Vandaag van Zuid Limburg naar Utrecht gereden. Ik was al bijna vergeten hoe plat Nederland is! Auto verbruikt hier echt bijna niks met die 100km/h limiet tegenwoordig 
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jBIr7gg04NkXPXJr7KWEANKz.jpg?f=user_large)
Verwijderd
wauw dat is wel heel zuinig haha. Zeker een diesel?Verwijderd schreef op zondag 21 juni 2020 @ 16:43:
Vandaag van Zuid Limburg naar Utrecht gereden. Ik was al bijna vergeten hoe plat Nederland is! Auto verbruikt hier echt bijna niks met die 100km/h limiet tegenwoordig
[Afbeelding]
Verwijderd
Ja het is een 200d. Helaas is/was de 220d of hoger (nog) niet beschikbaar in de CLAzaka_m4 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 13:04:
[...]
wauw dat is wel heel zuinig haha. Zeker een diesel?
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2020 13:45 ]
Doe je echt netjes dat verbruik!! Gingen we nog meeten met wat leden nu je hier bent?Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2020 @ 13:38:
[...]
Ja het is een 200d. Helaas is/was de 220d of hoger (nog) niet beschikbaar in de CLA
EDIT: oh bah ik zie dat de 220d nu wel beschikbaar is, als 4matic zelfs! en de 200d ook. Daar had ik wel oren naar gehad als hij beschikbaar was destijds.
Achja. "achteraf is 't altijd mooi wonen"
EDIT2: Nevermind ze hebben de pakketprijzen in Finland ook goed aangepast! er zit echt NIKS meer in het std pakket. Zelfs geen electrisch inklapbare spiegels
Verwijderd
Ik had 2 datumpjes opgegooid vorige week maar er kwam niet zo veel respons op! Waar woont iedereen, wat is een handige centrale plek?zaka_m4 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 13:47:
[...]
Doe je echt netjes dat verbruik!! Gingen we nog meeten met wat leden nu je hier bent?
Hahaha ik ga stuk :-). Ja ik kom uit Arnhem.Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2020 @ 13:51:
[...]
Ik had 2 datumpjes opgegooid vorige week maar er kwam niet zo veel respons op! Waar woont iedereen, wat is een handige centrale plek?
Im inIk wil die Akrapovic van jou wel horen, aangezien je zo slecht bent in Youtube
Dit heb ik vertaald van op een populair Duits autoforum https://www.motor-talk.de...tml?page=380#post59365138My seller contacted me today. My A 250e will be the new model year 20/1, model name 801. Due to my configuration in March, the equipment packages will be adjusted and I will get a new order confirmation.
[ Voor 9% gewijzigd door Asgaro op 23-06-2020 14:22 ]
Net verbruik, maar het is bergaf heVerwijderd schreef op zondag 21 juni 2020 @ 16:43:
[Afbeelding]
Ben benieuwd of die FU3 al in mijn aankomende wagen gaat zitten...Hi,
the changeover to MBUX Fresh-Up 3 for the MFA II series has been announced for the 2020-1 change year (ÄJ 20/1 (MJ 801)).
The production changeover should take place from 13.07.20.
There is also a price adjustment on June 8th, 20 for W / V177, W247 and C / X118
Greetings Dirk
Track pace op een A200?Asgaro schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 14:40:
[YouTube: MBUX Origianl Dashcam App Demo in W177 A200]
Officiële dashcam functionaliteit!
Ik zag dit inderdaad onlangs in de Belgische configurator toen ik voor de fun er nog eens door ging.
Benieuwd of dit via een digital purchase kan unlocked worden achteraf... De hardware zal ik alvast hebben daar ik het Driving Assistance pack heb gekozen. (Weet niet of je zonder pack ook die camera daar hebt?)
Ik heb er nog niet eerder iets over gelezen. Zou wel een mooie aanvulling zijn. En op zich lijkt het me te doen met een update voor de MBUX.ctrlaltdelbe schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 15:59:
[...]
Track pace op een A200?Is dat standaard deel van MBUX?
