Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
ExportZeeuw1985 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 21:18:
Hallo allemaal, Sinds vandaag (04-8-2020) ben ik in het bezit van een Mercedes-Benz E200 Automaat (W210).
Ben de 2e eigenaar en de Benz heeft 158k op de klok staan.
Mijn vorige auto (Volvo S40 1.6 Sedan) werd slechter, en reparatiekosten wogen niet op de waarde van de auto.
Aangezien ik de Mercedes al een poosje zag staan toch maar eens kijken.
Dus, Kijken, Proefrijden, Kopen :9 , zo was het letterlijk gegaan.
enige manco, Ruitenwisserblad, die is bar slecht lees kapot. Die dus snel vervangen nu het nog droog is.

De oude volvo ;w ;w ;w
[Afbeelding]
Toch 4 jaar probleemloos in gereden, gekocht met 87.000 kilometer, na 4 jaar stand 148.000 kilometer.

De E200 _/-\o_ oOo
[Afbeelding]
Hier nog niet gewassen, mocht hem van mijn baas ophalen. Vrachtwagen mocht ik laten staan en regelen dat de Mercedes een nieuw baasje krijgt...onder werktijd!. (Bedankt R.Blum!) :Y d:)b

En dan in de garage, past ook maar net :X
Duidelijk forser van formaat dan de oude trouwe Volvo.
[Afbeelding]

Ze is niet nieuw, maar wel top onderhouden en belangrijkste...betaald zonder geldschieter *;
Ziet er netjes uit. d:)b Nog redelijk qua roest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViTeX
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-08 10:40
sandpatt schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 18:34:
Ik heb mijn CLA SB gisteren mogen ontvangen (bedrijfswagen).
Erg blij hiermee, komende van een A-klasse.
En wanneer had je besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:42
Ja is zeker een factor, maar voor Corona konden ze het ook al niet aan.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandpatt
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22:02
ViTeX schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 19:21:
[...]

En wanneer had je besteld?
In december 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavical
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:31
NielsCLA schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 16:21:
Beste leden,

Ik ben nieuw hier maar vanwege mijn bestelde CLA mij geregisteerd om op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen.

De auto die ik heb besteld is een CLA 200 Shooting Brake AMG business solution in de kleur poolwit. Als opties heb ik het night pakket, business solution plus pakket, smartphone-integratie en een trekhaak geselecteerd.

De CLA is half februari besteld. Levering zou in beginsel in juni plaatsvinden, toen werd het september en sinds kort is het eind november geworden. De auto is door Athlon bij Stern besteld.

Dit is toch wel een erg lange levertijd lijkt me.. Heb e.e.a. gelezen maar zo'n 10 maanden gaat wel ver niet?
Mijn CLA shooting brake is besteld in mei. Betreft een diesel. Zou nu eind september geleverd moeten worden. Dat is het laatste wat ik gehoord heb. Moet ook wel. Betreft een 180 d waarvan de motor in oktober geüpdatet wordt en waarvoor de productielijn dicht gaat in oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:59

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

xBytez schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 11:38:
[...]

Update hierover:
Nadat ik heb gemoppert over de persoonlijke Points of Interest die geen akoestische waarschuwing maken (terwijl ik dat heb aangezet) en dat het een bug is die is opgelost in de nieuwe versie heb ik de update gekregen. Heb nu ntg6/080 :)

Let wel op dat je instellingen worden verwijderd als je deze update krijgt.

Edit:
Wat me ook recentelijk is opgevallen is dat ik altijd netjes via de Mercedes Me 2020 app mijn brandstofgebruik kon zien in "Trip data". Sinds kort kan ik dit niet meer zien in de Android app. Hebben jullie hier ook last van?
Aankomende week krijg ik ook de laatste update op mijn cla200 met mbux systeem (2020)
Nu wil ik er natuurlijk ook die flitspalen op gaan zetten, maar werkt dat dan allemaal goed met geluidsmeldingen en zo ?

Waar kun je die flitspalen vinden ergens ?
Als ik zoek dan vind ik alleen verouderde bestanden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:34
Ik heb de gok gewaagd en de CLA Shooting Brake 250E (Hybrid) besteld. Lease 4 jaren, 40k km. Ik kom van een Audi A4 2.0TDI.

Auto:

Mercedes-Benz CLA Shooting Brake (5-d) 250e phev business solution amg limited 160kW 8g-dct aut

Opties:
  • Business solution plus pakket
  • Digitaalwit metallic
  • Rijassistentiepakket
  • Smartphone-integratie
Ik heb alleen ervaring met de 180 benzine en de 200D en ben dus benieuwd. Daarnaast ben ik benieuwd naar de levertijd, die zal ik binnenkort horen.

[ Voor 21% gewijzigd door wvkreg op 05-08-2020 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:31
@ExportZeeuw1985 Jij durft! Zelf ook een W210 uit 1995 gehad met toen 52k aantoonbaar op de teller. Binnen 3 jaar 40% van het subframe verroest. Buiten de wielkasten, kofferbakslot en electra rijdt het wel als een dijk.

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
wvkreg schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 22:04:
Ik heb de gok gewaagd en de CLA Shooting Brake 250E (Hybrid) besteld. Lease 4 jaren, 40k km. Ik kom van een Audi A4 2.0TDI.

Auto:

Mercedes-Benz CLA Shooting Brake (5-d) 250e phev business solution amg limited 160kW 8g-dct aut

Opties:
  • Business solution plus pakket
  • Digitaalwit metallic
  • Rijassistentiepakket
  • Smartphone-integratie
Ik heb alleen ervaring met de 180 benzine en de 200D en ben dus benieuwd. Daarnaast ben ik benieuwd naar de levertijd, die zal ik binnenkort horen.
Gewaagde stap! A4 is vergelijkbaar met C-klasse en is totaal ander level. Waarom deze keus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Redondo1982 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 00:44:
[...]

Gewaagde stap! A4 is vergelijkbaar met C-klasse en is totaal ander level. Waarom deze keus?
Vanwege nieuwe lease regeling waar de A4 onmogelijk was. Ik wilde een A5 sportback.
Maar dan maar wat kleiner en de infotainment is mooier in Mercedes en het vermogen lijkt me prima in orde. Levertijd 30 weken..da's minder.

[ Voor 18% gewijzigd door wvkreg op 06-08-2020 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExportZeeuw1985
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 22:06
S_Chief schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 18:48:
[...]

Ziet er netjes uit. d:)b Nog redelijk qua roest?
1 klein plekje bij de rechter zijscherm. Is ook het enige. Vorige eigenaar was erg zuinig. Wagen op de brug gehad, onderkant is tip top. Nauwlijks corrosie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
wvkreg schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 07:57:
[...]

Vanwege nieuwe lease regeling waar de A4 onmogelijk was. Ik wilde een A5 sportback.
Maar dan maar wat kleiner en de infotainment is mooier in Mercedes en het vermogen lijkt me prima in orde. Levertijd 30 weken..da's minder.
Ah jammer. Ik ben ook altijd al fan geweest van de A5. Vanaf het eerste uur zelfs. Nooit gekocht echter en dat vind ik nog steeds raar haha.

Ja, de levertijden zijn erg lang. Weet niet of dit bij andere merken ook zo is. Levertijd bij MB is gemiddeld nu 6-7 maanden. Type lijkt niet uit te maken. G-Klasse is zelfs meer dan een jaar.

We zitten allemaal in de wachtkamer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
Beste leden,

Ik ben nieuw hier maar vanwege mijn bestelde CLA mij geregisteerd om op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen.

De auto die ik heb besteld is een CLA 200 Shooting Brake AMG business solution in de kleur poolwit. Als opties heb ik het night pakket, business solution plus pakket, smartphone-integratie en een trekhaak geselecteerd.

De CLA is half februari besteld. Levering zou in beginsel in juni plaatsvinden, toen werd het september en sinds kort is het eind november geworden. De auto is door Athlon bij Stern besteld.

