behoorlijk vol van zichzelf. Ik hou mijn stack maar heb hem al wel uit mijn pf geflikkerd omdat ik niet denk dat het nog wat gaat worden.
Het is geen positieve ontwikkeling wat daar heeft plaatsgevonden. Zonde, want het ging best lekker met HTML. Ik was er echt positief over.

Ik volg de ontwikkelingen een beetje via telegram channels, zowel voor HTML als het POMA platform en zoals het lijkt gaan ze nog wel nauw samenwerken. De POMA launch gaat gewoon door zoals gepland en HTML wordt de eerste implementatie voor betaling binnen dat platform.

Echter zie ik het ook vrij somber in, vooral voor de korte/middellange termijn. Door de gigantische drop in waarde naar 4 sats zitten er nu veel mensen een met een grote hoeveelheid HTML die hopen op een quick flip op Kucoin.

De tijd zal het leren. Het voordeel is dat ze een erg lage waarde hebben, wat het een leuk muntje maakt voor kleinere traders.

Verwijderd

ECC kan je ook wel wat geld op verdienen op de lange termijn <+:)

• Richh
Rookert25 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 13:59:
[...]

Toch verwacht ook iedereen spaarrente te ontvangen als je geld op een bank zet. Dat is ook gratis geld, behalve dat je niet bij je geld kan. Waarom niet? Omdat je het hebt uitgeleend aan de bank en zij daar lekker hypotheken van verstrekken. Het risico dat jij loopt als kredietverstrekker aan de bank (je spaarrekening) wordt afgekocht door een rente. Doordat er nu zoveel gratis geld (simpel gezegd) van de ECB rondvliegt is simpel gezegd het risico zo laag dat je geen stuiver rente meer krijgt.
Bij banken is het inderdaad goed te verklaren.

Bij VeChain zijn het gewoon de transactiekosten die bepalen hoeveel THOR waard gaat worden en dus hoeveel 'gratis geld' je krijgt met je stake.

Verwijderd

[...]

jij wil een bank vergelijken met een wazig mannetje uit azie die zijn zakken vult met onze knaken?? 8)7 |:( ;w

• tias86
Die Sunny van ven is gewoon jaloers op de ceo van binance

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-01 21:20

Ryan1981

Je ne sais pas

• A87
  • Niet online

A87

Verwijderd schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 14:04:
[...]

jij wil een bank vergelijken met een wazig mannetje uit azie die zijn zakken vult met onze knaken?? 8)7 |:( ;w
Ik vind een goede coin dan ook een coin met mensen over de gehele wereld. Die dan samenwerken

[ Voor 3% gewijzigd door A87 op 07-03-2018 14:10 ]

• Rookert25
Richh schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 14:03:
[...]

Bij banken is het inderdaad goed te verklaren.

Bij VeChain zijn het gewoon de transactiekosten die bepalen hoeveel THOR waard gaat worden en dus hoeveel 'gratis geld' je krijgt met je stake.
Het kan ook best 5 dollarcent per stuk waard worden en dan is iedereen snel weg. Het doel van VET is niet om mensen dollars te laten verdienen, maar Thor Power te genereren om transactiekosten te betalen en de blockchain in de lucht te houden.
Verwijderd schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 14:04:
[...]

Nee, dank :)

• A87
  • Niet online

A87

Eindelijk eens een goede speech van Zuckerberg _/-\o_

• tias86
Donders GVT heeft nu ook partnerships https://twitter.com/genesis_vision/status/971355399961174016

• Bmfd
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 24-12-2025
WTC heeft de tweet waarin ze de samenwerking met Alibaba Cloud aankondigde verwijderd en zojuist deze tweet geplaatst
Due to the current uncertainty of blockchain policies, our team has decided that in the future we will announce major partnerships depending on the situation so as not to affect the real implementation of blockchain technology. #Waltonchain $wtc
Slechte zaak als je investeerders op deze manier misleidt.

• A87
  • Niet online

A87

Oprichter van ethereum zei dit....... 100 dollar voor een (1) coin halen is het moeilijkste deel. :+

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07-2025
Wat is een partnership in godsnaam.... dat hoeft echt helemaal niks te betekenen.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• tias86
armageddon_2k1 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 14:14:
Wat is een partnership in godsnaam.... dat hoeft echt helemaal niks te betekenen.
Hoeft niet inderddaad @ the moonment betekent het volgens mij wel veel voor de koers van GVT

Verwijderd

A87 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 14:13:
[...]

Oprichter van ethereum zei dit....... 100 dollar voor een (1) coin halen is het moeilijkste deel. :+
ja dat geloof ik direct,en wat ik ook geloof is dat gvt die gaat halen

• pirodr01
Bmfd schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 14:13:
WTC heeft de tweet waarin ze de samenwerking met Alibaba Cloud aankondigde verwijderd en zojuist deze tweet geplaatst

[...]

oepsie

• Richh
Rookert25 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 14:09:
Het kan ook best 5 dollarcent per stuk waard worden en dan is iedereen snel weg.
Ik denk dus nog veel minder (hoeveel transacties mag je voor 1 THOR doen?) en inderdaad dat dat het gevolg gaat zijn.
Het doel van VET is niet om mensen dollars te laten verdienen, maar Thor Power te genereren om transactiekosten te betalen en de blockchain in de lucht te houden.
Dit model is pas bij de rebranding naar VET bekend gemaakt. Toevallig vereist het model het om coins in je bezit te houden, wat kunstmatige schaarste veroorzaakt en de prijs sneller opdrijft.