In NL geeft het men kennelijk niet vrij. Privacy. Echter Tesla model 3 zijn er standaard in NL mee uitgerust. Waarom MB dan niet ?ctrlaltdelbe schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 15:59:
[...]
Ik heb de track pace wel op mijn auto zitten maar er staat dan wel AMG track pace, niet dat ik het gebruik ofzo haha.ctrlaltdelbe schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 15:59:
[...]
Er zijn wel wat zaken, zoals DAB wat vanaf september/oktober een verplichte uitrusting is. Daarnaast speelt in Duitsland mee dat de BTW tot het einde van het jaar van 19% naar 16% gaat, al weet ik niet hoe Mercedes-Benz dat aanpakt voor reeds bestelde auto's. Dat is iets wat ik zelf wel graag zou willen weten maar daar hullen ze zich nog in stilzwijgen. Maar dat is dus iets wat alleen voor de Duitse markt dus relevant is.Asgaro schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 14:21:
[...]
Dit heb ik vertaald van op een populair Duits autoforum https://www.motor-talk.de...tml?page=380#post59365138
Is dit iets om mee rekening te houden: dat er zaken veranderen naarmate de tijd vordert? Kan het dan belangrijk zijn om soms is contact te hebben met de dealer?
Ik heb mijn Mercedes A laten bestellen begin maart, en ik heb gezien dat er nieuwe prijslijsten voor juli 2020 al te vinden zijn. Mijn wagen zou geleverd worden in augustus.
Zou er tegelijkertijd met de nieuwe prijslijsten ook kleine revisies in wagens gebouwd in/na juli 2020 dan gebeuren?
Verwijderd
Als je je PL contract doorleest staat daar waarschijnlijk je antwoord in.cacao70 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 09:37:
Heeft er iemand reeds ervaring met een PL contract (SternAuto) ter overname aanbieden aan iemand anders? Voordat ik Stern zelf bel, was ik benieuwd naar ervaringen of dat over t algemeen wel word toegestaan, of dat het een directe 'nee' is.
Reeds gedaan, er staat niks over overname. Wel over beeindigen.Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 09:38:
[...]
Als je je PL contract doorleest staat daar waarschijnlijk je antwoord in.
Heb navraag gedaan bij de MB dealer. De dashcam functie is nu alleen nog bij de nieuwe GLA alhier in NLte bestellen . Dat is momenteel het enige voertuig. Men verwacht dat door een software update het voor de MBUX ook beschikbaar gaat komen. Kennelijk is de wetgeving geen issue meer.ctrlaltdelbe schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 15:59:
[...]
@InterCC Er is een kleine vertraging, de auto zou vrijdag bij de dealer toegekomen zijn en ik hoop dat ze er wat spoed achter zetten om hem klaar te maken voor aflevering. Dus nog wat papierwerk, inschrijving enzo, leasing ... nog weekje of twee schat ik!InterCC schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 12:42:
@PhilipCl Zou jouw EQC niet rond deze tijd geleverd zijn? Heb je 'm al en bevalt-ie net zo goed als tijdens het proefrijden?
Ik heb er een, maar volgens mij heb je de extra camera voor de augmented navigatie nodig. En die optie heb ik niet.wd200 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 08:15:
Ik ga niet actief filmpjes terug krijgen maar ik zal het wel aanzetten voor stel dat![]()
Er zijn hier nog geen mensen met een A limousine toch ?
Ik heb de augmented optie op mijn A220 AMG Line Launch edition. Ben benieuwd wanneer de Dashcam wordt vrijgegeven.mavical schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 22:52:
[...]
Heb navraag gedaan bij de MB dealer. De dashcam functie is nu alleen nog bij de nieuwe GLA alhier in NLte bestellen . Dat is momenteel het enige voertuig. Men verwacht dat door een software update het voor de MBUX ook beschikbaar gaat komen. Kennelijk is de wetgeving geen issue meer.
I'm not bothered by those who think they are right.