Dit is toch wel een erg lange levertijd lijkt me.. Heb e.e.a. gelezen maar zo'n 10 maanden gaat wel ver niet?
10 maanden is inderdaad lang...

Ik heb een A klasse eind februari door mijn werkgever laten bestellen. De dealer liet toen weten dat de voorlopige levertermijn augustus zou zijn.

Blijkbaar gaan ze deze initiële levertermijn halen, waar ik zelf wat van verbaasd ben want door corona zou je toch vertraging verwachten: ik heb intussen het VIN nummer van de dealer gekregen en de wagen is blijkbaar op 21 juli gebouwd. Nu wacht ik op alle administratie en verwacht ik hem binnen nu en ten laatste 2 weken op te mogen halen.

Concreet zou de levering dus iets meer dan 5 maand zijn in mijn geval.

Wagen:
- Mercedes A 180d Business Solution
- Denim Blue metallic
Opties:
- 7G-DCT schakeling
- High Performance LED lights
- Driving Assistance pack

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wvkreg
Die (Renault) motor is end of life, dat zou een reden kunnen zijn. Vandaar ik dat ik voor de hybride heb gekozen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NielsCLA
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 20-04-2021
Asgaro schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 09:16:
[...]

10 maanden is inderdaad lang...

Ik heb een A klasse eind februari door mijn werkgever laten bestellen. De dealer liet toen weten dat de voorlopige levertermijn augustus zou zijn.

Blijkbaar gaan ze deze initiële levertermijn halen, waar ik zelf wat van verbaasd ben want door corona zou je toch vertraging verwachten: ik heb intussen het VIN nummer van de dealer gekregen en de wagen is blijkbaar op 21 juli gebouwd. Nu wacht ik op alle administratie en verwacht ik hem binnen nu en ten laatste 2 weken op te mogen halen.

Concreet zou de levering dus iets meer dan 5 maand zijn in mijn geval.

Wagen:
- Mercedes A 180d Business Solution
- Denim Blue metallic
Opties:
- 7G-DCT schakeling
- High Performance LED lights
- Driving Assistance pack
5 maanden lijkt me ook realistisch maar goed ik heb er weinig verstand van / invloed op dus zal gewoon moeten afwachten. Komt mede omdat je er steeds meer ziet rijden en dat het zo'n mooi model is dat je geduld hard op de proef wordt gesteld. Heb een C180d van 2018 als voorloopauto dus mag niet klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die lange levertijden zijn een Nederland dingetje. In andere landen is het 2-4 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViTeX
wvkreg schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 07:57:
[...]

Woo levertijd van 30 weken...
Ik zit zelf ook te kijken naar de CLA SB 250e. Ook vanwegens de leaseregeling bij mijn werkgever. Heb de A250e proefgereden om de nieuwe plug in hybride motor te testen en was in eerste instantie nog niet helemaal overtuigd. Ik voelde bij remmen dat de remregeneratie ook in werking ging, waardoor het minder rustig aan voelde om tot stil te komen. Mogelijk dat het ook in te stellen is, maar kon het toen niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Verwijderd schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 10:01:
Die lange levertijden zijn een Nederland dingetje. In andere landen is het 2-4 maanden.
Ja, dat merkte ik ook al. Waar mijn bestelde model in Duitsland een productie heeft in augustus 2020, moet ik het doen met productie januari 2021.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
ViTeX schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 10:06:
[...]

Woo levertijd van 30 weken...
Ik zit zelf ook te kijken naar de CLA SB 250e. Ook vanwegens de leaseregeling bij mijn werkgever. Heb de A250e proefgereden om de nieuwe plug in hybride motor te testen en was in eerste instantie nog niet helemaal overtuigd. Ik voelde bij remmen dat de remregeneratie ook in werking ging, waardoor het minder rustig aan voelde om tot stil te komen. Mogelijk dat het ook in te stellen is, maar kon het toen niet vinden.
Levertijd is nog onzeker. Ik wacht op bevestiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbeldanger
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-09 15:56
Ik heb mijn CLA SB besteld op 3 juni, leverdatum 27 januari 2021...

CLA 180 D Shooting Brake Business solution AMG:
-Berggrijs
-Panoramadak
-Telefoonvoorbereiding.

Wat ik me nog afvraag:
-Ik zie verschillende schermgroottes van het MBUX systeem, weet er iemand of je bij BS AMG groot of klein formaat krijgt?
-Is gesture control (interior assistant) standaard?

[ Voor 69% gewijzigd door Dubbeldanger op 06-08-2020 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvD77
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-09 09:14
wvkreg schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 09:18:
Die (Renault) motor is end of life, dat zou een reden kunnen zijn. Vandaar ik dat ik voor de hybride heb gekozen.
Die renault motor ligt toch ook in de 250e? Naar mijn weten bestaat de 250e uit een 1.3 160pk ( dus cla/a200 motor) en een elektro motor..

https://autobahn.eu/artik...250e-plugin-hybrid-218-pk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsCLA
Dubbeldanger schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 11:30:
Ook lang zeg, 9 maanden.. Hoop voor je dat deze datum blijft staan. Bij mij is de datum al 2 keer verzet (juni werd september en is nu eind november)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Daar lijkt het wel op. Aanpassing in software tussen de 180 en 200 benzine. Zelfde motor blijkbaar.
De 180 was echter niet meer te bestellen, vandaar dat ik verder ging kijken. Diesel was met 5 jaren lease en hoge prijs niet direct interessant. Toen zag ik de hybride. Die keuze is in de lease interessanter, zelfs zonder eigen laadpaal (mag niet van gemeente) dus publiek laden op 200m afstand en op kantoor/bij de klant. :)
Brandstof bijdrage is dus wel 210 euro per maand obv 40K KM. Daarover ben ik nog in discussie omdat ik wel publiek zal laden...

[ Voor 16% gewijzigd door wvkreg op 06-08-2020 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:47
Beste leden,

Valt nog mee. Ik wacht al sinds midden december op m'n C-Klasse. De oorspronkelijke uitlevering was gepland voor begin juli, dat werd september en is op het moment geschat op november/december. En dan scheelt het waarschijnlijk nog dat ik geen hybride heb besteld maar gewoon een diesel. De dealer stelde dat de productie op het moment gepland is voor september, dus met anderhalve maand transport er bij vanuit East-London zou eventueel eind oktober nog de mogelijkheid zijn.

Daimler heeft problemen in hun supply chain dankzij corona en het hangt er dus ook sterk van af waar jouw specifieke model gebouwd wordt. Het enige wat je na zou kunnen vragen of er bepaalde opties zijn die dus van invloed zijn op de levertijd, al klinkt je configuratie niet bepaald exotisch genoeg. Ik denk dus dat je het gewoon te accepteren hebt, tenzij je contract anders stelt en je hem kan annuleren.

Dat laatste heb ik namelijk ook overwogen aangezien BMW gewoon binnen 3 maanden uit kan leveren, maar goed dan zou ik nu dus ook tegen november/december aan zitten dus win ik er uiteindelijk niks mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• genialegek
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 06-01-2024

-Berggrijs
-Panoramadak
-Telefoonvoorbereiding.

Wat ik me nog afvraag:
-Ik zie verschillende schermgroottes van het MBUX systeem, weet er iemand of je bij BS AMG groot of klein formaat krijgt?
Mijn CLA is op 31 juli besteld en ik heb als leverdatum voorlopig 29 januari gekregen.
Je krijgt bij de BS modellen iig een groot scherm 10,25". Gesture control niet volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavical

-Berggrijs
-Panoramadak
-Telefoonvoorbereiding.

