Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:46
PhilipCl schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 12:18:
[...]

Dan heb je die houder toch niet nodig, ontsiert alleen maar het dashboard.
Waarom zou ik hem niet nodig hebben dan? Ik gebruik Flitsmeister op de telefoon zodat ik het multimediascherm voor andere doeleinden kan gebruiken.

[ Voor 40% gewijzigd door CarJunkyXL op 21-07-2020 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
.

[ Voor 98% gewijzigd door CarJunkyXL op 21-07-2020 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipCl
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 17-12-2020
m.lammers schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 12:20:
[...]

Waarom zou ik hem niet nodig hebben dan? Ik gebruik Flitsmeister op de telefoon zodat ik het multimediascherm voor andere doeleinden kan gebruiken.
Ik heb geen zware voet en bijgevolg heb ik flitsmeister niet nodig; plus dmv snelheidsbordherkenning word ik er permanent attent op gemaakt in de head-up projectie hoe snel ik mag, in Nederland krijg ik dan twee snelheden, de normale en de tijdelijke. Zet ik mijn auto in Maximum Range dan kan ik niet eens sneller dan wat de auto geregistreerd heeft, maar dit heeft ook een nadeel, performantie is dan niet super, maar het kan wel. Ik heb al zeker 5 jaar geen boete meer gekregen, als het niet langer geleden is. Ouder worden heeft zo zijn voordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
Ik heb zelf ook al jaren geen prent meer gehad. **Knock on wood**.

Mijn reistijd is van 06:00 tot 07:00. Dan is het overal 100 in Nederland op de snelweg. Ik rij enkele rit 98 kilometer, waarvan 95 op de snelweg. 100 is dan pure marteling op dit tijdstip om die afstand af te leggen. Nee. Dat is niet aan mij besteed. Toen mijn traject nog 130 was mocht het van mij zelfs een tandje harder. Heb je tenminste het gevoel dat je vooruit komt.

Maar we dwalen af van de Mercedes discussie. Dus back ontopic; Ik snap dat het estetisch niet het mooiste is, daar heb je gelijk in. Echter in de situatie zoals ik die gebruik is het wel de mooiste oplossing en blijft de telefoon goed in de Ali Express houder zitten.

[ Voor 4% gewijzigd door CarJunkyXL op 21-07-2020 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

Ik ben al een tijdje druk aan het sparen voor een andere auto en na een tijdje zoeken is mijn oog gevallen op een CLA 45 AMG. Bouwjaar 2015-2016 ongeveer. Ik heb nog niet genoeg bij elkaar, maar ben intussen wel aan het kijken waar ik op moet letten als ik er 1 ga kopen. Zijn er hier eigenaren van deze type Mercedes en wat zijn de punten waar je vooral op moet letten? Vanaf welk jaar kan ik ervan uitgaan dat er Carplay mogelijkheden in het infotainment zitten?

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
thunder8 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 13:16:
Ik ben al een tijdje druk aan het sparen voor een andere auto en na een tijdje zoeken is mijn oog gevallen op een CLA 45 AMG. Bouwjaar 2015-2016 ongeveer. Ik heb nog niet genoeg bij elkaar, maar ben intussen wel aan het kijken waar ik op moet letten als ik er 1 ga kopen. Zijn er hier eigenaren van deze type Mercedes en wat zijn de punten waar je vooral op moet letten? Vanaf welk jaar kan ik ervan uitgaan dat er Carplay mogelijkheden in het infotainment zitten?
Je hebt minimaal COMAND NTG5.1 nodig om Carplay te kunnen activeren.
How to activate Mercedes CarPlay and Android Auto
What you need:
  • You must have COMAND NTG5.1 Audio System / Audio20 head unit
  • Mercedes CarPlay Activation Module
  • To use Android Auto or CarPlay you will need to install smartphone integration package.
  • Part Number A2468203800
http://www.mercedesmedic....droid-auto-comand-ntg5s1/

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Rivanov schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 13:23:
[...]

Je hebt minimaal COMAND NTG5.1 nodig om Carplay te kunnen activeren.

[...]

http://www.mercedesmedic....droid-auto-comand-ntg5s1/
Dus bij een 2015 model moet je kijken of deze al 5.1 heeft en dan kan het geactiveerd worden. Heb je 5.0, moet je eerst de update naar 5.1 zien te krijgen. Voor 2015 geen optie zo te zien. Dan zit ik gelukkig beetje in de juiste leeftijd te zoeken.

Nu zien dat ik meer achter de zwakke plekken kan komen van dit model. Enige wat ik gevonden heb is dat de Haldex koppeling achteras een issue kan worden en dat die best duur is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Deze is "helaas" van 2014, maar verder wel een mooie uitvoering.

Afbeeldingslocatie: https://voorraad.rijtautos.nl/static-storage1/autodata/images/occasions-module/03/15266203_1.jpg?2556566691

https://voorraad.rijtauto...-4matic/occ15266203-b53b2

[ Voor 28% gewijzigd door Rivanov op 21-07-2020 13:53 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Zeker. Kleur en opties zijn goed, maar wil toch liever 2015-2016 hebben. Kijk voornamelijk in Duitsland, heb niet zoveel problemen ermee er 1 in te voeren. Totaalprijs met NL kenteken qua budget is rond 30-35k, zodra de spaarpot genoeg gevuld is. Ben me momenteel voornamelijk nog aan het orienteren om goed beslagen ten ijs te komen en verrassingen achteraf zoveel mogelijk te voorkomen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 15:24
Iemand ervaring met zoiets

€ 53,02 40% Off | 15W car qi wireless charger phone charger charging plate for Mercedes Benz W177 W246 A180 AMG A35L GLB A B Class 2019 2020
https://a.aliexpress.com/_BToaGt

Eigenlijk wil ik een draadloze oplader in de auto; kabeltje heb ik geen behoefte aan; gebruik toch geen carplay maar wel fijn om tussendoor wat bij te kunne laden.

Anders alternatief (veilig; geen kortsluiting ed) is ook welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wd200 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 15:54:
Iemand ervaring met zoiets

€ 53,02 40% Off | 15W car qi wireless charger phone charger charging plate for Mercedes Benz W177 W246 A180 AMG A35L GLB A B Class 2019 2020
https://a.aliexpress.com/_BToaGt

Eigenlijk wil ik een draadloze oplader in de auto; kabeltje heb ik geen behoefte aan; gebruik toch geen carplay maar wel fijn om tussendoor wat bij te kunne laden.

Anders alternatief (veilig; geen kortsluiting ed) is ook welkom
Goeie vraag ik heb daar ook wel oren naar. De originele optie was me te duur voor wat het oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:22
thunder8 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 13:16:
NTG 5.1 heb je dan inderdaad nodig en dit is doorgevoerd vanaf facelift model. Dit is medio 2016 gestart.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Die grille :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
ik zag iemand die zijn A geüpgraded heeft met een diffusere en sierstukken, ziet er echt dik uit zo

Afbeeldingslocatie: https://www.aclassclub.co.uk/cdn-cgi/image/format=auto,onerror=redirect,width=1920,height=1920,fit=scale-down/https://www.aclassclub.co.uk/attachments/fsdfsdfss-jpg.6033/

Zelf geen fan van het zwart omdat mijn inziens het AMG pakket dan minder goed uit komt.

