Wat te doen tegen mensen die tegen mijn auto aanrijden

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-07 16:21
Hallo,
Ik ben vervloekt en ieder auto die ik koop die is binnen half uur tot 1 maand beschadigd door een ander.

Zo ging even de trap op naar onze appartement op om mijn auto te showen aan mijn ouders en had een dikke streep van linksvoor naar achter binnen een half uur.

De auto erna de dag later lag de bumper van zijn bevestiging af.

Auto nummer 3 die was ook door een ander in het parkeervak aangereden en de bumper had een zwarte streep.

Mijn vorige auto die had een dag later schade aan de achterbumper, binnen de 1e maand toen ik op vakantie was een deuk in de voorscherm aan de stoepzijde. Binnen een half jaar een deuk in de linkerachter deur en een voor en achter bumper hadden rondom schade.

Sinds 2 maandjes had ik een schadeloze BMW F30 gekocht. Binnen een maand reed iemand met zijn trekhaak in mn achterbumper. Heb ik meteen laten herstellen omdat ik er echt klaar mee was. Nu 2 weken later linksachter bumper en rechtsvoor bumper schade.

Kortom, ik ben er klaar mee.

Wie heeft hier ervaring mee en wat zijn jullie maatregelen?

Acties:
  • +39 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:01
Auto als gebruiksvoorwerp gaan beschouwen helpt het meest.

Iets handiger parkeren vermijdt mogelijk een deel van de schades.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Ergens anders parkeren?

Bedoel: dat een keer je auto geraakt wordt is pech en kan gebeuren maar als ik je goed begrijp heb je het over 4 incidenten in relatief korte tijd? Dat is echt opvallend veel.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sizzla
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:10
I feel your pain!
Zelf iets gelijkaardig gehad, reed een BMW F36 en binnen de kortse keer een deuk in de deur, van een geparkeerde wagen waarschijnlijk, daarna een felle witte kras, en daarna iemand die in een ondergrondse parkeergarage doodleuk mijn rechter voorkant meenam. Zonder enig verhaal natuurlijk.

Nu rij ik in een tweedehands Opel Astra, en kan me nu niet veel meer schelen. Met een nieuwe bak rondrijden zie ik mezelf niet meer doen alvast.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Wellicht een andere, betere, parkeerplaats zoeken?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:13
Heel erg pijnlijk en herkenbaar. Mijn auto, nieuw uit doos, is in één jaar vier keer gevandaliseerd door buren. Ik woonde toen tijdelijk in een “gezellige gemêleerde volkswijk”.

De oplossing: verhuizen.

Ben zelf verhuisd naar white-upperclass-suburbia. Sindsdien nergens geen last meer van.

Fijne bijkomstigheid. Mijn auto staat nu altijd voor de deur. Ik hoef niet meer 400 meter te lopen....

[ Voor 14% gewijzigd door Panzer_V op 05-07-2020 18:16 ]

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Bumpersticker van de NRA opplakken?
(Nep) camera's bij voorruit & achterruit ophangen met knipperende lampjes?

Het is ontzettttenddd vervelend maar je doet er weinig aan. Of al je buren / wijk bezoeken en ongenoegen uiten?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• plaspvd
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
Ten eerste, wat is het type wijk waar je parkeert? En heb je al een dashcam voor en achter?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12:16

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Tactisch parkeren.

Niet met de auto naar de supermarkt, en anders helemaal achterin parkeren, waar genoeg lege vakken zijn. En niet in de buurt van de winkelwagentjes.

Niet op het uiteinde parkeren, waar iedereen langs loopt/rijdt.

Op eigen terrein parkeren, camera's/dashcam. Gewoon überhaupt niet in de stad wonen, scheelt ook veel ;)

Zo nog nooit echt schade gehad.

--

Echter wordt je dan in een file (stilstaand) gewoon total loss gereden.

Maar inderdaad, je auto tweedehands kopen en bij kleine schade/krasjes denken; ach, ik hoef 'm toch niet meer te verkopen, ik rij 'm helemaal stuk.

Maar het blijft ongelofelijk asociaal, van die schademakers, of die mensen die hun duur opengooien tegen die van jou.

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• sssensss
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Mijn schoonmoeder is ook zo’n type.
Doet alles met de auto, fietsen en lopen is haar vreemd.
Slaat standaard met de deur van haar (oude) auto tegen de auto’s naast haar op de parkeerplaats bij het uitstappen.
Ze heeft met haar dikke reet (zware botten) nmlk nogal wat ruimte nodig om haar auto uit te rollen.
En dat dat dan ten koste gaat van de auto’s naast haar, dat is dan maar zo.
Zo vaak wat van gezegd, maar ze wil niet absoluut luisteren.

Als ik iemand op een parkeerterrein zo lomp zie uitstappen, zeg ik er ook meestal wel wat van.
Iedereen bachetaliseerd het dan, van “het valt wel mee”, “ging net goed”, etc.
En je ziet het natuurlijk bijna nooit gebeuren.

Heel erg hatelijk.

Ik had zelf ook ooit een mooie BMW Touring, maar door dit soort mensen en na meerdere schades veroorzaakt door dit soort lomperds heb ik hem ook maar verkocht. De lol is er dan snel af, helaas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Nu online

HugoBoss1985

Xenotech

sssensss schreef op zondag 5 juli 2020 @ 19:02:
Mijn schoonmoeder is ook zo’n type.
Doet alles met de auto, fietsen en lopen is haar vreemd.
Slaat standaard met de deur van haar (oude) auto tegen de auto’s naast haar op de parkeerplaats bij het uitstappen.
Ze heeft met haar dikke reet (zware botten) nmlk nogal wat ruimte nodig om haar auto uit te rollen.
En dat dat dan ten koste gaat van de auto’s naast haar, dat is dan maar zo.
Zo vaak wat van gezegd, maar ze wil niet absoluut luisteren.

Als ik iemand op een parkeerterrein zo lomp zie uitstappen, zeg ik er ook meestal wel wat van.
Iedereen bachetaliseerd het dan, van “het valt wel mee”, “ging net goed”, etc.
En je ziet het natuurlijk bijna nooit gebeuren.

Heel erg hatelijk.

Ik had zelf ook ooit een mooie BMW Touring, maar door dit soort mensen en na meerdere schades veroorzaakt door dit soort lomperds heb ik hem ook maar verkocht. De lol is er dan snel af, helaas.
Asociaal zou ik deze mensen niet gelijk noemen (jouw schoonmoeder wel).
Een ongelukje kan altijd... als je dan maar het fatsoen hebt om de verzekering het op te laten lossen.
Oftewel je nummer o.i.d. achterlaten.

En daar iets van zeggen moet je ook nog mee uitkijken.
Voor je het weet tref je een keer de verkeerde.

Ik heb aan mijn beide, gebruikte, auto's gelukkig nog nooit iets gehad.
Maar een deukje of krasje meer of minder zou ik me ook niet druk om maken.

Inderdaad wel apart dat het TS zo vaak overkomt.

[ Voor 15% gewijzigd door HugoBoss1985 op 05-07-2020 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Laatst online: 15:13
Dashcam kan aan hoop vastleggen.

Maar je kunt je ook afvragen waarom je er zoveel last van hebt..

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Waar loop je de schades op?

Parkeer mijn BMW altijd veruit weg van alle mensen, bij voorkeur naast een muur of plek waar enkel links óf rechts een vak is, met de voorkant/achterkant bij een muur/heg/hek én parkeer zo ver mogelijk naar de kant waar niemand kan staan.

Kansen verkleinen noem ik dat altijd, als mijn passagiers mij raar aankijken. Individual lak repareren is zo'n gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebeltje
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:54
3 jaar file moeten parkeren nooit ergens last van gehad (arbeiderswijk). 1 jaar bij een flat in normale vakken (normale wijk). Ineens genoeg kleine deukjes van deuren en zelfs iemand die met indraaien mijn spiegel aantikte en een deuk in mijn deur reed. Daarna maar weer gewoon aan de straat gezet (file parkeren) en toen waren de schades weer afgelopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-07 23:34
1. Achteruit inparkeren.
2. Fileparkeren zoveel mogelijk vermijden.
3. Zo recht mogelijk in het vak parkeren zodat de kans zo klein mogelijk is dat er een andere brokkenpiloot tegenaan zit.
4. Vaak is 10 meter verderop parkeren voldoende om niet naast andere auto's te hoeven staan.
5. Nooit naast een auto parkeren die er duidelijk uitziet alsof de eigenaar er geen fluit om geeft.

