Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:25
ThaddeusX schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 16:24:
Zijn de mensen met een A klasse (de nieuwe vanaf 2018) nog tevreden?
Ik wil eentje uit bj 2019 kopen over anderhalf jaar (pfff duurt te lang).

Een A200 met AMG pakketje het liefst.

Zijn er ook opties die jullie kunnen adviseren? Ik ben alvast aan het sparen vandaar dat ik aan het nu aan het rondkijken ben.

Dan is de A klasse van 2019 al 3 jaar oud. Genoeg bijtelling van afgegaan om het goedkoop in te kopen.
Ja hoor, ben nog meer dan tevreden. Rij de A200 Business Solution AMG Line (automaat) nu sinds september 2018.
Stoor me eigenlijk enkel aan de actieve lane-assist en de 4:3 CarPlay op het 10,25" MBUX scherm.

Maar qua rijden is het nog steeds top en stap keer op keer met een smile in. Blijft gewoon een prachtige auto om te zien. :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacao70
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:23
Rivanov schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 18:03:
[...]

Ja hoor, ben nog meer dan tevreden. Rij de A200 Business Solution AMG Line (automaat) nu sinds september 2018.
Stoor me eigenlijk enkel aan de actieve lane-assist en de 4:3 CarPlay op het 10,25" MBUX scherm.

Maar qua rijden is het nog steeds top en stap keer op keer met een smile in. Blijft gewoon een prachtige auto om te zien. :)
Ik rij de A180 Business Solution AMG Line (automaat) sinds januari 2020. Ik sluit mij volledig aan bij @Rivanov ,

De actieve lane assist is soms niet fijn. Vooral als je (soms) verplicht een beetje van de verdrijvingsvlak moet gebruiken om in te voegen (gek he), of dat je tijdelijke gele lijnen moet volgen op de weg i.p.v de witte.
De CarPlay weergave is echt ruk. Ik gebruik CarPlay dan ook niet echt.

Het comfort, mooie design / afwerking zorgen er wel voor dat ik er nog steeds van geniet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaddeusX
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 09-11-2021
Rivanov schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 18:03:
[...]

Klinkt super :)

Kan je de lane assist niet uitschakelen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipCl
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 17-12-2020
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 16:50:
[...]

Dus je krijgt precies wat je gekocht hebt, maar je bent boos dat mensen die de auto later kopen andere hardware krijgen dan jij.

Okay. Ieder zn meug.
Ik heb het over de software! En ik had niet verwacht dat een auto die in maart 2020 gemaakt wordt niet de mogelijkheden heeft van een auto die in april 2020 gemaakt wordt, ik moet mijn geen zorgen maken, de mijne is in juni gemaakt. Ik vind dat sneu voor die persoon die het mij vertelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
ThaddeusX schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 18:59:
[...]

Klinkt super :)

Kan je de lane assist niet uitschakelen dan?
Jawel, maar dat moet je voorafgaand aan iedere rit uitschakelen. Dit werkt niet permanent.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipCl
cacao70 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 18:13:
[...]

De actieve lane assist is soms niet fijn. Vooral als je (soms) verplicht een beetje van de verdrijvingsvlak moet gebruiken om in te voegen (gek he) ...
Als je richtingaanwijzer aanstaat doet die dat toch niet dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
PhilipCl schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 19:47:
[...]

Klopt, maar die 'vergeet' je wel eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaddeusX
Rivanov schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 19:21:
[...]

Jawel, maar dat moet je voorafgaand aan iedere rit uitschakelen. Dit werkt niet permanent.
Oei 😮 dat is wel een beetje jammer!
Achja first world problems :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipCl
Rivanov schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 19:54:
[...]

Klopt, maar die 'vergeet' je wel eens.
Dus eigenlijk werkt het systeem zoals bedoeld ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
PhilipCl schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 20:10:
[...]

Dus eigenlijk werkt het systeem zoals bedoeld ...
Nee, want in plaats van dat hij enkel een beetje tegenstuurt, grijpt het systeem asociaal hard in en remt je auto ook fiks af. Wat tot gevaarlijke situaties kan leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rivanov schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 20:12:
[...]

Nee, want in plaats van dat hij enkel een beetje tegenstuurt, grijpt het systeem asociaal hard in en remt je auto ook fiks af. Wat tot gevaarlijke situaties kan leiden.
Eens! Ik werd v.d. week in een smal straatje waar je elkaar amper kan passeren keihard tegengewerkt door de lane assist. Resultaat - bijna een neus op neus botsing.

Zodra je BUITEN het std randstad-woon-werkverkeer rijdt, is de lane assist voor mij 10x gevaarlijker dan wat het oplevert.

Voor mij is het is het nu standaard geworden om het voor elke rit uit te zetten en als ik de keus heb, komt het er bij mij absoluut NOOIT meer in.

Technologische achteruitgang. Ik overweeg de camera af te plakken zodat ik er vanaf ben, maar dan mis ik ook de herkenning van snelheidsborden.

Hoop dat iemand snel dat systeem toegankelijk maakt voor custom instellingen

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2020 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PhilipCl schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 19:20:
[...]

Ik heb het over de software! En ik had niet verwacht dat een auto die in maart 2020 gemaakt wordt niet de mogelijkheden heeft van een auto die in april 2020 gemaakt wordt, ik moet mijn geen zorgen maken, de mijne is in juni gemaakt. Ik vind dat sneu voor die persoon die het mij vertelde.
De softwareupdates krijg je wel. Enkel de hardwareupdates niet. Of kan je me een voorbeeld geven van een softwareupdate die je niet krijgt?

Punt is denk ik dat je de essentie van updates een beetje mist. In welke 2 maanden is het wel acceptabel dan? Er is altijd een moment dat oud niet en nieuw wel bestaat. En MBUX is niet EQC only. Dus het hoeft niet samen te gaan met verdere model upgrades.