[ Voor 13% gewijzigd door wd200 op 22-07-2020 07:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is toch gewoon een std AMG grille? Wat is daar mis mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Dat is de Panamericana grill. Vind die persoonlijk erg mooi.
Hier in Eindhoven rijdt ook een A-Klasse hatchback rond met deze grill.

Is echter niet standaard en dien je er achteraf op te laten monteren. @Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Rivanov schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 08:40:

Is echter niet standaard en dien je er achteraf op te laten monteren. @Verwijderd
Ik vind de grille zeker mooi, maar hij staat voor geen meter in de oude CLA. Het klopt gewoon niet op de één of andere manier. In de nieuwe CLA (standaard bij 45s) staat hij echter wel erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 08:00:
[...]

Dat is toch gewoon een std AMG grille? Wat is daar mis mee?
Antwoord is al gegeven, maar zo is de oude CLA nooit af-fabriek uitgevoerd. Terecht m.i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 12:17

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 17:37:
[...]

Goeie vraag ik heb daar ook wel oren naar. De originele optie was me te duur voor wat het oplevert.
Ik heb het originele in mijn wagen maar gebruik het eigenlijk nooit. Switch nogal eens richting Google maps/Android auto en helaas moet je dan met een kabel pielen tijdens het rijden. Wel erg jammer dat het niet wireless is want de kabel input zit waar ook je sleutel en bekerhouders zitten waardoor dat een erg druk stukje auto is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
ik vind die plek voor de telefoon sowieso slecht uitgedacht.
Ik heb een Nokia 7.2 en dat ding past daar net in.
En dan heb ik de kabel nog niet aangesloten.
doe ik dat ligt het er allemaal niet lekker bij, en is er ook druk op de aansluiting.
Liever had ik een soort diepe gleuf gehad waar je hem inschuift en dan zo het kabel in prikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

swtimmer schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 09:00:
[...]

Ik heb het originele in mijn wagen maar gebruik het eigenlijk nooit. Switch nogal eens richting Google maps/Android auto en helaas moet je dan met een kabel pielen tijdens het rijden. Wel erg jammer dat het niet wireless is want de kabel input zit waar ook je sleutel en bekerhouders zitten waardoor dat een erg druk stukje auto is.
De sleutel zit toch gewoon in je broekzak mag ik aannemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rivanov schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 08:40:

Ah! Dat wist ik niet. Vind hem wel erg vet staan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-06 16:09
Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 20:44:
[...]

De sleutel zit toch gewoon in je broekzak mag ik aannemen?
Zeker als ik een langere rit heb, haal ik mijn broekzakken leeg, dus telefoon, sleutels, portemonnee leg ik allemaal in het middenconsole. Misschien onverstandig, want risico met uitstappen, maar dan kan er ook niets in de weg zitten. Vooral een sleutelbos(je) kan irritant zijn en afhankelijk van de broek soms de portemonnee ook. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
Mijn bestelde company car komt/kwam normaal gezien deze week bij de dealer toe, dus nu is het aftellen écht begonnen. Al eens gekeken naar carwash opties: vroeger nam ik altijd het goedkoopste, maar die mooie Denim Blue kleur ga ik wel willen onderhouden :D

Sowieso zou ik voor minimaal de Wax optie willen gaan. Maar ik vraag me af of de duurdere opties ook nuttig zijn: ik lees online dat chassis reiniging wel interessant is mbt zoutophoping bijvoorbeeld, maar ik lees ook dat chassis reiniging potentieel schade aan het voertuig kan aanrichten. Wel vond ik maar 1 site dat dit zei, dus de kans lijkt laag. Iemand die hier meer know-how rond heeft of dit echt zo is, of is het toch gewoon veilig tegenwoordig?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-iF4YM7JK43YUaLgz-w8nvnBVDw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dFCt4mjLRLmDNczZTMsZereQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibr
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-11-2021

ibr

Heeft er toevallig iemand goede ervaringen met het aftermarket activeren van Android Auto / Apple Carplay (regio Den Haag)? Het gaat om een W176 A-klasse (bj januari 2017).
Ik zie een hoop volk op Marktplaats dit voor 20/30 piek aanbieden, maar weet niet of dit echt werkt (Aliexpress OBD dongel haalde bij mij niets uit, weer retour gestuurd).

MBDB (MB dealer Den Haag) weigert dit te doen onder het mom van te lastig / complex en duur.

Altijd rekening houden met toeval, kans & geluk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
ibr schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 12:50:
Heeft er toevallig iemand goede ervaringen met het aftermarket activeren van Android Auto / Apple Carplay (regio Den Haag)? Het gaat om een W176 A-klasse (bj januari 2017).
Ik zie een hoop volk op Marktplaats dit voor 20/30 piek aanbieden, maar weet niet of dit echt werkt (Aliexpress OBD dongel haalde bij mij niets uit, weer retour gestuurd).

MBDB (MB dealer Den Haag) weigert dit te doen onder het mom van te lastig / complex en duur.
Die OBD dongle zou het moeten doen. Via MP heb ik toen ook laten doen in mijn CLA jan-2017. Kostte me toen nog € 50,-, want was vrij nieuw.

Gewoon iemand bellen (MP) dan komt het allemaal goed. De dealer moet je maar even niet serieus nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xBytez
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-09 10:11
Heb een verzoekje geplaatst bij de dealer om de CLA te laten updaten naar MBUX Fresh Up 3, ik krijg dit als antwoord:
Het updaten van de headunit mogen wij helaas niet uitvoeren zonder dat hier een aantoonbare reden voor is (ook in de zin van “klant ervaart problemen met bluetooth” dan moet dit bewezen worden d.m.v. storingscodes).
Iemand anders hier ook ervaring mee? Vind het eigenlijk wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xBytez schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 15:31:
Heb een verzoekje geplaatst bij de dealer om de CLA te laten updaten naar MBUX Fresh Up 3, ik krijg dit als antwoord:

[...]

Kunnen we in de release notes van freshup 3 niet uitvinden welke bugs er gefixed zijn en die dan specifiek vermelden als een issue dat je ervaart :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xBytez
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 16:18:
[...]

Kunnen we in de release notes van freshup 3 niet uitvinden welke bugs er gefixed zijn en die dan specifiek vermelden als een issue dat je ervaart :+
Ik heb stiekem even op het A-Class Club forum gezocht et voilá.

Uit https://www.aclassclub.co...p3-is-here.18672/page-11:
"The best thing to say seems to be just mentioning the audio alerts for personal POIs not working."
Ik heb wat POIs op een stickje gezet, ingeladen en dit gemeld in de mail terug dat het niet als verwacht werkt.

We zullen zien (en hopelijk de dealer deze post niet :+)

[ Voor 3% gewijzigd door xBytez op 24-07-2020 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xBytez schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 16:21:
[...]

"The best thing to say seems to be just mentioning the audio alerts for personal POIs not working."
Ik heb wat POIs op een stickje gezet, ingeladen en dit gemeld in de mail terug dat het niet als verwacht werkt.

