Wat te doen tegen mensen die tegen mijn auto aanrijden

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik sta ook altijd zo ver mogelijk van alles vandaan. Ik probeer alle mogelijke schadeposten te vermijden en loop liever vijf minuten dan voor de deur. Ik heb wel het voordeel dat ik en met invalidekaart en elektrisch kan parkeren dus dat zijn vaak ruimere plekken, ja vaak want hier in Amstelveen hadden we ooit twee laadpunten en anderhalf parkeerplaats om een auto te parkeren en dat is vragen om schade.

Ik kijk altijd of ik aan een bepaalde kant kan parkeren waardoor ik maar één kant mogelijk schade kan oplopen, check de auto naast mij, kijk of ik niet in een looppad sta, bij een deur of andere objecten.

Ik heb laatst in de Bijlmer meegemaakt, hoe je dat voorelkaar krijgt, weet ik echt niet, dat rechtsachter een hele kleine deuk zit net boven wiel terwijl mijn auto achteruit geparkeerd stond. Niemand kon er langs dus hoe dan?
De schade maakt mij niets uit want ik heb laatst zelf bij die plek even de muur van mijn eigen garage bijgeschaafd. De achterbumper zit toch aardig met wat schade en de volgende auto gaat waarschijnlijk iets van een bestelbus worden en dan maakt schade helemaal niets meer zoveel uit aan bv bumper. Wil ook dan niet dat alles meegespoten wordt want het beschadigd toch zoals hier in Amsterdam. Dan is het leed veel minder want mensen zijn toch niet zuinig met andermans spullen.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het valt me op dat vooral BMW bezitters reageren .. hebben die mogelijk meer schade ? Het bekende rijgedrag van BMW rijders zou best de oorzaak kunnen zijn van het gedrag van anderen.

Let wel .. ik zeg .. 'zou kunnen', niet 'is'.

Maar in het hele artikel valt me op dat alleen BMW piloten klagen. De laatste 30 jaar heb ik buiten enkele minieme krasjes nooit schade van betekenis gehad, dus ook niet door parkerende/langslopende mensen, en ik heb nooit aandrang gehad een BMW te kopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:51
Verwijderd schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 07:30:
Het valt me op dat vooral BMW bezitters reageren .. hebben die mogelijk meer schade ? Het bekende rijgedrag van BMW rijders zou best de oorzaak kunnen zijn van het gedrag van anderen.

Maar in het hele artikel valt me op dat alleen BMW piloten klagen. De laatste 30 jaar heb ik buiten enkele minieme krasjes nooit schade van betekenis gehad, dus ook niet door parkerende/langslopende mensen, en ik heb nooit aandrang gehad een BMW te kopen.
Cool, we doen aan stereotypering. Ik doe een weggevertje. Mijn afkomst zal je waarschijnlijk ook kunnen raden want ik pas wel in dat plaatje die je hebt ;)

Weet je wat grappig is, ieder keer dat ik een BMW koop, krijg ik exact zulke opmerkingen.
Bij de aankooptips van Autoblog over de BMW F30 de "jaloerse buurman" weer even werd opgenoemd. Bevestigd het verhaal weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

com2,1ghz schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 16:01:
[...]

Hah leuk dat je dat noemt. Ik hoorde 2 weken terug nog een verhaal van mijn neef dat hij naar Parijs ging en dat het daar normaal zou zijn om je auto niet op de handrem te zetten. Het idee is dat als je eruit wilt, dat je gewoon al die autos naar achteren duwt en zo wegrijdt. Schijnt heel normaal te zijn daar :P

https://www.wegwijsnaarpa...arkeervak%20te%20verlaten.
Ja, dat zie je gewoon gebeuren in Parijs als je daar wandelt. er zijn daar ook heel weinig auto's zonder deuken Ze zetten gewoon de bumper er tegenaan en duwen de auto dan weg. De een doet het wat tactvoller dan de andere (ik heb ook iemand gezien die met een grote SUV bij iemand anders het mistlicht uit de bumper duwde).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:16
Hier dan een Suzuki Swift Sport bezitter.Ja, ondanks dat ik het probeer te voorkomen herken ik de frustratie zeker. Helaas kijk je de lak er al af bij mij. Al zijn de schades die ik hier voorbij zie komen wel erger dan wat ik mee maak.

@com2,1ghz Ach, we weten toch allemaal dat bepaalde merken de richtingaanwijzer als optie hebben ;)
Jammer is dat het er steeds meer worden. Een groot gedeelte is met totaal andere zaken bezig dan autorijden, en neen ze hebben geen hersencapaciteit over. De navigatie, plep, midden op het voorruit. Phablet erin en daar gaan we.

Geen eigen oprit bij het huis, dus een nieuwe auto daar ga ik geen geld aan verkwisten. Aan de andere kant wel jammer want ik schaar mijzelf toch wel onder de liefhebbers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

com2,1ghz schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 08:28:
[...]

Cool, we doen aan stereotypering. Ik doe een weggevertje. Mijn afkomst zal je waarschijnlijk ook kunnen raden want ik pas wel in dat plaatje die je hebt ;)

Weet je wat grappig is, ieder keer dat ik een BMW koop, krijg ik exact zulke opmerkingen.
Bij de aankooptips van Autoblog over de BMW F30 de "jaloerse buurman" weer even werd opgenoemd. Bevestigd het verhaal weer.
om te beginnen: het rijgedrag van een BMW rijder staat los van zijn afkomst: dat obsessief links rijden en anderen v.d. weg drukken zit in het karakter v.d. koper, niet zijn afkomst. Die boeit ook niet.

Ik suggereerde allen dat de slechte reputatie van BMW rijders er toe zou kunnen bijdragen dat men wat eerder bij een kleine schade zou kunnen doorrijden (en dat is en blijft fout). Maar ja .. er moet uiteraard iemand zich ERG aangesproken voelen, die meteen zelf zijn auto (of droomauto ??) ten beste geeft.