Ik heb heel wat keren deur-deukjes in mijn wagen moeten laten fiksen. Deze regels naleven zorgt ervoor dat ik al 2 jaar schadevrij ben.

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatDictator
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:39
All-risk verzekering is misschien ook een idee, al heb ik geen idee wat je premies gaan worden als je vaak claimt. Plus de genoemde parkeertips en evt. dashcam met parkeersensoren.

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

fonsoy schreef op zondag 5 juli 2020 @ 23:08:
1. Achteruit inparkeren.
2. Fileparkeren zoveel mogelijk vermijden.
3. Zo recht mogelijk in het vak parkeren zodat de kans zo klein mogelijk is dat er een andere brokkenpiloot tegenaan zit.
4. Vaak is 10 meter verderop parkeren voldoende om niet naast andere auto's te hoeven staan.
5. Nooit naast een auto parkeren die er duidelijk uitziet alsof de eigenaar er geen fluit om geeft.

Ik heb heel wat keren deur-deukjes in mijn wagen moeten laten fiksen. Deze regels naleven zorgt ervoor dat ik al 2 jaar schadevrij ben.
Mijn ervaring is dat fileparkeren "veiliger" is dan parkeervakken i.v.m. geen portieren die tegen je auto aangesmeten worden. Misschien iets meer risico op bumperschade maar daar zijn bumpers dan ook voor.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14:54

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Accretion schreef op zondag 5 juli 2020 @ 18:39:
Tactisch parkeren.

Niet met de auto naar de supermarkt, en anders helemaal achterin parkeren, waar genoeg lege vakken zijn. En niet in de buurt van de winkelwagentjes.
Zelfs dit is geen garantie. Zelf ook meegemaakt. Parkeerplaats met 400 plekken, staan 10 auto's voor bij de winkel, Ik parkeer ver van de winkel af, midden op de parkeerplaats. Netjes midden in het vak.

Kom de winkel uit, en een refo vrouwtje kiest uit de 389 lege plekken net dat ene vak naast mijn auto, Zet hem er zo strak naast dat ik denk zo kom ik mijn auto niet eens in, en drukt de deur vol in mijn deur bij het uitstappen.

Kijkt mij aan en loopt naar de winkel.

Of dit nu afgunst is, geesteziekte of een ander probleem bij deze mensen. geen idee.

Je zou kunnen kijken naar een dashcam die ook bij het parkeren opneemt. Als de auto dan een tikje krijgt heb je het hopelijk op beeld. Als er dan geen briefje bij is, is het gewoon doorrijden na een ongeluk.

Mensen gunnen elkaar tegen woordig niets meer. Het enigste wat wij kunnen doen is het goede voorbeeld blijven geven en ons gedragen zoals wij ook behandeld willen worden.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Patrock schreef op maandag 6 juli 2020 @ 11:56:
[...]

Klinkt wel als doortastend dat je het vrouwtje hebt aangesproken en de schade hebt afgehandeld of aangifte hebt gedaan. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:33

Yucon

*broem*

Maak een shock sensor met een flitslampje eraan aan je spiegel. Als ze de auto een paar tellen nadat hij geraakt wordt zien flitsen krijg je heel erg het gevoel vastgelegd te zijn en zal de bereidheid om een briefje achter te laten veel groter zijn. Het voelt dan ineens heel erg tastbaar.

Je kunt jezelf dan moeilijk in slaap sussen met 'dat toch niemand het gezien heeft'

[ Voor 13% gewijzigd door Yucon op 06-07-2020 12:07 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:03

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Rukapul schreef op zondag 5 juli 2020 @ 17:59:

Eerste niet mee eens. Zelfs met een gebruiksvoorwerp mag je zuinig zijn. Mede omdat andere mensen het inderdaad als kan-mij-het-verrotten-het-is-een-gebruiksvoorwerp beschouwen is het blijkbaar geoorloofd om het zomaar tegen een andere aan te wrijven?

Ik kan een boel analogieen verzinnen waar dat met andere 'gebruiksvoorwerpen' heel anders uit gaat pakken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
superduper schreef op maandag 6 juli 2020 @ 12:07:
[...]

Eerste niet mee eens. Zelfs met een gebruiksvoorwerp mag je zuinig zijn.
Dat zet mij aan het denken. Ik zie een enorme markt voor mij voor "hoesjes voor auto's". Een mooie rubberen wrap eromheen zodat het origineel niet zo snel beschadigd.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Het interesseert mensen allemaal geen f*ck meer. Ik heb het zelf ook gehad. Koop je na lang zoeken een mooie, nette auto.. Wordt het verpest door tokkies die hun deur in de jouwe smijten, kinderen die zelf de autodeur open kunnen maken hoor papa/mama! en dat soort gajes :/

* Destruction rijdt dus weer in shitboxes. Alsin, ik heb nu gewoon een oude simpele Focus waarbij ik een nieuw krasje/deukje nogsteeds vervelend vindt, maar het m'n dag niet meer verpest en waarbij ik niet de behoefte voel om de uitdeuker op te zoeken. Ik ben petrolhead en was absoluut een auto liefhebber, maar die lol is eraf. In deze maatschappij mag je geen mooie auto meer hebben :/

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

LordSinclair schreef op maandag 6 juli 2020 @ 12:09:
[...]

Dat zet mij aan het denken. Ik zie een enorme markt voor mij voor "hoesjes voor auto's". Een mooie rubberen wrap eromheen zodat het origineel niet zo snel beschadigd.
of zoeits ;(
Afbeeldingslocatie: https://www.autointernationaal.nl/wp-content/uploads/2017/07/CitroenC4CactusNederland.jpg

[ Voor 112% gewijzigd door superduper op 06-07-2020 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

[...]

[ Voor 27% gewijzigd door superduper op 06-07-2020 12:12 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:33

Yucon

*broem*

[...]

Die zaten er sinds jaar en dag op, en worden 'stootstrips' en ongespoten bumpers genoemd. Maar dat vonden we niet mooi meer..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• com2,1ghz
Alle voor de hand liggende oplossingen zoals opletten met parkeren daar hou ik uiteraard rekening mee.
Ik heb geen nieuwe auto gekocht, auto is 8 jaar oud, maar wel 13750 voor neergelegd. Speelt ook aardig wat emotie aangezien dit ook een beetje mijn hobby is.
Mijn vorig auto was aardig optisch mishandeld. Rondom lakschade, lak op de bumpers die aan het afbladderen was. deukjes. Scheur in mijn raam. Bumper waarvan de bevestiging kapot was en een deel los hing.
Dan heb ik eindelijk wat geld gespaard en wat moois gekocht, wordt daar weer de plezier van ontnomen.

Het is super frustrerend dat er eerst binnen een maand trekhaak erin gaat en de bumper gescheurd is, vervolgens laat het repareren en opnieuw spuiten, en nog niet eens een maand later is het weer raak.
Het gaat niet om een kleine veegje, de plastic van de bumper is ingefreesd door datgene wat er tegen aan is gekomen.

Verhuizen is geen optie. Deze schades zijn op meerdere plekken ontstaan. Ik ben afgelopen 10 jaar 2 keer verhuisd.
All risk is zeker geen optie. Men is nogal onwetend wat betreft verzekering aangezien dat eigenlijk een lening is die je dubbel en dwars terugbetaald in vorm van premies.
offtopic:
Heb zelf gewerkt bij een kantoor wat toevallig ook iets met verzekeringen deed. Protip: Claim nooit iets van een autoverzekering, ook niet als het "gratis" is. Pas als het echt niet anders kan.