Keep us posted! Dan doe ik hem ook :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinity999
  • Laatst online: 20:27
xBytez schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 16:21:
[...]

als je android auto hebt kun je ook nog vermelden dat dat voor geen meter werkt i.c.m. het touchpad. Dit is ook gefixt in Fup3.
Genoeg redenen dat hij er niet meer omheen kan om te updaten.
Daarbij weet je nooit wat er nog meer is aangepast in het backend waar je nu niets van merkt maar dat bij toekomstige aanpassingen of updates wel belang kunnen zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DvD77
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-09 09:14
Asgaro schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 12:40:
, maar die mooie Denim Blue kleur ga ik wel willen onderhouden :D
Als je de kleur wil onderhouden.. lees : mooihouden, dan zorg je dat je nooit in de KRASstraat komt..
Maar dat zijn mijn 2 centen :)

Neem hier eens een kijkje :
Het grote auto detailing topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
DvD77 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 21:46:
[...]

Als je de kleur wil onderhouden.. lees : mooihouden, dan zorg je dat je nooit in de KRASstraat komt..
Maar dat zijn mijn 2 centen :)

Neem hier eens een kijkje :
Het grote auto detailing topic
Een goede wasstraat is niks mis mee. Ook met handwassen kan je schade berokkenen. Overigens moet je hier ook tijd voor hebben óf willen maken. Ik heb het vroeger ook een beetje gedaan, maar op een gegeven moment werd ik er gek van. Het wordt anders een obsessie.

Mijn advies: rij hem gemiddeld 2x per week door een goede wasstraat en laat je auto twee keer per jaar poetsen door een pro. Blijft ie ook héél mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
2x pw door de wasstraat is 120 euro waskosten per maand..
ik vind 3-4x per maand wel genoeg ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
wd200 schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 12:13:
2x pw door de wasstraat is 120 euro waskosten per maand..
ik vind 3-4x per maand wel genoeg ;-)
Bij ons niet, want we hebben hier abonnementen. € 28,- incl. btw per maand voor onbeperkt wassen met een restrictie van één keer per dag op een vast kenteken. Dan nog twee keer per jaar op girl-day (ben man overigens haha, maar dan is het goedkoper) de auto laten poetsen en hij blinkt het hele jaar door.

[ Voor 20% gewijzigd door Redondo1982 op 25-07-2020 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
Redondo1982 schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 16:00:
[...]

Bij ons niet, want we hebben hier abonnementen. € 28,- incl. btw per maand voor onbeperkt wassen met een restrictie van één keer per dag op een vast kenteken. Dan nog twee keer per jaar op girl-day (ben man overigens haha, maar dan is het goedkoper) de auto laten poetsen en hij blinkt het hele jaar door.
Hoe kan je onbeperkt wassen voor 28 euro en goede wasstraat hebben ?

Ik ga hier in de buurt bij een vrij nieuwe en voor mijn option een goede wasstraat.
1x per maand het beste programma met wax, polsih ed voor 19,50 en tussen door gewoon wassen voor 8,50.
elke week het duurste programma heeft geen zin want na 2-3 weken zit de wax er nog prima op tenminste voor mij goed genoeg als je de regendruppels er op ziet "liggen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
wd200 schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 16:10:
[...]

Hoe kan je onbeperkt wassen voor 28 euro en goede wasstraat hebben ?

Ik ga hier in de buurt bij een vrij nieuwe en voor mijn option een goede wasstraat.
1x per maand het beste programma met wax, polsih ed voor 19,50 en tussen door gewoon wassen voor 8,50.
elke week het duurste programma heeft geen zin want na 2-3 weken zit de wax er nog prima op tenminste voor mij goed genoeg als je de regendruppels er op ziet "liggen"
Sinds kort hebben ze die abo’s. Vroeger inderdaad ook los kopen en toen was het iets van 15-16 euro per keer. Wel een aardig concern die veel klanten heeft. Auto komt er goed uit iig. Het is een hele lange wasstraat waar er veel aandacht is voor alle elementen van de auto.

Maarja, we gaan een beetje offtopic haha

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

De roadtrip is inmiddels voorbij, heb de CLA 200d door 13 landen (incl thuisland) heen gesleept :+

Over het algemeen allemaal goed. Gemiddeld verbruik alles bij elkaar 4,5L/100km, niet slecht, gezien er veel zwaar beladen kilometers zijn gemaakt, bergen, duitse autobahn enz.

Paar kleine irritaties onderweg, zo gaf hij 2x aan "Service A Now" terwijl dat pas over 10k km hoeft. Na een paar uur was de melding weer weg en gaf hij de normale Service A in 10k km" melding.
Het bestuurdersraam hield er ook weer mee op. Ook dat was na een paar uur weer werkend.

Eigenlijk het grootste probleem met de CLA is dat het een emotieloze auto is. Saai om in te rijden(doch comfortabel, daarover geen klachten). Wellicht is het de 2L diesel, of de duitse degelijkheid(niet zo heel degelijk), maar het doet me allemaal niets.

De volgende keer weer minimaal een V6 (of electrisch) en niet meer Duits.

Nog wat fototjes voor de liefhebbers:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xNe76fnISvp9a76yCiyXGKeSD14=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Sn7lzxQ68AR64DoPDJODB6Oa.jpg?f=fotoalbum_large
Letland, Riga

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7hZIM6U_km7OFw9r0c_vcS0VgNc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F7KsW38yhpqdHfLL46a1ZKtM.jpg?f=fotoalbum_large
Ergens in Litouwen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hpTCc8n1b-hkHWBwaYjjsAL4qKE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9aHIWa0jrR3xXwSwNn07efQ5.jpg?f=fotoalbum_large
Gecrashed tankstation in Polen, nog gewoon in gebruik. :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C-xmpxbItan8tYxYVAECUGgsEP0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sJGFN7debHgK0mOI27cUKH10.jpg?f=fotoalbum_large
In het Tatra-gebergte, Slowakije.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c-7oHRs_d3ZqjEQAodLtVUaETys=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JhQ4MI5FOdc2eLmeRxByoqeP.jpg?f=fotoalbum_large
Kroatie, Senj.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-aUDfy4zUkYjxuIwre3kzOAHgUA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M3GM5lFRjoml08yG94GwbLDq.jpg?f=fotoalbum_large
Kroatie, Senj.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rS3lKxDPifgEyA4kzxNtaMAxf1w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qh7rmAkp0Vl4yAuMcJXcFVBt.jpg?f=fotoalbum_large
Kroatie, ergens...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DAJ9uo8q7zbEC4Z3gjrYVocTdx8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4RGykzyhDnCKgzr1ew2UCPlH.jpg?f=fotoalbum_large
Hongarije, ergens...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7ymu3f0IyDDJaEsXdzekGU8IGoM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PQGNBqyXHuJkHZ18iclnsl86.jpg?f=fotoalbum_large
Onze roadtrip-buddy kijkt haar ogen uit (geen zorgen over de achterbank, zie einde post)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/epRe4W_ejvYyKQ_URVHZoAh43Jg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AL4t1hURz0WrTzhg6uWQYmLD.jpg?f=fotoalbum_large
Polen, voor "devils rock"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Ye845ivlX745f2kcrLaqskVePU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KkNmHENB5oGXiUGZm7aDdku7.jpg?f=fotoalbum_large
Duitsland, dicht bij de Jaegermeister fabrieken O+