Als je wil tellen: tel in het aantal BMW schades in deze post ? Ik zie er geen Golf of Opel bij staan !

En dan nog: je weet het zo goed: .. bevestigT is met een T .....

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2020 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieken Taffert
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 08-09 16:03
1. Verhuizen.
2. Gebakkie kopen.

Pick one.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

maniac2003 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 10:51:
Hier dan een Suzuki Swift Sport bezitter.Ja, ondanks dat ik het probeer te voorkomen herken ik de frustratie zeker. Helaas kijk je de lak er al af bij mij. Al zijn de schades die ik hier voorbij zie komen wel erger dan wat ik mee maak.

@com2,1ghz Ach, we weten toch allemaal dat bepaalde merken de richtingaanwijzer als optie hebben ;)
Jammer is dat het er steeds meer worden. Een groot gedeelte is met totaal andere zaken bezig dan autorijden, en neen ze hebben geen hersencapaciteit over. De navigatie, plep, midden op het voorruit. Phablet erin en daar gaan we.

Geen eigen oprit bij het huis, dus een nieuwe auto daar ga ik geen geld aan verkwisten. Aan de andere kant wel jammer want ik schaar mijzelf toch wel onder de liefhebbers.
Vreemde opmerking .. parkeerschade door een auto met richtingaanwijzer al optie (heeft Suzuki dat ?, NOOIT van gehoord) met een navigatie op de vooruit ? Dan zou ik eerder aan verkeersongelukken denken, een heel ander onderwerp dus .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Tja, de auto-industrie maakt er een sport van om materialen te gebruiken die gaan roesten als de coating
beschadigd. Leuk voor de handel want dat levert veel inkomsten op aan reparaties.

Er zou veel meer kunststof gebruikt moeten worden. Dat krast ook, maar behoeft geen reparatie en/of reguliere wasbeurten.

Verder zijn parkeerplaatsen veel te krap in Nederland. Er is gewoon geen begrip voor mensen met een handicap, rugklachten of lang/corpulent postuur. Deze mensen moeten de deur vaak wat verder openen om fatsoenlijk uit te kunnen stappen.

Als je een kwetsbaar product koopt en deze in de openbare ruimte stalt dan moet je ook niet zeuren over kleine schades. Elkaar iedere keer aansprakelijk stellen voor een krasje of deukje die functioneel niets afdoet aan het product is gewoon verspilling van tijd, geld en grondstoffen.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retawsuna
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 04-10-2022

Retawsuna

Koffie!

Vrijstaand huis met een oprit werkt prima bij mij. In de ~15 jaar dat ik auto's bezit nog nooit (parkeer)schade gehad.

Ik denk dat zolang je bij andere mensen in de buurt parkeert, schade onvermijdelijk is.

superhippe witte identicon

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ThaddeusX
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 09-11-2021
Er moet een nieuwe wet komen die ervoor zorgt dat alle parkeerstrepen een meter breder word haha (grap...maar zou dat wel werken?)

Maar het valt mij op dat het meestal vrouwen zijn die per ongeluk keihard hun deur openen of tijdens het wegrijden/inparkeren ff een tikkie geven. Niet racistisch bedoelt ofzo :)

Of mensen met kids van 8 of 10 jaar...man man man...je wilt die kinderen bijna gaan wurgen als je zoiets ziet.

Ik woon in Rotterdam. Mijn vorige lease auto had een eigen risico van 0 euro maar had geen enkel schade.

Ik woon in een normale/rustig buurt. Maar de parkeerplek grenst aan tokkie appartementen. Tot op heden geen probleem gehad gelukkig.

Nu heb ik wel een duurder lease auto met wel een eigen risico.

Als iemand wat aan die wagen doet terwijl ik het zie spreek ik die gene meteen aan. En als ze als een aso reageren dan geef ik ze een mooie vuist op hun bk. En dat meen ik

Ik let altijd op het volgende:
1-) Vermijd parkeerplaats letterlijk voor de supermarkt ingang
2-) uit de buurt van de plek waar de supermarkt karretjes gestapeld zijn
3-) Probeer te parkeren naast andere duurdere/nieuwe auto’s
4-) zie je kids of een kinderwagen = wegwezen
5-) vermijd parkeerplek waar veel mensen langs moeten lopen. Zoals een drukke winkelstraat

Ik vind het we jammer want ik wil wel een mooie auto kopen uiteindelijk maar ik denk dat ik iemand echt wat aandoe op het moment dat ze schade verrichten + grote bk gaan geven.

Het erge is dat ze schade maken en niet eens genoeg respect hebben om sorry te zeggen. We leven in een maatschappij dat ze jou zelfs de schuld ervan kunnen geven.

Edit: ik reageer uit emotie omdat ik zie dat mensen letterlijk uit een 500 euro auto zie stappen en keihard hun deur tegen een dikke Mercedes stoten...ookal is de wagen niet van mij word ik best pissig. Het erge is dat het ze niet eens iets boeit. Ik zou schrikken en denken van “shit!”. Ze kijken gewoon doodnormaal en lopen meteen weg.

[ Voor 10% gewijzigd door ThaddeusX op 12-07-2020 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ter inspiratie kun je dit topic nog eens lezen: Buurman veroorzaakt schade bij in, -en uitstappen
Marzman schreef op maandag 6 juli 2020 @ 14:59:
[...]

Dan ben je gelukkig met zo'n vrouw ;) Ik deel de auto met mijn vrouw, maar zij wil altijd dichterbij parkeren (waar ik een plekje zoek waar er niemand naast staat) en opent ook de deur met de hand waar ze haar autosleutel in vast heeft. Dat zijn allemaal dingen die ik anders doe en af en toe zeg ik er wel wat van maar dat kan ik ook niet te vaak doen. Er zit ook een dikke kras op de achterklep van een sleutel bij het handvat. Volgens mij komt die gewoon van haar. Er zitten ook nog van die grote metalen knoppen op haar handtas die ik wel eens tegen de deur hoor komen waarna ik roep dat ze voorzichtig moet doen.
Zeer herkenbaar helaas :(

En op zich begrijpt zij dat allemaal en doet zij haar best. Maar het zit gewoon niet in haar systeem.
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 12:45:
[...]

om te beginnen: het rijgedrag van een BMW rijder staat los van zijn afkomst: dat obsessief links rijden en anderen v.d. weg drukken zit in het karakter v.d. koper, niet zijn afkomst. Die boeit ook niet.