De antwoorden waar ik naar op zocht was meer in de richting van apparatuur. In de vorm van camera's/ sensoren of iets anders creatiefs.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:44
com2,1ghz schreef op zondag 5 juli 2020 @ 17:57:
Hallo,
Ik ben vervloekt en ieder auto die ik koop die is binnen half uur tot 1 maand beschadigd door een ander.

Zo ging even de trap op naar onze appartement op om mijn auto te showen aan mijn ouders en had een dikke streep van linksvoor naar achter binnen een half uur.

Auto nummer 3 die was ook door een ander in het parkeervak aangereden en de bumper had een zwarte streep.

Mijn vorige auto die had een dag later schade aan de achterbumper, binnen de 1e maand toen ik op vakantie was een deuk in de voorscherm aan de stoepzijde. Binnen een half jaar een deuk in de linkerachter deur en een voor en achter bumper hadden rondom schade.

Sinds 2 maandjes had ik een schadeloze BMW F30 gekocht. Binnen een maand reed iemand met zijn trekhaak in mn achterbumper. Heb ik meteen laten herstellen omdat ik er echt klaar mee was. Nu 2 weken later linksachter bumper en rechtsvoor bumper schade.

Welkom in de maatschappij. door het type mensen wat schijt heeft aan andere en waarvoor de auto geen waarde heeft ben je in zo'n geval de lul.

wat je zelf kan doen (wat ik doe)
Tactisch parkeren: bij de supermarkt wat verder weg, plekken waar maar 1 auto naast je kan staan en dan strak tegen de kant parkeren waar geen auto komt.
Dashcam plaatsen (voor en achter) beide heeft mij 2x gered waarbij 1x iemand die na de aanrijding een vals briefje achterliet en vertrok.
ik snap wat je bedoeld maar toch ben ik het er niet helemaal mee eens.
als iemand wat van jou beschadigd bewust onbewust moet men dit gewoon melden. veel van die krassen komt door mensen die of super onbenullig zijn of schijt hebben aan andere.

ik heb zelfs een keer iemand gehad die zijn krat boodschappen bovenop mijn dak had gezet omdat ze de deur moest openen. ik kwam toevallig aanlopen en was echt al pislink maar toch nog rustig gevraagd of dit normaal was. reactie van mevrouw, ja op mijn eigen dak krijg ik krassen. heb netjes het kratje opgepakt en voor de auto op de grond gegooid (niet helemaal netjes maar door die reactie kwam de eerste woede weer omhoog)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 192266

Zelf ook een mooie Mercedes gekocht en met veel plezier mee gereden, maar vanwege minder km’s rijden weer verkocht en ik rijd nu in een compacte auto van 5k. Bijkomen voordeel is dat mijn gemoedsrust een stuk beter is.

Ik heb besloten om pas weer een dure auto te gaan rijden als ik ruime privé ruimte heb voor de auto en zoveel geld heb dat het mij weinig meer doet als ik een beschadiging heb.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 192266 op 06-07-2020 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Het enige dat je kan doen is tactisch parkeren (niet uitsteken, spiegels inklappen, niet naast auto's met kinderzitjes). En een deukje van een trekhaak ofzo, tja ik laat het zitten. Het is jammer, maar er valt weinig tegen te doen en als je het laat maken heb je zo weer het volgende deukje of krasje.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:58
graceful schreef op zondag 5 juli 2020 @ 19:22:
Waar loop je de schades op?

Parkeer mijn BMW altijd veruit weg van alle mensen, bij voorkeur naast een muur of plek waar enkel links óf rechts een vak is, met de voorkant/achterkant bij een muur/heg/hek én parkeer zo ver mogelijk naar de kant waar niemand kan staan.

Kansen verkleinen noem ik dat altijd, als mijn passagiers mij raar aankijken. Individual lak repareren is zo'n gedoe.
De zakelijke auto zo dicht mogelijk bij de winkel, onze prive-auto ver van obstakels, 3-deurs-met-kinderzitjes, eigenlijk alles met kinderzitjes, auto's die er niet uitzien, etc.
Patrock schreef op maandag 6 juli 2020 @ 11:56:
[...]

Zelfs dit is geen garantie. Zelf ook meegemaakt. Parkeerplaats met 400 plekken, staan 10 auto's voor bij de winkel, Ik parkeer ver van de winkel af, midden op de parkeerplaats. Netjes midden in het vak.

Kom de winkel uit, en een refo vrouwtje kiest uit de 389 lege plekken net dat ene vak naast mijn auto, Zet hem er zo strak naast dat ik denk zo kom ik mijn auto niet eens in, en drukt de deur vol in mijn deur bij het uitstappen.

Of dit nu afgunst is, geesteziekte of een ander probleem bij deze mensen. geen idee.

Je zou kunnen kijken naar een dashcam die ook bij het parkeren opneemt. Als de auto dan een tikje krijgt heb je het hopelijk op beeld. Als er dan geen briefje bij is, is het gewoon doorrijden na een ongeluk.

Mensen gunnen elkaar tegen woordig niets meer. Het enigste wat wij kunnen doen is het goede voorbeeld blijven geven en ons gedragen zoals wij ook behandeld willen worden.
Heel herkenbaar dit. Ook met dat klemparkeren terwijl je barstens veel ruimte hebt. Ook wel de andere kant, dat we tussen de dure modellen staan die eenzelfde redenatie hanteren van het ver weg van de drukte parkeren.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MoldyInko
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20-03-2021
Herkenbaar.

Eerste keer iemand met deurklink tegen mijn deurklink. Veeg erop gekregen.

Tweede keer uitwijken voor afvallende lading. Schade op velg. Gelukkig alleen op de velg, maar het zijn dure velgen.

Derde keer iets tegen bumper gekregen. Nooit kunnen achterhalen wat het is geweest.

Het is allemaal niet zo spannend maar als auto liefhebber zijn de eerste deukjes en krasjes altijd zo pijnlijk.

Je bent toch afhankelijk van anderen.

Mensen die op een lege parkeerplaats naast jouw auto komen parkeren zal ik nooit snappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
com2,1ghz schreef op zondag 5 juli 2020 @ 17:57:
Hallo,

Defensief parkeren lost al een groot deel van de problemen op denk ik

Verder van de ingang parkeren en fileparkeren helemaal niet meer doen. Ik denk dat je dan al 80% minder schade hebt.
Zelf had ik ook 1 dag na aankoop een streep op mijn bumper maar gelukkig de 4 jaar daarna niks meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 16:01
Uitzonderingen daargelaten zijn veel schadegevallen een logisch gevolg van hoe parkeerruimte is ingericht. Met name bij parallelle parkeervakken en deuren die elkaar raken bij openen:

Het merendeel van de parkeervakken is te smal voor de gemiddelde auto in combinatie met een relevante minderheid van autogebruikers waaronder ouderen, kinderen, onhandige, dikkerds, etc.

Dit in combinatie met een minderheid van autobezitters die overmatig belang hecht aan esthetiek. Als je auto's uit de jaren '80 of '90 beschouwt dan zit daar vaak gewoon een uiterst functionele strip aan de zijkant (zie bv Peugeot 205). Idem meegespoten bumpers. Dat rubber of plastic zijn werk laten doen scheelt het merendeel van schades en 'schades' (tussen haakjes ook omdat veel wat hier aangehaald wordt bij een huurauto nog niet eens als schade wordt geclassificeerd).

Daarmee vervalt het argument dat het vooral volgt uit 'schijt hebben aan' zoals hierboven gesteld wordt. Het is immers vooral het logische gevolg van de omstandigheden en statistisch onvermijdbaar. De echte lomperikken die er schijt aan hebben zijn statistisch waarschijnlijk insignificant.