Dan om terug te komen op de achterbank, voor de honden-bezitters, ik heb deze achterbankbeschermer, werkt ideaal:
Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/71pPrzSIntL._AC_SL1500_.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellek92
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17-03-2021
(jarig!)
Mogelijk al eens besproken in dit Forum, maar ik mag per oktober een A-Klasse gaan rijden van mijn werkgever. Momenteel twijfel ik nog tussen de A180 Business Solution en A200 Business Solution. Zijn er mensen met ervaring met beide auto's die een degelijk advies kunnen geven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

jellek92 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 12:10:
Mogelijk al eens besproken in dit Forum, maar ik mag per oktober een A-Klasse gaan rijden van mijn werkgever. Momenteel twijfel ik nog tussen de A180 Business Solution en A200 Business Solution. Zijn er mensen met ervaring met beide auto's die een degelijk advies kunnen geven?
Je kan beide motorversies eens gaan proefrijden bij de dealer? Dan weet je precies wat je krijgt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
In principe zijn het beide dezelfde motoren (een Renault 1.3 viercylinder) maar is de A180 op een lager vermogen begrensd (136pk vs 163pk) en met een lager maximumkoppel. Voor mij wordt het dezelfde motor als de A180 in een B-klasse. Dat voldoet voor mij maar ik stel geen hoge eisen op dat vlak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellek92
(jarig!)
Admiral Freebee schreef op maandag 27 juli 2020 @ 13:00:
[...]

In principe zijn het beide dezelfde motoren (een Renault 1.3 viercylinder) maar is de A180 op een lager vermogen begrensd (136pk vs 163pk) en met een lager maximumkoppel. Voor mij wordt het dezelfde motor als de A180 in een B-klasse. Dat voldoet voor mij maar ik stel geen hoge eisen op dat vlak :)
Thanks guys. Vandaar ook mijn vraag, aangezien het dezelfde motor is: is het verschil in vermogen dermate merkbaar en rechtvaardigt die ervaring de 2-3K extra in prijs. Daarom ook net even de dealer gebeld om komende donderdag een proefrit te maken. Als er nog evaringsdeskundigen zijn die beide hebben gereden, hoor 't graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InterCC
jellek92 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 13:16:
[...]

Thanks guys. Vandaar ook mijn vraag, aangezien het dezelfde motor is: is het verschil in vermogen dermate merkbaar en rechtvaardigt die ervaring de 2-3K extra in prijs. Daarom ook net even de dealer gebeld om komende donderdag een proefrit te maken. Als er nog evaringsdeskundigen zijn die beide hebben gereden, hoor 't graag!
In de eerste paar versnellingen ga je het waarschijnlijk niet merken, maar probeer vooral op de snelweg eens op 100km/h in te halen en door te trekken naar 130 km/h. Daar (of met extra gewicht in de auto) wordt het verschil in vermogen en koppel het best duidelijk.
Afhankelijk van hoeveel kilometers je op de snelweg maakt zou ik de 163pk variant overwegen of juist niet, maar dat is hoe ik er in sta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• genialegek
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 06-01-2024
Ik zou ook even de levertijd checken. Als ie nog besteld moet gaan worden kan oktober nog weleens krap worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gearjunkie
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-09 07:57
Ik heb een proefrit met de A200 gemaakt. Deze vond ik voor het type motor waar ik toch wat mindere geluiden in verschillende reviews over had gelezen/gehoord, verrassend rap optrekken. Echter gezien die zelfde reviews ben ik voor de 2.0 A220 gegaan. En heb daar nog géén dag spijt van gehad. Ik had het geluk van de A220 Launch Edition. Deze was vorig jaar een kleine 4k goedkoper en nu alleen nog als A250 leverbaar. Ik heb de launch edition daarom bommetje vol met opties kunnen samenstellen. Inclusief AMG adaptive onderstel. :P

Check even deze duurtest van Autoweek

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xfsxBdYSSqvDYJ5jK8WbJ2u2hvc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y60Mr6e10viV3AE1XjUEMXqf.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Gearjunkie op 27-07-2020 16:04 ]

I'm not bothered by those who think they are right.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellek92
(jarig!)
Gearjunkie schreef op maandag 27 juli 2020 @ 15:52:
[...]

Ik heb een proefrit met de A200 gemaakt. Deze vond ik voor het type motor waar ik toch wat mindere geluiden in verschillende reviews over had gelezen/gehoord, verrassend rap optrekken. Echter gezien die zelfde reviews ben ik voor de 2.0 A220 gegaan. En heb daar nog géén dag spijt van gehad. Ik had het geluk van de A220 Launch Edition. Deze was vorig jaar een kleine 4k goedkoper en nu alleen nog als A250 leverbaar. Ik heb de launch edition daarom bommetje vol met opties kunnen samenstellen. Inclusief AMG adaptive onderstel. :P

Check even deze duurtest van Autoweek

[Afbeelding]
Ja heel nice. Vrees dat de 220/250 beetje buiten budget liggen. Levertijd heb ik gecheckt, Oktober is voor de hatch mogelijk, echter ga ik voor de Limousine, waarvan verwachtte leverdata ergens in Q1 2021 liggen. Opzich heb ik daar vrede mee, met corona in het achterhoofd maak ik voorlopig nog weinig KM's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jellek92 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 16:37:
[...]

Ja heel nice. Vrees dat de 220/250 beetje buiten budget liggen. Levertijd heb ik gecheckt, Oktober is voor de hatch mogelijk, echter ga ik voor de Limousine, waarvan verwachtte leverdata ergens in Q1 2021 liggen. Opzich heb ik daar vrede mee, met corona in het achterhoofd maak ik voorlopig nog weinig KM's.
En de limo is echt een mooie bak voor het geld. Zie hem zeer regelmatig voorbijscheuren en ziet er echt gelikt uit.

Wellicht dat je daar met de A250e nog iets mee kan kwa budget? Die is een stuk meer "eco" met zn halfelectra. Dat doet kwa belasting een hoop, hoewel ik de prijzen in NL niet goed weet. Checken waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:35
Verwijderd schreef op maandag 27 juli 2020 @ 12:01:
De roadtrip is inmiddels voorbij, heb de CLA 200d door 13 landen (incl thuisland) heen gesleept :+

Over het algemeen allemaal goed. Gemiddeld verbruik alles bij elkaar 4,5L/100km, niet slecht, gezien er veel zwaar beladen kilometers zijn gemaakt, bergen, duitse autobahn enz.

Paar kleine irritaties onderweg, zo gaf hij 2x aan "Service A Now" terwijl dat pas over 10k km hoeft. Na een paar uur was de melding weer weg en gaf hij de normale Service A in 10k km" melding.
Het bestuurdersraam hield er ook weer mee op. Ook dat was na een paar uur weer werkend.

Eigenlijk het grootste probleem met de CLA is dat het een emotieloze auto is. Saai om in te rijden(doch comfortabel, daarover geen klachten). Wellicht is het de 2L diesel, of de duitse degelijkheid(niet zo heel degelijk), maar het doet me allemaal niets.