Ik suggereerde allen dat de slechte reputatie van BMW rijders er toe zou kunnen bijdragen dat men wat eerder bij een kleine schade zou kunnen doorrijden (en dat is en blijft fout). Maar ja .. er moet uiteraard iemand zich ERG aangesproken voelen, die meteen zelf zijn auto (of droomauto ??) ten beste geeft.

Als je wil tellen: tel in het aantal BMW schades in deze post ? Ik zie er geen Golf of Opel bij staan !

En dan nog: je weet het zo goed: .. bevestigT is met een T .....
Alleen maar BMW hier? Lijkt mij wel een beetje overdreven ;) Maar goed, BMW rijder hier en die rij ik alleen voor de leuk. Mijn daily heeft meer schades, maar die komt op gevaarlijke plekken. Mensen die bewust deuken maken lijken mij spaarzaam. Bij de meeste mensen is het domheid, argeloosheid of geven zij niets om auto's en denken/vinden zij dat anderen daar ook niets om (moeten) geven.

Ik parkeer al jaren strategisch en ik op: twee/vier deurs, kinderzitjes, grootte parkeervakken, locatie vakken, visgraat/file/gewone vakken, fancy parking of niet, leeftijd/merk/type/uiterlijk/interieur auto, tijdstip, et cetera. Verder geen bijzonderheden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:34

Destruction

(ex-)Automonteur

Verwijderd schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 07:30:

Mijn huidige Focus wordt net zovaak slachtoffer van tokkie gedrag, als mijn BMW destijds. Het grote verschil is dat mij dat bij deze auto een stuk minder boeit. Ik heb er niet voor hoeven sparen, heb ook niet lang hoeven zoeken en ik heb er niet een heel eind voor moeten rijden om 'm te kopen. Dat is bij veel auto's die ik hiervoor had wel even anders geweest. Vaak specifiek uitgezocht op uitvoering e.d :P

Los van het merk, het is ronduit asociaal gedrag om je autodeur maar gewoon tegen de auto naast je te rammen en te doen alsof dat normaal is. Ik parkeer mijn huidige auto onbezorgd naast een of andere 88'e handse Twingo, maar ook dan ben ik voorzichtig om niet het eigendom van een ander te beschadigen. Ik weet wat fatsoen is, en het feit dat ik zo'n Twingo (bijvoorbeeld) een stuk sloop vindt geeft mij niet het recht om het dan maar te beschadigen. Wie weet moet die ander wel keihard zijn/haar best doen om dat blikje in bezit en rijdende te houden. Wie ben ik om daarover te oordelen?

Ik vraag me wel af hoe de mensheid in de laatste jaren zover is afgegleden, toch teveel betutteld, waardoor 'we' zelf niet meer nadenken? We weten wat er met hersenen gebeurd, als je ze niet meer traint... :/

[ Voor 20% gewijzigd door Destruction op 12-07-2020 23:31 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-09 00:05

MLLL

Palm Treo 650

Roenie schreef op zondag 12 juli 2020 @ 22:55:

Ik parkeer al jaren strategisch en ik op: twee/vier deurs, kinderzitjes, grootte parkeervakken, locatie vakken, visgraat/file/gewone vakken, fancy parking of niet, leeftijd/merk/type/uiterlijk/interieur auto, tijdstip, et cetera. Verder geen bijzonderheden.
Kun je doen, maar wat als de desbetreffende auto weg rijdt na 1 minuut en vervolgens een oud barrel met 2 deuren met kinderzitjes op die plek parkeert?!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

Ik woon in Rotterdam. Mijn vorige lease auto had een eigen risico van 0 euro maar had geen enkel schade.

Ik woon in een normale/rustig buurt. Maar de parkeerplek grenst aan tokkie appartementen. Tot op heden geen probleem gehad gelukkig.

[...]

Als iemand wat aan die wagen doet terwijl ik het zie spreek ik die gene meteen aan. En als ze als een aso reageren dan geef ik ze een mooie vuist op hun bk. En dat meen ik

[...]

Ik vind het we jammer want ik wil wel een mooie auto kopen uiteindelijk maar ik denk dat ik iemand echt wat aandoe op het moment dat ze schade verrichten + grote bk gaan geven.
Was je niet hallucinant op het moment van schrijven, en woon je stiekem eigenlijk ook gewoon zelf in het "tokkie appartementen gedeelte" van jouw wijk?

Jeetje een kras of deuk in je mooie auto, om daar zogenaamd iemand voor hun "bk" te gaan slaan lijkt mij a) overdreven en nergens voor nodig en b) klinkt alsof jij dat sowieso nooit zal gaan doen, maar alleen stoer probeert te doen.

@com2,1ghz

Leer er mee leven, een kar is een gebruiksvoorwerp, niet een duur schilderij wat je aan je wand hangt.
Als je echt wilt dat er 0 schade aan je kar komt, huur dan ergens een parkeergarage en stal hem daar steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het een grote auto? Misschien sta je met je bak wel eens scheef geparkeerd en gaan mensen daardoor tegen je aanrijden. Nederland kan met name in stedelijke gebieden behoorlijk krap zijn.

Er kan sprake zijn van, onoplettendheid, vandalisme of een poging tot diefstal of inbraak. Met name in slechtere buurten vergroot je je kansen op schade.