[ Voor 18% gewijzigd door Asgaro op 28-06-2020 19:00 ]
Haha, ik kijk wel uit naar de ontvangst van de auto ja.PhilipCl schreef op zondag 28 juni 2020 @ 09:19:
[...]
@InterCC Er is een kleine vertraging, de auto zou vrijdag bij de dealer toegekomen zijn en ik hoop dat ze er wat spoed achter zetten om hem klaar te maken voor aflevering. Dus nog wat papierwerk, inschrijving enzo, leasing ... nog weekje of twee schat ik!
Het zal nog hele uitdaging worden om dat ding geladen te krijgen, met de installatie van de laadpaal is ook vertraging, die komt pas eind juli.
Jij hebt precies meer ongeduld dan ik
Ja dat kan ik bevestigen. Zodra je de auto unlocked met de sleutel gaat het omgevingslicht branden. Daarbij wordt ook de omgeving verlicht vanuit de onderkant van de spiegels.Asgaro schreef op zondag 28 juni 2020 @ 17:17:
Model year 20/1 changes
https://blog.mercedes-ben...m-8-juni-2020-bestellbar/
Interessant om is door te nemen!
Zaken die er voor mezelf uitspringen:
No ambient lighting for the mirror package on the exterior mirrors (BR177, W247, H247, C / X 118)
Kan iemand bevestigen dat die momenteel, bij unlocken wagen met sleutel, lichten ziet schijnen van onder de buitenspiegels? Ik vind niet direct een foto maar heb dit reeds in video's gezien.
Het wordt ook hier vernoemd: voorlaatste regel: https://www.la.mercedes-b...equipment-packages/mirror
Verwijderd
No ambient lighting for the mirror package on the exterior mirrors (BR177, W247, H247, C / X 118)Asgaro schreef op zondag 28 juni 2020 @ 17:17:
Model year 20/1 changes
No ambient lighting for the mirror package on the exterior mirrors (BR177, W247, H247, C / X 118)
Kan iemand bevestigen dat die momenteel, bij unlocken wagen met sleutel, lichten ziet schijnen van onder de buitenspiegels? Ik vind niet direct een foto maar heb dit reeds in video's gezien.
Het wordt ook hier vernoemd: voorlaatste regel: https://www.la.mercedes-b...equipment-packages/mirror
Of hier: laatste paragraaf: https://www.mercedes-benz...equipment-packages/mirror
Blijkbaar zou dit dus verdwijnen...
No glasses compartment in the roof control unit (BR177, W247, H247, BR 118)
Gelukkig ook positieve nieuwigheden:
New: car wash mode as standard equipment with extended functions MBUX (BR 177,247,118)
Conversion to Generation 4.5 Evo driver assistance package (BR 177, W247, BR 118) (Ik heb die driver assistance package)
Changeover to MBUX Fresh-Up 3 (BR 177, 247,118)
Ben de comments in dat artikel is aan het doornemen, en het lijkt inderdaad op dat, ook al heb je je wagen vele maanden eerder besteld, dat je bestelde wagen toch onderhevig zal zijn aan deze specs wijzigingen als deze na half juli wordt gemaakt.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2020 19:38 ]
Op mijn A220 zit ambient lighting er op. Spiegel kantelfunctie werkt ook. Soms wil je deze wel weer uit kunnen zetten. Dit kan dan weer via de knop van rechter spiegel instellen. Ik heb ook de zonnebril opbergklep ondanks mijn schuif kantel dak.Asgaro schreef op zondag 28 juni 2020 @ 17:17:
Model year 20/1 changes
Of hier: laatste paragraaf: https://www.mercedes-benz...equipment-packages/mirror
Blijkbaar zou dit dus verdwijnen...
No glasses compartment in the roof control unit (BR177, W247, H247, BR 118)
Op de B zitten beide er ook in/op.Gearjunkie schreef op zondag 28 juni 2020 @ 20:07:
[...]