De volgende keer weer minimaal een V6 (of electrisch) en niet meer Duits.
Een leuk verslag en toch wel een erg net verbruik. Al moet ik zeggen dat Mercedes daar met z'n diesels doorgaans goed in staat tot is. Na mijn trip naar Kroatië waar ik vooral binnendoor reed gaf de range indicator 1400km aan (C250d, grote tank, normaalgesproken 850-1100 range). Qua emoties denk ik dat het gewoon aan het platform ligt. Nu weet ik niet hoeveel ze het verbeterd hebben sinds de vorige generatie, maar die A-Klasse was gewoon een FWD hatchback. Deed niks fout, maar spannend was het niet, zeker niet als er gewoon een burgerlijke motor onder de kap ligt. Een klasse groter heeft daar minder last van vanwege het andere platform. Duitsers met viercilinders kunnen namelijk toch best leuk zijn. Jammer alleen dat de CLA de verwachting aan de hand van z'n looks niet helemaal waar maakt, al is daar natuurlijk ook een markt voor (luxe van de hogere klasse in een klein formaat).

[ Voor 2% gewijzigd door Cid Highwind op 28-07-2020 10:09 . Reden: Spellingsvoutjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gearjunkie
jellek92 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 16:37:
[...]
Die Limousine is idd ook een hele mooie auto. Ik heb zelf hiervoor 4 jaar een Audi A3 S-line Limousine gehad. Ook een mooie auto maar een groot nadeel van een Limousine is de kofferbak. Deze is voor mij te beperkt als het gaat om spullen te vervoeren. Daarom heb ik besloten geen Limousine meer te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipCl
Gearjunkie schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 11:09:
[...]

Die Limousine is idd ook een hele mooie auto. Ik heb zelf hiervoor 4 jaar een Audi A3 S-line Limousine gehad. Ook een mooie auto maar een groot nadeel van een Limousine is de kofferbak. Deze is voor mij te beperkt als het gaat om spullen te vervoeren. Daarom heb ik besloten geen Limousine meer te nemen.
Je zou ook deze in overweging kunnen nemen, plaats genoeg om spullen te vervoeren 🤠 Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M7f5nhLlqj1EUBiABzvMCKj95R0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EUgPbwee0MsyxsoDQSzLC9WV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellek92
(jarig!)
PhilipCl schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 21:58:
[...]

Je zou ook deze in overweging kunnen nemen, plaats genoeg om spullen te vervoeren 🤠 [Afbeelding]
Haha denk dat mijn leasebudget alleen ruimte biedt voor de aanhanger..

Maar goede tip wat betreft die A250e. Ik ga donderdag naar de dealer om eens wat lastige vragen te stellen en de auto's uit te proberen. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gearjunkie
[...]

Je zou ook deze in overweging kunnen nemen, plaats genoeg om spullen te vervoeren 🤠 [Afbeelding]
Voor dat geld zou ik deze nemen: Youtube

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MnKgPVxtFJ_6impYWj_-Ullz_DI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/87SBVFDo4ljpYXmKAVL1ZBLv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:03
Lachen dit: Mercedes salestraining uit de jaren 80.

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Wat een gedrocht! :r Leuk voor een oudere vrouw vanaf 60. Dit soort auto's doen echt afbreuk aan AMG en moet je uitbrengen met hoogstens de midden-motorisering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipCl
Redondo1982 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 23:45:
[...]

Wat een gedrocht! :r Leuk voor een oudere vrouw vanaf 60. Dit soort auto's doen echt afbreuk aan AMG en moet je uitbrengen met hoogstens de midden-motorisering.
Op mijn velgen staat ook AMG *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
PhilipCl schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 00:30:
[...]

Op mijn velgen staat ook AMG *O*
Klopt, maar niet op je achterklep ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InterCC
[...]

De mijne is een beetje vertraagd. Hopelijk nog een maandje voordat ik ook met mijn EQC kan pronken. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gearjunkie
Redondo1982 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 23:45:
[...]

Ach over smaak valt niet te twisten. Over afbreuk gesproken, Ik heb niks met een vormloze badkuip. Overigens moet ik eerlijk bekennen dat de aanhanger er prima uit ziet >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gearjunkie
Die computers ook, echt grappig wel ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:06
De nieuwe E-klasse is te configureren en te bestellen op de website van Mercedes-Benz :) De configurator lijkt wel nog steeds een beetje buggy, sommige logische combinaties zijn niet mogelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ctrlaltdelbe schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 14:53:
De nieuwe E-klasse is te configureren en te bestellen op de website van Mercedes-Benz :) De configurator lijkt wel nog steeds een beetje buggy, sommige logische combinaties zijn niet mogelijk...
Was dat eerder nog niet dan? In Finland kon ik de nieuwe E vanaf begin van q2 configureren.

Had ik potverdrie snel moeten doen ook en mn bestelling veranderen :(

De E200d First Edition was echt een mega goeie deal voor maar 4k meer dan mn CLA.

Niet in AMG line, maar verder bomvol. Jammer dat ik dat niet heb gedaan. Hindsight :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gearjunkie
Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 15:03:
[...]
Was dat eerder nog niet dan? In Finland kon ik de nieuwe E vanaf begin van q2 configureren.
De E200d First Edition was echt een mega goeie deal voor maar 4k meer dan mn CLA.
Niet in AMG line, maar verder bomvol. Jammer dat ik dat niet heb gedaan. Hindsight :+
Misschien een goede tip van mijn kant, Laat je verkoper de configuratie doen. Ik heb zelf met de configurator in de clinch gelegen waardoor ik dacht dat ik een aantal zaken niet kon combineren. Mijn verkoper heeft uiteindelijk alles er in gekregen ;)

Die First Editions zijn inderdaad prijstechnisch erg aantrekkelijk. :P

[ Voor 4% gewijzigd door Gearjunkie op 29-07-2020 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Gearjunkie schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 14:03:
[...]

Ach over smaak valt niet te twisten. Over afbreuk gesproken, Ik heb niks met een vormloze badkuip. Overigens moet ik eerlijk bekennen dat de aanhanger er prima uit ziet >:)
Over smaak valt niet te twisten, maar ik snap niet dat Mercedes een GLB in AMG uitbrengt. Overigens vind ik de EQC wel een leuke en nette auto, niks mis mee. Als ik dit vergelijk met een Tesla, bijvoorbeeld Model X dan is de EQC wel een stuk chiquer. Desalniettemin zal ik de EQC ook niet snel kopen, maar ik begrijp best dat er markt voor is. Aanhanger is een bakwagen zonder kenteken zo te zien, ook weinig mis mee. Altijd handig om zo'n ding te hebben in je omgeving. Iedereen met een B-rijbewijs mag hiermee rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
ctrlaltdelbe schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 14:53:
Al een tijdje hoor. Ze begonnen met de 200 BS, maar nu kan je alles selecteren. Wat Mercedes echt waardeloos doet in de config is dat je soms losse dingen kan selecteren die je al in een pakket hebt zitten. Als je dat losse dan aanklikt dan kom je uit bij een pakketwissel. De config had dingen grayed out moeten maken zodra het al in een geselecteerd pakket zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 15:03:
[...]