Wat ik me nog afvraag:
Ik heb in mei een cla 180 d 7 traps automaat besteld. Als deze in januari 2021 geleverd gaat worden wordt het de nieuwe motor met een 8 traps automaat. Hoe gaat dat dan met de prijs ? Heb je nog de prijs betaald voor de 7 traps ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jellek92
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17-03-2021
Zijn er mensen die destijds moeite hebben gehad met de keuze tussen zwarte en zilveren raamlijsten? In mijn geval zal ik gaan voor een A-Klasse in een grijze (Mountain Grey) kleur, maar mensen die voor andere modellen/kleuren gaan hebben ongetwijfeld wel eens voor dezelfde keus gestaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IvuvVYG11G2W5WzARRU91_akh0A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mqr3ERGA8pHXexbZVt4cKtkm.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gearjunkie
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:57
jellek92 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 19:45:
Zijn er mensen die destijds moeite hebben gehad met de keuze tussen zwarte en zilveren raamlijsten? In mijn geval zal ik gaan voor een A-Klasse in een grijze (Mountain Grey) kleur, maar mensen die voor andere modellen/kleuren gaan hebben ongetwijfeld wel eens voor dezelfde keus gestaan.

[Afbeelding]
Met AMG line zou ik voor zwarte gaan. De velgen zijn dan ook zwart. Dit vind ik persoonlijk sportiever en beter bij de zwarte elementen van de AMG line passen. Zilveren raamlijsten vind ik wat klassieker. Met AMG Line krijg je dan ook een zilveren rand op de diffuser en zijn de velgen ook licht grijs. Persoonlijk vind ik beide niet mooi.

I'm not bothered by those who think they are right.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-06 16:09

[Afbeelding]
Ik vind zelf het contrast tussen lijst en lak het belangrijkst. Lichte lak dus met zwarte lijst en donkere lak met de zilveren lijst. In jouw voorbeeld zou mijn voorkeur uitgaan naar de zilveren lijst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Zelf zou ik ook altijd voor chroom gaan. Maar goed, dat is smaak. Ik heb helemaal niets met het nightpakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Daarom heb ik digitaal wit mettalic gekozen met nightpakket. Ik wilde eerst de blauwe, maar dat was toch niet mooi. Mooi contract en de lijnen lopen dan goed over op een CLA SB.

[ Voor 18% gewijzigd door wvkreg op 06-08-2020 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08:53

[Afbeelding]
Een foute keuze is r niet. Denk dat ik zelf voor zwart zou gaan.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinity999
  • Laatst online: 15-09 20:51

[Afbeelding]
Ik heb met mountain grey ook voor die keuze gestaan. Ik heb gekozen voor het night pakket. Dat bleek de juiste keuze. Toevallig een kennis heeft een cla sb zonder nightpakket. Sorry maar alleen al de zilveren lip onderaan de frontspoiler megafout. En zilver ziet mij te klassiek uit als je voor een AMG pakket kiest.
Conclusie: bij twijfel zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Altijd night pakket kiezen. Je krijgt er véél meer voor terug dan alleen zwarte sierlijsten. Velgen ingekleurd, bumpers zonder chroom, zwarte spiegels, geblindeerde achterramen etc. Wel één opmerking: de zwarte sierlijsten zijn al jaren problemen mee. Maar na een halfjaar gewoon even terug naar de dealer en er worden weer nieuwe opgezet. Is een bekend probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:51
Ik heb Mountain Grey zónder Night Pack en vind dat persoonlijk veel mooier.
Collega van mij rijdt een zwarte A-Klase mét Night Pack en dan is echt alles zwart en vind ik de auto te saai.

Vind Mountain Grey met de zilveren accenten een mooie combi van sportief en chique.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:19

[Afbeelding]
ik kies voor het nijghtpakket (heb dezelfde combi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViTeX
Redondo1982 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 23:40:
Altijd night pakket kiezen. Je krijgt er véél meer voor terug dan alleen zwarte sierlijsten. Velgen ingekleurd, bumpers zonder chroom, zwarte spiegels, geblindeerde achterramen etc. Wel één opmerking: de zwarte sierlijsten zijn al jaren problemen mee. Maar na een halfjaar gewoon even terug naar de dealer en er worden weer nieuwe opgezet. Is een bekend probleem.
Wat voor bekend probleem is het? Ben nog niet zo bekend met Mercedes _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
ViTeX schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 09:52:
[...]

Wat voor bekend probleem is het? Ben nog niet zo bekend met Mercedes _/-\o_
De bovenste laag gaat verweren, en dan krijg je allemaal vlekken te zien. Deze krijg je er niet uitgepoetst.

Mercedes zegt dat ze het verbeterd hebben, maar geloof me...is niet waar. Mijn CLA had het, hier in het gezin een nieuwe GLC Coupé heeft het ook. En toch neem ik het iedere keer weer haha, want zonder night pakket vind ik de auto's direct een héél stuk minder. Met het oog op verkoop is een night pakket ook veel beter. Zonder night pakket is je auto minder interessant. Voor sommige mensen niet van toepassing wegens lease, maar voor mij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gearjunkie
Redondo1982 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 10:18:
[...]

De bovenste laag gaat verweren, en dan krijg je allemaal vlekken te zien. Deze krijg je er niet uitgepoetst.

Mercedes zegt dat ze het verbeterd hebben, maar geloof me...is niet waar. Mijn CLA had het, hier in het gezin een nieuwe GLC Coupé heeft het ook. En toch neem ik het iedere keer weer haha, want zonder night pakket vind ik de auto's direct een héél stuk minder. Met het oog op verkoop is een night pakket ook veel beter. Zonder night pakket is je auto minder interessant. Voor sommige mensen niet van toepassing wegens lease, maar voor mij wel.
Ik zal vanmiddag eens kijken als de garage mijn auto terug komt brengen of ik het ook heb. Het is mij iig nog niet opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Gearjunkie schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 10:21:
[...]

Ik zal vanmiddag eens kijken als de garage mijn auto terug komt brengen of ik het ook heb. Het is mij iig nog niet opgevallen.
Ja, doe dat. Het gaat namelijk vrij geleidelijk en hierdoor kan het in eerste instantie niet opvallen. Ik zei het van de week tegen mijn buurman over mijn eigen auto en hierdoor had hij er ook direct een probleem bij haha. Was hem ook nooit opgevallen, maar nu wel. Mij is het ook pas opgevallen tijdens het poetsen van de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Gearjunkie schreef op zondag 28 juni 2020 @ 20:07:
[...]

Op mijn A220 zit ambient lighting er op. Spiegel kantelfunctie werkt ook. Soms wil je deze wel weer uit kunnen zetten. Dit kan dan weer via de knop van rechter spiegel instellen. Ik heb ook de zonnebril opbergklep ondanks mijn schuif kantel dak.
[Afbeelding]
Om hierop terug te komen: volgens het VIN nummer is mijn wagen op 21 juli gebouwd (dus ná de Model Year Change 20/1 datum), maar blijk ik toch nog de zonnebril opbergklep te hebben als ik de specs list bekijk:
B18 Spectacles Compartment
Dus ik ben vrijwel zeker dat analoog ook de belichting onder de zijspiegels er nog zal zijn!

Ben benieuwd wanneer de eerste wagens dan geleverd worden die deze zaken niet meer hebben. Of kan het zijn dat dat Model Year Change 20/1 artikel puur voor de Duitse markt geldt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
Redondo1982 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 23:40:
Je betaalt dus extra geld om je auto de looks te geven van wat vroeger typerend was voor het goedkope instapmodel. De enige extra die je dus krijgt zijn de geblindeerde achterramen, alle andere zaken zijn vervanging in een andere kleur van dat wat reeds op de auto zit.

Heb je statistieken met betrekking tot de verkoopwaarde en/of wachttijd van auto's mét en zonder het night pakket? Hier betaal je gewoon extra in de lease dus, of anders gezegd ik hoef voor een reguliere versie niet extra te betalen, dus van een verwachte lagere restwaarde is geen sprake. Maar misschien dat dat op de Nederlandse markt anders ligt dan de Duitse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Cid Highwind schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 11:07:
[...]

Je betaalt dus extra geld om je auto de looks te geven van wat vroeger typerend was voor het goedkope instapmodel. De enige extra die je dus krijgt zijn de geblindeerde achterramen, alle andere zaken zijn vervanging in een andere kleur van dat wat reeds op de auto zit.