Op mijn A220 zit ambient lighting er op. Spiegel kantelfunctie werkt ook. Soms wil je deze wel weer uit kunnen zetten. Dit kan dan weer via de knop van rechter spiegel instellen. Ik heb ook de zonnebril opbergklep ondanks mijn schuif kantel dak.
[Afbeelding]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Al een geluk dat de zo een granny charger standaard bij de auto de auto zit, maar aan 2 kW ladenInterCC schreef op zondag 28 juni 2020 @ 17:35:
[...]
Haha, ik kijk wel uit naar de ontvangst van de auto ja.![]()
Laatste bericht voor mij was dat die van mij eind juli komt (vroeger dan de halverwege augustus daarvoor), maar dan nog een LoJack beveiliging erop in opdracht van lease (vereiste en duurt ongeveer een week) en daarna klaarmaken door de dealer wat nog een week kost.
Mijn lader is er al, want die heb ik zelf geplaatst. Heb je misschien een granny charger om tot die tijd te gebruiken? Het schiet met +/- 2kWh dan niet zoveel op, maar van 19:00 tot 7:00 bijvoorbeeld kom je toch een eind.
Mijn A-Klasse doet dit.Verwijderd schreef op zondag 28 juni 2020 @ 19:37:
[...]
Jep, zat in mijn CLA C118 standaard erin. Hele fijne functie in donkere dagen. Ik moest het wel eerst aanzetten in de instellingen.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
[ Voor 4% gewijzigd door swtimmer op 02-07-2020 13:54 ]
Mooi hoor! Ik ben benieuwd hoe de 'de-versie' rijdt.swtimmer schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 13:53:
[Afbeelding]
Eindelijk, daar is die dan, mijn nieuwe E300de in mat grijs! Zal nog eens wat betere fotos maken als ik een ritje doe.
I don't have dreams, I have goals!!
Prachtig hoor! Hopelijk nog blij met je keuze na de eerste kilometers?swtimmer schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 13:53:
[Afbeelding]
Eindelijk, daar is die dan, mijn nieuwe E300de in mat grijs! Zal nog eens wat betere fotos maken als ik een ritje doe.
swtimmer schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 22:58:
[...]
Eindelijk bericht van de garage. Auto staat klaar in Bonn en ze hopen dat midden mei het transport richting Belgie weer voldoende werkt. Dan nog wat papierwerk en ze hopen dan eind mei eindelijk te kunnen leveren. Duurt allemaal wel lang zo!
De E is enorm fijn om mee te rijden (had hiervoor al een tijd de normale diesel), en zeker in de stad nu met hybride is het heerlijk stil. Nog steeds erg blij ook met de keuze voor matte lak + night pakket. Het accupakket blijft lomp, maar dat wisten we en is het zeker waard samen met het belastingvoordeel. Heb nu ook alle plus pakketen, wel apart de eerste keer als je de auto voor jou laat inhalen op de snelweg.BE_Jan schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 19:51:
[...]
Prachtig hoor! Hopelijk nog blij met je keuze na de eerste kilometers?
Het viel me wel op dat de levering vertraging opliep, lijkt een maand later na geplanned. Ik vraag het omdat ik ook een E300DE in bestelling heb en weinig geduld meer![]()
[...]
[ Voor 9% gewijzigd door trinity999 op 06-07-2020 11:28 ]
Naar aanleiding van de berichten zojuist contact gehad met de dealer. Mijn CLA Shooting Break staat nu gepland voor de productie om en nabij 4-16 september a.s. aflevering verwachting 28-9. Volgens dealer veranderen er geen zaken. Heeft de geplande order nog extra nagelopen. Gewezen op de zaken die hier worden beschreven.Asgaro schreef op maandag 6 juli 2020 @ 10:52:
Hoelang duurt het gemiddeld om een wagen die start met geproduceerd te worden, afgeleverd te zien in de dealergarage?
Ik heb namelijk vorige week goed nieuws ontvangen: mijn wagen heeft geen vertraging en is nog altijd gepland voor levering begin augustus! De levering bij de dealer zou eind juli zijn.