Het is een economisch model wat bedacht is om VEN-investeerders toch nog op een of andere manier te koppelen aan het (imho zeer slimme) blockchain project wat VeChain eigenlijk is, maar eigenlijk geen eigen munt nodig had gehad.

• wally228
[...]

ik volg je manier van gedachtegang .
zelf heb ik een hekel aan het huidige financieel stelsel.
maar we zitten met onze handen gebonden, morgen moeten we brood kopen met euro's.
zou het kunnen dat we in de toekomst gaan betalen met btc ,xrp ,ltc en noem maar op , waarschijnlijk niet .
maar we gaan wel kunnen betalen met een of andere blockC technologie .

• A87
  • Niet online

A87

Richh schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 14:17:
[...]
s, maar eigenlijk geen eigen munt nodig had gehad.
Daar zit ik dus ook mee, de discussie over of er een munt bij hoort, is het manipulatie, easy money?? Dat soort dingen.

je hebt 2 soorten scams, de bitconnect (IQ van 50-80 :o ) en de intelligentere scams, beter gezegd mensen onnodig geld aftroggelen dat is dus een scam IN MY OPINION.
Iedere heeft een eigen mening wat scam is daarom... zelf weten

[ Voor 28% gewijzigd door A87 op 07-03-2018 14:26 ]

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23-01 16:20
Greymore1 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 13:47:
[...]

Dus jij gelooft een random reply van een dude die jij niet eens kent? Er zullen wel meer shady instanties zijn betrokken met ook coins die jij in bezit hebt. Omdat toevallig hier iemand wat over zegt maakt het TELcoin nog niet een loos project. Ik geef alleen een heads up. Tot nu toe is de TELcoin crew volop bezig om providers mee te krijgen, dat deze daar ook onder valt, de grootste in ZA, tja...
Ik heb echt helemaal, maar dan ook echt helemaal niks met Afrika en dus ook niet met dat corrupte Zuid-Afrika. Dus ik heb dan ook niet echt interesse in zo'n munt, maar je hebt gelijk: Ik ga nu te erg uit van mijn eigen mening. Bedankt voor de heads-up! :)

• A87
  • Niet online

A87

wally228 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 14:20:
[...]

maar we zitten met onze handen gebonden, morgen moeten we brood kopen met euro's.
Mischien heb ji jmorgen 0,0 saldo .. en wat doe je dan? (griekenland voorbeeld).
Blij dat ik dan nog bitcoin heb :X

[ Voor 6% gewijzigd door A87 op 07-03-2018 14:27 ]

• Theniers
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 09-12-2025
Op Coinbase schoot BTC, volgens de lijngrafiek, eventjes naar de 0:

Coinbase

Grafisch foutje of...?

• pirodr01
Theniers schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 14:27:
Op Coinbase schoot BTC, volgens de lijngrafiek, eventjes naar de 0:

[afbeelding]

Grafisch foutje of...?
vast een glitch idd.

Verwijderd

A87 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 14:27:
[...]

Mischien heb ji jmorgen 0,0 saldo .. en wat doe je dan? (griekenland voorbeeld).
koop je tog gewoon ven,,heb je altijd je thor om van te leven(met goed keuring van odin dan he *O*

• bobberg
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-01 20:45
Greymore1 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 13:47:
[...]

Telcoin gaat over betalingen over PSTN, heb ik dit correct..?

http://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/t1.0-9/75064_10151473769436004_241124342_n.jpg

• Rookert25

[...]

Man man man, wat is dit dan. In beste geval totale idioot van PR die ontslagen moet worden, in slechtste geval een professionele pump en dump. Ik snap ook niet wat hier staat, ze hadden beter kunnen zeggen dat ze te vroeg waren (zoals VeChain bij Oxford die ook een fuck up hadden) dan deze vaagheid.

Het is wel cryptisch ... *badum tsss ;) ;) ;) ;) *

• wally228
A87 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 14:27:
[...]

mss wel ja als dan de rest van de wereld niet in een impasse zit .
want als we een wereldwijde crisis kennen dat is het eerste wat ik verkoop of omzet ... mijn crypto

• Adnanos
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 06-06-2024

[...]

https://twitter.com/CryptoLeee/status/971362960273756161

• Dhr. Satoshi
  • Laatst online: 21-01 11:11
Verwijderd schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 14:28:
[...]

koop je tog gewoon ven,,heb je altijd je thor om van te leven(met goed keuring van odin dan he *O*
Koop dan!!

• Richh
A87 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 14:23:
[...]

Daar zit ik dus ook mee, de discussie over of er een munt bij hoort, is het manipulatie, easy money?? Dat soort dingen
Manipulatie is het nou ook weer niet. Als je het mij vraagt is het ook geen enorm gek 'verdienmodel'.

Waar ik een probleem mee heb zijn de gouden bergen die VET-bezitters proberen te beloven, zonder concrete cijfers te noemen. Die cijfers kunnen ze niet noemen omdat ze nog niet bekend zijn. In plaats van dat toe te geven proberen heel veel bezitters zich te verschuilen achter 'de magische samenwerking tussen VET en THOR', zo heb ik het idee.

Terwijl het gewoon heel simpel is. Het is gewoon PoS waarbij grootbezitters verdienen aan de transactiekosten (overigens moet die grootbezitter vervolgens ook het block gaan signen, dus er zijn wel degelijk een heel klein beetje energiekosten mee gemoeid :+).
De toekomstige winstgevendheid van VeChain is volledig afhankelijk van hoeveel transacties er gaan komen en hoeveel transactiekosten er per transactie gelden.