Maatschappelijk is het veel beter om het functioneel te benaderen. Parkeerplaatsen kunnen niet aangepast naar IKEA maatvoering. Maatschappelijk is het ook beter om 'schades' (zie hierboven) te accepteren en auto's robuuster te maken (kopen) voor de omstandigheden waar deze gebruikt worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-06 22:13

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

com2,1ghz schreef op maandag 6 juli 2020 @ 12:11:
[...]
De antwoorden waar ik naar op zocht was meer in de richting van apparatuur. In de vorm van camera's/ sensoren of iets anders creatiefs.
Dus gewoon een dashcam installeren voor en achter?
Dashcams met parkeermodus gaat automatisch aan als iemand tegen je auto zit, dus dit zou moeten helpen bij de meeste situaties. (Maar altijd aan is natuurlijk ook een optie)

[ Voor 22% gewijzigd door Afvalzak op 06-07-2020 12:58 ]

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

[...]

Dat bestaat al, heet wrappen. Kun je nog in allerlei kleuren krijgen ook. Kan alleen niet tegen de wasstraat, denk dat dat het grootste obstakel is ;)

Verder denk ik dat het @com2,1ghz zou kunnen helpen als ie weet welke krassen is zelf wel en niet makkelijk uit zijn auto krijgt. Als je zelf een beetje met commandant of ander poijstmiddel aan de slag gaaft krijg je ondiepe krassen er vaak makkelijk uit. Maakt je een stuk minder panisch.
Beschermt uiteraard niet tegen mensen die er een halve bumper afrijden, maar het is een begin.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:10

PB-powell

Mr. Laziness

Wat ga je dan met die beelden doen? Bij elk willekeurig deukje of krasje aangifte doen? Hoe groot acht je de kans dat de dader wordt gevonden? Afschrikken zal niet helpen want dat ding valt pas op nadat iemand er langs loopt als ie al is uitgestapt en zijn/haar deur tegen jouw auto heeft aangegooid.
En een alarm zal je ook niet in dank worden afgenomen. Dat ding staat dan te loeien op een parkeerplaats wat jij niet hoort, en een ieder ergert zich daaraan. Of je loopt midden in de Ikea en er wordt omgeroepen 'of de eigenaar van auto met kenteken X-123-YY zijn alarm wil uitschakelen'.
Zelf herken ik jouw klachten ook totaal niet, maar dat kan uiteraard goed liggen aan de stad/wijk waar jij woont.

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
The Eagle schreef op maandag 6 juli 2020 @ 13:16:
[...]

Dat bestaat al, heet wrappen. Kun je nog in allerlei kleuren krijgen ook. Kan alleen niet tegen de wasstraat, denk dat dat het grootste obstakel is ;)
Wrappen is maar een kleine beschermlaag en helpt alleen tegen krassen. Ik zat grootser te denken zoals bij een mobiel.

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/8466/8100770345_57e16be8e6_b.jpg
Zoals hier aan de bumper zit maar dan rondom

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
  • Laatst online: 17:09
Je hebt hetzelfde als m'n vrouw. Haar auto heeft altijd deukjes en butsjes van andere auto's. Onvoorstelbaar. En ze let ook echt op waar ze parkeert.
Ik heb nooit iets met mn auto, het is ook lease, dus dan maakt me al helemaal niet uit, bij mn niet-lease auto vroeger maakte het mij ook niet uit.
Maar bij haar auto, er is elke paar maanden wel iets, dat iemand er tegen aan zit, of dat we vage vegen ontdekken of een klein deukje hier of daar. Echt zo raar. Sommige mensen zijn vervloekt?

[ Voor 3% gewijzigd door SeenD op 06-07-2020 13:57 ]

Something something

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Wikipedia: Truck bedliner

Ja, ziet er niet uit maar de buitenkant van je auto is zo goed als "tokkie-proof". En kan tegenwoordig ook in kleuren worden gemengd ipv het standaard "asfaltzwart"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• com2,1ghz
SeenD schreef op maandag 6 juli 2020 @ 13:35:
Je hebt hetzelfde als m'n vrouw. Haar auto heeft altijd deukjes en butsjes van andere auto's. Onvoorstelbaar. En ze let ook echt op waar ze parkeert.
Ik heb nooit iets met mn auto, het is ook lease, dus dan maakt me al helemaal niet uit, bij mn lease auto vroeger maakte het mij ook niet uit.
Maar bij haar auto, er is elke paar maanden wel iets, dat iemand er tegen aan zit, of dat we vage vegen ontdekken of een klein deukje hier of daar. Echt zo raar. Sommige mensen zijn vervloekt?
Volgens mij met lease is het zelfs erger dan prive aangezien je die auto heel moet inleveren. Weet van mijn vorig werk dat dingen als steenslag, deukjes en andere schades gewoon verrekend werken.
Zelfs verkleuringen door stickers met bedrijflogo's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:10

PB-powell

Mr. Laziness

@com2,1ghz dat is bij onze lease gelukkig dan niet zo strikt. Mijn vorige auto had genoeg kleine gebruikerssporen maar alleen de echte schade aan de voor- en achterbumper (deels zelf veroorzaakt) werden verrekend.
Terugkomend op je vraag, het helemaal voorkomen van parkeer- of andere schade gaat je niet lukken. Je kan het minimaliseren met eerder genoemde parkeerstrategieën. Maar een auto is nou eenmaal ook een gebruiksvoorwerp, en daarbij ontstaat wel eens schade. Een deel zit 'em in het accepteren daarvan en een deel in het minimaliseren. Het gedrag van anderen is helaas zeer beperkt beïnvloedbaar.

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
com2,1ghz schreef op maandag 6 juli 2020 @ 13:45:
[...]

Volgens mij met lease is het zelfs erger dan prive aangezien je die auto heel moet inleveren. Weet van mijn vorig werk dat dingen als steenslag, deukjes en andere schades gewoon verrekend werken.
Bij een nette werkgever heb je geen eigen risico nog verrekening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

SeenD schreef op maandag 6 juli 2020 @ 13:35:
Ik heb nooit iets met mn auto, het is ook lease, dus dan maakt me al helemaal niet uit, bij mn niet-lease auto vroeger maakte het mij ook niet uit.
Dan ben je gelukkig met zo'n vrouw ;) Ik deel de auto met mijn vrouw, maar zij wil altijd dichterbij parkeren (waar ik een plekje zoek waar er niemand naast staat) en opent ook de deur met de hand waar ze haar autosleutel in vast heeft. Dat zijn allemaal dingen die ik anders doe en af en toe zeg ik er wel wat van maar dat kan ik ook niet te vaak doen. Er zit ook een dikke kras op de achterklep van een sleutel bij het handvat. Volgens mij komt die gewoon van haar. Er zitten ook nog van die grote metalen knoppen op haar handtas die ik wel eens tegen de deur hoor komen waarna ik roep dat ze voorzichtig moet doen.

[ Voor 3% gewijzigd door Marzman op 06-07-2020 15:00 ]

/▌

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• timberleek
  • Laatst online: 01-07 00:26
Zo herkenbaar.

Ik heb nog de "luxe" om een oudere niet al te nette auto te rijden. Dus het is minder zuur dan bij een nette (nieuwe) auto. Maar dan nog baal ik er regelmatig van.

In 80k km heb ik 1 kras op de zijkant gemaakt (uitstekende tak langs een bergweggetje, niet gezien). Maar echt aan alle kanten zit schade. deuken van deuren en dergelijke in alle zijpanelen. 3 van de 4 hoeken hebben (soms best grove) vegen en krassen. kentekenplaat voor is krom. noem het maar op.

De reden is vrij simpel, de supermarkt. Ligt midden in een "volkswijk" (Zal vast goed volk wonen, maar ook gewoon een hoop tuig). Iedereen die ik ken heeft hetzelfde probleem daar. Heb het voor deze auto maar opgegeven. Al zal ik nog wel goed giftig worden als ik het iemand zie doen bij mijn auto.

Ja het is een gebruiksvoorwerp, en ik kan me prima indenken dat een klein tikje een keer kan gebeuren. Maar bijvoorbeeld van dat volk dat hem gewoon volgas tegen jouw deur aanzet om vervolgens dat vette lijf uit de auto te hijsen aan de deur. Dan verdien je gewoon een rotschop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
  • Laatst online: 17:09
Marzman schreef op maandag 6 juli 2020 @ 14:59:
[...]