[...]

Heb je statistieken met betrekking tot de verkoopwaarde en/of wachttijd van auto's mét en zonder het night pakket? Hier betaal je gewoon extra in de lease dus, of anders gezegd ik hoef voor een reguliere versie niet extra te betalen, dus van een verwachte lagere restwaarde is geen sprake. Maar misschien dat dat op de Nederlandse markt anders ligt dan de Duitse.
Betalen voor de looks, dat weet iedereen.

Auto met night pakket verkoopt beter, ask de handelaren. Ik heb nergens restwaarde gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
Ieder z’n smaak, maar zolang leasemaatschappijen het niet doorrekenen zal het dus wel mee vallen. Die letten op iedere knaak. Gewoon kopen wat je zelf het mooist vindt want als je je zorgen maakt om de verkoop heb je dus direct een “Self-fulfilling prophecy”.

Zie ook de conservatieve kleuren op de weg en tweedehands kopers die wél een kleurtje willen die honderden kilometers omrijden om hun favoriete versie te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbeldanger
mavical schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 17:00:
[...]

Ik heb in mei een cla 180 d 7 traps automaat besteld. Als deze in januari 2021 geleverd gaat worden wordt het de nieuwe motor met een 8 traps automaat. Hoe gaat dat dan met de prijs ? Heb je nog de prijs betaald voor de 7 traps ?
Ook ik heb de 7 traps automaat, maar ben niet op de hoogte van de wijziging, hoe kom je aan deze info? In mijn geval is het een leaseauto en ik heb gewoon de offerte met de 7-traps automaat doorgezet.

Is de 8 traps beter? En de motor?

Edit:
Wow er is best het eea gewijzigd in de configurator. Mijn motor 180 D is niet meer mogelijk, maar het lijkt ook of het AMG line pakket is uitgedund (ik heb namelijk spiegelpakket en achteruitrijcamera hierbij in zitten). Ik begin me af te vragen wat ik dadelijk geleverd krijg.

[ Voor 19% gewijzigd door Dubbeldanger op 07-08-2020 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Dubbeldanger schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 12:51:
[...]

Ook ik heb de 7 traps automaat, maar ben niet op de hoogte van de wijziging, hoe kom je aan deze info? In mijn geval is het een leaseauto en ik heb gewoon de offerte met de 7-traps automaat doorgezet.

Is de 8 traps beter? En de motor?

Edit:
Wow er is best het eea gewijzigd in de configurator. Mijn motor 180 D is niet meer mogelijk, maar het lijkt ook of het AMG line pakket is uitgedund (ik heb namelijk spiegelpakket en achteruitrijcamera hierbij in zitten). Ik begin me af te vragen wat ik dadelijk geleverd krijg.
Dit net even gecheckt, en inderdaad, in de Belgische configurator voor A klasse ook niet meer te vinden!
Dus als ik nu pas besteld zou mogen hebben, zou ik nooit dat Driving Assistance pack binnen budget genomen kunnen hebben! (Het was nu al geluk hebben dat de wagen slechts 101g CO2 uitstoot. Had de wagen nog een paar extra grammen CO2 uitstoot, het zou ook niet in budget gepast hebben :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbeldanger
Ik neem aan dat besteld besteld is? Met andere woorden, ik krijg wat mij is geoffreerd? (Misschien met uitzondering van de motor?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Cid Highwind schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 11:51:
Ieder z’n smaak, maar zolang leasemaatschappijen het niet doorrekenen zal het dus wel mee vallen. Die letten op iedere knaak. Gewoon kopen wat je zelf het mooist vindt want als je je zorgen maakt om de verkoop heb je dus direct een “Self-fulfilling prophecy”.

Zie ook de conservatieve kleuren op de weg en tweedehands kopers die wél een kleurtje willen die honderden kilometers omrijden om hun favoriete versie te kopen.
Mercedes is hot sinds de introductie van de cc-cars en het voor Jan Modaal ook bereikbaar is geworden om MB te rijden, dus ook al pak je een kale variant dan nog verkoopt die. Alleen het gros zoekt op een versie met night pakket óf hij valt daardoor meer op en verkoopt makkelijker, wat soms ook de prijs ten goede komt.

Je moet altijd kopen wat je het zelf mooist vindt. Echter is het wel een lekker gevoel -sowieso voor mij- als de auto makkelijker verkoopt. Ik ruil best wel snel door namelijk (circa 1,5 jaar met een auto). Maar ik heb het dan ook over koop en geen lease.

Waar doelde je eigenlijk op met doorrekenen? Welk element. De standaard chromen sierlijsten? Het zou wel gek zijn als ze dit doorrekenen namelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Redondo1982 op 07-08-2020 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dubbeldanger schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 13:30:
Ik neem aan dat besteld besteld is? Met andere woorden, ik krijg wat mij is geoffreerd? (Misschien met uitzondering van de motor?)
Je krijgt wat je hebt besteld. En precies zoals besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavical
Verwijderd schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 15:22:
[...]

Maar zou dat ook zo zijn als de auto met 180 d pas in januari 2021 geleverd gaat worden? In oktober gaat de fabriek (band) dicht om de 180 d te vervangen voor de nieuwe motor met 8 trips automaat. ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gearjunkie
Redondo1982 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 10:28:
[...]

Ja, doe dat. Het gaat namelijk vrij geleidelijk en hierdoor kan het in eerste instantie niet opvallen. Ik zei het van de week tegen mijn buurman over mijn eigen auto en hierdoor had hij er ook direct een probleem bij haha. Was hem ook nooit opgevallen, maar nu wel. Mij is het ook pas opgevallen tijdens het poetsen van de auto.
Antwoord laat nog even op zich wachten. De Mbux upgrade naar v3 is niet gelukt. Computer crashte steeds. Daardoor kon ik mn auto niet mee krijgen. Wordt maandag vervolgd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Asgaro schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 13:25:
[...]

Dit net even gecheckt, en inderdaad, in de Belgische configurator voor A klasse ook niet meer te vinden!
Dus als ik nu pas besteld zou mogen hebben, zou ik nooit dat Driving Assistance pack binnen budget genomen kunnen hebben! (Het was nu al geluk hebben dat de wagen slechts 101g CO2 uitstoot. Had de wagen nog een paar extra grammen CO2 uitstoot, het zou ook niet in budget gepast hebben :9 )
Er is nu ook een 250e hybride, die is duurder in aanschaf maar goedkoper in brandstof dus wellicht lease topper.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• inbedrijf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-09 15:39
Per november zal ik de berijder worden van mijn eerste Mercedes, volgens mij heb ik alle relevante opties aangevinkt, als jullie nog toevoegingen hebben hoor ik dat natuurlijk graag

Merk/model/type : Mercedes-Benz CLA Shooting Brake CLA 200 DCT Business Solution 5d
Kleur carrosserie : Mojavezilver metallic
Bekleding soort/Kleur : Lederlook ARTICO/stof Tandel zwart stof / kunstleer zwart

AMG Line
Business Solution AMG
Business solution Plus
Premium Plus pakket
KEYLESS GO-comfortpakket
Licht- en zicht pakket
Metallic lak
Nightpakket
Parkeerpakket met achteruitrijcamera
Spiegelpakket
standaardpakket

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rl6sO55gcUYRR0cZtibqmCpxSbU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6DkXDkrvCkCsVZu4G3evXNKJ.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door inbedrijf op 08-08-2020 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinity999
Verwijderd schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 15:22:
[...]

Dan zou ik maar eens eerst in je offerte kijken wat er onder voorwaarde staat vermeld. want dat is allerminst zeker.
De dealer moet in ieder geval wel contact met je opnemen als het om relevante wijzigingen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavical
trinity999 schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 10:42:
[...]