Maar op komende maandag 13 juli gebeurt de Model Year Change, zie Asgaro in "Het grote Mercedes-Benz-topic - Deel 2"
Ik wou nog aan mijn contactpersoon bij de dealer (hij regelt alle bestellingen die komen vanuit mijn werkgever) vragen of die mij de exacte productiedatum kan geven, maar die blijkt nu op zomerverlof dus ik verwacht niet snel antwoord... Ik zou namelijk graag hebben dat die vóór 13 juli geproduceerd wordt, zodat ik nog die lichten onderaan de buitenspiegels heb. (De MBUX Fresh Up 3 kan ik dan wel later via een update bij het onderhoud krijgen. Daar lig ik niet van wakker)
Als iemand kan inschatten, dat de tijd tussen productie en het leveren in de dealergarage minimum 2 weken bedraagt, dan mag ik er misschien op hopen dat die nog deze week in productie gaat/al geweest is?
Bedankt voor de info, dat stelt gerust!mavical schreef op maandag 6 juli 2020 @ 15:08:
[...]
Naar aanleiding van de berichten zojuist contact gehad met de dealer. Mijn CLA Shooting Break staat nu gepland voor de productie om en nabij 4-16 september a.s. aflevering verwachting 28-9. Volgens dealer veranderen er geen zaken. Heeft de geplande order nog extra nagelopen. Gewezen op de zaken die hier worden beschreven.
Verwijderd
De CLA is veel mooier natuurlijk. Voor 80€ p maand had ik het wel geweten, mits ze alletwee een beetje hetzelfde in de opties zitten?Nedra schreef op maandag 6 juli 2020 @ 14:54:
Vraagje, ik mag een nieuwe private lease uitzoeken voor de komende 18 maanden en kan o.a. kiezen uit een a160d en een CLA180d. Ik heb nu een a180d die ik het liefst zou houden, maar dat kan helaas niet. Zouden jullie kiezen voor de CLA of de a160d? Praktisch gezien is de 160d misschien een goede keus, maar ik moet zeggen dat ik de automaat wel erg zou missen. Optisch is de CLA natuurlijk top, voor de rest veel hetzelfde als m'n huidig a klasse, en iets lastiger parkeren. Het verschil qua prijs is ong. 80 piek per maand.
Ik ga hier volledig in mee en zou geen enkele twijfel hebben.Verwijderd schreef op maandag 6 juli 2020 @ 17:39:
[...]
De CLA is veel mooier natuurlijk. Voor 80€ p maand had ik het wel geweten, mits ze alletwee een beetje hetzelfde in de opties zitten?
Dat is van vele factoren afhankelijk, om te beginnen met waar hij geproduceerd word, Mercedes produceert namelijk wereldwijd, in mijn geval kwam hij van East Londen, dat klinkt niet ver tot je op de kaart ziet dat dit een gigantische Mercedes fabriek in Zuid-Afrika is.Asgaro schreef op maandag 6 juli 2020 @ 10:52:
Hoelang duurt het gemiddeld om een wagen die start met geproduceerd te worden, afgeleverd te zien in de dealergarage?
@InterCC gisteren mail met nummerplaat ontvangen, morgen zijn documenten bij dealer, dan nog keuring van trekhaak, en kan ik de auto eindelijk in ontvangst nemen, dus ergens volgende week.InterCC schreef op zondag 28 juni 2020 @ 17:35:
[...]
Haha, ik kijk wel uit naar de ontvangst van de auto ja.![]()
Laatste bericht voor mij was dat die van mij eind juli komt (vroeger dan de halverwege augustus daarvoor), maar dan nog een LoJack beveiliging erop in opdracht van lease (vereiste en duurt ongeveer een week) en daarna klaarmaken door de dealer wat nog een week kost.
Mijn lader is er al, want die heb ik zelf geplaatst. Heb je misschien een granny charger om tot die tijd te gebruiken? Het schiet met +/- 2kWh dan niet zoveel op, maar van 19:00 tot 7:00 bijvoorbeeld kom je toch een eind.