Mocht VeChain een gelijke verdeling doen naar rato van VET-bezit (wat niet zo is, sowieso is de VET-verdeling een relevante vraag waar niemand antwoord op kan hebben), dan moet de totale transactiewaarde gelijk zijn aan de market cap om het voor iedereen winstgevend te maken.
Dus als je er van overtuigd bent dat VeChain in de toekomst 2 miljard aan transactiekosten gaat kennen, dan is het een goede investering.

• Rookert25
Richh schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 14:17:
[...]

Ik denk dus nog veel minder (hoeveel transacties mag je voor 1 THOR doen?) en inderdaad dat dat het gevolg gaat zijn.

[...]

Dit model is pas bij de rebranding naar VET bekend gemaakt. Toevallig vereist het model het om coins in je bezit te houden, wat kunstmatige schaarste veroorzaakt en de prijs sneller opdrijft.

Het is een economisch model wat bedacht is om VEN-investeerders toch nog op een of andere manier te koppelen aan het (imho zeer slimme) blockchain project wat VeChain eigenlijk is, maar eigenlijk geen eigen munt nodig had gehad.
Het zorgt natuurlijk ook gewoon voor kapitaal. VeChainhoeven geen aandelen of obligaties uitgegeven te worden of leningen aan te trekken met allerlei verplichtingen. Dit scheelt bemoeienis op alle fronten. Mocht je bij PoS-modellen een aardig dividend jaarlijks ontvangen (percentueel) dan is dat toch al beter dan bij een gemiddeld beursfonds waar dividendbeleid kan wisselen en je zeggenschap vaak zeer beperkt is.

Je kan het slim of flauw vinden, maar ik vind het in ieder geval een stuk transparanter dan bij echte vennootschappen.

• Weakhand
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 07-02-2021
Je zegt dus nu: als het slecht gaat met het bedrijf gebruikt niemand Gas of Thor en daalt de waarde. Dat is nogal wiedes toch?
Verwijderd schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 13:44:
[...]
Volgens mij presenteren ze gewoon een systeem waarmee ze denken een stabiel netwerk te creëren, ik vind het een plausibel systeem en zie weinig Hans en Grietje gehalte. Ik heb trouwens zelf ook wat VET, dus ik ben me bewust van enig risico op confirmation bias, maar je betoog is niet bijzonder sterk (met alle respect). Wat betreft de marketing, ik ben het met je eens dat deze een beetje cringy is (ik denk dat je dat bedoelt). Maar goed, kijk eens naar Chinees speelgoed; daar geef je ook geen 5 cent voor het verpakkingswerk. Toch is het een gigantische business.

• RickvN
  • Laatst online: 28-04-2025
muffstuff schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 13:45:
[...]

Volledig eens.
Maar ik verwacht wel een spurt vanuit HitBTC & KuCoin, maar wellicht ben ik te positief gestemd.
En daarnaast komen er wel wat announcements vanuit website en POMA.

Maar zodra die gaat groeien, neem ik ook afscheid en pak ik een vertrouwelijk project. Heb er verder weinig vertrouwen in ja, maar wel goede announcements die hopelijk de prijs wat stuwen.

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

• Rookert25
Richh schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 14:36:
[...]

Manipulatie is het nou ook weer niet. Als je het mij vraagt is het ook geen enorm gek 'verdienmodel'.

Waar ik een probleem mee heb zijn de gouden bergen die VET-bezitters proberen te beloven, zonder concrete cijfers te noemen. Die cijfers kunnen ze niet noemen omdat ze nog niet bekend zijn. In plaats van dat toe te geven proberen heel veel bezitters zich te verschuilen achter 'de magische samenwerking tussen VET en THOR', zo heb ik het idee.

Terwijl het gewoon heel simpel is. Het is gewoon PoS waarbij grootbezitters verdienen aan de transactiekosten (overigens moet die grootbezitter vervolgens ook het block gaan signen, dus er zijn wel degelijk een heel klein beetje energiekosten mee gemoeid :+).
De toekomstige winstgevendheid van VeChain is volledig afhankelijk van hoeveel transacties er gaan komen en hoeveel transactiekosten er per transactie gelden.

Mocht VeChain een gelijke verdeling doen naar rato van VET-bezit (wat niet zo is, sowieso is de VET-verdeling een relevante vraag waar niemand antwoord op kan hebben), dan moet de totale transactiewaarde gelijk zijn aan de market cap om het voor iedereen winstgevend te maken.
Dus als je er van overtuigd bent dat VeChain in de toekomst 2 miljard aan transactiekosten gaat kennen, dan is het een goede investering.
Helemaal eens (als 'grootbezitter' :P ). Ik hoop dat er veel vraag is wat het aanbod van Thor Power met een leuke balans overschrijdt. Zo niet, dan heb ik de luxe dat ik op USD 0.22 - 1.30 ben ingestapt en doet het weinig pijn.

• wally228
Weakhand schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 14:37:
[...]

Je zegt dus nu: als het slecht gaat met het bedrijf gebruikt niemand Gas of Thor en daalt de waarde. Dat is nogal wiedes toch?

[...]
ja uiteraard maar heb het gevoel dat niemand daar bij stil staat

Verwijderd

Schijnt ook een startup te zijn die best goed bezig is, VeChain. Weet niet of die hier al wordt besproken maar de potentie lijkt groot.

• tias86
@weakhand vind dat wel een kromme vergelijking kinderspeelgoed, en mensen die weet ik hoeveel geld in ven pompen. En dan met die kinderachtige filmpjes en plaatjes komen, het is gewoon business geen spelletje met al die mensen.
Verwijderd schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 14:41:
Schijnt ook een startup te zijn die best goed bezig is, VeChain. Weet niet of die hier al wordt besproken maar de potentie lijkt groot.
Van de 599 pagina`s gaat het 450 pagina`s over.. een... super.. coin kuche kuche

[ Voor 42% gewijzigd door tias86 op 07-03-2018 14:44 ]

• DeeSung
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
2200 ven en je krijgt 365 thor per jaar

Iets van 130mil thor per jaar als die nodes niet meetellen zal wel iets van 160 mil thor per jaar zijn.