Een BMW F30 kost 53.000 euro nieuw. Als je in snelle en luxe auto's rijd zou ik dat niet zomaar even overal gaan doen. Je weet dat dit opvalt en dat je daarmee aandacht trekt van sommige mensen. Een parkeergarage helpt in ieder geval om je auto te beschermen tegen mensen en weersomstandigheden. Ik zou dat een vereiste vinden met een mooie auto, maar dat ben ik. Goed opletten waar je je auto neerzet.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2020 11:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-09 13:08

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op maandag 13 juli 2020 @ 10:49:
...Je weet dat dit opvalt en dat je daarmee aandacht trekt van mensen..
Aandacht trekken is wat anders dan dat mensen klakkeloos en regelmatig "zomaar" de auto beschadigen door achterlijk gedrag.

Het is wat anders (echter ook niet goed te praten) als het onder continu vandalisme valt; dan heb je als iets meer "draagvlak" voor sommige omgevingen / situaties waarin een duurdere auto afgunst / jaloezie aantrekt.

Maar daar gaat dit topic toch niet over? Het gaat over (excuse my language) sociaal tuig wat eigenlijk rijbewijs-ongeschikt is als je continu overal maar tegenaan zit en (zoek de wet er maar bij want erg misdrijf) schade berokkent zonder dit te melden.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kneth87
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-09 13:58
hatelijk, en gebeurd helaas veel.

Zelf heb ik het al 2x meegemaakt terwijl ik nog in de auto zat, mensen die gewoon hun deur opengooien tegen de ander op. En nog doen alsof er niks gebeurd is als je ze aanspreekt ... "want er was toch geen schade?" (gelukkig maar)

Eerste keer was iemand met een beperking (had begeleiding met zich mee) en kon ik misschien nog bij inkomen ... ondanks dat die begeleiding deed alsof er niks aan de hand was. Tweede keer was een Porsche SUV bestuurder, je kent ze wel ... upperclass old geezer met de gekleedde short en polo hemdje.

Mijn splinternieuwe Clio had binnen een maand tijd al een sleutel langs zich afgeschraapt gekregen over de hele linkerflank uit (herkenbaar aan het golvend patroon). En das nu toch niet echt een wagen die jaloezie oproept ... en ik parkeer me altijd netjes binnen de lijntjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
MLLL schreef op maandag 13 juli 2020 @ 01:02:
[...]
Kun je doen, maar wat als de desbetreffende auto weg rijdt na 1 minuut en vervolgens een oud barrel met 2 deuren met kinderzitjes op die plek parkeert?!
Als je wel naast een oud barrel gaat staan kan die ook na een minuut wegrijden, waarbij de parkeerplaats vervolgens door een ander barrel wordt bezet. Dus wat is je punt? :?
Verwijderd schreef op maandag 13 juli 2020 @ 01:24:
[...]Leer er mee leven, een kar is een gebruiksvoorwerp, niet een duur schilderij wat je aan je wand hangt.
Als je echt wilt dat er 0 schade aan je kar komt, huur dan ergens een parkeergarage en stal hem daar steeds.
Dat vind jij. Voor een ander is een auto juist meer dan een gebruiksvoorwerp.

Hoewel je met een auto in de openbare ruimte uiteraard meer kans hebt dat er iets beschadigt in vergelijking met een schilderij dat thuis aan de muur hangt, wil dat niet zeggen dat schade niet vergoed hoeft te worden natuurlijk. Wie schade toebrengt betaalt. Dat lijkt mij een simpel concept.

Ik ben overigens wel benieuwd of als iemand jouw schilderij beschadigt, je dan wel de schade vergoed wilt zien door de 'dader'? En zo ja, waarom dan niet met een auto?

Die parkeergarage klinkt overigens leuk, maar die kun je niet meenemen naar je werk, winkel, (schoon)familie, et cetera ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-09 00:05

MLLL

Palm Treo 650

Roenie schreef op maandag 13 juli 2020 @ 19:26:
[...]
Als je wel naast een oud barrel gaat staan kan die ook na een minuut wegrijden, waarbij de parkeerplaats vervolgens door een ander barrel wordt bezet. Dus wat is je punt? :?
Dat is precies mijn punt....

Je hebt niet voor het zeggen wie er naast je staat als je op openbaar terrein geparkeerd staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
MLLL schreef op maandag 13 juli 2020 @ 22:34:
[...]

Dat is precies mijn punt....

Je hebt niet voor het zeggen wie er naast je staat als je op openbaar terrein geparkeerd staat.
Wie er naast je komt staan heb je niet in de hand. Maar naast wie jij gaat staan dan weer wel.Dt begin je in ieder geval niet met een risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roenie schreef op maandag 13 juli 2020 @ 19:26:

Dat vind jij. Voor een ander is een auto juist meer dan een gebruiksvoorwerp.
Dat begrijp ik en dat weet ik , maar dan kom ik wederom terug op mijn opmerking "Stal je kar in een garage" en ga anders niet zeiken als je een kras hebt op je mooie auto.
Hoewel je met een auto in de openbare ruimte uiteraard meer kans hebt dat er iets beschadigt in vergelijking met een schilderij dat thuis aan de muur hangt, wil dat niet zeggen dat schade niet vergoed hoeft te worden natuurlijk. Wie schade toebrengt betaalt. Dat lijkt mij een simpel concept.
Appels en peren, maar ik ben het zeker met je eens dat schade vergoed moet worden door de dader. Alleen de ratio woede/kans om de dader te vinden, is compleet scheef. Wat ik al zei, als je niet wil dat je mooie kar beschadigd wordt door de grote boze buitenwereld moet je het permanent in een garage zetten en er eigenlijk ook nooit mee rijden, want dan heb je zelf de kans dat je het per ongeluk in een vangrail schuift...
Ik ben overigens wel benieuwd of als iemand jouw schilderij beschadigt, je dan wel de schade vergoed wilt zien door de 'dader'? En zo ja, waarom dan niet met een auto?
Ja natuurlijk, echter je snapt het punt wat ik probeer te maken compleet niet. Er is nou eenmaal een gigantisch verschil tussen een product wat zich in jouw eigen huis bevind, en een product wat open en bloot buiten staat.