Prachtige auto! Ik had hiervoor ook de E klasse maar op dringend verzoek thuis een maatje kleiner gaan rijden (c350e). Hoewel de C een prima auto is, een wereld van verschil met de E klasse..swtimmer schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 13:53:
[Afbeelding]
The cause of the problem is: network down, IP packets delivered via UPS
Nice! Erg fijn dat de auto dan eindelijk komt. Ik ben benieuwd naar de foto's!PhilipCl schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 07:51:
[...]
@InterCC gisteren mail met nummerplaat ontvangen, morgen zijn documenten bij dealer, dan nog keuring van trekhaak, en kan ik de auto eindelijk in ontvangst nemen, dus ergens volgende week.
Wat mij vooral altijd opvalt (want vorige keer ook naar de C gekeken en dit keer ook) is dat het qua prijs niet eens echt voordeliger is als je met de opties aan de gang gaat. Dat zie je hier ook in het topic als men een wat meer aangeklede A heeft. Dingen als led verlichting is standaard in de E en optie in de C enzo.Charlie_Root schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 07:54:
[...]
Prachtige auto! Ik had hiervoor ook de E klasse maar op dringend verzoek thuis een maatje kleiner gaan rijden (c350e). Hoewel de C een prima auto is, een wereld van verschil met de E klasse..
[ Voor 3% gewijzigd door swtimmer op 07-07-2020 09:13 ]
die zijn zeldzaamfdkuyper schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 09:23:
Ik begrijp je probleem. Vooral omdat ik een vrouw heb die het een sport vindt om overal tussen te kunnen parkeren![]()
[Afbeelding]
En dan hadden wij zelf, en de buurman, ook nog een trekhaak![]()
Maar geen krasjes hoor, deed ze keurig.
PS3/4/5 PSN: FDK
Ik mis alleen de remvoeringen en handrem. De overige staan bij bij in het service menu.fdkuyper schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 16:36:
Leuk, nieuwe app!
Maar zo te zien ontbreekt er bij voertuigstatus nog het een en ander in de nieuwe app. Wat ik wel in de oude en niet in de nieuwe zie:Niet allemaal even belangrijk misschien, maar ook geen reden om weg te laten lijkt me.
- Remvoeringen
- Remvloeistoef
- Accu
- Koelmiddel
- Ruitensproeiervloeistof
- Handrem
Je hebt gelijk, ik zie het nu ook.[...]
Ik mis alleen de remvoeringen en handrem. De overige staan bij bij in het service menu.
en de Service App en Store App werken nu ook.
PS3/4/5 PSN: FDK
Die van mij belt als ze voor de deur staat, of ik even wil helpenwd200 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 09:50:
[...]
die zijn zeldzaamdie van mij rijdt gewoon een blok verder en gooit hem voor de deur en de sleutel naar mij toe
The cause of the problem is: network down, IP packets delivered via UPS
beter dat dan een deukCharlie_Root schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 17:15:
[...]
Die van mij belt als ze voor de deur staat, of ik even wil helpen
Heee! Deze app is een stuk beter. Kan nu ook m’n ramen en m’n panorama dak open/dicht doen! Heel blij meeRivanov schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 13:56:
Er is een nieuwe Mercedes Me app beschikbaar voor iPhone.
Mercedes Me 2020 heet deze app.
https://apps.apple.com/nl/app/mercedes-me-2020/id1487652920
Dat is flink balen; gelijk de zin eraf. Ook nog eens een drama kleur om te laten herstellen.swtimmer schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 11:36:
Dat waren 2 mooie weken..... de hele zijkant is meegenomen met een paar flinke deuken in de deuren. Zucht.
[Afbeelding]
Ze had eigenlijk willen doorrijden want "het viel wel mee". Zal denk een dure worden want de krassen zijn echt van voor tot achter + beide deuren gedeukt.Redondo1982 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 13:56:
[...]
Dat is flink balen; gelijk de zin eraf. Ook nog eens een drama kleur om te laten herstellen.