Dan zou ik maar eens eerst in je offerte kijken wat er onder voorwaarde staat vermeld. want dat is allerminst zeker.
De dealer moet in ieder geval wel contact met je opnemen als het om relevante wijzigingen gaat.
Als de bestelde 180 d wordt omgezet naar een 200 d zal daar een prijskaartje aanhangen. Denk wat ze dan nog mogelijk zouden kunnen doen is mogelijk de gedane bestelling annuleren. Dus ze zullen toch echt voor oktober moeten leveren. Er ontstaat dan wel een bijzondere situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinity999
mavical schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 17:26:
[...]

Maar zou dat ook zo zijn als de auto met 180 d pas in januari 2021 geleverd gaat worden? In oktober gaat de fabriek (band) dicht om de 180 d te vervangen voor de nieuwe motor met 8 trips automaat. ..
is dat zo?
Ik heb gelezen dat door de noodgedwongen corona productiestop ook de omstelling naar de nieuwe modeljaren ook zijn opgeschoven. Ik dacht tot november zelfs.
Lijk me ook logisch, want anders zouden alle orders die door de productiestop niet gemaakt zijn, moeten vervallen of worden aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavical
trinity999 schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 12:31:
[...]

is dat zo?
Ik heb gelezen dat door de noodgedwongen corona productiestop ook de omstelling naar de nieuwe modeljaren ook zijn opgeschoven. Ik dacht tot november zelfs.
Lijk me ook logisch, want anders zouden alle orders die door de productiestop niet gemaakt zijn, moeten vervallen of worden aangepast.
Oh dat wist ik niet. Dan zal het allemaal wel op zijn pootjes terecht komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
inbedrijf schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 10:03:
Per november zal ik de berijder worden van mijn eerste Mercedes, volgens mij heb ik alle relevante opties aangevinkt, als jullie nog toevoegingen hebben hoor ik dat natuurlijk graag

Merk/model/type : Mercedes-Benz CLA Shooting Brake CLA 200 DCT Business Solution 5d
Kleur carrosserie : Mojavezilver metallic
Bekleding soort/Kleur : Lederlook ARTICO/stof Tandel zwart stof / kunstleer zwart

AMG Line
Business Solution AMG
Business solution Plus
Premium Plus pakket
KEYLESS GO-comfortpakket
Licht- en zicht pakket
Metallic lak
Nightpakket
Parkeerpakket met achteruitrijcamera
Spiegelpakket
standaardpakket

[Afbeelding]
Mooi, alleen waarom Mercedes grijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inbedrijf
Omdat ik dan de zwarte delen mooi vind uitkomen. Iridium zilver vind ik te licht, berggrijs neemt iedereen. Daarnaast heb je de keuze uit donker blauw of rood. Beide niet mijn favoriete kleur.
wvkreg schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 21:45:
[...]

Mooi, alleen waarom Mercedes grijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprankel
  • Laatst online: 25-07 22:36
Admiral Freebee schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 11:29:
De ventilatie van mijn vorige generatie B-klasse gaat soms ineens minder hard blazen. Het is een thermatic dus semi-automatisch (hij houdt de temperatuur aan maar de snelheid van de ventilatie moet je zelf regelen met een knop).

Als de ventilatie met A/C vrij hoog staat bij warm weer gaat hij soms ineens hoorbaar minder hard draaien. Er blijft wel koude lucht uitkomen. Als je dan aan de knop draait gaat hij wel harder of zachter blazen maar de maximale snelheid wordt niet meer bereikt. Het probleem lost zichzelf automatisch op na een aantal uren. Enig idee wat dit zou kunnen zijn? Een probleem met de airco?
Geen idee waar je het semi-automatisch verhaal vandaan hebt maar thermatic is een dual zone climate control die wel degelijk zelf zijn snelheid hoort te regelen. Dat vereist wel dat je hem in "auto" laat staan, iets waar ik veel mensen op betrap waarbij het ding alles behalve in auto staat en als je er wat van zegt "ja maar dan is het te koud of te warm" => zet dan de temperatuur wat lager of hoger maar om redenen mij onbekend vinden die mensen het beter om het ding vooral niet op auto te zetten.

Als hij dat niet wilt doen, dan is het sowiezo aan de computer hangen tenzij je een ander systeem hebt.

De climate control kan met opzet de maximale blaassnelheid omlaag halen, gebeurd bijvoorbeeld als ik telefoneer of de spraakbediening activeer. Maar dat maakt het net lastiger om blind te troubleshooten zonder een Xentry diagnose mocht de jouwe defecten vertonen want mogelijks zit het probleem in het infotainment systeem of ergens anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
sprankel schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 00:31:
[...]

Geen idee waar je het semi-automatisch verhaal vandaan hebt maar thermatic is een dual zone climate control die wel degelijk zelf zijn snelheid hoort te regelen.
Nee. Kijk even goed wat Thermatic op een W246 inhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
sprankel schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 00:31:
[...]

Geen idee waar je het semi-automatisch verhaal vandaan hebt maar thermatic is een dual zone climate control die wel degelijk zelf zijn snelheid hoort te regelen. Dat vereist wel dat je hem in "auto" laat staan, iets waar ik veel mensen op betrap waarbij het ding alles behalve in auto staat en als je er wat van zegt "ja maar dan is het te koud of te warm" => zet dan de temperatuur wat lager of hoger maar om redenen mij onbekend vinden die mensen het beter om het ding vooral niet op auto te zetten.

Als hij dat niet wilt doen, dan is het sowiezo aan de computer hangen tenzij je een ander systeem hebt.

De climate control kan met opzet de maximale blaassnelheid omlaag halen, gebeurd bijvoorbeeld als ik telefoneer of de spraakbediening activeer. Maar dat maakt het net lastiger om blind te troubleshooten zonder een Xentry diagnose mocht de jouwe defecten vertonen want mogelijks zit het probleem in het infotainment systeem of ergens anders.
Zoals @S_Chief zegt is thermatic op een W246 geen volledig automatisch systeem, laat staan dual zone. Vandaar dat een automatische daling in blaassnelheid mij zo opvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
inbedrijf schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 23:31:
Omdat ik dan de zwarte delen mooi vind uitkomen. Iridium zilver vind ik te licht, berggrijs neemt iedereen. Daarnaast heb je de keuze uit donker blauw of rood. Beide niet mijn favoriete kleur.

[...]
Digitaal wit of die grijs die niet de wasstraat in mag (designo mountaingrijs magno)😌
Ik heb wit gekozen vanwege de lijnen en nigh pakket. De andere optie was Metallic denimblauw, maar ik heb gekeken bij de dealer op een andere A serie en dat was toch niet mooi, lees mijn ding. Dus Digitaalwit metallic. Ieder zijn ding natuurlijk, blijft een mooie bak in AMG uitvoering.

[ Voor 29% gewijzigd door wvkreg op 09-08-2020 09:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• inbedrijf
Alle matte kleuren heb ik niet in overweging genomen voornamelijk om wasstraat en kras gevoeligheid/ zichtbaarheid.
De kleur keuze was inderdaad dan: wit, Mojave grijs of zwart, van die drie is het Mojave zilver geworden. Heb erg lang getwijfeld om ook niet voor "save" berggrijs te kiezen, maar heb Mojave zilver een aantal keer gezien er toch voor gekozen.

Waar ik meer over getwijfeld heb is toen vorige week de 250e bestelbaar kwam. Maar om het hele offerte traject opnieuw te doen.... Dealer gaf aan dat de order nog gewijzigd kon worden. Uiteindelijk niet gedaan, levertijd van 250e duurt voor mij te lang.
wvkreg schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 08:52:
[...]

Digitaal wit of die grijs die niet de wasstraat in mag (designo mountaingrijs magno)😌
Ik heb wit gekozen vanwege de lijnen en nigh pakket. De andere optie was Metallic denimblauw, maar ik heb gekeken bij de dealer op een andere A serie en dat was toch niet mooi, lees mijn ding. Dus Digitaalwit metallic. Ieder zijn ding natuurlijk, blijft een mooie bak in AMG uitvoering.