Ja, als je dat geld kan missen dan had je dat 100% moeten doen. Is echt een ongelooflijk klasse-verschil in comfort, rijgedrag en uitstraling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:06
Redondo1982 schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 15:57:
[...]

Al een tijdje hoor. Ze begonnen met de 200 BS, maar nu kan je alles selecteren. Wat Mercedes echt waardeloos doet in de config is dat je soms losse dingen kan selecteren die je al in een pakket hebt zitten. Als je dat losse dan aanklikt dan kom je uit bij een pakketwissel. De config had dingen grayed out moeten maken zodra het al in een geselecteerd pakket zit.
Ik had er misschien bij moeten zeggen dat het over België ging, daar ging het tot over een tweetal weken nog niet als ik me dat correct herinner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:03
Redondo1982 schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 01:13:
[...]

Klopt, maar niet op je achterklep ;)
Standaard met je aanhanger rijden, dan ziet niemand dat.

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
Gluten Parody schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 18:50:
[...]

Standaard met je aanhanger rijden, dan ziet niemand dat.
Moet je wel wat in je bakwagen doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gearjunkie
[...]
Mijn Mbux systeem reageert soms heel traag en heb daarom volgende week een afspraak bij de dealer om een update te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
De ventilatie van mijn vorige generatie B-klasse gaat soms ineens minder hard blazen. Het is een thermatic dus semi-automatisch (hij houdt de temperatuur aan maar de snelheid van de ventilatie moet je zelf regelen met een knop).

Als de ventilatie met A/C vrij hoog staat bij warm weer gaat hij soms ineens hoorbaar minder hard draaien. Er blijft wel koude lucht uitkomen. Als je dan aan de knop draait gaat hij wel harder of zachter blazen maar de maximale snelheid wordt niet meer bereikt. Het probleem lost zichzelf automatisch op na een aantal uren. Enig idee wat dit zou kunnen zijn? Een probleem met de airco?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipCl
Gearjunkie schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 14:03:
[...]

_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipCl
Redondo1982 schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 15:52:
[...]

Over smaak valt niet te twisten, maar ik snap niet dat Mercedes een GLB in AMG uitbrengt. Overigens vind ik de EQC wel een leuke en nette auto, niks mis mee. Als ik dit vergelijk met een Tesla, bijvoorbeeld Model X dan is de EQC wel een stuk chiquer. Desalniettemin zal ik de EQC ook niet snel kopen, maar ik begrijp best dat er markt voor is. Aanhanger is een bakwagen zonder kenteken zo te zien, ook weinig mis mee. Altijd handig om zo'n ding te hebben in je omgeving. Iedereen met een B-rijbewijs mag hiermee rijden.
Voor een ongeremde aanhangwagen met hetzelfde kenteken van de wagen erop geplaatst worden. Voor een geremde, meer dan 750 kg moet er een afzonderlijk kenteken op en is men verplicht jaarlijks naar de technische keuring te gaan.

En in België kan je haast niet zonder wanneer men een beetje tuin heeft! Alles moet naar het containerpark gebracht worden. Is dat in Nederland anders?

[ Voor 8% gewijzigd door PhilipCl op 30-07-2020 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InterCC
PhilipCl schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 21:56:
[...]

Voor een ongeremde aanhangwagen met hetzelfde kenteken van de wagen erop geplaatst worden. Voor een geremde, meer dan 750 kg moet er een afzonderlijk kenteken op en is men verplicht jaarlijks naar de technische keuring te gaan.

En in België kan je haast niet zonder wanneer men een beetje tuin heeft! Alles moet naar het containerpark gebracht worden. Is dat in Nederland anders?
Bij mij wordt normaliter twee keer per maand de kliko (240 liter) voor GFT opgehaald en in de zomer elke week, dus tuinafval wegbrengen is niet nodig, gelukkig.
Nu moet ik wel bekennen dat ik in een relatief nieuwe wijk woon en mijn tuin niet zo groot is (100m2 of zo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
PhilipCl schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 21:56:
[...]

Ik ken de regelgeving omtrent aanhangers;) Daarom zag ik ook dat het een bakwagen zonder kenteken was. Hier moet je inderdaad een duplicaat van je eigen kenteken van de trekkende auto op doen. Daarom is zo’n aanhanger ook handig, iedereen mag hem gebruiken. Rijbewijs B, een trekhaak en een duplicaat kenteken-plaatje en gaan met de banaan. Ook voor mensen die er niet zo goed mee kunnen rijden. Je koppelt hem af en hij zwenkt héél makkelijk omdat hij enkelas is.

Als je een beetje tuin hebt dan is zo’n aanhanger ideaal. Regelgeving of niet, zodra je flink gaat omspitten dan heb je een hoop gft-afval.

Wel lekker offtopic zo. Of is het een Mercedes aanhanger? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipCl
Redondo1982 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 09:46:
[...]

Ik ken de regelgeving omtrent aanhangers;) Daarom zag ik ook dat het een bakwagen zonder kenteken was. Hier moet je inderdaad een duplicaat van je eigen kenteken van de trekkende auto op doen. Daarom is zo’n aanhanger ook handig, iedereen mag hem gebruiken. Rijbewijs B, een trekhaak en een duplicaat kenteken-plaatje en gaan met de banaan. Ook voor mensen die er niet zo goed mee kunnen rijden. Je koppelt hem af en hij zwenkt héél makkelijk omdat hij enkelas is.

Als je een beetje tuin hebt dan is zo’n aanhanger ideaal. Regelgeving of niet, zodra je flink gaat omspitten dan heb je een hoop gft-afval.

Wel lekker offtopic zo. Of is het een Mercedes aanhanger? ;)
Ha soms moet dat eens kunnen hé om is off topic te gaan. Maar om terug maar Mercedes te komen, voorlopig zijn zij wel de enige die met elegante trekhaak oplossing gekomen zijn op een electrische auto ... wanneer niet nodig verdwijnt die achter de bumper, geen gedoe. Druk op kopje vooraan in het portier of achteraan aan de achterklep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipCl
InterCC schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 08:59:
[...]

Bij mij wordt normaliter twee keer per maand de kliko (240 liter) voor GFT opgehaald en in de zomer elke week, dus tuinafval wegbrengen is niet nodig, gelukkig.
Nu moet ik wel bekennen dat ik in een relatief nieuwe wijk woon en mijn tuin niet zo groot is (100m2 of zo)
Die GFT (groene bak) kennen we ook. Maar ik ben nu bezig met een haag weg te doen, dat is snel vele honderden kilo's ... en mijn tuin is wat groter, 1.500 m² ... dus trekhaak was cruciaal bij keuze van een EV, en wordt de keuze beperkt.

Mercedes had de beste oplossing, 1.800 kg trekken, automatisch opbergen. En zou zijn we terug on topic dacht ik. 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
PhilipCl schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 10:33:
[...]

Ha soms moet dat eens kunnen hé om is off topic te gaan. Maar om terug maar Mercedes te komen, voorlopig zijn zij wel de enige die met elegante trekhaak oplossing gekomen zijn op een electrische auto ... wanneer niet nodig verdwijnt die achter de bumper, geen gedoe. Druk op kopje vooraan in het portier of achteraan aan de achterklep.
Tuurlijk moet dat kunnen, want het is de combi auto en trekhaak die het hem doet.