Kijk naar de nieuwe E. Das gewoon de ouwe maar met MBUX interieurupgrade.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2020 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 15:24
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 20:18:
[...]

Voor mij is het is het nu standaard geworden om het voor elke rit uit te zetten en als ik de keus heb, komt het er bij mij absoluut NOOIT meer in.
Zou die specifieke camera “uit” te zetten zijn?
Welke is het in de voorruit ?

Het trillen vind ik wel prima ,maar dat remmen ... |:(

[ Voor 11% gewijzigd door wd200 op 10-07-2020 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipCl
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 20:22:
[...]

De softwareupdates krijg je wel. Enkel de hardwareupdates niet. Of kan je me een voorbeeld geven van een softwareupdate die je niet krijgt?

Punt is denk ik dat je de essentie van updates een beetje mist. In welke 2 maanden is het wel acceptabel dan? Er is altijd een moment dat oud niet en nieuw wel bestaat. En MBUX is niet EQC only. Dus het hoeft niet samen te gaan met verdere model upgrades.

Kijk naar de nieuwe E. Das gewoon de ouwe maar met MBUX interieurupgrade.
Het gaat niet over mij.

Maar dit is waarover het gaat. In het instrumentcluster display kan men de navigatie laten tonen over de volle breedte, wel dat kan vanaf productiemodel april 2020, bij de modellen daarvoor kan dat blijkbaar niet en een upgrade zou niet mogelijk zijn. Ik hoop dat ik duidelijk ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipCl
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 20:18:
[...]

Eens! Ik werd v.d. week in een smal straatje waar je elkaar amper kan passeren keihard tegengewerkt door de lane assist. Resultaat - bijna een neus op neus botsing.

Zodra je BUITEN het std randstad-woon-werkverkeer rijdt, is de lane assist voor mij 10x gevaarlijker dan wat het oplevert.

Technologische achteruitgang. Ik overweeg de camera af te plakken zodat ik er vanaf ben, maar dan mis ik ook de herkenning van snelheidsborden.

Hoop dat iemand snel dat systeem toegankelijk maakt voor custom instellingen
Nu maak je mij nieuwsgierig natuurlijk, maandag of dinsdag mag ik mijne nieuwe EQC gaan in ontvangst nemen, ik ga dit is uittesten. Ik moet wel toegeven dat ik tijdens de testrit paar keer verschoot van het bijsturen, en dat was nogal fel, maar ook nieuw voor mij, dus wat wennen dacht ik. Richtingaanwijzer lijkt wel een must!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PhilipCl schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 20:35:
[...]

Nu maak je mij nieuwsgierig natuurlijk, maandag of dinsdag mag ik mijne nieuwe EQC gaan in ontvangst nemen, ik ga dit is uittesten. Ik moet wel toegeven dat ik tijdens de testrit paar keer verschoot van het bijsturen, en dat was nogal fel, maar ook nieuw voor mij, dus wat wennen dacht ik. Richtingaanwijzer lijkt wel een must!
Inderdaad - richting aanwijzen is een must. Maar er zijn ook zat situaties waar dat dus geen must is, maar Lane Assist je er wel toe dwingt. Wie gebruikt er nu zijn richtingaanwijzer om in een smal landweggetje elkaar te laten passeren?

Dat hebben ze bij Mercedes OF gemist, OF het is het risico t.o.v. de stads-kilometers blijkbaar waard. Ik gok dat laatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wd200 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 20:29:
[...]

Zou die specifieke camera “uit” te zetten zijn?
Welke is het in de voorruit ?

Het trillen vind ik wel prima ,maar dat remmen ... |:(
Je kan hem uitzetten met duct-tape :+ Maar dan mis je dus ook andere functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 20:46:
[...]

Inderdaad - richting aanwijzen is een must. Maar er zijn ook zat situaties waar dat dus geen must is, maar Lane Assist je er wel toe dwingt. Wie gebruikt er nu zijn richtingaanwijzer om in een smal landweggetje elkaar te laten passeren?

Dat hebben ze bij Mercedes OF gemist, OF het is het risico t.o.v. de stads-kilometers blijkbaar waard. Ik gok dat laatste.
Ik rij in omgeving Oosterhout (NB) en heb zelden dat er wordt ingegrepen bij landweggetjes.... (ja als ik daadwerkelijk dat streepje over wilt... met 60+ iemand krap passeren is misschien niet zo handig...)

Ook op de snelweg is het zo goed als weg, vooral in het begin was het drama, toch leer je de auto beter op de weg te houden :P #doelbereikt? :+

[ Voor 7% gewijzigd door Vorkie op 10-07-2020 20:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilipCl
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 20:46:
[...]

Wie rijdt er nu sneller dan 60 in een smalle landweg wanneer er een tegenligger aankomt. Oplossing, blijf onder de 60 en het systeem is niet actief, probleem opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacao70
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:23
PhilipCl schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 19:47:
[...]

Wat je zegt klopt. Zelf ben ik het type die 'netjes' de richting telkens aangeeft, wellicht omdat ik niet heel lang m'n rijbewijs heb :P

Maar waar de lane assist dus in mijn ogen te kort schiet is dat als er wegwerkzaamheden zijn en op de snelweg de rijbanen zijn aangegeven met gele strepen die over de witte lijnen gaat heeft het weinig zin om de richtingaanwijzer te gebruiken, omdat ik niet van baan wil wisselen. Dit zou andere bestuurders een verkeerd beeld geven en misschien juist voor gevaar zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-06 16:09
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 16:50:
[...]

Dus je krijgt precies wat je gekocht hebt, maar je bent boos dat mensen die de auto later kopen andere hardware krijgen dan jij.

Okay. Ieder zn meug.
Een auto die nog geen jaar op de markt is en nu al andere hardware heeft (wat niet per sé raar is), waardoor de software update nu al beperkt mag toch wel opmerkelijk genoemd worden. Als bepaalde hardware software updates voor aankomende jaren beperkt dan is navragen en die situatie vervelend vinden naar mijn mening erg logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipCl
InterCC schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 23:23:
[...]