[ Voor 5% gewijzigd door inbedrijf op 09-08-2020 16:33 . Reden: Verbeteringen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
inbedrijf schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 11:04:
Alle matte kleuren, heb ik niet in overweging genomen omdat wasstraat en kras gevoeligheid/ zichtbaarheid.
Wit was ook nog een optie geweest, dan wast het wit, Mojave grijs of zwart. Van die drie is het Mojave zilver geworden. Heb erg lang getwijfeld om ook niet voor "save" berggrijs te kiezen, maar Mojave zilver een antal gezeten te hebben, toch ervoor gekozen. Waar ik meer over getwijfeld hebt is toen vorige week de 250e bestelbaar kwam om het hele offerte traject opnieuw te doen. Dealer gaf aan dat de order nog gewijzigd kon worden. Uiteindelijk niet gedaan, levertijd van 250e duurt voor mij te lang.

[...]
Geen idee wat de levertijd is, ik heb een 250e AMG besteld. Ik hoor t binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
De kleur, tja blijft altijd een issue. Ik heb ook gekozen voor Seleniet grijs, maar twijfel ook nog steeds of ik niet moet gaan voor Designo Diamond White. Dit is overigens geen matte lak, even voor de duidelijkheid. Ik heb nog even de tijd haha, maar jullie laten mij ook weer twijfelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InterCC
Vraagje: als ik bij de dealer de VIN opvraag (zeer binnenkort zou de dealer mijn auto moeten ontvangen), dan is dat voldoende om in Mercedes Me de auto te registreren en de status in te zien, of is er meer voor nodig?

Mijn inbreng in de kleurdiscussie. Ik heb gekozen voor Canvasiet blauw, maar was anders waarschijnlijk voor Canvasiet grijs gegaan. Grijs is meer een standaard kleur, maar desalniettemin vind ik dat ook een mooie kleur.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MrGeek
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 03-08 08:19
Woensdag mag ik (eindelijk) mijn A250e Berline ophalen.

Na twee keer uitgesteld geweest te zijn kijk ik er enorm hard naar uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-fwy6GB6XHP0E1PebIiPBFK6BiQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jVH7HK3cmOWLOugfddMU0z5D.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
InterCC schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 20:48:
Vraagje: als ik bij de dealer de VIN opvraag (zeer binnenkort zou de dealer mijn auto moeten ontvangen), dan is dat voldoende om in Mercedes Me de auto te registreren en de status in te zien, of is er meer voor nodig?

Mijn inbreng in de kleurdiscussie. Ik heb gekozen voor Canvasiet blauw, maar was anders waarschijnlijk voor Canvasiet grijs gegaan. Grijs is meer een standaard kleur, maar desalniettemin vind ik dat ook een mooie kleur.
Ik zit in dezelfde situatie: ik heb de VIN van de dealer gekregen en ingegeven in de Mercedes Me app en dan zie je de initiële registratie. Er is verdere registratie nodig door middel van een code dat in MBUX zal verschijnen, maar dat kan ik nu dus nog niet doen.
Je ziet wel mini-afbeeldingen van je wagen en ook de titel, in mijn geval "180d Business Solution".

Maar buiten dat kan je niets doen: je ziet nog niet de functies dat je met de app gaat kunnen doen (*), en ook nog niet gewoon de status van bepaalde parameters. Ook localisatie werkt nog niet: locatie is onbekend.

(*) Dit kan echter ook een bug zijn, want op een Mercedes forum las ik onlangs dat er problemen zijn met het weergeven van die pagina in de app: dat er nog mensen zijn die een blank page krijgen terwijl dat voorheen niet zo was.

[ Voor 10% gewijzigd door Asgaro op 10-08-2020 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsCLA
MrGeek schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 12:50:

[Afbeelding]
Dat is best snel dan omdat de 250e nog niet zo lang leverbaar is. Wanneer is deze besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NielsCLA schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 13:09:
[...]

Dat is best snel dan omdat de 250e nog niet zo lang leverbaar is. Wanneer is deze besteld?
Wel toch? het is de CLA250e die op zich liet wachten, de A250e's zijn er al een tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGeek
NielsCLA schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 13:09:
[...]

Eind november vorig jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViTeX
Heeft even geduurd, maar lekker genieten nu!
Had in het weekend een proefrit gemaakt in de A250e en CLA SB 180, want uiteindelijk wil ik dan de CLA SB 250e. Volgens Mercedes zou het dan Q4 of Q1 geleverd kunnen worden, maar zoals ik hier kan lezen kan het wel tegenvallen met levering...

[ Voor 45% gewijzigd door ViTeX op 10-08-2020 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InterCC
Asgaro schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 13:05:
[...]

Ik zit in dezelfde situatie: ik heb de VIN van de dealer gekregen en ingegeven in de Mercedes Me app en dan zie je de initiële registratie. Er is verdere registratie nodig door middel van een code dat in MBUX zal verschijnen, maar dat kan ik nu dus nog niet doen.
Je ziet wel mini-afbeeldingen van je wagen en ook de titel, in mijn geval "180d Business Solution".

Maar buiten dat kan je niets doen: je ziet nog niet de functies dat je met de app gaat kunnen doen (*), en ook nog niet gewoon de status van bepaalde parameters. Ook localisatie werkt nog niet: locatie is onbekend.

(*) Dit kan echter ook een bug zijn, want op een Mercedes forum las ik onlangs dat er problemen zijn met het weergeven van die pagina in de app: dat er nog mensen zijn die een blank page krijgen terwijl dat voorheen niet zo was.
Hmm, in de app zag ik via code in MBUX óf via VIN, maar goed, ik kon daar niet verder komen, dus ik weet het niet. Wat ik in dit topic eens gelezen heb is dat het via Mercedes.de wel mogelijk zou zijn om meer in te zien en via Mercedes.nl niet, maar dat bericht kon ik niet meer terugvinden. Dan nu de dealer maar mailen om te vragen of er nog een update is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

InterCC schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 14:09:
[...]

Hmm, in de app zag ik via code in MBUX óf via VIN, maar goed, ik kon daar niet verder komen, dus ik weet het niet. Wat ik in dit topic eens gelezen heb is dat het via Mercedes.de wel mogelijk zou zijn om meer in te zien en via Mercedes.nl niet, maar dat bericht kon ik niet meer terugvinden. Dan nu de dealer maar mailen om te vragen of er nog een update is. :)
Dat kan inderdaad als je je bestelnummer hebt. Het staat hier ergens op het forum... Maar vinden is lastig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InterCC
Toch nog even gezocht en gevonden!
sprankel schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 05:18:
Tip voor de wachtenden, dat een wagen tijdens productie te volgen was kwam al meermaals voorbij echter nergens geen manier om het effectief te doen.

Je moet naar Mercedes.de surfen => Mercedes me (negeer de melding dat hij je naar .nl of .be wil doorsturen)=> voertuig toevoegen => daar krijg je de optie om een nog niet geproduceerd voertuig toe te voegen.

Je hebt nodig: order nummer, naam aanvrager & datum van de bestelorder (+ kennis Duits of een vertaalapp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gearjunkie
Redondo1982 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 10:28:
[...]

Vandaag alsnog mijn auto bij de garage opgehaald. Laatste versie MBUX software update staat er op. Ook gelijk even de sierlijsten gecontroleerd. Hier is tot op heden nog niets aan te zien...🤞

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinity999
Gearjunkie schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 17:53:
[...]

Laatste versie MBUX software update staat er op.
En? wat is er allemaal gewijzigd / veranderd?
Doet AA het nu fatsoenlijk i.c.m. het trackpad?
Ook zouden de POI flitspalen nu weer moeten werken.

Ben benieuwd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gearjunkie
trinity999 schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 18:09:
[...]

Ben benieuwd?
Ik ga er van de week uitvoerig naar kijken maar wat ik heb begrepen is het voornamelijk een bugs fixes update. Wat mij al wel opviel is dat "Mercedes Me" onder "Store" is toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Gearjunkie schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 17:53:
[...]