Zit er een max supply aan thor?

[ Voor 67% gewijzigd door DeeSung op 07-03-2018 14:51 ]

• Richh
Rookert25 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 14:38:
[...]

Helemaal eens (als 'grootbezitter' :P ). Ik hoop dat er veel vraag is wat het aanbod van Thor Power met een leuke balans overschrijdt. Zo niet, dan heb ik de luxe dat ik op USD 0.22 - 1.30 ben ingestapt en doet het weinig pijn.
Om een strength node te zijn heb je 10.000 VET nodig. Zelfs tegenover de laagste prijs die je noemt betekent dit dat je duizenden euro's heb geïnvesteerd destijds? :P
Rookert25 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 14:36:
[...]

Het zorgt natuurlijk ook gewoon voor kapitaal. VeChainhoeven geen aandelen of obligaties uitgegeven te worden of leningen aan te trekken met allerlei verplichtingen. Dit scheelt bemoeienis op alle fronten. Mocht je bij PoS-modellen een aardig dividend jaarlijks ontvangen (percentueel) dan is dat toch al beter dan bij een gemiddeld beursfonds waar dividendbeleid kan wisselen en je zeggenschap vaak zeer beperkt is.

Je kan het slim of flauw vinden, maar ik vind het in ieder geval een stuk transparanter dan bij echte vennootschappen.
Nouja... transparant? Bij de bank wéét ik precies hoeveel rente ik krijg en daar staan garanties tegenover. Het is wel heel duidelijk en meer transparantie is niet echt nodig.

Bij een PoS-model is het eerst nog afwachten hoeveel 'dividentmunten' (Thor) ik ga krijgen en daarna is het nog de vraag hoeveel die munt dan waard is.

Dat het PoS-model meer winstgevend kán zijn, dat klopt zeker. Maar daar koop je wel een stukje risico voor wat ik zeker niet transparant vind.

• wally228
DeeSung schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 14:43:
heel mooi echt .
ik weet dat het niet echt vergelijkbaar is , maar vorig jaar hadden we bitconnect .

• Rookert25
Richh schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 14:45:
[...]

Om een strength node te zijn heb je 10.000 VET nodig. Zelfs tegenover de laagste prijs die je noemt betekent dit dat je duizenden euro's heb geïnvesteerd destijds? :P

[...]

Nouja... transparant? Bij de bank wéét ik precies hoeveel rente ik krijg en daar staan garanties tegenover. Het is wel heel duidelijk en meer transparantie is niet echt nodig.

Bij een PoS-model is het eerst nog afwachten hoeveel 'dividentmunten' (Thor) ik ga krijgen en daarna is het nog de vraag hoeveel die munt dan waard is.

Dat het PoS-model meer winstgevend kán zijn, dat klopt zeker. Maar daar koop je wel een stukje risico voor wat ik zeker niet transparant vind.
Heb niet gezegd dat ik een node heb :-( :9~ :9~

Het is duidelijk hoeveel Thor Power je krijgt , alleen de fiat-waarde niet. Het is logisch dat je daar als persoon waarde aan hecht, maar binnen het ecosysteem heeft fiat geen waarde en dus doet het er niet toe. In any case zullen we in juni zien wat de waarde wordt en dan nog is het wachten naar de komende jaren. Als ze inderdaad 180 usecases aan aanvragen hebben liggen op de plank (eigen woorden van VEN) en die zijn allemaal in de orde van de gepubliceerde usecases tot nu toe, dan zijn het serieuze getallen.

Leuk toch :)

• Weakhand
wally228 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 14:40:
[...]

ja uiteraard maar heb het gevoel dat niemand daar bij stil staat
We zijn nu eenmaal liever wat opportunistischer met zijn allen. ;)
tias86 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 14:42:
@weakhand vind dat wel een kromme vergelijking kinderspeelgoed, en mensen die weet ik hoeveel geld in ven pompen. En dan met die kinderachtige filmpjes en plaatjes komen, het is gewoon business geen spelletje met al die mensen.

[...]

Van de 599 pagina`s gaat het 450 pagina`s over.. een... super.. coin kuche kuche
De vergelijking slaat op de marketingsvorm, Chinezen zijn geen sterke designers wat dat betreft, gelikte designs kun je beter aan Westerlingen overlaten (generalisatie). Trouwens achter al die speelgoedfabrikanten zitten ook behoorlijke investeerders hoor, dat zijn net zo min 'spelletjes'.
Vervang speelgoed maar door elke andere manier van design in China (scroll bijv. even rond op Ali Baba).

• Bmfd
Rookert25 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 14:33:
[...]

Man man man, wat is dit dan. In beste geval totale idioot van PR die ontslagen moet worden, in slechtste geval een professionele pump en dump. Ik snap ook niet wat hier staat, ze hadden beter kunnen zeggen dat ze te vroeg waren (zoals VeChain bij Oxford die ook een fuck up hadden) dan deze vaagheid.

Het is wel cryptisch ... *badum tsss ;) ;) ;) ;) *
Ik geloof er zelf echt niet in dat dit per ongeluk is gegaan of dat het een fout is geweest van de PR-afdeling. Het lijkt hier gewoon om misleiding te gaan en dat is een enorm kwalijke zaak. Ook al vond ik de fout van Vechain redelijk onprofessioneel overkomen, daarbij had ik niet het idee dat het werd gedaan om mensen te misleiden.