Niet dat ik het goedkeur, maar als je gewoon realistisch nadenkt weet je dat het risico van schade aan een product wat buiten staat honderden keren meer is dan een product (van eventueel dezelfde waarde) dat binnen staat.
Die parkeergarage klinkt overigens leuk, maar die kun je niet meenemen naar je werk, winkel, (schoon)familie, et cetera
Dan zou ik zeggen, als je het kan betalen, neem 1 kar waar je echt verlieft op bent en bescherm die, en neem een andere kar waarmee je je in het dagelijkse verkeer begeeft.

Ga anders niet verwachten dat de grote boze buitenwereld jouw kar met rust zal laten omdat jij het zo'n geweldig apparaat vind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

com2,1ghz schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 08:28:
[...]

Of het jaloezie is, durf ik niet te zeggen hoor. Ik denk dat het bij veel mensen gewoon een generalisatie van "de BMW-rijder" is. Min of meer een houding van "they don't care, so why should I? Ze associëren jou met die opgefokte linksplakker die alleen zijn richtingaanwijzers gebruikt om anderen weg te delegeren, als ze een gehandicapten oversteekplaats blokkeren of net met 150 achterin een bestelbus zijn gereden.

Natuurlijk is dat niet goed, maar het speelt bij sommige mensen echt wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
GreatDictator schreef op maandag 6 juli 2020 @ 11:34:
All-risk verzekering is misschien ook een idee, al heb ik geen idee wat je premies gaan worden als je vaak claimt. Plus de genoemde parkeertips en evt. dashcam met parkeersensoren.
Denk inderdaad dat het voor je premie niet goed is en volgensmij doet het ook iets met je schadevrije jaren?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• com2,1ghz
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 06:39:
[...]

Of het jaloezie is, durf ik niet te zeggen hoor. Ik denk dat het bij veel mensen gewoon een generalisatie van "de BMW-rijder" is. Min of meer een houding van "they don't care, so why should I? Ze associëren jou met die opgefokte linksplakker die alleen zijn richtingaanwijzers gebruikt om anderen weg te delegeren, als ze een gehandicapten oversteekplaats blokkeren of net met 150 achterin een bestelbus zijn gereden.

Natuurlijk is dat niet goed, maar het speelt bij sommige mensen echt wel mee.
Sorry, als je vanwege een generalisatie schade aan andermans eigendom wilt rechtvaardigen dan klopt er iets niet met je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:02

Aganim

I have a cunning plan..

com2,1ghz schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 08:17:
[...]
Sorry, als je vanwege een generalisatie schade aan andermans eigendom wilt rechtvaardigen dan klopt er iets niet met je.
Dat inderdaad. Plus, dan kan je blijven generaliseren. Wat denk je van de Audirijders die maar 2 standen kennen: 'achterlijk hard' of 'grootmoeder langzaam'? Of de 'groot-licht-is-om-te-laten-weten-dat-ik-er-langs-wil' Mercedes rijders? Of de petjes in hun Golfjes? Nadeel van een generalisatie is ook dat het de neiging heeft zichzelf te bevestigen, wie er niet aan voldoet valt je niet op, die enkeling die je beeld bevestigd wel.

Maar goed ik rijd dan ook in een (bijna antieke) BMW, houd me aan de snelheid en geef wel gewoon richting aan, dus ik ben wellicht partijdig. :P

Om weer wat meer on-topic te komen: wat dat betreft merk ik inderdaad ook dat mensen niet altijd even voorzichtig zijn, inmiddels al wat krassen gezien die ik niet thuis kan brengen. Het is niet anders, voorkomen is bijna niet te doen, dus dan rijd ik liever in een oude auto. Dan doet het iets minder pijn + het helpt om een auto te beschouwen als een stuk gereedschap ipv een verlengstuk van jezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Volgens mij lees je niet helemaal goed. Ik rechtvaardig niets. Zo werkt dat nou eenmaal bij sommigen. Zijn vaak ook nog eens mensen waar je het in eerste instantie niet van zou verwachten. Aanleiding kan iets onbenulligs zijn als je auto scheef in het vak zetten. Die mensen pikken dat van een oud barrel, maar een BMW triggert dan toch iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
Hou het vriendelijk. :)

[ Voor 93% gewijzigd door Señor Sjon op 16-07-2020 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*snip*

Ik zie dit in de toekomst overigens alleen maar erger worden, tenzij Corona echt een game-changer blijkt te zijn. Het wordt overal drukker, dus mensen zitten steeds sneller in elkaars vaarwater. Meer irritaties..... meer van dit soort ondoordachte acties om "je gram te halen" op iemand die toevallig op het verkeerde moment op de verkeerde plaats zijn BMW parkeert.

Vroeger had moeder de vrouw de hele dag de tijd om op haar gemak boodschappen te doen. Dat is in de meeste gevallen niet meer zo. Dus die boodschappen moeten even snel snel tussendoor. Haast..... stress..... irritaties..... Dat begint al op weg naar de supermarkt in steeds drukker verkeer, gaat verder op de vaak te krappe parkeerplaats bij de supermarkt, gaat nog verder in een drukke supermarkt vol met mensen die allemaal even snel snel tussendoor hun boodschappen willen doen.

Als ik het zo bekijk, zou ik haast gaan denken dat ik maar blij moet zijn dat ik vanwege mijn ogen geen auto mag rijden.