Vandaag alsnog mijn auto bij de garage opgehaald. Laatste versie MBUX software update staat er op. Ook gelijk even de sierlijsten gecontroleerd. Hier is tot op heden nog niets aan te zien...🤞
Geen enkele verkleuring? Wat lichte vlekjes ook niet waarneembaar?

Misschien heb jij dan toch een nieuwe versie te pakken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sprankel
Admiral Freebee schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 02:33:
[...]

Zoals @S_Chief zegt is thermatic op een W246 geen volledig automatisch systeem, laat staan dual zone. Vandaar dat een automatische daling in blaassnelheid mij zo opvalt.
Jullie hebben gelijk! Maakt het er niet eenvoudiger op om dezelfde naam te gebruiken met een totaal andere inhoud.

Maar op basis van de schema's, ook de "eenvoudige" climate control communiceert met de rest van de auto maar hij lijkt sensors te missen om als 'volledige" climate control te kunnen werken (behalve dan dat er knoppen niet aanwezig zijn).

Ik kan gaan gissen maar je hebt een Xentry nodig, mogelijks treed er een fout op (de ventilator word te warm omdat er bladeren de filter bedekt of de gemeten luchtstroom is niet wat hij verwacht, ik zeg maar iets), dat soort fouten krijg je niet over OBD2 te zien en geven ook geen waarschuwing. Zo had ik de fout zitten met een canbus die niet ging slapen en een batterij sensor in storing (gevolg van), enkel met een Xentry waren die fouten zichtbaar, had blijkbaar een software update nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Redondo1982 schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 19:08:
[...]

Geen enkele verkleuring? Wat lichte vlekjes ook niet waarneembaar?

Misschien heb jij dan toch een nieuwe versie te pakken...
Ook bij mij op de Night package geen verkleuring te vinden in lijsten, allemaal strak zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:19
Heeft iemand ervaring met een baby maxicosi (achtig ding 🙈) achter in een A klasse HB; hoever kan de stoel dan nog naar achter ? , binnenkort oppas dienst 🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 08:12:
[...]

Ook bij mij op de Night package geen verkleuring te vinden in lijsten, allemaal strak zwart
Raar hè? Jullie hebben wel allemaal nieuwe modellen dus misschien hebben ze hier een nieuwe versie doorgevoerd. Misschien dat ze voor facelift GLC de oude opmaken? Buurman heeft ook geen nieuw model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InterCC
@sprankel

Ik heb van de dealer alle gegevens ontvangen en probeer via Mercedes Duitsland het mijn auto toe te voegen (nog in productie en wederom verder vertraagd..), maar ik heb geen optie om een voertuig toe te voegen wat nog in productie is. Ik krijg dit scherm:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nZLo4bcYQvomdSbaEmfeCPlDzf0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HUrzNADF4QCzreTEPvnBAcQd.png?f=fotoalbum_large

Is de optie weggehaald en had die op deze plek moeten staan?

• sprankel
InterCC schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 16:02:
@sprankel

Is de optie weggehaald en had die op deze plek moeten staan?
Ik dacht van wel ja, je moest hem toevoegen met ordernummer, naam en datum gezien je nog geen VIN hebt als de wagen nog in productie is.

Mogelijk hebben ze de optie weggehaald omdat heel de planning de soep is ingedraaid met covid.

• Cid Highwind
MrGeek schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 12:50:

[Afbeelding]
En hoe was de eerste rit met de nieuwe auto? Ik ben overigens best benieuwd hoe je tot dit model bent gekomen, temeer omdat het best een vreemde eend in de MB-bijt is. Maar nu ik hem wat vaker op de weg zie snap het model wel steeds beter.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• MrGeek
Cid Highwind schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 10:43:
[...]

En hoe was de eerste rit met de nieuwe auto? Ik ben overigens best benieuwd hoe je tot dit model bent gekomen, temeer omdat het best een vreemde eend in de MB-bijt is. Maar nu ik hem wat vaker op de weg zie snap het model wel steeds beter.
Ik was altijd al een grote fan van het Mbux systeen. Via het werk was ik de gewone a klasse en cla aan het configureren maar ik kwam altijd boven budget uit met de opties die ik wou.

Toen zei een collega dat er een hybride tussen zat die goedkoper is in lease dus direct geprobeerd en kon zelf meer opties nemen dan nodig.

Nu ik hem heb heb ik al veel moeten rondrijden omdat mijn portefeuille ergens tussen het afhalen van de wagen, naar mijn ouders en mijn eigen huis rijden was zoek geraakt.

De sportstand (gecombineerd elektrisch en benzine) is hemels. Voor de rest hoofdzakelijk elektrisch gereden. De effectieve range die ik heb gehaald was 62 kilometer, met airco op maximum en panoramisch dak open.

Met de gewone A hatchback had ik altijd problemen met verkeersdrempels. Met deze geen last meer. Vermoedelijk was die andere iets te laag afgesteld. :P

Het is een gadgetauto met toch nog een beetje uitstraling waar ik enorm trots op ben. Heb dit bereikt zonder diploma door kei hard te werken om te geraken waar ik nu sta.

Edit: Foto's
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YtSc9wURDUDy1nGwdpQzdDEzRQE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gYddiu1Gy4GsCoOKPoZsnq4L.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9V3qzhH7ivLDIL97MLwHlnvPWJw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SSeLUXPJNF16ab2PzgraYqf8.jpg?f=user_large

[ Voor 18% gewijzigd door MrGeek op 13-08-2020 11:35 ]

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09 19:27
Oh wauw, 62KM elektrische range is best ok! Voor de basis woon-werk is dat best een slok!
Hoe 'hard' kan je puur elektrisch?

Ohja, qua verkeersdrempels: Het schijnt dat de CLA (nog) iets harder is afgeveerd dan de A dacht ik. Vandaar minder drempel issues gok ik ;)

Even niets...

• MrGeek
FireDrunk schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 11:57:
Oh wauw, 62KM elektrische range is best ok! Voor de basis woon-werk is dat best een slok!

Ohja, qua verkeersdrempels: Het schijnt dat de CLA (nog) iets harder is afgeveerd dan de A dacht ik. Vandaar minder drempel issues gok ik ;)
Dit is de A Berline (Of in NL Limousine)

Heb nog niet volledig elektrisch gereden op de autostrade dat is voor morgen. Ik hou je op de hoogte.

• xBytez
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-09 10:11
trinity999 schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 18:09:
[...]

Ben benieuwd?
AA werkt nu inderdaad fatsoenlijk met het trackpad. Ik merk ook dat de "menubalk" van AA nu links zit inplaats van onderaan. POI flitspalen werken inderdaad ook goed nu.
FireDrunk schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 11:57:

Dealer heeft gemeld bij mijn CLA uitlevering dat je drempels nogal hoort en ja dat klopt. De eerste paar weken heb ik sommige drempels flink kunnen horen (en ja, ik houd me dan netjes aan de snelheid). Beetje schuin nemen wil nog wel eens helpen.

• trinity999
xBytez schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 19:23:
[...]

AA werkt nu inderdaad fatsoenlijk met het trackpad. Ik merk ook dat de "menubalk" van AA nu links zit inplaats van onderaan. POI flitspalen werken inderdaad ook goed nu.

[...]
mooi om te lezen dat het nu werkt.
Heb je ook de wasstraat functie erbij gekregen?

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 12:17

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Redondo1982 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 10:18:
[...]

Volgens mij heeft mijn E dat ook gehad. Heb je een foto van het soort vlekken? Kan zo snel geen voorbeelden vinden. Dacht altijd dat het kwam van de wasstraat en ik een keer fatsoenlijk moest poetsen :)

[ Voor 7% gewijzigd door swtimmer op 14-08-2020 00:06 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-06 07:47
Hi all. Ik mag mij voortaan hier melden sinds mijn overstap naar Mercedes.