Rotterdam
Heel zuur... Soms vraag ik mij af waar sommige mensen hun rijbewijs gehaald hebben.swtimmer schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 11:36:
Dat waren 2 mooie weken..... de hele zijkant is meegenomen met een paar flinke deuken in de deuren. Zucht.
[Afbeelding]
Het probleem deze week zijn de Wazers. Er zijn werkzaamheden aan de singel/ring van Antwerpen en men denkt sneller te zijn door onze buurt te crossen. In dit geval, niet wachten op elkaar en denken dat ze wel met zijn 2e tussen de autos passen - niet dus. Begin augustus krijg ik de sleutel van de garage in de buurt.Admiral Freebee schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 14:58:
@swtimmer Eerste topic waar ik aan moest denken: Wat te doen tegen mensen die tegen mijn auto aanrijden
Echt zuur. Als ik de omgeving goed inschat is het ook wel een buurt waar regelmatig wel eens auto's beschadigd raken door fietsers of auto's die net iets te kort langs je auto rijden.
Ik mag het niet zeggen, maar het was ook heel duidelijk toen ze weg reed dat dit niet de eerste keer was. Geen gevoel voor de drukke stad.Heel zuur... Soms vraag ik mij af waar sommige mensen hun rijbewijs gehaald hebben.
[ Voor 14% gewijzigd door swtimmer op 08-07-2020 15:25 ]
Verwijderd
Een mat kleur, 2 deuren en voor/achterscherm. Met 5k zou je er nog heel goed vanaf komen.S_Chief schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 14:16:
Zou mij niets verbazen als je zo 5k schade te pakken hebt.. Ontzettend zonde.
En dat bagatelliseren vind ik zo kansloos.
Jawel hoor! Ik was 1 van de eerste in NL. Digitaalwit met custom bruin leren interieur. Als hij weer gepoetst is zal ik eens foto's maken!wd200 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 08:15:
Ik ga niet actief filmpjes terug krijgen maar ik zal het wel aanzetten voor stel dat![]()
Er zijn hier nog geen mensen met een A limousine toch ?
Ja, bizar. Hopelijk komt dit stuur snel in andere modellen dmv modeljaar-update. Anders heb je alweer het gevoel achter te lopen. In de E-facelift zit ie immers ook al.PhilipCl schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 18:18:
De nieuwe S klasse ... woooooooow YouTube: New 2021 S-CLASS INTERIOR! Future of Mercedes Luxury Technology!
Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████
Hier verschillen we dan van mening, ik vind dat juist wel passen! Mocht ik het budget hebben, ik zou het wel weten, ik bestelde er nu al ene.epic_gram schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 20:54:
ik vind dat interieur eigenlijk niet passen in een zakelijke high end auto. Daar horen gewoon klassieke klokken in te zitten en niet van die schreeuwerige toeters en bellen...
Dus ik stap morgen weer vertrouwd in mijn hyundai
Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████
[ Voor 16% gewijzigd door wd200 op 09-07-2020 08:10 ]
Het is gewoon Sjonny als je dat doet haha. Ik heb er ook vaak aan gedacht, omdat het de auto visueel mooier maakt. Maar het is voorbestemd aan een AMG, dus dan houden we dat ook maar zo.wd200 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 07:57:
Ik kwam nog een leuk speeltje tegen bij de MB dealer, wat is zo een ding toch gruwelijk dik
[Afbeelding]
[Afbeelding]
ik vind die grill vooral heel dik maar het voelt nog een beetje sjonny om die op de 180 te zetten (dan uiteraard zonder AMG Logo want he is geen echte AMG)
[Afbeelding]
Regio Brabant moet je naar Rotgans Carsolutions in Waalwijk.Aight! schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 21:30:
Ik had het ook al gezegd in het show je autotopic, maar ik mag me nu ook nog Mercedes rijder noemen. Ik heb sinds kort een E200 gekocht uit 2005. Wat een fijne auto is dat zegRijdt echt als een malle, had ik veel eerder moeten doen ;-)
[Afbeelding]
Nu ben ik een beetje aan het googlen geweest, maar om bepaalde dingen te unlocken heb je eventueel star diagnose nodig. Is er iemand regio Brabant die dat heeft? En wat kan ik dan allemaal unlocken weet iemand dat?