[ Voor 19% gewijzigd door Señor Sjon op 16-07-2020 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 01:29:
[...]Dat begrijp ik en dat weet ik , maar dan kom ik wederom terug op mijn opmerking "Stal je kar in een garage" en ga anders niet zeiken als je een kras hebt op je mooie auto...
Je klinkt erg als 'blame the victim'. Iemand beschadigt andermans eigendom en de eigenaar mag niet zeuren? Wat is dat voor mentaliteit?
...Appels en peren, maar ik ben het zeker met je eens dat schade vergoed moet worden door de dader. Alleen de ratio woede/kans om de dader te vinden, is compleet scheef. Wat ik al zei, als je niet wil dat je mooie kar beschadigd wordt door de grote boze buitenwereld moet je het permanent in een garage zetten en er eigenlijk ook nooit mee rijden, want dan heb je zelf de kans dat je het per ongeluk in een vangrail schuift......
Wel, jij begon over die peren ;)

Je geeft mij overigens gelijk in je eerste zin, maar aan de andere kant is het mijn eigen schuld als automobilist omdat ik met mijn auto een garage uit rij. Geldt dit dan ook voor andere eigendommen? Een telefoon die iemand uit je handen stoot? Kleding die kapot gaat omdat iemand tegen je aan fietst? Een biertje op het terras dat valt doordat iemand tegen het tafeltje op loopt? Wat maakt het uit wat er kapotgemaakt wordt? Nu zal ik niet eisen dat iemand mijn biertje betaald, maar ik zou het wel netjes vinden. Autoschade is echter kostbaarder om te herstellen. Je praat simpelweg recht wat krom is.

Over welke ratio woede/kans heb je het trouwens? Iedereen bepaalt toch lekker zelf hoe kwaad hij of zij wordt? Als de dader zonder gegevens achter te laten weg gaat, dan snap ik heel goed dat mensen boos zijn. Daarnaast is het zomaar wegrijden na een aanrijding ook nog eens strafbaar.
...Ja natuurlijk, echter je snapt het punt wat ik probeer te maken compleet niet. Er is nou eenmaal een gigantisch verschil tussen een product wat zich in jouw eigen huis bevind, en een product wat open en bloot buiten staat.

Niet dat ik het goedkeur, maar als je gewoon realistisch nadenkt weet je dat het risico van schade aan een product wat buiten staat honderden keren meer is dan een product (van eventueel dezelfde waarde) dat binnen staat...
Uiteraard snap ik dat het risico groter is. Dat wil alleen niet zeggen dat de schade dan per definitie bij de eigenaar ligt in plaats van bij de dader.
...Dan zou ik zeggen, als je het kan betalen, neem 1 kar waar je echt verlieft op bent en bescherm die, en neem een andere kar waarmee je je in het dagelijkse verkeer begeeft.

Ga anders niet verwachten dat de grote boze buitenwereld jouw kar met rust zal laten omdat jij het zo'n geweldig apparaat vind.
Als mijn portemonnee in het hoogseizoen op Amsterdam Centraal gerold wordt kun je zeggen dat ik daar beter niet heen had kunnen gaan, maar dat wil niet zeggen dat de dader dan maar vrijuit hoeft te gaan.

Met woorden zoals 'grote boze buitenwereld' en 'zo'n geweldig apparaat' maak je je argument trouwens niet sterker. Integendeel, er klinkt een enorm dedain uit jouw postings voor mensen die zuinig zijn op hun auto. Voor jou is een auto kennelijk niet belangrijk, maar voor een ander wel. Ik ben benieuwd: doe jij moeite om de auto naast je niet te raken bij het inparkeren en uitstappen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:34

Destruction

(ex-)Automonteur

Verwijderd schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 01:29:
[...]

Dat begrijp ik en dat weet ik , maar dan kom ik wederom terug op mijn opmerking "Stal je kar in een garage" en ga anders niet zeiken als je een kras hebt op je mooie auto.
Dan zou ik zeggen, als je het kan betalen, neem 1 kar waar je echt verlieft op bent en bescherm die, en neem een andere kar waarmee je je in het dagelijkse verkeer begeeft.

Dus omdat jij na lang sparen eindelijk die nieuwe auto kon betalen, en je kennelijk het lef hebt om dat ding niet voor eeuwig in een garage te laten staan.. Moet je maar accepteren dat andere mensen schijt hebben aan jouw spullen :?

Daar weiger ik me bij neer te leggen, al heb ik dat wel deels gedaan door gericht auto's uit te zoeken waar toch al deukjes en krasjes in zitten zodat het me minder boeit. Het probleem is dat mensen steeds dommer en asocialer worden. Ze hebben het niet in de gaten, of het interesseert ze allemaal niets. Eitherway moet het aangepakt worden. Sowieso dacht ik dat we het Neanderthaler niveau wel hadden ontstegen met z'n allen :/

Ik ga zelf wél voorzichtig om met de spullen van iemand anders. Dat is mij ook van kinds af aan zo geleerd. En nu moeten ik en anderen die dit zo geleerd hebben maar accepteren dat de spullen die wij graag een beetje mooi willen houden worden verneukt door tokkies, kinderen (ok, schuld van de ouders), en onhandige bestuurders? Ben ik als petrolhead dan ineens het probleem? Of zijn die tokkies/kinderen/onhandige bestuurders het probleem? Is gras blauw? 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door Destruction op 14-07-2020 12:01 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaoPb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:33

NaoPb

Hurr durr i are fix pc

[...]

Rechtvaardigt hij het of geeft hij aan waarom BMW rijders er meer last van zouden kunnen hebben?

Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• com2,1ghz
NaoPb schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 15:21:
[...]

Rechtvaardigt hij het of geeft hij aan waarom BMW rijders er meer last van zouden kunnen hebben?
En ik geef aan dat die gedachte het niet rechtvaardigt.

Ik snap die obsessie met BMW van sommige gefrustreerden hier niet zo. In mijn OP vermeld dit ik alleen als mijn huidige auto. Dat raakt een gevoelig snaartje bij sommigen. De vorige merken auto's die ik gehad heb ondervonden hetzelfde lot

Met de Opel Agila uit het millennium van mijn moeder hebben ze ook vorig jaar de spiegel eraf gereden. Daar baalde ik net zo erg van. Dan kan er wel gezegd worden dat de auto een "gebruiksvoorwerp" is of dat er geen waarde aan gehecht moet worden, maar die spiegel moet er toch echt weer op.