Dan ben je gelukkig met zo'n vrouw ;) Ik deel de auto met mijn vrouw, maar zij wil altijd dichterbij parkeren (waar ik een plekje zoek waar er niemand naast staat) en opent ook de deur met de hand waar ze haar autosleutel in vast heeft. Dat zijn allemaal dingen die ik anders doe en af en toe zeg ik er wel wat van maar dat kan ik ook niet te vaak doen. Er zit ook een dikke kras op de achterklep van een sleutel bij het handvat. Volgens mij komt die gewoon van haar. Er zitten ook nog van die grote metalen knoppen op haar handtas die ik wel eens tegen de deur hoor komen waarna ik roep dat ze voorzichtig moet doen.
Nou ja, bij haar is het andersom ze is heel zuinig. Maar elke keer zit iemand er tegenaan, zachtjes. Zover ik weet heeft ze niks zelf veroorzaakt, meer een soort aantrekkingskracht. :X

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock

Patrock

Rukapul schreef op maandag 6 juli 2020 @ 12:56:
Maatschappelijk is het veel beter om het functioneel te benaderen. Parkeerplaatsen kunnen niet aangepast naar IKEA maatvoering. Maatschappelijk is het ook beter om 'schades' (zie hierboven) te accepteren en auto's robuuster te maken (kopen) voor de omstandigheden waar deze gebruikt worden.
Robuuster, mmm, Oftewel nog meer suv's op de weg?
Gepantserde wagen lijkt mij wel leuk :) Als daar een krasje op komt vind ik het ook niet heel erg. Wel charme.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-07 13:27
Al die ongevraagde beschadigingen zijn voor mij de reden om niet aan private lease te beginnen...
Als elke schade een stukje eigen risico is loopt dat aardig in de papieren.

Nu rij ik een gekochte auto. Nog steeds beschadigingen maar die werk ik waar mogelijk zelf bij en de rest geeft de auto "patina"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Patrock schreef op maandag 6 juli 2020 @ 15:44:
[...]

Robuuster, mmm, Oftewel nog meer suv's op de weg?
Gepantserde wagen lijkt mij wel leuk :) Als daar een krasje op komt vind ik het ook niet heel erg. Wel charme.
Nee, meer zoals vroeger met zwart plastic bumpers, spiegels en stootranden.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Leader98 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 15:48:
Al die ongevraagde beschadigingen zijn voor mij de reden om niet aan private lease te beginnen...
Als elke schade een stukje eigen risico is loopt dat aardig in de papieren.

Nu rij ik een gekochte auto. Nog steeds beschadigingen maar die werk ik waar mogelijk zelf bij en de rest geeft de auto "patina"...
PVL met 0 euro eigen risico is was een 10je meer bij ons :+

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• flyyy
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-07 22:31
LordSinclair schreef op maandag 6 juli 2020 @ 13:25:
[...]

Wrappen is maar een kleine beschermlaag en helpt alleen tegen krassen. Ik zat grootser te denken zoals bij een mobiel.

[Afbeelding]
Zoals hier aan de bumper zit maar dan rondom
of...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uE8Nv6w7fLpFGQ6ODfemb_F4Cws=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gVroSAqQVFyhyo04BMB5tnA0.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:17

M2M

medicijnman

Een cactus met rubberen deur kopen?

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

M2M schreef op maandag 6 juli 2020 @ 16:36:
Een cactus met rubberen deur kopen?
Een Cactus is inderdaad zo gebouwd om die reden en practischer dan een botsauto of tesla truck.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Laatst online: 07:34
Heb je geen ene fuck aan, maar deal with it.

Ik kocht 2 jaar geleden een Lexus IS in fantastische conditie. In 1 jaar tjid is er 3x tegen aan gezeten, terwijl deze geparkeerd stond op een daarvoor bedoelde plek, en gewoon netjes.

1 x zat ik er zelfs in toen het gebeurde (met de deuren dicht).

Welkom in 2020.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock

Patrock

Blijft een mooie auto! denk alleen wel dat je krasjes en deukjes er erg snel op zult zien. Zo praktisch is het niet dus.

* Patrock zou graag een cybertruck willen

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
offtopic:
Naar aanleiding van dit topic heb ik nog een bloemetje gestuurd naar de meneer tegen wiens auto ik heb gereden op een parking. Ik had netjes een briefje gestoken maar de afhandeling was moeizaam omdat we ver uit elkaar wonen en het om twee verschillende landen ging. Hij was altijd erg geduldig en vriendelijk dus dat verdient wel een bloemetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 511810

RenaldoN schreef op maandag 6 juli 2020 @ 12:13:

ik heb zelfs een keer iemand gehad die zijn krat boodschappen bovenop mijn dak had gezet omdat ze de deur moest openen. ik kwam toevallig aanlopen en was echt al pislink maar toch nog rustig gevraagd of dit normaal was. reactie van mevrouw, ja op mijn eigen dak krijg ik krassen. heb netjes het kratje opgepakt en voor de auto op de grond gegooid (niet helemaal netjes maar door die reactie kwam de eerste woede weer omhoog)
Niet... |:( ;(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
ik heb zelfs een keer iemand gehad die zijn krat boodschappen bovenop mijn dak had gezet omdat ze de deur moest openen. ik kwam toevallig aanlopen en was echt al pislink maar toch nog rustig gevraagd of dit normaal was. reactie van mevrouw, ja op mijn eigen dak krijg ik krassen.
wut?

Wellicht dat het door mijn bovenmodale vinex-woonomgeving komt maar dit soort bizar gedrag heb ik echt nog nooit meegemaakt, in al die jaren ook vrijwel geen krasje of deukje in de auto opgelopen.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:37
:'(

Kratje op haar dak zetten en een paar keer heen en weer schuiven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ozzie
  • Laatst online: 12:22
Voor alle mensen die zeggen dat je dan een C4 Cactus moet nemen, ik kan je uit de droom helpen. Mijn vorige auto was een cactus en ook die had schade door mensen die er een deur tegen aan gooien. Natuurlijk precies op de plekken waar je geen airbumps heb.
Het werkte wel goed andersom, als je zelf uitstapt hoe je je niet zoveel zorgen te maken over de auto naast je want het deel van je deur dat de auto naast je raakt is van rubber.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HanM
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02:18
Een trekhaak wellicht, voorkomt schades aan je achter bumper.
Wat hier al meerdere keren gezegd is, selectief zijn met waar je parkeert. Niet altijd zo dicht mogelijk bij een winkel etc. Een beetje naar achteren parkeren scheelt al veel naaste parkeeracties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandnick
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:20
com2,1ghz schreef op maandag 6 juli 2020 @ 13:45:
[...]

ligt echt aan het bedrijf. Bij ons is de eerste schade voor de kosten van de werkgever. Dit reset elk jaar. Zo had ik vorig jaar tijdens de winter iets te lomp gereden waardoor de velg krom was ( was aan het spelen in de sneeuw.... O-) ) en gefixt. Later reed mijn zus per ongeluk wat lak schade aan de velg. Nu heb ik gewacht tot dit jaar om dit te laten fixen, want elk jaar reset het :)

Dus nee lease kan een goede uitkomst zijn, het ligt aan de werkgever hoe die er mee omgaat.

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timberleek
  • Laatst online: 01-07 00:26
HanM schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 10:22:
Een trekhaak wellicht, voorkomt schades aan je achter bumper.
Wat hier al meerdere keren gezegd is, selectief zijn met waar je parkeert. Niet altijd zo dicht mogelijk bij een winkel etc. Een beetje naar achteren parkeren scheelt al veel naaste parkeeracties.
Dat beschermt alleen voor kleine aanrijdingen recht achterop. Volgens mij is dat niet het grootste risico hier.