Klopt, mooie oplossing de wegklapbare trekhaak. Ik heb hem voor m’n nieuwe auto ook meebesteld. Waar ik bij mijn huidige auto een afneembare trekhaak heb, is dit echt een 2.0 versie wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipCl
Redondo1982 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 19:17:
[...]

Tuurlijk moet dat kunnen, want het is de combi auto en trekhaak die het hem doet.

Klopt, mooie oplossing de wegklapbare trekhaak. Ik heb hem voor m’n nieuwe auto ook meebesteld. Waar ik bij mijn huidige auto een afneembare trekhaak heb, is dit echt een 2.0 versie wat mij betreft.
En welke heb jij besteld, toch ook een electrische :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
PhilipCl schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 21:14:
[...]

En welke heb jij besteld, toch ook een electrische :Y
Haha, deels elektrisch. GLE Coupé benzine-hybride (350e). Hij wordt alleen pas begin volgend jaar geleverd, dus dat is wel minder. Maarja, kunnen we er lekker naar uitkijken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilipCl
Redondo1982 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 21:34:
[...]

Haha, deels elektrisch. GLE Coupé benzine-hybride (350e). Hij wordt alleen pas begin volgend jaar geleverd, dus dat is wel minder. Maarja, kunnen we er lekker naar uitkijken ;)
Dat is ook nen ferme bak _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellek92
(jarig!)
Verwijderd schreef op maandag 27 juli 2020 @ 17:02:
[...]

En de limo is echt een mooie bak voor het geld. Zie hem zeer regelmatig voorbijscheuren en ziet er echt gelikt uit.

Wellicht dat je daar met de A250e nog iets mee kan kwa budget? Die is een stuk meer "eco" met zn halfelectra. Dat doet kwa belasting een hoop, hoewel ik de prijzen in NL niet goed weet. Checken waard.
Nog eens naar deze suggestie gekeken, zeker qua de aantrekkelijkere leaseprijs (t.o.v. bijv. A200). Zijn er mensen met ervaring met de A250e die deze willen delen? Ben benieuwd naar de performance en de ervaringen met reizen en laden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaddeusX
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 09-11-2021
Is er trouwens ergens een site die de verschillen van de auto's laat zien?

Bijv een A klasse van 2018 en een van 2020. Ik ben benieuwd of er nog wat aan verandert behalve motor.

De auto's zien er qua interieur en exterieur hetzelfde er uit namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:35
Je zou in het archief kunnen kijken van het Mercedes-Benz Passion Blog: https://blog.mercedes-benz-passion.com/

Hier worden eigenlijk alle wijzigingen van de jaargangen goed vermeld, weliswaar in het Duits maar als je bekend bent met de Mercedes terminologie dan is er denk ik wel goed doorheen te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Cid Highwind schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 15:45:
Je zou in het archief kunnen kijken van het Mercedes-Benz Passion Blog: https://blog.mercedes-benz-passion.com/

Hier worden eigenlijk alle wijzigingen van de jaargangen goed vermeld, weliswaar in het Duits maar als je bekend bent met de Mercedes terminologie dan is er denk ik wel goed doorheen te komen.
Ja, of even door de vertaler halen. Doe ik altijd ;) In de reacties staan namelijk ook vaak interessante dingen.

[ Voor 5% gewijzigd door Redondo1982 op 03-08-2020 16:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

jellek92 schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 10:19:
[...]

Nog eens naar deze suggestie gekeken, zeker qua de aantrekkelijkere leaseprijs (t.o.v. bijv. A200). Zijn er mensen met ervaring met de A250e die deze willen delen? Ben benieuwd naar de performance en de ervaringen met reizen en laden..
Performance kan ik je enkel vertellen met volle batterij - uitstekend. Voor het geld een kanon.

Daarna is het een A200 met 150kg extra gewicht. Nog steeds geen slak. Afhankelijk van je woon-werk afstand heb je een kanonnetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
Verwijderd schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 17:03:
[...]

Performance kan ik je enkel vertellen met volle batterij - uitstekend. Voor het geld een kanon.

Daarna is het een A200 met 150kg extra gewicht. Nog steeds geen slak. Afhankelijk van je woon-werk afstand heb je een kanonnetje :)
Want hoe wordt het beïnvloed met een lege accu, merk dat echt dat die dan veel trager is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wd200 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 09:06:
[...]

Want hoe wordt het beïnvloed met een lege accu, merk dat echt dat die dan veel trager is ?
218pk vs 163pk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lastpak010
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 14-09 17:44
wd200 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 09:06:
[...]

Ik denk dat dit per rijstyle optie verschilt.
Ik heb de a250e nu een maand.

Sport - veel verschil (vermogen wordt gecombineerd)
Comfort - weinig verschil
Eco - geen idee want deze gebruik ik nooit
Electric - gaat niet want accu is op
Battery level - geen verschil want deze optie is er juist om je accu minimaal tot niet te gebruiken

Ik zelf rij meestal in de comfort of battery level modus. Soms electric en sport afhankelijk van doel.
Hij start ook automatisch in comfort mode tenzij je aangeeft dat hij het moet vragen bij starten van de auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lastpak010
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 14-09 17:44
jellek92 schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 10:19:
[...]

Het reizen is in mijn ogen ideaal.
Goeie combinatie van vermogen en comfort.
Performance met volle accu is top alleen had van mij wel iets grotere accu gemogen. 60/70km haal ik niet. Bij mij is het meer 40/50 km met een volle accu.
Laden heb ik nog niet op veel verschillende plekken gedaan maar gaat over het algemeen goed. Ik had pas wel dat hij bij een laadpaal (waar ik eerder heb geladen) niet wilde starten. Toen een auto (audi) van een vriend eraan gehangen dat werkte wel, toen weer mijne en het probleem was opgelost. Weet niet precies waar het aan lag.
In totaal ben ik heel tevreden! Ik had hiervoor een golf gte, die had het vermogen maar niet het comfort. Nu heb ik beide en zou ik met mijn volgende auto waarschijnlijk iets soortgelijks willen, tenzij accu opladen over 4/5 jaar binnen 5 min kan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
In-Car Office is nu ook voor mijn auto automatisch geactiveerd zonder dit aan te hoeven schaffen. Check je Mercedes Me Portal dus even of deze er bij jou ook bijstaat. Mijn A-Klasse heb ik sinds 2018 en heb nu toch deze Service erbij gekregen. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ExportZeeuw1985
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 15-09 22:06
Hallo allemaal, Sinds vandaag (04-8-2020) ben ik in het bezit van een Mercedes-Benz E200 Automaat (W210).
Ben de 2e eigenaar en de Benz heeft 158k op de klok staan.
Mijn vorige auto (Volvo S40 1.6 Sedan) werd slechter, en reparatiekosten wogen niet op de waarde van de auto.
Aangezien ik de Mercedes al een poosje zag staan toch maar eens kijken.
Dus, Kijken, Proefrijden, Kopen :9 , zo was het letterlijk gegaan.
enige manco, Ruitenwisserblad, die is bar slecht lees kapot. Die dus snel vervangen nu het nog droog is.