Ik hoop voor Walton zelf dat de schade meevalt en dat er echt een samenwerking met Alibaba Cloud is, maar mocht uiteindelijk blijken dat de samenwerking met Alibaba Cloud niet bestaat of dat het heel weinig voorstelt, dan mag Walton daar enorm op worden afgerekend wat mij betreft.

Zo wordt er nu gesuggereerd dat met de partnership hierop werd gedoeld, maar als ik dat zo bekijk kan ieder bedrijf zich daar als partner aanmelden en heeft het daarom dus vrij weinig waarde. Mocht dat het geval zijn (wat niet bevestigd is, tot nu toe zijn het alleen geruchten/theorieën), dan zie ik de huidige actie van Walton als pure misleiding, want zij zullen zelf ook begrijpen dat mensen er meer van verwachten als er een samenwerking met Alibaba Cloud wordt aangekondigd.

Verwijderd

Iets van 130mil thor per jaar als die nodes niet meetellen zal wel iets van 160 mil thor per jaar zijn.

Zit er een max supply aan thor?
stel;je kocht die 2200 ven op 8$,das bijna 18 k,thor word 2 cent,dan heb je 7 a 8 dollar per jaar,nou nou als je dat slapend rijk worden vind :/ |:(

• Richh
Rookert25 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 14:48:
[...]

Heb niet gezegd dat ik een node heb :-( :9~ :9~

Het is duidelijk hoeveel Thor Power je krijgt , alleen de fiat-waarde niet. Het is logisch dat je daar als persoon waarde aan hecht, maar binnen het ecosysteem heeft fiat geen waarde en dus doet het er niet toe. In any case zullen we in juni zien wat de waarde wordt en dan nog is het wachten naar de komende jaren. Als ze inderdaad 180 usecases aan aanvragen hebben liggen op de plank (eigen woorden van VEN) en die zijn allemaal in de orde van de gepubliceerde usecases tot nu toe, dan zijn het serieuze getallen.

Leuk toch :)
Die node kost ook geld, omdat je transacties zal moeten valideren. Heeft ook voordelen om die dus niet te hebben :P

Ik ben heel benieuwd of we in juni inderdaad een mainnet gaan zien waar ook al daadwerkelijk iets op werkt, en of die 180 usecases ook daadwerkelijk gerealiseerd gaan worden én geld over hebben per transactie op de blockchain.

Het idee is best serieuze getallen waard, maar ik zie de toekomst iets anders voor me :P
Wat is 1 Thor (= 1 transactie neem ik aan) waard? 1 cent? 5 cent? 1 dollar?

Vanuit bedrijven kan ik me voorstellen dat 1 cent voor iedere transactie al een behoorlijk kostbare hobby gaat worden. Ik heb hier eerder gelezen dat de voedselindustrie voor ieder transport en verwerking een transactie wil uitvoeren; stel dat de producent van blikjes tomatenpuree voor iedere stap 1 cent moet betalen. Dan zal het blikje tomatenpuree ongeveer 2x zo duur worden dan dat het nu is.
Ik denk niet dat de consument bij de appie bereid is om twee keer zoveel te betalen voor een VeChain-enabled blikje tomatenpuree.

Vanuit de bezitters zou 1 dollar (slechts 100x zo hoog als de al enigszins onrealistische 1 cent hierboven) misschien leuker klinken. Dan krijg je dus 365 dollar per jaar. 2200 VEN kost je op dit moment 10.000 dollar. Je winst op jaarbasis is dan dus 3,7%.

Ik denk dat er beleggingsplannen bestaan die betere percentages bieden voor meer zekerheid.

Verwijderd

[...]

Klinkt ook als Legolas. Veel vergelijkbare projecten dus momenteel. :9

Wel leuk dat Blockport Nederlands is, dus misschien ook nog wat erin gooien.

• pirodr01
How much THOR Power will VET holders receive?

B = Base THOR Power generation rate for 1 VET held (0.00042 THOR Power a day);

FR = Amount of VET distributed from the Foundation Reward Pool (150 million VET);

F = Amount of THOR Power the Foundation Reward Pool generates per Day (150 million VET x 0.00042 = 63,000 THOR Power);

A = Number of Authority Node designated VET (101 nodes x 250,000 = 25,250,000 VET);

M = Number of Mjolnir Masternodes designated VET (variable);

T = Number of Thunder nodes designated VET (variable);

S = Number of Strength nodes designated VET (variable);

NB = BASE reward generation rate for all Nodes.

Economic Nodes extra Thor reward formula , F, M, T, S is known, Solve for NB

F =(A*NB*(1+100%))+ (M*NB*(1+100%)) + (T*NB(1+50%)) + (S*NB(1+0%)).
Confused? Here’s an Example A

Given the condition that Foundation allocates 150 million VET to generate THOR Power for Node Holders. Due to the varying nature of M, T, and S the following are ASSUMED numbers based on educated calculations.

F = 63,000 THOR Power generated by 150 million Foundation VET Daily;

A = 25,250,000 VET (101 Authority Nodes on chain, at 250,000 VET per node);

M = 100,000,000 VET (667 Qualified Mjolnir Nodes on chain, at 150,000 VET per node);

T = 80,000,000 VET (1600 Qualified Thunder Nodes on chain, at 50,000 VET per node);

S = 50,000,000 VET (5000 Qualified Strength Nodes on chain, at 10,000 VET per node);

NB ~= 0.00015 THOR Power per VET a day.