Nadeel aan de trekhaak is wel weer dat je bij een reguliere aanrijding meer risico loopt. Heb al vaker van mensen gehoord dat ze van achter waren aangereden. Schade leek mee te vallen, maar de trekhaak had er wel voor gezorgd dat alle krachten direct op het frame kwamen. Compleet ontzet (want geen demping meer) --> auto total loss. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:03

Polycom

Poes van goud

Ik woon in een hele goede en rustige wijk (WOZ is too damn high!) en ik parkeer mijn auto altijd netjes zo dicht mogelijk langs de stoep. Nu is er al 2 keer (zeer waarschijnlijk) een fietser te dicht langs mijn auto gegaan. Gevolg: Dikke krassen van 25cm per stuk.

Ik denk dat dit probleem alleen op te lossen is door je auto alleen in/op je eigen oprit/garage te zetten. Maar dan nog.. één keer parkeren op een openbare plek en iemand kan je dag/week goed verzieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Patrock schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 09:04:
[...]

Blijft een mooie auto! denk alleen wel dat je krasjes en deukjes er erg snel op zult zien. Zo praktisch is het niet dus.

* Patrock zou graag een cybertruck willen
Deukjes? Misschien niet met een sloophamer er tegenaan rammen dan :+

Overigens hebben Tesla “Sentry mode” hiervoor, maar die vind je helaas niet in deze prijsklasse. Beste optie is een dashcam met parkeerfunctie, echter dekken die niet altijd de zijkant.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Anoniem: 162126

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RXVAeyiUFj6jUS-Wa4HXoT3T6UI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KS7fkxiRgaxYWsUjMtF5a0u4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

servies

Veni Vidi Servici

Ik heb een vermoeden dat je die niet door de RDW keuring krijgt.... te veel uitstekende delen...
Volgens mij moeten de wielen tegenwoordig sowieso afgeschermd zijn...

[ Voor 7% gewijzigd door servies op 08-07-2020 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:44
hoevenpe schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 09:45:
[...]

wut?

Wellicht dat het door mijn bovenmodale vinex-woonomgeving komt maar dit soort bizar gedrag heb ik echt nog nooit meegemaakt, in al die jaren ook vrijwel geen krasje of deukje in de auto opgelopen.
FastFred schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 09:47:
[...]

:'(

Kratje op haar dak zetten en een paar keer heen en weer schuiven.
ja serieus was bij de plaatselijke Albert Heijn in het dorp. heb het kratje opgepakt en voor haar auto neergegooid. ingestapt en weggereden met bloed wat aan het koken was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162126

servies schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 13:08:
[...]

Ik heb een vermoeden dat je die niet door de RDW keuring krijgt.... te veel uitstekende delen...
Volgens mij moeten de wielen tegenwoordig sowieso afgeschermd zijn...
Dan is die C3 een betere optie, of gewoon een andere bak waarbij het niet zo scheelt.
Ja het is vervelend, ik heb een kennis die ook altijd deze pech heeft. Zelf heb ik, even afkloppen, nog
geen schokkende parkeerschades gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Yucon schreef op maandag 6 juli 2020 @ 12:06:
Maak een shock sensor met een flitslampje eraan aan je spiegel. Als ze de auto een paar tellen nadat hij geraakt wordt zien flitsen krijg je heel erg het gevoel vastgelegd te zijn en zal de bereidheid om een briefje achter te laten veel groter zijn. Het voelt dan ineens heel erg tastbaar.

Je kunt jezelf dan moeilijk in slaap sussen met 'dat toch niemand het gezien heeft'
Het zou kunnen helpen.
Aan de andere kant: pas geleden heeft iemand haar deur tegen de mijne aan gegooid. Getuige erbij, maar de dader liep gewoon weg. Getuige heeft dus kenteken genoteerd, datum en wat er gebeurd is. Die heb ik later ook nog even gebeld om te bedanken voor zijn oplettendheid.
Dus ik de politie gebeld: "fijn dat u het meldt, doen we niks mee". Verzekeringsmaatschappij: "tegenpartij ontkent, dus hier is de rekening voor het eigen risico"... :(
Als het geen leaseauto was zou ik er toch over nadenken om de tegenpartij op te zoeken en voor het gerecht te dagen.

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marchel
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:05

Marchel

Buy the rumor, sell the news.

Herkenbaar verhaal.

Ik ben recent verhuist naar Eindhoven, woon in een drukke straat met een coffeeshop (woning vriendin). Er rijden/parkeren hier dagelijks tientallen auto's. Heb in 2 jaar tijd al verschillende keren schade gehad, dit omdat mensen of wel niet opletten, onder invloed zijn, er gewoon enorm veel parkeerverkeer is. Deze feiten samengevoegd maakt het bijna onvermijdelijk dat onze auto's schade oplopen. Ik, mijn vriendin en verschillende buren hebben dit al regelmatig ondervonden.

In mijn ogen is er maar een oplossing -> verhuizen. Mogelijk dat dit ook voor jou geldt. Je woont in een appartementencomplex zonder eigen parkeerplekken. Je hebt hierdoor veel verschillende mensen/auto's die tientallen keren per dag het parkeerterrein op en af rijden, hoe meer bewegingen om jouw auto heen hoe groter de kans dat er een keer schade opkomt. Dit onvermijdelijk.

Ik ben er al lang achter, dat wanneer je geen eigen parkeervoorziening hebt dit vervelende feit onoverkoombaar is. Als het aan mij ligt zijn we deze week nog verhuist, maar mijn vriendin hecht veel waarde aan haar straat waar de hele dag idioten onder invloed parkeren en rondrijden.

Zucht....

Toyota Supra Legend Premium AT GR 3.0 340pk (01/2022) - Pallet Kachel - 9 Zonnepanelen, 3915 WP - Geen gas aanslutiing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:46
https://www.bol.com/nl/p/...-maat-m/9200000115199547/

Dit kan ook helpen :9

meest eenvoudige manier om dit probleem niet meer te hebben: geen auto hebben... triest maar waar.

[ Voor 26% gewijzigd door consolefreak op 08-07-2020 13:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17:16

steveman

Comfortabel ten onder

Minder dichtbevolkt gaan wonen.

Een percentage mensen zijn gewoon ontzettende hufters. Minder mensen, minder interactie met hufters.

I don't know it for a fact, but I know it's true: in de randstad is het percentage hufters hoger. Zo blij dat ik er niet meer woon. jaja, haha, "ook gelijk een hufter minder" :z

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
Een dashcam e.d is leuk, maar het is niet zo dat wanneer je de ""dader"" op film hebt je ook direct de schade op hun kan verhalen. Dus hoe zinnig deze optie is, dat is maar de vraag. Ik vrees dat voor de schades die de ts noemde dit nog niet eens veel zoden aan de dijk zet.

Zelf kijk ik altijd even naar de auto waar ik naast wil parkeren. Sommige auto's missen lak op de rand van hun portier, dan parkeer ik maar ergens anders. Gisteren heeft me dat nog een kras bespaard, de auto met missende lak...ja...daar liep dus een hoogbejaard persoon naar toe en *bots* gooit z'n portier open tegen een andere auto aan. Hij merkte het niet eens (denk ik) en ging gewoon weg. Sjah...dat was te verwachten.

Verder een beetje tactisch staan en sommige parkeergelegenheden (van die net te krappe plekken of garages) maar ontwijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:59
Nog een tip: in een vak niet naast grote tweedeurs auto’s gaan staan. Die hebben vaak grotere deuren ivm ook moeten achterin kunnen instappen en dus meer kans dat ze (per ongeluk) tegen jouw auto komen..

Andere tip: zelf trekhaak monteren en ten alle tijde een plek zoeken waarbij er niemand vóór je kan parkeren (dus bij fileparkeren eerste van het rijtje) , niet altijd een optie maar scheelt wel. En mensen letten wel drie keer op voor ze hun bumper laten spiesen door een trekhaak ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Marchel schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 13:41:

In mijn ogen is er maar een oplossing -> verhuizen.
Zucht....
Of een garage huren.

/▌

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZtaaB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-06 15:35
Kan er ook wel een boek over vol schrijven heb in het centrum van een dorp gewoond en moest gebruik maken van openbare parkeerplaatsen. Als je lak je lief is, is dat niet goed voor je bloeddruk

Nieuwe lease auto, even voor het appartement geparkeerd om wat zwaars naar boven te brengen. Bij terugkomst ligt er een fiets tegenaan.