Een auto die nog geen jaar op de markt is en nu al andere hardware heeft (wat niet per sé raar is), waardoor de software update nu al beperkt mag toch wel opmerkelijk genoemd worden. Als bepaalde hardware software updates voor aankomende jaren beperkt dan is navragen en die situatie vervelend vinden naar mijn mening erg logisch.
@InterCC
Wel dat is ook wat ik denk, of de dealer heeft geen zin die upgrade uit te voeren, of heeft er de kennis niet voor. Ik ga dat is navragen. Wil daar wel het fijne van weten.

En mijn auto is vandaag gekeurd, waarschijnlijk maandag afhalen *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PhilipCl schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 20:55:
[...]

Wie rijdt er nu sneller dan 60 in een smalle landweg wanneer er een tegenligger aankomt. Oplossing, blijf onder de 60 en het systeem is niet actief, probleem opgelost!
Tja. Dat werkt in jou omgeving dus prima, maar ik woon in Finland waar je x keer de oppervlakte van BE/NL hebt en maar 5mil inwoners. Dan is de rijstijl en situatie ineens heel anders.

Ben momenteel op "eurotrip" en ben echt veel situaties tegengekomen waar de lane assist echt mega in de weg zat en hij echt uit moest.

Daarom ook - buiten de randstad-naar-werk mensen is dat systeem echt averechts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
De kogel is door de kerk: de B180 business solution is besteld als vervanger voor mijn vorige B-klasse :) de perikelen van de lane assist zien we dan wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Admiral Freebee schreef op zondag 12 juli 2020 @ 20:30:
De kogel is door de kerk: de B180 business solution is besteld als vervanger voor mijn vorige B-klasse :) de perikelen van de lane assist zien we dan wel weer.
Gefeli :) Dat lane assist probleem heb je overigens met bijna alle moderne autos. Niet enkel Mercedes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InterCC
Gefeliciteerd met de bestelling en het vooruitzicht van een mooie nieuwe auto! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ach, laat dat vooral je pret niet bederven. Die nieuwe B-klasse is hartstikke geslaagd. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:55
Vorige week een weekje met een B180d gereden als vervangwagen van mijn C180d die het slachtoffer was van een hit en run (zie eerder). MBUX is erg leuk, wagen rijdt ook als de tierelier en kan goed mee in het verkeer, echt een plezier om mee te rijden.

Betreft lane assist, zo'n zachte trilling bij een onderbroken lijn kan ik wel waarderen, het remmaneuver en de ruk aan het stuur bij een volle lijn minder :X Dus die lane assist ging de volgende ritjes maar weer uit :> :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• xBytez
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-09 10:11
Ik heb vorige week mijn CLA 180 mogen ophalen. Leuk ding! Heb een enkele keer last gehad van de aggressieve lane assist maar nog niet voldoende om hem nu al echt uit te zetten. (MBUX Fresh Up 2). Je schrikt er wel wat van maar nog niet een gevaarlijke situatie gehad.

Verder wel echt merkbaar dat het geluidssysteem (Advanced Sound System) aanzienlijk beter word met de achterbank naar beneden. Ziet er wat raar uit. Ik ben van plan een afspraak te maken bij Schut Car Systems om de speakers maar te laten vervangen. Ik vond het geluid van de Renault Megane Bose edition toch wel echt beter.

Nu maar wat kiekjes:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w1yy7ikoyI_hrKMZA6J_XN9KtzA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S7NrokHpRIr8Ee5QMVNmv9sO.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4YEdNHYsIZ_ixBhUopsH7QpOeU0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/twiLSvK6OZq1cAXYlTg6BMOt.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8b1JhGiBBxDLq4wsBGabCIMzPDU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9JXqTXrxuuL3PIj2ZJykgREg.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 9% gewijzigd door xBytez op 13-07-2020 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:34
xBytez schreef op maandag 13 juli 2020 @ 14:05:
Ik heb vorige week mijn CLA 180 mogen ophalen. Leuk ding! Heb een enkele keer last gehad van de aggressieve lane assist maar nog niet voldoende om hem nu al echt uit te zetten. (MBUX Fresh Up 2). Je schrikt er wel wat van maar nog niet een gevaarlijke situatie gehad.

Verder wel echt merkbaar dat het geluidssysteem (Advanced Sound System) aanzienlijk beter word met de achterbank naar beneden. Ziet er wat raar uit. Ik ben van plan een afspraak te maken bij Schut Car Systems om de speakers maar te laten vervangen. Ik vond het geluid van de Renault Megane Bose edition toch wel echt beter.

Nu maar wat kiekjes:
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Nice! Welkom bij de club! Goed om te zien dat er ook mensen zijn die de Progressive uitvoering kiezen ;)
Veel fijne en veilige kilometers gewenst!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xBytez
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-09 10:11
GilbertvH schreef op maandag 13 juli 2020 @ 14:17:
[...]

Nice! Welkom bij de club! Goed om te zien dat er ook mensen zijn die de Progressive uitvoering kiezen ;)
Veel fijne en veilige kilometers gewenst!
Thanks! Jazeker, AMG-line pakket was érg leuk maar net wat veel om er nog bij te doen. Het is de Business Solution Luxury met Premium Plus erop. Komt goed! Plusje voor je review van de CLA 200 Shooting Brake, wel wat van geleerd voordat ik deze kon ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• genialegek
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 06-01-2024

Nu maar wat kiekjes:
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Mooi! Progressive vind ik ook mooier dan AMG-stylingpakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinity999
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:52
genialegek schreef op maandag 13 juli 2020 @ 17:28:
[...]

Mooi! Progressive vind ik ook mooier dan AMG-stylingpakket.
Het is een mooie auto.
Het is maar goed dat er over smaak niet te twisten valt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InterCC
Ik heb vorige week mijn CLA 180 mogen ophalen.
Mooie auto en mooie configuratie. Gefeliciteerd!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Zotte boel met dat Advanced Sound System inderdaad, kom eigenlijk alleen tot zn recht met de achterbank (deels) plat.

