Ik moet zeggen dat ik een dergelijke "mijn glas is halfvol en de jouwe half leeg instelling" van sommige mensen hier nooit gesnapt heb (en ik dit een "Tweakers community" ook onwaardig vind).
- Dat je enthousiast bent als het goed gaat met je coin (en dat het leuk is om dit enthousiasme te delen) is toch een mooi onderdeel van de "cryptorit" waar we inzitten?
- Dat je elkaar steunt als het slechter gaat met je investering door te relativeren (door ervaring/informatie van de markt algemeen of coin specifiek nieuws/informatie) is toch ook mooi.
- Dat je elkaar behoedt voor impulsief handelen (door ervaring/informatie van de markt algemeen of coin specifiek nieuws/informatie of een opbouwend kritische houding) is toch mooi
- Dat je mogelijk inhoudelijk kritisch bent richting de markt of coin om een (inhoudelijke) discussie te voeren, dat kan ook mooi zijn
De je een ander financieel verlies gunt, hoopt dat jou coin moont en de andere "ik quote" kapot gaan of hoopt enthousiaste mensen (financieel) op hun bek gaan om daar vervolgens smakelijk om te wijzen en lachen, daar snap ik echt geen hol van. Als je hoopt dat het goed gaat met jou investering is wat anders als hopen dat het slecht gaat met de investering van een ander.
Dat wil niet zeggen dat het ook gezegd mag worden als een coin daalt.... maar, dat kan je best op een normale toon zeggen (in plaats van haha... ik dans lekker op je graf achtige reacties... wat kinderachtig en weinig toevoegend). Het slowchat topic (dat ik in eerste instantie interessant vond) is langzaam een schoolplein vol pesterig gedrag geworden.
Ik begrijp ook wel dat een toenemende marktdominatie van coin x en daling van coin y tot gevolg heeft... en dat mag zeker gezegd worden. Dat is echter een noodzakelijk kwaad voor je investering en zou geen doel op zich moeten zijn.
Een nee, dergelijk opmerkingen tegen een ander zijn niet grappig of gevat. Alleen flauw en makkelijk.
Het is de toon die de muziek maakt.

(p.s. dit is maar gericht naar sommige hoor).