Ik heb in 2019 via de Mercedes dealer in Duitsland een Mercedes C220d Estate Avantgarde/Night Edition geïmporteerd. Dat ging bijzonder eenvoudig en heeft incl. transport (midden Duitsland) en keuring ongeveer 500 euro gekost. (excl. BPM). Ik kan dat iedereen die een jonge 2e hands (jungesterne garantie..) wil kopen absoluut aanraden. Uiteraard dan wel gewoon via de Merceders dealer doen om KM fraude te voorkomen.

Het is letterlijk een full-options uitvoering, wat ik eigenlijk alleen in Duitsland kon vinden. Achteraf ben ik erg blij met die keuze. De extra opties zoals automaat, panoramadak, stoelverkoeling etc. gebruik ik veel en leveren voor mij ook echt veel meerwaarde. Verder bevalt het ook enorm goed hoe stil de auto is. Absurd stil vergeleken met bijvoorbeeld een Volvo. Dat is ook bijzonder fijn bij lange ritten. Wat erg tegenvalt is de lak. Het Obsidian Zwart is erg mooi, maar je ziet na één regenbui al overal vlekken. Onmogelijk om schoon te houden. Maar wellicht heeft daar iemand hier wel een oplossing voor?

Ik ken weinig schaamte en heb een prachtige sjonnie grill gemonteerd. Dat smoelt net wat sportiever en bespaart weer 30.000 EUR aan meerprijs voor een echte AMG. Voor de zomerbandjes heb ik om het sjonnie gehalte te maximaliseren ook nog zwarte velgen met een zilveren randje eronder :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XdnW6rNkPLupZzYG_E1iAn3D2mI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qywoSB8WomM7aJ1K9WtlguLm.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
Loona35 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 08:01:
Ik heb in 2019 via de Mercedes dealer in Duitsland een Mercedes C220d Estate Avantgarde/Night Edition geïmporteerd. Dat ging bijzonder eenvoudig en heeft incl. transport (midden Duitsland) en keuring ongeveer 500 euro gekost. (excl. BPM). Ik kan dat iedereen die een jonge 2e hands (jungesterne garantie..) wil kopen absoluut aanraden. Uiteraard dan wel gewoon via de Merceders dealer doen om KM fraude te voorkomen.
Dit hebben we ook gedaan, mijn vrouw wou een automaat en inklapbare spiegels en deze vonden we niet op de Belgische markt bij de betaalbare tweedehands Mercedes-Benz A-klasse wagens. Ofwel automaat en geen inklapbare spiegels, of omgekeerd. Uiteindelijk bij een Mercedes-Benz dealer een Duitse wagen aangeschaft en de importkosten zaten in de verkoopprijs. We zochten een A 180 en hebben nu een A 200 en als extraatje lederen bekleding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-06 07:47
RigolleM schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 08:15:
[...]

Dit hebben we ook gedaan, mijn vrouw wou een automaat en inklapbare spiegels en deze vonden we niet op de Belgische markt bij de betaalbare tweedehands Mercedes-Benz A-klasse wagens. Ofwel automaat en geen inklapbare spiegels, of omgekeerd. Uiteindelijk bij een Mercedes-Benz dealer een Duitse wagen aangeschaft en de importkosten zaten in de verkoopprijs. We zochten een A 180 en hebben nu een A 200 en als extraatje lederen bekleding.
Exact dat ^. Vele zullen het wel gek vinden, maar ik heb de mijne via de 'telefoon' gekocht en nooit vooraf live bekeken. De dealer op papier laten zetten dat er geen schade op zit en thats it :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 12:17

swtimmer

Ontrafelt het leven!

MrGeek schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 11:32:
[...]

De sportstand (gecombineerd elektrisch en benzine) is hemels. Voor de rest hoofdzakelijk elektrisch gereden. De effectieve range die ik heb gehaald was 62 kilometer, met airco op maximum en panoramisch dak open.
Goed om nog meer opladers te zien! Het elektrisch rijden werkt inderdaad beter dan ik ook had verwacht. Kan vlot van Antwerpen naar Brussels bijna geheel elektrisch rijden.

Afbeeldingslocatie: https://lqsxeq.am.files.1drv.com/y4m8TpUatu5TCIu6caUNgaB7COdi2-sGHIRB88OnApqdivQk4Ezsx202S4EpSpUyifWE8DZnDHz01_8__PS0mpUn1R5-J-dVOPgy7G_CRO5VeSYk1KWKiMY4RXHJDf7wGEIgJvi6jKlIjrBhXm18fr-2fdGJGk5fB5SnMZrJ7IyP8gTMXwfUcuubsce1dw7xAvPwAecKsN3orKRI9_fBaFAcg?width=660&height=455&cropmode=none

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
Loona35 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 08:01:
Hi all. Ik mag mij voortaan hier melden sinds mijn overstap naar Mercedes.

(...)

Ik ken weinig schaamte en heb een prachtige sjonnie grill gemonteerd. Dat smoelt net wat sportiever en bespaart weer 30.000 EUR aan meerprijs voor een echte AMG. Voor de zomerbandjes heb ik om het sjonnie gehalte te maximaliseren ook nog zwarte velgen met een zilveren randje eronder :+
Hoppah, gewoon all-in :P Het front staat de auto eigenlijk best goed zo van deze hoek, met een 194pk / 400nm ben je sowieso geen stakker op de Nederlandse wegen.

Heb je er ook zaken in als "ENERGIZING Komfortsteuerung". Ik ben daar zelf wel benieuwd naar, heb je op de mijne gewoon meebesteld, maar heb dan weer niet de meest luxe stoelen, dus ben nieuwsgierig wat er van dat die functionaliteit overblijft.

Mij valt wel tegen dat Volvo zoveel luider is, die hebben toch ook een reputatie. Wat voor model refereer je aan? Persoonlijk vond ik de Passat ook tegenvallen in vergelijk met de C, maar nu ik een F30 diesel heb weet is mijn "Vorfreude" dus alleen nog maar groter voor de nieuwe C. Want in tegenstelling tot de nieuwe 3-Serie is de auto behoorlijk spartaans te noemen qua isolatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
Loona35 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 08:24:
[...]

Exact dat ^. Vele zullen het wel gek vinden, maar ik heb de mijne via de 'telefoon' gekocht en nooit vooraf live bekeken. De dealer op papier laten zetten dat er geen schade op zit en thats it :P
We hebben hem ook enkel op papier gezien. Mercedes-Benz verdeler in België had ons gewoon wat detailfoto's doorgestuurd met de lijst v/d opties. Toen ik in de toonzaal aankwam dacht ik eerst dit is niet de onze maar een nieuwe, en toen keek ik naar de nummerplaat...hmmm.. het is toch de onze. Rook zelfs nog naar nieuw (kan je die geur ook los kopen? :-) ). Neen had maar 20 000km en had een jaartje gereden ofzo. We zijn er heel tevreden over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• genialegek
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 06-01-2024
MrGeek schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 11:32:
[...]

Ik was altijd al een grote fan van het Mbux systeen. Via het werk was ik de gewone a klasse en cla aan het configureren maar ik kwam altijd boven budget uit met de opties die ik wou.

Toen zei een collega dat er een hybride tussen zat die goedkoper is in lease dus direct geprobeerd en kon zelf meer opties nemen dan nodig.

Nu ik hem heb heb ik al veel moeten rondrijden omdat mijn portefeuille ergens tussen het afhalen van de wagen, naar mijn ouders en mijn eigen huis rijden was zoek geraakt.

Met de gewone A hatchback had ik altijd problemen met verkeersdrempels. Met deze geen last meer. Vermoedelijk was die andere iets te laag afgesteld. :P

Het is een gadgetauto met toch nog een beetje uitstraling waar ik enorm trots op ben. Heb dit bereikt zonder diploma door kei hard te werken om te geraken waar ik nu sta.

Edit: Foto's
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hoe vind je de velgen in het echt? Ik krijg deze ook, maar heb ze nog niet in het echt gezien. Ben benieuwd of het zwarte gedeelte niet te overheersend is.
Pagina: 1 ... 33 ... 70 Laatste