Die van mij is inmiddels goed verdwaald. 12000km na 3 maanden :+ Met "remote work".

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Dl8WWx20Qs8tnXp60m7_HZn0DA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bMibwbYTBlRvLbDHhQh6q9Oo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ClikmNMcdBdTks9b_fsKCFiTMts=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NzDO5j0YWZ3IG2QubPZrmlxf.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2020 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 20:10:
Zotte boel met dat Advanced Sound System inderdaad, kom eigenlijk alleen tot zn recht met de achterbank (deels) plat.

Die van mij is inmiddels goed verdwaald. 12000km na 3 maanden :+ Met "remote work".

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Je gaat op road trip en werkt dan remote op mooie locaties?

Hmm, dat is nog een idee voor mijn lijstje >:) Begin augustus wordt namelijk mijn Mercedes verwacht en ik zocht al naar leuke ideeën om met de wagen te rijden in deze tijd van corona die nog niet achter ons is. (Werkgever stimuleert nog steeds telewerk, wat ik wel goed vind)
Had ook al het idee om bewust Too Good To Go te gaan doen: overgebleven maaltijden afhalen bij tal van restaurants in de buurt :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
@Asgaro wel even nagaan of je werkgever het wel toelaat dat je op een ander adres dan je thuis werkt. Bij ons is het niet toegestaan vanwege de verzekering :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Asgaro schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 20:31:
[...]

Je gaat op road trip en werkt dan remote op mooie locaties?

Hmm, dat is nog een idee voor mijn lijstje >:) Begin augustus wordt namelijk mijn Mercedes verwacht en ik zocht al naar leuke ideeën om met de wagen te rijden in deze tijd van corona die nog niet achter ons is. (Werkgever stimuleert nog steeds telewerk, wat ik wel goed vind)
Had ook al het idee om bewust Too Good To Go te gaan doen: overgebleven maaltijden afhalen bij tal van restaurants in de buurt :D
Inderdaad, lekker in de auto stappen en gaan :). Ik woon en werk in Helsinki, en die regio van Europa loopt gelukkig een stuk voor op Nederland kwa remote werk. Die verzekerings-onzin hebben we daar niet - werk is werk, who cares waarvandaan je dat doet.

Ik heb overigens wel een paar weken echt vakantie genomen om er van te genieten. We zijn inmiddels in het 8e EU land. Nog 4 te gaan tot we weer thuis zijn.

Disclaimer: alle coronaregels in acht nemende en meer natuur dan stadsmensen dus geen verkrampte locaties so far.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 12:17

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Verwijderd schreef op zondag 12 juli 2020 @ 20:34:
[...]

Gefeli :) Dat lane assist probleem heb je overigens met bijna alle moderne autos. Niet enkel Mercedes.
Dit. Ik heb de afgelopen 2 jaar in BWM, Mercedes, Toyota, Skoda, en Volvo gereden. Allemaal hadden ze een soort van slim pakket en met allemaal moet je wennen als bestuurder. Persoonlijk vind het systeem in de E vrij relaxt, maar ik weet niet of dat heel anders is dan op de A. Hij is alleen wel erg snel aan het zeuren als je niet de handen juist aan het stuur hebt. Het automatisch van baanwisselen werkt vlot.

Waar ik mij meer aan hinder is dat als ik even in NL ben de wagen constant terug naar 130 wil (totdat die het volgende 100 bord ziet). Niet echt relaxt. Is dat bij de A al wel geupdate? Of gebruikt hier niemand de cruise control?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
swtimmer schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 23:58:
[...]

Dit. Ik heb de afgelopen 2 jaar in BWM, Mercedes, Toyota, Skoda, en Volvo gereden. Allemaal hadden ze een soort van slim pakket en met allemaal moet je wennen als bestuurder. Persoonlijk vind het systeem in de E vrij relaxt, maar ik weet niet of dat heel anders is dan op de A. Hij is alleen wel erg snel aan het zeuren als je niet de handen juist aan het stuur hebt. Het automatisch van baanwisselen werkt vlot.

Waar ik mij meer aan hinder is dat als ik even in NL ben de wagen constant terug naar 130 wil (totdat die het volgende 100 bord ziet). Niet echt relaxt. Is dat bij de A al wel geupdate? Of gebruikt hier niemand de cruise control?
Bedoel je dat de auto automatisch afremt of accelereert naar 130 en/of 100? Met de (CL)A zie je het verkeersbord 130 in beeld en daarnaast die van 100 met 'Tijdelijk' eronder. Op CC acceleert die van mij niet automatisch of ik moet de functie links op het stuur selecteren dat hij de plaatselijke Vmax moet aanhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 12:17

swtimmer

Ontrafelt het leven!

GilbertvH schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 10:34:
[...]

Bedoel je dat de auto automatisch afremt of accelereert naar 130 en/of 100? Met de (CL)A zie je het verkeersbord 130 in beeld en daarnaast die van 100 met 'Tijdelijk' eronder. Op CC acceleert die van mij niet automatisch of ik moet de functie links op het stuur selecteren dat hij de plaatselijke Vmax moet aanhouden.
Na een tijdje schiet die terug naar de 130 omdat er dan al een tijd geen borden hebben gestaan (of misschien als er een oprit/afrit geweest is?) of welk dan ook einde beperking bord. Nogal vervelend in een trajectcontrole gebied :+ In een normaal land waar de regels niet constant wijzigen (hallo Belgie :+ :+ ) heb je dit dus niet en volgt die de vmax + remt af op de borden. Het gaat dus vooral om de wegen, zoals rondom Breda, die eerst 130 waren en nu 100 overdag en 120 's nachts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Wie heb ik hier gevonden? 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OjDf_b-3sPajwahmDnK1wHTBdrw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6SmB7SoPr6JoWV03LgVPYVuI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:50
Meer mensen die vandaag de nieuwe Mercedes Me 2020 update aangeboden hebben gekregen?
Ik ben nog niet direct positief... werkt wel aardig, maar ook niet veel meer dan dat...

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FireDrunk schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 12:12:
Meer mensen die vandaag de nieuwe Mercedes Me 2020 update aangeboden hebben gekregen?
Ik ben nog niet direct positief... werkt wel aardig, maar ook niet veel meer dan dat...
Werkt oke. Ramen & dakraam zijn nu ook vanuit app de openen/sluiten.

Notificaties komen nu inneens OOK per email, dus dubbel, EN komen bij mij in t russisch binnen... Dat moet ik nog even uitzoeken. Alle taalinstellingen staan goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GilbertvH
Pwoah! Mooie kleur! :9 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10:09

Jebus4life

BE User

Domme vraag waarschijnlijk (ik ken niets van auto's ^^).

Ik rij rond in de A klasse sedan (2019) 180 diesel.
Gezien ik lease rij (en normaal gezien veel kilometers doe), moet ik eigenlijk nooit iets doen aan mijn wagen, en doen ze dat bij het onderhoud/nazicht. Nu komt mijn wagen zeggen dat ik een litertje motorolie moet bijvullen: gezien ik komend weekend met de wagen op reis vertrek, dacht ik dat gewoon even zelf te doen... Maar ik kom er echt niet uit wat voor motorolie ik exact nodig heb. Dat ik 5W-30 nodig had was makkelijk te vinden, maar begrijp niet echt wat hat praktische verschil is tussen een C1-2-3-4-5... Inmiddels heb ik al een bus 5W-30 C2 thuis staan, maar dacht toch hier eens te dubbelchecken voor ik die erin doe...

Het meest coherente verhaal dat ik kon vinden was het onderstaande, daaruit leid ik af dat er geen probleem is, maar zoals gezegd, misschien dat iemand hier me even kon geruststellen? :)
ACEA “C” grade oils can be made in various viscosities but it is possible to have for example, a 5W-30 viscosity for each ACEA C1, C2, C3, C4 & C5 grade. C2, C3 & C5 have similar chemical limits but different High Temperature / High Shear (HT/HS) figures, the lower HT/HS, meaning it provides better fuel economy, although a low HT/HS number is not suitable for all engines. Example - an ACEA C2 engine oil will provide better fuel economy that an ACEA C3 engine oil, but may not provide the same protection levels due to the lower film strength.

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Jebus4life schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 15:39:

Gezien ik lease rij (en normaal gezien veel kilometers doe), moet ik eigenlijk nooit iets doen aan mijn wagen, en doen ze dat bij het onderhoud/nazicht. Nu komt mijn wagen zeggen dat ik een litertje motorolie moet bijvullen: gezien ik komend weekend met de wagen op reis vertrek, dacht ik dat gewoon even zelf te doen... Maar ik kom er echt niet uit wat voor motorolie ik exact nodig heb. Dat ik 5W-30 nodig had was makkelijk te vinden, maar begrijp niet echt wat hat praktische verschil is tussen een C1-2-3-4-5... Inmiddels heb ik al een bus 5W-30 C2 thuis staan, maar dacht toch hier eens te dubbelchecken voor ik die erin doe...

Het meest coherente verhaal dat ik kon vinden was het onderstaande, daaruit leid ik af dat er geen probleem is, maar zoals gezegd, misschien dat iemand hier me even kon geruststellen? :)

[...]
Waarom bel je niet even naar je dealer? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat het geen AMG line is. Dat was nog beter met die kleur geweest

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trinity999
Of ik die zwarte achterlichten nou mooi vind, mwahhh
Zwarte achterlichten horen uitsluitend op het origineel thuis en dat was de "oerquattro" van Audi.
Op alle overige auto is het voor mij een no go. En dat geldt ook helaas voor onze mooie CLA.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InterCC
Jebus4life schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 15:39:

[...]
Zeker als je geen heel gek rijgedrag vertoont moet dat goed gaan. C3 is gangbaarder. C2 is onder druk wat dunner en zorgt voor minder brandstofverbruik dan C3. Dit staat los van de 5W30 viscositeit. Maar goed, het zou gewoon goed moeten gaan en zeker als je bestaande olie bijvult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trinity999 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 17:32:
[...]

Of ik die zwarte achterlichten nou mooi vind, mwahhh
Zwarte achterlichten horen uitsluitend op het origineel thuis en dat was de "oerquattro" van Audi.
Op alle overige auto is het voor mij een no go. En dat geldt ook helaas voor onze mooie CLA.
Ik vind het juist wel gaaf. Zag er "in het eggie" gaaf uit. Ik denk er nog steeds over om al mijn chroomdelen zwart te laten wrappen en dan ook mn achterlichten zo te doen. Black alles 8)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• PhilipCl
Paar dagen geleden heb ik eindelijk mijn EQC ontvangen. Ben mij nu aan verdiepen in de vele mogelijkheden en configuratie. Ik heb toch al eens moeten gebruik maken van het "me" knopje, wel een gaaf systeem moet ik zeggen. De auto maakt verbinding met het service center en ik werd heel erg goed geholpen moet ik zeggen.

@InterCC hier is ie dan *O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tcGckHiBJWpQXpnlKq-dV9opNdY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wUHiW97MveNer0gnBGuMn8vy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hmSCUYv7ajp7EZc-xsM1gd0H_pM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FlwyVuZew4EbZ5VU6TzmwCfo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InterCC
PhilipCl schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 23:00:
Paar dagen geleden heb ik eindelijk mijn EQC ontvangen. Ben mij nu aan verdiepen in de vele mogelijkheden en configuratie. Ik heb toch al eens moeten gebruik maken van het "me" knopje, wel een gaaf systeem moet ik zeggen. De auto maakt verbinding met het service center en ik werd heel erg goed geholpen moet ik zeggen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Gefeliciteerd! Mooie auto! Uiteindelijk heb je nog best lang moeten wachten tot je 'm nu in ontvangst hebt mogen nemen, toch?
Nu extra rijden en je auto showen? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilipCl
InterCC schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 23:43:
[...]

Gefeliciteerd! Mooie auto! Uiteindelijk heb je nog best lang moeten wachten tot je 'm nu in ontvangst hebt mogen nemen, toch?
Nu extra rijden en je auto showen? ;)
Bedankt. Al bij al viel dat nog mee, gaat via leasing en dat neemt wat extra tijd. Dan moest er nog een technische keuring gedaan worden, door trekhaak (Belgische verplichting). Maar nu wordt mijn geduld beloond. Het is wel een hele zoektocht om alle functies te leren kennen. Gelukkig is er Mercedes Me helpdesk, die via een knopje in de auto gecontacteerd kan worden, vind ik wel indrukwekkend. Volgende twee weken heb ik vrij en kan ik alles uitproberen. Zal nodig zijn.

Het eerste wat ik nu al uitgetest heb is het laden, alle laadpalen met livestatus worden in de navigatie getoond, wel zo handig, extra info over tarieven staan erbij. Door eenvoudig klikje weet de navigatie waar naartoe. Dit kan eveneens vanuit de Mercedes Me app ... die toont ook de laadpalen met livestatus, route bepalen en verzenden naar auto. Zit mooi in elkaar.

Meer info volgt nog, uiteraard!

[ Voor 21% gewijzigd door PhilipCl op 16-07-2020 07:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FireDrunk
Mooie bak! Die achterkant ziet er wel bruut uit! Logo en grill op de voorkant hadden iets bescheidener gemogen wat mij betreft :+ Maar goed, het blijft Mercedes.

Ik had gister wel een #fail momentje...
Ik haal mijn sleutel uit mijn broekzak terwijl ik richting de auto loop (routine, helemaal niet nodig, want keyless entry, maar goed, dat verleren we waarschijnlijk nooit).

Valt het Mercedes-logo-muntje uit de sleutelhanger...

ting..... ting... ting.... plons... zo in de put :'(

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipCl
FireDrunk schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 07:38:
Mooie bak! Die achterkant ziet er wel bruut uit! Logo en grill op de voorkant hadden iets bescheidener gemogen wat mij betreft :+ Maar goed, het blijft Mercedes.

Ik had gister wel een #fail momentje...
Ik haal mijn sleutel uit mijn broekzak terwijl ik richting de auto loop (routine, helemaal niet nodig, want keyless entry, maar goed, dat verleren we waarschijnlijk nooit).

Valt het Mercedes-logo-muntje uit de sleutelhanger...

ting..... ting... ting.... plons... zo in de put :'(
Bedankt! _/-\o_

Al een geluk dat smaken verschillen hé, ik vind de achterkant heel elegant. De voorkant, wat logo betreft, daar heb je wel een punt, dat is nog protserig, maar tja ... als ik rij heb ik daar niet echt hinder van! Ik heb die sleutelhanger niet in gebruik, je mag de mijne hebben. Mijn vorige auto had ook keyless entry en ben dat dus al gewoon, de achterklep gaat open met beenbeweging, en dat werkt prima! De sleutel blijft dan ook netjes in de broek/vestzak.

Zonet even de assistentie uitgeprobeerd, op zich werkt dat fijn, maar verlaagt de snelheid onvoldoende aan rotondes, ik neem die trager, zal aan mij liggen. Hij past zich wel netjes aan de bochten en kruispunten enzo ... het afremmen bij staart van file zou iets zachter mogen voor mij, maar ook zal dit weer aan mij liggen, ik rij nogal defensief. Het enige irritante is die voortdurende waarschuwing om het stuur vast te houden, ik heb het vast, maar weliswaar lichtjes in de hand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaddeusX

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Foto van binnenkant? :) mooie bak!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PhilipCl
ThaddeusX schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 10:44:
[...]

Foto van binnenkant? :) mooie bak!
@ThaddeusX At your service Sir _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x5oAd2yqWmUAzape7BOWe1vVQls=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qiTb29letV0pA2soLl0L11O2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EDwc8o0HEnPfxK0YxB9tPEdtemQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Loxf86BHhqQ9KdlT8R6S55AB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jnbMeCbZl8KVuk13r3HxgYk2H28=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XU50U20M7bmZdncebebLu3Mv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaddeusX
Het is geen straf om in te file te staan in zo een bak :9 of als je ruzie krijgt met je partner dat je eerder de deur uitgaat :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipCl
ThaddeusX schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 11:36:
[...]

Het is geen straf om in te file te staan in zo een bak :9 of als je ruzie krijgt met je partner dat je eerder de deur uitgaat :9
Helemaal niet, het kost zelfs geen moeite om in de file te staan, zet zichzelf trouwens helemaal rechts (of links) van de rijstrook bij de staart van de file (sinds kort wettelijk verplicht in België, hoe zit dat trouwens in Nederland?) en de auto volgt automatisch de voorganger ...

Wat de ruzie met de partner betreft, de auto heeft akoestische ramen (of hoe noemen ze dat), zet ik mij wel in de auto, sluit het portier en laat ze maar roepen en tieren :*) ...

Heeft iemand een antwoord op mijn vraag, moet men bij file ook ruimte maken voor de hulpdiensten in Nederland? Dit is in België recent een verplichting geworden. En vermits ik heel regelmatig in Nederland ben is het wel handig om dit te weten of ik hoor ze daar al denken, wat een gekke Belg :)B (of is dat een pleonasme?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Sjiek ding!! Mooi zeg! Heel veel plezier en veilige kilometers PhilipCI!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilipCl
GilbertvH schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 11:53:
[...]

Sjiek ding!! Mooi zeg! Heel veel plezier en veilige kilometers PhilipCI!
Dank je wel en zo ziet men maar, een electrische wagen kan ook mooi zijn oOo (ipv al die duckfaces op de baan _O- )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ccasper
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 02-02-2023
Mijn echtgenote heeft sedert een week haar nieuwe EQC. Nu is het aan mij om de handleiding te doorploegen - daar zal ik wel een tijdje zoet mee zijn. In België heb ik er nog geen enkele zien rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Nu online
ccasper schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 17:12:
Mijn echtgenote heeft sedert een week haar nieuwe EQC. Nu is het aan mij om de handleiding te doorploegen - daar zal ik wel een tijdje zoet mee zijn. In België heb ik er nog geen enkele zien rijden.
Als ik alleen al kijk naar de handleiding dan ben ik er al klaar mee ;)

Gewoon lekker gaan rijden en pas in de handleiding kijken als het echt moet, althans zo doe ik het haha.

Veel rijplezier iig met je EQC! 8)

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ccasper
Toch maar een foto van de auto. Hyacintrood - kleur die niet veel besteld wordt maar m.i toch mooi (in het echt beter dan op foto).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xmG5eUfuHft_sn8db_zHXkFVtJs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bvuvSB9mpXImMkirtln9s24a.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5EUe8BL1n2pANSOeAsptg5hvAlM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2t16OXyshhvkiO2Ym2YTMkWv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 15:24
Een I-cum kenteken ... sorry 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipCl
ccasper schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 17:12:
Ik rij rond in België, zo ergens tussen Tienen en Sint-Truiden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipCl
ccasper schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 21:56:
Toch maar een foto van de auto. Hyacintrood - kleur die niet veel besteld wordt maar m.i toch mooi (in het echt beter dan op foto).

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ook mooi in het rood. Je vrouw heeft smaak, alé toxh wat wagens betreft _O- De mijne is diamant wit (mijne EQC bedoel ik dan), is eigenlijk eerder ivoor achtig. Niet van dat steriel wit. Mijn interieur is combinatie beige/zwart. De auto vraagt wel een bleker interieur, anders wordt het te claustrofobisch. Deels door de kleinere ramen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Wanneer een nieuwe wagen kan afgehaald worden bij de dealer, checkt de dealer dan eerst of er updates voor te vinden zijn vooraleer die te overhandigen? Of best zelf best paar dagenvoorafgaand nog vragen?

De MBUX 3 update is namelijk nu beschikbaar en wil zeker zijn dat die er direct opzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavical
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:10
Asgaro schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 16:35:
Wanneer een nieuwe wagen kan afgehaald worden bij de dealer, checkt de dealer dan eerst of er updates voor te vinden zijn vooraleer die te overhandigen? Of best zelf best paar dagenvoorafgaand nog vragen?

De MBUX 3 update is namelijk nu beschikbaar en wil zeker zijn dat die er direct opzit.
Systeem update zich zelf toch ook middels OTA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
mavical schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 17:18:
[...]

Systeem update zich zelf toch ook middels OTA.
Blijkbaar staat dat OTA systeem nog niet volledig op punt waardoor bv MBUX updates en updates voor aan de automatische schakeling nog steeds bij de dealers moeten gebeuren...

MBUX 3 fixt blijkbaar het probleem dat eigen Point of Interests geen melding geven. Dus met v3 kan men via USB stick speed camera's inladen als POIs en heeft men dus speed camera meldingen zonder bv Waze te moeten gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk013
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 10-09 22:34
Heeft iemand ook het probleem dat het touchpad en stuurbediening niet werken met android auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Asgaro schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 16:35:

Waar heb jij gelezen dat MBUX 3 beschikbaar is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Enkel uit te voeren door dealer en nieuwe functionaliteiten lijken weer nihil.
Nog steeds geen full-screen Apple CarPlay. Heb die hoop allang laten varen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Luuk013 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 19:38:
Heeft iemand ook het probleem dat het touchpad en stuurbediening niet werken met android auto?
Ik ben bang dat niemand android auto gebruikt door dat miezerig kleine schermpje dat Mercedes er van maakt ipv over de volle 10+ inch. Echt een schande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk013
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 10-09 22:34
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 20:11:
[...]

Ik ben bang dat niemand android auto gebruikt door dat miezerig kleine schermpje dat Mercedes er van maakt ipv over de volle 10+ inch. Echt een schande.
Ik gebruik het vooral voor spotify, navi gebruik ik van benz zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinity999
Luuk013 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 19:38:
Yep, fresh up 3 zou daar enigszins verbetering in brengen heb ik ergens gelezen. Weet helaas niet meer waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Nu online
ccasper schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 21:56:

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Pikante kleur! Zal je inderdaad één van de weinigen mee zijn. Veel plezier!

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
@ccasper Leuk dat de overburen, zo te zien, een elektric smart hebben? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ccasper
Weet iemand of het virtueel toetsenbord (o.a. in de MBUX van de EQC) van querty kan omgezet worden naar Azerty?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipCl
ccasper schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 21:16:
Weet iemand of het virtueel toetsenbord (o.a. in de MBUX van de EQC) van querty kan omgezet worden naar Azerty?
Goede vraag, staat bij mij ook in qwerty, maar stoort mij niet. Is er een reden waarom dit nodig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipCl
trinity999 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 20:25:
[...]

Yep, fresh up 3 zou daar enigszins verbetering in brengen heb ik ergens gelezen. Weet helaas niet meer waar.
Ik vind die Android auto maar niets, gebruik het dan ook niet. Wat zie ik over het hoofd daar de toegevoegde waarde mij helemaal ontgaat?

[ Voor 4% gewijzigd door PhilipCl op 20-07-2020 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Valt bij mij wel mee? Ik gebruik(te) het bijna dagelijks, Spotify, Waze etc werken allemaal prima.
Nee, het is niet helemaal fullscreen, maar miezerig is het ook niet. Het is groter dan mijn telefoon... (OnePlus 6).

Het kijkt ook gewoon een stuk fijner in Waze als je bijna recht vooruit naar je scherm zit te kijken, ipv naar beneden naar de houder.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipCl
FireDrunk schreef op maandag 20 juli 2020 @ 12:26:
Valt bij mij wel mee? Ik gebruik(te) het bijna dagelijks, Spotify, Waze etc werken allemaal prima.
Nee, het is niet helemaal fullscreen, maar miezerig is het ook niet. Het is groter dan mijn telefoon... (OnePlus 6).

Het kijkt ook gewoon een stuk fijner in Waze als je bijna recht vooruit naar je scherm zit te kijken, ipv naar beneden naar de houder.
In een EQC heeft Waze weinig zin, hij kent de SoC van de batterij niet en zal dan ook niet voorstellen waar te gaan laden, bij een DC lader zal de batterij niet voorbereid worden op 110 kW laden. Het onboard navigatie systeem toont ook laadpalen, met livestatus, en laadsessie kan vanuit wagen gestart worden. En in combinatie met Head-Up display is het al helemaal niet bruikbaar, navigatie intructies worden dan niet getoond. Tenzij ik mij vergis, zou het is moeten uitproberen. Maar met ICE wagens is waze zeker een goede optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ccasper
PhilipCl schreef op maandag 20 juli 2020 @ 11:17:
[...]

Goede vraag, staat bij mij ook in qwerty, maar stoort mij niet. Is er een reden waarom dit nodig is?
Azery is gewoon iets handiger bij de invoer van tekst dan Qwerty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipCl
ccasper schreef op maandag 20 juli 2020 @ 19:09:
[...]

Azery is gewoon iets handiger bij de invoer van tekst dan Qwerty
En als je er nu gewoon eens mee praat, nog gemakkelijker oOo ze doet nog zo graag haar best.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• juwlez
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-09 13:51
Zonder reclame te maken, gratis tip.. https://m.aliexpress.com/...CStiUUQkOPTQ1569940691893

Echt een top ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Niet handig om een mobiele URL te posten op het forum. Deze wordt gigantisch opgeblazen op een desktop. ;)

De normale URL: https://nl.aliexpress.com...CStiUUQkOPTQ1569940691893

Snap alleen de omschrijving "Draadloos opladen" niet. :+

/edit: Ah zie het al. Dat is een speciale houder die zij bieden. Ze bieden een normale houder aan en één waarbij de houder aangesloten wordt op de USB aansluiting.

[ Voor 33% gewijzigd door Rivanov op 21-07-2020 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juwlez
Ik heb overigens de standaard versie zonder draadloos laden en een los kabeltje verbonden ivm opladen en CarPlay. Oprecht een van de weinig accessoires die echt nuttig is. Geen plakkers op je voorraam.

Note: draai de 2 ventilatie rooster erachter dicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
juwlez schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 10:30:
Ik heb overigens de standaard versie zonder draadloos laden en een los kabeltje verbonden ivm opladen en CarPlay. Oprecht een van de weinig accessoires die echt nuttig is. Geen plakkers op je voorraam.

Note: draai de 2 ventilatie rooster erachter dicht
Tenzij je koele lucht blaast, want dan koelt het direct de telefoon. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:57
Rivanov schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 10:16:
[...]

Niet handig om een mobiele URL te posten op het forum. Deze wordt gigantisch opgeblazen op een desktop. ;)

De normale URL: https://nl.aliexpress.com...CStiUUQkOPTQ1569940691893

Snap alleen de omschrijving "Draadloos opladen" niet. :+

/edit: Ah zie het al. Dat is een speciale houder die zij bieden. Ze bieden een normale houder aan en één waarbij de houder aangesloten wordt op de USB aansluiting.
Deze houder heb ik. Kort kabeltje erbij en gaan met die banaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juwlez
Tenzij je koele lucht blaast, want dan koelt het direct de telefoon. :+
Ik denk dat constant koude airco lucht ook al te best is voor je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
Voorbeeldje trouwens. Hier kan je het kleurverschil goed zien van de houder en het hoogglans zwart van de roosters. Als er geen zon op staat, dan valt het wel minder op. Maar goed. Volgens mij de beste oplossing als je FM wilt gebruiken en\of carplay.

Offtopic, Wat is die camera in een Ipad Air 3 toch een aardappelcamera. |:( |:(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z6kCY3lZkhS-S89tE2pmdigPyJc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ppBw4UB6stB4GbeIJlrdsgDM.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door CarJunkyXL op 21-07-2020 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipCl
Ooohjeee |:( , toch niet in combinatie met MBUX, kunde beter Android Auto (of Carplay) bijbestellen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipCl
m.lammers schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 10:41:
Voorbeeldje trouwens. Hier kan je het kleurverschil goed zien van de houder en het hoogglans zwart van de roosters. Als er geen zon op staat, dan valt het wel minder op. Maar goed. Volgens mij de beste oplossing als je FM wilt gebruiken en\of carplay.

[Afbeelding]
Ik neem aan dat je geen head-up display hebt, juist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
PhilipCl schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 11:06:
[...]

Ik neem aan dat je geen head-up display hebt, juist?
Nope, geen HU hier, wel carplay mee besteld.

[ Voor 5% gewijzigd door CarJunkyXL op 21-07-2020 11:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:12
m.lammers schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 10:41:
Apple iPad Air 3 bestaat niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
RigolleM schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 11:57:
[...]

Apple iPad Air 3 bestaat niet...
2019 dan. :) Ding is toch de derde iteratie.

[ Voor 17% gewijzigd door CarJunkyXL op 21-07-2020 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipCl
m.lammers schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 11:19:
[...]

Nope, geen HU hier, wel carplay mee besteld.
Dan heb je die houder toch niet nodig, ontsiert alleen maar het dashboard.
Pagina: 1 ... 31 ... 70 Laatste