Talloze parkeerdeukjes en krassen en vegen op de bumpers.

Volgende lease auto: Mijn vader let niet op en boort zijn trekhaak door mijn deur.
gefixt, 2 dagen later de deuk der deuken veroorzaakt door een andere deur er in.
Dader spoorloos

Altijd gezijk bij het inleveren van lease auto's dus.

Ik een eigen auto gekocht, want andere baan zonder lease. Klap zelf op een paal na 2 weken. Toch maar laten repareren. 2 dagen later weer een kras in de bumper.
Na een jaar weer vol deukjes in de zijkant.
Zelfs krassen op het dak opgelopen doordat iemand het normaal vond zijn doos met boodschappen even op mijn dak te schuiven terwijl hij zijn sleutels zocht.

Toen was er eigenlijk al geen redden meer aan, een 5 jarig kind dat de zijkant schampte met zijn stuur maakte een einde aan het enige onbeschadigde paneel.
Zat nog wel een briefje met telefoonnummer onder.
Ik heb ze verteld het er maar bij te laten zitten.

Voelde mij daarna wel bevrijd want wat er ook nog bij zou komen, het valt toch niet meer op :+

Nu een nieuw huis met oprit, dus de auto staat nu veilig. Zit er langzaam aan te denken om eens de gok te wagen en weer iets moois te kopen ;)

Heb ook wel het idee dat de ene auto iets deukgevoeliger is als de ander.
Mijn Peugeot 308 liep al een 'doording' op als je er naar keek. Terwijl een Golf verrassend veel kon hebben.

Haal NOOIT een spookrijder in !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-06 16:51

-36-

Trust me. I'm an amateur

Voor de gein is op vakantie gaan in Rome of Parijs. Als je ziet hoe men daar met (andermans) autos omgaat kom je tot de conclusie dat (ook de tokkies) in NL best wel beschaafde mensen zijn, en kleine schades helaas onvermijdelijk zijn in drukke gebieden. Heb daar nog nooit een auto gezien zonder parkeer krassen en bumperschade.

[ Voor 17% gewijzigd door -36- op 08-07-2020 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Tja, hier is natuurlijk weinig aan te doen. Alleen zorgen dat je de auto zoveel mogelijk voor je huis kunt parkeren, zodat je een evt. dader op heterdaad kunt betrappen. Al levert dat soms ook alleen maar stress op, als je weer zo'n fileparkeer-'talent' op de vrije plek voor je auto ziet stuntelen met tig keer steken en draaien en aldoor bijna jouw auto raken :P

Ik check soms ook als ik naast mijn auto een andere auto aantref die ik verdacht vind (bijv. stoel ver naar voren, veel beschadigingen, extreem dicht op mijn auto geparkeerd) of er op mijn auto geen deukjes/krassen zijn die afkomstig kunnen zijn van die auto (bijv. lakkleurafdruk of trekhaakafdruk in mijn auto). Dan heb je iig een kenteken dat je kunt noteren.

[ Voor 3% gewijzigd door Palomar op 08-07-2020 15:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• com2,1ghz
-36- schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 15:07:
Voor de gein is op vakantie gaan in Rome of Parijs. Als je ziet hoe men daar met (andermans) autos omgaat kom je tot de conclusie dat (ook de tokkies) in NL best wel beschaafde mensen zijn, en kleine schades helaas onvermijdelijk zijn in drukke gebieden. Heb daar nog nooit een auto gezien zonder parkeer krassen en bumperschade.
Hah leuk dat je dat noemt. Ik hoorde 2 weken terug nog een verhaal van mijn neef dat hij naar Parijs ging en dat het daar normaal zou zijn om je auto niet op de handrem te zetten. Het idee is dat als je eruit wilt, dat je gewoon al die autos naar achteren duwt en zo wegrijdt. Schijnt heel normaal te zijn daar :P

https://www.wegwijsnaarpa...arkeervak%20te%20verlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Wat zijn de ervaringen met parkeergarages? Ik denk erover om, na jaren zonder auto, weer eens een knappe wagen aan te schaffen. Maar ik woon in de binnenstad en de enige plek waar je hier in de buurt kunt parkeren is in één van de parkeergarages in de wijk. Gelukkig bieden die voor bewoners van de wijk een (relatief) schappelijk maandtarief. Maar hoe veilig sta je in zo'n garage? Kun je daar een nette wagen parkeren of moet ik maar een barrel in zijn laatste levensjaren kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-06 23:17

GS88

π raat

com2,1ghz schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 16:01:
[...]

Hah leuk dat je dat noemt. Ik hoorde 2 weken terug nog een verhaal van mijn neef dat hij naar Parijs ging en dat het daar normaal zou zijn om je auto niet op de handrem te zetten. Het idee is dat als je eruit wilt, dat je gewoon al die autos naar achteren duwt en zo wegrijdt. Schijnt heel normaal te zijn daar :P

https://www.wegwijsnaarpa...arkeervak%20te%20verlaten.
Heb dit meegemaakt met een vakantie in Egypte, kreeg daar de vraag of ik mijn auto NIET op de parkeerrem wou zetten toen ik em ging parkeren... maar goed, ik kreeg de auto vooraf al mee met enkele gebruikerssporen op de bumpers en deuren :X

Rotterdam

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Marchel schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 13:41:
maar mijn vriendin hecht veel waarde aan haar straat waar de hele dag idioten onder invloed parkeren en rondrijden
Ok, deze fetish kende ik nog niet... :$

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 511810

GS88 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 17:18:
[...]

Heb dit meegemaakt met een vakantie in Egypte, kreeg daar de vraag of ik mijn auto NIET op de parkeerrem wou zetten toen ik em ging parkeren... maar goed, ik kreeg de auto vooraf al mee met enkele gebruikerssporen op de bumpers en deuren :X
In korea krijg je zelfs houten wiggen mee als je op een hellende straat moet parkeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Mensen zijn lomp en asociaal. Onze nieuwe auto heeft alweer een kras en een deuk van zo'n tokkie die zijn of haar deur openknalt tegen onze auto aan. Helaas heb ik het niet gezien, want ik kan daar echt boos om worden. Helaas moet ik nu zelf voor de schade opdraaien (dat is dus een nadeel van private lease).
Onze vorige auto (nieuw gekocht, 9 jaar gereden) zat ook vol met deuken en krassen van andermans deur/lompheid.
Meestal parkeer ik een stuk verderop om dit soort situaties te voorkomen.
Het vervelende is vaak dat de parkeervakken gewoon veel te klein zijn om normaal uit te kunnen stappen. In parkeergarages helemaal een drama, daar willen ze zo veel mogelijk auto's in kwijt, dus lekker smalle vakjes.
Ik zou wel een auto willen met een stalen balk op de zijkant, dan beschadigt iemand alleen zijn eigen deur wanneer hij tegen mij aanzit. })
Ford heeft een mooi systeem op zijn deuren, daar klapt een plastic stootbeschermer naar buiten wanneer je de deur opendoet. Maar dat beschermt alleen anderen, dus iedereen zou dat moeten hebben.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Anoniem: 472287

BounceMeister schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 18:09:
Mensen zijn lomp en asociaal. Onze nieuwe auto heeft alweer een kras en een deuk van zo'n tokkie die zijn of haar deur openknalt tegen onze auto aan. Helaas heb ik het niet gezien, want ik kan daar echt boos om worden. Helaas moet ik nu zelf voor de schade opdraaien (dat is dus een nadeel van private lease).
Onze vorige auto (nieuw gekocht, 9 jaar gereden) zat ook vol met deuken en krassen van andermans deur/lompheid.
Meestal parkeer ik een stuk verderop om dit soort situaties te voorkomen.
Het vervelende is vaak dat de parkeervakken gewoon veel te klein zijn om normaal uit te kunnen stappen. In parkeergarages helemaal een drama, daar willen ze zo veel mogelijk auto's in kwijt, dus lekker smalle vakjes.
Ik zou wel een auto willen met een stalen balk op de zijkant, dan beschadigt iemand alleen zijn eigen deur wanneer hij tegen mij aanzit. })
Ford heeft een mooi systeem op zijn deuren, daar klapt een plastic stootbeschermer naar buiten wanneer je de deur opendoet. Maar dat beschermt alleen anderen, dus iedereen zou dat moeten hebben.
Met de Citroen Cactus modellen heb je het dichtstbijzijnde van wat je zoekt.