Under Example A : Mjolnir Masternode THOR Power Generation Rate

0.00042+(0.00015*200%) = 0.000720 THOR Power per VET a day or 0.2628 Per Year;

An increase of +75.2% THOR Power Generation rate compared to None-Node Holders;

The base 150,000 VET will amount to 39,420 Thor Power a year!

Under Example A : Thunder Node THOR Power Generation Rate

0.00042+(0.00015*150%) = 0.000645 THOR Power per VET a day or 0.23542 per Year.

An increase of +57.0% THOR Power Generation rate compared to None-Node Holders;

The base 50,000 will amount to 11,771 THOR Power a year!

Under Example A : Strength Node THOR Power Generation Rate

0.00042+(0.00015*100%) = 0.000570 THOR Power per VET a day or 0.20805 per Year;

An increase of +38.7% THOR Power Generation rate compared to None-Node Holders;

The base 10,000 VET will amount to 2,080.50 THOR Power a year!

Verwijderd

Bmfd schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 14:53:
[...]

Ik geloof er zelf echt niet in dat dit per ongeluk is gegaan of dat het een fout is geweest van de PR-afdeling. Het lijkt hier gewoon om misleiding te gaan en dat is een enorm kwalijke zaak. Ook al vond ik de fout van Vechain redelijk onprofessioneel overkomen, daarbij had ik niet het idee dat het werd gedaan om mensen te misleiden.

Ik hoop voor Walton zelf dat de schade meevalt en dat er echt een samenwerking met Alibaba Cloud is, maar mocht uiteindelijk blijken dat de samenwerking met Alibaba Cloud niet bestaat of dat het heel weinig voorstelt, dan mag Walton daar enorm op worden afgerekend wat mij betreft.

Zo wordt er nu gesuggereerd dat met de partnership hierop werd gedoeld, maar als ik dat zo bekijk kan ieder bedrijf zich daar als partner aanmelden en heeft het daarom dus vrij weinig waarde. Mocht dat het geval zijn (wat niet bevestigd is, tot nu toe zijn het alleen geruchten/theorieën), dan zie ik de huidige actie van Walton als pure misleiding, want zij zullen zelf ook begrijpen dat mensen er meer van verwachten als er een samenwerking met Alibaba Cloud wordt aangekondigd.
Als bovenstaand allemaal echt waar is, dan kon dat wel eens ernstige imago schade betekenen voor WTC met alle gevolgen van dien voor de koers. Voor 48 uur dan in iedergeval. 8)7 |:(

• Richh
pirodr01 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 15:02:
How much THOR Power will VET holders receive?

B = Base THOR Power generation rate for 1 VET held (0.00042 THOR Power a day);

FR = Amount of VET distributed from the Foundation Reward Pool (150 million VET);

F = Amount of THOR Power the Foundation Reward Pool generates per Day (150 million VET x 0.00042 = 63,000 THOR Power);

A = Number of Authority Node designated VET (101 nodes x 250,000 = 25,250,000 VET);

M = Number of Mjolnir Masternodes designated VET (variable);

T = Number of Thunder nodes designated VET (variable);

S = Number of Strength nodes designated VET (variable);

NB = BASE reward generation rate for all Nodes.

Economic Nodes extra Thor reward formula , F, M, T, S is known, Solve for NB

F =(A*NB*(1+100%))+ (M*NB*(1+100%)) + (T*NB(1+50%)) + (S*NB(1+0%)).
Confused? Here’s an Example A

Given the condition that Foundation allocates 150 million VET to generate THOR Power for Node Holders. Due to the varying nature of M, T, and S the following are ASSUMED numbers based on educated calculations.

F = 63,000 THOR Power generated by 150 million Foundation VET Daily;

A = 25,250,000 VET (101 Authority Nodes on chain, at 250,000 VET per node);

M = 100,000,000 VET (667 Qualified Mjolnir Nodes on chain, at 150,000 VET per node);

T = 80,000,000 VET (1600 Qualified Thunder Nodes on chain, at 50,000 VET per node);

S = 50,000,000 VET (5000 Qualified Strength Nodes on chain, at 10,000 VET per node);

NB ~= 0.00015 THOR Power per VET a day.

Under Example A : Mjolnir Masternode THOR Power Generation Rate

0.00042+(0.00015*200%) = 0.000720 THOR Power per VET a day or 0.2628 Per Year;

An increase of +75.2% THOR Power Generation rate compared to None-Node Holders;

The base 150,000 VET will amount to 39,420 Thor Power a year!

Under Example A : Thunder Node THOR Power Generation Rate

0.00042+(0.00015*150%) = 0.000645 THOR Power per VET a day or 0.23542 per Year.

An increase of +57.0% THOR Power Generation rate compared to None-Node Holders;

The base 50,000 will amount to 11,771 THOR Power a year!

Under Example A : Strength Node THOR Power Generation Rate

0.00042+(0.00015*100%) = 0.000570 THOR Power per VET a day or 0.20805 per Year;

An increase of +38.7% THOR Power Generation rate compared to None-Node Holders;

The base 10,000 VET will amount to 2,080.50 THOR Power a year!
A.) Hoeveel THOR kost 1 transactie in de VeChain blockchain?

B.) Wat vind jij een acceptabele prijs voor een bedrijf om te betalen voor 1 transactie?

C.) 10.000 VET is $45.000 op dit moment. Wat vind jij een realistisch 'rentepercentrage' voor dit bedrag? Oftewel: wat is een realistische waarde van 2080 THOR?

De vraag is nu of (A. keer B.) gelijk is aan (C. gedeeld door 2080).

De hele set wiskunde die je hierboven hebt geplaatst is verder tamelijk irrelevant.

• pirodr01
Richh schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 15:08:
[...]

A.) Hoeveel THOR kost 1 transactie in de VeChain blockchain?

B.) Wat vind jij een acceptabele prijs voor een bedrijf om te betalen voor 1 transactie?

C.) 10.000 VET is $45.000 op dit moment. Wat vind jij een realistisch 'rentepercentrage' voor dit bedrag? Oftewel: wat is een realistische waarde van 2080 THOR?

De vraag is nu of (A. keer B.) gelijk is aan (C. gedeeld door 2080).

De hele set wiskunde die je hierboven hebt geplaatst is verder tamelijk irrelevant.
Dat is nou eenmaal de berekening, de enige factor die nu onbekend is, is de fiat waarde van Thor, maar dit is hoe Thor straks uitgekeerd zal gaan worden.

• Bmfd
Verwijderd schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 15:04:
[...]

Als bovenstaand allemaal echt waar is, dan kon dat wel eens ernstige imago schade betekenen voor WTC met alle gevolgen van dien voor de koers. Voor 48 uur dan in iedergeval. 8)7 |:(
Haha, ik ben het er mee eens dat de cryptocommunity in dat opzicht redelijk hypocriet is en dit soort dingen snel weer worden vergeten zodra er geld aan verdiend kan worden, maar als blijkt dat de partnership echt niet bestaat, dan verwacht ik dat dat wel een langdurig effect op de koers gaat hebben (in ieder geval langer dan 2 dagen). Kijk bijvoorbeeld maar naar de koers van EMC2. :+

Verwijderd

Bmfd schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 15:11:
[...]

Haha, ik ben het er mee eens dat de cryptocommunity in dat opzicht redelijk hypocriet is en dit soort dingen snel weer worden vergeten zodra er geld aan verdiend kan worden, maar als blijkt dat de partnership echt niet bestaat, dan verwacht ik dat dat wel een langdurig effect op de koers gaat hebben (in ieder geval langer dan 2 dagen). Kijk bijvoorbeeld maar naar de koers van EMC2. :+
Hehe einsteinium ja. Die deed het leuk in december maar is nu echt compleet van het toneel verdwenen. Arme bagholders daar. Wel leuk op getrade trouwens toen.

• Richh
pirodr01 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 15:10:
[...]

Dat is nou eenmaal de berekening, de enige factor die nu onbekend is, is de fiat waarde van Thor, maar dit is hoe Thor straks uitgekeerd zal gaan worden.
Dat snap ik ook wel.

Daarom probeer ik een hypothetisch bedrag te koppelen aan 1 Thor. Mijn punt is: bij een extreem lage prijs per Thor zullen de hodlers ontevreden zijn met de ROI. Bij een acceptabele ROI zullen bedrijven de transactiekosten te hoog vinden.

• pirodr01
Richh schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 15:13:
[...]

Dat snap ik ook wel.

Daarom probeer ik een hypothetisch bedrag te koppelen aan 1 Thor. Mijn punt is: bij een extreem lage prijs per Thor zullen de hodlers ontevreden zijn met de ROI. Bij een acceptabele ROI zullen bedrijven de transactiekosten te hoog vinden.
Dat ligt eraan, mogelijk dat Thor opgedeeld kan worden in delen, net als BTC?
Het is inderdaad nog niet helemaal duidelijk, dat is zo. Aan de andere kant is elk dividend mooi meegenomen lijkt mij.

Wat duiken veel alts opeens tegelijk naar beneden zeg :|

• pirodr01
iemand enig idee wat er aan de hand is? Check Nulls, icon, neo, ven, aion, ethos...allemaal tegelijk snoekduik?

Verwijderd

pirodr01 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 15:18:
iemand enig idee wat er aan de hand is? Check Nulls, icon, neo, ven, aion, ethos...allemaal tegelijk snoekduik?
Jazeker, de bubble is hier. >:)

• mark-k
  • Laatst online: 13-01 20:11

mark-k

AKA markkNL

Richh schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 14:58:
[...]

Die node kost ook geld, omdat je transacties zal moeten valideren. Heeft ook voordelen om die dus niet te hebben :P

Ik ben heel benieuwd of we in juni inderdaad een mainnet gaan zien waar ook al daadwerkelijk iets op werkt, en of die 180 usecases ook daadwerkelijk gerealiseerd gaan worden én geld over hebben per transactie op de blockchain.

Het idee is best serieuze getallen waard, maar ik zie de toekomst iets anders voor me :P

[...]

Wat is 1 Thor (= 1 transactie neem ik aan) waard? 1 cent? 5 cent? 1 dollar?

Vanuit bedrijven kan ik me voorstellen dat 1 cent voor iedere transactie al een behoorlijk kostbare hobby gaat worden. Ik heb hier eerder gelezen dat de voedselindustrie voor ieder transport en verwerking een transactie wil uitvoeren; stel dat de producent van blikjes tomatenpuree voor iedere stap 1 cent moet betalen. Dan zal het blikje tomatenpuree ongeveer 2x zo duur worden dan dat het nu is.
Ik denk niet dat de consument bij de appie bereid is om twee keer zoveel te betalen voor een VeChain-enabled blikje tomatenpuree.

Vanuit de bezitters zou 1 dollar (slechts 100x zo hoog als de al enigszins onrealistische 1 cent hierboven) misschien leuker klinken. Dan krijg je dus 365 dollar per jaar. 2200 VEN kost je op dit moment 10.000 dollar. Je winst op jaarbasis is dan dus 3,7%.

Ik denk dat er beleggingsplannen bestaan die betere percentages bieden voor meer zekerheid.
1 Thor is evenveel waard als 3 Captain America, 0.1 Hulk, 1.5 Iron Man, 12.000 HawkEye, of 2 Black Panthers :+

• pirodr01
Verwijderd schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 15:19:
[...]

