Verzinkt staal gaat op den duur roesten bij de gaten, want daar boor je de verzinking weg.Knopsje schreef op maandag 13 november 2023 @ 13:41:
Geïnspireerd door alle ervaringen hier een opgezet gemaakt voor de nog te plaatsen monoblock warmtepomp. Hij komt op het (houten) dak van de aanbouw. Ik heb op basis van de twee lichtkoepels geprobeerd te achterhalen waar de balken lopen en daar het frame voor de warmtepomp op uit laten komen.
[Afbeelding]
Hij komt dan dicht tegen de achtergevel aan (onderkant van tekening). Maatvoering wordt als volgt:
[Afbeelding]
Bedacht om het in 50x50x2 verzinkte stalen kokers uit te voeren, die dan via IM-90 veren op stoeltegels komen te rusten. Doorbuiging zou dan minimaal moeten zijn.
Iemand opmerkingen of aanvullingen voor ik materiaal ga bestellen?
Een overspanning van 2,5 meter met 50x50x2 balken gaat wel doorbuigen hoor. Geen idee hoeveel precies, maar omdat je ze ook nog eens niet in de midden belast zou ik wel even een berekening maken. Er is hier eerder een linkje langs gekomen naar een site waar je dat kunt doorrekenen.
WP: Toshiba Estia 8kW split HWT-801H(R)W-E + HWT-1101 binnenunit met 300 liter SWW tank. PV: 4 strings, totaal 12590 Wp