Dit topic gaat om parkeerschade waarbij mensen wegrijden en ik wil graag weten een handigheidje hiervoor bedacht heeft zoals een dashcam, sensor of een camera oid.

Onrealistische reacties als verhuizen, garage huren, tweede auto kopen heb ik eigenlijk niets aan. Ik denk dat het logisch is dat dit financieel niet rendabel is. Gaat immers niet om een hobbywagen/oldtimer maar gewoon de daily.

Ik zoek een mitigatie geen oplossing. Anders kunnen we in ieder zonnenpaneeltopic ook wel zeggen dat ze maar moeten verhuizen naar een huis die kijkt naar het zuiden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-09 16:39
Voor je gemoedstoestand is het het makkelijkst om jaarlijks een bedrag mentaal te reserveren voor schades. Hou je 'over' aan het eind van het jaar, dan ga je lekker uit eten.

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaoPb

NaoPb

Hurr durr i are fix pc

com2,1ghz schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 15:54:
[...]

En ik geef aan dat die gedachte het niet rechtvaardigt.

Ik snap die obsessie met BMW van sommige gefrustreerden hier niet zo. In mijn OP vermeld dit ik alleen als mijn huidige auto. Dat raakt een gevoelig snaartje bij sommigen. De vorige merken auto's die ik gehad heb ondervonden hetzelfde lot

Met de Opel Agila uit het millennium van mijn moeder hebben ze ook vorig jaar de spiegel eraf gereden. Daar baalde ik net zo erg van. Dan kan er wel gezegd worden dat de auto een "gebruiksvoorwerp" is of dat er geen waarde aan gehecht moet worden, maar die spiegel moet er toch echt weer op.

Dit topic gaat om parkeerschade waarbij mensen wegrijden en ik wil graag weten een handigheidje hiervoor bedacht heeft zoals een dashcam, sensor of een camera oid.

Onrealistische reacties als verhuizen, garage huren, tweede auto kopen heb ik eigenlijk niets aan. Ik denk dat het logisch is dat dit financieel niet rendabel is. Gaat immers niet om een hobbywagen/oldtimer maar gewoon de daily.

Ik zoek een mitigatie geen oplossing. Anders kunnen we in ieder zonnenpaneeltopic ook wel zeggen dat ze maar moeten verhuizen naar een huis die kijkt naar het zuiden :P
Er wordt alleen aangegeven dat er een vooroordeel bestaat over BMW rijders, waardoor men mogelijk eerder een hekel aan BMW's kan hebben. De rest heb je zelf ingevuld.
Nergens wordt het gerechtvaardigd of goedgekeurd.

Er is geen obsessie met BMW rijders in dit topic, er wordt enkel een keer aangegeven dat er vooroordelen zijn. En daar ga jij dan telkens weer op in met allerhande aannames, waardoor het nu steeds meer over BMW rijders gaat in plaats van mensen die je auto beschadigen. Als je er zelf niet telkens zo op in gaat of dingen voor anderen invult, dan gaat het ook niet de hele tijd over BMW :)
En het zou ook helpen als je je niet meteen zo aangevallen voelt. Niemand hier keurt het goed dat iemand je auto beschadigd heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door NaoPb op 14-07-2020 20:04 ]

Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
NaoPb schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 20:02:
[...]

Er wordt alleen aangegeven dat er een vooroordeel bestaat over BMW rijders, waardoor men mogelijk eerder een hekel aan BMW's kan hebben. De rest heb je zelf ingevuld.
Nergens wordt het gerechtvaardigd of goedgekeurd.

Er is geen obsessie met BMW rijders in dit topic, er wordt enkel een keer aangegeven dat er vooroordelen zijn. En daar ga jij dan telkens weer op in met allerhande aannames, waardoor het nu steeds meer over BMW rijders gaat in plaats van mensen die je auto beschadigen. Als je er zelf niet telkens zo op in gaat of dingen voor anderen invult, dan gaat het ook niet de hele tijd over BMW :)
En het zou ook helpen als je je niet meteen zo aangevallen voelt. Niemand hier keurt het goed dat iemand je auto beschadigd heeft.
Aangevallen? Waarom voel jij je weer op je tenen getrapt omdat ik reageer in mijn topic?
Lees anders even het topic door ipv zelf weer aannames te maken.
Als er nog een inhoudelijke vraag is dan hoor ik dat graag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NaoPb

NaoPb

Hurr durr i are fix pc

com2,1ghz schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 22:53:
[...]

Aangevallen? Waarom voel jij je weer op je tenen getrapt omdat ik reageer in mijn topic?
Lees anders even het topic door ipv zelf weer aannames te maken.
Als er nog een inhoudelijke vraag is dan hoor ik dat graag.
Ja, je komt nu wederom over alsof je je aangevallen voelt. Ik heb het topic doorgelezen en er zijn echt maar een paar posts over BMW rijders. Met name waarin een verklaring gegeven wordt voor het feit dat BMW rijders mogelijk vaker slachtoffer zijn. Wat jij dan weer ziet als het rechtvaardigen van die acties.

Je klaagt over een zogenaamde obsessie met BMW rijders terwijl je zelf de hele tijd blijft reageren op reacties over BMW rijders, waardoor je zelf ervoor zorgt dat het onderwerp telkens weer daarop uitkomt.

En als je wilt dat men inhoudelijk reageert, dan moet je misschien zelf niet reageren op reacties die in jouw ogen niet inhoudelijk zijn.
Zelfreflectie heet zoiets :)

Ik snap dat je het vervelend vindt dat anderen je auto beschadigen. Dat vind ik namelijk ook vervelend. En ik heb een oude auto uit de jaren 90 die alles behalve netjes is. Nog steeds vind ik het vervelend als er een kras bij komt.
Maar ik realiseer me ook dat er eigenlijk vrij weinig aan te doen is dan het óf te accepteren, óf iedere keer het te gaan herstellen. Dat laatste heb ik het budget niet voor, laat staan dat het de moeite waard is met zo'n oude auto. Dus probeer ik er maar vrede mee te hebben, en me niet druk te maken over dingen waar ik toch niets (meer) aan kan veranderen.