Jazeker, de bubble is hier. >:)
Whoei dat was een snelle uitverkoop! Blij dat ik BTC klaar had staan oOo

• tias86
nuls heeft de afgelopen week alleen maar gestegen, op een correctie kan je wachten. niks aan t handje vooralsnog

• pirodr01
tias86 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 15:21:
nuls heeft de afgelopen week alleen maar gestegen, op een correctie kan je wachten. niks aan t handje vooralsnog
uhuh...kijk al die andere munten ff voor de grap...is echt geen correctie van 1 coin dit.

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
MitchellHearth schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 12:46:
[...]

Ik noem ADA geen shitcoin. Zeker niet. Ze moeten hun ambities alleen nog wel gaan waarmaken en ik ben wel van mening dat ADA momenteel veel te hoog staat.
Dat begreep ik uit je post, maar dan zit ik er naast. Overpriced is een heel ander verhaal ja ;)

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• Richh
pirodr01 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 15:15:
Dat ligt eraan, mogelijk dat Thor opgedeeld kan worden in delen, net als BTC?
Dat neem ik aan, bij een 'laag' VET-bezit krijg je ook geen hele Thor.

Maar als we op die fiets doorgaan, zal het nog veel dramatischer worden. Er zijn 475 miljoen VEN's in omloop nu, die (stel even dat iedereen 10.000 VEN heeft, dat is de meest positieve situatie) verdeeld zijn over 47.500 bezitters. Dat levert ongeveer 100 miljoen Thor op ieder jaar.

Stel dat je 1000 transacties mag doen voor 1 Thor, dan zouden er 100 miljard transacties per jaar kunnen worden gedaan (dat is meer dan 3000 per seconde). Zoveel transacties zijn er nog láng niet. Er zal een gigantisch overschot in aanbod ontstaan, 1 Thor zal praktisch waardeloos worden, in ieder geval op het moment dat het mainnet lanceert.

In tegenstelling tot NEO heeft VEN verder geen waarde voor de bezitter.
Aan de andere kant is elk dividend mooi meegenomen lijkt mij.
Bij de Rabobank krijg ik 0,05% rente, dat zou meer zijn dan wat Thor me oplevert :P

• Replay256
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Iemand die dit verifiëren? er wordt 3000 eth weggegeven 8)7

https://twitter.com/vecha...status/971050812259487744

Pas op, bovenstaande is dus een scam :)

[ Voor 16% gewijzigd door .oisyn op 07-03-2018 15:54 ]

• pirodr01
Richh schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 15:26:
[...]

Dat neem ik aan, bij een 'laag' VET-bezit krijg je ook geen hele Thor.

Maar als we op die fiets doorgaan, zal het nog veel dramatischer worden. Er zijn 475 miljoen VEN's in omloop nu, die (stel even dat iedereen 10.000 VEN heeft, dat is de meest positieve situatie) verdeeld zijn over 47.500 bezitters. Dat levert ongeveer 100 miljoen Thor op ieder jaar.

Stel dat je 1000 transacties mag doen voor 1 Thor, dan zouden er 100 miljard transacties per jaar kunnen worden gedaan (dat is meer dan 3000 per seconde). Zoveel transacties zijn er nog láng niet. Er zal een gigantisch overschot in aanbod ontstaan, 1 Thor zal praktisch waardeloos worden, in ieder geval op het moment dat het mainnet lanceert.

In tegenstelling tot NEO heeft VEN verder geen waarde voor de bezitter.

[...]

Bij de Rabobank krijg ik 0,05% rente, dat zou meer zijn dan wat Thor me oplevert :P
Daarom wordt er de eerste tijd ook vanuit een pool uitgekeerd en niet op basis van transacties uit de praktijk. Dit loopt stapsgewijs af in afwachting van een toename in transacties. Hier is allemaal echt wel over nagedacht hoor..

• pirodr01
Zo'n beetje de oudste scam van twitter inmiddels dit...

• The Redman
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01:13
vechaniofficial, zit je nu te trollen?

Er wordt geen gratis ETH weggegeven.

• Weakhand
Gast... Obv. scam.

• Replay256
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Duidelijk idd.. Thanks

• Son Gohan
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 20-01 13:41
Zelfs een blinde ziet dat het ; 'VeChain Foundation @vechaniofficiaI' is dus NEP. Nee geen NEP-5.

• tias86
De reacties zijn allemaal wel heel positief, zelfs screenshots met bewijs.

• Rookert25
Scam, zie de twitteraccount, zitten kleine taalfouten in.

Dit is een hardnekkig probleem waar Twitter te weinig aan doet. Als je op etherscan kijkt zie je dat het nepadres van deze scammers echter daadwerkelijk 0.5-1 ether per keer op haalt en dus is halen ze honderden tot duizenden dollars hiermee op.

• The Redman
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01:13
tias86 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 15:30:
[...]

Bots.

• pirodr01
tias86 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 15:30:
[...]

iets met photoshop en zo.

• mark-k
  • Laatst online: 13-01 20:11

mark-k

AKA markkNL

pirodr01 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 15:31:
[...]

iets met photoshop en zo.
Zelfs dat hoeft niet, kwestie van ETH naar jezelf sturen, verlies je niks mee (buiten wat transactiekosten)
Pagina: 1 ... 150 ... 204 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Meediscussieren over het reilen en zeilen van dit topic? Dat kan hier :)

Verdere regels:
  • Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
  • Geen links met referral, geen gebedel om invites. Voor Bl3p invites, zie Bl3p invites, hier te delen en verkrijgen \[2.0]
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!