De oude volvo ;w ;w ;w
Afbeeldingslocatie: https://myalbum.com/photo/bmJM5tNARBil/360.jpg
Toch 4 jaar probleemloos in gereden, gekocht met 87.000 kilometer, na 4 jaar stand 148.000 kilometer.

De E200 _/-\o_ oOo
Afbeeldingslocatie: https://myalbum.com/photo/uk7aN9h78dDH/360.jpg
Hier nog niet gewassen, mocht hem van mijn baas ophalen. Vrachtwagen mocht ik laten staan en regelen dat de Mercedes een nieuw baasje krijgt...onder werktijd!. (Bedankt R.Blum!) :Y d:)b

En dan in de garage, past ook maar net :X
Duidelijk forser van formaat dan de oude trouwe Volvo.
Afbeeldingslocatie: https://myalbum.com/photo/9WQwqBuMgtv7/360.jpg

Ze is niet nieuw, maar wel top onderhouden en belangrijkste...betaald zonder geldschieter *;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th1x4nG
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:14
Verwijderd schreef op maandag 27 juli 2020 @ 12:01:

Is dit een gekend probleem? Ook last van gehad op mijn trip de voorbije weken (heb ook een CLA coupé). :) Raam schoof niet meer naar boven bij sluiten deur, openen en sluiten hielp niet, schakelaar deed niets (omlaag noch omhoog)... Motor afleggen en terug starten loste het probleem op.

[ Voor 26% gewijzigd door Th1x4nG op 04-08-2020 22:02 ]

R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Th1x4nG schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 21:54:
[...]

Is dit een gekend probleem? Ook last van gehad op mijn trip de voorbije weken (heb ook een CLA coupé). :) Raam schoof niet meer naar boven bij sluiten deur, openen en sluiten hielp niet, schakelaar deed niets (omlaag noch omhoog)... Motor afleggen en terug starten loste het probleem op.
(Nog) niet maar het is mij nu al een paar keer overkomen. Motor uit en weer aan was bij mij niet direct de oplossing. Na een paar keer wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xBytez

[...]

Update hierover:
Nadat ik heb gemoppert over de persoonlijke Points of Interest die geen akoestische waarschuwing maken (terwijl ik dat heb aangezet) en dat het een bug is die is opgelost in de nieuwe versie heb ik de update gekregen. Heb nu ntg6/080 :)

Let wel op dat je instellingen worden verwijderd als je deze update krijgt.

Edit:
Wat me ook recentelijk is opgevallen is dat ik altijd netjes via de Mercedes Me 2020 app mijn brandstofgebruik kon zien in "Trip data". Sinds kort kan ik dit niet meer zien in de Android app. Hebben jullie hier ook last van?

[ Voor 15% gewijzigd door xBytez op 05-08-2020 11:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Th1x4nG
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:14
xBytez schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 11:38:

Edit:
Wat me ook recentelijk is opgevallen is dat ik altijd netjes via de Mercedes Me 2020 app mijn brandstofgebruik kon zien in "Trip data". Sinds kort kan ik dit niet meer zien in de Android app. Hebben jullie hier ook last van?
Klopt, door een update aan de app zie je het gemiddelde verbruik niet meer van de trip. Geen idee waarom dit eruit is gehaald...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kF6qrH7.png

Ondanks hevige regen in het begin van de reis toch vrij vlot van Ljubljana naar Kortenberg geraakt. :+ Af en toe wel in vierde moeten zetten in een bergop natuurlijk (CLA 180)... It's hard work but it's honest.

[ Voor 22% gewijzigd door Th1x4nG op 05-08-2020 13:27 ]

R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsCLA
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 20-04-2021
Beste leden,

Ik ben nieuw hier maar vanwege mijn bestelde CLA mij geregisteerd om op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen.

De auto die ik heb besteld is een CLA 200 Shooting Brake AMG business solution in de kleur poolwit. Als opties heb ik het night pakket, business solution plus pakket, smartphone-integratie en een trekhaak geselecteerd.

De CLA is half februari besteld. Levering zou in beginsel in juni plaatsvinden, toen werd het september en sinds kort is het eind november geworden. De auto is door Athlon bij Stern besteld.

Dit is toch wel een erg lange levertijd lijkt me.. Heb e.e.a. gelezen maar zo'n 10 maanden gaat wel ver niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViTeX
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-08 10:40
NielsCLA schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 16:21:
Beste leden,

Ik ben nieuw hier maar vanwege mijn bestelde CLA mij geregisteerd om op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen.

De auto die ik heb besteld is een CLA 200 Shooting Brake AMG business solution in de kleur poolwit. Als opties heb ik het night pakket, business solution plus pakket, smartphone-integratie en een trekhaak geselecteerd.

De CLA is half februari besteld. Levering zou in beginsel in juni plaatsvinden, toen werd het september en sinds kort is het eind november geworden. De auto is door Athlon bij Stern besteld.

Dit is toch wel een erg lange levertijd lijkt me.. Heb e.e.a. gelezen maar zo'n 10 maanden gaat wel ver niet?
Woooo, kan je niet menen!? Ik mag binnenkort ook een nieuwe leasen en zat te kijken naar de CLA SB 250e die dus ook nog niet uit is en allang uit had moeten zijn.... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
ExportZeeuw1985 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 21:18:
Hallo allemaal, Sinds vandaag (04-8-2020) ben ik in het bezit van een Mercedes-Benz E200 Automaat (W210).
Ben de 2e eigenaar en de Benz heeft 158k op de klok staan.
Mijn vorige auto (Volvo S40 1.6 Sedan) werd slechter, en reparatiekosten wogen niet op de waarde van de auto.
Aangezien ik de Mercedes al een poosje zag staan toch maar eens kijken.
Dus, Kijken, Proefrijden, Kopen :9 , zo was het letterlijk gegaan.
enige manco, Ruitenwisserblad, die is bar slecht lees kapot. Die dus snel vervangen nu het nog droog is.

De oude volvo ;w ;w ;w
[Afbeelding]
Toch 4 jaar probleemloos in gereden, gekocht met 87.000 kilometer, na 4 jaar stand 148.000 kilometer.

De E200 _/-\o_ oOo
[Afbeelding]
Hier nog niet gewassen, mocht hem van mijn baas ophalen. Vrachtwagen mocht ik laten staan en regelen dat de Mercedes een nieuw baasje krijgt...onder werktijd!. (Bedankt R.Blum!) :Y d:)b

En dan in de garage, past ook maar net :X
Duidelijk forser van formaat dan de oude trouwe Volvo.
[Afbeelding]

Ze is niet nieuw, maar wel top onderhouden en belangrijkste...betaald zonder geldschieter *;
De 'kikker-ogen' Mercedes. Top auto...

Succes ermee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
NielsCLA schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 16:21:
Beste leden,

Wat dacht je van corona?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sandpatt
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19:55
Ik heb mijn CLA SB gisteren mogen ontvangen (bedrijfswagen).
Erg blij hiermee, komende van een A-klasse.
Pagina: 1 ... 32 ... 70 Laatste