Ik weet niet of zoiets voor jou werkt, maar je kunt het proberen. Door als je je ergens druk over maakt, de volgende vraag te stellen: kan ik het veranderen? Dan hoef ik me er niet druk over te maken want dan verander ik het gewoon. En kan ik er het niet veranderen, dan hoef ik me er ook niet druk over te maken, want dan is er toch niks aan te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:30
Al genoeg mogelijke oplossingen geboden, maar in de praktijk ben je simpelweg afhankelijk van de mede weggebruikers. En als je nog zo tactisch parkeert heb je nog steeds kans op schade. Helaas maar waar...

Zelf ben ik ook enorm zuinig op mijn spullen. Maar andermans gedrag heb je geen controle over. Of je kan je enorm frustreren en heel veel energie daarin steken zonder enige oplossing. Of het accepteren ervan, dat betekent niet dat het je niets meer hoeft te doen maar als het gebeurd niet in blijven hangen.

Zelf hebben we twee Mercedessen een S203 en S205 station welke als dagelijks auto wordt gebruikt. En daarbij een oldtimer W123 en die laatste slaapt binnen. En het scheelt enorm dat ik in een dorp woon waar nog wel enige fatsoenlijke parkeer ruimte is ipv het Aygo formaat in de stad.

[ Voor 21% gewijzigd door Hari-Bo op 15-07-2020 11:40 ]

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaddeusX
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 09-11-2021
Verwijderd schreef op maandag 13 juli 2020 @ 01:24:
[...]

Was je niet hallucinant op het moment van schrijven, en woon je stiekem eigenlijk ook gewoon zelf in het "tokkie appartementen gedeelte" van jouw wijk?

Jeetje een kras of deuk in je mooie auto, om daar zogenaamd iemand voor hun "bk" te gaan slaan lijkt mij a) overdreven en nergens voor nodig en b) klinkt alsof jij dat sowieso nooit zal gaan doen, maar alleen stoer probeert te doen.

@com2,1ghz

Leer er mee leven, een kar is een gebruiksvoorwerp, niet een duur schilderij wat je aan je wand hangt.
Bijna heel Rotterdam is tokkie. Behalve de rijke omgeving met huizen vanaf een bedrag van 800k.

Dusja lastig om op te antwoorden :+

Het kan inderdaad als stoer doen overkomen maar ik reageer meer uit boosheid inplaats van "ik ben stoer en kan iedereen pakken".

Want in de meeste gevallen richten zij schade aan jou auto + zij doen alsof ze of niks gedaan hebben of alsof het jouw fout is. Want ze willen er niet voor betalen of bij hun verzekering aankloppen.
In Rotterdam ga je zelden meemaken dat iemand gaat zeggen "oh het spijt me! het is mijn fout!"

Wat ga je dan doen? Ga je is goed zeggen en hun weg laten lopen?

Tot jij de politie aan de lijn hebt is die gene allang al weg 8)7 en dan kan je uit boosheid verkeerde dingen zeggen of doen.

Edit: Iedereen kan per ongeluk schade verrichten. Het is belangrijk dan om je fouten te accepteren. En niet afschuiven aan de slachtoffer

[ Voor 23% gewijzigd door ThaddeusX op 16-07-2020 11:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:55
Op basis van dit topic had ik mijn auto veilig achteraan geparkeerd op de parkeerplaats bij de Ah. Mijn vrouw had wat kleine dingen nodig en vanwege het 1 karretje per persoon bleef ik wachten in de auto.

Een auto achter mij gaat weg en gaat achteruit al rakelings langs mijn auto. Nog een stukje verder en hij/zij zal mijn spiegel raken. Dat gebeurt niet. De auto stopt en gaat weer vooruit om de draai te maken. Die draai was niet succesvol en de auto komt weer achteruit. Nu dus wel tegen mij linksachter! Ik open de deur en de auto gaat er vandoor. Toeteren hielp ook niet. Heb wel het kenteken maar geen bewijs (alleen dashcam aan voorkant).

Irritante is dat ik mijn auto verleden week weer heb opgehaald na 1800 euro schade. Dat zag ik toen ook gebeuren en dat vond de dader niet echt leuk.

Schade valt nu gelukkig mee (denk ik) maar het is jammer dat de persoon weg reed. Hij of zij heeft het echt wel gemerkt.

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:24
com2,1ghz schreef op zondag 5 juli 2020 @ 17:57:
Hallo,
Ik ben vervloekt en ieder auto die ik koop die is binnen half uur tot 1 maand beschadigd door een ander.

Zo ging even de trap op naar onze appartement op om mijn auto te showen aan mijn ouders en had een dikke streep van linksvoor naar achter binnen een half uur.

De auto erna de dag later lag de bumper van zijn bevestiging af.

Auto nummer 3 die was ook door een ander in het parkeervak aangereden en de bumper had een zwarte streep.

Mijn vorige auto die had een dag later schade aan de achterbumper, binnen de 1e maand toen ik op vakantie was een deuk in de voorscherm aan de stoepzijde. Binnen een half jaar een deuk in de linkerachter deur en een voor en achter bumper hadden rondom schade.

Sinds 2 maandjes had ik een schadeloze BMW F30 gekocht. Binnen een maand reed iemand met zijn trekhaak in mn achterbumper. Heb ik meteen laten herstellen omdat ik er echt klaar mee was. Nu 2 weken later linksachter bumper en rechtsvoor bumper schade.

Kortom, ik ben er klaar mee.

Wie heeft hier ervaring mee en wat zijn jullie maatregelen?
dashcam installeren en 24/7 camera op auto richten. auto is vergankelijke en maar 1x nieuw. Gaat toch wel naar de klote of wordt saai binnen 5 jaar.

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Pagina: 1 2 Laatste