Zijn ook meteen zo lelijk dat je niks geeft om een deuk of kras. Dubbele winst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Anoniem: 472287 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 18:31:
[...]

Met de Citroen Cactus modellen heb je het dichtstbijzijnde van wat je zoekt.

Zijn ook meteen zo lelijk dat je niks geeft om een deuk of kras. Dubbele winst.
Een Cactus ziet er beter uit met extra deuken en krassen dan af fabriek :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
[...]
ik heb zelfs een keer iemand gehad die zijn krat boodschappen bovenop mijn dak had gezet omdat ze de deur moest openen. ik kwam toevallig aanlopen en was echt al pislink maar toch nog rustig gevraagd of dit normaal was. reactie van mevrouw, ja op mijn eigen dak krijg ik krassen.
Fijn, gratis boodschappen ;) Op mijn dak == van mij.

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:04
[...]

Zeker na die opmerking heb je die krat toch wel gepakt en netjes keihard tegen haar auto gedeponeerd met een terechte grote deuk als gevolg?

Wat bestaat er toch asociaal laag volk zeg. Bah.
Wel heel knap dat je rustig kon blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Ik ken iemand die daarom 2 auto’s rijd.

1 voor de show en die staat in een garage en daar gaat hij mee toeren, en de ander om als daily te gebruiken en overall te parkeren.

1 een V6 alfa
2 een hele oude BMW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Laatst online: 02-07 07:38
Ik ben gelukkig al een jaar of vier schadevrij. Ik heb ook wel eens auto's gehad die elke maand wel een nieuwe kras of deuk kregen, gek werd ik ervan. Ik vind persoonlijk de meeste parkeervakken te smal, daar komt ook bij dat heel veel mensen niet normaal recht in een vak kunnen parkeren. Met mijn dure tweedehands auto die ik nu een tijdje rijdt let ik meer op het parkeren, maar dan nog gebeuren er gekke dingen. Ik sta regelmatig ineens tussen twee auto's in een halfleeg parkeerplaats terwijl ik best ver parkeer. Slaat nergens op, geen idee wat hier de logica achter is. Tenzij je een eigen oprit hebt en gaat parkeren in relatief lege plekken, ontkom je er niet aan. Veel kun je er niet aan doen, krasje kan gebeuren en is natuurlijk niet zo erg. Dat het herstel ervan best wat geld kan kosten boeit de mensen niet.

[ Voor 9% gewijzigd door mister_S op 08-07-2020 20:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Hee, herkenbaar verhaal dit! Hoeveel camera's je er ook tegenaan gooit, mensen geven er gewoon niks om. Ik heb een dashcam die opneemt bij beweging én een 4k camera voor de deur gericht op m'n auto en alsnog komt er elke paar maanden wel een kras of deukje bij. Ook ik woon 'in de grote stad' dus de kans dat ik de persoon die erop sta herken is uiterst klein dus kan ik er alsnog weinig mee. Aangifte voor de statistieken is leuk, maar daar heeft een lease bedrijf maling aan natuurlijk.

Mijn volgende auto wordt dus ook een sh!tbox totdat we verhuisd zijn. Ik kan je verzekeren dat een oprit en/of garage een absolute must have is voor mijn toekomstig huis ;)

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Mektheb schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 20:12:
Ik ken iemand die daarom 2 auto’s rijd.

1 voor de show en die staat in een garage en daar gaat hij mee toeren, en de ander om als daily te gebruiken en overall te parkeren.

1 een V6 alfa
2 een hele oude BMW
De alfa als daily toch?

Mijn auto is nu 10 jaar oud (eind van het jaar) en ik heb nog geen enkele bluts van andere hun parkeer kuren. Enkel steenslag op de motorkap en op het dak. Thuis heeft die wel altijd op een prive parking gestaan. Lees: Bij mijn ouders achter in de tuin, en bij mijn appartement is een ondergrondse parkeergarage. Dat zie je in Belgie toch veel meer.
Ik werk nu ondertussen ook iets meer als 9 jaar bij een Nederlandse werkgever, en ik weet van collega's die er over klagen dat zij er op de parking wel last van hebben.

Ligt het misschien aan de auto, misschien dat mijn Volvo S40 (laatste model) wat dikker platen heeft? Of zijn mensen over het algemeen meer lief voor een Volvo.

Ik ben wel iemand die let op mijn eigen parkeer gedrag. En dat gaat redelijk ver. Ik durf mijn auto rechtzetten als ik zie dat ik voor en achter ~5cm scheef sta of als ik vind dat ik niet in het midden van het vak sta. Terwijl ik zie dat veel ander mensen daar niet veel mee inzitten.

[ Voor 17% gewijzigd door kluyze op 08-07-2020 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

mister_S schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 20:35:

Met mijn dure tweedehands auto die ik nu een tijdje rijdt let ik meer op het parkeren, maar dan nog gebeuren er gekke dingen. Ik sta regelmatig ineens tussen twee auto's in een halfleeg parkeerplaats terwijl ik best ver parkeer. Slaat nergens op, geen idee wat hier de logica achter is.
Welkom bij het kuddedier genaamd mens. Onze soortgenoten kopieren elkaars gedrag. Jouw auto is de enige op een verder leeg parkeerterrein? Dat is voor hun voldoende reden om ernaast te gaan staan ook al zijn er nog 200 andere plekken waar ze wel de deuren wijd open kunnen smijten.

Doet denken aan de vrouw in het journaal, een paar maanden geleden, die ze vroegen waarom zij hamsterde. Vertelt zij doodleuk dat ze dat niet weet en eigenlijk niks nodig had, maar iedereen deed het, en dus deed zij het ook maar. Dat is dus onze diersoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borbit
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-06 13:27

Bij een nieuwe 2dehands direct wat deuken slaan met een hamer. Scheelt kopzorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGroteMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:36
downtime schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 21:48:
[...]

Welkom bij het kuddedier genaamd mens. Onze soortgenoten kopieren elkaars gedrag. Jouw auto is de enige op een verder leeg parkeerterrein? Dat is voor hun voldoende reden om ernaast te gaan staan ook al zijn er nog 200 andere plekken waar ze wel de deuren wijd open kunnen smijten.

Doet denken aan de vrouw in het journaal, een paar maanden geleden, die ze vroegen waarom zij hamsterde. Vertelt zij doodleuk dat ze dat niet weet en eigenlijk niks nodig had, maar iedereen deed het, en dus deed zij het ook maar. Dat is dus onze diersoort.
Da's waar. Ik parkeer bij winkelcentra en dergelijke altijd een eind uit de buurt, meer dan de helft van de tijd staan er auto's naast me als ik terugkom. Maar ik heb soms ook het gevoel dat het strak parkeren wat treiterend bedoeld is. Ik heb in 25 jaar autorijden met geen enkele auto zo vaak de auto met de hand een eind het vak uit moeten trekken om erin te komen als met m'n BMW cabrio...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:42

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Begrijp je nu waarom BMW's soms dubbel staan of helemaal achteraan parkeren?

Ik moet bekennen, achteraan parkeren en file parkeren helpt enorm.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:04
Freekers schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 20:56:

Mijn volgende auto wordt dus ook een sh!tbox totdat we verhuisd zijn. Ik kan je verzekeren dat een oprit en/of garage een absolute must have is voor mijn toekomstig huis ;)
Al was het alleen maar om mijn auto op te kunnen laden. Een eigen oprit is geen overbodige luxe met een auto vind ik.
Pagina: 1 2 Laatste