[ Voor 7% gewijzigd door Redondo1982 op 09-07-2020 21:51 ]
Heeft de dealer ondertussen al aangegeven wanneer je de auto volgende week kan verwachten?PhilipCl schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 07:51:
[...]
@InterCC gisteren mail met nummerplaat ontvangen, morgen zijn documenten bij dealer, dan nog keuring van trekhaak, en kan ik de auto eindelijk in ontvangst nemen, dus ergens volgende week.
Nog niet. De nummerplaat en alle documenten zijn ontvangen door de dealer, echter de afspraak met keuring is nog niet geweten ... morgen weet ik hopelijk meer. Maar zou voor einde van de week moeten lukken, dus uiterlijk 17 juli.InterCC schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 22:00:
[...]
Heeft de dealer ondertussen al aangegeven wanneer je de auto volgende week kan verwachten?
[ Voor 9% gewijzigd door PhilipCl op 09-07-2020 23:24 ]
Logisch ook, zo werkt het overal. De ene iPhone is ook de andere niet.S_Chief schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 00:59:
Dat zou kunnen. Er zijn periodiek ook wijzigingen in de hardware (die op het eerste oog niet zichtbaar zijn) waardoor de ene auto (later) meer kan dan de andere.
Dus jij krijgt nooit een update voor je iPhone, wat ben ik blij een Samsung te hebben!Redondo1982 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 11:21:
[...]
Logisch ook, zo werkt het overal. De ene iPhone is ook de andere niet.
Verwijderd
Natuurlijk krijg je wel updates, maar zodra er een hardwarematige upgrade is, dan niet. Je kan een iPhone/Samsung whatever wel updaten van OS versie x naar y, maar niet van model 8 naar 9.PhilipCl schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 00:07:
Vraagje: klopt het dat het MBUX systeem niet geüpgraded kan worden. In een Facebook Mercedes EQC groep deelde iemand dat mee, die heeft een EQC van voor April 2020 en mist een feature die wel beschikbaar is op de MBUX versie voor de modellen van productie na april 2020. Zijn dealer vertelde dat een upgrade niet mogelijk is. Weet iemand hier meer over?
Ik heb het over de hardware, jij over de software. Ook MBUX zal weleens een hardware verbetering krijgen. Of dacht jij echt dat het voor altijd hetzelfde systeem bleef? Zou wel schandalig zijn, niet?PhilipCl schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 13:00:
[...]
Dus jij krijgt nooit een update voor je iPhone, wat ben ik blij een Samsung te hebben!
Dat klopt maar in dit specifieke geval gaat het over een recent op de markt gebracht model van Mercedes, de EQC, en blijkbaar ligt er al een beperking op de upgrade van de MBUX, die persoon kreeg te horen dat een nieuwe versie van MBUX niet kan. Dit is niet wat ik verwacht.Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 13:11:
[...]
Natuurlijk krijg je wel updates, maar zodra er een hardwarematige upgrade is, dan niet. Je kan een iPhone/Samsung whatever wel updaten van OS versie x naar y, maar niet van model 8 naar 9.
Gebeurt OTA.juwlez schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 13:58:
Ik zag dat er een nieuwe Mercedes Me app is, eindelijk. Maar hoe updaten jullie de software van het MBUX systeem?
Verwijderd
Dus je krijgt precies wat je gekocht hebt, maar je bent boos dat mensen die de auto later kopen andere hardware krijgen dan jij.PhilipCl schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 13:57:
[...]
Dat klopt maar in dit specifieke geval gaat het over een recent op de markt gebracht model van Mercedes, de EQC, en blijkbaar ligt er al een beperking op de upgrade van de MBUX, die persoon kreeg te horen dat een nieuwe versie van MBUX niet kan. Dit is niet wat ik verwacht.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq